"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
zoals een all time lap record rijden tijdens fp2 vandaagsteveman schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:48:
Over Aleix, ik bedoelde dit zeker niet sarcastisch hij had ook zeker top-momenten hoor!
Maar idd, ook kookte hij wel eens over

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
The curse of being on front 🥲
Testing, one, two ...
Verschoor doet het weer super. Heb helemaal zin in de TT.
Jammer. 4de. Gegokt met de banden.
[ Voor 19% gewijzigd door Tito129 op 26-05-2024 11:36 ]
Yep, werd voor de start van moto3 nog benoemd. Kervin doet het ook wel lekker als commentator.Ragnar9999 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:46:
Waar is Nigel eigenlijk, nog steeds ziek?
Die Alonso is ook wel echt een beest. Ik denk niet dat het een verkeerde keuze was die soft achter want Rueda had zijn snelste rondes aan het einde
[ Voor 15% gewijzigd door Turralyon op 26-05-2024 11:43 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En nu naar de parade in Monaco kijken
[ Voor 12% gewijzigd door Turralyon op 26-05-2024 14:54 ]
Knap podium van Marc weer.
Als MM kwali nog onder de knie gaat krijgen.
Collin gaat op dieet begreep ik. Alleen nog rijst met kip. Alonso maak je borst maar nat haha.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Gezonde frustratie, even luchten. Begrijpelijk, ik had ook gedacht dat ie veilig zou zijn voor de 3e plek. Na een poosje was ie alweer rustiger en gaf ook aan dat ie het niet anders had kunnen doen voor deze race. Zijn lengte en gewicht zit hem wat meer tegen dan bij enkele anderen, blijkbaar het gewicht het meeste.Ragnar9999 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:05:
Al duidelijk waar Veijer zich na afloop zo over opwond?
Ik vind het wel bijzonder prettig dat ie zich toch goed staande weet te houden in het Spaanse en Italiaanse geweld. Colombia ook maar even noemen dan, hoewel...
Testing, one, two ...
Als ik het vanuit de OxleyBom podcast goed begreep, heeft zijn crew chief aangegeven zichzelf ook aan te kijken voor wat betreft de slechte kwalificaties.DeTjuk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:13:
phoe, MM sterk gereden hoor, vertekend beetje door foutje van Acosta, maar goed, weg = pech.
Als MM kwali nog onder de knie gaat krijgen.
Collin gaat op dieet begreep ik. Alleen nog rijst met kip. Alonso maak je borst maar nat haha.
Die crew chief geloofd blijkbaar meer in een tactiek voor de races dan voor de kwalificaties en weet nu ook dat hij dit moet gaan aanpassen als ze willen zorgen dat Marquez consistent verder vooraan gaat starten.
Zoiets zagen ze blijkbaar in het verleden ook al vaker gebeuren bij Joan Mir en Fabio di Giannantonio toen Frankie Carchedi hun crew chief was.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Repsol zal HRC gaan verlaten als sponsor.
Yo no habla Espanol hoor hahaTurralyon schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:40:
Het blijft jammer van het geluid van die podcast. Toch luister ik er graag naar.
Repsol zal HRC gaan verlaten als sponsor.
https://es-motorsport-com...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
Mucho gracias, señor.Turralyon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:58:
Puedo verlo, porque es yo no hablo español. Hablo un poco de español y aquí es el artículo en holandés
https://es-motorsport-com...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
Maar Marquez:
- Wil niet naar Pramac.
(Hij gaat niet van het ene satelliet team naar het andere. Bij Ducati is het dus óf de factory ride, óf Gresini met een factory bike en meer ondersteuning.)
- Heeft 3 opties waar hij blij mee zal zijn.
(De niet-Ducati optie is zeer waarschijnlijk GasGas met volledige fabrieksondersteuning van KTM.)
- Zal z'n keuze maken voor de Sachsenring race in juli.
Dit brengt Ducati is een wat lastig parket, als ze zowel Pramac als Marquez willen behouden.
Om Marquez te behouden moeten ze 'm op z'n minst een fabrieksmotor aanbieden.
Om Pramac te behouden zou Marquez een goed onderhandelingspunt zijn, terwijl om Gresini van een fabrieksmotor te voorzien ze deze bij Pramac weg zouden moeten nemen. Geen Marquez en een fabrieksmotor minder zou het voor Pramac veel verleidelijker maken om voor de deal met Yamaha te gaan.
Tegelijkertijd heeft Miller aangegeven er geen problemen mee te hebben om voor 2025 'teruggezet' te worden naar het GasGas team.
[ Voor 27% gewijzigd door henri86 op 30-05-2024 20:18 ]
Was er sowieso niet praat dat Pramac in onderhandeling was met een andere fabrikant? Dan zouden eventueel de beide Factory machines van Pramac naar Gresini kunnen voor 2025, kan Marquez hij bij Gresini blijven en meteen zijn broertje ook nog een Factory machine bezorgen.
Yamaha wil graag motoren leveren aan Pramac.UTwizard schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:54:
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat KTM zowel Acosta als Marquez naar het Factory team haalt voor 2025. Dan heb je wel bragging rights en publiciteitIk zag laatst een shot van Pit Beirer nadat Binder (weer) zijn motor had weggegooid en het gezicht van Pit Beirer sprak boekdelen. Ik denk dat Binder zich ondertussen ook een beetje zorgen moet gaan maken om zijn zitje voor 2025.
Was er sowieso niet praat dat Pramac in onderhandeling was met een andere fabrikant? Dan zouden eventueel de beide Factory machines van Pramac naar Gresini kunnen voor 2025, kan Marquez hij bij Gresini blijven en meteen zijn broertje ook nog een Factory machine bezorgen.
Dit om sneller te ontwikkelen en volgens mij ook om Quartararo tevreden te houden omdat hij volgens mij zoiets in zijn nieuwe contract op heeft laten nemen.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Say no more: net bevestigd voor in ieder geval 2025.UTwizard schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:54:
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat KTM zowel Acosta als Marquez naar het Factory team haalt voor 2025. Dan heb je wel bragging rights en publiciteitIk zag laatst een shot van Pit Beirer nadat Binder (weer) zijn motor had weggegooid en het gezicht van Pit Beirer sprak boekdelen. Ik denk dat Binder zich ondertussen ook een beetje zorgen moet gaan maken om zijn zitje voor 2025.
Zat te schreeuwen op de bank toen zijn motor afsloeg en de seconden wegtikten. Man man man hartslag veel.
En Enea had nog wat band over op het einde zo te zien
Overacting iedere race voor het publiek ook van de coureurs... Nu weer met een gitaar
[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Agent op 02-06-2024 14:50 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Jaaaren geleden werd een miep op camera gesnapt die er water in stond te gieten voor, voor Pedrosa meen ik.
Sidenote wat een lelijke livery hebben ze op de fabrieks Ducati geplakt.
Dus ze hoefde er maar één flinke druppel in te gieten?steveman schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:52:
En mooi om te zien hoe ze water drinken uit een red bull blikkie op de afgesloten parkeerplaats
Jaaaren geleden werd een miep op camera gesnapt die er water in stond te gieten voor, voor Pedrosa meen ik.
https://nl.motorsport.com...martin-vertrekt/10619155/
Maar van de andere kant gaaf om Bagnaia naast Marquez te zien. Zal vast niet super gezellig zijn in de box.
Zal Aldeguer dan naar Gresini gaan? Martin naar KTM naast Acosta en Enea naar Aprilla?
[ Voor 8% gewijzigd door Turralyon op 03-06-2024 18:03 ]
https://www.instagram.com/p/C7wmlP4tWsj/
[ Voor 77% gewijzigd door Turralyon op 03-06-2024 18:12 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
??Turralyon schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:20:
Zelfs SillySeason in de MotoGP is interessanter dan F1
Hamilton Ferrari
waar gaat Newey naartoe
wordt Horner nog ontslagen
Verstappen misschien naar Mercedes
Sainz nog geen plek
Antonneli wel of niet
heeft Ocon een plek
Bottas nog een jaar
Tsunoda wil weg bij RB
Ricciardo wel/niet op de wip
Lawson erin of niet
Idem voor Bearman
Hulkenberg naar Audi
Perez verlenging
enz enz
Ook al schat het in als totale waarheid, de opmerking "zo heeft Motorsport.com vernomen" is alleszins geen bevestiging dat Marquez naar het fabrieksteam gaat.Bazziek schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:34:
Marquez toch naar fabrieksteam Ducati en Martin weg? Wtf
https://nl.motorsport.com...martin-vertrekt/10619155/
Waarschijnlijk nog een paar dagen wachten totdat het officiële nieuws komt, zoals het meestal gaat.
Wel zie ik op meerdere sites dat Martin zijn maatje Aleix op gaat volgen bij Aprilia:Maikel64 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:59:
[...]
Ook al schat het in als totale waarheid, de opmerking "zo heeft Motorsport.com vernomen" is alleszins geen bevestiging dat Marquez naar het fabrieksteam gaat.
Waarschijnlijk nog een paar dagen wachten totdat het officiële nieuws komt, zoals het meestal gaat.
https://www.racesport.nl/...riekscoureur-bij-aprilia/
Dan zijn er nog twee logische opties over voor het zitje naast Pecco.
En niet eens alleen als gerucht. Aprilla en Martin hebben het officieel bekend gemaakt.alesandro_46 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:36:
[...]
Wel zie ik op meerdere sites dat Martin zijn maatje Aleix op gaat volgen bij Aprilia:
https://www.racesport.nl/...riekscoureur-bij-aprilia/
Dan zijn er nog twee logische opties over voor het zitje naast Pecco.
En als je de emotie van Bastianini op het podium zag en het negeren van de long lap op Barcelona kun je in combinatie met dit nieuws van Martin, de uitbundig feestvierende MM, en geruchten eigenlijk maar 1 conclusie trekken. Dat ze het bij het rechte eind hebben als men publiceert dat MM naar Ducati gaat.
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Top interview met Lorenzo. Zulke vragen kan Mart Smeets nog een puntje aan zuigen.
Mart kennende zou ie dat wel willen ja 😁DeTjuk schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:40:
[YouTube: JORGE LORENZO x Maria Arreghini]
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Top interview met Lorenzo. Zulke vragen kan Mart Smeets nog een puntje aan zuigen.
Testing, one, two ...
Dit soort momenten horen erbij, maar phoe... dit moet je wel liggen hoor haha.
https://www.racesport.nl/...ati-en-vertrekt-naar-ktm/
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 05-06-2024 10:46 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
En Ducati fabrieksteam & Marquez bevestigen net hun coöperatie tot en met 2026.Joris748 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:40:
Bastianini kiest eieren voor zijn geld en zou getekend hebben bij Tech3 KTM (GasGas merknaam zou tegelijkertijd weer verdwijnen).
https://www.racesport.nl/...ati-en-vertrekt-naar-ktm/
https://www.motogp.com/en...vo-team-until-2026/500849
[ Voor 48% gewijzigd door mistahk1 op 05-06-2024 10:59 ]
Lekker bezig Marc!mistahk1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:58:
[...]
En Ducati fabrieksteam & Marquez bevestigen net hun coöperatie tot en met 2026.
https://www.motogp.com/en...vo-team-until-2026/500849

Dit jaar kijk ik alle wedstrijden weer, zoveel spannender dan F1.
Whatever.
In Nederland snap ik het nog wel, want daar zijn meer MV "fans" dan F1 liefhebbers. Maar wereldwijd?
Spanningsboog is veel korter met spannendere races, meer inhaalacties en spektakel. Wat maakt het uit dat je niet kan identificeren met het motorrijden. Ik rij bijvoorbeeld echt geen motor, heb al moeite met fietsen. Maar de raceactie is waarom ik kijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Turralyon op 05-06-2024 16:06 ]
Ik heb laatst nog een GP meegepikt, op Jerez. Uiteraard veel spannender, vroeger met de 125/250/500 zat ik de hele dag voor de tv, en met autosport ook nog continu te switchen met channels. Geen idee waar Motogp nog te zien valt legaal, maar ook die gaan snel achter een paywall verdwijnen, als dat al niet het geval is. MotoGP heeft ook een tijdje op het randje van de dood gelegen. Rossi trok veel kijkers, Stoner die zijn eigen visie had ook mbt non-prototypes etc. Met de superioriteit van Ducati lijkt het iets te veel op F1, al een tijdje.Turralyon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:05:
Ja ik snap ook niet dat er meer mensen die van F1 houden niet MotoGP volgen.
In Nederland snap ik het nog wel, want daar zijn meer MV "fans" dan F1 liefhebbers. Maar wereldwijd?
Spanningsboog is veel korter met spannendere races, meer inhaalacties en spektakel. Wat maakt het uit dat je niet kan identificeren met het motorrijden. Ik rij bijvoorbeeld echt geen motor, heb al moeite met fietsen. Maar de raceactie is waarom ik kijk.
Het is vele male spannender dan F1, zeker, maar alleen als je op een Ducati rijdt. De tijden dat een vd Goorbergh op zo'n euh Proton? onding een pole kon halen is allang voorbij. Het zal wel nog een tijdje duren voordat MotoGP weer echt MotoGP is zoals vroeger.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Aantal jaar geleden heb ik de 'zoektocht' opgegeven. Tijdje via Eurosport Player gekeken, tot die het niet meer mochten uitzenden. Aangezien het voor mij alleen om de MotoGP ging heb ik de overstap gedaan richting Dorna zelf. Te veel content om het allemaal te kijken, maar zit steevast elk raceweekend bijna alle sessies te koekeloeren. Het abonnement ligt in dezelfde lijn als een andere streamingdienst waar Jan en alleman gebruik van maken.siggy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:26:
[...]
Ik heb laatst nog een GP meegepikt, op Jerez. Uiteraard veel spannender, vroeger met de 125/250/500 zat ik de hele dag voor de tv, en met autosport ook nog continu te switchen met channels. Geen idee waar Motogp nog te zien valt legaal, maar ook die gaan snel achter een paywall verdwijnen, als dat al niet het geval is. MotoGP heeft ook een tijdje op het randje van de dood gelegen. Rossi trok veel kijkers, Stoner die zijn eigen visie had ook mbt non-prototypes etc. Met de superioriteit van Ducati lijkt het iets te veel op F1, al een tijdje.
Het is vele male spannender dan F1, zeker, maar alleen als je op een Ducati rijdt. De tijden dat een vd Goorbergh op zo'n euh Proton? onding een pole kon halen is allang voorbij. Het zal wel nog een tijdje duren voordat MotoGP weer echt MotoGP is zoals vroeger.
Ducati heeft wel de overmacht laatste tijd, maar goed, wat wil je met 8 machines op de grid?
Heb 8 machines van een ander merk rondrijden en wie zijn er dan dominant...
En waar hebben we het nou over, als je kijkt naar Q2 van Mugello afgelopen weekend. Alle eerste 12 rijders binnen 1 seconde van elkaar. Hoe mooi is dat
Daarbij was er ook niet sprake van overmacht tijdens de Rossi - Honda, Rossi - Yamaha & Marquez - Honda combinaties? Was het toen ook beter dat Doohan en Schwantz op de 500's rondvlogen?
De sport evolueert en fluctueert. Over een paar jaar staan die Japanners weer een hele tijd op het podium omdat Ducati steken heeft laten vallen in de ontwikkeling van hun machines. Ongetwijfeld volgt er daarna weer een wisseling van de wacht.
Ben dan ook benieuwd wat het nieuwe reglement van 2027 met zich meebrengt.
BTW, op Catalunya stond Raul Fernandez op de 2023 RS-GP fiets er toch ook netjes bij op de front row, dikke prima hoor
Heeft van de Goorbergh ooit pole gehad op de Proton? Ik volgde het zeker nog niet zo als dat ik nu doe. Ben het pas echt goed gaan volgen vanaf 2004. Voor die tijd keek ik wel af en toe iets.siggy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:26:
[...]
Ik heb laatst nog een GP meegepikt, op Jerez. Uiteraard veel spannender, vroeger met de 125/250/500 zat ik de hele dag voor de tv, en met autosport ook nog continu te switchen met channels. Geen idee waar Motogp nog te zien valt legaal, maar ook die gaan snel achter een paywall verdwijnen, als dat al niet het geval is. MotoGP heeft ook een tijdje op het randje van de dood gelegen. Rossi trok veel kijkers, Stoner die zijn eigen visie had ook mbt non-prototypes etc. Met de superioriteit van Ducati lijkt het iets te veel op F1, al een tijdje.
Als je MotoGP wilt kijken, kun je (bijna altijd) kanaal 14 van Ziggo gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Turralyon op 06-06-2024 09:14 ]
Ik snap je punten, maar het is bijna vergelijkbaar met de overmacht aan power die de Merc teams in 2014 ineens hadden. Williams wat gewoon een achterhoede team was, ineens naar voren. Marquez die paar jaar op de Honda aan het prutsen was, was gewoon bijna zielig te noemen. Ze hebben daar weinig geleerd toen ze het veld moesten aanvullen met productiemachines. Zit je nu niet op een Ducati, dan boeit het weinig. Dat is vooraf al deprimerend. Knap van Ducati, daar niet van, maar weinig zinvol.mistahk1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:45:
[...]
Aantal jaar geleden heb ik de 'zoektocht' opgegeven. Tijdje via Eurosport Player gekeken, tot die het niet meer mochten uitzenden. Aangezien het voor mij alleen om de MotoGP ging heb ik de overstap gedaan richting Dorna zelf. Te veel content om het allemaal te kijken, maar zit steevast elk raceweekend bijna alle sessies te koekeloeren. Het abonnement ligt in dezelfde lijn als een andere streamingdienst waar Jan en alleman gebruik van maken.
Ducati heeft wel de overmacht laatste tijd, maar goed, wat wil je met 8 machines op de grid?
Heb 8 machines van een ander merk rondrijden en wie zijn er dan dominant...
En waar hebben we het nou over, als je kijkt naar Q2 van Mugello afgelopen weekend. Alle eerste 12 rijders binnen 1 seconde van elkaar. Hoe mooi is dat![]()
Daarbij was er ook niet sprake van overmacht tijdens de Rossi - Honda, Rossi - Yamaha & Marquez - Honda combinaties? Was het toen ook beter dat Doohan en Schwantz op de 500's rondvlogen?
De sport evolueert en fluctueert. Over een paar jaar staan die Japanners weer een hele tijd op het podium omdat Ducati steken heeft laten vallen in de ontwikkeling van hun machines. Ongetwijfeld volgt er daarna weer een wisseling van de wacht.
Ben dan ook benieuwd wat het nieuwe reglement van 2027 met zich meebrengt.
BTW, op Catalunya stond Raul Fernandez op de 2023 RS-GP fiets er toch ook netjes bij op de front row, dikke prima hoor
Ik zeg dan niet dat het niet spannend is, maar het is de MotoGP, niet de DucatiGP
Thanks, heb alleen internet helaas. Heb het even opgezocht, ik meende me iets te herinerren van een pole op Estoril, maar nee, volgens wiki heeft ie nooit een pole gehaald op dat onding. Sowieso vrij gevarieerde carriere van hem. Ik dacht dat ie het veel beter had gedaan in de 250ccTurralyon schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:13:
[...]
Heeft van de Goorbergh ooit pole gehad op de Proton? Ik volgde het zeker nog niet zo als dat ik nu doe. Ben het pas echt goed gaan volgen vanaf 2004. Voor die tijd keek ik wel af en toe iets.
Als je MotoGP wilt kijken, kun je (bijna altijd) kanaal 14 van Ziggo gebruiken.
Hopelijk ontwikkeld Colin Vijer zich goed door, dat zou weer eens leuk zijn.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Vooral dit hé. Ze hebben echt zitten snurken in Japan omdat ze, naar mijn mening, in de jaren daarvoor aardig aan het domineren waren. Ducati won zo nu en dan wel eens een race en deed goed mee van voren. Maar nu, onder andere door de 8 fietsen op de grid en jaren lang ploeteren met meerdere machines (meen dat ze vanaf 2014 met minimaal 6 fietsen op de grid hebben gestaan), rijden ze het hele veld aan flarden.siggy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:15:
[...]
... Marquez die paar jaar op de Honda aan het prutsen was, was gewoon bijna zielig te noemen. Ze hebben daar weinig geleerd toen ze het veld moesten aanvullen met productiemachines. ...
Hopelijk ontwikkeld Colin Vijer zich goed door, dat zou weer eens leuk zijn.
Even de kampioenschappen per merk erbij gepakt
- Honda 10x wereldkampioen (2002, 2003, 2006, 2011, 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019)
- Yamaha 8x wereldkampioen (2004, 2005, 2008, 2009, 2010, 2012, 2015, 2021)
- Ducati 3x wereldkampioen (2007, 2022, 2023)
- Suzuki 1x wereldkampioen (2020)
Toen hebben de andere 'constante' Japanners nog 2x de kans gekregen en daarna is het de DucatiGP (zoals je het mooi noemt) geworden met ijzersterke rijders op presterende machines.
---
En wat Veijer betreft, echt tof om te zien dat 'ie zo goed meekomt!
Ben benieuwd wat hij in Assen kan presteren
Verwijderd
De theorie gaat nog steeds dat de COVID pandemie voor de Japanse merken de nekslag is geweest. In Europa werkte iedereen twee jaar lang redelijk gewoon door, in Japan lag alles stil. Die achterstand van twee jaar hebben ze niet meer in kunnen lopen.mistahk1 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:46:
[...]
Vooral dit hé. Ze hebben echt zitten snurken in Japan omdat ze, naar mijn mening, in de jaren daarvoor aardig aan het domineren waren. Ducati won zo nu en dan wel eens een race en deed goed mee van voren. Maar nu, onder andere door de 8 fietsen op de grid en jaren lang ploeteren met meerdere machines (meen dat ze vanaf 2014 met minimaal 6 fietsen op de grid hebben gestaan), rijden ze het hele veld aan flarden.
Even de kampioenschappen per merk erbij gepakt(4 takt era only)
Nu is het kampioenschap van Suzuki een gelukstreffer. Ze hadden een constante machine in een gek jaar waar de competitie erg wisselvallig presteerde. Márquez lag er immers uit vanwege z'n arm. Daarmee is in mijn ogen ook de 'downfall' van Honda's dominantie in de sport gekomen. Ze konden niet meer leunen op hetgeen Márquez ter tafel bracht.
- Honda 10x wereldkampioen (2002, 2003, 2006, 2011, 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019)
- Yamaha 8x wereldkampioen (2004, 2005, 2008, 2009, 2010, 2012, 2015, 2021)
- Ducati 3x wereldkampioen (2007, 2022, 2023)
- Suzuki 1x wereldkampioen (2020)
Toen hebben de andere 'constante' Japanners nog 2x de kans gekregen en daarna is het de DucatiGP (zoals je het mooi noemt) geworden met ijzersterke rijders op presterende machines.
---
En wat Veijer betreft, echt tof om te zien dat 'ie zo goed meekomt!
Ben benieuwd wat hij in Assen kan presteren
Ik hoop wel dat de Japanse merken in ieder geval in 2027 weer terug vooraan te vinden. Ben bang dat 2025 en 2026 twee lange jaren worden, want ze zullen waarschijnlijk niet de huidige fietsen competatief kunnen krijgen en nieuwe motoren kunnen ontwikkelen onder het nieuwe reglement.
Feest gaat niet door, het wordt Silverstone die een retro-look krijgt. Jammer, want de reden is beetje knullig. Teams wilden er niet aan, omdat het te kort dag zou zijn geweest om het voor Assen rond te krijgen.DeTjuk schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:07:
"We" krijgen misschien een interessant uitziende grid in Assen. In juni is het 75 jaar geleden dat de eerste WK-race werd gereden bij de motoren. Daarom wil de MotoGP organisatie dat er tijdens de TT van Assen met speciale liveries wordt gereden. Helemaal beklonken is het nog niet:"Sommige teams steunen het plan van Dorna Sports, andere geven aan nog bedenktijd nodig te hebben en zouden graag meer aan de Grand Prix van Silverstone denken."
Anders gezegd. Dorna heeft te laat de plannen kenbaar gemaakt. Tja. Het is niet anders, maar het had wel unieke plaatjes opgeleverd.
Dan moeten ze maar in de herkansing voor 2025 als de 100e TT gaat plaatsvinden.
Zal het TT-museum dan wel bezoek kunnen ontvangen? Nee, ook dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Nogal wiedes dat de kosten zijn verdubbeld, ze moeten ineens een hele Collin Veijer-vleugel erbij bouwen!DeTjuk schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:35:
[...]
Zal het TT-museum dan wel bezoek kunnen ontvangen? Nee, ook dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Haha, ja, dat lijkt me duidelijk. Helaas is het allemaal nog geen gelopen race. Fingers crossed. Ben van mening dat dit niet mag ontbreken in Assen. Zeker niet met een historie van bijna 100 jaar.Bambufan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:31:
[...]
Nogal wiedes dat de kosten zijn verdubbeld, ze moeten ineens een hele Colin Veijer-vleugel erbij bouwen!
Het ziet er somber uit: Geen miljoen van provincie voor TT Museum Assen: 'We zijn er even helemaal klaar mee'DeTjuk schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:47:
Haha, ja, dat lijkt me duidelijk. Helaas is het allemaal nog geen gelopen race. Fingers crossed. Ben van mening dat dit niet mag ontbreken in Assen. Zeker niet met een historie van bijna 100 jaar.
Mensen hebben ook geen vooruitziende blik. Wat het Max-effect voor de F1 in Nederland was, wordt het Veijer-effect voor de MotoGP in Nederland.
https://nl.motorsport.com...les-motogp-2025/10622853/
Heel misschien Fernandez?Turralyon schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:45:
Viñales gaat ook naar KTM. Naar het team van Poncheral. Wie gaat er dan naast Martin op de Aprilla zitten?
https://nl.motorsport.com...les-motogp-2025/10622853/
Ik denk dat Miller met pensioen gaat.
Bastia ook naar Tech3 trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Willem30 op 13-06-2024 12:53 ]
Ik zat aan Mir te denken.Willem30 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:52:
[...]
Heel misschien Fernandez?
Ik denk dat Miller met pensioen gaat.
Bastia ook naar Tech3 trouwens.
Zijn contract verloopt ook einde van het seizoen en hij is ook niet bepaald vriendjes met de Honda.
(mja wie wel
Misschien kan Miller dan toch naar Honda?RvD86 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:05:
[...]
Ik zat aan Mir te denken.
Zijn contract verloopt ook einde van het seizoen en hij is ook niet bepaald vriendjes met de Honda.
(mja wie wel)
Het GasGas team gaan ze weer hernoemen naar KTM
[ Voor 7% gewijzigd door Willem30 op 13-06-2024 13:58 ]
Het van de fiets vallen heeft die ondertussen wel onder de knie. Dus past goed op die HondaWillem30 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:57:
[...]
Misschien kan Miller dan toch naar Honda?
Het GasGas team gaan ze weer hernoemen naar KTM
Het is maar te zien of dat lukt.
Volgens mij de 'enige' Italianen zonder zitje volgend jaar zijn:
- Bezzecchi
- Morbidelli
- Di Giannantonio
Misschien dat dan een Fernández of Oliveira richting Aprilia fabrieksteam komt.
Kanttekening is wel hun 'prestaties' de afgelopen tijd, die laten wat wensen over (met uitzondering van de 3e plek voor Fernández).
Dat is ook wel een aardige kandidaat voor zo'n fiets, heeft zich in 2020 toen ook op de Suzuki ook goed bewezen door ze het wereldkampioenschap te bezorgen. Hoewel ik denk dat als Márquez dat jaar was blijven zitten op de Honda in Jerez, was hij 9x wereldkampioenRvD86 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:05:
[...]
Ik zat aan Mir te denken.
(mja wie wel)

Mocht Mir Honda verlaten, zou Zarco dan de switch naar het fabrieksteam kunnen maken?
Hij heeft wel al getekend bij Castrol LCR...
Anyway, het is niet slaapverwekkend
Zodra het juiste zitje met het juiste contract aangezet komt, dan gaat hij naar Moto2 volgend jaar.
Fijn nieuws, maar hij zal er toch een andere draai aan moeten geven ben ik bang. Anders maar naar de overheid voor een naamsverandering, van Michael van der Mark naar Micheal Perez, want hij wordt nu wel heel erg te kakken gezet door zijn teamgenoot.Turralyon schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:11:
Ik volg het WSBK niet zo maar wilde wel eventjes delen dat MvdM zijn contract bij BMW met een jaar verlengd heeft
Tjonge, wat zal BMW blij zijn dat ze Toprak hebben binnengehaald.
Testing, one, two ...
Helemaal eens!hardware-lover schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:31:
[...]
Fijn nieuws, maar hij zal er toch een andere draai aan moeten geven ben ik bang. Anders maar naar de overheid voor een naamsverandering, van Michael van der Mark naar Micheal Perez, want hij wordt nu wel heel erg te kakken gezet door zijn teamgenoot.
Tjonge, wat zal BMW blij zijn dat ze Toprak hebben binnengehaald.
Van revelatie tot "vulling van het middenveld" (oneerbiedig gezegd).
Toprak, met het sliden de bochten is was mooi om te zien, zeker tijdens zijn inhaalactie op Alex Lowes. Die voelt zich comfortabel op de BMW.
Idd, en met wat voor een gemak, leek het wel.alesandro_46 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:41:
Helemaal eens!
Van revelatie tot "vulling van het middenveld" (oneerbiedig gezegd).
Toprak, met het sliden de bochten is was mooi om te zien, zeker tijdens zijn inhaalactie op Alex Lowes. Die voelt zich comfortabel op de BMW.
Hij vond het een beetje saai zo, zei ie, hij is liever continu met een gevecht bezig. Maar wat een klasse laat ie zien.
Testing, one, two ...
Toprak zelf zal op een gegeven moment wel te zien zijn op een MotoGP fiets. Yamaha misschien?
Krijgen we ook acrobatische toeren te zien op de MotoGP socials van hem
Stoppie
Met of zonder zijkoffers?Turralyon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:29:
Er gaan al tijden geruchten dat BMW in 2027 in zou stappen bij de MotoGP. Dan is Toprak 30. Nog niet te oud om MotoGP te rijden.
Zeiden ze ook heel lang van Rea, die uiteindelijk ook maar 2 invalbeurten gedaan heeftDeTjuk schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:55:
Toprak rijdt hem, zoals wel beetje verwacht, het snot voor de ogen. Mooi voor hem dat hij toch nog mag blijven bij BMW.
Toprak zelf zal op een gegeven moment wel te zien zijn op een MotoGP fiets. Yamaha misschien?
Krijgen we ook acrobatische toeren te zien op de MotoGP socials van hem
Stoppie
Gerucht gaat dat Mir 2 jaar verlengd bij Hondamistahk1 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:04:
Volgens mij was het in een interview dat Rivola zei dat ze graag een Italiaan op de Italiaan zien.
Het is maar te zien of dat lukt.
Volgens mij de 'enige' Italianen zonder zitje volgend jaar zijn:Ook is er veel speculatie rondom Trackhouse racing en Roberts.
- Bezzecchi
- Morbidelli
- Di Giannantonio
Misschien dat dan een Fernández of Oliveira richting Aprilia fabrieksteam komt.
Kanttekening is wel hun 'prestaties' de afgelopen tijd, die laten wat wensen over (met uitzondering van de 3e plek voor Fernández).
[...]
Dat is ook wel een aardige kandidaat voor zo'n fiets, heeft zich in 2020 toen ook op de Suzuki ook goed bewezen door ze het wereldkampioenschap te bezorgen. Hoewel ik denk dat als Márquez dat jaar was blijven zitten op de Honda in Jerez, was hij 9x wereldkampioen
Mocht Mir Honda verlaten, zou Zarco dan de switch naar het fabrieksteam kunnen maken?
Hij heeft wel al getekend bij Castrol LCR...
Anyway, het is niet slaapverwekkend
Dat overleeft ie nooit...Turralyon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:08:
[...]
Gerucht gaat dat Mir 2 jaar verlengd bij Honda
Het is wel een bijzonder gerucht na zijn duidelijk negatieve woorden over de Honda, maar het lijkt er op dat hij simpelweg 2 keuzes heeft: bij Honda blijven of vertrekken uit de MotoGP.
Dit zegt genoeg:
"When I came to Honda, I had many offers... And now it's not like this"
Het feit dat hij openlijk zijn pensioen overweegde zegt ook genoeg...Maikel64 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:46:
[...]
Het is wel een bijzonder gerucht na zijn duidelijk negatieve woorden over de Honda, maar het lijkt er op dat hij simpelweg 2 keuzes heeft: bij Honda blijven of vertrekken uit de MotoGP.
Dit zegt genoeg:
"When I came to Honda, I had many offers... And now it's not like this"
Motorsportsensatie Collin Veijer: Één Droom, Twee Wielen | #1
Leuke reportage over CV95.
Heeft Veijer al wat leuke shirts voor kinderen? Wil m’n dochters ermee verrassen
Je hebt drie keuzes qua CV Merchandise voor kinderen.Joris748 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:55:
Heeft Veijer al wat leuke shirts voor kinderen? Wil m’n dochters ermee verrassen
Thx! Vind ze helaas een beetje saai. Had op wat speelsere ontwerpen gehoopt.DeTjuk schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:00:
[...]
Je hebt drie keuzes qua CV Merchandise voor kinderen.
Eens. Gewoon kopen, als de voorraad op raakt, gaan ze wel nieuw ontwerp makenJoris748 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:13:
Thx! Vind ze helaas een beetje saai. Had op wat speelsere ontwerpen gehoopt.
De Italianen hebben hun Italiaan gevonden.
Tof voor hem, hopelijk gaat hij daar een beter jaar tegemoet dan het huidige

Denk dat dit het gaat worden in 2025, ben benieuwd hoeverre het klopt
Aprilia Racing | J. Martin | M. Bezzecchi |
Ducati Lenovo | F. Bagnaia | M. Marquez |
LCR Honda | J. Zarco | T. Nakagami |
Yamaha Monster Energy | F. Quartararo | A. Rins |
Team Gresini Racing | A. Marquez | F. Aldeguer |
VR46 Pertamina Enduro | F. Di Giannantonio | F. Morbidelli |
Prima Pramac | J. Miller | R. Fernandez |
KTM Red Bull | B. Binder | P. Acosta |
KTM Red Bull Tech 3 | E. Bastianini | M. Viñales |
Repsol Honda | L. Marini | J. Mir |
Team Trackhouse Racing | M. Oliveira | J. Roberts |
Toelichting per team
Aprilia Racing | Complete bezetting |
Ducati Lenovo | Complete bezetting |
LCR Honda | J. Zarco heeft al contract, geen rijpe opvolger vanuit Moto2 voor Nakagami, zelfde opstelling blijft in ieder geval tot eind 2025. |
Yamaha Monster Energy | F. Quartararo heeft al bijgetekend. A. Rins komt net weer wat op stoom. Zie persoonlijk geen reden tot vervanging. |
Team Gresini Racing | A. Marquez presteert oké voor zo'n team, mag nog jaartje blijven. F. Aldeguer heeft op papier al een zitje bij Ducati. |
VR46 Pertamina Enduro | F. Di Giannantonio mag nog een jaartje blijven. F. Morbidelli blijft op Ducati plakken en switcht naar VR46 omdat Pramac switcht naar Yamaha. |
Prima Pramac | J. Miller en R. Fernandez switchen naar Prima Pramac. Prima Pramac switcht naar Yamaha om weer terug naar 'origine' te gaan. |
KTM Red Bull | Complete bezetting |
KTM Red Bull Tech 3 | Complete bezetting |
Repsol Honda | L. Marini heeft al contract, J. Mir blijft nog tot eind 2025. |
Team Trackhouse Racing | M. Oliveira blijft en J. Roberts komt erbij, want Team America |
Ander nieuwtje en iets wat volledig aan mij voorbij gegaan is dat Zarco meegaat doen met de Suzuka 8H. Gaaf voor hem dat die ook eens op een winnende honda mag zitten
[ Voor 33% gewijzigd door Turralyon op 25-06-2024 11:53 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Bambufan op 25-06-2024 22:18 ]