MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 69 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:33
Nu pas tijd om de Moto3 terug te kijken. Poeh, wat een wedstrijd voor Veijer. 3x tegen zijn achterwiel gereden en daarna zelf hard onderuit in de s-bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 05:05
Volg sinds een jaar of 2 wat meer F1, maar we kunnen het er wel over eens zijn dat MotoGP een stuk meer spektakel levert ja. :7

Heerlijke race gisteren, heerlijke baan ook. Vind het echt een prachtig circuit.
Hoogte verschil, goeie flow en die asociaal grote Amerikaanse vlag. Ja COTA is wel favoriet hier hoor. O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
kaos001 schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:29:
[...]

Volg sinds een jaar of 2 wat meer F1, maar we kunnen het er wel over eens zijn dat MotoGP een stuk meer spektakel levert ja. :7

Heerlijke race gisteren, heerlijke baan ook. Vind het echt een prachtig circuit.
Hoogte verschil, goeie flow en die asociaal grote Amerikaanse vlag. Ja COTA is wel favoriet hier hoor. O+
Zelfs op de onboard beelden word je bijna misselijk van de COTA esses. Zo snel en zo vaak achter elkaar van richting veranderen. Lijkt me van alle circuits een van de meest brute bochtencombinaties voor de coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:08
Ik heb gisteren genoten. Maar kan de regie eens ophouden met midden in de race te schakelen naar Quartararo die ergens (als die een goede dag heeft) in het middenveld in zijn eentje rijdt? Wat voegt dat toe? Ja we weten allemaal wel dat het een oud wereldkampioen is.

En een kleine shout out naar Fabio Di Giannantonio die nu achter Marquez in het WK staat. 2 plekjes boven Bezzecchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:29:
Nu pas tijd om de Moto3 terug te kijken. Poeh, wat een wedstrijd voor Veijer. 3x tegen zijn achterwiel gereden en daarna zelf hard onderuit in de s-bochten.
Idd, 3x. Wat een snelheid had ie in het bochtige gedeelte, zo jammer van die crash.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:11

steveman

Comfortabel ten onder

Ok, dat was verre van saai :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 17:10
Wie is er aankomend weekend bij om het WorldSBK circus op het TT-Circuit in Assen te aanschouwen?

Ik ben er bij (op de zaterdag).

Je mag met je eigen motor aan het einde van de dag op het circuit (een rondje) rijden. Daar moet je je voor opgeven heb ik begrepen, maar kan nergens vinden waar dat dan zou moeten...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
Turralyon schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:57:
Ik heb gisteren genoten. Maar kan de regie eens ophouden met midden in de race te schakelen naar Quartararo die ergens (als die een goede dag heeft) in het middenveld in zijn eentje rijdt? Wat voegt dat toe? Ja we weten allemaal wel dat het een oud wereldkampioen is.

En een kleine shout out naar Fabio Di Giannantonio die nu achter Marquez in het WK staat. 2 plekjes boven Bezzecchi
Idem dito voor de shots van de mensen in de pitbox terwijl er spannende zaken op de baan (dreigen te) gebeuren. Doet dat later of picture in picture.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
Maar het is toch supermooi om de zus en vriendin van Bagnaia te zien nagelbijten. /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Turralyon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:30:
Maar het is toch supermooi om de zus en vriendin van Bagnaia te zien nagelbijten. /s
En niet te vergeten:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.drawception.com/images/panels/2016/9-14/T3mLrMcCBt-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambufan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
Ja, waar sloeg dat op joh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
DeTjuk schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:59:
[...]

Ja, waar sloeg dat op joh.
Keihagde pegels, jonguh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
En het werkt ook nog, want we hebben het er wel over. Waardoor wij ook weer weten dat er een nieuwe game en film aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MotoGP zal nog wel wat jaren bij Ziggo beschikbaar blijven na vandaag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
DeTjuk schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:36:
Je mag met je eigen motor aan het einde van de dag op het circuit (een rondje) rijden. Daar moet je je voor opgeven heb ik begrepen, maar kan nergens vinden waar dat dan zou moeten...
Inmiddels gevonden hoe het werkt: https://www.racesport.nl/...s-de-pirelli-dutch-round/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 13:37
hardware-lover schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:59:
MotoGP zal nog wel wat jaren bij Ziggo beschikbaar blijven na vandaag?
Ja, waarschijnlijk komen ze met zogenaamd een vette aankondiging dat ze nog een paar jaar motogp hebben…..maar zitten ze er als een boer kiespijn….en hebben ze er zwaar de pest in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Vergeet de winterbanden niet.

Zouden ze in Assen nog steeds spijt hebben dat ze hun weekend in september afgestaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Joris748 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:13:
[...]

Vergeet de winterbanden niet.

Zouden ze in Assen nog steeds spijt hebben dat ze hun weekend in september afgestaan hebben?
Daar had ik het vandaag nog over. Wereld van verschil ook in de stad zelf qua levendigheid/mensen.

Werd destijds kleintje TT genoemd. Die kant ging het inderdaad wel op. Nu is er zo goed als niks te beleven.

Waarom moest dat worden veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:35
Wellicht vanwege de BSB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dat lijkt me een onlogische keuze als het circuit daar iets over te zeggen zou hebben. Superbikes in september bracht veel meel geld in laatje dan nu het geval is (denk ik). Denk niet dat de BSB dat goed maakt. Maar misschien vergis ik me wel hoor, maar ik denk eerder dat ze gedwongen zijn om dit aan te passen vanwege andere grotere commerciële belangen (van een ander circuit dat meer geld op tafel legde?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Nee, had te maken met A1GP

Eeuwig zonde, er is menig kampioenschap beslist in Assen. En ook veel meer sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Joris748 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:13:
[...]
Ik was er die ene keer ook bij op Assen dat de sbk niet reed door de natte sneeuw. April is gewoon een shit maand voor de wsbk, ja er zat een keer een mooi weekend tussen, maar zo goed als altijd is het blauwbekken met kut weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Rond de eeuwwisseling kwamen er heel veel Britten naar de WSBK in Assen. Misschien wel de helft van de bezoekers kwam van over het kanaal. De sfeer op en rond het circuit was fantastisch.

Ik verwacht dat je met de BSB vooral bezoekers uit andere landen mist.

[ Voor 16% gewijzigd door Joris748 op 20-04-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 10:55
Is de WSBK nog ergens te volgen behalve Eurosport en Discovery?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:27

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ragnar9999 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:08:
De Haar 9, 9405 TE Assen :+

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Nou wij zijn weer terug. Al met al was het redelijk te doen qua weer. Rode vlag was wel een beetje jammer, maar wel logisch.

Jongens hebben zich in ieder geval prima vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:59
Ragnar9999 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:08:
Het is niet eens op Eurosport want die zenden de 24 uur van Le Mans uit en kunnen daar niet even een uurtje tussenuit blijkbaar :(

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
sig69 schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:46:
[...]

Het is niet eens op Eurosport want die zenden de 24 uur van Le Mans uit en kunnen daar niet even een uurtje tussenuit blijkbaar :(
Blijkbaar alleen legaal via de Eurosport Player te kijken (gisteren ook al volgens mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeTjuk schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:29:
Blijkbaar alleen legaal via de Eurosport Player te kijken (gisteren ook al volgens mij).
Klopt. De reden waarom ik die @#%$! app nog gebruik. Genoten, mag ik wel opmerken d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
sig69 schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:46:
[...]

Highlights van race 1, wat uiteindelijk de complete race 1 bleek te zijn terug kunnen kijken
was op Eurosport1 uitzending zaterdagnacht ergens tussen 12 en 2 dacht ik

Race 2 niet kunnen vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ragnar9999 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:31:
Highlights van race 1, wat uiteindelijk de complete race 1 bleek te zijn terug kunnen kijken

Zou de moeite toch maar nemen, heel erg goed die 2e race d:)b

Edit: 2e race SSP misschien ook maar opzoeken/bekijken 👍

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 22-04-2024 19:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:59
Ragnar9999 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:31:
[...]

Top. Race 2 staat op zondagnacht op eurosport 2

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turralyon
Was dit een aflevering van blij dat ik glij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Kunnen we ook niet snel die bandenspanningregel schrappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Veijer!!!! Wat een prestatie, bijna de hele Moto3 aan de leiding en een perfecte laatste ronde waar hij Munoz geen kans gaf.

:)F *O* _/-\o_

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:40
Tijd voor het Wilhelmus zometeen *O* *O* *O*

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:01

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heerlijk dominant en verdedigend gereden door Vijer!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
Iets vertraagd de Moto3 gezien zonder de uitslag al te weten. Wat een feest. Beetje geluk maar verder keurig gereden en goed verdedigd die laatste ronde.

Laat die CV tribune maar komen.

Ooooh Martin wat doe je!

[ Voor 6% gewijzigd door DeTjuk op 28-04-2024 14:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
MotoGP was weer om te smullen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
De snelheid van Veijer in de twee voorlaatste bochten was fenomenaal. Veijer hoort definitief bij de grote jongens! En schuift ook nog op naar een 3de plek in de tussenstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:31:
De snelheid van Veijer in de twee voorlaatste bochten was fenomenaal. Veijer hoort definitief bij de grote jongens! En schuift ook nog op naar een 3de plek in de tussenstand.
Genieten. Jammer van Amerika. Toen ging ie ook zo strak op die 2e plek. Maar goed, deze mag gevierd worden, geweldig 👏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Poah, die dubbele inhaalactie buitenom van pecco aan het begin... en dan die titanenstrijd naar het eind :o

Maar niet te vergeten, jaartje ouder materiaal voor MM, en ondanks wat ie zelf zegt, is die fiets nog best nieuw voor hem.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Dacuuu schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:10:
MotoGP was weer om te smullen!
Geweldige race. Mijn respect voor Marquez is behoorlijk gegroeid ook. Vond het fantastisch om te zien hoeveel plezier die vent had aan het eind met het publiek en op het podium. Alle lof om zo terug te komen na jaren van ellende.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Wat vinden jullie eigenlijk van Zonta? Nu in zijn 3de jaar Moto2. Laat ik voorop stellen dat ik Moto2 niet volg, vond ik in het verleden de minst aantrekkelijke klasse. Dus ik heb veel minder zicht op onderstaande.

Maar werd Zonta niet door Jurgen in de Moto2 gezet met de mededeling dat zijn postuur daar geschikter voor moest zijn. Met de lengte van Zonta zou die niet lekker in de moto3 mee kunnen rijden. Maar Veijer laat toch zien dat het echt wel te doen is op zo'n moto3 machine.

Ik wil ook (nog) niet zeggen dat hij zoekgereden wordt door zijn teamgenoot Baltus. Maar lekker scorebordjournalistiek laat mij zien dat het ook niet echt lekker gaat met Zonta. En erger nog dat er niet echt verbetering te zien is. Seizoen 1 was circuits en motoren leren, Seizoen 2 zou aanhaken bij de punten moeten zijn. (wat gedeeltelijk gelukt is denk ik) Maar nu in 3de seizoen zie ik in de uitslagenlijst niet de sprong die ik gehoopt/verwacht had.
kaos001 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:17:
[...]

Geweldige race. Mijn respect voor Marquez is behoorlijk gegroeid ook. Vond het fantastisch om te zien hoeveel plezier die vent had aan het eind met het publiek en op het podium. Alle lof om zo terug te komen na jaren van ellende.
Met je eens, maar hoe ik hem dan wel weer zag beuken in de sprintrace met bijvoorbeeld Mir dan weet ik weer, waarom ik nooit een supporter van MM ben geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Turralyon op 29-04-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Pecco kwam goed terug. Met de opmars van MM dacht ik eerst erop en erover, maar dat bleek niet het geval te zijn. Goed gereden van Pecco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
[...]

Ja, viel mij ook op. Het leek wel of het wereldkampioenschap beslist was. Waren echt mooie beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Turralyon schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:19:
Wat vinden jullie eigenlijk van Zonta? Nu in zijn 3de jaar Moto2. Laat ik voorop stellen dat ik Moto2 niet volg, vond ik in het verleden de minst aantrekkelijke klasse. Dus ik heb veel minder zicht op onderstaande.

Maar werd Zonta niet door Jurgen in de Moto2 gezet met de mededeling dat zijn postuur daar geschikter voor moest zijn. Met de lengte van Zonta zou die niet lekker in de moto3 mee kunnen rijden. Maar Veijer laat toch zien dat het echt wel te doen is op zo'n moto3 machine.

Ik wil ook (nog) niet zeggen dat hij zoekgereden wordt door zijn teamgenoot Baltus. Maar lekker scorebordjournalistiek laat mij zien dat het ook niet echt lekker gaat met Zonta. En erger nog dat er niet echt verbetering te zien is. Seizoen 1 was circuits en motoren leren, Seizoen 2 zou aanhaken bij de punten moeten zijn. (wat gedeeltelijk gelukt is denk ik) Maar nu in 3de seizoen zie ik in de uitslagenlijst niet de sprong die ik gehoopt/verwacht had.
Zonta is gewoon geen Colin. Colin is veel beter.
Met je eens, maar hoe ik hem dan wel weer zag beuken in de sprintrace met bijvoorbeeld Mir dan weet ik weer, waarom ik nooit een supporter van MM ben geweest.
Ik hou daar juist van. Daarom ben ik een Marquez fan. Heerlijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Het blijft een mannetje wat met veel risico en agressie rijdt. Niet zonder reden dat hij ook voor een aardschok zorgde toen hij (letterlijk) de MotoGP binnen kwam denderen toen hij net kwam kijken.

Hate him or love him, MM is een fenomeen waar je niet omheen kan. Ik schreeuwde altijd dat we hem liever kwijt van rijk moesten zijn, maar moet toch mijn woorden terugnemen. Met hem is er altijd reuring in de tent :D

Enneh Veijer > vd Goorbergh.
Collin heeft veel meer ruw talent in z'n donder.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999

[...]

Tweede helft vorig jaar was hij duidelijk de betere, al had hij later een terugval
Dit jaar nieuwe banden, weer even wennen
Baltus was op een gegeven moment een zekerheidje voor een top10, gaat ook minder goed nu

geen van beide gaan het niveau van Acosta halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
En wat Kaos zegt hierboven
Veijer > dan Zonta (en Bo trouwens ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ragnar9999 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:41:
En wat Kaos zegt hierboven
Veijer > dan Zonta (en Bo trouwens ook)
Bo heeft ruimschoots de tijd gehad om zich te bewijzen. Is gewoon niet goed genoeg. Af en toe mooi resultaat als alles op z'n plek viel in een weekend, maar gemiddeld genomen te weinig agressie in het mannetje. Veel te lief voor de sport.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
kaos001 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:43:
[...]

Bo heeft ruimschoots de tijd gehad om zich te bewijzen. Is gewoon niet goed genoeg. Af en toe mooi resultaat als alles op z'n plek viel in een weekend, maar gemiddeld genomen te weinig agressie in het mannetje. Veel te lief voor de sport.
Rijdt hij nog steeds met het oude frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ragnar9999 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:45:
[...]

Rijdt hij nog steeds met het oude frame?
Geen idee, zo zorgvuldig volg ik Bo niet (meer) :P

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
[...]

Je bedoelt deze beelden?

Ik weet dat de Moto2 wel echt een klasse is die je moet leren, maar als ik kijk naar de jongens die dit jaar van Moto3 in de Moto2 zijn gekomen. Bijvoorbeeld de wereldkampioen Masia die doen dit jaar ook gewoon niet mee om de ereplaatsen. Had Zonta het dan in Moto3 ook niet gewoon elke race in top 8 kunnen finishen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dit is wel erg overdreven als je het zo ziet, maar in het moment vond ik het wel leuk. :P Het ging me ook meer om de beelden op het circuit. Je zag duidelijk dat er een goede sfeer hing.
Ik heb genoeg negativiteit gehad rondom de persoon Marquez in het verleden, maar vond het echt leuk om dit zo te zien. Gun het hem ook van harte. :)

Wat betreft Zonta, die had gewoon netjes in de Moto3 moeten starten. Heb nooit begrepen waarom men dacht hem direct in Moto2 te zetten. Argumenten dat lengte hem in de weg zou zitten is onzin. Rossi is lang, begon netjes in 125cc en Veijer is ook niet klein.

Aanvulling: Met talent alleen kom je er niet. In je team moet het ook klikken. Kijk naar Joe Roberts, dat is een mooi voorbeeld van een gozer waarbij het er altijd wel ingezeten heeft maar niet altijd even lekker zat in het team. Als hij deze lijn voort kan zetten is het een serieuze kampioenskandidaat. Prachtige stijl heeft die jongen ook, super smooth, hou er wel van.

[ Voor 19% gewijzigd door kaos001 op 29-04-2024 14:15 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
kaos001 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:11:
[...]

Dit is wel erg overdreven als je het zo ziet, maar in het moment vond ik het wel leuk. :P Het ging me ook meer om de beelden op het circuit. Je zag duidelijk dat er een goede sfeer hing.
Ik heb genoeg negativiteit gehad rondom de persoon Marquez in het verleden, maar vond het echt leuk om dit zo te zien. Gun het hem ook van harte. :)

Wat betreft Zonta, die had gewoon netjes in de Moto3 moeten starten. Heb nooit begrepen waarom men dacht hem direct in Moto2 te zetten. Argumenten dat lengte hem in de weg zou zitten is onzin. Rossi is lang, begon netjes in 125cc en Veijer is ook niet klein.

Aanvulling: Met talent alleen kom je er niet. In je team moet het ook klikken. Kijk naar Joe Roberts, dat is een mooi voorbeeld van een gozer waarbij het er altijd wel ingezeten heeft maar niet altijd even lekker zat in het team. Als hij deze lijn voort kan zetten is het een serieuze kampioenskandidaat. Prachtige stijl heeft die jongen ook, super smooth, hou er wel van.
Dacht dat het met zijn leeftijd te maken had. had hij niet gedaan, had hij de overstap naar Moto2 niet kunnen maken omdat hijd an te jong was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
gambieter schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:39:
Veijer!!!! Wat een prestatie, bijna de hele Moto3 aan de leiding en een perfecte laatste ronde waar hij Munoz geen kans gaf.

:)F *O* _/-\o_
En voordat Munoz besluit dat het onmogelijk is om in de laatste bocht van Jerez een "Rossietje" te doen, mag je toch een behoorlijk tempo rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Helemaal perfect was die laatste ronde niet. In de laatste bocht had Veijer een klein momentje toen hij op het gas ging. Gelukkig kon Munoz daar niet van profiteren, al zat hij veel dichterbij dan in voorgaande rondes.

Wil de druk niet teveel opvoeren, maar ik heb nu al zin in 30 juni *O*

* Joris748 zat als 12-jarig manneke naast de baan toen Hans Spaan de TT won

[ Voor 12% gewijzigd door Joris748 op 29-04-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Joris748 schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:14:
Helemaal perfect was die laatste ronde niet. In de laatste bocht had Veijer een klein momentje toen hij op het gas ging. Gelukkig kon Munoz daar niet van profiteren, al zat hij veel dichterbij dan in voorgaande rondes.

Wil de druk niet teveel opvoeren, maar ik heb nu al zin in 30 juni *O*

* Joris748 zat als 12-jarig manneke naast de baan toen Hans Spaan de TT won
Strakker kunnen is verplicht meerijden de 30ste! >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Bambufan schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:48:
[...]

Strakker kunnen is verplicht meerijden de 30ste! >:)
Dat ga ik niet redden met mijn 2:01 van 15 jaar geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Joris748 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:18:
[...]

Dat ga ik niet redden met mijn 2:01 van 15 jaar geleden :+
Op zich geen verkeerde tijd met die Peugeot Speedfight. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Bambufan schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:05:
[...]

Op zich geen verkeerde tijd met die Peugeot Speedfight. 8)7
Die fase was ik toen al ontgroeid :P Ik kom uit de tijd van Puch Maxi's, Honda Wallaroo's en MB(X)/MT(X) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
https://www.racesport.nl/...jdens-jerez-test-is-prut/

Honda is lekker bezig als het klopt dat alle 4 de coureurs totaal niet positief zijn over het nieuwe prototype. En als 2025 weer niks is zou Honda zich misschien wel helemaal terugtrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Turralyon schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:31:
https://www.racesport.nl/...jdens-jerez-test-is-prut/

Honda is lekker bezig als het klopt dat alle 4 de coureurs totaal niet positief zijn over het nieuwe prototype. En als 2025 weer niks is zou Honda zich misschien wel helemaal terugtrekken?
Bizar toch dat je met deze uitspraak niet voor gek wordt versleten... Zou wel ontzettend jammer zijn.

Dorna kan ook niet tellen, rare fout.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeTjuk
We kunnen weer even vooruit, 2031, om precies te zijn. *O* :)F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Omdat 800cc zo'n succes was destijds, vanaf 2027 850cc

https://www.motogp.com/en...-new-bikes-in-2027/497238

Wel ook minder aero en afschaffing van die rideheight-toestanden.

En natuurlijk wat holle gebaren richting duurzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
steveman schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:54:
Omdat 800cc zo'n succes was destijds, vanaf 2027 850cc

https://www.motogp.com/en...-new-bikes-in-2027/497238

Wel ook minder aero en afschaffing van die rideheight-toestanden.

Ziet er goed uit. Minder aero en afschaffing van rideheight zijn no-brainers.
Terug naar 850 cc is gezien de huidige snelheden ook te verklaren, circuits moeten wel geschikt zijn/blijven voor hoge topsnelheden. Misschien is er nog wel een bijeffect in de vorm van hogere bochtensnelheden.

En hernieuwbare brandstoffen zijn noodzakelijk voor het voortbestaan van motorracen, dus ook logisch. Dat doe je niet voor de buitenwereld, maar voor jezelf.

Dus laat maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

steveman schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:54:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Nog wat achtergrond over de 850 cc:

https://www.crash.net/mot...wont-repeat-mistakes-past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:09
Persoonlijk vond ik het wel gave ontwikkelingen in de sport. Maar, de machines worden inderdaad steeds sneller en geavanceerder omdat elk merk een 'edge' wil ten opzichte van de rest. Met als gevolg dat de organisatie wel moet ingrijpen om het spulletje aan banden te leggen.

Nu geeft het artikel bij MotoGP aan dat het te maken heeft met o.a. de veiligheid.

Even specifiek ingezoomd op veiligheid:
Afgezien van een paar technische mankementen (Viñales, Zarco, Morbidelli), zijn er toch geen aanzienlijke fouten geweest met betrekking tot de ride-height en holeshot devices?

Verder hartstikke tof dat het meer op de skills van de coureurs aankomt!
Ben benieuwd hoe de constructeurs tussen de regeltjes door gaan werken :+

spoiler:
Misschien gaat Adrian Newey wel naar KTM Red Bull :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bambufan
mistahk1 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:37:
Even specifiek ingezoomd op veiligheid:
Afgezien van een paar technische mankementen (Viñales, Zarco, Morbidelli), zijn er toch geen aanzienlijke fouten geweest met betrekking tot de ride-height en holeshot devices?
Het gevaar zit hem in de topsnelheden die zo hoog zijn geworden (360+) dat er inmiddels nauwelijks nog circuits die aan de veiligheidseisen daarvoor (uitloopstroken enz) kunnen voldoen voordat het publiek een postcode verder moet gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
Bambufan schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:30:
[...]
Het gevaar zit hem in de topsnelheden die zo hoog zijn geworden (360+) dat er inmiddels nauwelijks nog circuits die aan de veiligheidseisen daarvoor (uitloopstroken enz) kunnen voldoen voordat het publiek een postcode verder moet gaan zitten.
Dat is wel een dingetje ja!
Vooral op de kleinere circuits met snelle stukken zag je dit goed.
Preventief ingrijpen voordat het fout gaat is dan een logische stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Even een vraag van volledig andere orde. Vorige race was Nigel Walraven niet te horen en ik schakel net Ziggo in en wederom geen Nigel. Weet iemand waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Turralyon schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:34:
Even een vraag van volledig andere orde. Vorige race was Nigel Walraven niet te horen en ik schakel net Ziggo in en wederom geen Nigel. Weet iemand waarom niet?
Volgens mij had hij een blindedarmontsteking de vorige race. Ik hoorde hem gisteren wel bij de 1e FP, daarna was hij weg. Misschien toch niet fit genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Eens zien wat Collin ervan bakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 17:45

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Boerenlater schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:59:
Eens zien wat Collin ervan bakt.
3e geworden, lees ik net ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kaos001
Wat een fantastische race gisteren! Heb het vaker gezegd dat ik geen fan ben van Marquez, maar ik vond het fantastisch dat hij Pecco nog pakte in die laatste ronde. Helemaal ook omdat hij nu beetje vanuit de underdog positie moet komen. Heb altijd wel een zwak voor dergelijke dingen.

Pecco is dooie, die man toont amper emotie. Hij laat nooit het achterste van zijn tong zien, in geen enkele situatie. Nu hoeft dat ook niet, maar vind hem zo karakterloos. Goede coureur, maar saaie vent. Je mag best boos zijn als je rivaal je gepakt heeft hoor. Nee meneer kwam met een media-getraind-politiek-correct-antwoord dat hij "very very happy" was met 3e plaats. Snap het wel dat hij jokt, maar beetje meer emotie zou je wel verwachten van een Italiaan toch?

Dan heb ik liever Marquez die compleet uit zijn dak gaat na het behalen van een tweede plaats vorig weekend. Show mannetje ten top, die alle aandacht naar zich toe trekt, maar is blij en trekt iedereen mee in zijn vreugde. Hou er wel van. :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
JAN-B schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:23:
[...]

3e geworden, lees ik net ;)
Keurig resultaat. Denk dat dit max haalbare was. Met +0.679 achterstand op de poletijd van Alonso had ik gedacht dat hij er niet zo dichtbij zou zitten.

En Alonso die de race keurig opbouwt en op het laatst toeslaat. Als ik me geld ergens op in zou moeten zetten, dan zou het op Alonso zijn die wereldkampioen Moto 3 2024 wordt.

MotoGP heb ik vluchtig gekeken (en zaterdag sprint niet gezien). Acosta onderuit... Gelukkig niet iemand anders meegenomen in de strijd. Beetje gaar vond ik het dat Veneman (commentator Ziggo Sport) de schuld van zijn val aan Aleix toeschreef.

En dan de strijd om het podium. Drie man vlakbij elkaar en MM die in de laatste ronde gewoon gaat voor het gat, want dat was er. Pecco zat wat dat betreft te slapen. Teveel bezig met te bedenken hoe hij Martin kon inhalen. Daar heeft hij vast nog wel even van wakker gelegen.

En dan ook in de sprint nog van P13 opstomen naar P2. Klasse weekend voor hem en uiteraard top weekend voor Jorge Martin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
kaos001 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:47:
Dan heb ik liever Marquez die compleet uit zijn dak gaat na het behalen van een tweede plaats vorig weekend. Show mannetje ten top, die alle aandacht naar zich toe trekt, maar is blij en trekt iedereen mee in zijn vreugde. Hou er wel van. :)

:+ :D

Dat gaat Pecco nooit doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaos001
DeTjuk schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:48:
[...]

Beetje gaar vond ik het dat Veneman (commentator Ziggo Sport) de schuld van zijn val aan Aleix toeschreef.
Nog meer reden om die Nederlandse rotzooi niet op te zetten. Ik vind Rob Kamphues zo'n ontzettende zak patat ook. 2 weken geleden vroeg hij doodleuk aan de vader van Michael van der Mark wanneer hij weer moest rijden. Was letterlijk de aankomende race op Assen. Deze fout heeft hij eerder gemaakt, wat echt beschamend was, maar leert er niet van. Die man heeft he-le-maal niks met motorsport.

Nee ik kijk nu voor het 3e seizoen op rij naar TNT Sports met Suzi Perry, Neil Hodgson, Sylvain Guintoli en nog meer mensen met ervaring/kennis. Het verschil van kwaliteit met de Nederlandse verslaggeving is gewoon stuitend. Die Britten weten precies hoe het moet. :)

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
DeTjuk schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:48:
[...]

Keurig resultaat. Denk dat dit max haalbare was. Met +0.679 achterstand op de poletijd van Alonso had ik gedacht dat hij er niet zo dichtbij zou zitten.

En Alonso die de race keurig opbouwt en op het laatst toeslaat. Als ik me geld ergens op in zou moeten zetten, dan zou het op Alonso zijn die wereldkampioen Moto 3 2024 wordt.

MotoGP heb ik vluchtig gekeken (en zaterdag sprint niet gezien). Acosta onderuit... Gelukkig niet iemand anders meegenomen in de strijd. Beetje gaar vond ik het dat Veneman (commentator Ziggo Sport) de schuld van zijn val aan Aleix toeschreef.

En dan de strijd om het podium. Drie man vlakbij elkaar en MM die in de laatste ronde gewoon gaat voor het gat, want dat was er. Pecco zat wat dat betreft te slapen. Teveel bezig met te bedenken hoe hij Martin kon inhalen. Daar heeft hij vast nog wel even van wakker gelegen.

En dan ook in de sprint nog van P13 opstomen naar P2. Klasse weekend voor hem en uiteraard top weekend voor Jorge Martin.

[YouTube: The thrilling MotoGP™ Last Lap! ⚔️ | 2024 #FrenchGP]
Die 0.679 in de kwalificatie ziet er slechter uit omdat Veijer's laatste (en snellere, ik meen iets van 0.3s sneller) rondetijd afgenomen werd vanwege gele vlaggen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Laguna

Connaisseur

@kaos001 Rob Kamphues heeft daar inderdaad wat moeite mee.. zo vroeg hij aan Bo: 'welke van de twee ben jij' bij wat oude beelden met een battle, waarop Bo heel droog antwoordde: 'die met nummer 64..'

Rob van Gameren daarentegen heeft wel echt zijn best gedaan om de nodige kennis op te doen en doet het leuk qua omgang met de rijders.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 13-05-2024 12:40 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
kaos001 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:38:
[...]
2 weken geleden vroeg hij doodleuk aan de vader van Michael van der Mark wanneer hij weer moest rijden. Was letterlijk de aankomende race op Assen. Deze fout heeft hij eerder gemaakt, wat echt beschamend was, maar leert er niet van. Die man heeft he-le-maal niks met motorsport.
Was mij ook opgevallen. Tenenkrommend. Moet je nagaan als dit je werk is en je loopt zo te prutsen. In TV land kan het allemaal. En zo moeilijk zou het niet moeten zijn, want zo'n programma heeft gewoon een redactie. Maar ja, dan moet je er wel naar luisteren en interesse voor hebben.

Als ik vader VdM zou zijn, zou ik daar nooit meer aanschuiven. Je doet moeite, neemt je motor mee naar de studio en dan wordt je niet serieus genomen.

@Laguna Van Gameren weet er inderdaad wel meer van. Dat mag ook wel als je op de grid mag rondlopen.

"We" krijgen misschien een interessant uitziende grid in Assen. In juni is het 75 jaar geleden dat de eerste WK-race werd gereden bij de motoren. Daarom wil de MotoGP organisatie dat er tijdens de TT van Assen met speciale liveries wordt gereden. Helemaal beklonken is het nog niet:"Sommige teams steunen het plan van Dorna Sports, andere geven aan nog bedenktijd nodig te hebben en zouden graag meer aan de Grand Prix van Silverstone denken."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turralyon
Daarop aansluitend bij de Hema kun je met korting taludplaatsen kopen voor de zondag https://tickets.hema.nl/tickets-tt-assen-korting

Ik twijfel of ik dit jaar wil gaan. Is voor mij toch een rit van 9/10 uur retour. Maar ik wil er ook wel graag bij zijn als Veijer op Assen wint :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

https://www.racesport.nl/...telt-ducati-een-deadline/

Ik gun Martin zeker een rood pakkie, maar ik denk dat ze ook wel een zwak hebben voor MM. Niet dat Pecco blij gaat zijn met een van die twee :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bambufan
Ik heb Ducati ook een deadline gesteld: 3 mille eraf voor 1 juni of anders komt er gewoon weer een GS. Zo pak je dat soort figuren aan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk

[ Voor 59% gewijzigd door DeTjuk op 22-05-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Benieuwd wat dit gaat zijn? Gaat Aleix zijn afscheid aankondigen?

Ja dus geen Aleix op de grid in 2025, ik zal hem wel missen

[ Voor 43% gewijzigd door Turralyon op 23-05-2024 15:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Espargaro stopt aan het einde van het seizoen als actief coureur. Hopelijk is de druk eraf en volgt er nog een mooie afscheidstournee. Ik heb erg van hem genoten en ga nog wat harder klappen voor hem in de uitloopronde van de TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Joris748 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Espargaro stopt aan het einde van het seizoen als actief coureur. Hopelijk is de druk eraf en volgt er nog een mooie afscheidstournee. Ik heb erg van hem genoten en ga nog wat harder klappen voor hem in de uitloopronde van de TT.
Same here, had ook net de kaarten via de kortingsactie van de HEMA gekocht, nu helemaal blij dat ik het gedaan heb.

Martin was wel zichtbaar emotioneel. Puur speculatie, maar misschien heeft het ook wel meegespeeld dat MM het fabriekszitje krijgt, en Martin het zitje overneemt van Aleix.

[ Voor 15% gewijzigd door Turralyon op 23-05-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Daarmee vertrekt ook gelijk een hoop temperament en karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
Turralyon schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Same here, had ook net de kaarten via de kortingsactie van de HEMA gekocht, nu helemaal blij dat ik het gedaan heb.

Martin was wel zichtbaar emotioneel. Puur speculatie, maar misschien heeft het ook wel meegespeeld dat MM het fabriekszitje krijgt, en Martin het zitje overneemt van Aleix.
Exact dit dacht ik ook toen ik de persconferentie zat te kijken.

Aan de andere kant, kan ook zijn dat MM het fabriekszitje bij Aprilia onder z'n kont krijgt, Martin naar Ducati fabrieksteam en Enea terug bij Gresini :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:37
Turralyon schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Jorge en Aleix zijn heel goede vrienden. Dat zal de (voornaamste) reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
steveman schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:14:
Daarmee vertrekt ook gelijk een hoop temperament en karakter.
Maar ook een emotioneel gehandicapte. :7
Die vent had z'n boeltje maar lastig onder controle hoor.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
kaos001 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:29:
[...]

Maar ook een emotioneel gehandicapte. :7
Die vent had z'n boeltje maar lastig onder controle hoor.
Precies wat jij en @steveman zeggen. Vond het echt wel mooi voor hem dat ie eindelijk een MotoGP race won en later nog twee, maar het is prima moment voor hem om te stoppen.

Denk dat Jorge naar Aprillia gaat en MM toch naar Ducati. We zullen het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:40
Mijn gevoel zegt dat Martin naar het Ducati fabrieksteam gaat, indien Pramac bij Ducati blijft dan zal Marc Marquez daar naartoe gaan met een GP25 en Bastianini naar Gresini.

Mocht Pramac naar Yamaha overgaan, dan zie ik Marc Marquez bij Gresini blijven maar dan wel op een GP25 met volledige fabrieksondersteuning. Bastianini zie ik dan wel naar Aprilia gaan.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Pagina: 1 ... 69 ... 75 Laatste