MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 48 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 22:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Joris748 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:23:
[...]

Is een standaard (heftige) highsider. Heb dit soort wel vaker gezien.
Idd, je ziet dat ie op de zijkant van de band aan het sliden is en op het moment dat hij de machine rechtop zet krijgt het overgrote rijvlak ineens 100% grip. Die energie moet ergens naartoe en kiest de weg van de minste weerstand, dus opzij. Met auw als gevolg.

[ Voor 3% gewijzigd door HaterFrame op 19-07-2020 22:45 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:39

steveman

Comfortabel ten onder

Met als twist: hij gaat niet over de motor heen zoals je normaal highside.

Wellicht als gevolg van hoe ontzettend hij altijd naast de motor hangt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:16

Laguna

Connaisseur

DeTjuk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:26:
De genoemde docu in de Eurosport uitzending. Zelf nog niet gezien.

Andrea Dovizioso: Undaunted
Aanrader, geeft een kijkje achter de schermen van de struggles van Dovi bij Ducati in z'n strijd tegen Marc.

Is ook nog terug te kijken: EUROSPORT 1 17 JULI 2020 11:48 - 13:11.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:08
Alle drie de races waren wel weer interessant om te kijken. _/-\o_

Inderdaad mega klap van Marquez. Ik baalde toen ik hoorde van Rins en Crutchlow niet gingen meedoen aan de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
HaterFrame schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Idd, je ziet dat ie op de zijkant van de band aan het sliden is en op het moment dat hij de machine rechtop zet krijgt het overgrote rijvlak ineens 100% grip. Die energie moet ergens naartoe en kiest de weg van de minste weerstand, dus opzij. Met auw als gevolg.
Yep, en daarnaast zie je ook dat tijdens de slide de achtervering helemaal induikt. Wanneer de kracht daar af gaat, komt de achterveer terug (rebound). Hierdoor is alle druk van de achterkant en is doorklappen naar links in dit geval de weg van de minste weerstand.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:37
Geen fan van Marquez, maar het was gisteren toch weer een indrukwekkend staaltje racen.
Totaal onnodig trouwens, die man rijdt eigenlijk altijd een centimeter over de limiet. Gaat vaak goed, gaat ook heel vaak bijna fout, ging zondag in het begin ook gewoon fout en aan het einde van de race goed fout.

Tja, hoeveel waarschuwingen wil je hebben? Daarnaast was tweede of derde na zo'n race gewoon meer dan prima geweest. Het is dan wel de eerste race, maar hij hoeft toch niet per definitie al bang te zijn dat hij het kampioenschap misloopt.

Ik ben benieuwd of hij er komend weekend bij is. Motorcoureurs zijn bikkels en ze kunnen medisch gezien tegenwoordig een hoop in korte tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
B-Real schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:49:

Ik ben benieuwd of hij er komend weekend bij is. Motorcoureurs zijn bikkels en ze kunnen medisch gezien tegenwoordig een hoop in korte tijd....
Ben geen medicus maar zou zeggen dat een gebroken bovenarm lastiger te belasten dan een gebroken sleutelbeen.

Moto3 vind ik ook geweldig om te zien. De hele race op een lint rijden. Zo dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
B-Real schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:49:
Geen fan van Marquez, maar het was gisteren toch weer een indrukwekkend staaltje racen.
Totaal onnodig trouwens, die man rijdt eigenlijk altijd een centimeter over de limiet. Gaat vaak goed, gaat ook heel vaak bijna fout, ging zondag in het begin ook gewoon fout en aan het einde van de race goed fout.

Tja, hoeveel waarschuwingen wil je hebben? Daarnaast was tweede of derde na zo'n race gewoon meer dan prima geweest. Het is dan wel de eerste race, maar hij hoeft toch niet per definitie al bang te zijn dat hij het kampioenschap misloopt.
Dat is het probleem met Marquez, die kan alleen maar volluit. Dat zit nu eenmaal in zijn koppie. Zijn overvloed aan talent heeft hem vaak gered, plus dat hij er vaak relatief goed vanaf komt bij crashes.
Zal helemaal afhangen van (de eventuele) schade aan die zenuw. Als het alleen een breuk is, kan hij snel weer terug zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:37
Klopt, Marquez rijdt te weinig berekenend. Hij weet ook dat zijn talent hem vaak helpt, maar vaak genoeg is een 2e of 3e plek ook goed genoeg met het oog op het kampioenschap

De breuk zullen we zien hoe het gaat, zal ook allemaal afhangen van het soort breuk. Ik heb mij in elk geval wel vaker verbaasd. O.a. een Lorenzo op Assen die tussen de vrije trainingen en de race even op en neer vloog voor wat extra plaat staal in zijn enkels, op de motor getild moest worden en alsnog (gezien de omstandigheden) een prima race reed.
Ik dacht zelfs dat hij in de trainingen op zondagochtend nogmaals crashte? Of was dat een race later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28

WhySoSerious

Be the change.

Assen 2013 was dat inderdaad.

12e gestart, alsnog 5e gefinisht. Al zal de regen hem geholpen hebben.

Voor wat beelden, zie YouTube: 'Man of Steel' triumphs against pain at Assen. Die dag een hoop respect voor hem erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Lijkt toch mee te vallen bij Marquez. Dr. Mir lijkt vooralsnog niet uit te gaan van blijvende schade aan zenuwen. Morgen na de operatie weten ze waarschijnlijk meer.

https://www.racesport.nl/...-brno-weer-van-de-partij/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tja hij scoort dus wel 0 punten de eerste 2 races waardoor ie in theorie 50 punten achter staat. Het zal moeilijk worden om dat goed te maken in dit verkorte seizoen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:35
Niet te hopen dat er elk weekend een aantal langs de kant komen te staan met blessures, dan wordt het wel een uitgedund veld.

Ik begin me wel zorgen te maken over Rossi. De bandenproblemen krijgen ze niet onder controle terwijl collega Yamaha coureurs 1,2 en 5 worden. Ook als hij niet met machine problemen had moeten opgeven was het net aan top 10 geweest.
Ik hoop van harte dat ze een oplossing vinden want vind het triest hem zo te zien worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 18:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Voor MM is het nu te hopen dat de volgende race door bijvoorbeeld Dovi of Viñales gewonnen wordt zodat niet een iemand enorm kan uitlopen. Anders kon het idd nog wel knap lastig worden dit seizoen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:29
Bergie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:39:
Voor MM is het nu te hopen dat de volgende race door bijvoorbeeld Dovi of Viñales gewonnen wordt zodat niet een iemand enorm kan uitlopen. Anders kon het idd nog wel knap lastig worden dit seizoen.
Als Fabio de komende race wint en Marc de resterende 10 (totaal 12 races toch dit seizoen?) dan is Marc nog steeds kampioen. Geen vuiltje aan de lucht dus. 🤡

Ben benieuwd hoe lang het herstel gaat duren.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
DasNieNix schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:47:

Ik begin me wel zorgen te maken over Rossi. De bandenproblemen krijgen ze niet onder controle terwijl collega Yamaha coureurs 1,2 en 5 worden. Ook als hij niet met machine problemen had moeten opgeven was het net aan top 10 geweest.
Ik hoop van harte dat ze een oplossing vinden want vind het triest hem zo te zien worstelen.
Eerlijk gezegd was Rossi een groot kampioen maar klampt zich nu wanhopig vast aan het verleden en het wordt tijd dat hij de ranch gaat runnen .

Het is bijzonder jammer dat Petronas waar een structuur bestaat in het team om jonge rijders verder te helpen nu 1 of 2 jaar die plaats wordt afgenomen omdat ze Rossi in dienst moeten nemen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
leekers schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 05:55:
[...]

Eerlijk gezegd was Rossi een groot kampioen maar klampt zich nu wanhopig vast aan het verleden en het wordt tijd dat hij de ranch gaat runnen .

Het is bijzonder jammer dat Petronas waar een structuur bestaat in het team om jonge rijders verder te helpen nu 1 of 2 jaar die plaats wordt afgenomen omdat ze Rossi in dienst moeten nemen .
Ik ben een fan van Rossi sinds het begin van zijn carrière. Achteraf gezien had hij eind vorig jaar moeten stoppen, dan had hij nog een nog een mooie afscheidstoernee gehad.

Nu gaat hij 1,5 jaar te lang door. Als het zo blijft kan hij beter aan het einde van het seizoen stoppen. Ik vind het bijzonder pijnlijk om zijn geworstel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19
Rossi is voor mij nu nog de "grootste". maar Marquez gaat hem zeker voorbij als hij zo blijft rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
chimera2 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:39:
Rossi is voor mij nu nog de "grootste". maar Marquez gaat hem zeker voorbij als hij zo blijft rijden.
Hij mag Rossi dan wel voorbij gaan in de lijstjes, maar dat is IMHO niet genoeg om de grootste te worden. Ik blijf bij Marquez toch een dubbel gevoel hebben. Wat Marquez kan met een motor is buitenaards. Helaas heeft hij qua persoonlijkheid een mindere kant. Moeilijk uit te leggen, maar het komt misschien nog het meest in de buurt bij het Suárez-syndroom. Soms heeft hij gewoon kortsluiting in zijn hoofd en dan doet hij dingen die hij helemaal niet nodig heeft om te winnen of om kampioen te worden.

Voor Marquez als persoon hoop ik oprecht dat hij geen blijvend letsel overhoudt, voor de spanning in de MotoGP zou het goed zijn als er een einde kwam aan de dominantie van Marquez.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Laguna schreef op maandag 20 juli 2020 @ 01:16:
[...]
Aanrader, geeft een kijkje achter de schermen van de struggles van Dovi bij Ducati in z'n strijd tegen Marc.

Is ook nog terug te kijken: EUROSPORT 1 17 JULI 2020 11:48 - 13:11.
Inmiddels gekeken. Geeft een mooi inkijkje in de coureur Dovizioso. Een echte denker... Soms iets teveel.
Hij weet het, zijn teambazen weten het.

Ben erg benieuwd hoe zo'n inkijk eruit ziet als hetzelfde team de camera's om Marquez zou richten.

Marc zegt hi, vandaag onder het mes en hij gaat nog sterker terugkomen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtqYPLk9hGm6-4Do7xPYcZiJLZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pc0cnWe2PYqk0vXjvvcdllFI.jpg?f=fotoalbum_large

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
Kwam deze nog tegen. De motor van Rossi die er abrupt mee ophoudt. Valt gewoon uit...

https://www.motorcyclespo...t-rossi-hanging-in-jerez/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Joris748 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:19:
[...]

Ik ben een fan van Rossi sinds het begin van zijn carrière. Achteraf gezien had hij eind vorig jaar moeten stoppen, dan had hij nog een nog een mooie afscheidstoernee gehad.

Nu gaat hij 1,5 jaar te lang door. Als het zo blijft kan hij beter aan het einde van het seizoen stoppen. Ik vind het bijzonder pijnlijk om zijn geworstel te zien.
Ik ben het helemaal met je eens. Op een gegeven moment ben je over het hoogtepunt heen en wordt stoppen er niet makkelijker op. Altijd ligt dat ene "toch nog goede" seizoen in het verschiet maar blijkt dat later toch niet haalbaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Dat goede seizoen gaat echt niet meer komen voor Rossi.
Hoe erg ik hem ook waardeer, de beste man is gewoon klaar.

Snap wel dat hij nog graag wil, maar tegen dit jonge geweld is geen kruit opgewassen.

Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
Goed nieuws voor Marquez: geen zenuwschade
Marc Marquez komt met de schrik vrij van zijn zware crash bij de Grand Prix van Spanje. De zesvoudig wereldkampioen heeft alleen zijn onderarm gebroken, zo blijkt na een operatie.

Er was vrees dat er ook zenuwschade aan zijn rechterarm zou zijn. Dat zou betekenen dat de Spanjaard langer uitgeschakeld zou zijn, maar het blijft bij een breuk, zo bericht Motorsport.

De betrokken arts wil nog geen tijd plakken op het herstel van Marquez, maar het lijkt erop dat hij begin augustus gewoon in Brno aan de start kan staan voor de Tsjechische Grand Prix. Komend weekend moet hij wel de Grand Prix van Andalusië laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wow, terug binnen 3 weken. Die MotoGP coureurs zijn echt knettergekke suppermannen :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
Rossi reed ook dit weekend, na een aantal rondes, de tijden die vooraan gereden werden. Af en toe heeft hij nog mee kunnen doen voor het podium. Als hij dit jaar nog een stapje weet te maken is dat wellicht weer zo. Het is ongelofelijk knap dat hij jaar op jaar de aansluiting blijft houden.

Er zijn grote schare fans die van hem genieten. Jammer dat de 10e wereldtitel buiten bereik lijkt gekomen, maar zolang hij zelf ook geniet mag hij van mij door blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:33:
Rossi reed ook dit weekend, na een aantal rondes, de tijden die vooraan gereden werden. Af en toe heeft hij nog mee kunnen doen voor het podium. Als hij dit jaar nog een stapje weet te maken is dat wellicht weer zo. Het is ongelofelijk knap dat hij jaar op jaar de aansluiting blijft houden.

Er zijn grote schare fans die van hem genieten. Jammer dat de 10e wereldtitel buiten bereik lijkt gekomen, maar zolang hij zelf ook geniet mag hij van mij door blijven rijden.
Het zal me verbazen eerlijk gezegd als Rossi dit jaar een podium weet te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Voor het goede doel mensen:

https://www.catawiki.es/a...c-y-alex-marquez-gp-jerez

Uitgelezen kans voor de fan om mooie MM en AM spullen op de kop te tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
My-life schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:33:

Klopt als een zwerende vinger. Rossi is nooit een kwalificatiebeest of snelle starter geweest. Wat je constateert is wel consistent met wat hij normaal laat zien.

Toen hij jonger was maakte dat niet uit, want dan kon hij het in de wedstrijd ruimschoots goed maken. Hoe vaak is hij niet in een paar ronden naar de kop van het veld gereden? Rossi was een meester in de opbouw van een race.

Daarom was de dominantie van Rossi anders, dan die van Marquez. Marquez start van pole en rijdt vervolgens de rest van de wedstrijd aan kop. Tenzij hij een fout maakt, want dan moet hij wel weer mensen inhalen om aan de kop van het veld te komen. Met veel inhaalacties oogst hij dan weer weinig sympathie, omdat ze over het randje zijn.

Rossi deed dat dan toch verfijnder. Hij speelde met zijn tegenstanders, vraag maar aan Gibernau en Biaggi. Rossi kon ervoor zorgen dat ze fouten gingen maken. Stoner was daar dan weer ongevoelig voor, waardoor hij naar mijn mening de sterkste tegenstander van Rossi was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DasNieNix
Ik kan me nog heel goed de race op Laguna Seca in 2008 herinneren met het grandioze gevecht tussen Rossi en Stoner. Daar heeft Stoner toch echt wel een psychologische tik opgelopen die hij de rest van het seizoen niet meer te boven is gekomen.

Voor mij 1 van de mooiste races in het MotoGP tijdperk; een aanrader om op Youtube te kijken voor degene die deze race niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
DasNieNix schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:46:
Ik kan me nog heel goed de race op Laguna Seca in 2008 herinneren met het grandioze gevecht tussen Rossi en Stoner. Daar heeft Stoner toch echt wel een psychologische tik opgelopen die hij de rest van het seizoen niet meer te boven is gekomen.

Voor mij 1 van de mooiste races in het MotoGP tijdperk; een aanrader om op Youtube te kijken voor degene die deze race niet kennen.
(y)

Hier een artikel dat over die bewuste race gaat:
https://www.crash.net/mot...cial-2008-laguna-seca-win

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:54:
Marquez denkt er in ieder geval aan om komend weekend weer te gaan racen. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk lukt èn hoe hij dan zal presteren.
https://www.motogp.com/en...d-be-a-possibility/334609
Gewoon weer onbezonnen en de circuitarts zou hem een startverbod op moeten leggen .

Als hij weer ten val komt of daardoor anderen in gevaar brengt is het hek van de dam ook voor Marguez geldt dat er impulsieve beslissingen moeten worden gestopt door artsen of dorna .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
leekers schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 05:10:
[...]

Gewoon weer onbezonnen en de circuitarts zou hem een startverbod op moeten leggen .

Als hij weer ten val komt of daardoor anderen in gevaar brengt is het hek van de dam ook voor Marguez geldt dat er impulsieve beslissingen moeten worden gestopt door artsen of dorna .
Ja precies !

Wat voor arts ben je om zo iemand goed te keuren? 8)7

De drang om te winnen is groot bij Marquez maar waarom zo'n groot risico nemen waarbij hij dan misschien wel nooit meer kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
De arts heeft het over Brno, Marquez en gevolg willen komend weekend.

In dit geval heeft de arts meer verantwoordelijkheidsgevoel :P
Volgens de behandelende artsen zal de hersteltijd drie tot vier weken in beslag nemen.
https://www.racesport.nl/...le-zenuw-niet-beschadigd/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
Marc Marquez is donderdagochtend vroeg vanuit zijn woonplaats Cervera vertrokken naar Jerez de la Frontera. Dit nieuws heeft het Repsol Honda Team middels een tweet op haar officiële Twitter pagina wereldkundig gemaakt.

Gaat het dan toch gebeuren, zien we Marc Marquez vrijdagochtend slechts 72 uur na zijn bovenarm operatie gewoon weer op het zijn Honda RC213V MotoGP fiets stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dat zou wel een stunt zijn toch. Haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:12
Altijd geweten dat MM93 een steekje los heeft... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk

LIVE MEDICAL UPDATES: Marc Marquez, Alex Rins and Cal Crutchlow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
MM is fit verklaard voor de race dit weekend. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
My-life schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:52:
Bizar :o

Ook Rins al terug op de motor.

Maar goed, ze hebben nog geen meter gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Laatst online: 06-10 14:04
Als hij nu ook nog wint dan kan de rest wel stoppen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ppbruins schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:19:
Als hij nu ook nog wint dan kan de rest wel stoppen :P
Ik meen dat er links en rechts standaard een breekijzer op zijn fiets te vinden is, voor het geval ie weer van achteren moet komen :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 12:30
Met recht een legende, nu al, niet alleen de kwaliteiten waar de rest niet bij in de buurt komt, maar ook het karakter van een leeuw.

Verstandig is anders, maar neem de legendes uit het verleden, het zit eenmaal in het karakter van de coureur. maar met verstand wordt je geen legende, daar is lef voor nodig.

En ik ben eigenlijk helemaal geen MM fan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 23-07-2020 15:26 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Laatst online: 06-10 14:04
Grolsch schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:25:
Met recht een legende, nu al, niet alleen de kwaliteiten waar de rest niet bij in de buurt komt, maar ook het karakter van een leeuw.
I.c.m. met de Honda die alleen voor zijn rijstijl lijkt te zijn ontwikkeld. Zou hem graag een keer op een ander merk willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 12:30
Ik ook, maar ik denk dat hij ook dan wereld kampioen wordt. Zou wel gaaf zijn :Y

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
ppbruins schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:47:
[...]
I.c.m. met de Honda die alleen voor zijn rijstijl lijkt te zijn ontwikkeld. Zou hem graag een keer op een ander merk willen zien.
Zodra hij het record van Rossi heeft en heeft verbeterd zie ik hem pas over stappen.

Anders zal men altijd het argument blijven gebruiken Honda is voor MM ontworpen. Denk dat ie dat graag wil recht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Om 9.45uur gaan we zien hoe het Marquez vergaat. Zou me niks verbazen als hij als eerste de baan op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Willem30 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:11:
Om 9.45uur gaan we zien hoe het Marquez vergaat. Zou me niks verbazen als hij als eerste de baan op wil.
Ik denk het niet:
https://www.gpupdate.net/...-vanaf-zaterdag-in-actie/
Repsol Honda-teambaas Alberto Puig heeft bevestigd dat Marc Marquez vrijdag tijdens de vrije training voor de Grand Prix van Andalusië niet in actie komt. Het heeft volgens het team geen zin om 'risico' te nemen terwijl de coureur het circuit goed kent en de afstelling van de machine al vaststaat.
:+ ;)

(ik lees het ook net pas hoor :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Willem30 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:11:
Marquez komt morgen pas in actie

https://www.racesport.nl/...-voor-het-eerst-in-actie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Dat had ik niet gelezen :z
Maar toch ga ik ff kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

My-life schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:52:
_O- _O- _O- Totaal van de wereld

8)7 |:( Echt olieolieoliedom. Als ie er wederom afdondert en verkeerd terecht komt is het echt einde. Neem dan gewoon een weekje extra.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:43:
[...]

_O- _O- _O- Totaal van de wereld

8)7 |:( Echt olieolieoliedom. Als ie er wederom afdondert en verkeerd terecht komt is het echt einde. Neem dan gewoon een weekje extra.
Zal wel loslopen. Gelukkig heeft Marquez geen alles-of-niets instelling en kan hij heel goed rustig aan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Eerste training wordt er al lekker hard gereden. Waarschijnlijk weinig wijzigingen nodig aan de setup van de motor, omdat ze er vorige week ook reden.

Ik las dat de Yamaha wat problemen heeft met de motorblokken. Rossi viel vorige week daardoor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
FP1 tijden al 3 tienden sneller dan vorige week. En Rossi zit er nu wel goed bij. Hopelijk zien we wat meer van hem in de race ook.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Willem30 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:43:

Ik las dat de Yamaha wat problemen heeft met de motorblokken. Rossi viel vorige week daardoor uit.
Zijn altijd geruchten en "van horen zeggen". Geen enkele fabrikant zal er eerlijk vooruit komen als er problemen zijn. Ze willen zo min mogelijk informatie kwijt omdat je daarmee andere teams in het zadel kunt helpen. Daarom zijn er ook geen specificaties bekend van het aantal pk's, koppel, etc.
sig69 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:28:
FP1 tijden al 3 tienden sneller dan vorige week. En Rossi zit er nu wel goed bij. Hopelijk zien we wat meer van hem in de race ook.
Hoop het ook, maar ben er bang voor. Hij zat nog te klagen vorige week dat er nog behoorlijk wat mis is, dat kan niet zomaar opgelost zijn. :/

[ Voor 27% gewijzigd door kaos001 op 24-07-2020 12:31 ]

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
kaos001 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:30:

[...]

Hoop het ook, maar ben er bang voor. Hij zat nog te klagen vorige week dat er nog behoorlijk wat mis is, dat kan niet zomaar opgelost zijn. :/
Hij is bijna een seconde sneller dan vorige week in FP1, en met deze tijd had hij vorige week 5e gekwalificeerd. Zegt allemaal nog niks natuurlijk, maar het ziet er in ieder geval wat beter uit. Straks FP2 maar even bekijken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Details waarom de Yamaha er mee stopte zal je inderdaad nooit the horen krijgen.
Ik vind het knap dat er zo weinig uitvallers zijn met technische problemen terwijl het het toch hoogbelaste motoren zijn. Zal ook wel meespelen dat je tegenwoordig maar een beperkt aantal motorblokken per seizoen mag gebruiken zonder sancties, er zal toch enige reverve worden aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RW racing/NTS/Bo weer kansloos achteraan. Wordt nog een leuk weekend voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
FP1 en FP2 zitten er op. De enige Marquez die vandaag in actie kwam op de baan was kleine broer Alex.
Met een 15e (FP1) en 18e (FP2 tijd geen resultaten om naar huis te schrijven (zelfde baan week later).

Om dit even in perspectief te plaatsen heb ik de tijden posities van Lorenzo er eens bij gezocht van vorig jaar.
Lorenzo was in FP1 vorige jaar 2e en in FP2 bereikte hij de 9e plek.

Helemaal vergelijken mag je dat niet natuurlijk aangezien het nu de tweede race van het seizoen is en vorig jaar Jerez het vierde circuit op de kalender was. Jorge heeft dus twee wedstrijden meer aan de motor kunnen wennen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:17
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:44:
RW racing/NTS/Bo weer kansloos achteraan. Wordt nog een leuk weekend voor ze.
Tsjah veldopvulling is er blijkbaar ook nodig... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het zo doorgaat, hebben we een interessante Q zometeen. :)

En toch, ondanks dat ik MM93 niet de meest sympathieke rijder vind, wel knap dat hij toch op de fiets zit en zijn rondjes doet!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
RW racing is een klein team met een beperkt budget dat zijn uiterste best doet. De concurrentie is enorm en uiteraard wil iedereen de snelste zijn. De 11e plek in Quatar gaf goede hoop maar helaas is het nu weer minder.

Ik hoop dat ze vorderingen kunnen maken en punten kunnen gaan scoren; misschien niet dit weekend maar dan in de rest van het seizoen.

Afdoen als veldopvulling vind ik wel heel denigrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Je zou maar Bradley Smith heten, langzamer dan iemand met een gebroken arm.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Niet verrassend dat alle geblesseerden in Q1 zullen starten samen met Dovi die het blijkbaar moeilijk heeft. Wel knap dat Binder al rechtstreeks naar Q2 is gegaan, die zie ik in de toekomst sowieso nog wel races winnen en wie weet ook nog strijden voor het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dacuuu schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:49:
Je zou maar Bradley Smith heten, langzamer dan iemand met een gebroken arm.
:+
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Knettergek om nu al terug te zijn, en ik verwacht dat als hij zich niet zelf terugtrekt, Race Control dat afdwingt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gambieter schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:00:
Knettergek om nu al terug te zijn, en ik verwacht dat als hij zich niet zelf terugtrekt, Race Control dat afdwingt.
Want? Hij is fit verklaard.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Go Dovi...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Want? Hij is fit verklaard.
Zo te zien voelt hij het anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hij kan een rondje redelijk meekomen, maar heeft daarna rustrondjes nodig. Dan is hij een gevaar voor andere coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ben benieuwd of ie de race morgen kan uitrijden...

Dat wordt wennen voor HRC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Marc morgen dus niet, zegt Puig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gambieter schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Hij kan een rondje redelijk meekomen, maar heeft daarna rustrondjes nodig. Dan is hij een gevaar voor andere coureurs.
Ahh oke. Niet gezien.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als je ook zag hoe ontzettend die arm van hem is opgezwollen, brr. Erg dapper dat ie het probeerde.

Z'n broer ging ook nog even onderuit en liet z'n arm toen wat slapjes hangen. Maar dat lijkt beter af te zijn gelopen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19
Dus definitief geen MM

https://www.racesport.nl/...io-red-bull-de-andalucia/

[ Voor 23% gewijzigd door chimera2 op 25-07-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat was ook te verwachten. Ik snap dat je het wil proberen op dat niveau, maar als je een week geleden je arm gebroken hebt gaat dat gewoon niet. Hopelijk herstelt hij snel want wat hij doet op die motor is af en toe niet normaal, prachtig. (Ja, als Rossi fan zeg ik dat gewoon)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Pffff, Alex Marquez gaat ook slecht rond zeg. Wat is er met hem aan de hand? Is nog geen vriendjes met de Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Joris748 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:38:
Pffff, Alex Marquez gaat ook slecht rond zeg. Wat is er met hem aan de hand? Is nog geen vriendjes met de Honda.
Hij heeft nog nauwelijks gereden op een MotoGP machine. Zelfs een Lorenzo had er moeitje mee. Desondanks verwacht ik geen gelijkwaardige prestaties zoals zijn broer.

Hoop dat Bagnaia kan verrassen vandaag. P3 is een mooi uitgangspunt.
Ook benieuwd of Rossi en Yamaha een goede race setup hebben kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wauw MM in de kreukels... Maar Yamaha heeft motorproblemen... Dus mogelijk dat ze meer motoren moeten gaan gebruiken dan toegestaan wat dus straffen op gaat leveren. Wat een bizar seizoen wordt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Valentino Trulli-train :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Vinales kon ook niet heel veel harder, zonder foutje van Rossi was hij gewoon derde geworden. Vinales zag er aardig uitgeput uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Met een MM en zonder stucgaatie was het een 5e plek...

Maar goed, to finish first, first you must finish.

En nu krijgen we een schunnig dansje van Jarvis in de pitstraat als het goed is :+

[ Voor 30% gewijzigd door steveman op 26-07-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
DeTjuk schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:12:
Hoop dat Bagnaia kan verrassen vandaag. P3 is een mooi uitgangspunt.
Dat viel niet tegen zeg. Mooi om te zien. Miller die er dan toch weer naast ligt...

Hopelijk geen terugkerend probleem voor de Pramac Ducati. Ben benieuwd wat ze als oorzaak gaan noemen.

Prima race. Gebeurde genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Jammer dat Binder en Olivera elkaar raakten ik had veel verwacht van beide in de race .

Voor mij was het moment van de dag wel deze move van Vietti (22 hechtingen waren nodig om alles weer dicht te maken )

[YouTube: Celestino Vietti Tries to do a Lando Norris Podium Celebration But Fails | Moto 3 Andalucia GP |]

[ Voor 8% gewijzigd door leekers op 27-07-2020 05:55 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:23:
Rossi hield de boel wel lekker op toen hij op de tweede positie reed. Goede start van hem, maar rijdend houdt het allemaal niet over.
Je merkt gewoon duidelijk dat hij puur op ervaring rijdt. Het spektakel en risico is er allang vanaf bij hem.
Is ook niet zo raar gezien z'n leeftijd, maar toch. Wel knap dat hij op het podium stond! :)

Quartararo gaat het Marquez nog heel erg moeilijk maken in de toekomst ben ik bang voor en dat juich ik alleen maar toe. Het is wel een keer mooi geweest met de Marc Marquez show. B)
steveman schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:48:
Wauw MM in de kreukels... Maar Yamaha heeft motorproblemen... Dus mogelijk dat ze meer motoren moeten gaan gebruiken dan toegestaan wat dus straffen op gaat leveren. Wat een bizar seizoen wordt dit.
Hoe zit dit eigenlijk? Zijn er maar een x aantal motoren beschikbaar per merk of per team? Ik gok het laatste? Ik denk dat de problemen wel mee gaan vallen, gisteren was het bizar warm op Jerez, dat gaan we denk ik niet meer zo snel meemaken (hoop/denk ik).

[ Voor 30% gewijzigd door kaos001 op 27-07-2020 08:23 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
De regel voor dit seizoen was dat Yamaha, Honda, Suzuki en Ducati 7 motorblokken per rijder mogen gebruiken voor dit seizoen. Voor Aprilia en KTM ligt dit aantal op 9; deze fabrikanten hebben minder dan een bepaald aantal punten behaald; ook mogen zij blokken doorontwikkelen tijdens het seizoen wat de andere 4 fabrikanten niet mogen.

Ik weet niet of er nog veranderingen in deze regels zijn omdat er dit seizoen minder races worden verreden dan de oorspronkelijk planning.

De consequenties van meer motorblokken gebruiken dan toegestaan kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
leekers schreef op maandag 27 juli 2020 @ 05:54:
Jammer dat Binder en Olivera elkaar raakten ik had veel verwacht van beide in de race .

Voor mij was het moment van de dag wel deze move van Vietti (22 hechtingen waren nodig om alles weer dicht te maken )

[YouTube: Celestino Vietti Tries to do a Lando Norris Podium Celebration But Fails | Moto 3 Andalucia GP |]
22 hechtingen in een hand is heel veel. Daar gaat hij nog wel een flinke tijd last van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
DasNieNix schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:05:
De regel voor dit seizoen was dat Yamaha, Honda, Suzuki en Ducati 7 motorblokken per rijder mogen gebruiken voor dit seizoen. Voor Aprilia en KTM ligt dit aantal op 9; deze fabrikanten hebben minder dan een bepaald aantal punten behaald; ook mogen zij blokken doorontwikkelen tijdens het seizoen wat de andere 4 fabrikanten niet mogen.

Ik weet niet of er nog veranderingen in deze regels zijn omdat er dit seizoen minder races worden verreden dan de oorspronkelijk planning.

De consequenties van meer motorblokken gebruiken dan toegestaan kan ik niet zeggen.
7 blokken voor 17 races. Ik snap niet waarom er zoveel heisa ontstaan is dan. :+

Consequenties zijn (dacht ik) dat men moet starten vanuit pitlane.
Tenminste, ik dacht zoiets te horen van de heren van Eurosport.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Betreft overschrijding maximum aantal blokken. TLDR: waarschijnlijk start vanuit pitlane.

Ik heb even het MotoGP regelement bekeken (bron).

Vanwege corona zijn de regels omtrent motorblokken gewijzigd:
(ik hoorde de commentator steeds over 5 motorblokken, dus ik neem daarbij aan de we tussen de 11 en 14 races krijgen)
Note that, due to the disruption caused by the COVID-19 disease
outbreak, the Grand Prix Commission has decided that the following
MotoGP engine allocations will apply for the 2020 season:

For a season of up to 11 events:
• a maximum allocation of 4 engines per permanent contracted rider
using machines from a Non-Concession Manufacturer.
• a maximum allocation of 6 engines per permanent contracted rider
using machines from a Manufacturer qualifying for Concessions.

For a season of up to 14 events:
• a maximum allocation of 5 engines per permanent contracted rider
using machines from a Non-Concession Manufacturer.
• a maximum allocation of 7 engines per permanent contracted rider
using machines from a Manufacturer qualifying for Concessions.
Grand Prix Commission, Electronic meeting 22/05/2020
Should a competitor, for any reason (e.g. mechanical failure, crash
damage, etc.) require the use of another engine above their allocation,
the Technical Director must be informed before the new engine is
used, and FIM MotoGP Stewards Panel will apply the appropriate
penalty according to the Sporting Regulations (Art. 1.21.20).
Over Art. 1.21.20 krijg ik helaas niet veel gevonden. Wel dit artikel: https://www.roadracingwor...rom-pit-lane-at-valencia/
En daarin staat dat Race Direction een 'toegepaste' straf geeft volgens de Sporting Regulations (Art. 1.21.20). Klinkt nog redelijk open. Ik zou verwachten dat er een regel is: overschrijding maximum blokken is altijd starten vanuit pilane of iets deregelijs.
Voor Pol Espargaro betekende het in ieder geval een pitlane start waarbij hij mag vertrekken 5 sec. nadat het licht op groen is gegaan.
This contravenes the Article 2.4.3.3.4 of the FIM World Championship Grand Prix Regulations “Should a competitor, for any reason (e.g. mechanical failure, crash damage, etc.) require the use of another engine above their allocation, the Technical Director must be informed before the new engine is used, and Race Direction will apply the appropriate penalty according to the Sporting Regulations (Art. 1.21.20).”
For the above reasons, according to Article 1.21.20, the FIM MotoGP Stewards Panel has imposed upon you a penalty requiring you to start the GRAN PREMIO MOTUL DE LA COMUNITAT VALENCIANA MotoGP Race from the pit lane 5 seconds after the green light is on at the pit lane exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zoals inmiddels uitgelicht :). En op BT Sport 2 hadden ze het ook steeds over 5 blokken. Meest gedetaileerde wat ze zeiden was dat een of andere sensor kapot leek en dat ze proberen toestemming te krijgen van Dorna om het te repareren. Ze zouden nu al op blok 5 zitten bij een aantal.
En een drukke logistiek van en naar Yamaha HQ te Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Wederrom heerlijke races gezien.

Erg knap ook van Rins en Crutchlow dat ze toch de race voltooiden.
Pagina: 1 ... 48 ... 77 Laatste