Yamaha MT-09
Tegen de tijd dat ie weer aan de kant wordt gezet wint ie zijn eerste race op de Honda 😎VFRRijder schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:54:
Ben heel erg benieuwd....weet niet of die Honda nou de beste motor voor Lorenzo is.
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:00:
[...]
Tegen de tijd dat ie weer aan de kant wordt gezet wint ie zijn eerste race op de Honda 😎
Edwards zij eens dat het op een superbike erg pijnlijk kan zijn, maar dat een GP-machine je vingers kan breken.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Atlas#22744
Vanaf 30:30. Kan geen betere beelden vinden helaas.
Atlas#22744
Ook niet op de Eurosport Player??Kasai schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:20:
Mooi balen dat Eurosport de kwalificatie niet uitzendt
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dan moet je betalen
Atlas#22744
Zal het dan toch de druk zijn die van zijn schouders af is gevallen?
[ Voor 15% gewijzigd door Panini op 16-06-2018 14:57 ]
Atlas#22744
Hier met interview:sig69 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:37:
YouTube: MotoGP 2018 Catalunya (Barcelona) FP4 - MotoGP 2018 Catalan GP Free ...
Vanaf 30:30. Kan geen betere beelden vinden helaas.
YouTube: Marc Marquez longest save of his career
There is no place like 127.0.0.1
Na de GP van Le Mans heb ik gelezen dat Lorenzo klaagde dat Ducati de geometrie van zijn brandstoftank niet aan wilde passen. Die aanpassing had Lorenzo nodig zodat hij meer contact met de motor heeft via zijn benen waardoor de armen wat rust kunnen krijgen.Panini schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:56:
Jammer om te zien dat Lorenzo eindelijk zijn draai begint te vinden op de Ducati nu er besloten is dat hij er in 2019 niet meer zal rijden. Ben wel benieuwd wat hij de rest van het seizoen nog kan doen, hoop dat hij wat goede resultaten laat zien. Hij was namelijk echt oppermachtig de vorige race en had de vorm die hij zovaak liet zijn bij Yamaha.
Zal het dan toch de druk zijn die van zijn schouders af is gevallen?
Deze aanpassing is in Mugello doorgevoerd en zie het resultaat.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
De eerste blauwe plekken mogen idd wel verschijnen...
[ Voor 27% gewijzigd door steveman op 17-06-2018 14:43 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Lag het aan mij of was de regie enigszins "ruk"? Veel wide & panning shots waardoor de aktie minder dichtbij was? Ook weinig lange onboard actie?
Even een momentje:

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Maar wat een knappe overwinning van Quartararo!
En die klapper van Oliveira, dat had héél erg lelijk kunnen eindigen. Stomme Corsi zeg.
Ook jammer dat Bo weer is gevallen, hopen dat hij de show kan stelen in Assen.
Dat idee over de regie had ik ook, ze presteerden het om de inhaalacties in de groep achter de top 3 vrijwel allemaal 'live' te missen omdat juist op die momenten iemand van de top 3 in beeld was waar toch niets gebeurde omdat daar al gaten van meerdere seconden tussen zaten. Verder weinig boeiende race in de MotoGP, hopen op wat meer spektakel in Assen.MAX3400 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:23:
Vond het een wat saaie race... Het was maar net of M of H het beste functioneerde en dat bewees zich wel na een ronde of 6. Paar schuivertjes maar niet mega-overdreven.
Lag het aan mij of was de regie enigszins "ruk"? Veel wide & panning shots waardoor de aktie minder dichtbij was? Ook weinig lange onboard actie?
Paar schuivertjes? 11 van de 26 hebben het einde niet gehaald. De regie was niet heel best inderdaad want daar kregen we weinig van door.MAX3400 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:23:
Vond het een wat saaie race... Het was maar net of M of H het beste functioneerde en dat bewees zich wel na een ronde of 6. Paar schuivertjes maar niet mega-overdreven.
Even een momentje:
[afbeelding]
Als we kijken naar de standings, ben ik benieuwd of we nog flinke verschuivingen gaan krijgen, ook al hebben we pas 7 races gehad.
Atlas#22744
Dat hangt er maar net van af of dit de norm wordt voor Jorge, of dat het na deze 2 weer even klaar is. Uitgaande van het 2015 seizoen zouden de overige races van dit jaar wel eens erg saai kunnen worden...Kasai schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:32:
Race was inderdaad niet heel spannend, Marquez koos denk ik eieren voor zijn geld na de valpartij van laatste weekend. Op zich prima ook, hij moest echt op de limiet rijden om de Ducati op het rechte stuk bij te houden. Wel bijzonder dat er zo'n grote tijd verschil zat tussen de eerste 4 en super jammer dat Dovi viel, anders was het wel stuk spannender geworden.
Als we kijken naar de standings, ben ik benieuwd of we nog flinke verschuivingen gaan krijgen, ook al hebben we pas 7 races gehad.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ja ben benieuwd, waren dan ook 2 goede circuits voor de Ducati.Bansheeben schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:37:
[...]
Dat hangt er maar net van af of dit de norm wordt voor Jorge, of dat het na deze 2 weer even klaar is. Uitgaande van het 2015 seizoen zouden de overige races van dit jaar wel eens erg saai kunnen worden...
Atlas#22744
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik zie het Lorenzo vrijwel zeker niet doen. Die heeft volgens mij echt een trauma overgehouden aan zijn highsider in 2013. Sindsdien heb ik hem daar geen enkel jaar meer goed zien presteren.mathelicious schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:09:
Komende race is natuurlijk de gelegenheid voor Rossi om te winnen, toch zou ik het Jorge wel gunnen. Vorig jaar was het tussen petrucci en rossi, met uiteindelijk 4 duc's in de top 10. Wellicht dat Lorenzo dit jaar wel een mooi resultaat boekt op Assen, het zou moeten kunnen als het weer stabiel is. *als Marquez nou eventjes wat punten laat liggen*
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Hij is daarna nog derde geworden in 2015, in 2016 in de regen presteerde hij slecht en vorig jaar... TjaBansheeben schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:54:
[...]
Ik zie het Lorenzo vrijwel zeker niet doen. Die heeft volgens mij echt een trauma overgehouden aan zijn highsider in 2013. Sindsdien heb ik hem daar geen enkel jaar meer goed zien presteren.
Ik zie het hem ook zeker niet snel doen, maar met dit momentum zou hij zomaar eens gekke dingen kunnen doen en dat vind ik schitterend om te zien.
Vorig jaar heb ik gejuicht voor Dovi, nu ga ik Lorenzo aanmoedigen
Mij lijkt de huidige Duc beter te sturen als degene waar Rossi op heeft gereden. Niet alleen Dovi en Lorenzo, maar ook Petrucci en Miller halen behoorlijke resultaten.Kasai schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:59:
Ik denk dat die Ducati gewoon lastig te besturen is, Rossi kreeg het er ook niet op voor elkaar.
Edit:
Lorenzo is het met me eens
[ Voor 20% gewijzigd door My-life op 19-06-2018 08:15 ]
In 2015 was hij nog veel meer op stoom. Won toen zo'n beetje alle droge races vanaf Jerez. Assen is gewoon niet zo z'n ding lijkt het.mathelicious schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:42:
[...]
Hij is daarna nog derde geworden in 2015, in 2016 in de regen presteerde hij slecht en vorig jaar... Tja
Ik zie het hem ook zeker niet snel doen, maar met dit momentum zou hij zomaar eens gekke dingen kunnen doen en dat vind ik schitterend om te zien.
Vorig jaar heb ik gejuicht voor Dovi, nu ga ik Lorenzo aanmoedigen
Ik sla een jaartje over, sta 2 dagen op Awakenings festivalchimera2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:24:
Zin in volgende weekNog Tweakers die naar het circuit gaan ?
Ligt eraan wanneer mijn vrouw bevalt. Als die kleine voor aanstaande dinsdag het levenslicht ziet, dan heb ik permissie om op zondag te gaan.chimera2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:24:
Zin in volgende weekNog Tweakers die naar het circuit gaan ?

Zou mijn eerste TT in meer dan 25 jaar zijn die ik over moet slaan.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
ik ga ook al 25 jaar denk ik. En vrouwlief was zwanger. gelukkig kwam hij eerderJoris748 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:19:
[...]
Ligt eraan wanneer mijn vrouw bevalt. Als die kleine voor aanstaande dinsdag het levenslicht ziet, dan heb ik permissie om op zondag te gaan.
Zou mijn eerste TT in meer dan 25 jaar zijn die ik over moet slaan.
Tijd voor een weekendje weg.. Uitje naar TT circuit Assen inplannenTylen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:26:
Mijn vrouw viert der verjaardag dan. Maar ik zet mooi de tv aan
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nope. Ik vind het kijken op/langs de baan niks aan. Alleen maar dronken boeren, files, rijen om iets te eten/drinken/pissen etc etc. Thuis zie ik het perfectHackus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:35:
[...]
Tijd voor een weekendje weg.. Uitje naar TT circuit Assen inplannen
Wanneer ben je er voor het laatst geweest?Tylen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:36:
[...]
Nope. Ik vind het kijken op/langs de baan niks aan. Alleen maar dronken boeren, files, rijen om iets te eten/drinken/pissen etc etc. Thuis zie ik het perfect
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik woon haast op die baan. Laatste keer was afgelopen vrijdag en zaterdag
Smartass, ik bedoel tijdens de TTTylen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Ik woon haast op die baan. Laatste keer was afgelopen vrijdag en zaterdag
Je zult me vast wel een keer voorbij gereden zijn ergens op die 4,545 km
4,555m. De 4,545m is snelle ruskenhoek en die mogen we helaas niet meer rijdenJoris748 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Smartass, ik bedoel tijdens de TT
Je zult me vast wel een keer voorbij gereden zijn ergens op die 4,545 km
TT is alweer een tijd geleden. 😋
Nu we met de auto zijn vertrekken we vrijdag avond zodat we zaterdag ook( met de motor ) naar de kwalificatie kunnen en een stuk frisser thuis komen zondag avond. Zeeland - Assen is toch een flink stuk na een zwaar (en vaak nat) weekend als je op de motor gaat.
[ Voor 21% gewijzigd door R0y. op 19-06-2018 21:27 ]
Ik ga vooral voor de gezelligheid en het feest, de race is bijzaak en inderdaad lang niet zo mooi te volgen als op tv.
Elke tweaker die zin heeft in een potje Grolsch is welkom op de camping
[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 19-06-2018 20:34 ]
Echt waar? Bespaar je de moeite en zoek een camping op loopafstand van het circuit.R0y. schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:11:
Ik zit dit jaar weer op stekkenwall. Ga dit jaar met de auto en de motor achterop een kar. Jaren ervoor altijd zaterdag richting een camping en zondag avond weer terug.
Nu we met de auto zijn vertrekken we vrijdag avond zodat we zaterdag ook( met de motor ) naar de kwalificatie kunnen en een stuk frisser thuis komen zondag avond. Zeeland - Assen is toch een flink stuk na een zwaar (en vaak nat) weekend als je op de motor gaat.
15 jaar geleden zaten we altijd aan de Europaweg, dat was een puinhoop

[ Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 19-06-2018 22:00 ]
Waaraan kunnen we je herkennen ?Grolsch schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:33:
Wij gaan elk jaar naar de camping Asser boys laatste jaren, donderdag heen en zondag na de race terug. Al kom ik dit jaar vrijdag na ivm drukte op het werk.
Ik ga vooral voor de gezelligheid en het feest, de race is bijzaak en inderdaad lang niet zo mooi te volgen als op tv.
Elke tweaker die zin heeft in een potje Grolsch is welkom op de camping
Tweakers vlag
Ik zit al jaren op de witterzomer.
Als je mensen grolsch ziet drinken voor een tent met motoren ernaast zijn wij hetchimera2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:20:
[...]
Waaraan kunnen we je herkennen ?
Tweakers vlag
Ik zit al jaren op de witterzomer.
Kwil je wil mijn 06 nr pm'en, dan kun je me een appje sturen als je in de buurt bent
gelukkig ben je dan niet de enige die grosch drinkt en motoren naast een tentGrolsch schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:24:
[...]
Als je mensen grolsch ziet drinken voor een tent met motoren ernaast zijn wij het
Kwil je wil mijn 06 nr pm'en, dan kun je me een appje sturen als je in de buurt bent
Waar ligt die camping?
Wij zitten (gratis) op een camping zo'n 60km vanaf Assen. Waarom? Iemand uit het groepje zijn oom heeft een mini camping waar om de één of andere reden nooit iemand staat. En wij mogen daar tijdens de TT gratis staan. Daar bovenop mogen wij ook nog eens alle faciliteiten in het huis gebruiken.Joris748 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:59:
[...]
Echt waar? Bespaar je de moeite en zoek een camping op loopafstand van het circuit.
15 jaar geleden zaten we altijd aan de Europaweg, dat was een puinhoop. Nu zitten we alweer jaren op Oostra. Is dichtbij en met de bus ben je ook zo in het centrum. Zo’n ‘s Nachts op het station wel in de juiste bus terug stappen
En om eerlijk te zijn... Ik vind het ritje naar het circuit best wel leuk

het rijden/lopen is altijd het mooist :-)R0y. schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:40:
[...]
Wij zitten (gratis) op een camping zo'n 60km vanaf Assen. Waarom? Iemand uit het groepje zijn oom heeft een mini camping waar om de één of andere reden nooit iemand staat. En wij mogen daar tijdens de TT gratis staan. Daar bovenop mogen wij ook nog eens alle faciliteiten in het huis gebruiken.
En om eerlijk te zijn... Ik vind het ritje naar het circuit best wel leuk
Net zoals van de witterzomer naar het ciruit lopen.
p6 Mel nu
1e race Laguna Seca
Rea
Davies
Lowes
Laverti
Melandri
Fores
Sykes
vd Mark
[ Voor 55% gewijzigd door Hackus op 23-06-2018 23:37 ]
Haha @Zarco:
Hopelijk wordt komend weekend het kampioenschap weer lekker door elkaar geschud.Ik heb al zo lang niet meer op het podium gestaan dat ik maar gestopt ben met mezelf scheren.

De helft van onze groep staat er al en heeft alvast mijn tent opgezet.
Ik had met de motor heen willen gaan, nu blijkt dat ik een lek luchtbed heb, nu kan ik alsnog met de auto

Even snel naar de action. Luchtbedje kost daar 7 euro. En het pompje 5 euro. Die zijn klein en kunnen gewoon mee op de motor. Je wilt er toch niet heen in de auto?Grolsch schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:54:
Vandaag werken tot 13:00 en dan lekker naar de camping, Ik heb er zin in!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
De helft van onze groep staat er al en heeft alvast mijn tent opgezet.
Ik had met de motor heen willen gaan, nu blijkt dat ik een lek luchtbed heb, nu kan ik alsnog met de auto
Mwah, het is voor mij een vreselijk saai stuk om te rijden en maar 80km waarvan ik 70km constant met 1 oog op de teller moet rijden.Tylen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:22:
[...]
Even snel naar de action. Luchtbedje kost daar 7 euro. En het pompje 5 euro. Die zijn klein en kunnen gewoon mee op de motor. Je wilt er toch niet heen in de auto?
Ben ook al eens aangehouden bij Beilen vanwege teveel lawaai in de motor, en het is ook nog eens knetterheet wat in de file ook niet echt aangenaam is zondag terug. Dus ik ga lekker denk ik mooi met de auto, en ga volgend weekend wel weer ff in Duitsland knallen met de Réén
Volgend weekend lijkt het net zo warm te wordenGrolsch schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:24:
[...]
Mwah, het is voor mij een vreselijk saai stuk om te rijden en maar 80km waarvan ik 70km constant met 1 oog op de teller moet rijden.
Ben ook al eens aangehouden bij Beilen vanwege teveel lawaai in de motor, en het is ook nog eens knetterheet wat in de file ook niet echt aangenaam is zondag terug. Dus ik ga lekker denk ik mooi met de auto, en ga volgend weekend wel weer ff in Duitsland knallen met de Réén
Anyhow, veel plezier de komende dagen, ook voor de andere Tweakers op locatie!
Als ik rij heb ik geen last van de warmte, maar terug van Assen na de race is filerijden, en dat is niet leuk met +- 30 graden.alesandro_46 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:28:
[...]
Volgend weekend lijkt het net zo warm te worden(ben nu plannen aan het maken voor een weekendje zuid Eifel dat weekend, vandaar dat ik het in de gaten houd).
Anyhow, veel plezier de komende dagen, ook voor de andere Tweakers op locatie!
P.S. voor de Tweakers die zin hebben in een LPG (Lekker Potje Grolsch) we staan op de Asserboys (naast Stekkenwal) tegen de slootkant, en zijn te herkennen aan onderstaande koelwagen

Woensdagavond alvast gecontroleerd of de koelwagen zijn werk wel goed deed, en dat is allemaal gelukt
[ Voor 25% gewijzigd door Joris748 op 29-06-2018 11:57 ]
2 jaar geleden is mijn dochter geboren op 1 juni, en eind juni assen. Normaal was ik ook niet het hele weekend gegaan, maar m'n maat ging trouwen en had z'n vrijgezellenfeest OP Assen. Tsjah, toen kon zelfs mijn vrouw me niet meer ompratenJoris748 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:57:
Afgelopen dinsdag is onze dochter geboren. Dit jaar alleen permissie voor de zondag 😎 We zitten net als vorige jaren op de Strubbentribune (vak BS).
Ik kijk ook thuis, komt mij dit keer betre uit. Maar de horror file verhalen van vorig jaar zijn ook niet bestTylen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:36:
[...]
Nope. Ik vind het kijken op/langs de baan niks aan. Alleen maar dronken boeren, files, rijen om iets te eten/drinken/pissen etc etc. Thuis zie ik het perfect

Asus Zenbook i7 256gb
Mijn laatste post voor vandaag, conclusie het is weer veel te gezellig
Ja, was gaaf. Met nog 2 minuten te gaan had Iannone pole en was Lorenzo tweede. Werden uiteindelijk 9e en 10e. Rossi weer op de eerste rij!TheBrut3 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:52:
Wat een spannende Q zeg! Gewoon iedereen achter elkaar tijden rammen in die laatste ronde.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Maar wat een race, is een van de spannendste van de afgelopen jaren.
Ik vond het overigens wel heel apart dat Rossi op Lorenzo knalde en dat er ook niet echt iets mee is gebeurd, afijn, ze bleven gelukkig allebei overeind, dus wat dat betreft prima.
[ Voor 1% gewijzigd door Kasai op 02-07-2018 09:31 . Reden: Verkeerde benaming :+ ]
Atlas#22744
????Kasai schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:56:
Holy shit wat een race! Ik keek vanuit de Yamaha pitbox tegenover de Geert Timmer tribune en damn wat was het spannend, ongelovelijk.
Ik vond het overigens wel heel apart dat Rossi op Lorenzo knalde en dat er ook niet echt iets mee is gebeurd, afijn, ze bleven gelukkig allebei overeind, dus wat dat betreft prima.
Keek je vanuit de Yamaha Pitbox???
En sinds wanneer zitten de pitboxen tegenover de GT Tribune?
Geen idee hoe dat heet, de yamaha paddock? De yamaha lounge? Volgens mij weet je wel wat ik bedoelTylen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:59:
[...]
????
Keek je vanuit de Yamaha Pitbox???
En sinds wanneer zitten de pitboxen tegenover de GT Tribune?
Atlas#22744
Kasai schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:09:
[...]
Geen idee hoe dat heet, de yamaha paddock? De yamaha lounge? Volgens mij weet je wel wat ik bedoel

VIP Room (https://www.ttcircuit.com/business/vip-room/)
Thanks, ik pas het aan
Was jij ook bij de TT? Wat vond je van de race?
Atlas#22744
Nope. Thuis zie ik het veel beter. (en mijn vrouw vierde haar verjaardag dus mocht sowieso niet weg.)Kasai schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:31:
[...]
Thanks, ik pas het aan
Was jij ook bij de TT? Wat vond je van de race?
Ik vond de race geweldig. Jammer dat Lorenzo zo traag do Meeuwenmeer ging en dus Rossi er tegenaan reed. Ach ze bleven zitten maar wel heel apart. De ronde erna geloof ik weer bijna.
Maar de race voor de rest was gaaf, mooi kopgroepje met veel afwisseling. Alhoewel ik weer het idee had dat Marquez gewoon een beetje aan het toeren/afwachten was
Goede tactiek, om die softe achterband wat te sparen.Tylen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:35:
[...]
Maar de race voor de rest was gaaf, mooi kopgroepje met veel afwisseling. Alhoewel ik weer het idee had dat Marquez gewoon een beetje aan het toeren/afwachten was
Asus Zenbook i7 256gb
Precies. Laatste tikje gegeven aan Vinales. Daarna op Veenslang twee man inhalen. En de laatste 5 rondjes aan kop een beetje uitlopen en winnen.Ghostrider schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:56:
[...]
Goede tactiek, om die softe achterband wat te sparen.
Wat een stunt zou het geweest zijn als Lorenzo de derde op rij kon pakken. Helaas ging dat niet door. MM die op Assen van pole de overwinning pakt is zeer netjes.
Maar wat een heerlijke gevechten voordat het zover was.
En wat is dat met Rins, zo rijdt ie een paar races geen deuk in pakje boter en nu vecht hi zich naar een keurige tweede plek.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Je had wel even mogen zeggen dat je er ook wasGrolsch schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:57:
[...]
2 jaar geleden is mijn dochter geboren op 1 juni, en eind juni assen. Normaal was ik ook niet het hele weekend gegaan, maar m'n maat ging trouwen en had z'n vrijgezellenfeest OP Assen. Tsjah, toen kon zelfs mijn vrouw me niet meer ompraten![]()
Wat een geniale race zeg.. enorm genoten
Terug met de motor was wel echt DRAMA... 45 minuten stapvoets rijden en stil staan.. Vond m'n luchtgekoelde BMW niet zo heel fijn..
[ Voor 19% gewijzigd door Daannn1987 op 02-07-2018 11:18 ]
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Jammer van de tijdsstraf die Bo uiteindelijk nog heeft gehad..
Hele weekend super weer gehad
heerlijk genoten vanaf de GT
Mooie qualificatie
nog mooiere race. Race of the season
nog maar is terug kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door chimera2 op 03-07-2018 12:22 ]
Ja, het wordt er niet leuker op met die tracklimits. Wat is er mis met gras buiten de witte lijnen? Ga je erover, danis het uithuilen en opnieuw beginnen.R0y. schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:11:
Wat een race! Ik zat op stekkewal en heb echt genoten. Zo veel geluk gehad met het weer ook.
Jammer van de tijdsstraf die Bo uiteindelijk nog heeft gehad..
Was al het hele weekend duidelijk dat het niet Lorenzo's race zou worden. Iedereen zat min of meer achter 'm vast omdat die Ducati zo hard loopt op het rechte stuk en omdat ze allemaal banden aan het sparen waren. Er werden zo'n beetje alleen maar 1:35'ers gereden terwijl iedereen van de top 7, exclusief Jorge, in de trainingen consequent 1:34'ers had laten zien qua race simulaties. Wel geniaal hoe ie 'm de eerste ronde zo naar de 1e plek rijdt alsof de rest stil staat.DeTjuk schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:10:
Beetje met een roze bril, maar wat mij betreft de mooiste race van het seizoen. Tot nu toe
Wat een stunt zou het geweest zijn als Lorenzo de derde op rij kon pakken. Helaas ging dat niet door. MM die op Assen van pole de overwinning pakt is zeer netjes.
Maar wat een heerlijke gevechten voordat het zover was.
En wat is dat met Rins, zo rijdt ie een paar races geen deuk in pakje boter en nu vecht hi zich naar een keurige tweede plek.
Maar fantastische race ook verder inderdaad. Man man, de ~50 minuten vlogen voorbij!
[ Voor 4% gewijzigd door Bansheeben op 03-07-2018 16:04 ]
Dat een rijder op de vingers wordt getikt als ie er voordeel uit haalt, daar is niets mis mee. Op het Assen circuit is de afstand vanaf de Geert Timmer bocht tot aan de finishlijn echter zo kort dat je onvoldoende van het gas kunt gaan om het als rijder zelf nog enigszins te kunnen compenseren. Er was al aardig wat discussie over dat dit niet juist was op Assen.Joris748 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:05:
[...]
Ja, het wordt er niet leuker op met die tracklimits. Wat is er mis met gras buiten de witte lijnen? Ga je erover, danis het uithuilen en opnieuw beginnen.
Testing, one, two ...
Ben het met je eens dat een rijder op de vingers getikt moet worden, maar ik vind die track limits een bureacratische straf. Als er alleen gras buiten de witte lijn ligt, is er weinig voordeel te behalen. En is er ook geen discussie als iemand buiten de baan komt.hardware-lover schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:24:
[...]
Dat een rijder op de vingers wordt getikt als ie er voordeel uit haalt, daar is niets mis mee. Op het Assen circuit is de afstand vanaf de Geert Timmer bocht tot aan de finishlijn echter zo kort dat je onvoldoende van het gas kunt gaan om het als rijder zelf nog enigszins te kunnen compenseren. Er was al aardig wat discussie over dat dit niet juist was op Assen.
Echter is gras direct buiten de lijnen dan weer een stuk onveiliger...Joris748 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:03:
[...]
Ben het met je eens dat een rijder op de vingers getikt moet worden, maar ik vind die track limits een bureacratische straf. Als er alleen gras buiten de witte lijn ligt, is er weinig voordeel te behalen. En is er ook geen discussie als iemand buiten de baan komt.
Als een leeuw gevochten voor uiteindelijk die tweede plaats. Denk dat hij Melandri ook moet bedanken, want die ging in het begin van de race ook flink het gevecht aan met Rea, anders was het denk ik minder spannend geworden. Beide races heeft hij in mijn optiek echt foutloos gereden. Nu hopen dat hij aan het einde van de maand opnieuw de 8 uur van Suzuka gaat winnen.sig69 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:07:
Wat een mooie 2e race van vdm. Jammer dat rea 'm pakte maar dat is wel de ultieme wsb eindbaas natuurlijk.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Benieuwd wat hij gaat doen, maar denk dat het beste is om op de Yamaha te blijven volgend jaar en dan hopen dat je het jaar daarna naar de MotoGP zou kunnen.....maar misschien blijft VDM wel een echte Superbike man net als Rea.
VDM Gaat plekkie van Rossi overnemenVFRRijder schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:29:
VDM is dit seizoen inderdaad echt goed bezig...daar waar ik Bo in de Moto2 toch wel vind tegenvallen. Dus op dit moment is VDM toch wel Nederlands hoop in bange dagen.
Benieuwd wat hij gaat doen, maar denk dat het beste is om op de Yamaha te blijven volgend jaar en dan hopen dat je het jaar daarna naar de MotoGP zou kunnen.....maar misschien blijft VDM wel een echte Superbike man net als Rea.