[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Spike_wolf schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:20:
De afkomst van Jon is nu min of meer 100% zeker :)

Ik ben wel heel benieuwd naar wat er gebeurde toen Ned Bran's stem leek te horen. De three Eyed Raven was redelijk resoluut dat het verleden vast staat, de inkt is opgedroogd...
Ja idd. Hij kapte het wel erg snel af.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Spike_wolf schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:20:
De afkomst van Jon is nu min of meer 100% zeker :)

Ik ben wel heel benieuwd naar wat er gebeurde toen Ned Bran's stem leek te horen. De three Eyed Raven was redelijk resoluut dat het verleden vast staat, de inkt is opgedroogd...
Zou toch wel redelijk vet zijn als het verleden niet vast stond en Bran in een flashback voor de executie van zijn vader in Joffrey ofzo wargt en daarmee zijn leven red en het hele verhaal verandert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Zeror schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:08:
Net aflevering 3 gezien.

Ik heb wel een vermoeden waarom Jon Snow Castle Black verlaat. Moesten de mannen die veroordeeld werden tot de Night's Watch daar niet blijven tot hun dood. Jon Snow is die fase voorbij, dus zijn watch is dus voorbij in theorie. Ben benieuwd of dit nog zo te spraken komt.
Dit hebben ze toch ook duidelijk gezegd de vorige aflevering? Dat hij nu 'vrij' is van Castle Black gezien zijn dood.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Famous schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:00:
[...]

Dit hebben ze toch ook duidelijk gezegd de vorige aflevering? Dat hij nu 'vrij' is van Castle Black gezien zijn dood.
Heb ik even gemist denk....

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:29
Zeror schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:15:
[...]

Heb ik even gemist denk....
Laatste zin van deze episode
spoiler:
Jon: you (edd) have castle black, my watch has ended

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aww Aria geen Blind Fury meer ze begon het net te leren, ze was wel badass als blinde hobo :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 17:04
Leuke aflevering! Vroeg me wel 2 dingen af:

- Ned Stark was toch ongeveer 10-15 jaar jonger bij de Battle of the Trident, dan in seizoen 1? Ik had dan wel verwacht/gehoopt dat ze Sean Bean weer zouden gebruiken. Deze Ned Stark lijkt nog veel jonger.
- Arya noemde niet alle leden van haar lijstje. Zou dat iets betekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik snap waarom een opbouw aflevering nodig is verder maar god wat een saai uur zeg. Moest me er echt doorheen slaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
mark-k schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Zou toch wel redelijk vet zijn als het verleden niet vast stond en Bran in een flashback voor de executie van zijn vader in Joffrey ofzo wargt en daarmee zijn leven red en het hele verhaal verandert :+
Mij lijkt dit niks. Het zou veel dingen kunnen overcompliceren en misschien kunnen gaan lijken op een snelle manier voor de schrijvers om de touwtjes aan elkaar te knopen.

Over Bran (theorie)
spoiler:
Er gaat op Reddit de theorie dat mensen Bran daadwerkelijk een beetje kunnen horen. Zo zou aerys (mad king) gefluister hebben gehoord van Bran. Hiervan werd hij gek en daardoor zou hij dan Rickon Richard hebben verbrandt. Hiermee zou dan uiteindelijk ook Roberts rebellion zijn begonnen na de kidnapping van Lyanna Stark.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
mobstaa schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:48:
[...]

Mij lijkt dit niks. Het zou veel dingen kunnen overcompliceren en misschien kunnen gaan lijken op een snelle manier voor de schrijvers om de touwtjes aan elkaar te knopen.

Over Bran (theorie)
spoiler:
Er gaat op Reddit de theorie dat mensen Bran daadwerkelijk een beetje kunnen horen. Zo zou aerys (mad king) gefluister hebben gehoord van Bran. Hiervan werd hij gek en daardoor zou hij dan Rickon hebben verbrandt. Hiermee zou dan uiteindelijk ook Roberts rebellion zijn begonnen na de kidnapping van Lyanna Stark.
Rickon?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
segil schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:15:
Leuke aflevering! Vroeg me wel 2 dingen af:

- Ned Stark was toch ongeveer 10-15 jaar jonger bij de Battle of the Trident, dan in seizoen 1? Ik had dan wel verwacht/gehoopt dat ze Sean Bean weer zouden gebruiken. Deze Ned Stark lijkt nog veel jonger.
- Arya noemde niet alle leden van haar lijstje. Zou dat iets betekenen?
Ik weet haar oorspronkelijke lijst niet, maar volgens mij is de rest dood.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
mobstaa schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:48:
Over Bran (theorie)
spoiler:
Er gaat op Reddit de theorie dat mensen Bran daadwerkelijk een beetje kunnen horen. Zo zou aerys (mad king) gefluister hebben gehoord van Bran. Hiervan werd hij gek en daardoor zou hij dan Rickon hebben verbrandt. Hiermee zou dan uiteindelijk ook Roberts rebellion zijn begonnen na de kidnapping van Lyanna Stark.
spoiler:
Het idee is er ook dat Bran het geluid zal zijn die de Starks naar de direwolfs geleid heeft en dat hij probeert in het verleden in Hodors hoofd te komen en dat daardoor Hodor stom geworden is. Zelf hoop ik niet dat dit klopt, ik hou niet echt van zulke time travel paradoxen omdat die gaten in het verhaal creëren en honderden vragen oproepen van "waarom heeft hij dat niet gedaan, waarom heeft hij dat niet tegen gehouden, waarom is dat niet gebeurt, hoe kan de loop ontstaan zijn, hoe kan dit gebeurt zijn etc."
spoiler:
Hij zal Richard Stark bedoelen, de middelste broer van de Starks, achter Brandon en voor Eddard, die voor Roberts rebellion door de mad king vermoord is. Hij is echter niet in de show genoemd.

[ Voor 17% gewijzigd door markdm op 09-05-2016 21:06 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
miicker schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:00:
[...]

Ik weet haar oorspronkelijke lijst niet, maar volgens mij is de rest dood.
Nee toch?

- Ilin Payne (tijdje niet gezien)
- Melisandre
- Beric Dondarrion (twijfelgeval aangezien hij een Jon Snowtje deed)
- Thoros of Myr

Ik denk dat drie daarvan (voorlopig) niet terugkomen en ze daar de aandacht niet op willen vestigen. Wat Melisandre betreft, daarmee zijn ze in het proces om haar opnieuw neer te zetten als 'changed woman' dus dat werkt dan mogelijk verwarrend.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dr. Strangelove schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:05:
[...]

Nee toch?

- Melisandre
- Thoros of Myr

Ik denk dat drie daarvan (voorlopig) niet terugkomen en ze daar de aandacht niet op willen vestigen. Wat Melisandre betreft, daarmee zijn ze in het proces om haar opnieuw neer te zetten als 'changed woman' dus dat werkt dan mogelijk verwarrend.
Weet je zeker dat dat het lijstje uit de serie is? Kan me niet herinneren dat die op de lijst stonden namelijk.

Edit: Je hebt gelijk, dit lijstje vond ik (uit de serie, stond ook een boek lijstje met een stel namen dat ik niet kende):

Joffrey Baratheon - Dead former king and all around asshat.
Cersei Lannister - Mother of Joffrey and overall manipulative bitch.
Walder Frey - Betrayer of Robb and orchestrated the murder of Robb & Catelyn.
Meryn Trant - Member of the Kingsguard whom Arya blames for the death of Syrio Forel
Tywin Lannister - Head of house Lannister, father of Cersei and Jaime.
Mellisandre (the Red Woman) - Stannis' influential cohort, wanted to kill Gendry for blood magic.
Beric Dondarrion - Leader of the Brotherhood Without Banners, sold Gendry out to Mellisandre.
Thoros of Myr - Member of the Brotherhood Without Banners, sold Gendry out to Mellisandre.
Ilyn Payne - Executioner ("King's Justice") who beheaded Ned Stark.
Gregor Clegane (The Mountain) - Knight who works for house Lannister.
Sandor Clegane (The Hound) - Former servant of house Lannister.

[ Voor 43% gewijzigd door mark-k op 09-05-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Dr. Strangelove schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:05:
[...]

Nee toch?

- Melisandre
- Thoros of Myr

Melisandre, Beric en Thoros hebben nooit op het lijstje gestaan heeft Arya van het lijstje af gehaald, zowel in de show als in de boeken niet.

bron: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Arya_Stark

-edit-
Op reddit stond dat ze Ilyn Payne van het lijstje af gehaald hadden omdat de acteur kanker had, bovendien was het niet zo'n cruciale persoon van de lijst voor het verhaal.

[ Voor 18% gewijzigd door markdm op 09-05-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

markdm schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:09:
[...]

Melisandre, Beric en Thoros hebben nooit op het lijstje gestaan, zowel in de show als in de boeken niet.

bron: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Arya_Stark

-edit-
Op reddit stond dat ze Ilyn Payne van het lijstje af gehaald hadden omdat de acteur kanker had, bovendien was het niet zo'n cruciale persoon van de lijst voor het verhaal.
Uit jouw eigen genoemde bron:
For a while, Arya added the Red Woman, Beric Dondarrion, and Thoros of Myr to her list, because she was upset the Brotherhood Without Banners let Melisandre take Gendry away. She later phased them out of her list, presumably because they didn't do anything remotely near what other people in the list had done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
mark-k schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:14:
[...]

Uit jouw eigen genoemde bron:

[...]
Fack verkeerd gezegd ja, dacht dat ze er momenteel en voor de laatste keer niet op stonden, verkeerde geschreven. Stom van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

markdm schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:16:
[...]

Fack verkeerd gezegd ja, dacht dat ze er momenteel en voor de laatste keer niet op stonden, verkeerde geschreven. Stom van me.
Kan gebeuren. Maar het lijstje is nu dus maar 3 namen lang, de rest is of dood of vergeven oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
spoiler:
Hij zal Richard Stark bedoelen, de middelste broer van de Starks, achter Brandon en voor Eddard, die voor Roberts rebellion door de mad king vermoord is. Hij is echter niet in de show genoemd.
Inderdaad. Die bedoelde ik:)

spoiler:
Dit is de theorie die ik las op Reddit:https://www.reddit.com/r/..._mad_king_and_everything/

"From S6E3, Bran realizes that others can hear him during the visions from the past, but doesn't understand that they cannot fully understand him.
He attempts to reason with King Aerys when shown a vision of him.
The King only hears whispers, and is driven mad by it.
Bran tries to fix this, however makes it worse.
Mad King Aerys burns Bran's grandfather alive while Bran frantically tries to stop him.
All he hears is whispers.
Bran sets the events of the show in motion."

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een post die volledig in spoiler tags staat is hier niet de bedoeling. Daarvoor is het spoiler topic!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
De laatste 2 seizoenen zijn (in mijn ogen) van een ongekende saaiheid in vergelijk tot 1-4. Ik weet niet wat de rest hiervan vindt maar ik ben die hele verhaallijn van Ramsey behoorlijk zat aan het worden. Normaal gesproken kijk ik elke week de nieuwste aflevering maar als dit zo doorgaat spaar ik ze wel op om er in een paar avondjes van af te zijn. De eerste vier seizoenen 3 keer gekeken, seizoen 5 vorige week bij gebrek aan beter en om te kijken of ik wat hints had gemist.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:52
Ohh zou The Hound dan misschien toch nog leven en krijgen we een gevecht tussen de Clegane broers? Misschien iets met vuur zodat Sandor zich kan wreken op zijn broer.

Gebaseerd op het feit dat Arya geen slaag kreeg bij vragen over hem :) En nee ik heb de boeken niet gelezen.

(Weet dus niet of dit mag aangezien mijn theorie met Arya die Meryn Trant killed ala Oh ren shi (Kill Bill) een tijdje geleden weg gemod is. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:39

SomerenV

It's something!

cbr600f4i schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:34:
De laatste 2 seizoenen zijn (in mijn ogen) van een ongekende saaiheid in vergelijk tot 1-4. Ik weet niet wat de rest hiervan vindt maar ik ben die hele verhaallijn van Ramsey behoorlijk zat aan het worden. Normaal gesproken kijk ik elke week de nieuwste aflevering maar als dit zo doorgaat spaar ik ze wel op om er in een paar avondjes van af te zijn. De eerste vier seizoenen 3 keer gekeken, seizoen 5 vorige week bij gebrek aan beter en om te kijken of ik wat hints had gemist.
Ik vind seizoen 6 tot nu toe juist erg sterk. 2 afleveringen flinke vaart erin, nu een wat rustigere, maar steeds meer puzzelstukjes beginnen op hun plek te vallen wat alles erg interessant houdt. Ramsay vind ik nog steeds leuk om te zien, voornamelijk omdat ie nogal een ongeleid projectiel is.

Seizoen 5 vond ik persoonlijk ook niet saai, al was die wel een stuk rustiger. Vooral veel opbouw, met tussendoor af en toe wat gruwelijke (in positieve zin) scenes. Nu lijkt die opbouw zijn vruchten af te werpen en vervolgen veel personages hun pad weer langzaamaan.

spoiler:
Is Leana bij de Tower of Joy trouwens aan het bevallen? Daar lijkt het namelijk wel heel erg op. Bewakers bewaken de toren, Reagar (of hoe je het ook schrijft) is dood, dus iets in die toren is dermate belangrijk dat ze hun leven op het spel willen zetten. Daarna hoor je een vrouw gillen/schreeuwen, maar geen noodkreet. En het is ook perfect. Ned is helemaal alleen daar (de rest is dood) dus niemand die het weet als Leana een kind gekregen blijkt te hebben. En wie is dat kind? De niet zo dode Jon Snow?

[ Voor 18% gewijzigd door SomerenV op 09-05-2016 23:01 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13
cbr600f4i schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:34:
Dit vond ik inderdaad heel erg bij seizoen 5, maar ik moet zeggen dat seizoen 6 tot nu toe weer aardig de vaart erin houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Is de high sparrow ooit met ontblood bovenlijf te zien geweest? Er is een uitgebreide theorie dat howland reed de high sparrow is en dan zullen er nog littekens te zien moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Alvanosa schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:40:
[...]

Dat is overigens al wel weer lang geleden. :'(
De serie is ultra braaf geworden wat naakt en sex betreft. Ik dacht er nog aan bij de scene met daenerys waar haar jurk werd afgerukt, als zoiets in de eerste 2 series gebeurde zou je haar full nude in beeld krijgen... Nu zie je alleen lafjes haar rug.
Ribbon schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:12:
Dat Jon Snow nu ook naar Winterfell gaat mag ook wel duidelijk zijn:
  • Motief: Rickon gevangen genomen, Sansa geterroriseerd en Rob vermoord (ellende in de toekomst, heden en verleden).
Motieven zijn er wel maar behalve dat Rob vermoord is weet John helemaal niets van Rickon en Sansa af?

De theorie dat de Umbers moedwillig een Stark inleveren ivm een sneaky plannetje staat me wel aan maar lijkt me wel vergezocht. De kans dat Ramsey een Stark gelijk vermoord of op zijn minst gaat martelen lijkt me 100%, een vrouw aan hem uitleveren staat ook garant voor verkrachting. Lijkt me nogal een vreemde actie om zoiets met voorbedachte rade doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Chaoss op 10-05-2016 00:12 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Spooksel

Spooksel!

Mx. Alba schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:45:
[Mbr]Een post die volledig in spoiler tags staat is hier niet de bedoeling. Daarvoor is het spoiler topic![/]
Nofi, maar hij maakt geen spoilers over de serie of over die boeken (waarvoor het spoiler topic is). Hij post enkel een puur theoretische gedachte over Bran en het effect dat zijn roep in een flashback lijkt te hebben!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

1- naakt kost minder voor een onbekend actrice (geld nodig) dan een ondertussen bekende
2- naakt is handig om mensen te trekken (Beetje pun intended)
3- de mensen kijken al

De nadelen van 1 wegen niet meer op tegen 2x3.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Emilia Clarke had al aangegeven niet meer continue full frontal te willen worden neergezet omdat ze graag gezien wil worden als iemand die ook nog kan acteren ipv enkel een pretty face with a nice rack zeg maar :P
Malt007 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:42:
Is de high sparrow ooit met ontblood bovenlijf te zien geweest? Er is een uitgebreide theorie dat howland reed de high sparrow is en dan zullen er nog littekens te zien moeten zijn.
Hmm, zelfs in de flashback leek hij wel iets ouder dan Eddard... maar qua leeftijd (70er) is hij nu _veel_ ouder dan Eddard geweest zou zijn. Ik denk niet dat het hem is.

[ Voor 18% gewijzigd door Spooksel op 10-05-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ze is trouwens wel wat dikker geworden, of ligt dat aan mij? (niet dat ik het erg vind hoor, begrijp me niet verkeerd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Spooksel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:03:
[...]

Nofi, maar hij maakt geen spoilers over de serie of over die boeken (waarvoor het spoiler topic is). Hij post enkel een puur theoretische gedachte over Bran en het effect dat zijn roep in een flashback lijkt te hebben!
Dan hoort het dus niet in spoiler tags. Het punt is dat een hele post "op zwart" niet de bedoeling is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik ben benieuwd naar wat er bij de Watch gaat gebeuren. Jon heeft een prima opleiding gehad tot leider, in Winterfell. Nu moet de hele Watch opeens vallen onder Edd? Die heeft het tot schildknaap geschopt voor hij bij de Watch kwam en is opgegroeid in een armoedig huis.(House Tollet) Daarna weinig inspirerend leiderschap geoefend of getoond. Ben benieuwd hoe Tormund dat gaat opvatten.

Daenerys in Vaes Dothrak bij de Dosh Khaleen gaat nog leuk worden. Flinke cultuurschok voor beide zijden, hoewel ze dat allemaal zelf zagen aankomen. Hoe gaat ze daar wegkomen en hoeveel levens gaat dat kosten? Drogon zal nog wel een verschijning maken en ik denk niet dat die op de hoogte is van de regels omtrent geen bloed mogen vergieten daar...

Wel leuk dat er wat meer terugkijken in zat. Er is een rijke historie die vrij kort voor S01 ligt die veel beter de houding van de verschillende Huizen richting elkaar uitlegt. En terugkijken is natuurlijk veel leuker dan dat iemand even vertelt hoe het zat.

Het lijstje van Arya a girl hecht ik niet te veel waarde aan. Ze moest al leren liegen tot niemand meer wist of het nu de waarheid was of niet. Wat je in deze aflevering ook terugzag aan het aantal broers dat ze zei dat Arya had. Ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren met haar verhaallijn. Faceless Men hebben geen eigen drijfveer om wraak te zoeken ofzo namens de personen wie ze waren. Dus als ze haar opleiding echt goed doet, wat moet ze dan gaan betekenen?

De gevangenneming van Rickon kwam echt uit de lucht vallen. Zeker jammer van de Direwolf. Komt Ramsey wel goed uit om nog druk op loyale volgelingen van de Starks te zetten.

Wat betreft alle theorieën over Brandon en het verleden kunnen beïnvloeden, ik hoop dat dat niet het geval zal blijken te zijn. Zodra er een vorm van tijdreizen bij komt kijken is de grondslag voor bijna alle beslissingen opeens weg. Want als je het verleden aan kunt passen is er geen reden meer om risico's te vermijden. Laat gewoon keer op keer een scenario uitspelen en ga pas verder als de uitkomst bevalt...

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 19-09 16:45
Zoals ik het zie willen de Umbers het leger van de Boltons uit Winterfell hebben zodat ze in het veld ingemaakt kunnen worden. Volgens mij was niemand in het noorden fan van de Boltons en Ramsay is alleen maar erger. Wat Jon gaat doen is voor mij nog een raadsel. Wellicht gaat hij de Wildlings leiden, want ik denk toch zijn rol wel op en of rond The Wall zal zijn.

Gave scene met The sword of the morning in de laatste aflevering! Ook ben ik benieuwd wat de High Sparrow met King Tommen van plan is. Hij was hem duidelijk aan het inpalmen. En Arya lijkt dan eindelijk bijna klaar met haar training! Let the killing begin ;).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
Gave aflevering!

Eindelijk de Tower of Joy flashback.
Ik zou het inderdaad ook jammer vinden als Bran dingen kond veranderen aan het verleden. Dat zou het verhaal nog ingewikkelder maken.

Ik moet wel zeggen dat alleen het verhaal van Jon en Arya nog interessant zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Chaoss schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:59:
[...]

De serie is ultra braaf geworden wat naakt en sex betreft. Ik dacht er nog aan bij de scene met daenerys waar haar jurk werd afgerukt, als zoiets in de eerste 2 series gebeurde zou je haar full nude in beeld krijgen... Nu zie je alleen lafjes haar rug.
Zeg dat maar tegen Cercei tijdens haar walk of shame van afgelopen seizoen. Genoeg naakt daar gezien.
En ook einde van S06E01, alhoewel dat wellicht niet het naakt was waar jij op hoopte ;)

Het verhaallijn wordt grimmiger/serieuzer, minder plek voor leuke dingetjes zoals een bordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alleen bij Cersei was het ook al zo dat er een double gebruikt werd waar haar hoofd op gefabriceerd werd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Spooksel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:05:
Emilia Clarke had al aangegeven niet meer continue full frontal te willen worden neergezet omdat ze graag gezien wil worden als iemand die ook nog kan acteren ipv enkel een pretty face with a nice rack zeg maar :P
Volgens mij is nooit bevestigd dat Emelia Clarke dat was, maar alleen dat 't "een vrouwelijke actrice" was. Dat we sinds dat moment haar nooit meer uit de kleren hebben gezien spreekt op zich wel boekdelen verder…

Gelukkig hebben we Carice nog.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Trevor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:29:
Alleen bij Cersei was het ook al zo dat er een double gebruikt werd waar haar hoofd op gefabriceerd werd.
Precies! Ze was namelijk zwanger tijdens de opnames :)

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 19-09 13:34
CyBeR schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:41:
[...]

Volgens mij is nooit bevestigd dat Emelia Clarke dat was, maar alleen dat 't "een vrouwelijke actrice" was. Dat we sinds dat moment haar nooit meer uit de kleren hebben gezien spreekt op zich wel boekdelen verder…

Gelukkig hebben we Carice nog.
Het is dus niet Emilia Clarke,want die is sinds die geruchten nog wel uit de kleren geweest. Die bad scene met Daario(die oude zelfs nog) die wat hoofden bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Het is dus niet Emilia Clarke,want die is sinds die geruchten nog wel uit de kleren geweest. Die bad scene met Daario(die oude zelfs nog) die wat hoofden bracht.
Ze heeft wel aangegeven dat ze naast het vrouwlijke naakt ook meer mannelijk naakt wil zien. Nu zat Jon na zijn herrijzenis ook heel netjes met een been opgetrokken om maar niets te laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Fly-guy schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:10:
[...]

Ze heeft wel aangegeven dat ze naast het vrouwlijke naakt ook meer mannelijk naakt wil zien. Nu zat Jon na zijn herrijzenis ook heel netjes met een been opgetrokken om maar niets te laten zien...
Mja die was toch te klein om te laten zien blijkbaar. :Y)

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Alvanosa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Mja die was toch te klein om te laten zien blijkbaar. :Y)
Dat zal het zijn ja :) Niet dat ik het erg vond, miste er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waar blijft de Ironborn. What is hype may never die.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:16

npolm

P8

Misschien mis ik iets, maar wat is er met die 'Tower of Joy'? Mis het even he-le-maal geloof ik??
Als ik Google, vrees ik spoilers uit de boeken etc..

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

polm85 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:25:
Misschien mis ik iets, maar wat is er met die 'Tower of Joy'? Mis het even he-le-maal geloof ik??
Het is ook uit de boeken, volgens mij hebben ze het er in de show niet over gehad. Of misschien genoemd, maar geen aandacht aan besteedt.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 10-05-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Daar bevind zich de zuster van Ned Stark, Lyanna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
Flashback gedeelte.
Waarbij Eddard z'n zus komt redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Rustig blijven kijken, wordt het vast duidelijk.
De tower of joy is, voor zover ik weet, de toren die we zagen in de laatste aflevering waarbij Bran naar de jeugd van zijn vader keek. Wat daar gebeurd is zal wel duidelijk worden, duidelijk is wel dat het iets met de zus van Ned Stark te maken heeft, gezien de vraag waar zijn zus was aan een van de bewakers.

En inderdaad zeker niet gaan zoeken, dan weet je waarschijnlijk al wat we de volgende keer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Goeie uitleg, alleen wel met wat achtergrond informatie uit de boeken, maar geen echte spoilers.
YouTube: Game Of Thrones Season 6 Jon Snow R+L=J and Tower of Joy Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
  • Laatst online: 02-09 14:15
Dr. Strangelove schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:44:

Maar wat hij daarna met Lady Walda en haar baby flikte... dude. Wij hebben sinds zes maanden zelf zo'n wurm thuis en dat was even slikken.

Als Ramsay uiteindelijk het loodje legt gaat er hier een flesje open :P
ben ook heel benieuwd wat vrouwlief straks ervan vind... onze worm is nu net 2 maand en vrouw is bijna bij eind season 5 dus straks samen season 6 kijken (voor mij dus opnieuw kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

ulTimaS schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:30:
[...]
Of misschien genoemd, maar geen aandacht aan besteedt.
Dacht ik ook, aan dat gevecht en bijv Sword of Morning is hier en daar in de show wel gerefereerd, maar details hebben we nooit gehoord ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
gekko90 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:36:
[...]

ben ook heel benieuwd wat vrouwlief straks ervan vind... onze worm is nu net 2 maand en vrouw is bijna bij eind season 5 dus straks samen season 6 kijken (voor mij dus opnieuw kijken)
Nou ja, hopelijk heb jij geen oudere psychopatische bastaard zoon ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
  • Laatst online: 02-09 14:15
gelukkig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

Crahsystor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:59:
Het lijstje van Arya a girl hecht ik niet te veel waarde aan. Ze moest al leren liegen tot niemand meer wist of het nu de waarheid was of niet. Wat je in deze aflevering ook terugzag aan het aantal broers dat ze zei dat Arya had.
Dat is ook mijn interpretatie, zeker omdat ze hierna haar zicht terug krijgt, alsof ze de volgende fase van haar training in gaat.
Deze Wiki is gebaseerd op de serie (toevallig in dit geval wel met info uit de boeken, maar omdat het over een flashback gaat niet echt een spoiler vind ik - voor de zekerheid maar wel in tags gezet):

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Crahsystor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:59:
Ze moest al leren liegen tot niemand meer wist of het nu de waarheid was of niet. Wat je in deze aflevering ook terugzag aan het aantal broers dat ze zei dat Arya had.
Dat was niet echt liegen ...

She had one sister, Sansa, and four brothers.
<klap>
Three brothers. Robb, Bran, Rickon.
And a half-brother Jon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:05
Goner schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Dat was niet echt liegen ...

She had one sister, Sansa, and four brothers.
<klap>
Three brothers. Robb, Bran, Rickon.
And a half-brother Jon.
Maar dat zou ook fout zijn toch als Jon niet van Ned is? Dan is het geen half broer maar een neef. Al weet 'a girl' dat natuurlijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 10-05-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Bartske schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:21:
[...]

Maar dat zou ook fout zijn toch als Jon niet van Ned is? Dan is het geen half broer maar een neef. Al weet 'a girl' dat natuurlijk niet.
Maar dat weet zij toch niet of dit waar is of niet? Dus ze liegt niet en als ze loog kreeg ze een klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Terranova schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Dat was afaik al opgenomen toen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Alvanosa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:22:
[...]
Maar dat weet zij toch niet of dit waar is of niet? Dus ze liegt niet en als ze loog kreeg ze een klap.
Nou ja liegen ... ze noemt Jon een broer en dat is hij in ieder geval niet, hij is een bastaard (van wie weten we nog niet). En dus wordt ze gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Goner schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:36:
[...]

Nou ja liegen ... ze noemt Jon een broer en dat is hij in ieder geval niet, hij is een bastaard (van wie weten we nog niet). En dus wordt ze gecorrigeerd.
Maar het is ook geen volbloed broer, het is een half broer aangezien ze zeker weet dat Catelyn niet zijn moeder is, maar wel denkt dat Eddard zijn vader is.

Tenminste zo interpreteer ik dat, stel dat hij de zoon is van L en R dan weet zij dat nu op dit moment niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
Vandaag dit gevonden, wellicht handig voor een paar mensen hier :)
A free Google Chrome plug-in
that changes every Game of Thrones spoiler
into a scene from Friends.
http://friendsofthrones.com/

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn gevoel zagen we aardig wat shots waarin Joffrey op de troon zat, maar van Tommen heb ik dat eigenlijk al lang niet meer gezien. Wat zou daar de achterliggende gedachte van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:31:
Voor mijn gevoel zagen we aardig wat shots waarin Joffrey op de troon zat, maar van Tommen heb ik dat eigenlijk al lang niet meer gezien. Wat zou daar de achterliggende gedachte van zijn?
Robert Baratheon zag je ook nooit op de Iron Throne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:00

qless

...vraag maar...

Die Throne zit verschrikkelijk slecht....

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat zou daar de achterliggende gedachte van zijn?
Toen de troon met Robert of Jofrrey (Ned zelfs, herinner ik me) erop vaak in beeld was, was er een berg volk in King's Landing en veel scenes speelden in de Red Keep ... daarna verplaatste de actie zich nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Hij heeft weinig om te regeren aangezien hij onder de duim zit bij die reli-gekkies. Is drukker met het redden van moeder en vrouw dan het daadwerkelijk leiden van 'zijn' Empire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

En ik gok dat Joffrey het gewoon leuk vond om erop te zitten, egotripper dat hij was :P

Tommen is wat dat betreft veel meer bescheiden en draagt zijn koningschap veel minder uit. Het was nooit de bedoeling dat hij koning zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
Robert hield zich nooit bezig met troon zaken maar meer met jagen. Bij Tommen was het vooral Tywin die regeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Trouwens, het was ook weer ff prachtig gedaan hoe Lady Olenna ff Cercei pwnde door even haarfijn uit te leggen hoe zij vooral _niet_ de grote koningin is, maar haar kleindochter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 20:31
Ik vond de small council scene ook mooi. Je ziet dat de oom van Cercei ineens ballen heeft nu Tywin er niet meer is.
Ik hoop trouwens niet dat ze nu de spionnen netwerk van die kale over hebben genomen. Zou te makkelijk zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Russel88 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:29:
Ik hoop trouwens niet dat ze nu de spionnen netwerk van die kale over hebben genomen.
Alleen de tak in King's Landing zo te zien, rest van netwerk is nog intact aangezien Varys toezegt om in de slavensteden z'n vogeltjes aan het werk te zetten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 19-09 16:45
Overigens vind ik dat Davos wel wat meer credits verdient! Deze altijd jofele onionknight heeft door het overhalen van Melisandre er toch maar voor gezorgd dat we Jon Snow terug hebben. En als Jon Snow straks ervoor zorgt dat de wereld wordt gered van wie dan ook dan hebben we dat indirect aan Davos te danken! :)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Goner schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Alleen de tak in King's Landing zo te zien, rest van netwerk is nog intact aangezien Varys toezegt om in de slavensteden z'n vogeltjes aan het werk te zetten ..
Ik denk dat Varys bedoelt dat hij in de slavensteden bezig is om een nieuw netwerk van vogeltjes op te bouwen. Het zijn voornamelijk weeskinderen volgens mij die hij recruit en die moet hij gewoon weer binnenhalen in de slavensteden.

Wat je Qyburn zag doen in Kings Landing was inderdaad gewoon letterlijk zijn bestaande netwerk paaien en overnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Spooksel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat Varys bedoelt dat hij in de slavensteden bezig is om een nieuw netwerk van vogeltjes op te bouwen. Het zijn voornamelijk weeskinderen volgens mij die hij recruit en die moet hij gewoon weer binnenhalen in de slavensteden.

Wat je Qyburn zag doen in Kings Landing was inderdaad gewoon letterlijk zijn bestaande netwerk paaien en overnemen :)
Maar Cersei wil ze overal hebben, wat dus lastig kan gaan worden. Daarnaast denk ik ook dat de vogeltjes nog altijd in contact zijn met Varys en ze dus valse informatie kunnen doorspelen aan Qyburn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Mogelijk, Varys had/heeft natuurlijk een netwerk door heel Westeros heen. Qyburn heeft twee opties, het netwerk van Varys verder proberen over te nemen of gewoon 'nieuwe volgeltes' zoeken in de andere delen van het continent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Spooksel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:26:
Trouwens, het was ook weer ff prachtig gedaan hoe Lady Olenna ff Cercei pwnde door even haarfijn uit te leggen hoe zij vooral _niet_ de grote koningin is, maar haar kleindochter :P
Voor nu...denk ik.
Ik verwacht dat de council nog wel een prijs gaat betalen voor hun handelswijze. ik verwacht dat Cersei full on war gaat uitvechten met iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Spooksel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:53:
[...]
Ik denk dat Varys bedoelt dat hij in de slavensteden bezig is om een nieuw netwerk van vogeltjes op te bouwen.
Volgens mij heeft hij daar al vogeltjes ... hij wist bijv. al heel vroeg dat Daenerys leefde en draken had en liet zelfs een brief (van Robert) bezorgen bij Jorah Mormont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 19-09 18:21
KillerAce_NL schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Voor nu...denk ik.
Ik verwacht dat de council nog wel een prijs gaat betalen voor hun handelswijze. ik verwacht dat Cersei full on war gaat uitvechten met iedereen.
Dat verwacht je omdat je dat wilt zien. Wat onzer aller gehate schrijver voor ons in petto heeft zal wel weer iets heel anders zijn :')

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Goner schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:03:
[...]

Volgens mij heeft hij daar al vogeltjes ... hij wist bijv. al heel vroeg dat Daenerys leefde en draken had en liet zelfs een brief (van Robert) bezorgen bij Jorah Mormont.
Jorah Mormont was zijn vogeltje in het kamp van Dany :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Varys komt zelf oorspronkelijk ook uit Essos daar heeft hij ook een heel netwerk. Het contact met Jorah verliep inderdaad ook via hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Spooksel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:09:
[...]
Jorah Mormont was zijn vogeltje in het kamp van Dany :)
Uiteraard, maar het contact verliep via andere vogeltjes ... (alleen had Jorah feilloos door dat het pardon dat hij kreeg voor z'n bewezen diensten, betekende dat ze Daenerys gingen vermoorden)

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 10-05-2016 16:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

qless schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:08:
Die Throne zit verschrikkelijk slecht....
Tommen mag er ook niet zitten he:
Afbeeldingslocatie: https://madovermarketing.files.wordpress.com/2015/06/11541920_10153677676091840_8685431558149298433_n.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Deathchant schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:27:
[...]

Tommen mag er ook niet zitten he:
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

KillerAce_NL schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Voor nu...denk ik.
Cersei is lang zo slim niet als ze denkt. Die gaat vrij makkelijk ten onder zonder Tyrion en Tywin.

Ik had gehoopt dat Stannis het cadeau zou zijn voor Ramsey, alleen maar om te zien dat hij geen off screen death heeft gekregen. Aan de ene kant vindt ik het jammer dat Davos en Mel nog niet hebben gerept over Stannis. Volgens mij weet Davos nog helemaal niet wat er met Stannis en Shireen is gebeurd...

[ Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 10-05-2016 21:10 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:07:
Volgens mij weet Davos nog helemaal niet wat er met Stannis en Shireen is gebeurd...
Ik denk wel dat hij dit weet. Het gezicht van Melisandre was al genoeg bij terugkomst op Castle Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lijkt me sterk dat Davos daar niet op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Roose heeft in aflevering 1 gezegd dat Stannis dood was en dat hij graag degene die het gedaan had zou willen bedanken. Ik denk niet dat hij dat zou zeggen als hij het lijk niet gezien had (of op zn minst iemand anders die het hem verteld heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:47
@MrVegeta ik denk dat Davos daarom zo vast hielt aan Jon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:07:
[...]
Ik had gehoopt dat Stannis het cadeau zou zijn voor Ramsey, alleen maar om te zien dat hij geen off screen death heeft gekregen.
Nou ja, off screen, dit was vrij duidelijk toch ?

I, Brienne of Tarth, sentence you to die.
Do you have any last words?

Go on, do your duty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Nou ja, off screen, dit was vrij duidelijk toch ?

I, Brienne of Tarth, sentence you to die.
Do you have any last words?

Go on, do your duty.
De definitie van off screen is dat het buiten het beeld gebeurd. Dus daar kan je niet aan twijfelen. Ook is
Do your duty
nogal ambigue. Voor Brienne zou haar plicht het redden van Sansa moeten zijn. Haar plicht zou ook kunnen betekenen dat zij niet zomaar Stannis omlegd maar bijvoorbeeld Sansa hem laat berechten. Ook is de korte twijfel van Brienne nogal een tease.

Er waren in ieder geval genoeg redenen om te denken dat Stan the man nog zou kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Voor Brienne zou haar plicht het redden van Sansa moeten zijn.
Brienne was KingsGuard van Renly, die - en dat weet ze zeker - door toedoen van Stannis is vermoord. Haar plicht is wraak ... en niet 'zomaar omleggen'. Ik snap niet waarom Sansa hem zou moeten berechten :?

Maar goed ; let's agree to disagree

YouTube: Brienne and Stannis

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 11-05-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik heb ook zo mijn twijfels bij de dood van Stannis. Elke dood van een belangrijke karakter is visueel in beeld gebracht. (Joffrey, Rob, Catelyn, Ned, Renly, Lysa, Balon, Tywin, Mormont, Roose, etc) en waarom nu net met Stannis niet? Ik vind dat verdacht. Het zou mij niets verbazen als Brienne 'm heeft laten leven en hij later in het seizoen weer tevoorschijn springt. Look who's back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

segil schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:19:
Ik heb ook zo mijn twijfels bij de dood van Stannis. Elke dood van een belangrijke karakter is visueel in beeld gebracht. (Joffrey, Rob, Catelyn, Ned, Renly, Lysa, Balon, Tywin, Mormont, Roose, etc) en waarom nu net met Stannis niet? Ik vind dat verdacht. Het zou mij niets verbazen als Brienne 'm heeft laten leven en hij later in het seizoen weer tevoorschijn springt. Look who's back!
Ok, stel dat Stannis nog leeft. Hoe heeft ze een gewonde man van het strijdtoneel weten weg te smokkelen? En waar heeft ze hem zo lang verstopt?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Eerste regel van series als deze is dat iemand hoogstwaarschijnlijk niet dood is als het off-screen gebeurt (tenzij bij kinderen).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Brienne was KingsGuard van Renly, die - en dat weet ze zeker - door toedoen van Stannis is vermoord. Haar plicht is wraak ... en niet 'zomaar omleggen'. Ik snap niet waarom Sansa hem zou moeten berechten :?

Maar goed ; let's agree to disagree

YouTube: Brienne and Stannis
Haar plicht is niet wraak. Haar plicht is om Stannis te berechten. Brienne is sowieso een vrij eervolle ridder, Stannis die zo goed als dood is alsnog om hakken vind ik niet geheel bij haar passen. Al heeft ze zulk gedrag al eerder laten zien.

Naar mijn idee is Brienne haar duty naar Renly toe niet zozeer hem wreken door Stannis te vermoorden, maar om Stannis te laten berechten. Op het moment dat zij daar staat wel Brienne op zich Sansa als ... "baas" hebben, Sansa is ook zo'n beetje de enige levende Stark, en daarom zo'n beetje het belangrijkste persoon in het Noorden (en dochten van Kat). Daarom kan ik mij voorstellen dat Brienne Stannis aan Sansa voorleid. Het kan ook iemand anders zijn natuurlijk, maar Sansa was wel een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

segil schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:19:
Ik heb ook zo mijn twijfels bij de dood van Stannis.
Gesprek vader en 'zoon' Bolton begin ep.1 :

Thanks to you, the false king Stannis Baratheon is dead.
Do you know who struck the killing blow?
No.
A shame.
I'd reward the man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Gesprek vader en 'zoon' Bolton begin ep.1 :

Thanks to you, the false king Stannis Baratheon is dead.
Do you know who struck the killing blow?
No.
A shame.
I'd reward the man.
Dat zegt dus niet zo veel, behalve dan dat de boltons denken dat Stannis dood is. Ze geven niet aan hoe ze tot die conclusie gekomen zijn. Dat kan dus zijn omdat Ramsey zijn lijk gezien heeft, maar kan ook gewoon een "valse" getuigenis zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel dood is, maar de manier waarop het gebracht is brengt inderdaad wel wat twijfels met zich mee.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Woy schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:45:
[...]

Dat zegt dus niet zo veel, behalve dan dat de boltons denken dat Stannis dood is. Ze geven niet aan hoe ze tot die conclusie gekomen zijn. Dat kan dus zijn omdat Ramsey zijn lijk gezien heeft, maar kan ook gewoon een "valse" getuigenis zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel dood is, maar de manier waarop het gebracht is brengt inderdaad wel wat twijfels met zich mee.
Volgens mij is het gewoon een kwestie van twijfels willen vinden. Want alles bij elkaar kan je echt wel concluderen dat hij dood is. Het is ook absoluut niet in de stijl van Martin om zulke rariteiten toe te voegen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Mijn voornaamste ding is, The Hound. Als die nog niet dood is zou dat interessant kunnen zijn voor de evt. confrontatie met the Mountain.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Pagina: 1 ... 105 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic