Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
j1nx schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:15:
Heren die er verstand van hebben.

Woon in emmen en had voorheen nog nooit met DVB-C gewerkt. (Kom nog uit het analoge prehistorie tijdperk)

Anyway, mijn tv heeft wel een dvb tuner, maar dus geen CI en kaart. Heb net het boeltje gereset en opnieuw gezocht, en inderdaad er zijn nu een 40 tal zenders ongecodeerd. Echter zitten die allemaal in de 900 reeks, van af 4 zeg maar zit nog steeds alle zenders met een slotje erachter (gecodeerd). Echt alles was leeg alvorens het scannen gestart werd, dus het zijn geen oude kanalen.

De npo zenders in die 900 reeks zijn ook van beduidende mindere kwaliteit als die op de eerste 3 posities.

Wat doe ik fout? Als ik de zenderlijst van ziggo zou moeten geloven, dan horen de nederlandse zenders gewoon bovenaan te staan
Je TV is dus HD capable, en zal dus de HD zenders voorrang geven tov de SD zenders.
en de SD zenders komen in jou geval dus inderdaad in de 900.... hoe je dat kan omzeilen weet ik niet.
ik heb het ook al eens geprobeerd op een TV die de HD zenders in de 900 zette.. alleen nooit een permanente oplossing voor gevonden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke tv heb je ?

Als ik je verhaal lees heb je of geen slot voor een ci+ of je hebt nog een oude tv met een ci module, welke volgens mij niet ondersteund wordt en volgens mij de insteekmodule niet meer voor te krijgen is.

Maar ik kan het mis hebben

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 08:19

j1nx

Geek - Enjoying life

SMSfreakie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:19:
[...]

Je TV is dus HD capable, en zal dus de HD zenders voorrang geven tov de SD zenders.
en de SD zenders komen in jou geval dus inderdaad in de 900.... hoe je dat kan omzeilen weet ik niet.
ik heb het ook al eens geprobeerd op een TV die de HD zenders in de 900 zette.. alleen nooit een permanente oplossing voor gevonden..
Dat zou kunnen, maar bevestigt dan mijn edit: de zenders zijn niet HD! De zenderlijst geeft aan dat ze dat wel zouden moeten zijn.

HD en ongecodeerd.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
j1nx schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:21:
[...]

Dat zou kunnen, maar bevestigt dan mijn edit: de zenders zijn niet HD! De zenderlijst geeft aan dat ze dat wel zouden moeten zijn.

HD en ongecodeerd.
volgens mij was het voor de overgezette regio's toch alleen NPO 1/2/3 HD die er ongecodeerd bij kwamen?
en een berg SD zenders (?)

kan het mis hebben, gezien de boel hier pas in februari op de schop gaat..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MdO82 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:19:
Welke tv heb je ?

Als ik je verhaal lees heb je of geen slot voor een ci+ of je hebt nog een oude tv met een ci module, welke volgens mij niet ondersteund wordt en volgens mij de insteekmodule niet meer voor te krijgen is.

Maar ik kan het mis hebben
Panasonic TX-32AS500E

Maar de CI enzo zou niet meer uit moeten maken

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

SMSfreakie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:22:
[...]

volgens mij was het voor de overgezette regio's toch alleen NPO 1/2/3 HD die er ongecodeerd bij kwamen?
en een berg SD zenders (?)

kan het mis hebben, gezien de boel hier pas in februari op de schop gaat..
Nee dus

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:23:
[...]

Panasonic TX-32AS500E

Nee klopt, schoot mij ineens te binnen de meeste zenders hebben geen smartcard meer nodig, begreep ik uit je verhaal dat je de tv naar fabrieksinstellingen had terug gezet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MdO82 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:25:
[...]

Nee klopt, schoot mij ineens te binnen de meeste zenders hebben geen smartcard meer nodig, begreep ik uit je verhaal dat je de tv naar fabrieksinstellingen had terug gezet ?
Ja, want de eerste keer zenders verversen snapte er niets meer van. Dus de boel naar fabrieks instellingen gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

SMSfreakie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:27:
[...]

dacht dat die lijst niet klopte?
Dat blijkt dan wel!

Echter is dat wel de lijst die door ziggo zelf dood gespammed word via mail, sms, facebook etc.

Kan ook weer een verdraaide waarheid zijn.

Ja de HD zenders zitten in het standaard pakket en ja de zender is er ook ongecodeerd. Zijn alleen niet dezelfde.

Niet echt netjes van ze. Bij NPO 1 2 en 3 zetten ze bij "ongecodeerd" tussen haakjes "standaard en HD", zet dan bij de rest netjes tussen haakjes "alleen standaard".

[ Voor 15% gewijzigd door j1nx op 16-01-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die lijst is inmiddels aangepast en klopt nu wel. Hier staat dus dat NPO 1,2,3 in HD en SD onversleuteld beschikbaar zijn. De andere onversleutelde zenders alléén SD. Vanwege het HD simulcast gebeuren komen de HD zenders zoals RTL4 HD "gewoon" op 4 enz. te staan, ook als je er geen CI+ module en smartcard in hebt gestopt. De SD-zenders verschijnen dan inderdaad in de 900+ reeks. Ik denk niet dat je hier echt iets aan kunt doen. Wellicht ondersteunt je TV het maken van een 'favorietenlijst' of iets vergelijkbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jerrythafast schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:34:
Die lijst is inmiddels aangepast en klopt nu wel. Hier staat dus dat NPO 1,2,3 in HD en SD onversleuteld beschikbaar zijn. De andere onversleutelde zenders alléén SD. Vanwege het HD simulcast gebeuren komen de HD zenders zoals RTL4 HD "gewoon" op 4 enz. te staan, ook als je er geen CI+ module en smartcard in hebt gestopt. De SD-zenders verschijnen dan inderdaad in de 900+ reeks. Ik denk niet dat je hier echt iets aan kunt doen. Wellicht ondersteunt je TV het maken van een 'favorietenlijst' of iets vergelijkbaars?
Zie nergens staan dat de HD zenders niet ongecodeerd worden doorgegeven.
MdO82 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:34:
Hoeveel zenders had je tv gevonden bij het opnieuw scannen ?
Kan ik zon snel niet vinden, zal even rond snuffen of die getallen ergen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:40:
Zie nergens staan dat de HD zenders niet ongecodeerd worden doorgegeven.
Ziggo heeft die lijst begin Januari aangepast. Zoals je kunt zien staat er in de kolom "Te bekijken zonder smartcard" bij NPO1-3 "Ja (Standaardkwaliteit en HD)". Eerst stond hier gewoon "Ja" net zoals bij de andere zenders. Hoewel het nu natuurlijk nog steeds volstrekt onduidelijk staat vermeld of de andere zenders in SD en/of in HD beschikbaar zouden zijn, is inmiddels via diverse kanalen (waaronder Ziggo-woordvoerders en bewoners uit de regio Gorredijk) bevestigd dat het inderdaad alleen NPO1-3 zijn die in HD onversleuteld worden doorgegeven.

Op het zenderoverzicht staat dus "Ja (Standaardkwaliteit en HD)" wanneer het HD-kanaal ook beschikbaar is zonder smartcard en "Ja" wanneer alléén het SD-kanaal beschikbaar is zonder smartcard. (En jep, de SD-versies van HD-kanalen zitten inderdaad in de 900+ reeks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
We krijgen als Ziggo klant het ongecodeerde TV aanbod zoals dat al langer voor UPC klanten beschikbaar is.

Ongecodeerd digitaal basispakket UPC
Het ongecodeerde digitale basispakket bestaat uit de drie publieke HD-kanalen en in SD-kwaliteit de zenders van RTL Nederland en SBS Broadcasting. Daarnaast zijn de VRT-kanalen Eén en Canvas, ARD, ZDF, BBC One, BBC Two, BBC News, CNN, Discovery Channel, National Geographic Channel, Eurosport, BravaNL, MTV NL, TLC, Kindernet/Comedy Central, Disney Channel en Nickelodeon zonder codering digitaal te ontvangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:24:
We krijgen als Ziggo klant het ongecodeerde TV aanbod zoals dat al langer voor UPC klanten beschikbaar is.

Ongecodeerd digitaal basispakket UPC
Het ongecodeerde digitale basispakket bestaat uit de drie publieke HD-kanalen en in SD-kwaliteit de zenders van RTL Nederland en SBS Broadcasting. Daarnaast zijn de VRT-kanalen Eén en Canvas, ARD, ZDF, BBC One, BBC Two, BBC News, CNN, Discovery Channel, National Geographic Channel, Eurosport, BravaNL, MTV NL, TLC, Kindernet/Comedy Central, Disney Channel en Nickelodeon zonder codering digitaal te ontvangen.
Dus wil je HD kijken, dan heb je dus simpelweg je smartcard nodig :)
Wat zou overigens de achterliggende gedachte kunnen zijn om maar 3 zenders ongecodeerd in HD uit te zenden, mensen kijken toch meer dan alleen deze 3 zenders ?

[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 16-01-2015 20:32 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
j1nx schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:23:
[...]
Panasonic TX-32AS500E

Heeft een CI+ en zolang er naar ongecodeerd gekeken wordt maakt het type CI inderdaad niet uit maar voor het standaard digitale pakket in HD (buiten NPO), heb je nog steeds een geactiveerde smartcard en dito hardware nodig om de smartcard in te plaatsen (aparte decoder of CI+ module).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:24
SMSfreakie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:13:
zenders instellen op de TV , dan kan je NPO1 HD en nog een paar andere zenders kijken,
Smartcard in je Alphacrypt steken, en dan het geheel in je TV stoppen, zou moeten werken.

anders moet je even het merk + model van je TV geven mischien dat we dan meer kunnen :)
Sony Bravia KDL-32U3000
Postcode gebied 1606XM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Chris89 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:37:
[...]

Sony Bravia KDL-32U3000
Postcode gebied 1606XM
kan je daar uberhaubt wel DVB-C mee ontvangen? volgens sony zit er alleen een analoge tuner en een DVB-T tuner in?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 17:24
SMSfreakie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:39:
[...]

kan je daar uberhaubt wel DVB-C mee ontvangen? volgens sony zit er alleen een analoge tuner en een DVB-T tuner in?
Na mijn weten zit er een DVB-C in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Chris89 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:46:
[...]

dan kan je dus NPO 1 HD kijken als je hem instelt? :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Als ik op het typenummer van jouw tv zoek vind ik alleen maar ondersteuning voor DVB-T en geen DVB-C. Dat zou betekenen dat je geen digitale tv via de kabel kunt ontvangen.

Zie bijvoorbeeld hier in de Pricewatch of op de website van Sony.

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 16-01-2015 21:56 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[...]
Computer says no......

Functies met betrekking tot digitale televisie werken alleen in landen of gebieden waar DVB-T (MPEG2) digitale aardse signalen worden uitgezonden.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 16-01-2015 23:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jerrythafast schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:50:
[...]

Ziggo heeft die lijst begin Januari aangepast. Zoals je kunt zien staat er in de kolom "Te bekijken zonder smartcard" bij NPO1-3 "Ja (Standaardkwaliteit en HD)". Eerst stond hier gewoon "Ja" net zoals bij de andere zenders. Hoewel het nu natuurlijk nog steeds volstrekt onduidelijk staat vermeld of de andere zenders in SD en/of in HD beschikbaar zouden zijn, is inmiddels via diverse kanalen (waaronder Ziggo-woordvoerders en bewoners uit de regio Gorredijk) bevestigd dat het inderdaad alleen NPO1-3 zijn die in HD onversleuteld worden doorgegeven.

Op het zenderoverzicht staat dus "Ja (Standaardkwaliteit en HD)" wanneer het HD-kanaal ook beschikbaar is zonder smartcard en "Ja" wanneer alléén het SD-kanaal beschikbaar is zonder smartcard. (En jep, de SD-versies van HD-kanalen zitten inderdaad in de 900+ reeks.)
Laat ik eerst duidelijk maken: gratis is gratis, dus echt klagen doe ik niet. SD via DVB is nog altijd beter als analoog.

Echter, ik zonder kennis, feitelijk nieuwe klant zie die lijst toch echt anders.

Bijvoorbeeld
RTL4
Er is eerst een "HD" kolom, daar staat "ja", dan later staat een kolom "ongecodeerd" ook op "ja". Dat intepreteer ik als :de zender is in HD en word ongecodeerd door gegeven.

NPO1
Er is eerst weer een kolom "HD" op "ja", dan later bij ongecodeerd staat "ja (standaard en HD)". Dat intepreteer ik als: de zender is in HD en word ongecodeerd door gegeven, als bonus ook nog in SD beschikbaar.

Zet dan bij RTL4 in de kolom "ongecodeerd" iets als "ja (alleen SD)". Of noem de kolom zelf iets van "SD ongecodeerd", dan is de HD comment onder NPO ook nog steeds op zijn plaats.
Of ik ben gek :?

[ Voor 5% gewijzigd door j1nx op 16-01-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ja de tabel is niet geheel duidelijk nee.

dat de NPO wel in HD wel FTC is en RTL en SBS niet zal met rechtenkwesties te maken kunnen hebben.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een lijst met welke regio wanneer overgaat. Is die lijst misschien hier bekend ? Er wordt namelijk verwezen naar dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 16-01-2015 23:18 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:40:
Echter, ik zonder kennis, feitelijk nieuwe klant zie die lijst toch echt anders.

(...)

Dat intepreteer ik als: de zender is in HD en word ongecodeerd door gegeven, als bonus ook nog in SD beschikbaar.
Aha, dan wist je natuurlijk nog niet dat Ziggo alle HD-kanalen ook als SD-kanaal aanbiedt voor de onfortuinlijke mensen die een toestel hebben dat wel DVB-C kan ontvangen maar geen HD ondersteunt.

In het oude/huidige Ziggo netwerk, dus de regio's die nog niet op UPC backend zijn overgezet, worden de SD-versies van de HD-kanalen op 900+(HD kanaalnummer) gezet. Dus 901 is NPO 1, 904 is RTL 4 etc. Ik geloof dat dit na de overzetting naar UPC verandert in 924+(HD kanaalnummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 19-09 21:34
MdO82 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:17:
Er is een lijst met welke regio wanneer overgaat. Is die lijst misschien hier bekend ? Er wordt namelijk verwezen naar dit topic.
---==AiRWoLf==--- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:16:
Dit zijn de datums voor de harmonisatie:
[knip]

ze zijn dus nog wel even zoet met decoders opnieuw instellen
Ik had het hier volgens mij ook al gelezen; maar het vorige week al instellen van de nieuwe frequenties heeft er niet voor gezorgd dat de TV niet op zwart ging op de dag van harmonisatie.

[ Voor 61% gewijzigd door Equator op 29-01-2015 08:10 . Reden: Op verzoek verwijderd.. ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
De datums voor Roermond en Delfzijl zijn nu officieel bevestigd door Ziggo:
http://www.totaaltv.nl/ni...roermond-en-delfzijl.html

Komt prima overeen met de voorlopige planning! Tot nu toe volgen ze die planning exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58

TheVMaster

Moderator WOS
SMSfreakie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:52:
ja de tabel is niet geheel duidelijk nee.

dat de NPO wel in HD wel FTC is en RTL en SBS niet zal met rechtenkwesties te maken kunnen hebben.
Is het anno 2014 nog steeds zou dat er andere afspraken gemaakt moeten worden over SD en HD kanalen? :?
Echt te bizar voor woorden. Ze moeten het basispakket gewoon helemaal ongecodeerd doorgeven....als ik programma's wil opnemen dan is dat verdorie toch mijn keuze en als ik daar een eigen opnameapparaat voor wil gebruiken......laat me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
tJa zolang er nog altijd figuren zijn, die SD troep noemen, kunnen ze meerprijs vragen.

Dit was allang gratis geweest als we nog staats/gemeente kabelTv hadden, zoals KTA in Amsterdam destijds.
Maar goed , ik zal jullie verder niet vermoeien met mijn ietwat grauwe kijk op het commerciele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat ze dit zo doen zodat klanten toch zijn geneigd om ook voor het basispakket een smartcard in huis te nemen. Wanneer je in het bezit bent van een smartcard is de drempel om een extra pakket, sportuitzending of iets uit het on demand aanbod te bestellen een stuk lager omdat je er niet meer voor naar de winkel hoeft. Zodra die smartcard in je TV of ontvanger zit kun je letterlijk vanuit je luie stoel voor de TV gaan zitten en je basispakket uitbreiden met alles wat Ziggo die kabel op slingert, met slechts een paar drukken op knoppen (op Mijn Ziggo en/of de iTV interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TheVMaster schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:26:
[...]

Is het anno 2014 nog steeds zou dat er andere afspraken gemaakt moeten worden over SD en HD kanalen? :?
Echt te bizar voor woorden. Ze moeten het basispakket gewoon helemaal ongecodeerd doorgeven....als ik programma's wil opnemen dan is dat verdorie toch mijn keuze en als ik daar een eigen opnameapparaat voor wil gebruiken......laat me :)
Smartcard in mn Xtrend ET9500 en ik heb 2 tuners tot mn beschikking voor alles wat ik wil opnemen ( of streamen naar mn tablet/smartphone ) dan heb je zo ineens een berg smartcards in gebruik..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Jerry: yup mee eensch, ze willen het bezit van een CI+ cam aanmnoedigen. Vraag me af of dat zoveel zin heeft, ik heb er 1, heb desondanks altijd gezegd "opzouten met abo-Voetbal, en opzouten met VoD". Ok, heb 1x een wedstrijd gekocht, that's it. En had ik die cam niet gehad, maar opeens de loterij gewonnen, zodat geld me niks interesseert, had ik misschien voetbal Fox genomen, nou echt niet erg dat ik daarvoor een CI+ cam even moet ophalen.
De echte barriere is je portemonnee, niet het fysiek wel/niet hebben van interactief.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 17-01-2015 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:26:
[...]

Het is grote onzin in 2015 om HD kanalen wel te coderen en SD kanalen niet. Caiway bewijst met 30 HD zenders in zijn ongecodeerde basispakket dat het niet nodig is.
Ik vind dat je trouwens in 2015 met de steeds groter wordende televisies nog amper kan aankomen met SD kanalen. Is bijna een blamage.
Streamingsdiensten zoals Netflix en YouTube en Amazon richten zich al volop op 4K en HDR.

Van de grote liveshows is bij RTL niks in HD. Dus extra geld vragen voor HD kanalen in 2015 is echt van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

dusty-2011 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:13:
De datums voor Roermond en Delfzijl zijn nu officieel bevestigd door Ziggo:
http://www.totaaltv.nl/ni...roermond-en-delfzijl.html

Komt prima overeen met de voorlopige planning! Tot nu toe volgen ze die planning exact.
Ik heb die brief al een week geleden gehad... En ik vind dat stukje wel een beetje stom, aangezien Ziggo altijd van regio Winschoten spreekt en niet Delfzijl (waarschijnlijk omdat Winschoten in het midden ligt, als zowel Stadskanaal als Delfzijl erbij zitten...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 14:43
Ook CAI Harderwijk heeft de eerste 10 zenders in HD, ongecodeerd, al zal het daarbij wel komen omdat je dat pakket ook wholesale af kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---==AiRWoLf==---
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:06
SmiGueL schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:40:
[...]

[...]

Ik had het hier volgens mij ook al gelezen; maar het vorige week al instellen van de nieuwe frequenties heeft er niet voor gezorgd dat de TV niet op zwart ging op de dag van harmonisatie.
Na de harmonisatie gaat het beeld altijd op zwart. Dat komt omdat op de achtergrond de ONID wijzigt (van 500 of 1000 naar 1536). ONID is het provider ID, zeg maar. Hierdoor verliest de box zijn verbinding en is het opnieuw zoeken van de zenders noodzakelijk.
Dit is lastig uit te leggen aan de klant, want deze ‘ziet’ de ONID nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
---==AiRWoLf==--- schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:07:
[...]

Na de harmonisatie gaat het beeld altijd op zwart. Dat komt omdat op de achtergrond de ONID wijzigt (van 500 of 1000 naar 1536). ONID is het provider ID, zeg maar. Hierdoor verliest de box zijn verbinding en is het opnieuw zoeken van de zenders noodzakelijk.
Dit is lastig uit te leggen aan de klant, want deze ‘ziet’ de ONID nergens.
Dus ook al stel je nu de nieuwe gegevens in (474 en 5555) dan nog moet je straks alsnog weer aan de slag met het zoeken van de zenders... (of begrijp ik je nu verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---==AiRWoLf==---
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:06
Dat begrijp je helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
ik heb bij mijn ouders al die gegevens ingesteld in de hoop dat ze van die schakeling weinig last zouden hebben. Maar dat is dus vergeefse moeite geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
schwarzenegger schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:18:
[...]

ik heb bij mijn ouders al die gegevens ingesteld in de hoop dat ze van die schakeling weinig last zouden hebben. Maar dat is dus vergeefse moeite geweest....
1 ding scheelt.. het is nu waarschijnlijk sneller in te stellen dan als je ook die gegevens nog moet aanpassen..

ik denk nu aan.. Menu -> installatie -> zender zoeken -> OK -> OK -> OK -> klaar :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
SMSfreakie schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:42:
[...]

1 ding scheelt.. het is nu waarschijnlijk sneller in te stellen dan als je ook die gegevens nog moet aanpassen..

ik denk nu aan.. Menu -> installatie -> zender zoeken -> OK -> OK -> OK -> klaar :P
Nja, dan zijn je favorieten nog niet ingedeeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Vandaag is via de mail de bevestiging voor de omzetting voor regio Mill komende maandag ontvangen. "rondom" de 19e is nu definitief de 19e geworden, zoals ook op het overzicht te zien valt. Dit was ook te verwachten.

Edit: De brief daarover, met uitgebreide instructies, is inmiddels ook bezorgd.

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 17-01-2015 13:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Over dat SD en HD. In 2011 werd digitaal de standaard bij Ziggo, en volgens mij toen ook HD (want je hoefde geen extra HD-pakket te kopen voor bijvoorbeeld RTL4 in HD enzv.), dat kunnen ze straks (deels) terugnemen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:54
Heb een Cisco DVB8485 PVR die vanmorgen prima werkte. Harde schijf leeg gemaakt, naar fabrieksinstellingen terug gezet en wilde opnieuw installeren maar toestel heeft geen signaal meer.
Oranje scherm zegt installatie fout.
Iemand idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 20-09 14:43
Ja, kapotte elco's :) Even open schroeven en de bol-staande exemplaren vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
grote kans op dat de voeding problemen heeft.... :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kOgr04ul.png
de App had ook wat nieuwe "features" en werkt hier nog steeds niet, zal dan toch wel op de 1 of andere manier aan de custom rom liggen :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:47:
[afbeelding]
de App had ook wat nieuwe "features" en werkt hier nog steeds niet, zal dan toch wel op de 1 of andere manier aan de custom rom liggen :+
Werkt hier ook niet op stock HTC.
Kan niet meer inloggen en te zien aan de recensies op de Play-store meer mensen niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 17-01-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
Heb ook de app laten updaten naar 5.0.0, maar de root detectie is waarschijnlijk beter geworden want als ik tv wil kijken krijg ik de melding dat tv kijken niet mogelijk is. Die melding schijnt alleen te komen als je een geroot toestel hebt. Dus maar terug gegaan naar 3.2.1.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zombymario schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:00:
Heb ook de app laten updaten naar 5.0.0, maar de root detectie is waarschijnlijk beter geworden want als ik tv wil kijken krijg ik de melding dat tv kijken niet mogelijk is. Die melding schijnt alleen te komen als je een geroot toestel hebt. Dus maar terug gegaan naar 3.2.1.
Hier geen last van die melding (toestel is geroot)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik hoor zo juist van de kinderen dat Nickelodeon HD, die altijd al ongecodeerd was. Nu achter de codering zit, nu de SD variant ongecodeerd erbij is gekomen.

Edit: wat ik dus bedoel is; Ziggo motiveert de smartcard dus. Logisch ook. Van de week maar eens kijken wat ik nodig heb voor module en kaart en eens zien wat het kost.

[ Voor 35% gewijzigd door j1nx op 18-01-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40
De kaart kost bij Ziggo zelf een belachelijke 30 euro. Bij een willekeurige retailer 9 euro. Als je hierover belt dat je dat raar vind zeggen ze niets te kunnen betekenen. :?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:22
chaoscontrol schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:41:
De kaart kost bij Ziggo zelf een belachelijke 30 euro. Bij een willekeurige retailer 9 euro. Als je hierover belt dat je dat raar vind zeggen ze niets te kunnen betekenen. :?
Nou geen probleem dan toch om voor de retailer te gaan, verdienen ze alleen minder op.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Zombymario schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:00:
zelfde issue hier, hoe ga je terug naar oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit ik te verkondigen dat ie het bij mij zonder problemen doet, maar je moet verder kijken dan je neus lang is.
Bij mij start hij op net zoals bij jullie, maar kan dan geen tv kijken.

Ik ben terug gegaan naar 3.2.1 via deze link

http://m.androidapawi.sto....tv/48/5347620/Ziggo%20TV

Gebruik de link hieronder ↓. Via mijn link moet je een andere store downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 25-01-2015 20:54 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
raven22 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:09:
[...]

zelfde issue hier, hoe ga je terug naar oudere versie?
Je kan dus de apk installeren uit de post van MdO82, of hier: http://forum.xda-develope...p?p=53603719&postcount=46

Let wel op dat je in de playstore automatisch updaten voor de Ziggo tv app wel uitzet anders zit je weer op 5.0.0. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:25
Mijn Ziggo App werkt nu juist wel, de vorige versie niet dus ben wel er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:52:
[...]

Werkt hier ook niet op stock HTC.
Kan niet meer inloggen en te zien aan de recensies op de Play-store meer mensen niet...
En nu doet de app (versie 5) wel weer gewoon.
Doe ik iets verkeerd of kun je niet meer de informatie opvragen van een programma waar je naar kijkt?
Je kon altijd onderaan in het scherm op het programma tikken voor informatie maar dat werkt niet meer?

Oh, en je kunt pauzeren bij live TV? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:35
Zombymario schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:29:
[...]
Je kan dus de apk installeren uit de post van MdO82, of hier: http://forum.xda-develope...p?p=53603719&postcount=46
Vaag, die start hier niet eens op (Lollipop). Nou ja, dan maar alleen tv op de tv :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Let wel op dat je in de playstore automatisch updaten voor de Ziggo tv app wel uitzet anders zit je weer op 5.0.0. ;)
bedankt voor de link
daar was ik dus al achter gekomen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
Brad Pitt schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:14:
[...]

Vaag, die start hier niet eens op (Lollipop). Nou ja, dan maar alleen tv op de tv :)
Daarom is de app ook geupdate, want de vorige versies (alles onder 5.0.0) deed/doen het niet op lollipop. Ikzelf draai MIUI en die gebruikt Android 4.4.4 dus versie 3.2.x doet het daar wel op.

Maar de maker van een aangepaste versie voor geroote toestellen zal er na kijken om de 5.0.0 versie van de app ook te laten werken voor root toestellen.

http://forum.xda-develope...p?p=58197584&postcount=55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:35
Zombymario schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:00:
Daarom is de app ook geupdate, want de vorige versies (alles onder 5.0.0) deed/doen het niet op lollipop. Ikzelf draai MIUI en die gebruikt Android 4.4.4 dus versie 3.2.x doet het daar wel op.

Maar de maker van een aangepaste versie voor geroote toestellen zal er na kijken om de 5.0.0 versie van de app ook te laten werken voor root toestellen.
Ah ok cool! Gebruik de app zelf nooit hoor, wilde het alleen maar testen. Op telefoon en (7 inch) tablet kijken is nét even wat anders als op de tv, imho. Maar snap wel dat het voor een hoop mensen erg handig kan zijn :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:55
Ik kan iig weer inloggen op de iPhone app. Zo raar dat er telkens verschil is binnen hetzelfde (iOS) platform met wel/niet kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31
Ziggo heeft zo te zien een probleemje met de routering: veel sites down een een tracert loopt dood ergens in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Omzetting naar de UPC zenderindeling is op postcode 5467 vlekkeloos verlopen zo te zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18
Op 12-1 heb ik Ziggo TV + Z1 besteld via de website, de koppeling met mijn oude klantnummer bestond nog, dus daarop besteld, stond al op het huidige adres.
Tot vandaag geen bevestiging ontvangen.

Dus ik heb gebeld.
Er is geen bevestigingsbrief verzonden, omdat deze nooit is aangemaakt, kan ook niet meer worden aangemaakt.
21-1 start mijn abonnement, heb een Track en Trace code gekregen.
Prima toch denk je...

Krijg ik even later een email van de klantenservice naar aanleiding van het contact.
Naar aanleiding van uw telefonische contact waarin u aangeeft dat u een bestelling heeft geplaatst voor Radio en Televisie Standaard met Internet Z1. U heeft de bevestiging hiervan nog niet ontvangen.

Uw Radio en Televisie abonnement zult u wellicht via uw woningstichting of zorginstelling betalen.

Uw bestelling voor een Internet Z1 is goede orde ontvangen en gaat in op 21 januari. Uw pakket zult u rondom deze datum ontvangen van Postnl. Uw track en trace code is 3Sxxxxxxxxxxx in combinatie met uw postcode kunt u dit terug vinden op de site van postnl en u kunt dan precies zien wanneer zij het modem bij u komen bezorgen.

Uw bevestigingsbrief heb ik als bijlage in deze e-mail aan u toegezonden.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
...

Ik woon in een gewoon 2-onder-1-kap woning met eigen aansluiting...
Koop huis, geen ex-huur huis...
Nog leuker, de bijlage bevat inderdaad een bevestigingsbrief, die van mijn opzegging in 2012 van een ander adres, en dat was ook geen zorginstelling of iets dergelijks...

De beide Track en Trace codes zijn nog niet actief, dus maar weer afwachten ;)
(heb 2 verschillende 3S codes gekregen)

[ Voor 4% gewijzigd door Medic op 19-01-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zombymario schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:00:
[...]

http://forum.xda-develope...p?p=58197584&postcount=55
Tot vanochtend werkte de nieuwe app niet op mijn Nexus7 met Android 5.01, nu doet ie het wel
Op mijn mobiel heb ik de 3.2.1 versie onder Android 4.4, die werkt zowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik weet uit bovenstaande niet of er al een conclusie was getrokken over het wel of niet werken van ziggo tv app op geroote toestellen, maar zowel op mijn geroote tabpro 10.1 als mijn sony tablet z werkte de app eerst niet (Live TV kijken niet mogelijk melding). Op mijn niet geroote tablet z3 compact werkte hij out-of-the-box.

Na een verse flash van de nieuwste stock software op beide geroote tablets (niet echt nodig, maar ben flashoholic en had geen zin in unrooten) werken ze beiden flawless.
Misschien hebben mensen er wat aan, lijkt dus toch een versterkte root check in te zitten t.o.v. de 4 versie. Ik zeg daarmee niet dat hij nooit werkt op geroote toestellen, maar alleen dat dat wel eens de oorzaak van falende 5 versies kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
tijd dat iemand een "modded" versie weet te maken :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 besteld voor mijn pricewatch: LG 49UB820V Zwart.

Weet iemand of dit gaat werken of moest ik beter eentje bestellen bij Ziggo zelf? (40€ meer)
We hebben nog steeds zo'n ouderwetse kastje met een smartcard erin (3 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realist
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 11:49
Een technische vraagje, weet iemand hoe je hier het logical channel number uit kan halen?

Dit is de data zoals die in het voormalig Ziggo netwerk mee komt na de overgang op UPC. Ik ben hier al een paar avonden mee aan het stoeien en zie iets over het hoofd.

b.v. service_ID: 18042 = 0x467a als ik deze opzoek in DVB-DescriptorTag: 131 dan zou het channel number 0x28 = 40 zijn dit komt niet overeen met wat ik op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml vindt daar is 49 of 849

Iemand een idee hoe het zit ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
    Transport_stream_ID: 2055 (0x0807)
    Original_network_ID: 1536 (0x0600)  [= UPC Satellite | UPC]
    reserved_1: 15 (0x0f)
    Transport_descriptor_length: 121 (0x0079)

DVB-DescriptorTag: 68 (0x44)  [= cable_delivery_system_descriptor]
            descriptor_length: 11 (0x0b)
            Frequency: 124810496 (= 770.7500 MHz)
            FEC_outer: 2 (0x02)  [= RS(204/188)]
            reserved_1: 4095 (0xfff)
            Modulation (Cable): 5 (0x05)  [= 256 QAM]
              Symbol_rate: 430080 (=    6.9000)
            FEC_inner: 15 (0x0f)  [= No conv. coding]

DVB-DescriptorTag: 65 (0x41)  [= service_list_descriptor]
            descriptor_length: 36 (0x24)
               service_ID: 18042 (0x467a)[ --> refers to PMT program_number]
               service_type: 2 (0x02)  [= digital radio sound service]

service_ID: 18043 (0x467b)[ --> refers to PMT program_number]

service_ID: 18044 (0x467c)[ --> refers to PMT program_number]

service_ID: 18045 (0x467d)[ --> refers to PMT program_number]

service_ID: 18046 (0x467e)[ --> refers to PMT program_number]

service_ID: 18047 (0x467f)[ --> refers to PMT program_number]

service_ID: 18048 (0x4680)[ --> refers to PMT program_number]

service_ID: 19041 (0x4a61)[ --> refers to PMT program_number]
               service_type: 1 (0x01)  [= digital television service]

service_ID: 19042 (0x4a62)[ --> refers to PMT program_number]

service_ID: 19043 (0x4a63)[ --> refers to PMT program_number]

service_ID: 19046 (0x4a66)[ --> refers to PMT program_number]
               service_type: 25 (0x19)  [= advanced codec HD digital television service]

service_ID: 19047 (0x4a67)[ --> refers to PMT program_number]

DVB-DescriptorTag: 95 (0x5f)  [= private_data_specifier_descriptor]
            descriptor_length: 4 (0x04)
            PrivateDataSpecifier: 40 (0x00000028)  [= EACEM]

DVB-DescriptorTag: 131 (0x83)  [= User defined/ATSC reserved]
            descriptor_length: 44 (0x2c)
            Descriptor-data:
               46 7b ff 2c 46 7a ff 28 46 7f ff 32 4a 62 fc 02 46 7e ff 2e 46 80 ff 2d 4a 61 fc 01 4a 66 ff a9 46 7c ff 2b 4a 63 fc 03 46 7d ff 2f 

DVB-DescriptorTag: 136 (0x88)  [= User defined/ATSC reserved]
            descriptor_length: 16 (0x10)
            Descriptor-data:
               4a 62 ff 9e 4a 63 ff 9f 4a 66 fc 0f 4a 61 ff 9d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:18:
https://www.ziggo.nl/tele...Kf2mv-JocMCFYLnwgod4UMAcw

Volgens mij is de 1.3 versie de laatste. Zou volgens mij geen probleem moeten zijn.
60€ ipv 98.50 betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:57
Realist schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 02:09:
Een technische vraagje, weet iemand hoe je hier het logical channel number uit kan halen?

Dit is de data zoals die in het voormalig Ziggo netwerk mee komt na de overgang op UPC. Ik ben hier al een paar avonden mee aan het stoeien en zie iets over het hoofd.

b.v. service_ID: 18042 = 0x467a als ik deze opzoek in DVB-DescriptorTag: 131 dan zou het channel number 0x28 = 40 zijn dit komt niet overeen met wat ik op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml vindt daar is 49 of 849

Iemand een idee hoe het zit ?

[..]
Is die informatie uberhaupt wel aanwezig in het stuk data wat je post? Het zendernummer is gekoppeld aan het Network ID (5555 dus), en die kan bij andere Network IDs dus anders zijn. Waarschijnlijk zal je dus op zoek moeten in de meer algemene network-informatie om het zendernummer te achterhalen.

Je zou ook nog aan kunnen kloppen bij Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel, daar weten ze er meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Laatst online: 12-10-2021
Vandaag krijg ik TV Basis binnen van Ziggo. Hoop dat ik het vlot weer werkend ga krijgen met mijn Anysee N7. Mijn HTPC/Server moet straks de windows clients gaan voorzien van TV en als PVR etc gaan dienen op basis van MediaPortal.

Heb wel een CI+ module erbij besteld, maar ik weet nog niet goed waarom. Momenteel 2 tv's in huis.
Voor de zekerheid mijn Digitenne nog maar niet opgezegd.
Als het allemaal lekker werkt haal ik nog een twin tuner erbij en stap ik aan het eind van dit jaar voor het internet ook over van Tele2 naar Ziggo. Zijn er nog manieren om bijv. telefonisch een korting te bedingen bij Ziggo voor overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Laatst online: 15-09 18:05
4-systeembeheer schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:59:
Zijn er nog manieren om bijv. telefonisch een korting te bedingen bij Ziggo voor overstap?
Ook telefonisch krijg je de standaard aanbieidingen aangeboden:
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:55
Zuid Roosendaal 85.612 77.375 vr, 30-01-2015
Wij gaan binnenkort ons televisienetwerk verbeteren. Hiervoor gaan wij rond 30 januari 2015 voor u aan het werk.
Zevenbergen kan best is onder de regio Roosendaal vallen...lijkt het lijstje weer te kloppen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 18:40
vlijmen schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Ook telefonisch krijg je de standaard aanbieidingen aangeboden:
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen
Ik belde ooit om te vragen of ze mijn modem in bridge wilde zetten en er werd mij toen een aanbieding gedaan omdat ik al zolang klant was en nooit iets te klagen had. Vertelde dat ik ook gewoon tevreden ben en kreeg toen een half jaar het hele abo voor de helft. :) (Heb TV met Z3)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Laatst online: 12-10-2021
Zal tegen die tijd wel eens zo brutaal zijn om te zeggen van een "vriendendienst" gebruik te willen maken als overstap kado. Meestal kan er wat meer als ze ook nog wat kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

DVB 8485 PVR blijft deze zijn oude menu houden of gaat dit richting UPC menu structuur na de grote update?

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Er duiken nu allerlei berichten op dat beeldkwaliteit van Ziggo na koppeling van het UPC-netwerk een minder zou zijn. De bitrate zou naar beneden gehaald zijn. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten?

Zelf merk ik nu met enige regelmaat spikes in traceroutes richting Ziggo-abonnees waarmee ik connect. Ligt niet aan mij want heb het getest met verschillende verbindingen. Zijn daar meer mensen mee bekend?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Waarom doen ze die migratie eigenlijk op donderdag. Moeten we wel op tijd thuis zijn om Wie Is De Mol te kunnen zien... En scannen duurt wel langer dan de 5 minuten die ze aangeven (vooral omdat wij niet die default vreselijke zendervolgorde willen die ziggo standaard biedt).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Laatst online: 15-09 18:05
chaoscontrol schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:13:Ik belde ooit om te vragen of ze mijn modem in bridge wilde zetten en er werd mij toen een aanbieding gedaan omdat ik al zolang klant was en nooit iets te klagen had. Vertelde dat ik ook gewoon tevreden ben en kreeg toen een half jaar het hele abo voor de helft. :) (Heb TV met Z3)
Dat klopt, dat is onder het mom van "trouwe klanten worden ook beloond". Maar als je nu enkel TV hebt en dan een paar maanden later er Internet bij wil nemen val je nog niet in de categorie. De gewone aanbiedingen zijn dan dus ook van toepassing (als hij nu beide besteld).

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:51:
Waarom doen ze die migratie eigenlijk op donderdag. Moeten we wel op tijd thuis zijn om Wie Is De Mol te kunnen zien... En scannen duurt wel langer dan de 5 minuten die ze aangeven (vooral omdat wij niet die default vreselijke zendervolgorde willen die ziggo standaard biedt).
First world problems. Gewoon scannen, Wie is de Mol kijken en daarna lekker je zendervolgorde aanpassen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zojuist is er een belangrijk servicebericht (aldus de envelop) van Ziggo aangekomen: Rond de 28e gaat de tv in Enschede op zwart, tot de decoders opnieuw aan het zoeken gezet zijn. Het stappenplan wordt nog nagestuurd....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11

IkWilbert

Het is mij!

Raven schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:06:
Zojuist is er een belangrijk servicebericht (aldus de envelop) van Ziggo aangekomen: Rond de 28e gaat de tv in Enschede op zwart, tot de decoders opnieuw aan het zoeken gezet zijn. Het stappenplan wordt nog nagestuurd....
Zojuist mail ontvangen hierover. Post nog niet gezien...
Betreft Rijssen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Gaat de bitrate nog verder omlaag!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje offtopic maar ben benieuwd wanneer tenminste NPO 1,2,3 in 4K zullen uitkomen :9
Waarschijnlijk is Ziggo dan vast een van de eerste. Duurt nog een paar jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:17:
Een beetje offtopic maar ben benieuwd wanneer tenminste NPO 1,2,3 in 4K zullen uitkomen :9
Waarschijnlijk is Ziggo dan vast een van de eerste. Duurt nog een paar jaar....
Volgens mij worden juist NPO 1,2 en 3 nog niet ik écht HD uitgezonden. Laat staan 4k...
RTL 4 etc. vind ik merkbaar beter dan de NPO zenders.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Zojuist mail ontvangen hierover. Post nog niet gezien...
Betreft Rijssen.
Hier vanmorgen de mail ontvangen en vanmiddag de brief ;)
Regio Roosendaal

Wat ik mij overigens nog afvroeg.
Ik zie dat de code gelijk blijft aan die ik al ingesteld heb.

Nu zal zoals eerder in het topic aangegeven is het beeld op zwart gaan.
Als je opnames in je decoder hebt staan (de timer en niet de hdd) blijven deze dan wel staan, omdat je al op de nieuwe frequentie zit ?

Of zullen deze hoe dan ook eruit gaan ?

Met het wijzigen van een frequentie kan ik het begrijpen dat je de opnametimer kwijt bent, maar weet iemand hoe dit zit als je de huidige frequentie al ingesteld hebt?

Dit heb ik nog niet kunnen vinden :)

[ Voor 50% gewijzigd door MdO82 op 20-01-2015 14:42 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
timmie1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:46:
Er duiken nu allerlei berichten op dat beeldkwaliteit van Ziggo na koppeling van het UPC-netwerk een minder zou zijn. De bitrate zou naar beneden gehaald zijn. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten?

Zelf merk ik nu met enige regelmaat spikes in traceroutes richting Ziggo-abonnees waarmee ik connect. Ligt niet aan mij want heb het getest met verschillende verbindingen. Zijn daar meer mensen mee bekend?
Ik merk het op bij sommige zenders sinds Ziggo is overgegaan naar QAM256 en dit is al een tijdje, kan niet zeggen dat het na de wijziging naar de UPC zender-indeling gisteren zichtbaar slechter is geworden. Mogelijk is voor sommige zenders de bitrate aangepast maar dan niet echt lager extreem verwacht ik. Wel storen enkele (voor ons minder belangrijke) kanalen maar dat zal vast met onze bekabeling te maken hebben. Die is al zo'n dikke 30 jaar oud, van niet al te hoge kwaliteit, en kan best een renovatiebeurt gebruiken. Komt nog wel als ik me ertoe kan zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
MdO82 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:39:
[...]

Hier vanmorgen de mail ontvangen en vanmiddag de brief ;)
Regio Roosendaal

Wat ik mij overigens nog afvroeg.
Ik zie dat de code gelijk blijft aan die ik al ingesteld heb.

Nu zal zoals eerder in het topic aangegeven is het beeld op zwart gaan.
Als je opnames in je decoder hebt staan (de timer en niet de hdd) blijven deze dan wel staan, omdat je al op de nieuwe frequentie zit ?

Of zullen deze hoe dan ook eruit gaan ?

Met het wijzigen van een frequentie kan ik het begrijpen dat je de opnametimer kwijt bent, maar weet iemand hoe dit zit als je de huidige frequentie al ingesteld hebt?

Dit heb ik nog niet kunnen vinden :)
Het is een reset, betekend dus dat je opnames die gepland zijn kwijt zijn en je favorieten lijsten gaan er ook uit, dit is ongeacht de frequentie want er word een aangepaste lijst specifiek voor de nieuwe UPC Headend doorgegeven dus je kan die oude Headend met andere instellingen dus niet meer aanspreken volgens mij.

Ik zag ook nog vragen wie in welke regio valt nu zag ik dit toevallig ergens anders voorbij komen: hier staat per gemeent de de regio's gevisualiseerd https://www.ziggozakelijk...n%201_0%2010072013_HR.pdf als je dit naast het lijstje van de planning legt kun je voor jezelf bepalen wanneer je aan de beurt bent wel zo handig :) Die planning klopt gewoon tot nu toe en zal wel worden gevolgd. Ik heb ook een mailtje ondertussen die de datum voor regio roosendaal bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheUninvited schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Het is een reset, betekend dus dat je opnames die gepland zijn kwijt zijn en je favorieten lijsten gaan er ook uit, dit is ongeacht de frequentie want er word een aangepaste lijst specifiek voor de nieuwe UPC Headend doorgegeven dus je kan die oude Headend met andere instellingen dus niet meer aanspreken volgens mij.

Ik zag ook nog vragen wie in welke regio valt nu zag ik dit toevallig ergens anders voorbij komen: hier staat per gemeent de de regio's gevisualiseerd https://www.ziggozakelijk...n%201_0%2010072013_HR.pdf als je dit naast het lijstje van de planning legt kun je voor jezelf bepalen wanneer je aan de beurt bent wel zo handig :) Die planning klopt gewoon tot nu toe en zal wel worden gevolgd. Ik heb ook een mailtje ondertussen die de datum voor regio roosendaal bevestigd :)
Duidelijk, leek mij ook logisch, maar nu dus bevestigd ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Is dat lijstje van de voorlopige planning ergens beschikbaar? Ik heb gezocht in dit topic, maar kan 'm niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:02:
Is dat lijstje van de voorlopige planning ergens beschikbaar? Ik heb gezocht in dit topic, maar kan 'm niet vinden.
[Knip]

[ Voor 77% gewijzigd door Equator op 29-01-2015 20:16 . Reden: op verzoek van Ziggo verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Ah top dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Ik merk sinds vandaag dat mijn ftp upload 2,1MB/sec is (sneek)
Zijn er meer mensen en heeft ziggo een verhoging doorgevoerd?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
thalantis schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:27:
Ik merk sinds vandaag dat mijn ftp upload 2,1MB/sec is (sneek)
Zijn er meer mensen en heeft ziggo een verhoging doorgevoerd?
Is niets van aangekondigd wat was je normale upload snelheid eerst dan? Upstream kan volgens mij nog al wel eens verschillen soms overschrijd die de limiet wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

normaal haalde ik 1,7 - 1,8 MB/sec (180/18)

Jsunnyreports

Pagina: 1 ... 111 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]