• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Toredo"? Je bedoelt ws Teredo tunnelling...

Lijkt me sowieso redelijk EOL:
Wikipedia: Teredo tunneling
As of IETF89, Microsoft plans to deactivate their Teredo servers for Windows clients in the first half of 2014 (exact date TBD), and encourage the deactivation of publicly operated Teredo relays.
Maar goed, ipv vragen aan provider om half het internet af te sluiten zou je op de client toch gewoon bij de netwerkadapter waarmee verbonden wordt met het internet IPv6 kunnen deactiveren, zodat lokaal IPv6 verkeer gedwongen wordt over de Teredo tunnel te gaan...

Ik zou iig voor structurele oplossing niet de ISP maar de direct access leverancier die blijkbaar totaal niet IPv6-ready is aanspreken.

Oslik blyat! Oslik!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dion_b schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:42:
"Toredo"? Je bedoelt ws Teredo tunnelling...

Lijkt me sowieso redelijk EOL:
Wikipedia: Teredo tunneling

[...]
Maar goed, ipv vragen aan provider om half het internet af te sluiten zou je op de client toch gewoon bij de netwerkadapter waarmee verbonden wordt met het internet IPv6 kunnen deactiveren, zodat lokaal IPv6 verkeer gedwongen wordt over de Teredo tunnel te gaan...

Ik zou iig voor structurele oplossing niet de ISP maar de direct access leverancier die blijkbaar totaal niet IPv6-ready is aanspreken.
Inderdaad het moet Teredo zijn, ik wist niet dat dit eigenlijk uitgefaseerd zou zijn of op het punt van staat.

Door IPv6 uit te schakelen sluit jij je nog niet af van half het Internet, er zijn nogsteeds grote delen (providers) die nog niet geheel over zijn, daar ben ik zelf al mee aan het testen geweest op mijn XS4ALL verbinding.

Zelf heb ik ook geprobeerd om inderdaad IPv6 op de LAN en WLAN adapater van een laptop uit te schakelen en de router gewoon op standaard IPv6 te laten staan, maar dit werkt helaas niet. Het had een prima tussen oplossing geweest.

Wat betreft de Direct Access provider aanpassingen voor geheel IPv6 ondersteuning staat voor 2016 gepland. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Eventueel modem in bridge laten zetten, zelf een router ertussen plaatsen en daar IPv6 op uitschakelen? Of heb ik het wellicht compleet niet begrepen...?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat zou inderdaad technisch kunnen, alleen geen optie voor potentieel zo'n 400 a 450 gebruikers. Op dit moment ondervinden we voornamelijk problemen bij ZIGGO, T-Mobile (Duitsland) en XS4ALL. Bij de laatste is het dus heel makkelijk aan te passen, T-Mobile heeft geen mogelijkheid in het modem/router om IPv6 uit te schakelen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

@_Dune_
Klinkt alsof jullie voor de verkeerde VPN-oplossing hebben gekozen (lees: het is gewoon complete troep als het na 2000 is gemaakt en er geen rekening is gehouden met het gemeengoed worden van IPv6).
Verder moet het uitschakelen van IPv6 op de eindapparatuur voldoende en tevens veel simpeler (voor gebruikers) zijn (behalve dan op niet geroote mobiele apparaten).

zoals ik het Direct Access-gebeuren lees maakt het gebruik van IPv6-tunneling dat nu niet meer werkt doordat de native IPv6 voorrang krijgt (en je Direct Access-opstelling niet via native IPv6 te bereiken is?). Je zou dit mogelijk kunnen oplossen door de eindpunten van de tunnel beschikbaar te maken via IPv6 of om op de clients statische routes door de tunnel in te stellen (al is Windows op netwerkgebied erg beperkt en is dit misschien niet mogelijk).
Het compleet ontnemen van IPv6 bij je gebruikers lijkt mij een slechte work-around wat je alleen in het uiterste geval zou moeten willen doen.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12 21:20
Ik heb van Ziggo een nieuw modem gekregen omdat mijn oude EPC3925 na vijf jaar kuren begon te vertonen.

De Technicolor TC7210 gekregen. Mijn ervaring tot nu toe is goed. Het ding zend een retestabiel wifi-ac netwerk uit op 5GHz (2,4GHz nog niet geprobeerd). Bereik op de benedenverdieping is goed.
Ik heb nog nooit zo'n vlakke lijn gezien in inSSiDer als ik het signaal een tijdje volg.
Met gemak 120 Mbps van mijn Ai1 Plus over wifi (i.c.m. een Intel AC7260).

Puntjes van kritiek tot nu toe:

DNS servers zijn niet handmatig in te stellen.
Mocht iemand een workaround hebben, anders dan modem in bridge laten zetten, dan hoor ik dat graag.

Afmetingen/vorm van het ding.
Hij neemt beduidend meer plek in dan de EPC3925, met name vanwege de ovale en taps uitlopende onderkant. Ik had de Cisco mooi weggewerkt in de woonkamer, maar dat lukt met de Technicolor niet op dezelfde plek.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-12 22:07
Wolly schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:45:
[...]

En jahoor, sinds de kanalen weer gecodeerd zijn (exclusief NL1,2,3 en het servicekanaal) heeft mijn Sony problemen met de gecodeerde kanalen.

Staat de tv een poos uit dan komt bij het aanzetten de melding "Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (SAC failed)." tevoorschijn. De gecodeerde zenders blijven zwart totdat ik de module eruit trek en terug plaats.

Bij de Ziggo helpdesk een bekend probleem, op een gegeven moment raadden ze zelfs een downgrade van de Sony firmware aan (terwijl Ziggo dus de partij is die zaken heeft gewijzigd!).
Hetzelfde probleem hier met een Sony KDL-22EX302 tv :'( . Ik ga ook maar eens praten met de Ziggo Klantenservice. Heb jij ook een Neotion module?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12 13:17

Nox

Noxiuz

Zit nu met maintenance van Ziggo. Ik zat modem al te resetten maar het is volledig onduidelijk wat ze uitvoeren en de verwachte downtime.

Complete maintenance window is van 0100 tot 1200 maar 11u downtime lijkt me niet. Geef dan ff aan wat verwacht wordt ofzo, dan kan ik wachten of gaan pitten :(

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LongBowNL schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:09:
[...]

Hetzelfde probleem hier met een Sony KDL-22EX302 tv :'( . Ik ga ook maar eens praten met de Ziggo Klantenservice. Heb jij ook een Neotion module?
Ik heb inderdaad de Neotion module.

• LongBowNL
Ik kwam het al eerder tegen in dit topic. De Smit module schijnt geen problemen te vertonen.
jjust schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:09:
Sinds de migratie naar het UPC netwerk werken mijn CI+ modules niet goed meer. Heb twee Sony TV's de 32EX402 en 40W5500 met Neotion CI+ modules. Beide TV's zijn Ziggo gecertificeerd. Bij het aanzetten krijg ik volgende melding;

"Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (SAC failed)."

Hierdoor werken gedecodeerde zenders niet meer. Ik ben niet de enige met dit probleem. Ik heb contact gehad met de klantenservice van Ziggo maar daar kom ik niet verder mee. Heb de toestellen al teruggebracht naar de fabrieksinstellingen, ook heb ik op advies van Ziggo een alternatief netwerk id gebruikt. Het mocht allemaal niet baten.

Ziggo geeft Sony de schuld. Sony zou volgens Ziggo bezig zijn met een firmware update. (Wat overigens door Sony in het hierboven gelinkte topic wordt tegengesproken). Volgens Ziggo moet ik wachten op de firmware update. Meer kunnen ze niet doen. Zelfs als Sony al bezig is met een firmware update is het onduidelijk hoe lang dit gaat duren.

Wel waren ze bereid om twee nieuwe CI+ modules te leveren maar dan moest ik de helft van de kosten betalen. Daar heb ik echter principiële bezwaren tegen omdat de toestellen voor de migratie goed werkten. Ik zie daarom niet in waarom ik kosten moet gaan maken. Beide oplossingen zijn naar mijn idee onacceptabel. De problemen zijn veroorzaakt door de migratie en het is naar mijn mening aan Ziggo om het binnen redelijke termijn op te lossen.

Hebben meer mensen deze problemen? Zijn er nog tips hoe ik dit het beste kan oplossen?

[ Voor 86% gewijzigd door LongBowNL op 30-03-2015 11:34 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-12 22:13
Hier op een 37W5720 hetzelfde probleem, ook met een Neotion.

• LongBowNL
Er schijnt aankomende week een nieuwsupdate te komen.
Hallo

Het probleem zit terdege bij Sony. Ze maken nu een software downgrade. zal spoedig uitkomen, zodra wij meer weten zal ik het hier vermelden.

Dus deze topic even in de gaten houden.

vr gr Teun (expert Emmen)
Nogmaals

Het ligt niet aan Ziggo, maar aan Sony. Aankomende week is er meer nieuws. laat het hier wel weten.

vr gr Teun (expert emmen)
https://community.ziggo.n...721/index4.html#post25654

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-12 09:15

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topic deels doorgelezen en ik kom gelijksoortige problemen tegen. Helaas geen directe oplossing.
  • Samsung decoder dcb-h360r
  • Panasonic Plasma TV
Sinds de regio omzetting (regio Zwolle 18 februari) heb ik veel problemen met ontvangst van kanalen en allerlei storingen. Even een greep uit de symptomen:
  • Een aantal kanalen heeft geen gidsinformatie. Er staat NOT COMPLETED. Er is gewoon beeld en geluid.
  • Deze kanalen zijn tijdelijk te bekijken, na een bepaalde tijd (soms 5 seconden, soms 5 minuten) verspringt het kanaal naar de volgende.
  • Geheel willekeurig vallen alle kanalen weg. Beeld op zwart en geen geluid. Meestal komt na een paar seconden het beeld en geluid terug. Mijn decoder blijft gewoon aan, mijn home cinema set toont aan dat hij nieuw signaal ontvangt en schakelt geluid weer in.
  • Het beeld en geluid bevriest soms. Het blijft als het ware haken met een groene waas en blokjes/strepen. Stroom erop/eraf lijkt het enige hulpmiddel.
  • Het wordt met de dag erger.
Wat heb ik geprobeerd?
  • Herhaaldelijk geprobeerd om de zenders opnieuw in te stellen. Ik krijg overigens 80% kwaliteit.
  • Bekabeling (coax, HDMI, alles) nagelopen. Ik woon in een 3 jaar oud nieuwbouwhuis, alles is goed voor elkaar.
  • Losse coax kwaliteitskabel van meterkast naar decoder geprobeerd. Geen resultaat.
  • Fabrieksinstellingen teruggezet op de decoder.
  • Iemand vertelde me een software update te doen. Deze optie is op mijn decoder helaas niet beschikbaar. Staat op grijs en ik kan de optie dus niet gebruiken.
Ik ben terughoudend met het bellen naar Ziggo. Ik heb ervaring met dit soort langdradig gedoe en ik begin er liever niet aan. Vandaar dat ik het probleem eerst hier neerleg, wellicht zijn er mensen met hetzelfde euvel en is er een oplossing voor.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-12 12:27
Mijn 2.5 jaar oude Philips tv houd de kanalen ook niet vast. naar een paar dagen vergeet hij ze weer.
Advies van Ziggo, of de CI+ module niet meer te gebruiken of een ander merk tv aanschaffen..

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 14:56

Bear

wench

FloydRaalte schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:56:
Topic deels doorgelezen en ik kom gelijksoortige problemen tegen. Helaas geen directe oplossing.
  • Panasonic Plasma TV
Sinds de regio omzetting (regio Zwolle 18 februari) heb ik veel problemen met ontvangst van kanalen en allerlei storingen. Even een greep uit de symptomen:
  • Een aantal kanalen heeft geen gidsinformatie. Er staat NOT COMPLETED. Er is gewoon beeld en geluid.
  • Deze kanalen zijn tijdelijk te bekijken, na een bepaalde tijd (soms 5 seconden, soms 5 minuten) verspringt het kanaal naar de volgende.
  • Geheel willekeurig vallen alle kanalen weg. Beeld op zwart en geen geluid. Meestal komt na een paar seconden het beeld en geluid terug. Mijn decoder blijft gewoon aan, mijn home cinema set toont aan dat hij nieuw signaal ontvangt en schakelt geluid weer in.
  • Het beeld en geluid bevriest soms. Het blijft als het ware haken met een groene waas en blokjes/strepen. Stroom erop/eraf lijkt het enige hulpmiddel.
Wat heb ik geprobeerd?
  • Herhaaldelijk geprobeerd om de zenders opnieuw in te stellen. Ik krijg overigens 80% kwaliteit.
  • Bekabeling (coax, HDMI, alles) nagelopen. Ik woon in een 3 jaar oud nieuwbouwhuis, alles is goed voor elkaar.
  • Losse coax kwaliteitskabel van meterkast naar decoder geprobeerd. Geen resultaat.
  • Iemand vertelde me een software update te doen. Deze optie is op mijn decoder helaas niet beschikbaar. Staat op grijs en ik kan de optie dus niet gebruiken.
Ik ben terughoudend met het bellen naar Ziggo. Ik heb ervaring met dit soort langdradig gedoe en ik begin er liever niet aan. Vandaar dat ik het probleem eerst hier neerleg, wellicht zijn er mensen met hetzelfde euvel en is er een oplossing voor.
Ik heb Panasonic G30 met een Neotion 1.2 en vorige week eerste keer gehad dat de zenders eruit waren na de overschakeling op het UPC netwerk. Het hele weekend last gehad van groene blokken, en af en toe helemaal geen signaal voor een paar seconden altijd lekker als dit net tijdens een inhaal actie gebeurt (F1 / Moto GP ) niet echt kijkbaar dus.

Voor de overschakeling van het netwerk alle kabels vervangen en gemeten door monteur.
Geen idee of mensen met een 1.3 module hier ook last van hebben mocht ik besluiten om de module te vervangen

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:13
  • Panasonic Plasma TV
Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb dezelfde decoder en ervaar exact dezelfde problemen. Het is iets minder dan vlak na de omzetting maar de problemen zijn er nog steeds. Ik heb wel met Ziggo gebeld, de eerste lijn helpdesk gaat je niet kunnen helpen is mijn ervaring. Die blijven het gooien op slechte kabels etc. Ik heb echter inmiddels van de klachten afdeling te horen gekregen dat ze wel degelijk op de hoogte zijn van de probelemen met deze decoder. Ik heb 100 euro 'korting' op mijn facturen van ziggo gekregen zodat ik zelf een nieuwe decoder aan kan schaffen.

Last.fm
Films!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Sv3n schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:39:
[...]

Ik heb dezelfde decoder en ervaar exact dezelfde problemen. Het is iets minder dan vlak na de omzetting maar de problemen zijn er nog steeds. Ik heb wel met Ziggo gebeld, de eerste lijn helpdesk gaat je niet kunnen helpen is mijn ervaring. Die blijven het gooien op slechte kabels etc. Ik heb echter inmiddels van de klachten afdeling te horen gekregen dat ze wel degelijk op de hoogte zijn van de probelemen met deze decoder. Ik heb 100 euro 'korting' op mijn facturen van ziggo gekregen zodat ik zelf een nieuwe decoder aan kan schaffen.
Kijk aan dat is toch best een nette oplossing. Want ik denk namelijk ook dat het ligt aan de decoder of de software daarop. Het gevoel bekruipt me dat Ziggo/UPC deze oudere Samsung decoders niet meer ondersteunen. Dan moet ik toch maar Ziggo bellen geloof ik. He bah.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik denk eraan om over te stappen van Tele2/Alice internet/telefonie naar Ziggo. Tele2 wil het nog eens duurder maken voor ons (we zaten bij Alice, maar dat is Tele2 geworden). Ik heb de fijne problemen zelf meegemaakt met het televisie abbonement (nu stabiel), is er met internet en telefonie nog veel gedoe?

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 30-03-2015 13:32 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Klopt ook zelfs de uitzendstraat van de npo doet dat ondertussen niet meer: http://wp.me/p3E25S-1wB

Dus dat deze decoder wat problemen oproept lijkt me duidelijk :+

• FloydRaalte

FloydRaalte

Koekenbakkertje schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:32:
Klopt ook zelfs de uitzendstraat van de npo doet dat ondertussen niet meer: http://wp.me/p3E25S-1wB

Wat ik opmerkelijk vindt is dat dit alleen op NPO 1, 2 en 3 gaat terwijl ik dit gewoon op alle kanalen ervaar.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
Koekenbakkertje schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:32:

En toch ervaar ik het probleem dat daar staat beschreven helemaal niet. Ik heb gisteravond op deze decoder (nieuwe staat nog in bestelling) nog een tijd NPO 3 HD zitten kijken zonder enig probleem. Het probleem is bij mij vooral hardnekkig op Comedy Central, daar verspringt de decoder vaak van kanaal.

Last.fm
Films!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
Hallo,
ik heb een vraagje betreft het delen van (internet)abonnementen onder verschillende (studenten) huishoudens.

Ik en mijn directe buurman (geregistreerd als 1 huishouden) hebben alles in 1 van Ziggo, nu willen wij ons internet delen met meerdere huishoudens, mag dit legaal gezien? Of zitten hier allemaal regeltjes aan vast?

• SMSfreakie
  • Niet online
meer mensen die trouwens last hebben dat oa Radio 538 en Radio 10 verstoord zijn bij Ziggo Digitaal?

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
FloydRaalte schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:36:
[...]

Wat ik opmerkelijk vindt is dat dit alleen op NPO 1, 2 en 3 gaat terwijl ik dit gewoon op alle kanalen ervaar.
heb er hier 1tje die als je hem op Discovery Channel SD zet binnen notime gaat zender wandelen...
tot een zender of 10~15 hoger in de lijst en dan stopt het weer..

Zelf denk ik dat de 7812 in de voeding roet in het eten gooit, maar nog geen zin gehad om er een vervangen de voor te bestellen.. en deze er in te solderen.. en er meteen een heatsinkje op te zetten..

404 Signature not found

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Chrisiesmit93 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:37:
Hallo,
ik heb een vraagje betreft het delen van (internet)abonnementen onder verschillende (studenten) huishoudens.

Ik en mijn directe buurman (geregistreerd als 1 huishouden) hebben alles in 1 van Ziggo, nu willen wij ons internet delen met meerdere huishoudens, mag dit legaal gezien? Of zitten hier allemaal regeltjes aan vast?
normaliter niet....

maar goed.. als je het via utp deelt... ;-)
Sv3n schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:41:
[...]

En toch ervaar ik het probleem dat daar staat beschreven helemaal niet. Ik heb gisteravond op deze decoder (nieuwe staat nog in bestelling) nog een tijd NPO 3 HD zitten kijken zonder enig probleem. Het probleem is bij mij vooral hardnekkig op Comedy Central, daar verspringt de decoder vaak van kanaal.
Mogelijk is dat dan het definitieve bewijs dat Ziggo NPO1-3 niet meer één-op-één doorgeeft. Die ontvanger is immers niet in staat om het native signaal dat de NPO nu uitzendt te decoderen.
FloydRaalte schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:36:
Aangezien jij en andere Ziggo-klanten aangeven op veel/alle kanalen narigheid te hebben met die decoder sinds de omzetting vermoed ik toch dat er iets anders is dat UPC anders doet wat dat ding niet snapt. Dat die omzetting naar het UPC-netwerk nu toevallig samenvalt met de nieuwe uitzendstraat van de NPO is dan toeval. Ziggo/UPC "beschermt" ons met hun transcodingpraktijken tegen de nieuwe uitzendstraat van de NPO, maar ze hebben wel zelf iets anders in het signaal zitten dat die ontvangers alsnog ontregelt. En dus gelijk ook maar op alle zenders. |:(

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Masimo schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:02:
Ik heb van Ziggo een nieuw modem gekregen omdat mijn oude EPC3925 na vijf jaar kuren begon te vertonen.

De Technicolor TC7210 gekregen. Mijn ervaring tot nu toe is goed. Het ding zend een retestabiel wifi-ac netwerk uit op 5GHz (2,4GHz nog niet geprobeerd). Bereik op de benedenverdieping is goed.
Ik heb nog nooit zo'n vlakke lijn gezien in inSSiDer als ik het signaal een tijdje volg.
Met gemak 120 Mbps van mijn Ai1 Plus over wifi (i.c.m. een Intel AC7260).

Puntjes van kritiek tot nu toe:

DNS servers zijn niet handmatig in te stellen.
Mocht iemand een workaround hebben, anders dan modem in bridge laten zetten, dan hoor ik dat graag.
Dat klopt inderdaad, maar ik heb vernomen dat dat er nog wel in komt :)

• SMSfreakie
  • Niet online
gelukkig hebben de humax en HD colorado er geen problemen mee.. tevens gaan de smartcard updates in mn Enigma2 ontvanger sinds de omzetting ineens zonder problemen.. waar het eerder nog wel eens de mist in ging als de ontvanger in standby stond..

404 Signature not found

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Ik vermoed dat ze nog steeds niet getranscodeerd worden, maar ze worden natuurlijk wel in een mux gezet en wellicht dat er wat in de ID's & parameters wordt aangepast wat door deze decoders niet gesnapt wordt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Masimo
  • Panasonic Plasma TV
Sinds de regio omzetting (regio Zwolle 18 februari) heb ik veel problemen met ontvangst van kanalen en allerlei storingen.
....
De Samsung decoder heeft mogelijk een software probleem. Ik las net een topic op het Ziggo Community-forum, waar dat besproken wordt.
Er is ook een topic dat helemaal over de Samsung gaat.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:49
  • Panasonic Plasma TV
Vergelijkbare problemen gehad met deze ontvanger ... ding sterft langzaam af en krijgt steeds meer kuren. Ik heb een vervanger geritseld maar die kreeg dezelfde kuren na een paar maanden. Toen vervangen door een Humax en dat werkt foutloos. Kans is dus best aanwezig dat jouw ontvanger ook kuren krijgt.

Verwijderd

RonaldDesigns schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:31:
Ik denk eraan om over te stappen van Tele2/Alice internet/telefonie naar Ziggo. Tele2 wil het nog eens duurder maken voor ons (we zaten bij Alice, maar dat is Tele2 geworden). Ik heb de fijne problemen zelf meegemaakt met het televisie abbonement (nu stabiel), is er met internet en telefonie nog veel gedoe?
Met internet en telefonie is er naar mijn weten nooit gedoe geweest bij Ziggo :)

Ben al 5 jaar tevreden klant bij Ziggo met ongeveer 10 minuten downtime in deze 5 jaar :+

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 00:32:
[...]

Met internet en telefonie is er naar mijn weten nooit gedoe geweest bij Ziggo :)

Ben al 5 jaar tevreden klant bij Ziggo met ongeveer 10 minuten downtime in deze 5 jaar :+
hier af en toe snachts dat t modem even gaat "fietsen" maar komt zelfstandig wel weer online,
Telefoon werkt ook altijd.. al ga ik die denk ik van Ziggo -> Voip aanbieder doen :)

404 Signature not found

• LongBowNL
Sony is voor hun TV's aan het zoeken naar een oplossing, samen met Ziggo:
Geachte heer L.,

Bedankt voor uw e-mail aan Sony support.

Wij begrijpen dat u sinds de samenvoeging van UPC en Ziggo problemen heeft met de ontvangst van digitale zenders.

Na de samenvoeging van Ziggo en UPC bleek al vrij snel dat enkele modeltypes na een reset nog steeds niet de kanalen konden ontvangen. Wij zijn direct in samenwerking met Ziggo gaan zoeken naar de oorzaak van dit probleem en een mogelijke oplossing. Helaas duurt dit iets langer dan voorzien.

Op dit moment hebben wij nog geen oplossing, maar wij hopen zo spoedig mogelijk meer informatie te hebben.

Met vriendelijke groeten,

W.
SONY SUPPORT TEAM

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:15:
[...]

Ik had vandaag de schriftelijke bevesting in de bus dat ze het per 1 maart gaan downgraden naar Z1 Internet + TV :)
[...]
Helaas is het dus niet goed gegaan, laatste twee facturen gewoon nog Alles-in-1 Basis in rekening gebracht :(

Telefonie wordt vanaf morgen stopgezet en het teveel bedrag wordt gecrediteerd. Haar collega die destijds de wijziging heeft gedaan heeft het niet goed doorgevoerd, ze heeft het als losse producten op de factuur gezet (wat opzich klopt), maar telefonie had er vanaf gemoeten.

Conclusie: check dus altijd je facturen :|

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 31-03-2015 12:31 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:19:
[...]
Conclusie: check dus altijd je facturen :|
Thanks for the reminder, bij mij hebben ze voor maart ook nog AiE basis in rekening gebracht terwijl ik per 02-03 terug naar Z1 ging (is bevestigd en doorgevoerd) Bovendien hebben ze voor de laatste factuur mij aangeslagen voor zowel Z1 over maart èn april, terwijl ik per 2 april weg ben bij Ziggo :? Iets klopt er niet, met de april factuur hebben ze die van maart gecorrigeerd maar als nog voor de hele maand Z1 geïncasseerd inmiddels terwijl ik per donderdag over ben op Online internet :/

• Nox

Nox

Noxiuz

Ben ik de enige die op sbs6 tijdens nederland vs spanje veel last van artifacts heeft? Lijkt op af en toe een framedrop. Kabel is superkort, tot voorheen nooit problemen gehad maar ik vermoed problemen bij sbs.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
NoxiuZ schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:32:
Ben ik de enige die op sbs6 tijdens nederland vs spanje veel last van artifacts heeft? Lijkt op af en toe een framedrop. Kabel is superkort, tot voorheen nooit problemen gehad maar ik vermoed problemen bij sbs.
Maar de kabel is super kort, maar is die ook kabelkeur? Al is die nog zo kort, met plastic kapjes kan je nog steeds last hebben van 4g en andere storingsbronnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Nox

Nox

Noxiuz

Zombymario schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:53:
[...]

Maar de kabel is super kort, maar is die ook kabelkeur? Al is die nog zo kort, met plastic kapjes kan je nog steeds last hebben van 4g en andere storingsbronnen.
Is een metertje of 2 bij de speciaalzaak vandaan. Met hirschmann connector en een f-connector op de versterker. Dus geen honkietonkie kabel, dan had ik die eerst vervangen. ;)

• SMSfreakie
  • Niet online
laatste stuk ( vanaf +- 22:25 ) heb ik geen artifacts waar genomen

404 Signature not found

Ik kijk meestal 1 kwartaal per jaar wel eens naar History HD. Nu heb ik vanaf vandaag alle zenders met mijn plus pakket, echter zie ik dat history (206) er moet meer opzit.
Heb ik wellicht iets gemist ;)

Niet zo heel boeiend, want ik kijk maar 1 programma hierop, maar vond het vreemd :D

2250 WP Zuid PVoutput

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-12 09:01

D33F

Tweelingtemmer

Hier is sinds vandaag opeens de snelheid bedroevend. Het lijkt wel alsof de snelheid momenteel op 39.xx Mbps is gecapt. Alles is uiteraard bedraad gemeten (gigabit). Ook staan er geen storingen / werkzaamheden op hun website vermeld.

Het is voor het eerst sinds jaren dat ik mijn snelheid niet haal. Wellicht een capaciteitsprobleem ?
Ook zie ik dat het aantal uncorrectables ontzettend hoog zijn (25K na een reset).

Regio 045 hier btw.

[ Voor 10% gewijzigd door D33F op 01-04-2015 11:48 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:14

IkWilbert

Het is mij!

MdO82 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:34:
Ik kijk meestal 1 kwartaal per jaar wel eens naar History HD. Nu heb ik vanaf vandaag alle zenders met mijn plus pakket, echter zie ik dat history (206) er moet meer opzit.

Niet zo heel boeiend, want ik kijk maar 1 programma hierop, maar vond het vreemd :D
History zit op 28 als het goed is

I intend to live forever. So far, so good.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik kijk hier, zenders na 1 april. Daar staat History op 28
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
MdO82 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:34:

Vikings? :+

PSN: Oldzkoel

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

NoxiuZ schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:32:
Ik heb sinds de overgang regelmatig +/- een seconde flinke artefacts in het beeld.
Dit is op alle zenders en aangezien de signaalkwaliteit en -sterkte prima zijn vermoed ik dat dit een dingetje is met mijn Sony-tv in combinatie met het nieuwe signaal.
Het is me trouwens gister niet extra opgevallen.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
Hier nog meer mensen die geen tv via de app kunnen kijken? Krijg de melding " deze titel maakt geen onderdeel uit van uw abonnement" en dat voor ned 1 De diagnose geeft geen foutmeldingen. Dezelfde melding bij andere tablet en telefoon

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

fredgroes schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:00:
Hier nog meer mensen die geen tv via de app kunnen kijken? Krijg de melding " deze titel maakt geen onderdeel uit van uw abonnement" en dat voor ned 1 De diagnose geeft geen foutmeldingen. Dezelfde melding bij andere tablet en telefoon
Kan het alleen op mijn telefoon proberen, maar ook hier deze melding.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist een update gehad voor de Ziggo tv app (Android) en tv kijken werkt weer.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
Hier ook weer opgelost

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
XVI schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:37:
Ik heb sinds de overgang regelmatig +/- een seconde flinke artefacts in het beeld.
Dit is op alle zenders en aangezien de signaalkwaliteit en -sterkte prima zijn vermoed ik dat dit een dingetje is met mijn Sony-tv in combinatie met het nieuwe signaal.
Het is me trouwens gister niet extra opgevallen.
Ik herken dit. Was overigens afgelopen week ook al.

• Masimo
Had gisteravond ook op alle zenders wat artefacts. Op TV/CI+, maar ook op een tweetal TV/Humax 5200.
Gisteren en vandaag zijn hier (046) en daar (?) nog werkzaamheden geweest en is de zenderindeling aangepast. Daar zullen die storingen mogelijk door veroorzaakt zijn.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Even terugkomen op de problemen met de Samsung DCB-H360R

Symptomen:
- Een aantal kanalen heeft geen gidsinformatie. Er staat NOT COMPLETED.
- Deze kanalen met NOT COMPLETED zijn tijdelijk te bekijken, na een bepaalde tijd (soms 5 seconden, soms 5 minuten) verspringt het kanaal naar de volgende.
- Geheel willekeurig vallen kanalen weg.
- Uiteindelijk bevriest het beeld na een bepaalde tijd. Het blijft als het ware haken met een groene waas en blokjes/strepen. Het enige wat ik nu nog kan doen is de boel resetten (stroom eraf en er weer op).

Oorzaak:
Op het Ziggo forum wordt er in dit topic over gesproken. Het blijkt (zoals al reeds gezegd) dat de 360 decoder niet om kan gaan met het nieuwe netwerk van Ziggo/UPC.

Oplossing:
Geen directie oplossing behalve je decoder vervangen. Volgens Ziggo kan de decoder niet meer met zijn tijd mee. Er wordt geadviseerd om met Ziggo te bellen en dan schijn je een nieuwe decoder te krijgen bij de belofte dat je een jaar klant blijft.

Eigen ervaring::
Contact opgenomen met de klantenservice en het hele verhaal uitgelegd. Ik moest 200 euro betalen voor een nieuwe decoder. Nogmaals verhaal uitgelegd en dat, als het goed is, mensen met een dcb-h360r decoder een nieuwe zouden krijgen. Ging niet gebeuren.

Ik heb dat ding net een jaar of 3. Dus over 3 jaar moet ik weer 20 tientjes aftikken? Daarnaast vindt ik vreemd dat ik moet opdraaien voor dit grapje. Als Ziggo geen updates kan of wil doen op deze decoder dan vindt ik dat ze een nieuwe moeten leveren. Ik verwacht als klant dat wanneer ik een dure decoder aan MOET schaffen naast een duur abbo dat ik deze kosten niet jaarlijks heb.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik zit al een tijd te twijfelen om overstappen van ADSL naar kabel en dan Ziggo te nemen. Glasvezel is geen optie. De extra snelheid tov van de 14mbps die ik nu haal zou prettig zijn. Nou is kabel relatief nogal wat duurder dan adsl van tele2 als je dit vergelijkt met het goedkoopste abbo bij ziggo.

Op dit moment zou het een verdubbeling zijn in snelheid (30/3) en het prijsverschil vind ik dan net wat te groot. Als Ziggo nou de snelheden gaat rechttrekken met het instapabbo van UPC naar 50/5 ben ik bereid om meer te gaan betalen dan ik nu doe.

En dan nu de koffiedik-kijk vraag...denken jullie hier net als ik dat dit binnen afzienbare tijd wel moet gaan gebeuren om geen scheve gezichten te krijgen tussen de klanten van UPC en Ziggo?

PSN: Oldzkoel

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 17:09
power_user schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:32:
Ik zit al een tijd te twijfelen om overstappen van ADSL naar kabel en dan Ziggo te nemen. Glasvezel is geen optie. De extra snelheid tov van de 14mbps die ik nu haal zou prettig zijn. Nou is kabel relatief nogal wat duurder dan adsl van tele2 als je dit vergelijkt met het goedkoopste abbo bij ziggo.

Op dit moment zou het een verdubbeling zijn in snelheid (30/3) en het prijsverschil vind ik dan net wat te groot. Als Ziggo nou de snelheden gaat rechttrekken met het instapabbo van UPC naar 50/5 ben ik bereid om meer te gaan betalen dan ik nu doe.

En dan nu de koffiedik-kijk vraag...denken jullie hier net als ik dat dit binnen afzienbare tijd wel moet gaan gebeuren om geen scheve gezichten te krijgen tussen de klanten van UPC en Ziggo?
Ik ben overtuigd dat dit binnen nu en enkele maanden (laten we zeggen 4 á 5) wel moet gaan gebeuren.
Ze zullen waarschijnlijk eerst die hotspots gaan samenvoegen, want ze testen nu namelijk ook met 500mbits en daarvoor hebben ze een nieuw modem voor. Waarschijnlijk zal die uitgerold worden en wanneer dat is gebeurd dan gaan ze het basis abb. omhoog schroeven.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Weet iemand of de Ziggo helpdesk ook op zaterdag beschikbaar is voor het omzetten van Ubee modem/routers naar bridge mode? Zaterdag komt mijn nieuwe router binnen en zou graag de boel gelijk aansluiten en omzetten natuurlijk. Gebeurt dit zo goed als live?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-12 15:34
Servor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:49:
Weet iemand of de Ziggo helpdesk ook op zaterdag beschikbaar is voor het omzetten van Ubee modem/routers naar bridge mode? Zaterdag komt mijn nieuwe router binnen en zou graag de boel gelijk aansluiten en omzetten natuurlijk. Gebeurt dit zo goed als live?
Ja daar kun je, ook op zaterdag, gewoon voor bellen.
Doen ze 'live' tijdens het gesprek.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

Jordyz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 07:28:
[...]

Ik ben overtuigd dat dit binnen nu en enkele maanden (laten we zeggen 4 á 5) wel moet gaan gebeuren.
Ze zullen waarschijnlijk eerst die hotspots gaan samenvoegen, want ze testen nu namelijk ook met 500mbits en daarvoor hebben ze een nieuw modem voor. Waarschijnlijk zal die uitgerold worden en wanneer dat is gebeurd dan gaan ze het basis abb. omhoog schroeven.
De hotspots worden vanaf 13 april samengevoegd. Maar wie weet gaan ze de UPC snelheid naar beneden brengen naar de Ziggo standaard... Tot nu toe is alles minder geworden voor Ziggo klanten, dus dat kan er ook nog wel bij...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Servor
  • Niet online
Domino schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:54:
[...]

Ok, thanks. Is het nog raadzaam om ervoor of erna het modem te resetten naar factory default of gebeurt dat ook tijdens het omzetten? Nog andere dingen om aan te denken?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:07
Wailing_Banshee schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:56:
[...]

De hotspots worden vanaf 13 april samengevoegd. Maar wie weet gaan ze de UPC snelheid naar beneden brengen naar de Ziggo standaard... Tot nu toe is alles minder geworden voor Ziggo klanten, dus dat kan er ook nog wel bij...
Dat staat er toch helemaal los van? Ze gaan nu extra service bieden zodat je op meer plekken gebruik kunt maken van de hotspots en nu maak jij het direct onnodig negatief.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-12 15:34
Servor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:58:
[...]

Ok, thanks. Is het nog raadzaam om ervoor of erna het modem te resetten naar factory default of gebeurt dat ook tijdens het omzetten? Nog andere dingen om aan te denken?
Is niet nodig. Nadat dat de helpdesk het modem in bridge zet voor je herstart deze vanzelf en is de config of gewist of inactief door de brigde.

Verder neem ik aan dat je weet wat je aan het doen bent als je al om een bridge vraagt, dan ben ik er zeker van dat je er echt wel uitkomt. Het is allemaal niet zo moeilijk.

• Servor
  • Niet online
Domino schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:05:
[...]

Is niet nodig. Nadat dat de helpdesk het modem in bridge zet voor je herstart deze vanzelf en is de config of gewist of inactief door de brigde.

Verder neem ik aan dat je weet wat je aan het doen bent als je al om een bridge vraagt, dan ben ik er zeker van dat je er echt wel uitkomt. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Nee hoor, dat komt wel goed. Maar als er standaard valkuilen in de procedure zitten vermijd ik die graag op voorhand ;).

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

jongetje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:01:
[...]

Dat staat er toch helemaal los van? Ze gaan nu extra service bieden zodat je op meer plekken gebruik kunt maken van de hotspots en nu maak jij het direct onnodig negatief.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in Ziggo dat ze de basis snelheid gaan opvoeren naar de UPC snelheid, maar denk dat ze de basis snelheid van het vroegere UPC naar beneden gaan halen naar de Ziggo snelheid (en ik ben negatief omdat ik tot nu toe niets goed gehoord heb/gemerkt heb, behalve die hotspot samenvoeging)

Heeft verder niets met de hotspots te maken. Dat was gewoon een aanvulling op de opmerking
Ze zullen waarschijnlijk eerst die hotspots gaan samenvoegen,
.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-12 15:11
Wailing_Banshee schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:07:
[...]

Ik heb niet zoveel vertrouwen in Ziggo dat ze de basis snelheid gaan opvoeren naar de UPC snelheid, maar denk dat ze de basis snelheid van het vroegere UPC naar beneden gaan halen naar de Ziggo snelheid (en ik ben negatief omdat ik tot nu toe niets goed gehoord heb/gemerkt heb, behalve die hotspot samenvoeging)

Heeft verder niets met de hotspots te maken. Dat was gewoon een aanvulling op de opmerking

[...]
.
Afgaande op het verleden is het nogal onzin om dit te veronderstellen. De abonnementen zijn nog nooit in snelheid verlaagd, maar continue verhoogd al dan niet synchroon. Daarbij moet Ai1 basis/Z1 competitief blijven met DSL, dus gezien het nieuws van KPN van gisteren zal ook Ziggo naar de 50/5 moeten in mijn beleving.

Klein overzicht van Ziggo internetsnelheden:
2012 > 2013 > 2014 > 2015 - jaar
10/1 > 20/2 > 30/3 > 30/3 - Ai1 Basis/Z1 (Z1 was 8/1 in 2012)
60/6 > 60/6 > 90/9 > 120/12 - Ai1 Plus/Z2 (Z2 was 40/4 in 2012)
120/10 > 150/15 > 180/18 > 200/20 - Ai1 Extra/Z3 (Z3 was 80/8 in 2012)

• jongetje
Natuurlijk gaat 1/basis ook naar 50Mbit, alleen moet er eerst een modemwissel plaats gaan vinden en Ziggo/UPC heeft het momenteel al druk genoeg met alle andere consolidaties wat genoeg druk op de organisatie geeft. Dan heeft een modemwissel om alle Docsis2 modems te vervangen gewoon minder prioriteit op dit moment. Maar ik verwacht dat het dit jaar nog wel gaat gebeuren (maar heb geen glazenbol)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:27:
Ik ben een tevreden upc gebruiker welke onlangs naar een ziggo gebied verhuisd is. Ik sta op het punt om weer een abonnement aan te vragen maar zit ik nogal in een aparte situatie. Ik woon in een "gespleten" woning en de coax aansluiting ligt bij de buren. Nu heb ik daar goed contact mee en mag ik hun aansluiting gebruiken. Nu moet ik alleen ±25m overbruggen vanaf het aansluitpunt naar mijn modem. Is dit haalbaar of heb ik dan teveel signaalverlies?
Ik wil MediaZoo, Masimo, Jongetje en Job even bedanken voor hun advies. Ik heb op het AOP een versterker aangesloten met op de versterker ± 22m Koka9TS kabel met Koswi/Kokwi 3 pluggen. Dit aangesloten op de bijgeleverde kastjes van Ziggo, en nogmaals doorverbonden naar het Ubee modem en de Humax Decoder.

De Humax decoder geeft een 100% kwaliteit signaal aan en via 5Ghz Wifi haal ik de volgende snelheden.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11109447/Schermafbeelding%202015-04-02%20om%2010.20.17.png

Ik heb nog niks bekabeld (utp) in huis dus helaas nog niet de snelheid via draad kunnen testen maar ik mag aannemen dat dat niet al teveel afwijkt.. :P Het Ubee modem vind ik verder om te huilen qua wifi bereik dus die gaan we snel bridgen.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Jordyz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 07:28:
[...]

Ik had eigenlijk verwacht dat ze het al gelijk zouden hebben getrokken toen ze recent de twee duurdere pakketten omhoog trokken naar UPC snelheid. Ik vond het toen zeer vreemd dat ze het lage abonnement niet meenamen hierin. Het moet bijna wel dat dit op korte termijn toch ook gaat gebeuren en hopenlijk voor bestaande Ziggo basis pakket klanten omhoog naar 50/5.

Overigens het kunnen verbinden met UPC/Ziggo Wifispots zou al kunnen volgens deze pagina.
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:28:
Ik wil MediaZoo, Masimo, Jongetje en Job even bedanken voor hun advies. Ik heb op het AOP een versterker aangesloten met op de versterker ± 22m Koka9TS kabel met Koswi/Kokwi 3 pluggen. Dit aangesloten op de bijgeleverde kastjes van Ziggo, en nogmaals doorverbonden naar het Ubee modem en de Humax Decoder.
NIet helemaal wat ik bedoelde :P, maar als het probleemloos werkt zou ik zo laten.
Mocht je toch tegen gekken dingen aanlopen.. dan is het eerste wat je moet doen het modem weer aan het aop hangen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:46
jongetje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:22:
Natuurlijk gaat 1/basis ook naar 50Mbit, alleen moet er eerst een modemwissel plaats gaan vinden en Ziggo/UPC heeft het momenteel al druk genoeg met alle andere consolidaties wat genoeg druk op de organisatie geeft.
Maar de klanten die nu al wel een docsis 3 modem hebben, bijvoorbeeld omdat ze gedowngrade zijn van plus/extra naar basis, die krijgen de hogere snelheid nu ook niet. Terwijl daarvoor alleen maar een kleine wijziging in de instellingen nodig is.

Verwijderd

job schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:31:
[...]

NIet helemaal wat ik bedoelde :P, maar als het probleemloos werkt zou ik zo laten.
Mocht je toch tegen gekken dingen aanlopen.. dan is het eerste wat je moet doen het modem weer aan het aop hangen.
Ik had je advies inderdaad gelezen om het modem direct aan het AOP aan te sluiten. Het probleem lag hem dan dat ik nog een extra UTP draad bij de buren moest trekken naar mijn huis. Momenteel ligt die plint al vol met allerlei kabels dus probeerde ik het eerst op deze manier.. :P

• jongetje
grun93 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:32:
[...]

Maar de klanten die nu al wel een docsis 3 modem hebben, bijvoorbeeld omdat ze gedowngrade zijn van plus/extra naar basis, die krijgen de hogere snelheid nu ook niet. Terwijl daarvoor alleen maar een kleine wijziging in de instellingen nodig is.
Je kunt moeilijk het al gaan uitrollen als een (groot) gedeelte nog geen geschikt modem heeft. Dan hangen die natuurlijk direct allemaal aan de telefoon waarom ze die snelheid niet halen.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 17:09
Wailing_Banshee schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:56:
[...]

Dat zal waarschijnlijk niet want pakket 2 en pakket 3 hebben wel alle twee een anelheidsverhoging gekregen. Dat zou dan gek zijn dat ze laatste pakket (basis) juist niet doen.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-12 15:34
Ik ga binnenkort voor mijzelf ziggo aanvragen. Ik las boven dat de modem De Technicolor TC7210 goed werkt. Krijg je die standaard of moet je erom vragen,

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-12 17:59
[...]

De Humax decoder geeft een 100% kwaliteit signaal aan en via 5Ghz Wifi haal ik de volgende snelheden.
[afbeelding]

Ik heb nog niks bekabeld (utp) in huis dus helaas nog niet de snelheid via draad kunnen testen maar ik mag aannemen dat dat niet al teveel afwijkt.. :P Het Ubee modem vind ik verder om te huilen qua wifi bereik dus die gaan we snel bridgen.
Graag gedaan.

Verwijderd

Ben nog steeds niet echt happy met mijn 1e ervaring met ziggo. Vandaag zou het gaan werken. Dus je zou verwachten om klokslag 00:00 niet dus. Activatiepagina blijft hangen, kent het modem niet. Bellen dus met de klantenservice. Afijn... 35 min verder a 10ct p/m, ja we hebben storing, bel later maar terug.
Wacht ff... ik hang dus 35 minuten aan de lijn voor dat antwoord?
Bel mij maar terug, nee meneer wij kunnen geen klanten bellen.
Dus ik kan ergens op goed geluk nog een (paar) keer gaan bellen om te activeren?
Prima, wil ik wel restitutie van mijn belkosten.
Dat kan, hoera...
Maar.... ze zouden tot 23:59 de tijd hebben om het op te leveren, zou wettelijk zo zijn. Staat nergens...
Prima als het een dag later is, maar dan wel restitutie. Kon, maar dan moest ik weer bellen en ik kon niet gebeld worden.
Dit was bij UPC toch wel wat klantgerichter...
Ziggo... klant is binnen en zoek het maar uit. Wordt ik niet blij van. :(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Domino schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:54:
[...]

En dan valt ook meteen het gesprek weg (mits bellen via Ziggo), al eens meegemaakt _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 02-04-2015 14:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:48:
Ben nog steeds niet echt happy met mijn 1e ervaring met ziggo. Vandaag zou het gaan werken. Dus je zou verwachten om klokslag 00:00 niet dus. Activatiepagina blijft hangen, kent het modem niet. Bellen dus met de klantenservice. Afijn... 35 min verder a 10ct p/m, ja we hebben storing, bel later maar terug.
Wacht ff... ik hang dus 35 minuten aan de lijn voor dat antwoord?
Bel mij maar terug, nee meneer wij kunnen geen klanten bellen.
Dus ik kan ergens op goed geluk nog een (paar) keer gaan bellen om te activeren?
Prima, wil ik wel restitutie van mijn belkosten.
Dat kan, hoera...
Maar.... ze zouden tot 23:59 de tijd hebben om het op te leveren, zou wettelijk zo zijn. Staat nergens...
Prima als het een dag later is, maar dan wel restitutie. Kon, maar dan moest ik weer bellen en ik kon niet gebeld worden.
Dit was bij UPC toch wel wat klantgerichter...
Ziggo... klant is binnen en zoek het maar uit. Wordt ik niet blij van. :(
Er is storing met het activeren van modems. Kan wat langer duren helaas.

• Dacuuu
  • Laatst online: 06:03
Whut? Ik mis tv zenders.. 19/21/23/ en verder nog een zooi. Als ik handmatig 19 intoets op de afstandsbediening, dan krijg ik een hele andere zender.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dacuuu schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:56:
Whut? Ik mis tv zenders.. 19/21/23/ en verder nog een zooi. Als ik handmatig 19 intoets op de afstandsbediening, dan krijg ik een hele andere zender.
Met een CI+ module, zo ja, welk merk? Of met een decoder?

