[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.614 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
Cocytus schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:48:
[...]

Nee, eerst heeft hij Lysa zover gekregen dat ze haar man Jon Arryn vermoordden, en aan haar zus Catelyn te schrijven dat het de Lannisters waren - om te verzekeren dat Ned naar King's Landing zou komen en zo de machtigste facties van het rijk tegen elkaar op te zetten. Dat ze dat eruit begon te flappen is de reden dat hij haar door de Moon Door heeft gegooid. Die reveal heeft de tv-serie nogal verprutst; ik ken mensen die het niet eens doorhadden.

De rest van je opsomming klopt aardig :+
Wist Petyr wel dat Lysa de vergiftiging van Jon Arryn had opgebiecht aan Sansa? Of vreesde hij alleen dat Lysa zich niet stil zou houden? Zij had zich inmiddels al jaren stilgehouden en zou vooral zichzelf beschuldigen als ze er tegen meer mensen over zou gaan praten. Ik kan online het fijne ervan niet helemaal vinden; wat nu echt Petyr's volledige motivatie was voor de moord op Lysa.

Petyr had sowieso niet met Lysa hoeven trouwen voordat hij haar het zwijgen oplegde, maar deed dat wel, dus hij wilde volgens mij wel degelijk zijn macht vergroten met die actie. Misschien dat beide factoren deel waren van zijn motivatie om Lysa die duw te geven.

Hoe dan zijn Littlefinger's plannen prachtig uitgedacht en buitengewoon doortrapt. Al ver vóór de eerste aflevering was hij bezig het hele rijk naar zijn hand te zetten en zijn positie te verbeteren (hij wond Lysa om zijn vinger, die vervolgens haar man Jon beïnvloedde om Petyr z'n eerste politieke positie te geven), hoewel hij nu een flinke tegenslag heeft gekregen doordat twee van zijn pionnen (Stannis en Sansa) niet precies hebben gedaan wat hij verwachtte. Littlefinger heeft ietsje grootheidswaanzin in zijn overtuiging dat hij alles in de hand heeft en de slimste in het rijk is; dat zou uiteindelijk nog wel eens zijn ondergang kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Het enigste wat eigenlijk fout is gegaan in het plan van Petyr is Ramsey. Ramsey was voor Petyr een bijna geheel onbekend persoon. In de tijd dat Petyr aanwezig was in Winterfell gedroeg Ramsey zich netjes waarna Petyr met een gerust hart vertrok.

Of Stannis zou winnen of niet maakte voor Petyr totaal niets uit. (heeft hij ook in de Serie vertelt) Als Stannis zou winnen zou Sansa waarschijnlijk Ward of the North worden. Zou Stannis verliezen dan had Petyr ook een goede positie namelijk dat hij bevriend is met de Boltons door het brengen van Sansa.

Het enige probleem in zijn plan is dus Ramsey waar hij niets vanaf wist. Doordat Ramsey zijn 'spelletje' met Sansa speelde is Sansa gevlucht en daarmee het plan van Petyr niet gelopen zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Sansa zei (halverwege seizoen 5) tegen Petyr dat zij al getrouwd zou zijn tegen de tijd dat Petyr terug zou zijn gekeerd. Is dat nu betekenisloos of had het uberhaupt enige betekenis?

[ Voor 11% gewijzigd door cbr600f4i op 05-05-2016 09:24 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waar Littlefinger in seizoen 1,2,3 (4?) nog wel eens scherp uit de hoek kwam wordt hij (net als Stannis) in seizoen 5 neergezet als een prutser. Net als Roose Bolton in seizoen 6.

Goh Roose. Dus jij vermoord de King in de North, maar laat je zo door je TOTAAL BATSHIT CRAZY basterd zoon verassen? Goed geschreven boys.

Het is overigens wel leuk om te zien dat er iets gebeurd, dat het niet helemaal logisch is en soms wat geforceerd doet daar niet zoveel aan toe. Beter dan Arya 4 afleveringen laten vegen.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 05-05-2016 15:12 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

MrVegeta schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:53:
Waar Littlefinger in seizoen 1,2,3 (4?) nog wel eens scherp uit de hoek kwam wordt hij (net als Stannis) in seizoen 5 neergezet als een prutser. Net als Roose Bolton in seizoen 6.

Goh Roose. Dus jij vermoord de King in de North, maar laat je zo door je TOTAAL BATSHIT CRAZY basterd zoon verassen? Goed geschreven boys.

Het is overigens wel leuk om te zien dat er iets gebeurd, dat het niet helemaal logisch is en soms wat geforceerd doet daar niet zoveel aan toe. Beter dan Arya 4 afleveringen laten vegen.
Nou nou, hoe had hij dan moeten voorkomen dat hij neergestoken zou worden door iemand die 2cm van hem af stond? Zelfs als je het weet is dat nog verdomde lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:27

OMX2000

By any means necessary...

MrVegeta schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:53:

Vond ik ook vreemd. Maar lijkt een opmaat naar een showdown met Jon Snow waarin zijn zus ook verwikkeld raakt. En misschien dat die gecastreerde "ironboy" nog een leuke verrassing gaat opleveren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mark-k schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Nou nou, hoe had hij dan moeten voorkomen dat hij neergestoken zou worden door iemand die 2cm van hem af stond? Zelfs als je het weet is dat nog verdomde lastig.
Not sure if serieus... het gaat er niet om dat hij te laat is om zich te verdedigen. Maar dat Roose niet zelf bedenkt dat Ramsey niet helemaal goed bij zijn hoofd is. Alhoewel hij dat zelfs nog zegt 2 minuten voordat hij dood gaat. Dat Roose Ramsey nog vertrouwd terwijl hij een kind in de aantocht heeft is natuurlijk debiel. Ach ja, hopen dat George ooit nog door de boeken heen komt om te zien hoe het wel moet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MrVegeta schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:00:
[...]

Not sure if serieus... het gaat er niet om dat hij te laat is om zich te verdedigen. Maar dat Roose niet zelf bedenkt dat Ramsey niet helemaal goed bij zijn hoofd is. Alhoewel hij dat zelfs nog zegt 2 minuten voordat hij dood gaat. Dat Roose Ramsey nog vertrouwd terwijl hij een kind in de aantocht heeft is natuurlijk debiel. Ach ja, hopen dat George ooit nog door de boeken heen komt om te zien hoe het wel moet.
Hij was er wel op bedacht volgens mij, maar toen bleek het die knuffel te zijn. Dan kun je als pa echt niet afstand nemen voor het geval hij je neer zou steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mark-k schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:12:
[...]

Hij was er wel op bedacht volgens mij, maar toen bleek het die knuffel te zijn. Dan kun je als pa echt niet afstand nemen voor het geval hij je neer zou steken.
|:( |:( 8)7 8)7 _/-\o_ _/-\o_

Je hebt het hier over de kerel die een vrouw verkrachte en haar man liet vermoorden omdat ze stiekem getrouwd waren (dacht ik). Een kerel die zijn Koning vermoorde. Een kerel die lui vilt. Die kerel laat zijn zoon anderen martelen en vermoorden voor de lol.

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 05-05-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MrVegeta schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Je hebt het hier over de kerel die een vrouw verkrachte en haar man liet vermoorden omdat ze stiekem getrouwd waren (dacht ik). Een kerel die zijn Koning vermoorde. Een kerel die lui vilt. Die kerel laat zijn zoon anderen martelen en vermoorden voor de lol.
Ja maar als je een gestoorde zoon hebt en je gaat dan opeens heel paranoïde doen omdat je bang bent dat hij je gaat vermoorden dan zorg je daar juist voor. Als Roose zich vervreemdt had van Ramsey zou die helemaal bang worden dat hij zijn opvolger niet meer zou worden en zijn pa vermoorden voordat dat werkelijkheid zou worden.

Als Roose slim geweest had hij wel chainmail ofzo gedragen ja, voor het geval dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mark-k schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:05:
[...]

Ja maar als je een gestoorde zoon hebt en je gaat dan opeens heel paranoïde doen omdat je bang bent dat hij je gaat vermoorden dan zorg je daar juist voor. Als Roose zich vervreemdt had van Ramsey zou die helemaal bang worden dat hij zijn opvolger niet meer zou worden en zijn pa vermoorden voordat dat werkelijkheid zou worden.

Als Roose slim geweest had hij wel chainmail ofzo gedragen ja, voor het geval dat.
We hebben het hier over de kerel die een plan in werking heeft gezet met Tywin Lannister om een oorlog te winnen door zijn koning en een enorm leger uit te moorden op een moment dat niemand het verwachtte. Een kerel die altijd een klein kasteeltje had maar nu Warden of the North was geworden.

Het is gewoon lui schrijfwerk.

Imo was het veel leuker geweest als Roose Ramsey in een val had laten lopen en vermoord, of op een sucide missie gestuurd en dat Ramsey terug was gekomen om zijn vader te vermoorden of dat Ramsey Roose in de val had laten lopen oid.

Ach ja. Sinds seizoen 3 zijn er vrij weinig goede plotwendingen geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 05-05-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
OMX2000 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:30:
[...]

En misschien dat die gecastreerde "ironboy" nog een leuke verrassing gaat opleveren.
Wellicht te voor de hand liggend door de manier waarop het gemonteerd was, maar mij leek het logisch dat Theon met 'terug gaat naar huis' niet Winterfell bedoelde maarde Iron Islands. Mede omdat de scenes daarna zich daar afspeelden en de zus van Theon toen te horen kreeg van die priester-achtige vent dat ze niet noodzakelijkerwijs er vanuit kon gaan dat zij de troonopvolgster zou worden. Ik kreeg de indruk dat er een verhaal achter zat in de trant van "mannelijke erfgenamen ok, maar vrouwelijke, daar moeten we nog even over stemmen". M.a.w. als Theon terugkomt, is hij het baasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
P.O. Box schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:33:
[...]

Wellicht te voor de hand liggend door de manier waarop het gemonteerd was, maar mij leek het logisch dat Theon met 'terug gaat naar huis' niet Winterfell bedoelde maarde Iron Islands. Mede omdat de scenes daarna zich daar afspeelden en de zus van Theon toen te horen kreeg van die priester-achtige vent dat ze niet noodzakelijkerwijs er vanuit kon gaan dat zij de troonopvolgster zou worden. Ik kreeg de indruk dat er een verhaal achter zat in de trant van "mannelijke erfgenamen ok, maar vrouwelijke, daar moeten we nog even over stemmen". M.a.w. als Theon terugkomt, is hij het baasje.
Die "priester-achtige vent" is Aeron Greyjoy a.k.a. Damphair. En is niet priester achtig, maar gewoon priester (Drowned Priest voor de Drowned God) :+ Tevens de oom van Yara en Theon. Jongste broer van Balon.

Van oud naar jong; Balon, Victarion, Euron, Aeron. Victarion komt echter alleen in seizoen 1 voor en verdwijnt daarna uit de stamboom in de serie.

Wat betreft de troonopvolging is het vrij eenvoudig. De Ironborn hebben de traditie een nieuwe Koning te kiezen met een Kingsmoot, maar het hoeft niet. Dus als iedereen het wel best vindt dat er van vader op zoon opgevolgd wordt, prima. In de historie is er nog geen vrouw gekozen, dus Yara's kansen zijn klein. Theon's kansen zijn helemaal klein. Kijk maar terug hoe dat ging toen hij een schip kreeg :P Yara is een bekend leider onder de Ironborn. Theon helemaal niet. En aangezien een Kingsmoot gewoon om hoeveelheid stemmen gaat (waarbij een groter huis natuurlijk meer automatische volgers heeft) kan er nog van alles gebeuren.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
[...]

Kleine kans, de broer Euron gaat wel ff de king spelen daar wees maar niet bang 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 06:27

OMX2000

By any means necessary...

[...]

Precies en wordt hij de cavalerie die Jon Snow te hulp komt in gevecht tegen Ramsey. Dat vind ik nog voor de hand liggend maar ik denk dat er wel in gaat zitten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Wou net het zelfde zeggen, dat theon jon snow gaat helpen ramsey te verslaan, denk dat het dan het volgende seizoen het begin word opgezet na de grote finale. Het lijkt sowieso wel logisch aangezien de greyjoys verhaallijn anders heel de tijd voor spek en bonen er in zat.

Ben ook benieuwd wat ze met arya gaan doen, verwacht dat zij straks ook nog een hoge piet moet neer halen, denk zelf khalisi of jon snow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
MrVegeta schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Ja, want dergelijke mensen zijn uiteraard voorspelbaar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Le Enfant! schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 01:58:
[...]

Ja, want dergelijke mensen zijn uiteraard voorspelbaar. :X
Wat probeer je te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
MrVegeta schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 06:55:
[...]

snap het ook niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MrVegeta schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:10:
[...]

We hebben het hier over de kerel die een plan in werking heeft gezet met Tywin Lannister om een oorlog te winnen door zijn koning en een enorm leger uit te moorden op een moment dat niemand het verwachtte. Een kerel die altijd een klein kasteeltje had maar nu Warden of the North was geworden.

Het is gewoon lui schrijfwerk.

Imo was het veel leuker geweest als Roose Ramsey in een val had laten lopen en vermoord, of op een sucide missie gestuurd en dat Ramsey terug was gekomen om zijn vader te vermoorden of dat Ramsey Roose in de val had laten lopen oid.
Je hebt het inderdaad over een kerel die dat allemaal gedaan heeft, die sterft van het zelfvertrouwen. Daarnaast heeft hij altijd een absoluut overwicht over Ramsey gehad en leek het er absoluut niet op dat hij zoiets überhaupt zou durven. Een mengeling van arrogantie en misplaatst vertrouwen.

Ik vind het wel best zo. Precies op het moment dat het nieuwe komt dat Ramsey niet meer de enige zoon is knapt er iets en doet hij dit. Gewoon logisch verhaal. Van mij hoeven ze niet overal en bak intrige omheen te verzinnen wat toch niet lekker in het seizoen past. Of ze moeten naar twintig afleveringen gaan. :P
Ach ja. Sinds seizoen 3 zijn er vrij weinig goede plotwendingen geweest.
Misschien moet je schrijver worden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gonadan schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:02:
[...]

Je hebt het inderdaad over een kerel die dat allemaal gedaan heeft, die sterft van het zelfvertrouwen.
Ik zou zeggen dat Roose één van de voorzichtigste players in GoT is. Die kerel doet niets zonder er goed over na te denken, hij is helemaal niet arrogant. De enige reden dat hij zo makkelijk dood ging is omdat de schrijvers het zo hebben geschreven, want naar mijn idee past het helemaal niet bij het karakter van Roose.
[...]
Daarnaast heeft hij altijd een absoluut overwicht over Ramsey gehad en leek het er absoluut niet op dat hij zoiets überhaupt zou durven.
Really. Die kerel die links en rechts lui uitmoord omdat ze scheef naar hem kijken of eens een "m'Lord" vergeten. Daarvan zou Roose niet denken dat hij wel eens de klos kon zijn wanneer die in de problemen komt? Dat is totaal onlogisch.
[...]
Een mengeling van arrogantie en misplaatst vertrouwen.
En slecht schrijfwerk. Ik ben benieuwd wat er in de boeken gebeurd.
[...]
Ik vind het wel best zo. Precies op het moment dat het nieuwe komt dat Ramsey niet meer de enige zoon is knapt er iets en doet hij dit. Gewoon logisch verhaal.
Dit is ongeveer net zo logisch als die lui in Doran.
Van mij hoeven ze niet overal en bak intrige omheen te verzinnen wat toch niet lekker in het seizoen past. Of ze moeten naar twintig afleveringen gaan. :P
Soms gebeuren dingen omdat ze gebeuren, maar soms gebeuren dingen omdat de schrijvers gewoon het plot vooruit willen duwen, dan is het geforceerd. Zoals dit. Het is gewoon absurd dat Roose zich zo laat verassen.
Misschien moet je schrijver worden.
Hoezo? Ik mag wel kritiek op iets hebben waar ik fan van ben zonder dat ik dat beroep beoefen. Dus jij zou ook niet kritiek mogen leveren op een muur die scheef gebouwd wordt omdat jij geen metselaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je mag prima kritiek hebben, dat doen we allemaal. Maar jij beschouwt het al als scheve muur, dat klopt niet. Een scheve muur is onmiskenbaar fout gegaan, dit schrijfwerk niet, dat is slechts jouw mening.

Ik ben het dan ook totaal niet eens met jouw analyse van de karakters en daarmee ook niet van mening dat de muur scheef is. Ramsey was psychopaat tegen iedereen, net als Roose. Maar tegen Roose durfde hij niets, dat was een zeer duidelijke hiërarchie waarbij hij zich zelfs in zijn achting omhoog wilde bewijzen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een scheve muur is onmiskenbaar fout gegaan, dit schrijfwerk niet, dat is slechts jouw mening.
Dat is net zo goed jouw mening natuurlijk. Het enige wat ik er nog over wil zeggen als boeklezer is dat ik totaal niet bij het karakter van Roose vindt passen. Als het in de boeken ook zo afloopt met Roose dan eet ik mijn schoen op :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Meningen, niets meer dan meningen :)

En dus ook mijn mening. Roose wil Ramsey graag vertrouwen, het is zijn zoon. Kijk naar de 'echte' wereld hoe ouders hun drugsverslaafde kinderen steeds maar weer vertrouwen, hoe mensen hun vreemdgaande partners steeds nieuwe kansen geven. Het is niet altijd logisch, maar mensen redeneren zo vaak niet logisch.
Roose verteld aan Ramsey dat hij zijn eerstgeborene is en blijft en wacht zijn reactie af. Op basis van die reactie schat hij in dat het goed zal komen. En direct daarna wordt hij verrast.... echt niet zo ongeloofwaardig.

Als buitenstaander is het altijd makkelijker om te oordelen en dingen 'hebben zien aankomen'. Ik had die streek in elk geval niet op dat moment verwacht, wel later in het verhaal.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Trevor schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:47:
Meningen, niets meer dan meningen :)
Zonder meningen wordt het saai in deze wereld :+ (Maar ik begrijp het wel; als boekenlezer is voor iedere afwijking van de boeken de eerste gedachte dat het wel faudt moet zijn).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MrVegeta schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:46:
Dat is net zo goed jouw mening natuurlijk.
Het verschil is dat de kwaliteit van die muur een feit is, de kwaliteit van schrijven niet.
Het enige wat ik er nog over wil zeggen als boeklezer is dat ik totaal niet bij het karakter van Roose vindt passen. Als het in de boeken ook zo afloopt met Roose dan eet ik mijn schoen op :p.
Ah, een boeklezer, dan is elke discussie per definitie zinloos. Jij hebt gewoon een heel ander referentiekader dan de serie kijkers. In lijn van de serie is dit helemaal niet zo slecht, aangezien het in de serie gebeurt neem ik ook de serie als referentiekader.

Over zijn karakter in de boeken kan ik niet oordelen, die heb ik niet gelezen. Dat ben ik ook niet van plan gezien de enorme hoeveelheid kritiek die er bij boeklezers vandaan komt. Het verpest gewoon de lol in de serie als je de boeken leest lijkt wel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Gonadan schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:08:
[...]

Het verschil is dat de kwaliteit van die muur een feit is, de kwaliteit van schrijven niet.

[...]

Ah, een boeklezer, dan is elke discussie per definitie zinloos. Jij hebt gewoon een heel ander referentiekader dan de serie kijkers. In lijn van de serie is dit helemaal niet zo slecht, aangezien het in de serie gebeurt neem ik ook de serie als referentiekader.

Over zijn karakter in de boeken kan ik niet oordelen, die heb ik niet gelezen. Dat ben ik ook niet van plan gezien de enorme hoeveelheid kritiek die er bij boeklezers vandaan komt. Het verpest gewoon de lol in de serie als je de boeken leest lijkt wel. :P
Ben het met je eens :).

Echter hebben de meeste de boeken al gelezen voor er een serie bestond.
En dan heb je toch een bepaald beeld bij iets, en als dat dan "verandert" dan is dat jammer.

Want ja het boek is qua detail een stuk dieper.
Neemt niet weg dat ik de serie prima vind :), echter mis ik wat characters die ik graag gezien had maar goed dat is een "bijzaak".

Kan me er prima in vinden dat de serie anders is dan het boek, nu heb ik ook iets om naar te kijken waarvan ik zeg HE ! dat is helemaal anders !!! Grernrmermer :D
Anders blijft het geen verassing meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dit is op zich wel leuk

https://www.reddit.com/r/...eason_ramsy_hugged_roose/
... is to feel for chainmail, not to congratulate him. If you watch closely you can see him dig and feel for it... this mofo is one calculating bastard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik begrijp het gevoel heel goed hoor. Zelf was ik erg fan van de boeken van Tolkien, ik was dus als de dood voor de films. Hoewel ze het best goed gedaan hebben zijn er altijd dingen anders. Soms teleurstellend, soms juist wel tof.

Je moet het echter, zeker bij een serie, wel los van elkaar kunnen zien. Gebeurtenissen in een serie volgen uit eerdere gebeurtenissen in de serie, dat zal een logisch geheel moeten zijn. Als je gebeurtenissen in de serie gaat beoordelen op gebeurtenissen uit de boeken dan haal je twee verhalen door elkaar. Dat kan alleen maar tot frustratie leiden. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het gaat naar mijn gevoel weer te veel over (vergelijkingen met) de boeken. Graag weer on topic aub.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Zijn er meer mensen die dit sprookje prachtig zien eindigen met Daenarys en Jon Snow samen op de Iron Throne, en Tyrion als een soort hand of the king daarachter?

Hmm, nee, waarschijnlijk zijn ze allemaal allang dood op dat moment, but a man can dream :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Brammos85 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:44:
Zijn er meer mensen die dit sprookje prachtig zien eindigen met Daenarys en Jon Snow samen op de Iron Throne, en Tyrion als een soort hand of the king daarachter?

Hmm, nee, waarschijnlijk zijn ze allemaal allang dood op dat moment, but a man can dream :+
Als het een Hollywood-productie zou zijn, dan zou het daar vast en zeker op uitdraaien. Maar JRRM doet niet aan Hollywood. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25

Het valt me wel op dat dit het einde is die de meeste mensen voorspellen, wat eigenlijk nergens op slaat omdat het totaal niet bij het verhaal en GRRM past. George is namelijk heel tegen oorlog, er zal nooit een glorieuze overwinning in het boek komen waardoor de goodguys overwinnen en voor altijd gelukkig leven. De oorlogen zullen meer negatieve dan positieve gevolgen hebben.
Het verhaal zal een bittersweet ending krijgen, dus dat zal er niet inzitten. :+
Ik verwacht wel dat Daenarys op de troon eindigt, maar wel met desastreuze gevolgen en na een hoop onheil, totaal geen Disney einde. Maar natuurlijk ook geen totaal slecht einde, het zal niet zo zijn dat iedereen dood gaat en uiteindelijk de White Walkers het noorden hebben en Walter Frey de rest. Dat is zelfs voor GRRM te slecht.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GRRM zei toch dat het einde van GoT bittersweet was.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
MrVegeta schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 06:55:
[...]

Hoeveel slachtoffers of familieleden van slachtoffers van dergelijke figuren zeggen wel niet dat ze het niet verwacht hadden en/of dat ze hem/haar wel vertrouwden? En ik denk dat iedereen het niet zou verwachten wanneer je op het moment dat je jouw trots toont adhv een knuffel een mes in jouw zij krijgt, ook al is degene een halfgare malloot. Sowieso zal een vader (normaal gezien dan) altijd een beetje blind zijn als het komt op zijn kind waardoor het niet vreemd is dat Roose het ziekelijk karakter van Ramsay onderschat heeft. En mannen zoals Roose zijn nu eenmaal arrogant en wanen zich onoverwinnelijk. Tywin dacht ook dat hij onoverwinnelijk was en dat Tyrion het nooit zou aandurven om maar een vinger uit te steken naar hem, maar we weten ondertussen ook beter. Ik vind het dan verre van lazy writing, gewoon 1+1=2 als het komt op de psychologie van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Le Enfant! schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Hoeveel slachtoffers of familieleden van slachtoffers van dergelijke figuren zeggen wel niet dat ze het niet verwacht hadden en/of dat ze hem/haar wel vertrouwden? En ik denk dat iedereen het niet zou verwachten wanneer je op het moment dat je jouw trots toont adhv een knuffel een mes in jouw zij krijgt, ook al is degene een halfgare malloot. Sowieso zal een vader (normaal gezien dan) altijd een beetje blind zijn als het komt op zijn kind waardoor het niet vreemd is dat Roose het ziekelijk karakter van Ramsay onderschat heeft. En mannen zoals Roose zijn nu eenmaal arrogant en wanen zich onoverwinnelijk. Tywin dacht ook dat hij onoverwinnelijk was en dat Tyrion het nooit zou aandurven om maar een vinger uit te steken naar hem, maar we weten ondertussen ook beter. Ik vind het dan verre van lazy writing, gewoon 1+1=2 als het komt op de psychologie van mensen.
Dat zijn nogal wat aannames die je daar hebt :p. In wat voor gedrag zie jij dat Roose arrogant is, of iemand onderschat, of dom is? Behalve wanneer die werd neergestoken.

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 06-05-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
MrVegeta schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:14:
[...]

Dat zijn nogal wat aannames die je daar hebt :p. In wat voor gedrag zie jij dat Roose arrogant is, of iemand onderschat, of dom is? Behalve wanneer die werd neergestoken.
Ik heb nooit gezegd dat Roose dom is. Maar het is wel een feit dat Roose een zekere arrogantie had. Net zoals Tywin een zekere arrogantie had. Tywin heeft genoeg personen onderschat en hoe machtig hij was, ook hij voelde de gevolgen van die inschattingsfout aan levenden lijve. Het enige verschil is dat Tyrion geen halfgare malloot was en het dus wel te verwachten was dat het ooit slecht zou aflopen, maar heeft dat Tywin doen stoppen? Nee, hij deed nog meer olie op het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Le Enfant! schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:36:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat Roose dom is.
Okay.
Le Enfant! schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:36:
[...]Maar het is wel een feit dat Roose een zekere arrogantie had.
Hoe is dat een feit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:50

Tijntje

Hello?!

Ik vond dit wel een goede uitleg waarom de TV show Roose het niet door had.

Ik zie nu dat er helaas geen rekening wordt gehouden met de timecode in de Youtube URL, het stuk begint op 7:47

[ Voor 30% gewijzigd door Tijntje op 07-05-2016 09:56 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zal straks even kijken :). Ik ben het niet met Preston oneens, de serie is uitstekend. Over het algemeen gewoon goed geschreven, geweldige productie en acteerprestaties. Probleem van mij is niet alleen dat de serie in vergelijking met de boeken soms de plank mis slaat, maar dat ik het gevoel heb dat het sinds seizoen 4 achteruit is gegaan. Het plot is niet super boeiend meer en op grote schaal gebeurd er te weinig. Nou hoop ik dat ze in seizoen 6 alles weer in top gear pleuren en dat alles los gaat. er zijn in ieder geval veel dingen op gezet op een enorme klapper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
MrVegeta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:17:
Ik zal straks even kijken :). Ik ben het niet met Preston oneens, de serie is uitstekend. Over het algemeen gewoon goed geschreven, geweldige productie en acteerprestaties. Probleem van mij is niet alleen dat de serie in vergelijking met de boeken soms de plank mis slaat, maar dat ik het gevoel heb dat het sinds seizoen 4 achteruit is gegaan. Het plot is niet super boeiend meer en op grote schaal gebeurd er te weinig. Nou hoop ik dat ze in seizoen 6 alles weer in top gear pleuren en dat alles los gaat. er zijn in ieder geval veel dingen op gezet op een enorme klapper :).
Vind dat er toch weer leuke (meer diepgaande) stukken inzitten; die hele scene van Bran zit vol met boeiende vraagstukken.

Achter Hodor gaat waarschijnlijk veel meer schuil dan je zou denken; velen denken dat hij een Warg was, of dat Hodor de naam is van de Great Other die opgesloten zit in de crypts van Winterfell. Waarschijnlijk is Wylis dan ook degene die weet wat er met Lyanna en Rheager is gebeurt, maar is daarna gebrainwashed.

Volgende aflevering is de Tower Of Joy scene welke hopelijk meer informatie gaat geven over Jon zijn geboorte.

Ook hoop ik nog dat er meer informatie over Benjen komt, heb nog nooit de reden gehoord dat hij bij de Nightswatch ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tijntje schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:55:
Ik vond dit wel een goede uitleg waarom de TV show Roose het niet door had.
[video]

Ik zie nu dat er helaas geen rekening wordt gehouden met de timecode in de Youtube URL, het stuk begint op 7:47
Oh. De uitleg is omdat Roose in de serie een idioot is. Tja. Daar kan ik niet echt tegen in gaan.
Edwin__ schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Vind dat er toch weer leuke (meer diepgaande) stukken inzitten; die hele scene van Bran zit vol met boeiende vraagstukken.

Achter Hodor gaat waarschijnlijk veel meer schuil dan je zou denken; velen denken dat hij een Warg was, of dat Hodor de naam is van de Great Other die opgesloten zit in de crypts van Winterfell. Waarschijnlijk is Wylis dan ook degene die weet wat er met Lyanna en Rheager is gebeurt, maar is daarna gebrainwashed.

Volgende aflevering is de Tower Of Joy scene welke hopelijk meer informatie gaat geven over Jon zijn geboorte.

Ook hoop ik nog dat er meer informatie over Benjen komt, heb nog nooit de reden gehoord dat hij bij de Nightswatch ging.
Hodor een warg? Hoe kom je daar bij. Ik denk dat Bran tijdens een green dream in Hodor probeert te wargen om zo zijn vader etc. te waarschuwen, maar dat gaat nogal mis waardoor Hodor dus simpel wordt. Maar dan krijg je wel de grand father paradox.

Hoezo zou Hodor weten wat er met Lyanna en Rhaegar is gebeurd? Hodor is maar een staljongen. Ik vermoed niet dat Benjen nog eens een rol gaat spelen in de serie. Denk dat 90% van de casuele kijkers al lang vergeten is wie het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MrVegeta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:51:
[...]Hoezo zou Hodor weten wat er met Lyanna en Rhaegar is gebeurd? Hodor is maar een staljongen. Ik vermoed niet dat Benjen nog eens een rol gaat spelen in de serie. Denk dat 90% van de casuele kijkers al lang vergeten is wie het was.
Sommige speculeren dat Hodor komt van Hold (the) door als in dat ie op de uitkijk moest staan van Lyanna (gezien de flashback van afgelopen week had ie wel een crush op haar, gezien zij hem als enige netjes behandelde) Wat er dan voorgevallen is kan hem een hersenbeschadiging opgeleverd hebben opdat het enige wat ie kan vertellen: hodor is.

En Benjen viel na seizoen 1 inderdaad in de vergetelheid. Maar na afloop van het vijfde seizoen waarbij Olly Jon naar buiten lokte met een smoes dat Benjen terug was, issie er weer bij gesleept. Ben sowieso wel benieuwd naar wat Bran allemaal weet te achterhalen met dank aan de three eyed raven.

En ik vond dit ook mooi treffend afgelopen week
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ChnWw2xWkAA0XsI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hopelijk gaat dorne nog in oorlog met de lannisters, dat de slechte verhaallijn niet voor niks is gewesest tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000

Tijntje

Hello?!

MrVegeta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:51:
[...]

Oh. De uitleg is omdat Roose in de serie een idioot is. Tja. Daar kan ik niet echt tegen in gaan.

[...]

Hodor een warg? Hoe kom je daar bij. Ik denk dat Bran tijdens een green dream in Hodor probeert te wargen om zo zijn vader etc. te waarschuwen, maar dat gaat nogal mis waardoor Hodor dus simpel wordt. Maar dan krijg je wel de grand father paradox.

Hoezo zou Hodor weten wat er met Lyanna en Rhaegar is gebeurd? Hodor is maar een staljongen. Ik vermoed niet dat Benjen nog eens een rol gaat spelen in de serie. Denk dat 90% van de casuele kijkers al lang vergeten is wie het was.
Daar valt inderdaad weinig tegen in te brengen :)

Verder moet ik je wel wat gelijk geven, het is allemaal wat minder spannend maar dat is misschien ook omdat er nu zoveel verhaallijnen zijn.
De eerste seizoenen ging het hoofdzakelijk toch om de Starks en de Lannisters. Bij een TV show is het misschien wat lastig om zoveel verhaallijnen over te brengen dan bij een boek.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
Volgens mij zijn er toch best wat redenen waarom Roose Bolton het verraad door Ramsay niet zag aankomen hoor. Het zit 'm denk ik in je inleving in de serie:
  1. De hele Bolton-familie is al sinds jaar en dag erg gewelddadig en sadistisch. Het villen van mensen is voor hen een normaal gebruik. Zelfs hun familie-zegel bestaat uit een gevilde persoon die over de kop aan een kruis hangt. Daaruit volgt dat Ramsay's "hobby-activiteiten" voor hen helemaal niet zo extreem zorgwekkend zijn als voor ons als kijkers. Die context moet volgens mij in acht genomen worden.
  2. Roose wist natuurlijk dat Ramsay een gewelddadig en achterbaks persoon is, maar Ramsay had zijn vader nooit iets aangedaan. Zijn geweld was altijd op anderen gericht, en zoals gezegd was dat relatief normaal bij de Boltons. Hij wilde juist altijd herkenning van zijn vader en luisterde naar hem en niemand anders.
  3. Roose had Ramsay tot echt familielid gemaakt i.p.v. een bastaard, had hem meerdere keren gerustgesteld dat hij de eerstgeborene was, en dat hij de leiding zou overnemen na Roose. Roose verwachtte dat dit genoeg zou zijn voor Ramsay om zijn beurt af te wachten.
  4. Vaders houden van hun zonen. Roose had natuurlijk een blinde vlek voor zijn eigen zoon. Er bestaat zoiets als emotie, naast pure koude logica. Ouders zien vooral het goede in hun kinderen. En Roose was ook redelijk arrogant en zeker in zijn positie, waardoor hij niet zomaar verwachtte dat hij eraan zou gaan. Én hij was bezig met de strategie om het Noorden te veroveren, waardoor hij gericht was op externe bedreigingen.
  5. Volgens mij zagen de meeste kijkers van de serie de moord ook niet aankomen. We wisten dat Ramsay een psychopaat was, maar zo plotseling je eigen pa neersteken, en ook nog in gezelschap? Ik zag het niet in elk geval.
  6. Dit alles neemt niet weg dat Roose voorzichtiger had moeten zijn, maar ik zie het eerder als een begrijpelijke fout van het karakter Roose dan als een fout van de schrijvers.
Er zijn trouwens wel meer gevallen waarbij een karakter had kunnen weten dat hij eraan ging. Robb en de rest tijdens de Red Wedding hadden ook beter kunnen weten, en waren ietsje naïef. Jon Snow die aanpapt met de Wildlings terwijl een groot deel van zijn Nights Watchmen daar niets voor voelen. Ned Stark die onderzoek doet naar de "kinderen" van Cersei en Robert, terwijl hij weet hoe de Lannisters reageren op bedreigingen richting hun familie en hun macht. Maar dat komt in het echt ook voor. Karakters die alwetend zijn en geen fouten maken zouden geen goede serie opleveren. Een belangrijk deel van de serie draait er zelfs om dat je niet alles kunt voorzien en dat alles anders loopt dan je hoopt en verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

geert1 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:30:
Er zijn trouwens wel meer gevallen waarbij een karakter had kunnen weten dat hij eraan ging. Robb en de rest tijdens de Red Wedding hadden ook beter kunnen weten, en waren ietsje naïef. Jon Snow die aanpapt met de Wildlings terwijl een groot deel van zijn Nights Watchmen daar niets voor voelen. Ned Stark die onderzoek doet naar de "kinderen" van Cersei en Robert, terwijl hij weet hoe de Lannisters reageren op bedreigingen richting hun familie en hun macht. Maar dat komt in het echt ook voor. Karakters die alwetend zijn en geen fouten maken zouden geen goede serie opleveren. Een belangrijk deel van de serie draait er zelfs om dat je niet alles kunt voorzien en dat alles anders loopt dan je hoopt en verwacht.
Hoe had Robb aan kunnen zien komen dat Walder Frey, iemand die loyaal was aan zijn vader. Aangetrouwde familie EN bread en salt heeft aangeboden dat diegene hem zou verraden op een bruiloft. Nee, dat was briljant stukje schrijfwerk omdat achteraf inderdaad alles wel past.

Het verraad van Jon Snow is in de serie ook niet logisch. Er zijn genoeg lui van the Wall die hebben gezien wat er in het noorden gebeurd. <knip> Een boek is geen serie.

Ned Stark had misschien aan kunnen zien komen dat het mis ging, maar juist zijn karakter snapte niets van het spel dat gespeeld werd. Iets wat Roose dus wel deed, althans in de boeken. In de serie doet hij, net als Stannis en Littlefinger maar wat.

Ik ben het met je eens dat als de good guys alles goed doen etc dat het dan een saaie boel wordt. Maar juist karakters als Ned Stark zijn interessant omdat zij zo integer zijn, je ziet gewoon dat het mis gaat. Maar alle beslissingen passen bij Ned zijn karakter. En zo past het helemaal niet bij het karakter van Roose dat hij zich zo simpel laat vermoorden.
• Dit alles neemt niet weg dat Roose voorzichtiger had moeten zijn, maar ik zie het eerder als een begrijpelijke fout van het karakter Roose dan als een fout van de schrijvers.
Dat is het hele punt. Jij ziet het als een fout van Roose. Alsof hij die dag uit bed stapte en dacht "weet je wat, het is teveel werk om mijn chainmail aan te doen, laat maar." Maar dat past helemaal niet bij wat we van Roose hebben gezien.

Het was een stuk beter geweest voor mij als Roose inderdaad iets van bescherming had, maar alsnog de pijp uit ging door iemand die Ramsey hielp oid.
Vaders houden van hun zonen. Roose had natuurlijk een blinde vlek voor zijn eigen zoon. Er bestaat zoiets als emotie, naast pure koude logica. Ouders zien vooral het goede in hun kinderen.
Kijken wij dezelfde serie? Vaders houden van hun zonen, wat is dat voor logica? Je spreekt alsof de Boltons een normale familie is. Ik heb smakelijk gelachen. Maar goed, fanboys (begrijpelijk) willen niet inzien/toegeven/of vinden niet dat die slecht schrijfwerk. Ik wel. Ik ga jou blijkbaar niet van mijn standpunt overtuigen, en jij mij ook niet. Vooral niet met bovenstaande argumenten. Dus laten we het daar maar bij houden.

[ Voor 69% gewijzigd door Ramzzz op 08-05-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
MrVegeta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:41:
Hoe had Robb aan kunnen zien komen dat Walder Frey, iemand die loyaal was aan zijn vader. Aangetrouwde familie EN bread en salt heeft aangeboden dat diegene hem zou verraden op een bruiloft. Nee, dat was briljant stukje schrijfwerk omdat achteraf inderdaad alles wel past.

Het verraad van Jon Snow is in de serie ook niet logisch. Er zijn genoeg lui van the Wall die hebben gezien wat er in het noorden gebeurd. In de boeken gaat Jon er aan omdat hij met het "leger" van the Wall naar Winterfell wil om de Boltons aan te pakken. Kijk dat mag dus niet, dat is verraad en daarom gaat 'ie er aan.
Omdat het bekent is dat Walter Frey niet erg betrouwbaar is (hij geeft geen fuck om eer en kies graag de winnende kant. Zie de volgende quote: "The 'Late Walder Frey', old Tully called me because I didn't get my men to the Trident in time for battle. He thought he was witty. Look at us now Tully! You're dead, your daughter's dead, your grandson's dead, your son spent his wedding night in a dungeon, and I'm Lord of Riverrun." Ja, want hij kwam toevallig laat aan. Dit deed hij puur uit eigenbelang en hij gaf niks om de rest.) en Rob dan besluit hem flink te verraden door met een normale vrouw te trouwen in plaats van een Frey? bovendien was Rob flink aan het verliezen. Denk je echt dat Walter dat door de fingers zou zijn en hem zal vergeven. Goede writing, niks lazy aan. Lazy reading/watching misschien.

Veel van de Nights Watch heeft niet gezien wat er bij bijvoorbeeld Hardhome gebeurt is, veel mensen van de Nights Watch zijn oud misdadigers (zie proloog aSoS), die niet echt bepaald bekend staan om hun vertrouwen en goede inlevingsvermogen. Ze waren al jaren Crows en vechten al jaren tegen de Wildlings, die verscheidene broeders van hun vermoord hebben, dus Jon als verrader zien is totaal niet gek. Misschien ben je blind door de haat tegenover Olly, maar hij heeft gezien hoe Wildlings zijn familie bruut vermoord hebben, daarna hem bedreigt hebben en gezegd dat ze zijn ouders op gaan eten. Toen was de NW zo aardig om hem om te nemen, waarna de NW aangevallen werd door Wildlings en sommige van zijn vrienden en kennissen daar overlijden. Ja, hij zal veel sympathie over hebben. Olly is een belichaming voor meerdere mensen in de NW die eenzelfde verhaal hebben, en eenzelfde haat.
MrVegeta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:41:
Kijken wij dezelfde serie? Vaders houden van hun zonen, wat is dat voor logica? Je spreekt alsof de Boltons een normale familie is. Ik heb smakelijk gelachen. Maar goed, fanboys (begrijpelijk) willen niet inzien/toegeven/of vinden niet dat die slecht schrijfwerk. Ik wel. Ik ga jou blijkbaar niet van mijn standpunt overtuigen, en jij mij ook niet. Vooral niet met bovenstaande argumenten. Dus laten we het daar maar bij houden.
Misschien ben jij een trouwe aanhanger van Bolt-on, maar Roose, hoe erg hij ook is, is nog steeds een mens en daar horen gevoelens bij. De Boltons zijn inderdaad een stuk minder vrolijke, blije en aardige familie dan de rest, maar een ieniemienie beetje vader-zoon liefde kan wel.

Ik beweer niet dat de show geen schrijffouten heeft, die zitten er genoeg in, maar wanneer je het ergens mee oneens bent of iets raar vind moet je niet meteen naar de schrijvers wijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door markdm op 07-05-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Het lijkt me eigenlijk wel wat voor GRRM om Jon veel sneller dan iedereen lief heeft nogmaals om te leggen :)

En Daenarys gaat vast gewoon doordraaien als haar pa?

En wie er ook op de troon komt, het kost die persoon minimaal zijn ziel en alles waar hij voor staat, oid. Of het is iemand die het niet wilt, Hodor ofzo. Of Pod. :)

Maar het einde valt vast tegen, het is de reis ernaartoe :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

markdm schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:26:
[...]

Omdat het bekent is dat Walter Frey niet erg betrouwbaar is (hij geeft geen fuck om eer en kies graag de winnende kant. Zie de volgende quote: "The 'Late Walder Frey', old Tully called me because I didn't get my men to the Trident in time for battle. He thought he was witty. Look at us now Tully! You're dead, your daughter's dead, your grandson's dead, your son spent his wedding night in a dungeon, and I'm Lord of Riverrun." Ja, want hij kwam toevallig laat aan. Dit deed hij puur uit eigenbelang en hij gaf niks om de rest.) en Rob dan besluit hem flink te verraden door met een normale vrouw te trouwen in plaats van een Frey? bovendien was Rob flink aan het verliezen. Denk je echt dat Walter dat door de fingers zou zijn en hem zal vergeven. Goede writing, niks lazy aan. Lazy reading/watching misschien.
Ik begrijp niet zo heel goed wat je hier probeert te zeggen. Ik ben het helemaal met je eens dat dit goed geschreven was, want ondanks dat Walder Frey een enorme asshole is die zich niet veel aantrekt van anderen had hij wel iedereen daar brood en zout aangeboden. Wat TOT dat moment betekende dat je veilig was. Dit verraad was ongezien in de geschiedenis van Westeros. Robb was de oorlog zeker niet aan het verliezen, waarschijnlijk had hij samen met Renly verder gevochten. Als WF bij hem was aangesloten dan hadden zij Kings Landing best kunnen in nemen. Afgezien van andere demonische omstandigheden ;) ).

Veel van de Nights Watch heeft niet gezien wat er bij bijvoorbeeld Hardhome gebeurt is, veel mensen van de Nights Watch zijn oud misdadigers (zie proloog aSoS), die niet echt bepaald bekend staan om hun vertrouwen en goede inlevingsvermogen. Ze waren al jaren Crows en vechten al jaren tegen de Wildlings, die verscheidene broeders van hun vermoord hebben, dus Jon als verrader zien is totaal niet gek. Misschien ben je blind door de haat tegenover Olly, maar hij heeft gezien hoe Wildlings zijn familie bruut vermoord hebben, daarna hem bedreigt hebben en gezegd dat ze zijn ouders op gaan eten. Toen was de NW zo aardig om hem om te nemen, waarna de NW aangevallen werd door Wildlings en sommige van zijn vrienden en kennissen daar overlijden. Ja, hij zal veel sympathie over hebben. Olly is een belichaming voor meerdere mensen in de NW die eenzelfde verhaal hebben, en eenzelfde haat.
Dus jij vindt het niet raar dat Jon, Sam en alle anderen niet iedereen proberen te overtuigen van the Others? Er waren misschien niet veel die het overleefd hebben, maar zeker wel genoeg om de rest te overtuigen dat shit aan is. Dat de Nights Watch hem ziet als een verrader is ook prima, zeker gezien de omstandigheden, maar toch mistte ik het stukje waarin de gebeurtenissen van Hardhome besproken waren.
Misschien ben jij een trouwe aanhanger van Bolt-on, maar Roose, hoe erg hij ook is, is nog steeds een mens en daar horen gevoelens bij. De Boltons zijn inderdaad een stuk minder vrolijke, blije en aardige familie dan de rest, maar een ieniemienie beetje vader-zoon liefde kan wel.
Dit is zo'n opmerking waar je niets mee kan. Roose en co neerzetten als ... "ach beetje apart" is onzinnig. Het zijn zo'n beetje de meest ruthless familie in de wereld. <knip> Een boek is geen serie.
Ik beweer niet dat de show geen schrijffouten heeft, die zitten er genoeg in, maar wanneer je het ergens mee oneens bent of iets raar vind moet je niet meteen naar de schrijvers wijzen.
Je doet nu alsof ik elke aflevering de schrijvers van GoT loop af te zeiken en de serie slecht vindt. Verre van.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 08-05-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
MrVegeta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:02:
Ik begrijp niet zo heel goed wat je hier probeert te zeggen. Ik ben het helemaal met je eens dat dit goed geschreven was, want ondanks dat Walder Frey een enorme asshole is die zich niet veel aantrekt van anderen had hij wel iedereen daar brood en zout aangeboden. Wat TOT dat moment betekende dat je veilig was. Dit verraad was ongezien in de geschiedenis van Westeros. Robb was de oorlog zeker niet aan het verliezen, waarschijnlijk had hij samen met Renly verder gevochten. Als WF bij hem was aangesloten dan hadden zij Kings Landing best kunnen in nemen. Afgezien van andere demonische omstandigheden ;) ).
Renly was op dat punt al dood. Dit verraad was inderdaad ongekend in de geschiedenis van Westeros, maar het is wel een idee van Tywin Lannister, iemand die bekend staat om zijn onsubtiele oorlogshandelingen. Denk er maar aan hoe hij, ook ongekend, de Reynes of Castamere uitgemoord had.
Dus jij vindt het niet raar dat Jon, Sam en alle anderen niet iedereen proberen te overtuigen van the Others? Er waren misschien niet veel die het overleefd hebben, maar zeker wel genoeg om de rest te overtuigen dat shit aan is. Dat de Nights Watch hem ziet als een verrader is ook prima, zeker gezien de omstandigheden, maar toch mistte ik het stukje waarin de gebeurtenissen van Hardhome besproken waren.
Hier heb je wel een punt ja, ik vind ook dat de show het beter naar voren moest brengen hoe Jon de rest van de NW probeerde te overtuigen hoe erg de dreiging van de White Walkers was. De moord op Jon was wel begrijpelijk.
Dit is zo'n opmerking waar je niets mee kan. Roose en co neerzetten als ... "ach beetje apart" is onzinnig. Het zijn zo'n beetje de meest ruthless familie in de wereld. In de boeken wordt gesuggesteerd (paar keer zelfs) dat Roose het op zich wel prima vindt dat Ramsey het kind vermoord. Hij heeft geen tijd/zin om zich daar mee bezig te houden. Ook dit mist weer in de serie. Dit zou kunnen aantonen dat Roose Ramsey teveel vertrouwd.
Ja, we weten dat de Boltons gestoord zijn, maar mijn standpunt blijft staan. Show Roose is gek en ziek, maar er is toch nog wel in enige mate een vader-zoon relatie en vertrouwen, die hij verkeerd ingeschat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

:)

Ik heb er iig weer zin in morgen. Ben benieuwd hoe Ramsey het er van af brengt zonder zijn vader. Aan de andere kant.

Ramsey heeft maar 20 goede mannen nodig om een geheel leger stil te leggen.

Dat was ook een knap kunstje schrijfwerk ;)

[ Voor 99% gewijzigd door MrVegeta op 07-05-2016 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MrVegeta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:44:

Ik heb er iig weer zin in morgen. Ben benieuwd hoe Ramsey het er van af brengt zonder zijn vader. Aan de andere kant.

Nou ja, wel een leger dat daar totaal niet thuis hoorde in de sneeuw. Daarnaast vind ik het nog steeds vreemd dat je met zo'n leger niet genoeg mensen hebt uitkijken om te zien dat er 20 man je kamp binnen is gekomen. Maar dan kom jij nu natuurlijk weer met een boekspoiler om jouw verhaal te verdedigen/het mijne te ontkrachten, zoals je nu al ongeveer elke post doet.

Er zijn misschien ook mensen die eerst de serie kijken en daarna nog een keer zelf willen lezen wat de verschillen in het verhaal in de boeken zijn en daar verpest jij het nu behoorlijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 19-09 10:38
MrVegeta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:44:

Ik hou me nog steeds vast aan die uitspraak van Melisandre waarin ze zegt dat ze brandende Bolton banners ziet.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het probleem is dat Melisandre wel al meer dingen gezien heeft, zoals Stannis op de troon enzo...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is wat mij betreft nog niet zeker dat Stannis dood is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mark-k schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Nou ja, wel een leger dat daar totaal niet thuis hoorde in de sneeuw. Daarnaast vind ik het nog steeds vreemd dat je met zo'n leger niet genoeg mensen hebt uitkijken om te zien dat er 20 man je kamp binnen is gekomen. Maar dan kom jij nu natuurlijk weer met een boekspoiler om jouw verhaal te verdedigen/het mijne te ontkrachten, zoals je nu al ongeveer elke post doet.

Er zijn misschien ook mensen die eerst de serie kijken en daarna nog een keer zelf willen lezen wat de verschillen in het verhaal in de boeken zijn en daar verpest jij het nu behoorlijk voor.
Wat voor boekspoilers? Je hebt gelijk dat het nogal vreemd is dat één van de grootste militaire breinen in Westeros niet even een paar lui op de uitkijk zetten om dit soort dingen in de gaten te houden, maar ja. Dat is ook gewoon lui schrijfwerk om het plot vooruit te duwen.
Jelte schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:58:
Het is wat mij betreft nog niet zeker dat Stannis dood is...
Zolang we niet een on screen death hebben, of zijn lichaam zien is het inderdaad onzeker of hij of niet dood is. Ik verwacht van wel, en baal er enorm van dat ze het zo hebben gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 08-05-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

mark-k schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Nou ja, wel een leger dat daar totaal niet thuis hoorde in de sneeuw. Daarnaast vind ik het nog steeds vreemd dat je met zo'n leger niet genoeg mensen hebt uitkijken om te zien dat er 20 man je kamp binnen is gekomen.
Dit is in de historie wel vaker voorgekomen. Zeker in een groot leger kent niet iedereen elkaar en afhankelijk van de generaal kan het een chaos zijn in het kamp.

Er is zelfs een keer een belegering van een kasteel gewonnen, doordat het belegerende leger een brief hadden vervalst. De brief leek afkomstig van de superieuren van de verdedigende partij en er stond in dat de situatie onhoudbaar was en ze zich maar moesten overgeven.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Rav schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:00:
[...]

Dit is in de historie wel vaker voorgekomen. Zeker in een groot leger kent niet iedereen elkaar en afhankelijk van de generaal kan het een chaos zijn in het kamp.

Er is zelfs een keer een belegering van een kasteel gewonnen, doordat het belegerende leger een brief hadden vervalst. De brief leek afkomstig van de superieuren van de verdedigende partij en er stond in dat de situatie onhoudbaar was en ze zich maar moesten overgeven.
Goed punt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MrVegeta schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:59:
[...]

Wat voor boekspoilers? Je hebt gelijk dat het nogal vreemd is dat één van de grootste militaire breinen in Westeros niet even een paar lui op de uitkijk zetten om dit soort dingen in de gaten te houden, maar ja. Dat is ook gewoon lui schrijfwerk om het plot vooruit te duwen.

[...]

Zolang we niet een on screen death hebben, of zijn lichaam zien is het inderdaad onzeker of hij of niet dood is. Ik verwacht van wel, en baal er enorm van dat ze het zo hebben gedaan.
Bekijk je vorige posts eens, zoek daar eens op het woord "boek", elke keer weer. "In het boek is Roose...", "in het boek gaat Jon door.... dood" en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Ik weet niet wat ik van de twenty good men moet vinden. Aan de ene kant kwam het wel erg makkelijk over voor Ramsey en is het voor 20 man wel makkelijk mogelijk om veel in de brand te steken, maar al het eten en al de siege wapens is ook wat veel. Was ook leuker geweest als ze daar iets meer van lieten zien vind ik, alhoewel de verrassing er dan van af geweest was.
Maar dit is ook een strategie die in de middeleeuwen soms gebruikt werd hoor, totaal niet onrealistisch. Vooral in zo'n kamp als die van Stannis, ver uiteen verspreid, chaotisch opgebouwd en in onbekend en koud gebied is is het makkelijk voor 20 vermomde mensen om binnen te komen. Het enige wat ze dan hoeven te doen is per persoon een paar liter olie meenemen, het op een siege weapen of kar met eten gooien, aansteken en in de chaos rustig naar buiten lopen. Als je dit probeert bij een goed georganiseerd leger zoals de Romeinen is dit wel een stuk moeilijker lijkt me, maar het was duidelijk dat Stannis leger in het noorden een lage moraal had, niet een grote groep was (hij had legers van verschillende huizen die nooit samen gevochten hadden en sellswords) en chaotisch opgebouwd was omdat ze de omgeving niet kende.

Ik hoor van verschillende mensen, bijvoorbeeld reddit, op school en hier, dat ze vinden dat seizoen 5 in verschillende opzichten slecht geschreven is, dan wijzen ze altijd naar deze 20 goede mannen, Littlefingers plannen met Sansa en de Sand Snakes. De laatste van de 3 was waardeloos, maar de andere 2 waren gewoon goed uitgedacht. De fout van de show was echter dat ze de plannen niet duidelijk genoeg brachten, zodat het verwarrend en/of raar overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

<knip>

Als jij telkens wijsheden uit de boeken post, moet jij er niet vreemd van opkijken dat jij erop wordt aangesproken.

En dan zo reageren is al helemaal niet de manier.

[ Voor 104% gewijzigd door Ramzzz op 08-05-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb er zin in vanavond/morgen. Ik hoop dat we Euron goed in actie krijgen te zien, ben erg benieuwd. Waren mijn favoriete stukken uit de boeken ;).

[ Voor 100% gewijzigd door Ramzzz op 08-05-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hebben we in de serie eigenlijk ooit iets gehoord over die Euron buiten de vorige aflevering? Kan het me namelijk niet herinneren, maar het eerste seizoen is ook alweer een tijd geleden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ook zin in morgen vroeg, denk dat dit nog een opbouw aflevering word maar over 2/3 aflevering gaat het echt los barsten. Je weet gewoon dat er net zoals altijd niks volgens plan gaat. in de episode 3 preview word er over een gift gesproken, zal me niks verbazen dat het niet die persoon is die we denken dat het is, maar wel net zo schrokkend iets of iemand word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mark-k schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:30:
Hebben we in de serie eigenlijk ooit iets gehoord over die Euron buiten de vorige aflevering? Kan het me namelijk niet herinneren, maar het eerste seizoen is ook alweer een tijd geleden natuurlijk.
Niet echt iets, waarschijnlijk heeft Theon ons ooit daar wel op gewezen, maar verder hebben we sowieso erg weinig van de Ironborn gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MrVegeta schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Niet echt iets, waarschijnlijk heeft Theon ons ooit daar wel op gewezen, maar verder hebben we sowieso erg weinig van de Ironborn gezien.
Nee inderdaad, vandaar dat het me al onwaarschijnlijk leek dat we al eens iets van die kerel gehoord hadden. Zal in de komende afleveringen wel gebeuren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Denk dat ironborn nog een belangrijk deel gaat spelen in het gevecht om het noorden, helemaal nu die euron er is en het er op lijkt dat theon naar huis gaat. En sowieso zou het ironborn gedeelte anders totaal overbodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ironborn hebben goede boten. Danny heeft goede boten nodig. Euron is jarenlang verdwenen op avontuur. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Dat zou wel typisch game of thrones zijn haha, dat die euron de verkiezingen wint ( zal wel in got style door iedereen te verraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Nieuwevolger schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:59:
ook zin in morgen vroeg, denk dat dit nog een opbouw aflevering word maar over 2/3 aflevering gaat het echt los barsten. Je weet gewoon dat er net zoals altijd niks volgens plan gaat. in de episode 3 preview word er over een gift gesproken, zal me niks verbazen dat het niet die persoon is die we denken dat het is, maar wel net zo schrokkend iets of iemand word.
Er gaan wat geruchten over Rickon Stark. Toen Bran en Rickon opsplitsten ging Rickon volgens mij naar de Last Hearth, welke de main city van de Umbers is. In de cast van dit seizoen zit Smalljon Umber, en dat lijkt ook degene te zijn die zegt dat hij een gift heeft.

Snap alleen niet dat de Umbers Rickon zouden overdragen aan de Boltons. De Umbers zijn aanhangers van Starks, dus ik ben erg benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door PWSteal op 08-05-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:48:
[...]
Toen Theon weer thuis kwam en z'n zus zat te betasten op dat paard, was er toch ook een of andere maffe priester ven de Drowned God ?? Maar dat was niet een van die broers blijkbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
Zo, ik zit er sinds vorige week ook weer in. En damn... Ramsay... elke keer denk je dat het niet erger kan en toch flikt hij het weer. Ik vind hem zo'n zak dat ik niet eens kon juichen dat hij zijn pa, sinds de Red Wedding ook niet echt een favorite character bij ons op de bank, te grazen nam. Jammer dat ze erg obvious dat mes op zijn rug in beeld brachten, mijn vrouw had meteen door wat er ging gebeuren. Net als de week ervoor in Dorn was het een beetje obvious.

Maar wat hij daarna met Lady Walda en haar baby flikte... dude. Wij hebben sinds zes maanden zelf zo'n wurm thuis en dat was even slikken.

Als Ramsay uiteindelijk het loodje legt gaat er hier een flesje open :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:05
Dr. Strangelove schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:44:
Zo, ik zit er sinds vorige week ook weer in. En damn... Ramsay... elke keer denk je dat het niet erger kan en toch flikt hij het weer. Ik vind hem zo'n zak dat ik niet eens kon juichen dat hij zijn pa, sinds de Red Wedding ook niet echt een favorite character bij ons op de bank, te grazen nam. Jammer dat ze erg obvious dat mes op zijn rug in beeld brachten, mijn vrouw had meteen door wat er ging gebeuren. Net als de week ervoor in Dorn was het een beetje obvious.

Maar wat hij daarna met Lady Walda en haar baby flikte... dude. Wij hebben sinds zes maanden zelf zo'n wurm thuis en dat was even slikken.

Als Ramsay uiteindelijk het loodje legt gaat er hier een flesje open :P
Mijn voorgevoel zegt dat hij ook op de meest gruwelijke manier dood gaat op een gegeven moment, maar kan dat niet onderbouwen :P

GRRM is wel sadistisch maar hij heeft joffery ook dood laten gaan dus laten we het hopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Dat van het babytje aan de honden was hard maar is wat je van ramsey kon verwachten, zat wel met een brok in de keel toen ze de dochter van stannis gingen offeren, ook die opmaak daarna na toe, met ser davos die naar castle black en het gesprek tussen stannis en z'n dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
Bartske schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Mijn voorgevoel zegt dat hij ook op de meest gruwelijke manier dood gaat op een gegeven moment, maar kan dat niet onderbouwen :P

GRRM is wel sadistisch maar hij heeft joffery ook dood laten gaan dus laten we het hopen :o
Mwoah, ik vond dat Joffry er nog goed vanaf gekomen is... little prick.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
qua storywriting vind ik dit seizoen ( en vorig seizoen eigenlijk ook) eigenlijk beter dan de allereerste seizoenen. Er gebeurt precies meer en ik zit elke aflevering aan mijn scherm gekluisterd. Had bij eerste seizoenen vaak het gevoel "komaan, stop met praten, actie graag !"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

EP 3 Leuke aflevering, beetje stilte voor de storm gevoel. Want er gebeurt nog niet veel, nou ja je kunt discussieren of het eind niet een flinke wending is, maar dat zagen we allemaal aankomen. Heb genoten van de scenes met Jon Snow. :) Waren wel kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
seizoen 6, aflevering 3:

spoiler:
Ik had totaal niet verwacht dat Rickon door de Umbers gevangen genomen zou worden en vervolgens uitgeleverd werd aan de Boltons. Dit moet haast wel een plot zijn om Winterfell te heroveren >:)

Dat Jon Snow nu ook naar Winterfell gaat mag ook wel duidelijk zijn:
  • Motief: Rickon gevangen genomen, Sansa geterroriseerd en Rob vermoord (ellende in de toekomst, heden en verleden).
  • Middelen: Wildlings, giants en de onvoorwaardelijke steun van Melisandre.
  • Gelegenheid: Tjah je moet toch íets te doen hebben als je geen black crow meer bent :D

De schaakstenen op het bord zijn weer een stukje verzet, geweldige aflevering weer!

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yay! Telfort heeft eindelijk mijn HBO geactiveerd!

Nu nog tijd zien te vinden om de nieuwe afleveringen te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Net aflevering 3 gezien.

Ik heb wel een vermoeden waarom Jon Snow Castle Black verlaat. Moesten de mannen die veroordeeld werden tot de Night's Watch daar niet blijven tot hun dood. Jon Snow is die fase voorbij, dus zijn watch is dus voorbij in theorie. Ben benieuwd of dit nog zo te spraken komt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:10
Haha,
spoiler:
Pycelle, fear fart

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Aflevering met weinig verrassingen. Weer een echte opbouw aflevering. De motieven van de umbers klinken ook wel logisch eigenlijk. In de preview van aflevering 4 is mijn favoriete gladjanus ook weer helemaal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
I fucking called it...
Jon die de watch verlaat en Rickon die het cadeau is.
Vraag me af wat er met Rickon gebeurt in de komende aflevering(en). In het boek gebeurt er iets compleet anders. Dus moesten de schrijvers iets anders verzinnen. Ik vraag me af wat ze gaan doen met Rickon, als ik Ramsey was zou ik hem daar meteen overhoop steken. Maar misschien zal bij de show om een of andere reden een excuus gevonden worden om hem nog een tijd in leven te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 09-05-2016 12:03 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
klaw schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:19:
Ik vraag me af wat ze gaan doen met Rickon, als ik Ramsey was zou ik hem daar meteen overhoop steken. Maar misschien zal bij de show om een of andere reden een excuus gevonden worden om hem nog een tijd in leven te houden.
Ramsey is natuurlijk wel zijn speeltje(s) kwijt, tijd voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Rickon word sowieso als gijzelaar gehouden(had misschien een andere gift verwacht, omdat Rickon te voor de hand liggend zou zijn), maar hij gaat het daar niet leuk vinden.

spoilers: voor de preview van episode 4.

spoiler: title
in de preview van episode 4 is littlefinger te zien, hij praat met de heren van de vallei er over om ramsey aan te vallen, omdat ze Sansa hebben. Het leger van de vallei is veelste te klein om het alleen te doen. maar in de trailer van seizoen 6 zie je ook een lannister kamp, zal wel mooi zijn als ze samen tegen de boltens en het noorden gaan vechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Nieuwevolger schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:26:
Rickon word sowieso als gijzelaar gehouden(had misschien een andere gift verwacht, omdat Rickon te voor de hand liggend zou zijn), maar hij gaat het daar niet leuk vinden.

spoilers: voor de preview van episode 4.

spoiler: title
in de preview van episode 4 is littlefinger te zien, hij praat met de heren van de vallei er over om ramsey aan te vallen, omdat ze Sansa hebben. Het leger van de vallei is veelste te klein om het alleen te doen. maar in de trailer van seizoen 6 zie je ook een lannister kamp, zal wel mooi zijn als ze samen tegen de boltens en het noorden gaan vechten
Het valt me op dat Ramsey Rickon niet gewoon meteen vermoord, het noorden denkt toch dat hij dood is en hem in leven houden kan alleen maar voor problemen zorgen.

En als reactie op jou over de preview van episode 4:
spoiler:
The Vale heeft echter wel 30.000 man, vele malen groter dan de Boltons en de rest van het noorden. Samen met Dorne en the Reach zijn ze niet aangetast door de oorlog van the five kings. Quote van awoiaf.westeros.org: "According to a semi-canon source from 2005, the Vale can perhaps raise forty-five thousand soldiers." Littlefinger zei in de show 30.000 dacht ik, groot en matching huis dus, en de soldaten zijn niet de minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
markdm schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Het valt me op dat Ramsey Rickon niet gewoon meteen vermoord, het noorden denkt toch dat hij dood is en hem in leven houden kan alleen maar voor problemen zorgen.
Het zou mij niet verbazen als Rickon (en smalljon umber) een andere rol spelen dan gevangene en verrader, en dat meteen doden dus niet past in het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Fly-guy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Het zou mij niet verbazen als Rickon (en smalljon umber) een andere rol spelen dan gevangene en verrader, en dat meteen doden dus niet past in het verhaal.
Op reddit zijn er al theorieën dat Smalljon Umber de Boltons zal verraden en dat het hoofd die ze lieten zien gewoon van een random grote wolf is. Maar dan is het raar dat ze Rickon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Mx. Alba schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:30:
Yay! Telfort heeft eindelijk mijn HBO geactiveerd!

Nu nog tijd zien te vinden om de nieuwe afleveringen te kijken...
3 uurtjes moet lukken... gewoon 3 uur minder slapen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

markdm schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Op reddit zijn er al theorieën dat Smalljon Umber de Boltons zal verraden en dat het hoofd die ze lieten zien gewoon van een random grote wolf is. Maar dan is het raar dat ze Rickon geven.
Dit is Game of Thrones waar alle schurken hun verdiende loon krijgen: macht en success.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is het raar als ik bepaalde scenes echt te donker vind?

Vooral deze aflevering vielen me een aantal scenes op waarbij je eigenlijk alleen de gezichten kunt zien van de karakters.

Ik heb al gespeeld met HDMI Black level, en full of limited range in de Nvidia drivers, maar hoewel ik met "black level normal" op mijn TV wel meer detail zie in de zwarte delen, is echt zwart geen zwart meer.

Ik kijk hem tegelijkertijd ook op een Ultrasharp (zou goed moeten staan), en daarop is ook gewoon 70% van het beeld echt pikkedonker. Is dit de "sfeer" van de aflevering, of is er iets anders waar ik aan moet denken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Same here, had ik vorige aflevering ook al. Overdag kijken op de TV is niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Avalaxy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:57:
Same here, had ik vorige aflevering ook al. Overdag kijken op de TV is niet te doen.
Dat heb ik al langer met GoT; ik kijk 'm dan ook vooral 's avonds en dan stoor ik me er niet aan. Overdag is het geen doen tenzij ik de gordijnen dicht doe, maar dan denken de buren dat ik wat anders zit te kijken...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

XyritZz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:11:
[...]

Dat heb ik al langer met GoT; ik kijk 'm dan ook vooral 's avonds en dan stoor ik me er niet aan. Overdag is het geen doen tenzij ik de gordijnen dicht doe, maar dan denken de buren dat ik wat anders zit te kijken...
Als je de gordijnen niet dicht doet dan zouden ze dat bij sommige scenes vast ook denken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Mx. Alba schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:37:
[...]

Als je de gordijnen niet dicht doet dan zouden ze dat bij sommige scenes vast ook denken! :D
Dat is overigens al wel weer lang geleden. :'(

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ondanks dat de halve serie er om draait, lijkt een stark reunie er weer niet in te zitten. Aangezien jon snow net weggaat uit castle black en sansa er waarschijnlijk net aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

De afkomst van Jon is nu min of meer 100% zeker :)

Ik ben wel heel benieuwd naar wat er gebeurde toen Ned Bran's stem leek te horen. De three Eyed Raven was redelijk resoluut dat het verleden vast staat, de inkt is opgedroogd...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
markdm schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Die theorie ken ik niet, maar vond het iets te toevallig over komen. Volgens mij waren de Umbers vrij loyaal te noemen (richting Stark) en in eens besluit zoonlief over te stappen? En dan zonder loyaliteit te zweren richting Ramsey? Plus twee cadeaus die off Screen blijkbaar gevangen zijn maar redelijk relaxed staan te wachten?
Kan een stuk lui schrijven zijn ( ;) ), maar ik hoop op meer.
IJzerlijm schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:50:
[...]

Dit is Game of Thrones waar alle schurken hun verdiende loon krijgen: macht en success.
Voor een vrij korte tijd. Niet veel schurken hebben het goed.
Tywin dood, Roose dood, Cersei verliest aanzien, kinderen en macht, mountain is een zombie, Ollie is blauw, etc etc .

Niemand, of allemaal, krijgt hun verdiende loon. Miserie en ellende.
Pagina: 1 ... 104 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic