MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:31
DasNieNix schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:35:
Ik geloof niet dat Bezzecchi en Morbidelli na afloop nog een biertje zijn gaan drinken; ook niet toen de tweede aanvaring als race incident werd aangemerkt.
Het tweede incident doel je op de race vandaag, ingaan bocht 1? Met zijn kegelacties de laatste tijd ben ik ook geen fan van hem, maar daar kon Morbidelli weinig aan doen m.i.. Of moet hij de volgende race maar met spiegels rond gaan rijden? :*)
De moedeloze blik en uitstraling van Pecco is alleszeggend, eerder had hij nog gemeld dat de oplossing gevonden was; daar was dit weekend echter weinig van te merken.
Eens. Toen ik dat bericht bericht las had ik een beetje Groundhog Day gevoel. Toch zonde.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
DasNieNix schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:35:
Die nieuwe führer van Tech3 ziet er wel erg uit als een foute Duitser compleet met snor maar ik heb geen vooroordelen.
Pas op hoor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/334kfk.jpg

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
En nog meer F1 interesse in de MotoGP (soort van clickbait). Lewis Hamilton heeft ook al wel interesse getoond (Gresini). Ik kan me uit het verleden nog herinneren dat Clarence Seedorf (mede?)eigenaar is geweest van een Moto3 team. Waarom is dit interessant voor ze? Afschrijfpost, oprechte interesse?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:37
Max is gewoon pissig dat hij niet een keer op een MotoGP fiets mag rijden
Nou dan koop ik zelf wel een team....

Enerzijds is de interesse er omdat ze fan van de sport zijn (Hamilton b.v) maar zal ongetwijfeld ook andere redenen zijn.
Basketbal legende Michael Jordan is ook motorgek en had ook een eigen raceteam; was ook van plan aan het WK deel te nemen maar is niet gelukt en bleef beperkt tot America. Wel heeft hij een keer een MotoGP fiets gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:48
Ik denk ook omdat het financieel niet een supergroot risico is. Dorna geeft independent teams miljoenen aan "subsidies" om operationele kosten te dekken. In tegenstelling tot de F1 waar de pot gebasseerd is op prestaties. Dus een kloppende boekhouding is makkelijker te fixen als je weet dat er altijd een basisbedrag binnenkomt of je nu eerste of laatste rijd.

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:37
Even had ik nog de hoop dat Pecco weer de weg naar boven had gevonden maar de sprint kan hij voortaan beter overslaan; scheelt weer een setje banden en wat liters benzine.

Mooie overwinning voor Bezzecchi op zijn thuiscircuit; weliswaar door 1 van de weinige fouten van MM die op deze manier het kampioenschap nog "spannend" houdt.

Slechter dan dit kon het weekend voor Collin niet beginnen en helaas geen goede startplaats voor hem. Ook Zonta pech in de kwalificatie; nu voor beiden hopen op een goede start en doorpakken in de eerste ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:48
Alleen de starts is misschien wel voor allebei de zwakste eigenschap die ze hebben.

Ik word zo moe van die Guido? Commentator die altijd het regelement in zijn commentaar verwerkt. 10x per race over de track limits en long laps en op 2/3de van de wedstrijd zijn rode vlag opmerking die standaard komt.

Weet niet wat de reden is waarom Nigel Walraven geen commentaar meer geeft. Maar dit zou voor mij ook reden zijn om te zeggen ik ga er niet meer naast zitten.

[ Voor 69% gewijzigd door Turralyon op 14-09-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:44

steveman

Comfortabel ten onder

KTM is wat laat met de viering van Ketikoti...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DasNieNix schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:11:
Even had ik nog de hoop dat Pecco weer de weg naar boven had gevonden maar de sprint kan hij voortaan beter overslaan; scheelt weer een setje banden en wat liters benzine.

Mooie overwinning voor Bezzecchi op zijn thuiscircuit; weliswaar door 1 van de weinige fouten van MM die op deze manier het kampioenschap nog "spannend" houdt.

Slechter dan dit kon het weekend voor Collin niet beginnen en helaas geen goede startplaats voor hem. Ook Zonta pech in de kwalificatie; nu voor beiden hopen op een goede start en doorpakken in de eerste ronden.
Ik heb het niet opgezocht, maar ik verwacht dat Colin iets mee heeft gemaakt waardoor hij, net voor Zonta aangekomen, op plek 17 dacht ik, ineens uit het positie overzicht verdween. Daar kwam ie pas tegen het einde van de race weer in tevoorschijn.

Een race om snel weer te vergeten voor hem (en Zonta). Barry 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:36
Jammer van de fout van Bezzecchi, hij wist na zijn fout de druk op Marquez te houden. Dit was niet appeltje-eitje voor Marquez.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Donkere wolken voor Moto2 en Moto3 door de overname door Liberty Global. Waarom trapt iedereen iedere keer in loze beloftes van grote bedrijven bij overnames?

https://www.racesport.nl/...er-nieuwe-liberty-regels/
Voor Moto2- en Moto3-teams zijn de plannen ronduit zorgwekkend. Hun zichtbaarheid richting fans, sponsors en media neemt verder af, terwijl veel teams nu al moeite hebben de begroting rond te krijgen. Het vinden van sponsoren wordt zo nog lastiger. De trend dat financiële middelen van coureurs zwaarder wegen dan puur talent zal hierdoor verder toenemen.

Een radicale bezuinigingsoptie – het beperken van Moto2 en Moto3 tot enkel Europese races – lijkt voorlopig van tafel. Toch staat vast dat de rol van de twee lichtere categorieën structureel kleiner wordt tijdens GP-weekenden. Het beeld doet denken aan de Formule 1, waar alles draait om het hoofdprogramma en de supportklassen slechts bijzaak zijn.

Tijdens de overname werd nog verzekerd dat de komst van Liberty Media geen directe gevolgen zou hebben voor de structuur van het MotoGP-kampioenschap. Enkele maanden later blijkt dat deze belofte nauwelijks standhoudt. Of de veranderingen positief uitpakken, moet de toekomst uitwijzen. Zeker is wel dat het kampioenschap de komende jaren een deel van zijn vertrouwde karakter verliest.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:45:
[...]

Ik heb het niet opgezocht, maar ik verwacht dat Colin iets mee heeft gemaakt waardoor hij, net voor Zonta aangekomen, op plek 17 dacht ik, ineens uit het positie overzicht verdween. Daar kwam ie pas tegen het einde van de race weer in tevoorschijn.

Een race om snel weer te vergeten voor hem (en Zonta). Barry 👌
Dikke remfout waardoor hij in het grind terecht kwam en terugkwam op P28

https://www.racesport.nl/...out-we-houden-vertrouwen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:55
Joris748 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:43:
Donkere wolken voor Moto2 en Moto3 door de overname door Liberty Global. Waarom trapt iedereen iedere keer in loze beloftes van grote bedrijven bij overnames?

https://www.racesport.nl/...er-nieuwe-liberty-regels/

[...]
Hmmm, we zijn al in dubio of we voortaan de zondag bij de TT willen overslaan. Dit soort berichten maken de keuze een stuk makkelijker.

Wat een sh*tshow als dit zo doorgaat.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:15
Maikel64 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:17:
[...]

Hmmm, we zijn al in dubio of we voortaan de zondag bij de TT willen overslaan. Dit soort berichten maken de keuze een stuk makkelijker.

Wat een sh*tshow als dit zo doorgaat.
Ben het met je eens. De zondag is nu al vrij mager nu er geen warming up meer is voor moto2 &3. De meeste wedstrijd spanning zit in de moto3.
Een paar jaar geleden reden de rookies nog op assen, dat waren ook mooie wedstrijden. De Moto e was al minder en komend jaar komt de Harley cup langs. Dat heeft niets meer te maken met getalenteerde rijders of innovative motoren en is puur voor de pr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
skaaf schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:31:
[...]

Ben het met je eens. De zondag is nu al vrij mager nu er geen warming up meer is voor moto2 &3. De meeste wedstrijd spanning zit in de moto3.
Een paar jaar geleden reden de rookies nog op assen, dat waren ook mooie wedstrijden. De Moto e was al minder en komend jaar komt de Harley cup langs. Dat heeft niets meer te maken met getalenteerde rijders of innovative motoren en is puur voor de pr.
Het heet niet voor niks Harley-Davidson Bagger World Cup ;)
Maar eens, het weghalen naar de achtergrond duwen van Moto3 en 2 zal voor velen een aderlating zijn.

Ik vermoed dat de aanwas van nieuwe talenten hierdoor een stuk moeilijker gaat worden. Zeker ook met de "oude garde" die lang blijft hangen.

Edit in dikgedrukte tekst; thanks @Joris748 en @sig69, voor het wakker maken. Voordat ik mijn koffie op had vanmorgen heb ik op basis van het artikel de Moto3 en 2 al afgeschreven.
Met deze mogelijke ontwikkeling zal het ook wel op een extra kanaal van de aanbieder komen (net als Formule 2) waardoor het voor velen een extra uitdaging wordt om te volgen. We gaan het zien, eerst nog maar even genieten van dit seizoen.

[ Voor 22% gewijzigd door alesandro_46 op 15-09-2025 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
alesandro_46 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:54:
[...]

Maar eens, het weghalen van Moto3 en 2 zal voor velen een aderlating zijn.

Ik vermoed dat de aanwas van nieuwe talenten hierdoor een stuk moeilijker gaat worden. Zeker ook met de "oude garde" die lang blijft hangen.
Moto2 en Moto3 zijn nog niet weggehaald hé, maar ze verdwijnen wel langzaam naar de achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:24

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Terwijl de moto3 met afstand qua vermaak de boeienste klasse is.

Zou echt kut zijn als Moto3 verdwijnt

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:44

steveman

Comfortabel ten onder

Baggers echt? Doe dan liever super hooligans. Dat zijn ten minste motoren...

Jammer trouwens dat de yammie V4 nog niet echt lijkt te zijn wat ze gehoopt hadden. Ben benieuwd of dat nog wat wordt voor de overgang naar 850cc.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:33
alesandro_46 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:54:
[...]

Maar eens, het weghalen van Moto3 en 2 zal voor velen een aderlating zijn.

Waar haal je vandaan dat de Moto2 en Moto3 weg gaan?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
sig69 schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:35:
[...]

Waar haal je vandaan dat de Moto2 en Moto3 weg gaan?
Artikel verkeerd gelezen/geïnterpreteerd, ik heb mijn vorige bericht aangepast (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
En dan te bedenken dat er tijdens mijn eerste TT nog 5 klassen waren: 80 cc, 125 cc, 250 cc, 500 cc en de zijspannen.

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste