I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar zet die Espargaro eens héél snel op een fabrieksfiets! Wát een held. Gewoon 5e tijd rijden op een CRT machine. Ok, zonder Pedrosa en Lorenzo, maar dan was de 7e tijd ook netjes geweest!
Het zijn allemaal vlieggewichtjesKen. schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:52:
Nou nee, niet letterlijk natuurlijkZou er wel apart uitzien..
Inderdaad heel netjes.Maar zet die Espargaro eens héél snel op een fabrieksfiets! Wát een held. Gewoon 5e tijd rijden op een CRT machine. Ok, zonder Pedrosa en Lorenzo, maar dan was de 7e tijd ook netjes geweest!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
http://www.motogp.com/en/...nfit+for+sachsenring+race
Ben in ieder geval wel erg benieuwd naar de race, hoewel ik ook daar vrees voor aardig wat crashes. Las dat in de FP vanmorgen Hayden ook al weer gecrashed was.
Lorenzo is succesvol geopereerd en laat Laguna Seca ook aan zich voorbij gaan. Slimme zet lijkt me..

[ Voor 5% gewijzigd door Ken. op 14-07-2013 11:32 ]
Ik denk dat het hier een echt bandenprobleem (niet materieel, maar coureur) is; het gebeurt allemaal in rechterbochten. Pedrosa ging echt niet heel hard zo te zien, maar had er denk ik niet op gerekend dat de band nog zo koud zou zijn.Ken. schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:31:
Ligt het aan mijn perceptie, of gaan ze er de laatste tijd veel vaker (en harder) af dan normaal?
Wel bizar dat de Ducati's een abbonnement op het moment lijken te hebben (en nog CRTś voor zich moeten dulden), maar ik ben heel benieuwd naar de race.

Haha wát een start van Aleix!
Kom maar op met dat podium
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik had het idee dat Rossi wel erg voorzichtig deed, die had (zeker na dat ene moment) niet veel vertrouwen in zijn banden denk ik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hij zit er ook al een tijdje. Tijd voor wat nieuws.Ken. schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:44:
Pfff, Hayden krijgt bij Ducati geen contract voor volgend seizoen
Crutchlow zal wel die kant op gaan.
Dan kan Pol Espargaró op de Tech 3 Yamaha gaan zitten.
Who cares?Tristan schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:23:
Waar gaat Hayden heen?
Ik vraag me af of hij volgend jaar nog wel MotoGP rijdt.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wie wil er überhaupt nog daarheen? Of je moet heel veel waarde aan 'fabrieks-' hechten, voorlopig is hij een stuk beter af dan Dovi.
Cal is er één van. (Niet vergeten dat die gozer in 2010 nog het WSS championship op z'n naam schreef en daarna direct doorgegaan is naar het MotoGP gebeuren én daar gewoon SU-PER rondjes draait de afgelopen 2 jaar).
Hij wilde zelf vorig jaar al weg bij Tech 3 om naar een fabrieksteam te verkassen, en heeft toen, bij gebrek aan andere zitjes, voor maar één jaar bijgetekend.
Nu heeft Yamaha voor 2014 ondertussen al contracten met Lorenzo, Rossi (de fabrieksrijders), Smith en Pol Espargaró (normaliter de Tech 3 coureurs).
Cal valt dus gewoon buiten de boot, en aangezien ze bij Honda ook wel redelijk in de coureurs zitten, zal hij voor fabrieksmateriaal wel naar Ducati moeten.

Ok, hij heeft sinds 2006 vrij weinig potten meer weten te breken, maar ik heb het altijd al een goeie gast gevonden die ik toch zeker meer succes gun dan hij sinds zijn WK heeft gehad. Heb toen die MTV(?) documentaire gezien over hem en dan ga je zo'n rijder toch anders zien.
Vrees inderdaad dat dit weleens zijn laatste MotoGP-seizoen zou kunnen zijn

Begin al steeds meer WSBK rijders te kennen op deze manier..
Ik! Het MotoGP veld is al zo mager..Zamorano schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:12:
[...]
Who cares?
Ik vraag me af of hij volgend jaar nog wel MotoGP rijdt.
Hij blijft hard werken ondanks dat hij al jaren weet dat ze niet kunnen winnen. Hij blijft op de limiet en past zijn rijstijl meer en meer aan op de Duc.
Ik zou hem weleens op de Honda/Yamaha willen zien. Misschien een seizoentje ruilen met Crutchlow?
Misschien dat Cal zijn rijstijl wel goed bij de Duc past. Hij gooit en smijt aardig met de M1 welke dat juist minder nodig lijkt te hebben.
The first corner is sixth gear....

Of gewoon direct linken zoals Dorna 't wil: YouTube: Laguna Seca - A unique challenge
[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 17-07-2013 22:16 ]
En... Lorenzo rijdt mogelijk toch in Laguna Seca
Ben in ieder geval zeer benieuwd naar de race, hoop dat het weer een mooie wordt.
Maar goed, zo dicht bij een gave race als L'Seca niet gaan silly season-en natuurlijk
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Fok zegu_nix_we_all schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:30:
Ik hoor net op eurosport dat in de Supersport series Andrea Antonelli na een crash overleden is. RIP. Overige wedstrijden afgelast.

Zoals ik het kan zien wordt er vol over hem heen gereden. Erg triest.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xIJGAlF8lTI]
[ Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 21-07-2013 13:56 ]
Ai, je ziet ook echt vrijwel niets door die sprayDacuuu schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:43:
[...]
Fok zeg
Zoals ik het kan zien wordt er vol over hem heen gereden. Erg triest.
[video]

Wel goed van de organisatie dat ze ook de tweede superbike race hebben afgelast naast deze supersport race. Zelfs als het droger zou zijn geworden, is de sfeer al zover verpest door dit dat het niet leuk meer is om naar te kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Steffie op 21-07-2013 17:12 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Aparte race wel.. Marquez die in het begin totaal niet mee leek te kunnen komen die uiteindelijk met gemak wint. Pedrosa en Lorenzo die niet eens in de buurt van de kop rijden (blessures, I know, maar het blijft toch raar om te zien.) en een gezonde Crutchlow die ze niet eens voorbij komt
Mochten ze wel, maar deden ze uit respect niet ivm AntonelliKen. schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:56:
Iemand enig idee waarom ze bij de podiumceremonie bij Laguna Seca niet mochten spuiten met de champagne
Mooi gebaar idd.Dosed schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:00:
Mochten ze wel, maar deden ze uit respect niet ivm Antonelli
Ik word met de dag meer fan van Marquez en ik was al fan van hem.
Met name de actie in de corkscrew op Rossi, soort van koekje van eigen deeg! Respect!
Nu ze in de kop wat dichter bij elkaar liggen is weer leuk om te volgen.
I am the great Cornholio!
Dat hoor ik wel meer, maar afgezien van dat het dezelfde bocht is; hoezo dat? Als het nu Stoner was snap ik dat, maar verder?MetaFrame schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:04:
[...]
Met name de actie in de corkscrew op Rossi, soort van koekje van eigen deeg! Respect!
Hij had wel mazzel dat er tegenwoordig asfalt ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 23-07-2013 08:25 ]
Te vroeg gestopt en dan gaat het weer kriebelen. Welkome aanvulling voor het startveld mocht hij echt weer terugkeren
Ik denk niet dat Stoner zo snel zal terugkeren in de MotoGP.pjlgt schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:55:
Stoner gaat weer MotoGP testen
Te vroeg gestopt en dan gaat het weer kriebelen. Welkome aanvulling voor het startveld mocht hij echt weer terugkeren
Zoals hij zelf al heel vaak heeft aangegeven: het motorracen mist hij, al het gedoe eromheen (PR, reizen) absoluut niet.
Zelf in die V8 series waarin hij nu raced heeft hij al aangegeven dat het toch teveel tijd kost met alles om het racen heen.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Moet die echt worden uitgelegd?Roamor schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:22:
[...]
Dat hoor ik wel meer, maar afgezien van dat het dezelfde bocht is; hoezo dat? Als het nu Stoner was snap ik dat, maar verder?
Degene die het een ander "aan deed" (Rossi op Stoner) wordt het nu zelf aangedaan. Meer "koekje van eigen deeg" wordt het niet zou ik zeggen. Rossi zelf zei het ook al.
Ik zeg, Illegal pass en Marquez had de plek weer terug moeten geven aan Rossi!Roamor schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:22:
[...]
Hij had wel mazzel dat er tegenwoordig asfalt ligt.
[afbeelding]
Rossi kwam zelf ook met beide banden buiten de curbs.Tristan schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:53:
[...]
Ik zeg, Illegal pass en Marquez had de plek weer terug moeten geven aan Rossi!
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Nee, ook Rossi zat met beide wielen eroverheenYonni schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:32:
Gaat ook moeilijk op een motor, maar een wiel op de curbs en de ander op het asfalt![]()
.

EDit. Ik had je verkeerd begrepen. Maar toch zie je ze ook wel eens driften met alleen het voorwiel net op de curbs en het achterwiel op de baan.
[ Voor 17% gewijzigd door u_nix_we_all op 23-07-2013 14:07 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Marquez deed het anders nog tijdens de vorige ronde. Was nog een heel dik slomo-shot vanYonni schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:32:
Gaat ook moeilijk op een motor, maar een wiel op de curbs en de ander op het asfalt![]()
.
Driften FTW.
Rossi zat in 2008 daarentegen aan de binnenkant van Stoner en kon door zijn gedwongen vroege apex het tweede deel van de corkscrew net niet halen --> http://www.youtube.com/watch?v=JY9mrKR5SkA @ 1:05. Marquez sloeg de halve bocht gewoon over terwijl Rossi 'm toch nog probeerde te houden, en dat terwijl het bij Rossi meer als een ongelukkige samenloop aandeed, dan bij Marquez.
For the record: Ik ben fan van Vale en Marc

[ Voor 1% gewijzigd door steveman op 23-07-2013 16:39 . Reden: rrrrrrrrrrr ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Marquez is er al voorbij, maar Rossi is een extreem late remmer. Niks mis mee. Maar als marquez aan de buitenkant zit. En rossi remt de motor gewoon naar buiten. Waar Marquez al lang zit. Tja. Dan moet je ergens heen toch.
Klopt dus precies.Zamorano schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:07:
[...]
Hij zit er ook al een tijdje. Tijd voor wat nieuws.
Crutchlow zal wel die kant op gaan.
Dan kan Pol Espargaró op de Tech 3 Yamaha gaan zitten.
Idd, gewoon laten racen. Anders krijgen we elke keer van die achterlijke straffen zoals we inmiddels helaas bij de formule1 hebbenVerwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:19:
Was de mooiste inhaal actie van het jaar!
gewoon weg brilliant en niets "illegaals" aan

Ik hoop voor Crutchlow dat hij zijn rijstijl kan aanpassen aan de Duc óf dat de Duc bij hem past.Roamor schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:07:
Zal mij benieuwen. Volgens mij moet je rijstijl echt bij de Ducati passen om er succesvol mee te zijn. Wellicht dus ook voor Crutchlow. We zullen het zien.
Ik persoonlijk zie het nog zo 123 niet gebeuren....
Ben ook erg benieuwd naar de suzuki

Rossi is niet vooruit te branden dit weekend.

Werd het toch nog leuk aan het eind
En Marquez, damn wat een talent is dat toch zeg!
[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 19-08-2013 09:54 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Will_M op 25-08-2013 12:36 ]

Gaat wel proberen te racen. En Crutchlow's val is ook al zijn derde dit weekend. Raar kampioenschap zo.MotoGP title leader Marc Marquez has suffered a left shoulder injury after falling in morning warm-up at Silverstone.
The rookie Repsol Honda star had just moved to the top of the timesheets, at the midway point of the 20 minutes, when he fell moments after Cal Crutchlow - both under braking for the Vale chicane.
Marquez's bike slammed into Crutchlow's stricken M1, with the Englishman and marshals sprinting clear just in time.
Marquez fortunately missed the Yamaha as he slid to a halt in the gravel, but the 20-year-old was clearly in pain and has been taken to the Medical Centre with a 'suspected dislocation of the left shoulder'.
Pedrosa is nu echt naar het tweede plan verdreven, Rossi komt er helemaal niet meer aan te pas.
Het enige wat ik te zeggen heb over de race:Roamor schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:57:
Einde was zeker gaaf, echt niet normaal hoe dwars Marquez kan gaan.
Lorenzo probeerde niet eens te verdedigen leek het wel. Hopelijk maakt Pedrosa het goed, jammer dat hij van die typische fouten blijft maken.gambieter schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:48:
Auw voor Pedrosa, hopen dat hij OK is. Maar Marquez is onaantastbaar, verliest een paar seconden bij dat incident en wint toch nog. Lorenzo zal wel wanhopig worden...
Ik kon Lorenzo niet helemaal goed verstaan, maar gaf hij aan dat hij wel moest om brandstof te sparen? De BBC verslaggevers dachten dat het tactisch was, maar dat Marquez gewoon te snel was daarna.Roamor schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:50:
Lorenzo probeerde niet eens te verdedigen leek het wel. Hopelijk maakt Pedrosa het goed, jammer dat hij van die typische fouten blijft maken.
Dat is wel enorm lullig dan. Als je op de TC vertrouwd en die is er ineens niet meer....The rookie tried to avoid Pedrosa, but made light contact - snapping a cable and disabling Pedrosa's traction control, causing Pedrosa to highside on the exit of the turn.
Ergens ook wel een beetje triest dat er rijders zijn die daar zo afhankelijk van zijn. Pedrosa kreeg een paar meter voor z'n highsider ook al een waarschuwing dat hij te vroeg/te veel op het gas ging.Roamor schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:07:
Ik neem mijn woorden terug:
Dat is wel enorm lullig dan. Als je op de TC vertrouwd en die is er ineens niet meer....
In British Superbikes hebben ze sinds 2010 TC verboden (en launch control en anti-wheelie control). Die gaan nauwelijks langzamer dan MotoGP. Vorige week reed Lowes op Assen in de kwalificatie de 10e tijd als hij mee had gedaan aan de kwalificatie voor de MotoGP eerder dit jaar.
Ik zie liever de rijders het verschil maken dan de machines of in dit geval software-ontwikkelaars.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Zover ik het kon volgen hebben ze op het laatst nog z'n fiets afgesteld in de warmup, waarbij het insturen beter ging maar hij niet lekker aanvoelde met remmen, waardoor hij dus langzamer was.gambieter schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:55:
[...]
Ik kon Lorenzo niet helemaal goed verstaan, maar gaf hij aan dat hij wel moest om brandstof te sparen? De BBC verslaggevers dachten dat het tactisch was, maar dat Marquez gewoon te snel was daarna.
Ik verstond "when marc recovered, I just relaxed to save a little bit of energy".
Denk dat het niks met brandstof te maken had verder.
Ik snap ook niet goed waarom de elite klasse hiermee blijft rijden. Racen wordt er niet spannender op, en het type rijder dat vooraan rijdt is wellicht ook anders? Marquez is een natuurtalent, maar de FIM zou zich toch achter de oren moeten krabben hoe een rookie zo snel 'snel' is.Steffie schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:48:
[...]
Ergens ook wel een beetje triest dat er rijders zijn die daar zo afhankelijk van zijn. Pedrosa kreeg een paar meter voor z'n highsider ook al een waarschuwing dat hij te vroeg/te veel op het gas ging.
Ik zie liever de rijders het verschil maken dan de machines of in dit geval software-ontwikkelaars.
En als je de CRT er wel mee laat rijden, komen die wellicht dichter in de buurt.
Op http://www.motogp.com/en/...+and+Marquez+made+contact staat het volgende,gambieter schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:28:
Ik zie nu overal staan "Race direction later confirmed the crash is under investigation". Kan dat betekenen dat er sancties voor Marquez kunnen komen?
Misschien komt er inderdaad nog een staartje?Race Direction has requested a technical report from Repsol Honda Team in order to assess the connection between the aforementioned cable being cut and the failure of Dani Pedrosa’s traction control.
http://www.motogp.com/en/...for+Phillip+Island+returnOne year after retiring from MotoGP™, Australian hero Casey Stoner will return to the Phillip Island Grand Prix Circuit to join fellow Aussie World Champions Wayne Gardner and Mick Doohan for a lap of honour at the 2013 Tissot Australian Motorcycle Grand Prix.
Ben benieuwt of hij zich een beetje kan inhouden voor een ere rondje

[ Voor 39% gewijzigd door My-life op 01-10-2013 18:21 ]
"Everything remains open, ranging from sanction to no sanction"
Ik vermoed dat het met een waarschuwing wordt afgedaan. Er is overduidelijk geen opzet in het spel en welke sanctie dan ook, het gaat Pedrosa niet helpen.
1 punt aftrek is toch een erg matige straf als men van mening is dat je iets hebt fout gedaan?Straf Marquez voor inhaalactie
SEPANG -
De Spaanse motorcoureur Marc Marquez is bestraft voor zijn inhaalactie vorige week bij de Grote Prijs van Aragon. De 20-jarige leider in de tussenstand van de MotoGP kwam tijdens de race in aanraking met zijn landgenoot Dani Pedrosa, die daarna onderuit ging. Marquez krijgt 1 punt in aftrek en zijn team Honda verliest alle 25 punten voor de stand van de constructeurs.
Na de race in Silverstone kreeg Marquez ook al 2 punten in mindering. Met zijn ruime voorsprong in de tussenstand op Jorge Lorenzo (39 punten) kan hij de punten wel missen.
Nog meer strafpunten kan echter wel gevolgen hebben voor Marquez. Volgens de nieuwe regels moet een rijder na zijn 4e strafpunt de volgende wedstrijd vanaf de laatste plaats starten. Bij 10 strafpunten moet een rijder een race aan de kant blijven.
25 punten aftrek voor Honda in het constructeurs klassement vind ik belachelijk.
Marquez heeft nu 3 strafpunten (2 door z'n crash in Silverstone waarbij die Crutchlow + marshalls omver kegelde bijna). Deze strafpunt die die nu heeft gekregen doet Marquez niets, bij 4 strafpunten word er pas gestraft.
4 strafpunten: Achteraan de grid starten
7 strafpunten: Vanuit de pits starten
10 strafpunten: Uitgesloten voor de eerstvolgende race.
De race directie heeft 25 punten (die ze door de winst van Marquez op Aragon hadden gekregen) van Honda afgenomen. Maar ze krijgen er weer 13 punten bij doordat Bautista opschuift naar de 4e plek en dus uiteindelijk maar 12 punten verliezen in werkelijkheid.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat dit een stomme beslissing is van de racedirectie.
Honda heeft trouwens nu wel extra bescherming op de sensor aangebracht dmv een carbon plaatje:

Ander nieuws is dat Gigi Dall'Igna (de man met de sik bij Aprila WSBK) het overneemt van Gobmeier als General Manager bij Ducati Corse. Ben benieuwd wat die er van gaat maken, hopelijk kan die Ducati uit de sleur helpen.
Lorenzo added a touch of irony to proceedings with his view on Marquez’s penalty point: “The Jerez action was a great show, and Silverstone, and Laguna when he passed Valentino outside of the track was a great show, so I think they should encourage that type of action to make an example to the young riders…I think they are wrong (about the one penalty point). They have too many penalties. They should have given him one more point in the championship!”
[ Voor 0% gewijzigd door Tristan op 10-10-2013 23:23 . Reden: lelijke typo ]