Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

thalantis schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:40:
normaal haalde ik 1,7 - 1,8 MB/sec (180/18)
|:(
Dan haal je dus je normale snelheid nu. Totaal niet waard om hier te posten. (dat kun je zelf omrekenen he?)
Het zou interessant zijn als je dat met een 90/9 lijn zou halen, gestructureerd.

18 Mbit/s is ongeveer 2,1 MB/s.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 20-01-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:25
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:46:
[...]

|:(
Dan haal je dus je normale snelheid nu. Totaal niet waard om hier te posten. (dat kun je zelf omrekenen he?)
Het zou interessant zijn als je dat met een 90/9 lijn zou halen, gestructureerd.

18 Mbit/s is ongeveer 2,1 MB/s.
Klopt bits naar bytes door te delen met 8 18/8 = 2,25MB/s theoretisch een vuistregel met wat je in de praktijk haalt is delen door 10 dus kan de verwarring zijn. Vaak haal je via de kabel wel meestal de maximaal mogelijke snelheid overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
TheUninvited schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:58:
een vuistregel met wat je in de praktijk haalt is delen door 10
Die geldt voor DSL, dit omdat je daar te maken hebt met extra overhead als gevolg van het onderliggende ATM-protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

TheUninvited schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:58:
[...]

Klopt bits naar bytes door te delen met 8 18/8 = 2,25MB/s theoretisch een vuistregel met wat je in de praktijk haalt is delen door 10 dus kan de verwarring zijn. Vaak haal je via de kabel wel meestal de maximaal mogelijke snelheid overigens :)
Dat delen door 10 is een vuistregel uit de oude doos. De overhead groeit namelijk niet lineair mee met de snelheid. Hoe sneller de verbinding, hoe lager het percentage overhead. Daarnaast gaat die vlieger al niet op sinds de tijd dat het bij ons nog Sonera heette en de downloadsnelheid een halve Mbit/s was.

Misschien dat het bij ADSL iets anders ligt, maar het blijft in de marge vallen en waard om zelf te verifiëren voordat je hier iets zegt over een snelheidsverhoging, in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37
Om live tv te kijken via de ziggo app is het nodig om verbinding te hebben met een Ziggo internet abonnement. Nu is het in mijn geval dat ik een Ziggo 0 euro abonnement heb met digitale tv en internet, dit gaat om een collectieve abonnement (gedeeld met de hele flat). Maar voor digitale tv moest ik mijn smartcard koppelen met een account daarom dat 0 euro abonnement.

Nu helaas support Ziggo de collectieve internet abonnement niet als Ziggo connectie en kan ik hierom dus niet via de applicatie TV kijken op mijn tablet/telefoon als ik thuis ben.
Maar sinds kort is mijn tv ermee opgehouden, maar wil ik soms nog wel TV kijken eigenlijk.

Is er een manier om de app te "faken" dat die toch met een Ziggo abonnement connectie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostje123 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:33:

Is er een manier om de app te "faken" dat die toch met een Ziggo abonnement connectie heeft.
Dat zal lastig worden denk ik, omdat de app ook niet via de wifi hotspots werkt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
Weet iemand of met alle veranderingen met de fusie ook het basisinternet verdwijnt?
Met basisinternet bedoel ik de 'gratis' 64/64 internetverbinding door je pc aan kabelmodem te koppelen als je alleen telefonie hebt. Ik ken een aantal mensen die dat gebruiken en nu bang zijn dat dat afgesloten gaat worden.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheUninvited schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:55:
Ik zag ook nog vragen wie in welke regio valt nu zag ik dit toevallig ergens anders voorbij komen: hier staat per gemeent de de regio's gevisualiseerd https://www.ziggozakelijk...n%201_0%2010072013_HR.pdf als je dit naast het lijstje van de planning legt kun je voor jezelf bepalen wanneer je aan de beurt bent wel zo handig :)
GENIAAL! Hier was ik al een tijdje naar op zoek. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Ik woon in de regio Land van Cuijk. Afgelopen maandag heeft Ziggo zijn netwerk samen gevoegd met dat van UPC.

Echter kijk ik ook TV via mijn pc (via Anysee e30tc en Acam icm xbmc) echter toen ik thuis kwam en mijn zenders opnieuw ging zoeken kwam ik een aantal mooie nieuwe kanalen tegen.

- Dancetrippin TV
- Mediaset Italia
- Rusian Today
- CCTV
- RTL Z HD(testbeeld + UPC)
- The Indonesian Channel
- Mvh Hard
- Mvh Soft

Dit zijn normaliter zenders die deel uit maken van het UPC (royaal?) pakket maar door de fusie dus ook bij Ziggo abbonees beschikbaar komen?

Mooi niet dus! vanaf 20 januari rond de avond hebben ze deze zenders er weer vanaf getrokken! Ik zie ze wel verschijnen als ik zoek met de software van DVBlink maar bekijken is niet meer mogelijk.

Heeft iemand hier wat info over? Ziggo houd zijn mond stijf op elkaar! Dus de voordelen van de fusie zijn dusver alleen voor de aandeelhouders?

Abbonement: Alles in 1 extra (Betaal +- €75 euro en heb TV-pakket extra)

[ Voor 5% gewijzigd door downcom op 21-01-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
dfrenner schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:19:
[...]

Volgens mij worden juist NPO 1,2 en 3 nog niet ik écht HD uitgezonden. Laat staan 4k...
RTL 4 etc. vind ik merkbaar beter dan de NPO zenders.
Lol RTL is juist de zender die het minst in HD uitzend, npo doet het stukken beter, sbs is bijna alles hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
devil-strike schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Lol RTL is juist de zender die het minst in HD uitzend, npo doet het stukken beter, sbs is bijna alles hd.
NPO heeft pas sinds september hardware om bijv. het NOS journaal te kunnen opnemen in HD. Dus ook de NPO loopt nog ver achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
downcom schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:37:
Echter kijk ik ook TV via mijn pc (via Anysee e30tc en Acam icm xbmc)
Betekent dit dat je na de omzetting nog steeds gebruik van de Anysee kan maken waarbij alle HD kanalen gewoon te zien zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door dejong12 op 21-01-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
@downcom mee eens, maar doelde alleen op meeste native hd uitzendingen, dan loopt rtl gewoon achteraan, npo komt op 2de plek en sbs is op 1 of 2 programma's na volledig hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
dejong12 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:05:
[...]

Betekent dit dat je na de omzetting nog steeds gebruik van de Anysee kan maken waarbij alle HD kanalen gewoon te zien zijn?
Dat is juis! Totaal heb ik in xbmc / kodi ongeveer 110 kanalen geladen.

Alle kanalen werken, echter de Anysee E30tc heeft maar een enkele tuner (dus je kan maar een enkel kanaal per keer bekijken / opnemen)

Maar met acam kun je een tweede Anycee E30tc aansluiten en dan is er veel meer mogelijk ;) Het voordeel van Acam is dat het overschakelen van kanalen sneller en vooral stabieler verloopt.

Acam is software die de kaartlezer van de Anysee kan gebruiken. Echter het bijkomend voordeel je hebt maar 1 smartcard nodig voor bijv. 3 tuners die je hiermee verbind.
DVBlink icm Acam plugin - inhoud Smarcard.conf
- 0005 en 0602 t/m 0609 toevoegen
Dit zou moeten werken met de Frequentie 474000 - Netwerk ID 5555 - QAM64

[ Voor 32% gewijzigd door downcom op 21-01-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
downcom schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Dat is juis! Totaal heb ik in xbmc / kodi ongeveer 110 kanalen geladen.

Alle kanalen werken, echter de Anysee E30tc heeft maar een enkele tuner (dus je kan maar een enkel kanaal per keer bekijken / opnemen)

Maar met acam kun je een tweede Anycee E30tc aansluiten en dan is er veel meer mogelijk ;) Het voordeel van Acam is dat het overschakelen van kanalen sneller en vooral stabieler verloopt.

Acam is software die de kaartlezer van de Anysee kan gebruiken. Echter het bijkomend voordeel je hebt maar 1 smartcard nodig voor bijv. 3 tuners die je hiermee verbind.

[...]
Top! Ik heb ook een Anysee E30TC en ik ben 2 februari aan de beurt. In het andere topic over Ziggo TV las ik dat er in de nieuwe capture over Irdeto en Nagrivision gesproken werd en ik was even bang dat CI zonder + niet meer ondersteunt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
dejong12 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:38:
[...]

Top! Ik heb ook een Anysee E30TC en ik ben 2 februari aan de beurt. In het andere topic over Ziggo TV las ik dat er in de nieuwe capture over Irdeto en Nagrivision gesproken werd en ik was even bang dat CI zonder + niet meer ondersteunt zou worden.
Ik ben van plan nog een Anysee te kopen (helaas bestaat de fabrikant niet meer) ben toch benieuwd of dat goed werkt 2 tuners op 1 kaart.

Maar ben wel benieuwd of jij dan ook zenders vind die voor een normale tv niet te vinden zijn ;) Zoals eerder genoemd lijstje hier boven (echter werkte ze maar 24 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
downcom schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Ik ben van plan nog een Anysee te kopen (helaas bestaat de fabrikant niet meer) ben toch benieuwd of dat goed werkt 2 tuners op 1 kaart.

Maar ben wel benieuwd of jij dan ook zenders vind die voor een normale tv niet te vinden zijn ;) Zoals eerder genoemd lijstje hier boven (echter werkte ze maar 24 uur)
Ik zie het ja, de website anysee.com doet het niet meer. Niet zo lang geleden nog wel.

Ik gebruik zelf Windows Media Center en als ik daar zenders zou gaan zoeken, zou ik die extra kanalen ook moeten zien denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
dejong12 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:25:
[...]

Ik zie het ja, de website anysee.com doet het niet meer. Niet zo lang geleden nog wel.

Ik gebruik zelf Windows Media Center en als ik daar zenders zou gaan zoeken, zou ik die extra kanalen ook moeten zien denk ik?
Het voordeel van Dvblink is juist dat hij alle transponders een voor een af gaat. Ipv een transponderlijst op te halen van de betreffende frequentie en netwerk id. Dus dit komt overeen met hoe een tv (standaard) naar digitale zender zoekt. Dus die extra zenders ga je zo niet vinden.

bijv. zenders als:
- Humax xxxx [dev / prod]
- Samsung [smt] xxx [dev / prod]
- en nog wat andere bekende decoder types.

Deze worden hier als zender weergegeven maar bevatten waarschijnlijk transponderlijsten die afgstemd zijn op het ziggo/upc netwerk updates voor ondersteunde decoders? Deze worden dan dus ook niet opgepikt door WMC en hierdoor zul je dus niet tussen je zenders zien staan.

Zo heb ik nu 3 providers: Ziggo (308 Kanalen), ZiggoL (1 Kanaal) en UPC NL (10 Kanalen)
Feitelijk kan mijn tv dus via 474.00 / 5555 instellingen alleen èèn enkele van bovenstaande providers oppikken door de transponderlijsten.

Ik vraag me daarom ook af hoelang de kanalen nog werken van ZiggoL en UPC NL

ZiggoL:
- NPO 2 HD

UPC NL:
- BBC 1
- BBC 2
- BBC World News
- Canvas
- Ketnet
- Net 5
- Net 5 HD
- RTL Telekids
- TV 5 Monde Europe
- Éen

Bovenstaande zenders werken nog. De vraag is imo dan hoelang nog (voordat ik weer opnieuw kan gaan zoeken en mn zenders kan gaan ordenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
downcom schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:36:
[...]
Het voordeel van Dvblink is juist dat hij alle transponders een voor een af gaat. Ipv een transponderlijst op te halen van de betreffende frequentie en netwerk id. Dus dit komt overeen met hoe een tv (standaard) naar digitale zender zoekt. Dus die extra zenders ga je zo niet vinden.

bijv. zenders als:
- Humax xxxx [dev / prod]
- Samsung [smt] xxx [dev / prod]
- en nog wat andere bekende decoder types.

[knip]
Bevatten bovenstaande kanalen niet toevallig de laatste firmware per model?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
hardware-lover schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:42:
[...]

Bevatten bovenstaande kanalen niet toevallig de laatste firmware per model?
Dat zou natuurlijk ook kunnen! Ik moet zeggen ik heb het niet met losse decoders dus te weinig kaas van gegeten. Maar deze decoders komen allemaal voorbij in het zoekresultaat in dvblink.

Echter: Als ik nu op mijn Samsung en Sony tv zoek dan vind ik niet dezelfde zenders als dat ik via de pc zoek icm, Anysee E30tc en Dvblink icm acam. Ik vind het maar vreemd!

Even om terug te vallen op het zenderlijstje waar het omging:
- Dancetrippin TV
- Mediaset Italia
- Rusian Today
- CCTV
- RTL Z HD(testbeeld + UPC)
- The Indonesian Channel
- Mvh Hard
- Mvh Soft
(Er zitter er nog een aantal zenders tussen)

Voor Ziggo abbonees zitten deze eigenlijk niet in het pakket en behoren tot het UPC Royaal pakket echter heb ik het Ziggo TV Extra pakket.

[ Voor 25% gewijzigd door downcom op 21-01-2015 16:53 . Reden: Lijst toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm.. volgens mij wordt t tijd om de Ziggo app weer eens uit elkaar te trekken ofzo.

heb ik net een stockrom op mn Galaxy S5 gebakken zonder root... en nog werkt t ding niet :')
gaan we nu mooi weer een custom er op gooien. jammerlijk.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Hmmm eergisteren over gezet van Z1 naar Alles-in-1 Plus. Nu reeds spijt. Had wellicht beter Extra kunnen nemen. Al heb je (ik) weer niet zo heel veel aan die hogere snelheid. Maar ja, een jaar Alles-in-1 Extra kost maar 9 Euro meer op deze manier dan nu een jaar Z1. Twijfel! Krijg je een ander/nieuw modem met Extra of is die hetzelfde?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:19:
Hmmm eergisteren over gezet van Z1 naar Alles-in-1 Plus. Nu reeds spijt. Had wellicht beter Extra kunnen nemen. Al heb je (ik) weer niet zo heel veel aan die hogere snelheid. Maar ja, een jaar Alles-in-1 Extra kost maar 9 Euro meer op deze manier dan nu een jaar Z1. Twijfel! Krijg je een ander/nieuw modem met Extra of is die hetzelfde?
Volgens mij (maar kan het mis hebben) krijg je geen ander modem.
Welke heb je nu staan?
En heeft sneller internet echt zin voor je ?
Anders kan je het verschil lekker in je zak houden en er wat leuks mee doen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
MdO82 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:25:
Volgens mij (maar kan het mis hebben) krijg je geen ander modem.
Welke heb je nu staan?
Ah okay! Ubee 3200 geloof ik. Ding ligt in de kruipruimte :P
En heeft sneller internet echt zin voor je ?
Nul eigenlijk. Films downloaden in HD gaat nu eigenlijk ook wel snel genoeg. Het is gewoon "cool" hè :)
Anders kan je het verschil lekker in je zak houden en er wat leuks mee doen ;)
Buiten het feit dat je helemaal gelijk hebt en ik eergisteren hetzelfde dacht is het toch geen voldoening zo ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik ben terug van vakantie en mijn Synology haalt amper 8mbit.. voorheen haalde ik ruim 120mbit. Wat is er gebeurd opeens? Ik heb alles gereset maar niks helpt. Aansluiting: Ziggo modem => Apple Airport => Switch => NAS (allemaal bekabeld).

Iemand enig idee? Heb gekeken voor stroringen maar ik zie niks. Heb ook alles gereset, ook geen baat bij gehad. Omgeving Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
dhelios schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:07:
Ik ben terug van vakantie en mijn Synology haalt amper 8mbit.. voorheen haalde ik ruim 120mbit. Wat is er gebeurd opeens? Ik heb alles gereset maar niks helpt. Aansluiting: Ziggo modem => Apple Airport => Switch => NAS (allemaal bekabeld).

Iemand enig idee? Heb gekeken voor stroringen maar ik zie niks. Heb ook alles gereset, ook geen baat bij gehad. Omgeving Amsterdam.
Internet --> Nas
Nas --> Computer
Computer --> Nas

Wat haalt precies 8Mbit? En kan je niet met een ander apparaat testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
De NAS haalt amper 8mbit bijv bij het downloaden. Overigens, ik haal met mijn Macbook ook bekabeld, amper 8mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
dhelios schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:13:
De NAS haalt amper 8mbit bijv bij het downloaden. Overigens, ik haal met mijn Macbook ook bekabeld, amper 8mbit.
En vanuit wat voor bron download je met de Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Vorheen BBned maar die kan ik nergens vinden meer. Dus een van deze: http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Probeer is speedtest.net en speedtest.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tiguan schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:02:
Is dat lijstje van de voorlopige planning ergens beschikbaar? Ik heb gezocht in dit topic, maar kan 'm niet vinden.
Ik zou gewoon eens de nieuwe frequentie proberen
474.00 uit mijn hoofd netwerk id 5555

https://www.ziggo.nl/klan.../gebruiken/zenders-zoeken

Toevallig net geprobeerd (amersfoort) werkt gewoon

dat faseren is denk ik puur om de helpdesk niet teveel te belasten

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 22-01-2015 16:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
nooberke schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:34:
[...]

Probeer is speedtest.net en speedtest.ziggo.nl
Hmm.. ik behaal nu 50mbit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Fish schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Hier een stuk uit de brief met de instellingen (kan voor sommige 474 / 474.000 / 474.00 zijn)

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/sq5ij9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
dhelios schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:51:
[...]

Hmm.. ik behaal nu 50mbit..
Ik had op de dag van de migratie ook een lage down en upload. Dit was de dag erna verholpen. Ook de storing op NPO1 en NPO2 (hd) zijn daarna verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

downcom schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:55:
[...]

Hier een stuk uit de brief met de instellingen (kan voor sommige 474 / 474.000 / 474.00 zijn)

[afbeelding]
Klik eens op die link ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Uiteraard staat daar exact het zelfde ;)

Echter ben ik enorm benieuwd of ziggo abbonnees nu zenders tegen komen (die waarschijnlijk niet werken) maar wel worden weergegeven!

(zoals een pagina of 2 terug)

Ziggo heeft hier nog steeds geen antwoord opgegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is inderdaad een reden, en dat ze eerst met 2 regio's begonnen in de week en dacht vanaf volgende week drie is denk ik om tijd te hebben als er problemen optreden die ook eventueel in verdere migraties kunnen spelen.

Dan hebben ze wat speling om de problemen op te lossen als die er zouden zijn.

Overigens de code die je doorgaf zijn juist, maar je moet zo ie zo je toestel opnieuw naar de zenders laten zoeken na de omschakeling. :)

[ Voor 0% gewijzigd door MdO82 op 22-01-2015 18:38 . Reden: Typo, ze zijn niet aan het spellen ;-) ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is mijn punt alles is in princiepe alles al is omgeschakeld (behalve cogas gebied oid)
Dus als je wil switchen kan dat (bij veel mensen) nu al

Dus het hoeft niet _na_ de datum op je brief, lijstje whatever. maar kan nu al gewoon

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 22-01-2015 17:02 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Fish schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:02:
dat is mijn punt alles is in princiepe alles al is omgeschakeld (behalve cogas gebied oid)
Dus als je wil switchen kan dat (bij veel mensen) nu al

Dus het hoeft niet _na_ de datum op je brief, lijstje whatever. maar kan nu al gewoon
Ik heb het geprobeerd afgelopen weekend te zoeken met 474 / 5555 (voordat er maandag de 19e werd gemigreerd) maar daar vond ik niets op. Echter 474 / 1111 werkte wel gewoon prima en 372 / 1111 werkte trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Zal wel werken maar vergis je niet. Je zal op de bewuste dag om 10:00 uur echt even opnieuw zenders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok ...dat is mogelijk, ik ga het stiekem lekker afwachten :P

dat moest ik met de oude instellingen ook wel eens opnieuw doen als een paar zenders kapot waren .. :9

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik had de laatste dagen het idee dat m'n 4 maanden oude Cisco mode/router aan't het doodgaan was.. Het icoontje gaf eerst netjes 4 uit 5 streepjes aan, nooit problemen.. Tot het timeoud gaan van pagina's, tot het niet volledig inladen van pagina's. Connecties die erg lang duurde voor er wat op de pagina stond. En het icoontje gaf nog maar 2 streepjes aan.

Vage shizzle allemaal. Laptop maar eens op 1 meter geplaatst van het modem/router, zelfde geneuzel, maar wel wat beter ontvangst..

Dan maar eens inloggen in het modem... hmmm... 6 WiFi-Spots klanten op m'n modem/router.. Even via mijn ziggo die functie uitgezet... En zoef wat is het weer lekker snel allemaal.. Ontvangst is weer bijna volle bak...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
[...]

Toevallig net geprobeerd (amersfoort) werkt gewoon

Nou nee dank je. tenzij je het 100% zeker weet, ga ik niet lopen prutsen aan de instellingen als je 't niet erg vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die freq. heb ik ook ingevoerd en het werkt als een trein. Heb een Samsung Recorder en woon boven Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tiguan schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:05:
[...]

Nou nee dank je. tenzij je het 100% zeker weet, ga ik niet lopen prutsen aan de instellingen als je 't niet erg vind. ;)
je kan altijd weer de oude instellingen terugzetten hoor. het is lang niet zo eng als je denkt hoor.
kost je alleen 5 minuten om weer alle kanalen te "vinden"

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 22-01-2015 19:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Ja maar het werkt nu goed, ik heb gewoon geen zin om er aan te klooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen probleem

mietje!!
* Fish rent

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Die 474.xx 5555 wordt al maanden door Ziggo gebruikt en ik heb mijn ontvangers dan ook al maanden op die instelling staan. Na het omzetten naar de UPC zenderindeling moet er echter nog steeds opnieuw worden gescand. Bij het bekend maken van de nieuwe (geheel) landelijke Ziggo instelling was er nog geen sprake van het overzetten naar het UPC pakket, dat kwam pas later in het nieuws.

http://www.totaaltv.nl/ni...rmeert-abonnees-niet.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
timmie1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:46:
Er duiken nu allerlei berichten op dat beeldkwaliteit van Ziggo na koppeling van het UPC-netwerk een minder zou zijn. De bitrate zou naar beneden gehaald zijn. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten?

Zelf merk ik nu met enige regelmaat spikes in traceroutes richting Ziggo-abonnees waarmee ik connect. Ligt niet aan mij want heb het getest met verschillende verbindingen. Zijn daar meer mensen mee bekend?
http://www.totaaltv.nl/ni...doorgifte-hd-zenders.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook wel logisch natuurlijk, als je meer zenders in HD wilt aanbieden heb je een bepaalde bandbreedte nodig, echter als er geen ruimte is moet je aanpassingen doen.
Ze zullen er waarschijnlijk voor gekozen hebben om meer HD zenders in het pakket aan te bieden, maar moesten hierdoor ivm de bandbreedte de kwaliteit wel iets aanpassen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ziggo had al aardig wat ruimte bespaard door over te stappen van QAM64 naar QAM256.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tijden geleden de coax-stekkers vervangen, sindsdien doen alle tv's en de decoder het prima.
Maar nu heeft de TV beneden (met CI+) problemen. Zenders vallen weg en nu doet alleen NL1 en wat regionale zenders het.
Héél soms kan ik Nederland 2 krijgen.

Dit doet mij vermoeden dat het aan de smartcard ligt; dus ondertussen heb ik al tig keer zenders opnieuw laten zoeken en ook de smartcard eruit en erin gedaan.
De TV staat al sinds het vervangen van de connectors (en daarvoor) al op de juiste instellingen:
code:
1
2
3
4
frequentie: 474.00
netwerk-ID: 5555
modulatie: 64-QAM
symboolsnelheid: 6875

En toch houden we de problemen. Kabels zijn dus nu wel goed, ook de connectors. De decoder eronder doet prima en ook de analoge tv boven doet het prima. Iemand een tip/idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:25
Piet91 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:52:
Tijden geleden de coax-stekkers vervangen, sindsdien doen alle tv's en de decoder het prima.
Maar nu heeft de TV beneden (met CI+) problemen. Zenders vallen weg en nu doet alleen NL1 en wat regionale zenders het.
Héél soms kan ik Nederland 2 krijgen.

Dit doet mij vermoeden dat het aan de smartcard ligt; dus ondertussen heb ik al tig keer zenders opnieuw laten zoeken en ook de smartcard eruit en erin gedaan.
De TV staat al sinds het vervangen van de connectors (en daarvoor) al op de juiste instellingen:
code:
1
2
3
4
frequentie: 474.00
netwerk-ID: 5555
modulatie: 64-QAM
symboolsnelheid: 6875

En toch houden we de problemen. Kabels zijn dus nu wel goed, ook de connectors. De decoder eronder doet prima en ook de analoge tv boven doet het prima. Iemand een tip/idee?
Algemene storing? Hier heb ik hetzelfde probleem. Uittrekken en terugplaatsen van de smartcard lost het probleem tijdelijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
weertenaar schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:01:
[...]

Algemene storing? Hier heb ik hetzelfde probleem. Uittrekken en terugplaatsen van de smartcard lost het probleem tijdelijk op
Welke regio? Hier deed NPO 1 en 2 (hd) het niet waardoor de smartkaart niet geactiveerd kon worden.

Echter zoals een aantal posts terug vielen NPO 1 en 2 niet onder de standaards Ziggo provider maar onder ZiggoL (bij mij in iedergeval)

Daarnaast zitten er nog een 10 tal zenders onder het UPC NL netwerk. Dit kan problemen veroozaken met smartcards

[ Voor 26% gewijzigd door downcom op 22-01-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Heb nu toch een raar probleem. Kan niet meer van zender wisselen. Als ik van zender wissel krijg ik "gecodeerd signaal". Als ik de tv uit zet en weer aan, dan kan ik de wel de zender bekijken waar de tv op aan springt. Maar kan dus niet zappen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ik heb volgens mij hetzelfde probleem. Op de tv met CI+ module werkt alleen NPO1. Als ik naar een andere zender ga en de module eruit trek en er weer in doe doet die zender het weer, totdat je naar een andere zender gaat en terug, dan is ie weer zwart (zie wel een iets minder zwarte rechthoek met verhouding 4:3 :P).
De HD-recorder doet het wel gewoon.

Ah het is een landelijk probleem zie ik: https://allestoringen.nl/storing/ziggo

[ Voor 9% gewijzigd door Azrael op 22-01-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Ok smartcard telefonisch geactiveerd een uur geleden.
In mijn IRDETO/CONAX slot van mijn ANYSEE N7 de smartcard gedaan.Zenders geprobeerd te zoeken, maar helaas helemaal niets. Kan ik er dan vanuit gaan dat er gewoon helemaal geen dvbc signaal op mijn kabel zit, ondanks de aankondiging van Ziggo dat ik op 22-1-2015 gebruik zou moeten kunnen maken van Tv Basis?

Iemand hier ervaring met een Anysee N7 netwerktuner en Ziggo installatie? Op alle sites zeggen ze dat het zo simpel is.

Ik heb ook een CI+ module, maar die kan ik niet gebruiken omdat de N7 geen CI+ doet, maar ik had verwacht toch op zijn minst wat zenders te kunnen vinden. Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op dit moment een landelijke storing. Zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen-problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:49
hardware-lover schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:50:
Ziggo had al aardig wat ruimte bespaard door over te stappen van QAM64 naar QAM256.
Dan moet je toch ook een stuk betere kabels hebben?
De Tweakers hier met Hirschmann KOKA799 en dito connectoren hebben dan weinig problemen, maar Jan en Annie met hun dropveters van de Gamma met plastic connectoren wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
weertenaar schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:01:
Gelukkig, ligt het dus niet aan ons. :P

Wel lekkere timing, wilde net wat opnemen met de Humax maar nu moeten wij die gebruiken om mee te kijken. (Gaat om de 5300c dus maar 1 tuner).

Wel raar dat het dus de TV last heeft, maar de decoder niet...

EDIT: probleem lijkt opgelost te zijn. Op tijd voor opname straks. *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 22-01-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:22:
[...]
Dan moet je toch ook een stuk betere kabels hebben?
De Tweakers hier met Hirschmann KOKA799 en dito connectoren hebben dan weinig problemen, maar Jan en Annie met hun dropveters van de Gamma met plastic connectoren wel denk ik.
QAM256 is inderdaad wat gevoeliger voor storingen, een mindere kabelverbinding geeft dan eerder meer storingen. Het omzetten naar QAM256 is echter al veel langer geleden begonnen dus de klanten die daar problemen door kregen zullen wel eerder geklaagd en actie hebben ondernomen om het aan te pakken.

http://www.totaaltv.nl/ni...e_techniek_vaker_toe.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Hier (6161) geen last van storing op 2 TV's met CI+ module (v1.2).

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 22-01-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen last van de storing gehad

[ Voor 9% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Landelijke storing mbt. CAM of niet, ik zou toch gewoon analoog signaal moeten kunnen krijgen over de kabel (zelfs zonder smartcard)? Zie paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou inderdaad moeten kunnen. Analoge TV checken is zo'n beetje het simpelste wat je kunt doen, liefst op zo'n oude analoge TV die ook nog beeld geeft als het keihard sneeuwt. Stem je 'm af op NPO 1 (analoge frequentie op Ziggo.nl op te zoeken) en vervolgens zijn er drie opties: 1. je hebt prima analoog beeld, 2. je hebt vaag ondergesneeuwd beeld, 3. je hebt totaal geen enkel spoor van beeld. In het geval van 1 zou je de digitale instellingen moeten checken, bij 2 moet je je kabel en connectors checken, en bij 3 moet je de klantenservice uitschelden vragen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

downcom schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:59:
[...]

Uiteraard staat daar exact het zelfde ;)

Echter ben ik enorm benieuwd of ziggo abbonnees nu zenders tegen komen (die waarschijnlijk niet werken) maar wel worden weergegeven!

(zoals een pagina of 2 terug)

Ziggo heeft hier nog steeds geen antwoord opgegeven!
Gisteren is de TV (zo goed en kwaad als het ging, gezien het feit dat we in ieder geval NPO 1 moesten hebben voor half negen) ingesteld en we kwamen daar wel een aantal zenders tegen die niet van Ziggo waren. Zoals UPC On-Demand (o.i.d.) waar ze on-demand films en series bespraken :p

Aangezien we eigenlijk alle (m.u.v. een paar Duitse en natuurlijk alle Engelse) buitenlandse taal zenders "uit" zetten, heb ik geen idee wat er verder allemaal al wel in Ziggo zat maar we nooit iets van gemerkt hebben en wat nu nieuw is. Maar dat UPC kanaal lijkt me wel duidelijk....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Het was gisteren ook weer raak met issues in de Ziggo TV app (iPad). Eerst error 10547 (er is een probleem geconstateerd op de server) en daarna ineens 14051 (geen geldig abonnement). Een tijdje later werkte het weer.

Uitloggen en opnieuw inloggen begin ik niet meer aan, want dan is de kans veel te groot dat je niet meer kunt inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Even gebeld met de Ziggo helpdesk. Er zou volgens hun wel (analoog) signaal op mijn kabel moeten staan, omdat ik mijn smartcard heb kunnen activeren.
Vanmiddag als ik thuis ben toch nog maar eens proberen om de analoge zenders op te zoeken mbv. de ziggo frequentietabel. Raar dat mijn tv helemaal niets kon vinden met ouderwets zoeken op frequenties gister.
Misschien eerst maar eens met een radio proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4-systeembeheer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:18:
Even gebeld met de Ziggo helpdesk. Er zou volgens hun wel (analoog) signaal op mijn kabel moeten staan, omdat ik mijn smartcard heb kunnen activeren.
Vanmiddag als ik thuis ben toch nog maar eens proberen om de analoge zenders op te zoeken mbv. de ziggo frequentietabel. Raar dat mijn tv helemaal niets kon vinden met ouderwets zoeken op frequenties gister.
Misschien eerst maar eens met een radio proberen.
Kon je met de smartcard wel tv en radio zenders vinden ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
MdO82 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:41:
[...]

Kon je met de smartcard wel tv en radio zenders vinden ?
Ook niet, maar er was een storing gister en ik had niet veel tijd om te testen.
De Anysee N7 vond in ieder geval geen zenders en ik heb geen andere apparaten waar ik een smartcard in kan doen.

De smartcard die ik heb zat bij de SMiT CI+ module waar ik dus (nog) niks aan heb. Ik neem aan dat ik deze irdeto kaart gewoon in het CAM slot kan stoppen van de Anysee N7, dat lees ik op meerdere sites tenminste.

Eerst maar eens kijken of ik wat analoog kan krijgen. Zonder analoog zal digitaal het ook niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel toevallig niet je AOP in de meterkast zitten en de aansluiting in de kamer ?
Heb ik hier aan het begin gehad bleek de aansluiting in de meterkast niet lekker te zijn

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Ik heb in de meterkast geen AOP kunnen vinden, zelfs geen groene kabel. Het enige dat ik heb is een kabel uit de vloer.
Vroeger (2006) kon ik hier gewoon analoog tv mee kijken, maar dit signaal is er toen afgegooid (mogelijk omdat ik toen overstapte op IPTV via telefoonlijn van Tele2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-systeembeheer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:28:
Ik heb in de meterkast geen AOP kunnen vinden, zelfs geen groene kabel. Het enige dat ik heb is een kabel uit de vloer.
Vroeger (2006) kon ik hier gewoon analoog tv mee kijken, maar dit signaal is er toen afgegooid (mogelijk omdat ik toen overstapte op IPTV via telefoonlijn van Tele2).
Je kan alleen Ziggo ontvangen als je een AOP en een groene kabel hebt. Is deze misschien ergens anders in huis aanwezig. Dat de kabel is doorgelust vanaf daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Ik heb even gezocht op waar mijn AOP zou moeten zitten en mijn kabel komt binnen onder de vensterbank bij het voorraam (inmiddels ook onder laminaat) en het is een witte dikke kabel met een solide uitziende connector, dus ik denk dat dit gedaan is door een monteur van de kabelboer.
Beetje zoals in deze situatie:
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-33020.html
SvenEnSabrina
30 juni 2011, 19:08
De kabelproviders in Nederland zijn verantwoordelijk tot de WCD/AOP cq. het aansluitpunt. Als daar het signaal niet goed uitkomt moet je bellen en krijg je een monteur, als deze de kabel niet kan vinden zou Ziggo een "schouwer" moeten sturen ofwel een mannetje die de groene kabel gaat zoeken, jij hoeft die niet te zoeken. Ziggo verkoopt jou toch hun diensten, jij moet dus zorgen dat je binnenhuis in orde is en je op het eerste aansluitpunt zit, als dat ok is dan moet ziggo je storing oplossen, daar betaal je immers voor...

Kortom, je hebt "storing" als je binnenhuisbekabeling / aanlsuitmaterialen in orde zijn en als je op het "eerste aansluitpunt" zit (wat voor kabel daarachter zit is niet jou verantwoordelijkheid) kan je je storing aanmelden bij Ziggo.

Normalieter komen deze overigens in oude woningen onder de vensterbank van het voorraam binnen, bij nieuwbouw in de meterkast op ongeveer kniehoogte (de hoogte kan uiteraard anders zijn maar het is wel een soort "standaard") en staat dit punt ook op de bouwtekening, dus wellicht een optie die erbij te pakken...
Misschien dat er dus iemand langs moet komen om netjes een AOP te monteren in de meterkast.
Blijft raar dat het destijds wel gewerkt heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door 4-systeembeheer op 23-01-2015 14:32 . Reden: verduidelijking kabelsituatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4-systeembeheer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:29:
Ik heb even gezocht op waar mijn AOP zou moeten zitten en mijn kabel komt binnen onder de vensterbank bij het voorraam (inmiddels ook onder laminaat) en het is een witte dikke kabel met een solide uitziende connector, dus ik denk dat dit gedaan is door een monteur van de kabelboer.
Beetje zoals in deze situatie:

[...]

Misschien dat er dus iemand langs moet komen om netjes een AOP te monteren in de meterkast.
Blijft raar dat het destijds wel gewerkt heeft.
Heb je misschien een foto ? ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De inkomende coax kabel is altijd groen. Wat jij daar hebt is echt niet de inkomende kabel (of iemand heeft hem geverfd).

Ik ben het volstrekt met je eens dat het gek is dat voorheen wel werkte, en nu niet meer.
Kan zijn dat ziggo jouw kabel toch niet aangesloten heeft in de straatkast maar per ongeluk die van een ander in de straat.

Als ik jou was zou ik rustig op zoek naar de groene kabel. Dus de kruipruime in en kijken waar de groene kabel door je gevel komt.Heb je die gevonden dan sluit je daar het aop aan en test de boel nog eens. Als dat ook geen oplossing is contacteer je ziggo nogmaals. :)

[ Voor 32% gewijzigd door job op 23-01-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 21:51
Iemand de On Demand update al binnen gehad voor de Cisco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 19-09 00:25

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Gisteren kreeg ik een brief van Ziggo dat ze die nacht de On Demand update voor de Cisco zouden installeren, maar die bleek er aan het begin van de avond al op te staan.

Rode knop gedrukt, dan moet je een passcode invoeren voor on demand (aankopen) en een kinderslot instellen.
Maar dan moet je vervolgens akkoord gaan dat Ziggo je kijk klik en navigatiegedrag vastlegt, welke pagina's je bezoekt en welke items je bekijkt of bestelt. Dit met het idee de service te verbeteren en persoonlijke suggesties te doen.

Verkeerd en datagegevens worden vastgelegd op het moment dat je van de diensten gebruik maakt.
Verkeer en datagegevens worden geanalyseerd per gebruiker(sgroep).

Op basis daarvan willen ze persoonlijke aanbevelingen doen via bij hen bekende adressen (?) en de apparaten waarmee de diensten geleverd worden.

Gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet aan derden verkocht etc.

In het menu is deze functie uit te schakelen als je hem niet op prijs stelt, maar dan functioneren bepaalde onderdelen van het menu mogelijk slechter of helemaal niet.

Dus je moet eerst akkoord klikken (een andere optie is er niet zonder de hele on-demand functionaliteit kwijt te raken, oftewel TV gemist en de gratis films en series bij je abonnement). Daarna kan je het in het menu uitschakelen in de hoop dat on demand wel nog normaal blijft werken.

Na TV makers als LG is dit weer de volgende partij die je kijkgedrag wil analyseren.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
job schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:51:
Kan zijn dat ziggo jouw kabel toch niet aangesloten heeft in de straatkast maar per ongeluk die van een ander in de straat.
Dat was destijds bij mij ook zo, toen ik klant werd van deze club (toen nog @Home). Modem kwam niet online, dus de monteur wilde er wat meer spanning op zetten in het straatkastje. Ter controle moest ik de tv even aanzetten en per gsm doorgeven als het beeld wegviel, zodat hij wist dat ie de goede kabel te pakken had. Hij heeft er wel tien moeten proberen voordat hij de juiste had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Die Cisco update is gedaan zodat het hele interactieve tv platform nu gelijk is voor alle decoders. Dan kunnen ze waarschijnlijk het oude platform uitschakelen, scheelt kosten en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:50
Lamer_Deluxe schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:36:
[...]
Op basis daarvan willen ze persoonlijke aanbevelingen doen via bij hen bekende adressen (?) en de apparaten waarmee de diensten geleverd worden.

Gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet aan derden verkocht etc.

In het menu is deze functie uit te schakelen als je hem niet op prijs stelt, maar dan functioneren bepaalde onderdelen van het menu mogelijk slechter of helemaal niet.
Gisteren die update verwerkt en in het menu die optie uitgeschakeld - "personaliseren" - maar die stond bij mij al op 'nee'. Ik denk dat die optie er altijd al was en dat ik 'm ooit zelf al op 'nee' had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 19-09 00:25

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Dat klinkt goed, dan ga ik dat maar doen.

Toch de omgekeerde wereld dat je eerst de voorwaarden moet accepteren om vervolgens die functie uit te schakelen. Waarom dan niet gewoon een knop niet accepteren met de uitleg dat je de functie weer aan kan zetten in het menu.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
MdO82 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:25:
[...]

Heb je misschien een foto ? ;)
Na even doorzoeken toch een AOP gevonden.
Hier direct een andere prefab kabel opgezet en nog geen signaal.
Foto's heb ik hier staan:
http://4-systeembeheer.blogspot.com

Ik denk dat ik toch maar moet gaan bellen met de Ziggo want ik weet niet wat ik nog meer moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Ik heb in de regio Amersfoort sinds gisteravond veel timeouts, andere mensen hier ook last van?
Ik had ook last van timeouts naar de modem toe vanaf mijn router (ubee staat in bridge), dus kabel vervangen en die timeouts zijn weg. Had al pings naar mijn NAS lopen, om te zien of de problemen vanaf de ubee kwamen of mijn router. Naar de NAS had ik geen problemen, ook niet toen de ubee moeilijk te pingen was.

Nu ik dus gewoon 100% pings terug krijg van de ubee, heb ik af en toe timeouts als ik bijv. naar xs4all ping. Sites openen dan ook eventjes niet (op het moment dat ik timeouts zie bij de ping naar xs4all). Heb Ubee ook uit en aangezet en zal zo wel Ziggo bellen, maar was even benieuwd of misschien meer mensen hinder ondervinden. Op de site staat niets aangegeven.

edit; Ik kreeg toch ook weer af en toe timeouts tussen router en ubee. Ziggo gebeld, die heeft een softreset van de modem gedaan en tot nu toe geen timeouts. Even aankijken, anders haal ik de router er tussenuit om te testen. Ziet er goed uit tot nu toe. d:)b

edit 2; dus wel timeouts. Ik ga verder zoeken. :+

[ Voor 21% gewijzigd door JK op 24-01-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Er komt maandag een Ziggo monteur kijken waarom er geen signaal op het AOP staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Hebben meer mensen er last van dat de webGUI op de Cisco 3928 na een tijd niet meer bereikbaar is?
Reboot en ik kan gewoon weer bij 192.168.1.1, maar na een bepaalde tijd niet meer (paar dagen, week?).

lijkt een beetje op dit:
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18546
Ik heb ook de N66U in AP mode achter de Cisco. Alleen zijn probleem is niet geheel hetzelfde, ik kan bij beide interfaces komen (dus Cisco en ASUS), echter de Cisco is gewoon na een tijdje niet meer beschikbaar.

[ Voor 42% gewijzigd door Palthe op 24-01-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 14:55

RC2

Resistance is futile

Is er een mogelijkheid om een router aan het ubee modem te hangen die het netwerk regelt maar waarbij de 3 overgebleven poorten aan het modem beschikbaar zijn?
Als ik het modem in bridge mode laat zetten werken die poorten toch niet meer?
Met de router in de DMZ plaatsen stuurt het modem nog de andere poorten en een wifi netwerk aan.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Nee dat kan niet, je geeft zelf al het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RC2 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:36:
Is er een mogelijkheid om een router aan het ubee modem te hangen die het netwerk regelt maar waarbij de 3 overgebleven poorten aan het modem beschikbaar zijn?
Als ik het modem in bridge mode laat zetten werken die poorten toch niet meer?
Met de router in de DMZ plaatsen stuurt het modem nog de andere poorten en een wifi netwerk aan.
Alleen jouw Ubee kan de poorten op de Ubee aansturen. De enige optie die je hebt is dus om hem actief te laten. Je kunt wel een switch aansluiten om je netwerk uit te breiden. Een eigen router erachter hangen kan ook, maar het heeft wel zeer sterk de voorkeur om die router als switch te gebruiken (dit betekent vooral: NIET de WAN-poort op de router gebruiken).

Kort gezegd: Ubee actief laten, switch of router ermee verbinden, klaar. Router niet via de WAN-poort. Eventueel kun je zaken als DHCP op de Ubee uitzetten en die door je eigen switch/router laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Laatst online: 06-12-2024
MdO82 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:45:
[...]

Ook wel logisch natuurlijk, als je meer zenders in HD wilt aanbieden heb je een bepaalde bandbreedte nodig, echter als er geen ruimte is moet je aanpassingen doen.
Ze zullen er waarschijnlijk voor gekozen hebben om meer HD zenders in het pakket aan te bieden, maar moesten hierdoor ivm de bandbreedte de kwaliteit wel iets aanpassen.
De capaciteit van het netwerk is uitgebreid door van QAM-64 naar QAM-256 over te stappen, zoals anderen al eerder vermelden. Verder is de capaciteit nog eens FORS uitgebreid door maar liefst acht transportstreams toe te voegen. Het netwerk is dus uitgebreid van 30 transportstreams naar 38 transportstreams. Die extra ruimte wordt gebruikt om meer zenders in HD te kunnen aanbieden én alle regionale zenders te kunnen aanbieden.

De kwaliteit (bitrate) van de zenders is dus helemaal niet achteruitgegaan. Wel zijn een groot gedeelte van de HD-zenders overgegaan van 9 Mbps CBR naar VBR 6-12 Mbps met een gemiddelde van 9 Mbps. Dit is een verandering die helemaal niet negatief hoeft uit te pakken voor de beeldkwaliteit. Sterker nog, tijdens complexe scènes kan de bitrate boven de 9 Mbps uitkomen die voorheen gehanteerd werd waardoor bijvoorbeeld sportbeelden of actiescènes er beter uit zouden moeten zien.

Voor de harmonisatie werden de populaire HD-zenders ongewijzigd doorgegeven, dat is na de harmonisatie ook het geval. Voor de harmonisatie werden de overige HD-zenders getranscodeerd naar ongeveer 9 Mbps. Na de harmonisatie worden ze ook getranscodeerd naar ongeveer 9 Mbps gemiddeld, maar dan VBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie ook deze post.

Samenvattend was het door Ziggo ingestelde knijpwerk om geforceerd van 12 Mbps naar 9 Mbps te gaan dus op zeker een kwaliteitsverslechtering (was ook te zien). Dat UPC (en dus na de omzetting ook Ziggo) een variabele bitrate toepast die tot 12 Mbps toestaat zou kunnen betekenen dat ze slechts de in bovengelinkte post beschreven 'filler' weggooien. Dat gaat volstrekt zonder kwaliteitsverlies. En dat betekent dus dat de kwaliteit na de omzetting juist hoger moet zijn dan ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
De planning klopt nog steeds
Vandaag (Assen) de brief dat "rond" 2 februari werkzaamheden plaatsivnden aan het televisienetwerk

Noord Groningen 176.262 159.303 ma, 02-02-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:52
Ik ben wat aan het uitpluizen

Abbo Z2 internet en tv..

Word dus per 1 maart verhoogd met 2,50 euro..

Afgelopen aug. contract aangegaan met digitale decorder..

Volgens Ziggo mag je het dus kosteloos opzeggen...

Hoe zit dat met de decorder?? Mag je die houden of niet??? De ene zegt van wel, de andere niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat staat in de voorwaarden. Volgens mij moet je hem binnen twee jaar teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:38
En die bepaling geldt ook als je je contract ontbindt bij prijsverhogingen? Vergeet niet dat het Ziggo is die contractbreuk pleegt, niet de klant zelf. Ik zou er zelf niet mee akkoord gaan in ieder geval.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Jaap-Jan schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:50:
En die bepaling geldt ook als je je contract ontbindt bij prijsverhogingen? Vergeet niet dat het Ziggo is die contractbreuk pleegt, niet de klant zelf. Ik zou er zelf niet mee akkoord gaan in ieder geval.
Dat bedoel ik...en dat ben ik nu aan het uitvissen. op dat punt is Ziggo nu heel vaag over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:38
Het lijkt mij niet heel anders dat je je mobieltje mag houden als je je abonnement ontbindt nadat je provider een prijsverhoging doorvoert.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Jaap-Jan schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:04:
Het lijkt mij niet heel anders dat je je mobieltje mag houden als je je abonnement ontbindt nadat je provider een prijsverhoging doorvoert.
Dat is ook de reden waarom je steeds meer een maand bedrag betaald voor je abonnement plus een bedrag per maand voor je toestel. Dan kun je je abonnement opzeggen bij eventuele contractuele wijzigingen maar blijf je je telefoon gewoon afbetalen (en loopt de provider geen risico).

De vraag is, ga je ook daadwerkelijk opzeggen? Dan zou ik Ziggo bellen en vragen wat de mogelijkheden/restricties zijn. Wat ga je dan met je decoder/recorder doen? Verkopen/weggeven? Je hebt het bij KPN/Telfort/Tele2 etc. niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Ja je zou bellen, maar ben doof dus heb ik niks aan...

Wat denk je van opzeggen, en opnieuw aanvragen op naam van vriendin met tablet gratis ;)
Pagina: 1 ... 112 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]