plizz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:59:
[...]

Die IPv6 topic van tweakers verwijst naar oude nieuwsberichten en bij Ziggo-gebruiker is een 1 april grap vermoed ik. Als het waar is dan is IPv6 alleen in Noord-Holland actief.
Volgens mij waren die links bedoeld als poging om uitspraken van die IPv6 TF te vinden op internet (wat dus niet is gelukt; de links verwijzen door naar stokoude nieuwsberichten).

Die Ziggo-gebruiker zou een 1 april grap kunnen zijn, ware het niet dat het inmiddels 3 april is en hij vandaag nog een serieuze reactie heeft geplaatst. Dat maakt het toch iets waarschijnlijker.

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12 21:39
dataworm schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:54:
[...]

Niet vreemd, het betrof gewoon een oudere firmware die iemand zelf had neergezet. Sony had er dus niets mee te maken. Welke CI+ 1.3 module heb je eigenlijk? Heb zelf nu de @smit 1.3 en die werkt wel maar zappen duurt standaard 4 seconden of meer.
Die iemand is wel een Ziggo Expert, dus niet zomaar iemand. Daarbij werden ook instructies gegeven die niet iedereen kent, want downgraden is niet via een standaard menu mogelijk. Ik kreeg de indruk dat hij direct contact had gehad met Sony. Bovendien wordt ons al zo'n twee maanden voorgehouden dat het probleem zich niet zou voordoen met een eerdere versie van de firmware en dat Sony die beschikbaar zou stellen.

Ik heb inmiddels weer geupgrade naar versie M8.728. Die functioneert wel, zij het wat traag in combinatie met de Smit 1.3 CI+-module die ik ook heb. De Sony downgrade die aangeboden werd (M8.727) blijkt te zorgen voor regelmatige meldingen "CCK Check Failed", wat nogal storend is bij het kijken. Bij versie M8.728 duurt het wat lang voor er beeld is na afstemmen op een zender, maar word je vervolgens niet meer gestoord tijdens het kijken.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Sinds een uur knippert mijn rtr lampje op mijn ubee evw321. Dus geen routerfunctie meer en dus ook geen internet. Resetten helpt niet.

Iemand een idee?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12 17:53

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Jerrythafast schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:09:
Volgens mij waren die links bedoeld als poging om uitspraken van die IPv6 TF te vinden op internet (wat dus niet is gelukt; de links verwijzen door naar stokoude nieuwsberichten).

Die Ziggo-gebruiker zou een 1 april grap kunnen zijn, ware het niet dat het inmiddels 3 april is en hij vandaag nog een serieuze reactie heeft geplaatst. Dat maakt het toch iets waarschijnlijker.
Ik heb de helpdesk gebeld en die hebben bevestigd dat ze er mee bezig zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Is er ook ergens een pagina waar een changelog/uitroldatum bijgehouden wordt van firmwareversions van Ziggo-modems?

Ik heb sinds vandaag IPv6-opties in mijn modem nadat de verbinding er even uitlag en het modem automatisch opnieuw opstartte.

Information
Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.7006
Cable Modem Serial Number -knip-
CM certificate Installed

Edit: Ubee-modem.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08
mimic schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:55:
Is er ook ergens een pagina waar een changelog/uitroldatum bijgehouden wordt van firmwareversions van Ziggo-modems?

Ik heb sinds vandaag IPv6-opties in mijn modem nadat de verbinding er even uitlag en het modem automatisch opnieuw opstartte.

Information
Hardware Version 3.12.1
Cable Modem Serial Number -knip-
CM certificate Installed

Edit: Ubee-modem.
Goeie, misschien een toevoeging?
Waar is dit ergens? Postcode, regio, plaats o.i.d.? Misschien is er een logica te achterhalen.

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

St00mwals schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:22:
[...]

Goeie, misschien een toevoeging?
Waar is dit ergens? Postcode, regio, plaats o.i.d.? Misschien is er een logica te achterhalen.
Stad Utrecht, wijk Zuilen. (Utrecht west)
Regio "Den Haag Omgeving", ook Ubee modemrouter (321B). Heb m'n Ubee ge-factory-reset en toen ging hij een update binnenhalen.
Hardware Version 3.12.1
En op de 192.168.178.1 homepage verschijnt nu:
Router IPv4
WAN IP adres: x.x.x.x
LAN MAC adres: x:x:x:x:x:x
LAN IP adres: 192.168.178.1

Router IPv6
WAN IPv6 adres: Unspecified
LAN Link local IPv6 adres fe80::x:x:x:x/64
LAN IPv6 subnet/prefix ::
Lijkt erop dat de firmware IPv6-ready is gemaakt, maar de prefix laat nog op zich wachten.

Verder kan ik misschien nog iemand interesseren voor een screenshot van de Setup en DHCPv6 pagina.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou vandaag eens TV gekeken bij iemand met Interactieve Televisie van KPN...
laat ik het simpel zeggen ben ik blij dat ik gewoon een Ziggo aansluiting heb :P

404 Signature not found

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik kreeg even een IPv6-adres:
Afbeeldingslocatie: http://leetmimic.nl/dump/ipv6wat.png

Helaas duurde dit niet lang, nu een nieuw IPv4-adres gekregen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 22:56
mimic schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:19:
[afbeelding]

Ik zou m'n wachtwoord maar even veranderen.... >:)

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58
[afbeelding]

FE80 adressen zijn link local adressen dus ik denk niet dat je daarmee echt zou kunnen browsen...

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

grun93 schreef op zondag 05 april 2015 @ 06:10:
[...]

Ik zou m'n wachtwoord maar even veranderen.... >:)
Mijn wifi-wachtwoord? Lekker belangrijk.

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

stormfly schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:08:
[...]

FE80 adressen zijn link local adressen dus ik denk niet dat je daarmee echt zou kunnen browsen...
Ah, vreemd dat ik deze op mijn wanpoort krijg dan? Wat kan de reden zijn? Al het verkeer al intern via ipv6?

[ Voor 5% gewijzigd door mimic op 05-04-2015 09:26 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[afbeelding]

Met een fe80 adres kun je niet het internet op :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

mimic schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:14:
[...]

Mijn wifi-wachtwoord? Lekker belangrijk.
Je wachtwoord waarmee je inlogt op http://192.168.178.1/

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Dit gaat offtopic. Hoe dan ook, dat is al heel lang niet meer standaard. Mocht er verder nog iets zijn, stuur maar een DM.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Laatste dagen heeft mijn Sharp LE652 tv zap-kuren.
Gaat traag, krijg dan eerst een melding dat de zender geen uitzending heeft om dat beeld te geven gevolgt door geluid.
Bekabeling is goed, iemand tips?

Er zit een Neotion Cl plus module in.

[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 05-04-2015 09:50 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12 17:53

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

mimic schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:15:

Ah, vreemd dat ik deze op mijn wanpoort krijg dan? Wat kan de reden zijn? Al het verkeer al intern via ipv6?
Je leest local verkeerd. Het is niet local als in "lan". Het is local als in "gebonden aan deze link".
Link-local adressen worden (onder andere) gebruikt als vervanging voor ARP en APIPA/Zeroconf.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• oostland33
  • Laatst online: 12-12 11:30
Heren,

Ik kamp ongeveer een week lang met buffer problemen met twitch en videos afspelen (dumpert,uitzendinggemist etc) hebben er meer mensen hier last van?

Regio Assen (drenthe)..

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:08
oostland33 schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:54:
Heren,

Ik kamp ongeveer een week lang met buffer problemen met twitch en videos afspelen (dumpert,uitzendinggemist etc) hebben er meer mensen hier last van?

Regio Assen (drenthe)..
Je modem al herstart? Eens in de zoveel tijd heb ik dat ook... Restart werkt dan pertinent

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
Ik ben sinds de nieuwe zenderwijziging de themaradio's kwijt.
Volgens de lijst van ziggo beginnen die bij 860 tot 907.
Maar die kanalen pakt hij niet.
Iemand oplossing?

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:51
Galaxis schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:25:
Sinds een uur knippert mijn rtr lampje op mijn ubee evw321. Dus geen routerfunctie meer en dus ook geen internet. Resetten helpt niet.

Iemand een idee?
Hier precies hetzelfde. WiFi is zeer instabiel en erg traag.

Hierbij nog een paar waarden...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3k0jhao.png

[ Voor 11% gewijzigd door dannyvdb1997 op 06-04-2015 10:54 ]

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12 21:00
Tochjo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:13:
[...]

Die iemand is wel een Ziggo Expert, dus niet zomaar iemand. Daarbij werden ook instructies gegeven die niet iedereen kent, want downgraden is niet via een standaard menu mogelijk. Ik kreeg de indruk dat hij direct contact had gehad met Sony. Bovendien wordt ons al zo'n twee maanden voorgehouden dat het probleem zich niet zou voordoen met een eerdere versie van de firmware en dat Sony die beschikbaar zou stellen.

Ik heb inmiddels weer geupgrade naar versie M8.728. Die functioneert wel, zij het wat traag in combinatie met de Smit 1.3 CI+-module die ik ook heb. De Sony downgrade die aangeboden werd (M8.727) blijkt te zorgen voor regelmatige meldingen "CCK Check Failed", wat nogal storend is bij het kijken. Bij versie M8.728 duurt het wat lang voor er beeld is na afstemmen op een zender, maar word je vervolgens niet meer gestoord tijdens het kijken.
Ik had er oorspronkelijk M8.727 op staan maar dat werkte toen ook al niet. De downgrade schijnt voor sommige mensen wel een oplossing te bieden maar lang niet voor iedereen dus. Overigens "Expert Emmen" dacht dat daarmee de winkel bedoeld werd waar de man werkte. ;)

Verwijderd

dannyvdb1997 schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:44:
[...]

[afbeelding]
Je zit veel te ver weg van het modem of er zitten heel veel muren tussen.

Let erop dat 5Ghz veel minder bereik heeft dan 2.4Ghz.

• dannyvdb1997
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:38:
[...]

Je zit veel te ver weg van het modem of er zitten heel veel muren tussen.

Let erop dat 5Ghz veel minder bereik heeft dan 2.4Ghz.
Zit op eerste verdieping en dan echt letterlijk recht boven de modem. Rare is dat ik nooit problemen heb gehad. Sinds gisteren toen ik de stroom er even af heb gehaald.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:09
dannyvdb1997 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:28:
[...]

Zit op eerste verdieping en dan echt letterlijk recht boven de modem. Rare is dat ik nooit problemen heb gehad. Sinds gisteren toen ik de stroom er even af heb gehaald.
Heb je ook al eens geprobeerd om de kanalen van je router te veranderen? Ik zie namelijk dat er best veel netwerken om je heen zitten.

Dit kun je makkelijk doen met een programma zoals insidder,

• dannyvdb1997
Jordyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:20:
[...]

Heb je ook al eens geprobeerd om de kanalen van je router te veranderen? Ik zie namelijk dat er best veel netwerken om je heen zitten.

Dit kun je makkelijk doen met een programma zoals insidder,
Ga ik eens proberen idd.

• Jordyz
Waarschijnlijk zal dat de oplossing zijn! :+

Verwijderd

Jordyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:51:
[...]

Waarschijnlijk zal dat de oplossing zijn! :+
Betwijfel ik, de meeste verbindingen zijn nog steeds 2.4Ghz only. Daarnaast heeft 5Ghz veel minder last van interventie.

Wellicht dat dit aan een software update licht.
dannyvdb1997 schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:44:
[...]

[afbeelding]
Heb je de mogelijkheid om het bekabeld te proberen of je macbook naast de modem te zetten? Heb je er dan nog last van?

• Jordyz
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:09:
[...]

Betwijfel ik, de meeste verbindingen zijn nog steeds 2.4Ghz only. Daarnaast heeft 5Ghz veel minder last van interventie.

Wellicht dat dit aan een software update licht.

[...]

Heb je de mogelijkheid om het bekabeld te proberen of je macbook naast de modem te zetten? Heb je er dan nog last van?
Oh het betreft dus een 5GHz wifi verbinding. Hij zou het kunnen proberen, kans is dan inderdaad wel een stuk kleiner dat het daar aan ligt.

• dannyvdb1997
Kan helaas niet bedraad proberen, is een Retina Macbook dus zit geen lan-poort op. Heb de modem nogmaals gereset, RTR-ledje knippert niet meer, maar krijg nu geen verbinding meer 5gHZ band.

• Tochjo
  • Laatst online: 15-12 21:39
dataworm schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:33:
Overigens "Expert Emmen" dacht dat daarmee de winkel bedoeld werd waar de man werkte. ;)
Oh, dat zou ook kunnen, ja :P

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Internet lag er net (landelijk?) een uurtje uit.
tcpdump leek aan te geven dat de Ziggo-apparatuur geen ARP meer snapten.
Heel sporadisch leek er een TCP-pakketje terug te komen maar van een verbinding was eigenlijk geen sprake.
Lijkt nu weer prima te werken.

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 15:58
XVI schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:18:
Heel sporadisch leek er een TCP-pakketje terug te komen maar van een verbinding was eigenlijk geen sprake.
Inderdaad, al was het niet geheel landelijk. Bij de buren niks aan de hand.
Hier springt ie net weer aan, na een uurtje weg te zijn geweest.

Verwijderd

XVI schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:18:
Zie: https://ams-ix.net/technical/statistics

Lijkt mij een grote DDoS aanval.

Hier in het zuiden trouwens geen last ervan gehad.

• SMSfreakie
  • Niet online
niks van gemerkt, tevens mooi dat Ziggo officieel aan IPV6 begonnen is.. alleen jammer dat mensen met een bridged ( of nog een ouder dumb modem ) er voorlopig nog geen gebruik van kunnen maken... :(

mooiste zou natuurlijk te optie zijn binnen mijn Ziggo... om het aan / uit te kunnen zetten :P

404 Signature not found

• XVI
  • Niet online

XVI

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:56:
[...]

Zie: https://ams-ix.net/technical/statistics

Lijkt mij een grote DDoS aanval.

Hier in het zuiden trouwens geen last ervan gehad.
Inderdaad eigenaardig, maar waarom zou een inkomende DDoS ook het interne netwerk platleggen (ik kon niet meer bij de Ziggo gateway maar zag wel een hoop ARP-requests voor de klantadressen van verschillende Ziggo gateways).
Ik weet het niet, iets zegt me dat Ziggo gewoon titsup ging.

Verwijderd

SMSfreakie schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:34:
niks van gemerkt, tevens mooi dat Ziggo officieel aan IPV6 begonnen is.. alleen jammer dat mensen met een bridged ( of nog een ouder dumb modem ) er voorlopig nog geen gebruik van kunnen maken... :(

mooiste zou natuurlijk te optie zijn binnen mijn Ziggo... om het aan / uit te kunnen zetten :P
99% weet niet eens wat het is, de IPv6 uitrol komt dan nooit van de grond _/-\o_

Verwijderd

XVI schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:55:
[...]

Inderdaad eigenaardig, maar waarom zou een inkomende DDoS ook het interne netwerk platleggen (ik kon niet meer bij de Ziggo gateway maar zag wel een hoop ARP-requests voor de klantadressen van verschillende Ziggo gateways).
Ik weet het niet, iets zegt me dat Ziggo gewoon titsup ging.
Het zou me inderdaad niets verbazen. Ook jammer dat er 0 communicatie is zover ik heb gezien. Ik ben dan wel niet getroffen, maar als ik ooit door een storing wordt getroffen wil ik wel communicatie.

Lang leve de fail-over lijntjes trouwens :+

• XVI
  • Niet online

XVI

Net nog even zitten monitoren en dat van de hoeveelheid ARP's lijkt vrij normaal.
Denk dat het probleem toch een laagje hoger lag.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:45
Ja, probleempje lag aan de start van IPv6 uitrol, die vanaf vandaag in bepaalde regio's begonnen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 07-04-2015 17:41 ]

Verwijderd

Masimo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:40:
Ja, probleempje lag aan de start van IPv6 uitrol, die vanaf vandaag in bepaalde regio's begonnen is.
Bron?

• Jordyz
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:59:
[...]

Het zou me inderdaad niets verbazen. Ook jammer dat er 0 communicatie is zover ik heb gezien. Ik ben dan wel niet getroffen, maar als ik ooit door een storing wordt getroffen wil ik wel communicatie.

Lang leve de fail-over lijntjes trouwens :+
Ik snap wel waarom Ziggo geen mailtje eruit heeft gestuurd naar alle klanten dat ze gaan beginnen aan een IPv6 uitrol.

Dan krijg je meteen dat mensen de schuld geven aan Ziggo dat ze IPv6 aan het uitrollen is terwijl dat helemaal niet de oorzaak is van het probleem. Mensen zien het niet eens, laat staan dat ze ooit op dat modem/router hebben ingelogd?

En voor de Tweakers, iedereen volgt het nieuws wel dus die zullen allemaal wel op de hoogte zijn? :P

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:45
Tsja, als je een paar berichtjes omhoog was gescrold in dit topic had je geweten dat ze al zes dagen gelden waren begonnen. Er is helemaal niks wat wijst op ook maar enige vorm van relatie tussen de storing van vandaag en het uitrollen van IPv6.

Verwijderd

Is al een week geleden ingevoerd ;)

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Die relatie wordt momenteel uitgezocht

[ Voor 56% gewijzigd door Koekenbakkertje op 07-04-2015 20:23 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
8)7 waarom kom ik er nou net achter dat er een leuke spectrum analyzer in de ubee zit? :)

404 Signature not found

Ja, kan iemand daar niet eens een filmpje van op YT zetten of iets? Dat ding heeft last van FFF en ik ben zelf niet zo'n enorme fan van Chrome. Kan natuurlijk ook wel gaan zitten proberen om die check te omzeilen maar misschien is het die moeite wel helemaal niet waard.

EDIT: lijkt erop dat Firefox 37.0.1 geen Websockets meer ondersteunt. Heb het geprobeerd aan te zetten in about:config, maar ik blijf "Kan geen verbinding maken met ws://192.168.178.1:8080/Frontend" krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Jerrythafast op 07-04-2015 23:28 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
Jerrythafast schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:51:
Ja, kan iemand daar niet eens een filmpje van op YT zetten of iets? Dat ding heeft last van FFF en ik ben zelf niet zo'n enorme fan van Chrome. Kan natuurlijk ook wel gaan zitten proberen om die check te omzeilen maar misschien is het die moeite wel helemaal niet waard.
tja.. zelfs al bezorg je FF een ID crisis... dan doettie t weer niet :(

404 Signature not found

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-12 17:56
Maandag kwam de monteur langs die alles voor mij heeft ingesteld.
Wat is de Wifi op de Ziggo modem slecht zeg. (Cisco)
Bijna geen wifi netwerken in de buurt en degene die er zijn zitten op andere kanalen.
Mijn telfort Zyxel modem stond 3 meter ervandaan in een hoekje en ik had gewoon perfect bereik in het hele huis. Nu zit je 1 kamer verderop en mijn internetsnelheid is maar 20mbit.....
Zou Ziggo niet nieuwe modems leveren bij mensen? Kan mij zo een bericht herinneren op de homepage van Tweakers. Ik heb het 120mbps internet abonnement.

• Jordyz
D2FValinor schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:59:
Bijna geen wifi netwerken in de buurt en degene die er zijn zitten op andere kanalen.
Mijn telfort Zyxel modem stond 3 meter ervandaan in een hoekje en ik had gewoon perfect bereik in het hele huis. Nu zit je 1 kamer verderop en mijn internetsnelheid is maar 20mbit.....
Zou Ziggo niet nieuwe modems leveren bij mensen? Kan mij zo een bericht herinneren op de homepage van Tweakers. Ik heb het 120mbps internet abonnement.
Ziggo is wel bezig met nieuwe modems, maar volgens mij was dat voor een pakket van 500mb

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:15

Wailing_Banshee

You're Next

D2FValinor schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:59:
Wij hebben ook een Cisco modem (3928), en overal in huis perfect wifi...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jordyz
Wailing_Banshee schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:45:
[...]

Dan hebben jullie of een perfecte versie van de Cisco of je woont niet in een betonnen bunker :P

Maar voor een normaal huis is de Cisco qua Wifi bereik niet zo slecht. Als je een iets grotere oppervlakte wil met wifi dan zul je toch zelf accespoints ertussen moeten gaan zetten :P

Verwijderd

Is het normaal dat Ziggo automatisch wifi hotspots activeert op je modem? Bij mij staat hij namelijk gewoon aan.
Ja die standaard aan. Je hebt daarmee ook toegang tot hotspots van anderen.

Maar wees gerust, je merkt er niets van op de snelheid van je internetverbinding, en nee niemand kan op die wijze jouw computers benaderen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jordyz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:49:
[...]

Dan hebben jullie of een perfecte versie van de Cisco of je woont niet in een betonnen bunker :P

Maar voor een normaal huis is de Cisco qua Wifi bereik niet zo slecht. Als je een iets grotere oppervlakte wil met wifi dan zul je toch zelf accespoints ertussen moeten gaan zetten :P
Nee, wij wonen niet echt in een betonnen bunker. We hebben alleen beton in de vloer zitten :D (de rest is gewoon ouderwets baksteen van 100+ jaar oud :D)

We hebben wel een tweede accesspoint, maar dat hadden we met de Zyxel ook, anders hebben we achter in de tuin geen of weinig ontvangst...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:30
Ziggo heeft blijkbaar in stilte Z1 en alles-in-1 basis verhoogd naar 40/4. Dus ze gaan rustig naar 50/5 net als UPC?
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=488127#post488127

• Koekenbakkertje
plizz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:36:
Ziggo heeft blijkbaar in stilte Z1 en alles-in-1 basis verhoogd naar 40/4. Dus ze gaan rustig naar 50/5 net als UPC?
Voor zover ik weet blijft dit. En ik vermoed dat bij de nieuwe abonnementen ook de basissnelheid 40 gaat worden. Je hebt als klant sowieso niet te klagen als het dertig blijft. De upcers hebben gewoon een verworven recht met die hogere snelheid. Net als oud-ziggo wat zenders heeft vanaf 1 juni die in oud UPC niet te ontvangen zijn.

• Jordyz
plizz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:36:
Zou Ziggo dit langzamerhand gaan invoeren?

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb het gevoel dat uiteindelijk de oud upc'ers ook naar de 40/4 gaan, maar dat natuurlijk langzaam invoeren en nu eerst de Ziggo klanten blij maken en dan later de 'andere 50%' van je (basis) klanten een een wat lagere snelheid biedt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
ik denk dat je gewoon een tweedeling blijft houden. Ook al beweren ze dat alles gelijk wordt.

Dus UPC gewoon 50/5 en Ziggo 40/4.

• Jordyz
Dancis schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:01:
ik denk dat je gewoon een tweedeling blijft houden. Ook al beweren ze dat alles gelijk wordt.

Dus UPC gewoon 50/5 en Ziggo 40/4.
Dat is jammer dat ze dat niet gelijk trekken..
Maar de snelheden zullen in de toekomst toch hoger gaan want iedereen gaat in de cloud werken.

• Koekenbakkertje
Er komen nieuwe abonnementen vanaf maandag. Oude klanten bij UPC houden 50/5. ik vermoed dat ziggo's nieuwe Z1 snelheid vanaf maandag 40/4 is. Knap lullig als je oude klanten op 30/3 zou zetten. Gok dat ze zo denken :+

• Jordyz
Koekenbakkertje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:21:
Er komen nieuwe abonnementen vanaf maandag. Oude klanten bij UPC houden 50/5. ik vermoed dat ziggo's nieuwe Z1 snelheid vanaf maandag 40/4 is. Knap lullig als je oude klanten op 30/3 zou zetten. Gok dat ze zo denken :+
Ja maar het is ook wel vreemd waarom ze juist die niet gelijk trekken..

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38
Jordyz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:30:
[...]

Ja maar het is ook wel vreemd waarom ze juist die niet gelijk trekken..
Iemand spreekt een vermoeden uit en jij neemt het aan als waarheid ;) Ik zou het gewoon even afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 08-04-2015 11:35 ]

• Jordyz
tiguan schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:35:
[...]

Iemand spreekt een vermoeden uit en jij neemt het aan als waarheid ;) Ik zou het gewoon even afwachten.
Dat klopt, het is vanaf nu nog gokken wat Ziggo gaat doen. We wachten het gewoon even af :)

• Koekenbakkertje
Afwachten inderdaad :-) maandag zullen ze het wel naar buiten brengen

[ Voor 79% gewijzigd door Koekenbakkertje op 08-04-2015 11:52 ]

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik hoop dat het nog gelijk getrokken gaat worden.
Anders moeten ze de oude upc op 50 laten en alle nieuwe pakketten op 40 zetten anders krijg je scheve gezichten.

Maar we zullen het wel zien de 13e

• Valinor
Wailing_Banshee schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:45:
[...]

Hoeveel snelheidsverlies heb je 1 kamer verderop?
Mijn huis heeft namelijk ook geen betonnen muren.
Ik haal 115mbps wnnr ik mijn telefoon tegen de modem houd.
Als ik 2 meter verderop ga staan is het nog maar 50-75mbps
10 meter verderop 40mbps en met 1 muur ertussen nog maar 30mbps.

Lijkt mij een defecte modem toch?
Test het eens met een ander apparaat dan een mobiele telefoon. Dan zegt het iets meer of het aan het modem ligt of je telefoon.

• Valinor
job schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:10:
Test het eens met een ander apparaat dan een mobiele telefoon. Dan zegt het iets meer of het aan het modem ligt of je telefoon.
Ja ik krijg hetzelfde resultaat met een laptop en ipad.

• Koekenbakkertje
modem is niet defect het levert gewoon geen beter signaal. Bij mij is het soms op twee meter al waardeloos. Externe router heeft de boel flink verbeterd
D2FValinor schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:44:
[...]

Hoeveel snelheidsverlies heb je 1 kamer verderop?
Mijn huis heeft namelijk ook geen betonnen muren.
Ik haal 115mbps wnnr ik mijn telefoon tegen de modem houd.
Als ik 2 meter verderop ga staan is het nog maar 50-75mbps
10 meter verderop 40mbps en met 1 muur ertussen nog maar 30mbps.

Lijkt mij een defecte modem toch?
Het is al vaker voorbijgekomen, het WiFi gedeelte van het modem is gewoon k*t :+
Het werkt wel, maar verwacht er geen hoogstaande verwachtingen van.

Je kan beter zoals hier al is gezegd je modem of in bridge zetten met een eigen router erachter of je zet er je eigen router achter en zet het WiFi van het modem uit.

2250 WP Zuid PVoutput

• Valinor
MdO82 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:40:
[...]

Het is al vaker voorbijgekomen, het WiFi gedeelte van het modem is gewoon k*t :+
Het werkt wel, maar verwacht er geen hoogstaande verwachtingen van.

Je kan beter zoals hier al is gezegd je modem of in bridge zetten met een eigen router erachter of je zet er je eigen router achter en zet het WiFi van het modem uit.
Heb net een berichtje naar Ziggo gestuurd. Ik kijk wel of ze met een oplossing komen en anders stap ik wel weer terug naar Telfort Internet. Liet mij verleiden door de hoge snelheid van Ziggo.
Ik betaal nu 10 euro meer dan bij telfort, maar mijn snelheid in de verste kamer is de helft van toen ik Telfort had en nog bereik valt er soms weg.
Heb geen zin extra geld uit te geven om zelf een goede router aan te schaffen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

D2FValinor schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:55:
[...]

Heb net een berichtje naar Ziggo gestuurd. Ik kijk wel of ze met een oplossing komen en anders stap ik wel weer terug naar Telfort Internet. Liet mij verleiden door de hoge snelheid van Ziggo.
Ik betaal nu 10 euro meer dan bij telfort, maar mijn snelheid in de verste kamer is de helft van toen ik Telfort had en nog bereik valt er soms weg.
Heb geen zin extra geld uit te geven om zelf een goede router aan te schaffen.
Ik betaal nu 10 euro meer dan bij Telfort, maar zelfs achter in de tuin is de snelheid meer dan het dubbele dan wat ik bij Telfort naast het modem had :p

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Sja, modems zijn nooit echt goed in WiFi natuurlijk.

ik zou zelf zoiets halen pricewatch: TP-Link TL-WA801ND en dat aan het modem hangen. Of een iets duurdere router, heb je gelijk wat utp poorten

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 08-04-2015 16:04 ]

418O2 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:04:
Sja, modems zijn nooit echt goed in WiFi natuurlijk.

ik zou zelf zoiets halen pricewatch: TP-Link TL-WA801ND en dat aan het modem hangen.
Heeft verder niks met ziggo te maken, maar ik zou even verder kijken dan deze router anders zit je vast aan je 90mb/s ;)

Deze router heeft namelijk maar 100mb/s poorten en geen 1000mb/s (zodat je geen 120mb kan halen)
Weet niet wat hij draadloos in de praktijk zou halen.

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 08-04-2015 16:10 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Valinor
Bedacht mij net dat ik nog een sitecom n600 x5 wlr-5000 router had liggen die ik 2 jaar terug gekregen had van een vriend.
Ik ga het testen, bedankt voor de suggesties :)

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
D2FValinor schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:20:
Bedacht mij net dat ik nog een sitecom n600 x5 wlr-5000 router had liggen die ik 2 jaar terug gekregen had van een vriend.
Ik ga het testen, bedankt voor de suggesties :)
En anders koop je voor 40-50 euro deze router. Dan ben je echt van het gesodemieter met instabiele WiFi af:

pricewatch: TP-Link TL-WDR3600

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 14:27
Vandaag iemand langs gehad vanwege 'storing uit uw woning', waardoor de buurt geen internet had. Hij heeft een DIO-01 geplaatst ter vervanging van een stokoude wandcontactdoos (28+ jaar). En verder alleen (optisch) gekeken of het er prima uit ziet.

Is het niet handig om bij storing vanuit een woning, ook meteen een UMU-1006/T te plaatsen voor de retour-filtering op de TV aansluiting? Volgens hem was er op de UMU alleen een filter in de aftakking naar Radio toe, maar zaten TV en Internet aansluiting ongefilterd op de kabel van buiten. Momenteel heb ik enkel digitale TV van Ziggo, dus voor mij persoonlijk maakt het weinig uit.

Hoe zit dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Henk Poley op 08-04-2015 17:40 ]

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 14:27
Jerrythafast schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:51:
EDIT: lijkt erop dat Firefox 37.0.1 geen Websockets meer ondersteunt. Heb het geprobeerd aan te zetten in about:config, maar ik blijf "Kan geen verbinding maken met ws://192.168.178.1:8080/Frontend" krijgen.
Misschien iets met deze bug te maken? https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1112054

In Firefox 38 zouden WebSockets in javascript Workers weer moeten werken.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Henk Poley schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:37:
Vandaag iemand langs gehad vanwege 'storing uit uw woning', waardoor de buurt geen internet had. Hij heeft een DIO-01 geplaatst ter vervanging van een stokoude wandcontactdoos (28+ jaar). En verder alleen (optisch) gekeken of het er prima uit ziet.

Is het niet handig om bij storing vanuit een woning, ook meteen een UMU-1006/T te plaatsen voor de retour-filtering op de TV aansluiting? Volgens hem was er op de UMU alleen een filter in de aftakking naar Radio toe, maar zaten TV en Internet aansluiting ongefilterd op de kabel van buiten. Momenteel heb ik enkel digitale TV van Ziggo, dus voor mij persoonlijk maakt het weinig uit.

Hoe zit dat?
Die monteur had ongelijk, want op de TV aansluiting zit weldegelijk een retourfilter. Sluit er maar eens een modem op aan, die vindt alleen z'n downstream signaal..

• SMSfreakie
  • Niet online
Henk Poley schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:48:
[...]

Misschien iets met deze bug te maken? https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1112054

In Firefox 38 zouden WebSockets in javascript Workers weer moeten werken.
in de laatste beta werkt de spectrum analyzer iig nog niet in FF.. en dan bedoel ik niet dat die denkt dat je Chrome of Safari moet gebruiken..

404 Signature not found

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:01
offtopic:
De schakelaar op de UMU-1006/T schakelt zeker het retourfilter in of uit?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:26:
offtopic:
De schakelaar op de UMU-1006/T schakelt zeker het retourfilter in of uit?
Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/MediaGallery//Aansluitdozen/UMUback-.png

Testing, one, two ...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:01
Ik had 'm niet goed staan eerst maar ik vroeg me gewoon af wat die schakelaar nu eigenlijk doet. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• SMSfreakie
  • Niet online
enige wat ik kan bedenken is de scheiding tussen het Radio en TV maken?

in de AAN positie zou er radio in de FM band op de radio uitgang zitten, en niet op de TV aansluting
in de UIT positie zit er geen signaal op de radio uitgang en zitten alle signalen op de TV aansluiting?

404 Signature not found

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:13:

in de AAN positie zou er radio in de FM band op de radio uitgang zitten, en niet op de TV aansluting
in de UIT positie zit er geen signaal op de radio uitgang en zitten alle signalen op de TV aansluiting?
Bij de meeste woningen waar de groene kabel in de meterkast binnenkomt wordt elders in huis (woonkamer/slaapkamer) het TV en radio signaal gesplitst via een wandcontactdoos. Bij de vaak wat oudere woningen waar achteraf de groene kabel in de woonkamer naar binnen werd gebracht, is vaak geen wandcontactdoos aanwezig met een afzonderlijke radio en TV aansluiting en dan kan voor een splitsing op bovenstaande aansluiting worden gekozen.

Testing, one, two ...

SMSfreakie schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:13:

Als hij op UIT staat wordt idd de radioaansluiting uitgeschakeld.
Net even getest. Heb namelijk 1 coax vanuit de radioaansluiting naar boven lopen

2250 WP Zuid PVoutput

• SMSfreakie
  • Niet online
t was een gok ;) hier komt de groene kabel ook in de woonkamer binnen.. alleen gaat het hele verhaal eerst naar mn Tratec versterker.

404 Signature not found

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:23

Dazzler2120

FP ProMod
Hi all,

Ik heb het Cisco EPC3925 modem. Hiervan vond ik persoonlijk de wifi niet goed, Ik heb dus een eigen router aangeschaft en bekabeld aangesloten op het modem. (TP-Link WDR4300).
Ik besef dat dit router op router is, en dat dit issues kan en gaat opleveren. Op dit moment is het alsvolgt aangesloten:
Cisco - UTP naar WAN TP-link. Wifi wordt via de TP-link gebruik van gemaakt. Cisco modem(router) wordt gebruikt door ouders. Ook wil ik de TP-link als switch gebruiken, zodat ik andere apparaten bekabeld aan kan sluiten hierop. Hoe kan ik dit het beste instellen? Hoe kan ik de setup dan het beste gebruiken om van de tp-link een soort switch/access point te maken?

PS4 PSN: Dazzler2120

Ik zou kiezen voor een van de volgend twee oplossingen
1. cisco in bridge (wifi op de cisco gaat uit, alleen lanpoort1 blijft actief, geen toegang meer tot de ziggo hotspots, eenvoudig te realiseren (telefoontje naar helpdesk en klaar).
2. tp-link als accesspoint instellen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
(wifi cisco blijft ongemoeid, toegang tot de hotspots, nadeel is dat je zelf alles in je tp moet instellen).

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
job schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:56:
Ik zou kiezen voor een van de volgend twee oplossingen
1. cisco in bridge (wifi op de cisco gaat uit, alleen lanpoort1 blijft actief, geen toegang meer tot de ziggo hotspots, eenvoudig te realiseren (telefoontje naar helpdesk en klaar).
2. tp-link als accesspoint instellen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
(wifi cisco blijft ongemoeid, toegang tot de hotspots, nadeel is dat je zelf alles in je tp moet instellen).
Optie 1 valt voor mij weg, aangezien ik de router op een andere plaats heb als het cisco modem, en hem ook niet ga verplaatsen naar cisco modem. De issue om het huis te rewiren naar de tp-link is ook geen optie...

Als ik optie 2 pak, blijven de LAN-poorten op de TP-link dan nog steeds beschikbaar als switch?

Ja, die blijven werken. Ik heb het zelf thuis op deze manier ingesteld:
*TP-link even helemaal loskoppelen.
*Met één kabel een LAN-poort van de TP-link met een computer verbinden om te kunnen inloggen.
*Factory reset (kan vaak met fysiek knopje op het apparaat).
*Statisch IP instellen binnen hetzelfde subnet als wat je Cisco gebruikt (standaard 192.168.178.x), maar buiten de DHCP-range van je Cisco. Dus als je Cisco adressen uitdeelt beginnend bij 192.168.178.10 kun je je TP-link bijvoorbeeld 192.168.178.2 geven.
*DHCP uitzetten op je TP-link om ruzie met de DHCP-server van de Cisco te voorkomen.
*TP-link en Cisco met elkaar verbinden via de LAN-poorten.
*Rest van je spul aansluiten (de WAN-poort niet gebruiken).

Als je dit doet blijven alle LAN-poorten op beide apparaten werken en zit alles wat erop is aangesloten in hetzelfde subnet (192.168.178.x) wat betekent dat alle aangesloten apparaten met elkaar kunnen communiceren. De IP-adressen worden uitgedeeld door de DHCP-server van de Cisco.

Verder kun je op de TP-link exact dezelfde WiFi instellingen (SSID + security settings) gebruiken zodat je apparaten kunnen roamen wanneer je door je huis wandelt. Wat je alleen niet hetzelfde moet instellen is het WiFi-kanaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerrythafast op 08-04-2015 21:16 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jerrythafast schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:13:
Ja, die blijven werken. Ik heb het zelf thuis op deze manier ingesteld:
*TP-link even helemaal loskoppelen.
*Met één kabel een LAN-poort van de TP-link met een computer verbinden om te kunnen inloggen.
*Factory reset (kan vaak met fysiek knopje op het apparaat).
*Statisch IP instellen binnen hetzelfde subnet als wat je Cisco gebruikt (standaard 192.168.178.x) maar buiten de DHCP-range van je Cisco.
*DHCP uitzetten op je TP-link.
*TP-link en Cisco met elkaar verbinden via de LAN-poorten.
*Rest van je spul aansluiten (de WAN-poort niet gebruiken).

Als je dit doet blijven alle LAN-poorten op beide apparaten werken en zit alles wat erop is aangesloten in hetzelfde subnet (192.168.178.x) wat betekent dat alle aangesloten apparaten met elkaar kunnen communiceren. De IP-adressen worden uitgedeeld door de DHCP-server van de Cisco.

Verder kun je op de TP-link exact dezelfde WiFi instellingen (SSID + security settings) gebruiken zodat je apparaten kunnen roamen wanneer je door je huis wandelt. Wat je alleen niet hetzelfde moet instellen is het WiFi-kanaal.
Ah oke top! ga er dit weekend mee aan de slag.
1 vraag nog, hoe achterhaal ik de DHCP-range van de tp-link?

Van zowel de TP-link als de Cisco kun je alle instellingen, dus ook de DHCP-instellingen, vinden in de setup-pagina's. Ik heb hier zelf een Linksys router switch en een Ubee modem van Ziggo dus ik kan je niet precies vertellen waar dat is.

Als ik op de Ubee inlog via http://192.168.178.1 en dan doorklik naar Geavanceerd - Gateway - DHCP krijg ik de volgende opties:
DHCP Server aan/uit zetten
Starting Local Address: 192.168.178.10 (dit is het eerste adres wat de DHCP-server zal uitgeven)
Number of CPEs: 64 (dit is het aantal adressen dat de server zal uitgeven, dus de range eindigt bij 192.168.178.73)

EDIT: Intussen probeer ik de claims van de 40/4 snelheidsverhoging te verifiëren, maar ik geloof dat Ziggo toch een gevalletje bureneffect heeft hier op het moment. Speedtest.ziggo.nl stuitert wild op en neer maar nooit hoger dan zo'n 20 Mb. En meestal minder dan 10 Mb momenteel. Tot zo ver het "je haalt altijd je snelheid" verhaal |:(
EDIT 2: Nu dan toch net een redelijk stabiele 31.2 Mb/s download en 2.90 Mb/s upload als testresultaat.
EDIT 3: Na wat volharding (en dus een hoop nutteloos datagebruik :p) nu toch 40 Mb/s gemeten! Joepie!

[ Voor 31% gewijzigd door Jerrythafast op 08-04-2015 21:38 ]

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
misschien kan iemand mij helpen, want ik denk dat ik wat verkeerd doe.

Ik heb op de slaapkamer een KDL32U4000 een oud beestje uit 2008/2009.
Deze heeft altijd alleen maar ned1 kunnen ontvangen.
Maar sinds de fusie geeft ziggo tig kanelen ongecodeerd door.

Als ik zoek vind ik enkel services(48) via de antenne zoek optie.
Ned1,2,3 en TVwest werken en Radio 1t/m6 werken ook.
Alle andere zenders niet RTL,SBS etc.

Als ik de gegevens van ziggo gebruik op cable: freq 474 netwerk id 5555.
Vind ik geen enkele service.....

Ik heb wel een CI slot, maar dit blijkt geen CI+ te zijn, dan krijg ik bij het openen van RTL,SBS enz een foutmelding E106-9.
Na zoeken blijkt mijn tv de smartcard van ziggo niet te kunnen gebruiken.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Bij mij is een aantal weken terug ziggo geïnstalleerd door een monteur. Hij heeft een nieuwe wandcontactdoos geïnstalleerd, echter als ik een connector aanraak daarvan dan voel ik dat daar aardig wat spanning op staat. Horen die dingen niet geaard te worden? Heb namelijk nog dat groen/gele kabeltje liggen die bij het installatiepakket zat.

DaveD

Pagina: 1 ... 133 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]