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 08:37
Dacuuu schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:56:
Dat kan kloppen ja, er is wat geschoven met de zenders in het gebied tussen 19-28. SBS9 (eerst 28) zit nu op 19, TLC (eerst op 19) zit nu op 21 meen ik, en alles wat erachter zit is ook opgeschoven.

• Dacuuu
  • Laatst online: 06:03
PatrickPR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:00:
[...]

Dat kan kloppen ja, er is wat geschoven met de zenders in het gebied tussen 19-28. SBS9 (eerst 28) zit nu op 19, TLC (eerst op 19) zit nu op 21 meen ik, en alles wat erachter zit is ook opgeschoven.
Maar 19 is nu een wazige buitenlandse (SD) zender. Moet ik opnieuw zenders scannen om het te fixen, of is het gewoon afwachten?

Edit: Whut? SBS9. 1 SBS is genoeg! |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 02-04-2015 17:04 ]

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 08:37
Dacuuu schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:02:
[...]

Maar 19 is nu een wazige buitenlandse (SD) zender. Moet ik opnieuw zenders scannen om het te fixen, of is het gewoon afwachten?

Edit: Whut? SBS9. 1 SBS is genoeg! |:(
Een wazige buitenlandse SD zender is inderdaad een beetje raar (en ook niet de bedoeling dacht ik).

SBS9 vind ik eigenlijk verrassend meevallen, iedere avond om 20.30 een film en de reclames duren ook minder lang dan bij SBS6. En overdag zijn er ook best interessante programma's op.

• Masimo
[...]
...
Ik wil MediaZoo, Masimo, Jongetje en Job even bedanken voor hun advies.
...
d:)b

• Masimo
Tochjo schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:28:
[...]

Dat helpt niet, het gaat echt om een probleem met Sony tv's in combinatie met oudere CI+-modules. Dat probleem wordt door Ziggo ook erkend en er is kennelijk ook al over gesproken met Sony (zie dit bericht of dit bericht). Jammer alleen dat het bij die berichten gebleven is en er verder al weken niets meer over naar buiten gebracht is.
Er is gisteren (géén 1 April grap!) een downgrade firmware beschikbaar gesteld door Sony die allerlei problemen zou moeten oplossen.
In het Ziggo-gebruikers forum heeft iemand de firmware beschikbaar gesteld via WeTransfer.
Hier staat het betreffende topic.

Waarschuwing: de downgrade is mogelijk niet voor iedereen geschikt. Dus goed lezen en alles op eigen risico.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heeft iemand al praktijkervaring met het verbruik van de Technicolor TC7210?

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Ben er erg blij mee dat de Stingray music (voorheen Music choice / XLnt) kanalen per 1 april in het standaard pakket zitten. Zitten leuke kanalen tussen...

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12 09:09
Vraagje.. Waarom gebruikt Ziggo eigenlijk standaard de 192.168.178.0 reeks? Waarom die 178? Iemand een idee? :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hoteldebotel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:12:
Vraagje.. Waarom gebruikt Ziggo eigenlijk standaard de 192.168.178.0 reeks? Waarom die 178? Iemand een idee? :)
Om botsingen met de veelgebruikte 192.168.0.x, 1.x, en 2x. te voorkomen :)

• Tochjo
  • Laatst online: 08:14
Masimo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:00:
[...]
In het Ziggo-gebruikers forum heeft iemand de firmware beschikbaar gesteld via WeTransfer.
Hier staat het betreffende topic.
Dat topic is iemand kennelijk niet goed bevallen, want nu is het weg. Gelukkig was ik er gisteren op tijd bij. Doordat ik inmiddels een CI+ 1.3-module heb, kon ik alweer goed tv kijken. Met de downgrade van gisteren gaat het zappen ook weer een stuk sneller.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Hmm wat irritant, Ziggo internet ligt er in postcode 3823WS (Amersfoort) uit. Mogelijk speelt de storing ook breder. Bij de storingschecker kan je je telefoonnummer of emailadres opgeven om op de hoogte gehouden te worden, beetje jammer dat die momenteel ook een foutmelding geeft.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tochjo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:54:
[...]

Dat topic is iemand kennelijk niet goed bevallen, want nu is het weg. Gelukkig was ik er gisteren op tijd bij. Doordat ik inmiddels een CI+ 1.3-module heb, kon ik alweer goed tv kijken. Met de downgrade van gisteren gaat het zappen ook weer een stuk sneller.
Er staat een emailadres op de foutmelding-pagina waar je kan klagen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-12 15:10
Die bepaalt toch niet ziggo? Dat doe je zelf. Er is wel een default in het modem ingesteld. Voor een Fritzbox is dat ook 192.168.178.x.

Verwijderd

Omdat veel routers 192.168.0.1 / 192.168.1.1 gebruiken en er dus geen conflict kan ontstaan.

Is ook al door @Timmert genoemd zie ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 18:30 ]

• plizz
  • Laatst online: 17-12 12:55
Jerrythafast schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:19:
Volgens de mensen in Het grote IPv6 topic en op Ziggo-Gebruikers is Ziggo begonnen IPv6 uit te rollen!
Die IPv6 topic van tweakers verwijst naar oude nieuwsberichten en bij Ziggo-gebruiker is een 1 april grap vermoed ik. Als het waar is dan is IPv6 alleen in Noord-Holland actief.

Quote van officiële Ziggo support pagina.
Als wij IPv6 gaan uitrollen gebeurt er het volgende:

-De modems van Ziggo krijgen geen IPv6 mogelijkheden/toegang.
-De modem/routers van Ziggo kijgen dit wel, maar alleen als je deze niet in Bridge zet. In bridge functioneert hij als modem zonder router en daar zal dan ook geen IPv6 toegang op zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door plizz op 03-04-2015 20:39 . Reden: Toevoeg modem wel/geen IPv6 ]

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12 21:00
Tochjo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:54:
[...]

Niet vreemd, het betrof gewoon een oudere firmware die iemand zelf had neergezet. Sony had er dus niets mee te maken. Welke CI+ 1.3 module heb je eigenlijk? Heb zelf nu de @smit 1.3 en die werkt wel maar zappen duurt standaard 4 seconden of meer.

• SMSfreakie
  • Niet online
plizz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:59:
[...]

Die IPv6 topic van tweakers verwijst naar oude nieuwsberichten en bij Ziggo-gebruiker is een 1 april grap vermoed ik. Als het waar is dan is IPv6 alleen in Noord-Holland actief.

Quote van officiële Ziggo support pagina.

[...]
mooi :7 blijf ik lekker bridgen :P

tevens vanmiddag even mn Samsung DCB-H360R onderhanden genomen...
de S7812PI vervangen voor een l7812CV met een heatsinkje..

hele middag aangelaten op NPO3 HD en geen uitval gehad, later nog even op Discovery SD, waarop voor de vervanging van de spanningsregelaar er binnen 5~10 min al problemen voor de dag kwamen.. zijn deze nu weg :-)

mischien nog een tip voor de mensen met een H360R die na de omzettings problemen geeft.

[ Voor 36% gewijzigd door SMSfreakie op 03-04-2015 21:10 ]

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 132 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]