Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
al geactiveerd, dan zal die gewoon moeten werken.. iig voor het standaard pakket. ( er van uitgaande dat die in het zelfde voormalige Multikabel/Casema/@home gebied gebleven is) alleen een extra zenderpakket er op zetten is dan wel onmogelijk..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:22:
[...]

dan schuiven ze oude en niet gebruikte leidingen tegen die tijd wel samen met het kopernet in een aparte BV om nog wat uit te faseren en die dan een keer failliet mag gaan. Kunnen de gemeenten het alsnog opruimen.
Bedrijven die alleen in koper doen, zoals KPN en Ziggo zitten dan met problemen. Die moeten een groot deel van hun vermogen afstaan, en da's niet goed voor de bedrijfsvoering ....

En het gaat dus niet alleen om oude en.of ongebruikte kabels, maar ook alle mantelbuizen die in de straat liggen waar ze evt. gebruik van willen maken in de toekomst.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door ProperChaos op 07-01-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:51

vr6-only

Blub Blub

ArChie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:20:
[...]

Klinkt mooi, maar ook die partijen hebben geen gebruik gemaakt van de gelegenheid. Mogelijk nog dommer dan het verstek laten gaan van Ziggo, want als gevolg van het ophogen van de straten heeft nagenoeg elke bewoner na afloop de voortuin kunnen ophogen om geen vijver te krijgen. Bij uitstek het moment dus om een glasvezel door de voortuinen te trekken.
Voor de leek lijkt het allemaal "even werk". Tuinen worden in 99% van de gevallen heel gelaten, omdat ze de kabel onder de grond boren tot aan de gevel. Die stelling gaat dus al niet op.

Tevens kun je wel geulen vol stoppen met kabels. Je moet ze ook ergens op aansluiten en daardoor zullen er centrales moeten komen. Die vergunningen heb je niet zomaar, laat staan de kosten. Daarnaast moeten die centrales ook aangesloten worden op een backbone. Die ligt meestal aan de rand van een dorp of stad en je zult een hele route ervoor in werking moeten stellen. Om geen ellenlang verhaal te typen laat ik heel wat zaken nu achterwege (planning, logistiek, kostenverdeling, aannemer, notaris, gemeentelijke kosten zoals degeneratie etc).

Kortom. "even" wat dumpen is een optie. Maar het levert je uiteindelijk bar weinig op.

Dit verhaal gaat ook op bij het vervangen van wegdek, riolering etc etc. Waar een kabelploeg van circa 6 man ongeveer 150 meter op een dag graaft, doet de rioolboer 100m in een week en ligt tevens veel te diep.

Verder laat ik nog achterwege dat je dat netwerk ook nog is rendabel moet maken. Dan komen namelijk de senioren die geen aansluiting willen en nemen, de Ziggo/UPC fans die zweren bij de coax en de meesten die het simpelweg niet interesseert. :O

Het bovenstaande verhaal is tevens de reden dat de "combi" geul na jaren van onderhandelen ook faliekant is mislukt. Mensen uit de infrawereld weten wat ik bedoel. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 07-01-2015 00:33 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:42
Ze leggen toch lege buizen en blazen later de kabels er doorheen tegenwoordig?
Volgens mij leggen ze al jaren geen kabels meer direct in de grond. Of zou dit niet kunnen met glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:51

vr6-only

Blub Blub

rinkel schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:12:
Ze leggen toch lege buizen en blazen later de kabels er doorheen tegenwoordig?
Volgens mij leggen ze al jaren geen kabels meer direct in de grond. Of zou dit niet kunnen met glasvezel?
Waar jij op doelt heet bij KPN "TriLink". Dit is een systeem bestaande uit HDPE buizen en elke woning krijgt twee tubes in de meterkast. Tijdens de bouw wordt één tube benut om een "micro" koperkabel doorheen te blazen en achteraf is de tweede benut om een "micro" glasvezelkabel doorheen te blazen. Dit systeem is uitermate geschikt hierdoor en je kunt met zeer weinig graafwerk heel veel woningen op glasvezel aansluiten. Zo zijn er duizenden woningen in de randstad op deze manier "verglaasd". Hetzelfde principe gebruikt momenteel Cogas in Twente bij de nieuwbouw. Een C6/9/12 coax kabel en erbij gebundeld een 7mm tube om glasvezel te blazen. Zie onderstaande foto van een kast in Delden.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/u6dcku4ab/IMG_1916.jpg

De witte tubes bovenin lopen rechtstreeks naar de meterkasten, evenals de coaxkabels natuurlijk.

Artikel uit 2002 omtrent TriLink:
http://financieel-managem...rk-voor-nieuwbouwlocaties

Tegenwoordig rollen ze direct glasvezel uit en dat kan in meerdere vormen. Directburied (kabel) of Blow in fiber (buis). Er wordt altijd wel buis gelegd en die wordt benut om de voedingskabel vanaf de centrale tot aan de ondergrondse kist te blazen. Vanaf de kist tot aan de woning heb je dus meerdere mogelijkheden.

[ Voor 34% gewijzigd door vr6-only op 07-01-2015 00:36 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Jerrythafast schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:20:
Er blijven verrassingen komen! Los van het plotselinge bestaan van een planning (voor iets waarvan Ziggo een week geleden nog zeker wist dat er geen planning van te maken was), blijken er twee Alkmaren en twee Den Hagen te bestaan! :D
Nooit gehoord van batches? Een stad op splitsen omdat het mega groot is, is niet heel erg raar

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Het valt mij nu pas op, maar op ziggo.nl zijn die nieuwe namen voor de pakketten weer verdwenen.
Het heet nu gewoon weer alles-in-1 ipv Samen Compleet e.d.
Blijkbaar sloegen die nieuwe namen totaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik vraag me af nu de Ziggo abonnement worden overgezet naar UPC software.
Blijft het wel mogelijk om met 1 abo zonder extra kosten meerdere smartcards actief te hebben?
Zal het best wel zonde vinden als je daar opeens extra voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 11:32
Dennis-L schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:35:
Het valt mij nu pas op, maar op ziggo.nl zijn die nieuwe namen voor de pakketten weer verdwenen.
Dat had ik ze van te voren al kunnen vertellen...

Daar heb ik geen dure marketeer voor nodig :9

Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken bij het samenvoegen van Ziggo en UPC...alle UPC pakketten lijken net ietsje duurder te zijn maar hebben ook allemaal net iets hogere snelheden

Als ze de pakketten gelijk gaan trekken zou je eigenlijk verwachten dat ze de UPC pakketten gaan aanhouden...de Ziggo klanten moeten dan iets meer gaan betalen maar krijgen daar wel een hogere snelheid voor terug

In een ideale wereld krijgen we de UPC snelheid voor een Ziggo prijs >:)

Kom maar op met die 120/12 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
Als ze UPC abonnementen gaan doorvoeren moeten ze een gigantische hoeveelheid Docsis2 modems gaan vervangen. Ik vermoed dat als ze de abonnementen gaan samenvoegen er ook een 30MBit variant blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Vanmorgen mailtje gehad dat het per jaar €30 duurder zou worden. Vind dat nogal wat eigenlijk. Je mag uiteraard opzeggen nu. Maar ja, waar wil je dán naartoe gaan. Het is niet dat er heel veel andere mogelijkheden zijn :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:25:
Vanmorgen mailtje gehad dat het per jaar €30 duurder zou worden. Vind dat nogal wat eigenlijk. Je mag uiteraard opzeggen nu. Maar ja, waar wil je dán naartoe gaan. Het is niet dat er heel veel andere mogelijkheden zijn :)
Wat is "het"? Ik kijk er wellicht overheen maar het kwartje, èh muntje, valt niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hardware-lover schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:33:
Wat is "het"? Ik kijk er wellicht overheen maar het kwartje, èh muntje, valt niet.
Abonnement, tv + internet.

"Met ingang van 1 maart 2015 verhogen wij het maandelijkse tarief van uw abonnement TV+Internet Z2 met € 2,55 per maand.

Omdat onze tarieven worden aangepast, heeft u tot 1 maart 2015 de mogelijkheid uw abonnement kosteloos op te zeggen."

[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 07-01-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geef dan gelijk even de link die in het mailtje staat ;)

https://www.ziggo.nl/klan...nistratie/nieuwe-tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hjs schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:35:
Geef dan gelijk even de link die in het mailtje staat ;)
Assumptie was dat iedere Ziggo abonnee hetzelfde soort mailtje zou ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Brad Pitt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:35:
[...]

Assumptie was dat iedere Ziggo abonnee hetzelfde soort mailtje zou ontvangen.
Lijkt me logisch, maar vast niet allemaal gelijk.
Op het moment dat ik je post las kwam bij mij het mailtje binnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Dersan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:10:
Crosspost uit HK, er is uiteraard een ziggo topic..

Ik heb mijn CI+ module + ziggo smartcard verkocht via MP, en krijg nu zojuist een mailtje van de koper dat alles goed is aangekomen maar dat de smartcard niet geactiveerd kan worden, omdat deze al is geactiveerd...

Ik had geen idee dat dit zo werkte, maargoed, even klantenservice bellen. Ik had alle gegevens, behalve de geboortedatum van mijn oude huisbaas (studentenkamer)....en toen wilden ze niet meer meewerken.

Contact opgenomen met mijn huisbaas maar vermoed niet dat deze de moeite gaat nemen om met Ziggo te bellen. Weet iemand nog andere mogelijkheden tot deactiveren van een smartcard?

In het kleine-mededelingen topic werd de suggestie gegeven dat je dit kan doen via het inloggen op een mijn ziggo account, maar deze bestaat al met het betreffende klantnummer.

Natuurlijk belachelijk dat je iets fysiek koopt, en je het niet meer kunt gebruiken.
Dat jij niet alle benodigde informatie hebt voor verificatie is natuurlijk niet het probleem van Ziggo, ik ben ieder geval blij dat ze niet zomaar alles doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Dersan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:10:
Crosspost uit HK, er is uiteraard een ziggo topic..

Ik heb mijn CI+ module + ziggo smartcard verkocht via MP, en krijg nu zojuist een mailtje van de koper dat alles goed is aangekomen maar dat de smartcard niet geactiveerd kan worden, omdat deze al is geactiveerd...

Ik had geen idee dat dit zo werkte, maargoed, even klantenservice bellen. Ik had alle gegevens, behalve de geboortedatum van mijn oude huisbaas (studentenkamer)....en toen wilden ze niet meer meewerken.

Contact opgenomen met mijn huisbaas maar vermoed niet dat deze de moeite gaat nemen om met Ziggo te bellen. Weet iemand nog andere mogelijkheden tot deactiveren van een smartcard?

In het kleine-mededelingen topic werd de suggestie gegeven dat je dit kan doen via het inloggen op een mijn ziggo account, maar deze bestaat al met het betreffende klantnummer.

Natuurlijk belachelijk dat je iets fysiek koopt, en je het niet meer kunt gebruiken.
Dat jij niet alle benodigde informatie hebt voor verificatie is natuurlijk niet het probleem van Ziggo, ik ben ieder geval blij dat ze niet zomaar alles doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Joepie
http://www.nu.nl/internet...eel-sneller-internet.html
en
nieuws: Ziggo start proef met 'veel hogere' internetsnelheid

Iemand hier uitgenodigd?

[ Voor 56% gewijzigd door Dennis-L op 07-01-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ziggo gaat de prijzen dus alvast richting UPC aanpassen en dan krijgen we straks een "gratis" snelheids verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:24
De websites en het productportfolio van UPC en Ziggo lijken nu wel héél erg op elkaar.
Met deze prijsverhoging bij Ziggo trekken ze prijzen bijna naar het niveau van UPC.

Ziggo zal binnenkort wel een snelheidverhoging aankondigen die snelheden op UPC-niveau brengt. Waarna de UPC klanten op papier overgezet worden op het vergelijkbare Ziggo pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb net de invite binnen! /troll

Ben benieuwd welke regio het zal krijgen of dat ze nu al overal in Nederland met de huidige infrastructuur gelijk wat kunnen aanbieden aan de testers. 180Mbit down, 18Mbit up nu en straks? Hopelijk veel meer upload, download is wel ok en symetrisch zou mooi zijn al is het 100/100

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vraag me alleen af wat de fusie gaat betekenen voor "meerdere ontvangers/smart cards" binnen 1 huishouden. Ziggo staat er 3 ( 4 en 5 kan ook nog via klantenservice) toe. Bij UPC is dat 2 volgens de site ( van de site: Per huishouden kunt u over maximaal 2 digitale ontvangers beschikken) voor de gecodeerde zenders. Of vat ik dit verkeerd op?

[ Voor 4% gewijzigd door Sumuhtsop op 07-01-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Heb net de invite binnen! /troll

Ben benieuwd welke regio het zal krijgen of dat ze nu al overal in Nederland met de huidige infrastructuur gelijk wat kunnen aanbieden aan de testers. 180Mbit down, 18Mbit up nu en straks? Hopelijk veel meer upload, download is wel ok en symetrisch zou mooi zijn al is het 100/100
Werelds in 'nieuws: Ziggo start proef met 'veel hogere' internetsnelheid'

Zal de brievenbus eens in de gaten houden :P

Capaciteit is hier geen enkel probleem, althans in het verleden was dat nooit het geval. Ik ben heel erg benieuwd wat "veel" hoger gaat betekenen. Dat woord hebben ze er voorheen nooit bij gezet, dus het moet wel een heel erg fikse verhoging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Wie weet gaat het gewoon om die 200/20 van upc te testen en vind Ziggo 20mbit meer al een 'veel hogere' :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 19-09 23:42
Ben gewoon heel brutaal geweest! Heb gewoon met me quicknet mail een mail gestuurd naar het email adres in de afbeelding staat! Zie het wel of ik uitgeloot word. De brief nog niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Chris89 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:42:
Ben gewoon heel brutaal geweest! Heb gewoon met me quicknet mail een mail gestuurd naar het email adres in de afbeelding staat! Zie het wel of ik uitgeloot word. De brief nog niet gehad...
Dan was je precies op tijd want er staat nu niets meer in ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:32
Ben benieuwd wat ik straks moet betalen vanaf 1 maart en of ik na half april ook nog van mijn abonnement af kan. Heb half oktober weer een jaarcontract afgesloten met 6mnd voor €30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Chris89 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:42:
[...]

Gewiekst noemen ze dat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Dat gaat waarschijnlijk toch niet werken want "de uitnodiging is persoonlijk en niet overdraagbaar".
Ze zullen vast wel in hun systeem hebben staan naar wie ze de uitnodiging hebben verstuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Bedrijven gebruiken wel vaker dat soort zinnetjes, om af te schrikken. Maar dit lijkt mij idd een geval waarbij ze hun administratie wel op orde hebben idd.
Nuevocasa schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:49:
[...]

Ben benieuwd wat ik straks moet betalen vanaf 1 maart en of ik na half april ook nog van mijn abonnement af kan. Heb half oktober weer een jaarcontract afgesloten met 6mnd voor €30...
Je zult na die 6 maanden korting 'gewoon' het nieuwe verhoogde abonnementstarief moeten betalen.
De voorwaarden veranderen voor iedereen, daarom is er ook de mogelijkheid om je contract op te zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door P.K. op 07-01-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:32
P.K. schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:11:
Bedrijven gebruiken wel vaker dat soort zinnetjes, om af te schrikken. Maar dit lijkt mij idd een geval waarbij ze hun administratie wel op orde hebben idd.

[...]

Je zult na die 6 maanden korting 'gewoon' het nieuwe verhoogde abonnementstarief moeten betalen.
De voorwaarden veranderen voor iedereen, daarom is er ook de mogelijkheid om je contract op te zeggen.
Dus ook nog half April....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Nee, je kan tot 1 maart opzeggen.

Feitelijk veranderd je abonnementsprijs per 1 maart, dat je tot half april korting krijgt is niet relevant, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Heb vandaag als dank voor de verlenging een Samsung SMT-C7140 gekregen. Nu wil ik niet op voorhand al gaan klagen maar ben wel een beetje huiverig geworden na allerlei berichten op het Ziggo forum.Ik zal vanavond maar eens gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
Ach het apparaat doet, wat ie moet doen, gewoon goed. Je moet er natuurlijk verder geen wonderen van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nuevocasa schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:49:
[...]

Gewoon de nieuwe tarieven en anders kun je opzeggen. Je zal hoogstens die 30euro actie prijs die eerste 6 maanden krijgen en daarna nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:38:
Ach het apparaat doet, wat ie moet doen, gewoon goed. Je moet er natuurlijk verder geen wonderen van verwachten.
Jawel hoor, wonderlijk apparaat, hij bakt bij ons ook het dagelijkse brood. :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
hardware-lover schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:27:
[...]

Jawel hoor, wonderlijk apparaat, hij bakt bij ons ook het dagelijkse brood. :+
Nou kijk aan, heb jij ff mazzel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 19-09 23:42
Sypher schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:04:
Dat gaat waarschijnlijk toch niet werken want "de uitnodiging is persoonlijk en niet overdraagbaar".
Ze zullen vast wel in hun systeem hebben staan naar wie ze de uitnodiging hebben verstuurd ;)
Waarschijnlijk is de administratie toch een puinhoop! Ben niet anders gewend bij Ziggo :-+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 23:54
Dennis-L schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:35:
Ze zijn er nog wel, maar heten themapakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Dat wordt dus wéér downgraden van Ai1 naar TV+internet.
Twee keer overgestapt van TV+internet naar Ai1, heeft een tablet en 2x 100,- aan cadeubonnen opgeleverd.
En nu dus ook twee keer na een paar maand weer opzegbaar met behoud van de verkregen cadeau's

dat word dus 6 maand wachten om weer mee te doen aan een nieuwe actie |:( O-)
En ik woon hier nog geen twee jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JvdW schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:52:
Twee keer overgestapt van TV+internet naar Ai1, heeft een tablet en 2x 100,- aan cadeubonnen opgeleverd.
En nu dus ook twee keer na een paar maand weer opzegbaar met behoud van de verkregen cadeau's

Hier van Ai1 basis naar Ai1 plus gegaan met gratis hd recorder, om een jaar daarna van Ai1 plus naar Z1 te gaan vanwege de telefoniewijziging. Geprofiteerd van de MM bonnen door Z1 te upgraden naar Ai1 plus afgelopen oktober :+ En nu.. gewoon weer naar Z1, om over 6 maanden weer te upgraden naar Ai1 plus + extraatje te kiezen :P ADSL is geen optie want max 8MB |:( voor 38 euro met onnodige telefonie en tv. Glasvezel ligt er nog steeds niet. Terwijl KPN doodleuk twee jaar terug vrolijk begon te flyeren 'binnenkort ook bij u in de buurt!' > check nu de glasvezel site: helaas, op uw postcode is nog geen glasvezel beschikbaar }:O

Dus tja.. ik zit wel aan Ziggo vast voor een fatsoenlijke snelheid, krijg je tenminste waar voor je geld. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Joosie200 op 07-01-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ja de pagina's zijn er nog wel
maar als je gewoon aar ziggo.nl gaat en dan op pakketten klikt het alles gewoon weer alles-in-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 23:54
Als je met je muis op Pakketten stilstaat, is themapakketten een link in de derde kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Voor wie zich vertwijfeld afvraagt wat die "veel hogere" testsnelheid zal zijn: In een ander topic (XMS topic) heeft een Ziggo testgebruiker dit al medegedeeld: 500 down /50 up

Wat zeker niet wil zeggen dat dit overal kan of dat dit ook een commercieel aanbod zal worden. Maar het is inderdaad wel "veel hoger":-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja tis veel hoger, maar denk dat meesten toch vooral die 50Mbit upload zal doen watertanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sjah schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:43:
Ja tis veel hoger, maar denk dat meesten toch vooral die 50Mbit upload zal doen watertanden.
Inderdaad. De huidige 20 is niet slecht. Maar het is het ook weer eigenlijk net niet...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Sjah schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:43:
Klopt! Zou het gelijk nemen voor de 50Mbit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 17:23
Zelfde hier, die download snelheid kan mij ook gestolen worden. 180Mbit is meer dan genoeg, maar 20Mbit is veel te weinig.

Met 50Mbit worden online backups eindelijk interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mmore schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:12:
Zelfde hier, die download snelheid kan mij ook gestolen worden. 180Mbit is meer dan genoeg, maar 20Mbit is veel te weinig.

Met 50Mbit worden online backups eindelijk interessant.
Precies.. als Ziggo nou gewoon een 100/100 lijn zou bieden voor de zelfde prijs als een 500/50 ging ik wel voor die 100/100 :P

Zelfs mn 4G heeft MEER upload dan de 18mbit van Ziggo :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Laatst online: 07:06
Door de aanstaande prijsverhoging, waardoor mijn contractduur van mijn TV+Z1 vervalt, heb ik besloten voor een jaartje over te gaan naar Alles in 1. Mijn vraag is nu, als ik de plus variant neem, kan ik dan bijvoorbeeld na 6 maanden wijzigen naar AiE basis. Met andere woorden kan ik AiE wijzigen tijdens de contractperiode?

De aanbiedingen zijn voor Plus behoorlijk gunstiger (30e/maand), wanneer wijzigen mogelijk is zou ik gek zijn te kiezen voor basis met 6 maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
jasperzweed schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 04:45:
Mijn vraag is nu, als ik de plus variant neem, kan ik dan bijvoorbeeld na 6 maanden wijzigen naar AiE basis. Met andere woorden kan ik AiE wijzigen tijdens de contractperiode?

De aanbiedingen zijn voor Plus behoorlijk gunstiger (30e/maand), wanneer wijzigen mogelijk is zou ik gek zijn te kiezen voor basis met 6 maanden korting.
Nee, ze willen wel de kans krijgen om de aanbieding terug te verdienen. Jij wilt eerst de maximale korting en daarna minder gaan betalen, dat is een beetje dubbelop. Ik verwacht niet dat ze daar intrappen.

Wat soms wel kan is wijzigen gedurende de contractperiode als dat in beider voordeel is. Zelf ben ik teruggegaan van AiE+ naar Z3, daarmee kreeg ziggo meer geld en ik een hogere snelheid. Maar dat was in de tijd dat de tarieven van de telefoon wijzigden, misschien waren ze toen wat soepeler. Soms is het ook gewoon een kwestie van de juiste medewerker te spreken en van je communicatieve vaardigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
grun93 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 05:25:
[...]

Nee, ze willen wel de kans krijgen om de aanbieding terug te verdienen. Jij wilt eerst de maximale korting en daarna minder gaan betalen, dat is een beetje dubbelop. Ik verwacht niet dat ze daar intrappen.

Wat soms wel kan is wijzigen gedurende de contractperiode als dat in beider voordeel is. Zelf ben ik teruggegaan van AiE+ naar Z3, daarmee kreeg ziggo meer geld en ik een hogere snelheid. Maar dat was in de tijd dat de tarieven van de telefoon wijzigden, misschien waren ze toen wat soepeler. Soms is het ook gewoon een kwestie van de juiste medewerker te spreken en van je communicatieve vaardigheden.
Groot verschil is dat van Z3 naar AiE een ander product is. Ik heb nog even bij mijn huidige contract gekeken en dat heb ik, zoals ik me nu weer herinner, van Z2 naar Z1 veranderd tijdens de contractduur. Het kan dus wel.

In de loop van de dag maar eens contact met ziggo zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
jasperzweed schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:02:
Ik heb nog even bij mijn huidige contract gekeken en dat heb ik, zoals ik me nu weer herinner, van Z2 naar Z1 veranderd tijdens de contractduur. Het kan dus wel.
Misschien wel, maar daar heb je vast niet de korting gekregen die alleen bij AiE geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
grun93 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:13:
[...]

Misschien wel, maar daar heb je vast niet de korting gekregen die alleen bij AiE geldt.
Ik denk dat je gelijk hebt, ik ging namelijk van Z1->Z2->Z1. Daarnaast vond ik het volgende in de voorwaarden: "Een downgrade is de overgang naar een Abonnementsvorm met een lagere down- loadsnelheid. Een downgrade gaat in op de eerste dag van de maand nadat het verzoek is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo Internet een minimum-abonnementsduur geldt, dan gaat de downgrade na afloop van de minimum-abonnementsduur in." Upgraden mag wel volgens een voorafgaand artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:06
Hah, prijsverhoging per 1 maart: nieuws: Ziggo kondigt relatief lichte prijsverhogingen aan
Wie het er echter niet mee eens is, kan zijn abonnement per 1 maart opzeggen.
Laat ik nou net in oktober van Z1 + TV naar Alles-in-één Basis zijn gegaan om gebruik te kunnen maken van die MediaMarkt actie (Ziggo Experience).

Nu kan ik mooi in maart weer terug naar Internet Z1 + TV. Scheelt toch weer 3 tientjes op jaarbasis (nu 44,95 p/m voor Alles-in-1 Basis, straks 42,50 p/m voor TV + Internet Z1).
44,95 - 42,50 = 2,45 per maand besparing. 2,45 x 12 = 29,40 euro besparing per jaar.
Alleen jammer dat Z1 ook duurder is geworden ondertussen.
JvdW schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:52:

Hier dus ook, dikke prima >:)

Wellicht dat er over een halfjaar weer een actie is waar geld aan valt te verdienen. Welkomstcadeautje (tablet) ging hier ook gelijk op Marktplaats, had al een tablet.

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2015 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
ThinkPadd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:52:
Hah, prijsverhoging per 1 maart:

[...]

Laat ik nou net in oktober van Z1 + TV naar Alles-in-één Basis zijn gegaan om gebruik te kunnen maken van die MediaMarkt actie (Ziggo Experience).

Nu kan ik mooi in maart weer terug naar Internet Z1 + TV, scheelt me weer 3,45 euro in de maand. Op jaarbasis toch weer 4 tientjes _O_
Alleen jammer dat Z1 ook duurder is geworden.
Ik was van Alles in 1 extra naar Tv+ Z3 gegaan begin vorig jaar, dus ik ga nu weer terug naar Alles in 1 extra :P.
Scheelt me alweer ongeveer €180,- dit jaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hé we krijgen nu ook weer alle regionale zenders terug! :)

Meer HD-zenders
Nadat u de zenders opnieuw heeft gezocht, kunt u meer zenders in HD-kwaliteit kijken. Daarnaast worden alle regionale zenders toegevoegd aan uw TV-abonnement. Lees wat dit betekent voor uw TV-pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
ErwinJ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:02:
[...]

Ik was van Alles in 1 extra naar Tv+ Z3 gegaan begin vorig jaar, dus ik ga nu weer terug naar Alles in 1 extra :P.
Scheelt me alweer ongeveer €180,- dit jaar :P.
Ik volg je niet helemaal kan je uitleggen of je vaste periodes bij getekend hebt of gewoon een per maand opzegbaar abonnement hebt?

Ziggo is wel steeds duurder aan het worden, UPC is 200/20mbit voor 55 euro bij Ziggo 90/9 maar goed ik heb liever dan 90/9 voor 45 euro want op een gegeven moment merk je het verschil niet meer over WiFi op je devices hooguit bij een download en die draaien als ik slaap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

stormfly schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:42:
[...]

Ik volg je niet helemaal kan je uitleggen of je vaste periodes bij getekend hebt of gewoon een per maand opzegbaar abonnement hebt?

Ziggo is wel steeds duurder aan het worden, UPC is 200/20mbit voor 55 euro bij Ziggo 90/9 maar goed ik heb liever dan 90/9 voor 45 euro want op een gegeven moment merk je het verschil niet meer over WiFi op je devices hooguit bij een download en die draaien als ik slaap _/-\o_
UPC is volgens mij 200/10 en bovendien is het 200 Mb pakket van UPC 71 euro (http://www.upc.nl/pakkett...-in-1-extra-power-pakket/) en niet 55 euro (en als je uitgaat van een 2/1 dan is het altijd nog 69,50). Voor 65 euro heb je bij Ziggo 180/18 (en dan alles in 1 gepakt)
Het afkopen van je bel kosten is bij UPC ook nog eens 5 euro (of 50% duurder) dan bij Ziggo.
Kortom, het lijkt erop alsof je prijzen niet helemaal kloppen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja, maar bij Upc heb je voor die 71 het maximale Tv-pakket, niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb nu Alles-in-1 basis die van 44,95 naar 45,95 euro gaat. Kan terug naar Z1, maar die gaat verhoudingsgewijs veel duurder worden dan voorheen. Weg is de 5 euro korting. Als ik dan kijk naar de opties die ik heb: kabel of adsl, is de keuze snel gemaakt. Kies je voor de huidige kwaliteit van Ziggo, dan heb je die verhoging te accepteren. Of kies je voor de gebruikelijke adsl kwaliteit en je kunt besparen, maar wel ten koste van een stabiele verbinding, tv-kwaliteit e.d.

Nu heb je ook Vodafone thuis, die geven 10 euro korting elke maand bij een jaarcontract. 40/4 (max 38 haalbaar aldus Vodafone op mijn postcode check) kost daar dan 32,50 euro ipv 30/3 van 45,95 euro bij Ziggo. Goed er komt nog wel 30 euro aansluitkosten bij om de hoek bij Vodafone kijken, maar via een cashback van 50 euro kun je dat wegstrepen. Ik ga vanmiddag maar eens naar Ziggo bellen, ze zullen het wel druk hebben/krijgen. Eens zien of ze een concurrerende prijs kunnen bieden om mij als klant te behouden.

Voor ik bij Ziggo kwam had ik al tig adsl providers meegemaakt (Tiscali, Telfort, Alice, Compuserve, Online, de hele mikmak zo'n beetje) Dus ik verwacht niet dat Vodafone thuis nu mijn eerdere adsl ervaring positiever zal kunnen maken (afstand naar de centrale blijft hetzelfde ~2km en koper blijft hetzelfde) Ik ben benieuwd wat de afdeling retentie heeft te zeggen nadat ik daartoe ben doorverbonden door de afdeling opzeggen. Die 6 maanden voor 30 euro deal is leuk, maar zullen ze mij wel niet mogen bieden als wisselvallige Ziggo klant (van Z1 naar Ai1 B en weer terug <6 maanden) Bovendien is dat maar 6 maanden, liever heb ik 12 maanden die korting. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ben benieuwd wat retentie te zeggen heeft, laat je het ff weten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
stormfly schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:42:
[...]

Per maand opzegbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:21
Iemand ook een brief gehad over de ziggo servicebus die binnenkort langs komt in de wijk met speciale aanbiedingen? of is er al bekend wat deze aanbiedingen inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:18:
Ben benieuwd wat retentie te zeggen heeft, laat je het ff weten :) ?
Even gebeld. Nog niet meteen doorverbonden naar retentie, want de mevrouw bij afdeling opzeggen kon dit aanbod alvast aan mij voorleggen bij een gelijkblijvend pakket (dus in mijn geval Ai1 basis). Elk aanbod gaat gepaard met een contractverlenging voor minimaal 1, maximaal 2 jaar.

12 maanden 10% korting bij een nieuw 1 jarig contract = 45,95 x 0,9 = 41,36 per maand
4 maanden 25% korting bij een nieuw 1 jarig contract = 45,95 x 0,75 = 34,46 4 maanden, 45,95 8 maanden = 505,44 / 12 = 42,12 per maand
6 maanden 30 euro 2 jarig contract = 45,95 x 18 + 30 x 6 = 1007,10 / 24 = 41,96 per maand.

Denk dat ik maar voor die 12 maanden 10% korting ga. Heb ik 4,60 euro korting, bijna 5 euro korting die voorheen bestond door geen telefonie te nemen. Is toch weer 55 euro op jaarbasis minder lappen. Geen idee wat retentie nog daarbovenop zou kunnen aanbieden though. Ben nog nergens op ingegaan, dit was puur om te polsen wat de mogelijkheden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Joosie200 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:16:
Ik heb nu Alles-in-1 basis die van 44,95 naar 45,95 euro gaat. Kan terug naar Z1, maar die gaat verhoudingsgewijs veel duurder worden dan voorheen. Weg is de 5 euro korting. A
Je overweegt daadwerkelijk op te zeggen voor een prijscorrectie van 1 euro?

[ Voor 67% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-01-2015 13:46 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Je overweegt daadwerkelijk op te zeggen voor een prijscorrectie van 1 euro?
Ik heroverweeg zo mijn opties. Opzeggen en overstappen is er daar 1 van ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Joosie200 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:40:
[...]

Even gebeld. Nog niet meteen doorverbonden naar retentie, want de mevrouw bij afdeling opzeggen kon dit aanbod alvast aan mij voorleggen bij een gelijkblijvend pakket (dus in mijn geval Ai1 basis).
[..]
Dan kun je beter omlaag laten schalen naar Z1 Internet + TV, die gaat 42,50 kosten (zie prijzen). Als ze dan over een halfjaar ofzo weer een actie hebben (net als met de Ziggo Experience vorig jaar oktober) dan kun je daar gebruik van maken met je Z1. Als je al op Alles-in-één zit waarschijnlijk niet (die willen je immers van losse pakketten naar een bundel krijgen) ;)

Mits je geen telefoon gebruikt natuurlijk, als dat wel zo is dan kun je dit bericht negeren :P

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:46:
[...]

Dan kun je beter omlaag laten schalen naar Z1 Internet + TV, die gaat 42,50 kosten (zie prijzen). Als ze dan over een halfjaar ofzo weer een actie hebben (net als met de Ziggo Experience vorig jaar oktober) dan kun je daar gebruik van maken met je Z1. Als je al op Alles-in-één zit waarschijnlijk niet (die willen je immers van losse pakketten naar een bundel krijgen) ;)

Mits je geen telefoon gebruikt natuurlijk, als dat wel zo is dan kun je dit bericht negeren :P
Mja.. zelf gebruik ik de aansluiting niet, ik heb hem actief zodat mijn ouders kunnen bellen (zijn de enige die nog vasthouden aan vaste telefonie in de familie :z ) Zat hiervoor met Z1 voor de aansluting bij Cheapconnect en dat beviel niet. Te vaak storingen en bovendien om de haverklap kon ik handmatig de boel weer rechttrekken omdat mijn Siemens c470 zich weigerde te registreren. Dus met 41,36 heb je 1,14 winst t.o.v. Z1 kiezen èn wel een stabiele lijn liggen. Das mij ook wel wat waard, maar je mist dan wel de mogelijkheid bij nieuwe acties door na 6 maanden voor Ai1 opnieuw te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als er al een actie komt dan zal die allicht interessanter zijn dan de €1,14/per maand die je met jouw opzet gaat besparen... Ik wist het wel, pleurde mooi de analoge lijn eruit en liet m'n ouders maar m'n mobiele nummer bellen :P En dan afwachten tot er weer een actie komt waar je geld mee kunt verdienen :P

Ziggo geeft je nu de kans om je abbo aan te passen, waar je anders nog bijna een jaar aan vast zou zitten. Grijp die kans >:)

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Joosie200 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:40:
Even gebeld. Nog niet meteen doorverbonden naar retentie, want de mevrouw bij afdeling opzeggen kon dit aanbod alvast aan mij voorleggen bij een gelijkblijvend pakket (dus in mijn geval Ai1 basis).
Het zou me niks verbazen als de afdeling retentie hetzelfde is als de afdeling opzeggen, met dezelfde mensen en hetzelfde aanbod. Dit was tenminste wel zo toen ik ooit eens bij een callcenter van een provider werkte (niet ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:20:
[...]

Het zou me niks verbazen als de afdeling retentie hetzelfde is als de afdeling opzeggen, met dezelfde mensen en hetzelfde aanbod. Dit was tenminste wel zo toen ik ooit eens bij een callcenter van een provider werkte (niet ziggo).
Vergelijkbaar aan een Koefnoen fragment (of waar zag ik het ooit) "Kan ik met [insert hogere functie] spreken?" "Een moment, ik verbind u door" > zelfde persoon met ander stemmetje: "Een goedemiddag, u spreekt met" Of met callcenters... gewoon doorverbinden naar de persoon bij jou in de buurt die supervisor is.
ThinkPadd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:55:
Als er al een actie komt dan zal die allicht interessanter zijn dan de €1,14/per maand die je met jouw opzet gaat besparen...
Dat staat als een paal boven water ja. ;) Voor een downgrade hoef ik niet te bellen, dat kan ik ook via Mijn Ziggo regelen. Bij mijn overstap van Z1 + CC naar Ai1 heb ik mijn nummer geporteerd. Als ik nu van Ai1 weer naar Z1 + CC ga, kan ik weer porteren :+ Ik kan CC altijd een tweede kans geven en over ~6 maanden weer terug naar Ai1 via een actie, das de beste middenweg. Was ook precies mijn eerste ingeving, maar zoals gezegd: eerst alle opties maar eens bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 18:05
grun93 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:20:
Bij de kabel provider in Vlaanderen waar ik voor werkte (welke zou dat zijn) was dat ook het geval. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Het verschil tussen retentie en opzeggen is dat er bij retentie nog een poging gedaan kan worden om de klant te overtuigen te blijven en bij opzeggen niet meer. Het gaat dus meer om het kunnen doen van een betere analyse van de calls. Iemand die wil overstappen (of al in het proces zit) kun je proberen te behouden, iemand die belt omdat hij verhuisd naar een niet aansluitbare regio, tja dat is gewoon een opzeg.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vlijmen schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:00:
Bij de kabel provider in Vlaanderen waar ik voor werkte (welke zou dat zijn) was dat ook het geval. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Het verschil tussen retentie en opzeggen is dat er bij retentie nog een poging gedaan kan worden om de klant te overtuigen te blijven en bij opzeggen niet meer. Het gaat dus meer om het kunnen doen van een betere analyse van de calls. Iemand die wil overstappen (of al in het proces zit) kun je proberen te behouden, iemand die belt omdat hij verhuisd naar een niet aansluitbare regio, tja dat is gewoon een opzeg.
Ja, maar er zijn er ook zat die roepen dat ze willen opzeggen, maar eigenlijk alleen bellen om een aanbod te horen. Soms gebeurt dat ook wel, als ze bijvoorbeeld in een gebied wonen waar glasvezel aangelegd wordt, of aan het eind van het kwartaal/jaar als de targets nog niet gehaald zijn, zo kunnen er tientallen redenen zijn. Echter lopen ze ook het risico dat de operator zegt: prima, ik heb uw verzoek ingevoerd en over een maand sluiten we uw signaal af. Daar staan ze dan met de mond vol tanden. Ho ho ho, dat was niet de bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
grun93 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:09:
Ja, maar er zijn er ook zat die roepen dat ze willen opzeggen, maar eigenlijk alleen bellen om een aanbod te horen. Soms gebeurt dat ook wel, als ze bijvoorbeeld in een gebied wonen waar glasvezel aangelegd wordt, of aan het eind van het kwartaal/jaar als de targets nog niet gehaald zijn, zo kunnen er tientallen redenen zijn. Echter lopen ze ook het risico dat de operator zegt: prima, ik heb uw verzoek ingevoerd en over een maand sluiten we uw signaal af. Daar staan ze dan met de mond vol tanden. Ho ho ho, dat was niet de bedoeling. :)
Oh maar dat heb je snel genoeg door hoor, maar dat zijn de leukste. De regel was simpel, een klant besluit te blijven omdat hij de voordelen inziet van de aanbieder, hij krijgt een bedankje (korting/cadeau oid). De klant overhalen met het cadeau was niet toegestaan en logisch. Er waren ook voor bestaande klanten genoeg leuke acties zodat ze extra voordeel konden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:46
Uberhaupt is er een kleine aanpassing.. gaat wel om de zakelijke maar toch.
Overzicht snelheidsverhoging Office Basis per 1 maart 2015

Huidige snelheid Nieuwe snelheid
Office Basis ZZ1 50/5 Mbit/s 60/10 Mbit/s
Office Basis ZZ2 100/10 Mbit/s 130/30 Mbit/s
Office Basis ZZ3 200/20 Mbit/s 200/40 Mbit/s

Bron: http://ziggo-gebruikers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie zo snel bij Ziggo niks over de voorwaarden voor het aanvragen van een nieuw abonnement inclusief cadeau/ 6mnd korting, maar een aantal mensen in dit topic heeft ervaring met overstappen zo lees ik :)

Als ik, vanwege de prijsstijging mijn TV+Z2 opzeg en vervolgens een TV+Z1 aanvraag inclusief een Galaxy
Tab, gaan ze dat accepteren? Het TV+Z2 abonnement is 1.5 jaar geleden aangevraagd. In de tussentijd is er niks gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
plizz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:53:
Uberhaupt is er een kleine aanpassing.. gaat wel om de zakelijke maar toch.
Overzicht snelheidsverhoging Office Basis per 1 maart 2015

Huidige snelheid Nieuwe snelheid
Office Basis ZZ1 50/5 Mbit/s 60/10 Mbit/s
Office Basis ZZ2 100/10 Mbit/s 130/30 Mbit/s
Office Basis ZZ3 200/20 Mbit/s 200/40 Mbit/s

Bron: http://ziggo-gebruikers.nl
Dat zou wel lekker zijn...eindelijk hogere upload _/-\o_

Ben benieuwd wat ze met de consumenten gaan doen...ik verwacht minimaal hetzelfde als UPC dus 50/5 120/12 200/20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Aghanim schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:40:
Ik zie zo snel bij Ziggo niks over de voorwaarden voor het aanvragen van een nieuw abonnement inclusief cadeau/ 6mnd korting, maar een aantal mensen in dit topic heeft ervaring met overstappen zo lees ik :)

Als ik, vanwege de prijsstijging mijn TV+Z2 opzeg en vervolgens een TV+Z1 aanvraag inclusief een Galaxy
Tab, gaan ze dat accepteren? Het TV+Z2 abonnement is 1.5 jaar geleden aangevraagd. In de tussentijd is er niks gewijzigd.
Volgens mij kan dat gewoon. Ik overweeg hetzelfde, morgen eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Joster schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:19:
[...]

Volgens mij kan dat gewoon. Ik overweeg hetzelfde, morgen eens bellen.
Dit is toch wel erg makkelijk te vinden hoor. Van de pagina waar je de pakketten en cadeau's:
Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe TV + Internet abonnees die de afgelopen 6 maanden geen TV + Internet en/of Alles-in-1 hebben afgenomen.
Je kunt natuurlijk altijd ook proberen via de retentie afdeling.

[ Voor 29% gewijzigd door Sander op 08-01-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Dan ga ik gewoon naar Ai1b denk ik. Ga gewoon weer eens vragen wat ze te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
eigenlijk best schandalig dat de volopbellen opties die ze afgelopen jaar zo liepen te promoten nu meer dan 10% duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Aghanim schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:40:
Als ik, vanwege de prijsstijging mijn TV+Z2 opzeg en vervolgens een TV+Z1 aanvraag inclusief een Galaxy Tab, gaan ze dat accepteren?
Waarschijnlijk niet, want je bent gewoon een bestaande klant. Je kunt het altijd proberen natuurlijk. Maar als je overweegt om een alles-in-een pakket te nemen, dan krijg je de aanbieding gegarandeerd wel. En als je dan basis neemt ben je nog goedkoper uit. Je krijgt dan ook een telefoonnummer, maar je bent niet verplicht dat te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een klein coaxsegment gevonden in een dorp in de gemeente Zeevang:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Cable modems:
====================================================================================================================================
OUI       Manufacturer                         Count  Type                                                                          
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
00-0B-06  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SB5100E (ED2.0)                                                      
00-0E-5C  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SB5100E (ED2.0)                                                      
00-0F-21  Scientific Atlanta, Inc                  1                                                                                
00-11-E6  Scientific Atlanta                       1  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-13-71  ARRIS Group, Inc.                        3  Motorola SBV5120E (ED2.0)                                                     
00-14-E8  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SBV5120E (ED2.0)                                                     
00-14-F8  Scientific Atlanta                       1  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-15-2F  ARRIS Group, Inc.                        7  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-15-CF  ARRIS International                      5  Arris TM702B (ED3.0, 4x4)/TM602B (ED2.0)                                      
00-16-92  Scientific-Atlanta, Inc.                 4  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-19-47  Scientific Atlanta, A Cisco              1  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-19-5E  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-1B-D7  Scientific Atlanta, A Cisco              1  Scientific Atlanta EPC2203 (ED2.0)                                            
00-1B-DD  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SB5101E (ED2.0)/SBV5121E (ED2.0)                                     
00-1C-EA  Scientific-Atlanta, Inc                  5  Scientific Atlanta EPC2203 (ED2.0)                                            
00-1F-C4  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-21-43  ARRIS Group, Inc.                        3  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-21-4C  SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD             2  Samsung SMT-H3102D (ED2.0)                                                    
00-22-10  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-23-A2  ARRIS Group, Inc.                        1                                                                                
00-23-ED  ARRIS Group, Inc.                        3  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-23-EE  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-25-2E  Cisco SPVTG                              1  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                    
00-26-5B  Hitron Technologies. Inc                 2                                                                                
00-26-5E  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             3  Ubee EVM3200 (ED3.0, 8x4)                                                     
08-3E-8E  Hon Hai Precision Ind.Co.Ltd             4                                                                                
08-80-39  Cisco SPVTG                              1                                                                                
0C-60-76  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             1  Ubee EVM3200 (ED3.0, 8x4)                                                     
0C-84-DC  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2                                                                                
0C-EE-E6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             1                                                                                
10-5F-49  Cisco SPVTG                              8  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
18-55-0F  Cisco SPVTG                             12                                                                                
18-59-33  Cisco SPVTG                              9  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
1C-3E-84  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             4                                                                                
24-37-4C  Cisco SPVTG                              7                                                                                
24-76-7D  Cisco SPVTG                              8  Cisco EPC3208 (ED3.0, 8x4)                                                    
38-C8-5C  Cisco SPVTG                              2  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
3C-77-E6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2                                                                                
48-44-87  Cisco SPVTG                              1  Cisco 8485DVB (ED2.0)                                                         
48-5A-B6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             6                                                                                
50-39-55  Cisco SPVTG                             16                                                                                
54-35-30  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             1                                                                                
54-D4-6F  Cisco SPVTG                              5  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco EPC2203 (ED2.0)/Cisco 8485DVB (ED2.0)        
60-2A-D0  Cisco SPVTG                             27  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
68-94-23  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             8                                                                                
70-18-8B  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             7  Ubee EVW3210 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
78-DD-08  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            11  Ubee EVM320B (ED3.0, 8x4)                                                     
7C-B2-1B  Cisco SPVTG                              5                                                                                
80-56-F2  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             1                                                                                
88-9F-FA  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            64  Ubee EVW320B (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
90-4C-E5  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            31  Ubee EVM320B (ED3.0, 8x4)                                                     
90-6E-BB  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            32  Ubee EVW320B (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
BC-85-56  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             5                                                                                
BC-C8-10  Cisco SPVTG                             11  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
C8-FB-26  Cisco SPVTG                             19  Cisco EPC3928 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
E4-48-C7  Cisco SPVTG                             30  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Total:           402
====================================================================================================================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik heb getekend voor 1 jaar contract, weet iemand of je binnen die verplichte termijn van 1 jaar wel van diensten pakket kan wisselen? Bijvoorbeeld van het 90mbit pakket naar het 30mbit pakket, mondeling zeiden ze van niet maar ik kan me niet voorstellen dat ze me niet toestaan om naar 180 over te stappen.

Ik ben met name benieuwd naar de downgrades? Iemand dat al gelukt, ik kan hem gewoon aanklikken in mijn.ziggo.nl ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dus als ik ze bel dat ik ontevreden ben met de prijsverhoging (ze zijn gewoon de duurste ISP in Nederland maar tja ADSL is geen optie hier 12Mbit max) dan kunnen ze me ondanks het contract naar 30 terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ze zijn er zelfs heel open in dat je gewoon per 1 maart kunt opzeggen/wijzigen no matter what. Al is dat volgens mij ook wettelijk vastgelegd hoor. Zou een mooie boel worden als ze opeens de prijzen arbitrair mochten verhogen terwijl er nog een contract loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:39
Ik denk dat ik morgen ook maar eens met mijn baas ga overleggen. Ik wil 10% opslag want , tsja, alles wordt duurder. Eens kijken wat ie zegt.
Aan wie kan ik, als doorsnee consument, mijn toegenomen kosten doorberekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien heb je kinderen die je 10% zakgeld kunt inhouden? :p Anders liggen goede doelen en loterijen ook nog voor de hand. Hoewel zo te zien veel mensen in dit topic er de laatste maanden/jaren (zelfs met succes) een sport van zijn gaan maken om die 10% verhoging bij Ziggo om te buigen in 10% korting }:O

[ Voor 42% gewijzigd door Jerrythafast op 09-01-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Alles ligt eruit op PC5467, geen tv, telefonie of internet. Sinds enkele uren nu. Niets aangekondigd voor onderhoud deze nacht en geen storingsmelding te vinden bij Ziggo. Heb de bereikbaarheid maar even naar mobiel gezet nu.

Edit: Via de link uit het roze gedeelte komen meer meldingen over totaal uitval tevoorschijn. Er lijkt dus toch wat te zijn uitgevallen bij Ziggo.

Edit2: Alles lijkt weer te werken nu.

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 09-01-2015 04:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

FreakNL

Well do ya punk?

sambalbaj schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:14:
eigenlijk best schandalig dat de volopbellen opties die ze afgelopen jaar zo liepen te promoten nu meer dan 10% duurder worden.
Heeft UPC ook gedaan het jaar hiervoor. Freevoipdeal + Cheapconnect + cheap ass Fritz!Boxje van Markplaats FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Jerrythafast schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:13:
Down kan niet (behalve bij een prijswijziging zoals 1 maart 2015 gaat gebeuren). Up kan altijd.
Down kan óók, op 'mijn Ziggo' kan je die wijziging doorgeven, dan gaat het een maand later in.
Staat ook gewoon op Ziggo.nl ;)

Bij mij is het gelukt afgelopen jaar. Z3 aangevraagd, en na 6 maand teruggezet naar Z1.

[ Voor 11% gewijzigd door P.K. op 09-01-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Ik denk niet dat ik nog terug wil naar minder dan 1MB up. Ik heb er nu bijna een maand gebruik van gemaakt en moet zeggen dat het me zeer goed bevalt (van 1Mb naar 9Mb). Nu heb ik pas een maand een ziggo internet abonnement, dus ik ga me niet echt druk maken over 1 euro per maand extra (of eigenlijk 50 cent per maand extra, want ik had al TV via ziggo).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Lager dan 1MB/s up gaat je bij Ziggo ook niet lukken, gezien het laagste pakket 30/3 is :P

Niet megabyte en megabit door elkaar halen :F

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 09-01-2015 09:06 . Reden: Eenheden verwisseld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
ThinkPadd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:08:
Lager dan 1MB/s up gaat je bij Ziggo ook niet lukken, gezien het laagste pakket 30/3 is :P
1MB/s != 1Mbit/s

[ Voor 18% gewijzigd door vlijmen op 09-01-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
P.K. schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:46:
[...]

Down kan óók, op 'mijn Ziggo' kan je die wijziging doorgeven, dan gaat het een maand later in.
Staat ook gewoon op Ziggo.nl ;)

Bij mij is het gelukt afgelopen jaar. Z3 aangevraagd, en na 6 maand teruggezet naar Z1.
Terwijl je een contracts periode voor 1 jaar had afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Euhhh ja, inderdaad :$ Goedemorgen! :z

Ik ken het verschil wel degelijk hoor, maar had niet door dat 3Mbit neerkomt op 0,375MB/s :P Had in gedachten dat het meer was :P
Pagina: 1 ... 108 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]