[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.610 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
CyberAmp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:51:
Mijn voornaamste ding is, The Hound. Als die nog niet dood is zou dat interessant kunnen zijn voor de evt. confrontatie met the Mountain.
CLEGANEBOWL!!
GET HYPE |:( O-) _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Nja, werd in begin van de serie mee geteased, plus de dood van hem is niet officieel, toch? Misschien iets voor ander seizoen, maar ben benieuwd.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
CyberAmp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:08:
[...]

Nja, werd in begin van de serie mee geteased, plus de dood van hem is niet officieel, toch? Misschien iets voor ander seizoen, maar ben benieuwd.
Misschien wat spoilerachtig voor in dit topic. Maar voor het geval je jezelf erin wilt verdiepen.
Kijk maar eens op YouTube naar de ''Gravedigger theory'' van Alt-Shift-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

Een van de vragen aan Arya was : Tell me about the Hound.
Waarop Arya antwoordt : Also dead ...
Maar wat was de reactie van haar ondervraagster ??

(die Gravedigger theorie is wel leuk, maar gebaseerd op een gebeurtenis in de boeken ... en we weten nu wel dat we daar niet veel meer aan hebben)

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 11-05-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12
Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:16:
krijgt ze niet alleen slaagt als ze liegt? en ze weet niet beter dat de hound dood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:16:
De ondervraagster kijkt toch of ze liegt? Als Arya zeker weet dat the Hound dood is, dan spreekt ze de waarheid als ze zegt dat hij dood is. Aryas waarheid hoeft alleen niet de échte waarheid te zijn.

Bovendien.. is het niet zo dat Arya moet leren om te liegen? Op een gegeven moment zou ze alles moeten kunnen zeggen zonder dat ze slaag krijgt.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Wognummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:19:
[...]

krijgt ze niet alleen slaagt als ze liegt? en ze weet niet beter dat de hound dood is?
Ze zei "I left him to die".
Want ze heeft hem niet afgemaakt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
RocketKoen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Ze zei "I left him to die".
Want ze heeft hem niet afgemaakt.
+ ze krijgt slaag als ze denken dat ze liegt. (Het is een training om te kunnen liegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
RobbertDs1 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:45:
[...]

+ ze krijgt slaag als ze denken dat ze liegt. (Het is een training om te kunnen liegen)
Eerder een training om niet te liegen.
Arya heeft namelijk reden om te liegen over de dingen die Arya heeft gedaan en nog wil doen.
Maar a girl kan alles wat ze over Arya weet vertellen, want ze is no one.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Stukje over de Hound zit hier op 1:17 : YouTube: Game of Thrones: Arya Stark Regains Vision 6X03
Maar kan niet opmaken wat de bedoeling van de vragen over de Hound precies is ...

Tell me about the Hound.
Also dead.
Arya Stark left him to die. He was on her list.
He was not on her list anymore. She had taken him off it.
Why? Didn't she want him dead any longer?
She did and she did not.
She sounds confused.
Yes, she was.

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 11-05-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tsurany schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:57:
[...]

Volgens mij is het gewoon een kwestie van twijfels willen vinden. Want alles bij elkaar kan je echt wel concluderen dat hij dood is. Het is ook absoluut niet in de stijl van Martin om zulke rariteiten toe te voegen.
Dit is dan ook bedacht door de makers van de serie. Boek Stannis laat zich niet zo makkelijk verassen als serie Stannis.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 11-05-2016 16:01 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
RocketKoen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Eerder een training om niet te liegen.
Arya heeft namelijk reden om te liegen over de dingen die Arya heeft gedaan en nog wil doen.
Maar a girl kan alles wat ze over Arya weet vertellen, want ze is no one.
Ik snap dit maar ook weer niet. Ze wordt ondervraagd en ze zien wanneer ze liegt. Ze verteld alles over Arya, maar als ze vragen wie ze is dan is ze niet meer Arya? Wtf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46

Loetn

All-time lurker

Snailerfreak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:05:
[...]

Ik snap dit maar ook weer niet. Ze wordt ondervraagd en ze zien wanneer ze liegt. Ze verteld alles over Arya, maar als ze vragen wie ze is dan is ze niet meer Arya? Wtf..
Arya is niet meer Arya, ze is 'a girl'. Ze traint om te vertellen over Arya alsof ze dat van iemand anders heeft gehoord, zodat niemand kan merken dat het over haarzelf gaat. Ze liegt dus over haarzelf, zonder dat andere mensen dat merken. 8)7

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
MrVegeta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Dit is dan ook bedacht door de makers van de serie. Boek Stannis laat zich niet zo makkelijk verassen als serie Stannis.
Ik vond de dood van Stannis een van de meest onbevredigende in de serie. Ik had absoluut niet het gevoel dat we klaar met hem waren.

Wat mij betreft komt hij terug, maar ik vrees van niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Loetn schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:12:
[...]
Ze liegt dus over haarzelf,
Dat is nou wat ik me afvraag ... want ze moest haar antwoord over 4 broers corrigeren naar 3 broers en een halfbroer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46

Loetn

All-time lurker

Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:16:
[...]

Dat is nou wat ik me afvraag ... want ze moest haar antwoord over 4 broers corrigeren naar 3 broers en een halfbroer.
Ze liegt over haarzelf als in: Ik ben Arya niet. Voor haarzelf heeft ze vier broers, voor de buitenwereld drie broers en een halfbroer.
De bedoeling van de training is dat ze kan vertellen over iedere persoonlijkheid, ook diegene die ze zelf kan/zal aannemen, alsof ze het enkel maar gehoord heeft en zo zichzelf niet kan verraden.
Zo zie ik het toch.

[ Voor 19% gewijzigd door Loetn op 11-05-2016 16:23 ]

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:16:
[...]

Mijn vriendin en ik vonden het vooral een vage scene... sowieso dat hele gedoe met Arya... Geen idee wat ze daar nu precies proberen te laten zien.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Flimovic schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Mijn vriendin en ik vonden het vooral een vage scene... sowieso dat hele gedoe met Arya... Geen idee wat ze daar nu precies proberen te laten zien.
Simpel: hoe breek je iemand volledig zodat je hem of haar kan vormen tot wat je wil. In dit geval een moordenaar die zich voor kan doen als iedereen en niemand.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Om bij de faceless men te mogen moet ze haar eigen identiteit opgeven.

Ze zijn meesters in infiltratie omdat ze veel verschillende identiteiten kunnen aannemen. Maar daarvoor moeten ze wel die van zichzelf opgeven.

En dat zie je bij haar verhaal. Ze moet aan de ene kant no one worden in plaats van Arya. En ze moet trainen met infiltratie door een blinde bedelaar te zijn en een meisje dat mosselen verkoopt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
[...]

simpel gezegd is het een training om een super huurmoordenaar te worden, nou zet je geld maar op in dat ze later in het verhaal een belangrijk iemand moet vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
Tsurany schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:57:
[...]

Volgens mij is het gewoon een kwestie van twijfels willen vinden. Want alles bij elkaar kan je echt wel concluderen dat hij dood is. Het is ook absoluut niet in de stijl van Martin om zulke rariteiten toe te voegen.
Misschien... maar waarom dan niet onscreen dood maken? Waarom off screen, waarom zo geheimzinnig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zelfs mensen die onscreen dood gaan zijn niet gegarandeerd dood... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Stannis verhaallijn is volledig afgelopen, alles in zijn verhaal is afgelopen. De serie liet de mogelijkheid inderdaad open of hij het zou overleven, maar ik zou niet inzien waarom.

Die scene van de training van Arya heeft meerdere functies. Ten eerste moet ze leren vechten om de huurmoordenaar te worden, hierbij gebruik makend van alle zintuigen om extra goed te zijn. Ten tweede testen ze haar wilskracht om no-one te worden, het wordt haar letterlijk ingeslagen dat ze no-one is. Ze moet haar verleden achter haar laten. Bovendien laat het zien hoe Arya no-one wilt worden, maar het niet echt kan, ze houdt nog te veel van Jon, wilt te graag wraak (haar list). Als laatste is het *tinfoil* een herrinering aan wat er eerder gebeurt is en is het forshadowing wat er zal gebeuren, mogelijke spoilers dus:
spoiler:
wanneer Arya de namen van haar broers opnoemt slaat de waif haar in de torso (Rob), in de rug (Bran) en tegen haar been (Rickon). Rob is in zijn torso neergestoken, Bran heeft een gebroken rug en dat van Rickon moet blijkbaar nog gebeuren. Dit komt ook terug wanneer ze het over The Hound heeft, ze valt van het kleine plateau af, wat overeenkomt met hoe The Hound in het gevecht tegen Brienne van de helling af viel.

Maar nu meer grote spoilers (titels komende afleveringen met betrekking tot de boeken en bepaalde acteurs die in dit seizoen tegen ieders verbazing een rol spelen) en nog meer tinfoil:
spoiler:
De titel van aflevering 7 is "The Broken Man", dit zal waarschijnlijk wijzen op de bekende The Broken Man speech uit Brienne V in AFFC . Doordat dit vlak na The Gravedigger is, is er een kans dat dit over The Hound gaat, die waarschijnlijk terugkomt . Bovendien praat Arya wel erg uitgebreid over The Hound, wat alleen logisch zou zijn als daar een reden voor is, ze wordt ook geslagen wanneer ze zegt dat hij dood is. Deze aflevering werd er ook gepraat over de trail by combat voor Cercei. Jaime zegt passenderwijs: "That's one trail by combat I look forward to watching". Dus dit allemaal kan maar een ding betekenen: CLEGANEBOWL GET FACKING HYPE.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:59:
Motieven zijn er wel maar behalve dat Rob vermoord is weet John helemaal niets van Rickon en Sansa af?

De theorie dat de Umbers moedwillig een Stark inleveren ivm een sneaky plannetje staat me wel aan maar lijkt me wel vergezocht. De kans dat Ramsey een Stark gelijk vermoord of op zijn minst gaat martelen lijkt me 100%, een vrouw aan hem uitleveren staat ook garant voor verkrachting. Lijkt me nogal een vreemde actie om zoiets met voorbedachte rade doen.
Je hebt gelijk d:)b , maar de kans is wel erg groot dat hij binnenkort bij het rondtrekken te horen krijgt dat er weer/nog een Stark in Winterfell is.

Ik denk zelf dat Rickon geen groot risico loopt, hij is jong en duidelijk bang voor Bolton (goed voor de ego van Ramsey dus). Als het een plot is om zo veel mogelijk man in Winterfell te krijgen, dan zou het ook mogelijk moeten zijn om Rickon weg te smokkelen mocht het allemaal verkeerd gaan. Wat zou anders het nut zijn om die wildling-dame (ben de naam even kwijt) helemaal mee te leuren naar Winterfell? Het is een vechtersbaas en dus een flink risico.

Vergeet niet; "the North remembers"

Ach we zullen wel zien wat er gebeurd, het blijft een geweldige serie i.i.g. *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

/offtopic

Heb sinds kort Misfits bekeken op netflix (nu verder dan seizoen 2) en moet zeggen dat ik nu beetje onbewust anders naar Ramsay Bolton (acteur Iwan Rheon) ga kijken hehe, TV magie is beetje verpest, speelde hier een anti-pool van de GoT personage... ;)

/offtopic (wel leuke serie)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyberamp op 11-05-2016 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oh dan moet ik Misfits nog een keer terug gaan kijken! :D

On topic: ik ben bij. Alle drie de afleveringen gebinged. Het is inderdaad vrij traag en weinig actie maar toch gebeurt er wel veel. Goede opbouw naar wat komen gaat! Zoals iemand anders zei, de schaakstukken worden in positie gebracht voor het volgende vuurwerk. Ik denk dat er de volgende aflevering al wel vuurwerk te zien zal zijn want ondertussen zijn tegelijk alle verhaallijn na een stukje ontwikkeling aangekomen bij een punt waar er zonder twijfel iets groots gaar gebeuren. Dany in Vaes Dothrak, Tyrion met zijn draken, Jon weg bij de Wall, "a girl" die een stap verder is, de Kingsmoot op de eilanden, Ramsey die de macht heeft gegrepen... Gaat wat worden!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Vuurwerk zal wel weer opgebouwd worden tot aan E07. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
Loetn schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Ze liegt over haarzelf als in: Ik ben Arya niet. Voor haarzelf heeft ze vier broers, voor de buitenwereld drie broers en een halfbroer.
De bedoeling van de training is dat ze kan vertellen over iedere persoonlijkheid, ook diegene die ze zelf kan/zal aannemen, alsof ze het enkel maar gehoord heeft en zo zichzelf niet kan verraden.
Zo zie ik het toch.
Zo ongeveer inderdaad. Ze traint om een dienaar te worden van The Faceless God. Daarvoor moet ze haar oude identiteit opgeven. Dat betekend alles wat Arya, Arya maakte. Dus ook haar familie, relaties, emoties, verleden etc. Om een Faceless Men te worden moet ze tevens totale controle krijgen over haar gezichtsuitdrukking en meer. Zodat ze uiteindelijk elke gedaante kan aannemen met haar gezicht. De eerste les is dat ze kan liegen zonder dat haar gezicht dat laat zien. Dat zijn ze nu aan het trainen, telkens als ze liegt krijgt ze een klap. Haar instructrice kan dus nog steeds zien wanneer ze liegt. Het feit dat ze liegt is puur voor training. Ze vertelt een verhaaltje en stopt er ergens een leugen in, hopelijk dat het vrouwke met de stok het niet ziet.

Wat de hele conversatie over The Hound bijzonder maakt, is dat ze eigenlijk de man graag wil haten maar dat ze ergens ook wel bewondering, respect, medelijden ofzo met hem had. Ze is dus verbaast als een klap krijgt als ze zegt dat The Hound nog steeds op haar lijst staat. Maar diep in haar hart weet ze dat ze hem er al af heeft gehaald. Ze liegt er dus feitelijk over.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:38
Iemand after the thrones aflevering 3 al gezien? Ik kan hem nergens vinden, maar zou al lang uitgezonden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
markdm schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:43:
Stannis verhaallijn is volledig afgelopen, alles in zijn verhaal is afgelopen. De serie liet de mogelijkheid inderdaad open of hij het zou overleven, maar ik zou niet inzien waarom.
Zodat Melissandre hem nog een keer kan offeren voor het een of het ander. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Steefmeister schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:42:
Iemand after the thrones aflevering 3 al gezien? Ik kan hem nergens vinden, maar zou al lang uitgezonden moeten zijn.
Hoezo kan hem nergens vinden? Hij staat gewoon op HBO GO en HBO On Demand hoor...

En je weet dat vragen naar illegale zaken niet toegestaan is, hoop ik, dus ik neem aan dat je niet bedoelt waar je het illegaal kunt downloaden...

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 12-05-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Steefmeister schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:42:
Ik hoor niet echt veel positiefs over after the thrones. De IMDb score is een 4,5 en op [url="http://https://www.reddit.com/r/asoiaf/comments/4isghj/no_spoilers_after_the_thrones_sucks/"]reddit[/url] zijn ze er ook niet erg positief over. Voordat ik deze kritiek hoorde had ik op HBO gekeken of je de eerste aflevering kon kijken, de eerste aflevering stond bij gratis afleveringen, maar het zei dat die niet beschikbaar in dit land was. Met m'n VPN op New York werkte het ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door markdm op 12-05-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De eerste aflevering staat ook op Youtube, account van Game Of Thrones zelf.
Maar ik vond het ook niet heel veel toevoegen, heb het bij die ene aflevering gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Mx. Alba schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Hoezo kan hem nergens vinden? Hij staat gewoon op HBO GO en HBO On Demand hoor...

[Mbr]En je weet dat vragen naar illegale zaken niet toegestaan is, hoop ik, dus ik neem aan dat je niet bedoelt waar je het illegaal kunt downloaden...[/]
Ik heb geen HBO en voordat je met halve beschuldigingen gaat beginnen: de afleveringen verschijnen normaal gewoon op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:39

SomerenV

It's something!

Steefmeister schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Ik heb geen HBO en voordat je met halve beschuldigingen gaat beginnen: de afleveringen verschijnen normaal gewoon op YouTube.
Maar als je geen HBO hebt, hoe kijk je dan GoT? :+

Sorry, kon het niet laten :>

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
SomerenV schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:12:
[...]

Hij heeft t over After the Thrones dus wie zegt dat ie GoT kijkt :+

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
cypher21 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:32:
[...]

Hij heeft t over After the Thrones dus wie zegt dat ie GoT kijkt :+

Inderdaad, je kunt prima kijken naar The A-team met after the Thrones als extra :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
SomerenV schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:12:
[...]

Bij vrienden of familie die het wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Moet je dus ook daar After The Thrones gaan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Stuk voor stuk top reacties, hulde!

OT: Hoop dat er snel eens wat schot in de verhaallijn komt van Daenaerys. Nu weer "gevangen", vloot vernietigd etc. Begin me af te vragen of ze ooit nog aan de overkant zal geraken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
Steefmeister schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:23:
Stuk voor stuk top reacties, hulde!

OT: Hoop dat er snel eens wat schot in de verhaallijn komt van Daenaerys. Nu weer "gevangen", vloot vernietigd etc. Begin me af te vragen of ze ooit nog aan de overkant zal geraken :-)
Even wat speculatie, mede op basis van wat ik gelezen heb: Ik verwacht sowieso dat Drogon haar te hulp gaat komen. Optie a is dan dat hij wat Dothraki roostert en er met Daenerys vandoor gaat, en optie b (waar ik op hoop) is dat de Dothraki zo onder de indruk raken van Drogon + Daenerys dat ze haar volgen (dat zij of Drogon The Stallion who Mounts the World is). Het zou goed zelfs kunnen dat Drogon haar hierom in dit gebied gedropt heeft.

Ik verwacht dat de voortgang de komende seizoenen wel zal versnellen en dat Daenerys uiteindelijk een belangrijke rol gaat spelen in de strijd tegen de White Walkers. Haar drakenvuur zou goed van pas komen bij het smeden van nieuw Dragonglass, en het vuur zelf zal ook vast dodelijk zijn voor de White Walkers. De inlijving van één of meer Dothraki-clans (als optie b hierboven uitkomt) is wellicht precies het duwtje in de rug dat Daenerys nodig heeft om door te stoten naar Westeros. Met nieuwe schepen, verzorgd door... Dorne of de Ironborn misschien? Eerst maar hopen ze alle drie haar draken weer onder controle krijgt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Maar 5 delen dit seizoen...man zolang wachten en dan maar 5 delen snif..:(

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 16:45
Xtr3me4me schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:12:
Als ik jou was zou ik toch gewoon blijven kijken na episode 5. Wellicht wordt je nog verrast :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
CyberAmp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:17:
/offtopic
/offtopic (wel leuke serie)
/Offtopic: Tot en met seizoen 2. Seizoen 3 vond ik -O-

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Xtr3me4me schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:12:
Hoe kom je daar bij? Het zijn er minimaal 7, aangezien t/m deel 7 de titels van de afleveringen bekend zijn. Volgens mij zijn het er zelfs gewoon 10....

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Flimovic schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:22:
[...]

Hoe kom je daar bij? Het zijn er minimaal 7, aangezien t/m deel 7 de titels van de afleveringen bekend zijn. Volgens mij zijn het er zelfs gewoon 10....
Dit seizoen zijn er gewoon 10. Er zijn geruchten dat de volgende 2 seizoenen maar 8 afleveringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:23
Kan het me bijna niet voorstellen. GoT lijkt elk jaar weer een enorme hit te zijn voor HBO. Hoewel...

[ Voor 32% gewijzigd door Mmore op 13-05-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nu nog 10, volgend seizoen 7 en het seizoen daarna 6 was het geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Zou wel toepasselijk zijn bij got, wilt khalisie letterlijk net op de bood stappen en word ze veraden en vermoord, saman met die zwarte draak. De andere 2 draken gaan naar jon en bran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
geert1 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 01:32:
[...]

Even wat speculatie, mede op basis van wat ik gelezen heb: Ik verwacht sowieso dat Drogon haar te hulp gaat komen. Optie a is dan dat hij wat Dothraki roostert en er met Daenerys vandoor gaat, en optie b (waar ik op hoop) is dat de Dothraki zo onder de indruk raken van Drogon + Daenerys dat ze haar volgen (dat zij of Drogon The Stallion who Mounts the World is). Het zou goed zelfs kunnen dat Drogon haar hierom in dit gebied gedropt heeft.

Ik verwacht dat de voortgang de komende seizoenen wel zal versnellen en dat Daenerys uiteindelijk een belangrijke rol gaat spelen in de strijd tegen de White Walkers. Haar drakenvuur zou goed van pas komen bij het smeden van nieuw Dragonglass, en het vuur zelf zal ook vast dodelijk zijn voor de White Walkers. De inlijving van één of meer Dothraki-clans (als optie b hierboven uitkomt) is wellicht precies het duwtje in de rug dat Daenerys nodig heeft om door te stoten naar Westeros. Met nieuwe schepen, verzorgd door... Dorne of de Ironborn misschien? Eerst maar hopen ze alle drie haar draken weer onder controle krijgt. Ben benieuwd.
Ik verwacht inderdaad ook dat ze het verhaal naar één plaats verplaatsen. Meest logische voor mij is deze plaats de wall, waar de Others gestopt moeten worden. Ik verwacht alleen niet dat de Dothraki hierbij aanwezig zijn. Dothraki zijn namelijk geen fans van de zee. "Het is water wat hun paarden niet kunnen drinken". Een andere optie is dat Daario en Mormont Daenerys gaan redden. Dit lijkt mij waarschijnlijker dan dat Drogon wordt vereert.
Nieuwevolger schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:25:
Zou wel toepasselijk zijn bij got, wilt khalisie letterlijk net op de bood gestapt en word ze veraden en vermoord, saman met die zwarte draak. De andere 2 draken gaan naar jon en bran.
Zover ik heb begrepen volgen draken alleen Tygarians en geen Starks. En gezien de hoeveelheid hoofdpersonages er al uit de serie zijn gehaald lijkt het mij niet heel waarschijnlijk dat er veel meer zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:31
kokkie1 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:03:

Zover ik heb begrepen volgen draken alleen Tygarians en geen Starks. En gezien de hoeveelheid hoofdpersonages er al uit de serie zijn gehaald lijkt het mij niet heel waarschijnlijk dat er veel meer zullen volgen.
Of Bran doet een beetje mindfuck met die draak. kan natuurlijk ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
kokkie1 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:03:
[...]

Ik verwacht inderdaad ook dat ze het verhaal naar één plaats verplaatsen. Meest logische voor mij is deze plaats de wall, waar de Others gestopt moeten worden. Ik verwacht alleen niet dat de Dothraki hierbij aanwezig zijn. Dothraki zijn namelijk geen fans van de zee. "Het is water wat hun paarden niet kunnen drinken". Een andere optie is dat Daario en Mormont Daenerys gaan redden. Dit lijkt mij waarschijnlijker dan dat Drogon wordt vereert.

[...]

De Dothraki in schepen krijgen zal inderdaad een hele lastige worden, maar zij geloven wel in de voorspelling dat er ooit een leider op zal staan die de hele wereld overneemt. Dat kan natuurlijk alleen als de Narrow Sea wordt overgestoken. Als zij overtuigd raken dat Daenerys / Drogon die mythische veroveraars zijn, dan zou het kunnen dat ze hun afkeer voor de zee overwinnen. Maar het kan ook zijn dat Daenerys de Dothraki alleen gebruikt om in Essos huis te houden, bijvoorbeeld om de slavensteden te heroveren. Of de Dothraki zijn gewoon weer een obstakel op haar pad waar ze van gered moet worden. Het blijft nog even koffiedik kijken, maar speculeren blijft leuk :)
mike0001 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:08:
[...]

Of Bran doet een beetje mindfuck met die draak. kan natuurlijk ook nog :)
Het idee dat Bran uiteindelijk een draak "wargt" is zo cool dat het nog best eens zou kunnen uitkomen. Misschien Bran op één draak, Jon op een tweede en Daenerys op Drogon? Of zou Tyrion een klein zadeltje laten maken? :P

Hoe dan ook is Daenerys' verhaal nu zo lang, dat zij en / of haar draken bijna wel een grote rol moeten gaan spelen in de "endgame". Maar op wat voor manier is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
geert1 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:48:
[...]

De Dothraki in schepen krijgen zal inderdaad een hele lastige worden, maar zij geloven wel in de voorspelling dat er ooit een leider op zal staan die de hele wereld overneemt. Dat kan natuurlijk alleen als de Narrow Sea wordt overgestoken. Als zij overtuigd raken dat Daenerys / Drogon die mythische veroveraars zijn, dan zou het kunnen dat ze hun afkeer voor de zee overwinnen. Maar het kan ook zijn dat Daenerys de Dothraki alleen gebruikt om in Essos huis te houden, bijvoorbeeld om de slavensteden te heroveren. Of de Dothraki zijn gewoon weer een obstakel op haar pad waar ze van gered moet worden. Het blijft nog even koffiedik kijken, maar speculeren blijft leuk :)
Wat is het engst, de zee of drie draken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 14-08 11:24
Ik vind vooral nu endgame in zicht komt het verhaal steeds minder spannend worden. Op het begin toen Eddard in seizoen 1 'verdween' was dat echt de klapper. Daarna hadden we nog een aantal van die uitschieters. Maar nu alles in zicht komt met Jon, Daeneris, Bran, Sansa en arya lijkt het er bijna op dat er niets meer kan gebeuren met deze main characters. Dat haalt die spanning weg die ik eerst wel voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:49
Snailerfreak schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:18:
Ik vind vooral nu endgame in zicht komt het verhaal steeds minder spannend worden. Op het begin toen Eddard in seizoen 1 'verdween' was dat echt de klapper. Daarna hadden we nog een aantal van die uitschieters. Maar nu alles in zicht komt met Jon, Daeneris, Bran, Sansa en arya lijkt het er bijna op dat er niets meer kan gebeuren met deze main characters. Dat haalt die spanning weg die ik eerst wel voelde.
En toen gingen er opeens 3/5 neer :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/94/a4/4a/94a44ac9575b374a83f9339db245d2f9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Ik denk dat dat komt omdat het nu 2 seizoenen geen oorlog is, hiervoor was the war of the five kings waarin veel mensen overleden. Ik verwacht dus dat einde dit seizoen en de volgende 2 er weer een oorlog uitbreek en we weer wat hoofdpersonen dood zien gaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:31

Elvhenk

/me hartje GO

hehe

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5yYcNv8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Nnoitra schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:20:
[...]

/Offtopic: Tot en met seizoen 2. Seizoen 3 vond ik -O-
oh, ik ben net in seizoen 3

Ontopic, ik heb het idee dat in ep 4 Ramsay Bolton (weer) iets vreselijks gaat doen (alsof het nog erger kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die gast heeft al drie vreselijke dingen gedaan voor hij heeft ontbeten dus dat zit er dik in inderdaad. Andere obvious voorspellingen: Arya zal zichzelf "a girl" noemen, Tyrion zal wijn drinken, en de High Sparrow zal vrome uitspraken doen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Reacties gelezen over epi03, en opvallend dat niemand iets zegt over het expliciet in beeld brengen van het lijden van de 4 bij de ophanging, tjonge dat lag wel aan de top van mijn tolerantie/wat ik kan hebben, of ja je moet het lachwekkend vinden, wat ik niet vond.

Even over de boeken, er zijn er 5, en 6 en 7 komen nog. Zijn na dit seizoen boeken die uit zijn afgehandeld? Kortom vanaf S7 wordt het voor boekenlezers nog interessanter? Ok boek 6 zat er geloof ik aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
Sjah schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:28:
Reacties gelezen over epi03, en opvallend dat niemand iets zegt over het expliciet in beeld brengen van het lijden van de 4 bij de ophanging, tjonge dat lag wel aan de top van mijn tolerantie/wat ik kan hebben, of ja je moet het lachwekkend vinden, wat ik niet vond.

Even over de boeken, er zijn er 5, en 6 en 7 komen nog. Zijn na dit seizoen boeken die uit zijn afgehandeld? Kortom vanaf S7 wordt het voor boekenlezers nog interessanter? Ok boek 6 zat er geloof ik aan te komen.
Ik heb wel ergere expliciete dingen gezien in GoT. :o Red Wedding en de dood van Oberyn om er maar enkele te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm

De show is nu bijna volledig voorbij de boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:29
Le Enfant! schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:32:
[...]

Ik heb wel ergere expliciete dingen gezien in GoT. :o Red Wedding en de dood van Oberyn om er maar enkele te noemen.
Of een klein meisje wat levend wordt verbrand (Shireen), Best vreemd dat meer mensen vielen over het feit dat Sansa wordt verkracht, dan over Shireen.

Die 4 hebben er iemand voor vermoord om te worden opgehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
Na het vorig seizoen was de serie om en nabij bij met de boeken.
In de boeken was:
* Jon ook net neergeschoten
* Bran in zijn grot aangekomen
* Tyrion in de buurt van de Mereen(nog niet gearriveerd dus)
* Daenerys op Drogon weggevlogen en gevonden door een Khal.
* Arya had net haar zicht weer terug, en is nog in training
* Cersei had net haar walk of shame gehad
* Robert Strong was ten tonele gekomen (in de serie is die naam volgens mij niet genoemd, maar is het meteen al duidelijk dat dit de mountain is)
* Stannis gevangen in een sneeuwstorm in de buurt van Winterfell
* etc. etc.

Veel wat nu in de serie gebeurt is dus ook nieuw voor de boeklezers. Op sommige stukken liep de serie al wat voor (bijvoorbeeld Stannis, Tyrion) en soms nog wat achter (Arya). Sommige verhaallijnen zijn niet te vergelijken in serie, dat geldt bijvoorbeeld voor het hele gebeuren in Dorne met de sandsnakes en het verhaal van Brienne.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Toen shireen had ik wel echt een brok in m'n keel. De dood van oberyn vond ik dan wel heel ziek( in de positieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TheFes schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Na het vorig seizoen was de serie om en nabij bij met de boeken.
In de boeken was:
* Jon ook net neergeschoten
:p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net aflevering 4 gekeken.

Ik word echt per seizoen meer Daenerys fan. Persoonlijk vond ik dit tot nu toe het hoogtepunt van de serie :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Heerlijk die aflevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
absoluut :) en een super einde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13
Toffe aflevering :)
Legers verzamelen zich, er komen nog leuke afleveringen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
Fock wat een aflevering! Jezus wat word er veel klaargezet....dat beloofd wat!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
Eindelijk een stark die een andere stark ziet 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Zeer mooie aflevering die zich toewerkt naar een groot spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Daenerys die de Dothraki slaven voor zich wint. Hopelijk gaat ze nu terug naar Meereen om twee van haar draakjes te halen en de derde ergens onderweg op te vangen. Zou tof zijn als we dit seizoen nog gaan zien dat Daenerys inderdaad Westeros nog gaat zien.

Jon en Sansa die een attack willen op de Boltons. Hopelijk krijgen de Starks weer Winterfell in handen. Jon en Sansa hebben 2000 troepen van de Wildlings. Ze weten nog niet dat ze ook het leger van Arryn achter hun hebben. Gaat nog een leuke veldslag opleveren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markdm
Maar iedereen vergeet het belangrijkste: Tormund <3 Brienne

Maar zelf vond ik het een erg goede aflevering. Emotioneel moment tussen Jon en Sansa, eindelijk wat politieke discussie (en geen niks doen) in Meereen, Daenerys die badass is en Littlefinger die eindelijk in actie komt. Dit seizoen gaat er zo te zien veel gebeuren. Zo goede aflevering dat ik bijna was vergeten dat The Tower of Joy niet terug kwam, volgende aflevering dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:55
Dat einde, damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Goede afleveringen. Een aantal verhaallijnen gaan elkaar vinden nu. Weer een hele week wachten nu om te zien hoe het verder gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Trevor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:18:
Net aflevering 4 gekeken.

Ik word echt per seizoen meer Daenerys fan. Persoonlijk vond ik dit tot nu toe het hoogtepunt van de serie :D
Burning man festival is er niets bij :*)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aangezien alle verhaallijnen op twee na (Ironborn en Oldtown) nu mijlenver voor lopen op de boeken ben ik van mening dat het verbod op boekreferenties en -vergelijkingen flink versoepeld kan worden. Ik zou willen voorstellen dat over alles gediscussieerd kan worden zolang het over iets gaat wat in de serie al aan bod is geweest. Uiteraard ook zolang het de discussie niet gaat overheersen. Discussie hierover graag in het terugkoppeling topic, niet hier; dit is slechts de uitnodiging om daarover te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Misschien ligt het aan mij hoor, maar Yohn Royce doet mij elke keer denken aan een wat dikkere Adriaan van Dis:
Afbeeldingslocatie: http://vignette3.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/a/a9/Bronze_Yohn.jpg/revision/latest?cb=20160424135433
Afbeeldingslocatie: http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2012/10/1/6/20120827093833/media_l_1334076.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ulTimaS op 16-05-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:51
Na dit einde had ik opeens trek in bbq. :Y) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eindelijk een echte Stark-reünie. Tormund/Brienne is het nieuwste hipste duo om te shippen :P Approved by Edd. Mooi ook hoe Margaery alles goed overziet terwijl Loras geknakt is. Idem voor Yara/Theon. In feite zijn het gewoon aanwijzingen dat de zussen sterk genoeg zijn om te gaan voor het grotere geheel terwijl de broers er doorheen zitten. Osha vorige week terug introduceren en dan nu zo de serie uitschrijven vond ik vergelijkbaar met Karsi, die ene milf in Hardhome die na een cheesy line weer opstond als wight. Ramsay mag nog liever gisteren dan vandaag aan zijn eind komen.

LF en Robin was een mooie herintroductie en LF weet iedereen weer meesterlijk te bespelen. In King's Landing gaan ze nu eindelijk een plannetje beramen uit gezamenlijke interesse. Kan niet wachten tot die Sept volledig hardhandig wordt leeggehaald door Frankenmountain. Margaery in lompen ziet er nog steeds damn sexy uit, Dany in Dosh Khaleen outfit toch minder. Maar hoe ze dan uit die brandende tempel loopt was toch wel een combinatie van finale seizoen 1 en Mhysa, Mhysa van seizoen 3. Niks nieuws en hoe komen Daario en Jorah aan olie om die hele tent mee in te smeren zonder dat die khals dat doorhebben? Of dat hout moet zo goed gedroogd zijn dat het meteen vlam vat. Maarja, een kniesoor die erop let hmm? Zeker wat er uit de brandende restanten naar buiten loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:09:
Niks nieuws en hoe komen Daario en Jorah aan olie om die hele tent mee in te smeren zonder dat die khals dat doorhebben? Of dat hout moet zo goed gedroogd zijn dat het meteen vlam vat. Maarja, een kniesoor die erop let hmm? Zeker wat er uit de brandende restanten naar buiten loopt ;)
Dat heeft ze vooraf geregeld met die chick die Daario bijna omlegde lijkt me..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
maratropa schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:50:
[...]

Dat heeft ze vooraf geregeld met die chick die Daario bijna omlegde lijkt me..
Die andere ex-Khaleesi zou ook best kunnen helpen want zat nu in het complot ja. Maar dan nog.. als je een houten vloer + muren compleet in de olie zet ruik je toch onraad als khal's? En niet eens met hun wapens de muren of deuren kapot proberen te maken.. woosh and they are gone. Vond het daarom nogal underwhelming en groot 'been there, done that' gevoel geven. De Jon/Sansa, Yara/Theon, Marg/Loras momenten deden mij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Joosie200 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:54:
[...]

Die andere ex-Khaleesi zou ook best kunnen helpen want zat nu in het complot ja. Maar dan nog.. als je een houten vloer + muren compleet in de olie zet ruik je toch onraad als khal's? En niet eens met hun wapens de muren of deuren kapot proberen te maken.. woosh and they are gone. Vond het daarom nogal underwhelming en groot 'been there, done that' gevoel geven. De Jon/Sansa, Yara/Theon, Marg/Loras momenten deden mij meer.
Wapens? Die mogen ze niet dragen in Vaes Dothrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ulTimaS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Wapens? Die mogen ze niet dragen in Vaes Dothrak.
Zelfs de khals niet? En als Daario er al verrekte weinig van aantrekt.. Maargoed, bij Dany is het nu echt 1 stap naar voren ,2 stappen naar achteren. Ben wel klaar met haar plot in Essos, tijd om Westeros in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Juist de Khals niet.
Die hele regel is zodat de alpha mannetjes elkaar niet vermoorden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
we worden al 5 seizoenen geteased dat dary een keer naar westeros gaat, hopelijk gebeurd het nu op het eind van het seizoen, we zullen nog wel eerst een son of harpys show down krijgen. Ik vind dat tyrion en varys ook minder uit de voeten komen daar.

kijkend naar de teaser van volgende aflevering zal het weer een opbouw aflevering worden, verwacht dat het vanaf aflevering 6 helemaal los gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Joosie200 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:57:
[...]

Zelfs de khals niet? En als Daario er al verrekte weinig van aantrekt.. Maargoed, bij Dany is het nu echt 1 stap naar voren ,2 stappen naar achteren. Ben wel klaar met haar plot in Essos, tijd om Westeros in te nemen.
Het is een "heilige" stad/plaats voor de Dothraki, dus leven ze daar ook naar. Daario is geen Dothraki, maar snapt wel dat hij direct dead meat is als hij een zichtbare wapen bij zich heeft. Maar Daario is Daario niet als hij geen schijt aan de regels heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 16-05-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ulTimaS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Het is een "heilige" stad/plaats voor de Dothraki, dus leven ze daar ook naar. Daario is geen Dothraki, maar snapt wel dat hij direct dead meat is als hij een wapen heeft die direct te zien is. Maar Daario is Daario niet als hij geen schijt aan de regels heeft.
Snap ik, hij hoorde bij de Second Sons en geen Dothraki idd. Vond dat moment dus wel aardig comic relief gehalte hebben wanneer Jorah hem erop wijst. Oh.. *beetje improviseren* men neme een steen en doet wat de Mountain deed naar Oberyn maar als cover-up om geen steekwond zichtbaar achter te laten _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Toch wel een risico dat Daenerys nam vond ik. Ze sluit zichzelf op met degenen die haar kapot willen maken en zet na deze bedreigingen de tent in brand. De kans dat ze dan direct haar nek breken is dan natuurlijk wel aanwezig.

Het lijkt erop dat Daenerys nu direct haar leger heeft uitgebreid en toch maar eens westelijk kan gaan trekken om de nodige onrust te gaan veroorzaken in Westeros.

Vond het een hele sterke aflevering. Toen ik die boot zag was ik even bang dat een aantal kostbare minuten van de aflevering verloren zou gaan aan Gilly en Samwell. Gelukkig was het Theon, geeft wel weer aan wat een hekel ik heb aan de scenes met die twee.

Op het moment dat Osha binnenkomt bij Ramsay wist ik al direct dat ze of een val ging opzetten door vertrouwen te winnen of hem zou proberen neer te steken met dat mes. Het zou veel te makkelijk zijn voor een karakter als Ramsay om op die manier dood te gaan. Dat Osha dood zou gaan of gemarteld zou gaan worden wanneer Ramsay haar voor was, schemerde al aardig door bij het filmen van het mes op tafel.

Ik had serieus verwacht dat Jon al weg zou zijn op het moment dat Sansa aankwam in Castle Black. Niet zien aankomen en leuk om te zien.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Aantal mooie verrassingen. Leuk dat Sansa en Jon eindelijk herenigd zijn, dat had ik niet zo 'snel' verwacht.

- Ik vraag me af hoe de dothraki samen zullen gaan spelen met Denaerys' volgelingen uit Meereen (en haar unsulied). Dat moet toch wel een cultuurclash geven.
- Zou Tyrion de situatie wel onder controle hebben? Ik vraag me af of hij te naïef is, of dat hij een plan heeft dat ik niet overzie. Varys hield zich opvallend stil, ik vraag me af wat dat te betekenen heeft.
- Wat ik niet helemaal snapte is waarom men wilt dat de Tyrells Margaery bevrijden, en niet gewoon de gold cloacks / Lannister soldaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Beste seizoen, dit, nu al.

Die leidster van de weduwes die voor Daenerys knielde, die vertrouw ik niet.

En Ramsay dood (gewenst), nu al, tja zoveel slechterikken om te haten zijn er niet meer, maar ok ik zie hem dit seizoen wel doodgaan.

En wat is er mis met de secenes met Samwell...? Nee, dat geeft even een serene rust, je kan niet de hele epi vuurwerk afsteken. Weet je wie ik trouwens nog eens hoop te zien.. Hot Pie. Was die niet verkocht aan een herbergier om keuken-assistent te spelen?

En, over dat GoT kijken bij daglicht (wat er ook bij mij opvalt smiddags) is niet alles nee. Toch weiger ik echt om die daglicht-sensor weer aan te zetten, dan maar niet hoor, ik veracht dat soort "trucs/hulpjes vd fabrikant".

[ Voor 52% gewijzigd door Sjah op 16-05-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie aflevering, lekker intens. :)

Stannis toch gedood door Brienne, bij die boom. Ben benieuwd wanneer die Ser Jorah Mormont echt volledig verandert in zo'n "water-people''Stone Men-figuur, met zijn schubben greyscale die steeds harder aangroeit.

Die Ramsay is toch wel een echte bad-ass imo...wat een baasje, dat je zulke brieven stuurt.

GoT is goed bezig dit seizoen., ik hoop dat deze serie nog heel lang doorloopt... :o

@Qu3st; thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:24

Qu3st

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:54:
Mooie aflevering, lekker intens. :)

Stannis toch gedood door Brienne, bij die boom. Ben benieuwd wanneer die ene gast echt volledig verandert in zo'n "water-people''-figuur, met zijn schubben die steeds harder aangroeien.

Die Ramses is toch wel een echte bad-ass imo...wat een baasje, dat je zulke brieven stuurt.

GoT is goed bezig dit seizoen., ik hoop dat deze serie nog heel lang doorloopt... :o
Ik denk dat je het hebt over Stone Men, en het hebt over Ser Jorah Mormont die greyscale heeft. Ik ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat hij helemaal eronder zit.

Verder goede aflevering!

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 16-05-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Avalaxy schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:39:

- Wat ik niet helemaal snapte is waarom men wilt dat de Tyrells Margaery bevrijden, en niet gewoon de gold cloacks / Lannister soldaten?
Omdat de gold cloaks onder direct command staan van de koning. Als je dan de gold cloaks op de high sparrow bij de sept afstuurt heb je een clash tussen de koning en het geloof. En dat binnen 1 en dezelfde stad. Dat brengt hommeles met zich mee, koning en gevolg is al niet geliefd door het gewone voetvolk. De high sparrow wel. Ga je dan de gold cloaks gebruiken, dan krijg je dus het volk tegen je als koning. Benut je twee privé-legers dan is het buiten de koning zelf omgegaan als ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Sjah schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:48:
Weet je wie ik trouwens nog eens hoop te zien.. Hot Pie. Was die niet verkocht aan een herbergier om keuken-assistent te spelen?
Wat dacht je van Gendry, volgens mij is hij nog steeds aan het roeien.

Hot pie werkt nog steeds in die keuken en heeft tegen Brienne en Podrick gezegd dat hij met Arya heeft gereisd. (en ook een mooiere direwolf broodje gemaakt) Dit was in S04E07

[ Voor 26% gewijzigd door ulTimaS op 16-05-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
markdm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:28:
Maar iedereen vergeet het belangrijkste: Tormund <3 Brienne
Haha dat was echt een schitterende scene _/-\o_

Het is wel leuk om te zien dat overal de legers worden gemobiliseerd:
- Daenerys haalt de grootste cavalry even op in Dosh blabla, leuke aanvulling voor haar sterke infanterie.
- Jon krijgt ten wil en dank een Wildling leger in zijn schoot geworpen (gewend aan kou, dus niet zo makkelijk te slopen als Stannis), en ongetwijfeld zal Littlefinger zich op een of andere wijze bij de Starks voegen.
- Tyrell gaat knokken met de kerk, ik verwacht dat Lannister vervolgens de zwakste van deze twee afmaakt en (tijdelijk) de absolute macht naar zich toe trekt.
- Dorne bleef buiten beeld, maar is ook in staat om ten strijde te trekken.

Dit gaat nog leuk vuurwerk als gevolg hebben. Nog 1 á 2 aflevering om de legers op de plek te krijgen en dan krijgen we weer goede grootschalige actiescènes. Wat ik nog wel mis zijn de Walking Dead, met een beetje geluk gaan die langzaamaan de hoofddreiging worden (zijn tof zijn als ze de Wall weten neer te halen en het noorden intrekken). :9~
ulTimaS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:59:
[...]
Hot pie werkt nog steeds in die keuken en heeft tegen Brienne en Podrick gezegd dat hij met Arya heeft gereisd. (en ook een mooiere direwolf broodje gemaakt) Dit was in S04E07
Ik vermoed dat Hot Pie stiekem de reïncarnatie van Azor Ahai is :+

[ Voor 12% gewijzigd door Drumatiko op 16-05-2016 17:17 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Pagina: 1 ... 106 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic