Blord schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:49:
Ik denk dat Stannis wel echt dood is. Zijn verhaallijn is nu wel afgelopen. Vrouw en dochter dood, leger weg, in de steek gelaten door Mellisandre, geen geld meer. Mocht hij overleeft hebben dat moet die weer bij de bank of Braavos aankloppen. En ook een mooie afsluiting van de wraak van Brienne.
Dan is een nieuwe start met Mellisandre en resurrected Jon een veel betere keuze. Omdat Mellisandre tegen Jon zei dat hij niets weet in het begin van de seizoen.
Maar anderzijds zou het wel heel erg lame zijn om die verhaallijn gedurende 5 seizoenen uit te werken om het dan op zo'n sisser te laten aflopen.
Veel grote partijen die om de troon vechten, blijven er trouwens niet meer over

* Starks en king of the north: da's al even gedaan
* Lannisters: hoofd van de familie is dood en financieel/militair lijken ze ook zo sterk niet meer
* Stannis: als hij nog leeft, dan heeft hij enkel nog the onion knight, en zelfs dat is te betwijfelen.
* de Tyrells, al lijken deze mij vooral financieel/voedselgewijs sterk te staan. In de serie is iig nog niet ingegaan op hun militaire kracht
* de Vale: lijkt zo'n beetje op "je kan het niet innemen, maar omgekeerd hebben ze ook niet de troops om veel uit te breiden".
De Iron Islands en andere huizen/gebieden lijken me niet echt contenders ?
Tegen dit tempo gaan de white walkers niemand meer moeten afmaken, heel westeros is zichzelf aan het verslinden