MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 47 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
@Willem30
Dat zou wat zijn. Overbodig om te zeggen, maar Dovi is een van de beste rijders. Hij kan nog steeds wereld kampioen worden. Misschien is Suziki wel wat voor hem :? .

[ Voor 13% gewijzigd door My-life op 28-05-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:57
Willem30 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Niet echt eigenlijk. Geruchten waren er al lang. Het schijnt dat Ducati gaat kiezen voor verjonging en ze Dovi met zijn 34 jaar geen nieuw 2 jarig contract willen aanbieden.
Inderdaad de geruchten zijn er langer. Dovizioso flirte ook al openlijk met Honda, dat zou hij niet gedaan hebben als hij zeker was van een zitje bij Ducati.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
My-life schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:27:
@Willem30
Dat zou wat zijn. Overbodig om te zeggen, maar Dovi is een van de beste rijders. Hij kan nog steeds wereld kampioen worden. Misschien is Suziki wel wat voor hem :? .
Rins en Mir hebben recent nog allebei 2 jaar bijgetekend bij Suzuki.

Dovi naar KTM? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
KTM moet nog wel een paar stappen zetten om echt voor het kampioenschap te strijden denk ik. Die tijd heeft Dovi misschien niet meer. Maar bij Yamaha en Honda is ook niet echt plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:11
Het gaat lekker met de transfers.

Marquez junior naar LCR, Miller naar Ducati, Martin naar Pramac, Pol naar Honda.

En de geruchten zijn er weer:
spoiler:
Petruci heeft aangegeven dat hij interesse heeft in Aprillia en KTM... Maar nu las ik ook weer ergens het gerucht dat Zarco mogelijk naar Pramac gaat maar waar gaat Pecco dan naar toe? Avintia (stapje terug) of Ducati (stapje omhoog), daar zit Dovi (mogelijk) nog... De onderhandelingen over het salaris waren schijnbaar al eens vast gelopen... Dovi naar KTM?

Maar als Alex M. naar LCR gaat, is het dan Nakagami of Crutchlow die een andere brommer mag zoeken?

En dan te bedenken dat ze nog geen race hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
BSB calender voor dit jaar er is geen showdown en dus ook geen Assen .

https://www.racesport.nl/...lender-bekend-geen-assen/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub93kvy9XwVGjR1KHrfCmVSgdfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwMGv8alQtT0hw7D3osthQOJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door leekers op 11-06-2020 06:13 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
R0y. schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:42:
Het gaat lekker met de transfers.

Marquez junior naar LCR, Miller naar Ducati, Martin naar Pramac, Pol naar Honda.

En de geruchten zijn er weer:

Petruci heeft aangegeven dat hij interesse heeft in Aprillia en KTM... Maar nu las ik ook weer ergens het gerucht dat Zarco mogelijk naar Pramac gaat maar waar gaat Pecco dan naar toe? Avintia (stapje terug) of Ducati (stapje omhoog), daar zit Dovi (mogelijk) nog... De onderhandelingen over het salaris waren schijnbaar al eens vast gelopen... Dovi naar KTM?

Maar als Alex M. naar LCR gaat, is het dan Nakagami of Crutchlow die een andere brommer mag zoeken?

En dan te bedenken dat ze nog geen race hebben gehad.
Waar lees je dat Alex Marquez naar LCR gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
My-life schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Waar lees je dat Alex Marquez naar LCR gaat?
https://www.racesport.nl/...-roddels-en-verrassingen/

De pagina waar ik het had gelezen kan ik niet zo snel vinden. Daar waren ze wat zekerder van hun zaak al lijkt het mij geen vreemde move van Pol. Ik ben benieuwd :)

[ Voor 25% gewijzigd door R0y. op 11-06-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Wel jammer voor Alex om dan weer weg te moeten bij Repsol. Ben benieuwd wat Pol kan doen.

Nieuwe kalender is nogal in Spanje: https://www.nu.nl/sport-o...even-races-in-spanje.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Voorbeeld van de nieuwe covid-19 maatregelen voor komende GP weekeinden :

Een verplichte Covid-19 test voor eenieder vijf dagen voor aanvang van het evenement…
Zelfisolatie gedurende vijf dagen (na het doen van de test tot aan het evenement)
Indien nodig, zullen er steekproefsgewijze tests worden uitgevoerd op het circuit.
Quiron Prevencion (onderdeel van Quiron Salut) zal samenwerken met het MotoGP medische team om de veiligheid te waarborgen.
Gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen (PPE) door al het personeel tijdens de reis van en naar en op het circuit gedurende het evenement.
Gebruik van gezichtsmaskers (mondkapjes) wanneer mogelijk, stimuleer de richtlijnen voor handen wassen/hygiëne.
Het isoleren van personeel in groepen, inclusief coureurs van hetzelfde team – elke coureur zal zijn eigen vooraf gedefinieerde team hebben – en ze zullen niet in staat gesteld worden om zich te mengen in een andere groep.
Volg de richtlijnen voor sociale afstand (1,5 meter).
Traceren van gegevens met behulp van een speciaal ontwikkelde app voor de tests, dagelijkse controles van wie er met wie in contact staat.
Dagelijkse medische controles voor alle 1200 leden van de paddock, dit om onderzoek te doen naar mogelijke symptomen.
Een lagere capaciteit en een gespreide dienstregeling binnen de op het circuit aanwezige Clinica Mobile zodat het niet te druk wordt en er te veel mensen tegelijk binnen zijn.
Aanwezigheid van extra medisch personeel om gebruik te maken van PBM’s en Covid-19 veiligheidsmaatregelen net als elk ziekenhuis in Spanje/Europa.
Iedereen die ervan verdacht wordt besmet te zijn het virus (met symptomen) wordt naar een afgesloten ruimte van het medisch centrum gestuurd voor verder onderzoek.
Als de kans groot is dat het Covid-19 is, worden ze direct naar een lokaal ziekenhuis gestuurd (dat stand-by is) waar verdere uitstrijkjes en longfunctietests zullen worden uitgevoerd.
Als de test negatief blijkt te zijn, keert de persoon terug naar het circuit en wordt hij verder behandeld in het medisch centrum.
Als de tests positief uit blijken te vallen met symptomen van het coronavirus, wordt men in het ziekenhuis in beperking ondergebracht of een naar een afgesloten ruimte in hotel waar men onder controle komt en onder regie zal vallen van de MotoGP medische dienst.

Het hele artikel kun je hier vinden

https://www.racesport.nl/...-de-komende-gp-weekenden/

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Er gaat weer geraced worden: https://www.motogp.com/en/calendar

Motogp heeft dit jaar nog geen meter gereden maar voor volgend jaar zijn er al veel veranderingen: https://www.racesport.nl/...1-motogp-startgrid-eruit/

Ik las ook stuk over Pol Espargaro naar Repsol Honda en dat daar een spelletje gespeeld wordt met de familie Marquez, omdat Alex na een jaartje weer weg moet daar en waarschijnlijk naar LCR gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Willem30 op 18-06-2020 12:43 . Reden: Marc moest Alex zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
MM93 naar LCR? nee die heeft een contract t/m 2024 bij Honda fabrieksteam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:03
Willem30 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:25:

Motogp heeft dit jaar nog geen meter gereden maar voor volgend jaar zijn er al veel veranderingen: https://www.racesport.nl/...1-motogp-startgrid-eruit/

Ik las ook stuk over Pol Espargaro naar Repsol Honda en dat daar een spelletje gespeeld wordt met de familie Marquez, omdat Marc na een jaartje weer weg moet daar en waarschijnlijk naar LCR gaat.
Marc = Alex

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Foutje, Alex inderdaad. :+ Maar goed, er speelt daar wel wat op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Willem30 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:25:

Ik las ook stuk over Pol Espargaro naar Repsol Honda en dat daar een spelletje gespeeld wordt met de familie Marquez, omdat Alex na een jaartje weer weg moet daar en waarschijnlijk naar LCR gaat.
Dat wordt een volle agenda, als straks alles aan motor- en autosport geweld, tegelijk los gaat in dezelfde maanden (en je wilt het allemaal ook nog volgen) :o

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 18-06-2020 13:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Vreemde zaak. Alex Marquez heeft nog geen race gereden voor Honda of ze willen voor het volgende seizoen alweer een andere rijder :?

Lach me rot als Alex Marquez de komende races de sterren van de hemel rijdt B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Dat wordt een volle agenda, als straks alles aan motor- en autosport geweld, tegelijk los gaat in dezelfde maanden (en je wilt het allemaal ook nog volgen) :o
Dat klopt :+ Van geen sport tot heel veel sport volgen....

@kaos001 Meneer Alberto Puig heeft andere plannen blijkbaar en schijnt ook nog wat aandeeltjes bij LCR te hebben.

Verder is Petrucci aan het praten met KTM en de carriere van Iannone zal uitgaan als een nachtkaarsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
kaos001 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:57:
Vreemde zaak. Alex Marquez heeft nog geen race gereden voor Honda of ze willen voor het volgende seizoen alweer een andere rijder :?

Lach me rot als Alex Marquez de komende races de sterren van de hemel rijdt B)
Mogelijk wouden ze hem toch hebben (en veilig stellen) maar was er vorig jaar geen plek bij LCR? Is natuurlijk een invulling ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
https://www.gpupdate.net/...st-van-petrucci-bij-tech/

Petrucci naar Tech en niet naar fabrieksteam van KTM. Opvallend of toch ook weer niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Niet best. Ducati zal ook niet blij zijn maar goed, ze gaven zelf de toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Was toch een raar weekend, voor het eerst sinds 1991 (ja, het jaar dat Streuer won!) niet naar Assen voor de TT ;(

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Bergie

Lekker belangrijk...

vdMark weg bij Yamaha na dit seizoen.

Bron: https://www.racesport.nl/...ier-seizoenen-bij-yamaha/

Jammer; hij kon toch met enige regelmaat wel lekker meekomen met de top.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Bergie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:38:
vdMark weg bij Yamaha na dit seizoen.

Bron: https://www.racesport.nl/...ier-seizoenen-bij-yamaha/

Jammer; hij kon toch met enige regelmaat wel lekker meekomen met de top.
Die had ik niet verwacht. :o
Misschien naar BMW lees ik. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Willem30 op 30-06-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Willem30 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Wie weet blijft het wel Yamaha :)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
leekers schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:46:
[...]

Wie weet blijft het wel Yamaha :)
Hij gaat daar toch weg ?
De Nederlandse World Superbikes coureur Michael van der Mark (27) zal in 2021 niet meer op een Yamaha rijden. Daarmee beëindigt Van der Mark een periode van vier jaar bij het Japanse merk. Yamaha wenst Van der Mark alle succes, zo laten ze in een persbericht weten. "VDM" zal in het komende seizoen overstappen naar BMW Motorrad, waar hij op een BMW S1000RR van het BMW Motorrad WorldSBK fabrieksteam zal rijden, aldus Duitse en Italiaanse motorsportmedia. Dit is overigens nog niet officieel bevestigd, meestal volgt dat bericht enige dagen na het afscheidsbericht zoals Yamaha dat zojuist verstuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Willem30 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Hij gaat daar toch weg ?

[...]
Bij het fabrieksteam inderdaad maar er zijn meer teams die met Yamaha rijden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Willem30 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Behoorlijk onverwachts dit inderdaad.
Misschien teveel toekomst-muziek, maar stel dat Rossi nou na 1 jaar Petronas klaar zou zijn, wellicht een plekje voor van der Mark? Als hij bij Yamaha was gebleven that is.

Toch jammer, ik vond hem altijd wel sterk rijden bij Yamaha.

BMW: -O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
In de Motogp komen als Nederlander is erg lastig. Via Yamaha had hij wel een kleine mogelijkheid. Ik denk dat hij echt uit de Yamaha familie gaat.

Hij was goed bezig.

WSBK BMW motor heeft zeker potentie of zou hij dan naar Honda "terug"gaan.... Honda had laatste jaren geen goede motor maar nu met nieuwe versie zie het er beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Officieel:

Michael gaat naar BMW: https://www.worldsbk.com/...orldSBK%20title%20assault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19
Alex Marquez en HRC hebben hun contract verlengt. De jongste van de twee broers Marquez zal vanaf komend seizoen uitkomen in de kleuren van het LCR Honda Team waar hij de plaats in zal nemen van Cal Crutchlow.

Nadat Honda eerder op de dag de komst van Pol Espargaró aankondigde als de nieuwe teamgenoot van Marc Marquez binnen het Repsol Honda Team heeft men nu bekend gemaakt dat men het aan het einde van dit seizoen aflopende contract met Alex Marquez heeft verlengd.

De jongste van de twee broers Marquez heeft een nieuw eenjarig contract getekend en zal vanaf 2022 ondergebracht worden bij het LCR Honda Team waar hij de plaats in zal nemen van huidig LCR Honda Team coureur Cal Crutchlow.

Alex Marquez: “Ik ben erg trots om mijn verlenging aan te kunnen kondigen als coureur bij de Honda Racing Corporation. HRC gaf me de kans om te debuteren in de MotoGP en ik ben blij dat ik vanaf eind 2020 bij het LCR Honda Team wordt ondergebracht en deel kan uitmaken van een groot team met veel ervaring in de MotoGP. Ik wil HRC en het LCR Honda Team bedanken voor hun vertrouwen in mij om verder te kunnen gaan binnen de Honda-familie. Ik zal hard werken om hun vertrouwen te bewijzen met resultaten. Nu sta ik te popelen om het seizoen in Jerez te beginnen en ik ben volledig gefocust om dit jaar het beste van mezelf te geven.”

Cal Crutchlow
HRC bedankt Cal Crutchlow in het persbericht voor zijn ijverige en onvermoeibare werk sinds zijn komst in 2015 bij HRC. Met drie overwinningen en 12 podiumplaatsen is de Britse coureur een waardevolle aanwinst op en buiten het circuit – een constante bron van uitstekende feedback voor de ingenieurs en een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling van de Honda RC213V in de afgelopen jaren. HRC wenst hem het allerbeste voor de toekomst.

Waar Crutchlow na dit seizoen zijn carrière voort zal zetten is nog niet bekend. De verwachting is echter dat de ervaren Brit binnenkort een contract zal tekenen bij Aprilia waar hij de plaats in zal nemen van de door een positieve dopingtest geschorste Andrea Iannone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Toch vreemd verhaal. Waarom hebben ze Alex dan gelijk neergezet bij Repsol? Dit kan alleen maar slecht voor hem uitpakken.

Het zou me niks verbazen als Cal met pensioen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19
Willem30 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:39:
Toch vreemd verhaal. Waarom hebben ze Alex dan gelijk neergezet bij Repsol? Dit kan alleen maar slecht voor hem uitpakken.

ik denk dat ze Alex op die LRC zetten om te wennen (?)

en cal is ook al 34 dus ik denk het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
chimera2 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:14:
[...]

ik denk dat ze Alex op die LRC zetten om te wennen (?)

en cal is ook al 34 dus ik denk het ook.
Alex zal, net als bij Cal nu, dan wel volledige fabrieksmotor krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Willem30 op 13-07-2020 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Ik gun Pol het plekje bij het fabrieksteam van harte. Maar vind het wel erg jammer dat Cal het veld moet ruimen voor Alex. Kleurrijk persoon out, kleurloos persoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat Cal maar lekker naar het WSBK of BSB gaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Zeg dat wel.... Jammer dat we Crutslow moeten gaan missen als hij inderdaad de fiets aan de wilgen hangt.

Meer nationaliteiten op de baan zou niet verkeerd zijn

Overigens waarom rijden ze in MGP nog niet terwijl de F1 al weer twee gp's gehad hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door Shadow_Agent op 13-07-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Shadow_Agent schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:13:

Overigens waarom rijden ze in MGP nog niet terwijl de F1 al weer twee gp's gehad hebben?
Bij de F1 hadden ze de zaken met betrekking tot veiligheid eerder voor elkaar. Er zijn heel veel partijen die het allemaal met elkaar eens moeten worden. Dat was eerder rond in hun geval.

OT: Ik heb er zin in jongs! Eindelijk weer motorsport kijken! :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Willem30 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:39:

Omdat het contract van Cal nog niet was afgelopen en ze Alex toch al op een Honda wilde hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
My-life schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Omdat het contract van Cal nog niet was afgelopen en ze Alex toch al op een Honda wilde hebben?
Om broer Mark zover te krijgen dat hij een nieuw kontrakt tekende en nu dat gebeurd is kan Alex naar LCR .

Ik moet trouwens nog zien maar persoonlijk denk ik dat Alex absoluut niet het talent van zijn broer heeft en het dan ook geen succes gaat worden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
leekers schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 05:59:
[...]

Om broer Mark zover te krijgen dat hij een nieuw kontrakt tekende en nu dat gebeurd is kan Alex naar LCR .

Ik moet trouwens nog zien maar persoonlijk denk ik dat Alex absoluut niet het talent van zijn broer heeft en het dan ook geen succes gaat worden .
De kans dat Alex het talent van zijn broer heeft, is dan ook wel zero, zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero cinco procent. Denk dat er weinig mensen zijn die dat bestrijden.

Vraag is of hij goed genoeg is om als vaste waarde in een topteam van de MotoGP rijden. Hij is natuurlijk wel wereldkampioen geweest in de Moto3 en Moto2, maar zonder de dominantie van een echte topper. Verwacht dat hij hooguit een goede subtopper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Joris748 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:38:
[...]

De kans dat Alex het talent van zijn broer heeft, is dan ook wel zero, zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero cinco procent. Denk dat er weinig mensen zijn die dat bestrijden.

Vraag is of hij goed genoeg is om als vaste waarde in een topteam van de MotoGP rijden. Hij is natuurlijk wel wereldkampioen geweest in de Moto3 en Moto2, maar zonder de dominantie van een echte topper. Verwacht dat hij hooguit een goede subtopper wordt.
cero ;)

Maare, inderdaad, Alex M. gaat er echt niet aan te pas komen in de MGP. Zal een bijrol gaan vervullen. Dat hij kampioen geworden is in de M2 en M3 zegt inderdaad niet zoveel. Vorig jaar bijvoorbeeld ontbrak het bij het gehele veld zo'n beetje aan consistentie en het verschil was ook minimaal tussen #1, #2, #3. Met een beetje weg wordt hij dan derde ipv kampioen ;)

Wel zin in nieuwe race _/-\o_ *O* EIN-DE-LIJK oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Zeker zin in de Motogp !!

Ook opvallend nieuws: Melandri terug in de WSBK met Ducati
https://www.racesport.nl/...barni-racing-team-ducati/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 20:52
Mooi weekend voor de deur met eindelijk weer MotoGP (en F1).

De eerste resultaten van FP1 staan online.

Leuk om de rookies in de top 10 te zien staan.
9e Iker Lecuona en 10e Brad Binder beide rijdend voor Red Bull KTM (RC16)*

Wat is hier gebeurd?:"Quartararo missed the opening 20-minutes of the session as punishment for breaking the rules on training with modified production bikes."

Modified production bikes? Reed hij dan met niet toegestane onderdelen rond oid?

[ Voor 12% gewijzigd door DeTjuk op 17-07-2020 11:17 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
DeTjuk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:14:

Wat is hier gebeurd?:"Quartararo missed the opening 20-minutes of the session as punishment for breaking the rules on training with modified production bikes."

Modified production bikes? Reed hij dan met niet toegestane onderdelen rond oid?
Tijdens de lockdown heeft (o.a.) Quartaro een privé test uitgevoerd met een machine die niet voldeed aan de richtlijnen om te testen tijdens de lockdown: https://www.racesport.nl/...n-sergio-garcia-in-jerez/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk

Hier moet je als coureur toch niet blij van worden...

[ Voor 6% gewijzigd door DeTjuk op 17-07-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Wat is daar gebeurt? Vorkpoten losgekomen uit de kroonplaten? Het ziet er niet uit dat ze afgebroken zijn.
DeTjuk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:14:

Cal Crutchlow op 3 ... Takaaki Nakagami op 14 en Alex Marquez op 16.

Goede bezig Sito (op basis van 1 vrije training) 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door Joris748 op 17-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
DeTjuk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:37:
[Twitter]

Hier moet je als coureur toch niet blij van worden...
Is Fenati in de buurt geweest? :+

On a more serious note: daar gaat het vertrouwen in het monteurs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Kwali is begonnen! Eindelijk weer echt mooie sport kijken... Keek f1 bij gesprek aan 2 wieler geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:18:
Kwali is begonnen! Eindelijk weer echt mooie sport kijken... Keek f1 bij gesprek aan 2 wieler geweld.
Ipv dat Mercedes elke race vooraan staat is het hier Marc Marquez ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Ipv dat Mercedes elke race vooraan staat is het hier Marc Marquez ;)
De kwali die net afgelopen is, is spannender dan het hele seizoen f1 bij elkaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bo weer niet erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
MM er zeker goed bij maar legt het toch af tegen Fabio die zijn eerste pole van dit korte seizoen te pakken heeft.

Zijn broertje Alex in geen velden of wegen te bekennen...

En erg jammer van Rins. Was benieuwd of Suzuki nog een stap heeft kunnen maken. Misschien dat Mir kan verassen. Zin in!

En dan vergeet ik nog de schitterende prestaties van Bagnaia en Miller.

[ Voor 11% gewijzigd door DeTjuk op 18-07-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dacuuu schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:18:
Het hoeft niet ipv hoor, je mag ook naar beiden kijken ;)

En dat kan natuurlijk ook prima. Moto is klaar met zijn races als de F1 race nog moet beginnen (behouden calamiteiten). Ik heb dus een vol programma morgen d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

QUA zat er zeker lekker bij wederom. In de vrije trainingen ook sneller dan MM. Over een paar jaar klagen we massaal over de dominatie van Quartatrato :P

Zin in morgen! Eerst Moto3, 2 en dan GP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:38:
Vandaag voor het eerst een MotoE race gezien. Wat een korte bedoening, slechts 6 rondes. Het is nog geen waardige vervanger voor de brandstoftak.
Formule E doet het dat wat betreft beter.

Moto3 was erg leuk. Hopelijk is Moto2 zo ook een goede race. Daarna MotoGP en F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ver
Ma
Ke
Lijk

:)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Marquez is te goed geworden in de saves. Hoe hij ze overeind weet te houden is echt wonderschoon :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:10:
Wat een een moment van Marquez! Ik was al bijna bang dat hij soeverein op kop zou blijven rijden.
Hij kon het tempo prima bijhouden. Blijkbaar wilde hij een gat gaan slaan om het veilig te stellen. Helaas voor hem pakte dat niet goed uit, maar de race is nog niet voorbij ;)

Tis in ieder geval een mooie race al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
De genoemde docu in de Eurosport uitzending. Zelf nog niet gezien.

Andrea Dovizioso: Undaunted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Bizar dat MM nog zo scherp kan sturen met die motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wat een absolute ontzettende baas is marquez toch! ( Marc dan) die save was gewoon buitenaards! En dan van p16 naar p5 rijden alsof de rest rijdende obstakels zijn! Bizar.
Edit p4 nu zelfs die gaat podium pakken wtf !!ook leuk voor quatararo btw zeer gegund!

Ouch marc eraf was een harde!

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 19-07-2020 14:36 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Wow en nog een keer, zonde.

Denk dat ie zijn hand heeft gebroken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
De grootste tegenstander van Marc Marquez? Marc zelf 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Auw. Hij zette echt iedereen voor lul met zijn snelheid en inhaalmanoeuvres, jammer dat het zo moest eindigen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Marc zelfs een nekbrace das niet goed! Oef zo zonde zeg had gewoon p3 kunnen hebben minimaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ja hoor, weer mooi stukkie racen vandaag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Quataro verder foutloos na de start. Wat een toppert!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Wat een beroerde regie op het laatst zeg... Zonde.
MM dik in de problemen? Ben benieuwd wat de doktoren gaan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Wat een entertainment! Dit wil je zien. Puntje van de stoel! Het ziet er uit dat MM veel pijn heeft. Hoop dat die er volgende week weer bij kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 22:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lijkt mij een gebroken pols. De nekbrace lijkt me voorzorg, was ook een nare crash. Kreeg nog een flinke tik mee van de machine waardoor die ging tuimelen. Verder een super race!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hij mag al blij zijn als hij dit seizoen terugkomt. Dat leek meer dan pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

gambieter schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:48:
Hij mag al blij zijn als hij dit seizoen terugkomt. Dat leek meer dan pols.
Vaak lijkt t heftiger dan het is, maar goed we gaan het wel horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Als hij nog kan schelden valt het mee _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Goed voor het kampioenschap zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HaterFrame schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Vaak lijkt t heftiger dan het is, maar goed we gaan het wel horen.
Gebroken bovenarm...

Dus, einde seizoen voor MM?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 13:16
MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:11:
[...]

Gebroken bovenarm...

Dus, einde seizoen voor MM?
Nee joh, paar platen er in en gaan!

Voor ons normale mensen, ja.. afgelopen met motorrijden. MotoGP coureurs kennen geen opgeven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als het een "mooie" breuk is wel ja, zal Gary McCoy ook nooit meer vergeten. Die man zat op een gegeven moment helemaal vol met staal, liep op 2 krukken naar zn motor en moest er opgetild worden maar wel gewoon de race uitrijden. Wat dat betreft zijn het allemaal mafketels :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Heb Haga er een keer af zien stuiteren tijdens de training in Brands Hatch, bij het opkomen van het rechte stuk. Niemand die verwachtte dat hij er de volgende dag bij zou zijn

Tot ieders verbazing stond hij gewoon aan de start. Moest nog ff pissen en zijn monteurs moesten hem van de motor tillen, over de pitsmuur tillen en weer op de motor tillen. Reed wel ‘gewoon’ naar het podium.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:57:
[...]

Haga heb ik niet gezien, maar wel Lorenzo in 2013 in Assen. Op de donderdag brak hij bij een vrije training volgens mij zijn sleutelbeen en vloog daarna naar Spanje voor de operatie waarbij hij een plaat ingebracht kreeg. Vervolgens eindigde hij de race als 5e.
Haga is alweer een jaartje of 20 geleden.

* Joris748 bezocht toen nog races in het buitenland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 16:16

Laguna

Connaisseur

Weer een bizarre save van Marquez en een comeback zoals Rossi ze vroeger ook regelmatig had. Ik ben geen Marquez fan, maar podium was wel verdiend geweest. Mooie eerste overwinning van Quartararo nadat ie er vorig jaar al een aantal keer heel dichtbij was.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:57
Colin McRae zou bijna z’n pink hebben geamputeerd ‘omdat de breuk maar in de weg zat bij het schakelen’. Auto/motorsporters gaan echt heel ver als het gaat om blessures en toch rijden. Zolang ze blijven zitten geen probleem maar had MM vorig seizoen niet een langdurig niet mee werkende schouder die elke keer uit de kom vloog als hij er weer eens bij ging liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:49

steveman

Comfortabel ten onder

Wat een race wat een race. Ja, blij dat ik even een media-blackout had genomen. Ben zeer benieuwd op wat voor termijn MM kan herstellen. Zag er echt naar uit. Maar goed met wilskracht en (op recept legale) drugs kom je een heel eind. Het is ook zeker niet de eerste keer dat ie flink onder het mes moet. Was er ook niet eens iets in z'n hoofd stuk na een klapper in de Moto2?

Als ie nou eens zou realiseren dat het seizoen langer duurt dan de huidige race... Maar als ie zich eenmaal iets in het hoofd haalt.
HaterFrame schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:35:
Als het een "mooie" breuk is wel ja, zal Gary McCoy ook nooit meer vergeten. Die man zat op een gegeven moment helemaal vol met staal, liep op 2 krukken naar zn motor en moest er opgetild worden maar wel gewoon de race uitrijden. Wat dat betreft zijn het allemaal mafketels :D
En dan met een pen door je been nog eens crashen, zodat die ook nog verbuigt :X :X :X

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 19-07-2020 21:41 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

steveman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:40:

En dan met een pen door je been nog eens crashen, zodat die ook nog verbuigt :X :X :X
Maakt niet uit; ook "gewone heupen" bij bejaarden gaan wel eens opnieuw kapot. Vervangen ze alleen de pen en verbinden A en B weer met elkaar.

Google maar eens "dynamische heupschroef"; het lijkt wel makkelijker te verrkijgen en monteren dan een gemiddelde Ikea-bureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 16:16

Laguna

Connaisseur

Holk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:33:
Zolang ze blijven zitten geen probleem maar had MM vorig seizoen niet een langdurig niet mee werkende schouder die elke keer uit de kom vloog als hij er weer eens bij ging liggen?
Daaraan was ie in november vorig jaar geopereerd.

https://www.gpupdate.net/...te-ons-op-verkeerde-been/

Gevraagd naar de mogelijkheden in een verkort seizoen, zei Marquez: "Een kort seizoen zou moeilijk worden. We moeten risico's nemen en het skippen van races [door blessures] is onmogelijk. Er is geen tijd om punten terug te winnen. Maar daar denk ik nu nog niet aan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Maakt niet uit; ook "gewone heupen" bij bejaarden gaan wel eens opnieuw kapot. Vervangen ze alleen de pen en verbinden A en B weer met elkaar.

Google maar eens "dynamische heupschroef"; het lijkt wel makkelijker te verrkijgen en monteren dan een gemiddelde Ikea-bureau.
Als een pen, die door je volledige scheenbeen loopt, buigt heb je daar flinke auw aan. Vraag maar aan McCoy ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dr. Xavier Mir, de traumatoloog van het MotoGP kampioenschap, met een statement naar buiten dat er ook mogelijk schade is aan de radiale zenuw in de bovenarm. Dit zou misschien nog wel een groter probleem kunnen vormen dan de opgelopen breuk aangezien deze zenuw de spieren aanstuurt die ervoor zorgen dat de gashendel van een motorfiets geopend en gesloten kan worden.
Dat kan wel serieus een probleem zijn.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oogje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Dat kan wel serieus een probleem zijn.
Monteren ze het gas links voor hem desnoods, rem ook. En de koppeling vervangen voor een enduro-style korte versie.

Maar laten we hopen dat het niet nodig is.

Trouwens, wat een ontzettend bizarre crash was het!

Het is niet je gewone highsider: achterwiel breekt uit, komt dwars te staan en pakt weer iets van ervaring mee... De hele combinatie scharniert om het voorwiel heen.

[Streamable: mmWeirdHighSide2]

[ Voor 37% gewijzigd door steveman op 19-07-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Klote voor MM, dit zou wel eens einde carrière kunnen zijn. Of een wonderbaarlijke wederopstanding zoals bij Doohan na zijn crash in Assen.

Verklaard ook meteen die nekbrace, MM zal geen gevoel of tintelingen in zijn arm hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
steveman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Monteren ze het gas links voor hem desnoods, rem ook. En de koppeling vervangen voor een enduro-style korte versie.

Maar laten we hopen dat het niet nodig is.

Trouwens, wat een ontzettend bizarre crash was het!

Het is niet je gewone highsider: achterwiel breekt uit, komt dwars te staan en pakt weer iets van ervaring mee... De hele combinatie scharniert om het voorwiel heen.

[Streamable: mmWeirdHighSide]
Is een standaard (heftige) highsider. Heb dit soort wel vaker gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Na een 2-tal jaartjes pauze weer eens gekeken, maar wat een spektakel weer. Veel nieuwe namen en kleurstellingen, maar Marquez lijkt nog steeds de dienst uit te maken (los van z'n val). Er is er ook maar een die na een save waar iedereen hier minimaal een jaar niet meer op een motor zou stappen weer door het complete veld rijdt zoals een warm mes door boter heen gaat. Deed me denken aan een kwali van hem op Philip Island jaaaaaren geleden. Crashen, op reserve-fiets springen en in een of enkele ronden pole rijden.

Voor de rest vermakelijke race, redelijk drukke kopgroep, de rest van het veld niet heel veel in beeld gebracht. Gefeliciteerd aan Quartararo, Dovi prima met verstand gereden. Jammer dat Rossi 'm vroegtijdig heeft moeten parkeren.
Pagina: 1 ... 47 ... 77 Laatste