[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik hoop dat Bran nu wel alle kennis heeft overgenomen van de Three eyed raven. Vooral omdat ik echt een bevestiging op R+L=J wil, of dat GRRM er een mooie twist op heeft weten te bedenken die de kijker niet zou verwachten.

Wat betreft Summer, ik snap dat de wolf dood moest (End of the summer, f*ck fall, winter is here), maar de manier waarop vond ik wat simpel. Ik had verwacht dat er nog veel wights door ten onder zouden gaan, maar volgens mij heeft er maar hooguit 1 na die laatste sprong het loodje gelegd.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46
Doe ogen van die man die mes in hart kreeg.... Putin....anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
chengbondkwok schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:46:
[...]

Las ergens op Reddit dat dit een tactische zet is van de Night's king. Bran is nu gebrandmerkt door de Night's King. Waar kan Bran nu nog naar toe vluchten? Achter de Wall. Waar kon de Night's king nog niet naar toe? Achter de Wall door de magie. Maar, zoals in afgelopen aflevering te zien was, kon de Night's King voorheen ook niet in de grot. Dus ik gok dat de Wall snel z'n einde ziet... Dankzij Bran.
Ik vraag het me af. Ja indien Bran weer terug naar Castle Black gaat en binnen komt als Trojaans paard in feite :+ Nee indien ie er buiten blijft. Een gebrande Bran /pun intended deed de magische shizzl van de CotF te niet in die mancave van de Three Eyed Raven. Maar zolang ie blijft ronddolen zonder de Wall te passeren maakt het weinig uit denk ik. Want de wall zit inderdaad ook vol met enchantments van de CotF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:40
Hodor :'(

Wel vet om te zien waar de white walkers nu werkelijk vandaan komen. In seizoen 1, ep 1 was de opening met hun en sinsdien vrij weining :)

Ben ik de enige die denkt dat Bran gered word door Drogon? De boommeester zei immers dat Bran niet meer kon lopen maar vliegen.

Enja ik vond deze aflevering eenbeetje als de redwedding. Arme Hodor.

Ik ga tegen de deur zitten en ff huilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

luxzenburcht schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:05:

Wel vet om te zien waar de white walkers nu werkelijk vandaan komen. In seizoen 1, ep 1 was de opening met hun en sinsdien vrij weining :)

Ben ik de enige die denkt dat Bran gered word door Drogon? De boommeester zei immers dat Bran niet meer kon lopen maar vliegen.

Enja ik vond deze aflevering eenbeetje als de redwedding. Arme Hodor.

Ik ga tegen de deur zitten en ff huilen :)
Verhaal van Hodor is wel weer sterk geschreven en eigenlijk een heel triest verhaal. Hoe zou Bran zich wel niet voelen nu hij weet dat hij degene was die hem zijn hele leven heeft afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
In de tekst voor de volgende aflevering staat het volgende "An old foe comes back into the picture.". Wie denken jullie dat ze hiermee bedoelen? Ik kan er niet zo snel opkomen.

Daarnaast stond op Reddit dat een ander persoon weer meespeelt komende aflevering, niemand minder dan:
spoiler:
Benjen Stark: IMDB: "Game of Thrones" Blood of My Blood (TV Episode 2016) Al weet ik niet of IMDB te vertrouwen is met deze lijst. Hij kan worden aangepast door iedereen blijkbaar.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vraag me nu af of hij z'n hele leven heeft geweten hoe het zou eindigen, of dat hij z'n hele leven in z'n hoofd daar heeft gestaan. Ik hoop dat hij het allemaal niet heeft beseft.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan ook leek hij als jongen dat verschrikkelijke einde te beleven met enkel de boodschap hold the door in zijn hoofd. Dat samen met de warg (hij stierf in feite!) heeft z'n hersens helemaal kapot gemaakt. En dan je hele leven daar naartoe leven :(

Zelden zo treurig gevoeld na een aflevering van een serie.

Children of the Forest lijken uitgestorven nu, beetje vaag. Arme Summer, een en al droevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hodor 😭

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Wat een aflevering weer...

Ik begin wel de draad een beetje kwijt te raken. GoT is vanaf het begin al best lastig te volgen met alle verschillende verhaallijnen, personages/families en locaties.
Maar eerst was het nog relatief helder: verschillende families zijn uit op de Iron Throne. Ze zijn het niet met elkaar eens wie daar het meest recht op heeft.. Vandaar ook de titel van de serie.

Maar nu lijkt voor de meesten allang niet meer het doel. Of wel; maar zijn ze ondertussen in een heel ander gevecht beland waardoor het er niet meer toe doet...
• Jon vs de White Walkers. Ohnee. Vind-ie blijkbaar niet meer belangrijk. Nu is 't Jon + Sansa vs Ramsay
• Bran vs de White Walkers. Je zou toch zeggen dat Bran met z'n Warg-power in elk geval ff zou kijken hoe het z'n zusjes, broertje en broer vergaat. Interesseert 'm blijkaar niet meer.
• Jaime en Cersei Lannister vs religieus extremisten die er ineens zijn ... :S
• King Tommen vs zijn eigen incompetentie. Serieus; je gaat Joffrey bijna missen. Was een eikel, maar deed tenminste wat.
• Arya vs .. ja, vs wat eigenlijk? En wat is haar doel, wat zijn haar beweegredenen? Totaal onduidelijk.
• Daenerys die, net als in seizoen 1, nu een kudde Dothraki achter zich aan heeft om wat steden te gaan heroveren. Seriously; het is gewoon full circle nu. Al die tijd dat ze daar al rondloopt met verschillende legertjes.. Nu begint ze weer van voor af aan lijkt het.

Oh, en nu gooien ze er ook gewoon nog een time-travel paradox in. Want het werd te makkelijk, ofzo :S
De serie blijft een van mijn favorieten; maar ik hoop echt van harte dat ze niet te ver doorschieten. Zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
Oh, en nu gooien ze er ook gewoon nog een time-travel paradox in. Want het werd te makkelijk, ofzo :S
De serie blijft een van mijn favorieten; maar ik hoop echt van harte dat ze niet te ver doorschieten. Zou zonde zijn.
Hoe is dit een paradox? Ik heb er nog niet echt over nagedacht, maar dit leek me een prima logica toch?
• Jon vs de White Walkers. Ohnee. Vind-ie blijkbaar niet meer belangrijk. Nu is 't Jon + Sansa vs Ramsay
Jon zegt letterlijk in de aflevering dat zij Winterfel moeten hebben om zich staande te kunnen houden. Ze kunnen niet de Boltons in het zuiden en de Walkers in het noorden aanpakken.
• Bran vs de White Walkers. Je zou toch zeggen dat Bran met z'n Warg-power in elk geval ff zou kijken hoe het z'n zusjes, broertje en broer vergaat. Interesseert 'm blijkaar niet meer.
Dat wij niet zien dat hij dat niet heeft gedaan betekend natuurlijk niet dat Bran dat niet heeft gedaan. Ik denk ook niet dat dat erg belangrijk is gezien wat er op het spel staat.
• Jaime en Cersei Lannister vs religieus extremisten die er ineens zijn ... :S
Het geloof van the Seven speelt al een hele lange tijd een belangrijke rol en zo opeens is het toch niet? Werd vorig seizoen al geïntroduceerd.
• King Tommen vs zijn eigen incompetentie. Serieus; je gaat Joffrey bijna missen. Was een eikel, maar deed tenminste wat.
Ik mis Joffrey sowieso elke aflevering. Wat een held was dat. Maar het idee van Tommen is natuurlijk dat het een kneusje is die door iedereen wordt gebruikt. Sowieso heeft 'ie niet veel screentime dus ik snap de klacht niet.
• Arya vs .. ja, vs wat eigenlijk? En wat is haar doel, wat zijn haar beweegredenen? Totaal onduidelijk.
Ze wordt gebrainwashed. Ze ging naar de Faceless men om te leren hoe ze lui kon vermoorden, die lui op haar lijstje. Nu is een beetje de vraag, blijft ze Arya of wordt ze niemand. Als ze Arya blijft wat gaat ze dan doen? Als ze niemand wordt hoe blijft ze dan relevant voor het verhaal? Inderdaad is dat nu onduidelijk, maar als je denkt de GoT snel antwoorden geeft. "You haven't been paying attention."
• Daenerys die, net als in seizoen 1, nu een kudde Dothraki achter zich aan heeft om wat steden te gaan heroveren. Seriously; het is gewoon full circle nu. Al die tijd dat ze daar al rondloopt met verschillende legertjes.. Nu begint ze weer van voor af aan lijkt het.
Klopt als een brievenbus. "To go forward, you have to go back". Zoiets zei Quaithe. Dit te samen met een aantal andere dingen en wat Euro van plan is zorgt er voor dat er eindelijk wat gaat gebeuren.
[/quote]

[ Voor 77% gewijzigd door MrVegeta op 23-05-2016 22:20 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:12:
[...]

Hoe is dit een paradox? Ik heb er nog niet echt over nagedacht, maar dit leek me een prima logica toch?
Bran die ver voordat hij geboren wordt een "conditie" veroorzaakt bij Hodor door in het verleden te kijken.
En waarschijnlijk nooit op deze plek/in deze situatie gekomen was als Hodor die "conditie" nooit gehad zou hebben.

Klinkt redelijk paradoxaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 19:42
(...)

(...)
Ik vind dit vooral apart. De Night's Watch lijkt het voorval met White Walkers en de wights in Hardhome vergeten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Fly-guy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:18:
[...]
Bran die ver voordat hij geboren wordt een "conditie" veroorzaakt bij Hodor door in het verleden te kijken.
En waarschijnlijk nooit op deze plek/in deze situatie gekomen was als Hodor die "conditie" nooit gehad zou hebben.

Klinkt redelijk paradoxaal.
Voordat hij geboren wordt? Wat heeft dat er mee te maken. Hij is daar niet letterlijk. Hij is daar figuurlijk en hij doorbreekt die "band" waardoor Wyllis Hodor wordt. Ik denk niet dat Hodor zo verschrikkelijk veel invloed heeft op de Night King, de executie van Ned Stark, en dat Bran uiteindelijk naar het Noorden was gevlucht. Dat was ook wel gebeurd als Wyllis Wyllis was gebleven.
Sjurm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:21:
[...]

Ik vind dit vooral apart. De Night's Watch lijkt het voorval met White Walkers en de wights in Hardhome vergeten te zijn.
Jon zegt letterlijk in de aflevering dat zij Winterfel moeten hebben om zich staande te kunnen houden. Ze kunnen niet de Boltons in het zuiden en de Walkers in het noorden aanpakken.
Overigens is het misschien nog interessant om de melden dan Jon dood is (geweest). Hij is nu terug, maar wat zijn zijn motieven? Wil Jon Winterfel pakken om zo de Walkers tegen te gaan? Of zit er een andere reden achter die wij nu nog niet weten.

[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 23-05-2016 22:24 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:34
De paradox is dat Bran enkel in Hodor kan waren omdat Hodor 'simpel' is, maar Hodor is simpel omdat Bran in het verleden in hem is gewargd.

Daarnaast heb je ook nog de hierboven beschreven tijdsparadox waarbij Bran een situatie heeft beïnvloed die plaatsvond voordat hij geboren was.

De logica is ver te zoeken.

En waarom moest Summer dood? Nu is Ghost nog de enige Wolf die bij een Stark is. Dislike!

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

[quote]HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
Wat een aflevering weer...

Ik begin wel de draad een beetje kwijt te raken. GoT is vanaf het begin al best lastig te volgen met alle verschillende verhaallijnen, personages/families en locaties.
Maar eerst was het nog relatief helder: verschillende families zijn uit op de Iron Throne. Ze zijn het niet met elkaar eens wie daar het meest recht op heeft.. Vandaar ook de titel van de serie.

Maar nu lijkt voor de meesten allang niet meer het doel. Of wel; maar zijn ze ondertussen in een heel ander gevecht beland waardoor het er niet meer toe doet...

His watch has ended. Maar inderdaad wel een beetje vreemd.

[q]• Bran vs de White Walkers. Je zou toch zeggen dat Bran met z'n Warg-power in elk geval ff zou kijken hoe het z'n zusjes, broertje en broer vergaat. Interesseert 'm blijkaar niet meer.

Zijn warging werd begeleid door die man in de boom. Toen hij het zelf deed kwam hij bij de Night's King terecht zoals Frodo naar Sauron getrokken werd. Zelf had hij niet even bij zijn broers en zussen kunnen kijken de komen denk ik.

[q]• Jaime en Cersei Lannister vs religieus extremisten die er ineens zijn ... :S

De sparrows waren er altijd al maar werden altijd genegeerd. Totdat er opeens een heleboel waren en ze door hadden dat ze door hun aantal opeens een critical mass hadden.

[q]• King Tommen vs zijn eigen incompetentie. Serieus; je gaat Joffrey bijna missen. Was een eikel, maar deed tenminste wat.

Tommen is inderdaad een incompetente koning. De Lannisters moesten roeien met de riemen die ze hadden.

[q]• Arya vs .. ja, vs wat eigenlijk? En wat is haar doel, wat zijn haar beweegredenen? Totaal onduidelijk.

A girl has no reasons.

[q]• Daenerys die, net als in seizoen 1, nu een kudde Dothraki achter zich aan heeft om wat steden te gaan heroveren. Seriously; het is gewoon full circle nu. Al die tijd dat ze daar al rondloopt met verschillende legertjes.. Nu begint ze weer van voor af aan lijkt het.

Dany is in de slavenbaai meegesleurd door de omstandigheden. Vanuit haar standpunt en karakter was alles wat ze deed heel logisch.
Anders wel een time paradox die er al sinds de allereerste episode in zit dus in ieder geval wel goed gepland.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Malfunctions schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:24:
De paradox is dat Bran enkel in Hodor kan waren omdat Hodor 'simpel' is, maar Hodor is simpel omdat Bran in het verleden in hem is gewargd.
Wyllis was al niet zo slim voordat hij Hodor werd. Bran is een van de krachtigste greenseers die ooit heeft geleefd. Hij zat aan die grote boom waardoor zijn kracht nog sterker werd. Lijkt me prima dat alles bij elkaar dit effect heeft.
Daarnaast heb je ook nog de hierboven beschreven tijdsparadox waarbij Bran een situatie heeft beïnvloed die plaatsvond voordat hij geboren was.
Wanneer Brann geboren was heeft er niets mee te maken. Brann had ook al effect op Ned bij de Tower of Joy.
Niet echt als je oplet.
En waarom moest Summer dood? Nu is Ghost nog de enige Wolf die bij een Stark is. Dislike!
En Nymeria hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Het betekent trouwens ook dat Brans leven nooit in gevaar is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
Sjurm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:29:
Het betekent trouwens ook dat Brans leven nooit in gevaar is geweest.
Wat bedoel je met 'het'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
yeshin schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:31:
[...]

Wat bedoel je met 'het'?
Gebeurtenis met Hodor, tot dat moment moest Bran in leven blijven, anders het het nooit kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
MrVegeta schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:26:
[...]

Wyllis was al niet zo slim voordat hij Hodor werd. Bran is een van de krachtigste greenseers die ooit heeft geleefd. Hij zat aan die grote boom waardoor zijn kracht nog sterker werd. Lijkt me prima dat alles bij elkaar dit effect heeft.

[...]

Wanneer Brann geboren was heeft er niets mee te maken. Brann had ook al effect op Ned bij de Tower of Joy.

[...]

Niet echt als je oplet.

[...]

En Nymeria hé.
Dat Wyllis niet zo slim was, is nergens geïmpliceerd. Hij was stalknecht, maar dat had niks met z'n verstandelijke vermogens te maken, maar met z'n afkomst.

Daarnaast is er n verschil tussen iemand die gefluister denkt te horen en iemand die semi hersendood wordt. De tijdsparadox is simpel. Het verleden is al gebeurd, anders bestaat het heden niet. Op het moment dat je vanuit het heden invloed uitoefent op het verleden is er automatisch een paradox, want bij een gewijzigd verleden, wijzigt ook het heden. De wijziging uit het heden kan niet al in het verleden hebben plaatsgevonden.

En Nymeria zwerft door de riverlands. Da's bepaald niet bij Arya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Er werd ooit geopperd dat de Stark kinderen een sterke band hadden met hun eigen direwolf. Robb ging dood, Greywind werd op dezelfde manier gedood. Summer verdedigde en offerde zich op voor Bran. Lady werd gedood ipv Nymeria, offert Sansa zich ooit op voor Arya? Shaggydog werd gedood als overtuiging dat het Rickon was. Gaat Ramsay Rickon tentoon stellen om Jon op het slagveld te overtuigen dat het de echte Rickon is en geen nepperd?

Nymeria is on the run, vrijgelaten door Arya nabij de Trident in seizoen 1. Arya is voorlopig nog niet on the run. Gaan die twee elkaar weer tegen komen zodra Arya terug in Westeros is als volleerd faceless assassin? Ghost en Jon hebben een diepere band met elkaar omdat Jon zijn ziel een tijdje zich verscholen kon houden in Ghost (das tenminste een theorie/aanname) Nadat Jon neergestoken werd in seizoen 5 moest zijn ziel een nieuw lichaam vinden om in te overleven. En aangezien alle Stark kinderen in min of meerdere mate kunnen wargen (al weten ze het niet allemaal) wargde Jon in zijn dying seconds in Ghost. En vice versa.

Zodra die twee van elkaar gescheiden worden loopt het snel af zo lijkt het. Al weet Sansa enkel van de regen in de drup te komen, maar ze overleeft nog wel het langste zonder direwolf. Ben benieuwd wat dat voor Brandon gaat betekenen nu ie zonder Summer en Hodor en alleen Meera verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar Meera is volgens fan theorieën (verder niet direct gestaafd door serie of boek) mogelijk een tweelingzus van Jon... Als dat zo is, is Bran vast veilig. :D

Zelf vind ik het een beetje vergezocht want eigenlijk klopt alleen hun leeftijd en het feit dat Ned en de vader van Meera beiden bij die toren waren. Maar ik heb ook niets gezien dat het kan ontkrachten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Spoilertags, en dan ga jij er inhoudelijk op in.

[ Voor 94% gewijzigd door Ramzzz op 24-05-2016 08:24 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Is er ooit een serie geweest die een piemel groter in beeld bracht dan GoT ?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Waarschijnlijk niet. Wel een film: Boogie Nights :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Was dit niet groot genoeg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Laatst online: 15:47
Vond het zelf redelijk slap (pun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:25:
Children of the Forest lijken uitgestorven nu, beetje vaag.
Ja, uitgeroeid door hun eigen creatie ...

Overigens weet Meera nu ook dat White Walkers een zwakke plek hebben. Waarschijnlijk weet ze alleen niet dat het Dragonglass was ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

FunkyTrip schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:49:
Is er ooit een serie geweest die een piemel groter in beeld bracht dan GoT ?
Spartacus :9

Hodor. Was wel ff een kippenvel momentje. Ik verwacht van iedereen eigenlijk wel dat hij binnenkort dood gaat, maar Hodor toch eigenlijk niet. ;w

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XjzC2DRgEo4]

ah ja moest aan dit denken toen die shot in beeld kwam en dit is nog van een aflevering Southpark in 2013

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Goner schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:55:
[...]

Ja, uitgeroeid door hun eigen creatie ...

Overigens weet Meera nu ook dat White Walkers een zwakke plek hebben. Waarschijnlijk weet ze alleen niet dat het Dragonglass was ... ?
Wat mij ook opviel was de creatie van the White Walkers door de Children of the Forest. Zie pakten een stuk dragonglass en drukte die in de borst van de gevangene. Zal dat stuk er nog in zitten?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

Er werd ook nog ff zo'n opper white walker de dood in geholpen.

Verder mooie aflevering, heel benieuwd wat er verder gaat gebeuren.

Kan me voorstellen dat Bran nog niet echt ver genoeg weg is, na het dichthouden van de deur door 'Hold the door'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:33
Bran = Lord of Light? :P

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Alles draait om Bran.. hij is alles en beheerst het hele spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

The_Scarabial schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:19:
Er werd ook nog ff zo'n opper white walker de dood in geholpen.
Dat is gewoon een 'white walker'.. De zombies worden 'wights' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
xzaz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:32:
[...]

Alles draait om Bran.. hij is alles en beheerst het hele spel.
Ik wil hem het wel eens zien opnemen tegen Dany op Drogon dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:43:
[...]

Ik wil hem het wel eens zien opnemen tegen Dany op Drogon dan.
Hij wargt gewoon Drogon... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Mx. Alba schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:44:
[...]

Hij wargt gewoon Drogon... :D
En terwijl die daar dan zit met z'n ogen dicht, krijgt-ie een mes door zn keel van onze grote vriend Daario.

Dat wargen is grappig en een handig plot device.. Maar in battle lijkt het me zwaar overrated.

Overigens; als L+R=J dan verwacht ik dat eerder Jon dan Bran Drogon zou kunnen wargen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ulTimaS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:41:
[...]
Dat is gewoon een 'white walker'..
Nou, gewoon ... we hebben er nog maar 2 zien sneuvelen. Zo veel zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het kan inderdaad zijn dat wargen in de familie zit en dat we dus nog wel eea van Jon kunnen verwachten maar het ziet er toch echt naar uit dat Bran de sterkste warg ooit is...

Als ik het me goed herinner...
spoiler: boek
...wargt Arya een kat om te kunnen zien terwijl ze blind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Trouwens... Aangezien bloedlijnen zo belangrijk zijn in de wereld van GoT.
Is Bran zn pielemans nog wel in orde, of is die ook verlamd?
Als die het nog doet.. Waarom is er niemand op het briljante idee gekomen om hem te koppelen aan Daenerys?
Lijkt me verstandiger en véél leuker dan met een ouwe vent in een boomhut zitten ;-).

Dat kind is dan überwargmeister, brother/sister of dragons, heir to the andels, heir to winterfell, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Goner schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:54:
[...]

Nou, gewoon ... we hebben er nog maar 2 zien sneuvelen. Zo veel zijn er niet.
3.. Sam, Jon en nu Meera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Waarom dan niet Jon aan Daenerys? Beiden Targaryen als R+L=J tenminste waar is. Dit doen Targaryens wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
mobstaa schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:00:
Waarom dan niet Jon aan Daenerys? Beiden Targaryen als R+L=J tenminste waar is. Dit doen Targaryens wel vaker.
Bran is uberwarg.
Jon heeft aardige swordskills, is een redelijke leider, maar heeft tot nu toe verder weinig speciaals laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vond dat hele Bran, boom aanval van het dodenleger wel een heel hoog Lord of the Rings gehalte hebben.

Hodor was een interessante wending net als de creatie van de white Walkers door de children om zich tegen de mensen te beschermen.

Leuk dat Pilou Asbak (Borgen, 1864) nu een grote rol krijgt. Die drowned god was wel erg letterlijk. Dat we nu een tweede priesteres van de god of light hebben vind ik wat minder. En die dyrrwolves sneuvelden nu wel erg vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik kreeg juist een Walking Dead vibe, vooral toen Bran tussen die zombies door liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:29
Mx. Alba schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:25:

Tommen is inderdaad een incompetente koning. De Lannisters moesten roeien met de riemen die ze hadden.
Toen Joffrey koning was, was Tywin Hand of the King, dat zal wel mee hebben geholpen met roeien. Tommen is erg jong en kan niet terugvallen op een ervaren en goede leider als Tywin. Cercei, Jaime en Kevan samen zijn nog steeds minder dan Tywin in z'n eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik me opeens zit af te vragen... Is House Baratheon nu helemaal van de kaart geveegd of lurkt er, naast een aantal bastards, nog ergens een echte stag? (Nee, Tommen is geen Baratheon... :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Laatst online: 20:11
Beetje matige ep gisteren, gezien de totale afwezigheid van Kings Landing denk ik dat volgende week daar wel het een en ander aan bloed gaat vloeien :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Gave aflevering zeg.
Wat mij opviel is dat de Children, de nieuwe red priestes en J'qan het allemaal over hun goden hebben. It's all the same to the many faced God.

En aangezien we nu geleerd hebben dat de White walkers niets met goden te maken hebben, maar simpelweg een creatie van de Children. Wat ik ergens wel jammer vind. Naar mijn weten had het iets met de 13de Commander te maken en the Great other God.

Maar jongens ''Hold the door''. Ik had kippenvel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:21:
Wat ik me opeens zit af te vragen... Is House Baratheon nu helemaal van de kaart geveegd of lurkt er, naast een aantal bastards, nog ergens een echte stag? (Nee, Tommen is geen Baratheon... :D)
Ik vermoed van niet.
Robert had een zoon met Cercei maar die is gestorven. Renly.... tja, die zal geen kind hebben gemaakt. Stannis had alleen een meisje. Van de Royal Line is er volgens mij niemand meer over. Tommen is "officieel" een Baratheon, dus kwa naam leeft het voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:31
Bloedlijn van huis Baratheon is te druk bezig met trainen voor de Olympische spelen roeien.

Ik vond de episode niet geweldig tot het love boat momentje daar in het Noorden :)
En Hodor was echt wel epic.
Je merkt wel dat we naar het einde toewerken, personages vallen nu in elke episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 18-09 21:20
mobstaa schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:10:
In de tekst voor de volgende aflevering staat het volgende "An old foe comes back into the picture.". Wie denken jullie dat ze hiermee bedoelen? Ik kan er niet zo snel opkomen.

Daarnaast stond op Reddit dat een ander persoon weer meespeelt komende aflevering, niemand minder dan:
spoiler:
Benjen Stark: IMDB: "Game of Thrones" Blood of My Blood (TV Episode 2016) Al weet ik niet of IMDB te vertrouwen is met deze lijst. Hij kan worden aangepast door iedereen blijkbaar.
Kan het ook niet
spoiler:
the hound
zijn? :p

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:43:
[...]

Kan het ook niet
spoiler:
the hound
zijn? :p
Maar is dat wel een
spoiler:
old foe? Dacht meer aan Walder Frey. Die is echt old en de hound niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 18-09 21:20
Joosie200 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:54:
[...]
Maar is dat wel een
spoiler:
old foe? Dacht meer aan Walder Frey. Die is echt old en de hound niet echt
Lijkt me wel, hij heeft op het lijstje van Arya gestaan.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Vraagje over de White Walkers. In seizoen 2 zien we ze aan het zuiden van de muur.
Vorig seizoen zien we dat de White Walkers mensen in zombies kunnen veranderen. En je hebt White Walker leiders.
Heeft dat meisje gisteren nou een van de leiders gedood? Of was dat een gewone WW?
En over welke aantallen hebben we het? De zombies is slachtvee. Dat zijn er ontzettend veel. Volgens mij hebben we nu 3 of 4 WW leiders. Hoeveel gewone WW zijn er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
Russel88 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:17:
Vraagje over de White Walkers. In seizoen 2 zien we ze aan het zuiden van de muur.
Vorig seizoen zien we dat de White Walkers mensen in zombies kunnen veranderen. En je hebt White Walker leiders.
Heeft dat meisje gisteren nou een van de leiders gedood? Of was dat een gewone WW?
En over welke aantallen hebben we het? De zombies is slachtvee. Dat zijn er ontzettend veel. Volgens mij hebben we nu 3 of 4 WW leiders. Hoeveel gewone WW zijn er?
De gozers met de blauwe ogen zijn de White Walkers. Alle doden zijn Wights en dienen inderdaad als slachtvee. Hoeveel White Walkers er zijn is onduidelijk. Maar aangezien Craster al jaren zijn jongetjes aan het doneren was is het wel redelijk om aan te nemen dat er meer dan 10 zijn. Schijnbaar is er maar 1 echte leider en dat is de dude met de horentjes :9 .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Die leiders waar je het over hebt zijn de White Walkers. De zombies die ze oproepen zijn Wights/Wyghts/ hoe je t ook schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:21:
With the deaths of Shireen and Stannis, House Baratheon becomes virtually extinct, and Gendry is left as the only man in Westeros with Baratheon blood within him.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:26:
[...]

De gozers met de blauwe ogen zijn de White Walkers. Alle doden zijn Wights en dienen inderdaad als slachtvee. Hoeveel White Walkers er zijn is onduidelijk. Maar aangezien Craster al jaren zijn jongetjes aan het doneren was is het wel redelijk om aan te nemen dat er meer dan 10 zijn. Schijnbaar is er maar 1 echte leider en dat is de dude met de horentjes :9 .
Sam zag op een gegeven ogenblik een enorme stoet van WW? Of zaten daar de Wights bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Overigens hoorde ik gisteren, tijdens het toneelstuk wat Arya aan het kijken was de zin "The Winds of Winter", ik hoopte nog op een verkapt stukje nieuws wanneer het nieuwe boek zou uitkomen, maar het zal wel een knipoog zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Russel88 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:28:
[...]

Sam zag op een gegeven ogenblik een enorme stoet van WW? Of zaten daar de Wights bij?
Dat waren voornamelijk wights, die krijgen ook blauwe ogen, maar niet zo'n ijslichaam. In zo'n aflevering in seizoen 4 kon je 13 echte WW tellen. Plus nog Crasters zonen. Dus er zijn er waarschijnlijk niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

L+R=J is zo gehyped, zal me niet verbazen als dit totaal niks met Jon Snow te maken heeft. Ook vanwege dat L en R beiden karakters zijn die we in de TV serie totaal niet kennen (en dan heb ik het niet over een mini sneak preview) maar echt kennen zoals in meerdere afleveringen.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:26:
[...]

Children of the Forest hadden die White Walkers gecreëerd, maar blijkbaar kunnen ze niet meer aansturen. Hoe is dat gebeurd? En waarom ineens marcheren die White Walkers naar Zuiden als ze al eeuwen bestaan? Eigenlijk hield ze niks tegen om eerder naar Zuiden te vertrekken... Waarom hebben die White Walkers zo'n hekel aan Bran? Of weten wij dat allemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Olga2000 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:52:
[...]

Children of the Forest hadden die White Walkers gecreëerd, maar blijkbaar kunnen ze niet meer aansturen. Hoe is dat gebeurd? En waarom ineens marcheren die White Walkers naar Zuiden als ze al eeuwen bestaan? Eigenlijk hield ze niks tegen om eerder naar Zuiden te vertrekken... Waarom hebben die White Walkers zo'n hekel aan Bran? Of weten wij dat allemaal niet?
Uitleg komt altijd later (als het komt).
En White Walkers wilden altijd al naar het Zuiden, maar werden / worden door the Wall gestopt. De Wall zit vol met magie die hen tegenhoudt. Seizoenen geleden is al aangegeven dat de Wall op dit moment nog nooit zo zwak geweest is. Dit slaat mijns inziens niet alleen op de personele bezetting die het merendeel van de kastelen onbemand maakt, maar ook op de magie die lijkt te falen.

De Walkers hebben m.i. niet persé een hekel aan Bran, maar hij kwam in hun wereld (Walkers zijn ook magische wezens) en zo zagen zij hun kans schoon om hem als baken te gaan gebruiken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 18:21
Ik moest wel lachen om die zwans ineens in beeld. Volkomen disfunctioneel naakt natuurlijk, maar toch, af en toe de boel even opschudden daar is GoT toch wel erg goed in. Zat wel echt met kippenvel op de bank tijdens het 'hold the door' stuk... damn. Die muziek ook altijd onder dat stuk zware stukken, heel goed gedaan weer. Je zes seizoenen afvragen waar iemand's naam vandaan komt, ook dat kan alleen GoT

[ Voor 11% gewijzigd door EvaluationCopy op 24-05-2016 09:10 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

Olga2000 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:52:
[...]

1 zin... WINTER IS COMING!

In het eerste seizoen wordt al heel erg gehint naar de extreem lange zomer die (dus) wordt gevolgd door een nog langere winter. Dat weten de White Walkers ook. Die zien dus hun kans schoon om naar het zuiden te trekken (meer ruimte, misschien nog andere dingen die we nu weten). Combineer dat met de zwakke positie op de Wall en je hebt een maar mooie aanleidingen.

Maar... Misschien is het zuidwaarts trekken van de White Walkers wel een oorzaak van "winter is coming". Game of Thrones heeft altijd interessante plotwendigen en andere verrassingen... En: geen enkele scene in GoT is nutteloos. Soms komt jaren later nog een linkje naar voren...

En Hodor ;( ;(

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:19
Cyb3 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:45:
L+R=J is zo gehyped, zal me niet verbazen als dit totaal niks met Jon Snow te maken heeft. Ook vanwege dat L en R beiden karakters zijn die we in de TV serie totaal niet kennen (en dan heb ik het niet over een mini sneak preview) maar echt kennen zoals in meerdere afleveringen.
Volgens mij komt de L+R=J theorie ook voornamelijk uit de boeken, waar personages vanuit wiens oogpunt je leest L or R wel kenden en daar aan terug denken waardoor je toch al een stuk beter beeld krijgt van hun verhaal en wat voor personen ze waren. Maar ben het met je eens dat de gemiddelde tv kijker waarschijnlijk totaal niet weten wie het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zou het bijna vergeten... de white walkers die dwars door de vuurbarrière heen liepen... erger nog, het vuur ging zelfs even uit. Dat is toch best een openbaring eigenlijk, voor de aanhangers van de theorie dat Daenerys en haar draakjes Westeros wel even gaan redden.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0utje89
  • Laatst online: 13-07 15:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
EvaluationCopy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:38:
Zou het bijna vergeten... de white walkers die dwars door de vuurbarrière heen liepen... erger nog, het vuur ging zelfs even uit. Dat is toch best een openbaring eigenlijk, voor de aanhangers van de theorie dat Daenerys en haar draakjes Westeros wel even gaan redden.
Voor mij is dit al vanaf het begin de enige logische theorie die er is. Ik zie op geen elke andere wijze waardoor ze de White Walkers kunnen verslaan. Daarnaast geeft dit het meest spectaculaire einde. Het voelt vrij voorspelbaar aan en ik hoop dat ik er naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
EvaluationCopy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:38:
Opzich niet, dat was al bekend. Ze hebben zo'n sterke ijskracht dat vuur hun niets doet. De wights worden daarentegen wel gedood door vuur.
Drakenvuur en wildfire hebben wellicht een ander effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Evil Cowman schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:35:
[...]

Volgens mij komt de L+R=J theorie ook voornamelijk uit de boeken, waar personages vanuit wiens oogpunt je leest L or R wel kenden en daar aan terug denken waardoor je toch al een stuk beter beeld krijgt van hun verhaal en wat voor personen ze waren. Maar ben het met je eens dat de gemiddelde tv kijker waarschijnlijk totaal niet weten wie het zijn.
Als je goed oplet is daarvan heel veel in de serie terug gekomen.
Als Robert en Ned in de pilot het graf van L bezoeken. En later als Bran en Rickon zich verstoppen voor Theon in de grafkelder.
En als ze vertellen over waarom Ned en Robert de oorlog hebben gestart.
Dat Cersie eigenlijk Roberts 2e keus was en dat hij nooit van haar heeft gehouden (en daarom wil ze hem dood).

De meeste boeken lezers was dat ook niet opgevallen. Pas later als je de theorie op internet leest valt het kwartje :P
En net als bij Hodor zie je dat GRRM er niet vies van is om in hoofdstuk 1 een set-up te doen voor boek 6 ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Aah ja, vuur is er natuurlijk ook in meerdere varianten in de GoT wereld... hoe dan ook, het blijft interessant, die scene zat er niet voor niets in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

Spooksel

Spooksel!

Het feit dat vuur die White Walkers niets doet en dat het zelfs spontaan dooft wanneer er eentje doorheen loopt zag je ook al terug in S5 E8 'Hardhome', vlak voor het gevecht tussen de WW en die Thenn/Jon.

Edit:
@hieronder, zelfde gedachte dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 24-05-2016 09:52 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
EvaluationCopy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:44:
Aah ja, vuur is er natuurlijk ook in meerdere varianten in de GoT wereld... hoe dan ook, het blijft interessant, die scene zat er niet voor niets in
Klopt. Er was trouwens wel eerder een scene met een White Walker bij de Massacre at Hardhome. De WW was in gevecht met Jon Snow in een hut die in brand stond en het vuur leek hem toen al weinig te doen.

Edit: zoals Spooksel al vermeldt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjurm op 24-05-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
RocketKoen schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:44:
[...]

Als je goed oplet is daarvan heel veel in de serie terug gekomen.
Als Robert en Ned in de pilot het graf van L bezoeken. En later als Bran en Rickon zich verstoppen voor Theon in de grafkelder.
En als ze vertellen over waarom Ned en Robert de oorlog hebben gestart.
Dat Cersie eigenlijk Roberts 2e keus was en dat hij nooit van haar heeft gehouden (en daarom wil ze hem dood).

De meeste boeken lezers was dat ook niet opgevallen. Pas later als je de theorie op internet leest valt het kwartje :P
En net als bij Hodor zie je dat GRRM er niet vies van is om in hoofdstuk 1 een set-up te doen voor boek 6 ;)
Klopt, maar laten we nou eerlijk zijn hoeveel van de gemiddelde tv serie kijkers hebben dat soort details onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
hoeveel seizoenen zijn er nog verwacht? op dit tempo kunnen ze nog 5 vullen eer we dany vs iceking zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 19:51
kingpol schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:56:
hoeveel seizoenen zijn er nog verwacht? op dit tempo kunnen ze nog 5 vullen eer we dany vs iceking zien
Laatste berichten zijn na dit seizoen nog 13 afleveringen, die dan over 2 korte seizoenen uitgezonden worden (dus 7 & 6 afleveringen)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hodor :N :N :N :'( :'( :'(

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
kokkie1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:43:
[...]

Voor mij is dit al vanaf het begin de enige logische theorie die er is. Ik zie op geen elke andere wijze waardoor ze de White Walkers kunnen verslaan. Daarnaast geeft dit het meest spectaculaire einde. Het voelt vrij voorspelbaar aan en ik hoop dat ik er naast zit.
Huh, dragonglass? Ze zijn door dragonglass gemaakt door the Children of the Forest; dat is ook hun zwakke punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
xzaz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Huh, dragonglass? Ze zijn door dragonglass gemaakt door the Children of the Forest; dat is ook hun zwakke punt.
Klopt. En Bran heeft magische krachten dus die zou er wat aan kunnen doen. Echter waar dienen de draken dan voor. Wil je iets spectaculairs neerzetten zie ik eigenlijk alleen een gevecht tussen WW en draken voor me. Misschien nog met een supplementair leger maar de draken zullen erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
kokkie1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:11:
[...]

Klopt. En Bran heeft magische krachten dus die zou er wat aan kunnen doen. Echter waar dienen de draken dan voor. Wil je iets spectaculairs neerzetten zie ik eigenlijk alleen een gevecht tussen WW en draken voor me. Misschien nog met een supplementair leger maar de draken zullen erbij zitten.
Die draken zijn nog maar te bezien, ik weet niet wat de schrijver daar mee aanmoet. Ik denk dat ze meer als machtmiddel worden gebruikt dan echt als wapen. Ze weet ook niet helemaal hoe ze ze moet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die beesten worden op een zeker moment ook volwassen natuurlijk (nu zijn het een soort pubers), dan zullen ze hun 'moeder' wel weer volgen. Of hun nieuwe BFF Tyrion :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:31
max schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:50:
Waarschijnlijk niet. Wel een film: Boogie Nights :D
Wel meer flms hoor :P Alleen met een flinterdun verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij gaat Bran de draken wargen. Draken zijn heel moeilijk te controleren, ze zijn kennelijk net zo intelligent als, zo niet intelligenter dan mensen. Mensen zijn vrijwel onmogelijk te wargen, maar Bran heeft al laten zien dat te kunnen doen - dus zou hij dat truukje met draken wellicht ook kunnen uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:07:
Volgens mij gaat Bran de draken wargen. Draken zijn heel moeilijk te controleren, ze zijn kennelijk net zo intelligent als, zo niet intelligenter dan mensen. Mensen zijn vrijwel onmogelijk te wargen, maar Bran heeft al laten zien dat te kunnen doen - dus zou hij dat truukje met draken wellicht ook kunnen uithalen.
Vanuit de lore lijkt me dat moeilijk te verklaren. Draken zijn te intelligent, en de enige mens die hij heeft kunnen wargen was Hodor. Hodor is niet echt bepaald een intelligent wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:30
Snailerfreak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:49:
[...]

Vanuit de lore lijkt me dat moeilijk te verklaren. Draken zijn te intelligent, en de enige mens die hij heeft kunnen wargen was Hodor. Hodor is niet echt bepaald een intelligent wezen.
Bran was hier natuurlijk nog niet voorzien van zijn huidige training :)

@ Hodor dacht ik wel al vrij lang dat zijn toestand Warg gerelateerd was maar dit einde was wel een verassing!

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 24-05-2016 12:03 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Laatst online: 18-09 13:03
Wat betreft de zwakten van de White Walkers:
  • Dragonglass
  • Valyrian Steel
  • Aangezien de twee hierboven beide waarschijnlijk gesmeed zijn met drakenvuur, is het aannemelijk dat het drakenvuur zelf ook dodelijk is voor de WWs
  • De magie van de Children of the Forest / Greenseers kan de White Walkers in elk geval blokkeren en misschien ook beschadigen of doden (maar er zijn heel weinig / geen Children en Greenseers meer over).
  • Het is mogelijk dat de priesteressen van de Lord of Light ook iets kunnen betekenen met hun magie, maar dit moet nog blijken.
  • De gewone wights (voetsoldaten) zijn kwetsbaar voor normaal vuur, maar de White Walkers kunnen dat doven. Wildfire is nog niet gebruikt tegen wights of White Walkers; waarschijnlijk werkt dat goedje prima tegen wights maar of het iets doet tegen WWs is onbekend. Gewone wights lijken ook te kunnen worden uitgeschakeld door ze te onthoofden, op te blazen of in stukken te slaan. Kijkend naar Hardhome, blijven ze dan dood tenzij een White Walker ze bewust weer omhoog helpt.
De eerste White Walker is gecreëerd met wat leek op Dragonglass, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk gedaan zijn in combinatie met specifieke magie. Het lijkt me sterk dat eenieder zomaar een White Walker zou kunnen maken met elk willekeurig stuk dragonglass. Lijkt me een ritueel van de Children of the Forest waarbij Dragonglass gebruikt is als slechts één van de ingrediënten. Ik hoop enorm dat we nog wat meer info krijgen over de Children en de Greenseers, en dat ze niet allemaal dood zijn, maar dat is afwachten. Ik zou heel graag willen weten wat de wanhopige situatie was waardoor de Children zich genoodzaakt zagen om zo'n massavernietigingswapen op te roepen, en hoe ze precies de controle over de WWs zijn kwijtgeraakt.

------------

Dat Bran één of meer draken wargt zou goed kunnen gebeuren. In eerste instantie kon Bran dieren wargen, toen Hodor, maar inmiddels is hij verder opgeleid en heeft hij meer van de magie van de Greenseer in zich. De Greenseer zegt zelfs dat het tijd is om zijn opvolger te worden. Dus goede kans dat Bran sterk genoeg is / wordt om één of meer draken te wargen. De Greenseer heeft gezegd dat hij nooit zal lopen, maar wel zal vliegen. Dat kan erop slaan dat Bran een Three-Eyed Raven wordt, óf dat hij een draak wargt, of toch nog iets anders.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 24-05-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

geert1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:04:
Wat betreft de zwakten van de White Walkers:
  • Valyrian Steel
  • Aangezien de twee hierboven beide waarschijnlijk gesmeed zijn met drakenvuur, is het aannemelijk dat het drakenvuur zelf ook dodelijk is voor de WWs
Valyrian steel is niet perse gemaakt met drakenvuur, het vergt enkel een smid met extreme skill om het aan te kunnen. Een type zoals die kerel waarbij Gendry een leerling was.

Het staal zelf kan gesmolten worden op een normale werkplaatst, je ziet het in de serie zelfs een keer gedaan worden wanneer Tywin het zwaard van Ned (Ice) laat omvormen tot twee andere zwaarden. Waarvan Brienne d'r nu eentje heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Laatst online: 18-09 13:03
Spooksel schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:38:
[...]

Valyrian steel is niet perse gemaakt met drakenvuur, het vergt enkel een smid met extreme skill om het aan te kunnen. Een type zoals die kerel waarbij Gendry een leerling was.

Het staal zelf kan gesmolten worden op een normale werkplaatst, je ziet het in de serie zelfs een keer gedaan worden wanneer Tywin het zwaard van Ned (Ice) laat omvormen tot twee andere zwaarden. Waarvan Brienne d'r nu eentje heeft!
Het kan hersmeed worden door een zeer vaardige smid inderdaad, maar het maken van nieuw Valyrian steel is onmogelijk met de kennis en mogelijkheden die Westeros op 't moment heeft. Vandaar ook dat het spul zo zeldzaam is. Het komt allemaal uit de Valyrian Freehold, dat ver vóór de serie vernietigd is. Ik lees in de wiki dat Valyrian Steel gemaakt werd met behulp van magie, maar wat dat in detail inhoudt weet niemand. We weten dus niet of draken ermee te maken hadden; dat is meer een vermoeden van mij. En hetzelfde wat betreft Dragonglass: er wordt gespeculeerd dat dit afkomstig is van draken die steen smolten, maar het zou ook vulkanisch materiaal kunnen zijn.

Hoe dan ook zijn het magische materialen die beide hetzelfde effect hebben op de White Walkers. Ik vermoed alsnog dat drakenvuur een rol heeft gespeeld in de creatie ervan, maar dit is niet zeker.

Edit: Spooksel onder mij heeft wel een referentie naar drakenvuur gevonden in de wiki, wat komt uit de boeken. Nog steeds geen 100% zekerheid, maar het is wel aannemelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 24-05-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 19:51
Spooksel schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:38:
[...]

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Valyrian_steel
According to legend, Valyrian steel was forged with spells and dragonfire.
Oké, geen hard feit, maar legendes in Game of Thrones zijn toch wel erg vaak waar ;)

Verder is er sinds de Doom of Valyria feen nieuw staal meer gemaakt, dus het eerste stukje wat je zegt klopt niet.. Omsmelten tot nieuwe zwaarden kan inderdaad wel.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Avalaxy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:09:
Wat een lekkerding die nieuwe red priestess (of wie ze ook is) :9~ Daar wil ik best 'meer' van zien:

[afbeelding]
Ik dacht even dat ze Carice vervangen hadden maar dit is dus eigenlijk een soort collega van Carice in het Zuiden? :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:49

qless

...vraag maar...

Oosten, Zuiden is nog weer een ander continent.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:59
Welk eigen gewin zou Littlefinger trouwens hebben in zijn verzoening voor Sansa?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het Noorden :P

Hij wou in feite via haar ook het Noorden onder controle krijgen, dan zou ie al 2 van de 7 gebieden beheersen :)

[ Voor 80% gewijzigd door Spooksel op 24-05-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
CAP-Team schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Ik dacht even dat ze Carice vervangen hadden maar dit is dus eigenlijk een soort collega van Carice in het Zuiden? :P
Was ze niet high priestess ook? Volgens mij maakt dat haar ook de leider van het geloof, soort van Paus dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CAP-Team schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Kinvara ... gespeeld door ene Ania Bukstein, stuk jonger dan Carice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Goner schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Kinvara ... gespeeld door ene Ania Bukstein, stuk jonger dan Carice.
Of Kinvara ook echt jonger is dan Melissandre zal pas blijken als ze een keer haar ketting afdoet... _o-

Pagina: 1 ... 109 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic