[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.616 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Goverman schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:24:
[...]

Sam is niet kwijt, die is naar The Citadel om maester te worden.
Ben ik me van bewust, maar ik zou hem toch graag nog zien, zeker gezien buddy Jon nog leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
sjaak88 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:02:
[...]
Simpel gezegd; LCD kan in 90% van de gevallen geen puur zwart weergeven.
100%. LCD heeft altijd achtergrond verlichting.
sjaak88 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:02:
[...]
PS; Gelukkig krijgen die iPhones en hopelijk ook de iPads volgend jaar een OLED scherm :)
Bron? (Wel van Apple, aangezien je het meld als een feit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:00

qless

...vraag maar...

CRXDelSol schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:44:
[...]

100%. LCD heeft altijd achtergrond verlichting.
Nope, mijn LCD heeft local-led dimming... dan kom je bij donkere scene's wel aan 90% gedimmed ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat zul je niet van Apple zelf horen. Tenminste niet voordat de aankondiging is geweest. Je moet nu afgaan op de meestal goed ingelichte bronnen en die melden dat Apple volgend jaar de iPhone met een OLED scherm van Samsung gaan uitrusten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik vind die Twitter feed van Carice toch ook wel mooi;
1: https://twitter.com/caricevhouten/status/727218033979232256
2: https://twitter.com/caricevhouten/status/727465766086410241

Aan de ene kant blij rondom de ontwikkelingen. Echter kreeg ik toch ook een gevoel van teleurstelling rondom het tot leven wekken. Het voelde een beetje 'goedkoop' aan. Het brengt veel nieuwe mogelijkheden rondom het verhaal, maar vond het ergens niet a la GoT. Dood is dood...

Kan Carice dit nou altijd doen bijv? Lekker makkelijk dan ;)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Mu.siQ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:19:

Aan de ene kant blij rondom de ontwikkelingen. Echter kreeg ik toch ook een gevoel van teleurstelling rondom het tot leven wekken. Het voelde een beetje 'goedkoop' aan. Het brengt veel nieuwe mogelijkheden rondom het verhaal, maar vond het ergens niet a la GoT. Dood is dood...

We weten nog niet eens zeker of Melisandre dit uberhaupt heeft gedaan of dat ze misschien alleen wat getriggered heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ulTimaS schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:30:
[...]

We weten nog niet eens zeker of Melisandre dit uberhaupt heeft gedaan of dat ze misschien alleen wat getriggered heeft.
Dus mensen komen vanzelf tot leven? :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Bensimpel schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:31:
[...]

*tinfoil* Een theorie is dat het niet Melisandre is die Jon tot leven heeft gebracht maar The Three-eyed raven, en dat Melisandra alleen als cover diende of dat ze alleen het laatste duwtje gaf. Hier wordt het uitgelegd: https://weirwoodleviathan...eath-the-lord-of-corpses/

Zelf vind ik het echter niet zo'n waarschijnlijke theorie.

Er is ook een andere theorie dat Jon in Ghost Wargde toen hij dood ging, maar die verklaart ook niet hoe hij dan in zijn kapotte en dode lichaam terug kan komen. Bovendien wordt in de show (in tegenstelling tot de boeken) niet uitgelegd dat Jon een warg is.

[ Voor 19% gewijzigd door markdm op 03-05-2016 15:38 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Bensimpel schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:31:
[...]

Warging? Ik denk zelf overigens wel dat Mel dit gedaan heeft hoor, maar we weten het nog niet natuurlijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik blijf me verbazen hoe mensen toch zulke theorieen en weet ik het gaan verzinnen over een FICTIONELE serie. Begrijp me niet verkeerd, ieder z'n ding. Maar het is iets fictioneels, haha. Hoe dan ook, hij leeft en hoe/wat/wie de consequenties zijn gaan we merken

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15

Er zijn al meerdere mensen weer tot leven gekomen dan enkel Jon Snow hoor.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Mu.siQ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:39:
Ik blijf me verbazen hoe mensen toch zulke theorieen en weet ik het gaan verzinnen over een FICTIONELE serie. Begrijp me niet verkeerd, ieder z'n ding. Maar het is iets fictioneels, haha. Hoe dan ook, hij leeft en hoe/wat/wie de consequenties zijn gaan we merken
Idd, misschien sterft hij meteen weer in de volgende aflevering ;)
Zn lichaam is nog steeds stuk

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mu.siQ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:39:
Dat is alleen maar een compliment aan de auteur en hoe goed het geschreven is. Ook is het zo dat er sommige mensen zijn die al 20 jaar gecommit zijn aan het verhaal. Als je zo lang moet wachten moet je toch wat doen om de tijd op te vullen hè :P.

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 03-05-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Laatst online: 22:29

Ben er pas nog op gewezen in dit topic, dood is niet dood :+ Wel ben ik met je eens dat het niet past. Het hele ritueel is te omslachtig, in de boeken gaat het veel meer als een soort gebed aan R'hllor en duurt minder lang om effect te hebben. Het tot leven brengen op zich past wel.

Ik moet wel zeggen dat deze aflevering (s06e02) nogal traag aanvoelde. Vooral veel intro's naar verhaallijnen zonder iets nieuws te brengen. Vooral weinig actie. Wetende hoe het in de boeken gaat, komt dat wel goed, maar jammer dat het weer (minstens) een aflevering moet wachten.
markdm schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:36:
[...]

*tinfoil* Een theorie is dat het niet Melisandre is die Jon tot leven heeft gebracht maar The Three-eyed raven, en dat Melisandra alleen als cover diende of dat ze alleen het laatste duwtje gaf. Hier wordt het uitgelegd: https://weirwoodleviathan...eath-the-lord-of-corpses/

Zelf vind ik het echter niet zo'n waarschijnlijke theorie.

Er is ook een andere theorie dat Jon in Ghost Wargde toen hij dood ging, maar die verklaart ook niet hoe hij dan in zijn kapotte en dode lichaam terug kan komen. Bovendien wordt in de show (in tegenstelling tot de boeken) niet uitgelegd dat Jon een warg is.
De three-eyed raven lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Zou de balans teveel verstoren van het grote verhaal. Het wargen naar een dier vlak voor het menselijk lichaam sterft kan, zoals we al gezien hebben in de serie, zorgen dat die persoon voortleeft in dat dier. Maar het is inderdaad geen verklaring voor het tot leven komen van het lichaam. Het meest waarschijnlijke is gewoon dat het komt door de macht van R'hllor en dat Melisandre het gewoon nog nooit geprobeerd had. Ze is (een van) de machtigste van de Red Priests volgens velen, dus ze zou het moeten kunnen. Gezien ze hint dat het niet het beste is voor Jon om hem weer tot leven te wekken zit achter het niet eerder proberen vast nog een ervaring of legende/voorspelling.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
Crahsystor schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:48:
[...]
De three-eyed raven lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Zou de balans teveel verstoren van het grote verhaal. Het wargen naar een dier vlak voor het menselijk lichaam sterft kan, zoals we al gezien hebben in de serie, zorgen dat die persoon voortleeft in dat dier. Maar het is inderdaad geen verklaring voor het tot leven komen van het lichaam. Het meest waarschijnlijke is gewoon dat het komt door de macht van R'hllor en dat Melisandre het gewoon nog nooit geprobeerd had. Ze is (een van) de machtigste van de Red Priests volgens velen, dus ze zou het moeten kunnen. Gezien ze hint dat het niet het beste is voor Jon om hem weer tot leven te wekken zit achter het niet eerder proberen vast nog een ervaring of legende/voorspelling.
Ze gelooft niet meer in R'hllor en denk ook niet dat ze hem tot leven kan wekken, ze probeert het omdat ze toch niks meer te verliezen heeft. Ik neem aan dat ze het eerder geprobeerd heeft met anderen en dit niet werkte.

Net zoals degene bij The Brotherhood Without Banners, die al zijn geloof in R'hllor verloor en het probeerde en opeens iemand tot leven wekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
was die andere rode pipo, waar men het eerder hier over had, die ook iemand weer tot leven wekte nou ook niet een beetje depressed met z'n geloof voordat hij de revival truuk deed? Melissandre was ook een beetje depressed en zag het zelf niet echt gebeuren. Misschien is dat de link; je moet twijfelen aan het geloof?

Oh hierboven zegt Alvanosa precies hetzelfde hehe

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 03-05-2016 15:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
maratropa schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:59:
was die andere rode pipo, waar men het eerder hier over had, die ook iemand weer tot leven wekte nou ook niet een beetje depressed met z'n geloof voordat hij de revival truuk deed? Melissandre was ook een beetje depressed en zag het zelf niet echt gebeuren. Misschien is dat de link; je moet twijfelen aan het geloof?

Ja, de vraag is dan natuurlijk of het geloven in de Lord of Light niet zo'n zin heeft of juist wel omdat hij helpt op het moment dat men eigenlijk niet meer in hem gelooft? Net echt, je kunt beide niet bewijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ja dat klopt. Dit was Thoros of Myr.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pZtarOh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm

Een andere overeenkomst (heb ik op reddit gelezen, ben kwijt waar) tussen beide keren dat ze iemand terug brachten was omdat ze het (clishe incoming) echt heel graag wouden. Het was niet zo: laat ik eventjes snel deze gast weer tot leven brengen. Wat het geval zal zijn als je iemand terug brengt die je niet echt kent. Beide keren wouden ze vanuit het diepste van hun hart degene weer tot leven brengen, Thoros omdat het zijn vriend en leider was en Melissandre omdat ze dacht dat Jon Azor Ahair kan zijn en ze hem daarom nodig heeft. Met andere woorden, het gebed zelf is niet zozeer belangrijk, maar meer hoe oprecht je het bedoelt. Het is cliche ja, maar het klinkt in enige mate logisch.

TLDR: R'hllor wou gewoon dat Melissandre het magische woord "please" zei ;)

[ Voor 5% gewijzigd door markdm op 03-05-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:43

Valkyre

Kitesurf FTW!

even afgezien van alles wat gebeurt is in aflevering 2.
Lijkt het er dan toch echt op dat Stannis gewoon off screen een kopje kleiner gemaakt is.

Toen Brienne, Sansa redde had ik heel even het idee, hmmm zou Stannis hier ook bij zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Gohan-san schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:42:
even afgezien van alles wat gebeurt is in aflevering 2.
Lijkt het er dan toch echt op dat Stannis gewoon off screen een kopje kleiner gemaakt is.

Toen Brienne, Sansa redde had ik heel even het idee, hmmm zou Stannis hier ook bij zijn.
Zolang ze niet in beeld dood zijn, ga ik er niet 100% van uit dat ze ook echt dood zijn (of ze worden opgegeten door honden).

En zelfs dan zijn ze nog niet altijd dood blijkt wel weer dus tja. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Alvanosa op 03-05-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mx. Alba schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:26:
In de middeleeuwen had Londen zo'n 100.000 inwoners en Parijs zo'n 300.000. Als je kijkt naar de grote, belangrijke steden in Europa in de middeleeuwen zitten die allemaal zo tussen de 50.000 en 300.000 inwoners. Voor grotere steden in die periode - en zelfs daarvoor al - moet je richting het oosten. Bagdad had tot een miljoen inwoners en ook in China waren al miljoenensteden. Maar in een samenleving zoals we die in Westeros zien, zou een "grote, belangrijke stad" als King's Landing zo tussen de 100.000 en 300.000 inwoners moeten schommelen - eerder richting de onderkant van dat bereik dan de bovenkant. Analoog, zou je dus ook op Essos veel grotere steden kunnen verwachten. Wellicht dat Braavos richting de 500.000 gaat, om van het oude Valyria nog maar niet te spreken, dat zou wel eens een echte miljoenenstadstaat geweest kunnen zijn. Een stad als Sunspear daarentegen zal waarschijnlijk ver onder de 50.000 zitten.
Dat blijkt echter niet uit de wiki en vergezichtjes van King's Landing. Die steden in het Oosten ogen wel veel groter overigens. En die plaatsjes/kastelen in het Noorden kunnen eigenlijk niet meer dan een paar duizend inwoners aan volgens mij. En da's nog veel.

Die hordes in de steppe kloppen eigenlijk ook niet echt. Lijkt me stug dat een willekeurig gebied zoveel jagers/verzamelaars ondersteunt (enkele duizenden aan de CGI te zien). Voedselvoorziening moet een crime zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 03-05-2016 17:16 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Sjah schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:56:
Heeft Bran een groeispurt gehad, hoe bedoel je..?

Mooie epi op een dag dat Leicester kampioen werd, zal geen toeval zijn.
Het duurde bij mij ook tot het woord 'Bran' viel voordat ik door had waar ik naar keek in de eerste scene.

Heb nu wel het gevoel dat er wel erg veel gebeurd opeens. Op zich niet erg, maar was van GoT gewend dat er wat meer diepgang in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
FunkyTrip schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:14:
Die hordes in de steppe kloppen eigenlijk ook niet echt. Lijkt me stug dat een willekeurig gebied zoveel jagers/verzamelaars ondersteunt (enkele duizenden aan de CGI te zien). Voedselvoorziening moet een crime zijn.
Daarom zijn het nomaden die als een zwerm sprinkhanen over de steppe trekken. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Jullie hebben het beste nog niet vernoemd uit aflevering S06E02: geen Sand Snakes! :-)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

DarthDavy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:53:
Jullie hebben het beste nog niet vernoemd uit aflevering S06E02: geen Sand Snakes! :-)
Dat is ook de reden dat ie zo goed is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
FunkyTrip schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:14:
[...]

Dat blijkt echter niet uit de wiki en vergezichtjes van King's Landing. Die steden in het Oosten ogen wel veel groter overigens. En die plaatsjes/kastelen in het Noorden kunnen eigenlijk niet meer dan een paar duizend inwoners aan volgens mij. En da's nog veel.

Dat willekeurige gebied is qua grootte ongeveer even groot als Australië. ;) Khal Drogo (waar Daenerys mee trouwde) had een Khalasar van 40.000 man, wat buitengewoon groot was voor de Dothraki. Ik verwacht dat het gemiddelde niet meer dan 7.500 man zal zijn. Bovendien zijn er niet erg veel verschillende Khals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
sjaool schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:12:
[...]

Dat zul je niet van Apple zelf horen. Tenminste niet voordat de aankondiging is geweest. Je moet nu afgaan op de meestal goed ingelichte bronnen en die melden dat Apple volgend jaar de iPhone met een OLED scherm van Samsung gaan uitrusten.
Dan blijft het toch echt een gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
qless schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:01:
[...]

Nope, mijn LCD heeft local-led dimming... dan kom je bij donkere scene's wel aan 90% gedimmed ;)
Dat was niet de insteek van het bericht :+
Daar staat dat 90% van de LCD's geen zwart kunnen tonen, oftewel 10% van de LCD's wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik vind dat resurrecten wel een beetje dubieus. Als de populaire character opnieuw laat leven dan waarom niet Rob Stark the king of the North of Joffrey of zelfs Tywin Lanister. Dan kun je een heel andere draai geven aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Blord schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:09:
Ik vind dat resurrecten wel een beetje dubieus. Als de populaire character opnieuw laat leven dan waarom niet Rob Stark the king of the North of Joffrey of zelfs Tywin Lanister. Dan kun je een heel andere draai geven aan het verhaal.
Helemaal mee eens, het zou heel leuk zijn als iemand anders ook terug komt.
spoiler:
Catelyn bijvoorbeeld. :+

[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 03-05-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
De lanisters volgen 'The seven'. De sparrows zullen het niet zo leuk vinden als een red priest gaat lopen resurrecten in de hoofdstad. Davos denkt meer baat-t-niet-dan-schaadt-t-niet, en bij de wall is het toch wat minder religieus gesteld dus kan er wel een experimentje van af.

Wbt donker beeld; Vond ik ook, heb op mijn ips scherm in het donker zitten kijken :')

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
Als er overal van die Red Priests rondliepen zou dat kunnen ja. Dan zou je alleen wel de situatie krijgen dat het House met de meeste Priests zou winnen uiteindelijk. Maar dat geeft ook een uitdaging op religieus gebied. Je hebt aanhangers van de Old Gods, New Gods, Red God en Drowned God onder de 7 Houses als ik me niet vergis. Om zomaar van religie te switchen geeft nogal wat weerstand, zoals we bij Stannis zagen. Het zou wel in het straatje van Baelish passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Crahsystor schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:27:
[...]

Als er overal van die Red Priests rondliepen zou dat kunnen ja. Dan zou je alleen wel de situatie krijgen dat het House met de meeste Priests zou winnen uiteindelijk. Maar dat geeft ook een uitdaging op religieus gebied. Je hebt aanhangers van de Old Gods, New Gods, Red God en Drowned God onder de 7 Houses als ik me niet vergis. Om zomaar van religie te switchen geeft nogal wat weerstand, zoals we bij Stannis zagen. Het zou wel in het straatje van Baelish passen.
Die hebben we volgens mij ook nog niet gezien (Baelish dus)?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is een gift van de Lord of Light. Mensen moeten het wel waardig zijn om terug gezonden te worden. Denk hierbij dus aan iemand die voor de lokale bevolking op komt omdat die het slachtoffer zijn van oorlog. Of denk hierbij aan iemand die het rijk der mensen wilt beschermen en wilt voorkomen dat duizenden elkaar afslachten voor niets.

Juist mensen als Rob, Joffrey of Tywin verdienen geen tweede leven. Ze zorgen niet goed voor hun eigen volk, stellen hun eigen belangen boven dat van anderen en zijn zelfs redelijk slechte mensen te noemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het blijft een zwaktebod vind ik, voor een serie met sterke personages en goeie verhaallijnen. Da's in de boeken ook zo. Die zijn net heel goed omdat magie en de draken zo'n marginale rol spelen. Het is politiek heel hard en berekenend.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Gewoon seizoen 5 even terug kijken. Melissandre heeft een band met Jon Snow, you know nothing zegt ze daar ook nog eens. Dus als er 1 is die geresurrect kan worden is het Jon. Ik zou mijn vraagtekens zetten bij ieder ander.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
CRXDelSol schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:37:
[...]

Dat was niet de insteek van het bericht :+
Daar staat dat 90% van de LCD's geen zwart kunnen tonen, oftewel 10% van de LCD's wel :-)
off-topic

Dan klopt mijn insteek toch wel. Want ik bedoelde toch echt dat er inderdaad LCD's zijn welke wel goed zwart kunnen tonen en ik nam grofweg 10% om te uiten dat er maar erg weinig mensen zijn met een local-led dimming LCD en 90% welke altijd wat licht doorlaten ofwel niet zwart.

on-topic!

Ik ben echt zeer benieuwd naar de volgende aflevering. Het ziet erna uit dat ze in een rap tempo dit seizoen belangrijke zaken laten gebeuren maar dat is natuurlijk afwachten:

-Arya is nu al van de straat.
-Tyrion met de 2 draken _/-\o_
-Dorne is in 1 scene compleet veranderd.
-Geen Roose Bolton, zijn vrouw en baby meer.
-Jon Snow natuurlijk weer zo snel levend hebben denk ik weinig mensen aanzien komen.
-Melissandre waarschijnlijk alweer uit haar 'dip' doordat Jon weer levend is.
-Sansa en Jon zijn al bijna bij elkaar.
-Ironborn is terug en hoe!
-Hodor is Wyllis!
-Lyanna Stark hebben we gezien.
-Tommen is zo te zien erg van houding veranderd wat als koning natuurlijk veel invloed kan hebben.

Eigenlijk ieder aspect van het verhaal is al enorm vooruit gegaan met uitzondering van helaas Daenerys.
Ik heb nog nooit zo graag naar een maandag uitgekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Al die telefoons hebben toch gewoon AMOLED tegenwoordig? Dat is gewoon OLED. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Gonadan schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:40:
[...]

Al die telefoons hebben toch gewoon AMOLED tegenwoordig? Dat is gewoon OLED. :?
Nee ;) Conclusie; het is gewoon perfect gefilmd maar dan heb je ook de juiste materialen nodig om het te kunnen zien.

Graag weer verder over Game of Thrones nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

Als de populaire character opnieuw laat leven dan waarom niet Rob Stark the king of the North
De laatste keer dat ik Robb zag was z'n hoofd eraf ... dat is moeilijk resurrecten lijkt me.
Vertel dat 's tegen Thoros of Myr en Beric Dondarrion ...

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 04-05-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59

defiant

Moderator General Chat
Als resurrecten een bekend fenomeen zou zijn, zou men misschien inderdaad meer moeite doen om te voorkomen dat er 'iets' te resurrecten valt :) Honden of hoofden :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

offtopic:
Eh, jawel dus. :?
Graag weer verder over Game of Thrones nu?
Ja meneer de mod.

Ik hoop dat ze nog even doorsnoeien zo, dan krijgen we tenminste maar enkele verhaallijnen waarop we ons kunnen concenteren in plaats van steeds van die korte flitsen en weer door.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:10
Op naar episode 3. Ben benieuwd in hoeverre Jon nog Jon is. En natuurlijk hoe Thorne reageert.

Zou gaaf zijn als R+L=J nog zou uitkomen ook.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waar staat dat R+L=J toch steeds voor? Ik durf niets te googelen vanwege mogelijke spoilers. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Gonadan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:01:
Waar staat dat R+L=J toch steeds voor? Ik durf niets te googelen vanwege mogelijke spoilers. :+
Rhaegar Targaryen (Daenerys oudste broer) + Lyanna Stark (Zus van Ned) = Jon Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat was niet vrijwillig toch? Maar ik dacht dat Ned John zelf geknutseld had bij een andere vrouw?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Gonadan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:11:
Dat was niet vrijwillig toch? Maar ik dacht dat Ned John zelf geknutseld had bij een andere vrouw?
Dat moeten we denken en ligt lekker voor de hand, maar Ned is heeft het altijd over eer en dergelijke, dus zal hij dat waarschijnlijk niet zomaar doen (met een andere vrouw). De boeken heeft ook veel meer hints wat deze theorie ondersteunt.

Robert Baratheon zegt dat het niet vrijwillig was en dat Rhaegar, Lyanna gekidnapt heeft. Maar waarschijnlijk was het zo dat Rhaegar en Lyanna echt van elkaar hielden en gewoon samen een nieuw leven wilden beginnen weg van die smerige politieke spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hmm ik meen mij te herinneren dat hij het zelf gezegd heeft in het eerste seizoen. Zal het wel mis hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Gonadan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:23:
Hmm ik meen mij te herinneren dat hij het zelf gezegd heeft in het eerste seizoen. Zal het wel mis hebben.
En hij kan niet liegen? Hij heeft namelijk aan zijn zus gezworen dat hij het aan niemand zou vertellen aangezien Robert Baratheon alle Targaryens aan het killen was. Waarschijnlijk krijgen we dit dus ook misschien te zien in de flashback van volgende aflevering. Dit speelt zich allemaal af in de Tower of Joy namelijk. De enige persoon die waarschijnlijk weet van dit geheim en die nog leeft is Howland Reed (vader van Jojen en Meera Reed), maar deze heeft nog geen appearance gemaakt in de show (ook niet in de boeken trouwens).

Hij zegt dat het Wylla is in het eerste seizoen ja, maar volgens mij kan je aan zijn gezichts uitdrukking zien dat hij niet helemaal de waarheid spreekt als ik het mij goed kan herinneren.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 04-05-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Zo goed zit ik er ook weer niet in. :+

Maar is die theorie niet een onwijze spoiler dan? Aangezien de hints voornamelijk uit de boeken komen en niet de serie? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Gonadan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:32:
Zo goed zit ik er ook weer niet in. :+

Maar is die theorie niet een onwijze spoiler dan? Aangezien de hints voornamelijk uit de boeken komen en niet de serie? ;)
Tja, het is altijd moeilijk te bepalen of the een spoiler is, voornamelijk omdat de boeklezers het ook niet weten. Voor hetzelfde geld klopt er helemaal niks van. Ik vind het ook altijd lastig om zulk soort dingen hier op te schrijven zonder heel goed op mijn woorden te letten.

Overigens bevatten de BluRay's volgens mij ook extra's met meer achtergrond informatie waar ook het één en ander uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Zou kunnen, ik kijk extra's op mijn blurays meestal niet. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
ulTimaS schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:28:
[...]

En hij kan niet liegen? Hij heeft namelijk aan zijn zus gezworen dat hij het aan niemand zou vertellen aangezien Robert Baratheon alle Targaryens aan het killen was. Waarschijnlijk krijgen we dit dus ook misschien te zien in de flashback van volgende aflevering. Dit speelt zich allemaal af in de Tower of Joy namelijk. De enige persoon die waarschijnlijk weet van dit geheim en die nog leeft is Howland Reed (vader van Jojen en Meera Reed), maar deze heeft nog geen appearance gemaakt in de show (ook niet in de boeken trouwens).

Hij zegt dat het Wylla is in het eerste seizoen ja, maar volgens mij kan je aan zijn gezichts uitdrukking zien dat hij niet helemaal de waarheid spreekt als ik het mij goed kan herinneren.
Er zijn ook een hoop theorieen dat howland reed de high sparrow is :-) zijn uiterlijk schijnt aardig overeen te komen oa. Uiteraard nog een hoop argumenten maar die ben ik vergeten, lijkt me ook vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 19-09 12:13
Malt007 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 06:44:
[...]

Er zijn ook een hoop theorieen dat howland reed de high sparrow is :-) zijn uiterlijk schijnt aardig overeen te komen oa. Uiteraard nog een hoop argumenten maar die ben ik vergeten, lijkt me ook vergezocht.
YouTube: HS=HR: is the High Sparrow secretly Howland Reed? \[S5/ADWD spoilers]

Ook een video van Alt-Shift-X. In het begin een saaie stem, maar hij vertelt het echt super goed. Meerdere gave theorie video's met duidelijke uitleg en argumenten.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik tegen mijn vriendin zei: Nee joh ze brengen hem nu nog niet terug. Mel gaat door een diepte punt en ze zullen eerst wel de Tower of Joy flashback tonen. Er zijn zoveel theorieën geschreven over hoe Jon terug zou komen, dat ik het toch enigszins teleurstellend vind hoe ze het nu echt gedaan hebben. Theorien dat hij in Ghost wargt, terug komt als Walker en dergelijke.

Dit geintje kan maar beter Melisandre zoveel vertrouwen geven dat ze een totale badass wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dus die dwerg zou wel eens deels een Targaryen kunnen zijn. Who knew.. Maar dan zou Cersei een uitstapje hebben moeten maken die we gemist hebben?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:39

SomerenV

It's something!

cbr600f4i schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:38:
Dus die dwerg zou wel eens deels een Targaryen kunnen zijn. Who knew.. Maar dan zou Cersei een uitstapje hebben moeten maken die we gemist hebben?
Nee, haar (hun) moeder heeft dan een uitstapje gemaakt. Cercei is de zus van Tyrion ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
SomerenV schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:40:
[...]

Nee, haar (hun) moeder heeft dan een uitstapje gemaakt. Cercei is de zus van Tyrion ;)
Precies, ik heb ze vanochtend nog niet allemaal op een rijtje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 19-09 12:13
SomerenV schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:40:
[...]

Volgens de theorieën is dat ook de reden waarom Tywin altijd een hekel had aan Tyrion, omdat het geen echte zoon van hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dubrillion schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:42:
[...]

Volgens de theorieën is dat ook de reden waarom Tywin altijd een hekel had aan Tyrion, omdat het geen echte zoon van hem is.
Ik heb maar eens even gegoogled op die theorieën en dan kom je er zoveel geloofwaardige tegen dat ik er sterk in ga geloven, helemaal na zijn geslaagde drakenavontuur.

eentje dan: After Tyrion shoots Tywin with the crossbow, Tywin remarks "You...you are no...no son of mine." The intended interpretation is that Tywin carries his resentment of Tyrion to his last dying breaths

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Hier een uitleg over ep 2 door Alt Shift X, waar alle hierboven genoemde theorieen bespken worden en naar de betreffende filmpjes linkt.

YouTube: Game of Thrones S6E02 Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ach ik heb al zoveel theorieën, gestaafd door tientallen citaten, meerdere a4tjes lang en zeer overtuigend geschreven waar vervolgens niks van waar blijkt te zijn gelezen. En elke aflevering dit seizoen zal meer theorieën omver werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

revolised schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:51:
Hier een uitleg over ep 2 door Alt Shift X, waar alle hierboven genoemde theorieen bespken worden en naar de betreffende filmpjes linkt.

YouTube: Game of Thrones S6E02 Explained
Hij heeft altijd goeie en niet te langdradige uitleggen.
Malt007 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:10:
Ach ik heb al zoveel theorieën, gestaafd door tientallen citaten, meerdere a4tjes lang en zeer overtuigend geschreven waar vervolgens niks van waar blijkt te zijn gelezen. En elke aflevering dit seizoen zal meer theorieën omver werpen.
Ja inderdaad, maar ik vind het altijd wel leuk om er over te lezen en hoe sommige theorieen zo ver gezocht zijn dat het gewoon weer geloofwaardig begint te klinken xD.

[ Voor 37% gewijzigd door ulTimaS op 04-05-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
ulTimaS schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:14:
Ja inderdaad, maar ik vind het altijd wel leuk om er over te lezen en hoe sommige theorieen zo ver gezocht zijn dat het gewoon weer geloofwaardig klinkt xD.
Het is ook leuk om die theorieën te lezen. Valt me alleen op hoeveel details ik heb gemist bij het lezen van de boeken :)

Maar wie zullen uiteindelijk de draken berijden? Mijn initiële theorie was Dany, Jon en Bran (gewargd) maar nu lijkt het of Tyrion ook wellicht drakenbloed heeft. Misschien dat er dan toch nog een volgroeide ijsdraak in de muur zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De theorie dat Jon Snow half Targaryen is lijkt mij ook zeer plausibel. Ik vermoed trouwens dat Maester Aemon dit wist maar wijselijk zijn mond hield om Jon te beschermen. Wat die oude man allemaal verder nog wist zullen we helaas nooit meer te weten komen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mx. Alba schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:33:
De theorie dat Jon Snow half Targaryen is lijkt mij ook zeer plausibel. Ik vermoed trouwens dat Maester Aemon dit wist maar wijselijk zijn mond hield om Jon te beschermen. Wat die oude man allemaal verder nog wist zullen we helaas nooit meer te weten komen...
What is dead may never die... Oh wait wrong house.

Ben overigens niet echt een fan van dat Tyrion OOK een secret targaryen is, dat lijkt me namelijk een beetje lazy writing.

[ Voor 12% gewijzigd door ulTimaS op 04-05-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ulTimaS schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:33:
[...]

What is dead may never die... Oh wait wrong house.

Ben overigens niet echt een fan van dat Tyrion OOK een secret targaryen is, dat lijkt me namelijk een beetje lazy writing.
Lazy writing of niet... Het moge duidelijk zijn dat bastards geen uitzondering zijn dus het zou vreemd zijn als er niet ook een heel stel Targaryen bastards rondlopen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:02
Mx. Alba schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:40:
[...]

Lazy writing of niet... Het moge duidelijk zijn dat bastards geen uitzondering zijn dus het zou vreemd zijn als er niet ook een heel stel Targaryen bastards rondlopen...
Tja.. 3 draken, dus 3 Targaryan.. Zou op zich niet vreemd zijn.. Wellicht heeft hij (George RR Martin) vanaf het begin al 3 Targaryan in zijn hoofd gehad, waarvan hij er twee met een twist wilde onthullen. Wel een beetje jammer dat het ongeveer dezelfde twist is dan natuurlijk (bastaardkinderen)
Maar, het kan ook nog gewoon helemaal iets anders worden natuurlijk :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 19:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik lees nu de R+L=J theorie voor het eerst... erg interessant en het strookt met wat we tot nu toe hebben gezien. Zeker nu Tyrion onverwachts "makkelijk" omgaat met draken.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:00
Flimovic schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:22:
Ik lees nu de R+L=J theorie voor het eerst... erg interessant en het strookt met wat we tot nu toe hebben gezien. Zeker nu Tyrion onverwachts "makkelijk" omgaat met draken.
Ik vond het al zo vreemd waarom hij eerst aan Missandei vroeg of de draken haar goed kende (dus je zou denken dat ie haar nodig zou hebben), terwijl die daarna doodleuk samen met Varris naar de draken gaat.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk (het scheelt maar 1 dag, maar toch. :P) aflevering 2 kunnen bekijken. Eigenlijk een aflevering in lijn met de eerste, waarbij de diverse verhaallijnen weer een klein stukje uit de doeken worden gedaan.

Een paar dingen die mij opvielen:
- Karstark, die openlijk loopt af te geven op Robb Stark omdat hij zijn vader onthoofd heeft, weet eigenlijk niet hoe die moet kijken wanneer Ramsay ineens Roose Bolton vanuit het niets overhoop steekt. Misschien twijfelt hij nu toch even aan zijn loyaliteit richting de Boltons...
- Ik vraag me af of de andere leiders van het Noorden het verhaal over het vergiftigen van Roose Bolton zullen geloven.
- Hilarisch was het moment dat Tyrion de enige draak van zijn ketens had bevrijd en dat hij bij het omdraaien recht in het gezicht wordt aangekeken door de andere draak met een blik van: Zeg vriend, regel dat voor mij ook eens...
- Verder vond ik ook de reactie van de soldaten van de Koning in King's Landing wel hilarisch op het moment dat Cersei zich neerlegt bij het feit dat ze niet bij de plechtigheid van Myrcella mag zijn. Er was namelijk een moment waarop ze een mogelijke confrontatie met Frankenmountain konden verwachten...
- Prima dat Alistair aangepakt werd door de Wildlingen en boogschutter vs reus (Win! :D)

Overigens vind ik dat er nu inderdaad wel weer heel veel verhaallijnen lopen. Ik wil er eigenlijk ook niet over klagen, want uiteindelijk wil ik ook weten hoe het met Sam en Lord Baelish is. Wellicht leeft Stannis ook nog en zit hij nu ondergedoken met dank aan Brienne. Game of Thrones zou Game of Thrones niet zijn, wanneer dit niet op enig moment zal uitkomen. Misschien zorgt dat weer voor spanning / vertrouwensbreuk over loyaliteit enzo.

Daarnaast natuurlijk de vraag die iedereen bezig houdt; waar hangt de Undead Army eigenlijk uit? :+

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 10:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Flimovic schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:22:
R+L=J heeft natuurlijk niets met Tyrion te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

TheFes schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:35:
[...]

R+L=J heeft natuurlijk niets met Tyrion te maken..
Op zicht niet, maar zit natuurlijk wel in exact hetzelfde straatje.

edit:

A+J=T dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Flimovic op 04-05-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dubrillion schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:42:
[...]

Overleed Tywin's vrouw niet tijdens de bevalling van Tyrion?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Ik denk dat hij die draken kon benaderen omdat Tyrion een hoge kennis heeft van draken. Hij weet gewoon erg veel en zegt dan ook dat draken slimmer zijn dan mensen. Ze herkennen bedreiging en eten niet alles op wat ze zien.

Ze zien daarom in Tyrion geen bedrijging en zien dat hij vriendelijk is. Niet meer dan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
FunkyTrip schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:44:
[...]

Overleed Tywin's vrouw niet tijdens de bevalling van Tyrion?
Ja, dat ook. Maar gedurende de serie (en de boeken) roept Tywin meerdere malen letterlijk "You are no son of mine".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Hier nog een leuke theorie waarom Hodor Hodor is.

https://www.buzzfeed.com/...erm=.yfbgg9n7X#.ke4gg2rBm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snailerfreak schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:45:
Ik denk dat hij die draken kon benaderen omdat Tyrion een hoge kennis heeft van draken. Hij weet gewoon erg veel en zegt dan ook dat draken slimmer zijn dan mensen. Ze herkennen bedreiging en eten niet alles op wat ze zien.

Ze zien daarom in Tyrion geen bedrijging en zien dat hij vriendelijk is. Niet meer dan dat..
Tyrion in zijn eigen woorden: "That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Tyrion in zijn eigen woorden: "That's what I do. I drink and I know things."
Grote kans dat Tyrion zelf niet eens weet dat hij de zoon is van een Targaryen, als dat waar is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

revolised schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Ja, dat ook. Maar gedurende de serie (en de boeken) roept Tywin meerdere malen letterlijk "You are no son of mine".
Maar dat is ook een vrij gebruikelijke uitspraak van een vader die zeer teleurgesteld is in zijn zoon. Dus zelfs als Tywin zou weten (of zou denken) dat Tyrion WEL zijn zoon is, zou hij dat hebben kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
spoiler:
Ik zie het nog wel gebeuren dat Meera een Targaryen is en dan wel Jons zus? Howland Reed was met Ned Stark bij de Tower of Joy, wat als Lyanna een tweeling heeft gekregen en deze zijn opgesplitst om ze tegen Robert te beschermen?

Wil je de topic warning nogeens lezen en dit soort boekenwijsheden niet in dit topic posten?

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 04-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Meera is toch jonger dan Jon of tenminste zo lijkt het ik denk niet dat dit waar zal zijn uiteindelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 04-05-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Hier nog een snel wat uitspraken uit de show die de theorie van R+L=J sterker maken. (Ja van 9gag, sorry :/ )

edit: spoiler tags toegevoegd..laatste plaatjes zijn van de preview voor afl. 3.

[ Voor 23% gewijzigd door ulTimaS op 04-05-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:36
Alvanosa schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:52:
[...]

Meera is toch jonger dan Jon of tenminste zo lijkt het ik denk niet dat dit waar zal zijn uiteindelijk.
Lijkt mij ook. Meera ziet er stukken jonger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
ulTimaS schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:59:
Hier nog een snel wat uitspraken uit de show die de theorie van R+L=J sterker maken. (Ja van 9gag, sorry :/ )
http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aKqZyK6_700b_v1.jpg
Die laatste plaatjes met die jonge Ned hebben we toch nog helemaal niet gezien? Komen die uit de preview voor volgende week of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:13
TheFes schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Die laatste plaatjes met die jonge Ned hebben we toch nog helemaal niet gezien? Komen die uit de preview voor volgende week of zo?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Aaah, dat verklaart.. die kijk ik nooit :)
Russel88 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Lijkt mij ook. Meera ziet er stukken jonger uit.
In de boeken zijn ze in ieder geval even oud:
Zie: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Meera_Reed
En: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jon_Snow

Beide geboren in 283AC

[ Voor 19% gewijzigd door TheFes op 04-05-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

TheFes schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Ja srry, ik heb ze nu in spoiler tags gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
ulTimaS schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Ja srry, ik heb ze nu in spoiler tags gedaan.
Oh, daar ging het me niet om hoor :) Had de post zelf ook al gezien.. Maar toen vroeg ik (en anderen in de reacties) me ook al af waar die screengrabs vandaan kwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

TheFes schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Aaah, dat verklaart.. die kijk ik nooit :)

[...]

Zie: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Meera_Reed
En: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jon_Snow

Beide geboren in 283AC
Het zou misschien kunnen, maar haar karakter is in de TV-serie niet echt uitgediept. Dus ik vermoed dat ze geen enorm belangrijke rol gaat spelen. Ik weet niet hoe het met de boeken zit, wellicht dat ze daar wel veel aandacht krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Flimovic schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Het zou misschien kunnen, maar haar karakter is in de TV-serie niet echt uitgediept. Dus ik vermoed dat ze geen enorm belangrijke rol gaat spelen. Ik weet niet hoe het met de boeken zit, wellicht dat ze daar wel veel aandacht krijgt?
Niet veel meer als in de serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
leonvw schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:49:
spoiler:
Ik zie het nog wel gebeuren dat Meera een Targaryen is en dan wel Jons zus? Howland Reed was met Ned Stark bij de Tower of Joy, wat als Lyanna een tweeling heeft gekregen en deze zijn opgesplitst om ze tegen Robert te beschermen?

[mbr]Wil je de topic warning nogeens lezen en dit soort boekenwijsheden niet in dit topic posten?[/]
Heb de boeken niet gelezen dus kan het niet scharen onder "boekenwijsheden". Dacht dat zijn aanwezigheid ooit eens genoemd was in de serie, maar zal dan wel van internet afkomen :)
TheFes schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:31:
[...]

In het echt schelen ze ook maar een aantal jaar met elkaar, dus ik vlak de mogelijkheid nog steeds niet uit.. Ze casten sommige rollen wel verder van elkaar vandaan qua leeftijd.

[ Voor 21% gewijzigd door leonvw op 04-05-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

leonvw schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:53:
In het echt schelen ze ook maar een aantal jaar met elkaar, dus ik vlak de mogelijkheid nog steeds niet uit.. Ze casten sommige rollen wel verder van elkaar vandaan qua leeftijd.
Om nog maar niet te spreken van Tommen die opeens van het ene op het andere seizoen een paar jaar ouder leek te zijn geworden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Mx. Alba schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:20:
[...]

Om nog maar niet te spreken van Tommen die opeens van het ene op het andere seizoen een paar jaar ouder leek te zijn geworden. ;)
Dat komt gewoon door de pubertijd /s :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat was eigenlijk precies de achterliggende gedachte van Littlefinger? Hopen dat Sansa een goed onderkomen zou vinden en als erfgename Winterfell zou overnemen? Ik kon me herinneren dat hij een dealtje maakte vlak voordat ze vertrokken in Kingslanding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aan Littlefinger is sowieso geen touw vast te knopen... Hij zei het zelf, soms moet je ook iets doen wat helemaal niets te maken heeft met je plannen, gewoon om iedereen in verwarring te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
Deruxian schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:18:
Wat was eigenlijk precies de achterliggende gedachte van Littlefinger? Hopen dat Sansa een goed onderkomen zou vinden en als erfgename Winterfell zou overnemen? Ik kon me herinneren dat hij een dealtje maakte vlak voordat ze vertrokken in Kingslanding?
Mx. Alba schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:23:
Aan Littlefinger is sowieso geen touw vast te knopen... Hij zei het zelf, soms moet je ook iets doen wat helemaal niets te maken heeft met je plannen, gewoon om iedereen in verwarring te brengen.
Nee, Littlefinger is niet simpelweg mensen in verwarring aan het brengen. Hij wil gebruik maken van de chaos in Westeros om zijn eigen positie te verbeteren: "Chaos is a ladder". En wel zo:

Hij heeft eerst de controle genomen over The Vale, door met Lysa Arryn te trouwen en haar vervolgens door de Moon Door te sodemieteren. Daarna was zijn plan om een grote invloed in het Noorden te krijgen door middel van Sansa: Hij zei dat Sansa met Ramsay zou moeten trouwen en dus dropte hij haar in Winterfell. Hij ging er vanuit dat die trouwerij er nooit zou komen omdat Stannis Winterfell zou gaan veroveren (Stannis' leger was toen onderweg om dat te doen). Sansa zou dan bevrijd worden en Stannis zou haar, als enige beschikbare Stark, de Warden of the North maken, met uiteindelijk waarschijnlijk Petyr als haar bruidegom. Zo zou hij uiteindelijk heersen over The Vale, grote invloed hebben op het Noorden als man van Sansa én invloed hebben in King's Landing als vertrouweling van Stannis, die in zijn verwachting op de troon zou belanden. Dit alles is in de serie terug gekomen en is ook te lezen in de Wiki.

In de praktijk liep het natuurlijk anders: Stannis werd verslagen én Sansa ontsnapte uit Winterfell. Zijn plannetje loopt dus niet zoals hij had gehoopt, maar dat wil niet zeggen dat er geen plan was. Het was zelfs een vrij goed plan, alleen eentje met risico's.

Dat Petyr in seizoen 6 nog niet gezien is, is ook niet gelijk vreemd. Het is tenslotte een mozaïek-serie, waarbij niet elk karakter constant aan bod komt. En Petyr is nu wellicht zijn volgende plan aan het smeden. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad, zijn plannetje met Sansa is mislukt, dus zit hij nu vanuit de relatief veilige Vale de kat uit de boom te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
geert1 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:36:
[...]

[...]

Nee, Littlefinger is niet simpelweg mensen in verwarring aan het brengen. Hij wil gebruik maken van de chaos in Westeros om zijn eigen positie te verbeteren: "Chaos is a ladder". En wel zo:

Hij heeft eerst de controle genomen over The Vale, door met Lysa Arryn te trouwen en haar vervolgens door de Moon Door te sodemieteren.
Nee, eerst heeft hij Lysa zover gekregen dat ze haar man Jon Arryn vermoordden, en aan haar zus Catelyn te schrijven dat het de Lannisters waren - om te verzekeren dat Ned naar King's Landing zou komen en zo de machtigste facties van het rijk tegen elkaar op te zetten. Dat ze dat eruit begon te flappen is de reden dat hij haar door de Moon Door heeft gegooid. Die reveal heeft de tv-serie nogal verprutst; ik ken mensen die het niet eens doorhadden.

De rest van je opsomming klopt aardig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 13:47
Mx. Alba schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:41:
Inderdaad, zijn plannetje met Sansa is mislukt, dus zit hij nu vanuit de relatief veilige Vale de kat uit de boom te kijken.
Ik denk dat die ondertussen druk bezig is met zijn volgende plan(nen) te smeden. Benieuwd wat dat gaat worden.
Pagina: 1 ... 103 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic