[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
kan me ook niet voorstellen dat john snow er mee ophoud, hij was de enige man die een beetje probeerde de white walkers tegen te houden, dacht echt wtf slaat dit nou weer op dat hij dood moet. ook had cersie nog een vrij hip kapsel voor iemand die vernedert moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

spartacusNLD schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:48:
john always comes back

- sam

:'(

john volgend seizoen tot leven gewekt door carice van houten ?
Hoe je je ook voelt of in welke staat je ook verkeert, zodra zij op je gaat zitten dan kom je wel tot leven :o

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56

ik heb de boeken niet gelezen t is maar speculatie dus van mijn kant :P
Van wat ik heb begrepen is de serie nu ingelopen op de boeken, dus de boekenlezers weten ook niks.

Team White Walker *O*

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
Kan geen toeval zijn dat Melisandre terug komt naar Castle Black. Jon zal op zijn minst het zoveelste offer zijn voor de Lord of Light, maar stiekem hopen we natuurlijk dat hij weer tot leven wordt gewekt zoals ze bij dat gevecht met The Hound deden.

Overigens knap dat je met de meest gehate personen toch weer medelijden krijgt (voor zolang het duurt :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:45
Cersei, bedoel je?
Ik moest me ook even voorhouden dat ze het wel degelijk verdiend heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:55
wel grappig dat sam nu naar de hoofdstad gaat.. de hoofdstad komt onder aanval van daenerys ergens in de toekomst.. daenerys komt sam tegen.. sam geeft aan ''er komen white walkers aan en je draken zijn het enige wat ze kunnen stoppen.. sam + daenerys gaan naar het noorden en komen precies op tijd aan om john te helpen tegen de white walkers..

ik heb de boeken niet gelezen t is maar speculatie dus van mijn kant :P
Sam zei dat hij naar Oldtown ging, daar waar hij maester kan worden. Dat is een andere plek dan Kings Landing, de hoofdstad, naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:53
Nieuwevolger schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:51:
kan me ook niet voorstellen dat john snow er mee ophoud, hij was de enige man die een beetje probeerde de white walkers tegen te houden, dacht echt wtf slaat dit nou weer op dat hij dood moet. ook had cersie nog een vrij hip kapsel voor iemand die vernedert moet worden.
Maar stel je voor dat hij weer tot leven komt dan verdwijnt er toch een deel van de dynamiek van Game of Thrones. Namelijk dat mensen die favoriet zijn dood gaan roals Rob bijvoorbeeld.
Niet dat ik het erg zou vinden als hij terug kwam dat niet ik baalde onwijs.

Arya stukje was ook wel goed vond ik. Ze streept in elk geval iemand van de lijst maar betaalt daar wel aardig voor dit keer.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tuttel schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:23:
[...]

Sam zei dat hij naar Oldtown ging, daar waar hij maester kan worden. Dat is een andere plek dan Kings Landing, de hoofdstad, naar mijn weten.
dacht dat oldtown net als fleebotom in kings landing lag :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Damn. Er blijven zo maar weinig "good guys" over.

Als de serie idd is ingelopen op de boeken, ik snap dat G.R.R.M. er moeite mee heeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Shamalamadindon op 15-06-2015 17:53 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik verwacht dat Cersei wel flink gaat huishouden in Kings Landing. Je zag ook in haar blik dat ze alles wilde doen om de Red Burcht te bereiken. Nu ze daar is kan ze haar macht uitoefenen.

Wel flauw van Carice om het zinkend schip te verlaten. In voorgaande afleveringen zat ze Stannis altijd op te jutten met visioenen.
Ik had eigenlijk wel meer verwacht van het offer van Stannis dochter dan een beetje dooi. Een vuurmonster ala Balrog van LOTR of zoiets die dwars door Winterfelt dendert. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Blord op 15-06-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 20-09 13:35
Eddye schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:49:
Cersei, bedoel je?
Cersei dit keer ja.
Bij Theon moet ik ook iedere keer weer terughalen wat hij allemaal uitgevreten heeft voordat hij Reek werd, anders zou je nog medelijden met hem krijgen.

Ik vraag me overigens af wat die High Sparrow van plan is. Het lijkt mij dat Cersei van plan is de hele boel uit te roeien, maar dat zal hij zelf ook al wel bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Eddye schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:49:
Cersei, bedoel je?
Ze verdient een boel, maar de "wandeling" vind ik niet een verdienste van haar daden in bed/graftombe... Maar ik heb het dan ook niet zo met oordelende religieuze clubjes.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Snippo schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:02:
[...]

Cersei dit keer ja.
Bij Theon moet ik ook iedere keer weer terughalen wat hij allemaal uitgevreten heeft voordat hij Reek werd, anders zou je nog medelijden met hem krijgen.

Ik vraag me overigens af wat die High Sparrow van plan is. Het lijkt mij dat Cersei van plan is de hele boel uit te roeien, maar dat zal hij zelf ook al wel bedacht hebben.
Zelf vind ik het fijn dat Cersei dit seizoen flink wat tegenstand heeft gekregen dit seizoen. Wel ben ik van mening dat ik het clubje van High Sparrow ontzettend irritant vind. Mijn gedachte is dat Cersei op koning Tommen inspeeld, zodat hij begint aan het uitroeien ervan.

Toch fijn om te zien dat The Mountain niet is doodgegaan aan het gif, afkomstig van de speer van Oberyn. Ik wens hem een stuk gruwelijkere dood toe en ik verwacht dat dit niet onmogelijk is, in een serie als GoT:)

Edit: Het valt me wel op dat er personen als The Mountain en Meryn Trant geen andere 'zielige kant' getoond wordt. Bij veel andere personen worden eerst alle gruweldaden getoond. Vervolgens krijgen we toch weer medelijden met ze (Cersei, Jaimie, Theon, Tyrion). De moord op Meryn Trant was totaal niet erg en juist fijn, maar niet in de stijl die je vaker ziet heb ik het idee. Ik verwacht overigens niet dat we nog op de een of andere manier medelijden met The Mountain gaan hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door mobstaa op 15-06-2015 18:38 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Stannis dood, Boltons nog steeds regerend in het Noorden, Jon dood.... -O-

Go White Walkers! *O* Kill them all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Whehehe, Varys en Tyrion weer bij elkaar, was meteen weer epic die twee. Dat belooft wat voor Seizoen 6. Heb er zin in, maar wat gaat dat laaaaaaaaaaaaaang duren :( :(

Voor de rest toffe aflevering en het belooft weer van alles.
Jammer van Stannis, had er toch meer van verwacht afgaande op EP9 voor die verhaallijn.

En go Theon! Hoop dat ze beide overleeft hebben, want er komt nu eindelijk actie in en ik wil Ramsay zien lijden, sick bastard!!

Cersei's afgang was wel bruut om te zien, maar ze blijft wel haar "dierbaren" ten koste van alles beschermen. Ze had ook Jaime aan kunnen geven in de hoop er makkelijker van af te komen omdat hij haar ook in de steek heeft gelaten. En ze lijkt met dat korte haar heel erg op Seven van Star Trek :o .
En ondanks de walk of Shame blijft ze toch erg sterk staan als Lannister. Daar hebben we nog niet het laatste van gezien of gehoord. Hoewel ik Cersei graag af zie gaan, is de manier waarop ze blijft staan heel erg stoer. In die zin wel een ode aan de sterke vrouw, ook al is het erg onvriendelijk.

Jon Snow is wel erg sneu, verdient ie niet, maar heeeel misschien komt ie nog terug, heeft ie al eerder gedaan :/

[ Voor 5% gewijzigd door Darkasantion op 15-06-2015 18:53 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Seizoen 6 wordt wel gaaf denk ik, met tyrion en varys die over mereen heersen!

Verder zijn er zoveel onbeantwoorde vragen:
Is Stannis echt vermoord door Bryann?
Hebben Theon en Sansa echt zelfmoord gepleegt?
Wordt John terug tot leven gebracht?
Is / gaat Arya dood, of krijgt ze haar zicht terug of zo iets (wat is er met Arya?!)
Gaat The Mountain eigenhandig de hele High Sparrow uitmoorden?
Wat gaat Jaimy doen nu Marcella/Myrcella (de incest dochter) dood is?
Wat gebeurt er met Dany en de dorthraki?

En zo zijn er zoveel meer dingen die ik wil weten!
Ik denk dat ik deze post van mezelf maar even bookmark zodat ik over ongeveer een jaar weet wat ik eigenlijk allemaal wilde weten :')

Toevoeging: Olly mag ook lekker dood :+

[ Voor 5% gewijzigd door miicker op 15-06-2015 19:08 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Is / gaat Arya dood, of krijgt ze haar zicht terug of zo iets (wat is er met Arya?!)
Zelf denk ik dat ze enkel haar zicht in heeft moeten leveren. Daarnaast denk ik niet dat ze het terug krijgt. Dit omdat ze het zicht wegnam van Meryn Trant, dus heeft ze daarvoor moeten boeten (omdat hij geen doelwit was). De persoon die stierf en het masker van Jaqen op had, heeft zijn dood "Quitte" gespeeld.

Ik denk niet dat Theon en Sansa van plan waren om zelfmoord te plegen. Het kwam op mij over of ze in die bult met sneeuw gingen springen, om vervolgens Winterfell te ontvluchten.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
mobstaa schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:09:
[...]

Ik denk niet dat Theon en Sansa van plan waren om zelfmoord te plegen. Het kwam op mij over of ze in die bult met sneeuw gingen springen, om vervolgens Winterfell te ontvluchten.
Ik vond het trouwens echt een ongelofelijk heerlijk moment dat Theon eindelijk weer eens iets goeds deed en los kwam van Reek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ik vond het trouwens echt een ongelofelijk heerlijk moment dat Theon eindelijk weer eens iets goeds deed en los kwam van Reek!
Volgens mij was het doorslaggevend dat Myranda begon over slopen van Sansa. Op dezelfde manier als Ramsay bij hem had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:06:
Seizoen 6 wordt wel gaaf denk ik, met tyrion en varys die over mereen heersen!

Verder zijn er zoveel onbeantwoorde vragen:
Is Stannis echt vermoord door Bryann?
Wordt John terug tot leven gebracht?
Gaat The Mountain eigenhandig de hele High Sparrow uitmoorden?
Wat gaat Jaimy doen nu Marcella/Myrcella (de incest dochter) dood is?

En zo zijn er zoveel meer dingen die ik wil weten!
Ik denk dat ik deze post van mezelf maar even bookmark zodat ik over ongeveer een jaar weet wat ik eigenlijk allemaal wilde weten :')
Aanvulling:
Waar is Daenerys in beland?
Oorlog in het 'zuiden' op komst?!

Stannis is niet dood lijkt me, dat heb je niet gezien. Die slag was juist zo van ik doe alsof ik sla maar sla ernaast. :9
Het is trouwens Brienne.. ;)

Theon en Sansa landen in de sneeuw, of theon breekt de val van Sansa. :o
Ik vatte het niet meteen op als zelfmoord, maar misschien ook wel.

M.b.t. Arya is vaag, weinig van bekend hoe dat nu verder.

Had eigenlijk verwacht bij dat shot van Jon dat hij 'weer wakker' zou worden met blauwe ogen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Stannis is niet dood lijkt me, dat heb je niet gezien. Die slag was juist zo van ik doe alsof ik sla maar sla ernaast. :9
Brienne zorgt wel vaker voor verwarring, zo ook bij Sandor Clegane. Net als Stannis iemand die haar toe doen dood zou kunnen zijn. Echter laten ze niet zien of ze echt doodgaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:15
Hoewel ik ergens heb gelezen uit een interview met Kit Harington dat Jon Snow volgend seizoen niet terugkomt, lijkt het me toch dat dit verhaal nog niet volledig verteld is. Een heel seizoen lang wordt er toch veel op hem gefocust en ontwikkelt hij zich meer en meer als een echte leider die nog veel kan betekenen. Er zijn dan ook een aantal speculaties, naast dat het een mogelijkheid is dat Melisandre hem zou kunnen terugbrengen, die ik hier niet verder ga behandelen (aangezien sommigen eerder komen op basis van de boeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Een theorie die op internet groot is, is dat hij door Melisandre tot leven wordt gebracht en wat later erachter komt dat Rhaegar en Lyanna zijn echte ouders zijn (Een andere sterke theorie).

Zelf verwacht ik niet dat we lady Stoneheart nog gaan zien in de serie, net als wat er van Benjen geworden is.
Misschien dwaal ik teveel af van de serie...

Stiekem wel benieuwd wat ze met margeary gaan doen of misschien is ze al vrij?

Edit: Na bekijken van de game of thrones wikia, lijken ze daar al wel te willen bevestigen dat Stannis dood is, maar bij Jon Snow zetten ze enkel de status 'uncertain'.

Bronnen:
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Jon_Snow
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Stannis_Baratheon

[ Voor 24% gewijzigd door mobstaa op 15-06-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
HannesB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:23:
Hoewel ik ergens heb gelezen uit een interview met Kit Harington dat Jon Snow volgend seizoen niet terugkomt, lijkt het me toch dat dit verhaal nog niet volledig verteld is.
Jon Snow niet... wellicht Jon Stark wel? :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Puc van S. schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:44:
[...]

Jon Snow niet... wellicht Jon Stark wel? :P
Of idd Jon Targaryen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:34
All men must die. Grimmig einde zeg.
Ik heb erg veel mededogen ontwikkeld voor Stannis. De verslagenheid was in de afgelopen afleveringen van zijn gezicht af te lezen.
Kijken wat onze beste man er van gaat maken.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Ik denk wel dat Stannis dood is. Wat voor reden heeft Brienne om hem in leven te houden? We hadden de gore niet nodig deze aflevering. Er is genoeg bloed te zien, genoeg mensen die dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
dutchgio schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:15:
[...]

Aanvulling:
Waar is Daenerys in beland?
Oorlog in het 'zuiden' op komst?!

Theon en Sansa landen in de sneeuw, of theon breekt de val van Sansa. :o
Ik vatte het niet meteen op als zelfmoord, maar misschien ook wel.

M.b.t. Arya is vaag, weinig van bekend hoe dat nu verder.

Had eigenlijk verwacht bij dat shot van Jon dat hij 'weer wakker' zou worden met blauwe ogen. :o
<knip>

Beginnen we nou weer?

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 15-06-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
mat.hi.as schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:01:
Ik denk wel dat Stannis dood is. Wat voor reden heeft Brienne om hem in leven te houden? We hadden de gore niet nodig deze aflevering. Er is genoeg bloed te zien, genoeg mensen die dood gaan.
Yup daar durf ik mijn geld op in te zetten, hij is dood :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
sjaak88 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:03:
[...]

Yup daar durf ik mijn geld op in te zetten, hij is dood :|
Laatste afleveringen hebben er ook niet bepaald voor gezorgd dat er veel sympathie voor die kerel overbleef, vooral niet na het vermoorden van zijn dochter.

Hoewel de moeder van Shireen heel lastig tegen haar deed, vind ik het erger dat ze dood is dan Stannis. Dit omdat zij nog wel berouw toonde bij de verbranding van hun dochter.

Bij de Black Water veldslag had ik dan wel weer respect, dat hij voorop stond in het gevecht bij Kingslanding. Dat zie je niet alle leiders doen *kuch Joffry Kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Op dit moment is hij alleszins niet meer van enig nut. De helft van zijn leger heeft hem eerder al verlaten en de andere helft is dood. Daarenboven kan hij ook niet meer steunen op Melisandre. Veel macht heeft hij duidelijk niet meer. Anderzijds lijkt Brienne me niet het type om een ongewapend en gekwetst man, wie dan ook, zo maar af te slachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:34
Sorry, ik bedoelde onze ouwe bolle auteurtje :9

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Darkasantion schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:51:
Cersei's afgang was wel bruut om te zien, maar ze blijft wel haar "dierbaren" ten koste van alles beschermen. Ze had ook Jaime aan kunnen geven in de hoop er makkelijker van af te komen omdat hij haar ook in de steek heeft gelaten. En ze lijkt met dat korte haar heel erg op Seven van Star Trek :o .
En ondanks de walk of Shame blijft ze toch erg sterk staan als Lannister. Daar hebben we nog niet het laatste van gezien of gehoord. Hoewel ik Cersei graag af zie gaan, is de manier waarop ze blijft staan heel erg stoer. In die zin wel een ode aan de sterke vrouw, ook al is het erg onvriendelijk.
Ik denk dat we volgend seizoen goed zien wat er bedoeld wordt met de quote:
Heaven has no rage like love to hatred turned, Nor hell a fury like a woman scorned
William Congreve

Haar trots gekrenkt, verraden door het gereedschap dat ze zelf opgericht heeft, twee kinderen en een vader inmiddels dood, ik denk dat ze al de facto heerser over Kings landing m.b.v. the mountain op zijn minst probeert kont te schoppen. Of dat lukt hangt onder meer af van het intellect van the high sparrow, die wraak vast en zeker aan moet zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ben ik de enige die zich afvroeg waar Ghost uithing toen Jon het loodje leek te leggen?
Ghost aarzelde geen seconden om Sam binnen te hulp te schieten, maar zijn baasje buiten laat hij aan zijn lot over?

Verder ben ik er wel vrijwel zeker van dat dit niet het einde van Jon is, het is geen toeval dat Carice net daar binnen kwam natuurlijk. Zij zal hem wel weer terug halen, maar de vraag is of we daar blij mee moeten zijn.

De sprong van Sansa en Theon was ook wel vervelend, wat gebeurt er met hun? *Splat* of vallen ze door het ijs op de gracht en wandelen ze vrolijk weg?

En wat verder met Brienne? Ongeacht of Stannis zijn hoofd nog heeft of niet, keert zij straks terug naar haar uitkijkpost, ziet daar de kaars branden en riskeert ze vervolgens onnodig haar leven om daar binnen te dringen?

Echt elke verhaallijn eindigt op een cliffhanger dit seizoen :D :X

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Ik weet niet of dit als spoiler kan bestempeld worden (indien niet gepast in dit topic, geef me dan een seintje en ik verwijder mijn reactie). Het is een speculatie dat ik gelezen heb met betrekking tot de dood van Jon en Ghost dat eerder gebaseerd zou zijn op de boeken:

spoiler:
<knip> de vraag stellen is hem beantwoorden...

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 15-06-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
The Mountain leek er trouwens vrij gehavend uit te zien. Door zijn vizier dacht ik een scheel oog te zien?

Edit:

Mountain

[ Voor 45% gewijzigd door mobstaa op 15-06-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

HannesB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:32:
Ik weet niet of dit als spoiler kan bestempeld worden (indien niet gepast in dit topic, geef me dan een seintje en ik verwijder mijn reactie). Het is een speculatie dat ik gelezen heb met betrekking tot de dood van Jon en Ghost dat eerder gebaseerd zou zijn op de boeken:

spoiler:
<knip>
Dat is inderdaad een boek/theorie spoiler.

Wat een kutfinale. Serieus. Stannis zo makkelijk verslagen en dan ook nog een off screen death? Nah, geloof er geen fuck van. Fuck off. Teveel cliffhangers ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 15-06-2015 21:36 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

Een vervelende aflevering met meer vragen dan antwoorden en dat einde :'(
Ben echt zeer benieuwd welke kant GoT nu wat er is een seizen voorbij en we zijn zo'n beetje weer terug bij de eerste aflevering maar dan zonder Stannis en een gewonde/dode Jon Snow maar voor de rest zit iedereen weer zo'n beetje weer op zijn plek.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
MrVegeta schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:35:
[...]

Wat een kutfinale. Serieus. Stannis zo makkelijk verslagen en dan ook nog een off screen death? Nah, geloof er geen fuck van. Fuck off. Teveel cliffhangers ook.
Tsjah. Veel deserteurs, en een voorbereide tegenstander. Die zelfs ook nog beter met de temperaturen om kunnen gaan. Ik ben nooit zo'n van van Stannis geweest, dus precies genoeg eer zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

qanar schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:52:
[...]
Ik dacht dat de oude snoepert eerder bewonderd naar de mooie vrouwelijke vormen staarde :-)
Yup, hij is een ouwe snoepert en vond het alleen maar heerlijk om haar zo te zien. Tenminste, zo hebben zij zelf zijn karakter neer gezet in de eerste seizoenen. Doen alsof ie oud en mank is, terwijl als niemand kijkt hij vol energie hoertjes aan het volpompen is.
rejer schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:00:
spoiler:
Wel toevallig dat Melisandre bij Castle Black is precies waar Jon Snow gedood word.
Ik gok dat ze hem gaat ressurecten.
Maarja weet ik veel ;p
Ik was aan het kijken en het enige wat ik dacht was dat van Carice dat die hem weer heel maakt. De scene van Jon deed mij helemaal niks daardoor. Ook omdat ik denk dat Jon Snow de zoon is van Tyrell (the mad king¿) en de zus van Ned.
In het begin van de serie vertellen ze wat over de zus (weet ff naam niet 123) en Ned hebben ze neergezet als iemand die nooit ontrouw is. Jon nemen als zoon zou dan kunnen. Je hebt Jon 'the cold north' Snow en Dinaris 'the hot south' Targaryen. Broer en zus die samen de boel gaan regeren of een episch gevecht gaat worden tussen broer en zus?
moh.moh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:29:
Drogon was wel een typische tiener hier; deed maar gewoon lekker waar hij zin in had.
Ik denk eerder dat hij dacht:
Trut rot op met je verzoek om terug te gaan... Ik heb je net gered door je daar weg te halen, ik bloed, ik heb pijn, ik ben moe en het enige wat jij doet is aan jezelf denken... fuck you! ik ben rusten.
LuNaTiC schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:44:
Misschien dat Theon/Reek zichzelf heeft opgeofferd door de val te breken van Sansa, om op die manier van zijn eigen lijdensweg af te zijn, en tegelijkertijd in het reine te komen met wat hij Sansa('s) familie heeft aangedaan.
De vragen zijn alleen of dit a) niet te vergezocht is, b) of dit überhaupt wel kan, fysiek gezien :+ en c) of er geen betere alternatieve theorieën zijn ;)
Denk zelf 2 dingen:
1- hij is samen met haar gesprongen naar hun dood. Het was een mooi gebaar dat uiteindelijk zij toch zijn hand durfde te pakken ongeacht wat zij van hem dacht eerst. Een beeltenis dat zij hem uiteindelijk toch vergeven heeft. Hij heeft dat meisje gedood en dat zal m zuur komen te staan, Sansa zou ook de lul zijn. Zoals Sansa vlak daarvoor al zei: liever een snelle dood dan al dat gemartel.
2- Ze springen en komen in een hele dikke laag sneeuw met daaronder evt water. Denk helaas wel dat het nr.2 is, aangezien ze met de benen naar beneden springen ipv headfirst zodat je zeker weet dat je dood gaat.
Dit. Brienne zit vanaf de dood van zijn broer al achter hem aan eigenlijk. Ze laat echt niet de man leven die iemand heeft vermoord waarvan zij de wereld dacht.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

RadioKies schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:39:
[...]

In het begin van de serie vertellen ze wat over de zus (weet ff naam niet 123) en Ned hebben ze neergezet als iemand die nooit ontrouw is. Jon nemen als zoon zou dan kunnen. Je hebt Jon 'the cold north' Snow en Dinaris 'the hot south' Targaryen. Broer en zus die samen de boel gaan regeren of een episch gevecht gaat worden tussen broer en zus?
Bijna goed. Jon zou de zoon van Rhaegar Targaryen and Lyanna Stark kunnen zijn.
2- Ze springen en komen in een hele dikke laag sneeuw met daaronder evt water. Denk helaas wel dat het nr.2 is, aangezien ze met de benen naar beneden springen ipv headfirst zodat je zeker weet dat je dood gaat.
Waarom zou je graag Sansa zelfmoord zien plegen :/

[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 15-06-2015 20:42 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Waar de fuck waren Bran, Hodor en the gang dit seizoen? Denk eerder dat die Het Noorden gaan vertegenwoordigen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:44:
Waar de fuck waren Bran, Hodor en the gang dit seizoen? Denk eerder dat die Het Noorden gaan vertegenwoordigen.
Heb je onder een steen geleefd?
Het was al ver voor dit seizoen bekend dat zij niet terug zouden komen S5. Dat is hier ook heeel vaak verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Phusebox schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:44:
Die liepen vooruit (in vergelijking met de boeken). Was volgens mij vorig jaar al bekend dat die niet mee gingen doen dit seizoen. Ik neem aan volgend seizoen weer wel. Hodor Hodor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Dit is echt de eerste aflevering waarbij ik niet uitkijk naar de volgende aflevering. Wat een zaadseizoen, en eigenlijk is deze aflevering in die zin een passend einde. Alsof een coma-patient eindelijk z'n laatste adem uitblaast en dan nog even het bed volschijt.

Er zit geen lef meer in, geen verrassingen meer. En het aantal personages waarvoor ik sympathie kan opbrengen wordt ook steeds kleiner, en dat is niet omdat ze allemaal doodgaan, maar omdat ze geen fuck meer doen en/of verder ontwikkelt worden.

En ja, ik ga volgend seizoen wel weer kijken. Mag hopen dat ie weer wat beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waar is Petyr eigenlijk :/ blegh. Ook jammer dat Jorah niet vraagt naar Selmy :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Gaius schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:45:
[...]
En het aantal personages waarvoor ik sympathie kan opbrengen wordt ook steeds kleiner, en dat is niet omdat ze allemaal doodgaan, maar omdat ze geen fuck meer doen en/of verder ontwikkelt worden.
Het personage dat mij het meest kon boeien, was Jon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:45:
[...]

Heb je onder een steen geleefd?
Het was al ver voor dit seizoen bekend dat zij niet terug zouden komen S5. Dat is hier ook heeel vaak verteld.
Meh ik kijk de serie en zoek normaal niet alle info op die niet in de serie verteld wordt.

Maar denk dat ik na dit matige seizoen ook wel definitief afhaak. Progressie in het verhaal is ver te zoeken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

MrVegeta schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:42:
[...]
Bijna goed. Jon zou de zoon van Rhaegar Targaryen and Lyanna Stark kunnen zijn.
[...]
Waarom zou je graag Sansa zelfmoord zien plegen :/
Die 2 bedoel ik, ben heel slecht in namen :)

Ik zie haar niet graag zelfmoord plegen, maar als het wel zelfmoord was dan vond ik dat een zeer diepgaande scene ipv implausibel.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik vond de manier waarop alles onder Stannis wegzakte minstens net zo erg als Jon. Wat een wanhopige ellende... werd er zelf helemaal naar van, de manier waarop in korte tijd alles opstapelde in rap tempo.

Klote Night's Watch. Jon een traitor noemen en dan je eigen Lord Commander vermoorden :r hoe durven ZIJ dat woord ik de mond te nemen :( Van mij mocht die cleric met haar bel wel even langs komen. *ding ding* shame... shame on the Watch!

Heb 'm vanmorgen vroeg gekeken voor ik naar 't werk ging, om spoilers voor te zijn. Ging licht van streek de deur uit :P :N Wàt een snoeihard zooitje oneerlijke ellende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zat iemand anders ook "BENJEN!? BEENJJEEN" te roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:51:
Nope, om een of andere reden kwam Olly binnen en dacht ik "JON NIET LUISTEREN"

En toen hij zei dat Benjen er was zei ik FUCK DIT IS EEN VAL, nu is hij echt de zak!
En ja, een paar seconden later was hij dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
mobstaa schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:13:
[...]

Laatste afleveringen hebben er ook niet bepaald voor gezorgd dat er veel sympathie voor die kerel overbleef, vooral niet na het vermoorden van zijn dochter.

Hoewel de moeder van Shireen heel lastig tegen haar deed, vind ik het erger dat ze dood is dan Stannis. Dit omdat zij nog wel berouw toonde bij de verbranding van hun dochter.

Bij de Black Water veldslag had ik dan wel weer respect, dat hij voorop stond in het gevecht bij Kingslanding. Dat zie je niet alle leiders doen *kuch Joffry Kuch*
Ik vond Stannis en Jon de meest boeiende karakters. Daarbij had ik nog steeds sympathie voor Stannis, wat hij ook gedaan heeft. Ik vond alle reacties hier dan ook zeer overdreven. Het was ook zijn enige optie, anders waren ze daar, of bij Castle Black gestorven. Als Stannis dood is, is hij tenminste eervol gestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:54:
[...]

Nope, om een of andere reden kwam Olly binnen en dacht ik "JON NIET LUISTEREN"

En toen hij zei dat Benjen er was zei ik FUCK DIT IS EEN VAL, nu is hij echt de zak!
En ja, een paar seconden later was hij dood..
Wat mij een dead give away was, was dat 'ie Longclaw liet staan. In 't begin van de scene dacht ik al, hij staat daar zó prominent in beeld.. En spontaan kwam dat moment in me op dat Jon 'em verloren was, waarbij Jeor Mormont 'em teruggaf en op z'n hart drukte 'em nooit meer kwijt te raken. En je weet dat soldaten als 1e geleerd wordt áltijd je wapen bij je te dragen..

En dan vergeet Jon 'em |:( Ja, toen wist ik al dat 'ie de pijp uit ging :) (Althans, dat suggereert de scene.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Echt heel jammer hoe Stannis zijn verhaal is afgehandeld. Die kerel runde gewoon van seizoen 2 voor de troon en uiteindelijk komt er helemaal niets van terecht. Mel verzint haar visioenen of begrijpt er niets van of lokt Stannis in de val. Stannis gelooft haar helemaal, offert alles en ziet dat inderdaad zijn offer werkt (het ijs smelt). Maar vervolgens wordt zijn kleine legertje vernietigd door de Boltons. Dat gevecht zien we niet, we zien Stannis niet doodgaan. We zien niet dat de Lord of Light hem nog red etc. Gewoon helemaal niets. Blegh.

Stannis was 1 van de grootste en dapperste commanders van Westeros en om hem dan zo aan zijn einde te laten komen is nogal KUT.

Oh ja en het einde van Marcella is ook nogal dom. Niemand vond het verdacht dat Ellaria Sand haar zo zoende? Ik neem aan dat Jaime direct teruggaat naar Dorne om dit te melden aan Doran Doran.

Alhoewel de walk of shame lang duurde was het wel enorm knap geacteerd. Dat is waarschijnlijk wel een Emmy nominatie waard.

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 15-06-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
In de veldslag tussen de Wildlings en het leger van Stannis kwam er echt een gigantisch leger aanzetten. Misschien niet zo groot als het leger van de Bolton's, maar toch van ongeveer dezelfde grootte. Nu was dan wel de helft van zijn leger vertrokken, maar het miezerige legertje waarmee hij aan kwam zetten om Winterfell in te nemen was gewoon lang niet genoeg. Ze werden zo ongeveer out numbered 1/10.

Edit: @MrVegeta, gewoon vreemd dat er nog eens een 25% van hun leger verdampt lijkt te zijn en dat we daar niks over meekrijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door mobstaa op 15-06-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mobstaa schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:02:
In de veldslag tussen de Wildlings en het leger van Stannis kwam er echt een gigantisch leger aanzetten. Misschien niet zo groot als het leger van de Bolton's, maar toch van ongeveer dezelfde grootte. Nu was dan wel de helft van zijn leger vertrokken, maar het miezerige legertje waarmee hij aan kwam zetten om Winterfell in te nemen was gewoon lang niet genoeg. Ze werden zo ongeveer out numbered 1/10.
En? Ik zeg niet dat Stannis had moeten winnen. Ik zeg dat hoe de makers het in scene hebben gebracht KUT is voor iedereen die voor team Stannis was.

[ Voor 99% gewijzigd door MrVegeta op 15-06-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
mobstaa schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:02:

Edit: @MrVegeta, gewoon vreemd dat er nog eens een 25% van hun leger verdampt lijkt te zijn en dat we daar niks over meekrijgen.
Het leger van Stannis heeft de wildlings in de pan gehakt omdat ze te paard waren en alle wildlings te voet.
Tegen de tijd dat hij bij Winterfell aankomt zijn de helft van zijn paarden doodgevroren. 25% is afgemaakt door de raid op zijn kamp en de deserteurs zijn er met de rest vandoor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
Heb zo een idee dat Jon als een of ander belangrijk white walker figuur in het volgende seizoen naar voren gaat komen :P Stuk met Stannis vond ik trouwens vrij zwak, beetje owja laatste aflevering laten we dat er nog even tussen prikken. Stukje met Cercei was natuurlijk om te smullen na de vorige seizoenen :9 Verwacht zo eens dat de lieden van de kerkgemeenschap kennis gaan maken met het nieuwste lid van de kingsguard :+

Wel weer wachten tot ergens april 2016 ;w

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
[...]

Mijn idee: je ziet niemand daadwerkelijk sterven en met een beetje kennis van de boeken, kan je niet anders dan concluderen dat het een lang jaar wordt |:(

In de tussentijd ga ik proberen mezelf bij te lezen met de boeken, zal niet meevallen want heb alleen het eerste deel gelezen

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jon Snow ;(

Ik haat Game of Thrones.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Het is nog niet einde Jon, althans iets van hem gaat wel door. Gezien er een soort van licht / vuur in zijn ogen begon te branden.. Of was ik de enige die dat dacht te zien?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:24:
Het is nog niet einde Jon, althans iets van hem gaat wel door. Gezien er een soort van licht / vuur in zijn ogen begon te branden.. Of was ik de enige die dat dacht te zien?
Ik heb nog even de laatste seconde van de aflevering gekeken. Hierbij ontzettend goed op zijn ogen gelet. Het enige 'licht' dat je in zijn ogen ziet, is van de maan. Verder gaat er niets branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk het wel.

Vage shit wel met Arya. Transformeert ze daar nou naar faceless of beseft ze dat ze dood is? Dood is wat wazig en faceless zou ze juist niet mogen worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwachte eigenlijk dat zijn ogen blauw zouden worden. Maar, in vorige seizoenen was het Thoros of Mir (ik weet niet hoe je zijn naam spelt) die ook uit naam van de Lord of Light gasten resurrect. We hebben ook gezien dat the mountain 'terugkwam van de dood' en Sam zei dat Jon altijd terugkomt. Ik weet verder niet wat reddit hier over zegt of wat men hier over speculeert. Ik denk dat het _kan_ dat Jon terugkomt maar volgens mij heeft die Melisandre momenteel min of meer toegegeven meer een goochelaar dan een tovenaar te zijn en dus daar verwacht ik weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

Robtimus

me Robtimus no like you

NiGeLaToR schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:19:
Volgende seizoen slachting onder de wildlings door de crows nu Jon exit is?
Ben jij gek? Zo'n 50 crows tegenover honderden, zo niet duizenden die door John gered zijn? Als de crows het proberen mogen ze bij zijn als ze het een uur vol houden.

[ Voor 28% gewijzigd door Robtimus op 15-06-2015 21:30 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ben jij gek? Zo'n 50 crows tegenover honderden, zo niet duizenden die door John gered zijn? Als de crows het proberen mogen ze bij zijn als ze het een uur vol houden.
Daarbij komt dat er ook een reus bij is. Deze had bij de Hardhome battle totaal geen moeite met het slopen van een hoop wights. 't waren meer irritante vliegen voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Ik verwachte eigenlijk dat zijn ogen blauw zouden worden.
Dat zet mij aan het denken. Mellisandre komt net tijdens de dood van Jon terug in Castle Black (visioen gehad ofzo?). In Castle Black (of overal in het Noorden) wordt een lichaam verbrand om te voorkomen dat het een White Walker-zombie wordt.

Als Jon inderdaad een zoon is van een Targearyan (of hoe je dat ook schrijft) en een Stark en Mellisandre is maatjes met de Lord of Light zou het dan niet zomaar kunnen dat wanneer Jon verbrand wordt hij er levend uit gaat komen? Althans, dat klinkt nu opeens als een best reële optie. Danearys verbrandde immers ook niet en we weten van een eerdere aflevering in die grot dat de Lord of Light iemand uit de dood kan laten herrijzen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:57
Ik ben vooral benieuwd welke intriges er nu weer gaan spelen als ze beseffen dat Stannis niet meer optrekt naar Kings Landing. Dat betekend dat er nieuwe allianties gesmeed moeten worden. En dat het spel nu openligt.

Wat zal de Bank of Braavos nu doen?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 20-09 08:16
MrVegeta schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:51:
hoe voelde bij mij niet pluis toen zijn naam ineens opkwam, it didnt feel right en ja hoor het is een valstrik. dammit ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:31:
[...]

Dat zet mij aan het denken. Mellisandre komt net tijdens de dood van Jon terug in Castle Black (visioen gehad ofzo?). In Castle Black (of overal in het Noorden) wordt een lichaam verbrand om te voorkomen dat het een White Walker-zombie wordt.

Als Jon inderdaad een zoon is van een Targearyan (of hoe je dat ook schrijft) en een Stark en Mellisandre is maatjes met de Lord of Light zou het dan niet zomaar kunnen dat wanneer Jon verbrand wordt hij er levend uit gaat komen? Althans, dat klinkt nu opeens als een best reële optie. Danearys verbrandde immers ook niet en we weten van een eerdere aflevering in die grot dat de Lord of Light iemand uit de dood kan laten herrijzen.
Meh, ik denk niet dat Jon een Targaryen is. Volgens mij hebben we daar niet echt aanleiding voor gehad dat aan te nemen. Wat ik wel denk is dat die Wall meer dan een blok ijs is. Ik bedoel we weten dat wildlings die muur kunnen beklimmen (al dan niet met een KD ratio van 1:10 of whatever). Dus stel nou dat wights even goed kunnen klimmen dan valt die muur wel. Wat zei Jon over die white walker koning? dat hij een leger had van honderdduizenden ofzo? Nouja stel 1:10 zombies klimt over die muur dan heb je 10000 zombies die met gemak castle black of een ander deel van de muur overmeestert en zo de poort opent voor de rest van de vijand. Ik denk echt dat het noorden de sjaak is en dat het Danny is of een andere deus ex machina om de rest van de realm te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:57
SomerenV schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:31:
[...]

Ik denk dat Mellisandre alleen maar visioenen ziet, en ze probeert te interpreteren. Maar dat ze niet in "communicatie' staat met de "Lord of Light". Ze zal dus opnieuw visioenen moeten krijgen om te weten wat ze moet doen. En daarvoor heeft ze koningsbloed voor nodig, wat daar meer dan voorradig is op de grond.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tc982 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:35:
[...]

Ik denk dat Mellisandre alleen maar visioenen ziet, en ze probeert te interpreteren. Maar dat ze niet in "communicatie' staat met de "Lord of Light". Ze zal dus opnieuw visioenen moeten krijgen om te weten wat ze moet doen. En daarvoor heeft ze koningsbloed voor nodig, wat daar meer dan voorradig is op de grond.
Ze heeft denk ik wel magie tot op zekere hoogte, maar geeft ook aan dat veel van haar 'magie' niet veel meer dan trucjes zijn. denk aan die scene dat ze in bad lag en de vrouw van stannis langskwam. daar gaf ze al aan dat een deel van haar magie niet veel meer dan hallicunatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Geboorte geven aan een death shadow en effectief Renley om de zeep helpen noem ik geen truukje.
Ik had verwacht dat Mellisandre wel een fire monster uit haar hoedje ging toveren na de verbranding van Stannis dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Meh, ik denk niet dat Jon een Targaryen is. Volgens mij hebben we daar niet echt aanleiding voor gehad dat aan te nemen.
Reden dat dit wel zo zou kunnen zijn, is dat Eddard bij scheiden van wegen tussen hem en Jon het bij terugkomst zou vertellen hoe het zit met hem. Dat heeft eigenlijk altijd voor een los eind in het verhaal gezorgd. Betekend natuurlijk niet dat hij dan direct een Targaryen zou moeten zijn, maar op internet zijn er nog genoeg andere redenen te vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door mobstaa op 15-06-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 20-09 08:16
MrVegeta schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:57:
Echt heel jammer hoe Stannis zijn verhaal is afgehandeld. Die kerel runde gewoon van seizoen 2 voor de troon en uiteindelijk komt er helemaal niets van terecht. Mel verzint haar visioenen of begrijpt er niets van of lokt Stannis in de val. Stannis gelooft haar helemaal, offert alles en ziet dat inderdaad zijn offer werkt (het ijs smelt). Maar vervolgens wordt zijn kleine legertje vernietigd door de Boltons. Dat gevecht zien we niet, we zien Stannis niet doodgaan. We zien niet dat de Lord of Light hem nog red etc. Gewoon helemaal niets. Blegh.

Stannis was 1 van de grootste en dapperste commanders van Westeros en om hem dan zo aan zijn einde te laten komen is nogal KUT.
maar let op he, we hebben hem niet zien dood gaan, dus dit vermoed dat dit zeker nog een staartje gaat krijgen
Oh ja en het einde van Marcella is ook nogal dom. Niemand vond het verdacht dat Ellaria Sand haar zo zoende? Ik neem aan dat Jaime direct teruggaat naar Dorne om dit te melden aan Doran Doran.
ja die kus duurde wel erg lang, weet niet of het een gebruik is in dorne of zo afscheid te nemen maar goed. Ik ben benieuwd of Jamie terug zal keren naar dorne of dat hij nu ook zo iets heeft van "fuck them all, this means war !"
Alhoewel de walk of shame lang duurde was het wel enorm knap geacteerd. Dat is waarschijnlijk wel een Emmy nominatie waard.
wow die scene was niet normaal, acteerwerk of niet, ik kan me toch niet voorstellen dat zo een scene niets met je doet ? Dat moet ze toch gevoeld hebben al die mensen die haar uitscholden en dingen naar dr toe gooiden. Nu ik er overdenk zullen ze waarschijnlijk het geluidsfragment er later bij hebben gedaan, althans dat hoop ik toch voor dr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ok, er is een interview met Kat Harrington geweest waarin hij spreekt over het lot van zijn karakter en dus meer duidelijkheid over de situatie geeft; ik stel voor dat dit soort informatie ook als spoilers wordt gezien en ook dus niet geplaatst mag worden... (dergelijke dingen zijn namelijk niet expliciet in de spelregels opgenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

moh.moh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:45:
Ok, er is een interview met Kat Harrington geweest waarin hij spreekt over het lot van zijn karakter en dus meer duidelijkheid over de situatie geeft; ik stel voor dat dit soort informatie ook als spoilers wordt gezien en ook dus niet geplaatst mag worden... (dergelijke dingen zijn namelijk niet expliciet in de spelregels opgenomen)
Mee eens :) Dat is ook informatie die nog niet op tv is geweest. Speculeren mag tenzij je meer weet :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mellisandre's aanwezigheid is natuurlijk gewoon hoop kweken om die hoop dan volgend seizoen keihard af te maken door Jon gewoon deaud te houen..? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 19:37
fuqua schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:44:
[...]

wow die scene was niet normaal, acteerwerk of niet, ik kan me toch niet voorstellen dat zo een scene niets met je doet ? Dat moet ze toch gevoeld hebben al die mensen die haar uitscholden en dingen naar dr toe gooiden. Nu ik er overdenk zullen ze waarschijnlijk het geluidsfragment er later bij hebben gedaan, althans dat hoop ik toch voor dr.
En dan nog 15 keer opnieuw natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Begin zo echt wel GoT moe te worden. Iedere keer alle likeable characters afmaken begint de cast uit de dunnen qua characters die ik wil volgen.
Ned Stark, Robb Stark, Jon Snow waren allemaal likeable. Dan Stannis die nog redelijk goed leek totdat hij Castle Black verliet. Er is niet echt iemand meer over waar ik echt voor kan juichen.
Ik mag Jorah Mormont wel maar die heeft die ziekte. Sansa is maar irritant.

Eigenlijk blijft alleen Littlefinger nog over voor mij omdat die wel interessant is, en Tyrion. Maar Cersei en Daenarys kunnen me gestolen worden.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
fuqua schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:44:
[...]

Pas op, heetgebakerde reactie:
spoiler:
Pff..je kan ook overdrijven zeg. Nou nou wat een scène! Wat een prestatie om naakt te lopen! Alsof niemand blote tieren of een dos haar heeft gezien. Voor een leuk bedrag zou zelfs mijn moeder het doen bij wijze van spreken.

Soms lijkt het wel, alsof de forum alleen maar vol zit kinderen die beginnen te puberen.

Oh als je goed oplet is het een 'stand in' en aan het begin van de scène, waar ze haar kleren er af scheuren, springen de tieten er uit en als je goed oplet is het gezicht op het lichaam 'geplakt'.

[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 16-06-2015 22:08 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jon dood, Stannis dood, Sansa dood, Arya blind danwel dood, Myrcella dood...

Ik zou beter moeten weten, maar nét als je denkt 'goh misschien gaat deze verhaallijn tóch nog de goede kant op'... NEE HOOR meneer de schrijvert moet weer ff z'n gram halen dus afmaken die bende...!

"GoT; the show you HATE to LOVE, but love to hate at the same time..."

Ben wel benieuwd waar S6 zich op gaat focussen: ik wil graag geloven in de terugkeer van Jon maar ben er bang voor; dat zou niet echt passen aangezien ik dan eerder had verwacht dat iemand Ned terug zou halen oid. Verder is Stannis weg (ook als hij toch niet dood mocht blijken te zijn, wat ik niet geloof), en is er niemand meer met een groot leger. Ja Daenerys maar die heeft problemen zat waar ze nu zit.
De Martells zoeken dus blijkbaar oorlog (denk maar niet dat die vent ("dr Bashir" uit DS9) die vrouw onder controle heeft) met de Lannisters maar geen idee hoe dat 'goed' is, de Tyrells zullen ook niet blij zijn maar die zijn niet zo van de zwaarden en bloed en dingen, dus wie? WIE VRAAG IK U?

Wie is er nu 'in the game' om de 'throne'? Tommen zit daar nog wel eventjes ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ben ik de enige die Daenerys echt ongelooflijk slecht vond acteren in de scene met de draak?
Echt tenenkrommende slechte scene vond ik dat, behalve de CGI van de draak dan :)

Je ziet toch dat dat beest op is, 5 speren ofso in zich heeft gekregen en nota bene zijn wonden zat te likken.

Meh nee wat kwam ze daar dom en arrogant over zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandrake466 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:59:
[...]

Oh als je goed oplet is het een 'stand in' en aan het begin van de scène, waar ze haar kleren er af scheuren, springen de tieten er uit en als je goed oplet is het gezicht op het lichaam 'geplakt'.
Kun je dat dan eens laten zien? er zijn ver voor de afleveringen al foto's geleaked van Lena Headey die in dr blote kont met rotzooi op d'r lichaam op de set stond. Waarom zou ze dan uberhaupt naakt zijn geweest in die foto als ze niet gaat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sansa is niet dood en Arya ook niet, lijkt mij vrij obvious.
Stannis verslagen en dood dus de vraag is vooral hoe Sansa de rest van het noorden kan manipuleren. Alleen de Boltons hebben niet veel man verloren tegen Stannis, erg jammer.
Nu zullen de Lannisters zich weer tegen Dorne keren en elkaar afmaken. Vechten in het warme zuiden en het noorden in de steek laten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:03:
[...]

Kun je dat dan eens laten zien? er zijn ver voor de afleveringen al foto's geleaked van Lena Headey die in dr blote kont met rotzooi op d'r lichaam op de set stond. Waarom zou ze dan uberhaupt naakt zijn geweest in die foto als ze niet gaat lopen?
Hij heeft gelijk hoor ;)
Wel degelijk een body double gebruikt en ik denk dat het vooral komt omdat zij in het echt vol zit met tattoos :D

http://dailycaller.com/20...shame-on-game-of-thrones/

[ Voor 10% gewijzigd door sjaak88 op 15-06-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Wie is er nu 'in the game' om de 'throne'? Tommen zit daar nog wel eventjes ben ik bang...
The White Walkers zijn nog 'in the game', al heb ik het idee dat die throne hun niets boeit, enkel het afslachten van elk levend wezen, om het vervolgens bij hun leger te voegen.

Ik verwacht dat de winter uiteindelijk echt begint. Dit gaat ervoor zorgen dat de White Walkers naar het zuiden gaan trekken. Ik denk dat meerdere legers samentrekken en er meer bondgenootschappen worden gevormd om samen de White Walkers te bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mandrake466 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:59:
[...]

Pff..je kan ook overdrijven zeg. Nou nou wat een scène! Wat een prestatie om naakt te lopen! Alsof niemand blote tieren of een dos haar heeft gezien. Voor een leuk bedrag zou zelfs mijn moeder het doen bij wijze van spreken.

Soms lijkt het wel, alsof de forum alleen maar vol zit kinderen die beginnen te puberen.

:') Was toch een indrukwekkende scene? Had weinig met het naakte te maken. Je hoeft niet zo denigrerend te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wat een mager seizoen. De doden leger stelt ook niks voor blijkt na de strijd en de magie is er zo'n beetje van af.

Stannis is niet dood want de manwijf hakt met een zwaai niet de kop maar de boom om.
Zus van Arya overleven de val in de gracht.
Jon Stark wordt een zombie.
De queen mother neemt de leiding weer over dankzij de reus met de blauwe kop.
De dochter van de incest broer wordt gered dankzij Brenn (hij kreeg de tegengif van de tieten vrouw).
Arya wordt tijdelijk blind totdat ze luistert.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Was toch een indrukwekkende scene? Had weinig met het naakte te maken.
Het bandje vond ik wel heel herhalend: "Brother fucker" steeds door dezelfde stem later. Dit terwijl de man die het leek te zeggen al 3km terug stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Iedereen lijkt te vergeten dat Cersei nog wel terecht moet staan voor andere misdaden tegen het geloof.
De dochter van de incest broer wordt gered dankzij Brenn (hij kreeg de tegengif van de tieten vrouw).
Had hij al gebruikt voor zichzelf.

[ Voor 43% gewijzigd door MrVegeta op 15-06-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:09:
Iedereen lijkt te vergeten dat Cersei nog wel terecht moet staan voor andere misdaden tegen het geloof.
Zou ze wel moeten, maar ik ga ervan uit dat het geloof ook op het eind van z'n latijn zit. Nu Cersei weer de touwtjes in handen gaat krijgen met invloed op haar zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
"Walk of Shame" was gewoon een "walk in the park" voor Cercei, het is brandstof voor haar killin' rage toch?! En ze huilde op het einde niet van verdriet maar van geluk omdat in haar gedachten haar zombie het hoofd van die "bel-shame" biaaatch al tot moes aan het slaan was! :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Ik heb Stannis niet dood zien gaan, al ga ik er vanuit dat die dood is.. Maar toch, ik heb geen dode body van hem gezien. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natuli
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-09 18:54
Iedereen heeft het over dat Jon terug moet komen. Maar wat als het nu juist iets met de magie in de muur doet en ervoor zorgt dat de muur begint te smelten, omdat er "koninklijk" bloed is vergoten? :p

Zou een leuke plottwist zijn en misschien dat dan eindelijk de noodzaak doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
mobstaa schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:10:
[...]

Zou ze wel moeten, maar ik ga ervan uit dat het geloof ook op het eind van z'n latijn zit. Nu Cersei weer de touwtjes in handen gaat krijgen met invloed op haar zoon.
Vergeet je Margaery niet? Volgens mij zit zij ook nog opgesloten, vinden de Tyrell's niet leuk = chaos = wtf dingen gebeuren er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
sjaak88 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:13:
[...]

Vergeet je Margaery niet? Volgens mij zit zij ook nog opgesloten, vinden de Tyrell's niet leuk = chaos = wtf dingen gebeuren er :P
Heb je gelijk in, alleen die zitten nu dus opgesloten. Altans broer en zus, Mace is naar Braavos en ik weet niet precies waar Olenna nu is, volgens mij nog wel in Kingslanding?

Toch heeft Cersei wel ingezien wat voor grote fout ze had gemaakt met het betrekken van de High Sparrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:15
Kunnen we in het volgende seizoen natuurlijk eerst 8 afleveringen zien hoe Danny ontsnapt aan die paarden dudes om vervolgens in de laatste 2 afleveringen in de volgende cliffhanger terecht te komen....

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Jevon schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:16:
Kunnen we in het volgende seizoen natuurlijk eerst 8 afleveringen zien hoe Danny ontsnapt aan die paarden dudes om vervolgens in de laatste 2 afleveringen in de volgende cliffhanger terecht te komen....
Nee joh, die helpen haar om de stad te zuiveren en worden samen met de Unsullied het nieuwe machtige leger.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 93 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic