Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ik vraag het me af. Ja indien Bran weer terug naar Castle Black gaat en binnen komt als Trojaans paard in feitechengbondkwok schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:46:
[...]
Las ergens op Reddit dat dit een tactische zet is van de Night's king. Bran is nu gebrandmerkt door de Night's King. Waar kan Bran nu nog naar toe vluchten? Achter de Wall. Waar kon de Night's king nog niet naar toe? Achter de Wall door de magie. Maar, zoals in afgelopen aflevering te zien was, kon de Night's King voorheen ook niet in de grot. Dus ik gok dat de Wall snel z'n einde ziet... Dankzij Bran.
Wel vet om te zien waar de white walkers nu werkelijk vandaan komen. In seizoen 1, ep 1 was de opening met hun en sinsdien vrij weining
Ben ik de enige die denkt dat Bran gered word door Drogon? De boommeester zei immers dat Bran niet meer kon lopen maar vliegen.
Enja ik vond deze aflevering eenbeetje als de redwedding. Arme Hodor.
Ik ga tegen de deur zitten en ff huilen
Verhaal van Hodor is wel weer sterk geschreven en eigenlijk een heel triest verhaal. Hoe zou Bran zich wel niet voelen nu hij weet dat hij degene was die hem zijn hele leven heeft afgenomen.luxzenburcht schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:05:
Hodor![]()
Wel vet om te zien waar de white walkers nu werkelijk vandaan komen. In seizoen 1, ep 1 was de opening met hun en sinsdien vrij weining
Ben ik de enige die denkt dat Bran gered word door Drogon? De boommeester zei immers dat Bran niet meer kon lopen maar vliegen.
Enja ik vond deze aflevering eenbeetje als de redwedding. Arme Hodor.
Ik ga tegen de deur zitten en ff huilen
Daarnaast stond op Reddit dat een ander persoon weer meespeelt komende aflevering, niemand minder dan:
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ik vraag me nu af of hij z'n hele leven heeft geweten hoe het zou eindigen, of dat hij z'n hele leven in z'n hoofd daar heeft gestaan. Ik hoop dat hij het allemaal niet heeft beseft.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Verwijderd
Zelden zo treurig gevoeld na een aflevering van een serie.
Children of the Forest lijken uitgestorven nu, beetje vaag. Arme Summer, een en al droevigheid.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik begin wel de draad een beetje kwijt te raken. GoT is vanaf het begin al best lastig te volgen met alle verschillende verhaallijnen, personages/families en locaties.
Maar eerst was het nog relatief helder: verschillende families zijn uit op de Iron Throne. Ze zijn het niet met elkaar eens wie daar het meest recht op heeft.. Vandaar ook de titel van de serie.
Maar nu lijkt voor de meesten allang niet meer het doel. Of wel; maar zijn ze ondertussen in een heel ander gevecht beland waardoor het er niet meer toe doet...
• Jon vs de White Walkers. Ohnee. Vind-ie blijkbaar niet meer belangrijk. Nu is 't Jon + Sansa vs Ramsay
• Bran vs de White Walkers. Je zou toch zeggen dat Bran met z'n Warg-power in elk geval ff zou kijken hoe het z'n zusjes, broertje en broer vergaat. Interesseert 'm blijkaar niet meer.
• Jaime en Cersei Lannister vs religieus extremisten die er ineens zijn ...
• King Tommen vs zijn eigen incompetentie. Serieus; je gaat Joffrey bijna missen. Was een eikel, maar deed tenminste wat.
• Arya vs .. ja, vs wat eigenlijk? En wat is haar doel, wat zijn haar beweegredenen? Totaal onduidelijk.
• Daenerys die, net als in seizoen 1, nu een kudde Dothraki achter zich aan heeft om wat steden te gaan heroveren. Seriously; het is gewoon full circle nu. Al die tijd dat ze daar al rondloopt met verschillende legertjes.. Nu begint ze weer van voor af aan lijkt het.
Oh, en nu gooien ze er ook gewoon nog een time-travel paradox in. Want het werd te makkelijk, ofzo
De serie blijft een van mijn favorieten; maar ik hoop echt van harte dat ze niet te ver doorschieten. Zou zonde zijn.
Hoe is dit een paradox? Ik heb er nog niet echt over nagedacht, maar dit leek me een prima logica toch?HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
Oh, en nu gooien ze er ook gewoon nog een time-travel paradox in. Want het werd te makkelijk, ofzo
De serie blijft een van mijn favorieten; maar ik hoop echt van harte dat ze niet te ver doorschieten. Zou zonde zijn.
Jon zegt letterlijk in de aflevering dat zij Winterfel moeten hebben om zich staande te kunnen houden. Ze kunnen niet de Boltons in het zuiden en de Walkers in het noorden aanpakken.HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
• Jon vs de White Walkers. Ohnee. Vind-ie blijkbaar niet meer belangrijk. Nu is 't Jon + Sansa vs Ramsay
Dat wij niet zien dat hij dat niet heeft gedaan betekend natuurlijk niet dat Bran dat niet heeft gedaan. Ik denk ook niet dat dat erg belangrijk is gezien wat er op het spel staat.HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
• Bran vs de White Walkers. Je zou toch zeggen dat Bran met z'n Warg-power in elk geval ff zou kijken hoe het z'n zusjes, broertje en broer vergaat. Interesseert 'm blijkaar niet meer.
Het geloof van the Seven speelt al een hele lange tijd een belangrijke rol en zo opeens is het toch niet? Werd vorig seizoen al geïntroduceerd.HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
• Jaime en Cersei Lannister vs religieus extremisten die er ineens zijn ...
Ik mis Joffrey sowieso elke aflevering. Wat een held was dat. Maar het idee van Tommen is natuurlijk dat het een kneusje is die door iedereen wordt gebruikt. Sowieso heeft 'ie niet veel screentime dus ik snap de klacht niet.HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
• King Tommen vs zijn eigen incompetentie. Serieus; je gaat Joffrey bijna missen. Was een eikel, maar deed tenminste wat.
Ze wordt gebrainwashed. Ze ging naar de Faceless men om te leren hoe ze lui kon vermoorden, die lui op haar lijstje. Nu is een beetje de vraag, blijft ze Arya of wordt ze niemand. Als ze Arya blijft wat gaat ze dan doen? Als ze niemand wordt hoe blijft ze dan relevant voor het verhaal? Inderdaad is dat nu onduidelijk, maar als je denkt de GoT snel antwoorden geeft. "You haven't been paying attention."HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
• Arya vs .. ja, vs wat eigenlijk? En wat is haar doel, wat zijn haar beweegredenen? Totaal onduidelijk.
Klopt als een brievenbus. "To go forward, you have to go back". Zoiets zei Quaithe. Dit te samen met een aantal andere dingen en wat Euro van plan is zorgt er voor dat er eindelijk wat gaat gebeuren.HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
• Daenerys die, net als in seizoen 1, nu een kudde Dothraki achter zich aan heeft om wat steden te gaan heroveren. Seriously; het is gewoon full circle nu. Al die tijd dat ze daar al rondloopt met verschillende legertjes.. Nu begint ze weer van voor af aan lijkt het.
[/quote]
[ Voor 77% gewijzigd door MrVegeta op 23-05-2016 22:20 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Bran die ver voordat hij geboren wordt een "conditie" veroorzaakt bij Hodor door in het verleden te kijken.MrVegeta schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:12:
[...]
Hoe is dit een paradox? Ik heb er nog niet echt over nagedacht, maar dit leek me een prima logica toch?
En waarschijnlijk nooit op deze plek/in deze situatie gekomen was als Hodor die "conditie" nooit gehad zou hebben.
Klinkt redelijk paradoxaal.
Ik vind dit vooral apart. De Night's Watch lijkt het voorval met White Walkers en de wights in Hardhome vergeten te zijn.HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
(...)
(...)
Voordat hij geboren wordt? Wat heeft dat er mee te maken. Hij is daar niet letterlijk. Hij is daar figuurlijk en hij doorbreekt die "band" waardoor Wyllis Hodor wordt. Ik denk niet dat Hodor zo verschrikkelijk veel invloed heeft op de Night King, de executie van Ned Stark, en dat Bran uiteindelijk naar het Noorden was gevlucht. Dat was ook wel gebeurd als Wyllis Wyllis was gebleven.Fly-guy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:18:
[...]
Bran die ver voordat hij geboren wordt een "conditie" veroorzaakt bij Hodor door in het verleden te kijken.
En waarschijnlijk nooit op deze plek/in deze situatie gekomen was als Hodor die "conditie" nooit gehad zou hebben.
Klinkt redelijk paradoxaal.
Sjurm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:21:
[...]
Ik vind dit vooral apart. De Night's Watch lijkt het voorval met White Walkers en de wights in Hardhome vergeten te zijn.
Overigens is het misschien nog interessant om de melden dan Jon dood is (geweest). Hij is nu terug, maar wat zijn zijn motieven? Wil Jon Winterfel pakken om zo de Walkers tegen te gaan? Of zit er een andere reden achter die wij nu nog niet weten.Jon zegt letterlijk in de aflevering dat zij Winterfel moeten hebben om zich staande te kunnen houden. Ze kunnen niet de Boltons in het zuiden en de Walkers in het noorden aanpakken.
[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 23-05-2016 22:24 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Daarnaast heb je ook nog de hierboven beschreven tijdsparadox waarbij Bran een situatie heeft beïnvloed die plaatsvond voordat hij geboren was.
De logica is ver te zoeken.
En waarom moest Summer dood? Nu is Ghost nog de enige Wolf die bij een Stark is. Dislike!
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Wat een aflevering weer...
Ik begin wel de draad een beetje kwijt te raken. GoT is vanaf het begin al best lastig te volgen met alle verschillende verhaallijnen, personages/families en locaties.
Maar eerst was het nog relatief helder: verschillende families zijn uit op de Iron Throne. Ze zijn het niet met elkaar eens wie daar het meest recht op heeft.. Vandaar ook de titel van de serie.
Maar nu lijkt voor de meesten allang niet meer het doel. Of wel; maar zijn ze ondertussen in een heel ander gevecht beland waardoor het er niet meer toe doet...
His watch has ended. Maar inderdaad wel een beetje vreemd.
[q]• Bran vs de White Walkers. Je zou toch zeggen dat Bran met z'n Warg-power in elk geval ff zou kijken hoe het z'n zusjes, broertje en broer vergaat. Interesseert 'm blijkaar niet meer.
Zijn warging werd begeleid door die man in de boom. Toen hij het zelf deed kwam hij bij de Night's King terecht zoals Frodo naar Sauron getrokken werd. Zelf had hij niet even bij zijn broers en zussen kunnen kijken de komen denk ik.
[q]• Jaime en Cersei Lannister vs religieus extremisten die er ineens zijn ...
De sparrows waren er altijd al maar werden altijd genegeerd. Totdat er opeens een heleboel waren en ze door hadden dat ze door hun aantal opeens een critical mass hadden.
[q]• King Tommen vs zijn eigen incompetentie. Serieus; je gaat Joffrey bijna missen. Was een eikel, maar deed tenminste wat.
Tommen is inderdaad een incompetente koning. De Lannisters moesten roeien met de riemen die ze hadden.
[q]• Arya vs .. ja, vs wat eigenlijk? En wat is haar doel, wat zijn haar beweegredenen? Totaal onduidelijk.
A girl has no reasons.
[q]• Daenerys die, net als in seizoen 1, nu een kudde Dothraki achter zich aan heeft om wat steden te gaan heroveren. Seriously; het is gewoon full circle nu. Al die tijd dat ze daar al rondloopt met verschillende legertjes.. Nu begint ze weer van voor af aan lijkt het.
Dany is in de slavenbaai meegesleurd door de omstandigheden. Vanuit haar standpunt en karakter was alles wat ze deed heel logisch.
Anders wel een time paradox die er al sinds de allereerste episode in zit dus in ieder geval wel goed gepland.Oh, en nu gooien ze er ook gewoon nog een time-travel paradox in. Want het werd te makkelijk, ofzo
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Wyllis was al niet zo slim voordat hij Hodor werd. Bran is een van de krachtigste greenseers die ooit heeft geleefd. Hij zat aan die grote boom waardoor zijn kracht nog sterker werd. Lijkt me prima dat alles bij elkaar dit effect heeft.Malfunctions schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:24:
De paradox is dat Bran enkel in Hodor kan waren omdat Hodor 'simpel' is, maar Hodor is simpel omdat Bran in het verleden in hem is gewargd.
Wanneer Brann geboren was heeft er niets mee te maken. Brann had ook al effect op Ned bij de Tower of Joy.Malfunctions schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:24:
Daarnaast heb je ook nog de hierboven beschreven tijdsparadox waarbij Bran een situatie heeft beïnvloed die plaatsvond voordat hij geboren was.
Niet echt als je oplet.Malfunctions schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:24:
De logica is ver te zoeken.
En Nymeria hé.Malfunctions schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:24:
En waarom moest Summer dood? Nu is Ghost nog de enige Wolf die bij een Stark is. Dislike!
Wat bedoel je met 'het'?Sjurm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:29:
Het betekent trouwens ook dat Brans leven nooit in gevaar is geweest.
Gebeurtenis met Hodor, tot dat moment moest Bran in leven blijven, anders het het nooit kunnen gebeuren.
Dat Wyllis niet zo slim was, is nergens geïmpliceerd. Hij was stalknecht, maar dat had niks met z'n verstandelijke vermogens te maken, maar met z'n afkomst.MrVegeta schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:26:
[...]
Wyllis was al niet zo slim voordat hij Hodor werd. Bran is een van de krachtigste greenseers die ooit heeft geleefd. Hij zat aan die grote boom waardoor zijn kracht nog sterker werd. Lijkt me prima dat alles bij elkaar dit effect heeft.
[...]
Wanneer Brann geboren was heeft er niets mee te maken. Brann had ook al effect op Ned bij de Tower of Joy.
[...]
Niet echt als je oplet.
[...]
En Nymeria hé.
Daarnaast is er n verschil tussen iemand die gefluister denkt te horen en iemand die semi hersendood wordt. De tijdsparadox is simpel. Het verleden is al gebeurd, anders bestaat het heden niet. Op het moment dat je vanuit het heden invloed uitoefent op het verleden is er automatisch een paradox, want bij een gewijzigd verleden, wijzigt ook het heden. De wijziging uit het heden kan niet al in het verleden hebben plaatsgevonden.
En Nymeria zwerft door de riverlands. Da's bepaald niet bij Arya.
Nymeria is on the run, vrijgelaten door Arya nabij de Trident in seizoen 1. Arya is voorlopig nog niet on the run. Gaan die twee elkaar weer tegen komen zodra Arya terug in Westeros is als volleerd faceless assassin? Ghost en Jon hebben een diepere band met elkaar omdat Jon zijn ziel een tijdje zich verscholen kon houden in Ghost (das tenminste een theorie/aanname) Nadat Jon neergestoken werd in seizoen 5 moest zijn ziel een nieuw lichaam vinden om in te overleven. En aangezien alle Stark kinderen in min of meerdere mate kunnen wargen (al weten ze het niet allemaal) wargde Jon in zijn dying seconds in Ghost. En vice versa.
Zodra die twee van elkaar gescheiden worden loopt het snel af zo lijkt het. Al weet Sansa enkel van de regen in de drup te komen, maar ze overleeft nog wel het langste zonder direwolf. Ben benieuwd wat dat voor Brandon gaat betekenen nu ie zonder Summer en Hodor en alleen Meera verder moet.
Zelf vind ik het een beetje vergezocht want eigenlijk klopt alleen hun leeftijd en het feit dat Ned en de vader van Meera beiden bij die toren waren. Maar ik heb ook niets gezien dat het kan ontkrachten.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
[ Voor 94% gewijzigd door Ramzzz op 24-05-2016 08:24 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dit dus.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ja, uitgeroeid door hun eigen creatie ...Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:25:
Children of the Forest lijken uitgestorven nu, beetje vaag.
Overigens weet Meera nu ook dat White Walkers een zwakke plek hebben. Waarschijnlijk weet ze alleen niet dat het Dragonglass was ... ?
SpartacusFunkyTrip schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:49:
Is er ooit een serie geweest die een piemel groter in beeld bracht dan GoT ?
Hodor. Was wel ff een kippenvel momentje. Ik verwacht van iedereen eigenlijk wel dat hij binnenkort dood gaat, maar Hodor toch eigenlijk niet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
ah ja moest aan dit denken toen die shot in beeld kwam en dit is nog van een aflevering Southpark in 2013
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Wat mij ook opviel was de creatie van the White Walkers door de Children of the Forest. Zie pakten een stuk dragonglass en drukte die in de borst van de gevangene. Zal dat stuk er nog in zitten?Goner schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:55:
[...]
Ja, uitgeroeid door hun eigen creatie ...
Overigens weet Meera nu ook dat White Walkers een zwakke plek hebben. Waarschijnlijk weet ze alleen niet dat het Dragonglass was ... ?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Verder mooie aflevering, heel benieuwd wat er verder gaat gebeuren.
Kan me voorstellen dat Bran nog niet echt ver genoeg weg is, na het dichthouden van de deur door 'Hold the door'.
PSN ID: Beest41
Alles draait om Bran.. hij is alles en beheerst het hele spel.
Dat is gewoon een 'white walker'.. De zombies worden 'wights' genoemd.The_Scarabial schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:19:
Er werd ook nog ff zo'n opper white walker de dood in geholpen.
Ik wil hem het wel eens zien opnemen tegen Dany op Drogon dan.xzaz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:32:
[...]
Alles draait om Bran.. hij is alles en beheerst het hele spel.
Hij wargt gewoon Drogon...HyperioN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:43:
[...]
Ik wil hem het wel eens zien opnemen tegen Dany op Drogon dan.
En terwijl die daar dan zit met z'n ogen dicht, krijgt-ie een mes door zn keel van onze grote vriend Daario.
Dat wargen is grappig en een handig plot device.. Maar in battle lijkt het me zwaar overrated.
Overigens; als L+R=J dan verwacht ik dat eerder Jon dan Bran Drogon zou kunnen wargen
Nou, gewoon ... we hebben er nog maar 2 zien sneuvelen. Zo veel zijn er niet.
Als ik het me goed herinner...
Is Bran zn pielemans nog wel in orde, of is die ook verlamd?
Als die het nog doet.. Waarom is er niemand op het briljante idee gekomen om hem te koppelen aan Daenerys?
Lijkt me verstandiger en véél leuker dan met een ouwe vent in een boomhut zitten ;-).
Dat kind is dan überwargmeister, brother/sister of dragons, heir to the andels, heir to winterfell, etc etc.
3.. Sam, Jon en nu MeeraGoner schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:54:
[...]
Nou, gewoon ... we hebben er nog maar 2 zien sneuvelen. Zo veel zijn er niet.
Bran is uberwarg.mobstaa schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:00:
Waarom dan niet Jon aan Daenerys? Beiden Targaryen als R+L=J tenminste waar is. Dit doen Targaryens wel vaker.
Jon heeft aardige swordskills, is een redelijke leider, maar heeft tot nu toe verder weinig speciaals laten zien.
Hodor was een interessante wending net als de creatie van de white Walkers door de children om zich tegen de mensen te beschermen.
Leuk dat Pilou Asbak (Borgen, 1864) nu een grote rol krijgt. Die drowned god was wel erg letterlijk. Dat we nu een tweede priesteres van de god of light hebben vind ik wat minder. En die dyrrwolves sneuvelden nu wel erg vlot.
Toen Joffrey koning was, was Tywin Hand of the King, dat zal wel mee hebben geholpen met roeien. Tommen is erg jong en kan niet terugvallen op een ervaren en goede leider als Tywin. Cercei, Jaime en Kevan samen zijn nog steeds minder dan Tywin in z'n eentje.Mx. Alba schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:25:
Tommen is inderdaad een incompetente koning. De Lannisters moesten roeien met de riemen die ze hadden.
if (!coffee) {
Work = false; }
Wat mij opviel is dat de Children, de nieuwe red priestes en J'qan het allemaal over hun goden hebben. It's all the same to the many faced God.
En aangezien we nu geleerd hebben dat de White walkers niets met goden te maken hebben, maar simpelweg een creatie van de Children. Wat ik ergens wel jammer vind. Naar mijn weten had het iets met de 13de Commander te maken en the Great other God.
Maar jongens ''Hold the door''. Ik had kippenvel !!
Ik vermoed van niet.Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:21:
Wat ik me opeens zit af te vragen... Is House Baratheon nu helemaal van de kaart geveegd of lurkt er, naast een aantal bastards, nog ergens een echte stag? (Nee, Tommen is geen Baratheon...)
Robert had een zoon met Cercei maar die is gestorven. Renly.... tja, die zal geen kind hebben gemaakt. Stannis had alleen een meisje. Van de Royal Line is er volgens mij niemand meer over. Tommen is "officieel" een Baratheon, dus kwa naam leeft het voort.
Ik vond de episode niet geweldig tot het love boat momentje daar in het Noorden
En Hodor was echt wel epic.
Je merkt wel dat we naar het einde toewerken, personages vallen nu in elke episode.
Kan het ook nietmobstaa schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:10:
In de tekst voor de volgende aflevering staat het volgende "An old foe comes back into the picture.". Wie denken jullie dat ze hiermee bedoelen? Ik kan er niet zo snel opkomen.
Daarnaast stond op Reddit dat een ander persoon weer meespeelt komende aflevering, niemand minder dan:
spoiler:Benjen Stark: IMDB: "Game of Thrones" Blood of My Blood (TV Episode 2016) Al weet ik niet of IMDB te vertrouwen is met deze lijst. Hij kan worden aangepast door iedereen blijkbaar.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Maar is dat wel een
Lijkt me wel, hij heeft op het lijstje van Arya gestaan.Joosie200 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:54:
[...]
Maar is dat wel eenspoiler:old foe? Dacht meer aan Walder Frey. Die is echt old en de hound niet echt
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Vorig seizoen zien we dat de White Walkers mensen in zombies kunnen veranderen. En je hebt White Walker leiders.
Heeft dat meisje gisteren nou een van de leiders gedood? Of was dat een gewone WW?
En over welke aantallen hebben we het? De zombies is slachtvee. Dat zijn er ontzettend veel. Volgens mij hebben we nu 3 of 4 WW leiders. Hoeveel gewone WW zijn er?
De gozers met de blauwe ogen zijn de White Walkers. Alle doden zijn Wights en dienen inderdaad als slachtvee. Hoeveel White Walkers er zijn is onduidelijk. Maar aangezien Craster al jaren zijn jongetjes aan het doneren was is het wel redelijk om aan te nemen dat er meer dan 10 zijn. Schijnbaar is er maar 1 echte leider en dat is de dude met de horentjesRussel88 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:17:
Vraagje over de White Walkers. In seizoen 2 zien we ze aan het zuiden van de muur.
Vorig seizoen zien we dat de White Walkers mensen in zombies kunnen veranderen. En je hebt White Walker leiders.
Heeft dat meisje gisteren nou een van de leiders gedood? Of was dat een gewone WW?
En over welke aantallen hebben we het? De zombies is slachtvee. Dat zijn er ontzettend veel. Volgens mij hebben we nu 3 of 4 WW leiders. Hoeveel gewone WW zijn er?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:21:
Wat ik me opeens zit af te vragen... Is House Baratheon nu helemaal van de kaart geveegd of lurkt er, naast een aantal bastards, nog ergens een echte stag? (Nee, Tommen is geen Baratheon...)
With the deaths of Shireen and Stannis, House Baratheon becomes virtually extinct, and Gendry is left as the only man in Westeros with Baratheon blood within him.
Sam zag op een gegeven ogenblik een enorme stoet van WW? Of zaten daar de Wights bij?MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:26:
[...]
De gozers met de blauwe ogen zijn de White Walkers. Alle doden zijn Wights en dienen inderdaad als slachtvee. Hoeveel White Walkers er zijn is onduidelijk. Maar aangezien Craster al jaren zijn jongetjes aan het doneren was is het wel redelijk om aan te nemen dat er meer dan 10 zijn. Schijnbaar is er maar 1 echte leider en dat is de dude met de horentjes.
Dat waren voornamelijk wights, die krijgen ook blauwe ogen, maar niet zo'n ijslichaam. In zo'n aflevering in seizoen 4 kon je 13 echte WW tellen. Plus nog Crasters zonen. Dus er zijn er waarschijnlijk niet heel veel.Russel88 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:28:
[...]
Sam zag op een gegeven ogenblik een enorme stoet van WW? Of zaten daar de Wights bij?
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Children of the Forest hadden die White Walkers gecreëerd, maar blijkbaar kunnen ze niet meer aansturen. Hoe is dat gebeurd? En waarom ineens marcheren die White Walkers naar Zuiden als ze al eeuwen bestaan? Eigenlijk hield ze niks tegen om eerder naar Zuiden te vertrekken... Waarom hebben die White Walkers zo'n hekel aan Bran? Of weten wij dat allemaal niet?MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:26:
[...]
De gozers met de blauwe ogen zijn de White Walkers. Alle doden zijn Wights en dienen inderdaad als slachtvee. Hoeveel White Walkers er zijn is onduidelijk. Maar aangezien Craster al jaren zijn jongetjes aan het doneren was is het wel redelijk om aan te nemen dat er meer dan 10 zijn. Schijnbaar is er maar 1 echte leider en dat is de dude met de horentjes.
Uitleg komt altijd later (als het komt).Olga2000 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:52:
[...]
Children of the Forest hadden die White Walkers gecreëerd, maar blijkbaar kunnen ze niet meer aansturen. Hoe is dat gebeurd? En waarom ineens marcheren die White Walkers naar Zuiden als ze al eeuwen bestaan? Eigenlijk hield ze niks tegen om eerder naar Zuiden te vertrekken... Waarom hebben die White Walkers zo'n hekel aan Bran? Of weten wij dat allemaal niet?
En White Walkers wilden altijd al naar het Zuiden, maar werden / worden door the Wall gestopt. De Wall zit vol met magie die hen tegenhoudt. Seizoenen geleden is al aangegeven dat de Wall op dit moment nog nooit zo zwak geweest is. Dit slaat mijns inziens niet alleen op de personele bezetting die het merendeel van de kastelen onbemand maakt, maar ook op de magie die lijkt te falen.
De Walkers hebben m.i. niet persé een hekel aan Bran, maar hij kwam in hun wereld (Walkers zijn ook magische wezens) en zo zagen zij hun kans schoon om hem als baken te gaan gebruiken.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 11% gewijzigd door EvaluationCopy op 24-05-2016 09:10 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
1 zin... WINTER IS COMING!Olga2000 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:52:
[...]
Children of the Forest hadden die White Walkers gecreëerd, maar blijkbaar kunnen ze niet meer aansturen. Hoe is dat gebeurd? En waarom ineens marcheren die White Walkers naar Zuiden als ze al eeuwen bestaan? Eigenlijk hield ze niks tegen om eerder naar Zuiden te vertrekken... Waarom hebben die White Walkers zo'n hekel aan Bran? Of weten wij dat allemaal niet?
In het eerste seizoen wordt al heel erg gehint naar de extreem lange zomer die (dus) wordt gevolgd door een nog langere winter. Dat weten de White Walkers ook. Die zien dus hun kans schoon om naar het zuiden te trekken (meer ruimte, misschien nog andere dingen die we nu weten). Combineer dat met de zwakke positie op de Wall en je hebt een maar mooie aanleidingen.
Maar... Misschien is het zuidwaarts trekken van de White Walkers wel een oorzaak van "winter is coming". Game of Thrones heeft altijd interessante plotwendigen en andere verrassingen... En: geen enkele scene in GoT is nutteloos. Soms komt jaren later nog een linkje naar voren...
En Hodor
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Volgens mij komt de L+R=J theorie ook voornamelijk uit de boeken, waar personages vanuit wiens oogpunt je leest L or R wel kenden en daar aan terug denken waardoor je toch al een stuk beter beeld krijgt van hun verhaal en wat voor personen ze waren. Maar ben het met je eens dat de gemiddelde tv kijker waarschijnlijk totaal niet weten wie het zijn.Cyb3 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:45:
L+R=J is zo gehyped, zal me niet verbazen als dit totaal niks met Jon Snow te maken heeft. Ook vanwege dat L en R beiden karakters zijn die we in de TV serie totaal niet kennen (en dan heb ik het niet over een mini sneak preview) maar echt kennen zoals in meerdere afleveringen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Voor mij is dit al vanaf het begin de enige logische theorie die er is. Ik zie op geen elke andere wijze waardoor ze de White Walkers kunnen verslaan. Daarnaast geeft dit het meest spectaculaire einde. Het voelt vrij voorspelbaar aan en ik hoop dat ik er naast zit.EvaluationCopy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:38:
Zou het bijna vergeten... de white walkers die dwars door de vuurbarrière heen liepen... erger nog, het vuur ging zelfs even uit. Dat is toch best een openbaring eigenlijk, voor de aanhangers van de theorie dat Daenerys en haar draakjes Westeros wel even gaan redden.
Opzich niet, dat was al bekend. Ze hebben zo'n sterke ijskracht dat vuur hun niets doet. De wights worden daarentegen wel gedood door vuur.EvaluationCopy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:38:
Zou het bijna vergeten... de white walkers die dwars door de vuurbarrière heen liepen... erger nog, het vuur ging zelfs even uit. Dat is toch best een openbaring eigenlijk, voor de aanhangers van de theorie dat Daenerys en haar draakjes Westeros wel even gaan redden.
Drakenvuur en wildfire hebben wellicht een ander effect.
Als je goed oplet is daarvan heel veel in de serie terug gekomen.Evil Cowman schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:35:
[...]
Volgens mij komt de L+R=J theorie ook voornamelijk uit de boeken, waar personages vanuit wiens oogpunt je leest L or R wel kenden en daar aan terug denken waardoor je toch al een stuk beter beeld krijgt van hun verhaal en wat voor personen ze waren. Maar ben het met je eens dat de gemiddelde tv kijker waarschijnlijk totaal niet weten wie het zijn.
Als Robert en Ned in de pilot het graf van L bezoeken. En later als Bran en Rickon zich verstoppen voor Theon in de grafkelder.
En als ze vertellen over waarom Ned en Robert de oorlog hebben gestart.
Dat Cersie eigenlijk Roberts 2e keus was en dat hij nooit van haar heeft gehouden (en daarom wil ze hem dood).
De meeste boeken lezers was dat ook niet opgevallen. Pas later als je de theorie op internet leest valt het kwartje
En net als bij Hodor zie je dat GRRM er niet vies van is om in hoofdstuk 1 een set-up te doen voor boek 6
Edit:
@hieronder, zelfde gedachte dus
[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 24-05-2016 09:52 ]
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Klopt. Er was trouwens wel eerder een scene met een White Walker bij de Massacre at Hardhome. De WW was in gevecht met Jon Snow in een hut die in brand stond en het vuur leek hem toen al weinig te doen.EvaluationCopy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:44:
Aah ja, vuur is er natuurlijk ook in meerdere varianten in de GoT wereld... hoe dan ook, het blijft interessant, die scene zat er niet voor niets in
Edit: zoals Spooksel al vermeldt
[ Voor 4% gewijzigd door Sjurm op 24-05-2016 09:52 ]
Klopt, maar laten we nou eerlijk zijn hoeveel van de gemiddelde tv serie kijkers hebben dat soort details onthouden?RocketKoen schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:44:
[...]
Als je goed oplet is daarvan heel veel in de serie terug gekomen.
Als Robert en Ned in de pilot het graf van L bezoeken. En later als Bran en Rickon zich verstoppen voor Theon in de grafkelder.
En als ze vertellen over waarom Ned en Robert de oorlog hebben gestart.
Dat Cersie eigenlijk Roberts 2e keus was en dat hij nooit van haar heeft gehouden (en daarom wil ze hem dood).
De meeste boeken lezers was dat ook niet opgevallen. Pas later als je de theorie op internet leest valt het kwartje
En net als bij Hodor zie je dat GRRM er niet vies van is om in hoofdstuk 1 een set-up te doen voor boek 6
Laatste berichten zijn na dit seizoen nog 13 afleveringen, die dan over 2 korte seizoenen uitgezonden worden (dus 7 & 6 afleveringen)kingpol schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:56:
hoeveel seizoenen zijn er nog verwacht? op dit tempo kunnen ze nog 5 vullen eer we dany vs iceking zien

Steam/Discord: Flimovic
Huh, dragonglass? Ze zijn door dragonglass gemaakt door the Children of the Forest; dat is ook hun zwakke punt.kokkie1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:43:
[...]
Voor mij is dit al vanaf het begin de enige logische theorie die er is. Ik zie op geen elke andere wijze waardoor ze de White Walkers kunnen verslaan. Daarnaast geeft dit het meest spectaculaire einde. Het voelt vrij voorspelbaar aan en ik hoop dat ik er naast zit.
Klopt. En Bran heeft magische krachten dus die zou er wat aan kunnen doen. Echter waar dienen de draken dan voor. Wil je iets spectaculairs neerzetten zie ik eigenlijk alleen een gevecht tussen WW en draken voor me. Misschien nog met een supplementair leger maar de draken zullen erbij zitten.xzaz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:07:
[...]
Huh, dragonglass? Ze zijn door dragonglass gemaakt door the Children of the Forest; dat is ook hun zwakke punt.
Die draken zijn nog maar te bezien, ik weet niet wat de schrijver daar mee aanmoet. Ik denk dat ze meer als machtmiddel worden gebruikt dan echt als wapen. Ze weet ook niet helemaal hoe ze ze moet controleren.kokkie1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:11:
[...]
Klopt. En Bran heeft magische krachten dus die zou er wat aan kunnen doen. Echter waar dienen de draken dan voor. Wil je iets spectaculairs neerzetten zie ik eigenlijk alleen een gevecht tussen WW en draken voor me. Misschien nog met een supplementair leger maar de draken zullen erbij zitten.
Wel meer flms hoor
Vanuit de lore lijkt me dat moeilijk te verklaren. Draken zijn te intelligent, en de enige mens die hij heeft kunnen wargen was Hodor. Hodor is niet echt bepaald een intelligent wezen.Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:07:
Volgens mij gaat Bran de draken wargen. Draken zijn heel moeilijk te controleren, ze zijn kennelijk net zo intelligent als, zo niet intelligenter dan mensen. Mensen zijn vrijwel onmogelijk te wargen, maar Bran heeft al laten zien dat te kunnen doen - dus zou hij dat truukje met draken wellicht ook kunnen uithalen.
Bran was hier natuurlijk nog niet voorzien van zijn huidige trainingSnailerfreak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Vanuit de lore lijkt me dat moeilijk te verklaren. Draken zijn te intelligent, en de enige mens die hij heeft kunnen wargen was Hodor. Hodor is niet echt bepaald een intelligent wezen.
@ Hodor dacht ik wel al vrij lang dat zijn toestand Warg gerelateerd was maar dit einde was wel een verassing!
[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 24-05-2016 12:03 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
- Dragonglass
- Valyrian Steel
- Aangezien de twee hierboven beide waarschijnlijk gesmeed zijn met drakenvuur, is het aannemelijk dat het drakenvuur zelf ook dodelijk is voor de WWs
- De magie van de Children of the Forest / Greenseers kan de White Walkers in elk geval blokkeren en misschien ook beschadigen of doden (maar er zijn heel weinig / geen Children en Greenseers meer over).
- Het is mogelijk dat de priesteressen van de Lord of Light ook iets kunnen betekenen met hun magie, maar dit moet nog blijken.
- De gewone wights (voetsoldaten) zijn kwetsbaar voor normaal vuur, maar de White Walkers kunnen dat doven. Wildfire is nog niet gebruikt tegen wights of White Walkers; waarschijnlijk werkt dat goedje prima tegen wights maar of het iets doet tegen WWs is onbekend. Gewone wights lijken ook te kunnen worden uitgeschakeld door ze te onthoofden, op te blazen of in stukken te slaan. Kijkend naar Hardhome, blijven ze dan dood tenzij een White Walker ze bewust weer omhoog helpt.
------------
Dat Bran één of meer draken wargt zou goed kunnen gebeuren. In eerste instantie kon Bran dieren wargen, toen Hodor, maar inmiddels is hij verder opgeleid en heeft hij meer van de magie van de Greenseer in zich. De Greenseer zegt zelfs dat het tijd is om zijn opvolger te worden. Dus goede kans dat Bran sterk genoeg is / wordt om één of meer draken te wargen. De Greenseer heeft gezegd dat hij nooit zal lopen, maar wel zal vliegen. Dat kan erop slaan dat Bran een Three-Eyed Raven wordt, óf dat hij een draak wargt, of toch nog iets anders.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 24-05-2016 12:07 ]
Valyrian steel is niet perse gemaakt met drakenvuur, het vergt enkel een smid met extreme skill om het aan te kunnen. Een type zoals die kerel waarbij Gendry een leerling was.geert1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:04:
Wat betreft de zwakten van de White Walkers:
- Valyrian Steel
- Aangezien de twee hierboven beide waarschijnlijk gesmeed zijn met drakenvuur, is het aannemelijk dat het drakenvuur zelf ook dodelijk is voor de WWs
Het staal zelf kan gesmolten worden op een normale werkplaatst, je ziet het in de serie zelfs een keer gedaan worden wanneer Tywin het zwaard van Ned (Ice) laat omvormen tot twee andere zwaarden. Waarvan Brienne d'r nu eentje heeft!
Het kan hersmeed worden door een zeer vaardige smid inderdaad, maar het maken van nieuw Valyrian steel is onmogelijk met de kennis en mogelijkheden die Westeros op 't moment heeft. Vandaar ook dat het spul zo zeldzaam is. Het komt allemaal uit de Valyrian Freehold, dat ver vóór de serie vernietigd is. Ik lees in de wiki dat Valyrian Steel gemaakt werd met behulp van magie, maar wat dat in detail inhoudt weet niemand. We weten dus niet of draken ermee te maken hadden; dat is meer een vermoeden van mij. En hetzelfde wat betreft Dragonglass: er wordt gespeculeerd dat dit afkomstig is van draken die steen smolten, maar het zou ook vulkanisch materiaal kunnen zijn.Spooksel schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:38:
[...]
Valyrian steel is niet perse gemaakt met drakenvuur, het vergt enkel een smid met extreme skill om het aan te kunnen. Een type zoals die kerel waarbij Gendry een leerling was.
Het staal zelf kan gesmolten worden op een normale werkplaatst, je ziet het in de serie zelfs een keer gedaan worden wanneer Tywin het zwaard van Ned (Ice) laat omvormen tot twee andere zwaarden. Waarvan Brienne d'r nu eentje heeft!
Hoe dan ook zijn het magische materialen die beide hetzelfde effect hebben op de White Walkers. Ik vermoed alsnog dat drakenvuur een rol heeft gespeeld in de creatie ervan, maar dit is niet zeker.
Edit: Spooksel onder mij heeft wel een referentie naar drakenvuur gevonden in de wiki, wat komt uit de boeken. Nog steeds geen 100% zekerheid, maar het is wel aannemelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 24-05-2016 13:05 ]
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Valyrian_steelSpooksel schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:38:
[...]
Valyrian steel is niet perse gemaakt met drakenvuur, het vergt enkel een smid met extreme skill om het aan te kunnen. Een type zoals die kerel waarbij Gendry een leerling was.
Oké, geen hard feit, maar legendes in Game of Thrones zijn toch wel erg vaak waarAccording to legend, Valyrian steel was forged with spells and dragonfire.
Verder is er sinds de Doom of Valyria feen nieuw staal meer gemaakt, dus het eerste stukje wat je zegt klopt niet.. Omsmelten tot nieuwe zwaarden kan inderdaad wel.
Ik dacht even dat ze Carice vervangen hadden maar dit is dus eigenlijk een soort collega van Carice in het Zuiden?Avalaxy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:09:
Wat een lekkerding die nieuwe red priestess (of wie ze ook is)Daar wil ik best 'meer' van zien:
[afbeelding]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Hij wou in feite via haar ook het Noorden onder controle krijgen, dan zou ie al 2 van de 7 gebieden beheersen
[ Voor 80% gewijzigd door Spooksel op 24-05-2016 13:34 ]
Was ze niet high priestess ook? Volgens mij maakt dat haar ook de leider van het geloof, soort van Paus dusCAP-Team schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Ik dacht even dat ze Carice vervangen hadden maar dit is dus eigenlijk een soort collega van Carice in het Zuiden?
Kinvara ... gespeeld door ene Ania Bukstein, stuk jonger dan Carice.CAP-Team schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Ik dacht even dat ze Carice vervangen hadden maar dit is dus eigenlijk een soort collega van Carice in het Zuiden?
Of Kinvara ook echt jonger is dan Melissandre zal pas blijken als ze een keer haar ketting afdoet...Goner schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:53:
[...]
Kinvara ... gespeeld door ene Ania Bukstein, stuk jonger dan Carice.

Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic