MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 16 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
"De recentelijke gebeurtenissen omtrent het MotoGP-kampioenschap hebben een verwoestend effect gehad op onze competities en hebben de sfeer rondom de sport vergiftigd. We zijn afgestapt van de traditie van trots in de sport, wat onderdeel is van het motorracen. Iedereen heeft het recht om zijn eigen ideeën ter sprake te brengen. Maar woorden en acties hebben altijd gevolgen. Iedereen moet zijn of haar eigen verantwoordelijkheid nemen voor die gevolgen. Allereerst moeten de coureurs zich hier bewust van zijn. Elk van hen heeft duizenden fans, die naar ze luisteren op en naast de baan. Om die reden moeten zij, en dat geldt niet alleen voor dit kampioenschap, altijd het goede voorbeeld geven over wat onze sport wil uitdragen. Deze verantwoordelijkheid wordt ook gedeeld door de mensen die hun entourage vormen, zoals de teams en sponsoren. Ongeacht de juiste of onjuiste dingen in de zaak; als sommige mensen onnodig stennis gaan schoppen, dan doen ze de sport onrecht aan. Dat gaat ten koste van de hele gemeenschap en al de goede dingen die het iedereen biedt. Coureurs, teams, fabrikanten en sponsoren moeten niet alleen de regels respecteren, maar moeten ook altijd de beslissingen van de stewards accepteren. Wat die ook moge zijn. Anders wordt het een anarchie en ondermijnen ze de ontwikkelingen van de sport. Namens de FIM en iedereen die hun best doet om dit kampioenschap een leuke einde te geven, hoop ik dat het gevecht tussen de coureurs in de laatste ronde in Valencia op de baan wordt uitgevochten en dat het op een eerlijke manier gaat."

http://www.gpupdate.net/n...-hebben-sport-vergiftigd/

Little bit to late...

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 30-10-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Tristan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:34:
"De recentelijke gebeurtenissen omtrent het MotoGP-kampioenschap hebben een verwoestend effect gehad op onze competities en hebben de sfeer rondom de sport vergiftigd. We zijn afgestapt van de traditie van trots in de sport, wat onderdeel is van het motorracen. Iedereen heeft het recht om zijn eigen ideeën ter sprake te brengen. Maar woorden en acties hebben altijd gevolgen. Iedereen moet zijn of haar eigen verantwoordelijkheid nemen voor die gevolgen. Allereerst moeten de coureurs zich hier bewust van zijn. Elk van hen heeft duizenden fans, die naar ze luisteren op en naast de baan. Om die reden moeten zij, en dat geldt niet alleen voor dit kampioenschap, altijd het goede voorbeeld geven over wat onze sport wil uitdragen. Deze verantwoordelijkheid wordt ook gedeeld door de mensen die hun entourage vormen, zoals de teams en sponsoren. Ongeacht de juiste of onjuiste dingen in de zaak; als sommige mensen onnodig stennis gaan schoppen, dan doen ze de sport onrecht aan. Dat gaat ten koste van de hele gemeenschap en al de goede dingen die het iedereen biedt. Coureurs, teams, fabrikanten en sponsoren moeten niet alleen de regels respecteren, maar moeten ook altijd de beslissingen van de stewards accepteren. Wat die ook moge zijn. Anders wordt het een anarchie en ondermijnen ze de ontwikkelingen van de sport. Namens de FIM en iedereen die hun best doet om dit kampioenschap een leuke einde te geven, hoop ik dat het gevecht tussen de coureurs in de laatste ronde in Valencia op de baan wordt uitgevochten en dat het op een eerlijke manier gaat."

http://www.gpupdate.net/n...-hebben-sport-vergiftigd/

Little bit to late...
Klinkt nog best netjes. Ik heb sterk het idee dat dit de boodschap is die naar buiten is gebracht, terwijl de heren zelf een berichtje hebben gehad dat ze het clean and fair moeten houden in de laatste ronde van het WK. Anders zijn de gevolgen voor de sport niet te overzien. Wat denken jullie?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zou kunnen, maar zou er dan ook op dat 'interne' briefje hebben gestaan dat Rossi het kampioenschap moet winnen, want hij brengt bergen geld binnen voor de sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:31
En weer nieuwe ontwikkelingen, "The soap continues" :P

http://www.nu.nl/sport-ov...t-sporttribunaal-cas.html

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAS
Momenteel duiken er ook steeds meer geruchten op dat Rossi voornemens zou zijn om naar het internationaal sporttribunaal CAS te stappen om zijn door de racedirectie opgelegde straf ongedaan te laten maken. De Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport wist vrijdag zelfs al te melden dat, als het definitief tot een zaak komt, het CAS uiterlijk dinsdag al een uitspraak zal doen.

Ondanks dat bovenstaand verhaal al in diverse Italiaanse media is te lezen ontkent Yamaha, ondanks dat dit niet vermeld staat in het officieel statement, stellig dat hier sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Bevestigd!

http://www.motogp.com/en/...-stewards-decision/188688

Dat zou toch een stunt zijn als zijn straf ongedaan word gemaakt! :)

Officiele bevestiging: http://www.tas-cas.org/fi...ia_Release_4259_FINAL.pdf

[ Voor 52% gewijzigd door Danielson op 30-10-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Relevant hiervoor is ook dat zowel vorig seizoen als dit seizoen geen enkele rijder meer dan 2 penalty points voor een overtreding heeft gekregen.

Dat zou ervoor kunnen zorgen dat het van 3 naar 2 of 1 terug gebracht wordt omdat het niet in lijn is met de andere straffen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Je haalt me de woorden uit de mond, ik had het net nagekeken.

Dit zou ook nog wel worden aangehaald:

"We listened to both riders; our opinion was that there was some fault on both sides.
Extra reden om geen 3, maar 1 of 2 strafpunten uit te delen?

"As far as the rulebook goes Márquez did not make any contact, did not break any rules as such, but we feel that his behaviour was causing problems to Rossi who reacted.
Dit is ook discutabel, er zijn beelden waarop duidelijk te zien is dat Marques het eerste contact maakt. Nog een reden om geen 3 strafpunten uit te delen.

Als je het mij vraagt, dan maakt Rossi een redelijke kans! :) Ik ken de CAS niet, maar wie maakt hier de beslissingen? b.v. oud sporters of oud rechters?

[ Voor 11% gewijzigd door Danielson op 30-10-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 23:13
Een stunt wel, maar het maakt de race directie ook gelijk overbodig en de sport verliest een groot stuk van z'n geloofwaardigheid wat mij betreft.

Rijder maakt fout die volgens de regels niet mag = rijder krijgt straf. Zo werkt het nou eenmaal, ongeacht wie het is op welke positie in het kampioenschap dan ook.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Maikel64 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:17:
[...]

Een stunt wel, maar het maakt de race directie ook gelijk overbodig en de sport verliest een groot stuk van z'n geloofwaardigheid wat mij betreft.

Rijder maakt fout die volgens de regels niet mag = rijder krijgt straf. Zo werkt het nou eenmaal, ongeacht wie het is op welke positie in het kampioenschap dan ook.
Dat klopt ook inderdaad, maar het gaat er nu om dat de straffen niet consequent worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Juist en dat is iets wat vaker is voor gekomen, in dit geval begrijp ik wel dat er voor gekozen word.

Echter denk ik dat hij ongeacht de uitkomst beter achteraan kan starten, stel dat achteraf besloten word om de straf alsnog uit te voeren... en dan?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dan staat ie in de eerste race van 2016 achteraan de grid.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
MetaFrame schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:26:
Juist en dat is iets wat vaker is voor gekomen, in dit geval begrijp ik wel dat er voor gekozen word.

Echter denk ik dat hij ongeacht de uitkomst beter achteraan kan starten, stel dat achteraf besloten word om de straf alsnog uit te voeren... en dan?
Dat gaat niet gebeuren, er moet uiterlijk a.s. dinsdag een uitspraak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gezien de doorlooptijden.... Ga daar maar niet van uit...
Het enige wat beslist gaat worden voor de tijd is of de straf "ongedaan" word gemaakt tot de uitspraak. En aangezien de gemiddelde doorlooptijd van het CAS +- 6 maanden is kon het wel eens een rare/nare laatste race worden.

[ Voor 74% gewijzigd door HaterFrame op 30-10-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hopen dat ze de straf van rossi verminderen en we gewoon een strijd hebben laatste race. Wat zou het heerlijk zijn om het hoofd van huilebalk lorenzo te zien als rossi kampioen wordt. Damn zou me bijna geld waard zijn.
En ja marquez is bij mij flink gedaalt in aanzien. Hebben woensdag het incident flink bekeken op tv en ik ben stellig overtuigd marquez raakt rossi en zn voorrem wordt ingedrukt door been rossi.
Rossi schiet van voetstep en maakt rare beweging. Maar met die beweging krijg je never nooit niet het voorwiel onder marquez vandaan.
Maar wat marquez hiervoor ook al deed terwijl hij makkelijk weg kon lopen bij rossi en hem dan zo treiteren is echt heel triest.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voorrem kan niet. Daar zit een beschermer op.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Rossi beweert dat het stuur van Marquez tegen z'n been aankwam (lijkt me niet heel prettig) en dat daar de beweging van kwam.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier een mooi artikel over de CAS procedure:
https://motomatters.com/n...als_sepang_penalty_t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Pff dit wordt hoe dan ook een beladen titel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, ook zonder deze procdure zou het een beladen titel zijn geweest. Shit just got worse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 10:19
Uit het artikel:
What is the likely outcome of the request for suspension? It is very hard to say. Rossi has a case when he says that being forced to start from the back of the grid would cause him irreparable harm. However, that was precisely the point of Race Direction imposing this penalty, a case they will make for not granting the suspension. That will be the basis of the decision on whether Rossi's interests outweigh Race Direction's, as the penalty was meant to sprovide a specific punishment.

Klinkt als 'meten met twee maten'. Ik kan me voorstellen dat voor hetgeen Rossi gedaan heeft een vaste straf staat (zij het strafpunten en/of een zwarte vlag).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

Alle glans is zo onderhand wel van die bokaal af zeg :o

Net dat filmpje gezien op motormeuk van JLo met z'n duimpje omlaag op het podium... Hij was toen vast nog onder de indruk dat Rossi geschopt zou hebben. Verklaart iig wel het fluitconcert, en z'n acute dorst :+

[ Voor 66% gewijzigd door steveman op 30-10-2015 21:12 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Marquez laat zien een goede winnaar te zijn maar een slechte verliezer, en JLo kan het blijkbaar niet op eigen kracht. Jammer dat de stewards het niet aandurfden om Marquez een douw te geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

Stelletje "journalisten" hebben stennis lopen schoppen bij huize Marquez :F

En daarna huilie huilie op de foto met de kapotte camera's. Ik zou zeggen: wees blij dat je zonder röntgenapparatuur op de foto kan met die dingen!

De sport wordt zo wel mooi naar de haaien geholpen :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat word het weekendje wel in Valencia, de gemoederen zijn dermate verhit,en het gezond verstand naar de tenen gezakt.

Heeft dit alles met Halloween te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alesandro_46 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:14:
[...]

Uit het artikel:
What is the likely outcome of the request for suspension? It is very hard to say. Rossi has a case when he says that being forced to start from the back of the grid would cause him irreparable harm. However, that was precisely the point of Race Direction imposing this penalty, a case they will make for not granting the suspension. That will be the basis of the decision on whether Rossi's interests outweigh Race Direction's, as the penalty was meant to sprovide a specific punishment.

Klinkt als 'meten met twee maten'. Ik kan me voorstellen dat voor hetgeen Rossi gedaan heeft een vaste straf staat (zij het strafpunten en/of een zwarte vlag).
Daar klinkt het inderdaad discutabel. Als Rossi 0 strafpunten had gehad hadden ze er 4 gegeven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Spanje moet het halen, en dat hebben ze in het verleden al bewezen door hun eigen coureurs ongemoeid te laten, Dorna is partijdig denk je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Iemand nog wat updates over het Rossi/CAS verhaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Volgens mij is er nog geen nieuws over Rossi/CAS..

Wel een Q&A met Shuhei Nakamoto (Honda). Staan wel interessante dingen in:
The data from Marc’s bike shows that even though he was picking up the bike trying to avoid contact with Valentino, his front brake lever suddenly received an impact that locked the front tyre, which is the reason for his crash. We believe that this pressure was a result of Rossi’s kick. The data acquisition from Marc’s bike is available if anybody from Dorna, the FIM or media want to check.”

Vanaf medio 2006 wordt er toch met brake guards gereden? Zou het, ondanks deze guard, toch mogelijk zijn dat een andere rijder bij je remhendel komt? Boven of onderdoor :?

We should also look back to Motegi 2010 when Valentino was out of the race for the title but had a great battle with his teammate Jorge. After the race, when Jorge complained about Valentino being too aggressive and with no meaning as he was out of the Championship, Valentino commented: “I said to Yamaha, what do you expect from me, to arrive behind? If I know this I will stay at home.”

Op zich een valide punt van Mr. Nakamoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 21:35
Mr. Nakamoto zegt ook het volgende.
First of all, we would like to state that we believe it is very important to speak about the facts, not about assumptions. A fact is a fact and there is only one interpretation.
Maar hij pakt ook precies uit het verhaal wat in hun voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

alesandro_46 schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:58:
Vanaf medio 2006 wordt er toch met brake guards gereden? Zou het, ondanks deze guard, toch mogelijk zijn dat een andere rijder bij je remhendel komt? Boven of onderdoor :?
Volgens mij beschermen die dingen over het algemeen alleen het uiteinde van de remhendel en lopen ze niet helemaal door naar binnen. Dus wat dat betreft zou het misschien kunnen; al lijkt het me sterk dat je op die snelheid en onder die hellingshoeken zo precies kan schoppen dat je daar tussendoor komt.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, hij is niet onpartijdig hé, kan je zo van tafel vegen, en een bewijs leveren kan ook niet blijkbaar, het meer van " i guess".

Ah, het spelletje word op hoog niveau gespeeld gezien de belangen die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Shit just got more real. Donderdag geen persco maar alle rijders en teams mogen zich gaan melden bij het Permanent Bureau. De hoogste bazen van de FIM en Dorna willen blijkbaar het een en ander bespreken.Bron: http://www.motogp.com/en/...e-permanent-bureau/188745

Anyheu, de RC16 is mooooi!
Afbeeldingslocatie: http://photos.motogp.com/2015/11/02/ktm-rc16-motogp-test.jpg
Komend jaar zullen ze al een paar races als wildcard team mee draaien en vanaf "17 het hele seizoen, ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Iemand enig idee hoe laat we wat horen vandaag over de straf van Rossi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:40
chimera2 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:48:
Iemand enig idee hoe laat we wat horen vandaag over de straf van Rossi?
Dat zou toch pas op vrijdag worden besloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Bazziek schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:58:
[...]

Dat zou toch pas op vrijdag worden besloten?
Omdat haast geboden is, zal het CAS uiterlijk dinsdag al uitspraak doen als het tot een zaak komt.

Bron:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
chimera2 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:09:
[...]

Omdat haast geboden is, zal het CAS uiterlijk dinsdag al uitspraak doen als het tot een zaak komt.

Bron:
Op Motogp.com is het volgende te lezen:

A decision on Rossi’s request for a stay is expected to be issued no later than 6 November 2015

En Yamaha heeft gereageerd op de 'Q&A van Nakamoto'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Er is geen goede oplossing meer mogelijk. De zaken staan zo op scherp dat er of in het voordeel van het ene kamp of in het voordeel van het andere kamp besloten wordt.
En het is Rossi die door zijn naam zich kan permitteren zo de boel op scherp te zetten. Voor de sport zou het goed zijn als Rossi met goede argumenten zijn straf zou moeten accepteren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
An Open Letter to CAS, FIM and DORNA
Nicholas Davis
Virginia Water, United Kingdom

An Open Letter for the Attention of :

Court of Arbitration for Sport, Lausanne, Switzerland
FIM (International Motorcycling Federation) : Mike Webb, Vito Ippolito
DORNA Sports: Carmelo Ezpeleta, Javier Alonso

cc. Yamaha: Lin Jarvis, William Favero

November 2nd 2015

Dear Sirs,

On Sunday October 25th 2015 we witnessed an unfortunate event in the Malaysia Motorcycle Grand Prix, which resulted in Valentino Rossi being sanctioned with a 3 point penalty.

The FIM issued Mr Rossi with 3 penalty points under Regulation 1.21.2 “Behaviour during Practice and Race” making the following statement …

“Motive : On the 25th of October 2015, during the MotoGP race of the Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix, you deliberately ran wide on Turn 14 in order to force another rider off line, resulting in contact causing the other rider to crash.

This is considered to be irresponsible riding causing danger to other competitors and is therefore an infringement of article 1.21.2 (see below) of the FIM Road Racing World Championship Grand Prix Regulations.”

For reference Regulation 1.21.2 states “Riders must ride in a responsible manner which does not cause danger to other competitors or participants, either on track or in the pit lane.

Any infringement of this rule will be penalised with one the following penalties:

1) Penalty Points
2) Fine
3) Change of Position
4) Ride Through
5) Time Penalty
6) Drop of Any Number of Grid Positions at the Rider’s Next Race.
7) Disqualification
8) Withdrawal of Championship Points
9) Suspension”

The Petition

This penalty sent shock waves among the world’s MotoGP followers. We were so dismayed by this ruling that we felt compelled to begin a petition against the decision.

Over 700,000 people have already collectively signed this petition, and sub-petitions, all of which are publicly available to view on the website https://www.change.org/p/...grity-to-the-championship.

We now wish to provide further explanation for the petition and ask, with all sincerity, that you give your full consideration to the points raised herein. We hope that this helps assist in achieving a just result when considering the appeal requested by Mr Valentino Rossi on Friday October 30th through the Court of Arbitration for Sport (CAS).

………

Valentino Rossi (VR), rider 46, was riding responsibly when he slowed his pace in a controlled manner. He did so in order to alleviate the danger to both himself and Marc Marquez (MM), rider 93, that was being caused by MM’s continued aggressive/dangerous riding style of the previous 4 laps.

VR’s actions did not leave MM with only one option, i.e. to collide with VR. MM could have taken multiple other actions, but instead of avoiding contact he leant into VR. The collision and consequential fall of MM were the sole result of MM’s actions within the unfolding situation.

This is further evidenced by MM’s continuing race tactic to use his bike as a battering ram, as witnessed in many previous Grand Prix races; actions that are rarely seen in MotoGP from experienced and respectful Championship riders.

The suggestion that VR had kicked MM has not only been disproved by video evidence, but would also defy the laws of physics given the weight of both MM and his bike. If a kick had occurred the bike of MM would have fallen in a style closer to a high-side i.e. throwing the rider over the top instead of sliding him underneath the bike, which is what occurs when the front wheel washes out. The bike of VR would also have been pushed in the opposite direction to the force of any kick; this was not the case.

VR should never have been put in a position where it became necessary for him (VR) to deal with this situation. VR and his team management had on a number of occasions made attempts to get race control to address the growing problem of MM’s conduct.

October 18th 2015

It was reported by riders Valentino Rossi (Rider 46) and Andrea Ianonne (Rider 29) that, during the Phillip Island Grand Prix (October 18th), MM was intentionally slowing and manipulating the pace of the race, which in turn manipulates the Championship, bearing in mind that Valentino Rossi is the current Championship Leader.

MM made the statement denying that his slowing race was deliberate, claiming that he was losing front end control, but that it later came back to him and enabled him to lap more than a second-a-lap quicker than race leader Jorge Lorenzo and pass him all within one (final) lap. Such a claim/statement is an insult to the intelligence of all MotoGP fans.

The claims by Riders 46 and 29 were dismissed by the FIM.

October 22nd 2015

Rider 46 made a public statement of his concerns that rider 93 was intentionally riding to sabotage the championship. He then made a further statement that it was his intention, through his public statement, to make a declaration to MM and race officials, but still no action was taken by series’ officials.

October 24th

Massimo Meregalli of Yamaha went to Race Control to suggest they intervene to ease the simmering tensions between riders 46 and 93 prior to the Sepang Grand Prix. However, Race Control replied that it was not necessary to call the two riders.

October 25th

During the Sepang Grand Prix, MM continued the same unethical tactics with greater ferocity, manipulating, sabotaging and dangerous conduct causing VR to raise his hand to draw attention to it in Lap 6. MM did not take this opportunity to pass VR, neither did MM alter his riding style. No intervention was made by race officials at this point.

The continued aggressive and provoking riding of MM led VR to slow his pace in order to make eye contact with MM and express his frustration with MM’s actions. Had MM wished to pass VR, as was his claim, he had more than ample opportunity to do so. He at no point needed to follow VR’s line. He could have taken another line, but instead chose to ride into VR, making contact and resulting in him coming off his bike, as previously stated, as previously stated.

We would further point out Rider 93 then in contravention of rule 1.2.1.6 …

“If the Rider encounters a problem with the machine which will result in his retirement from the practice or the race, then he should not attempt to rejoin and tour at reduced speed to the pits, but should pull off the track and park his machine in a safe place as indicated by the marshals.”

This further brings into question MM's motives in the desperation to get back to the team so quickly. As with his being placed 4th at the time that he fell, almost the entire field would have had to negotiate him on his return journey.

Concerns

MM for a second time denied that his actions (this time at Sepang) had been intentional. This time, however, the FIM acknowledged that they could see MM had intentionally acted in this way, but still no penalty was made to MM on the basis that his passes were clean, no contact was made and that he had not broken any regulations.

Video footage, that is clearly available to you, shows frequent contact and his riding had caused VR to raise his hand on the lap previous to the Turn 14 incident.

These actions by MM show a clear intention of sabotage of Mr Rossi’s campaign and consequently the Championship. His actions have already affected the World Championship Outcome thus far by sabotaging the last two races, and if the sanction to VR remains, MM will have been successful in sabotaging and manipulating all of the 3 final races and Championship.

With this is mind, the lack of penalty to MM in addition to the penalisation of VR is endorsing and cementing the misplaced intentions of MM, and further condoning the corruption of the Championship by MM.

Since MM has reached appoint of no longer be able to retain his World Championship Title his behaviour and intentions, within the Championship, have become one of personal vendetta, as witnessed by the fans, to the extent that it is causing danger to other competitors and sinking the standard of the sport.

To allow the actions of MM to continue unchecked sends a message to the supporters of the sport that the Championship will bend to the reckless will and immature ethics of a single rider. A decision which is fuelling negative comments worldwide, about the sport, that surely no party wishes to see?

This is further amplified by the race officials overlooking the situation whereby Jorge Lorenzo (JL) passed Valentino Rossi on a yellow flag. VR turned his head to look at the marshal and reduced his speed; this is not the actions of a man who is prepared t do anything at any cost to win. Jorge Lorenzo did not slow and yet he was not penalised for this action, nor was he asked to drop a position. This is reinforcing a sense of a lack of fairness in the Championship. Even though it is a small incident in comparison to the Turn 14 incident, it still occurred without penalty.

If JL were to succeed in his pursuit of the Championship it surely should not be through the intentional sabotage of another rider; this would only serve JL with a dishonourable and tainted Championship success, which is a disservice to his season’s work and to the sport.

In summary

Rider 46’s actions were not dangerous and did not cause the collision and subsequent fall of rider 93; therefore rider 46 did not contravene regulation 1.21.2.

Rider 93 chose to willingly use and capitalise upon the actions of rider 46 in order to make rider contact yet again, whilst claiming the collision to be as a result of rider 46’s manoeuvre. Through rider 93’s own actions his bike fell; MM then immediately released a false statement of intent to fans and race officials.

All manner of rumours about the sport being corrupted and controlled by sponsor, manufacturer and national interests are circulating; alienating the fans and customers of the sport. We urge you to reverse this penalty, enabling VR to take his earned grid position, and return the sense of integrity to the sport so that the championship is clean and fair. And, we ask that you further consider removing MM from the final race, under Regulation 1.21.2, to ensure a safe final race.

On behalf of the 700,000+ petitioners and fans of MotoGP I thank you for your time in considering our petition.

Yours Sincerely
Nicholas Davis, UK
Massimo Iezzi, Italy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Lol, welke rossi gek heeft dat geschreven?! :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ankona schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:28:
Voor de sport zou het goed zijn als Rossi met goede argumenten zijn straf zou moeten accepteren.
Waarom zou dat goed zijn voor de sport? Het zou alleen het gedrag van Marquez goedpraten en de Spaanse "mafia" belonen. De sport zou juist profiteren van een normale laatste GP van dit seizoen, waarbij Marquez op scherp wordt gezet voor als hij zou proberen het kampioenschap te beinvloeden gebaseerd op nationaliteit.

Laat Rossi en Lorenzo het op de baan uitvechten. Dat is goed voor de sport.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik denk dat het uit gaat draaien op een grote teleurstelling, voor alle betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
gambieter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:45:
[...]

Waarom zou dat goed zijn voor de sport? Het zou alleen het gedrag van Marquez goedpraten en de Spaanse "mafia" belonen. De sport zou juist profiteren van een normale laatste GP van dit seizoen, waarbij Marquez op scherp wordt gezet voor als hij zou proberen het kampioenschap te beinvloeden gebaseerd op nationaliteit.

Laat Rossi en Lorenzo het op de baan uitvechten. Dat is goed voor de sport.
Daarom zei ik ook dat er geen goede oplossing meer mogelijk is. Maar iedere vorm van het terugdraaien van de straf voor Rossi zou impliceren dat de race directie buigt voor een grote naam die gepleased moet worden. Dan heeft Rossi dus zichtbaar meer macht en invloed dan goed is voor de sport.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ankona schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:11:
Daarom zei ik ook dat er geen goede oplossing meer mogelijk is. Maar iedere vorm van het terugdraaien van de straf voor Rossi zou impliceren dat de race directie buigt voor een grote naam die gepleased moet worden. Dan heeft Rossi dus zichtbaar meer macht en invloed dan goed is voor de sport.
En het handhaven zou betekenen dat de Spaanse combine beloond wordt en die de sport kan (blijven) overheersen, en dat het kampioenschap besmeurd is (ook door het wat hijgerige gedrag van Lorenzo die stond te springen om een straf voor Rossi).

Niets beter voor de sport dan een beslissing op de baan, zonder het gekonkel van Marquez en co. Gewoon een shootout tussen Rossi en Lorenzo, mano a mano, wheelo a wheelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Rossi vs Lorenzo zou betekenen dat Rossi kampioen word (als rossi tweede wordt). Als MM eerste word is Rossi ook kampioen.

HOe je het went of keert. Als het een battle word tussen JL en VR dan is Rossi kampioen, ook al eindigd hij achter JL. (Moet hij niet vallen natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tylen schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:24:
Rossi vs Lorenzo zou betekenen dat Rossi kampioen word (als rossi tweede wordt). Als MM eerste word is Rossi ook kampioen.

HOe je het went of keert. Als het een battle word tussen JL en VR dan is Rossi kampioen, ook al eindigd hij achter JL. (Moet hij niet vallen natuurlijk ;))
Dan is hij toch de terechte kampioen? Lorenzo weet wat hij moet doen, Rossi ook.

Het wordt dan in ieder geval op de baan beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Point taken idd. Moet MM heb er niet af beuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tylen schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:35:
Point taken idd. Moet MM heb er niet af beuken ;)
MM geef je vooraf een waarschuwing dat hij een leuke schorsing krijgt (zeg een half seizoen of zo) als hij probeert het kampioenschap te vern**ken. Want de kwalijke rol die MM speelt mag best wat harder worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik zou donderdag er zo graag bij willen zitten bij die meeting ;) Hopelijk tikken ze idd MM even op z'n vingertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Maar het hele punt is, en dat haalt Honda dus in hun media statement uiteraard aan, dat het niet bewezen is dat MM zich met het kampioenschap heeft bemoeid. Dat Rossi dat zegt maakt het niet meteen waar. Het heeft er echter alle schijn naar en precies daardoor wordt het verhaal complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb niet het idee dat MM doelbewust Rossi loopt te pesten, maar MM is gewoon een topcoureur waarvoor maar 1 resultaat telt, namelijk winnen.

De 2e plaats is de eerste verliezer
Dat mannetje heeft gewoon een verschrikkelijk groot ego met een gigantische winnaarsmentaliteit, volgens hem is hij niet arrogant, maar gewoon de beste :+

Hij kan niet rustig aan rijden of rekening houden met een ander, dat gaat er tussen die Spaanse oortjes niet in. Het is alles, of niets, een instelling die veel kampioenen/winnaars in de sport hebben.

Echte winnaars hebben nu eenmaal die mentaliteit, Rossi zelf is eigenlijk geen haar beter, en heeft zich ook vaak genoeg bemoeit met battles terwijl hij geen titelkandidaat was. Simoncelli had er ook een handje van, net zoals Stoner en Lorenzo dit kunnen.

Als Rossi die trappende beweging niet gemaakt had denk ik dat MM ook gestraft zou worden, helaas is Rossi zijn zelfbeheersing verloren en moest de racedirectie wel een statement innemen.

Conclusie, MM had zich er niet mee moeten bemoeien, maar als je de reglementen er op na slaat doet hij feitelijk niet zoveel verkeerd.

Rossi had de kalmte moeten bewaren en niet die schopbeweging moeten maken.

Voorlaatst op aanraden van iemand in dit topic de docu "Hitting the apex" gekeken, maar deze 6 rijders zijn allemaal (potentiële) kampioenen met dezelfde mentaliteit. Echt een aanrader voor de MotoGP liefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dingen dat je niet moet vergeten.

Rossi zijn ronden tijden werden niet sneller nadat hij Marquez van zijn motor heeft gereden.(dus geen teken dat MM hem ophield)

Rossi is de melkkoe van Dorna, het is in de beste interesse van Dorna om Rossi een 10e keer te laten winnen (goed voor kijk cijfers)

dus als de MotoGP maffia echt werkt,.. dan laten ze Rossi ongestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Reed Rossi na het incident niet sneller omdat hij niet sneller kon, of omdat hij toch al zo'n grote achterstand had (6 of 7 seconden?) dat hij het risico niet wilde nemen om, tijdens het bijhalen van Lorenzo, onderuit te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
alesandro_46 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:01:
Reed Rossi na het incident niet sneller omdat hij niet sneller kon, of omdat hij toch al zo'n grote achterstand had (6 of 7 seconden?) dat hij het risico niet wilde nemen om, tijdens het bijhalen van Lorenzo, onderuit te gaan?
Je knokt toch voor het kampioenschap als je een echte kampioen bent?
Of ga je bij de pakken neer zitten en achteraf piepen op een andere coureur?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kleine correctie: Dat deed ie al vooraf als je het over Rossi hebt ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
tellavist schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:28:
[...]

Je knokt toch voor het kampioenschap als je een echte kampioen bent?
Of ga je bij de pakken neer zitten en achteraf piepen op een andere coureur?
Klopt, dat kan je doen door koste wat het kost voor je concurrent te finishen, of door je "verlies" te nemen, vlak achter je concurrent finishen en niet teveel punten verspelen.

Betreft het 'achteraf piepen op een andere coureur', Rossi had er in Maleisië ook zomaar vanaf gereden kunnen worden door Marquez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:40
Ankona schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:11:
[...]

Dat is nu toch het mooie aan het feit dat het nu bij het CAS ligt. Dat is onafhankelijk en een beslissing daar heeft niets te maken met buigen voor de een of de ander.

Edit: Lorenzo mag in ieder geval niet meepraten:

http://www.tas-cas.org/en...-lorenzo-is-rejected.html

[ Voor 15% gewijzigd door Bazziek op 03-11-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En terecht, die heeft daar ook geen ene moer te zoeken behalve zijn eigen belang dienen. Iets wat in deze zaak niet van belang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

[YouTube: https://youtu.be/tnrnz6cFlYA]

Wat is lorenzo een zielig mannetje. Hij staat al met zijn duim omlaag als rossi zijn prijs krijgt, zonder gezien te hebben wat er gebeurd is..
Gek he dat het publiek je dan uitboe'd.

Damn hoop echt dat rozsi zijn straf wordt terug gedraaid en we rossi kampioen zien worden zondag!! Gun die huilenbalken lorenzo en marquez nu niets meer.
En hopen dat marquez hard gestraft wordt als hij zondag weer zelfde gaat proberen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

Mijn droomscenario: Pedrosa wint z'n thuisrace, Lorenzo 2de, Márquez onderuit en Rossi rijdt met (of zonder) straf een wereldrace en wordt 3de, die kop van Lorenzo dan op het podium zou echt priceless zijn :D

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Amen, kleine toevoeging, lorenzo er af in een duel met MM zou ook wel spannend zijn :P

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 04-11-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Laguna schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:50:
Mijn droomscenario: Pedrosa wint z'n thuisrace, Lorenzo 2de, Márquez onderuit en Rossi rijdt met (of zonder) straf een wereldrace en wordt 3de, die kop van Lorenzo dan op het podium zou echt priceless zijn :D
Waar kan ik tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik denk dat CAS morgen tegen elke rijder gaat zeggen dat niemand zich met Lorenzo en Rossi mag bemoeien zodat Rossi naar voren kan rijden en het gevecht aan kan gaan met Lorenzo. Misschien is dat ook de reden dat Lorenzo er niet bij mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:02
Dat is een totaal ander gesprek dan de meeting van alle teams en rijders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tristan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:27:
Ik denk dat CAS morgen tegen elke rijder gaat zeggen dat niemand zich met Lorenzo en Rossi mag bemoeien zodat Rossi naar voren kan rijden en het gevecht aan kan gaan met Lorenzo. Misschien is dat ook de reden dat Lorenzo er niet bij mag zijn?
Dat is weer iets anders.

Donderdag is een soort van verplichte rijdersbriefing, ben je er niet krijg je geen stickertje voor op je helm. En kom je de baan niet op. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Laguna schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:50:
Ik ben voor *O*

Of een Italiaan die Lorenzo er af rijdt, dat zou ik ook niet jammer vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
UTwizard schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:54:
[...]

Ik ben voor *O*

Of een Italiaan die Lorenzo er af rijdt, dat zou ik ook niet jammer vinden :X
Of MM die lorenzo eraf rijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
chimera2 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:10:
[...]

Of MM die lorenzo eraf rijd :P
Door een mede-Spanjaard zou helemaal ironisch zijn ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Rossi vanmiddag bij de 'speciale bijeenkomst': sorry Vito en Carmelo, ik moet even een belangrijk telefoontje aannemen :P :

'CAS doet donderdagmiddag uitspraak in zaak Rossi'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Nog niet officieel maar:

CAS dismisses request by @ValeYellow46 for stay of execution of FIM Stewards’ decision.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, de Spaanse mafia verslaat de Italiaanse? :D

Zo'n uitspraak was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Wel al een tijdje officieel hoor: http://www.tas-cas.org/fi...dia_Release_4259_0511.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
"at the Gran Premi de la Comunitat Valenciana, last race of the FIM World Championship Grand Prix, Mr Rossi will start from the last position on the Grid"
http://www.motogp.com/en/...s-request-by-rossi/188894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het woord is gesproken

http://www.motogp.com/en/...s-request-by-rossi/188894

Rossi behoud de 3 strafpunten en start als laatste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
als hij ballen heeft maakt hij zijn dreigement waar en start hij niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi MOET starten

doet hij dat niet is het contractbreuk en kost het hem een hoop geld.
Voor iemand die al regelmatig de belasting heeft ontdoken vermoed ik dat Rossi veel waarde hecht aan geld.
Zo dom zal hij dus niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als hij ballen heeft stopt hij met zeuren en rijdt hij zondag naar voren toe en finished op 1 of 2 of zonder Lorenzo en/of MM

[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 05-11-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Ankona schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:03:
als hij ballen heeft maakt hij zijn dreigement waar en start hij niet.
Ja, dan laat hij pas zien dat hij echt kinderachtig is en dus GEEN strijder voor het wereld kampioenschap.

Eerlijk waar, ik gun Rossi echt de titel. Maar niet starten zou ik echt oerstom vinden...

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik in bocht 2 zit deze Zondag.

wat er ook gebeurd, gaat een vette race worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Ik neem aan dat hij nu verder geen kwalificatie o.i.d. hoeft te doen? (want toch laatste startplaats.)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

cbr600f4i schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:23:
Ik neem aan dat hij nu verder geen kwalificatie o.i.d. hoeft te doen? (want toch laatste startplaats.)
Hoeft niet, mag wel. Altijd nuttig om de afstelling te tweaken / ritme te vinden e.d. natuurlijk. Zijn tijden zullen alleen niet meetellen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik verwacht dat hij echt wel gaan trainen en kwalificeren als dat mag.

Inderdaad voor afstelling, ritme en vooral psychologische oorlogsvoering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Hij mag idd nog wel meerijden:
Rossi will still be entitled to participate in Q2, if he finishes in the top ten after the three sessions of free practice, but the position he secures in Q2 will not count for his grid position. Everyone who qualifies behind him will be moved forward one position on the grid.
bron

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik weet niet precies hoe het qua afstellen van een motor werkt, maar hij kan dat wel volledig voor de race doen, terwijl de rest ook om de kwalificatie moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grove afstelling hebben ze al.
Op de FP1 op vrijdag is het eigenlijk fijn afstellen voor het klimaat en een setting vinden om snel te kwalificeren
FP2 is vaak mee gefocussed op race pace.

Het feit dat Rossi niet echt een Q hoeft neer te zetten kan hij zich mischien wat meer toespitsen op het vinden van een instelling die een goede racepace neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Eigenlijk zou hij nu een sterker blok kunnen plaatsen, de gridstraf voor een extra motor maakt nu toch niet meer uit. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
....Dat flink olie lekt..... als iedereen onderuit gaat is hij de lachende winnaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ankona schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:56:
....Dat flink olie lekt..... als iedereen onderuit gaat is hij de lachende winnaar.
Heb je veel aan als je midden in het veld rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Señor Sjon schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:49:
Eigenlijk zou hij nu een sterker blok kunnen plaatsen, de gridstraf voor een extra motor maakt nu toch niet meer uit. :P
Hehe, dat zou een goed plan zijn, mits Yamaha nog iets op de plank heeft liggen!
Ankona schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:56:
Hij moet er zelf ook nog overheen. Het is geen Mario Kart he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

paragon schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:57:
[...]

Heb je veel aan als je midden in het veld rijdt ;)
Als je achteraan rijdt, is de eerste achter je natuurlijk de leider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
MrSleeves schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:02:
[...]

Als je achteraan rijdt, is de eerste achter je natuurlijk de leider. :)
Want hij ligt na T1 natuurlijk nogsteeds laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Leuk als Rossi in de kwaliticatie per ongeluk net voor Lorenzo rijdt tijdens z'n snelle ronde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm waar ik ff niet aan gedacht had is dat ik deze race niet live kan kijken (airsoften) maar ik ben heel benieuwd! Kan niet wachten totdat ik de race kan gaan zien. Het is aan de ene kant ook wel Logisch dat dit besloten is. Hoe dan ook is de Titel dit jaar iets minder waard naar mijn idee, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

MetaFrame schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:01:
Hmmm waar ik ff niet aan gedacht had is dat ik deze race niet live kan kijken (airsoften) maar ik ben heel benieuwd! Kan niet wachten totdat ik de race kan gaan zien. Het is aan de ene kant ook wel Logisch dat dit besloten is. Hoe dan ook is de Titel dit jaar iets minder waard naar mijn idee, jammer.
Iets met beren, jachtseizoen, huiden en niet verkopen voordat je hem hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

Racing_Reporter schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:57:
[...]

Hehe, dat zou een goed plan zijn, mits Yamaha nog iets op de plank heeft liggen!

[...]

Hij moet er zelf ook nog overheen. Het is geen Mario Kart he.
Oftewel een vers blok en een lading schildpadden oOo

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:51:
Leuk als Rossi in de kwaliticatie per ongeluk net voor Lorenzo rijdt tijdens z'n snelle ronde ;)
Dan krijgt Rossi en een straf (wint ie gegarandeerd het kampioenschap niet)
en dan doet hij juist iets waarvan hij MM beschuldigd (want het is alleen een beschuldiging, niets is bewezen en het is niet guilty untill proven innocent in de racerij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kan Rossi zijn brommer niet uitlenen aan een of andere testrijder die ook een keer een wedstrijd wil rijden?

Bij de derde keer dat hij op een ronde gezet wordt is het raak en gaat er iets mis. Oeps twee man onderuit en Rossi alsnog kampioen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:06:
[...]

en dan doet hij juist iets waarvan hij MM beschuldigd (want het is alleen een beschuldiging, niets is bewezen en het is niet guilty untill proven innocent in de racerij)
Waarom zou een rijder straf krijgen als een snellere rijder hem achterop rijdt? Dat lijkt me toch de verantwoording van de rijders zelf. Het team kan precies zien waar welke rijder is en in het geval van team Yamaha zal daar zeker gebruik van worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:06:
[...]

De raceleiding durfde vorige race al niet om harde straffen uit te delen die het kampioenschap beïnvloeden. Als Rossi tactisch rijdt, kan hij dit wel goed spelen...

Maar ik denk dat hij dat risico zeker niet gaat nemen. Was ook niet al te serieus :).
Pagina: 1 ... 16 ... 77 Laatste