Zou me verbazen mocht de high sparrow niet opzettelijk tegen tommen gezegd hebben wat er gaat gebeuren met margaery. Hij weet dat ze gaan proberen dit te stoppen.
Ik heb zo een idee dat ze heel Dorne uit de rest van het seizoen (en serie) gaan laten. Als het van enig belang was, wat in aflevering S06E01 had afgespeeld, had ik nog wel wat screentime ervan verwacht in E02/E03/E04.Ribbon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:10:
[...]
Haha dat was echt een schitterende scene![]()
Het is wel leuk om te zien dat overal de legers worden gemobiliseerd:
- Daenerys haalt de grootste cavalry even op in Dosh blabla, leuke aanvulling voor haar sterke infanterie.
- Jon krijgt ten wil en dank een Wildling leger in zijn schoot geworpen (gewend aan kou, dus niet zo makkelijk te slopen als Stannis), en ongetwijfeld zal Littlefinger zich op een of andere wijze bij de Starks voegen.
- Tyrell gaat knokken met de kerk, ik verwacht dat Lannister vervolgens de zwakste van deze twee afmaakt en (tijdelijk) de absolute macht naar zich toe trekt.
- Dorne bleef buiten beeld, maar is ook in staat om ten strijde te trekken.
Dit gaat nog leuk vuurwerk als gevolg hebben. Nog 1 á 2 aflevering om de legers op de plek te krijgen en dan krijgen we weer goede grootschalige actiescènes. Wat ik nog wel mis zijn de Walking Dead, met een beetje geluk gaan die langzaamaan de hoofddreiging worden (zijn tof zijn als ze de Wall weten neer te halen en het noorden intrekken).
[...]
Ik vermoed dat Hot Pie stiekem de reïncarnatie van Azor Ahai is
Voor heel veel kijkers is het een hele teleurstellende verhaallijn, dus dan is het mooi met de dood van Doran afgelopen.
Game of thrones kennende is het te makkelijk om met een leger een de sparrows te vernietigen, daar heeft de high sparrow nog wel een plannetje voor bedacht denk ik.
Die heeft straks armen als popey van al die roeitrainingulTimaS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:59:
[...]
Wat dacht je van Gendry, volgens mij is hij nog steeds aan het roeien.
Klopt: ThormienneRibbon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:10:
[...]
Haha dat was echt een schitterende scene![]()
Het is wel leuk om te zien dat overal de legers worden gemobiliseerd:
Dit gaat nog leuk vuurwerk als gevolg hebben. Nog 1 á 2 aflevering om de legers op de plek te krijgen en dan krijgen we weer goede grootschalige actiescènes. Wat ik nog wel mis zijn de Walking Dead, met een beetje geluk gaan die langzaamaan de hoofddreiging worden (zijn tof zijn als ze de Wall weten neer te halen en het noorden intrekken).

Ja, net een potje Risk zo. Ik verwacht dat Jon vs Ramsay uitgespeeld wordt en LF met het leger van de Vale de restanten opveegt. Net als dat inderdaad de Tyrells gaan knokken met de High Sparrow, geflankeerd door zombieMountain en de Lannisters met hun leger de restanten gaan opvegen. Ondertussen heb je nog de Iron Borns en Dorne die op oorlog uit zijn met een nieuw hoofd na de kingsmoot en natuurlijk de powerrangers vrouwen aka bad pussy
Ramsay Bolton verslagen, Jon/Sansa herclaimen Winterfell met steun van LF/The Vale + mogelijk Theon/Yara en de Iron Born
Arya als no one heeft haar training voltooid en gaat haar eigen gang weer met haar killlist.
White walkers breken de muur af en komen south of the wall terecht.
Dany steekt over op Drogon als aanvoerder van de Drothraki en Unsullied op schepen en landt in Westeros.
In King's Landing zal Tommen er wel aangaan (onthoud die ene profetie die Cersei te horen kreeg van die heks) en zal Marg iemand anders moeten huwen voor de zoveelste keer
Bran verandert in de jongste Three Eyed Raven en voltooid zijn opleiding om aan timetravel te kunnen doen
Krijg je vanzelf voor seizoen 7 en verder de optie:
Jon en Danaerys die elkaar vinden in een alliantie tegen de White Walkers
LF als king of the ashes / chaos is a ladder in en rond King's Landing
Ik kijk wel uit naar de oorlog tussen Daenerys en Westeros, het lijkt erop dat deze zelfs een stuk groter gaat worden dan The War of the Five kings. Waarschijnlijk kunnen The North en de Riverlands geen troepen leveren, zal het leger van The Vale nog in het noorden zijn en zullen Dorne en de Iron Islands voor Daenerys kiezen. Bovendien zijn de troepen in Westeros al flink uitgedund door de oorlogen en de mogelijke komende burgeroorlog. Dus de Westerlands, The Reach, Crownlands en Stormlands tegen Dorne, de Iron Islands, The Unsollied en 100.000 Dothraki. Ziet eruit alsof Daenerys dat wel gaat winnen. 
Alleen Game of Thrones heeft altijd wel onverwachte twists gehad tijdens oorlogen waardoor het alle kanten op kan gaan, dus denk dat de overwinning van Dany minder zeker is dan lijkt.
Alleen Game of Thrones heeft altijd wel onverwachte twists gehad tijdens oorlogen waardoor het alle kanten op kan gaan, dus denk dat de overwinning van Dany minder zeker is dan lijkt.
Meen je dat ?markdm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:14:
Ik kijk wel uit naar de oorlog tussen Daenerys en Westeros, het lijkt erop dat deze zelfs een stuk groter gaat worden dan The War of the Five kings. Waarschijnlijk kunnen The North en de Riverlands geen troepen leveren, zal het leger van The Vale nog in het noorden zijn en zullen Dorne en de Iron Islands voor Daenerys kiezen. Bovendien zijn de troepen in Westeros al flink uitgedund door de oorlogen en de mogelijke komende burgeroorlog. Dus de Westerlands, The Reach, Crownlands en Stormlands tegen Dorne, de Iron Islands, The Unsollied en 100.000 Dothraki. Ziet eruit alsof Daenerys dat wel gaat winnen.
Tegen de tijd dat zij aangekomen is dan is het halve land in chaos en in puin en hebben ze de white walkers als main vijand.
Ik denk dus dat 70% gelijk ./bend the knee doet als ze met der draken komt
Ik verwacht dat einde van dit seizoen Dany naar Westeros gaat en dat tegelijkertijd de WW in Het noorden binnenvallen. Dus niet dat een van de twee eerder is.Mektheb schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:29:
[...]
Meen je dat ?
Tegen de tijd dat zij aangekomen is dan is het halve land in chaos en in puin en hebben ze de white walkers als main vijand.
Ben ik de enige die de Danaeres vs vuur scene niet zo schokkend vond? De eerste keer was uiteraard onverwacht en leuk. Maar nu voelt als een repeat. De scene zou beter zijn geweest als Drogon uit het donker ineens tevoorschijn kwam 
Anyhow, is Littlefinger nu Sansa aan het helpen of is dit weer een plot/spelletje van hem om (uiteindelijk) Winterfell in handen te krijgen? Snap er niets van. Hij is toch de bad guy (simpel gezegd)?
Anyhow, is Littlefinger nu Sansa aan het helpen of is dit weer een plot/spelletje van hem om (uiteindelijk) Winterfell in handen te krijgen? Snap er niets van. Hij is toch de bad guy (simpel gezegd)?
[ Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 16-05-2016 18:38 ]
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Het leek me inderdaad leuker als Drogon aan kwam vliegen en dat daardoor alle Dothraki zouden buigen, leek me iets logischer en origineler, ook al zag je dat van mijlenver aankomen en dit niet.CyberAmp schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:37:
Ben ik de enige die de Danaeres vs vuur scene niet zo schokkend vond? De eerste keer was uiteraard onverwacht en leuk. Maar nu voelt als een repeat. De scene zou beter zijn geweest als Drogon uit het donker ineens tevoorschijn kwam
Littlefinger is moeilijk, want dit is inderdaad een plot zodat hij Winterfell in handen krijgt. Cercei had hem beloofd dat hij Winterfell zou krijgen als hij de Boltons zou verslaan, omdat Cercei namelijk dacht dat Sansa Joffrey vermoord had. Littlefinger was echter zo verliefd op Catelyn, wie hij terugziet in Sansa, dat hij haar echt geen pijn wilt doen. Dus het wordt ingewikkeld daar. Zijn motieven zijn redelijk onduidelijk.
Inderdaad. Littlefinger's deathscene zit er wel aan te komen. Als Sansa zijn leugens zou tegenspreken dan zou hij wel eens een snelle dood tegemoet krijgen, hij heeft dan zoveel vijanden ineens. Uiteraard nadat Ramsay Bolton is verslagen. Ben erg benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen! Verder had ik meer van Jon Snow verwacht, hij lijkt het een beetje op te geven.markdm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:42:
[...]
Het leek me inderdaad leuker als Drogon aan kwam vliegen en dat daardoor alle Dothraki zouden buigen, leek me iets logischer en origineler, ook al zag je dat van mijlenver aankomen en dit niet.
Littlefinger is moeilijk, want dit is inderdaad een plot zodat hij Winterfell in handen krijgt. Cercei had hem beloofd dat hij Winterfell zou krijgen als hij de Boltons zou verslaan, omdat Cercei namelijk dacht dat Sansa Joffrey vermoord had. Littlefinger was echter zo verliefd op Catelyn, wie hij terugziet in Sansa, dat hij haar echt geen pijn wilt doen. Dus het wordt ingewikkeld daar. Zijn motieven zijn redelijk onduidelijk.
Dat zou voor de game of thrones te voor de hand liggen. Sowieso krijg je z'n leger niet makkelijk de zee over en bijna heel het leger heeft geen ervaring met de zee. Vanaf seizoen 1 lijkt het erop dat khalisi de troon in handen gaat krijgen, verwacht dat ze eventjes de troon krijgt en zich zelf daarna moet opofferen om de wereld te redden.markdm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:14:
Wat wel grappig is: in de vuurscene van Denaerys staan alle Dothraki rondom dat gebouw. Op het moment dat ze naar buiten stapt is ze misschien voor hooguit 25% van de mensen zichtbaar, de mensen die aan de zijkant en achterkant van het gebouw staan zien haar niet. Toch buigen ze allemaal, zonder te weten wat er eigenlijk gebeurt
Maar op deze manier laat ze zien dat ze zelf een leider kan zijn zonder intimidatie van de draken. Leider is misschien nog een groot woord, maar ze laat iig iets zien wat bovennatuurlijks is. Nu zien alle Dothraki het met hun eigen ogen en zien ze haar nu misschien ook echt als God of een soort van jezus.CyberAmp schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:37:
Monkey see, Monkey doAvalaxy schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:09:
Wat wel grappig is: in de vuurscene van Denaerys staan alle Dothraki rondom dat gebouw. Op het moment dat ze naar buiten stapt is ze misschien voor hooguit 25% van de mensen zichtbaar, de mensen die aan de zijkant en achterkant van het gebouw staan zien haar niet. Toch buigen ze allemaal, zonder te weten wat er eigenlijk gebeurt
Ik denk dat nog wel kunnen verwachten dat tijdens de battle om Winterfell de white walkers bij The Wall zijn en dat Castle Black om hulp roept waardoor de battle vroegtijdig afgebroken moet worden en waardoor de Boltons nog steeds Winterfell in handen houden. Want zij zullen natuurlijk dat moment wel in hun voordeel willen gebruiken.Mektheb schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:29:
[...]
Meen je dat ?
Maargoed pure speculatie. Ik wacht af.....
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 16-05-2016 20:07 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Over de vuurscene: GRRM had ook best duidelijk aangegeven dat Targaryens niet immuun voor vuur zijn. Zie [SPOILERS voor de Dunk & Egg verhalen!] http://www.westeros.org/Citadel/SSM/Entry/945/
Deze scene vond ik dan best onverwacht.
De showrunners hebben het ook over dat ze het liefst nog 2 seizoenen van 6/7 epsisodes doen. Het lijkt me samen met bovengenoemd feit dat ze weinig respect meer hebben voor het originele verhaal. De kwaliteit vind ik dit seizoen ook maar matig. Eerdere seizoen waren er meer goede episodes, nu is het wel heel erg een 'waiting game' geworden.
On a lighter note:

Had ik ook net zitten denken toen ik de paus in het nieuws zag
De showrunners hebben het ook over dat ze het liefst nog 2 seizoenen van 6/7 epsisodes doen. Het lijkt me samen met bovengenoemd feit dat ze weinig respect meer hebben voor het originele verhaal. De kwaliteit vind ik dit seizoen ook maar matig. Eerdere seizoen waren er meer goede episodes, nu is het wel heel erg een 'waiting game' geworden.
On a lighter note:

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Klopt, en dat is de bedoeling ook. Toen ze de High Sparrow castten was Francis net paus geworden. Ook een religieus leider "van het volk" dus dat vond men een mooie parallel om in te springen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
LOL @ Popie.
Nu begint op HBO epi4, althans ik denk dat velen het nu kijken, over uur zal het hier wel druk worden. 'Ns kijken of dat uitkomt.
Nu begint op HBO epi4, althans ik denk dat velen het nu kijken, over uur zal het hier wel druk worden. 'Ns kijken of dat uitkomt.
Ben hem aan het kijken maar moest hem even pauzeren om wat anders te gaan doen. Jon en Sansa was een mooie scène. Ze heeft echt haar leidersrol op zich genomen. En Littlefinger die kleine Robert compleet in zijn zak heeft... Tyrion die de diplomaat uithangt en de definitie van een compromis duidelijk maakt: een oplossing waar iedereen even ontevreden mee is.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Alleen ik vraag me wel af of ze wel de connectie met de paus willen trekken. Want we weten nog niet in hoeverre The High Sparrow echt vrede, gerechtigheid etc. wil of dat hij ook gewoon een speler in de game of thrones is, kijk maar hoe hij iedereen probeert te manipuleren.
Wie zegt dat de paus dat zelf echt wilmarkdm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:26:
Alleen ik vraag me wel af of ze wel de connectie met de paus willen trekken. Want we weten nog niet in hoeverre The High Sparrow echt vrede, gerechtigheid etc. wil of dat hij ook gewoon een speler in de game of thrones is, kijk maar hoe hij iedereen probeert te manipuleren.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Verwijderd
Ik vind het echter wel raar dat hij haar aan Bolton uithuwelijkt. Ik ben er van overtuigd dat LF wel doorheeft dat die Ramsey echt een monster is.markdm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:42:
[...]
Het leek me inderdaad leuker als Drogon aan kwam vliegen en dat daardoor alle Dothraki zouden buigen, leek me iets logischer en origineler, ook al zag je dat van mijlenver aankomen en dit niet.
Ik meen me te herinneren dat iemand hier een tijd geleden nog aangaf dat de hoeveelheid boeken die al zijn uitgekomen in vergelijking met de hoeveelheid afleveringen die daarvoor zijn uitgezonden gelijk is aan de hoeveelheid boeken die er nog komen met de daarbij behorende hoeveelheid afleveringen die er gaan komen. Ik denk dus niet echt dat er iets overhaast zal gaan gebeuren.Jogai schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:15:
Over de vuurscene: GRRM had ook best duidelijk aangegeven dat Targaryens niet immuun voor vuur zijn. Zie [SPOILERS voor de Dunk & Egg verhalen!] http://www.westeros.org/Citadel/SSM/Entry/945/
On a lighter note:
[afbeelding]
Daarnaast klopt het niet dat je zegt dat ze hebben aangegeven het liefst 2 seizoenen te maken van 6/7 afleveringen, de showmakers hebben aangegeven nog voor slechts 13 afleveringen materiaal te hebben waarmee ze aan de slag kunnen, het is dus niet per se een questie van willen.
Daarnaast is de verdeling van de hoeveelheid afleveringen per seizoen ook nog niet bekend gemaakt, maar ervan uitgegaan wordt dat er seizoen 7 7 afleveringen zal hebben en seizoen 8 6 afleveringen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Het kan ook betekenen dat ze het nog niet helemaal af hebben. Ze hebben dus materiaal voor 13 afleveringen dus moet er nog materiaal voor 7 gemaakt worden?
Wat heeft men toch met de gravedigger referenties bij de high Sparrow speech... Grote twijfels of dit echt met cleganebowl te maken heeft, dat lijkt nu totaal niet aan de orde.
Ik refereer je even aan mijn eigen post in de grote spoiler thread hier op het forum, omdat het denk ik wel gezien kan worden als spoilers:CyberAmp schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:09:
Wat heeft men toch met de gravedigger referenties bij de high Sparrow speech... Grote twijfels of dit echt met cleganebowl te maken heeft, dat lijkt nu totaal niet aan de orde.
spoiler:
In de filmpjes gaat het over een acteur die de septon gaat spelen die in de boeken degene is die een "beloved" character gaat helpen beter te worden. ulTimaS in "[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire.". Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat cleganebowl sowieso gaat gebeuren, maar daar is wel de HYPE voor
.
[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 16-05-2016 22:20 ]
Zal ze toch eerst wat boten moeten regelen ...markdm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:36:
[...]
Ik verwacht dat einde van dit seizoen Dany naar Westeros
Hehe, eindelijk weer eens een old school aflevering. Ik miste zelfs ons wekelijks minuutje Arya niet en dat wil toch wat zeggen.
Oh, en dat Daenarys ook zonder draken zichzelf kan redden vond ik juist geweldig, ze is wat mij betreft nog krachtiger dan voorheen. Die draken die komen straks wel weer in sync met haar.
Oh, en dat Daenarys ook zonder draken zichzelf kan redden vond ik juist geweldig, ze is wat mij betreft nog krachtiger dan voorheen. Die draken die komen straks wel weer in sync met haar.
[ Voor 42% gewijzigd door cbr600f4i op 16-05-2016 22:49 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik lees toch wat anders in je link. Hij zegt helemaal niet dat Targaryens niet immuun zijn voor vuur.Jogai schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:15:
Nee, anders had haar broer z'n kroning wel overleefd ... zij heeft iets extra's blijkbaar.Jogai schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:15:
GRRM had ook best duidelijk aangegeven dat Targaryens niet immuun voor vuur zijn.
Een vriend van mij heeft me dit ooit uitgelegd, het schijnt zo te zijn (volgens de boeken), dat iedere Targaryen of vuur in zich heeft, en dus zoals Daenarys tegen vuur kan, of krankzinnig is, zoals the mad king en haar broer (al was dat misschien wel in mindere mate). Hoe of wat het exact zit, dat staat me niet bij. Maar meerdere van haar voorouders konden ook tegen vuur, en heel goed met draken, maar niet allemaal.Goner schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:53:
[...]
Nee, anders had haar broer z'n kroning wel overleefd ... zij heeft iets extra's blijkbaar.
Hij heeft het ooit gezegd, maar dit is al een hele tijd geleden, dus misschien is hij van gedachten veranderd of de showrunners doen het gewoon zo omdat op deze manier het bovennatuurlijke beter naar voren komt.

Hier ook nog een leuke discussie over dit onderwerp: https://www.reddit.com/r/...ed_a_certain_question_in/

Hier ook nog een leuke discussie over dit onderwerp: https://www.reddit.com/r/...ed_a_certain_question_in/
[ Voor 24% gewijzigd door ulTimaS op 16-05-2016 23:01 ]
Volgens GRRM zijn Targaryans beter bestand tegen hitte dan andere mensen, maar ze kunnen nog gewoon verbranden en brandwonden oplopen. Daenerys is, althans volgens GRRM, nooit immuun geweest voor vuur. Hij zei, zoals in het bovenstaande fragment, dat het bij de verbranding van Khal Drogo een eenmalig wonder was, misschien door een of andere rare blood magic. Maar dat is dus eenmalig, bijvoorbeeld, in de boeken loopt ze (volgens mij, niet gelezen) ook nog ergens een kleine brandwond op door drakenvuur. Maar de vraag is of drakenvuur wel normaal vuur is.
In de boeken zijn ook niet echt van zulke scenes waarin ze extreem warme dingen aanraakt, terwijl ze in de show (in seizoen 1) wel de gloeiend hete draken eieren oppakte en in een kokend heet bad stapte zonder problemen.
Dus het kan zo zijn dat dit in Vaes Dothrak weer een speciaal magisch event geweest was. Maar ik zie niet in waarom dat zo zou zijn, de omstandigheden bij het vuur van Khal Drogo waren veel bijzonderder en geschikter voor magie. Een andere verklaring is dat de bovenstaande uitspraak van GRRM alleen geld voor de boeken, dus dat ze in de show er gewoon van uit gaan dat Dany immuun tegen vuur is, dat is een stuk makkelijker voor de casual kijkers. De laatste mogelijkheid is dat Dany altijd al immuun geweest is voor vuur en dat de bovenstaande uitspraak van GRRM of een leugen is, of dat hij later van mening verandert is en dat Dany dus een brandwond kreeg omdat drakenvuur anders is dan normaal vuur.
In de boeken zijn ook niet echt van zulke scenes waarin ze extreem warme dingen aanraakt, terwijl ze in de show (in seizoen 1) wel de gloeiend hete draken eieren oppakte en in een kokend heet bad stapte zonder problemen.
Dus het kan zo zijn dat dit in Vaes Dothrak weer een speciaal magisch event geweest was. Maar ik zie niet in waarom dat zo zou zijn, de omstandigheden bij het vuur van Khal Drogo waren veel bijzonderder en geschikter voor magie. Een andere verklaring is dat de bovenstaande uitspraak van GRRM alleen geld voor de boeken, dus dat ze in de show er gewoon van uit gaan dat Dany immuun tegen vuur is, dat is een stuk makkelijker voor de casual kijkers. De laatste mogelijkheid is dat Dany altijd al immuun geweest is voor vuur en dat de bovenstaande uitspraak van GRRM of een leugen is, of dat hij later van mening verandert is en dat Dany dus een brandwond kreeg omdat drakenvuur anders is dan normaal vuur.
Podrick was gewoon bij hun in Castle Black.d0s schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:23:
Waar was het hulpje van Brienne!?
[ Voor 5% gewijzigd door markdm op 16-05-2016 23:25 ]
Op de vraag of zoiets (immuniteit voor vuur) nog eens zou voorkomen was het letterlijke antwoord van GRRM: "Probably not."
Dus het was niet uitgesloten.
Dus het was niet uitgesloten.
Jammer dat die gif niet de blik van Edd daarna d'r bij heeft, dat was echt de ultieme afmaker van die scene 
Anyway, wat een vette ep weer... Jammer van Osha, maar ik had echt toch al totaal niet verwacht dat zij ineens hem te pakken zou gaan krijgen ofzo!
Anyway, wat een vette ep weer... Jammer van Osha, maar ik had echt toch al totaal niet verwacht dat zij ineens hem te pakken zou gaan krijgen ofzo!
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Holy shit wat is dany weer een bad-ass.
En blijkbaar idd niet die ene die niet meer uit de kleren wil.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Technisch gezien is ze niet uit de kleren gegaan. Ze hebben een "body double" gebruikt, net als bij Cersei voor haar walk of shame.CyBeR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 01:04:
Holy shit wat is dany weer een bad-ass.
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Dit artikel zegt nochtans van niet: http://www.eonline.com/ne...ble-in-her-big-nude-scenemobstaa schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 01:19:
[...]
Technisch gezien is ze niet uit de kleren gegaan. Ze hebben een "body double" gebruikt, net als bij Cersei voor haar walk of shame.
"I'd like to remind people the last time I took my clothes off was season three," Clarke told EW. "That was awhile ago. It's now season six. But this is all me, all proud, all strong. I'm just feeling genuinely happy I said 'Yes.' That ain't no body double!"
Euh nee hoor. Bij Cersei was dat inderdaad zo (en dat geeft ze ook zelf toe) maar hier niet.mobstaa schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 01:19:
[...]
Technisch gezien is ze niet uit de kleren gegaan. Ze hebben een "body double" gebruikt, net als bij Cersei voor haar walk of shame.
Was Lena Headey trouwens niet zwanger ten tijde van het opnemen van die scene?
De eerste aflevering voor mij die ik actief saai vond.
Waar zijn Rhaegal en Viserion? Vorige week vrijgelaten, maar wat doen ze?
Waar is Euron en de Kingsmoot?
Waar zijn de White Walkers/Night King?
Die trial by combat duurt onderhand ook lang genoeg voor Cersei.
Het is echt wel zuur dat het zo lang duurt voordat we iets van de Ironborn zien zeg. Ik hoop dat ze straks 5 hele gave afleveringen maken, want ik kan mij niet voorstellen dat er veel geld van het budget naar deze aflevering is gegaan.
Waar is Euron en de Kingsmoot?
Waar zijn de White Walkers/Night King?
Die trial by combat duurt onderhand ook lang genoeg voor Cersei.
Het is echt wel zuur dat het zo lang duurt voordat we iets van de Ironborn zien zeg. Ik hoop dat ze straks 5 hele gave afleveringen maken, want ik kan mij niet voorstellen dat er veel geld van het budget naar deze aflevering is gegaan.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik dacht dat Emilia Clarke geen "naakt" scenes meer deed
Of hebben ze voor haar ook een stand-in geregeld en daarna haar hoofd digitaal op geplakt??
Net als Lena Headey (Cersei), zij was namelijk zwanger tijdens de opnames van haar walk of atonement.
Edit: sorry niet goed gelezen dat het antwoord hier al paar posts boven stond
Of hebben ze voor haar ook een stand-in geregeld en daarna haar hoofd digitaal op geplakt??
Net als Lena Headey (Cersei), zij was namelijk zwanger tijdens de opnames van haar walk of atonement.
Edit: sorry niet goed gelezen dat het antwoord hier al paar posts boven stond
[ Voor 45% gewijzigd door Mon0lith op 17-05-2016 09:07 ]
PSN: Von_Smallhausn
3-4 posts hierboven staat het antwoord.Mon0lith schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:04:
Ik dacht dat Emilia Clarke geen "naakt" scenes meer deed![]()
Of hebben ze voor haar ook een stand-in geregeld? Net als Lena Headey (Cersei)?
En daarna haar hoofd digitaal op geplakt?
Boeiende episode weer. De volgende oorlog krijgt steeds meer vorm en The Vale gaat zich eindelijk bemoeien met de rest van Westeros. Dat Dany uiteindelijk de Dothraki voor zich winnen was voor mij wel duidelijk toen ze werd gevangen genomen. Nu ben ik vooral benieuwd over wat ze ermee gaat doen. Slavers bay nogmaals platwalsen of direct naar Westeros varen.
Verder is de High Sparrow flink de Lannisters/Tyrells uit de tent aan het lokken. Die vent is meer van plan! Ik gok erop dat hij een aanval op de kerk gebruikt om het volk in opstand te laten komen. Dan is de chaos compleet in Kings Landing. En dat geeft meteen een goed momentum aan Dorne om aan te vallen
.
Verder is de High Sparrow flink de Lannisters/Tyrells uit de tent aan het lokken. Die vent is meer van plan! Ik gok erop dat hij een aanval op de kerk gebruikt om het volk in opstand te laten komen. Dan is de chaos compleet in Kings Landing. En dat geeft meteen een goed momentum aan Dorne om aan te vallen
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Nou, vrijgelaten ... ze zijn van de ketting, maar gewoon weer die kerker ingewandeld, toch ?MrVegeta schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:09:
<knip>markdm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:26:
Een beetje minder mag ook wel.
[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 17-05-2016 11:57 ]
Nope blijkbaar geen body double, volgens dit artikel: http://www.independent.co...body-double-a7031236.htmlmobstaa schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 01:19:
[...]
En de eonline post van azerty
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Body double of niet.... ik had geen moeite met wat er op het scherm getoond werdnickko schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:42:
[...]
Nope blijkbaar geen body double, volgens dit artikel: http://www.independent.co...body-double-a7031236.html
En de eonline post van azerty
Steam/Discord: Flimovic
Ik ben het even kwijt voor wat betreft de 2 jongste Stark-mannen. Bran is momenteel in het Noorden om een three-eyed raven te worden?
Rickon is weer in Winterfell?
Dat laatste ben ik ff het verhaal kwijt, hij is uit Winterfell ontsnapt toen de Boltons kwamen? Maar hoe en wat omtrent zijn terugkeer? Gewoon gepakt of verraden (en door wie)? Heb het idee dat ik iets essentieel gemist heb, net als dat ik niet goed zag wat er nou op tafel gelegd werd bij zijn binnenkomst, kop van de direwolf?
Ik had vorige aflevering het gevoel dat ze een dubbelganger te pakken hadden, maar gisteren besefte ik me dat hij het dus wel was.
Dat laatste ben ik ff het verhaal kwijt, hij is uit Winterfell ontsnapt toen de Boltons kwamen? Maar hoe en wat omtrent zijn terugkeer? Gewoon gepakt of verraden (en door wie)? Heb het idee dat ik iets essentieel gemist heb, net als dat ik niet goed zag wat er nou op tafel gelegd werd bij zijn binnenkomst, kop van de direwolf?
Ik had vorige aflevering het gevoel dat ze een dubbelganger te pakken hadden, maar gisteren besefte ik me dat hij het dus wel was.
Emilia Clarke heeft zelf op haar social media gezegd dat het haar eigen trotse zelf is, geen body double.Flimovic schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:44:
[...]
Body double of niet.... ik had geen moeite met wat er op het scherm getoond werd
Ze had inderdaad na haar eerste naaktscènes in seizoen 1 een contract getekend dat ze niet meer verplicht een naaktscène zou hoeven doen, omdat die eerste scènes haar niet zo waren bevallen. Ondertussen zijn we een aantal jaren verder en heeft ze dus zelf besloten om het wel te doen. More power to her!
YouTube: Bran Stark - Keep this one safe. He means the world to me. - GOT S3E9Prosac schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:48:
Ik ben het even kwijt voor wat betreft de 2 jongste Stark-mannen. Bran is momenteel in het Noorden om een three-eyed raven te worden?
Bran stuurde Rickon samen met Osha naar The Last Heart, het kasteel van de Umbers. Dit was een van de trouwste bannermans van de Starks en toen Bran hem daar naartoe stuurde konden ze natuurlijk niet weten dat de Boltons het noorden kregen.
Oh dus die scene was nutteloos?Goner schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:38:
[...]
Nou, vrijgelaten ... ze zijn van de ketting, maar gewoon weer die kerker ingewandeld, toch ?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nee, ongetwijfeld waarschijnlijk opmaat naar meer. Een post eerder wordt verwezen naar drie seizoenen geleden, dan is enkele afleveringen later al resultaat zien vrij snel
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Geen enkele scene in GoT is nutteloos...
Tyrion ontketent de draken om te voorkomen dat ze wegkwijnen. En om zelf meer gezag/macht te krijgen.
Het kan zelfs symbolisch worden uitgelegd: Dany (+dragons) heeft anderen nodig om de vleugels uit te slaan om haar doelen te bereiken.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Dat zeg ik niet ...
Was een hele mooie scene, zeker door dat verhaal van Tyrion dat hij als jongetje al een draak wilde hebben. En er zal zeker een vervolg komen ; die beesten blijven echt niet hangen daar lijkt me.
Tyrion laat de draken los zodat ze kunnen groeien. Hij legt daarvoor ook uit dat de eerste draken erg groot waren maar de laatste maar een schim van de eerste draken vanwege de gevangenschap. "Dragons don't do well in captivity".
*ahem*... Dorne?Goverman schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:11:
Geen enkele scene in GoT is nutteloos...
De geopolitieke situatie (of provinciaal zo je wil
De Lannisters zijn een ally kwijt, zoveel is duidelijk. Wat niet duidelijk is, is wat er in Dorne gaat gebeuren en hoe zij gaan handelen in de oorlogen die er ongetwijfeld gaan komen... Gaat Dorne de Tyrells steunen in de strijd tegen de Sparrows? Of gebruiken ze die om hun invloed te vergroten richting de Lannisters?
De sand people verhaallijn is saai, maar heeft in het grotere verhaal wel een functie, omdat het allerlei dingen in gang heeft gezet.
Dus: ik blijf bij mijn stelling dat geen enkele scene in GoT nutteloos is. Zelfs de Sand People met hun mooie voorgevels niet
Ik neem aan dat Dorne zich aan het mobiliseren is. Ze hebben toch juist de macht gepakt omdat die oude koning niks deed. Ik verwacht dat Dorne voor de poorten staat op het moment dat de Tyrells de sparrows aanpakken. Dit zal dan wel het definitieve einde van de Lannisters worden, maar niet voor dat ze denken weer machtig te worden (na de trial by combat).
Ik vond zelf de laatste scene een beetje teleurstellend. Ik zat op het puntje van de stoel te wachten tot drogon zou verschijnen, maar dan steekt ze de zaak zelf in de fik. Het voelde erg aan alsof hier oorspronkelijk een draak gepland was maar door budget-overwegingen de scene zonder cgi herschreven moest worden. Maar los daarvan nog steeds een belangrijk moment in het verhaal nu dus verder niks te klagen
Misschien word Dorne net zoiets als Stannis in seizoen 4... Je hoort er even niks van en vervolgens slaat een volledig leger toe...
Misschien dat ze zich onverwacht gaan mengen in de strijd die gaat losbarsten.
Misschien dat ze zich onverwacht gaan mengen in de strijd die gaat losbarsten.
https://wren.co/join/Devian
Ik zou Drogon "to save the day" een beetje nep hebben gevonden. Dat was immers het seizoen ervoor al gebeurd. Bovendien weten we niet waar Drogon is... Nee, dit was veel sterker:CopyCatz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:14:
Ik vond zelf de laatste scene een beetje teleurstellend. Ik zat op het puntje van de stoel te wachten tot drogon zou verschijnen, maar dan steekt ze de zaak zelf in de fik. Het voelde erg aan alsof hier oorspronkelijk een draak gepland was maar door budget-overwegingen de scene zonder cgi herschreven moest worden. Maar los daarvan nog steeds een belangrijk moment in het verhaal nu dus verder niks te klagen
- de Khaleesis die meer olie op de brandbakken gooien
- Jorah en Daario die de deuren dichtmaken
- Dany die de bakken omgooit
- de Kahls die weinig meer kunnen uithalen en in paniek raken
Ik vroeg me allee wel af waar de Khaleesis zijn die daar normaal zitten. Misschien moesten die weg voor de zaak tegen Dany. Verder, de tempel is grotendeels van hout, dus dat die tempel snel in lichterlaaie staat met zoveel olie en brandbaar spul verbaast me niets: het is een droge omgeving met spul dat goed brandt...
Helemaal mee eens. In de aflevering gaf ze aan niet te willen worden meegenomen door Daario en Jorah. Ze had een beter/ander idee. Het zou vreemd zijn wanneer Daenerys hoopte op het toeval dat Drogon op exact dat moment aan komt vliegen en de tent in brand zet. Het zou er overigens wel spectaculair uit hebben gezienGoverman schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:24:
[...]
Ik zou Drogon "to save the day" een beetje nep hebben gevonden. Dat was immers het seizoen ervoor al gebeurd. Bovendien weten we niet waar Drogon is... Nee, dit was veel sterker:
- Jorah en Daario die de deuren dichtmaken
- Dany die de bakken omgooit
- de Kahls die weinig meer kunnen uithalen en in paniek raken
Ik vroeg me allee wel af waar de Khaleesis zijn die daar normaal zitten. Misschien moesten die weg voor de zaak tegen Dany. Verder, de tempel is grotendeels van hout, dus dat die tempel snel in lichterlaaie staat met zoveel olie en brandbaar spul verbaast me niets: het is een droge omgeving met spul dat goed brandt...
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Wanneer gebeurde dat ?Goverman schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:24:
[...]
Ik ga ervan uit dat er sowieso voldoende olie in die branders zit om een avondje vooruit te kunnen.
Over die branders, wist Dany dat ze los stonden? Kan me, zelfs voor die tijd, voorstellen, dat ze rotsvast met de grond verbonden waren. Kleine details, waarvan ze ze nooit moet vragen bij de Tv/bios, i know.
Onmogelijk te beantwoorden vraag maar toch een poging. Daenerys was vroeg Khalishi en heeft dus tijd gespendeerd in deze hal. Daarnaast zijn Dothraki een nomaden volk. Bij deze volken is het niet gebruikelijk om spullen te verankeren in de grond. Eigenlijk moet je deze details gewoon aannemen, er is vaak geen goede verklaring voor.Sjah schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:52:
Over die branders, wist Dany dat ze los stonden? Kan me, zelfs voor die tijd, voorstellen, dat ze rotsvast met de grond verbonden waren. Kleine details, waarvan ze ze nooit moet vragen bij de Tv/bios, i know.
Dit. Maar het effect is nu ook anders. De mensen denken nu dat zij een soort half god is nu ze uit de vlammen tevoorschijn komt en aanbidden haar. Als Drogon iedereen afgefikt had, dan waren de mensen vooral bang geworden voor haar draak. Resultaat is dus wel wezenlijk anders.Goverman schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:24:
[...]
Ik zou Drogon "to save the day" een beetje nep hebben gevonden. Dat was immers het seizoen ervoor al gebeurd. Bovendien weten we niet waar Drogon is... Nee, dit was veel sterker:
[...]
Laat de arme sand people met rust!

offtopic:
sorry, kon het niet laten
sorry, kon het niet laten
Hallo met Tim
Ze vroeg haar 2 schandknaapjes om hulp toch? Lijkt me dat die hulp was het prepareren van de branders. Er zat in ene een soort vloeistof in, of die lag al op de grond.Sjah schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:52:
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
De 2 ''schandknaapjes'' hebben de deur op slot gedaan en de wachters daar uitgeschakeld. Waarschijnlijk heeft die jonge khaleesi binnen geholpen.
Ze waren dan wel daarna weer even 'afk', omdat ze in de slotscene achteruit de menigte naar voren kwamen. Kan allemaal natuurlijk, was immers buiten beeld
Vond het overigens wel een oke aflevering in de opbouw van karakters en verhaal. Je weet dat het binnenkort weer vuurwerk wordt en er weer wat koppen rollen. Ook veel antwoorden op vragen - lijkt wel of het speelveld geëffend is voor de volgende ronde dood en verderf.
Vond het overigens wel een oke aflevering in de opbouw van karakters en verhaal. Je weet dat het binnenkort weer vuurwerk wordt en er weer wat koppen rollen. Ook veel antwoorden op vragen - lijkt wel of het speelveld geëffend is voor de volgende ronde dood en verderf.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat was de brandstof.NiGeLaToR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:23:
[...]
Ze vroeg haar 2 schandknaapjes om hulp toch? Lijkt me dat die hulp was het prepareren van de branders. Er zat in ene een soort vloeistof in, of die lag al op de grond.
Er zal wel zaagsel op de grond hebben gelegen dat veel gemorste, hoog alcoholische vloeistoffen heeft geabsorbeerd bij al die Dothraki feesten.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Wat zou er toch geprepareerd moeten worden aan die branders ? Die dingen zitten vol olie en branden ... flikker ze om, olie spat eruit en alles brandt.NiGeLaToR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:23:
[...]
Lijkt me dat die hulp was het prepareren van de branders.
Die tempel is van hout en riet en staat midden in een kurkdroge woestijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 17-05-2016 15:28 ]
Dat was natuurlijk omdat Jorah ook ff naar een naakte khaleesi wilde kijkenNiGeLaToR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:53:
Ze waren dan wel daarna weer even 'afk', omdat ze in de slotscene achteruit de menigte naar voren kwamen. Kan allemaal natuurlijk, was immers buiten beeld
Yamaha MT-09
Vroeger had ik een vriendengroep waarmee we samen een video band uit gingen zoeken bij de videotheek, als een van ons tijdens de film zei: he maar net zat hij aan de andere kant of, zoo dat is wel heel handig, dan riep de rest van de groep: Ja Duh, staat in het script.
Nergens voor nodig.
[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 17-05-2016 16:01 ]
Dat Stannis echt een off-screen dood gekregen heeft mogen we na de woorden van Brienne nu toch wel aannemen. Ben wel benieuwd of het nog tot een confrontatie tussen haar en Melisandre komt want het Renly verhaal zit haar nog goed dwars. Davos denkt er ook het zijne van dat Melisandre ineens in Jon Snow de redder ziet.
Osha had ik toch wel een langere comeback gegund. En Ramsay is wel echt de nieuwe Joffrey geworden waar iedereen een hekel aan heeft en 'm vreest voor z'n gruwel.
Osha had ik toch wel een langere comeback gegund. En Ramsay is wel echt de nieuwe Joffrey geworden waar iedereen een hekel aan heeft en 'm vreest voor z'n gruwel.
[ Voor 20% gewijzigd door sambalbaj op 17-05-2016 15:45 ]
Het is nu inderdaad spannend hoeveel Brienne weet. Want als ze echt alles weet dan hebben Davos en Mellisandre ook nog een onthoofding tegoed.sambalbaj schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:43:
Dat Stannis echt een off-screen dood gekregen heeft mogen we na de woorden van Brienne nu toch wel aannemen. Ben wel benieuwd of het nog tot een confrontatie tussen haar en Melisandre komt want het Renly verhaal zit haar nog goed dwars. Davos denkt er ook het zijne van dat Melisandre ineens in Jon Snow de redder ziet.
Brienne liet toch al duidelijk weten dat ze wist van de demon-baby van Melisandre? Er zit wel spanning tussen haar, Davos en Melisandre, maar ik ze heeft Renly gewroken door Stannis een kopje kleiner te maken; daarmee is denk ik wel de kous af.
Het leger van Jon en Sansa heeft ook wel veel potentie; Jon en Davos als commanders, Brienne natuurlijk en Melisandre voor magic support
Vooral als ze nog hulp krijgen van een paar noordelijke houses + het leger van de Vale. Lijkt me een geducht leger, zelfs voor een partij als de Lannisters.
Het leger van Jon en Sansa heeft ook wel veel potentie; Jon en Davos als commanders, Brienne natuurlijk en Melisandre voor magic support
En wat dacht je van de Wildlings? Tormund als Koning van de Wildlings met Brienne als zijn Koningin...Viccers schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:00:
Brienne liet toch al duidelijk weten dat ze wist van de demon-baby van Melisandre? Er zit wel spanning tussen haar, Davos en Melisandre, maar ik ze heeft Renly gewroken door Stannis een kopje kleiner te maken; daarmee is denk ik wel de kous af.
Het leger van Jon en Sansa heeft ook wel veel potentie; Jon en Davos als commanders, Brienne natuurlijk en Melisandre voor magic supportVooral als ze nog hulp krijgen van een paar noordelijke houses + het leger van de Vale. Lijkt me een geducht leger, zelfs voor een partij als de Lannisters.
En dan ben ik natuurlijk ook Wun-Wun vergeten! Misschien kan die wel Ramsey creatief uitelkaar trekken
Ik denk niet dat Sansa terug wilt naar Littlefinger. Ik denk ook niet dat het komt tot een alliantie tussen the Nights Watch en the Vale. Er is een redelijk interessante dynamiek gaande in het noorden. De lords daar zijn niet blij met al die Wildlings aan hun kant van de Wall dus die zullen Jon ook niet steunen. Met Ramsey zijn zijn de meeste ook niet blij en ik vraag mij sterk af wat zij zullen vinden van Littlefinger. Daarnaast is het onzeker of de Lords of the Vale wel achter Littlefinger staan. Voordat het tot een mogelijke oorlog komt zullen er heel wat politieke spelletjes gespeeld worden. Iets om naar uit te kijken.
of gewoon op hem gaan zittenViccers schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:04:
En dan ben ik natuurlijk ook Wun-Wun vergeten! Misschien kan die wel Ramsey creatief uitelkaar trekken
[ Voor 83% gewijzigd door hsb85 op 17-05-2016 16:13 ]
Uit die scene met Robert Arryn (kereltje was blij dat z'n 'oom' terug was) proefde ik wel dat Lyttlefinger het goed voor elkaar heeft daar en wel degelijks de Knight of the Vale achter zich heeft staan.
Die dikke Adriaan van Dis look-a-like sprak ook niet voor niks zijn steun uit (bang voor z'n eigen hachie
)
Die dikke Adriaan van Dis look-a-like sprak ook niet voor niks zijn steun uit (bang voor z'n eigen hachie
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik denk niet dat ze nog een onthoofding tegoed hebben, want Brienne heeft alleen gezegd dat Stannis onthoofd moest worden om wraak te nemen.RocketKoen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:49:
[...]
Het is nu inderdaad spannend hoeveel Brienne weet. Want als ze echt alles weet dan hebben Davos en Mellisandre ook nog een onthoofding tegoed.
Verder ben ik wel nieuwsgierig na de komende episodes hoe Jon Snow alles bij elkaar houdt met de wrevelingen bij de personen om hem heen!
Dat kan/mag ook niet, de Night's watch mag zich niet bemoeien met oorlogen in Westeros. Ze mogen alleen de 7 Kingdoms beschermen tegen alles ten noorden van de Wall ... (nu alleen nog White Walkers, want wildlings en giants zijn al binnenkokkie1 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:11:
Ik denk ook niet dat het komt tot een alliantie tussen the Nights Watch en the Vale.
Die indruk kreeg ik ook ; op een gegeven moment maakt die Yohn Royce een beetje dreigende beweging richting LF als die insinueert dat hij de Boltons heeft getipt over Sansa ... je ziet gelijk die mannen op de achtergrond wat dichterbij komen en handen richting zwaarden gaan.EvaluationCopy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:15:
Uit die scene met Robert Arryn (kereltje was blij dat z'n 'oom' terug was) proefde ik wel dat Lyttlefinger het goed voor elkaar heeft daar en wel degelijks de Knight of the Vale achter zich heeft staan.
[ Voor 40% gewijzigd door Goner op 17-05-2016 16:42 ]
Ik verwoord het verkeerd. Doelde ook meer op het mogelijke Wildling leger. De Night's Watch zal inderdaad wel bij de Wall blijven.Goner schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:23:
[...]
Dat kan/mag ook niet, de Night's watch mag zich niet bemoeien met oorlogen in Westeros. Ze mogen alleen de 7 Kingdoms beschermen tegen alles ten noorden van de Wall ... (nu alleen nog White Walkers, want wildlings en giants zijn al binnen)
Die taak lijkt beetje te vervallen, nieuwe factoren, zoals de bedreiging voor Westeros van de White Walkers..... heiligt een nieuwe beleid, iedereen moet zich daarmee gaan bemoeien.Goner schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:23:
[...]
Dat kan/mag ook niet, de Night's watch mag zich niet bemoeien met oorlogen in Westeros. Ze mogen alleen de 7 Kingdoms beschermen tegen alles ten noorden van de Wall ... (nu alleen nog White Walkers, want wildlings en giants zijn al binnen)
Geniale aflevering deze keer.
Dario die Jorah weer even lekker in de friendzone zet
. Tyrion die weer eens hoog spel speelt. 2 Starks die elkaar zowaar eens terugvinden
. Brienne die Mellisandre op haar plek zet.
Betreffende Daenaris, ik vond dit juist een sterke manier ipv drogon de draak die opeens opdaagt. De eerste keer dat dit gebeurde was het toeval, en werd ze khaleesi. Nu heeft ze ondertussen al zoveel meegemaakt dat ze het zelf kan organiseren, en het werkt net zo goed, ze is wederom khaleesi. Geeft aan dat ze geen niemendalletje meer is die toevallig macht in haar schoot geworpen kreeg maar nu echt meedoet aan de Game.
Enige opvallend rare vond ik dat Davos nu pas vraagt hoe het met Stannis is? Serieus Davos? Al die tijd met Mellisandre in dat kasteel en je vraagt niet eens wat er gebeurd is met je koning wiens carriere jouw enige levensdoel is?
Dario die Jorah weer even lekker in de friendzone zet
Betreffende Daenaris, ik vond dit juist een sterke manier ipv drogon de draak die opeens opdaagt. De eerste keer dat dit gebeurde was het toeval, en werd ze khaleesi. Nu heeft ze ondertussen al zoveel meegemaakt dat ze het zelf kan organiseren, en het werkt net zo goed, ze is wederom khaleesi. Geeft aan dat ze geen niemendalletje meer is die toevallig macht in haar schoot geworpen kreeg maar nu echt meedoet aan de Game.
Enige opvallend rare vond ik dat Davos nu pas vraagt hoe het met Stannis is? Serieus Davos? Al die tijd met Mellisandre in dat kasteel en je vraagt niet eens wat er gebeurd is met je koning wiens carriere jouw enige levensdoel is?
Dan zouden ze dat dus nooit zo doen met het risico dat iemand dat ding omgooit - hypothetisch gesprokenGoner schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:27:
[...]
Wat zou er toch geprepareerd moeten worden aan die branders ? Die dingen zitten vol olie en branden ... flikker ze om, olie spat eruit en alles brandt.
Die tempel is van hout en riet en staat midden in een kurkdroge woestijn.
Maargoed, ze was unburnt - maar haar kleren nog steeds niet
Ik denk dat mellisandre niet echt wist wat er met stannis gebeurd is, anders dan dat zijn leger verloren heeft. En dat laatste was ook Davos wel duidelijk...Goron schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:46:
Tja, zelfs als je immuun bent voor vuur kun je die rook niet inademen hoor, als je in zo'n brandend gebouw staat...als we ons alles zouden afvragenkokkie1 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:00:
[...]
Onmogelijk te beantwoorden vraag maar toch een poging. Daenerys was vroeg Khalishi en heeft dus tijd gespendeerd in deze hal. Daarnaast zijn Dothraki een nomaden volk. Bij deze volken is het niet gebruikelijk om spullen te verankeren in de grond. Eigenlijk moet je deze details gewoon aannemen, er is vaak geen goede verklaring voor.
Dit dus.
Mooie aflevering weer, weer opbouwend naar een grotere strijd. 
Daenerys met Dothraki naar het westen, de onderlinge strijd in Kings Landing, het gevecht om Winterfell en het Noorden...
Als ze eenmaal richting een eind toe willen werken kan dat heel snel gaan, al getuigd dit seizoen daar nog niet echt van...
Daenerys met Dothraki naar het westen, de onderlinge strijd in Kings Landing, het gevecht om Winterfell en het Noorden...
Als ze eenmaal richting een eind toe willen werken kan dat heel snel gaan, al getuigd dit seizoen daar nog niet echt van...
No way dat Littlefinger gaat samenwerken met de Night's Watch, die vent heeft eerst Sansa weggeven aan Bolton om vriendjes te worden, ik zie niet hoe Sansa en John hem ooit nog zullen vertrouwen, dat zou wel heel erg dom zijn.Viccers schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:00:
Het leger van Jon en Sansa heeft ook wel veel potentie; Jon en Davos als commanders, Brienne natuurlijk en Melisandre voor magic supportVooral als ze nog hulp krijgen van een paar noordelijke houses + het leger van de Vale. Lijkt me een geducht leger, zelfs voor een partij als de Lannisters.
Littlefinger speelt altijd een wat duister spelletje, maar inmiddels heeft ie toch redelijk wat mensen keihard genaaid. Running out of backs to stab.
Daenerys heeft nu wel een redelijke Stack of Doom bij elkaar. Die moet het onhandig spelen om niet als winnaar van The Game of Thrones uit de bus te komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-05-2016 22:21 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Je vergeet het belangrijkste, John is geen Nights Watch meer.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:19:
[...]
No way dat Littlefinger gaat samenwerken met de Night's Watch, die vent heeft eerst Sansa weggeven aan Bolton om vriendjes te worden, ik zie niet hoe Sansa en John hem ooit nog zullen vertrouwen, dat zou wel heel erg dom zijn.
Littlefinger speelt altijd een wat duister spelletje, maar inmiddels heeft ie toch redelijk wat mensen keihard genaaid. Running out of backs to stab.
Dus dit gaat Wildlings en wat houses of the north + vale worden vs Boltons / Karstarks etc.
En ja ik denk dat Sansa nog steeds vertrouwen heeft in Littlwfinger.
En Daenarys moet eerst nog het water over met Dothraki en dat zie ik nog steeds niet gebeuren.
Nu niet en over een jaar nog niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 17-05-2016 22:21 ]
Waarom? Hij heeft haar uitgeleverd aan the biggest jerk in Westeros.
Jon is misschien geen Lord Commander meer maar acteerde wel zo in de laatste scene. Ik zie hem nog geen afstand nemen van The Watch.
Wat Daenerys betreft, ik heb eigenlijk nooit gedacht dat zij NIET aan het langste eind trekt. Kan misschien nog een paar jaar duren, maar ze is de enige in de serie die het wil, het kan en voor een enigszins tevredenstellend einde kan zorgen.
Jon is misschien geen Lord Commander meer maar acteerde wel zo in de laatste scene. Ik zie hem nog geen afstand nemen van The Watch.
Wat Daenerys betreft, ik heb eigenlijk nooit gedacht dat zij NIET aan het langste eind trekt. Kan misschien nog een paar jaar duren, maar ze is de enige in de serie die het wil, het kan en voor een enigszins tevredenstellend einde kan zorgen.
[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-05-2016 22:26 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Je bedoeld dat hij acteerde als leider, niet zozeer de LC van de Night's Watch. En sowieso is er nog maar weinig over van de Night's Watch, misschien iets van 30-40 man.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:24:
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic