Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Nu Dany weer met de Dothraki, waar ze dus géén Khaleesi meer van is..
Jon dood, gvd ! Stannis zal wel niet dood zijn, gezien de beeldovergang. reek die nu eindelijk eens uit zijn schulp kruipt (had verwacht dat ie haar snel naar haar kamer zou brengen).
Het was wel weer duidelijk dat de nightswath een bendde boeven is, 2e muiterij in korte tijd. Arya had ik al het gevoel bij dat er wat zou gebeuren gezien ze wraak neemt en haar eigen naam ook gebruikte.
Het gedeelte van Dany met Drogon was tenenkrommen:
JA je bent zwaargewond maar ga is ff eten vangen en breng me weg...
[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-06-2015 06:22 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2015 09:32 ]
“The greatest teacher, failure is”
Dat waren toch soldaten van de kingsguard? Die opereren sowieso alleen op commando van de koning, en die zal wel op zijn kamer hebben zitten huilen.Russel88 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:43:
Zou dat het verhaal niet eindeloos vertragen? John die Winterfell probeert terug te veroveren? Ik merk toch wel dat ik nog steeds het meest met de Starks meeleef. De Lannisters zijn boeiend. Draken meisje boeit me niet. Geloofs fanatieken vind ik ook best slecht uitgewerkt. Opeens zijn ze er. Worden ze bewapend en kunnen nu publiekelijk de queen mother vernederen. De Lannister soldaten kijken toe en doen niks. Beetje ongeloofwaardig.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2015 09:32 ]
Er stond bij de ontvangst van Cersei eerst een rijtje Goldcloaks (= City Watch), daarna Lannister soldaten (rood uniform en een helm met klepjes, valt best op). Vind het ook een beetje raar dat de Lannisters dit zomaar laten gebeuren, maar goed, Kevan is nu de baas en die heeft Cersei onderhand wel door.miicker schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:47:
[...]
Dat waren toch soldaten van de kingsguard? Die opereren sowieso alleen op commando van de koning, en die zal wel op zijn kamer hebben zitten huilen.
Moet nog wel ff zeggen dat ik de muziek tijdens de dood van Jon wel echt mooi gekozen vond. Past geheel in het sfeertje van het noorden.
[ Voor 135% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2015 14:52 ]
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
[ Voor 124% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2015 09:22 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2015 09:22 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2015 09:23 ]
Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |
[ Voor 86% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2015 09:23 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Als ik nu na het kijken van het laatste seizoen aan een hoogtepunt denk, dan denk ik aan iets wat er in het vorige seizoen is gebeurd. Het vorige seizoen had ik dat ook maar in mindere maten.
Wat is er nu precies gebeurt in dit seizoen? Als ik daar een samenvatting van maak dan is er in heel dit seizoen weinig gebeurd, bijna net zoveel als dat in 2-3 aflevering gebeurde van het eerste en tweede seizoen.
Ik vind dat er teveel gerekt en uitgesmeerd wordt en krijg steeds minder zin om er echt weer een jaar op te wachten. Jammer want het is/was een top serie.
En als ze zoveel uitrekken en ook nog eens weinig afleveren in een seizoen proppen zorg er dan iig voor dat de laatste 80-90min duurt!
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Inderdaad, helemaal mee eens.jezzer schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:28:
Elk seizoen vind ik helaas steeds weer langzamer, meer uitgerekt en soms als ik eraan terug denk saai.
Als ik nu na het kijken van het laatste seizoen aan een hoogtepunt denk, dan denk ik aan iets wat er in het vorige seizoen is gebeurd. Het vorige seizoen had ik dat ook maar in mindere maten.
Wat is er nu precies gebeurt in dit seizoen? Als ik daar een samenvatting van maak dan is er in heel dit seizoen weinig gebeurd, bijna net zoveel als dat in 2-3 aflevering gebeurde van het eerste en tweede seizoen.
Ik vind dat er teveel gerekt en uitgesmeerd wordt en krijg steeds minder zin om er echt weer een jaar op te wachten. Jammer want het is/was een top serie.
En als ze zoveel uitrekken en ook nog eens weinig afleveren in een seizoen proppen zorg er dan iig voor dat de laatste 80-90min duurt!
Er zijn zo veel verhaallijnen die aandacht krijgen dat de voortgang per verhaallijn weinig is per seizoen. Op deze manier zitten we de komende jaren nog wel aan GoT vast, en of dat de serie ten goede komt weet ik niet.
Volgens mij is er juist een hele hoop gebeurd. Echter verspreid over de vele verhaallijnen en zo lijkt het alsof iedereen eindigde waar hij/zij begon. Tsja kwestie van smaak denk ik. Ik vond het weer een boeiend seizoen en ik vind het leuk dat ik nog helemaal niet weet welke kan het op gaat. Ik houd wel van deze complexiteit.Sjurm schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:20:
[...]
Inderdaad, helemaal mee eens.
Er zijn zo veel verhaallijnen die aandacht krijgen dat de voortgang per verhaallijn weinig is per seizoen. Op deze manier zitten we de komende jaren nog wel aan GoT vast, en of dat de serie ten goede komt weet ik niet.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik verwacht trouwens ook dat hij echt dood is, hij kan op geen enkele geloofwaardige manier nog een rol van belang spelen in het verhaal.
Hij is zijn vrouw kwijt, hij is zijn dochter kwijt en degene waarvoor hij het gedaan heeft, heeft hem ook verlaten...crazyx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:14:
Ik vraag me serieus af hoe Stannis er zelfs maar aan dacht om een belegering te beginnen van Winterfell met maar een paar 100 man. Akkoord hij is de helft kwijtgespeeld, maar dan blijft het nog minstens een factor 10 te weinig.
Ik verwacht trouwens ook dat hij echt dood is, hij kan op geen enkele geloofwaardige manier nog een rol van belang spelen in het verhaal.
Waarschijnlijk een gevalletje van "I don't give a fuck anymore."
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de gedeserteerde ruiters zijn overgelopen naar de Boltons, vandaar het verschil in aantallen.crazyx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:14:
Ik vraag me serieus af hoe Stannis er zelfs maar aan dacht om een belegering te beginnen van Winterfell met maar een paar 100 man. Akkoord hij is de helft kwijtgespeeld, maar dan blijft het nog minstens een factor 10 te weinig.
Als je nog 5 seizoenen nog niet weet waarom Stannis niet terugtrok dan heb je niet opgeletcrazyx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:14:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Helemaal mee eens!MrFl0ppY schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:13:
[...]
Volgens mij is er juist een hele hoop gebeurd. Echter verspreid over de vele verhaallijnen en zo lijkt het alsof iedereen eindigde waar hij/zij begon. Tsja kwestie van smaak denk ik. Ik vond het weer een boeiend seizoen en ik vind het leuk dat ik nog helemaal niet weet welke kan het op gaat. Ik houd wel van deze complexiteit.
Hij had ook niet verwacht dat ze met zoveel man de aanval in zouden zetten, hij verwachte een belegering. Verder heeft hij een doel en daar gaat hij voor, hij offert er zelfs zijn dochter voor op. Wel standvastig en eigenwijs dus.crazyx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:14:
Alles of niets.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Juist de manier waarop het in beeld is gebracht laat open of hij nu echt is gedood door Brienne of niet.MrVegeta schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:19:
[...]
Als je nog 5 seizoenen nog niet weet waarom Stannis niet terugtrok dan heb je niet opgelet. Stannis zou nog best een rol kunnen spelen in de bevrijding van Sansa, maar helaas hoe langer ik er over nadenk hoe minder plausibel het wordt dat hij nog leeft. Als dat het geval is, dan vind ik het schandalig hoe zij het in beeld hebben gebracht.
En dat maakt het dus mogelijk om te interpreteren dat hij nog leeft en Brienne met opzet mis sloeg.
Ja dat weet ik ook wel, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe minder plausibel het wordt dat 'ie nog leeft.dutchgio schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:23:
[...]
Juist de manier waarop het in beeld is gebracht laat open of hij nu echt is gedood door Brienne of niet.
En dat maakt het dus mogelijk om te interpreteren dat hij nog leeft en Brienne met opzet mis sloeg.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik denk dat ze er naast mept, en dan eerst meer antwoorden wil.Sendy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:45:
Stannis geeft toe dat hij Renly heeft gedood. Brienne spreekt daarna de doodstraf uit. Het zou mij straf lijken als Stannis nog leeft.
En dan Sansa wil redden, haar vind naast het kasteel met een gebroken been.
Anderzijds: als er nu één iemand in die serie een overdreven moreel kompas heeft is het Brienne wel...Sendy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:45:
Stannis geeft toe dat hij Renly heeft gedood. Brienne spreekt daarna de doodstraf uit. Het zou mij straf lijken als Stannis nog leeft.
een weerloos iemand afmaken strookt niet meteen met haar karakter.
Omdat ze, in plaats van een sterke toegeweide vorst, een gebroken man vindt.Sendy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:08:
Stannis was gebroken. Hij is zijn vrouw en kind en Mel kwijt. Hij laat zijn leger afslachten. Het is klaar met Stannis. En Brienne heeft altijd aangegeven dat ze Renly wil wreken, dus waarom zou ze nu opeens daar anders over denken
Omdat ze eerst meer antwoorden wil, uit principe geen weerloze mensen wil vermoorden en/of denkt dat Stannis haar kon helpen (als gevangenen ofzo) met het bevrijden van Sansa?Sendy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:08:
Stannis was gebroken. Hij is zijn vrouw en kind en Mel kwijt. Hij laat zijn leger afslachten. Het is klaar met Stannis. En Brienne heeft altijd aangegeven dat ze Renly wil wreken, dus waarom zou ze nu opeens daar anders over denken
Zelf verwacht ik ook wel dat Stannis dood is, maar er is nog een kans!
Mooie ruildeal ofzo.
De beelden waarin je het niet ziet versterken dat er iets tussenkomt en ze hem niet dood, waar was Poddrick bijvoorbeeld?
Het is een vergelijkbare situatie met The Hound. Die kun je ook voor dood verklaren maar dat heb je niet gezien, al lijkt het daar wel meer waarschijnlijker dat hij het overleeft.
Het was zeker al met al een boeiend seizoen. Met name de laatste afleveringen gebeurde er aardig wat. Echter, de eerste paar afleveringen kabbelde het maar een beetje traag voort. Bepaalde gedeelten zorgden voor veel opvulling, terwijl er niet heel veel interessants gebeurde naar mijn mening. De reis van Tyrion naar Meereen had hier en daar korter gekund. Het hele gedoe in King's Landing en alles wat er rond Arya en Myrcella gebeurde vond ik zelf niet altijd even boeiend.MrFl0ppY schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:13:
[...]
Volgens mij is er juist een hele hoop gebeurd. Echter verspreid over de vele verhaallijnen en zo lijkt het alsof iedereen eindigde waar hij/zij begon. Tsja kwestie van smaak denk ik. Ik vond het weer een boeiend seizoen en ik vind het leuk dat ik nog helemaal niet weet welke kan het op gaat. Ik houd wel van deze complexiteit.
Wel weer lekker veel cliffhangers aan het eind
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
dit dus...dutchgio schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:16:
Volgens mij is het haar ook meer waard om Sansa te bevrijden dan Renly wreken, wellicht speelt Stannis daar nog een rol in.
Mooie ruildeal ofzo.![]()
De beelden waarin je het niet ziet versterken dat er iets tussenkomt en ze hem niet dood, waar was Poddrick bijvoorbeeld?
Het is een vergelijkbare situatie met The Hound. Die kun je ook voor dood verklaren maar dat heb je niet gezien, al lijkt het daar wel meer waarschijnlijker dat hij het overleeft.
Ook vond ik de schreeuw van Brienne vlak voor het zwart wordt meer overkomen als: aaaaahhhhhh ik wil hem dood maken maar ik kan het niet omdat hij nu weerloos is...
ipv
aaaahhhhhhhh eindelijk gerechtigheid.
Dat ben ik met je eens. Ik denk (lees: hoop) dat Stannis nog leeft. Hij zal dan (zeker in het begin) geen belangrijke rol meer hebben. Maar misschien dat hij uiteindelijk toch nog wat uit kan halen. Hij heeft toch koninklijk bloed. Als hij nog leeft, zou het me niet verbazen als hij meer het "slechte pad" op gaat, aangezien hij nu alles kwijt is, degene die hij altijd vertrouwde (Melissandre), zijn dochter en zijn vrouw.Gohan-san schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:31:
[...]
dit dus...
Ook vond ik de schreeuw van Brienne vlak voor het zwart wordt meer overkomen als: aaaaahhhhhh ik wil hem dood maken maar ik kan het niet omdat hij nu weerloos is...
ipv
aaaahhhhhhhh eindelijk gerechtigheid.
[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2015 13:56 ]
Magische krachten in de hele wereld zijn steeds sterker aan het worden. Wellicht heeft ze het vroeger wel eens geprobeerd maar is dat toen mislukt waardoor ze het heeft opgegeven maar gaat ze toch nog een poging wagen voor Jon Snow? Die wellicht, dankzij de toegenomen magische krachten, dan wel zal slagen?segil schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:54:
Degenen die denken dat Melisandre John weer tot leven zal brengen... bedenk je wel dat zij dit nog niet eerder gedaan heeft. Toen ze in S03E06 Thoros sprak die Beric Dondarrion al 6x tot leven had gebracht, zei ze dat ze nog niet eerder zoiets meegemaakt had. Ik denk dat het niet aan Melisandre is om John wel/niet tot leven te brengen, maar dat the Lord of Light dit bepaalt en Melisandre dit laat uitvoeren. Ze is slechts een instrument van deze god. Het kan evengoed zijn dat deze god besloot om Stannis op het laatst te laten vallen en om John te gaan helpen.
Ik hoop het wel want Jon was een van mijn favoriete karakters. Maar juist daardoor denk ik van niet want JRRM heeft er een handje van om de meest favoriete karakters om zeep te helpen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Volgens mij is zij zelf echt prima in staat om de wederopstanding uit te voeren... I hope so at least
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Misschien bedoelde ze dat ze nog nooit iemand 6 keer tot leven gebracht heeft, misschien wel eens 1 keer?Mx. Alba schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:04:
Magische krachten in de hele wereld zijn steeds sterker aan het worden. Wellicht heeft ze het vroeger wel eens geprobeerd maar is dat toen mislukt waardoor ze het heeft opgegeven maar gaat ze toch nog een poging wagen voor Jon Snow? Die wellicht, dankzij de toegenomen magische krachten, dan wel zal slagen?
Jon was inderdaad ook mijn favoriete character! Ik ben er bang voor, ik hoop van wel, ik dacht het eerst ook, maar JRRM heeft dat idd al vaker gedaan. Ik heb in ieder geval nog bijna een jaar om aan het idee te wennen dat hij dood isMx. Alba schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:04:
Ik hoop het wel want Jon was een van mijn favoriete karakters. Maar juist daardoor denk ik van niet want JRRM heeft er een handje van om de meest favoriete karakters om zeep te helpen.
Ik hoop het zeker ook en kan mij niet voorstellen dat hij niet terug komt. Ik vermoed alleen dat het niet de keuze is van Melisandre, maar van haar "baas". Als die beslist, John moet leven, dan voert Melisandre dat uit. Ze heeft ook meerdere keren gezegd dat ze alleen maar dingen ziet die de Lord of Light haar laat zien.Mx. Alba schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:04:
[...]
Magische krachten in de hele wereld zijn steeds sterker aan het worden. Wellicht heeft ze het vroeger wel eens geprobeerd maar is dat toen mislukt waardoor ze het heeft opgegeven maar gaat ze toch nog een poging wagen voor Jon Snow? Die wellicht, dankzij de toegenomen magische krachten, dan wel zal slagen?
Anyway, zolang John maar tot leven komt en wezenlijk niet veel veranderd is.
Je ziet dat ze allemaal weglopen en hem daar laten liggen. Waarschijnlijk vanuit hun oude cultuur waarin een dode laten liggen een teken van disrespect is. Ze zijn alleen even vergeten dat tegenwoordig "the night dark and full of terrors" is...miicker schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:09:
Ik zou het aan de andere kant onrealistisch vinden als ze hem nog terug kan brengen, aangezien ze normaal gesproken direct lijken verbranden bij the wall. Aan de andere kant zou het kunnen als ze hem direct kan resurecten.
+ Als de theorie van Jon Targaryen klopt, zou het kunnen dat hij het vuur overleeft met een beetje hulp van onze Carice. (Want Amon verbrande wel)Mx. Alba schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:12:
[...]
Je ziet dat ze allemaal weglopen en hem daar laten liggen. Waarschijnlijk vanuit hun oude cultuur waarin een dode laten liggen een teken van disrespect is. Ze zijn alleen even vergeten dat tegenwoordig "the night dark and full of terrors" is...
Ik geloof dat zij Jon resurect....
Wat ik eigenlijk interresanter vindt:
1) hoe is die blauwe gast zo ver het realm binnen gedrongen dat ie bij kingslanding aan is gekomen... Hij is niet klein, en niet normaal gekleurd, dat zag je door de helm heen... (heb ik iets gemist?)
2) wat is er gebeurt met Bran Stark? Hij is in de wildlands die grot in gegaan en nooit meer iets van gezien... (op imdb heeft ie ook niets extras staan na 2014, is ie nog wel aan het acteren?)
(nee ik lees de boeken niet)
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
En 'die blauwe gast', dat is The Mountain remade. Die heeft al die tijd bij Qyburn onder dat laken gelegen terwijl zijn aderen leeggepompt werden
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Die reus is hoogstwaarschijnlijk The Mountain, aka Gregor Clegane, jeweetwel, die die het hoofd van de Viper kapot drukte. Qyburn is de helft van dit seizoen bezig geweest met zijn experimenten om hem in leven te houden.WPN schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:15:
De shots waarin Jon dood op de grond ligt gaven mij niet de indruk dat het permanent is. Het is te toevallig dat Mel even daarvoor binnen is gekomen.
1) hoe is die blauwe gast zo ver het realm binnen gedrongen dat ie bij kingslanding aan is gekomen... Hij is niet klein, en niet normaal gekleurd, dat zag je door de helm heen... (heb ik iets gemist?)
Brans verhaallijn in seizoen 4 is flink vooruit gaan lopen op de rest. Hij is eind seizoen 4 qua chronologie al waar alle andere verhaallijnen nu aan het eind van seizoen 5 zijn, vandaar dat we hem na seizoen 4 niet meer hebben gezien. Ik neem aan dat hij in seizoen 6 weer terugkomt.2) wat is er gebeurt met Bran Stark? Hij is in de wildlands die grot in gegaan en nooit meer iets van gezien... (op imdb heeft ie ook niets extras staan na 2014, is ie nog wel aan het acteren?)
Je realiseert je wel dat ze er eigenlijk elk jaar een film van 10 uur uitpompen?mickjuh schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:17:
Wat ik zelf jammer vind is dat het lijkt alsof er geknepen wordt in het budget van de special effects. Het ziet er soms wel echt heel beroerd uit. Voorbeeld bijvoorbeeld van Daenerys die op haar draak klimt. Deed me eigenlijk direct denken The NeverEnding Story uit 1984
Juist niet, de special effects zijn juist geweldig. Sommige scenes zien er inderdaad wat minder uit maar over het algemeen is het fantastisch. Die scene waarin Drogon wegvliegt is nog steeds heel goed hoor, alleen de belichting zit net verkeerd zodat het er niet helemaal mooi en realistisch uit zie, maar het is onzin om te zeggen dat die scene slecht was.mickjuh schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:17:
Wat ik zelf jammer vind is dat het lijkt alsof er geknepen wordt in het budget van de special effects. Het ziet er soms wel echt heel beroerd uit. Voorbeeld bijvoorbeeld van Daenerys die op haar draak klimt. Deed me eigenlijk direct denken The NeverEnding Story uit 1984
Veel mensen realiseren ook in hoe veel scene's wel niet special effects zitten. Bijvoorbeeld de arena waar het gevecht in was is volledig in de computer gemaakt, bij de tempel in kings landing is alleen de poort echt, de rest is ook nep, bij de walk of shame is Cerceis hoofd op een lichaams dubbel gezet, de grote legers zijn ook door de computer erin gezet en nog VEEL meer.
Is dit niet allemaal volledig aan bod gekomen in de serie? Bewust neergezet namelijk en getest aan de topicregels. Het is mijns inziens gewoon bespreken wat er gebeurd is en met de informatie uit de serie kijken wat voor gevolgen het kan hebben.Malt007 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:53:
[mbr]*knip* Veel te veel boekinfo.[/]
Hier een mooi voorbeeld van de CGI in GoT.
Zag pas ook op TV dat ze tegenwoordig complete fims op een blue screen filmen omdat dat goedkoper is dan op locatie filmen.
[ Voor 92% gewijzigd door Ramzzz op 17-06-2015 23:03 ]
“The greatest teacher, failure is”
Nee, zo had ik het eigenlijk niet bekeken. Maar dan is het inderdaad wel netjes. Ik dacht eigenlijk alleen maar aan een groeiende fanbase (is meer inkomsten) en wellicht meer geld kunnen gebruiken voor de CGI.Koppensneller schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:21:
Je realiseert je wel dat ze er eigenlijk elk jaar een film van 10 uur uitpompen?Special effects zoals in de Battle of the Blackwater of die invasie uit S05E08 nemen nogal een hap uit je budget.
Die arena was me ook opgevallen, die vergeleek ik weer met Gladiator uit 2000 die in de film er een stuk beter uit zag. Maar zoals Koppensneller ook al aangaf, ze maken natuurlijk wel een film van 10 uur per jaar. Dus dat verklaart natuurlijk ook wel het e.e.a.markdm schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:36:
Juist niet, de special effects zijn juist geweldig. Sommige scenes zien er inderdaad wat minder uit maar over het algemeen is het fantastisch. Die scene waarin Drogon wegvliegt is nog steeds heel goed hoor, alleen de belichting zit net verkeerd zodat het er niet helemaal mooi en realistisch uit zie, maar het is onzin om te zeggen dat die scene slecht was.
Veel mensen realiseren ook in hoe veel scene's wel niet special effects zitten. Bijvoorbeeld de arena waar het gevecht in was is volledig in de computer gemaakt, bij de tempel in kings landing is alleen de poort echt, de rest is ook nep, bij de walk of shame is Cerceis hoofd op een lichaams dubbel gezet, de grote legers zijn ook door de computer erin gezet en nog VEEL meer.
Verder vond ik seizoen 1 er ook geweldig uit zien. Prachtig decor en van de special effects weinig te merken. Het was ook een rustig seizoen. Kan me nog een video herinneren waarin ze lieten zien wat ze aan het filmen waren en hoe de omgeving omgetoverd werd zoals ze aan ons getoond worden. Daar stond ik echt van te kijken, geweldig
Verwijderd
Meen je 1?WPN schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:15:
De shots waarin Jon dood op de grond ligt gaven mij niet de indruk dat het permanent is. Het is te toevallig dat Mel even daarvoor binnen is gekomen.
2) wat is er gebeurt met Bran Stark? Hij is in de wildlands die grot in gegaan en nooit meer iets van gezien... (op imdb heeft ie ook niets extras staan na 2014, is ie nog wel aan het acteren?)
(nee ik lees de boeken niet)
Dat is een of andere freak resurrectie van de mountain. Hoe en wat weet niet niemand, maar het is vrij duidelijk in beeld gebracht wie het is steeds.
In Gladiator was de onderste helft van de arena gewoon echt, de film is al weer 15 jaar oud maar het resultaat was geweldig. Wat voor budget heeft Jurassic World wel niet, 250 miljoen dollar? GoT moet het met 60 doen. Voor 10 uur serie t.o.v. 2,5 uur film.mickjuh schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:19:
Die arena was me ook opgevallen, die vergeleek ik weer met Gladiator uit 2000 die in de film er een stuk beter uit zag. Maar zoals Koppensneller ook al aangaf, ze maken natuurlijk wel een film van 10 uur per jaar. Dus dat verklaart natuurlijk ook wel het e.e.a.
HBO is natuurlijk ook gewoon een bedrijf. GoT trekt al zoveel kijkers, ik denk niet dat ze veel meer zouden binnenhalen als ze het dubbele aan de serie zouden uitgeven. Het is nu al fantastisch toch.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Gezien het budget, de beperkte tijd, de grote cast en de vele verhaallijnen en bijbehorende verschillende filmlocaties vind ik inderdaad dat ze een heel overtuigende serie neerzetten. Maar zoals gezegd, jammer dat ze vooral bij die vliegscene in S5E9 een beetje door de mand vallen.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Amon was dood, logisch dus dat zijn lichaam verbrandde.RobbertDs1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:10:
[...]
+ Als de theorie van Jon Targaryen klopt, zou het kunnen dat hij het vuur overleeft met een beetje hulp van onze Carice. (Want Amon verbrande wel)
Vind je? Dan zou het dus bij elke serie enorm knap moeten zijn. Vrijwel alle series komen jaarlijks met afleveringen de meeste zelfs meer afleveringen dat GoT. Nu is het inderdaad wel zo dat GoT veel CGI heeft, maar dan nog. Volgens mij kunnen ze met de scenes die ze wegknippen en wel opgenomen nog 3 afleveringen maken.Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:48:
In dat perspectief inderdaad petje af. Aan sommige actiefilms van anderhalf uur zijn ze twee jaar aan het werken; de crew van Game of Thrones verzet dus eigenlijk 10x zo veel werk als een gemiddelde filmcrew.
Maar misschien maar goed ook dat ze dat niet doen, dan krijg je meer beelden zoals dat beeld van Dany dat weg vloog op Drogon (dat was echt net alsof ik naar That 70's Show keek waarin ze in een auto rijden)
Wow, dat noem ik nog eens goede casting. Die zouden echt familie van elkaar kunnen zijn!
Klopt, maar moet ze niet de oma van Margery voorstellen, en die vent Martell, die met Meryn Trant naar Bravos is, dat is haar zoon of zo iets toch?Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:27:
[...]
Wow, dat noem ik nog eens goede casting. Die zouden echt familie van elkaar kunnen zijn!
Goed punt.Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:18:
Sterker nog, HBO zou veel meer kunnen verdienen als ze een eenvoudige legale manier zouden aanbieden om wereldwijd Game of Thrones te kunnen streamen. Er is een reden voor dat Game of Thrones de torrenthitlijsten aanvoert: heel veel mensen willen het zien maar hebben er niet €15 per maand voor over om het hele HBO-pakket te nemen of kunnen daar waar ze wonen überhaupt geen HBO krijgen.
Ik heb 7 afleveringen gewacht en toen pas HBO aangezet. Al kan je die daarna niet gelijk uitzetten, pas de maand daarop. Dan ben je dus 31 (2x 15.50) kwijt voor 10 afleveringen. 3,10 per aflevering.
Geen idee wat een normale prijs voor streaming zou zijn.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Dat is ook wel lekker overdreven. Goed de scene was niet perfect maar zo slecht ook weer niet. Ik vind dat er echt veel te veel gezeken wordt op één slechte CGI scene. Volgens mij vergeten we al die prachtige zaken die GoT ons voorschotelt. Zoals de geweldige kostuums en locaties! We nemen het allemaal voor lief maar daar gaat geweldig veel tijd in zitten. De wereld is verschrikkelijk goed aangekleed en dat is voor een serie echt heel sterk.miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:26:
[...]
Amon was dood, logisch dus dat zijn lichaam verbrandde.
[...]
Vind je? Dan zou het dus bij elke serie enorm knap moeten zijn. Vrijwel alle series komen jaarlijks met afleveringen de meeste zelfs meer afleveringen dat GoT. Nu is het inderdaad wel zo dat GoT veel CGI heeft, maar dan nog. Volgens mij kunnen ze met de scenes die ze wegknippen en wel opgenomen nog 3 afleveringen maken.
Maar misschien maar goed ook dat ze dat niet doen, dan krijg je meer beelden zoals dat beeld van Dany dat weg vloog op Drogon (dat was echt net alsof ik naar That 70's Show keek waarin ze in een auto rijden)
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
GoT heeft inderdaad heel veel goede scenes, waarbij de CGI perfect is, maar zo zie je wat een crap scene kan doen.MrFl0ppY schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:40:
[...]
Dat is ook wel lekker overdreven. Goed de scene was niet perfect maar zo slecht ook weer niet. Ik vind dat er echt veel te veel gezeken wordt op één slechte CGI scene. Volgens mij vergeten we al die prachtige zaken die GoT ons voorschotelt. Zoals de geweldige kostuums en locaties! We nemen het allemaal voor lief maar daar gaat geweldig veel tijd in zitten. De wereld is verschrikkelijk goed aangekleed en dat is voor een serie echt heel sterk.
Als je hem niet heel slecht was moet je hem nog maar eens in 1080P op een 55" tv terugkijken
nu.nl probeert hem de hemel in te schrijven.... http://www.nu.nl/film/407...-nieuwe-rutger-hauer.html
QFT. Lopen zeiken op ~10 seconden beeldmateriaal. Dan ben je gewoon een zeurpiet. Sure het zag er kut uit, nou en. Het was verdomme maar 10 seconden.MrFl0ppY schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:40:
[...]
Dat is ook wel lekker overdreven. Goed de scene was niet perfect maar zo slecht ook weer niet. Ik vind dat er echt veel te veel gezeken wordt op één slechte CGI scene. Volgens mij vergeten we al die prachtige zaken die GoT ons voorschotelt. Zoals de geweldige kostuums en locaties! We nemen het allemaal voor lief maar daar gaat geweldig veel tijd in zitten. De wereld is verschrikkelijk goed aangekleed en dat is voor een serie echt heel sterk.
Onzin ,ik kijk hem op 110" en zo belachelijk slecht vond ik het niet. Ik vond de paarden van de Dothraki in de laatste aflevering slechter (als je op de poten let op de oneven ondergrond).miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:44:
[...]
GoT heeft inderdaad heel veel goede scenes, waarbij de CGI perfect is, maar zo zie je wat een crap scene kan doen.
Als je hem niet heel slecht was moet je hem nog maar eens in 1080P op een 55" tv terugkijken
Zeker als je met andere series verglijkt doen ze het heel netjes.
Ik kan er goed van genieten.
Neen, het is "the Mountain", geen twijfel over mogelijkhimlims_ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:12:
zou die 'nieuwe knecht/kings guard' niet 'the hound' zijn?
Nee, die was lang niet zo fysiek imposant als zijn grote broer. Bovendien werd het afgelopen seizoen regelmatig gehint dat Quiburn aan The Mountain aan het werken was.himlims_ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:12:
zou die 'nieuwe knecht/kings guard' niet 'the hound' zijn?
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Heel toevallig zag ik ook de naam Hafþór Júlíus Björnsson (IMDb) langskomen in de aftiteling, de acteur die de ongemaskerde Mountain speelde.Phehistyr schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:16:
[...]
Nee, die was lang niet zo fysiek imposant als zijn grote broer. Bovendien werd het afgelopen seizoen regelmatig gehint dat Quiburn aan The Mountain aan het werken was.
Remember what the dormouse said
Maar als rechtgeaard fan koop je dan toch in een later stadium alsnog de blu-ray om hem in je collectie te hebben?Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:18:
Sterker nog, HBO zou veel meer kunnen verdienen als ze een eenvoudige legale manier zouden aanbieden om wereldwijd Game of Thrones te kunnen streamen. Er is een reden voor dat Game of Thrones de torrenthitlijsten aanvoert: heel veel mensen willen het zien maar hebben er niet €15 per maand voor over om het hele HBO-pakket te nemen of kunnen daar waar ze wonen überhaupt geen HBO krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou ik wel willen echter ben je dan handen vol geld kwijt, voor mij als student nog niet echt te doen. (45 euro per seizoen, er zijn nu al 4 seizoenen te koop = 180 euro, volgens mij is er sowieso al tot en met seizoen 6 of 7 getekend bij HBO, uitgaande van 6, dan zit je op 270 euro).Gonadan schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:29:
[...]
Maar als rechtgeaard fan koop je dan toch in een later stadium alsnog de blu-ray om hem in je collectie te hebben?
270 euro voor een serie die je hooguit 1 keer terug gaat kijken, maar wss nooit
miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:32:
[...]
Zou ik wel willen echter ben je dan handen vol geld kwijt, voor mij als student nog niet echt te doen.
studenten hebben het ook zoo zwaar

wanneer serie compleet is, komt er vast wel totaal bundel, wacht een jaar en op amazon vind je m met korting
Dat is waar, maar Breaking Bad kost ook alsnog 100+, vind ik eigenlijk nog steeds te veel, alhoewel je er natuurlijk wel heel wat uur kijkplezier voor terug krijgt, maar voor een serie die ik al gezien heb zou ik het niet zo snel uitgevenhimlims_ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:35:
[...]
offtopic:
studenten hebben het ook zoo zwaar![]()
als er ergens veel te handelen en verdienen valt is het wel op school
wanneer serie compleet is, komt er vast wel totaal bundel, wacht een jaar en op amazon vind je m met korting
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar wacht ik ook op, ik ben alleen bang dat er een jaar daarna nog een extended versie komt, en dan later nog een directors cut van de extended versie en daarna nog een versie met remastered special effects.himlims_ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:35:
[...]
offtopic:
studenten hebben het ook zoo zwaar![]()
als er ergens veel te handelen en verdienen valt is het wel op school
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Op bluray? Of DVD? want dvd zijn ze inderdaad een stuk goedkoper.Gonadan schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:37:
Welnee, ik heb ze tot nu toe voor 20 per stuk. Gewoon even wachten dan krijg je de normale case in plaats van die luxe. Die is dan af en toe bij bol voor 20, ongeveer in januari/februari elk jaar.
http://hawvie.deviantart.com/
Er zijn in principe genoeg goede redenen, maar die zijn puur persoonlijk natuurlijk. Ik kijk volgend seizoen in ieder geval omdat:HawVer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:42:
Al de badasses/interessante karakters zijn dit seizoen verdwenen. De spoeling wordt wel dun.. Geef nog een goede reden om uit te zien naar het volgende seizoen? Alleen Varys spreekt me nog aan..
- Ik benieuwd ben naar Dany bij de Dortraki (ondanks dat haar verhaal tergend langzaam gaat)
- Ik ben erg benieuwd naar Bran (die wss terug komt), vooral naar wat hij allemaal kan en geleerd heeft
- Ik ben enorm benieuwd naar Arya, en of ze blind blijft, of meer met haar gezichten gaat doen
- Ik wil weten of Jon door Melissandre geresurected wordt
- Ik wil zien hoe Tyrion en Varys over Mereen gaan heersen
- Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de Tyrells en wat hun plan is
- Ik ben benieuwd naar de undead mountain
- Ik ben benieuwd naar Petyr Balish en zijn army, waarmee hij op weg is naar Winterfell
- Ik ben benieuwd naar Theon/Reek en Sansa
- Ik ben benieuwd of Stannis echt dood is
Moet ik nog meer opnoemen?
Da's 3 weken achter elkaar één stapavondje overslaan. Dus ga je alleen op donderdag en vrijdag, bijvoorbeeld.miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:32:
[...]
Zou ik wel willen echter ben je dan handen vol geld kwijt, voor mij als student nog niet echt te doen. (45 euro per seizoen, er zijn nu al 4 seizoenen te koop = 180 euro, volgens mij is er sowieso al tot en met seizoen 6 of 7 getekend bij HBO, uitgaande van 6, dan zit je op 270 euro).
270 euro voor een serie die je hooguit 1 keer terug gaat kijken, maar wss nooit
tenzij stappen erg veel goedkoper is geworden ten opzichte van hoe het was in de periode 1995-2004?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik ga haast nooit stappenAllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:50:
[...]
Da's 3 weken achter elkaar één stapavondje overslaan. Dus ga je alleen op donderdag en vrijdag, bijvoorbeeld.
tenzij stappen erg veel goedkoper is geworden ten opzichte van hoe het was in de periode 1995-2004?
Daarbij gok ik dat in die periode de huur van een kamer wat lager lag
430 euro per maand

[ Voor 16% gewijzigd door miicker op 18-06-2015 11:52 ]
[ Voor 77% gewijzigd door Mx. Alba op 18-06-2015 11:58 ]
miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:51:
[...]
Ik ga haast nooit stappen
Daarbij gok ik dat in die periode de huur van een kamer wat lager lag
430 euro per maanden dan alles moeten delen met 3 anderen
tipje: Voor 750 tot 1000 huur je een volwaardige eengezinswoning in de private sector. 200 euro aan Eneco en je bent klaar. Daar kan je doorgaans met 3 tot 5 personen in wonen, heeft iedereen meer ruimte. Het enige dat je nodig hebt is iemand die garant kan staan voor de huurbetaling.
Interessanter is of Arya überhaupt nog leeft. Op het lijk trof ze immers haar eigen face aan en die faces komen van lijken... Het karakter Arya kan sowieso voortaan 'mee', omdat nobody Arya kan zijn en Arya nobody kan zijn. Dat is immers de essentie van de faceless men.miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:48:
[...]
- Ik ben enorm benieuwd naar Arya, en of ze blind blijft, of meer met haar gezichten gaat doen
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik weet niet hoe jij stapt, maar als ik 50 euro uitgeef met een avondje stappen dan heb ik een dure avond gehadAllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:50:
[...]
Da's 3 weken achter elkaar één stapavondje overslaan. Dus ga je alleen op donderdag en vrijdag, bijvoorbeeld.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
In guldens ging er doorgaans 150 tot 200 doorheen. Vanaf de Euro werd dat 75 tot 100 per avond...SnowDude schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:31:
[...]
Ik weet niet hoe jij stapt, maar als ik 50 euro uitgeef met een avondje stappen dan heb ik een dure avond gehad
(Entree bij twee gelegenheden, 2x 10 a 15 euro, bier 20 euro, sterke drank: veel. Moet je een een rondje B52 bestellen...., tussendoor nog langs McD of de shoarmaboer, taxi terug etc.)
[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-06-2015 12:35 ]
Hoe dit precies zit, is volgens mij nog niet bekend. Dit is een mysterie die hopelijk in het volgende seizoen meer aandacht krijgt.AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:13:
Interessanter is of Arya überhaupt nog leeft. Op het lijk trof ze immers haar eigen face aan en die faces komen van lijken... Het karakter Arya kan sowieso voortaan 'mee', omdat nobody Arya kan zijn en Arya nobody kan zijn. Dat is immers de essentie van de faceless men.
Het zou goed kunnen dat, als je eenmaal bij de Faceless hoort (misschien nadat je je eerste moord hebt gepleegd als deel van hen, of als je training ver genoeg gevorderd is), dat je gezicht dan wordt toegevoegd aan de collectie en anderen die dus zouden kunnen gebruiken. Het idee achter de Faceless Men is volgens mij dat de originele identiteit van de leden niet meer bestaat; alle Faceless dragen vele gezichten, maar geen daarvan is hun eigen. Eigenlijk zou Arya ook Nobody moeten worden, zonder eigen doelen of beslissingen; alles uit naam van de Many-Faced God. Maar haar moord op Meryn Trant was gedreven door haar oude leven, als Arya, waardoor zij dus nog niet compleet Nobody is.
Volgens mij is het nu de vraag of Arya haar eigen wensen en hopen nu compleet zal gaan achterlaten, of dat zaken als haar kill list en haar familie toch van belang blijven voor d'r (wat haar dus niet geschikt zou maken voor deze organisatie). Ben benieuwd!
Mooi lijstje; dit zijn ook de zaken waar ik weer voor ga kijken volgend jaar. En de verdere opmars van de White Walkers natuurlijk. Wat mij betreft hebben we, ondanks de dood van een flink aantal hoofdkarakters, nog meer dan genoeg intrige, potentie en spanning over.miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:48:
Er zijn in principe genoeg goede redenen, maar die zijn puur persoonlijk natuurlijk. Ik kijk volgend seizoen in ieder geval omdat:
- Ik benieuwd ben naar Dany bij de Dortraki (ondanks dat haar verhaal tergend langzaam gaat)
- Ik ben erg benieuwd naar Bran (die wss terug komt), vooral naar wat hij allemaal kan en geleerd heeft
- Ik ben benieuwd naar Petyr Balish en zijn army, waarmee hij op weg is naar Winterfell
Persoonlijk vind ik dat allemaal matige verhaallijnen. Bran vind ik ook een verhaallijn zonder duidelijk doel. De mogelijke uitkomsten van een res van Jon vind ik niet echt aanlokkelijk. Persoonlijk favorieten waren:miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:48:
[...]
Er zijn in principe genoeg goede redenen, maar die zijn puur persoonlijk natuurlijk. Ik kijk volgend seizoen in ieder geval omdat:
- Jon
- The hound
- Barristan Selmy (de voormalige lord commander van de kingsquard)
- Stannis
http://hawvie.deviantart.com/
Alle andere karakters hebben intussen een wereldreis gemaakt.
Ik ben het qua favorieten met je eens. Jon stond bij mij toch wel helemaal bovenaan, Tyrion daar onder. The Hound vond ik goed, maar is nooit echt een major character geweest, net als Selmy.HawVer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:53:
[...]
Persoonlijk vind ik dat allemaal matige verhaallijnen. Bran vind ik ook een verhaallijn zonder duidelijk doel. De mogelijke uitkomsten van een res van Jon vind ik niet echt aanlokkelijk. Persoonlijk favorieten waren:
- Jon
- The hound
- Barristan Selmy (de voormalige lord commander van de kingsquard)
- Stannis
Sam scoort ook hoog bij mij, net als Varys en Peter Balish.
Er is een heel goede reden voor dat de White Walkers ten noorden van de Wall blijven. Ik kan me alleen niet herinneren of die in de serie uit de doeken is gedaan dus laat ik het maar bij die opmerking.Blord schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:55:
De mars van de White Walkers mogen ze wel opvoeren. De serie begon begon ermee in S01E01 en na 5 seizoenen zitten ze nog steeds aan de dezelfde kant van de Ice Wall.
Alle andere karakters hebben intussen een wereldreis gemaakt.
Ik blijf bij mijn mening dat het uiteindelijk allemaal draait om de strijd tussen de Lord of Winter met zijn White Walkers (Ice) en de Lord of Light met "zijn" draken (Fire) en dat het in die grote lijn helemaal niets uitmaakt wie er op de Iron Throne zit en wie van de hoofdpersonen nog al dan niet in leven is, wat ze zijn geworden of waar ze zijn.
Dan hoop ik dat Bran heel snel heel populair wordt.Mx. Alba schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:04:
Blu-ray uiteraard, is dat een serieuze vraag?miicker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:41:
Op bluray? Of DVD? want dvd zijn ze inderdaad een stuk goedkoper.
Zie: http://www.bol.com/nl/p/g...izoen-3/1002004013700652/
Seizoen vier komt dus in januari voor 20 euro beschikbaar.
Oh ja, en dan ook nog de spoilers wegknippen, dit is gewoon de kat op het spek binden.Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:02:
Er is een heel goede reden voor dat de White Walkers ten noorden van de Wall blijven. Ik kan me alleen niet herinneren of die in de serie uit de doeken is gedaan dus laat ik het maar bij die opmerking.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In het kader van dit topic zou ik willen voorstellen om "de kat op het spek binden" te vervangen voor "Tyrion op een vat wijn binden".Gonadan schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:15:
Oh ja, en dan ook nog de spoilers wegknippen, dit is gewoon de kat op het spek binden.
Of The Hound op een kip binden?Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:58:
[...]
In het kader van dit topic zou ik willen voorstellen om "de kat op het spek binden" te vervangen voor "Tyrion op een vat wijn binden".
Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:58:
In het kader van dit topic zou ik willen voorstellen om "de kat op het spek binden" te vervangen voor "Tyrion op een vat wijn binden".
DM me dan de reden, dan kan ik tenminste mijn nieuwsgierigheid vervullen zonder het boekentopic in te moeten duiken en veel te veel spoilers mee te krijgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic