Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Wat was ook alweer het IP adres om de docsys waardes van je modem te kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Hotzenwalder schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:04:
Wat was ook alweer het IP adres om de docsys waardes van je modem te kunnen zien?
http://192.168.178.1/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
[/quote]
Gelukkig maakt het gros van de kabel klanten nauwelijks gebruik van hun abonnementssnelheid. Voor een beetje browsen op het Internet, wat mail ophalen, Youtube filmpje kijken, etc. heb je echt geen hoge snelheden nodig.
[/quote]

Wat een heldere en technische uitleg Archie, dank hiervoor. Ik ga aan de slag hiermee, ook al weet ik al hoe het er uit komt te zien en de conclusie is. Dan maar even een projectje. Wat blijft is het feit dat er maar enkele downloaders tegelijk hun volle bandbreedte hoeven te gebruiken om deze problemen al te krijgen. Op 800 gezinnen is het niet eens zo gek dat er een paar naast elkaar zitten die dezelfde hobby hebben toch?
Dan kan het in het algemeen in zo'n segment nog wel meevallen maar kan een kleine groep het segment om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:14:
Wat blijft is het feit dat er maar enkele downloaders tegelijk hun volle bandbreedte hoeven te gebruiken om deze problemen al te krijgen. Op 800 gezinnen is het niet eens zo gek dat er een paar naast elkaar zitten die dezelfde hobby hebben toch?
Dan kan het in het algemeen in zo'n segment nog wel meevallen maar kan een kleine groep het segment om zeep helpen.
Notoire downloaders die continu met hun maximale abonnementssnelheid aan het downloaden zijn kunnen inderdaad een behoorlijke impact hebben op het capaciteitsgebruik in een coaxsegment. De impact wordt al minder bij klanten die af en toe wat downloaden op volle snelheid, want dan gaat ook het moment spelen waarop kortstondig een aantal gigabytes aan data wordt gedownload. Daarnaast worden klanten door de kabelbedrijven natuurlijk ook een beetje opgevoed met het idee dat wanneer de snelheid even tijdelijk inzakt dat het dan altijd aan andere oorzaken zal liggen, zoals de gebruikte nieuwserver of drukte op het internet in het algemeen, dan aan de beperkte capaciteit in coaxsegmenten en de overboeking van die beperkte capaciteit door de kabelbedrijven. Op zich een slechte zaak aangezien alle telecombedrijven beloofd hebben om in hun communicatie meer openheid te geven over de werkelijke mogelijkheden van hun netwerk. Speciaal voor een bedrijf als Ziggo dat zich zo in lijkt te zetten voor een Open Samenleving is die constante misleiding van haar eigen klanten een kwalijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
ArChie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:43:
[...]

Op zich een slechte zaak aangezien alle telecombedrijven beloofd hebben om in hun communicatie meer openheid te geven over de werkelijke mogelijkheden van hun netwerk. Speciaal voor een bedrijf als Ziggo dat zich zo in lijkt te zetten voor een Open Samenleving is die constante misleiding van haar eigen klanten een kwalijke zaak.
Mee eens. Ik heb zojuist weken achter elkaar contact gehad met het webcare team, en wat mij na een paar dagen opviel was precies wat jij schrijft. Ze ontwijken geforceerd de vragen over dit item. Maar goed, mijn zoektocht is geeindigd. Zal nog wel even het project afmaken. Daarna blijft mijn probleem waarschijnlijk bestaan. Er is ons best veel gelegen aan een grote bandbreedte namelijk, niet om telkens vol te downloaden, maargewoon omdat dit in onze hobby sfeer ligt. Altijd al geweest vanaf jongs af aan. Zie het als een snelle auto kopen waarmee je ook niet telkens vol gas gaat, maar het toch geweldig vind dat je dat kunt als je even wilt. Zo zien wij de bandbreedte ook, maar nu als we gas willen geven is er net een band lek.

p.s. Kun jij wat nobrainers opnoemen op het gebied van die USB tuners, mag natuurlijk ook een intern kaartje zijn. Als ik maar de juiste hardware heb, de software kom ik wel uit.

[ Voor 7% gewijzigd door bfrqrv op 03-01-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
@Archie: en bij VDSL kennen ze dat begrip niet, coaxsegment? Dus daar zit je veel vaker safe? Nja nooit ergens last van bij Upc, denk dat ik de enige grote/matige downloader ben uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:59:
Maar goed, mijn zoektocht is geeindigd. Zal nog wel even het project afmaken. Daarna blijft mijn probleem waarschijnlijk bestaan.
Als je op de beschreven manier de metingen doet en daarvan een document maakt met de datums en tijdstippen van meten en wat uitleg hoe de metingen gelezen moeten worden, dan kan Ziggo in ieder geval niet meer technisch ontkennen dat er sprake is van een capaciteitsprobleem in jouw coaxsegment. Uiteraard moet je die discussie niet aangaan met de helpdesk of webcare, want dergelijke medewerkers zijn door Ziggo afgericht met het idee dat iedere klant een privé coaxverbinding heeft op de glasvezel. Gewoon je metingen insturen naar klachtenmanagement@office.ziggo.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:59:
p.s. Kun jij wat nobrainers opnoemen op het gebied van die USB tuners, mag natuurlijk ook een intern kaartje zijn. Als ik maar de juiste hardware heb, de software kom ik wel uit.
Aangezien de doelstelling is om met TransEdit van DVBViewer metingen te doen is in principe iedere DVB-C PC-TV tuner met Windows BDA drivers te gebruiken. Voor de veiligheid zou je nog even kunnen controleren of de tuner voorkomt in de lijst met supported devices van DVBViewer. Gewoon zoeken op de term "DVB-C" in de "Vraag & Aanbod" sectie van Tweakers of op Marktplaats. Ook eBay kan een goedkope plek zijn voor dergelijke tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:15:
@Archie: en bij VDSL kennen ze dat begrip niet, coaxsegemetn? Dus daar zit je veel vaker safe?
Iedere techniek heeft zo z'n eigen beperkingen. Bij <x>DSL is dat de kabelafstand tot de centrale. In 2011 was openheid/transparantie een hot item in overheidsland. TNO heeft toen een rapport uitgebracht aan de overheid waar in Appendix B nader wordt ingegaan op de verschillen tussen de infrastructuren:
B 4. Kabelinfrastructuren
Ruim 95% van alle huizen in Nederland zijn aangesloten op de kabel, waarmee de kabel een vrijwel landelijke dekking heeft. Wel zijn er meerdere aanbieders met elk een eigen netwerk. Ziggo en UPC Nederland zijn de grootste aanbieders, met daarnaast twee middenmoters (Delta en CAIWay) en een tiental kleine spelers zoals CAI Harderwijk, Rekam en Kabel Noord.

De kabel onderscheidt zich fundamenteel van de DSL netwerken van de vorige paragraaf. Topologisch heeft een kabelaansluitnetwerk een boom-architectuur die vanuit het concentratiepunt naar de huizen vertakt. Dit in tegenstelling tot een DSL netwerk waarbij elk huis een eigen koperen aansluitlijn tot het concentratiepunt heeft. Vanwege de boomarchitectuur ontvangen alle huizen in een verzorgingsgebied van een concentratiepunt dezelfde signalen. Deze fundamenteel andere architectuur van kabelnetwerken heeft ertoe geleid dat voor de kabel geheel andere technologie is ontwikkeld. Digitale radio- en televisiesignalen worden met DVB-C technologie aan alle huizen in alle verzorgingsgebieden van het aansluitnetwerk gedistribueerd (broadcasting), terwijl klantspecifieke diensten zoals telefonie, internettoegang en video-on-demand alleen worden gedistribueerd in het verzorgingsgebied van het aansluitnetwerk waar de klant woont (narrowcasting).

In de kabelterminologie heet een verzorgingsgebied met een concentratiepunt een kabelsegment. Het topografische concentratiepunt is de optische node of wijkcentrum waar het lokale coax netwerk aan het glasvezelnetwerk is gekoppeld. Elk wijkcentrum is met meerder glasvezels passief gekoppeld aan een lokaal centrum of mogelijk een regionaal centrum. Het kabelnetwerk is samengesteld uit twee delen, een glasvezeldeel om de signalen tussen het wijkcentrum en lokaal of regionaal centrum te transporteren, en een coaxnetwerk om de downstream signalen naar alle huizen in het segment te distribueren en om upstream signalen van alle huizen in het segment te aggregeren. Moderne kabelnetwerken worden
daarom hybride fibre-coax (HFC) netwerken genoemd. Het HFC-netwerk kenmerkt zich door een upstream frequentieband van 25 – 65 MHz in combinatie met een downstream band van 85 – 862 MHz. In de up- en downstream band zijn vaste frequentiekanalen gedefinieerd voor tweeweg toegangsdiensten. Deze kanalen worden gedeeld door meerdere gebruikers.

In een DSL infrastructuur worden alle diensten op uniforme wijze met een IPtransporttechnologie
geleverd: internettoegang, telefonie, radio, televisie en video-on-demand. In een kabelinfrastructuur echter, worden verschillende diensten op technologisch verschillende manieren geleverd:
• internettoegang en telefonie worden met IP geleverd,
• digitale radio en televisie met DVB-C,
• en video-on-demand met DVB-C èn IP.
Met een beetje zoeken is allerlei goede informatie te vinden op het internet over de techniek. Het is daarom triest dat de kabelbedrijven blijven volharden in hun pogingen om dit soort aspecten van hun infrastructuur te verdoezelen.
Nja nooit ergens last van bij Upc, denk dat ik de enige grote/matige downloader ben uit de buurt.
Voor het downloaden zelf zal je ook niet veel merken van het tijdelijk inzakken van de snelheid op de momenten dat de capaciteitsvraag het vaste aanbod overstijgt. Het downloaden gaat immers gewoon verder en duurt dan slechts wat langer dan eigenlijk nodig was geweest. Vervelender is het misschien voor andere klanten die in jouw omgeving via het Internet tegelijkertijd IPTV streaming content van Netflix of andere partijen willen bekijken waardoor ze last krijgen van onderbrekingen tijdens het kijken omdat de streambuffer niet snel genoeg gevuld wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door ArChie op 03-01-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 14-09 14:51
Net voor de kerst een nieuwe tv gekocht. De KDL-42W828B.
Deze tv heeft een Ci module en daarin heb ik de Quantis CI+ 1.3 module gestopt. Nu wil ik graag gebruik maken van interactieve tv.

Helaas krijg ik als ik op de rode knop druk een foutmelding van "itv_012" oftewel geen internet verbinding.

De verbinding heb ik getest en deze werkt.
Tv al van het stroom afgehaald en weer opnieuw opstart
Ci module verwijdert en opnieuw geplaatst.
Postcode gebied gecheckt op storingen, geen storing aanwezig
Tv gecheckt op certificering en hij is gecertificeerd.
Firmware van ci module is up to date
Firmware TV is PKG2.263EUA

Helaas hebben de bovenstaande oplossingen geen resultaat. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 16% gewijzigd door Chris89 op 03-01-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

ArChie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:41:
[...]Vervelender is het misschien voor andere klanten die in jouw omgeving via het Internet tegelijkertijd IPTV streaming content van Netflix of andere partijen willen bekijken waardoor ze last krijgen van onderbrekingen tijdens het kijken omdat de streambuffer niet snel genoeg gevuld wordt.
Dan zullen het partijen moeten zijn die hun content met een flinke bandbreedte aanbieden. Bij Netflix komen de streams zelden boven de 6mbit uit en die snelheid haal je echt wel, ook als het even wat drukker is in je coaxsegment.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermaster
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 14:43

supermaster

super the wooper

@ Chris89

Heb je op je tv ook de netwerkinstellingen goed nagelopen, vaak moet je handmatig kiezen tussen lan en wifi.

Alleen stekker er in doen is niet voldoende.....

Groet en suc6 Henk

master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:08
Chris89 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:47:
Net voor de kerst een nieuwe tv gekocht. De KDL-42W828B.
Deze tv heeft een Ci module en daarin heb ik de Quantis CI+ 1.3 module gestopt. Nu wil ik graag gebruik maken van interactieve tv.

Helaas krijg ik als ik op de rode knop druk een foutmelding van "itv_012" oftewel geen internet verbinding.

De verbinding heb ik getest en deze werkt.
Tv al van het stroom afgehaald en weer opnieuw opstart
Ci module verwijdert en opnieuw geplaatst.
Postcode gebied gecheckt op storingen, geen storing aanwezig
Tv gecheckt op certificering en hij is gecertificeerd.
Firmware van ci module is up to date
Firmware TV is PKG2.263EUA

Helaas hebben de bovenstaande oplossingen geen resultaat. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heb je wel een netwerkkabel er in zitten of een wifi dongel? Anders werkt het niet! Met alleen een CI module heb je geen internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 14-09 14:51
commentator schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:54:
[...]

Heb je wel een netwerkkabel er in zitten of een wifi dongel? Anders werkt het niet! Met alleen een CI module heb je geen internet ;)
Uiteraard zit er gewoon een LAN kabel aangesloten die rechtstreeks naar de Ubee evw3200 gaat. Stom dat ik dat niet direct gemeld heb.
YouTube enzovoort doet het namelijk allemaal gewoon.

Probleem is dus helaas iets complexer dan een kabel aansluiten xD
supermaster schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:52:
@ Chris89

Heb je op je tv ook de netwerkinstellingen goed nagelopen, vaak moet je handmatig kiezen tussen lan en wifi.

Alleen stekker er in doen is niet voldoende.....

Groet en suc6 Henk
Ik heb hem helaas nagelopen en er staat dat verbinding goed is. Bij de apps staat ook een pictogram van Lan.

[ Voor 29% gewijzigd door Chris89 op 03-01-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:42:
Dan zullen het partijen moeten zijn die hun content met een flinke bandbreedte aanbieden. Bij Netflix komen de streams zelden boven de 6mbit uit en die snelheid haal je echt wel, ook als het even wat drukker is in je coaxsegment.
Klein rekensommetje dan maar. 16 keer 50 is 800 Mbps capaciteit in een coaxsegment. Metingen in diverse coaxsegmeten leert dat de omvang van een segment zo'n 500 modems of meer is, maar laten we voor het rekengemak uitgaan van 400 modems. Per modem zijn er 8 downstreams te configureren, ofwel een capaciteit van 400 Mbps per set van 8 downstreams. Voor het rekengemak gaan we uit van een evenredige verdeling door de CMTS, dus 200 modems per set van 8 downstreams. Daarbij gaan we ook voor het gemak even uit van de optimale toestand voor het kabelbedrijf, dus iedereen heeft een EuroDOCSIS 3.0 modem.

Stel dat iedereen in het coaxsegment tegelijkertijd IPTV streaming content wil gaan bekijken, dan is er dus maximaal 400 gedeeld door 200 is 2 Mbps per klant beschikbaar. Dat is minder dan 6 Mbps, dus conclusie is dat niet iedereen tegelijkertijd IPTV met die kwaliteit kan kijken. Stel dat er één klant in zo'n coaxsegment met 180 Mbps gaat downloaden. Blijft over voor de rest: 20 Mbps. 20 gedeeld door 6 is 3 klanten en dan blijft er nog iets over voor wat telefonie wat door gebruik van QoS een hogere prioriteit krijgt door de CMTS. 4 klanten die gelijktijdig iets aan het doen zijn op een populatie van 200 is laag, dus je mag maar hopen dat Ziggo met QoS het IPTV verkeer een wat hogere prioriteit geeft dan download verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Maar daartegen over staat, dat ik na 12 minuten leechen met 50Mb mijn film binnen heb, en daarna 0 aanspraak doe op het netwerk, itt dat ik netflix doe, en uren aanspraak doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:15:
Maar daartegen over staat, dat ik na 12 minuten leechen met 50Mb mijn film binnen heb, en daarna 0 aanspraak doe op het netwerk, itt dat ik netflix doe, en uren aanspraak doe.
Volgens mij ging de discussie met bfrqrv over capaciteit en wat het gelijktijdig gebruik door de andere klanten in het coaxsegment daar voor een effect op hebben. Daarop kom je met een vraag en reactie waarbij ik probeer uit te leggen hoe anderen jouw internet gedrag zouden kunnen ervaren op de momenten dat ze iets tegelijkertijd met jou op het internet willen doen zoals bijvoorbeeld IPTV content bekijken. Net zoals bfrqrv nu vermoedt last te hebben van het bureneffect in zijn coaxsegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar ik vind dat je een schuldvraag boven het debat plaatst, door te zeggen dat het vervelend is dat netflix gebruikers last kunnen hebben van, wie zegt dat ik geen last van hen heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:18:
Ja, maar ik vind dat je een schuldvraag boven het debat plaatst, door te zeggen dat het vervelend is dat netflix gebruikers last kunnen hebben van, wie zegt dat ik geen last van hen heb??
Het gaat helemaal niet om de schuldvraag. Als er iemand schuld heeft dan is dat een kabelbedrijf dat de overboeking van de capaciteit te hoog maakt. Ik probeer je slechts uit te leggen wat de gevolgen kunnen zijn van de beperkte capaciteit. Daarbij geef ik aan dat je waarschijnlijk minder snel zal ervaren dat je download iets langer duurt terwijl haperingen in de weergave van IPTV content doordat de contentbuffer niet tijdig gevuld is wel duidelijk zichtbaar zijn voor een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
ArChie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:26:
[...]

Daarbij geef ik aan dat je waarschijnlijk minder snel zal ervaren dat je download iets langer duurt terwijl haperingen in de weergave van IPTV content doordat de contentbuffer niet tijdig gevuld is wel duidelijk zichtbaar zijn voor een klant.
Zeer helder Archie. Wat mij nog steeds verwonderd is dat er maar zo weinig Mbits te verdelen zijn in een segment. Ik heb zelf last vanaf de verhoging naar 180Mbit ongeveer. In die tijd is Popcorn time ook nog bekend geworden. Als ik kijk naar mijn dochter (15) haar klas zitten ze gewoon allemaal in de avond op Netflix en Popcorn. Als er minimaal 400 gezinnen zijn zit je zonder de echte downloaders al heel snel vol.
Mijn 120 was altijd 120, mijn 150 was altijd 150, maar het lijkt erop dat de 180Mbit sowieso te vroeg is gekomen.

Heel even over DOCSIS 3.1 Archie. Is het zo dat we uiteindelijk theoretisch in ieder geval uit de problemen geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:58:
[...]
Wat mij nog steeds verwonderd is dat er maar zo weinig Mbits te verdelen zijn in een segment. Ik heb zelf last vanaf de verhoging naar 180Mbit ongeveer. In die tijd is Popcorn time ook nog bekend geworden. Als ik kijk naar mijn dochter (15) haar klas zitten ze gewoon allemaal in de avond op Netflix en Popcorn. Als er minimaal 400 gezinnen zijn zit je zonder de echte downloaders al heel snel vol.
Het internet gebruik is o.a. door meer IPTV content en toepassingen aan het veranderen. Ziggo zal niet voor niets hebben besloten om mijn coaxsegment met een derde te verkleinen.
Heel even over DOCSIS 3.1 Archie. Is het zo dat we uiteindelijk theoretisch in ieder geval uit de problemen geraken?
Nee, door andere modulatie technieken en het vergroten van de frequentieband kunnen ze straks de capaciteit vergroten. Verder blijven alle kabel basis principes gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
ArChie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:00:
[...]
Nee, door andere modulatie technieken en het vergroten van de frequentieband kunnen ze straks de capaciteit vergroten. Verder blijven alle kabel basis principes gelijk.
In verhouding blijft het probleem dan gelijk bedoel je? We zullen zien wat de toekomst brengt. Ik kan me niet permitteren om daarop te wachten, dus zojuist de hardware gekocht van iemand op tweakers, en de originele software aangeschaft. Nog even wachten op mijn inlog gegevens en dan heb ik de tool dus ook.

Ik ben aardig handig met Dees en t' Geen alleen bijzonder weinig ervaring met deze DVB-C techniek.
Is het teveel gevraagd om in een paar zinnetjes me de juiste kant op te duwen, of wijst het wel voor zich Archie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Net als enige tijd geleden heb ik in regio hoorn weer last van heel traag internet. Dan houdt het bij 2 Mbit weer op.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:29:
In verhouding blijft het probleem dan gelijk bedoel je? We zullen zien wat de toekomst brengt.
Ja, effectief is het verschil dat ze de capaciteit anderhalf keer kunnen vergroten. Dat gaat echter gepaard met investeringen omdat o.a. de huidige EuroDOCSIS 3.0 modems niet met een firmware update geschikt zijn te maken voor DOCSIS 3.1. Ook zullen er andere modulators moeten komen die geschikt zijn voor de nieuwe DOCSIS 3.1 modulatie types. Nadeel van die nieuwere modulatie types is dat er hogere eisen gesteld worden aan de infrastructuur voor de signaal overdracht. Het lukt Ziggo nu al niet om op mijn adres een storingsvrij signaal te leveren met 256-QAM modulatie, dus verwacht ik niet dat dit zal verbeteren met hogere modulatie types. En vergeet niet dat er momenteel zijn er ook nog genoeg EuroDOCSIS 2.0 modems gebruikt worden, dus de upgrade van EuroDOCSIS 2.0 naar EuroDOCSIS 3.0 is eigenlijk nog niet eens afgerond.

Hoe je het ook wendt of keert, de grootste verbetering wordt bereikt met het verkleinen van de coaxsegmenten, maar dat betekent in veel gevallen dat er gegraven moet gaan worden om de glasvezel door te trekken in de richting van het AOP van de klant en dat is duur. In feite zijn de kabelbedrijven nu al bezig met hun eigen glazen in te gooien door hun campagnes om erop te wijzen dat met de komst van DOCSIS 3.1 er geen glasvezel nodig is. De totaal mogelijke capaciteit van DOCSIS 3.1 waar ze nu mee schermen kunnen ze straks onmogelijk waarmaken zolang niet iedere klant in het kleine grijze straatkastje een eigen optical node heeft voor een privé verbinding met de CMTS, ofwel een coaxsegment grootte van 1. En vergeet niet dat er ook nog RTV signalen via die coaxkabel worden doorgegeven die ruimte in beslag nemen die niet voor DOCSIS 3.1 kan worden aangewend waardoor de genoemde totaal capaciteit voornamelijk een theoretisch getal is.

Overigens kan ik ook zo'n theoretisch getal roepen voor EuroDOCSIS 3.0: 90 * 50 Mbps = 4500 Mbps. Willen de kabelbeddrijven mij uitleggen waarom de klanten nu nog niet van die snelheden hebben? Laten ze volgens hun theorie eens beginnen om morgen 8 * 50 = 400 Mbps abonnementen te introduceren want als we de kabelbedrijven mogen geloven is de omvang van het coaxsegment geen bepalende factor. Vervolgens kunnen ze van die 24x8 EuroDOCSIS 3.0 kabelmodems gaan uitdelen en nog 8 extra Internet downstreams in de ongebruikte ruimte configureren waardoor de klanten naar 24 * 50 = 1200 Mbps kunnen. En met nieuwere EuroDOCSIS 3.0 apparatuur is ook 1024-QAM modulatie mogelijk waardoor de capaciteit nog verder toeneemt. Dan zijn die grote investeringen in DOCSIS 3.1 toch helemaal niet nodig?

[ Voor 6% gewijzigd door ArChie op 04-01-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:36:
[...]

De totaal mogelijke capaciteit van DOCSIS 3.1 waar ze nu mee schermen kunnen ze straks onmogelijk waarmaken zolang niet iedere klant in het kleine grijze straatkastje een eigen optical node heeft voor een privé verbinding met de CMTS, ofwel een coaxsegment grootte van 1.
Ik zal je maar vast verklappen dat UPC in een aantal gebieden reeds glas naar de GV/EV heeft liggen, en op die manier de coaxsegmenten al heeft verkleind. Het zal me dus niets verbazen als ze deze 'traditie' straks voortzetten in het huidige Ziggo gebied.

Ziggo is hier in Utrecht ook al best veel aan het graven in de grond om segmenten te verkleinen, dus het zal me niets verbazen als hier reeds mee begonnen is (als initiatief vanuit het 'oude' management, dus niet onder leiding van Liberty Global). In het afgelopen jaar is het segment in mijn wijk (Utrecht-Centrum) al 2 keer verkleind om de vraag naar bandbreedte bij te kunnen houden.
ArChie schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:36:
[...]

En met nieuwere EuroDOCSIS 3.0 apparatuur is ook 1024-QAM modulatie mogelijk waardoor de capaciteit nog verder toeneemt. Dan zijn die grote investeringen in DOCSIS 3.1 toch helemaal niet nodig?
1 woord: marketing. Ziggo adverteert met dat het feit dat hun netwerk meer capaciteit heeft dan DSL netwerken, en dat willen ze op deze manier duidelijk laten zien aan de klant door ook door te ontwikkelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Laatst online: 23:17
TNO rapport (Engels)

In het rapport worden allerlei alternatieven besproken om meer capaciteit te krijgen op het kabelnetwerk:
- Node splitting
- Oprekking capaciteit (gebruik tot 1Ghz; gaat Telenet (Liberty) in België nu doen)
- Afschakeling analoge + SD televisie = extra capaciteit van internet
- Afschakeling analoge radio = extra upstream capaciteit
- Technologie upgrade: bijvoorbeeld Docsis 3.1

Bevinding: hoe minder gebruikers per wijk/segment/node, hoe lager de overboeking die mogelijk is. Hoe minder gebruikers, hoe groter het risico dat ze tegelijk gebruik maken van internet.

Vraag aan Archie: is DOCSIS 3.1 downwards competible met EuroDOCSIS 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:29:
[...]
Is het teveel gevraagd om in een paar zinnetjes me de juiste kant op te duwen, of wijst het wel voor zich Archie?
Oké, voor iedereen die over een DVB-C PC-TV tuner en TransEdit van DVBViewer beschikt een kleine handleiding voor het zelf controleren van het kabel Internet gebruik in het eigen coaxsegment.

Allereerst moet er voor TransEdit een frequentie configuratie bestand gemaakt worden. De door het kabelmodem gebruikte frequentie(s) voor de Internet downstreams vind je terug in de status pagina van het kabelmodem. Ziggo stelt in haar kabelgebied 16 Internet downstreams beschikbaar in ieder coaxsegment. EuroDOCSIS 2.0 modems heeft maar één van die 16 Internet downstreams geconfigureerd. Eventueel kan de CMTS in de nacht op basis van loadbalancing gegevens besluiten om het EuroDOCSIS modem opdracht te geven te verhuizen naar een andere Internet downstream frequentie. Controleer dus altijd voor het uitvoeren van een meting of de frequentie niet veranderd is. Een EuroDOCSIS 3.0 modem kan afhankelijk van het type meerdere Internet downstreams geconfigreerd hebben.

Van alle gebruikte Internet frequenties maak je een frequentie configuratie INI bestand aan voor TransEdit met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[SATTYPE]
1=4000
2=Ziggo (Internet)

[DVB]
0=16
1=274000,5,6952
2=282000,5,6952
3=290000,5,6952
4=298000,5,6952
5=306000,5,6952
6=314000,5,6952
7=322000,5,6952
8=330000,5,6952
9=338000,5,6952
10=346000,5,6952
11=354000,5,6952
12=362000,5,6952
13=370000,5,6952
14=378000,5,6952
15=386000,5,6952
16=394000,5,6952

In bovenstaand voorbeeld staan alle Internet downstream frequenties voor mijn coaxsegment. In principe kan je je beperken tot de gebruikte frequenties door het kabelmodem. Elke frequentie regel in de [DVB] sectie is als volgt opgebouwd: <regelnummer>=<frequentie in KHz>,<modulatietype (5 = 256-QAM)>,<symbolrate (6952)>. Met regelnummer 0 wordt aangegeven hoeveel frequentie regels er gaan volgen. EuroDOCSIS 2.0 en 3.0 maken gebruik van 256-QAM modulatie en een symbolrate van 6952.

Laad dit Internet downstream configuratie bestand in TransEdit via het menu "File -> Open":
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mAHeu47.png

Links het toevoegde "Ziggo (Internet).ini" configuratie bestand en rechts de inhoud met de geconfigureerde EuroDOCSIS Internet downstreams.

Selecteer nu een Internet downstream frequentie in de lijst en druk op de "Analyze" knop. Er wordt dan een TS Analyzer scherm geopend dat er als volgt uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rfjPAfY.png

Links de frequentie informatie waarmee is afgestemd op de Internet Downstream door de DVB-C PC-TV tuner en rechts de gebruiksinformatie van de Internet downstream. Rechts onderin de totale bitrate van de Internet downstream (51.25 Mbps) en rechts bovenin de twee packet types die in de Internet downstream langskomen. De regels met "Stream Type = Null Packets" (PID 0x1FFF) zijn de lege data packets die gebruikt worden om de bitrate constant op ongeveer 51.Mbps te houden en representeren dus de ongebruikt ruimte in de Internet downstream. De regels met "Stream Type = ?" (PID 0x1FFE) zijn DOCSIS PDU packets waarmee de DOCSIS data naar de kabelmodems van de klant worden gestuurd. In bovenstaand voorbeeld is dus ongeveer 38% van de beschikbare capaciteit (51 Mbps) van deze Internet downstream in gebruik voor data verkeer van alle kabel Internet klanten in het coaxsegment.

Deze analyse stap herhaal je vervolgens voor iedere geconfigureerde Internet DOCSIS frequentie waarmee je een redelijk inzicht krijgt in de actuele Internet drukte in het coaxsegment. Deze analyse kan je uitvoeren wanneer je zelf aan het internetten bent of niet. En gezien het broadcast en gedeelde capaciteit principe van de kabel kan je deze analyse ook uitvoeren als je geen kabel internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:00:
[...]
Ik zal je maar vast verklappen dat UPC in een aantal gebieden reeds glas naar de GV/EV heeft liggen, en op die manier de coaxsegmenten al heeft verkleind. Het zal me dus niets verbazen als ze deze 'traditie' straks voortzetten in het huidige Ziggo gebied.

Ziggo is hier in Utrecht ook al best veel aan het graven in de grond om segmenten te verkleinen, dus het zal me niets verbazen als hier reeds mee begonnen is (als initiatief vanuit het 'oude' management, dus niet onder leiding van Liberty Global). In het afgelopen jaar is het segment in mijn wijk (Utrecht-Centrum) al 2 keer verkleind om de vraag naar bandbreedte bij te kunnen houden.
Ik zou dus graag van klanten uit dergelijke gebieden captures van Internet downstreams ontvangen zodat dit ook gewoon inzichtelijk gemaakt kan worden. Tot op heden heb ik jammer genoeg namelijk bij diverse metingen dit nog niet waargenomen, maar voor de volledigheid en met het oog op de ontwikkelingen zou het goed zijn als van een dergelijke situatie ook een analyse kan worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken het rapport, maar de kabelbedrijven hebben het zelf kennelijk niet gelezen gezien onzin die ze blijven verspreiden. Ga voor de gein maar eens kijken op de Feiten over de kabel pagina van NLkabel. Hoe verschrikkelijk dom kunnen ze zijn. Je blijft lachen.
Vraag aan Archie: is DOCSIS 3.1 downwards competible met EuroDOCSIS 3.0?
Ja, maar met kanttekeningen. Delen van de frequentieband die worden ingezet voor DOCSIS 3.1 modulatie technieken zijn uiteraard niet te gebruiken door de huidige EuroDOCSIS 3.0 modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
ArChie schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Ik zou dus graag van klanten uit dergelijke gebieden captures van Internet downstreams ontvangen zodat dit ook gewoon inzichtelijk gemaakt kan worden. Tot op heden heb ik jammer genoeg namelijk bij diverse metingen dit nog niet waargenomen, maar voor de volledigheid en met het oog op de ontwikkelingen zou het goed zijn als van een dergelijke situatie ook een analyse kan worden toegevoegd.
Archie, jij bent het einde van mijn zoektocht. Ik vermoede dit al na al mijn testen en het is nu bevestigd.
Bedankt voor je tut. Zojuist kon ik exact zien wat er gebeurd in het segment. Het klopt allemaal precies. De kanalen zitten voor 70%vol zonder dat ik zelf gebruik maak van de streams. Als ik volop mee ga doen komen ze alle 8 boven de 90%. Nog steeds had ik volle bandbreedte. Je begrijpt net als ik wat er vanavond gaat gebeuren ;w

Ik begrijp dat je een capture wil ik zal deze spoedig gaan maken, even kijken hoe dat werkt.
Dat was de diagnose, nu nog de cure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
ArChie schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Ik ken het rapport, maar de kabelbedrijven hebben het zelf kennelijk niet gelezen gezien onzin die ze blijven verspreiden. Ga voor de gein maar eens kijken op de Feiten over de kabel pagina van NLkabel. Hoe verschrikkelijk dom kunnen ze zijn. Je blijft lachen.

[...]

Ja, maar met kanttekeningen. Delen van de frequentieband die worden ingezet voor DOCSIS 3.1 modulatie technieken zijn uiteraard niet te gebruiken door de huidige EuroDOCSIS 3.0 modems.
Ja, die 'feiten' had ik inderdaad ook al eens voorbij zien komen. Uiteindelijk heeft elk netwerk z'n beperkingen:
- Bij xDSL ligt dat in het feit dat er gewoon niet meer over zo'n dun koperdraadje verzonden kan worden, zeker als je ook nog eens >1km van de wijkcentrale af woont.
- Kabel is een geschakelde verbinding, dus ook daar zullen we meer en meer capaciteitsissues tegenkomen. Ziggo heeft nogal wat knoppen om aan te draaien, maar dat vergt de nodige planning (node splitsing, vergroten bandbreedte (Mhz) voor internet, nieuwe technologie zoals DOCSIS 3.1)...
- Glasvezel zal ook tegen capaciteitsissues aanlopen, maar met het bijplaatsen/vervangen van apparatuur in de PoPs kun je dat vrij gemakkelijk oplossen. Capaciteit over de glasvezeldraad blijft vrijwel onbeperkt.

Uiteindelijk zal Ziggo ook glasvezel naar de straatkasten (last amplifier, ~20-25 aansluitigen) moeten neerleggen. Het is alleen de vraag of de apparatuur daarvoor ook allemaal in de straatkasten past...

Ik kijk in ieder geval ook naar onze zuiderburen, want ik vermoed dat Telenet (De Grote Netwerf) een testcase is voor Liberty om te zien hoe gemakkelijk/moeilijk je een HFC netwerk kunt upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door SooK op 04-01-2015 15:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:37:
Ik begrijp dat je een capture wil ik zal deze spoedig gaan maken, even kijken hoe dat werkt.
Als je wilt weten hoeveel kabelmodems er in jouw coaxsegment actief zijn, dan heb ik captures nodig van alle 16 Internet downstreams en dus niet alleen van de 8 Internet downstreams waarop jouw kabelmodem is geconfigureerd.

Om te bepalen wat de overige 8 Internet downstreams zijn kan je daarvoor eerst een capture maken van de laagste frequentie waarop je kabelmodem is geconfigureerd. Je doet dit door in TransEdit in het TS Analyzer scherm alleen de regel met "Stream Type = ?" (PID 0x1FFE) te selecteren waarna je mogelijkheid krijgt om op de knop "Start Recording" te drukken. Maak een opname van 45 seconden. Waar het capture bestand terecht komt vindt je terug op het "Analyzer" tablab van de TransEdit Settings onder "Output Directory". Stel het capture bestand ergens via een share op het Internet beschikbaar. De link naar die file kan je via een PM/PB sturen.

Mijn tooltje haalt dan uit die capture de volledige configuratie van Internet up- en downstreams frequenties die ik dan aan je doorgeef voor uitbreiding van het TransEdit configuratie bestand. Daarna maak je op de zelfde manier achter elkaar van alle 16 Internet downstreams een capture van 45 seconden die je zipt en ook weer via een fileshare ter beschikking stelt. Ik haal die bestanden weer door mijn tooltje voor het modem overzicht dat ik dan hier zal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SooK schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:12:
Uiteindelijk zal Ziggo ook glasvezel naar de straatkasten (last amplifier, ~20-25 aansluitigen) moeten neerleggen. Het is alleen de vraag of de apparatuur daarvoor ook allemaal in de straatkasten past...
Gezien de aanvulling van C8H10N4O2 gebeurt dat al hier en daar, maar ik heb zo het vermoeden dat Ziggo en UPC daar alleen werk van maken in de grote steden waar ze daadwerkelijk te maken hebben met glasvezel concurrentie waardoor klanten echt kunnen overstappen als de verbindingen van UPC en Ziggo haperen op de drukke momenten. In de dorpen sturen ze liever een oranje Ziggo bus om initiatieven voor de aanleg van glasvezel te frustreren zodat ze geen investeringen hoeven te doen in de infrastructuur van dat soort gebieden omdat de klanten toch nauwelijks een ander alternatief hebben voor "snel" internet.

Hier in mijn dorp had Ziggo bijvoorbeeld onlangs bij uitstek de kans om tegen relatief lage kosten de glasvezel door te trekken naar alle eindversterker (EV) straatkastjes omdat in verband met de afvalwater scheiding alle straten open moeten en er besloten is om tegelijkertijd de straten op te hogen. Ze hoefden dus alleen maar de glasvezel in de geulen te leggen die toch al gegraven werden. Geen bestratingskosten. In plaats daarvan konden ze nu na de ophoging van de straten al hun straatkastjes gaan laten uitgraven en opnieuw opstellen. Conclusie: het interesseert ze geen bal om hier ook de infrastructuur te moderniseren en "toekomstvast" te zijn zoals ze dat zelf zo mooi noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
GV/EV? grondversterkers/eindversterkers? Kortom glas tot aan net aan de buitenmuur van een groep woningen(ik bedoel het laatste kleine kastje vanwaar het de woningen ingaat)?

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 04-01-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:42:
GV/EV? grondversterkers/eindversterkers?
GroepsVersterkers (GV) en EindVersterkers (EV).
Kortom glas tot aan net aan de buitenmuur van een groep woningen?
Ja, dat is de techniek om de coaxsegmenten steeds kleiner te maken en uiteindelijk een betere oplossing dan te trachten de Internet downstream capaciteit van de coaxkabel uit te breiden. Maar het is wel een duurdere oplossing omdat er gegraven, kabels getrokken en apparatuur geplaatst moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja dat snap ik wel, maar is EV nou dat kastje, klein kastje, vanwaar het de woningen ingaat? En is GV dan de straatkast? En vraag me af hoe dat te herkennnen is , of dat bij jou/iemand al gebeurd is. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 04-01-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:50:
maar is EV nou dat kastje, klein kastje, vanwaar het de woningen ingaat? En is GV dan de straatkast?
Qua omvang zullen die straatkastjes elkaar niet veel ontlopen. De EV is waar jij als klant op bent aangesloten via een multitap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, dat beschouw ik maar als een JA-antwoord. Glasvezel tot aan het kastje, waar de monteur je uitschakelt als je opzegt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
Sjah schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:08:
Ok, dat beschouw ik maar als een JA-antwoord. Glasvezel tot aan het kastje, waar de monteur je uitschakelt als je opzegt dus.
Zie pagina 3

In Nederland is het aantal aansluitingen als volgt:
Wijkkast (node) = 800 (range: 400-2,000)
GV = GroepsVersterker = 130 (range: 100-250)
EV = EindVersterker = 25 (range: 20-50)

Ook al varieert het nogal van gebied tot gebied, maar glasvezel tot de wijkkast zal voor nu gemeengoed zijn. Ik denk dat Ziggo er niet aan ontkomt om dit verder te leggen richting GV/EV in de toekomst. Maar het graven van glasvezel naar GV/EV is relatief goedkoop vergeleken met KPN bij nog max. 75% van de Nederlandse huishoudens glasvezel tot in de meterkast moet leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx SooK, maar over je laatste zin: ik, en jij (?), voel op me klompen aan, dat Ziggo ooit vanaf die verglaasde EV, glas tot bij mij in de huiskamer/bij jou in de meterkast gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
Sjah schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:00:
Tx SooK, maar over je laatste zin: ik, en jij (?), voel op me klompen aan, dat Ziggo ooit vanaf die verglaasde EV, glas tot bij mij in de huiskamer/bij jou in de meterkast gaat doen.
Nee, ik zie Ziggo geen glasvezel tot in de meterkast aanbieden. Over een enkele coax-kabel kun je namelijk meerdere Gbps download aanbieden, alsook >1 Gbps upload. En die capaciteit hoef je potentieel niet te delen met je buren bij glasvezel tot de eindversterkers. (technisch: je hebt >100 segmenten van 8Mhz ter beschikking)

Verder is het koffiedik kijken, maar voor de komende 10 jaren (en dat is enorm lang in technologieland) verwacht ik dat de meeste huishoudens wel voldoende hebben aan internetverbindingen lager dan 1Gbps up/down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
over een aantal jaren ( ruim nemen :+ ) ligt er toch overal Glasvezel, en dan krijg je net als met Gas en Elektra, dat je een "aparte" netwerk dienst krijgt.

die puur het glasvezel netwerk moet onderhouden, en wie jou dan je Internet, Telefoon en TV levert staan zij los van.
en dan zal je ook meer keuze hebben bij wie je wat afneemt.
gezien ze je dan gewoon ook "netwerk" kosten kunnen laten betalen voor het gebruik van de vezel, ongeacht of KPN, Ziggo, Vodafone, of mischien wel een compleet nieuwe aanbieder je verder helpt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Kreeg vanmorgen een mail van Ziggo met een aankondiging van werkzaamheden m.b.t. Digitale tv in de nacht van woensdag op donderdag.
Niets over nieuwe instellingen of iets dergelijks. Alleen:
Na de werkzaamheden
Krijgt u na het onderhoud met Digitale TV geen beeld? Haal de digitale ontvanger dan twee minuten van de stroom en sluit deze daarna weer aan. Binnen enkele ogenblikken kunt u weer televisie kijken.
Valt het misschien tovh nog mee met alle handelingen die moeten worden uitgevoerd als frequentieinstellingen ed, of volgt dit misschien later nog(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realist
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 11:49
GEi schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:01:
Kreeg vanmorgen een mail van Ziggo met een aankondiging van werkzaamheden m.b.t. Digitale tv in de nacht van woensdag op donderdag.

[...]

Valt het misschien tovh nog mee met alle handelingen die moeten worden uitgevoerd als frequentieinstellingen ed, of volgt dit misschien later nog(?).
Woon jij in Gorredijk GEi, ben benieuwd hoe daar de switch is verlopen en wat het verschil is. Voor zover ik begrepen heb zou vandaag in Gorredijk het Ziggo network aangepast worden zodat het meer in lijn komt met dat UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Nee, niet Gorredijk. Ik woon in het Enschedese. Volg wel de ontwikkelingen op de voet, vandaar ook even mijn korte berichtje dat het nu toch wel concreter lijkt te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er alweer nieuwe verhogingen van snelheden?nee toch?? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:33:
Zijn er alweer nieuwe verhogingen van snelheden?nee toch?? :D
Nee.
Ze zijn bezig om het UPC netwerk en het Ziggo netwerk samen te voegen.

http://www.totaaltv.nl/ni...c-officieel-begonnen.html

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 05-01-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
Hoe kan je je aanmelden voor storings met name onderhouds meldingen in de wijk, ik kreeg vroeger mails vanuit een oud systeem maar die hyperlinks werken niet meer.

Zou ook weer graag weten wanneer er onderhoud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

stormfly schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:36:
Hoe kan je je aanmelden voor storings met name onderhouds meldingen in de wijk, ik kreeg vroeger mails vanuit een oud systeem maar die hyperlinks werken niet meer.

Ik me toen hier ingeschreven:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/problemen/onderhoud

[ Voor 15% gewijzigd door IkWilbert op 05-01-2015 11:44 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 03:48
Hi

ja die had ik inderdaad aangevraagd, maar hoop wel de techniek van het commerciele te kunnen scheiden maar wellicht kan dat weer via een selectief uitschrijf menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49
stormfly schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:36:

Als het onderhoud plaatsvindt jouw straat of wijk dan ontvang je een mail
Is er onderhoud in een groter gebied dan staat dat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
GEi schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:01:

[...]

Ik heb de mail over onderhoud ook ontvangen, maar deze mail is niet anders dan de vorige die ik ontvangen heb m.b.t. onderhoud. Denk niet dat deze al iets met de fusie te maken heeft. PC 5467

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:05:
[...]

Nee.
Ze zijn bezig om het UPC netwerk en het Ziggo netwerk samen te voegen.

http://www.totaaltv.nl/ni...c-officieel-begonnen.html
Kunnen ze net zo goed die 2 netwerken apart houden,anders hebben we hier VS toestanden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
hardware-lover schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:12:
[...]

Ik heb de mail over onderhoud ook ontvangen, maar deze mail is niet anders dan de vorige die ik ontvangen heb m.b.t. onderhoud. Denk niet dat deze al iets met de fusie te maken heeft. PC 5467
Ik heb ook een standaard mail gekregen...ook alleen TV "is geraakt" en internet niet

4761 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realist
Hoorde net op de radio dat de fusie in Gorredijk goed lijkt te gaan mensen hoefden alleen maar een nieuwe frequentie en netwerk ID in te geven waarna de ontvanger weer alle zenders kon vinden.

Ben benieuwd wat ze moeten ingeven, volgens de ziggo site nog gewoon 474 en 5555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Dan denk ik dat de mail waar ik eerder vanochtend over berichtte te maken heeft met regulier onderhoud. Nog even afwachten hier in Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Realist schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:39:
Hoorde net op de radio dat de fusie in Gorredijk goed lijkt te gaan mensen hoefden alleen maar een nieuwe frequentie en netwerk ID in te geven waarna de ontvanger weer alle zenders kon vinden.

Ben benieuwd wat ze moeten ingeven, volgens de ziggo site nog gewoon 474 en 5555
Klopt inderdaad, draai zelf al meer dan een maand op deze gegevens. Gisteravond bij mijn ouders even de zenders er opnieuw ingezet.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:26
Realist schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:39:

Het hoeft ook niet altijd moeilijk te zijn ..

in de communicatie richting deze klanten stond alles duidelijk vermeld, enige wat ze nog moesten uitzoeken was hoe ze zenders moeten zoeken voor de tv

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:37
Enige tijd geleden las ik hier over een Ziggo actie bij enkele Mediamarkt vestigingen, 100 euro mediamarkt tegoed en je kon gebruik maken van de reguliere Ziggo actie (tablet, 30 euro, decoder).

Weet iemand of deze actie nog geld en bij welke Mediamarkt vestigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Razenko schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Het hoeft ook niet altijd moeilijk te zijn ..

in de communicatie richting deze klanten stond alles duidelijk vermeld, enige wat ze nog moesten uitzoeken was hoe ze zenders moeten zoeken voor de tv
Voor de gemiddelde 50+'er is dat al behoorlijk moeilijk.
Het zijn hier (in Gorredijk) vooral de oudjes die volledig in paniek raken als ze iets anders moeten doen dan van zender veranderen.
Er staat hier in het dorp een wagen van Ziggo met mensen die hulp bieden.

Het word lachen op de support afdeling van Ziggo als heel nederland moet overstappen.

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 05-01-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
RVE_NL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:01:
Enige tijd geleden las ik hier over een Ziggo actie bij enkele Mediamarkt vestigingen, 100 euro mediamarkt tegoed en je kon gebruik maken van de reguliere Ziggo actie (tablet, 30 euro, decoder).

Naar mijn weten kan je in plaats van de "reguliere" actie een 100 euro tegoedbon krijgen momenteel. Niet beide helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Friese huishoudens zonder veel moeite over op nieuw Ziggo-netwerk
Het koppelen van de televisienetwerken van UPC en Ziggo is in de eerste huishoudens zonder al te veel problemen gebeurd. Maandag ging de megaoperatie van start in het Friese dorp Gorredijk.

Dat meldt een woordvoerder maandag tegen NU.nl. Om 10.00 uur ging bij de dertienduizend huishoudens in Gorredijk het scherm op zwart, waarna zij de ontvangstapparatuur voor digitale tv opnieuw dienen in te stellen.

Om klanten bij te staan heeft Ziggo tientallen medewerkers gereed staan in het gebied. Het aantal klanten met problemen, voornamelijk ouderen, valt volgens de kabelaar mee. Gebruikers van analoge televisie hebben geen last van de omschakeling. Ook voor UPC-klanten verandert er niets.

De zogenoemde 'harmonisatie' van de Ziggo- en UPC-netwerken is een gevolg van de fusie van UPC en Ziggo. De netwerken van de twee kabelaars worden in de loop van de komende maanden landelijk aan elkaar gekoppeld. Uiteindelijk betreft het 2,3 miljoen huishoudens.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de volledigheid nog het aantal kabelmodems in het coaxsegment van bfrqrv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
Cable modems:
====================================================================================================================================
OUI       Manufacturer                         Count  Type                                                                          
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
00-0A-73  Scientific Atlanta                       3                                                                                
00-0B-06  ARRIS Group, Inc.                        2  Motorola SB5100E (ED2.0)                                                      
00-0E-5C  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SB5100E (ED2.0)                                                      
00-0F-21  Scientific Atlanta, Inc                  2                                                                                
00-0F-9F  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SB5100E (ED2.0)                                                      
00-11-1A  ARRIS Group, Inc.                        1                                                                                
00-11-E6  Scientific Atlanta                      12  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-12-25  ARRIS Group, Inc.                        1                                                                                
00-13-71  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SBV5120E (ED2.0)                                                     
00-14-E8  ARRIS Group, Inc.                        9  Motorola SBV5120E (ED2.0)                                                     
00-14-F8  Scientific Atlanta                      19  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-15-2F  ARRIS Group, Inc.                        5  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-15-CF  ARRIS International                     16  Arris TM702B (ED3.0, 4x4)/TM602B (ED2.0)                                      
00-16-92  Scientific-Atlanta, Inc.                11  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-19-5E  ARRIS Group, Inc.                       18  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-1A-AD  ARRIS Group, Inc.                       16  Motorola SB5101E (ED2.0)                                                      
00-1A-C3  Scientific-Atlanta, Inc                  2  Cisco 8455DVB (ED2.0)                                                         
00-1B-D7  Scientific Atlanta, A Cisco              3  Scientific Atlanta EPC2203 (ED2.0)                                            
00-1B-DD  ARRIS Group, Inc.                        5  Motorola SB5101E (ED2.0)/SBV5121E (ED2.0)                                     
00-1C-EA  Scientific-Atlanta, Inc                 14  Scientific Atlanta EPC2203 (ED2.0)                                            
00-1F-C4  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-21-43  ARRIS Group, Inc.                       14  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-22-10  ARRIS Group, Inc.                        9  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-22-CE  Cisco, Service Provider Vide             2  Scientific Atlanta EPC2203 (ED2.0)                                            
00-23-ED  ARRIS Group, Inc.                        5  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-23-EE  ARRIS Group, Inc.                        5  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-25-2E  Cisco SPVTG                              2  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                    
00-26-5B  Hitron Technologies. Inc                 1                                                                                
00-26-5E  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2  Ubee EVM3200 (ED3.0, 8x4)                                                     
08-3E-8E  Hon Hai Precision Ind.Co.Ltd             3                                                                                
08-80-39  Cisco SPVTG                              2                                                                                
0C-60-76  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2  Ubee EVM3200 (ED3.0, 8x4)                                                     
0C-84-DC  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             5                                                                                
0C-EE-E6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2                                                                                
10-5F-49  Cisco SPVTG                             10  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
18-55-0F  Cisco SPVTG                             38                                                                                
18-59-33  Cisco SPVTG                             18  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
1C-3E-84  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2                                                                                
24-37-4C  Cisco SPVTG                             10                                                                                
24-76-7D  Cisco SPVTG                             16  Cisco EPC3208 (ED3.0, 8x4)                                                    
38-B1-DB  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2                                                                                
38-C8-5C  Cisco SPVTG                              5  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
3C-77-E6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             9                                                                                
48-44-87  Cisco SPVTG                              6  Cisco 8485DVB (ED2.0)                                                         
48-5A-B6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             3                                                                                
50-39-55  Cisco SPVTG                             24                                                                                
54-35-30  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            10                                                                                
54-D4-6F  Cisco SPVTG                              3  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco EPC2203 (ED2.0)/Cisco 8485DVB (ED2.0)        
60-2A-D0  Cisco SPVTG                             44  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
68-94-23  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            11                                                                                
70-18-8B  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             8  Ubee EVW3210 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
78-DD-08  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            24  Ubee EVM320B (ED3.0, 8x4)                                                     
7C-B2-1B  Cisco SPVTG                             12                                                                                
80-56-F2  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             5                                                                                
88-9F-FA  Hon Hai Precision Ind. Co.,L           187  Ubee EVW320B (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
90-4C-E5  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            57  Ubee EVM320B (ED3.0, 8x4)                                                     
90-6E-BB  Hon Hai Precision Ind. Co.,L           106  Ubee EVW320B (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
BC-85-56  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             5                                                                                
BC-C8-10  Cisco SPVTG                             19  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
C8-FB-26  Cisco SPVTG                             67  Cisco EPC3928 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
E4-48-C7  Cisco SPVTG                             78  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Total:           982
====================================================================================================================================

Dat is hoger dan in andere delen van het voormalig Ziggo/Multikabel netwerk waar ik DOCSIS capture bestanden van ontvangen heb.

Ter vergelijking ook een meting in Delta/ZeelandNet gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 18:18
RVE_NL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:01:

Die actie was er, en gold tot 31-10-2014.
O.a. in Groningen en Drachten.

Mijn schoonmoeder heeft er ook gebruikt van gemaakt.
ze kon kiezen;
- €100
- Gratis Decoder
- Recoder voor €50

Plus een €100 bon extra.

Ze heeft nu een recorder, en vandaag de bon gebruikt om een ipad te kopen.
Ze had ook de bon kunnen gebruiken om de €50 voor de recorder te betalen en €50 over te houden, maar dat vond ze zonde...

Dit was een actie in de MM winkels met een "Ziggo" punt.
Er is volgens mij weinig ruchtbaarheid aan gegeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Medic op 05-01-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realist
unfor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:08:
[...]

Voor de gemiddelde 50+'er is dat al behoorlijk moeilijk.
Het zijn hier (in Gorredijk) vooral de oudjes die volledig in paniek raken als ze iets anders moeten doen dan van zender veranderen.
Er staat hier in het dorp een wagen van Ziggo met mensen die hulp bieden.

Het word lachen op de support afdeling van Ziggo als heel nederland moet overstappen.
En wat is nu bij jullie in Gorredijk de frequentie, symbolrate en netwer ID geworden. Ik ben benieuwd of dat net als bij UPC nu 164 is i.p.v. 474 nu bij ziggo. Ik vraag dat omdat er hier een hele batterij downstream MUX-en zit voor internet in de omgeving van 164 mhz.

Verder zou ik ook willen weten of er nu 30 i.pv. 25 analoge zenders beschikbaar zijn in de nieuwe omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
op 164mhz zit hier gewoon een transportstream tbv Digitale TV..

welke zenders er op zitten weet ik zo even niet

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
474.000 & 5555

Geen flauw idee hoeveel analoge zenders.
Ik kom sowiezo nooit verder dan NL 1,2 en 3 ;)

[ Voor 77% gewijzigd door unfor op 05-01-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hmm met 474 en 5555 zou het dus mooi uit komen als ze hier gaan harmoniseren, in principe zou ( op mn enigma2 bak na ) alles gewoon zelf moeten bedenken dat er nieuwe zender indelingen zijn en door moeten voeren...?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het aantal kabelmodems in een coaxsegment in de gemeente Waddinxveen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Cable modems:
OUI       Manufacturer                         Count  Type                                                                          
00-0B-06  ARRIS Group, Inc.                        5  Motorola SB5100E (ED2.0)                                                      
00-0E-5C  ARRIS Group, Inc.                        6  Motorola SB5100E (ED2.0)                                                      
00-11-1A  ARRIS Group, Inc.                        1                                                                                
00-11-80  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SBV5120E (ED2.0)                                                     
00-12-25  ARRIS Group, Inc.                        3                                                                                
00-12-C9  ARRIS Group, Inc.                        1                                                                                
00-13-71  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SBV5120E (ED2.0)                                                     
00-14-E8  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SBV5120E (ED2.0)                                                     
00-15-2F  ARRIS Group, Inc.                        6  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-15-CF  ARRIS International                      1  Arris TM702B (ED3.0, 4x4)/TM602B (ED2.0)                                      
00-19-47  Scientific Atlanta, A Cisco              1  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-19-5E  ARRIS Group, Inc.                        6  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-1A-AD  ARRIS Group, Inc.                        5  Motorola SB5101E (ED2.0)                                                      
00-1A-C3  Scientific-Atlanta, Inc                  2  Cisco 8455DVB (ED2.0)                                                         
00-1B-D7  Scientific Atlanta, A Cisco              1  Scientific Atlanta EPC2203 (ED2.0)                                            
00-1B-DD  ARRIS Group, Inc.                        3  Motorola SB5101E (ED2.0)/SBV5121E (ED2.0)                                     
00-1C-EA  Scientific-Atlanta, Inc                  1  Scientific Atlanta EPC2203 (ED2.0)                                            
00-21-43  ARRIS Group, Inc.                        5  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-22-10  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-23-A2  ARRIS Group, Inc.                        1                                                                                
00-23-A3  ARRIS Group, Inc.                        1                                                                                
00-23-ED  ARRIS Group, Inc.                        4  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-23-EE  ARRIS Group, Inc.                        1  Motorola SBV5121E (ED2.0)                                                     
00-26-5E  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             6  Ubee EVM3200 (ED3.0, 8x4)                                                     
08-3E-8E  Hon Hai Precision Ind.Co.Ltd             2                                                                                
08-80-39  Cisco SPVTG                              1                                                                                
0C-60-76  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             3  Ubee EVM3200 (ED3.0, 8x4)                                                     
0C-84-DC  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             4                                                                                
0C-EE-E6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             1                                                                                
10-5F-49  Cisco SPVTG                              3  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
18-55-0F  Cisco SPVTG                             12                                                                                
18-59-33  Cisco SPVTG                              8  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
1C-3E-84  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             3                                                                                
24-37-4C  Cisco SPVTG                              2                                                                                
24-76-7D  Cisco SPVTG                             10  Cisco EPC3208 (ED3.0, 8x4)                                                    
38-C8-5C  Cisco SPVTG                              3  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
3C-77-E6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             4                                                                                
48-44-87  Cisco SPVTG                              7  Cisco 8485DVB (ED2.0)                                                         
48-5A-B6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             5                                                                                
50-39-55  Cisco SPVTG                             24                                                                                
54-35-30  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             3                                                                                
54-D4-6F  Cisco SPVTG                              3  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco EPC2203 (ED2.0)/Cisco 8485DVB (ED2.0)        
60-2A-D0  Cisco SPVTG                             41  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
68-94-23  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             6                                                                                
70-18-8B  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             9  Ubee EVW3210 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
78-8D-F7  Hitron Technologies. Inc                 1                                                                                
78-DD-08  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            10  Ubee EVM320B (ED3.0, 8x4)                                                     
7C-B2-1B  Cisco SPVTG                             17                                                                                
80-56-F2  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             1                                                                                
88-9F-FA  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            56  Ubee EVW320B (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
90-4C-E5  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            19  Ubee EVM320B (ED3.0, 8x4)                                                     
90-6E-BB  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            47  Ubee EVW320B (ED3.0, 8x4, WLAN)                                               
BC-85-56  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             5                                                                                
BC-C8-10  Cisco SPVTG                              7  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
C8-FB-26  Cisco SPVTG                             22  Cisco EPC3928 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
E4-48-C7  Cisco SPVTG                             38  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
                                Total:           450

Tot nog toe gemeten het kleinste coaxsegment qua kabelmodem omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm 450 is niet veel, zal eens kijken ( lees terug zoeken ) hoe je dat ook al weer achterhaalt enzo :p
ben wel benieuwd hoeveel er hier op zitten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De situatie van bfrqrv is dus op zeker een gevalletje "iets" te groot segment. Ik ben heel benieuwd hoe Ziggo hiermee om zal gaan als hij met deze info komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Vandaag deed ineens alleen NPO1 het via de ontvanger. Opnieuw scannen gaf 0 zenders als resultaat. De oude frequentie etc aanpassen naar 474.00 / 5555 gaf hetzelfde resultaat. Pas na het herstarten van de ontvanger kregen we weer de zenders tevoorschijn met 474.00 / 5555. Vreemd.

En gelukkig zijn de problemen met de Ziggo TV iPad app ook weer opgelost. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tackleberry op 05-01-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---==AiRWoLf==---
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 06:01
Dit zijn de datums voor de harmonisatie:
code:
1
knip

ze zijn dus nog wel even zoet met decoders opnieuw instellen

[ Voor 84% gewijzigd door ---==AiRWoLf==--- op 23-01-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er blijven verrassingen komen! Los van het plotselinge bestaan van een planning (voor iets waarvan Ziggo een week geleden nog zeker wist dat er geen planning van te maken was), blijken er twee Alkmaren en twee Den Hagen te bestaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Emmen is de volgende proeftuin als Ziggo / UPC hier tevreden op terug kijken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 02:53

j1nx

Geek - Enjoying life

SMSfreakie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:30:
Emmen is de volgende proeftuin als Ziggo / UPC hier tevreden op terug kijken
Ik zeg, kom maar op!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vind ik ook, zolang het even een kwestie is van de decoders kietelen vind ik het prima. :P

helaas moet ik nog 30 dagen geduld hebben :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens, volgens TotaalTV worden klanten 10 dagen voor de overgang middels een brief geïnformeerd. Als ik het lijstje wat AiRWoLf heeft geplaatst moet geloven komt die brief dus morgen. Weten we gelijk of die lijst authentiek is.

EDIT: Toch niet helemaal. Emmen gaat sowieso de volgende worden, gevolgd door Mill. Dit is al bevestigd door Ziggo via hun actievoorwaarden. Dus Gorredijk-Emmen-Mill staat vast, daarna zal vermoedelijk het lijstje van AiRWoLf verder worden afgewerkt. Waar komt dat lijstje eigenlijk vandaan?

[ Voor 48% gewijzigd door Jerrythafast op 05-01-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---==AiRWoLf==---
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 06:01
blabla

[ Voor 93% gewijzigd door ---==AiRWoLf==--- op 23-01-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha, nice :)

Ik vind dat het eigenlijk allemaal best kort op elkaar zit. In de uitlatingen naar de media is het steeds van "we gaan het evalueren en als het goed is gegaan doen we langzaam de rest van het land". Deze planning zegt iets heel anders: we beginnen met Gorredijk, wachten een weekje, en doen er dan elke 2 á 3 dagen een regio bij. Dat is toch behoorlijk rap of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
Jerrythafast schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:31:
Aha, nice :)

Ik vind dat het eigenlijk allemaal best kort op elkaar zit. In de uitlatingen naar de media is het steeds van "we gaan het evalueren en als het goed is gegaan doen we langzaam de rest van het land". Deze planning zegt iets heel anders: we beginnen met Gorredijk, wachten een weekje, en doen er dan elke 2 á 3 dagen een regio bij. Dat is toch behoorlijk rap of niet?
Als gebleken was dat het goed ging wilden ze zo snel mogelijk het afwerken volgens mij dus klopt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realist
Als ik naar het lijstje van AiRWoLf kijk krijg ik de neiging om te zeggen dat afschakeling van Analoge TV nabij is het verschil tussen ATV clients en DTV Clients is niet meer zo groot.

ATV Clients 2407808
DTV Clients 2337892
Verschil 69916 = +/- 3% Analoge clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:43
Realist schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:46:
Als ik naar het lijstje van AiRWoLf kijk krijg ik de neiging om te zeggen dat afschakeling van Analoge TV nabij is het verschil tussen ATV clients en DTV Clients is niet meer zo groot.

ATV Clients 2407808
DTV Clients 2337892
Verschil 69916 = +/- 3% Analoge clients
Hoeft opzich nog niet te betekenen dat iedereen digitaal kijkt, bij veel mensen is een 2e TV op bijvoorbeeld de slaapkamer nog steeds enkel analoog. Het zal waarschijnlijk een hoop irritatie oproepen als mensen daarvoor ook aan de digitale receiver moeten (al wordt het met de smartcard-loze kanalen vanuit UPC wel makkelijker), en nu met alle abonnementswijzigingen die eraan zitten te komen lijkt me dat sowieso niet het juiste moment. Zal vast nog minimaal een jaar of 2 duren.
Jerrythafast schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:20:
Er blijven verrassingen komen! Los van het plotselinge bestaan van een planning (voor iets waarvan Ziggo een week geleden nog zeker wist dat er geen planning van te maken was), blijken er twee Alkmaren en twee Den Hagen te bestaan! :D
Met Alkmaar bedoelen ze denk ik het hele ex-Multikabel gebied wat nooit in kleinere stukjes is geknipt (als ik in Haarlemmermeer naar kanalen zoek staat er ook nog steeds 'Ziggo Alkmaar' in beeld). Om te voorkomen dat ze bijna de hele provincie Noord-Holland in één keer over dienen te zetten knippen ze dat blijkbaar in 2 stukken. Bij Den Haag zal er wel een soortgelijke reden zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door FlorisD op 06-01-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 15-09 16:49

Nox

Noxiuz

ArChie schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:41:
[...]

Gezien de aanvulling van C8H10N4O2 gebeurt dat al hier en daar, maar ik heb zo het vermoeden dat Ziggo en UPC daar alleen werk van maken in de grote steden waar ze daadwerkelijk te maken hebben met glasvezel concurrentie waardoor klanten echt kunnen overstappen als de verbindingen van UPC en Ziggo haperen op de drukke momenten. In de dorpen sturen ze liever een oranje Ziggo bus om initiatieven voor de aanleg van glasvezel te frustreren zodat ze geen investeringen hoeven te doen in de infrastructuur van dat soort gebieden omdat de klanten toch nauwelijks een ander alternatief hebben voor "snel" internet.

Hier in mijn dorp had Ziggo bijvoorbeeld onlangs bij uitstek de kans om tegen relatief lage kosten de glasvezel door te trekken naar alle eindversterker (EV) straatkastjes omdat in verband met de afvalwater scheiding alle straten open moeten en er besloten is om tegelijkertijd de straten op te hogen. Ze hoefden dus alleen maar de glasvezel in de geulen te leggen die toch al gegraven werden. Geen bestratingskosten. In plaats daarvan konden ze nu na de ophoging van de straten al hun straatkastjes gaan laten uitgraven en opnieuw opstellen. Conclusie: het interesseert ze geen bal om hier ook de infrastructuur te moderniseren en "toekomstvast" te zijn zoals ze dat zelf zo mooi noemen.
Dit is ook de tactiek van KPN, Eurofiber en dergelijke vezelboeren. Gaat er een weg open? Mooi, flikker vol die geul.

De kosten voor een stukje glas vallen ronduit in het niet bij herbestraten. Het is alleen vervelend als er geen weg open gaat dat er dan vaak nog economische reden is om de abonnee's in een te groot segment te laten zwemmen.

Hopelijk gaat die oude analoge meuk van de kabel, en snel, want dan is er weer zat ruimte.

Een HFC is uiteraard dé manier om triple-play aan te bieden. IPTV legt wel een zware last op je netwerk ondanks dat je met multicast redelijk wat kan doen. In the end heb je gewoon gigabit over je laatst 50 meter koper. Maar zelfs de meest hongerige multimedia-applicaties gaan geen gigabit vol trekken. 8k 120hz gaat zo'n 100mbit kosten. En dan heb je tv-kwaliteit waarbij er geen enkele noodzaak meer is om dat te verbeteren omdat je het niet ziet. Alleen zullen de tv-boeren wel weer wat verzinnen (gebogen tv-kanalen of driedimensionale ongein) om meer te verstoken. Maar de compressie wordt ook steeds en steeds beter gelukkig.

Ik denk dat het wel mee gaat vallen, voor Internet/IP is glas het beste maar voor de live TV is een broadcast zoals kabel weer het beste.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een Dreambox (of ander Linux-kastje) gebruiken bij Ziggo? Is die na de wijzigingen nog te gebruiken? Ik hoop dat ik met de Kabelscan van Open PLi gewoon verder kan waar ik gebleven was, misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:20:
Tjonge, hebben die bedrijfsfantasten weer de waarheid niet verteld? Wat een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Verstekbakker schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:51:
Zijn er hier mensen die een Dreambox (of ander Linux-kastje) gebruiken bij Ziggo? Is die na de wijzigingen nog te gebruiken? Ik hoop dat ik met de Kabelscan van Open PLi gewoon verder kan waar ik gebleven was, misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft...
Ik heb alleen ervaring met de frequentiewijziging naar 474 en dat ging goed. Een kabelscan werkt nog steeds met mijn Openpli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
FlorisD schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:50:
Hoeft opzich nog niet te betekenen dat iedereen digitaal kijkt, bij veel mensen is een 2e TV op bijvoorbeeld de slaapkamer nog steeds enkel analoog. Het zal waarschijnlijk een hoop irritatie oproepen als mensen daarvoor ook aan de digitale receiver moeten (al wordt het met de smartcard-loze kanalen vanuit UPC wel makkelijker), en nu met alle abonnementswijzigingen die eraan zitten te komen lijkt me dat sowieso niet het juiste moment. Zal vast nog minimaal een jaar of 2 duren.
Klopt. De TV op onze slaapkamer werkt nog prima, maar heeft geen DVB-C tuner. Voor een apart settopbox is eigenlijk geen plek en volgens mij zijn er ook geen simpele HDMI DVB-C tuners die net als een soort Chromecast werken. Al die 'onzin' van een settopbox heb ik niet nodig, maar waarschijnlijk is er meer elektronica voor het verwerken van het signaal nodig, dan voor het verwerken van een simpel MKV/AVI bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:20:
[...]

Dit is ook de tactiek van KPN, Eurofiber en dergelijke vezelboeren. Gaat er een weg open? Mooi, flikker vol die geul.

De kosten voor een stukje glas vallen ronduit in het niet bij herbestraten. [...]
En dat is nu een heel erg leuke. Want dit gaat de telecombedrijven / eigenaren van de buizen en leidingen een heleboel geld kosten vanaf 2018.

Alle kabels die te maken hebben met een openbaar telecommunicatienetwerk vallen onder de werking van de Telecommunicatiewet (Tw). Op grond van die wet moeten gemeenten telecommunicatiekabels in de gemeentegrond gedogen. Gemeenten mogen dus de ligging ervan wettelijk gezien niet verbieden of tegenhouden.

Maar in de Tw is een beperking opgenomen voor die gedoogplicht. Deze is er gekomen omdat er bij de liberalisatie van de telecommarkt zijn zeer veel mantelbuizen zijn gelegd, waarvan naar schatting meer dan de helft nooit meer worden gevuld met glasvezelkabels.

In dat kader spreekt de Tw over 'voorzieningen'. Voorzieningen die zijn gelegd voor 1 februari 2007 moeten worden gedoogd tot 1 januari 2018, voorzieningen gelegd na 1 februari 2007 moeten 10 jaar worden gedoogd.

Met voorzieningen worden bijvoorbeeld lege (ongebruikte) mantelbuizen bedoeld, maar ook 'donker glas' of ongebuikte telefoon/koperkabels van oude telefoonnetwerken.

Tot zover dit. Maar waar het de telecommunicatiebedrijven veel geld gaat kosten is dat gemeenten geen belastingen mogen heffen voor kabels die zij verplicht zijn te gedogen. En wanneer de gedoogplicht na 2018 ophoudt, gaan gemeenten massaal belasting heffen op ongebruikte voorziningen in de grond. En dat kan bv. KPN wel eens miljoenen gaan kosten! Want die hebben immers nog het meerdere generaties oud en niet meer gebruikt telefoonnet in de grond zitten.

De theorie en rechtvaadriging van dit beleid en dit stukje wetgeving zit hem erin dat de telecombedrijven al sinds de invoering van de Tw verplicht zijn geweest om in onbruik geraakte kabels (dus bv. het niet meer gebruikte telefoonnet) uit de grond te verwijderen. En die verplichting hebben ze (tot nu toe) massaal steeds ontdoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:25
Weet iemand of er momenteel nog extra overstap acties te vinden zijn?
Wij willen binnenkort over naar Ziggo nl. De mediamarkt actie is afgelopen begrijp ik? ledendeals.nl had eind vorig jaar een vergelijkbare actie met een waardebon van 100euro maar ook die is afgelopen.
Uiteraard de tablet/recorder/extra korting is standaard mooi maar meer korting is natuurlijk altijd mooi meegnomen. Dus; anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:48:
[...]

Ik heb alleen ervaring met de frequentiewijziging naar 474 en dat ging goed. Een kabelscan werkt nog steeds met mijn Openpli.
hier ook.. alleen mokt mn cccam ( kaart in de ontvanger en verder geen andere clients op die kaart ) er tegenwoordig meer mee dan vroeger..
-Niels- schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:06:
Weet iemand of er momenteel nog extra overstap acties te vinden zijn?
Wij willen binnenkort over naar Ziggo nl. De mediamarkt actie is afgelopen begrijp ik? ledendeals.nl had eind vorig jaar een vergelijkbare actie met een waardebon van 100euro maar ook die is afgelopen.
Uiteraard de tablet/recorder/extra korting is standaard mooi maar meer korting is natuurlijk altijd mooi meegnomen. Dus; anyone?
Je zou kunnen kijken wat UPC nog als acties heeft, en mischien dat Ziggo ( m.u.v. de horizonbox etc ) nog wat leuks kan maken er van?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Had bij mijn ouders vooraf de Humax opnieuw ingesteld, maar kon gisteravond mooi nog een keer alles instellen. Humax gaf aan geen signaal meer te hebben. Vreemd, maar het draait inmiddels weer.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een opmerking over de eerder geposte "harmonisatie planning". Deze klopt niet. Zelfs de meest actuele datum is nog niet definitief en ook de andere data en plaatsen kunnen nog wijzigen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
Ok, helder. Welkom in dit topic trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:22:
[...]

En dat is nu een heel erg leuke. Want dit gaat de telecombedrijven / eigenaren van de buizen en leidingen een heleboel geld kosten vanaf 2018.

Alle kabels die te maken hebben met een openbaar telecommunicatienetwerk vallen onder de werking van de Telecommunicatiewet (Tw). Op grond van die wet moeten gemeenten telecommunicatiekabels in de gemeentegrond gedogen. Gemeenten mogen dus de ligging ervan wettelijk gezien niet verbieden of tegenhouden.

Maar in de Tw is een beperking opgenomen voor die gedoogplicht. Deze is er gekomen omdat er bij de liberalisatie van de telecommarkt zijn zeer veel mantelbuizen zijn gelegd, waarvan naar schatting meer dan de helft nooit meer worden gevuld met glasvezelkabels.

In dat kader spreekt de Tw over 'voorzieningen'. Voorzieningen die zijn gelegd voor 1 februari 2007 moeten worden gedoogd tot 1 januari 2018, voorzieningen gelegd na 1 februari 2007 moeten 10 jaar worden gedoogd.

Met voorzieningen worden bijvoorbeeld lege (ongebruikte) mantelbuizen bedoeld, maar ook 'donker glas' of ongebuikte telefoon/koperkabels van oude telefoonnetwerken.

Tot zover dit. Maar waar het de telecommunicatiebedrijven veel geld gaat kosten is dat gemeenten geen belastingen mogen heffen voor kabels die zij verplicht zijn te gedogen. En wanneer de gedoogplicht na 2018 ophoudt, gaan gemeenten massaal belasting heffen op ongebruikte voorziningen in de grond. En dat kan bv. KPN wel eens miljoenen gaan kosten! Want die hebben immers nog het meerdere generaties oud en niet meer gebruikt telefoonnet in de grond zitten.

De theorie en rechtvaadriging van dit beleid en dit stukje wetgeving zit hem erin dat de telecombedrijven al sinds de invoering van de Tw verplicht zijn geweest om in onbruik geraakte kabels (dus bv. het niet meer gebruikte telefoonnet) uit de grond te verwijderen. En die verplichting hebben ze (tot nu toe) massaal steeds ontdoken.
dan schuiven ze oude en niet gebruikte leidingen tegen die tijd wel samen met het kopernet in een aparte BV om nog wat uit te faseren en die dan een keer failliet mag gaan. Kunnen de gemeenten het alsnog opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:20:
[...]

Klinkt mooi, maar ook die partijen hebben geen gebruik gemaakt van de gelegenheid. Mogelijk nog dommer dan het verstek laten gaan van Ziggo, want als gevolg van het ophogen van de straten heeft nagenoeg elke bewoner na afloop de voortuin kunnen ophogen om geen vijver te krijgen. Bij uitstek het moment dus om een glasvezel door de voortuinen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 15-09 16:49

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:22:
[...]

Mooi, dat is lekker cheap dark fiber inkopen als ik het goed lees. Gigabits voor mij alleen :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Crosspost uit HK, er is uiteraard een ziggo topic..

Ik heb mijn CI+ module + ziggo smartcard verkocht via MP, en krijg nu zojuist een mailtje van de koper dat alles goed is aangekomen maar dat de smartcard niet geactiveerd kan worden, omdat deze al is geactiveerd...

Ik had geen idee dat dit zo werkte, maargoed, even klantenservice bellen. Ik had alle gegevens, behalve de geboortedatum van mijn oude huisbaas (studentenkamer)....en toen wilden ze niet meer meewerken.

Contact opgenomen met mijn huisbaas maar vermoed niet dat deze de moeite gaat nemen om met Ziggo te bellen. Weet iemand nog andere mogelijkheden tot deactiveren van een smartcard?

In het kleine-mededelingen topic werd de suggestie gegeven dat je dit kan doen via het inloggen op een mijn ziggo account, maar deze bestaat al met het betreffende klantnummer.

Natuurlijk belachelijk dat je iets fysiek koopt, en je het niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Crosspost uit HK, er is uiteraard een ziggo topic..

Ik heb mijn CI+ module + ziggo smartcard verkocht via MP, en krijg nu zojuist een mailtje van de koper dat alles goed is aangekomen maar dat de smartcard niet geactiveerd kan worden, omdat deze al is geactiveerd...

Ik had geen idee dat dit zo werkte, maargoed, even klantenservice bellen. Ik had alle gegevens, behalve de geboortedatum van mijn oude huisbaas (studentenkamer)....en toen wilden ze niet meer meewerken.

Contact opgenomen met mijn huisbaas maar vermoed niet dat deze de moeite gaat nemen om met Ziggo te bellen. Weet iemand nog andere mogelijkheden tot deactiveren van een smartcard?

In het kleine-mededelingen topic werd de suggestie gegeven dat je dit kan doen via het inloggen op een mijn ziggo account, maar deze bestaat al met het betreffende klantnummer.

Natuurlijk belachelijk dat je iets fysiek koopt, en je het niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
Gewoon je huisbaas uitleggen dat de nieuwe eigenaar op zijn kosten films kan bestellen, misschien dat hij dan wat sneller bij Ziggo aan de telefoon hangt.
Pagina: 1 ... 107 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]