[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Als Albantar het nu gewoon ff in het andere topic zet en hier ff laat weten dat het daar staat, hoeft ie geen 1001 DM's te sturen. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bra-Jo schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:39:
Als Albantar het nu gewoon ff in het andere topic zet en hier ff laat weten dat het daar staat, hoeft ie geen 1001 DM's te sturen. :P
En dan 100 boekspoilers lezen? No thank you.

Omdat er meer mensen geïnteresseerd lijken, voor een keer 1 uitzondering dan maar?
Lezen alleen als spoilers over The Wall je niet boeien:
spoiler:
The Wall is niet alleen een fysieke barrière, maar ook een magische barrière. White Walkers kunnen er niet door.

In de boeken worden Sam en Gilly door een karakter die "Coldhands" wordt genoemd geholpen om vanaf Craster's Keep de Wall te bereiken. Coldhands wijst hun een geheime tunnel maar zegt dat hij er niet door kan. Aangekomen aan de andere kant (niet bij Castle Black, maar bij een leeg kasteel), komen Sam en Gilly de party van Bran, Hodor, Jojen en Meera tegen. Sam wijst Bran & co de weg naar die tunnel en als Bran & co aan de noordkant tevoorschijn komen worden zij op hun beurt door Coldhands geholpen om de Weirwood te bereiken.

Volgens mij is Coldhands een WW-human hybrid, mogelijk een zoon van de Night's King (de 13e Lord Commander of the Night's Watch die was getrouwd met een vrouwelijke White Walker...)

[ Voor 58% gewijzigd door miicker op 18-06-2015 15:14 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo veel valt er niet meer te spoilen inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 13:43
miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:13:
[...]

En dan 100 boekspoilers lezen? No thank you.

Omdat er meer mensen geïnteresseerd lijken, voor een keer 1 uitzondering dan maar?
Lezen alleen als spoilers over The Wall je niet boeien:
[spoiler]
spoiler]
Wordt dit niet ook behandelt in the history and lore filmpjes die bij de DVD's zitten? (dacht de eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 19:36

Goner

What can I do you for ?

Wat me net te binnen schoot ; wanneer veranderen doden in wights ? Alleen als er een White Walker in de buurt is of zijn er andere invloeden ?
Kan me herinneren dat de Night's Watch alle doden verbrandde (gesneuvelden bij aanval van Wildlings op Castle Black), terwijl ze aan de 'goede' kant van de Wall zitten.
Dus hoe zit het met al die doden van de Bolton - Stannis veldslag, op redelijk korte afstand van de Wall.

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 18-06-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Kan ook nog een verband "aan de andere kant van de wall" geweest zijn oid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Goner schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:35:
Wat me net te binnen schoot ; wanneer veranderen doden in wights ? Alleen als er een White Walker in de buurt is of zijn er andere invloeden ?
Kan me herinneren dat de Night's Watch alle doden verbrandde (gesneuvelden bij aanval van Wildlings op Castle Black), terwijl ze aan de 'goede' kant van de Wall zitten.
Dus hoe zit het met al die doden van de Bolton - Stannis veldslag, op redelijk korte afstand van de Wall.
In seizoen 2 (geloof ik) stond er al een op zonder dat ik een WW heb gezien. :X

Die kreeg toen ruzie in castle black

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 18-06-2015 15:42 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Volgens mij moet er wel degelijk een WW in de buurt zijn, of een WW die zijn handen omhoog doet, weet niet op welke afstand dit kan, (zoals de White Walkers King)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Goner schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:35:
Redelijk korte afstand?
So to answer your question, based on the above, Winterfell to King's Landing is about 1500 miles as the three-eyed crow flies. That's about 50 hours at 30MPH. Furthermore, it's roughly 630 miles from Winterfell to the Wall, as the raven soars, making that a 21 hour journey at 30 miles an hour.Aug 19, 2012
https://www.google.nl/url...Wew&bvm=bv.96041959,d.ZGU
630 miles = 1030 km ;)

I know, Melissandre was er lekker snel, maar in de serie gaan ze wel vaker heel creatief om met tijd en afstand.

Ter verduidelijking van de schaal:
Afbeeldingslocatie: https://rebekahjonesonline.files.wordpress.com/2013/05/westeros_map.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-06-2015 15:47 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gonadan schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:42:
[...]
In seizoen 2 (geloof ik) stond er al een op zonder dat ik een WW heb gezien. :X
Die kreeg toen ruzie in castle black
Ja, maar dat waren 2 lichamen die ze aan de noordkant hadden gevonden (leden van Benjen's scouts) en hadden meegenomen.
Daar was al wat mis mee, zagen er nog heel goed uit ondanks dat ze al weken dood waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Goner schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:48:
[...]

Ja, maar dat waren 2 lichamen die ze aan de noordkant hadden gevonden (leden van Benjen's scouts) en hadden meegenomen.
Daar was al wat mis mee, zagen er nog heel goed uit ondanks dat ze al weken dood waren.
Ah dat stukje had ik weer even niet aan gedacht. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:44:
[...]

I know, Melissandre was er lekker snel, maar in de serie gaan ze wel vaker heel creatief om met tijd en afstand.
Dat valt wel mee IMO, dat creatieve.. Alleen de gemiddelde kijker denkt probably niet na en verwacht bij een overgang van scene naar scene (met al dan niet een scene ertussen), dat de on-screen elapsed time gelijk is aan de in-series elapsed time.. Wat natuurlijk helemaal niet hoeft te zijn.

"Creatief omgaan met" klinkt een beetje als "ze smokkelen een beetje", terwijl 't natuurlijk artistiek verantwoord gebruik is van "negatieve tijdsprongen" als 't ware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

dutchgio schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:38:
Kan ook nog een verband "aan de andere kant van de wall" geweest zijn oid zijn.
Dan zouden alle doden van Stannis dus in Wights veranderen, die zijn voorbij de Wall geweest om de Wildlings te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar ze zijn niet binnen de invloedssfeer van de White Walkers gestorven.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
Mx. Alba schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:07:
Maar ze zijn niet binnen de invloedssfeer van de White Walkers gestorven.
Nu Stannis (en zn leger) niet meer bin de Wall is, is deze een nog makkelijker doelwit geworden.
De vraag is voornamelijk wanneer de white walkers aanvallen, als dit meteen dezelfde nacht bijvoorbeeld is... (of pas in E609/10 zzz duurt lang)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 19:14

NvM

Meh. Suf seizoen, idiote cliffhangers die GoT-onwaardig zijn. Behalve de dreiging van de White walkers is er verder geen enkele urgentie of vooruitgang in het verhaal. En dat duurt al vijf seizoenen inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er is zat vooruitgang en de karakters worden uitgediept. Het is geen film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ben het met KillerAce_NL eens :) Als je het zo saai en traag vind kijk je toch gewoon niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
NvM schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:47:
Meh. Suf seizoen, idiote cliffhangers die GoT-onwaardig zijn. Behalve de dreiging van de White walkers is er verder geen enkele urgentie of vooruitgang in het verhaal. En dat duurt al vijf seizoenen inmiddels.
Mee eens dat vooral SE05E10 vol zat met opbouw + cliffhanger x 6, maar voor de rest..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CHz2_XHXAAIISrh.jpg

Genoeg ontwikkelingen per personage dit seizoen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
De laatste aflevering van vorig seizoen was eigenlijk ook alleen maar opbouw naar het volgende seizoen, dat is eigenlijk altijd zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:45

Major_ton

Shoot!

Ik kijk gewoon geen GoT trailers meer. In de trailer van seizoen 5 zat evenveel actie als in alle 10 afleveringen bij elkaar. Hoewel ik over het algemeen het meest geniet van de goede dialogen in GoT leek seizoen 5 aan de hand van de trailer veel spectaculaire actie te bevatten, maar dat viel reuze mee (of tegen eigenlijk). Ik had gehoopt om wat meer epische man op man gevechten te zien, wat meer arena spektakel (in de fightingpits), maar alles was weer heel snel voorbij. Er wordt naar mijn idee te vaak heel lang naar een bepaalde situatie toegewerkt, die vervolgens weer heel snel voorbij is en dan begint er weer een nieuwe opbouw. Dat mag van mij wel meer gebalanceerd uitgevoerd worden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

Ik vond het ook een matig seizoen maar dan vooral door de voor mij te plotselinge machtsgrepen van de Faith Militia en de Sons of the Harpies.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

miicker schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:48:
De laatste aflevering van vorig seizoen was eigenlijk ook alleen maar opbouw naar het volgende seizoen, dat is eigenlijk altijd zo..
Zoveel cliffhangers heeft GoT nooit gehad. Maar bent het met je eens, wat seizoen 1 deed voor 2,3 en 4 doet 5 voor 6, 7 en misschien 8. Maar ik hoop echt dat ze met beter materiaal kunnen komen dan seizoen 5. Als ze deze lijn doorzetten dan gaat GoT niet in mijn top 3 komen. Misschien zelfs niet in de top 5. Hoop dat ze de magie van de eerste seizoenen weer hervinden.

[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 19-06-2015 14:05 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 15:25
Een paar pagina's geleden hadden mensen het er over dat de arena scene vrijwel helemaal CGI zou zijn, maar deze set is op ware grote gebouwd hoor. De draak is CGI, uiteraard. Maar de arena zelf is grotendeels 'echt'. De onderste ring van de tribune in ieder geval wel.

Check: http://www.dailymail.co.u...on-smash-hit-tv-show.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:04:
[...]

Zoveel cliffhangers heeft GoT nooit gehad. Maar bent het met je eens, wat seizoen 1 deed voor 2,3 en 4 doet 5 voor 6, 7 en misschien 8. Maar ik hoop echt dat ze met beter materiaal kunnen komen dan seizoen 5. Als ze deze lijn doorzetten dan gaat GoT niet in mijn top 3 komen. Misschien zelfs niet in de top 5. Hoop dat ze de magie van de eerste seizoenen weer hervinden.
Ik heb het niet over cliffhangers, ik heb het erover dat de laatste aflevering meestal opbouw is naar het volgende seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Bootje schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:54:
Een paar pagina's geleden hadden mensen het er over dat de arena scene vrijwel helemaal CGI zou zijn, maar deze set is op ware grote gebouwd hoor. De draak is CGI, uiteraard. Maar de arena zelf is grotendeels 'echt'. De onderste ring van de tribune in ieder geval wel.

Check: http://www.dailymail.co.u...on-smash-hit-tv-show.html
Hier is het opgenomen:
https://www.google.nl/map...x0089f65897399cb5!6m1!1e1

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:55:
[...]

Meen je 1?
Dat is een of andere freak resurrectie van de mountain. Hoe en wat weet niet niemand, maar het is vrij duidelijk in beeld gebracht wie het is steeds.
sorry hoor dat ik niet alles tot in detail gezien heb van elke frame van elke aflevering en alle sites afstruin om informatie te verzamelen en ga onthouden wat ik misschien een jaar geleden gelezen heb en ik ook de boeken niet lees.... iedereen heeft zo zijn tekortkomingen....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

WPN schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:36:
[...]

sorry hoor dat ik niet alles tot in detail gezien heb van elke frame van elke aflevering en alle sites afstruin om informatie te verzamelen en ga onthouden wat ik misschien een jaar geleden gelezen heb en ik ook de boeken niet lees.... iedereen heeft zo zijn tekortkomingen....
:N
Doe daar toch eens wat aan!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Famous schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:50:
[...]

:N
Doe daar toch eens wat aan!
Mijn welgemeende excuses.... Volgend seizoen zal ik beter mijn best doen
(maar dat mag iemand wel even weer uitleggen wie die blauwe gast was omdat ik dat over 9 maanden niet meer weet :+)

[ Voor 20% gewijzigd door WPN op 19-06-2015 16:09 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
WPN schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:08:
[...]

Mijn welgemeende excuses.... Volgend seizoen zal ik beter mijn best doen
(maar dat mag iemand wel even weer uitleggen wie die blauwe gast was omdat ik dat over 9 maanden niet meer weet :+)
Of gewoon minstens 1 pagina van dit topic lezen, want het is al meerdere keren gevraagd en beantwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Dan hoop ik dat Bran heel snel heel populair wordt. :P
Populaire karakters gaan niet dood, karakters die risicovolle/domme keuzes maken gaan dood. De Starks zijn hier de beste in (Ned, Robb en nu ook John).

Ik had helaas voor het zien van de laatste aflevering al meegekregen dat er iemand zou overlijden. Ik ging direct uit van John, al ging ik even twijfelen over Arya tijdens haar scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
Ik vond het nauwelijks verassend dat Jon werd omgelegd. Alle voorafgaande scenes met Olly en de haat van de Nights watch m.b.t. de beslissing van Jon om de wildlings naar het zuiden te halen voorspelden het al behoorlijk naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

Reinier

\o/

Verassend, goede woordkeus aangezien de doden daar normaliter verbrand worden ;)

Al die voorspellingen hadden natuurlijk ook als reden kunnen hebben om de kijker op het verkeerde been te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja okay, dat is logisch. Dat is met elke serie zo (tenzij ze er een onnodig seizoen achter plakken), maar dit keer zijn er veel meer dingen open gelaten en opgezet in dit seizoen dan andere seizoenen. Vandaar :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Plottwist:
Ze gaan het lichaam van Jonnieboy toch verbranden, omdat die muts van een Melisandre dat een goed plan vindt. Door de vrijgekomen warmte en energie van 'Kingsblood' smelt de wall en gaat iedereen eraan.

Afbeeldingslocatie: http://m.cobra.be/polopoly_fs/1.878568!image/887936073.jpg_gen/derivatives/landscape270/887936073.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Eerder al die conversatie tussen Melissandre en Stannis die 'uit lijkt te komen', nu ook de ontmoeting tussen Melissandre en Arya: ;)

http://9gag.com/gag/aVXO7yn?ref=mobile.s.cp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Arya Stark zal haar ogen voor eeuwig sluiten. Een meisjes zal spoedig weer haar ogen openen.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 19:04
Die "Hoge Mus" is geen domme vent, en toch laat hij Cercei terug naar de Red Keep gaan. Hij moet toch ook door hebben dat zij vanaf dat moment alles zal zetten om hem terug te pakken? Volk is leuk, maar een leger is leuker, en dat heeft zij (zeker als ze gaan smeken bij Olenna en zo belooft Margery terug te krijgen).

Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. En dat is maar goed ook, want voor een groot deel van seizoen 5 had ik niet echt het gevoel alsof ik heel erg op seizoen 6 zat te wachten..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

cheiron schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:20:
Volk is leuk, maar een leger is leuker, en dat heeft zij (zeker als ze gaan smeken bij Olenna en zo belooft Margery terug te krijgen).

Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. En dat is maar goed ook, want voor een groot deel van seizoen 5 had ik niet echt het gevoel alsof ik heel erg op seizoen 6 zat te wachten..
Ik vraag me af wat voor leger er nog pro Lannister is in Kings landing. Zo ver ik weet zijn het vooral de Tyrels die nu iets bijdragen. Waarom zou Olenna Cersei helpen? Overigens moet Cersei nog terecht staan, ik denk dat Cersei er niet zo makkelijk van af komt als dat het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:06
cheiron schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:20:
Die "Hoge Mus" is geen domme vent, en toch laat hij Cercei terug naar de Red Keep gaan. Hij moet toch ook door hebben dat zij vanaf dat moment alles zal zetten om hem terug te pakken? Volk is leuk, maar een leger is leuker, en dat heeft zij (zeker als ze gaan smeken bij Olenna en zo belooft Margery terug te krijgen).
Hij heeft dus ook een leger, de Faith Militant. Plus het volk staat aan zijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mcbacon0 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:42:
[...]

Hij heeft dus ook een leger, de Faith Militant. Plus het volk staat aan zijn kant.
Die militant hebben n stel knuppels, de Lannisters hebben mensen met zwaarden en volle armour, plus de kings guards plus de gold cloaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

HawVer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:53:
[...]

Persoonlijk vind ik dat allemaal matige verhaallijnen. Bran vind ik ook een verhaallijn zonder duidelijk doel. De mogelijke uitkomsten van een res van Jon vind ik niet echt aanlokkelijk. Persoonlijk favorieten waren:
- Jon
- The hound
- Barristan Selmy (de voormalige lord commander van de kingsquard)
- Stannis
Volgens mij is het redelijk duidelijk wat het doel van bran is.....
Volgens mij is hij de sterkste persoon die dieren kan overnemen(warg), wat zijn de grootste dieren? hoe kill je ww's?

Dat is mijn idee in ieder geval hoe het gaat lopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gohan-san schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:37:
[...]

Volgens mij is het redelijk duidelijk wat het doel van bran is.....
Volgens mij is hij de sterkste persoon die dieren kan overnemen(warg), wat zijn de grootste dieren? hoe kill je ww's?

Dat is mijn idee in ieder geval hoe het gaat lopen.
Volgens mij zijn er naast dat ook andere plannen met Bran, of er wordt hem geleerd hoe hij mensen kan overnemen, of misschien reuzen? :) zie het al voor me, Bran als Wun Wun :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:06
Ongetwijfeld gaat Bran de draken overnemen. Dat lijkt me een no-brainer.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
nadroJ schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:11:
Nou ik vraag me af of dat zo is, lijkt me vet, maar Bran heeft al moeite met Hodor, een draak lijkt me erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 19:04
mark-k schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:13:
[...]

Die militant hebben n stel knuppels, de Lannisters hebben mensen met zwaarden en volle armour, plus de kings guards plus de gold cloaks.
Dit inderdaad. De Mus zou zomaar zn hand overspeeld kunnen hebben.

En waarom Cercei met Olenna aan zou pappen is simpel; een gemeenschappelijke vijand en een tijdelijke afspraak om elkaar te helpen. Op die manier krijgt Cercei haar wraak en Olenna haar kleinkinderen terug.

Natuurlijk kan het ook 40 andere kanten op.. ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

mark-k schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:13:
[...]

En 5 tegen 1 kun je het zwaard niet afpakken? ;)
Dat zie je toch ook in de moderne oorlogsvoering? Amerikanen zijn ook beter bewapend dan de bevolking, maar was Vietnam zo'n succes? :/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29

jdh009

FP ProMod
cheiron schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:27:
[...]

En waarom Cercei met Olenna aan zou pappen is simpel; een gemeenschappelijke vijand en een tijdelijke afspraak om elkaar te helpen. Op die manier krijgt Cercei haar wraak en Olenna haar kleinkinderen terug.

Ik had verwacht dat, gezien de lengte van vorige seizoenen, de laatste aflevering iets langer zou zijn. Maar als ik goed op mijn klok had gekeken was toch alles binnen een uur gepiept. Ik was benieuwd naar het lot van broer en zus tyrell, en hun berechting maar helaas is er in de laatste aflevering niets van laten zien. Ik heb een licht onderbuikgevoel dat één van de twee het niet gaat overleven in een soort van reddingsactie/wraakactie die door de Lannisters word uitgevoerd. Dan lijkt het er op dat Cersei nog een hand toereikt naar de Tyrells maar ze weet donders goed dat als ze het klooster aanvallen dit die twee de kop kan kosten (wat ook al is gemeld is in de aflevering toen Tommen dit voorstelde). Soort van twee vliegen in een klap. Al denk ik dat dit ook weer niet waar is gezien ik zelden zulke voorspelling goed heb.

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 22-06-2015 09:41 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jeroenneman schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:31:
[...]
Amerikanen zijn ook beter bewapend dan de bevolking, maar was Vietnam zo'n succes? :/
Die vergelijking gaat een beetje mank ... ze vochten tegen het Noord-Vietnamese leger en de Vietcong, die wel degelijk (soms betere) wapens hadden. De bevolking was 'collateral damage'. Bovendien kon het leger niet oorlog voeren zoals ze wilden, vanwege de politiek (en thuisfront).

En een zwaard afpakken lukt nog wel, maar als je met 5 man iemand een automatisch wapen probeert af te nemen, wordt het wat moeiliijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
miicker schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:18:
[...]

Nou ik vraag me af of dat zo is, lijkt me vet, maar Bran heeft al moeite met Hodor, een draak lijkt me erg lastig.
Heeft al moeite met? Toen hij Hodor over nam werd er toch al gesproken dat dat zo bijzonder is dat hij een mens over kan nemen en dat zijn krachten zeer sterk moeten zijn om dat te kunnen?

Lijkt me dat het met wat training nog een stuk krachtiger moet kunnen worden. Zou mij in ieder geval niets verbazen als hij toch draken over gaat nemen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
XyritZz schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:41:
[...]
Lijkt me dat het met wat training nog een stuk krachtiger moet kunnen worden. Zou mij in ieder geval niets verbazen als hij toch draken over gaat nemen.
Precies. Bran gaat nu in de leer bij die Three eyed raven warggast. 'Will I ever walk again? Even better! I will teach you how to fly!' is hoe zijn verhaallijn toch in seizoen 4 werd afgekapt? Een duidelijkere foreshadowing naar dat Bran als ie eenmaal zijn vliegbrevet heeft gehaald hij Daenerys haar draakjes gaat wargen om richting de white walkers te sturen zie ik niet. Is ook een stukje wishful thinking :) Gezien de boekenreeks: a song of ice and fire heet en de white walkers duidelijk de partij van ijs zijn en de draakjes van vuur is 1+1=2

/me Dit zijn geen spoilers, ben ook maar een seriekijker pur sang. Dit zijn gewoon speculaties op basis van wat er in de afleveringen tot nu toe aan bod is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
Jeroenneman schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:31:
[...]

En 5 tegen 1 kun je het zwaard niet afpakken? ;)
Dat zie je toch ook in de moderne oorlogsvoering? Amerikanen zijn ook beter bewapend dan de bevolking, maar was Vietnam zo'n succes? :/
Kijk alleen al naar de unsullied. Zouden de beste soldaten moeten zijn, maar ze worden afgemaakt door een paar boeren met botermesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Avalaxy schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Kijk alleen al naar de unsullied. Zouden de beste soldaten moeten zijn, maar ze worden afgemaakt door een paar boeren met botermesjes.
Hoe goed je ook bent, op het moment dat jouw wapen door een van jouw tegenstanders z'n lijf steekt, heb jij veel kracht nodig om je wapen terug te halen. In die tijd kan je geen slagen afweren of, indien schild of secundair wapen in de andere hand/arm, 1 slag pareren. Als er dan nog een derde (en vierde) tegenstander om je heen staat, is de kans dat je het haasje bent simpelweg groot.

Unsullied zijn, zoals het Romeinse leger, goed getraind. Als leger / groep. In formatie schier onverslaanbaar. Dit zegt niets over de individuele kwaliteiten. Die zullen vast goed zijn door training, maar het maakt ze per stuk niet onverslaanbaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
[...]

De Unsullied hadden ook nul ervaring met close combat en pattrouileren. De Goldcloaks daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:25
[...]

Ik wordt echt moe van zulke stellingen als dit, die echt de hele tijd weer voorbij komen. Wie zegt dat het boeren zijn die nooit eerder gevochten hebben? Het leek er op dat ze wel ervaring erin hadden, ze vielen tegelijk aan en staken goed. Ze vochten zeker niet als onervaren boeren. Bovendien is er ook NOOIT verteld wat/wie ze echt zijn (de vechtende met de maskers), dus het kunnen even goed huurlingen zijn. Verder waren de unsullied zwaar in de minderheid en werden ze verrast.
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:56:
[...]

Hoe goed je ook bent, op het moment dat jouw wapen door een van jouw tegenstanders z'n lijf steekt, heb jij veel kracht nodig om je wapen terug te halen. In die tijd kan je geen slagen afweren of, indien schild of secundair wapen in de andere hand/arm, 1 slag pareren. Als er dan nog een derde (en vierde) tegenstander om je heen staat, is de kans dat je het haasje bent simpelweg groot.
Precies dit, veel unsullied staken zeker 1 tegenstander neer, waarna ze door te veel vijanden overvallen werden.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
markdm schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:58:
[...]

Ik wordt echt moe van zulke stellingen als dit, die echt de hele tijd weer voorbij komen. Wie zegt dat het boeren zijn die nooit eerder gevochten hebben? Het leek er op dat ze wel ervaring erin hadden, ze vielen tegelijk aan en staken goed. Ze vochten zeker niet als onervaren boeren. Bovendien is er ook NOOIT verteld wat/wie ze echt zijn (de vechtende met de maskers), dus het kunnen even goed huurlingen zijn. Verder waren de unsullied zwaar in de minderheid en werden ze verrast.

[...]

Precies dit, veel unsullied staken zeker 1 tegenstander neer, waarna ze door te veel vijanden overvallen werden.
Ik meen me te herrineren dat de Unsullied ook een zwaard hebben. Als dit zo is snap ik niet waarom ze die niet gebruiken voor close combat ipv de speer.

Edit:
Even gezocht en ja ze hebben blijkbaar een zwaard:
https://youtu.be/m0wInYQxt90?t=63

[ Voor 5% gewijzigd door Alvanosa op 22-06-2015 13:10 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:25
Alvanosa schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Ik meen me te herrineren dat de Unsullied ook een zwaard hebben. Als dit zo is snap ik niet waarom ze die niet gebruiken voor close combat ipv de speer.

Edit:
Even gezocht en ja ze hebben blijkbaar een zwaard:
https://youtu.be/m0wInYQxt90?t=63
Dit vind ik ook raar, er is meerdere keren verteld dat ze goed kunnen vechten met korte zwaarden, toen Dany ze "kocht" werd haar gegarandeerd dat de unsullied goed met korte zwaarden overweg konden. Deze zijn echter nooit teruggekomen in de vechtscènes. Ik denk dat dit door "slechte" regie komt, de speer is toch wel het kenmerkende wapen van hun, waardoor ze er maar bij bleven. Veel zwaarden kopen kost ook weer geld. Maar dit was inderdaad niet zo goed.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

cheiron schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:27:
[...]

Wat nog wel zo is dat de high septon iets zei als: hoelang is het nog dat de few (highborns) de many onderdrukt(lowborns) kunnen houden.

dat was een soort van Dreigement tegen lady olenna, waardoor ik mij kan voorstellen dat ze niet zomaar een reddingsactie kunnen doen, omdat dan de hele bevolking zich potentieel tegen de highborns keert.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
En unsullied hebben nauwelijks pantser/bescherming, omdat ze normaal vooruit zullen vechten op een slagveld en niet in de rug geprikt worden door een horde harpies.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

NiGeLaToR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:18:
En unsullied hebben nauwelijks pantser/bescherming, omdat ze normaal vooruit zullen vechten op een slagveld en niet in de rug geprikt worden door een horde harpies.
Onderschat die leren armour niet, dat is toch een stuk steviger dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
mark-k schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Onderschat die leren armour niet, dat is toch een stuk steviger dan je zou denken.
Het is vooral erg open imho (en gewoon te bestellen uiteraard, voor je betere rollenspellen met je vrouw).

Afbeeldingslocatie: http://www.valyriansteel.com/shop/images/uploads/unsulliedarmor3.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-06-2015 15:18 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eonflux
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 09:41
Vreemd genoeg wordt er in de serie totaal geen focus gelegd op het feit dat de Lanisters gewoon geen geld meer hebben en een gigatische lening open hebben staan bij de Iron bank. Dat laatste is al een probleem op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
eonflux schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:33:
Vreemd genoeg wordt er in de serie totaal geen focus gelegd op het feit dat de Lanisters gewoon geen geld meer hebben en een gigatische lening open hebben staan bij de Iron bank. Dat laatste is al een probleem op zich.
Hele actuele problematiek. Overigens was er een afvaardiging in Braavos toch? Daar heeft Arya mooi gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Het komt er inderdaad steeds een beetje luchtig tussendoor. Ben wel erg benieuwd naar de gevolgen van die lening. Er was toch iemand naar de Iron Bank om te bemiddelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Prosac2010 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:37:
[...]

Het komt er inderdaad steeds een beetje luchtig tussendoor. Ben wel erg benieuwd naar de gevolgen van die lening. Er was toch iemand naar de Iron Bank om te bemiddelen?
Mace Tyrell, vader van Margaery en Loras, die vergezeld werd door Meryn Trant. Maar goed, die is lek geprikt door Arya inmiddels. Kortom.. denk niet Mace zijn bezoekje aan Braavos nu heel nuttig was, omdat de bank haar schuld gewoon wil innen uiteindelijk of iemand anders financieren om de Lannisters omver te werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

NiGeLaToR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:17:
Het is vooral erg open imho (en gewoon te bestellen uiteraard, voor je betere rollenspellen met je vrouw).
Hmm. Een rollenspel waar je een eeuhm man-na-knipknipknip speelt. Ik kan leukere bedenken ;)
Dat is toch regelmatig duidelijk gemaakt? Zoiets herhalen lijkt me onzinnig. (Of/wanneer/hoe de bank hun geld terug wil wordt nog een interessante vraag. *insert Greece-analogy. )

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 22-06-2015 15:42 . Reden: niet 1x knip, maar 3x... ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
nadroJ schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:11:
Nee nee nee, heb het al gezegt, bran gaat die reus overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Nieuwevolger schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:49:
[...]

Nee nee nee, heb het al gezegt, bran gaat die reus overnemen.
Bran gaat de White Walkers overnemen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Noch reuzen noch White Walkers kunnen vliegen, en die oude man tussen de wortels zei tegen Bran dat hij zou leren vliegen. Draken lijkt mij een logischere optie dus. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Het is leuk dat er logica bij komt kijken als het word gezegd door een oude man tussen de wortels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, dat is toch logisch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Draken zou kunnen, maar ik denk dat die Bloodraven eerder gewoon kraaien/vogels bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Hodor meer schade doet dan een kraai, en als dat de climax is waar we een jaar op moeten wachten zijn we ook mooi genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In eerste instantie zal het wel gaan om het "zicht" van de kraai wat verwijst dat Bran dus in feite vliegt, dat wat een van die wildling waar Jon toen mee was ook goed beheerste.
Later wellicht meer, lijkt mee niet dat dat heel makkelijk aan te leren is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
Wel, ik denk ook dat die Bran een draak kan "overnemen". Dat zou wel vet zijn in ieder geval :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als Bran op zo'n manier de held moet worden stop ik met kijken. :r
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:56:

Unsullied zijn, zoals het Romeinse leger, goed getraind. Als leger / groep. In formatie schier onverslaanbaar. Dit zegt niets over de individuele kwaliteiten. Die zullen vast goed zijn door training, maar het maakt ze per stuk niet onverslaanbaar.
Dat zag je ook goed terug in de arena waar een gesloten kring van Unsullied toch best goed stand wist te houden tegen die kudde harpies. Gelukkig waren de speren toch nog niet doorgeladen. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Hoeveel Harpies waren er nou nog over op het eind? Dat Tyrion enzo het heeft overleefd toen Dany wegvloog op Drogo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden Facking Michiel Huisman bij zich...die overleven alles nu, let maar op.

Dat is toch hetzelfde als een Vrouwke zo schoon als Carice in een lekker toegankelijke jurk, alleen te paard in de wildernis tussen weet ik hoeveel mannen die vrouwen zien als een lekker tussendoortje? Dat leek me ook vrij kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 01:12
Okee, gisteren eindelijk de laatste aflevering gezien, en ik moest er bijna van kotsen.

Zo makkelijk wordt Stannis zijn leger even gehalveerd, wat vervolgens in de pan gehakt wordt, Brienne was daar natuurlijk al, pakt Stannis even aan, Jon wordt even omgelegd, Deanerys komt haar oude vrienden weer tegen, Jaime verliest zijn dochter, huppa.

Het seizoen vond ik best aardig lopen, alleen soms wat traag, en nu wordt er ineens vanalles omgelegd?
Ik vermaak me uitstekend met GoT, alleen dit vind ik zelf erg goedkoop cliffhangers maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Kirishima schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:51:
...
Zo makkelijk wordt Stannis zijn leger even gehalveerd, wat vervolgens in de pan gehakt wordt
...
Wat ik ook bijzonder vond. Stannis zijn leger was gehalveerd, maar als je het leger van die gevilde figuren zag was dat ook al tig keer groter dan Stannis zijn leger op volle sterkte. Ik wist dat Stannis star was, maar dit is natuurlijk een tactisch inzicht van nul komma nul.

[ Voor 10% gewijzigd door knightofn1 op 23-06-2015 12:07 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Yup, in de serie wordt Stannis neergezet als een domme kerel. In de boeken is het 1 van de meest strategische leiders in Westeros. Maar terugtrekken was geen optie voor Stannis, dus tja. Hij had een belegering verwacht, niet een frontale aanval. Maar ja, normaal zou je zeggen dat ´ie wel wat scouts heeft. Zich zou terugtrekken in het bos, maar ja. Serie.

[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 23-06-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

knightofn1 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:06:
[...]

Wat ik ook bijzonder vond. Stannis zijn leger was gehalveerd, maar als je het leger van die gevilde figuren zag was dat ook al tig keer groter dan Stannis zijn leger op volle sterkte. Ik wist dat Stannis star was, maar dit is natuurlijk een tactisch inzicht van nul komma nul.
Wat natuurlijk ook mee speelt is dat Stannis Melisandere/Lord of Light gewoon volledig vertrouwt. Niet onterecht trouwens want die heeft tot nu toe wel goed geholpen met het vermoorden van Renly, en Joffrey/Rob Stark (toeval?). En nu hij zelfs zijn eigen dochter heeft opgeofferd en moest het wel goed gaan ondanks dat de helft van zijn mannen hem gesmeerd zijn.

Blijkbaar niet dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren dat haar oude vrienden? Ik dacht dat de mannen te paard haar gewoon aan het treiteren waren op deze manier? Ze zag er niet erg kalm of blij uit. Kan aan mij hebben gelegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Laatst online: 10-10-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:17:
Waren dat haar oude vrienden? Ik dacht dat de mannen te paard haar gewoon aan het treiteren waren op deze manier? Ze zag er niet erg kalm of blij uit. Kan aan mij hebben gelegen...
Dat waren duidelijk ook Dothraki, maar ik denk niet dezelfde als eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Laten vallen van die ring(?) was ook meer een signaal van "dan kan ik worden teruggevonden".
Dat het Dothraki waren mag je wel aannemen. Een link met de eerder lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:17:
Aan het treiteren? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
De Khalasar van Drogo (haar oude club) is grotendeels vertrokken toen Drogo stierf en Dany het vuur in liep, de mensen die bij de geboorte van haar draken waren, zijn nu nog bij haar (in Mereen). Diegene die vertrokken zijn hebben zich aangesloten bij Khal Pono, de nieuwe Khal. Dit zal wel die kerel zijn waar ze nu tegen aan liep. Vermoedelijk om haar naar Vaes Dothrak te brengen (waar alle weduwen van Khals moeten zijn)

(Info uit de serie, dit is uitgesproken door Jorah)

[ Voor 19% gewijzigd door revolised op 23-06-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
knightofn1 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:06:
[...]

Volgens mij gaat het helemaal niet om tactisch inzicht. Stannis had 2 opties; terugkeren, verhongeren op Castle Black en zijn eer verliezen of strijdend ten onder gaan en zijn eer behouden. En Stannis is geen kerel die zijn eer weggooit. Hij wist echt wel dat hij geen kans meer maakte.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.encyclo.nl/begrip/treiteren

Volgens mij past het. Ik voel me aardig geplaagd als ze daar met die rare viervoeters 1 meter van mij af allemaal cirkeltjes gaan draaien....
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:30:
Als Bran op zo'n manier de held moet worden stop ik met kijken. :r
haha, het zou me niets verbazen dat zoiets exact in de allerlaatste aflevering gaat gebeuren. Dan stopt iedereen met kijken.. ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cbr600f4i schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:20:
[...]

haha, het zou me niets verbazen dat zoiets exact in de allerlaatste aflevering gaat gebeuren. Dan stopt iedereen met kijken.. ;)
Nee joh, in de allerlaatste aflevering zijn de White Walkers verslagen, maar is er een overlevende. Er moet immers ruimte zijn voor een mogelijk vervolg én er moet altijd balans zijn tussen good and evil, waardoor beiden simpelweg moeten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:45:
[...]

Nee joh, in de allerlaatste aflevering zijn de White Walkers verslagen, maar is er een overlevende. Er moet immers ruimte zijn voor een mogelijk vervolg én er moet altijd balans zijn tussen good and evil, waardoor beiden simpelweg moeten bestaan.
Ik denk dat hij bedoeld de laatste van seizoen 6, niet all-time :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:51:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld de laatste van seizoen 6, niet all-time :P
Met die laatste 5 minuten van seizoen hebben ze al genoeg mensen boos gemaakt, er is nu niks meer om voor te juichen bij de wall, de wall is eigenlijk niet zo interessant meer. Oberyn was pas 1 seizoen er in, en eigenlijk paste het lot hem ook wel, maar dit? hoe bouwen ze de characters die nu op de wall zitten nog uit?

Misschien is het de bedoeling dat we niet meer gaan kijken naar de wall, dat kan natuurlijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:02:
[...]

Met die laatste 5 minuten van seizoen hebben ze al genoeg mensen boos gemaakt, er is nu niks meer om voor te juichen bij de wall, de wall is eigenlijk niet zo interessant meer. Oberyn was pas 1 seizoen er in, en eigenlijk paste het lot hem ook wel, maar dit? hoe bouwen ze de characters die nu op de wall zitten nog uit?

Misschien is het de bedoeling dat we niet meer gaan kijken naar de wall, dat kan natuurlijk ook nog.
Ik ben er van overtuigd dat er nog genoeg gaat gebeuren bij de Wall, en dat Jon niet dood blijft.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:56
Rub3s schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:50:
Draken zou kunnen, maar ik denk dat die Bloodraven eerder gewoon kraaien/vogels bedoeld.
Waarom niet gewoon beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Misschien dat Bran uiteindelijk wel kraaien én draken overneemt, maar ik denk dat vogels/kraaien het belangrijkste is omdat Bloodraven me een beetje een 'information-freak' lijkt.

Maar ja, misschien is Bloodraven pro-targ en is hij de draken al aan het besturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een zombie verhaal lijn komt, of een "nee, ik ben nu Gandalf de witte" verhaal lijn dan is het iets teveel fantasie voor mij.

Elke keer als ik een bosje botten zie lopen dan heb ik Neil Degrasse Tyson in mijn hoofd met zo'n rare glimlach voordat ie iedereen er op wijst dat dat helemaal niet kan. (en stiekem vind ik die CGI in de serie toch wel heel slecht. White walkers nog oké, maar die skelletten zijn wel heel slecht gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:02
Weet niet of het al genoemd is maar in het reddit.com\r\gameofthrones stond er laatst een S4 promo vid en daar zei Jon Snow dat hij een jaar heeft geslapen en dat hij weet dat z'n broertje nog leeft. Ofterwijl Jon Snow is niet dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat? Ligt te slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:02
Ja, ik kan het filmpje pas sturen als ik thuis ben.
Pagina: 1 ... 96 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic