MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Komend weekend TT Assen. Ik vind het hier nog oorverdovend stil daar over!

Wie gaan er?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 22:57
Zondag ben ik van de partij! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Helaas niet bij de TT, maar ben wel van plan naar de BSB in september te gaan!

https://www.ttcircuit.com/evenementen/british-superbikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30
Normaal ben ik er ook altijd. Maar dit jaar kreeg mijn vrouw geen vrij voor de grote vakantie in september dus zijn we uitgeweken en zijn we nu op vakantie. Sinds jaren dat ik hierdoor de TT mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwaarde
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-06 22:22
Ik ben er ook weer bij. Dit jaar weer eens alle drie de dagen op het circuit. Vrijdag en zaterdag wat rondzwerven, zondag zoals altijd op de Winterdijk.

[ Voor 32% gewijzigd door geenwaarde op 27-06-2025 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:46
Joris748 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:34:
Komend weekend TT Assen. Ik vind het hier nog oorverdovend stil daar over!

Wie gaan er?
Vrijdag en zondag present!

Toch wel het hoogtepunt van het jaar om op zondagochtend om 6:15 aan de baan te zitten op je vouwstoeltje met een bakje koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Den_S85 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:09:
[...]

Vrijdag en zondag present!

Toch wel het hoogtepunt van het jaar om op zondagochtend om 6:15 aan de baan te zitten op je vouwstoeltje met een bakje koffie.
Morgenochtend richting Oostra en dan 3 dagen naast de baan en ‘s avonds in de stad.

Om 6.15u lig ik nog in mijn tentje te stinken :+

Op zondag een gereserveerde plek op de Strubbentribune *O*

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:37
We zijn er weer alle drie dagen bij. Al sinds jaar en dag ga ik met mn vader, zaterdag gaan mn twee zonen 5&7 ook mee. Voor de oudste is het de derde keer, voor de jongste de eerste keer. Ze stuiteren de hele week al van enthousiasme. Zondag zitten we weer op de vaste stek op de Winterdijk tribune.

Ben benieuwd wat de beide heren in de moto2 laten zien, maar verwacht er niet te veel van. Zonta heeft echt een harde klapper gemaakt afgelopen weekend en Colin is ook nog niet helemaal fit en dat moet je toch echt zijn in deze klasse.

Ik hoop dat Bagnaia weer mee kan strijden om de winst. Het zou mooi zijn als er meerdere merken vooraan meedoen. wie weet wat de Yamaha met Quartararo kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben er zondag ook weer bij, vorig jaar zat ik met vrienden op de stekkenwal. Dit keer zijn we verhuist naar de Winterdijk tribune. Zin in! :)

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Heel veel crashes in de MotoGP.

Quartararo snelste en Marquez heeft z’n kroonjuwelen tegen z’n middenrif zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Ik heb weer vrienden gemaakt. Liep de Ducati store binnen of ze vestjes van Di Giannantonio hadden. Ze hadden wel spullen van Marquez: “I rather would bite my leg off” Kon hij niet mee lachen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:11
Koning Willem Alexander had het zo te zien goed naar zijn zin in Assen; is ook veel leuker dan zo'n saaie Navo top of logeer partijtje met Donald.

Ik was even bang na 10 minuten vrijdag middag training dat er niemand mee overbleef maar gelukkig viel het hierna mee (rare woordspeling).

Als dit een voorbode voor de races is kunnen we hopelijk spannende wedstrijden zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwaarde
Ze vielen inderdaad bij bosjes. De motor van Morbidelli was flink gehavend. De crash zelf nog niet teruggekeken, maar zag de motor door de lucht vliegen. In ieder geval een gedenkwaardige eerste dag van deze TT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQkOJwCkNg-cx7YSXeOhFcZn33A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6lNrdtvumD89YENFIur0HPlV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
De motor van Aldeguer was toast. Nog geen plaatjes kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwaarde
Joris748 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:48:
De motor van Aldeguer was toast. Nog geen plaatjes kunnen vinden.
Die heb ik niet gezien. Wel die van Ogura nog zien staan, na het blussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0cpdqt8Xyi6BOU2AKOkOvNW56g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfO6JN9n7GdzW1X5W6MkflAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Joris748 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:39:
Ik heb weer vrienden gemaakt. Liep de Ducati store binnen of ze vestjes van Di Giannantonio hadden. Ze hadden wel spullen van Marquez: “I rather would bite my leg off” Kon hij niet mee lachen :P
Zo he.

Eerlijk is eerlijk, het is dan ook best wel een kinderachtige opmerking.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Maikel64 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:39:
[...]

Zo he.

Eerlijk is eerlijk, het is dan ook best wel een kinderachtige opmerking.
Neem niet alles te serieus. Beetje rivaliteit moet kunnen.

Ik stond tenminste niet te juichen toen Marquez eraf ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
geenwaarde schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:27:
[...]

Die heb ik niet gezien. Wel die van Ogura nog zien staan, na het blussen.
[Afbeelding]
Ja, inderdaad Ogura. Was een hele gemene highsider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
De sprint was helaas weer een optocht met de broertjes voorop. Bezzecchi op het podium was wel een verrassing. Quartararo kon zijn pole helaas niet omzetten in een goed resultaat en Bagnaia blijft het moeilijk hebben in de korte races.

Nu maar hopen op een leuke Moto2 race en misschien zitten er nog wat punten in voor de Nederlanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwaarde
Quartararo viel erg tegen tijdens de race. Ik had gehoopt dat hij wel wat tegen Marquez kon doen, vooral omdat hij nog wat last leek te hebben van zijn val gisteren. Het bleek echter ijdele hoop.

Kwalificatie van de Moto3 viel echt tegen. Hoe kan het toch dat ze te laat de baan opgaan? Als top vier in de eerste kwalificatie kan ik het nog enigszins begrijpen, maar het oogt wel lafjes. Alles wat daarbuiten valt, zal toch wel een betere willen neerzetten? Ik snap niets van die manier van rijden/coachen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:46
Soms sta je gewoon net op het juiste moment op de juiste plaats 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHrQQWam7xINNv-KbMmDGO-zknA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjUPrqaXc2cT46mwNBxJSTVU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEAXYRvV8iDPLQiltGrnMUmnKJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H82IMyQO69XMCp7XuCN19YEy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:57

steveman

Comfortabel ten onder

Sjonge, was meer een crashontmoeting met een motorracekarakter :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Pecco wordt keer op keer moreel gebroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Toch mooie races gezien, helaas ook weer veel valpartijen. Hielp wel om Collin en Zonta weer wat puntjes te verzamelen.

Bezzecchi was voor mij weer de smaakmaker van de Motogp. Ben benieuwd of Martin dit jaar nog wat kan laten zien maar veel hoop heb ik daar niet op na het missen van een half seizoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:15

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Bizarre beslissing in de Moto3 om ze door te laten rijden tot min of meer IN de GT en dan nog rode vlag :-(

Je weet dat er iemand ligt, vlag dan af voor ramshoek. Dit was bizar. Maar goed verder mooie race in de Moto3.

Moto2 goed resultaat van de Nederlanders met p12 en p14 d:)b

MotoGP was Bezzecchi de smaakmaker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-09 22:38
Sprint Assen 2025
Met Quartararo op pole en het TT Circuit Assen onder zomerse omstandigheden, begon de sprintrace veelbelovend voor Yamaha. Marc Marquez was echter het scherpst weg bij het doven van de lichten en zat er direct bij, samen met Quartararo die zijn koppositie knap verdedigde richting de eerste bocht. Daarachter ging het al snel mis: Acosta ging wijd, Mir crashte en Morbidelli & Raul Fernandez raakten elkaar. Fernandez viel later helaas uit door een mankement.

Na de eerste ronde was het duidelijk: dit zou weer een sprint tussen de usual suspects worden. Marc Marquez nam in ronde 1 al de leiding over in de GT-bocht en kreeg direct zijn jongere broertje in zijn kielzog die op snelheid voorbijging aan Quartararo in ronde 2. Even later dook ook Bezzecchi voorbij aan de Fransman. De jonge Italiaan noteerde vroeg een snelle ronde en was kortstondig de meest dreigende factor richting het Marquez-duo. Toch wist hij niet onder de 0.7 seconde achterstand op de kop te duiken.

Achter de kopgroep ontstond een gevecht voor P4, waar Quartararo, Di Giannantonio en Bagnaia dicht bij elkaar bleven. Di Giannantonio wist zich voorbij de Yamaha te werken en haalde de finish op de 4e plaats. Na uiteindelijk 10 ronden zich sterk staande te hebben gehouden, kon de voorband van Quartararo het insturen niet meer houden waarna het einde sprint was voor de polesitter.

De meeste actie zat in het begin van de race. Naarmate het veld uit elkaar trok, bleven de kopposities vrijwel ongewijzigd. Marc Marquez controleerde de race met de precisie die we dit seizoen gewend zijn, op de hielen gezeten door zijn broer. Bezzecchi bleef solide derde, maar kon niet tippen aan de leiders. Di Giannantonio reed opnieuw sterk en eindigde op een overtuigende vierde plek. Bagnaia hield Viñales achter zich voor P5, gevolgd door Aldeguer, Morbidelli en een gestrafte Acosta. Binder sloot de top 10 af.

Met weer een sprintzege staat Marc Marquez nu op eenzame hoogte met 282 punten. Ook broertje Alex blijft week na week knap volgen, terwijl Bezzecchi bewijst dat hij met de RS-GP weer richting vorm kruipt.

Resultaten sprint Assen 2025
RiderNED - SPRPointsRemark
93 - Marc Marquez112
73 - Alex Marquez29
72 - Marco Bezzecchi37
49 - Fabio Di Giannantonio46
63 - Francesco Bagnaia55
12 - Maverick Viñales64
54 - Fermin Aldeguer73
21 - Franco Morbidelli82
37 - Pedro Acosta91
33 - Brad Binder100
5 - Johann Zarco110
88 - Miguel Oliveira120
23 - Enea Bastianini130
43 - Jack Miller140
42 - Alex Rins150
79 - Ai Ogura160
32 - Lorenzo Savadori170
41 - Aleix Espargaro180
35 - Somkiat Chantra190
20 - Fabio QuartararoDNF09 laps, crash
25 - Raul FernandezDNF01 laps, crash
36 - Joan MirDNF00 laps, crash
10 - Luca MariniDNS0
7 - Augusto FernandezDNS0
1 - Jorge MartinDNS0

Race Assen 2025
De 100e editie van de TT van Assen trok een recordaantal bezoekers, met meer dan 200.000 fans op de Drentse tribunes dit weekend. Ter eerbetoon hadden beide Yamaha teams een prachtige kleurencombinatie, een mooi contrast tegenover het huidige Ducati-rood dat inmiddels standaard de race bepaalt.

Bij de start kwam Bagnaia uitstekend van zijn plek, met Marc Marquez direct in zijn kielzog. Quartararo had een mindere lancering en viel terug, terwijl Morbidelli bij het uit accelereren van bocht 1 een momentje kende maar gelukkig bleef zitten.

In de openingsronde schoof Bezzecchi op naar voren, net als Viñales. Oliveira, Rins en Ogura kwamen met elkaar in de clinch in bocht 5, waarvan alleen de Yamaha’s de wedstrijd konden hervatten. Voorin hield Bagnaia de leiding, gevolgd door de Marquez-broers, maar Bezzecchi kwam snel dichterbij. De eerste vijf ronden bleven intens. Bagnaia leidde, maar stond onder druk van Marquez, Bezzecchi, Acosta en Alex Marquez.

Niet veel later verdween Alex Marquez uit de race na een duel met Acosta. De exacte oorzaak bleef gissen, maar de #73 ging hard onderuit en liep daarbij een breuk in z’n linkerhand op. Ook Aldeguer en Mir lagen er in ronde 6 af. Aldeguer highsidede hard, waarbij Mir de BK8 Gresini machine niet meer kon ontwijken en ook ten val kwam.

Vooraan ontstond een viertal: Marc Marquez, Bezzecchi, Bagnaia en Acosta reden binnen een seconde van elkaar. Rond ronde 13 begon Di Giannantonio zich echt te melden bij de top 6, nadat hij een reeks snelle rondes noteerde. Viñales passeerde Morbidelli en bleef op de vijfde plaats tot het einde van de wedstrijd. Met nog tien ronden te gaan, bleef het kwartet aan kop strak bij elkaar — Marc Marquez leidde, maar Bezzecchi bleef hardnekkig volgen, met Bagnaia en Acosta kort daarachter.

In de slotfase vielen de aanvalspogingen stil. Bagnaia reed een paar keer de snelste ronde van de race, maar wist het gat naar Bezzecchi niet te dichten. Acosta bleef dicht in zijn wiel, maar vond geen opening. Di Giannantonio kroop richting Morbidelli, tot daar licht contact leek te ontstaan. Morbidelli kreeg later een long lap penalty wegens het afsnijden van de GT-chicane.

In de laatste ronden bouwde Marc Marquez zijn voorsprong langzaam uit. Geen risico’s meer, geen margeverlies en hield de slotfase onder controle. De laatste ronde verliep vlekkeloos en bracht Marc Marquez zijn machine als eerste over de streep.

Resultaten race Assen 2025
RiderNED - RACEPointsRemark
93 - Marc Marquez125
72 - Marco Bezzecchi220
63 - Francesco Bagnaia316
37 - Pedro Acosta413
12 - Maverick Viñales511
49 - Fabio Di Giannantonio610
21 - Franco Morbidelli79
25 - Raul Fernandez88
23 - Enea Bastianini97
20 - Fabio Quartararo106
33 - Brad Binder115
5 - Johann Zarco124
42 - Alex Rins133
43 - Jack Miller142
35 - Somkiat Chantra151
41 - Aleix Espargaro160
73 - Alex MarquezDNF05 laps, crash
79 - Ai OguraDNF00 laps, crash
32 - Lorenzo SavadoriDNF03 laps, crash
36 - Joan MirDNF05 laps, crash
54 - Fermin AldeguerDNF05 laps, crash
88 - Miguel OliveiraDNF08 laps, retired
10 - Luca MariniDNS0
1 - Jorge MartinDNS0

Kampioenschap 2025

RiderChampionship points
93 - Marc Marquez307
73 - Alex Marquez239
63 - Francesco Bagnaia181
21 - Franco Morbidelli139
49 - Fabio Di Giannantonio136
72 - Marco Bezzecchi121
5 - Johann Zarco101
37 - Pedro Acosta98
54 - Fermin Aldeguer81
12 - Maverick Viñales69
20 - Fabio Quartararo67
79 - Ai Ogura49
33 - Brad Binder47
25 - Raul Fernandez44
23 - Enea Bastianini42
10 - Luca Marini38
43 - Jack Miller33
42 - Alex Rins33
36 - Joan Mir32
30 - Takaaki Nakagami10
32 - Lorenzo Savadori8
7 - Augusto Fernandez6
88 - Miguel Oliveira6
35 - Somkiat Chantra1
1 - Jorge Martin0
41 - Aleix Espargaro0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:08

Herman

FP ProMod
Shadow_Agent schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:07:
Bizarre beslissing in de Moto3 om ze door te laten rijden tot min of meer IN de GT en dan nog rode vlag :-(

Je weet dat er iemand ligt, vlag dan af voor ramshoek. Dit was bizar. Maar goed verder mooie race in de Moto3.

(...)
De (Engelstalige) commentatoren hadden juist lof voor hoe het ging. De wedstrijdleiding deed er alles aan om de wedstrijd onder een groene vlag te laten eindigen. Pas toen écht duidelijk was dat de weg naar start/finish niet vrij was kwam de rode vlag.

Het was krap, maar daar waar men nog bezig was met het verzorgen van de gevallen coureurs, was de snelheid er (volgens mij) uit :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DasNieNix
Weer een weekend met zowel WSBK als MotoGP dus weer genoeg te zien en te lezen.

Meest opvallende nieuws vind ik toch wel dat Martin in 2026 op Aprilia rijdt; dat het ineens zo snel kan veranderen. Ook heeft hij zijn manager eruit gebonjourd; waarschijnlijk toch niet zo'n goed contract. Nu hopen dat hij nog mooie dingen gaat laten zien op de Aprilia.

Dat coureurs en racefietsen een slechte combinatie zijn hebben we al vaker gezien en wordt weer bewezen door Aleix Espargaro die na een valpartij in de ronde van Oostenrijk een breuk in zijn hand opliep en tot opgeven werd gedwongen.

De voorlopige plaatsen op de trainingslijsten voor de nederlanders lijken nog niet geweldig maar als je dan ziet dat Collin 23e staat op 0,9 seconde van de pole dan geeft dat aan hoe dicht alles op elkaar zit. Nog een keer flink naar de wc en er gaat weer een halve seconde vanaf.😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Di Giannantonio on fire! Heerlijk om die gast op dreef te zien.

Zakenreisje viel helaas net verkeerd. Ben woensdag teruggekomen uit Leipzig. Heb op de heenweg meerdere teamvrachtwagens gezien.
Was toch wel gaaf geweest om even te gaan kijken. Had er nog even over gedacht om vandaag die kant weer in te rijden, maar dan had ik zondag na de race nog terug naar NL moeten knallen ivm verplichtingen op het werk. Paar kennissen van me zitten er nu wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

(Waarschijnlijk) ook geen Bastianini op de Sachsenring i.v.m. een blindedarmontsteking

https://nl.motorsport.com...it-gp-duitsland/10741043/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03
Martin blijft toch bij Aprilia tot eind 2026.

Wel behoorlijk gezichtsverlies voor hem en vooral voor z'n manager.

- Martin had vorig jaar een aanbieding van Honda en Aprilia.
- Honda's bod aanzienlijk lucratiever, maar Aprilia de betere motor.
- In contract de voorwaarde bij niet in de top 5 halverwege, de mogelijkheid om alsnog voor Honda (en alléén Honda) te tekenen voor 2026.
- Clausule niet toepasbaar want geen race gereden.
- Martin 'activeert' de clausule toch
- Ondanks de grote woorden van Valera (manager) werd het in Assen duidelijk voor ze dat ze het niet gingen winnen. Voorgestelde uitkoop in plaats daarvan ook niet: te hoge prijs.
- Geaccepteerd dat hij niet voor 2027 HRC-leer zal dragen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
henri86 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:00:
Martin blijft toch bij Aprilia tot eind 2026.

Wel behoorlijk gezichtsverlies voor hem en vooral voor z'n manager.

- Martin had vorig jaar een aanbieding van Honda en Aprilia.
- Honda's bod aanzienlijk lucratiever, maar Aprilia de betere motor.
- In contract de voorwaarde bij niet in de top 5 halverwege, de mogelijkheid om alsnog voor Honda (en alléén Honda) te tekenen voor 2026.
- Clausule niet toepasbaar want geen race gereden.
- Martin 'activeert' de clausule toch
- Ondanks de grote woorden van Valera (manager) werd het in Assen duidelijk voor ze dat ze het niet gingen winnen. Voorgestelde uitkoop in plaats daarvan ook niet: te hoge prijs.
- Geaccepteerd dat hij niet voor 2027 HRC-leer zal dragen nu.
En om de boel nog een beetje te redden, zijn manager aan de kant gezet. Je mag in ieder geval oprecht twijfelen aan zijn capaciteiten als adviseur.

Hoop in ieder geval dat hij nog hele mooie dingen gaat laten zien op de Aprilia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Blijven crossmotoren die KTM’s #Acosta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat is er met BB in WSSP aan de hand? Het lijkt net of ie weer in zijn Moto2 vorm is teruggezakt. Qualificeren matig, daarna ook nog matig starten, en gedurende de race steeds maar plaatsen inleveren.

Vandaag vroegtijdig de pits opgezocht, maar toen reed ie ook al op de rand van de punten. Kon nul potten breken. Zijn teamgenoot valt er regelmatig af, maar als deze blijft zitten is ie ook al regelmatig sneller dan Bo.

Over Mickey zullen we het maar niet gaan hebben, ben erg benieuwd of die volgend jaar nog in de klasse te zien zal zijn.

Vandaag viel er dus weinig te -O- maar over het algemeen blijven de races wel *O*

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zijn ze al klaar met gebroken botten tellen van Franky? Zag er pijnlijk uit :X
Al spreekt met zo te lezen alleen van een "Contusion" van z'n linker sleutelbeen, da's een kneuzing meen ik.

Mooie start van Quartje trouwens, maar het werd toch weer een masterclass van MM :Z ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
Franky zal inderdaad morgen niet van de partij zijn, evenals Vinales, Bastianini en Chantra. De ziekenboeg loopt weer aardig vol.

Vond het wel sportief van MM om in de eerste bocht zijn collega's voor te laten maar op dit moment is er niemand tegen hem opgewassen. Morgen achterstevoren op zijn motor vanuit de pitstraat laten starten misschien.

Wel weer een hele goede race van Bezzecchi en van de verwachtte ommekeer van Bagnaia (volgens hem zelf) is nog niets terecht gekomen.

Wat Bo voor problemen had deze race weet ik niet maar zo goed als het seizoen begon is niet veel meer over. En inderdaad heeft ook MvdM dit seizoen nog niet aan de verwachtingen voldaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
Veel onnodig en best harde crashes in de Moto2. Baltus weer 2de omdat de rode vlag naar buiten kwam, hij leek over te hebben tov öncü maar na een crash in bocht 1 was de vangrail/barrière dusdanig kapot dat het klaar was.

Alonso lijkt een pols blessure te hebben overgehouden na een domme actie van Moreira op Dixon en daarna lomp terug de baan op komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Waren inderdaad stevige crashes in de Moto2, de stewards hebben wat te reviewen na de race.
Wie had Oncu aan de lijn na de race, zijn moeder of Erdogan? Helaas geen punten voor de Nederlanders.

Ook een hele leuke Moto3 race gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
Nou was het al een minimaal veld met alle zieken en geblesseerden, maar 10 finishers is wel heel karig (en ze moeten nog 5 rondjes)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
Je hebt niets gemist de laatste 5 rondjes. Dit was wel een genante vertoning voor de koningsklassr van de motorsport. Het commentaar op Rins was veelzeggend: dan rij je achteraan maar wel in de top 10.

Na de eerste bocht was het al duidelijk wie deze race ging winnen. Ook dit podium hebben we al vaker gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DasNieNix schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:54:
Je hebt niets gemist de laatste 5 rondjes. Dit was wel een genante vertoning voor de koningsklassr van de motorsport. Het commentaar op Rins was veelzeggend: dan rij je achteraan maar wel in de top 10.

Na de eerste bocht was het al duidelijk wie deze race ging winnen. Ook dit podium hebben we al vaker gezien.
Voor de start wisten we het ook al hoor ;). Laat Marc lekker nog even alles winnen en alle records van Rossi verbreken. Heerlijk dit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

De hegemonie van de Marquez broers (en die irritant aanwezige vader die 24x per race in beeld moet schijnbaar) is nergens goed voor behalve voor MM fans. Voor de sport is het absoluut niet goed dat iemand ZO dominant aanwezig is. Nu is dit natuurlijk ook wel een MM baan dus dat hij zou winnen was een zekerheid, net zo zeker als dat hwt morgen maandag is.

Heb met een half oog gekeken. Niets gemist. M2 en M3 nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:48:
Wat is er met BB in WSSP aan de hand? Het lijkt net of ie weer in zijn Moto2 vorm is teruggezakt. Qualificeren matig, daarna ook nog matig starten, en gedurende de race steeds maar plaatsen inleveren.

Vandaag vroegtijdig de pits opgezocht, maar toen reed ie ook al op de rand van de punten. Kon nul potten breken. Zijn teamgenoot valt er regelmatig af, maar als deze blijft zitten is ie ook al regelmatig sneller dan Bo.

Over Mickey zullen we het maar niet gaan hebben, ben erg benieuwd of die volgend jaar nog in de klasse te zien zal zijn.

Vandaag viel er dus weinig te -O- maar over het algemeen blijven de races wel *O*
In de herhaling... 😢

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
DasNieNix schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:54:

Hopelijk gaan ze uitzoeken waar dit door komt. Als het aan de banden ligt, moeten ze Michelin tot de orde roepen. Assen was al crashfestijn op de vrijdag. Deze wedstrijd was gewoon gênant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistahk1
Sprint Sachsenring 2025
Een grijze lucht boven de Saksische heuvels vormde het toneel voor de eerste natte sprintrace sinds Silverstone 2023. Dat alleen al was reden genoeg om scherp te zijn, want in de regen gelden andere wetten. De gebruikelijke Ducati-top 10 was ingeruild voor een meer divers veld, met verrassingen her en der.

De start kende een scherp trio aan kop, met Marc Marquez, Bezzecchi en Alex Marquez die als kanonskogels uit de startblokken kwamen. De oudste Marquez dook als eerste bocht 1 in, maar ging daarbij wijd, waardoor Bezzecchi al snel de leiding overnam.

Halverwege de openingsronde had de #72 Aprilia zich stevig vooraan genesteld, gevolgd door Morbidelli, Quartararo, Di Giannantonio en de herpakkende #93. Zarco zakte daarentegen flink terug, vermoedelijk door een mislukte bandenkeuze met de medium achterband—een gok die slecht uitpakte op de natte Sachse asfalt.

Wat volgde was een ietwat uitgerokken veld, waarbij het verschil tussen lef en grip soms flinterdun was. In ronde 3 ging Morbidelli over de flinterdunne lijn. De VR46-rijder ging hard onderuit in de natte T8, en daarmee eindigde zijn sprintrace abrupt.

Bezzecchi bleef ondertussen ogenschijnlijk ongestoord aan kop rijden, op ruim anderhalve seconde van zijn achtervolgers. Daarachter werd het gevecht om P3 steeds intensiever, met Marquez, Acosta en Di Giannantonio die elkaar geen centimeter gunden. De jonge Spanjaard van KTM liet zien dat de natte omstandigheden hem niet afschrikten en haalde de #49 knap in met een strakke lijn door de omega-bocht in ronde 5.

Ronde na ronde sloop Marquez dichter naar de #72 toe. Eerst nog op anderhalve seconde, toen op een seconde, en uiteindelijk op minder dan een halve. Ondanks een klein momentje in bocht 2 bleef de #93 de druk opvoeren. Terwijl achter hen Acosta terugzakte na een uitstapje in de grindbak, zette Marquez als eerste rijder een ronde in de 1:28 neer—een duidelijke waarschuwing dat hij nog niet klaar was. De aanval kwam uiteindelijk in ronde 15. Aanremmen voor bocht 1 liet hij Bezzecchi nog leven, maar in de volgende dook hij aan de binnenkant. De Aprilia-rijder probeerde nog te vechten, maar kon niet anders dan zijn meerdere erkennen.

Quartararo hield zich knap staande en kwam als derde over de streep, terwijl Di Giannantonio een degelijke vierde plaats pakte. Miller 5e voor Binder, Zarco en Marquez. Met het laatste puntje voor Acosta op P9 en Aldeguer die de top 10 afsloot. Oliveira eindigde voor Bagnaia, gevolgd door Raul Fernandez, Mir, Rins, Marini, Ogura en Savadori.

Een sprintrace vol slips, schuivers en strategische gevechten. Niet iedereen kon zich staande houden, maar Marc Marquez bewees opnieuw waarom hij met recht dé sprintkoning van het seizoen genoemd mag worden.

Resultaten sprint Sachsenring 2025
RiderGER - SPRPointsRemark
93 - Marc Marquez112
72 - Marco Bezzecchi29
20 - Fabio Quartararo37
49 - Fabio Di Giannantonio46
43 - Jack Miller55
33 - Brad Binder64
5 - Johann Zarco73
73 - Alex Marquez82
37 - Pedro Acosta91
54 - Fermin Aldeguer100
88 - Miguel Oliveira110
63 - Francesco Bagnaia120
25 - Raul Fernandez130
36 - Joan Mir140
42 - Alex Rins150
10 - Luca Marini160
79 - Ai Ogura170
32 - Lorenzo Savadori180
21 - Franco MorbidelliDNF02 laps, crash
23 - Enea BastianiniDNS0
35 - Somkiat ChantraDNS0
12 - Maverick ViñalesDNS0
1 - Jorge MartinDNS0

Race A Sachsenring BC 2025
Zonnig, snel en toch verrassend dodelijk voor menig MotoGP-machine: Sachsenring 2025 kende een van de meest dramatische uitvalraces van het seizoen. Slechts tien coureurs wisten de finish te halen, waarbij Ducati, ondanks zware verliezen, opnieuw op het hoogste podium eindigde.

De race begon met een droomstart voor Marc Marquez vanaf pole. De #93 Ducati dook als eerste bocht 1 in en zou deze positie niet meer afstaan. Direct gevolgd door Bezzecchi en Di Giannantonio vormde zich een kopgroep die het tempo hoog legde. Pedro Acosta leek goed weg, maar werd al snel teruggefloten door de meute. Alex Marquez schoof gestaag op naar P4, terwijl Bagnaia zich langs Zarco werkte. Bezzecchi leek de grip nog niet helemaal gevonden te hebben op de volle tank en liet even de deur open voor Di Giannantonio, maar sloeg terug en hield uiteindelijk stand in het gevecht om P2.

De eerste valpartij kwam op naam van Lorenzo Savadori, die al vlug onderuit schoof maar zijn Aprilia wist op te rapen. Niet veel later was het Pedro Acosta die in bocht 2 de voorkant verloor. Daarmee verloor KTM zijn grootste kanshebber op succes in Duitsland.

Vanaf ronde 5 begon het tempo van Marc Marquez een allesbeslissende rol te spelen. Met constant de snelste rondetijden sloeg hij een gat van bijna een seconde per ronde. Di Giannantonio reed een ijzersterke race op P2, gevolgd door een nog steeds zoekende Bezzecchi. Daarachter ontstond een mooie strijd om P4 met Alex Marquez, Bagnaia en Zarco.

Ronde 11 tot en met 17 kenden weinig veranderingen, al werd langzaam duidelijk dat de vermoeidheid bij Alex Marquez begon toe te slaan. Zijn blessure van Assen speelde zichtbaar op. Bagnaia naderde en nam later P3 over. En toen begon het crashfestival.

In ronde 18 ging Di Giannantonio onderuit in bocht 1, gevolgd door Johann Zarco op nagenoeg dezelfde plek. Twee podiumkandidaten in één klap uit de wedstrijd. Niet veel later was het Bezzecchi die zich bij dit illustere gezelschap voegde. De #72 Aprilia verloor het voorwiel en schoof zijn harde werk letterlijk de grindbak in.

Plots reed Marc Marquez met meer dan vier seconden voorsprong op Alex Marquez. Bagnaia schoof mee naar P3 en Quartararo bevond zich plots op P4, zonder een directe aanval van anderen. Ook dat beeld hield niet lang stand. In ronde 22 ging Ai Ogura onderuit en nam Mir mee in bocht 1, snel gevolgd door opnieuw Savadori die ditmaal definitief de wedstrijd verliet. Zo bleven er na 23 ronden nog maar 10 rijders over.

Marc Marquez bleef ondertussen foutloos en bouwde zijn voorsprong uit tot ruim 7 seconden. Alex Marquez handhaafde zich op P2 – een klassering die hij dit seizoen inmiddels patent op lijkt te hebben – en Francesco Bagnaia maakte het podium compleet met P3.

Daarachter eindigde Quartararo op een verdienstelijke vierde plaats, wederom de beste Yamaha. Rookie Fermin Aldeguer bracht zijn Gresini Ducati naar P5, terwijl Luca Marini op P6 eindigde. Binder, Miller, Raul Fernandez en Rins maakten de top 10 compleet – en dat waren ook de enige finishers.

De Sachsenring toonde zich van zijn meedogenloze kant. Veel crashes, onverwachte wendingen en een volledig uitgedund veld.

Op naar Brno!

Resultaten race Sachsenring 2025
RiderGER - RACEPointsRemark
93 - Marc Marquez125
73 - Alex Marquez220
63 - Francesco Bagnaia316
20 - Fabio Quartararo413
54 - Fermin Aldeguer511
10 - Luca Marini610
33 - Brad Binder79
43 - Jack Miller88
25 - Raul Fernandez97
42 - Alex Rins106
49 - Fabio Di GiannantonioDNF017 laps, crash
72 - Marco BezzecchiDNF020 laps, crash
79 - Ai OguraDNF021 laps, crash
32 - Lorenzo SavadoriDNF019 laps, crash
5 - Johann ZarcoDNF017 laps, crash
37 - Pedro AcostaDNF03 laps, crash
36 - Joan MirDNF021 laps, crash
88 - Miguel OliveiraDNF02 laps, crash
21 - Franco MorbidelliDNS0
23 - Enea BastianiniDNS0
35 - Somkiat ChantraDNS0
1 - Jorge MartinDNS0

Kampioenschap 2025
RiderChampionship points
93 - Marc Marquez344
73 - Alex Marquez261
63 - Francesco Bagnaia197
49 - Fabio Di Giannantonio142
72 - Marco Bezzecchi130
5 - Johann Zarco104
37 - Pedro Acosta99
54 - Fermin Aldeguer92
12 - Maverick Viñales69
20 - Fabio Quartararo87
79 - Ai Ogura49
33 - Brad Binder60
25 - Raul Fernandez51
23 - Enea Bastianini42
10 - Luca Marini48
43 - Jack Miller46
42 - Alex Rins39
36 - Joan Mir32
30 - Takaaki Nakagami10
32 - Lorenzo Savadori8
7 - Augusto Fernandez6
88 - Miguel Oliveira6
35 - Somkiat Chantra1
1 - Jorge Martin0
41 - Aleix Espargaro0

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maikel64
Shadow_Agent schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:12:
De hegemonie van de Marquez broers (en die irritant aanwezige vader die 24x per race in beeld moet schijnbaar) is nergens goed voor behalve voor MM fans. Voor de sport is het absoluut niet goed dat iemand ZO dominant aanwezig is. Nu is dit natuurlijk ook wel een MM baan dus dat hij zou winnen was een zekerheid, net zo zeker als dat hwt morgen maandag is.

Heb met een half oog gekeken. Niets gemist. M2 en M3 nog niet gezien.
En wiens schuld is dat? Niet die van de Marquez broertjes.

Enorm veel MotoGP "fans" zijn nu aan het zeuren dat het de schuld van de Marquez broertjes is dat het zo saai is. Net of zij er wat aan kunnen doen dat ze een bak talent in hun donder hebben. De rest moet er simpelweg een stap bij gaan zetten.

Al dat domme gel*l dat Ducati MM voortrekt, alles is aangepast binnen de hele MotoGP organisatie zodat MM kan winnen en dat Dorna er alles aan doet om de rivaliteit tussen MM en Rossi tot stand te houden komt me onderhand echt de neus uit.

Marc Marquez is nou eenmaal het grootste talent van de huidige generatie (en wellicht het grootste talent ooit). Mensen kunnen dat niet accepteren en dan wordt er maar met modder gegooid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OnePlusPro7
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:09
Maikel64 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:05:
[...]

Enorm veel MotoGP "fans" zijn nu aan het zeuren dat het de schuld van de Marquez broertjes is dat het zo saai is. Net of zij er wat aan kunnen doen dat ze een bak talent in hun donder hebben. De rest moet er simpelweg een stap bij gaan zetten.

Al dat domme gel*l dat Ducati MM voortrekt, alles is aangepast binnen de hele MotoGP organisatie zodat MM kan winnen en dat Dorna er alles aan doet om de rivaliteit tussen MM en Rossi tot stand te houden komt me onderhand echt de neus uit.

Marc Marquez is nou eenmaal het grootste talent van de huidige generatie (en wellicht het grootste talent ooit). Mensen kunnen dat niet accepteren en dan wordt er maar met modder gegooid.
Amen! Vergelijkbare situatie als met Verstappen. Marquez is gewoon verre weg de beste coureur (die nu dan ook met het beste materiaal rijdt). Hierdoor ongenaakbaar. Ook al ben ik geen fan van hem, kun je alleen maar respect voor zijn talent hebben.. moet maar zien of er in de komende jaren nog eentje in de buurt van hem komt. Mogelijk een Acosta / Quarteraro / Martin met een betere motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Hoho rustig rustaaaghhhh ik zeg nergens dat het de schuld van de Marquez broeders is :D

Ik zeg dat dominantie van een sporter slecht voor de sport is. Of een team, of een duo in welke sport dan ook.

Zie Verstappen in de F1, zie Pogacar in het wielrennen, zie (zag) Van Gerwen in het darten.

Dat MM een fenomenale rijder is staat 100% buiten kijf! Dat lijkt mij geen enkel punt tot discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
Shadow_Agent schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:56:
Hoho rustig rustaaaghhhh ik zeg nergens dat het de schuld van de Marquez broeders is :D

Ik zeg dat dominantie van een sporter slecht voor de sport is. Of een team, of een duo in welke sport dan ook.

Zie Verstappen in de F1, zie Pogacar in het wielrennen, zie (zag) Van Gerwen in het darten.

Dat MM een fenomenale rijder is staat 100% buiten kijf! Dat lijkt mij geen enkel punt tot discussie.
Ik heb het niet over jou persoonlijk, maar over veel mensen die de MotoGP volgen. Zodra de naam Marc Marquez valt, lees je onderhand alleen maar "De Marquezen verpesten de sport", "Marquez wint alleen maar omdat hij op de beste motor zit" en dat soort gedoe.

Dit is gewoon ronduit vermoeiend onderhand. Er zijn in de geschiedenis andere rijders geweest die race na race, kampioenschap na kampioenschap wonnen. Toen was het net zo saai om te kijken.

Vooral nu de 9e wereldtitel steeds waarschijnlijker wordt neemt het gezever toe. Die titel gaat toch wel gebeuren, verzetten heeft geen zin dus we moeten het met z'n alleen maar gewoon accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maikel64 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat Marc zelfs het beste is wat we ooit gaan zien. Dat Giacomo Agostini meer wereldtitels heeft (wat niet te verslaan is) komt alleen omdat hij tegelijkertijd in verschillende klasses reed. Dat zou hetzelfde zijn als Marc nu in de Moto2 ook mee gaat doen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
In een interview met Agostini las ik eens dat hij wel hoopt dat Marc met pensioen is tegen de tijd dat hij richting 15 wereldtitels gaat 😀.
Ago is best wel trots op dat record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 07:27
Tylen schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:23:
Dat zou hetzelfde zijn als Marc nu in de Moto2 ook mee gaat doen 😂
Breng hem nou niet op ideeën ;)

(Ik vermoed dat het met de huidige regelgeving niet meer mogelijk is om dit te kunnen doen. Afgezien dat een team dat risico niet wil lopen.)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Ik denk dat een groot deel van de haat richting Marquez nog steeds afkomstig is van de “yellow army”. Als Marquez niet in hetzelfde tijdperk als Rossi had gereden, was die haat waarschijnlijk een stuk minder geweest. In de ogen van veel fans heeft Marquez Rossi immers minstens één wereldtitel afgepakt. Die gevoelens zijn binnen deze groep nooit echt verdwenen.

Zelf had ik vroeger ook weinig met Marquez. Ik was een Pedrosa-fan en vond het moeilijk te verkroppen dat zo’n jonge rijder het hele HRC-team achter zich kreeg. Toch heb ik in de afgelopen vier jaar meer respect voor Marquez gekregen. Al maak ik me er nu zorgen over dat Ducati hetzelfde pad inslaat als HRC destijds deed: zich volledig focussen op de rijstijl van Marquez, waardoor de motor voor andere coureurs lastiger te rijden wordt.

Wat Ducati de afgelopen jaren juist zo sterk maakte, is dat hun motor toegankelijk is voor verschillende rijders. Ze hebben geen ‘alien’ op de motor gehad en daarom bouwden ze een machine waarmee iedereen goed uit de voeten kan. Kijk maar hoe goed een rookie als Fermin het nu doet, of hoe de 2024-machine nauwelijks onderdoet voor de 2025-versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Waar Marquez het voor mij verknald heeft, is dat hij bij Rossi regelmatig over het randje ging. Marquez had zichzelf, na dat akkefietje in de GT in Assen, niet onder controle als hij in de buurt Rossi reed. Gevechten op het scherpst van de snede horen erbij, maar Marquez ging daarna regelmatig te ver, zeker nadat hij kansloos was voor de titel.

Yep, ik ben Rossi-fan sinds zijn intrede in de 125cc in 1996.

[ Voor 17% gewijzigd door Joris748 op 15-07-2025 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnePlusPro7
Joris748 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:56:
Waar Marquez het voor mij verknald heeft, is dat hij bij Rossi regelmatig over het randje ging. Marquez had zichzelf, na dat akkefietje in de GT in Assen, niet onder controle als hij in de buurt Rossi reed. Gevechten op het scherpst van de snede horen erbij, maar Marquez ging daarna regelmatig te ver, zeker nadat hij kansloos was voor de titel.

Yep, ik ben Rossi-fan sinds zijn intrede in de 125cc in 1996.
Ik was ook groot fan van Rossi destijds. Maar achteraf terugkijkend op 2015 heeft Rossi het zelf ook niet slim aangepakt door in een persconferentie te stellen dat Marquez in dienst reed van Lorenzo. Hierdoor kreeg hij een koekje van eigen deeg met als ontknoping de race in Maleïsie.

Rossi was natuurlijk de koning in mind games met rivalen en kon hierdoor altijd het verschil maken onder druk. Echter toen Marquez kwam, kwam er iemand die 'schijt' had aan zijn status.

Wat ik al eerder zei; Marquez heeft heel veel parallellen met Verstappen. Dit kan je ook vergelijken met Hamilton en Verstappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
OnePlusPro7 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Ik was ook groot fan van Rossi destijds. Maar achteraf terugkijkend op 2015 heeft Rossi het zelf ook niet slim aangepakt door in een persconferentie te stellen dat Marquez in dienst reed van Lorenzo. Hierdoor kreeg hij een koekje van eigen deeg met als ontknoping de race in Maleïsie.

Rossi was natuurlijk de koning in mind games met rivalen en kon hierdoor altijd het verschil maken onder druk. Echter toen Marquez kwam, kwam er iemand die 'schijt' had aan zijn status.

Wat ik al eerder zei; Marquez heeft heel veel parallellen met Verstappen. Dit kan je ook vergelijken met Hamilton en Verstappen.
Die persconferentie ontplofte inderdaad in zijn gezicht. Dat was geen handige actie. Het spelletje wat Rossi altijd speelde, werkte niet bij Marquez. Sterker nog het motiveerde hem tot op het bot.

Qua talent gun ik Marquez zijn successen en ik moet toegeven dat hij misschien wel beter is dan Rossi. Maar ik heb gewoon niets met hem als persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik heb toevallig laatst nog het (beruchte) 2015-seizoen terug gekeken :)

Je actief mengen in een kampioenstrijd waar je zelf geen deel van uit maakt, vind ik absoluut not done. Veel lager kun je niet zinken. Verder helpt het ook niet dat MM (m.i.) het charisma van een zak aardappelen heeft. Hij komt op mij over als een lege huls.

Zijn sportprestaties zijn echter ongekend. Hoe hij, al vanaf de junior-klasse, er met kop en schouders bovenuit steekt laat echt zijn talent, én zijn enorme wil om te winnen, zien. Jammer alleen dat zijn persoon (bij mij, en blijkbaar ook anderen) zoveel weerstand oproept :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Herman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:12:
Je actief mengen in een kampioenstrijd waar je zelf geen deel van uit maakt, vind ik absoluut not done. Veel lager kun je niet zinken.
??? Dus als je niet meer kampioen kan worden moet je de andere (die dat wel nog kunnen) met rust laten??? Nee zo werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Tylen schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:35:
[...]

??? Dus als je niet meer kampioen kan worden moet je de andere (die dat wel nog kunnen) met rust laten??? Nee zo werkt het niet.
Misschien verwoorde ik het wat onhandig ;)

Nee, ik bedoel niet te zeggen dat je niet meer het duel mag aangaan of niet meer mag strijden voor dagzeges etc. wanneer je geen kans meer op het kampioenschap maakt. Dat kan niemand MM kwalijk nemen. Ik doelde op het actief mengen in een kampioenstrijd waar je zelf geen deel van uit maakt, door één van de titelkandidaten bewust dwars te zitten en te hinderen ten faveure van van de andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Tylen schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:35:
[...]

Er is een verschil tussen met rust laten en grote risico's nemen. Met een heel groot gebied daartussen. Als je geen kans meer maakt op de wereldtitel, is het heel normaal om geen hele grote risico's te nemen in duels met degene die nog wel kans maken. En dat was Marquez op die momenten wel aan het doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 15-07-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Heet dat niet gewoon winnersmentaliteit en is dat ook niet nu nog steeds de inner demon van Marquez waardoor die in 2025 uitvalbeurten heeft. Hij kan niet rustig aandoen en moet altijd het maximale uit het pakket persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnePlusPro7
Hij hield zich naar mijn inziens wel redelijk in tijdens het seizoen. Misschien dat die laatste bocht in Assen wel veel risico was, maar verder ging hij pas in Maleïsie bewust Rossi dwarszitten als reactie op zijn woorden in de persconferentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
We zullen zien hoe slecht Chantra echt is aankomend weekend als Nakagami zijn oude zitje weer inneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Turralyon schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:20:
Ik denk dat een groot deel van de haat richting Marquez nog steeds afkomstig is van de “yellow army”. Als Marquez niet in hetzelfde tijdperk als Rossi had gereden, was die haat waarschijnlijk een stuk minder geweest. In de ogen van veel fans heeft Marquez Rossi immers minstens één wereldtitel afgepakt. Die gevoelens zijn binnen deze groep nooit echt verdwenen.

Zelf had ik vroeger ook weinig met Marquez. Ik was een Pedrosa-fan en vond het moeilijk te verkroppen dat zo’n jonge rijder het hele HRC-team achter zich kreeg. Toch heb ik in de afgelopen vier jaar meer respect voor Marquez gekregen. Al maak ik me er nu zorgen over dat Ducati hetzelfde pad inslaat als HRC destijds deed: zich volledig focussen op de rijstijl van Marquez, waardoor de motor voor andere coureurs lastiger te rijden wordt.

Wat Ducati de afgelopen jaren juist zo sterk maakte, is dat hun motor toegankelijk is voor verschillende rijders. Ze hebben geen ‘alien’ op de motor gehad en daarom bouwden ze een machine waarmee iedereen goed uit de voeten kan. Kijk maar hoe goed een rookie als Fermin het nu doet, of hoe de 2024-machine nauwelijks onderdoet voor de 2025-versie.
Ik probeerde zoveel mogelijk Rossi en de "yellow army" te vermijden in mijn opmerkingen. Maar ik heb vooral dit seizoen het idee dat juist de oude Rossi fans steeds meer beginnen te steigeren nu het 9e kampioenschap van MM in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Dat MM niet lekker ligt bij de Italianen was ook weer duidelijk in Mugello waar bij de podium ceremonie mensen het nodig vonden om hem uit te fluiten/joelen.
Davide Tardozzi was hier ook helemaal niet blij mee en heeft hier dan ook zeer sterk zijn afkeur over uitgesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Spannende laatste ronde in de Moto3. Niet voor de 1ste plek, want Rueda lag een paar straatlengtes voor. Wel voor de overige podiumplekken. Quiles deed het weer erg goed. Wat een talent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
De Moto2 race was minder spannnemd. Wel hield Barry Baltus lang kans op de overwinning, totdat Joe Roberts een gaatje wist te slaan.

Hoop dat Baltus binnenkort beloond wordt voor zijn harde werken. Staat ondertussen wel derde in het wereldkampioenschap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Het spannendste moment van de MotoGP race hebben we zojuist gehad. Marquez viel even van de timingsheets af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Toen MM de eerste plek overnam was het gelojk weer gedaan met alle spanning.

Alex M. die die arme Mir er af rijdt . Wederom crash voor Mir. Het houdt niet op, niet vanzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1

Brno 2025

Na 5 jaar keerde het spektakel weer terug op het mooie Brno in Tsjechië.
Het veld kende ook de terugkeer van regerend MotoGP én drama kampioen Jorge Martin, en daarnaast ook de ervaren rotten Pol Espargaro en Takaaki Nakagami.

Sprint Brno 2025
De sprintrace in Brno kende een explosieve start, met Bagnaia die vanaf pole uitstekend weg was. Ook Pedro Acosta kende een snelle start en zat er meteen bij. Alex Marquez had daarentegen een dramatische start en viel ver terug in het veld.

Desondanks de snelle start van Bagnaia, nam zijn teamgenoot in de eerste ronde de leiding over en begon het oude deuntje te spelen. Opvallend was de snelle opmars van Pol Espargaro, die zich vrij snel in de top 10 nestelde met de KTM van Viñales. Jorge Martin had voor zijn tweede sprint openingsronde in 2025 eveneens de smaak te pakken op de 7e plaats.

Ronde 2 bracht spektakel: Acosta ging voorbij Quartararo in bocht 1, terwijl achterin Augusto Fernandez speedwaystyle bocht 3 inging en Takaaki Nakagami uitnodigde voor een intieme kennismaking met de grindbak. Beide rijders konden hun weg niet vervolgen. Vooraan begon zich een bekend beeld af te tekenen: Met Marc Marquez op kop, gevolgd door Bagnaia, Acosta, Quartararo en een snel stijgende Bastianini.

Halverwege de sprint kreeg de wedstrijd ineens een onverwachte wending: Bagnaia zakte ‘bewust’ terug achter Acosta, maar verloor daarbij ook plaats aan Quartararo en Bastianini. Ondertussen had Marc Marquez had op dat moment al een voorsprong van 2,5 seconden en controleerde de race. Maar ook hij liet bewust het tempo zakken om Acosta ruimte te geven aan kop.

Na enkele ronden als een bloedzuiger aan de achterband van Acosta te hebben gezeten, besloot Marquez om de koppositie weer over te nemen. Daarachter reed Bastianini een ijzersterke race naar P3, terwijl Bezzecchi zijn opmars bekroonde met een knappe inhaalactie op Quartararo voor P4.

In de slotronde bleef Acosta dichtbij Marc Marquez hangen, maar een aanval kwam er niet. De #93 wist exact wat hij deed en hield zijn tempo hoog genoeg om geen fout te maken. Met zijn karakteristieke precisie en vastberadenheid pakte hij de overwinning in Brno, zijn zoveelste sprintzege van het seizoen.

Hoewel leuk dat de race voorin wat wisselingen kende kijk ik liever wedstrijden die echt gestreden worden, dan dat een technisch regelement wat toegepast moet worden. Desalniettemin opnieuw een dominante vertoning van Marc Marquez, met een verassende twist in de vorm van Acosta en Bastianini die het podium compleet maakten. De sprintraces blijven ondanks de dominantie van Marc, toch spannend en Brno was daarin geen uitzondering!

Resultaten sprint Brno 2025
RiderCZE - SPRPointsRemark
93 - Marc Marquez112
37 - Pedro Acosta29
23 - Enea Bastianini37
72 - Marco Bezzecchi46
20 - Fabio Quartararo55
25 - Raul Fernandez64
63 - Francesco Bagnaia73
5 - Johann Zarco82
44 - Pol Espargaro91
33 - Brad Binder100
1 - Jorge Martin110
43 - Jack Miller120
88 - Miguel Oliveira130
54 - Fermin Aldeguer140
10 - Luca Marini150
79 - Ai Ogura160
73 - Alex Marquez170
42 - Alex Rins180
36 - Joan Mir190
49 - Fabio Di GiannantonioDNF04 laps, crash
7 - Augusto FernandezDNF01 laps, crash
30 - Takaaki NakagamiDNF01 laps, crash
35 - Somkiat ChantraDNS0
32 - Lorenzo SavadoriDNS0

Race Brno 2025
Na een snelle start van het hele veld, gingen de coureurs in nagenoeg ongewijzigde volgorde de eerste paar bochten in. Bezzecchi had er zin in en de P4 van zaterdag smaakte naar meer. Dit zorgde ervoor dat de Italiaan tijdens de openingsronde op zondag snel aan Quartararo én Marc Marquez voorbij stoof en door een foutje van Bagnaia wijdt uiteindelijk aan kop ging.

Een lompe actie van Alex Marquez zorgde ervoor zijn race en die van Joan Mir na slechts 1 ronde al voorbij was op zondag. De eerste slachtoffers waren gevallen, maar daar bleef het niet bij.

Net als in de sprint zat Acosta er lekker bij en ging Bagnaia voorbij voor P3. De voormalig wereldkampioen leek opnieuw moeite te hebben het tempo bij te houden. Daarachter was Enea Bastianini aan een sterke opmars bezig. Bastianini nam P6 over van Raul Fernandez en zette Quartararo onder druk, die in de ronden daarna door zowel Bastianini als Fernandez werd gepasseerd.

Aan het eind van ronde 5 zag het er zo uit: Bezzecchi vooraan met Marc Marquez op z’n hielen, Acosta op 0.5 seconde en Bastianini op jacht naar Bagnaia voor P4. In de daaropvolgende ronden wist Bastianini Bagnaia in te halen, maar zijn opmars eindigde abrupt in met een zware crash in bocht 3. Daarmee verloor Red Bull KTM Tech3 een serieuze podiumkandidaat.

Vooraan zette Marc Marquez de aanval in en ging hij Bezzecchi voorbij. Acosta bleef dichtbij, terwijl Marquez vrij snel begon uit te lopen. Vanaf ronde 9 begon Marquez zich los te maken van de rest. Elke ronde trok hij het tempo verder op en liep hij uit naar een voorsprong van bijna twee seconden. Bezzecchi bleef tweede en Acosta comfortabel op de derde positie.

In de slotronden veranderde de top 5 niet meer. De aandacht ging uit naar Fermin Aldeguer, die in een sterke eindsprint zowel Jack Miller als Brad Binder wist te passeren en opklom tot P8. Daarachter wist Pol Espargaro zijn top 10 finish tijdens de sprint te herhalen met een P9.

Tegen het eind kwam Bagnaia gestaag dichterbij het achterwiel van Acosta, maar kwam net te kort om de derde plek over te nemen. Marc Marquez bewijst opnieuw dat hij de snelste is en waarschijnlijk ook blijft voor 2025. Bezzecchi hield lang stand en reed de RS-GP wederom knap naar het podium.

De zomer is heet, maar Marquez blijft ijskoud aan de top. Volgende halte: de Red Bull Ring in Oostenrijk!

Resultaten race Brno 2025
RiderCZE - RACEPointsRemark
93 - Marc Marquez125
72 - Marco Bezzecchi220
37 - Pedro Acosta316
63 - Francesco Bagnaia413
25 - Raul Fernandez511
20 - Fabio Quartararo610
1 - Jorge Martin79
33 - Brad Binder88
44 - Pol Espargaro97
43 - Jack Miller106
54 - Fermin Aldeguer115
10 - Luca Marini124
5 - Johann Zarco133
79 - Ai Ogura142
42 - Alex Rins151
49 - Fabio Di Giannantonio160
88 - Miguel Oliveira170
7 - Augusto Fernandez180
73 - Alex MarquezDNF01 laps, crash
23 - Enea BastianiniDNF06 laps, crash
36 - Joan MirDNF01 laps, crash
30 - Takaaki NakagamiDNS0
32 - Lorenzo SavadoriDNS0
35 - Somkiat ChantraDNS0

Kampioenschap 2025
RiderChampionship points
93 - Marc Marquez381
73 - Alex Marquez261
63 - Francesco Bagnaia213
72 - Marco Bezzecchi156
49 - Fabio Di Giannantonio142
37 - Pedro Acosta124
5 - Johann Zarco109
20 - Fabio Quartararo102
54 - Fermin Aldeguer97
12 - Maverick Viñales69
33 - Brad Binder68
25 - Raul Fernandez66
10 - Luca Marini52
43 - Jack Miller52
79 - Ai Ogura51
23 - Enea Bastianini49
42 - Alex Rins40
36 - Joan Mir32
30 - Takaaki Nakagami10
1 - Jorge Martin9
32 - Lorenzo Savadori8
44 - Pol Espargaro8
7 - Augusto Fernandez6
88 - Miguel Oliveira6
35 - Somkiat Chantra1
41 - Aleix Espargaro0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DasNieNix
De MotoGP was weer een spannende optocht. Ook voor de andere races zat ik niet op het puntje van mijn stoel. Ik stel voor geen zomerstop maar te stoppen met dit seizoen, deel halve wereldkampioenschappen uit, sla 2026 over en begin in 2027 vol frisse moed en nieuwe motoren.

Maar nu zonder gekkigheid voordat ik weer wordt uitgemaakt voor die ouwe zeurpiet; waren er dan helemaal geen positieve dingen te melden.

Goede prestaties weer van Bezzecchi en de andere Aprilia rijders. Fernández ruim in de top 10 en Martin goede klasseringen na zo'n lange afwezigheid.

Ook KTM weer sterk met Acosta twee keer op het podium en Bastianini in de sprint.

In de Moto2 is Baltus bezig aan een ijzersterke reeks wedstrijden, binnenkort zijn eerste overwinning?

Laten we hopen dat er na de zomerstop meer spanning in de wedstrijden komt, met name de MotoGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Veijer had in de Moto3 jaren zelden goede starts als ik het me goed herinner. Maar door de klasse waarin hij reed kon die altijd wel weer naar voren vechten. Nu in de moto2 heeft die nog steeds slechte starts, alleen in de moto2 kom je er niet mee weg. Zijn pace was goed genoeg voor zeker een plek in de top 10. Als je echter 6 plekken terugvalt in de openingsronde van een Moto2 race kun je eigenlijk ook wel meteen de pits in rijden. Een topklassering zal er dan echt niet inzitten.

Zie ik dit goed? En zijn er manieren om de startsituaties goed te trainen? De Moto2 teams zullen wel geen goede sim machines hebben? Bestaan die überhaupt in de motorsport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Waardoor de slechte starts van Collin komen weet ik niet, mogelijk toch te voorzichtig in de eerste ronde(n).
Ook Bo had hier last van in de Moto2 en in de SSP nog steeds.
Alonso kon vanaf P20 op de grid nog wel op P9 aan de finish komen dus mogelijk is het wel.
Aan het eind van een training zie ik ook geen proefstarts zoals de MotoGP wel doet.
Wat een Moto2 motor voor hulpmiddelen heeft voor de start weet ik niet maar zal wel launch control hebben.

Een start vanuit de pitlane is bij voorbaat al een kansloze onderneming zoals Moreira liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DasNieNix schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:21:
Waardoor de slechte starts van Collin komen weet ik niet, mogelijk toch te voorzichtig in de eerste ronde(n).
Ook Bo had hier last van in de Moto2 en in de SSP nog steeds.
Alonso kon vanaf P20 op de grid nog wel op P9 aan de finish komen dus mogelijk is het wel.
Aan het eind van een training zie ik ook geen proefstarts zoals de MotoGP wel doet.
Wat een Moto2 motor voor hulpmiddelen heeft voor de start weet ik niet maar zal wel launch control hebben.

Een start vanuit de pitlane is bij voorbaat al een kansloze onderneming zoals Moreira liet zien.
Dat gevoel heb ik ook, extra voorzichtig misschien. Zijn teammaat had wel de weg naar voren gevonden in die eerste ronde, startte toch achter Veijer.

Van den Goorbergh lijkt ook altijd wat mee te moeten maken waardoor ie naar achteren gaat en het tempo daarna ook niet meer heeft. Veijer kwam die laatste rondes nog wel sterk naar voren, beter banden management maar helaas geen punt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Een heel goed begin van het weekend voor Bo met de pole position; nu zo doorgaan in de wedstrijden!

Voor MvdM helaas weer niet de resultaten in de trainigen waarop gehoopt; tot nu toe komt het er dit jaar nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Stability control" is nieuw dit weekend.
https://www.motogp.com/en...-arrives-in-motogp/756164

Einde van nare highsides? Krijg nog wel eens flashbacks van m'n eigen als ik er een zie. (In m'n herinnering ging ik even hard :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

steveman schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:47:
"Stability control" is nieuw dit weekend.
https://www.motogp.com/en...-arrives-in-motogp/756164

Einde van nare highsides? Krijg nog wel eens flashbacks van m'n eigen als ik er een zie. (In m'n herinnering ging ik even hard :D)
Zeker meteen defect op één van de Ducati's? 😬

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

hardware-lover schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:15:
[...]

Zeker meteen defect op één van de Ducati's? 😬
Arme Pecco... Maar wat op zijn fiets gebeurde is iets van mechanische aard denk ik. Las net dat door het geslinger de remklauwen terug de cilinder in bewogen, waardoor ie ook nog eens geen remkracht had.

Als ik het goed heb was dit vroeger ook een probleem, tot Brembo beweerde er iets op gevonden te hebben. Maar deze lange wobbels vallen buiten de specs van een wiel dat een keer slaat denk ik :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Veijer vertrekt morgen van P9. Zijn beste startpositie tot nu toe in de Moto2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Weinig veranderd na de zomerstop. De broertjes nog steeds op kop, Acosta weer op het podium en op een klein schuivertje in Q2 na domineerde MM weer alle sessies. Volgens de berichten was de achterband het probleem bij Pecco, ging enorm te keer die fiets. Hij is wel vol vertrouwen voor de race van morgen.

Inderdaad een prima kwalificatie van Collin en hopen dat hij dat morgen in een goed resultaat kan omzetten.

Opvallende weinig transfer nieuws tijdens de zomerstop. Petrucci naar BMW en Canet naar MarcVDS zijn voor zover ik weet de enige bevestigden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DasNieNix schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:40:
Een heel goed begin van het weekend voor Bo met de pole position; nu zo doorgaan in de wedstrijden!

Voor MvdM helaas weer niet de resultaten in de trainigen waarop gehoopt; tot nu toe komt het er dit jaar nog niet uit.
Geen BMW 2026 fabrieksrijder meer, MvdM moet opzoek naar een alternatief. Het contrast tussen Toprak en vdM kon bijna niet groter zijn dan het tot nu toe is geweest, dat zal 'm de kop hebben gekost 🥲

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Zo Veijer begint ook lekker aan het weekend zeg! Hopelijk trekt hij deze lijn door heb wel eens zin om hem vaker in beeld te zien in plaats van zijn race met de graphics alleen in de gaten te houden. Ik heb met een zijdelings oog af en toe wat bekeken, maar wat ik zag van dit circuit is het me een raadsel hoe dit ooit goedgekeurd is voor MotoGP wedstrijden.

[ Voor 28% gewijzigd door Turralyon op 22-08-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Er zijn meer coureurs die hier vraagtekens bij hebben; zowel uit het WSBK als MotoGP. Alles er om heen is prima geregeld maar de baan is erg krap voor met name de zwaarste categorieen.

Zeker weer een goed begin voor met name Collin. Nu ook weer de eerste 24 rijders binnen een seconde dus ook Zonta kan zich nog verbeteren.

Wat ik niet begrijp is dat LCR Honda voor het tweede weekend geen vervanger in hoeft te zetten. Ligt moeilijk met beschikbare rijders maar volgens de reglementen ben je verplicht na ik dacht 9 dagen een vervanger in te zetten. Ik weet niet hoe ze dit hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
DasNieNix schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:34:
Er zijn meer coureurs die hier vraagtekens bij hebben; zowel uit het WSBK als MotoGP. Alles er om heen is prima geregeld maar de baan is erg krap voor met name de zwaarste categorieen.

Zeker weer een goed begin voor met name Collin. Nu ook weer de eerste 24 rijders binnen een seconde dus ook Zonta kan zich nog verbeteren.

Wat ik niet begrijp is dat LCR Honda voor het tweede weekend geen vervanger in hoeft te zetten. Ligt moeilijk met beschikbare rijders maar volgens de reglementen ben je verplicht na ik dacht 9 dagen een vervanger in te zetten. Ik weet niet hoe ze dit hebben opgelost.
Reden van geen vervanger voor Chantra:
Aleix Espargaró zal komend weekend niet in actie komen tijdens de Hongaarse Grand Prix. De Spanjaard was door IDEMITSU Honda LCR bevestigd als vervanger van de geblesseerde Somkiat Chantra, maar een blessure na een fietsongeluk gooit roet in het eten.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Enorme goede kwalificatie voor de Nederlanders in de Moto2, dat geeft goede hoop voor de race.

Pecco daarentegen was enorm aan het worstelen in de kwalificatie. Na alweer een moeilijke vrijdag toch nog een prima kwalificatie voor Bezzecchi.

De sprint was na de iets te enthousiaste aktie van Quartararo in de eerste bocht eigenlijk al gewonnen partij voor MM.

Het krappe circuit waarover gesproken werd vond ik meevallen, maar ik zie het vanaf de bank en niet vanaf een zitje met bijna 300 pk eronder 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Voor ons normale sterveling is ieder circuit te krap met 300 pk onder je kont :+

Ben benieuwd naar de Moto2 race morgen! Dicht Veijer betere kansen toe. Blijft toch wat koeler dan Van den Goorbergh tijdens races.

Van de MotoGP race verwacht ik weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Ik verwacht eigenlijk niks. Beide worden meestal in de eerste ronde nog al rondgebokst. En vervolgens kun je niet meer inhalen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Zonta being Zonta. Alonso is wel echt een groeibriljantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M'n pupillen werden even heel wijd toen Bastianini dwars over de baan gleed :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
steveman schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:54:
M'n pupillen werden even heel wijd toen Bastianini dwars over de baan gleed :X
Dat was inderdaad geluk hebben dat niemand hem raakte. Ik zag ook beelden vanuit een andere hoek van de valpartij van Acosta in de kwalificatie; cameraman die bijna ging KTM koppen.

Het moet toch frustrerend zijn als je in de MotoGP op kop rijdt en weet dat MM achter je zit, alleen nog wachten wanneer die voorbij komt. Wel een leuk podium met drie verschillende merken. Prima race van Martin die ook steeds meer aan de Aprila went.

Geweldige prestatie van Collin en jammer van Zonta die nu de remproblemen zijn opgelost met gebrek aan topsnelheid te kampen kreeg en zijn start positie niet kon omzetten in een top notering. Wel weer een paar punten maar ik had op meer gehoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomason12
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-08 17:12
Het was niet zo slecht. Maar ik vind het circuit nog steeds niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Niet slecht? Dat Enea Bastianini met 16 weesgegroetjes er goed vanaf gekomen is, is meer geluk dan wat anders geweest. Of die cameraman die goed weggekomen is nadat de motor van Acosta recht op hem af kwam?

Nee zo snel mogelijk van de kalender af en vervangen door Kyalami of Istanbul Park. Zeker dat laatse lijkt me een goed idee met de komst van Toprak.

Oh en Manu Gonzalez blijft in moto2 volgend jaar. Waar die dan in 2026 zijn titel niet zal kunnen verdedigen tegen Alonso. (en wensdenken zelfs 3de word omdat Veijer 2de zal zijn in het 2026 kampioenschap :P )

[ Voor 23% gewijzigd door Turralyon op 25-08-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Mooi dat na afloop Acosta nog even de cameraman een groet bracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zowaar een KTM Tech3 vrachtwaggel gespot onderweg, we waren bijna Frankrijk al uit. Eens kijken of we de race in een lokaal cafeetje kunnen kijken. Het zullen wel allemaal Marquez fans zijn weer, even onder Barcelona.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 07:27
Zo dan Veijer zet hem netjes op de eerste rij neer. Vamos!

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DeTjuk schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:27:
Kijken of hij deze stijgende lijn vast kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
DeTjuk schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:27:
Dat kunnen we over Peco niet zeggen. Die kan beter dit seizoen even op sabbatical gaan. En volgend jaar terugkomen op de gp26 en hopen dat ze daar de 'foute afslag' in de ontwikkeling opgelost hebben.

Overigens vond ik de straf voor recidivist Morbidelli wel mager. Ja voor de fout staat normaalgesproken een long lap voor. Maar dit doet die altjjd. Als Franco achter je zit moet je maar hopen dat die je er niet vanaf kegelt.

Fermin - Bezecchi crash zag er wel naarig uit. Hoe Marco tussen de 2 fietsen inlag en vervolgens in het grind bleef liggen. Gelukkig uiteindelijk niets ernstigs. En klasse hoe de rookie zich verontschuldigde na afloop. Zou Morbidelli wat van kunnen leren. Ik vind het jammer dat ze zijn contract verlengd hebben bij VR46. Zal er wel mee te maken hebben dat de Moto2 talenten nog net wat te weinig tijd hebben gehad om zich al te laten zien (en er niks italiaans rondrijd)

Voor vanmiddag zal Marc vast ervoor zorgen dat die zijn matchpoint voor het WK veiligstelt. Alex zal hopelijk wel winnen. Ik hoop op Enea op 2 en Marc op 3. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zag "It's Morbin' Time!" in een tjoeptjoep shorts langskomen bij het kegelfragment van gisteren. Zelden positief wanneer je naam wordt verwerkwoord.

Sympathiek van Alex dat ie het seizoen nog even "spannend" houdt trouwens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Voor de verandering weer eens gekeken, was weer "spannend" :Z

Volgende week, euhmm jaar, maar weer eens proberen. Wel props voor Pecco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Ik geloof niet dat Bezzecchi en Morbidelli na afloop nog een biertje zijn gaan drinken; ook niet toen de tweede aanvaring als race incident werd aangemerkt.

De moedeloze blik en uitstraling van Pecco is alleszeggend, eerder had hij nog gemeld dat de oplossing gevonden was; daar was dit weekend echter weinig van te merken.

MM tegen broertje: ik doe het nog een paar rondjes voor en dan moet jij het zelf doen en er niet bij gaan liggen; aldus geschiedde.

Die nieuwe führer van Tech3 ziet er wel erg uit als een foute Duitser compleet met snor maar ik heb geen vooroordelen.

Beide Moto2 landgenoten weer in de punten; ik had iets meer verwacht van Collin maar geen risico genomen met ernstige banden slijtage.

In Magny-Cours wisselende resultaten van onze landgenoten; positief twee vijfde plaatsen van MvdM; een vijfde plaats voor Buis en een winst voor Veneman.
Pagina: 1 ... 76 77 Laatste