[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.606 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45

SomerenV

It's something!

ulTimaS schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:34:
[...]

Je bedoeld dat hij acteerde als leider, niet zozeer de LC van de Night's Watch. En sowieso is er nog maar weinig over van de Night's Watch, misschien iets van 30-40 man.
Er zijn toch meer kastelen die bezet zijn? Bij Castle Black is het aantal leden inderdaad flink uitgedund, maar geen idee hoe het bij de andere posten is. Maar ik denk dat als het tot een clash met de White Walkers komt dat het Noorden ze normaal bijstaat met hun gigantische legers. Een beetje vergelijkbaar met de grenzen hier. Aan de grens met Rusland zijn nu een paar duizend troepen gestationeerd maar stel het komt tot een oorlog met Rusland dan springen andere landen ook bij met materiaal en manschappen. Dat zal daar niet anders zijn lijkt me. Anders zijn ze redelijk fucked :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Ben ik de enige die nog op een vervolgscene gehoopt dat bij de Tower of Joy?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45

SomerenV

It's something!

Tjark schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:09:
Waarschijnlijk wel ja.

Serieus, wat denk je zelf :F

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
Tjark schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:09:
Nou, ik heb er niks mee, ik begrijp daar weinig van wegens onwetendheid, las de boeken ook niet. De naam is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Oh dat vervolg komt er wel. Hopelijk niet aflevering 10, zodat we dan pas echt bevestiging krijgen van R+L=J.

Je merkt wel dat ze eindjes aan elkaar gaan knopen. Een paar verhalen komen bij elkaar. Lijkt me fantastisch om een Lannister oog in oog te zetten met een groep White Walkers. Dan hebben ze misschien door hoe erg ze alleen met zichzelf bezig waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:08

Pubbert

random gestoord

Ben erg benieuwd naar het leger van Jon Snow waarmee hij Ramsay wil aanvallen, i.i.g interessante leden welke elke een prima bijdrage aan je leger kunnen leveren:

- Thormund
- Wunwun
- Brienne
- Jon zelf
- Davos
- Ghost

En misschien dat Littlefinger de Boltons nog in de rug kan aanvallen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Littlefinger kennende, zou hij best ook het playbook van "Late Walder Frey" kunnen volgen; dus te laat aankomen bij de slag om Winterfel en zich dan aansluiten bij de winnaar, of dat nu de Starks of de Boltons zijn...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Pubbert schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:43:
Ben erg benieuwd naar het leger van Jon Snow waarmee hij Ramsay wil aanvallen, i.i.g interessante leden welke elke een prima bijdrage aan je leger kunnen leveren:

- Thormund
- Wunwun
- Brienne
- Jon zelf
- Davos
- Ghost

En misschien dat Littlefinger de Boltons nog in de rug kan aanvallen.
Of LF neemt Winterfell terwijl Ramseys leger weg is. Dan kan hij meteen het probleem oplossen dat Sansa niet meer de 1e in de lijn van opvolging is. En Ramsey de schuld geven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Pubbert schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:43:

- Thormund
- Wunwun
- Brienne
- Jon zelf
- Davos
- Ghost

..
Inderdaad, mooie lijst! Het volgende zou ik helemaal geweldig vinden, bovengenoemde lijst +
  • Arya
  • Nymeria
  • En haar wolfpack
Wat een chaos zou dat wel niet zijn, kunnen ze direct die zielige hondjes van Ramsay inclusief hemzelf opruimen. Het grootste gedeelte Starks zou dan weer op hun eigen plek zitten en united.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
Als LF Winterfell aanvalt moet hij langs de Twins. De Twins zijn geallieerd aan de Boltons. LF heeft eigenlijk alleen de keuze om als eerste de Freys te verslaan. Als hij dit niet doet is de kans dat hij van twee kanten wordt aangevallen heel reëel. Tenzij de Freys zich afkeren van Ramsey.
Zouden de Lannisters de Freys gaan helpen? Zo ja, dan staat Littlefinger tegen een overmacht. En wordt Dorne veel gevaarlijker.
Laten de Freys Ramsey links liggen wordt dit voor Ramsey onmogelijk om te winnen. Immers is het noorden sterk verzwakt door alle oorlogen die deze heeft gevoerd. Daarnaast is de steun voor Ramsey niet heel geweldig.
Ik hoop dat LF de Twins aanvalt en Ramsey de Freys te hulp schiet. Dit laat Winterfell onverdedigd achter voor Jon en kompanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kokkie1 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:08:
Als LF Winterfell aanvalt moet hij langs de Twins.
Nope...
Afbeeldingslocatie: http://rack.1.mshcdn.com/media/ZgkyMDE1LzA1LzA3L2I4L1dlc3Rlcm9zLjE2MTVmLmpwZwpwCXRodW1iCTk1MHg1MzQjCmUJanBn/27358b41/747/Westeros.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Langs, niet over. Gezien de afstand van de Kingsroad tot aan de Twins vind ik dit redelijk gevaarlijk als het je tegenstander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Da's waar ook ... Moat Cailin is nog steeds in handen van de Boltons, na die streek van Ramsay.
Sansa en Petyr zijn er al eerder door gekomen, maar de omstandigheden zijn iets anders nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
De afstand tussen de Twins en de Kingsroad is nog steeds meer dan 100km, dus dat is niet vlak langs. Moat Cailin wordt echter wel een probleem, dat kasteel heeft nog nooit verloren tegen een leger die uit het zuiden komt. Alleen The Vale of Arryn heeft gewoon genoeg schepen om naar The North te varen hoor. Misschien scharen de Manderlys van The White Harbor zich wel achter hun, of anders gaan ze wel op een andere plek aan land.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kokkie1 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:26:
[...]

Langs, niet over. Gezien de afstand van de Kingsroad tot aan de Twins vind ik dit redelijk gevaarlijk als het je tegenstander is.
De twins zijn alleen irritant als je ze moet aanvallen. In het open veld zouden de Freys worden afgeslacht door het hele leger van de veil.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Weten we eigenlijk hoe groot het leger van de Vale ongeveer is ??

Toen Robb z'n tante om hulp vroeg, was het antwoord dat ze niemand konden missen ... (kan pure hufterigheid geweest zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:23
Goner schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:10:
Weten we eigenlijk hoe groot het leger van de Vale ongeveer is ??
According to a semi-canon source from 2005, the Vale can perhaps raise forty-five thousand soldiers. (wiki)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hier staat een berekening die wat lager uitkomt : http://scifi.stackexchang...tary-strength-of-the-vale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Ze zijn wat slodig met nummers. Robb had 23000 man opgetrommeld. In de meeste berekeningen gaan ze uit dat de Vale ongeveer op hetzelfde aantal kan rekenen.
De waarde van 45000 is gebaseerd op de RPG Game of Thrones en niet zozeer op de boeken.
Ik denk dat deze nummers wel aardig accuraat zijn:
[message=,noline][/message]:

The North: 23,000 men
-3000 men remained in the North with the mountain clans, because they would take to long to assemble
-20,000 men went south with Robb Stark
almost all of this army was slaughtered at the Red Wedding

The Westerlands: 80,000 men
-60,000 men went with Tywin and Jaime into the Riverlands
Jaime took half this force to lay siege to Riverrun, Jaime and his force was smashed, scattered, or captured by Robb Stark
-20,000 men were assembled by Tywin's cousin Stafford Lannister after news of Jaime's defeat and capture, this army was slaughtered By Robb Stark at Oxcross, at the start of season 2.

Dorne: roughly 20,000 men
while it has yet to be mentioned in the show we know this from the books
Dorne has spent a few centuries creating rumours of them having over 50,000 men to create a false show of strength to its unfriendly neighbour, the Targaryan Six Kingdoms, this rumour is still commonly believed in present day Westeros.

The Riverlands: Unknown
The strength of the Riverlands is never stated in either the books or the show
What we do know is that most of the Riverlands armies have been shattered by Jaime and Tywin Lannister in AGOT/Season 1

The Vale: Roughly 20-30,000 men
As we learn in the books, 8/10 of the Vale's Lords can raise 20,000 men, stands to reason that the other 2 should be able to raise that number, especially considering one of them is House Arryn.

The Stormlands: roughly 20,000 men
these 20,000 men served under King Renly Baratheon and defected to King Stannis after Renly's assassination
-This army fought with Stannis on the Blackwater, 16,000 men were either killed or captured in this battle
the remaining 4000 men went North with Stannis to the Wall where they shattered a Wildling army 25 times their size

The Reach: 80,000 men
these men, along with those of the Stormlands formed Renly's 100,000 man army
After his death this force returned to Highgarden, upon their alliance with the Lannisters it is unknown if the Tyrells brought all 80,000 men with them to fight on the Blackwater
shortly after the Red Wedding Lord Randyll Tarly took half the Reach's army to restore order to the eastern Riverlands and Crownlands
the other half of the Reach's army remains in Kings Landing with Mace Tyrell

Daenarys Targaryan: 10,000 men
-8000 Unsullied
-2000 Sellswords of the Second Sons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
*knip* vraag over illegale content.

[ Voor 72% gewijzigd door Mx. Alba op 22-05-2016 15:48 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
*knip* verder over illegale content

[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 22-05-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
*knip* meer van 't zelfde

[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 22-05-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
*knip* en nog wat...

[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 22-05-2016 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dit topic gaat over Game of Thrones, niet over de kwaliteit van illegaal verkregen afleveringen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo dat wordt een hoop knip werk voor de modjes als morgen de illegaal verkregen andere versies inhoudelijk besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Donstil schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:45:
Zo dat wordt een hoop knip werk voor de modjes als morgen de illegaal verkregen andere versies inhoudelijk besproken worden.
Lees nog eens goed mijn modbreak als je wil. Dit topic gaat wel over de inhoud van Game of Thrones; niet over de (beeld)kwaliteit van illegaal verkregen versies ervan. Dat je bovenstaande reactie ook off topic is en bovendien een reactie op moderatie (dat mag nooit in een topic zelf maar moet in het terugkoppelingstopic van het subforum in kwestie), zal ik maar even door de vingers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kokkie1 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Ze zijn wat slodig met nummers. Robb had 23000 man opgetrommeld. In de meeste berekeningen gaan ze uit dat de Vale ongeveer op hetzelfde aantal kan rekenen.
De waarde van 45000 is gebaseerd op de RPG Game of Thrones en niet zozeer op de boeken.
Ik denk dat deze nummers wel aardig accuraat zijn:

[...]
Dat zou betekenen dat de Lannisters het leger van Tywin (30.000) nog over hebben?
Dorne een leger van 20.000 man paraat heeft en geen verliezen heeft geleden.
The Vale 20.000 man op de been heeft dat ook nog geen verliezen heeft geleden.
Highgarden nog 70.000 man op de been heeft? Van die 80.000 zullen er wellicht 10.000 max verloren zijn tegen Stannis?

Hoe sterk zullen de Boltons dan zijn? Ik verwacht niet dat zij hulp zullen krijgen van de Lannisters danwel van Highgarden aangezien daar te weinig te winnen is. Dus dat kan vanuit The Vale wel verslagen worden. Zeker gezien ze in The Vale maar erg weinig man ter verdediging nodig hebben.

Dorne zal nooit kunnen winnen van de legers in Highgarden tenzij ze echt een briljante strateeg onder zich hebben. In ieder geval niet met die Sand Snakes vermoed ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:23
*knip* Nee dus.

[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 22-05-2016 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Omdat het kennelijk toch niet duidelijk was heb ik het maar bij de Topic Warning gezet, en hier voor de zekerheid ook:

Discussiëren / vragen / antwoorden met betrekking tot illegale downloads of streams, zoals waar kan je het vinden of wat is de kwaliteit of wanneer is het beschikbaar, zijn niet toegestaan. Game of Thrones is legaal te kijken via HBO, wat in Nederland voor iedereen die een digitaal tv-pakket heeft (tegen betaling) beschikbaar is. Andere (illegale of grijze) kanalen zijn off topic, zoals "warez" op heel Tweakers niet toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:09:
[...]
Dorne zal nooit kunnen winnen van de legers in Highgarden tenzij ze echt een briljante strateeg onder zich hebben. In ieder geval niet met die Sand Snakes vermoed ik.
Sand Snakes zijn dan ook meer een hit 'n run force, zoals de twenty good men van Ramsay. Prima om tactisch toe te slaan, waardeloos om een compleet leger mee tegen te houden. En wat te denken van de Tullys in Riverrun of de Iron Born? Goed, die laatste zijn niet het beste op land. Laat de unsullied en dothraki los op westeros en je hebt weer een nieuwe machtsbalans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
Episode van vannacht is al gelekt, pas op voor spoilers op het net..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Ik heb 'm gezien, hele vreemde aflevering. Ik ga niks spoiler en, maar er zitten wel vreemde wendingen in, en je komt weer het e.e.a te weten wat je je allang niet hebt afgevraagd. (Ik ben niet van gelekte afleveringen, maar als je een push bericht krijgt van je file server met de mededeling dat aflevering 5 klaar staat, dan kan ik 't niet meer houden. Had deze vanochtend al binnen. Ik keek al raar op, 1 dag te vroeg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Hold the Door! _/-\o_

Wat kom je opeens veel nieuwe dingen te weten in deze aflevering zeg!
Ik spoil niks maar dit is een goede episode :)

[ Voor 82% gewijzigd door sjaak88 op 23-05-2016 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:37
:-( Hold the door :-( -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat met Hodor en Hold The Door begreep ik niet echt, althans was dat Stark Jochie nou terug in de tijd met zijn powers en zag hij daar het ontstaan van "Hodor" of moet ik dat anders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Donstil schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:27:
Dat met Hodor en Hold The Door begreep ik niet echt, althans was dat Stark Jochie nou terug in de tijd met zijn powers en zag hij daar het ontstaan van "Hodor" of moet ik dat anders zien?
Hij zat in een visioen naar het verleden toen de White Walkers aanvielen. Toch schreeuwde Meera dat Bran in Hodor moest wargen. Dit deed hij dus terwijl hij in zijn visioen bleef. Alleen zo te zien verbond Bran zich niet alleen met de Hodor van het heden maar ook met de Hodor van het verleden. Beetje een rare timetravel paradox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
markdm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:47:
[...]

Hij zat in een visioen naar het verleden toen de White Walkers aanvielen. Toch schreeuwde Meera dat Bran in Hodor moest wargen. Dit deed hij dus terwijl hij in zijn visioen bleef. Alleen zo te zien verbond Bran zich niet alleen met de Hodor van het heden maar ook met de Hodor van het verleden. Beetje een rare timetravel paradox.
Dat vond ik ook heel raar. Maar ook wel weer apart. Door hetgeen wat in de toekomst gebeurt, zo is Hodor in het verleden ontstaan. Vage zooi :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

Dat over Hodor hab ik per domme toeval vorig seizoen al voorspeld :O
RIP :(

Ho(ld the )Do(o)r

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Spoilers:

Hele vette aflevering, dat einde met de bekend making hoe hodor aan z'n naamkomt, maar hoe kan bran op z'n slee ooit die zombies voor blijven?
Dat gebeuren op de iron islands vond ik wel wat minder, waarom kiezen ze daar bijna allemaal een halve vreemde ipv de zus van rienk? Omdat hij dany wilt helpen die niemand daar kent?
Voor de rest niks bijzonders, nog 1 puntje, toen de priest tegen varys vroeg of ze wou weten wat zijn piemel tegen hem zei in het vuur, het zou wel eens kunnen dat hij iets over dany hoorde en varys haar daarom wilt helpen.

Maar 1 ding is zeker, het gaat nu elke episode los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Nieuwevolger schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:43:
Spoilers:
maar hoe kan bran op z'n slee ooit die zombies voor blijven?
Hij heeft nu nog dat grietje bij zich...

spoiler: Preview volgende aflevering
Maar volgensmij zie je in de trailer van E06 dat ze nog op de vlugt zijn, en dat dat nog niet agelopen is....

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Spoilers:

Hele vette aflevering, dat einde met de bekend making hoe hodor aan z'n naamkomt, maar hoe kan bran op z'n slee ooit die zombies voor blijven?
Dat gebeuren op de iron islands vond ik wel wat minder, waarom kiezen ze daar bijna allemaal een halve vreemde ipv de zus van rienk? Omdat hij dany wilt helpen die niemand daar kent?
Voor de rest niks bijzonders, nog 1 puntje, toen de priest tegen varys vroeg of ze wou weten wat zijn piemel tegen hem zei in het vuur, het zou wel eens kunnen dat hij iets over dany hoorde en varys haar daarom wilt helpen.

Piemols leek sowieso een thema deze ep.. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
wie zijn die nimfen/boomknuffelaar nu eigenlijk? en waarom zijn de white walkers nu tegen hun gekeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kokkie1
kingpol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:00:
wie zijn die nimfen/boomknuffelaar nu eigenlijk? en waarom zijn de white walkers nu tegen hun gekeerd?
De children of te forrest zijn een etnische groep die in Westeros leefde voor de komst van de first men. De children zijn verdrongen toen de Andels naar Westeros kwamen. Ze zijn door deze invasie naar het noorden gevlucht. Ze kunnen voor eeuwen jaren leven en hebben magische krachten. First men is te vergeleiken met een soort vikingenen als deze tijdens de bronstijd hadden geleefd. Een groot deel van het noorden en de Iron Islands zijn afstammelingen van de First men. Later kwamen de Andels en deze hebben een groot deel van de first men verdreven. De Andels waren een soort ridders.

Waarom de White walkers tegen hun zijn gekeerd is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
kokkie1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:08:
[...]

De children of te forrest zijn een etnische groep die in Westeros leefde voor de komst van de first men. De children zijn verdrongen toen de Andels naar Westeros kwamen. Ze zijn door deze invasie naar het noorden gevlucht. Ze kunnen voor eeuwen jaren leven en hebben magische krachten. First men is te vergeleiken met een soort vikingenen als deze tijdens de bronstijd hadden geleefd. Een groot deel van het noorden en de Iron Islands zijn afstammelingen van de First men. Later kwamen de Andels en deze hebben een groot deel van de first men verdreven. De Andels waren een soort ridders.

Waarom de White walkers tegen hun zijn gekeerd is nog niet bekend.
maar ze leken zoveel macht te hebben, helaas geen perforatie door messen bescherming :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Spoilers:

Omdat jij(en de meeste showkijkers) Euron niet kende hoeft dat niet te betekenen dat de Ironborn hem niet kenden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Het stuk van de kingsmoot is ontzettend slecht gedaan. In het boek hadden ze dit veel uitgebreider gedaan met daarbij sterkere argumenten. In iedergeval komt het erop neer dat de Iron Born zich niet willen laten lijden door een vrouw. Ze willen daarom ook zij aan zij met Deanarys reageren. En waar is Euron's ooglap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
kokkie1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:36:
Het stuk van de kingsmoot is ontzettend slecht gedaan. In het boek hadden ze dit veel uitgebreider gedaan met daarbij sterkere argumenten. In iedergeval komt het erop neer dat de Iron Born zich niet willen laten lijden door een vrouw. Ze willen daarom ook zij aan zij met Deanarys reageren. En waar is Euron's ooglap.
Inderdaad die toeschouwers beginnen zonder discussie met elkaar meteen te juichen.

Hoop ten minste wel dat ze dit seizoen dany kunnen bereiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Nieuwevolger op 23-05-2016 11:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

kokkie1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:36:
De Ironborn zijn een beetje schapen hier die meelopen met degene die het laatste wat roept.

"Balon Greyjoy is dood, wie moet hem opvolgen ?"
"Niet Yara, dat is een vrouw, Theon moet het worden !"
"Ik, Theon Greyjoy nomineer Yara die een toffe meid is"
"Hoera ! Leve Koningin Yara"
"Wacht effe, ik ben Euron, de broer van Balon en ik moet koning worden"
"Jij hebt hem vermoord !"
"Klopt, hij was een eikel"
"Hoera ! Leve Koning Euron Greyjoy"
"Fuck dit, ik jat alle goeie schepen, wie wil er met me mee ?"
"Tuurlijk gaan we mee, leve Kapitein Yara Greyjoy"

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
IJzerlijm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:10:
[...]

De Ironborn zijn een beetje schapen hier die meelopen met degene die het laatste wat roept.

"Balon Greyjoy is dood, wie moet hem opvolgen ?"
"Niet Yara, dat is een vrouw, Theon moet het worden !"
"Ik, Theon Greyjoy nomineer Yara die een toffe meid is"
"Hoera ! Leve Koningin Yara"
"Wacht effe, ik ben Euron, de broer van Balon en ik moet koning worden"
"Jij hebt hem vermoord !"
"Klopt, hij was een eikel"
"Hoera ! Leve Koning Euron Greyjoy"
"Fuck dit, ik jat alle goeie schepen, wie wil er met me mee ?"
"Tuurlijk gaan we mee, leve Kapitein Yara Greyjoy"
Het zit voor mijn gevoel iets anders.Het is in deze aflevering heel beroerd uitgebeeld. In het boek heeft Euron een degelijk plan hoe hij Deanarys voor zich wil winnen. Yara heeft ook een plan maar een stuk minder overtuigend. Hoewel het resultaat van het plan wel is uitgelegd in de aflevering is het plan zelf achterwegen gelaten. Naar mijn idee heeft dit plan de Ironborn weten te overtuigen. Het uiteindelijke resultaat is namelijk hetzelfde, de verovering van Westeros.
Nadat Euron tot koning is verkozen moeten Yara en diegene die haar steunen vluchten. Als ze blijft wordt ze gedood door Euron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik ben nu al seizoenen GOT aan het kijken maar ik weet niet of jullie dat hebben maar ik vind het steeds meer wat gezemel worden. Zoals die scene laatst (paar afleveringen geleden?) met die Tarly(?) met dat meisje en haar kind in dat schip op zee. Het gaat nergens eigenlijk om, Ik zie dit soort scenes gewoon als tijdvulling. Dan in dit geval wel een romantische, wat niet echt mijn ding is. Ik denk steeds meer na zo'n scene....ja en...? so what??...

De personages,kleding, de decors en de toch ijzersterke dialogen maken veel goed maar eigenlijk kabbelt het serie maar wat voort. Het werkt niet toe naar een climax en heel veel scenes die je ziet, heeft in het totale verhaal, namelijk van de strijdende partijen die de troon willen veroveren, totaal geen toegevoegde waarde. Het is tijdvulling mi waardoor ik wel wat minder gemotiveerd kijk.
De serie is mi een aaneenschakeling van losse flodders en scenes geworden. Onsamenhangend en wat doelloos.
Tja ze moeten natuurlijk ook zoveel seizoenen neerzetten en het is commercieel aantrekkelijk,
Gelukkig zat mensen die zich er enorm mee vermaken.

Blijft desondanks een leuke(re) serie.

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 23-05-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

wtf Hodor ;( triest verhaal

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Harribo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:28:
Ik ben nu al seizoenen GOT aan het kijken maar ik weet niet of jullie dat hebben maar ik vind het steeds meer wat gezemel worden. Zoals die scene laatst (paar afleveringen geleden?) met die Tarly(?) met dat meisje en haar kind in dat schip op zee. Het gaat nergens eigenlijk om, Ik zie dit soort scenes gewoon als tijdvulling. Dan in dit geval wel een romantische, wat niet echt mijn ding is. Ik denk steeds meer na zo'n scene....ja en...? so what??...

De personages,kleding, de decors en de toch ijzersterke dialogen maken veel goed maar eigenlijk kabbelt het serie maar wat voort. Het werkt niet toe naar een climax en heel veel scenes die je ziet, heeft in het totale verhaal, namelijk van de strijdende partijen die de troon willen veroveren, totaal geen toegevoegde waarde. Het is tijdvulling mi waardoor ik wel wat minder gemotiveerd kijk.
De serie is mi een aaneenschakeling van losse flodders en scenes geworden. Onsamenhagend en wat doelloos.
Tja ze moeten natuurlijk ook zoveel seizoenen neerzetten en het is commercieel aantrekkelijk,
Gelukkig zat mensen die zich er enorm mee vermaken.

Blijft desondanks een leuke(re) serie.
Hier heb je wel een beetje gelijk in, maar de meeste karakters hebben uiteindelijk wel een groter doel, ook al is daar soms heel wat opbouw voor nodig. Zelfde geldt voor dany die na 6 seizoenen nog steeds op dat continent zit rond te huppelen terwijl al sinds seizoen 1 er op lijkt dat ze met de draken westeros gaat veroveren of de winter die er aankomt. Maar ik kan je beloven vanaf vandaag gaat het echt los barsten dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13
Nieuwevolger schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Hier heb je wel een beetje gelijk in, maar de meeste karakters hebben uiteindelijk wel een groter doel, ook al is daar soms heel wat opbouw voor nodig. Zelfde geldt voor dany die na 6 seizoenen nog steeds op dat continent zit rond te huppelen terwijl al sinds seizoen 1 er op lijkt dat ze met de draken westeros gaat veroveren of de winter die er aankomt. Maar ik kan je beloven vanaf vandaag gaat het echt los barsten dit seizoen.
Je ziet het nu al een beetje met Bran, het wordt duidelijk dat hij een belangrijke rol speelt/heeft gespeeld, terwijl ik in eerdere seizoenen zijn stukje het liefst door wilde spoelen.
Sam wordt waarschijnlijk ook nog wel belangrijk en ze stoppen dat stukje erin om even te laten zien dat hij ook nog leeft ;)

Ik had wel verwacht dat Hodor door Bran zo zou zijn geworden, maar uiteraard niet op deze manier ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:45
Zou de jonge Hodor hebben gezien waarom de oude Hodor de deur moest tegenhouden? Fucking time paradoxes ook maar wel een gave en ontroerende scène.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Sjurm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:50:
[...]

Je ziet het nu al een beetje met Bran, het wordt duidelijk dat hij een belangrijke rol speelt/heeft gespeeld, terwijl ik in eerdere seizoenen zijn stukje het liefst door wilde spoelen.
Sam wordt waarschijnlijk ook nog wel belangrijk en ze stoppen dat stukje erin om even te laten zien dat hij ook nog leeft ;)

Ik had wel verwacht dat Hodor door Bran zo zou zijn geworden, maar uiteraard niet op deze manier ;w
spoiler: Preview volgende episode
Ik weet niet of je de aflevering van vandaag gezien hebt en de preview van volgende week, maar daar gaat sam een grote rol en het grote geheel waarschijnlijk spelen na al zijn opbouw.

[ Voor 2% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Nieuwevolger schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet of je de aflevering van vandaag gezien hebt en de preview van volgende week, maar daar gaat sam een grote rol en heg grote geheel waarschijnlijk spelen na al zijn opbouw.
Ja aflevering wel, maar previews kijk ik niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Over dat Sams verhaal langzaam gaat, dat vind ik inderdaad ook, zijn laatste afleveringen is er echt totaal niks gebeurt op een beetje reizen na. Ik verwacht dat ze dit doen om de chronologie tussen het noorden en zuiden een beetje recht te trekken. Sam moet wel in het zuiden aankomen om waarschijnlijk iets bijzonders te doen in Oldtown, maar dat gebeurt waarschijnlijk pas helemaal aan het einde van dit seizoen of in het begin van de volgende. Toch komt het wel saai over.

De kingsmoot vond ik inderdaad ook minder. Het begon sterk met een goed verhaal van Theon en Yara maar toen kwam Euron aanlopen, hij kwam meer over als een dronken saaie zak dan een slimme piraat en deed een stom verhaaltje met te veel dickjokes. De scene daarna waarin Theon en Yara vluchten terwijl Euron gedoopt werd zag er echter wel weer erg goed uit.

Maar al bij al wel echt een ijzersterke aflevering, zit in mijn top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
markdm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:13:
Over dat Sams verhaal langzaam gaat, dat vind ik inderdaad ook, zijn laatste afleveringen is er echt totaal niks gebeurt op een beetje reizen na. Ik verwacht dat ze dit doen om de chronologie tussen het noorden en zuiden een beetje recht te trekken. Sam moet wel in het zuiden aankomen om waarschijnlijk iets bijzonders te doen in Oldtown, maar dat gebeurt waarschijnlijk pas helemaal aan het einde van dit seizoen of in het begin van de volgende. Toch komt het wel saai over.

De kingsmoot vond ik inderdaad ook minder. Het begon sterk met een goed verhaal van Theon en Yara maar toen kwam Euron aanlopen, hij kwam meer over als een dronken saaie zak dan een slimme piraat en deed een stom verhaaltje met te veel dickjokes. De scene daarna waarin Theon en Yara vluchten terwijl Euron gedoopt werd zag er echter wel weer erg goed uit.

Maar al bij al wel echt een ijzersterke aflevering, zit in mijn top 5.
sam gaat eerst naar z'n huis toe en laat sansa nou net brian hebben opgedragen om naar dezelfde plek te gaan. Sowieso zou het nutteloos zijn voor sam om naar old town te gaan, omdat zijn opleiding al measter langer duurt dan wanneer de white walkers door breken, dan zou zijn hele character nutteloos zijn.

Maar het klopt soms wel dat sommige reizen wel een half seizoen duren terwijl sommige karakters binnen een halve aflevering de zelfde lengte kunnen reizen bewijze van *kuch* littlefinger *kuch*

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Nieuwevolger schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:22:
[...]

sam gaat eerst naar z'n huis toe en laat sansa nou net brian hebben opgedragen om naar dezelfde plek te gaan. Sowieso zou het nutteloos zijn voor sam om naar old town te gaan, omdat zijn opleiding al measter langer duurt dan wanneer de white walkers door breken, dan zou zijn hele character nutteloos zijn.

Maar het klopt soms wel dat sommige reizen wel een half seizoen duren terwijl sommige karakters binnen een halve aflevering de zelfde lengte kunnen reizen bewijze van *kuch* littlefinger *kuch*
Gebruik ff de spoiler tags. Overzicht van UBB-codes #tag_spoiler

Quote het dan ook niet, dat zou de moderator weer werk schelen... :(

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Nog even voor de duidelijkheid: informatie uit de previews van volgende episodes dienen tussen spoiler tags geplaatst te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
Dat Hodor gedeelte. :'(

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Laatst online: 18-09 13:03
Wow, het tempo qua ontwikkelingen en onthullingen is zeker hoog dit seizoen. Weer een pracht van een aflevering! Twee van de oudste vragen van de serie (hoe ontstonden de White Walkers? Hoe werd Hodor Hodor?) beantwoord in één aflevering. Ik vermoed dat wat Varys hoorde tijdens het magische ritueel in zijn jonge jaren ook nog behoorlijk relevant blijkt, maar die onthulling blijft nog bewaard. Tenminste: we hebben de details daarvan nog nooit gehoord toch? Het staat niet op de wiki's in elk geval.

--------------

Het kiezen van een leider van de Ironborn ging iets te snel zoals hierboven vermeld, maar in het medium televisie kan soms niet alles voldoende tijd krijgen blijkbaar. De hoofdmoten kregen we wel duidelijk mee: de Ironborn zijn in principe tegen een vrouwelijke leider, maar ze zouden toch bijna overstag gaan bij gebrek aan een geschikte mannelijke leider (en omdat Yara zich bewezen had), totdat Euron kwam met een plan. De frustratie van de afgelopen eeuwen (waarin ze vissersdorpjes hebben veroverd in plaats van koninkrijken) zit ze erg hoog. Dat maakt het geloofwaardig dat Euron's plan goed ontvangen werd: De Ironborn willen aan de macht komen en Euron + Daenerys kunnen dat waarmaken. Het had allemaal wat uitgebreider gemogen, wat minder gehaast en met meer details over Euron en zijn plan, maar we zien niet alles en ik ga er maar vanuit dat Euron de mannen buiten beeld verder overtuigt. En dat wij als kijker meer te weten zullen komen over Euron als karakter, want dat ontbreekt er nog wel aan momenteel.

--------------

Wat betreft Bran, Hodor en de tijdparadox: Er is in de serie gezegd dat het verleden vaststaat; dat de inkt droog is. Daaruit volgt volgens mij dat Bran's beïnvloeding altijd zo zou moeten gebeuren en altijd zo gebeurt is. Dat er dus één tijdlijn is, maar met enkele gekke terugwerkende ontwikkelingen erin. Dit is op het randje van te vaag, maar zolang Bran niet seizoenen lang van alles blijft veranderen in het verleden vind ik het nog wel interessant. Ik hoop dat hij verder vooral observeert (als hij überhaupt nog terug kan zonder de weirwood-boom en de oude man), want zijn krachten zijn ideaal voor ons als kijkers om wat antwoorden te krijgen. Zoals hierboven geschreven is het wargen van Bran in Hodor in het heden niet helemaal goed gegaan, en beïnvloedde hij blijkbaar ook Wylis in het verleden, wat zijn geest heeft beschadigd. Erg tragisch, maar nodig voor de overwinning tegen de White Walkers. Niet alleen om te ontsnappen uit de grot, maar ook omdat Wylis misschien niet het pad zou hebben gevolgd dat Hodor heeft gevolgd om Bran te vervoeren en helpen.

Ik vind het nu erg jammer dat ik de fantheorieën al was tegengekomen op Reddit, en over Hodor -> Hold The Door was al jarenlang gespeculeerd in allerlei varianten. Hoe het uiteindelijk bleek te zitten was alsnog erg tof om te zien (GRRM had dit al in boek 1 helemaal uitgedacht), maar de impact is kleiner vanwege de theorieën, dus stom dat ik er al over gelezen had. Misschien moet ik verdere theorieën maar vermijden, want de fans zijn zo goed dat ze het mysterie te veel doorzien. De theorie over Jon's afkomst heeft ook een hele grote waarschijnlijkheid inmiddels.

--------------

Wat betreft Sam: Zijn verhaal is nu een tijdje rustig, maar hij heeft al een belangrijke rol gespeeld in de serie: Hij heeft Jon en de Night's Watch de cruciale informatie gegeven dat dragonglass werkt tegen White Walkers. Dat is één van de weinige zwaktes die zij hebben. Daarnaast is Sam een steunpilaar geweest voor Jon; een stem van bescheidenheid en empathie tussen de harde en koude mannen van de Night's Watch. Het is goed mogelijk dat Jon zonder Sam andere keuzes gemaakt zou hebben. Ik ben fan van Sam en zou zelfs een compleet seizoen met alleen Sam en Gilly kijken, maar hoe dan ook draagt hij best wat bij. Hij kan ook nog verdere informatie vinden tegen de White Walkers. Wie weet wat zijn rol nog gaat zijn. Na de volgende aflevering maar 's kijken hoe het ervoor staat met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Wauw Hodor...wat een scene...sprakeloos.

Wat dom van Sansa dat ze Jon niet vertelt over Littlefinger die een heel leger van Knights of the Vale bij zich heeft. Is toch vrij relevante oorlogsinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Goron schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:24:

Wat dom van Sansa dat ze Jon niet vertelt over Littlefinger die een heel leger van Knights of the Vale bij zich heeft. Is toch vrij relevante oorlogsinformatie.
Littlefinger helpt altijd alleen zichzelf, zijn hulp accepteren krijg je altijd spijt van ook al lijkt het zo'n goed idee. De problemen die hij hier aanbied op te helpen lossen zijn door hem zelf gemaakt, Sansa had hem ter plekke moeten laten onthoofden als vergelding voor de dood van Ned Stark.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
IJzerlijm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Littlefinger helpt altijd alleen zichzelf, zijn hulp accepteren krijg je altijd spijt van ook al lijkt het zo'n goed idee. De problemen die hij hier aanbied op te helpen lossen zijn door hem zelf gemaakt, Sansa had hem ter plekke moeten laten onthoofden als vergelding voor de dood van Ned Stark.
Oh zeker, je moet hem niet vertrouwen. Maar het is wel handig om te weten dat hij daar rondloopt met een leger. Voor hetzelfde geld sluit hij straks bij de Boltons aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Goron schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Oh zeker, je moet hem niet vertrouwen. Maar het is wel handig om te weten dat hij daar rondloopt met een leger. Voor hetzelfde geld sluit hij straks bij de Boltons aan.
Correctie: voor meer geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Waar zit LF nu. Sansa had het erover dat hij terug moest gaan naar Moat Cailin. Heeft hij dit al ingenomen of moet hij dit nog doen. Naar mijn gevoel proppen ze nu te veel in een aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

en even niet te vergeten that The Children of The Forest degene zijn die de WhiteWalkers gecreeerd hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
R.plas schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:55:
en even niet te vergeten that The Children of The Forest degene zijn die de WhiteWalkers gecreeerd hebben :O
maar zijn ze dan nu ook allemaal dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:50
yeshin schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:08:
[...]

maar zijn ze dan nu ook allemaal dood?
Er waren een stuk of zes in die grot. Als dat de laatste waren was hun ras toch al verdoemd aangezien je zit met genetische toestanden etc.

Ik vraag me af wat er met Bran gaat gebeuren. Meera is geen Hodor en zal bran slechts een klein stukje kunnen meenemen ze zijn ten dode opgeschreven ten zij ze opeens hulp krijgen.
Mischien krijgen ze hulp van een bepaald persoon die wel in de boeken zit (en tot nu toe niet in de show), als we dit beestje zien (of een vergelijkbare) weten we meer:
https://upload.wikimedia....cky_Mountain_Bull_Elk.jpg
Lekker cryptisch maar ik hou de deur maar even dicht op spoilers :P.

Of bran moet in een andere persoon wargen.

Maar niet vergeten we weten ook waar de faceless men vandaan komen.
Ook wel leuk dat toneel stuk; game-of-thrones-ception.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
klaw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:32:
[...]

Vooral de scene meteen erna :X :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
sjaak88 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:35:
[...]

Vooral de scene meteen erna :X :r :r
Haha eerst Melisandre en nu dit... LOL je zult het wel zwaar hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34
klaw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:32:
[...]

Er waren een stuk of zes in die grot. Als dat de laatste waren was hun ras toch al verdoemd aangezien je zit met genetische toestanden etc.

Ik vraag me af wat er met Bran gaat gebeuren. Meera is geen Hodor en zal bran slechts een klein stukje kunnen meenemen ze zijn ten dode opgeschreven ten zij ze opeens hulp krijgen.
Mischien krijgen ze hulp van een bepaald persoon die wel in de boeken zit (en tot nu toe niet in de show), als we dit beestje zien (of een vergelijkbare) weten we meer:
https://upload.wikimedia....cky_Mountain_Bull_Elk.jpg
Lekker cryptisch maar ik hou de deur maar even dicht op spoilers :P.

Of bran moet in een andere persoon wargen.

Maar niet vergeten we weten ook waar de faceless men vandaan komen.
Las ergens op Reddit dat dit een tactische zet is van de Night's king. Bran is nu gebrandmerkt door de Night's King. Waar kan Bran nu nog naar toe vluchten? Achter de Wall. Waar kon de Night's king nog niet naar toe? Achter de Wall door de magie. Maar, zoals in afgelopen aflevering te zien was, kon de Night's King voorheen ook niet in de grot. Dus ik gok dat de Wall snel z'n einde ziet... Dankzij Bran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien maar met alles wat er tot nu toe gezegd is loopt het water me uit de mond... :9~

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• klaw
Ik ben het beste stuk overigens helemaal vergeten :P
Afbeeldingslocatie: http://static.independent.co.uk/s3fs-public/styles/article_large/public/thumbnails/image/2016/05/23/02/brienne-tormund_1.JPG
haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

klaw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:07:
Ik ben het beste stuk overigens helemaal vergeten :P
[afbeelding]
haha
Briemund ! <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 22:15
Wat een lekkerding die nieuwe red priestess (of wie ze ook is) :9~ Daar wil ik best 'meer' van zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s9iqyoE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:24

Qu3st

Niet alleen Hodor maar ook nog eens Summer, Bran's direwolf :'( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Qu3st schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:09:
Niet alleen Hodor maar ook nog eens Summer, Bran's direwolf :'( :X
SUMMER is dead
the Wall will FALL
WINTER is coming !

[ Voor 4% gewijzigd door Pablo op 23-05-2016 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Avalaxy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:09:
Wat een lekkerding die nieuwe red priestess (of wie ze ook is) :9~ Daar wil ik best 'meer' van zien:

[afbeelding]
O en alvast een waarschuwing voor ieder, er bestaat een kans dat dit dus ook eigenlijk een oud vrouwtje is van een paar honderd jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 22:15
klaw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:11:
[...]

O en alvast een waarschuwing voor ieder, er bestaat een kans dat dit dus ook eigenlijk een oud vrouwtje is van een paar honderd jaar.
Ik had niet anders verwacht :+ Maar als ze er goed uitziet met ketting, why not ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Avalaxy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:13:
[...]

Ik had niet anders verwacht :+ Maar als ze er goed uitziet met ketting, why not ;)
O wacht je moet natuurlijk ook wat shock creëren misschien is het een vent deze keer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

klaw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:13:
[...]

O wacht je moet natuurlijk ook wat shock creëren misschien is het een vent deze keer. :)
Floppy Wiener Scene incoming 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Laatst online: 18-09 13:03
chengbondkwok schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:46:
[...]

Las ergens op Reddit dat dit een tactische zet is van de Night's king. Bran is nu gebrandmerkt door de Night's King. Waar kan Bran nu nog naar toe vluchten? Achter de Wall. Waar kon de Night's king nog niet naar toe? Achter de Wall door de magie. Maar, zoals in afgelopen aflevering te zien was, kon de Night's King voorheen ook niet in de grot. Dus ik gok dat de Wall snel z'n einde ziet... Dankzij Bran.
In directe zin was het een tactische zet van de Night's King die hem de locatie van Bran gaf, en toegang tot de grot waar hij zich schuilhield. Of die aanraking ook de magie van de hele muur kan doorbreken, met Bran als onwetend Trojaans paard, is afwachten. Wel een slimme vondst van de fans, maar ik hoop dat de doorbreking van de muur zal gebeuren door iets heftigers. Het zou ook twee keer dezelfde truc zijn, en Bran weet nu dat die markering gevaarlijk is. Het zou ook kunnen dat Bran de White Walkers niet kan afschudden zolang hij die markering heeft (dat de White Walkers hem dus steeds kunnen vinden). Dan zal Bran de handafdruk snel willen uitwissen met magie of iets dergelijks, om te kunnen ontsnappen met Meera.

Ben enorm benieuwd hoe dit verder gaat. De Greenseer (man in de boom) zei op het laatst tegen Bran dat het tijd was om zijn opvolger te worden, dus ik hoop dat Bran al zijn kennis en magie bemachtigt (of al heeft bemachtigd) en dat inzet tegen de White Walkers.

Het zou overigens kunnen dat er nog meer Greenseers en Children of the Forest bestaan. De meest waarschijnlijk plek hiervoor zou de Isle of Faces zijn, in het God's Eye in de Riverlands. Misschien dat Bran daar naartoe moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
chengbondkwok schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:46:
[...]

Dat van magie en de Wall had ik nog niet begrepen, ik vroeg me al af waarom die White Walkers er zo lang over deden om naar de andere kant te komen. Dat heb ik dan een gemist in de serie of het is nog niet zo goed uitgelegd als in de boeken.

spoiler:
Hier staat het ook nog verder uitgelegd. Bran the builder bouwde de Wall met behulp van the Children of the Forest en nu maakt de afstammeling Bran (the Destroyer) de bescherming van de Wall (wellicht) ongedaan.
Naast de Wall en de grot schijnen er nog andere gebouwen in Westeros gebouwd te zijn mbv magie, waaronder Winterfell en Storm’s End.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kingpol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Avalaxy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:09:

[afbeelding]
zolang ze de ketting maar ophoud :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Nieuwevolger schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:49:
[...]

zolang ze de ketting maar ophoud :9
Ik heb het niet zo op die geloof geloof gekkies.
blah blah ,,,,, alles is de weg van ed Lord (of Light) blah blah.

Maar dan toch liever onze eigen Carice <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

Nieuwevolger schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Sam gaat naar z'n huis toe inderdaad, maar dat is Horn Hill. Brienne is naar Riverrun (van House Tully) gestuurd.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
c0burn schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Sam gaat naar z'n huis toe inderdaad, maar dat is Horn Hill. Brienne is naar Riverrun (van House Tully) gestuurd.
aah ik dacht dat Sam, Tully van de achternaam heette. Maar het is dus Sam Tarly, al die namen zijn ook niet meer bij te houden. Ik dacht ook dat Old Town de zelfde stad was waar Arya is, maar dat is dus bravos |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Nieuwevolger op 23-05-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:29
Hodor ;(
Niet verwacht. Dom, het blijft toch Game of Thrones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

:'(

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hodor? :'(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

* Angeloonie is sad

Hodor :'(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Nieuwevolger schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:23:
[...]

aah ik dacht dat Sam, Tully van de achternaam heette. Maar het is dus Sam Tarly, al die namen zijn ook niet meer bij te houden. Ik dacht ook dat Old Town de zelfde stad was waar Arya is, maar dat is dus bravos |:(
Ik moet zeggen, dat komt bij mij ook geregeld voor dat als ze het over 'House of Tully' hebben dat ik dan aan Sam denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Hold the door! :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Hodor! :'( :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hodor hodor HoodoOoor! :'(

Ik vraag me af, zou Hodor het altijd al aan hebben zien komen (als een herinnering/visioen)? Het was weer een mooie aflevering, zeker die scene in de tunnel waar de walking running climbing dead eraan komen. :9~

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

xoniq schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:03:
[...]

Ik moet zeggen, dat komt bij mij ook geregeld voor dat als ze het over 'House of Tully' hebben dat ik dan aan Sam denk.
Tully.. Tarly.. Ik heb hetzelfde probleem soms :P.
Pagina: 1 ... 108 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic