ik zie ik zie wat jij niet ziet
Kun je voorstellen als je maar 1 Mbit hebt! Het was soms bijna sneller om een postduif naar Microsoft of Dropbox te sturen met m'n data...ThinkPadd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:05:
[...]
Euhhh ja, inderdaadGoedemorgen!
Ik ken het verschil wel degelijk hoor, maar had niet door dat 3Mbit neerkomt op 0,375MB/sHad in gedachten dat het meer was
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
de volgende stappen kunnen je zo 150 euro per jaar besparen:sambalbaj schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:14:
eigenlijk best schandalig dat de volopbellen opties die ze afgelopen jaar zo liepen te promoten nu meer dan 10% duurder worden.
- porteer je nummer naar cheapconnect voor in komende gesprekken (10 euro per jaar)
- neem een account bij freevoipdeal voor uitgaande gesprekken (voor 25 euro per jaar kun je heel veel bellen)
je moet wel investeren in een voip gateway (met optie tot 2 verschillende accounts voor in en uit bellen) bv spa3000, dan kun je je eigen telefoon behouden, of koop een voip telefoon a la panasonic KX-TGP500 of een gigaset n300a met bijpassende handsets. Bovenstaande spullen staan meestal ook wel op marktplaats.
Besparen was nog nooit zo makkelijk
(Heb alleen nog vast nummer zodat mijn dochters me kunnen bellen voor het geval dat)
Oh, heb nog zo'n Linksys PAP2T voip ding liggen, had ik toen besteld op ebay maar later vervangen door een panasonic ding incl handsets.
Haha hoe vind je zoiets dan?ArChie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:59:
Nog een klein coaxsegment gevonden in een dorp in de gemeente Zeevang:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Cable modems: ==================================================================================================================================== OUI Manufacturer Count Type ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Total: 402 ====================================================================================================================================
[ Voor 79% gewijzigd door MensionXL op 09-01-2015 12:30 ]
volgens mij kun je in de pap2t geen verschillende accounts voor inbellen en uitbellen aanmaken, en dat is wel erg handighjs schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:56:
Ben ook overgegaan naar cheapconnect, 5 euro beltegoed gestort in februari en dat is nog niet op
(Heb alleen nog vast nummer zodat mijn dochters me kunnen bellen voor het geval dat)
Oh, heb nog zo'n Linksys PAP2T voip ding liggen, had ik toen besteld op ebay maar later vervangen door een panasonic ding incl handsets.
Klopt, maakte voor mij ook niet uit omdat ik zo weinig belraven22 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:38:
[...]
volgens mij kun je in de pap2t geen verschillende accounts voor inbellen en uitbellen aanmaken, en dat is wel erg handig
Zie hieronder:
Dank voor je aanmelding voor het testen van snel internet. We hebben heel veel reacties ontvangen. Daar zijn we blij mee, maar het betekent ook dat we een selectie hebben moeten maken.
We hebben jou niet geselecteerd voor de test. Bedankt voor de belangstelling.
Yup, ik had Z1 aangevraagd voor 1 jaar, daarna geupgrade naar Z3 en na kortingsperiode weer verlaagd naar Z1.stormfly schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:00:
[...]
Terwijl je een contracts periode voor 1 jaar had afgesproken?
Heb de snelheid niet nodig, maar was wel leuk om een tijdje te hebben voor gratis.
Volgens Ziggo webcare vervalt je korting als je tijdens die eerste 6 maand overstapt op een 'lager' abo. (lekkere logica

Dus zorg er iig voor dat je een wijziging naar een lager abo niet in laat gaan tijdens die kortingsperiode.
[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 09-01-2015 23:03 ]
Nee, je kan altijd vrijelijk up- en downgraden, ook tijdens het eerste jaar, het maakt niet uit welk abonnement je initieel hebt afgesloten. (alleen is downgraden tijdens de eerste 6 maand dus af te raden indien je voor de maandelijkse korting hebt gekozen, tenminste dit was vorig jaar zo)Jerrythafast schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:13:
Aha, ja zo kan het inderdaad nog. Je sluit een contract af voor een bepaald abonnement, maar kunt gedurende dat contract nog wel vrijelijk up- én downgraden zolang je maar niet onder je oorspronkelijk afgesloten abonnement komt.
Het staat gewoon op Ziggo.nl:
Kan ik mijn internetsnelheid verhogen of verlagen?
Jazeker. Wilt u uw pakket omzetten naar een lagere versie, dus bijvoorbeeld van Internet Z3 naar Internet Z2? Dan gaat deze wijziging in op de eerste van de maand volgend op de wijziging. Vraagt u de wijziging op 2 juli aan, dan gaat deze in op 1 augustus. Vraagt u de wijziging aan op 29 juli, dan gaat deze ook in op 1 augustus. U kunt de wijziging doorgeven via het wijzigingsformulier.
Volgens Ziggo zelf kan het in ieder geval niet bij een jaarcontract.P.K. schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:21:
[...]
Nee, je kan altijd vrijelijk up- en downgraden, ook tijdens het eerste jaar, het maakt niet uit welk abonnement je initieel hebt afgesloten. (alleen is downgraden tijdens de eerste 6 maand dus af te raden indien je voor de maandelijkse korting hebt gekozen, tenminste dit was vorig jaar zo)
Het staat gewoon op Ziggo.nl:
[...]
"3.
Een upgrade is de overgang naar een
Abonnementsvorm met een gelijke of hogere
downloadsnelheid. Een upgrade kan op elke
datum ingaan, op voorwaarde dat de Klant
heeft voldaan aan de betalingsverplichtingen
uit zijn Abonnementen.
4.
Een downgrade is de overgang naar een
Abonnementsvorm met een lagere downloadsnelheid.
Een downgrade gaat in op de
eerste dag van de maand nadat het verzoek
is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo
Internet een minimum-abonnementsduur
geldt, dan gaat de downgrade na afloop van
de minimum-abonnementsduur in."
Dat spreekt dan hun communicatie die prominenter op ziggo.nl staat én wat in de praktijk gewoon lukt tegen.jasperzweed schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:41:
[...]
Volgens Ziggo zelf kan het in ieder geval niet bij een jaarcontract.
"3.
Een upgrade is de overgang naar een
Abonnementsvorm met een gelijke of hogere
downloadsnelheid. Een upgrade kan op elke
datum ingaan, op voorwaarde dat de Klant
heeft voldaan aan de betalingsverplichtingen
uit zijn Abonnementen.
4.
Een downgrade is de overgang naar een
Abonnementsvorm met een lagere downloadsnelheid.
Een downgrade gaat in op de
eerste dag van de maand nadat het verzoek
is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo
Internet een minimum-abonnementsduur
geldt, dan gaat de downgrade na afloop van
de minimum-abonnementsduur in."
De nieuwe frequenties werken iig al .SMSfreakie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:30:
Emmen is de volgende proeftuin als Ziggo / UPC hier tevreden op terug kijken
Sterker nog, als ik de oude weer wil instellen kan hij de zenders niet eens meer vinden.

De reden dat ik dat wil testen is omdat de signaalstatus hoger is dan een paar dagen geleden.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Volgens mij staat ergens dat je afgelopen 6 maanden geen klant mag zijn geweest. Dus denkt het niet, tenzij je een andere naam + achternaam gebruikt. Bijvoorbeeld je vriendin.Wilde schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:04:
Ik ben sinds 4 maanden nieuw bij Ziggo. Heb een z1+tv abbotje. Nou kreeg ik die brief binnen over de aanstaande kostenverhogingen en het feit dat ik m'n abbo kosteloos kan opzeggen. Is het nou zo dat ik dit kan doen en vervolgens hetzelfde abbo weer kan nemen, incl nieuwe-klant goodies ?
Ze kijken natuurlijk naar je adres, je kan wel proberen iets te regelen door te bellen. Als je nog geen aanbieding had gekregen zijn ze daar niet zo moeilijk over. Je krijgt vaak ook korting door een vast contract te nemen.plizz schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Volgens mij staat ergens dat je afgelopen 6 maanden geen klant mag zijn geweest. Dus denkt het niet, tenzij je een andere naam + achternaam gebruikt. Bijvoorbeeld je vriendin.
Testing, one, two ...
Televisie
Samsung UE37C6000
CI+ Module
Neotion (via Ziggo)
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Ik zou de module er dus even uit halen en terugsteken.
Heb je daarnaast de nieuwe frequentie al geprobeerd in te stellen?
Tot dusver klopt het lijstje wat afgelopen maandag in dit topic werd gelekt dus gewoon nog.hardware-lover schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:22:
Regio Mill is rond de 19e aan de beurt voor de tv aanpassingen. Kreeg vandaag een Ziggo mail waarin dat werd aangekondigd.
[ Voor 12% gewijzigd door Jerrythafast op 10-01-2015 12:27 ]
Ik had NL1 ook niet digitaal. Na wat verder zoeken kwam ik inderdaad die nieuwe frequentie en netwerk-ID tegen en nu werkt het weer prima! Voor de geïnteresseerden:job schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:26:
NL1 digitaal zou altijd moeten werken, ook zonder module.
Ik zou de module er dus even uit halen en terugsteken.
Heb je daarnaast de nieuwe frequentie al geprobeerd in te stellen?
Frequentie
474000
Netwerk-ID
5555
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Die "nieuwe" frequentie waar jij over spreekt heeft Ziggo weken geleden al ingevoerd voor het hele netwerk.SmiGueL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:18:
[...]
De nieuwe frequenties werken iig al .
Sterker nog, als ik de oude weer wil instellen kan hij de zenders niet eens meer vinden.![]()
De reden dat ik dat wil testen is omdat de signaalstatus hoger is dan een paar dagen geleden.
Het is nu voor alle Ziggo gebieden (m.u.v. een aantal Cogas regio's) hetzelfde.
https://www.ziggo.nl/klan...requenties-netwerknummers
Ik vond op zolder nog een oud Samsung decodertje en wil die voor de kids aansluiten.
NopeMasimo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:06:
Is het al mogelijk om na het opnieuw instellen, de zenders zonder smartcard te bekijken?
Ik vond op zolder nog een oud Samsung decodertje en wil die voor de kids aansluiten.
Nickname does not reflect reality
Kun je een kopie van de mail hier neerzetten? Ik ben wel benieuwd hoe die mail eruit ziet.hardware-lover schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:22:
Regio Mill is rond de 19e aan de beurt voor de tv aanpassingen. Kreeg vandaag een Ziggo mail waarin dat werd aangekondigd.
Goed, het mysterie wordt groter. Vandaag de kabel van meterkast naar slaapkamer vervangen door nieuwe Hirschmann Koka799 kabel, nieuwe Hirschmann wandcontactdoos, nieuwe kabel tussen WCD en TV (ook Hirschmann). Op alle zenders is de signaalsterkte 100, en BER 0. Prima dus. Behalve bij RTL8 HD, Fox HD, Euronews en alle andere zenders op transponder 9 (340Mhz). BER > 2000 en geen beeld. Ik weet het niet meer. Iemand een suggestie?Realist schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:24:
[...]
Slecht signaal rond 340 mhz zie ik vaker. Kijk eens in de meterkast of er niet per ongeluk een klein draadje van de afscherming de binnenkern van de coax kabel raakt of er heel dichtbij komt. Wat ik verder ook tegen kom zijn oude Hirshman stekkers die zover geoxideerd zijn (mooi donker grijs) waardoor ze geen goed contact meer maken. zie afbeelding: Vaak zie je niks aan deze stekkers maar werk digitale TV een stuk beter als je ze vervangt.[afbeelding]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dwaas idee...Microkid schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:54:
[...]
Goed, het mysterie wordt groter. Vandaag de kabel van meterkast naar slaapkamer vervangen door nieuwe Hirschmann Koka799 kabel, nieuwe Hirschmann wandcontactdoos, nieuwe kabel tussen WCD en TV (ook Hirschmann). Op alle zenders is de signaalsterkte 100, en BER 0. Prima dus. Behalve bij RTL8 HD, Fox HD, Euronews en alle andere zenders op transponder 9 (340Mhz). Ik weet het niet meer. Iemand een suggestie?
De TV/decoder van beneden al is boven geprobeerd?
Goed idee. Alleen makkelijker gezegd dan gedaan omdat de decoder beneden aardig ingebouwd is. Maar ik heb wel beschikking over een Humax 5000 decoder die ik wel even bij iemand kan lenen. Ga ik morgen eens proberen.nooberke schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:55:
[...]
Dwaas idee...
De TV/decoder van beneden al is boven geprobeerd?
Het gaat trouwens om zowel de 340Mhz als 348Mhz.
[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 10-01-2015 20:19 ]
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Waarom ben je daar benieuwd naar en waarom zou ik dat doen? Vandaag, ter bevestiging, ook een brief ontvangen waarin hetzelfde vermeld wordt van wat al in de mail staat. Een paar dagen voor D-day volgt een brief met daarin de definitieve datum voor de omzetting. Dus "rond" 19 januari is niet per definitie 19 januari.dejong12 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:54:
[...]
Kun je een kopie van de mail hier neerzetten? Ik ben wel benieuwd hoe die mail eruit ziet.
[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 10-01-2015 23:46 ]
Testing, one, two ...
BINGO!!!---==AiRWoLf==--- schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:15:
Grote kans dat je signaal te hoog is, 100% komt overeen met 85dBµv, dat kan wel eens van dit soort problemen geven. Mischien een versterker ertussen zitten?
Kabellengte meterkast -> slaapkamer is tussen de 15 en 20 meter, dus zat de kabel op de antenneversterker (Tratec FRA-752N) op de 4e uitgang (>15 meter). Ik heb hem nu op de 2e uitgang gezet (>5 meter). De signaalsterkte is nu 88 en BER schommelt rond de 50-60. Beeld is echter foutloos en ik kan nu weer de kanalen kijken die het eerst niet deden. Yihaa
Heeft me wel 60 euro aan Hirschmann kabelspul gekost, maar goed, de bekabeling is nu in elk geval perfect. Nooit geweten dat een signaal dus ook te sterk kan zijn. Blijft vreemd dat geen van de andere kanalen er last van had.
Verwijderd
88 vrij hoog?---==AiRWoLf==--- schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:30:
Signaalsterkte van 88 is nog vrij hoog maar al beter als 100, de BER (Bit Error Rate) zien we liever op 0 staan. Iets zal er nog niet helemaal goed zitten.
Bij ons staat de signaalsterkte in de woonkamer op bijna alle kanalen op 92 (minimum is op sommige kanalen 85. Wij hebben nooit een probleem gehad. Maar ik ben nieuwsgierig wat het zou kunnen probleem kunnen zijn met een hoge sterkte.
Overigens ook hier een Fra 752, waarbij de aansluiting vd woonkamer in de uitgang met de laagste sterkte zit. Lager is niet mogelijk.
Hier heb ik ook die fra 752 versterker icm de samsing SMT7140 en hier geeft de signaalsterkte 70 aan (75dBµv (gemeten met signaal meter))
Het beste kun je signaal vergelijken met geluid, als de speakers te hard staat versta je het niet en je oren gaan kapot, dit is met tv signaal hetzelfde.
Ineens rond een uur of 20:30 in de avond viel alles uit. Toen zelfs analoge TV niet meer werkte en ik de vaste telefoon van de buren ook al niet kon bereiken met mijn mobiel voelde ik nattigheid.
Ziggo gebeld, deze zouden het als mogelijke groepstoring melden. Voor de zekerheid was er voor maandagochtend om 8:00 uur een monteur gepland, wat ik al vrij snel vond.
Nog die zelfde avond zie ik ongeveer 40 minuten later tot mijn verbazing een Ziggo bus de straat in rijden.
De monteur zag al snel dat het foute boel was en heeft in 20 minuten tijd de hele eindversterker van mijn straat vernieuwd en de aansluitingen weer opnieuw gemaakt. Hoppa, modem gelijk weer online.
Al met al dus binnen een uur monteur ter plaatse en dat op een zaterdagavond, niets meer dan lof
Ik was even geschockt van hun reactiesnelheid, te meer omdat ik weet dat de betreffende eindversterker slechts 8 klanten bediend.
[ Voor 11% gewijzigd door andy88 op 11-01-2015 11:25 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Goede service idd, zodra er meer dan 3 modem offline gaan, gaat er bij het NOC een alarm af en sturen ze diegene aan die waakdienst heeft.andy88 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:22:
Wil toch even deze positieve ervaring delen, had gisteren de hele dag al slechte signaalwaardes op mijn modem maar de verbinding liep nog goed dus geen actie ondernomen.
Ineens rond een uur of 20:30 in de avond viel alles uit. Toen zelfs analoge TV niet meer werkte en ik de vaste telefoon van de buren ook al niet kon bereiken met mijn mobiel voelde ik nattigheid.
Ziggo gebeld, deze zouden het als mogelijke groepstoring melden. Voor de zekerheid was er voor maandagochtend om 8:00 uur een monteur gepland, wat ik al vrij snel vond.
Nog die zelfde avond zie ik ongeveer 40 minuten later tot mijn verbazing een Ziggo bus de straat in rijden.
De monteur zag al snel dat het foute boel was en heeft in 20 minuten tijd de hele eindversterker van mijn straat vernieuwd en de aansluitingen weer opnieuw gemaakt. Hoppa, modem gelijk weer online.
Al met al dus binnen een uur monteur ter plaatse en dat op een zaterdagavond, niets meer dan lof![]()
Ik was even geschockt van hun reactiesnelheid, te meer omdat ik weet dat de betreffende eindversterker slechts 8 klanten bediend.
Laatst had ik een leuk probleem ontdekt, klant had al een week geen internet meer maar wel tv signaal. Achteraf bleek dat de glasvezel voor de upstream was doorgebeten door een muis.
Op die hele wijk zaten maar 2 modems waardoor het bij het NOC niet opviel
Nee, want je "vaste" contract mag je dan per 1 maart opzeggen. Ongeacht of je wel of niet van de actie nog gebruik maakt. Je krijgt er nog vast een brief over, voor de zekerheid ook even contact opnemen dan is het snel duidelijk.Thund3r schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:49:
Ik heb in september een jaar abo afgesloten, na veel wikken en wegen was Ziggo toch net iets goedkoper als glasvezel, maar nu is dat juist weer omgekeerd, ik kan dus overstappen door Ziggo op te zeggen voor 1 maart, maar ik heb wel de Samsung tablet kado gekregen in september, krijg ik hier dan geen rekening oid voor?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Waar ik woon is VDSL te krijgen, verkorting komt voorlopig niet, ik zit op een nummer centrale, die worden (voorlopig) niet geüpgraded.
Ik heb daar een vrij onstabiele Telfort lijn van 16-23 waarvan 25mb attainable.
Monteur is al meerdere malen geweest, zijn advies was; stap over of verhuis want ik zit te ver vanaf de centrale, 1500 meter give of take.
Ik heb mijn abonnement opgezegd per 31-1.
Ik heb een AOP, ik zit in ziggo gebied;
Nu twijfel ik om ziggo te nemen, en dan is de vraag, welk "smaakje"?
TV + Z1, Z2 of Z3
De alles in 1 pakken zijn niet interessant, we hoeven geen telefonie.
Ik lees op verschillende plekken dat het verschil tussen Z1 en Z2 wel voelbaar is met downloaden.
Is dat ook zo met Z2 en Z3
Gebruik je die 180mb wel effectief?
Ik download vrij veel, wij streamen bijna alle media, Netflix en Videoland o.a.
We keken tv via xbmc, alleen NPO1, maar dat zal bij ziggo niet meer hoeven, het zit in het signaal
Ik heb een servertje thuis voor het hosten van mijn weerwebsite (Ik ben sowieso de enige bezoeker) en media voor het interne netwerk.
De 23mb met 1,5mb up was afdoende, al duurde het downloaden soms wel wat lang, dus 30mb zou al een vooruitgang zijn.
Wat adviezeren jullie?
Het prijsverschil bij z2 en z3 is niet groot (€480 pj t.o.v. €540 pj.)
Alleen is z1 wel erg goedkoop, €420 pj, en ook "maar" 30mb.
Ik kies namelijk voor 6 maanden €30pm daar ik al een ci+ module heb, als ook een tablet.
Tenzij jullie iets beters weten
Z1 haal je altijd, Z2 is ook makkelijk haalbaar maar ook ziggo deelt zijn kabels met meerdere klanten. Dus Z3 met 180Mbit is niet gegarandeerd. Ik zelf ben tevreden met 30 Mbit down is altijd haalbaar en als ik een keer wat download van een filmpje gaat het snel genoeg. Je kan per maand upgraden dus je kan laag beginnen en omhoog schalen. Volgens mij mag dat ook met korting. Als je op Z2 begint mag je niet zomaar omlaag als je een aanbieding neemt.Medic schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:53:
Ik weet niet of dit de juiste plek is om advies te vragen, mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag.
Waar ik woon is VDSL te krijgen, verkorting komt voorlopig niet, ik zit op een nummer centrale, die worden (voorlopig) niet geüpgraded.
Ik heb daar een vrij onstabiele Telfort lijn van 16-23 waarvan 25mb attainable.
Monteur is al meerdere malen geweest, zijn advies was; stap over of verhuis want ik zit te ver vanaf de centrale, 1500 meter give of take.
Ik heb mijn abonnement opgezegd per 31-1.
Ik heb een AOP, ik zit in ziggo gebied;
Nu twijfel ik om ziggo te nemen, en dan is de vraag, welk "smaakje"?
TV + Z1, Z2 of Z3
De alles in 1 pakken zijn niet interessant, we hoeven geen telefonie.
Ik lees op verschillende plekken dat het verschil tussen Z1 en Z2 wel voelbaar is met downloaden.
Is dat ook zo met Z2 en Z3
Gebruik je die 180mb wel effectief?
Ik download vrij veel, wij streamen bijna alle media, Netflix en Videoland o.a.
We keken tv via xbmc, alleen NPO1, maar dat zal bij ziggo niet meer hoeven, het zit in het signaal
Ik heb een servertje thuis voor het hosten van mijn weerwebsite (Ik ben sowieso de enige bezoeker) en media voor het interne netwerk.
De 23mb met 1,5mb up was afdoende, al duurde het downloaden soms wel wat lang, dus 30mb zou al een vooruitgang zijn.
Wat adviezeren jullie?
Het prijsverschil bij z2 en z3 is niet groot (€480 pj t.o.v. €540 pj.)
Alleen is z1 wel erg goedkoop, €420 pj, en ook "maar" 30mb.
Ik kies namelijk voor 6 maanden €30pm daar ik al een ci+ module heb, als ook een tablet.
Tenzij jullie iets beters weten
Daarnaast werkt static lease in de Ubee router niet. Hij deelt toch de IP adressen uit die hij aan bepaalde MAC-adressen moet geven. Dit leidt tot veel problemen. Soms verbindt mijn macbook niet meer omdat de router alleen maar IP-adres geeft dat een ander apparaat al heeft. Heb geprobeerd een andere router de DHCP te laten doen en het uit te zetten in de Ubee, echter heb ik dan 10 seconde internet en daarna laat geen website meer. Behalve als je opnieuw met wifi verbindt, maar dan ligt hij er na 10 seconde alweer uit. Een vast IP-adres instellen werkt ook niet, dan heb ik überhaupt geen internet meer.
De enige reden om bij ziggo te blijven was de prijs. Echter nu met de verhoging is glasvezel even duur. Dus de overstap maar eens wagen. Bijkomend voordeel is dat ik dan 100/100 heb ipv 90/9. Wel zo makkelijk met een NAS die overal te bereiken is
[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 11-01-2015 14:45 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Nu nog uitzoeken of de Smit-CAM van Ziggo ook werkt met Digitenne. Als dat zo is, ben ik helemaal klaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Krisp op 11-01-2015 14:57 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Digitenne werkt met Conax en niet met de Irdeto codering, dus......Krisp schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:56:
[knip]
Nu nog uitzoeken of de Smit-CAM van Ziggo ook werkt met Digitenne. Als dat zo is, ben ik helemaal klaar.
Testing, one, two ...
Jammer. Dan maar geen commerciële zenders. Ik keek daar ongeveer 3 keer per jaar naar.hardware-lover schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:01:
[...]
Digitenne werkt met Conax en niet met de Irdeto codering, dus......
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Beetje een rare stelling. Als een coax segment overbooked is ga je dit altijd merken of je nou Z1, Z2 of Z3 afneemt. Echter word dit goed gemonitord door het NOC.Z1 haal je altijd, Z2 is ook makkelijk haalbaar maar ook ziggo deelt zijn kabels met meerdere klanten. Dus Z3 met 180Mbit is niet gegarandeerd. Ik zelf ben tevreden met 30 Mbit down is altijd haalbaar en als ik een keer wat download van een filmpje gaat het snel genoeg. Je kan per maand upgraden dus je kan laag beginnen en omhoog schalen. Volgens mij mag dat ook met korting. Als je op Z2 begint mag je niet zomaar omlaag als je een aanbieding neemt.
Garanderen doet geen enkele provider tenzij je een dik zakelijk abbonement neemt met ditto SLA.
Echter haal ik 98% van de tijd gewoon mijn 180 mbit/s hoor. Op mijn vorige 2 woonadressen was dit eveneens geen probleem. Tuurlijk deel je bandbreedte met andere klanten dit is op ieder medium het geval.
Het geroep dat je snelheid achteruit gaat als veel mensen online zijn is, op enkele probleemgevallen na, naar mijn idee onzin.
Heb ook vrienden met 90/9 en sommiggen ook 180/18 en die halen ook gewoon hun snelheid
Advies: begin met 30/3 en upgrade indien je dit nodig acht.
[ Voor 7% gewijzigd door andy88 op 11-01-2015 15:32 ]
30/3 voor 9,95 per maand dan doel je zeker op Online?Krisp schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:56:
De snelheidsverhoging van Ziggo is wel een mooie reden om eens terug te gaan naar Digitenne. HDTV ziet er fantastisch uit, maar ik kijk maximaal 5 uur per week tv. Aangezien ADSL (30/3) tegenwoordig beschikbaar is voor 9,95 per maand (plus 30 euro aansluitkosten), bespaar ik ten opzichte van het goedkoopste Ziggo abonnement 32,55 per maand. Dat is 400 euro per jaar. Daar kan ik mooie dingen van doen.
Met glas zijn ze traag in Zwolle, de nieuwste nieuwbouwwijken (met name Westenholte/Stadshagen) krijgen het standaard aangeboden. Zolang er geen fatsoenlijk alternatief bij komt blijf ik afhankelijk van de kabel. Betaal liever meer voor kwaliteit (30/3 èn goede tv-kwaliteit) dan besparen (en inleveren op snelheid/tv-kwaliteit want Digitenne is ook 3x niks) Of naja.. de gulden middenweg: bij Ziggo om de haverklap up en downgraden en acties meepakken. Dat maakt het nog enigszins dat het te te betalen blijft
Ik moet het nog nog even overwegen. Online is wel erg aanlokkelijk, vanwege de prijs. Veel van de storingen die ik lees hebben betrekking op telefonie en televisie, twee diensten die ik niet afneem. Bovendien kan er eventueel een eigen modem (Fritzbox) vanaf omdat ik significant bespaar. Anderzijds: de afhankelijkheid die ik heb van data wordt groter. Niet oneindig groot: ik kan altijd nog tetheren met mijn telefoon als het een keer wegvalt.
Nee, enkele maanden 10 telt In My Book niet mee.
Yup, zonet geregeld:Joosie200 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:33:
[...]
Of naja.. de gulden middenweg: bij Ziggo om de haverklap up en downgraden en acties meepakken. Dat maakt het nog enigszins dat het te te betalen blijft
Berichtje via contactformulier gestuurd, reactie:
Thanks ZiggoBedankt voor uw bericht vanuit het contactformulier van 09 januari 2015.
Hierin geeft u aan dat u een downgrade van uw pakket wilt vanwege de prijsverhoging per 1 maart 2015.
Dat is jammer maar ik ben blij dat u de moeite heeft genomen dit aan ons te melden. Ik heb opdracht gegeven om uw pakket van Alles-in-1 Basis om te zetten naar TV+Z1 per 01 maart 2015. U ontvangt hiervan nog een schriftelijke bevestiging.
Ik hoop dat hiermee uw vraag is beantwoord. Mijn excuses voor het ongemak.

Nee. Zoals je hierboven leest kan het dus gewoon. Ik heb vorig jaar oktober nog van de Ziggo Experience (200 euro aan MediaMarkt cadeaubonnen) gebruik gemaakt. En kan nu dus zonder problemen van Alles-in-één naar Z1 Internet + TV terug.Thund3r schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:49:
Ik heb in september een jaar abo afgesloten, na veel wikken en wegen was Ziggo toch net iets goedkoper als glasvezel, maar nu is dat juist weer omgekeerd, ik kan dus overstappen door Ziggo op te zeggen voor 1 maart, maar ik heb wel de Samsung tablet kado gekregen in september, krijg ik hier dan geen rekening oid voor?
Daarom zei ik een paar bladzijden terug ook al, als men iets wilt doen qua opzeggen/downgraden dan is NU het moment. Je krijgt nu de kans om uit een jaarcontract te stappen door de prijswijziging. In mijn geval pakt dat dus gunstig uit, heb een mooie korting kunnen pakken vorig jaar, en kan er nu weer mooi op tijd uitstappen en terug naar Z1 Internet + TV, anders kon dat pas oktober dit jaar en zat ik tot oktober dus nog vast aan een Alles-in-één bundel
[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2015 16:24 ]
Die stelling is niet raar maar helemaal correct. Dit is nou precies waarom er veel meer mensen kennis zouden moeten hebben van hoe Eurodocsis in elkaar steekt. Juist met een lager abbo zul je veel minder last hebben dat je er niet meer "bijpast" We hebben dit wekenlang getest als een project, en alles is tot op 1 Mbit verklaarbaar. Als je op dit moment in de gelukkige situatie zit dat je altijd wel je volle snelheid hebt zit je toevallig op een coax segment met minder aansluitingen en/of weinig mensen die er volop van gebruik maken. Moeilijker is het echt niet.andy88 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:31:
[...]
Beetje een rare stelling. Als een coax segment overbooked is ga je dit altijd merken of je nou Z1, Z2 of Z3 afneemt. Echter word dit goed gemonitord door het NOC.
En wat monitoren betreft door Ziggo kan ik zeggen dat er zolang mogelijk ontkennend gereageerd word totdat ze er niet meer omheen kunnen het segment te splitsen.
Jammer dat jou ervaring dan anders is als de mijne en die van vele anderenbfrqrv schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:12:
[...]
Die stelling is niet raar maar helemaal correct. Dit is nou precies waarom er veel meer mensen kennis zouden moeten hebben van hoe Eurodocsis in elkaar steekt. Juist met een lager abbo zul je veel minder last hebben dat je er niet meer "bijpast" We hebben dit wekenlang getest als een project, en alles is tot op 1 Mbit verklaarbaar. Als je op dit moment in de gelukkige situatie zit dat je altijd wel je volle snelheid hebt zit je toevallig op een coax segment met minder aansluitingen en/of weinig mensen die er volop van gebruik maken. Moeilijker is het echt niet.
En wat monitoren betreft door Ziggo kan ik zeggen dat er zolang mogelijk ontkennend gereageerd word totdat ze er niet meer omheen kunnen het segment te splitsen.
En zo blijven de mensen onwetend.andy88 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:14:
[...]
Jammer dat jou ervaring dan anders is als de mijne en die van vele anderen
Bedoel je dan het abonnement van Online? Dat is de enige provider waar ik een 9.95 abo kan vinden, al is dit wel maar tijdelijk (12mnd/24mnd of 4mnd/12mnd).Krisp schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:56:
Aangezien ADSL (30/3) tegenwoordig beschikbaar is voor 9,95 per maand (plus 30 euro aansluitkosten).
Laat maar, je had daarna al gereageerd
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 11-01-2015 20:16 ]

404 Signature not found
voor particuliere klanten mag de kraan dan ook nog wel een slagje verder open...tcviper schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:54:
Lijkt erop dat Ziggo Zakelijk ook verhoogd word per maart maar ook de snelheden: http://www.techconnect.nl...snelheden-ziggo-zakelijk/
404 Signature not found
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
En de 120 van Upc naar 110, en de 90 van Ziggo naar 110, dan worden er nog meer niet goed.
Ben een van de vele Upc'ers die verscheidene Ziggo topics nu ook volgt, hier en op andere fora.
Ze zullen echt de snelheden van UPC klanten niet gaan verlagen.. Ze zullen minimaal gelijk getrokken wordenSjah schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:40:
Ja of ze gaan de 30 naar 40 verhogen van basic, en de 50 naar 40 verlagen bij Upc. Dan word ik gek.
En de 120 van Upc naar 110, en de 90 van Ziggo naar 110, dan worden er nog meer niet goed.
Ben een van de vele Upc'ers die verscheidene Ziggo topics nu ook volgt, hier en op andere fora.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 11-01-2015 22:19 ]
Dat zal niet gebeuren. Voor de UPC klanten zou de eerste ervaring met 'Ziggo' dan negatief zijn, dat wil je als bedrijf niet.Sjah schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:40:
Ja of ze gaan de 30 naar 40 verhogen van basic, en de 50 naar 40 verlagen bij Upc. Dan word ik gek.
Als je nu kijkt wat ze aanbieden en welke prijs daar aanhangt lijkt het mij vrij duidelijk op welk pakket de UPC klanten overgezet zullen worden.
UPC Basis wordt Ziggo Basis/Z1
UPC Power wordt Ziggo Plus/Z2
UPC Extra wordt Ziggo Extra/Z3
Voor dat dat gebeurt kondigt Ziggo een snelheidsverhoging aan naar minimaal het niveau van de UPC pakketten. Ziggo klanten meer snelheid, UPC klanten iets goedkoper, iedereen blij.
Ik streamde netflix ook op míjn ADSL account (3+Km van de wijkcentrale) dus Z1 zou meer dan genoeg moeten zijn (ik haalde een 6Mb download snelheid).Aghanim schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:25:
Heb net wat providers vergeleken. We zitten 2.5km van de ADSL-centrale en ben eigenlijk sowieso al niet happig op ADSL ivm beloofde snelheid. TV hebben we vorig jaar een CI module voor gekocht dus daarvoor wil ik eigenlijk bij Ziggo blijven (18,95/maand). Als je dan nog internet zoekt is Z1 sowieso interessanter dan een andere provider. Denk dat ik dus overstap van Z2 naar Z1. Als dat met Netflix streamen te weinig is dan upgrade ik wel weer. Kijken of we opnieuw de korting krijgen als ik op naam van mijn vriendin aanvraag.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dus een 30Mbit pakket is ruim voldoende voor Netflix.
Verwijderd
https://help.netflix.com/nl/node/306
30/3 moet dus voldoende zijn er van uitgaand dat er geen andere op het netwerk zitten die ook aan het stream/downloaden zijn.
Ik ben wel benieuwd of je dat lukt, dat zou ik hier dan ook kunnen doen (ik ben 'niks' met m'n vriendin, als in getrouwd/samenlevingscontract o.i.d.)Aghanim schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:25:
[..]
Kijken of we opnieuw de korting krijgen als ik op naam van mijn vriendin aanvraag.
Zojuist overgestapt naar Telfort glasvezel!

Of ik kan niet rekenen of bij Ziggo kunnen ze niet rekenen;
Tv + Z1 €39,95 per maand
Eerste 6 maanden voor €30
Dat is €9,95 per maand korting, totaal €59,70 korting
Maar...
Op de website tijdens het aanmeld proces staat er toch echt;
Betaal de eerste 6 maanden € 30,00 p/m voor uw abonnement
Uw voordeel € 137,22
Kies voor zelf installatie, geen overige toeters of bellen zoals mobiel of HBO....
[ Voor 11% gewijzigd door Medic op 12-01-2015 14:09 ]
Misschien telt de aansluitkosten ook nog mee? Dan nog is het een grof verschil. Je krijgt volgens mij altijd de eerste maanden voor 30eu/pm ongeacht je abbonement. Ik zou dus een hoger abbonement nemen aangezien je in maart weer mag verlagenMedic schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:07:
Dit is vreemd
Of ik kan niet rekenen of bij Ziggo kunnen ze niet rekenen;
Tv + Z1 €39,95 per maand
Eerste 6 maanden voor €30
Dat is €9,95 per maand korting, totaal €59,70 korting
Maar...
Op de website tijdens het aanmeld proces staat er toch echt;
Betaal de eerste 6 maanden € 30,00 p/m voor uw abonnement
Uw voordeel € 137,22
Lijkt mij nietdcl! schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:33:
Of wordt nog de prijs van mee te leveren apparatuur meegeteld?
Ik kies alleen voor €30 per maand actie
Dus geen decoder enz, omdat ik al een ci+ module had liggen (schoonmoeder had die eerst, wilde ze later toch kunnen pauzeren, dus nu is de module over).
En modem is in bruikleen volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Medic op 12-01-2015 14:36 ]
Voor 1 maand een hoger abonnement is een beetje overdreven voor mij.TheUninvited schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:11:
[...]
Misschien telt de aansluitkosten ook nog mee? Dan nog is het een grof verschil. Je krijgt volgens mij altijd de eerste maanden voor 30eu/pm ongeacht je abbonement. Ik zou dus een hoger abbonement nemen aangezien je in maart weer mag verlagenHelaas hier een vaste klant dus kan je weinig mee dan.
Ik kom van onstabiel 16-23mb VDSL af, dus stabiel 30mb is al een vooruitgang
Dat geldt natuurlijk niet voor nieuwe klanten. Die gaan al akkoord met de nieuwe voorwaarden (Ziggo is ook niet gek)TheUninvited schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:11:
[...]
Misschien telt de aansluitkosten ook nog mee? Dan nog is het een grof verschil. Je krijgt volgens mij altijd de eerste maanden voor 30eu/pm ongeacht je abbonement. Ik zou dus een hoger abbonement nemen aangezien je in maart weer mag verlagenHelaas hier een vaste klant dus kan je weinig mee dan.
9mbit op papier ( 8 in theorie ) mbit upload bleek net te weinig om er een 8mbit stream door heen te kunnen stampen
404 Signature not found
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Stekker lag er uit...

[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 13-01-2015 10:04 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Er is toch onderhoud geweest afgelopen nacht? Hebben ze de verkeerde kabel er soms uitgetrokken...Ophidian schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:26:
Hmm, hier in gooi en Vechtstreek al vanaf vanochtend algehele storing bij ziggo. Niet de eerste keer, al eens eerder een weekend zonder gezeten omdat er een kabel kapot was.
Ben vorige jaar overgestapt naar KPN Glasvezel in t Gooi en zo te lezen heb ik daar goed aan gedaan. Begrijp dat er nog steeds geregeld problemen zijn met Ziggodcl! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:01:
[...]
Er is toch onderhoud geweest afgelopen nacht? Hebben ze de verkeerde kabel er soms uitgetrokken...
Tablet ofzo kiezen (duurste cadeau wat je kunt kiezen nemen iig), kun je mooi verkopen op Marktplaats, heb je nog veel meer 'korting'. Hier ook gedaan, doosje van de tablet is niet eens open geweest. Zeker met het Z1 abonnement levert een tabletje ofzo meer korting op dan die 30 euro/maand oplossing.Medic schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:36:
[...]
Lijkt mij niet
Ik kies alleen voor €30 per maand actie
[..]
Absoluut. Die paar problemen hier hadden alle abonnees en KPN had vorig jaar een uptime van 100.00%Frid0 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:35:
Ben vorige jaar overgestapt naar KPN Glasvezel in t Gooi en zo te lezen heb ik daar goed aan gedaan. Begrijp dat er nog steeds geregeld problemen zijn met Ziggo
Nickname does not reflect reality
Sarcasme toch?Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:53:
[...]
Absoluut. Die paar problemen hier hadden alle abonnees en KPN had vorig jaar een uptime van 100.00%
Hier geen problemen, hoor. Altijd stabiel (behalve mijn router).Frid0 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:35:
[...]
Ben vorige jaar overgestapt naar KPN Glasvezel in t Gooi en zo te lezen heb ik daar goed aan gedaan. Begrijp dat er nog steeds geregeld problemen zijn met Ziggo
[ Voor 27% gewijzigd door Safaci op 13-01-2015 16:22 ]
Het is Ai1b geworden. Nu kom ik gemiddeld uit op een maandbedrag van € 38,- voor 1 jaar tegenover € 52,50 wanneer ik TV+Z2 had behouden.Joster schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:40:
Dan ga ik gewoon naar Ai1b denk ik. Ga gewoon weer eens vragen wat ze te bieden hebben.
Alternatieven voor mij waren:
- TV+Z1, 2 jarig contract met de eerste 6 maanden 50 % korting op internet. Dit komt uit op gemiddeld € 39,53 per maand voor een periode van 2 jaar.
- TV+Z1, 1 jarig contract met de eerste 4 maanden 25 % korting op internet. Dit komt uit op gemiddeld € 40,61 per maand voor een periode van 1 jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 13-01-2015 17:20 ]
Verwijderd
Ik lees hier: http://www.totaaltv.nl/ni...der-in-emmen-en-mill.html dat er een document moet zijn met wanneer welke regio ongeveer overgaat:
Heeft iemand een link naar dit document?Een eerder op internetforums gepubliceerde lijst van datums waarop de koppeling van netwerken in Ziggo-gebieden gaat plaatsvinden, is volgens Van Doeselaar niet leidend voor het definitieve verloop van de harmonisatie.
edit:
ik kijk even verder:
---==AiRWoLf==--- in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 18:43 ]

Dus ik reset de router nog een keer weer dezelfde poep download speed. Mijn abbo is 180/18 dus ja dit is wel een beetje weinig he
Edit: volgens Ziggo is er ook geen actuele storing in mijn regio. Regio Tilburg 5014 btw.

Na nogmaals resetten en 3 speedtests haal ik dit maar dit slaat gewoon nergens op. Router is inmiddels zo'n 7 keer gereset in 1 uur en 5 minuten. en het is nog altijd dikke stront.

En nu weer dit. paar seconden na de andere speedtest.
[ Voor 34% gewijzigd door blamauci op 13-01-2015 19:09 ]
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Verwijderd
Modem resetten heeft dus niet veel nut.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 19:30 ]
T is de laaste weken zoiezo al dikke poep. Al meerdere malen met ziggo aan de lijn gehangen over uitvallende verbindingen, trage internet, DNS servers die niet fatsoenlijk werken(vandaar elke keer maar google dns gebruiken) Maar natuurlijk ligt dat volgens Ziggo nooit aan hun. Bij hun doet niemand iets fout en de ''zogenaamde test'' die ze dan doen waarvan jij absoluut het resultaat niet van mag zien laat zien dat het probleem niet bij hun ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:30:
Lijkt op capaciteitsproblemen in je wijk. Hier heb ik gewoon de volledige 200/20 (Ziggo Zakelijk), 4904LT.
Modem resetten heeft dus niet veel nut.
Zelfde schijt met die Ziggo Bapp app die ze aanbieden. Mensen kunnen mij niet verstaan en dat ligt schijnbaar ook aan mij.. Dit is zelfs zo als ik met een goede verbinding nog geen meter van mijn router af zit... die staat namelijk onder mijn bureau maar nee dat moet aan mij liggen.
Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van Ziggo. Heb vandaar ook maar naar de webcare getweet en op facebook gepost maar ik weet nu al zodra ik daar reactie op krijg ze alleen via PM's willen communiceren.
Verwijderd
Heb hier de afgelopen weken geen problemen/downtime gehad. Heb sowieso nooit met de DNS servers van Ziggo gewerkt omdat dat inderdaad gewoon niets is. Werk nu met OpenDNS.blamauci schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:37:
[...]
T is de laaste weken zoiezo al dikke poep. Al meerdere malen met ziggo aan de lijn gehangen over uitvallende verbindingen, trage internet, DNS servers die niet fatsoenlijk werken(vandaar elke keer maar google dns gebruiken) Maar natuurlijk ligt dat volgens Ziggo nooit aan hun. Bij hun doet niemand iets fout en de ''zogenaamde test'' die ze dan doen waarvan jij absoluut het resultaat niet van mag zien laat zien dat het probleem niet bij hun ligt.
Zelfde schijt met die Ziggo Bapp app die ze aanbieden. Mensen kunnen mij niet verstaan en dat ligt schijnbaar ook aan mij.. Dit is zelfs zo als ik met een goede verbinding nog geen meter van mijn router af zit... die staat namelijk onder mijn bureau maar nee dat moet aan mij liggen.
Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van Ziggo. Heb vandaar ook maar naar de webcare getweet en op facebook gepost maar ik weet nu al zodra ik daar reactie op krijg ze alleen via PM's willen communiceren.
Laat een monteur komen. Maar sowieso verwacht ik er niet al te veel van.
Is de snelheid trouwens ook in de nacht/middag zo of is het altijd? Welke modem heb je?
Ziggo Bapp heb ik nooit gebruikt dus hier kan ik helaas geen mening over geven.
Ik heb het een na nieuwste Cisco modem. Niet diegene die ze nu in een testvorm uitrollen maar de laatste gangbare. Ik heb nu reactie gehad op mijn facebook post en zoals gewoonlijk moest ik mijn adres en klantnummer PMén en dat betekent dus dat ze niet willen communiceren in het openbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:44:
[...]
Heb hier de afgelopen weken geen problemen/downtime gehad. Heb sowieso nooit met de DNS servers van Ziggo gewerkt omdat dat inderdaad gewoon niets is. Werk nu met OpenDNS.
Laat een monteur komen. Maar sowieso verwacht ik er niet al te veel van.
Is de snelheid trouwens ook in de nacht/middag zo of is het altijd? Welke modem heb je?
Ziggo Bapp heb ik nooit gebruikt dus hier kan ik helaas geen mening over geven.
Ik heb de laaste weken helaas wel problemen gehad. Vanaf vlak voor kerst eigenlijk. Regelmatig wegvallen. Disconnects in League of Legends. 5000 ping in games... en dan ineens weer connecten.
Ik geloof ook overigens niet dat het aan mijn pc ligt. Die is namelijk behoorlijk vlot:
AMD FX8350@ 4.6Ghz
Asus M5A99X-Evo
12 GB DDR3 1333Mhz
GTX 650Ti 2GB van Evga
Al eens gekeken naar de signaalwaardes in je modem? Uitvallende verbindingen e.d. zouden kunnen worden veroorzaakt door een slecht signaal. Voor wat betreft downstream zou power normaliter rond de 0 moeten liggen, en SNR rond de 40.blamauci schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:50:
[...]
Ik heb het een na nieuwste Cisco modem. Niet diegene die ze nu in een testvorm uitrollen maar de laatste gangbare. Ik heb nu reactie gehad op mijn facebook post en zoals gewoonlijk moest ik mijn adres en klantnummer PMén en dat betekent dus dat ze niet willen communiceren in het openbaar.
Ik heb de laaste weken helaas wel problemen gehad. Vanaf vlak voor kerst eigenlijk. Regelmatig wegvallen. Disconnects in League of Legends. 5000 ping in games... en dan ineens weer connecten.
Ik geloof ook overigens niet dat het aan mijn pc ligt. Die is namelijk behoorlijk vlot:
AMD FX8350@ 4.6Ghz
Asus M5A99X-Evo
12 GB DDR3 1333Mhz
GTX 650Ti 2GB van Evga
FlorisD schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:54:
[...]
Al eens gekeken naar de signaalwaardes in je modem? Uitvallende verbindingen e.d. zouden kunnen worden veroorzaakt door een slecht signaal. Voor wat betreft downstream zou power normaliter rond de 0 moeten liggen, en SNR rond de 40.

Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]