MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:30
Uitslag FP2 van Moto2 tempert wel mijn (hoge) verwachtingen toch wel. Met Holgado 17de David Alonso 21ste, Zonta 22ste, Ortola 23ste Veijer 26ste

Vooral Zonta valt me dan weer tegen, had best een goed voorseizoen. En je ziet gewoon hoe groot de overstap is tussen Moto3 en Moto2.

MotoGP FP2. Mir in Q2! Ai Ogura in Q2, Quartararo in Q2. Bagnaia moet het via Q1 proberen en broertjes Marquez op 1 en 2 met Alex voorop.

Vanavond maar vroeg naar bed, want met zo'n uitslag moet ik wel om 5:00 de kwalificaties gaan kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:20
Altijd weer even wennen de eerste race van het seizoen. Aantal rijders op andere motoren, paar nieuwkomers, nieuwe kleuren voor een aantal teams en de lay-out op tv aangepast.

Weinig spanning om de kopposities in de sprint en hoop niet dat dit een voorbode is van een Marquez dominantie. Wel een verrassende en zeer sterke race van Ogura. Zowel Honda als Yamaha in de punten, dat is lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
DasNieNix schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:49:
Altijd weer even wennen de eerste race van het seizoen. Aantal rijders op andere motoren, paar nieuwkomers, nieuwe kleuren voor een aantal teams en de lay-out op tv aangepast.

Weinig spanning om de kopposities in de sprint en hoop niet dat dit een voorbode is van een Marquez dominantie. Wel een verrassende en zeer sterke race van Ogura. Zowel Honda als Yamaha in de punten, dat is lang geleden.
DIe nieuwe layout had niet gehoeven van mij...
In de kwalificatie geen kleurtjes van de sectoren (grijs/geel/rood).
Lettertype wat lastiger te lezen is (zo lijkt bijvoorbeeld de 2 in een snelle blik op een 8).
En als er tijdens de races rondetijden in beeld komen dan staat er 'Last lap' wat een andere trigger geeft dan bijvoorbeeld 'Previous lap'.

Anyhow, nu even kijken hoe laat ik de wekker moet zetten voor morgenvroeg.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Ik vind het commentaar van Koen Bakker echt helemaal niks. Ik mis de humor en enthousiasme van Iwan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
Turralyon schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:25:
Ik vind het commentaar van Koen Bakker echt helemaal niks. Ik mis de humor en enthousiasme van Iwan.
Als je op Ziggo kijkt, je kan ook switchen naar het Engelse commentaar (BTsport).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Snoozefest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Easy win. Wel heel mooi. Goo Marc 😍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Pohh wat was MM oppermachtig. :o Ik gun hem zijn 9e titel wel. :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IBxA1yh.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
alesandro_46 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:56:
[...]

Als je op Ziggo kijkt, je kan ook switchen naar het Engelse commentaar (BTsport).
Gaan we volgende race proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dacuuu schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Pohh wat was MM oppermachtig. :o Ik gun hem zijn 9e titel wel. :)
[Afbeelding]
Ik ook. Zou mooi zijn als hij ook nog rossi zijn records kan verbreken en dan is hij echt de goat (dat is hij al wat mij betreft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alesandro_46 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:56:
Goede tip, iets te laat voor vandaag, maar ik zie (en hoor), de optie ook via de cast optie 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:33
Dit jaar wil ik de GP's nauwer op de voet volgen. Om die reden heb ik mijzelf een stok achter de deur gegeven in de vorm van het posten van een samenvatting van de MotoGP sprints en races. Hieronder de samenvatting van het eerste raceweekend van 2025.

Hopelijk valt het in de smaak en geef wensen of verbeteringen vooral door!

Sprint Thailand 2025
Met 3 Ducati’s op de 1e rij, startte de eerste sprint in 2025 spannend voor Bezzecchi waarbij hij met een knipoog keek naar de start van Marc Marquez in Australië 2024. Daarentegen kende het trio Ducati’s een uitstekende start, eveneens als de rookie Ai Ogura op de prachtig Gulf gekleurde Trackhouse Aprilia. Hoewel het voor de eerste drie posities niet veel wijzigde na de eerste bocht, waarbij beide Marquez broers een uitstekende wedstrijd reden, was het een stuk spannender verderop in het veld.

Jack Miller op de Prima Pramac Yamaha reed een prima wedstrijd tot de voorkant van de Yamaha onder druk moest bezwijken in bocht 8. Zijn teamgenoot Miguel Oliveira kwam niet verder dan de 16e positie, op de voet gevolgd door Alex Rins op de Monster Energy Yamaha. Fabio Quartararo kwam van de 10e plek mooi naar voren en wist uiteindelijk op de 7e plaats te finishen.

Het andere Japanse merk, Honda, laat sinds lange tijd ook van zich horen met hulp van Mir en Zarco als hekkensluiters in de top 10. Marini kwam niet verder dan de 15e plaats en de rookie Somkiat Chantra finishte op de 19e plaats met de vervanger van geblesseerde Jorge Martin, Lorenzo Savadori, op de 20e plaats.

De KTM’s kende ook wisselende resultaten. De ervaren rijders Bastianini en Viñales kwamen niet goed uit de verf, met Bastianini op de 18e plaats en Viñales 14e. Binder wist 2 punten te scoren op de 8e plaats en zijn teamgenoot Pedro Acosta behaalde er 4 door 6e te finishen.

Zoals gezegd was de rangorde bij Ducati duidelijk. Na het uitkomen van bocht 1 bij de start bleef het ongewijzigd tot de wedstrijd werd afgevlagd: Marc Marquez 1, Alex Marquez 2 en Bagnaia 3. In 2025 zal de top 3 waarschijnlijk vaak deze namen bevatten, maar niet persé in die volgorde zoals op het sprint podium afgelopen zaterdag.

De overige Ducati’s deden het zoals verwacht van de rijders. Morbidelli in de top 10 op de 5e plaats, rookie Aldeguer, zittend op een winnende machine, wist een 13e plaats te behalen en Di Giannantonio brak de sprint vroegtijdig af als gevolg van een combinatie van de hoge temperaturen en fysieke klachten.

RiderTHA - SPRPointsRemark
93 - Marc Marquez112
73 - Alex Marquez29
63 - Francesco Bagnaia37
79 - Ai Ogura46
21 - Franco Morbidelli55
37 - Pedro Acosta64
20 - Fabio Quartararo73
33 - Brad Binder82
36 - Joan Mir91
5 - Johann Zarco100
25 - Raul Fernandez110
72 - Marco Bezzecchi120
54 - Fermin Aldeguer130
12 - Maverick Viñales140
10 - Luca Marini150
88 - Miguel Oliveira160
42 - Alex Rins170
23 - Enea Bastianini180
35 - Somkiat Chantra190
32 - Lorenzo Savadori200
43 - Jack MillerDNF06 laps, crash
49 - Fabio Di GiannantonioDNF011 laps, retired
1 - Jorge MartinDNS0

Race Thailand 2025
Vanwege penalties voor Morbidelli & Chantra, beide – 3 plaatsen vanwege het hinderen van andere rijders, week de startopstelling van de 2025 Thaise GP op zondag af van de startopstelling van de sprint een dag eerder. Waar Morbidelli zich gekwalificeerd had op plek 6, startte hij van plaats 9 en voor Chantra was dit een demotie naar de allerlaatste startplaats op plek 22.

Na een bloedsnelle start op de rooie Ducati raket, dook de oudere Marquez als eerste bocht 1 in, gevolgd door zijn teamgenoot en broer. Deze twee kwamen elkaar tegen bij het uitkomen van bocht 1 en wisselde hier wat kleurstaaltjes uit. Ondanks een sterke strijd van beide rijders, kwam de jongere Marquez broer als beste uit de bus na een aantal ronden. Marc Marquez was ondertussen al aardig op pad en had aan het eind van de 1e ronde al 0.5 seconden op zijn achtervolgers, maar door een ‘foutje’ in bocht 3 ‘gaf’ hij de leiding aan zijn jongere broer. Deze bleef hij vanaf de 6e ronde op de voet achtervolgen tot bocht 12 in de 22e ronde, waarna hij met de Shinkansen een enkeltje naar de finish op 1e plaats nam en een voorsprong op wist te bouwen van 1.5 seconden. Zoals Bagnaia in z’n interview zei, hij was gewoon aan het spelen. Bagnaia finishte overigens op de 3e plaats achter de Marquez broeders.

Vlak achter Bagnaia zat de man die hem twee dagen daarvoor flink in de weg zat en daarvoor 3 plaatsen in moest leveren bij de start van zondags GP. Achter Morbidelli zat de eerste rookie, Ai Ogura! Ogura heeft op de Trackhouse Aprilia een ijzersterke wedstrijd gereden waarbij hij, zoals hij dat in de Moto2 ook kon doen, erg goed op z’n banden heeft gelet. Dit maakte hem dan ook gelijk de beste Aprilia in het veld.

Zo’n 7 seconden achter Ogura finishte de tweede Aprilia van het Aprilia Racing team met daarop Marco Bezzecchi. Zijn race kende een mooi gevecht met Jack Miller om de 6e plaats, waarbij Jack Miller uiteindelijk eieren voor z’n geld koos om op plek 11 over de streep te komen. Zarco werd plotsklaps de eerste Honda in het veld na een crash van Mir in de laatste bocht van de 15e ronde. Zarco bleef een sterke wedstrijd rijden en behaalde uiteindelijk als 7e de finish.

Na een foutje van Acosta in bocht 1 werd Brad Binder de KTM die uiteindelijk als eerste over de finish ging op plaats 8. Ditmaal op de voet gevolgd door Bastianini op plaats 9, die zichzelf enorm wist te verbeteren ten opzichte van de sprint race een dag eerder. Di Giannantonio was de hekkensluiter van de top 10 op 21,5 seconden achterstand van de winnaar.

Na Miller (11e plaats) kwamen Marini, Aldeguer, Oliveira en Quartararo over de finish om de top 15 af te ronden. Viñales kende geen goede zondag, hoewel de tests positief waren, vallen de resultaten helaas nog wat tegen. Hij finishte als 16e, gevolgd door Rins, Chantra, Acosta en Savadori.

Raul Fernandez reed na 22 ronden de pits in om op een DNF uit te komen. Terwijl hij kort daarvoor in de 18e ronde nog stevig de strijd aanging met Brad Binder. In eerdere jaren klaagde de RS GP rijders ook over de hitte van de machine, wellicht dat zijn permanente pitstop hiermee te maken heeft?

Er kan gesteld worden dat Marc Marquez terug is en dat hij het de concurrentie moeilijk gaat maken dit jaar. De aankomende races in Argentinië en Texas zullen de concurrentie ook geen soelaas bieden. Op beide circuits is Marc Marquez thuis van huis en heeft hij een goede trackrecord (pun intended ;) ).

De nummers 93, 73 en 63 zullen dit jaar ongetwijfeld nog vaker op het podium staan, al hoop ik wel dat een ander merk soms wat roet in het eten van Ducati gooit.

RiderTHA - RACEPointsRemark
93 - Marc Marquez125
73 - Alex Marquez220
63 - Francesco Bagnaia316
21 - Franco Morbidelli413
79 - Ai Ogura511
72 - Marco Bezzecchi610
5 - Johann Zarco79
33 - Brad Binder88
23 - Enea Bastianini97
49 - Fabio Di Giannantonio106
43 - Jack Miller115
10 - Luca Marini124
54 - Fermin Aldeguer133
88 - Miguel Oliveira142
20 - Fabio Quartararo151
12 - Maverick Viñales160
42 - Alex Rins170
35 - Somkiat Chantra180
37 - Pedro Acosta190
32 - Lorenzo Savadori200
25 - Raul FernandezDNF022 laps, retired
36 - Joan MirDNF014 laps, crash
1 - Jorge MartinDNS0

Kampioenschap
RiderChampionship pointsTHA - SPRTHA - RACE
93 - Marc Marquez371225
73 - Alex Marquez29920
63 - Francesco Bagnaia23716
21 - Franco Morbidelli18513
79 - Ai Ogura17611
33 - Brad Binder1028
72 - Marco Bezzecchi10010
5 - Johann Zarco909
23 - Enea Bastianini707
49 - Fabio Di Giannantonio606
43 - Jack Miller505
10 - Luca Marini404
20 - Fabio Quartararo431
37 - Pedro Acosta440
54 - Fermin Aldeguer303
88 - Miguel Oliveira202
36 - Joan Mir110
1 - Jorge Martin000
12 - Maverick Viñales000
25 - Raul Fernandez000
35 - Somkiat Chantra000
42 - Alex Rins000
32 - Lorenzo Savadori000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mistahk1 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:44:
Voor zover er over kansen gesproken kan worden met Márquez en Bagnaia op de fabrieksmachines, bemoeilijkt het de kansen van Martin wel :/
Dit gaat geen seizoen worden met veel verschillende winnaars.

MM de torenhoge favoriet, zeker als hij vaker zijn broertje zo kan gebruiken als extra teamgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
sambalbaj schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:44:
[...]

Dit gaat geen seizoen worden met veel verschillende winnaars.

MM de torenhoge favoriet, zeker als hij vaker zijn broertje zo kan gebruiken als extra teamgenoot.
Ik vrees dat je gelijk hebt, de huidige combinatie is een dodelijke cocktail die weinig weerstand kent.
Vandaag in de post-race interview oogde Bagnaia ook wat gefrustreerd dat Márquez zo 'speelde' tijdens de wedstrijd. Waar het bij Martin - Bagnaia redelijk evenwichtig was, heeft Márquez hier duidelijk de overhand. Dat 9e kampioenschap zou er best eens kunnen komen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 14:37
Turralyon schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:42:
En met een beetje pech sta je na 1 raceweekend al met 37 punten achter.
En zo geschiedde...

De kop is er af. Ik vrees dat, zoals door anderen al is benoemd, het niet het meest spannende seizoen gaat worden. Als MM er op blijft zitten, geen blessures op loopt dan wordt het een walk in de park en moet Rossi gaan vrezen voor records die gaan sneuvelen.

Ik kan er niet bij dat je als Pecco zijnde je laat ontvallen:"Hij (MM) speelde met ons."

Met zo'n uitspraak kom je erg zwak over in mijn boek. Maak er een lul verhaal van. Maar niet dit ik geef me al gewonnen na 1 race. |:(

Gelukkig zijn Mir zijn prestaties 'op' het asfalt ook dit seizoen nog niet veranderd.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Mag ik nog even klagen over de visuals? Zeer moeilijk lettertype, (bijna) geen informatie over lap times en/of verschillen tussen rijders... :{

Nieuwe commentator bij Moto2 en Moto3 vind ik ook (nog) niet echt een verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
MM gebruikte zijn broertje gewoon als bandenwarmer. Het gemak waarmee hij hem voorbij reed en uitliep doet mij toch wel het ergste vrezen voor de rest van de deelnemers.

1 race maakt nog geen kampioenschap maar de toon is wel duidelijk gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
DasNieNix schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:42:
MM gebruikte zijn broertje gewoon als bandenwarmer. Het gemak waarmee hij hem voorbij reed en uitliep doet mij toch wel het ergste vrezen voor de rest van de deelnemers.

En "thuis bij het avondeten" nog even wat tips geven aan zijn kleine broer. Dan kan AM73 nog wat vaker P2 bestormen, zodat MM het kampioenschap binnen kan hengelen. Zodra MM93 (redelijk) veilig is in het kampioenschap nog een keer een overwinning voor zijn kleine broer en familie Marquez kan met trots terugkijken naar 2025.
Hopelijk is mijn glazen bol wat troebel en gaan we nog vele spannende races tegemoet! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
DasNieNix schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:42:

Neil Hodgson is het met je eens: https://www.reddit.com/r/...after_the_race_regarding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
DeTjuk schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:26:
[...]

En zo geschiedde...

De kop is er af. Ik vrees dat, zoals door anderen al is benoemd, het niet het meest spannende seizoen gaat worden. Als MM er op blijft zitten, geen blessures op loopt dan wordt het een walk in de park en moet Rossi gaan vrezen voor records die gaan sneuvelen.

Ik kan er niet bij dat je als Pecco zijnde je laat ontvallen:"Hij (MM) speelde met ons."

Met zo'n uitspraak kom je erg zwak over in mijn boek. Maak er een lul verhaal van. Maar niet dit ik geef me al gewonnen na 1 race. |:(

Gelukkig zijn Mir zijn prestaties 'op' het asfalt ook dit seizoen nog niet veranderd.
Ja helemaal mee eens. Hier thuis maak ik altijd een weddenschap met mijn vrouw. Wie ligt eerder in het gravel. Miller of Mir. Vandaag verloor ik. Had gehoopt dat die nu die in de top 10 reed er alles aan zou doen om gewoon die punten binnen te halen. Mir is (voor mij) misschien wel de coureur die het minst verdiend wereldkampioen is geworden.

Ik miste de wel echt Martin. Als Ogura nog best lang achter Peco druk kan bieden. Dan had ik Martin nog wel op podium gezien deze hoofdrace.
Shadow_Agent schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:08:
Mag ik nog even klagen over de visuals? Zeer moeilijk lettertype, (bijna) geen informatie over lap times en/of verschillen tussen rijders... :{

Nieuwe commentator bij Moto2 en Moto3 vind ik ook (nog) niet echt een verbetering.

Ik ergerde me het meest over de graphic last lap dat groot in beeld swoosht met dan de ronde tijden vergelijking. Ik dacht van we moeten toch nog een rondje of 6. Als ze dat nu previous lap(s) noemen .

[ Voor 18% gewijzigd door Turralyon op 02-03-2025 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:35
Je zou bijna denken dat zijn Duc van vorig jaar ringetjes in de uitlaat had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
mistahk1 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:50:
Dit jaar wil ik de GP's nauwer op de voet volgen. Om die reden heb ik mijzelf een stok achter de deur gegeven in de vorm van het posten van een samenvatting van de MotoGP sprints en races. Hieronder de samenvatting van het eerste raceweekend van 2025.

Hopelijk valt het in de smaak en geef wensen of verbeteringen vooral door!

Sprint Thailand 2025
Met 3 Ducati’s op de 1e rij, startte de eerste sprint in 2025 spannend voor Bezzecchi waarbij hij met een knipoog keek naar de start van Marc Marquez in Australië 2024. Daarentegen kende het trio Ducati’s een uitstekende start, eveneens als de rookie Ai Ogura op de prachtig Gulf gekleurde Trackhouse Aprilia. Hoewel het voor de eerste drie posities niet veel wijzigde na de eerste bocht, waarbij beide Marquez broers een uitstekende wedstrijd reden, was het een stuk spannender verderop in het veld.

Jack Miller op de Prima Pramac Yamaha reed een prima wedstrijd tot de voorkant van de Yamaha onder druk moest bezwijken in bocht 8. Zijn teamgenoot Miguel Oliveira kwam niet verder dan de 16e positie, op de voet gevolgd door Alex Rins op de Monster Energy Yamaha. Fabio Quartararo kwam van de 10e plek mooi naar voren en wist uiteindelijk op de 7e plaats te finishen.

Het andere Japanse merk, Honda, laat sinds lange tijd ook van zich horen met hulp van Mir en Zarco als hekkensluiters in de top 10. Marini kwam niet verder dan de 15e plaats en de rookie Somkiat Chantra finishte op de 19e plaats met de vervanger van geblesseerde Jorge Martin, Lorenzo Savadori, op de 20e plaats.

De KTM’s kende ook wisselende resultaten. De ervaren rijders Bastianini en Viñales kwamen niet goed uit de verf, met Bastianini op de 18e plaats en Viñales 14e. Binder wist 2 punten te scoren op de 8e plaats en zijn teamgenoot Pedro Acosta behaalde er 4 door 6e te finishen.

Zoals gezegd was de rangorde bij Ducati duidelijk. Na het uitkomen van bocht 1 bij de start bleef het ongewijzigd tot de wedstrijd werd afgevlagd: Marc Marquez 1, Alex Marquez 2 en Bagnaia 3. In 2025 zal de top 3 waarschijnlijk vaak deze namen bevatten, maar niet persé in die volgorde zoals op het sprint podium afgelopen zaterdag.

De overige Ducati’s deden het zoals verwacht van de rijders. Morbidelli in de top 10 op de 5e plaats, rookie Aldeguer, zittend op een winnende machine, wist een 13e plaats te behalen en Di Giannantonio brak de sprint vroegtijdig af als gevolg van een combinatie van de hoge temperaturen en fysieke klachten.

RiderTHA - SPRPointsRemark
93 - Marc Marquez112
73 - Alex Marquez29
63 - Francesco Bagnaia37
79 - Ai Ogura46
21 - Franco Morbidelli55
37 - Pedro Acosta64
20 - Fabio Quartararo73
33 - Brad Binder82
36 - Joan Mir91
5 - Johann Zarco100
25 - Raul Fernandez110
72 - Marco Bezzecchi120
54 - Fermin Aldeguer130
12 - Maverick Viñales140
10 - Luca Marini150
88 - Miguel Oliveira160
42 - Alex Rins170
23 - Enea Bastianini180
35 - Somkiat Chantra190
32 - Lorenzo Savadori200
43 - Jack MillerDNF06 laps, crash
49 - Fabio Di GiannantonioDNF011 laps, retired
1 - Jorge MartinDNS0

Race Thailand 2025
Vanwege penalties voor Morbidelli & Chantra, beide – 3 plaatsen vanwege het hinderen van andere rijders, week de startopstelling van de 2025 Thaise GP op zondag af van de startopstelling van de sprint een dag eerder. Waar Morbidelli zich gekwalificeerd had op plek 6, startte hij van plaats 9 en voor Chantra was dit een demotie naar de allerlaatste startplaats op plek 22.

Na een bloedsnelle start op de rooie Ducati raket, dook de oudere Marquez als eerste bocht 1 in, gevolgd door zijn teamgenoot en broer. Deze twee kwamen elkaar tegen bij het uitkomen van bocht 1 en wisselde hier wat kleurstaaltjes uit. Ondanks een sterke strijd van beide rijders, kwam de jongere Marquez broer als beste uit de bus na een aantal ronden. Marc Marquez was ondertussen al aardig op pad en had aan het eind van de 1e ronde al 0.5 seconden op zijn achtervolgers, maar door een ‘foutje’ in bocht 3 ‘gaf’ hij de leiding aan zijn jongere broer. Deze bleef hij vanaf de 6e ronde op de voet achtervolgen tot bocht 12 in de 22e ronde, waarna hij met de Shinkansen een enkeltje naar de finish op 1e plaats nam en een voorsprong op wist te bouwen van 1.5 seconden. Zoals Bagnaia in z’n interview zei, hij was gewoon aan het spelen. Bagnaia finishte overigens op de 3e plaats achter de Marquez broeders.

Vlak achter Bagnaia zat de man die hem twee dagen daarvoor flink in de weg zat en daarvoor 3 plaatsen in moest leveren bij de start van zondags GP. Achter Morbidelli zat de eerste rookie, Ai Ogura! Ogura heeft op de Trackhouse Aprilia een ijzersterke wedstrijd gereden waarbij hij, zoals hij dat in de Moto2 ook kon doen, erg goed op z’n banden heeft gelet. Dit maakte hem dan ook gelijk de beste Aprilia in het veld.

Zo’n 7 seconden achter Ogura finishte de tweede Aprilia van het Aprilia Racing team met daarop Marco Bezzecchi. Zijn race kende een mooi gevecht met Jack Miller om de 6e plaats, waarbij Jack Miller uiteindelijk eieren voor z’n geld koos om op plek 11 over de streep te komen. Zarco werd plotsklaps de eerste Honda in het veld na een crash van Mir in de laatste bocht van de 15e ronde. Zarco bleef een sterke wedstrijd rijden en behaalde uiteindelijk als 7e de finish.

Na een foutje van Acosta in bocht 1 werd Brad Binder de KTM die uiteindelijk als eerste over de finish ging op plaats 8. Ditmaal op de voet gevolgd door Bastianini op plaats 9, die zichzelf enorm wist te verbeteren ten opzichte van de sprint race een dag eerder. Di Giannantonio was de hekkensluiter van de top 10 op 21,5 seconden achterstand van de winnaar.

Na Miller (11e plaats) kwamen Marini, Aldeguer, Oliveira en Quartararo over de finish om de top 15 af te ronden. Viñales kende geen goede zondag, hoewel de tests positief waren, vallen de resultaten helaas nog wat tegen. Hij finishte als 16e, gevolgd door Rins, Chantra, Acosta en Savadori.

Raul Fernandez reed na 22 ronden de pits in om op een DNF uit te komen. Terwijl hij kort daarvoor in de 18e ronde nog stevig de strijd aanging met Brad Binder. In eerdere jaren klaagde de RS GP rijders ook over de hitte van de machine, wellicht dat zijn permanente pitstop hiermee te maken heeft?

Er kan gesteld worden dat Marc Marquez terug is en dat hij het de concurrentie moeilijk gaat maken dit jaar. De aankomende races in Argentinië en Texas zullen de concurrentie ook geen soelaas bieden. Op beide circuits is Marc Marquez thuis van huis en heeft hij een goede trackrecord (pun intended ;) ).

De nummers 93, 73 en 63 zullen dit jaar ongetwijfeld nog vaker op het podium staan, al hoop ik wel dat een ander merk soms wat roet in het eten van Ducati gooit.

RiderTHA - RACEPointsRemark
93 - Marc Marquez125
73 - Alex Marquez220
63 - Francesco Bagnaia316
79 - Ai Ogura511
72 - Marco Bezzecchi610
5 - Johann Zarco79
33 - Brad Binder88
23 - Enea Bastianini97
49 - Fabio Di Giannantonio106
43 - Jack Miller115
10 - Luca Marini124
54 - Fermin Aldeguer133
88 - Miguel Oliveira142
20 - Fabio Quartararo151
12 - Maverick Viñales160
42 - Alex Rins170
35 - Somkiat Chantra180
37 - Pedro Acosta190
32 - Lorenzo Savadori200
25 - Raul FernandezDNF022 laps, retired
36 - Joan MirDNF014 laps, crash
1 - Jorge MartinDNS0

Kampioenschap
RiderChampionship pointsTHA - SPRTHA - RACE
93 - Marc Marquez371225
73 - Alex Marquez29920
63 - Francesco Bagnaia23716
21 - Franco Morbidelli18513
79 - Ai Ogura17611
33 - Brad Binder1028
72 - Marco Bezzecchi10010
5 - Johann Zarco909
23 - Enea Bastianini707
49 - Fabio Di Giannantonio606
43 - Jack Miller505
10 - Luca Marini404
20 - Fabio Quartararo431
37 - Pedro Acosta440
54 - Fermin Aldeguer303
88 - Miguel Oliveira202
36 - Joan Mir110
1 - Jorge Martin000
12 - Maverick Viñales000
25 - Raul Fernandez000
35 - Somkiat Chantra000
42 - Alex Rins000
32 - Lorenzo Savadori000
Wat een post, mooi man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Het lijkt erop dat we vanaf '27 op Pirelli gaan racen

https://motomatters.com/n...michelin_as_official.html

En het is officieel!

https://www.motogp.com/en...supplier-from-2027/521153

[ Voor 75% gewijzigd door Turralyon op 06-03-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dat betekent nieuwe ronde records!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
DeTjuk schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Dat betekent nieuwe ronde records!
Of bandenwissels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Ik vind het wel gevaarlijk om van 1 leverancier voor al je klasses afhankelijk te zijn. Wat als Pirelli financieel omvalt bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Het is weer raceweekend. Volgens mij zal Ziggo (zoals wel vaker) weer gaan schuiven met de programmering.

Martin zal ook in Austin niet aanwezig zijn. En ook daarna is het allemaal nog onzeker zijn. Hoop voor Aprilia dat ze werken met een laag basissalaris en met bonussen werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeTjuk
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/casey-stoner-has-been-officially-recognised-today-as-a-v0-fnyl8xwycgoe1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=4f7cb00ac2ca49d51135ad897c97c0160fe8e83f

Casey Stoner has been named a “Legend” by Motorsport Australia.

Terecht, beter laat dan nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door DeTjuk op 14-03-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
De sfeer bij Pecco wordt er niet beter op.

Rare crash van Acosta zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
DeTjuk schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:05:
De sfeer bij Pecco wordt er niet beter op.
Al vanaf dag 1 is die not amused, gaat een lang seizoen worden voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Turralyon schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:47:
Het is weer raceweekend. Volgens mij zal Ziggo (zoals wel vaker) weer gaan schuiven met de programmering.

Martin zal ook in Austin niet aanwezig zijn. En ook daarna is het allemaal nog onzeker zijn. Hoop voor Aprilia dat ze werken met een laag basissalaris en met bonussen werken.
Voor zaterdag zie ik inderdaad geen kwalificaties en sprint in de programmering staan. Wordt dat niet uitgezonden bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 21:17
DasNieNix schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:29:
[...]

Voor zaterdag zie ik inderdaad geen kwalificaties en sprint in de programmering staan. Wordt dat niet uitgezonden bij Ziggo?
Ik zie t wel staan bij ziggosport3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Dexter24 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:42:
[...]

Ik zie t wel staan bij ziggosport3
En die zit uiteraard weer in een extra zenderpakket :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:32
Ontzettend irritant dat vandaag niets is te zien op het open kanaal van ziggo. Een van de redenen om bij ziggo te blijven is motogp in het pakket. Als ik hier ook weer extra moet gaan betalen om alles te zien zijn er meer alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Marc was weer oppermachtig. Mooi met zijn broertje weer. Heerlijk om te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turralyon
Mikejux schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:39:
Ontzettend irritant dat vandaag niets is te zien op het open kanaal van ziggo. Een van de redenen om bij ziggo te blijven is motogp in het pakket. Als ik hier ook weer extra moet gaan betalen om alles te zien zijn er meer alternatieven.
Ja ik denk dat ik ook maar weer mijn sportsurge club op ga starten na jaren verstoft op de plank te hebben liggen. En als je geen Ziggo sportpakket hebt kun je misschien even in Google gooien wat ik bedoel

;)

[ Voor 5% gewijzigd door Turralyon op 15-03-2025 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
Wat is Holgado lekker bezig in de moto2.

Misschien moeten we behalve concessions voor fabrikanten ook concessions voor rijders gaan invoeren. Aan de hand van plaats in kampioenschap minder vrije training tijd. We gaan echt een saai seizoen tegemoet ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Turralyon schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:36:
Wat is Holgado lekker bezig in de moto2.

Misschien moeten we behalve concessions voor fabrikanten ook concessions voor rijders gaan invoeren. Aan de hand van plaats in kampioenschap minder vrije training tijd. We gaan echt een saai seizoen tegemoet ben ik bang.
Nee een briljant jaar. Marc die iedereen de moeder rijd en Alex doet ook lekker mee. Pecco die moet toch helemaal pissed zijn. Heerlijk dit. Hopelijk blijft het zo. 😍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
Wat is er leuk aan een seizoen waar 1 iemand met overmacht kampioen word? Geef mij maar meer seizoenen als 2020 met 9 verschillende winnaars en totale onvoorspelbaarheid.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het ongrijpbare talent van Marquez niet kan waarderen, maar ik heb liever spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wel sneu idd. Je kan ook via een Oostenrijkse Vpn verbinding kijken via Servus TV.

Helaas begint MotoGP een beetje op F1 te lijken met al die hulpjes en aero. Ben benieuwd hoe het er in 2027 uit gaat zien. 🤔

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Laguna

Connaisseur

Voor de mensen die naast Ziggo ook Vodafone hebben die kunnen het Ziggo Sport Totaal pakket kiezen als gratis extra TV-pakket in Mijn Ziggo.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Nou dat was weer MarquesGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Haha ja idd. En volgende race is Cota. Nou dan weet je het ook wel. Daar kun je wel op inzetten, maar je zult er niet rijk van worden.

Wel mooi voor Franco.

Wie gaat MM stoppen?

Veijer aan het struggelen op de Moto2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistahk1
Belofte maakt schuld, hier de samenvatting van de 2e race van 2025. Ditmaal op het prachtige Termas de Río Hondo in Argentinië.

Hopelijk valt het wederom in de smaak!
Veel leesplezier :)

Sprint Argentinië 2025
Na een prachtige kwalificatie van Johann Zarco, leek hij de Honda bij de start van de sprint in de achteruit hebben te staan. Misschien een test met een Goldwing bak?

Nee, de start was niet denderend voor de ervaren Fransman. Zijn landgenoot Quartararo daarentegen stoof naar voren tezamen met de KTM van Acosta. Ondertussen was MM93 al met de noorderzon vertrokken en had een aardig gat te pakken voor bocht 5. Wederom gevolgd door zijn jongere broer op de #73 Ducati.

Op 3 tienden achter de Marquez familie, zat oud en vertrouwd Bagnaia. Gevolgd door de eerdergenoemde Acosta, Quartararo en de inmiddels herstelde Zarco. Even leek het een nieuwe Franse revolutie te worden op het circuit in Argentinië toen de landgenoten met elkaar de strijd aangingen in de openingsfase, maar al snel moest de nummer 20 zich gewonnen geven. Niet alleen aan de Honda van z’n landgenoot, maar ook de Ducati van Di Giannantonio.

Waar Quartararo zich enorm goed bewust was van Zarco tijdens een soortgelijke actie, maakte Binder intiem kennis met het Argentijnse asfalt na een duwtje in de rug van de VR46 kuip van Morbidelli. De rest van de sprint bleef niet iedereen ongedeerd, zo hadden Aldeguer en Oliveira elkaar ook gevonden en van de baan gereden. Een actie waarvoor Aldeguer een penalty kreeg in de race van zondag en Oliveira de rest van het weekend niet meer heeft deelgenomen aan de sessies.

De rest van de race was slaapverwekkend met de 229 trein (93+73+63) op kop, gevolgd door een snelle Honda van Zarco. Bezzecchi reed een stabiele sprint en eindigde mooi op de 6e plaats met z’n RS-GP25 als plakje Italiaanse Prosciutto tussen een VR46 broodje. Mir, Acosta en Quartararo maakten de top 10 compleet. Miller en Rins volgde trouw en wisten voor de Honda van Marini te blijven. Bastianini kon het resultaat van de Thaise race niet verbeteren en bleef steken op een 14e plaats, gevolgd door de rookie Ogura, diens teamgenoot Fernandez, Chantra en Viñales. Door de uitstap met Oliveira, finishte Aldeguer als allerlaatste.

RiderARG - SPRPointsRemark
93 - Marc Marquez112
73 - Alex Marquez29
63 - Francesco Bagnaia37
5 - Johann Zarco46
49 - Fabio Di Giannantonio55
72 - Marco Bezzecchi64
21 - Franco Morbidelli73
36 - Joan Mir82
37 - Pedro Acosta91
20 - Fabio Quartararo100
43 - Jack Miller110
42 - Alex Rins120
10 - Luca Marini130
23 - Enea Bastianini140
79 - Ai Ogura150
25 - Raul Fernandez160
35 - Somkiat Chantra170
12 - Maverick Viñales180
54 - Fermin Aldeguer190
33 - Brad BinderDNF00 laps, crash
88 - Miguel OliveiraDNF04 laps, crash
32 - Lorenzo SavadoriDNF06 laps, crash
1 - Jorge MartinDNS0

Race Argentinië 2025
Met een sterkere start van Zarco dan de voorgaande dag, dook het 20-talige veld de eerste bocht in en bleef men met 19 over door een stevige rem fout van Bezzecchi. Hij kon ternauwernood een van de VR46 Ducati’s ontwijken maar kwam vervolgens wel in contact met de #20 Yamaha van Quartararo. Door een bloedsnelle start van beide Marquez broers, bleven P1 & P2 ongewijzigd, op de hielen gevolgd Bagnaia, Zarco en de rest van het veld.

Al snel bleken de Marquez broers wederom oppermachtig en sloegen ze in de eerste paar ronden al een gat van ongeveer 1 seconde. Bagnaia leek dan ook de rol van een snelle drempel te vervullen en kreeg een mooie trein van welwillende coureurs achter zich. Hoewel Zarco enkele keren voorbij de #63 kwam, lukte het hem niet om de 3e plek te behouden, met als gevolg dat hij bezoek kreeg van de Ducati van Franco Morbidelli. Morbidelli wist overigens wel de 3e plek van Bagnaia te veroveren en hield dit ook vol voor de rest van de race. Achter Bagnaia en Zarco zat de eerste KTM met daarop Brad Binder, gevolgd door Di Giannantonio, Mir, Acosta en de rookie Ogura.

Waar Ogura een klassieke zaterdag matige beleefde, reed hij weer een schitterende race op zondag. De rookie weet zich goed staande (of zittende??) te houden op de RS-GP25 en ging regelmatig de strijd aan met onder andere voormalig wereldkampioen Mir en Di Giannantonio. De andere Trackhouse Aprilia met startnummer #25 mocht in de beginfase van de wedstrijd een extra lange ronde rijden na een aanvaring met Bastianini in de 2e ronde. Fernandez eindigde uiteindelijk net buiten de punten op de 16e plek, net voor Aldeguer die, wegens een opstootje met Oliveira tijdens de sprint op zaterdag, ook een extra lange ronde mocht rijden van de stewards.

Na een ‘foutje’ van MM93 in bocht 5 tijdens de 4e ronde, leek het al vroegtijdig een herhaling van het weekend in Buriram te worden. Plaats 1 en 2 permanent gereserveerd door de familie Marquez, gevolgd door de rest van het veld, veelal een Ducati op P3. Het zal je dan ook niet verbazen dat de race deze zondag niet veel anders verliep. AM73 reed een fantastische race, met een sterk ritme, maar moest toch uiteindelijk in de 20e ronde het onderspit delven ten opzichte van zijn oudere broer. Die overigens weer als een speer vertrok en een gat van 0.5 seconden wist te creëren op 20+ ronden oude banden.

Nee, spannend was het niet in de eerste 3 posities na de eerste 6 rondes. Voor spanning moest er verderop in het veld gezocht worden, of kijken naar de onboard beelden in de bochten 6 en 11. De posities achter Zarco (P6 t/m P9) gingen regelmatig met elkaar een leuke strijd aan. Ondanks het aanzienlijke snelheidsverschil tussen de Honda’s en de rest van het veld, wist Mir zich goed staande te houden in de diverse strijden voor de overige plaatsen in de top 10. Buitenom deze strijd in de top 10, bleef het verderop in het veld rustig. Het eindigde dan ook met Marini op 11, gevolgd door Rins, Viñales, Miller, Quartararo, Fernandez, Aldeguer, Bastianini en Chantra.

Met 4 op 4 in de pocket, kan er gesteld worden dat MM93 terug en oppermachtig is!
Zoals gezegd zullen de plaatsen 1 & 2 regelmatig gereserveerd zijn voor de familie Marquez.
Al hoop ik zelf wel dat Alex Marc ook eens een koekje van eigen deeg kan geven dit seizoen. De laatste plaats op het podium zal veelvoudig gevuld worden door een andere Ducati, als het niet de inmiddels aardig gefrustreerde teamgenoot van MM93 is, zal het vast een van de VR46 Ducati’s zijn. Hopelijk misschien nog eens een KTM in een regenrace, of een Aprilia als we in Catalunya belanden, maar de beker van het constructeurskampioenschap zal niet naar een ander merk gaan in 2025.

Op naar COTA!

RiderARG - RACEPointsRemark
93 - Marc Marquez125
73 - Alex Marquez220
21 - Franco Morbidelli316
63 - Francesco Bagnaia413
49 - Fabio Di Giannantonio511
5 - Johann Zarco610
33 - Brad Binder79
79 - Ai Ogura88
37 - Pedro Acosta97
36 - Joan Mir106
10 - Luca Marini115
42 - Alex Rins124
12 - Maverick Viñales133
43 - Jack Miller142
20 - Fabio Quartararo151
25 - Raul Fernandez160
54 - Fermin Aldeguer170
23 - Enea Bastianini180
35 - Somkiat Chantra190
72 - Marco BezzecchiDNF00 laps, crash
88 - Miguel OliveiraDNS0
32 - Lorenzo SavadoriDNS0
1 - Jorge MartinDNS0

Kampioenschap
RiderChampionship points
93 - Marc Marquez74
73 - Alex Marquez58
63 - Francesco Bagnaia43
21 - Franco Morbidelli37
79 - Ai Ogura25
5 - Johann Zarco25
49 - Fabio Di Giannantonio22
33 - Brad Binder19
72 - Marco Bezzecchi14
37 - Pedro Acosta12
10 - Luca Marini9
36 - Joan Mir9
23 - Enea Bastianini7
43 - Jack Miller7
20 - Fabio Quartararo5
42 - Alex Rins4
54 - Fermin Aldeguer3
12 - Maverick Viñales3
88 - Miguel Oliveira2
1 - Jorge Martin0
25 - Raul Fernandez0
35 - Somkiat Chantra0
32 - Lorenzo Savadori0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Hoef ik in ieder geval niet terug te kijken.

Wel saaiheid troef dit natuurlijk. En volgende race COTA, dus dat kunnen we ook wel overslaan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Iemand een idee hoe het komt dat Holgado het zo goed doet in de moto2? De rest van de moto3 overstappers hebben het toch een stuk zwaarder. Van de fast 4 van de moto3 van vorig jaar had ik namelijk niet mijn geld op Holgado gezet als iemand me zou hebben gevraagd wie als eerste een moto2 machine aan de praat zou krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Turralyon op 16-03-2025 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Turralyon schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:38:
Iemand een idee hoe het komt dat Holgado het zo goed doet in de moto2? De rest van de moto3 overstappers hebben het toch een stuk zwaarder. Van de fast 4 van de moto3 van vorig jaar had ik namelijk niet mijn geld op Holgado gezet als iemand me zou hebben gevraagd wie als eerste een moto2 machine aan de praat zou krijgen.
Goeie vraag, vroeg het me ook af. Steekt er met kop en schouders bovenuit vergeleken met de andere moto3 debutanten.

Zou Veijer nog niet genoeg spiermassa hebben gekweekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeTjuk schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:46:
Goeie vraag, vroeg het me ook af. Steekt er met kop en schouders bovenuit vergeleken met de andere moto3 debutanten.

Zou Veijer nog niet genoeg spiermassa hebben gekweekt?
Zonta had ook niet veel aan zijn 11de startplek, die zakt inmiddels ook aardig door het ijs vwb prestaties.

Veijer kan zijn draai nog steeds niet vinden op de fiets. Als laatste nog rijdende M2 coureur over de streep maar ook op eenzame grote achterstand. Het zal nog wel even gaan duren voordat ie misschien meer in het middenveld mee kan draaien, als dat al gaat gebeuren. Ik hoop dat ze hem de tijd daarvoor ook gaan gunnen 🤞

MotoGP.... Het was te verwachten, 2024 kondigde dat al aan, dit jaar met overmacht dus 🥲

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 18:02
hardware-lover schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Zonta had ook niet veel aan zijn 11de startplek, die zakt inmiddels ook aardig door het ijs vwb prestaties.

Veijer kan zijn draai nog steeds niet vinden op de fiets. Als laatste nog rijdende M2 coureur over de streep maar ook op eenzame grote achterstand. Het zal nog wel even gaan duren voordat ie misschien meer in het middenveld mee kan draaien, als dat al gaat gebeuren. Ik hoop dat ze hem de tijd daarvoor ook gaan gunnen 🤞

MotoGP.... Het was te verwachten, 2024 kondigde dat al aan, dit jaar met overmacht dus 🥲
We zitten pas in het 2e race weekend he, niet halverwege het seizoen ;) .

Zowel Veijer als het team hebben eerder al aangegeven dat het eerste jaar wederom een leerjaar gaat worden, al vermoed ik dat alle betrokken partijen toch wel gehoopt hadden wat meer richting die top 15 te zitten.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
En Zonta heeft aangegeven dat hij problemen had met de voorremmen. Maar neemt niet weg dat het idd te vaak voorkomt dat hij als hij eens goed kwalificeert eerder naar achteren wegzakt, dan dat hij zich naar voren weet te manoeuvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maikel64 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:18:
We zitten pas in het 2e race weekend he, niet halverwege het seizoen ;) .

Zowel Veijer als het team hebben eerder al aangegeven dat het eerste jaar wederom een leerjaar gaat worden, al vermoed ik dat alle betrokken partijen toch wel gehoopt hadden wat meer richting die top 15 te zitten.
+50.421s << dat is toch wel erg ver verwijderd van het middenveld, of zelfs naar de achtersten in de race.

Ook al doet ie nog niet mee om de knikkers, zou hem iig graag in een groepje willen zien. Hopelijk komt de omslag snel zodat ie er ook het vertrouwen in gaat krijgen en de opwaartse weg wordt ingeslagen (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Turralyon schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:50:
En Zonta heeft aangegeven dat hij problemen had met de voorremmen. Maar neemt niet weg dat het idd te vaak voorkomt dat hij als hij eens goed kwalificeert eerder naar achteren wegzakt, dan dat hij zich naar voren weet te manoeuvreren.
Beetje gecharmeerd maar dit klinkt eerlijk gezegd een beetje als Bo. Die had meestal ook wel een excuus waarom het niet goed ging.

Zonta moest zonodig direct in de Moto2 beginnen maar vooralsnog maakt hij het niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Shadow_Agent schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Beetje gecharmeerd maar dit klinkt eerlijk gezegd een beetje als Bo. Die had meestal ook wel een excuus waarom het niet goed ging.

Zonta moest zonodig direct in de Moto2 beginnen maar vooralsnog maakt hij het niet waar.
Uit de eerste data-analyse van RW Racing GP is inderdaad gebleken dat Van den Goorbergh met een remprobleem kampte, zei teammanager Jarno Janssen. "Het maakt het natuurlijk lastig in de beginfase van de race als er iets niet helemaal volledig in orde is, en we moeten analyseren wat er precies is gebeurd. De data wijst inderdaad aan dat er een probleempje was met de voorrem, en als je op dit moment ook paar een paar procent remkracht mist dan heb je gewoon geen kans in het begin van de race", besefte Janssen, die verder aardig tevreden was over het weekend in Argentinië. "Met uitzondering van de race een redelijk goed weekend gehad, waarin Zonta goed op dreef was. Daar moeten we op voortborduren in Texas."

Wel een gegrond excuus (lijkt het)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Shadow_Agent schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Dat valt dan ook wel weer mee. Wat moet er waar worden gemaakt?

De Moto2 is nou eenmaal een zeer moeilijke klasse en niet iedere rijder kan voor de top 5 meerijden. Dat maakt iemand nog niet perse een mindere rijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Laguna schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Voor de mensen die naast Ziggo ook Vodafone hebben die kunnen het Ziggo Sport Totaal pakket kiezen als gratis extra TV-pakket in Mijn Ziggo.
Dit vervalt dus ook binnenkort. Zoals jullie vast wel gelezen hebben
nieuws: Ziggo Sport Totaal wordt betaald pakket voor klanten met gecombineerd...

Martin probeert in Qatar weer op te stappen:
https://www.motogp.com/en...e-revenir-au-qatar/522206

Augusto Fernandez vervangt de geblesseerde Oliviera
https://www.the-race.com/...-fernandez-pramac-yamaha/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heerlijke eerste paar rondjes. Daarna was mijn held weer aan de horizon vertrokken met zijn broertje haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boooooootjeeeeeee 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
Zonta vergooit wel een mooie P4. Wat is er gebeurd met hem? Verkeerd gegokt met banden? Veijer goeie opmars door het veld. Nog even teamgenoot pakken...

Met beetje geluk eerst punten voor Veijer.

Natte baan gaat dat nog wat veranderen voor de uitslag of schrijven de gebroeders alvast neer voor p1 en P2? Hoop dat Miller wat kan laten zien onder natte omstandigheden.

[ Voor 11% gewijzigd door DeTjuk op 30-03-2025 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Iwan van der Valk ik mis je! Het commentaar voor de moto2 is nu zo droog. De passie, de humor en de onderlinge 'banter' met Nigel Walraven.

En lekkere chaos met de start bij de MotoGP !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Turralyon schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:00:
Iwan van der Valk ik mis je! Het commentaar voor de moto2 is nu zo droog. De passie, de humor en de onderlinge 'banter' met Nigel Walraven.

Ik houd het wel bij Britse tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
O o o, heerlijk dat plannetje van ducati. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Turralyon schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:00:

Hoezo? Bij dit commentaar spat de passie er toch vanaf? :+
Helaas lijkt het Engelse comments op Ziggo niet meer te werken ;w

En tijdens de Moto2 ook even de uitslag van WSS en Moto3 verklappen. Zou je die nog moeten kijjen dan weet je dat vast :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Ik hoop toch dat al die rijders die de grid verlieten een penalty krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Boerenlater schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:02:
[...]

Ik houd het wel bij Britse tv.
Niet zolang Dixon zo blijft rijden. Ik weet nog ten tijden van James Toseland dat ik weer overgestapt ben naar het Nederlandse commentaar. In principe is het wel fijn commentaar met Emmett en Hodgson. Maar net zoals met Olav Mol of Crofty is het me net iets te chauvinistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Cadeautje voor Pecco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 16:01
Waaghals die Marc Marquez om zo over een curb te knallen. Doei doei punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Wie weet zal Alex Marquez een Joan Mirretje gaat doen dit jaar. Constant podia scoren misschien 1x winnen en met kampioenschap ervandoor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikejux
Dat zou heel mooi zijn. Ik gun het Alex wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mistahk1
Een spannend weekend achter de rug in de Lone Star State, met vele pieken en dalen, niet alleen in de weersverwachtingen!

Veel leesplezier!

in afwachting van de daadwerkelijke resultaten zijn de puntentellingen nog niet opgenomen, deze volgen

Sprint USA 2025
Met een bloedsnelle start, zorgde Bagnania voor wat stress bij de gebroeders Marquez in de eerste ronde, met zelfs bijna een uitstapje naar de grindbak in bocht 17 voor de oudste van de Marquez broeders. Na de eerste ronde wisten de gebroeders Marquez weg te lopen bij de rest van het veld, waarbij Marc ook zijn broer Alex het nakijken gaf door hem gelijk op 0.6 seconden achterstand te zetten.

Gelukkig zorgde de rest van het veld voor genoeg spanning door kort op elkaar te blijven en mooie gevechten met elkaar aan te gaan. Zo bleef de Yamaha met #20 op de kuip en een voormalig wereldkampioen Quartararo aan boord, kort op de #63 Ducati van Bagnania. Echter, de rode kruisrakketten uit Bologna kunnen al hun vermogen optimaal benutten op het lange rechte stuk in Texas waardoor Quartararo al zijn lef en het remvermogen van de #20 Yamaha in moest zetten om in de buurt te blijven en het gevecht aan te gaan.

Helaas moest #20 zich gewonnen geven en #63 laten lopen om het gevecht aan te gaan met de knalgele VR46 machines van Di Giannantonio en Morbidelli. Iets wat zorgde voor prachtige beelden en een billen knijpend momentje voor de Yamaha rijder in bocht 15.

Verderop in het veld deden de HRC Honda’s in de eerste paar ronden goede zaken door beide in de top 10 te blijven en de gevechten aan te gaan met de KTM’s van Acosta en Vinales. Acosta ging goed het gevecht aan met Mir, waar Mir zich mooi staande wist te houden tot een foutje in de 5e ronde van de sprint en intiem kennismaakte met de grindbak van bocht 15. Dezelfde bocht waar de #20 het betere ellebogenwerk vertoonde door te blijven zitten en het gevecht aan bleef gaan met de felgele Ducati’s.

Tegen het einde van de sprint deden de RS GP’s van Bez en Ogura goede zaken en gingen ze nog met onder andere elkaar het gevecht aan. Helaas deed de vervanger van de #1 RSGP minder goede zaken door bocht 5 af te snijden en in de voorlaatste ronde nog een longlap aan de broek te krijgen.

Al met al zette Marc Marquez weer een mooi machtsvertoon neer door zijn broer en teamgenoot genadeloos op achterstand te zetten en zodoende 5 van de 5 wedstrijden te winnen.

Race USA 2025
De goocheldoos van Marc Marquez en Ducati gingen open nog voor de race van start ging door de halve marathon van Austin te lopen en te kiezen voor z’n andere machine, Keep Austin weird!
Op de hiel gevolgd door zijn teamgenoot en rivaal in het wereldkampioenschap, stapte Marc Marquez op z’n met slicks geprepareerde Ducati om vanuit de pitstraat te starten. Helaas kwam deze start nooit tot voltooiing door een rode vlag, mede door een Vincent Vega impressie van Vinales.

Hoewel het regelement nog werd geraadpleegd over de veroorzaakte chaos en de mogelijke straffen, ging de race van start in Austin met een quick restart procedure en een lengte van 19 ronden. Helaas moest de nummer 12 KTM van Vinales de race starten vanuit de pitstraat door een technisch probleem, maar wist gelukkig wel in de punten te finishen, zij het niet door alle uitvallers.

De snelle start van Marc Marquez leverde hem de eerste positie op, nauw gevolgd door z’n broer Alex en teamgenoot Bagnaia. De mooi gekleurde VR46 Ducati’s zaten er als vanouds weer goed bij in de top 10, waar ze ook bleven tot het eind van de race, met zelfs Di Giannantonio op het podium op P3.

Marquez bleek weer oppermachtig te zijn door een hele seconde voorsprong op het gehele veld te pakken nog voor het eind van de eerste ronde. Een spanningsloze wedstrijd? Dacht ’t niet!

Verderop in het veld ging het er hard aan toe, mooie gevechten tussen de Yamaha’s van Miller en Quartararo die de strijd aan gingen met de Ducati van Morbidelli. Honda’s die terugzakken maar ook weer opkrabbelen, RSGP’s die als een oude diesel eerst warm moeten worden en enorm sterk zijn op oude banden.

Wel lijkt het mij wijs dat Quartararo voor volgend jaar eerst even met de Yamaha bij de familie Toretto langsgaat voor een beetje NOS, om in ieder geval beter bij te blijven op de rechte stukken. Man, man, man, wat een snelheidsverschil tussen de Yamaha’s en de rest van het veld. Hoewel de HRC Honda’s wat terugzakten, kwam Zarco mooi naar voren tot hij laat in de wedstrijd het gevecht met Bastianini verloor in bocht 12 en het asfalt zonder vergrootglas kon bestuderen.

Eerder in de wedstrijd ging in bocht 12, Bagnaia voorbij aan de jongere Marquez broeder, waarop Alex niet direct een reactie had. Dit zorgde weer eens voor een welkome verandering in de volgorde van de top 3 coureurs. Het hele spelletje bleef allemaal stabiel met 6 Ducati’s, 2 KTM’s, 1 Yamaha en 1 Honda in de top 10, tot crash van Marc Marquez in de 9e ronde waarbij hij z’n Ducati omtoverde tot een streetfighter minus rechterpedaal en het gevecht aan moest gaan met de hekkensluiters Salvadori, Chantra en Vinales. Uiteindelijk besloot de nummer 93 om de Ducati naar binnen te rijden in de 13e ronde.

Bijzonder om te zien was de opmars van Aldeguer op z’n Ducati. De rookie kwam mooi naar voren, ging het gevecht aan met Zarco en Miller, tot hij plots in de grindbak lag in bocht 15. Andere uitvallers waren Acosta en Binder, waardoor de bandenspaarder Bastianini de beste KTM op de grid werd en wist te eindigen op een 7e plaats.

Door alle uitvallers bleven er uiteindelijk 17 rijders over in het veld, waarbij Bagnaia een ouderwetse voorsprong van 2 seconden wist op te bouwen gedurende de wedstrijd en de reeks overwinningen van Marquez familie tot een halt wist te roepen door 1e te finishen.

Op naar Qatar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistahk1
Nu de resultaten definitief zijn, hier het overzicht van afgelopen weekend.

Resultaten sprint USA 2025
RiderUSA - SPRPointsRemark
93 - Marc Marquez112
73 - Alex Marquez29
63 - Francesco Bagnaia37
49 - Fabio Di Giannantonio46
21 - Franco Morbidelli55
20 - Fabio Quartararo64
37 - Pedro Acosta73
10 - Luca Marini82
79 - Ai Ogura91
72 - Marco Bezzecchi100
54 - Fermin Aldeguer110
33 - Brad Binder120
23 - Enea Bastianini130
43 - Jack Miller140
42 - Alex Rins150
5 - Johann Zarco160
25 - Raul Fernandez170
7 - Augusto Fernandez180
35 - Somkiat Chantra190
32 - Lorenzo Savadori200
36 - Joan MirDNF0crash, lap 5
12 - Maverick ViñalesDNF0crash, lap 7
88 - Miguel OliveiraDNS0
1 - Jorge MartinDNS0

Resultaten race USA 2025
RiderUSA - RACEPointsRemark
63 - Francesco Bagnaia125
73 - Alex Marquez220
49 - Fabio Di Giannantonio316
43 - Jack Miller511
72 - Marco Bezzecchi610
23 - Enea Bastianini79
10 - Luca Marini88
79 - Ai Ogura97
20 - Fabio Quartararo106
42 - Alex Rins115
25 - Raul Fernandez124
7 - Augusto Fernandez133
12 - Maverick Viñales142
32 - Lorenzo Savadori151
35 - Somkiat Chantra160
5 - Johann Zarco170
93 - Marc MarquezDNF011 laps, crash
33 - Brad BinderDNF011 laps, tech
37 - Pedro AcostaDNF09 laps, crash
36 - Joan MirDNF010 laps, crash
54 - Fermin AldeguerDNF015 laps, crash
88 - Miguel OliveiraDNS0
1 - Jorge MartinDNS0

Kampioenschap 2025
RiderChampionship points
73 - Alex Marquez87
93 - Marc Marquez86
63 - Francesco Bagnaia75
21 - Franco Morbidelli55
49 - Fabio Di Giannantonio44
79 - Ai Ogura25
5 - Johann Zarco25
72 - Marco Bezzecchi24
10 - Luca Marini20
33 - Brad Binder19
43 - Jack Miller19
37 - Pedro Acosta16
23 - Enea Bastianini16
20 - Fabio Quartararo16
36 - Joan Mir10
42 - Alex Rins10
12 - Maverick Viñales6
25 - Raul Fernandez5
54 - Fermin Aldeguer3
88 - Miguel Oliveira2
32 - Lorenzo Savadori1
1 - Jorge Martin0
35 - Somkiat Chantra0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Lijkt erop dat Liberty Media groen licht krijgt voor de overname van Dorna

https://nl.motorsport.com...overname-motogp/10711218/

Ik weet nog steeds niet of ik hier blij van moet worden. Qua racekalender werd er al best goed rekeninggehouden met F1. En al dat andere gebeuren wat Liberty bij de F1 heeft geintroduceerd, dat hoeft voor mij niet zo.

Wat jullie?

Oh en natuurlijk dit weekend gaan we weer racen in Qatar. Martin zou weer aanwezig zijn. Benieuwd of die de VT gaat proberen of die doorkan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Turralyon schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:00:
Lijkt erop dat Liberty Media groen licht krijgt voor de overname van Dorna

https://nl.motorsport.com...overname-motogp/10711218/

Ik weet nog steeds niet of ik hier blij van moet worden. Qua racekalender werd er al best goed rekeninggehouden met F1. En al dat andere gebeuren wat Liberty bij de F1 heeft geintroduceerd, dat hoeft voor mij niet zo.

Wat jullie?

Oh en natuurlijk dit weekend gaan we weer racen in Qatar. Martin zou weer aanwezig zijn. Benieuwd of die de VT gaat proberen of die doorkan
Ik houd niet van verandering :Y)

Ik ben bang dat het meer gehypet gaat worden en steeds maar meer van vanalles. Overdaad schaadt vind ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Zolang ze de gridgirls maar niet afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48
Boerenlater schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:30:
Die waren 1 of 2 seizoenen in het verleden al eens afgeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Boerenlater schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:30:
Is dat de basis van een goed spannende, veel bekeken raceklasse?

Blijkbaar gaat het zo geregeld zijn dat Dorna de operations blijft doen en Liberty de promotie

Bron. David Emmett bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Ik kreeg een email van Ziggo dat ik een half jaar gratis sport totaal kan activeren. Kan ik in ieder geval dit seizoen alles van de MotoGP kijken.
Tot nu toe waren 2 van de 3 sprint races niet live op het sport kanaal te zien.

Dat activeren zou in mijn ziggo kunnen maar nergens te vinden dus maar weer de servicedesk gebeld. Zucht... maar het is gelukt.

Nu nog het WSBK uitzenden en dan zou ik helemaal blij zijn.

Dit weekend in ieder geval weer MotoGP en WSBK dus genoeg te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
DasNieNix schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:18:
Ik kreeg een email van Ziggo dat ik een half jaar gratis sport totaal kan activeren. Kan ik in ieder geval dit seizoen alles van de MotoGP kijken.

Dat activeren zou in mijn ziggo kunnen maar nergens te vinden dus maar weer de servicedesk gebeld. Zucht... maar het is gelukt.

Ik denk dat ze veel klachten hebben ontvangen dat het niet te zien was. Ik heb ook geklaagd namelijk en ook gratis sport totaal gekregen daardoor. Wel netjes dat ze het nu uit eigen beweging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DasNieNix schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:18:

WSBK = Eurosport voor NL? Daarvoor heb ik de Sport addon voor HBOMax geactiveerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja hoor. Eurosport vind wielrenner weer belangrijker. Op zich snap ik dat. Want meer kijkers. Maar wsbk op assen zou je toch wel verwachten dqt ze het uitzenden. Kak zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Het WSBK komt er erg karig af of tv, de wedstrijden vaak spannend en het aanzien waard. Maar zoals hierboven gemeld is er een kleine groep liefhebbers in verhouding met andere sporten.

Prima begin van het weekend met zowel Bo als Jeffrey op de eerste startrij. Michael is geen trainings beest en moet het van de wedstrijden hebben.

Wat de MotoGP betreft heb ik het idee dat het meer aan elkaar gewaagd is ten opzichte van de vorige races. Zou goed zijn voor de spanning.

Weer een prima training voor Zonta en hopen dat hij dat in de wedstrijd kan voortzetten. Ook Collin laat een flinke verbetering zien en kan hopelijk weer in de punten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Tja dan ben je aangewezen op buitenlandse zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52

duderuud

Sliden is koel

Tylen schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:04:
Ja hoor. Eurosport vind wielrenner weer belangrijker. Op zich snap ik dat. Want meer kijkers. Maar wsbk op assen zou je toch wel verwachten dqt ze het uitzenden. Kak zooi.
Daarom heb ik mijn portemonnee maar getrokken en een abonnement afgesloten bij HBO Max en MotoGP.

Het is echt schofterig duur (HBO Max kost €200 per jaar en MotoGP €140 per jaar) maar als je alle races wil zien ontkom je er (bijna) niet aan.

Vooral zuur dat je bij HBO Max niet alleen het sportpakket kan afnemen. Je betaald dus voor 100% van het aanbod terwijl ik maar 2% ervan kijk.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

340 euro per jaar? Dank je de koekoek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

duderuud schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:49:
Daarom heb ik mijn portemonnee maar getrokken en een abonnement afgesloten bij HBO Max en MotoGP.

Het is echt schofterig duur (HBO Max kost €200 per jaar en MotoGP €140 per jaar) maar als je alle races wil zien ontkom je er (bijna) niet aan.

Vooral zuur dat je bij HBO Max niet alleen het sportpakket kan afnemen. Je betaald dus voor 100% van het aanbod terwijl ik maar 2% ervan kijk.
Ik had eerder al een Max abonnement en was eigenlijk blij dat Eurosport aan Max werd toegevoegd en hun eigen Player ten grave werd gebracht, want die was niet alleen wat duurder, maar had ook duidelijk een mindere kwaliteit.

Dus als ik die kosten van de losse Player verreken met de Max Sport addon, ben ik onder de streep nog voordeliger uit, enkel voor Sport bedoel ik dan.

Eurosport en WSBK via een regulier zenderaanbod was altijd al aanzien of ze de races live uit zouden gaan zenden, of eventueel later, op welk tijdstip dan ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52

duderuud

Sliden is koel

Eurosport was (voor mij iig) altijd al duurder omdat ik ook Eurosport 2 wilde hebben voor BSB voornamelijk.

Heel irritant inderdaad dat het meestal werd uitgezonden, behalve als er een "grotere" sport tegelijkertijd was. Dan werd het ineens om zeg 22:00 ofzo uitgezonden.
Dat is nu beter geregeld, altijd live.

Maar dat mag ook wel voor dat geld :X

(Ondertussen de eerste Nederlandse overwinning in Assen, hoppa!)

[ Voor 8% gewijzigd door duderuud op 12-04-2025 13:40 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik kijk wsbk eigenlijk alleen als ze op assen rijden. Voor de rest niet. Dus om dan hbo max te nemen vind ik overdreven haha. Dus kijk wel even via de illegale methode ;). 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
Ik vind het zelf jammer. Maar na netflix spotify f1tvpro ziggo youtube premium. Ik had in het verleden eurosportplayer voor 4 euro/mnd. Prima. Maar nu dit niet meer kan. Heb ik helaas de keuze gemaakt om wsbk niet meer te volgen. Tenminste..... ik kijk geschreven verslag en beeld via youtube terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Volgens mij nog nooit zo'n goed WSBK weekend in Assen gehad met 3 overwinningen en een derde plaats voor de Nederlanders in de SSP en SSP300.
Weer niet de gehoopte resultaten voor MvdM in de WSBK.

Ook in Qatar beide Nederlanders in de punten, prima prestaties allemaal.

Wat de MotoGP betreft had ik gehoopt op meer weerstand voor MM maar toch weer 2 zeges. Verrassing vond ik toch wel Vinales, helaas heeft het hem niets opgeleverd na diskwalificatie wegens overtreden van de bandenregels.

Hoeveel pech heeft Martin na weer een valpartij en de nodige blessures. Volgende race is waarschijnlijk niet haalbaar voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

DasNieNix schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:58:
Volgens mij nog nooit zo'n goed WSBK weekend in Assen gehad met 3 overwinningen en een derde plaats voor de Nederlanders in de SSP en SSP300.
Weer niet de gehoopte resultaten voor MvdM in de WSBK.

Ook in Qatar beide Nederlanders in de punten, prima prestaties allemaal.

Wat de MotoGP betreft had ik gehoopt op meer weerstand voor MM maar toch weer 2 zeges. Verrassing vond ik toch wel Vinales, helaas heeft het hem niets opgeleverd na diskwalificatie wegens overtreden van de bandenregels.

Hoeveel pech heeft Martin na weer een valpartij en de nodige blessures. Volgende race is waarschijnlijk niet haalbaar voor hem.
Vind Veijer nog niet heel bijzonder. Wordt compleet zoek gereden door zn team genootje. Misschien toch wat te snel naar Moto 2.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
master_viper schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:02:
[...]

Vind Veijer nog niet heel bijzonder. Wordt compleet zoek gereden door zn team genootje. Misschien toch wat te snel naar Moto 2.
Moto2 is een ontzettend moeilijke klasse. Ook David Alonso heeft tijd nodig om zich aan te passen, dus geef Veijer die tijd ook. Holgado is de uitzondering, heel knap wat hij nu al laat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
[...]

Nu al punten is meer dan prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jij zult vast weten hoe zijn teamgenoot het vorig jaar heeft gedaan in zijn eerste jaar Moto2? 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
Een warm weekend in Qatar waar Marc Marquez voor niet al te veel spanning zorgde door tweemaal de winst te pakken. Verderop in het veld was er bandenspanning genoeg.

Veel leesplezier!

Sprint Qatar 2025
Zaterdagavond ging de sprint op een met zonlicht overgoten baan in Qatar van start, waarbij de eerste twee posities nog altijd steevast zijn gereserveerd voor de Marquez broeders. Maar, er een van de Ducati’s die normaal de top 3 afronden, had werk geleverd met een Franse slag, waardoor de Fransman Quartararo de 3e startpositie overnam, van hem geen half werk. Een aangename verassing om de wereldkampioen van weleer weer eens vooraan te zien. Tevens was regerend wereldkampioen Martin ook van de partij dit weekend.

Met hoge snelheid stoof het hele veld op bocht 1 af, waarbij de eerste 3 posities een snelle start kenden, kon Bagnaia zijn inhaalactie voor T1 uit Austin niet herhalen en bleef steken rond de 9e plaats. De top 3 werd op de voet gevolgd door Morbidelli, Aldeguer, Vinales en Zarco. Hoewel Di Giannantonio een goede startpositie had, viel hij terug tot P8. Aan het begin van de tweede ronde vloog Morbidelli op z’n gele VR46 raket de Quartararo voorbij en kwamen de gevechten voor de eerste 3 posities voor de rest van de sprintrace tot een halt. Voor meer actie moest je, zoals bijna herhalend, verderop in het veld zijn.

Hoewel van korte duur, gingen de twee rivalen van 2024 de strijd opnieuw met elkaar aan. Martin haalde Bagnaia mooi in, maar moest toch incasseren op het rechte stuk en later in de wedstrijd. Uiteindelijk haalde hij de finish op de 16e positie. Ook zakte Bagnaia erg terug in het begin van de race en bleef een tijdje steken op P12.

Acosta en Aldequer vonden elkaar regelmatig in de eerste helft van de sprintrace, wat zorgde voor mooie gevechten. Helaas vergde Acosta teveel van z’n banden in het begin van de race, waardoor hij tegen het einde geen bocht meer haalde en erg defensief aan het rijden was, om op P11 over de finish te komen. Zo’n zelfde terugvaller bleek Zarco te zijn op de LCR Honda. De Fransoos besloot uit eindelijk om z’n helm in de palmen te hangen na 8 rondjes en parkeerde de Honda in de pits.

De eerder genoemde Aldequer kende een sterke start en bleef mooi vechten om uiteindelijk een verdiende 4e posities te pakken. De 4e plek werd overigens goed door Quartararo gedomineerd voor het merendeel van de race, tot dat ‘ie in de laatste bocht teveel van z’n voorband vroeg en daardoor wijd uitkwam en de positie in moest leveren om als 5e over de finish te komen, gevolgd door Di Giannantonio.

De top 10 werd afgerond door Ogura op P7, Bagnaia wist zich terug te knokken naar een 8e plaats, gevolgd door Bezzecchi op P9 en met Vinales als hekkensluiter en best presterende KTM. Acosta behaalde de 11e plek met Rins zo’n seconde achter hem, daarna een setje KTM’s van de nummers 23 en 33 en de eerste HRC Honda op P15. Martin op P16, met daarachter een groepje van de default hekkensluiters in de vorm van Raul Fernandez, Augusto Fernandez, Miller en Chantra. De uitzonderlijke hekkensluiter was hier de nummer 43 Prima Pramac Yamaha van Miller op P19.

Zoals verwacht reden de gebroeders Marquez weg bij het veld, waarbij tegen het eind Marc zelfs wegreed bij z’n jongere broer om op 1,5 seconde voorsprong als eerste te finishen. Ofwel, een herhaling van de voorgaande sprintraces.

Resultaten sprint Qatar 2025
RiderQAT - SPRPointsRemark
93 - Marc Marquez112
73 - Alex Marquez29
21 - Franco Morbidelli37
54 - Fermin Aldeguer46
20 - Fabio Quartararo55
49 - Fabio Di Giannantonio64
79 - Ai Ogura73
63 - Francesco Bagnaia82
72 - Marco Bezzecchi91
12 - Maverick Viñales100
37 - Pedro Acosta110
42 - Alex Rins120
23 - Enea Bastianini130
33 - Brad Binder140
10 - Luca Marini150
1 - Jorge Martin160
25 - Raul Fernandez170
7 - Augusto Fernandez180
43 - Jack Miller190
35 - Somkiat Chantra200
5 - Johann ZarcoDNF08 laps, tech
36 - Joan MirDNS0
88 - Miguel OliveiraDNS0

Race Qatar 2025
Het liedje kennen we ondertussen al, Marc Marquez is terug op P1 en bijna ontastbaar voor de rest van de competitie.

Met wederom een snelle start van Marc Marquez begon de eerste raceronde van de nachtrace in Qatar met diverse spannende momenten gedurende de race. Zo ontmoetten de broeders Marquez elkaar nog voor het uitkomen van bocht 1, waardoor Morbidelli er als de hond met het spreekwoordelijke been heen ging.

Ook de Ducati van Bagnaia kende een goede start en zat gelijk lekker voorin. Quartararo viel helaas terug tot P6 en de grote verassing van de race was toch Vinales op de KTM. Met mooie gevechten tussen onder andere hij en Alex Marquez en later Di Giannantonio, bokste hij zich mooi naar voren. Om uiteindelijk onofficieel op P2 te finishen. Helaas was het succes van de nummer 12 van korte duur en kreeg hij 16 seconden penalty na afloop van de race vanwege bandendruk.

Net als in de sprint, was ook in de race de Yamaha van Quartararo nergens op de rechte stukken die gedomineerd worden door Ducati’s, KTM’s en stiekem ook Honda’s. Zo kwam de Honda van Zarco dichterbij om Quartararo uiteindelijk met een mooie actie in te halen in bocht 6. En goed voorbeeld doet goed volgen, want Aldeguer maakte een exacte kopie van de actie van Zarco op Quartararo nog geen ronde later.

De twee Ducati’s van Di Giannantonio en Alex Marquez maakte het erg bond door elkaar meermaals te vinden in 3 bochten tijd, met uiteindelijk een lompe remactie van Alex Marquez die zorgde voor een long lap penalty. Alex Marquez wist zich gelukkig terug te knokken tot P6 (na penalty van #12). De teamgenoot van Alex Marquez heeft goede zaken gedaan dit weekend door tweemaal in de top 10 te finishen, ditmaal op P5.

De laatste Ducati, die van Di Giannantonio kwam uiteindelijk niet verder dan P16 met dank aan diverse uitvallers. Een van deze uitvallers is de rijder met nummer 1 op de kuip die lelijk ten val kwam en via z’n helmspoiler intiem kennismaakte met de Ducati van Di Giannantonio, gevolgd door een check-up in het medisch centrum. De overige uitvallers waren Jack Miller en zijn tijdelijke teamgenoot Augusto Fernandez, beide door een valpartij. Joan Mir startte de race op zondag wel, maar heeft hem door fysieke klachten helaas niet uit kunnen rijden.

Met een mooi podium waarbij de 93 weer als vanouds bovenaan stond, gevolgd door Vinales op P2 en Bagnaia op P3 is het kampioenschap weer in handen van Marc Marquez gekomen en daarmee volledig in de lijn der verwachting voor 2025.

Hopelijk gunt Marc het iemand anders ook de overwinning dit jaar, maar ik acht de kans klein dat Marc niet op P1 of in ieder geval het podium staat dit seizoen.

Het hele circus is nu onderweg naar Europa voor de start van de Europese campagne, startende de 25e van april in Jerez, tot dan!

Resultaten race Qatar 2025
RiderQAT - RACEPointsRemark
93 - Marc Marquez125
63 - Francesco Bagnaia220
21 - Franco Morbidelli316
5 - Johann Zarco413
54 - Fermin Aldeguer511
73 - Alex Marquez610Long lap penalty
20 - Fabio Quartararo79
37 - Pedro Acosta88
72 - Marco Bezzecchi97
10 - Luca Marini106
23 - Enea Bastianini115
33 - Brad Binder133
42 - Alex Rins142
12 - Maverick Viñales151
79 - Ai Ogura160
49 - Fabio Di Giannantonio170
25 - Raul Fernandez180
35 - Somkiat Chantra190
43 - Jack MillerDNF09 laps, crash
7 - Augusto FernandezDNF013 laps, crash
36 - Joan MirDNF012 laps, retired
1 - Jorge MartinDNF013 laps, crash
88 - Miguel OliveiraDNS0

Kampioenschap 2025
RiderChampionship points
93 - Marc Marquez123
73 - Alex Marquez106
63 - Francesco Bagnaia97
21 - Franco Morbidelli78
49 - Fabio Di Giannantonio48
5 - Johann Zarco38
72 - Marco Bezzecchi32
20 - Fabio Quartararo30
79 - Ai Ogura28
10 - Luca Marini26
37 - Pedro Acosta24
33 - Brad Binder22
23 - Enea Bastianini21
54 - Fermin Aldeguer20
43 - Jack Miller19
42 - Alex Rins12
36 - Joan Mir10
12 - Maverick Viñales7
25 - Raul Fernandez5
88 - Miguel Oliveira2
32 - Lorenzo Savadori1
1 - Jorge Martin0
35 - Somkiat Chantra0

[ Voor 255% gewijzigd door mistahk1 op 15-04-2025 18:16 . Reden: Aanpassing uitslagen Qatar race ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
mistahk1 schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:00:
Een van deze uitvallers is de rijder met nummer 1 op de kuip die lelijk ten val kwam en via z’n helmspoiler intiem kennismaakte met de Ducati van Di Giannantonio, gevolgd door een check-up in het medisch centrum.
Een check-up is wel een licht understatement voor een klaplong en 11 gebroken ribben en nog zeker een aantal dagen ziekenhuis totdat de klaplong hersteld is.
Die zit tot na de zomerbreak niet op z'n motor.

[ Voor 4% gewijzigd door henri86 op 14-04-2025 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
[...]

Moto2 is een notoire moeilijke klasse om in te racen. Kijk naar een Tony Arbolino of Joe Roberts. Van die laatste gingen vorig jaar sterke geruchten dat die naar Trackhouse zou gaan in de MotoGP en nu? Veijer moet je vergelijken met Ortola, Alonso, Holgado. En vergeleken met hen valt hij echt niet door de mand. De vraag die je beter kan stellen. Wat heeft Holgado ineens wat Alonso of Veijer (nog) missen? Of is dit het typisch Holgado fenoneem paar races helemaal top. Dan halverwege het seizoen compleet inkakken en dan aan het einde van het seizoen weer een paar goede races.
Voor de nog meer kenners onder ons? Vorig jaar keek ik met een half oog naar Moto2 en toen had Zonta het al moeilijk tijdens kwalificaties en races. Nu lijkt het erop dat hij kwalificaties en 1 lap pace best op orde heeft. Wat denken jullie dat hij moet doen om ook de race pace op orde te krijgen? Of is het echt de starts beter onder controle krijgen, want wat ik zo zie verliest die bij de start meestal wel een plek of 3-5 en eenmaal in het middenveld ben je niet zo weer terug naar voren. (tenzij je Canet heet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
[...]

Lol, voor dat teamgenootje is dit het tweede seizoen in de Moto2. Waar stond dat teamgenootje op dit moment in zijn eerste seizoen? Juist ja, op precies dezelfde plekken als Veijer nu eindigt. Veijer doet het prima en moet wennen en ervaring opdoen. Hopelijk volgend seizoen knallen :)F

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Turralyon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:54:
[...]

Moto2 is een notoire moeilijke klasse om in te racen. Kijk naar een Tony Arbolino of Joe Roberts. Van die laatste gingen vorig jaar sterke geruchten dat die naar Trackhouse zou gaan in de MotoGP en nu? Veijer moet je vergelijken met Ortola, Alonso, Holgado. En vergeleken met hen valt hij echt niet door de mand. De vraag die je beter kan stellen. Wat heeft Holgado ineens wat Alonso of Veijer (nog) missen? Of is dit het typisch Holgado fenoneem paar races helemaal top. Dan halverwege het seizoen compleet inkakken en dan aan het einde van het seizoen weer een paar goede races.
Voor de nog meer kenners onder ons? Vorig jaar keek ik met een half oog naar Moto2 en toen had Zonta het al moeilijk tijdens kwalificaties en races. Nu lijkt het erop dat hij kwalificaties en 1 lap pace best op orde heeft. Wat denken jullie dat hij moet doen om ook de race pace op orde te krijgen? Of is het echt de starts beter onder controle krijgen, want wat ik zo zie verliest die bij de start meestal wel een plek of 3-5 en eenmaal in het middenveld ben je niet zo weer terug naar voren. (tenzij je Canet heet)
Van de Goorbergh moet meer vertrouwen in zichzelf en de motor krijgen, zodat hij zijn goede gridpositie kan omzetten in een goed resultaat. Hij is te voorzichtig, zeker bij de start. Bij de Moto2 moet je je ellebogen naar buiten zetten en je plek opeisen. Doe je dat niet, dan komen er zo een paar voorbij.

Maar ben wel blij verrast door zijn progressie. Toch al 2x in de punten dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

@mistahk1 Er zijn 2 mensen 14e en niemand 12e in je tabel ;)

tnx voor de samenvattingen :)

[ Voor 96% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2025 12:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
[...]

Na 4 race weekenden waarbij 2 weekenden met een duidelijk stijgende lijn is er toch progressie zichtbaar?
Dat een hoop mensen dachten dat hij gelijk wel even ieder weekend in de top 10 zou staan, is in de Moto2 niet heel realistisch en slechts aan een paar rookies besteed.

Zijn eerste jaar in de Moto3 was er ook een welke moest worden opgebouwd voordat de echte resultaten kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:56:
Van de Goorbergh moet meer vertrouwen in zichzelf en de motor krijgen, zodat hij zijn goede gridpositie kan omzetten in een goed resultaat. Hij is te voorzichtig, zeker bij de start. Bij de Moto2 moet je je ellebogen naar buiten zetten en je plek opeisen. Doe je dat niet, dan komen er zo een paar voorbij.

Maar ben wel blij verrast door zijn progressie. Toch al 2x in de punten dit seizoen.
Hij is nog erg jong, maar wel al aan zijn 4e seizoen Moto2 bezig.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste