“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Als er nou nog een race of 3/4 bij komen bij WSBK dan is het helemaal top.
Als Rossi geen kampioen wordt zou Pedrosa het van mij mogen wordenTylen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:16:
En hij moet Marquez en Pedrosa even prive opzoeken en een zak duiten toeschuiven
Lorenzo gun ik het niet. Die heeft het bij heeeeeel veel mensen verpest toen hij in de MotoGP klasse kwam. Met zijn attitude
Yamaha MT-09
Rossi is (volgens mij) 1 van de 3 rijders die nog geen DNF hebben.
Hij is een keer in de training een test onderuit gegaan.UTwizard schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:13:
Ik zou zweren dat ik Rossi dit jaar ook al eens heb zien vallen, maar volgens de Results op de MotoGP website heb je gelijk
[edit] http://www.motorsport.com...-michelin-test-at-aragon/
[ Voor 16% gewijzigd door Tristan op 20-10-2015 10:16 ]
Hayden heeft dat jaar in Assen en Laguna Seca gewonnen. Zonder deze overwinningen was hij waarschijnlijk geen kampioen geworden.Tristan schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:00:
Precies. Je wordt geen kampioen als je maar een paar races bloedsnel kan zijn. Je wordt kampioen als je consistent hoog in de punten rijdt. Denk aan die keer dat Nicky Hayden het kampioenschap heeft gewonnen. Volgens mij had hij dat seizoen geen 1 keer op p1 gereden maar reed de rest zo erg inconsistent dat hij er uiteindelijk kampioen door werd
Ben érg benieuwd of hij volgend seizoen weer eens een keer een rol van betekenis kan gaan spelen in de WSBK.. Hoop het echt voor hem iig
Ohja helemaal waar! Eens, ik vind het ergens wel zielig hoeveel pech hij heeft gehad. Aan de andere kant. Geluk dwing je soms ook af..Ken. schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:35:
[...]
Hayden heeft dat jaar in Assen en Laguna Seca gewonnen. Zonder deze overwinningen was hij waarschijnlijk geen kampioen geworden.
Ben érg benieuwd of hij volgend seizoen weer eens een keer een rol van betekenis kan gaan spelen in de WSBK.. Hoop het echt voor hem iig
Rossi is dit jaar ook tijdens de tweede training in Brno gevallen. De oorzaak was olie die gelekt was uit de voorvork van Pedrosa (die daarbij ook onderuit ging).Tristan schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:13:
[...]
Hij is een keer in de training een test onderuit gegaan.
[edit] http://www.motorsport.com...-michelin-test-at-aragon/
En Hayden mag dat jaar Toni Elias ook bedanken: tijdens de eerste race (Jerez) tikte Elias Rossi uit de wedstrijd en op Estoril wist Elias met een paar duizendste verschil de race te winnen van Rossi (even terug in de tijdKen. schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:35:
[...]
Hayden heeft dat jaar in Assen en Laguna Seca gewonnen. Zonder deze overwinningen was hij waarschijnlijk geen kampioen geworden.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ohja! Eliasalesandro_46 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:16:
[...]
Rossi is dit jaar ook tijdens de tweede training in Brno gevallen. De oorzaak was olie die gelekt was uit de voorvork van Pedrosa (die daarbij ook onderuit ging).
[...]
En Hayden mag dat jaar Toni Elias ook bedanken: tijdens de eerste race (Jerez) tikte Elias Rossi uit de wedstrijd en op Estoril wist Elias met een paar duizendste verschil de race te winnen van Rossi (even terug in de tijd: YouTube: Best Battles Toni Elias vs Valentino Rossi in Estoril 2006). Door het missen van die vijf puntjes heeft Rossi in 2006 ook de titel mis gelopen
Is ook zo, maar de overgang naar Bridgestone heeft hem (volgens hem zelf in die mini docu op MTV na zijn WK-seizoen) genekt. Daar doe je zelf toch vrij weinig aan helaas.Tristan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:30:
[...]
Ohja helemaal waar! Eens, ik vind het ergens wel zielig hoeveel pech hij heeft gehad. Aan de andere kant. Geluk dwing je soms ook af..
Nou ja, je kunt natuurlijk ook stellen dat Rossi de titel toen is misgelopen omdat hij zelf onderuit ging in de slotrace hehe. Dat was ook gelijk de race waardoor ik trouw volger werd van de MotoGP. Wat een race was dat..alesandro_46 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:16:
[...]
Door het missen van die vijf puntjes heeft Rossi in 2006 ook de titel mis gelopen
EensKen. schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:03:
[...]
Nou ja, je kunt natuurlijk ook stellen dat Rossi de titel toen is misgelopen omdat hij zelf onderuit ging in de slotrace hehe. Dat was ook gelijk de race waardoor ik trouw volger werd van de MotoGP. Wat een race was dat..
Jij niet alleen hoor, ik heb nu dezelfde 'schrik' door de voorbije race. Een paar punten te kort in Valencia, het zou maar eens herhaling van dat jaar 2006 kunnen zijn.Tristan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:24:
[...]
Ohja! Eliaswat heb ik die dat seizoen vervloekt zeg
Wat heb ik die Valencia race in 2006 gevloekt, met stomheid geslagen toen Rossi viel en Elias vervloekt.
Nee joh hou op. Jij doemdenkerennekke schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:40:
[...]
Jij niet alleen hoor, ik heb nu dezelfde 'schrik' door de voorbije race. Een paar punten te kort in Valencia, het zou maar eens herhaling van dat jaar 2006 kunnen zijn.
Wat heb ik die Valencia race in 2006 gevloekt, met stomheid geslagen toen Rossi viel en Elias vervloekt.
Ik denk iedere race weer dat ik zelf zenuwachtiger ben op de bank dan Rossi zelf tijdens de race..alesandro_46 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:43:
[...]
Eens, hopelijk herhaalt hij dat dit jaar niet
.

Misschien maar goed ook.
Maar eh, hebben jullie de persconferentie gezien van vandaag met de uitspraken van Rossi aan het adres van Marquez? Die had ik zéker niet aan zien komen.
http://www.racesport.nl/H...ews_ID/39229/Default.aspxWanneer we zondag weer een race zien zoals in Australië denk ik dat we eens met Marc Marquez moeten praten. Tijdens de race was het me niet zo opgevallen maar toen ik die terugkeek viel het me op dat hij met ons speelde. Ik denk dat het winnen van de race niet zijn enige doelstelling was. Hij had een tweede doelstelling in het helpen van Lorenzo door mij wat extra punten te laten afsnoepen. Sinds Philip Island is het voor mij duidelijk dat Jorge Lorenzo een nieuwe supporter heeft. Dat maakte een wezenlijk verschil want Marc had de snelheid om er alleen vandoor te gaan en dat zou het beeld van de race drastisch veranderd hebben.
EDIT: Originele link met het hele interview http://www.motogp.com/en/...fer-lorenzo-to-win/187955
Was it better with Biaggi, because he at least made his feelings clear?
"It's true you are right. In the long run, I prefer more his behaviour. We were obnoxious to each other, but at least it was clear and honest. But I do not have his phone number.”
[ Voor 14% gewijzigd door Ken. op 23-10-2015 00:07 ]
Nou voornamelijk omdat Rossi in de laatste race van dat jaar zelf onderuit ging. Hierdoor schonk hij Hayden als het ware de Wereldtitel.alesandro_46 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:16:
[...]
Rossi is dit jaar ook tijdens de tweede training in Brno gevallen. De oorzaak was olie die gelekt was uit de voorvork van Pedrosa (die daarbij ook onderuit ging).
[...]
En Hayden mag dat jaar Toni Elias ook bedanken: tijdens de eerste race (Jerez) tikte Elias Rossi uit de wedstrijd en op Estoril wist Elias met een paar duizendste verschil de race te winnen van Rossi (even terug in de tijd: YouTube: Best Battles Toni Elias vs Valentino Rossi in Estoril 2006). Door het missen van die vijf puntjes heeft Rossi in 2006 ook de titel mis gelopen
Een hele rij microsoft certificeringen.
De uitspraken van Rossi heb ik ook niet aan zien komen. Wat zou hij hiermee willen bereiken? Dat MM nu terug deinst en, als het waarheid is, ermee ophouden? Het lijkt mij eerder averechts te werken. Of is Rossi alvast bezig met psychologische oorlogvoering voor het seizoen 2016Ken. schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:03:
[...]
Ik denk iedere race weer dat ik zelf zenuwachtiger ben op de bank dan Rossi zelf tijdens de race..
Misschien maar goed ook.
Maar eh, hebben jullie de persconferentie gezien van vandaag met de uitspraken van Rossi aan het adres van Marquez? Die had ik zéker niet aan zien komen.
[...]
http://www.racesport.nl/H...ews_ID/39229/Default.aspx
EDIT: Originele link met het hele interview http://www.motogp.com/en/...fer-lorenzo-to-win/187955
[...]
Klopt, daar herinnerde Ken. mij ook al aan@r!k schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 06:33:
[...]
Nou voornamelijk omdat Rossi in de laatste race van dat jaar zelf onderuit ging. Hierdoor schonk hij Hayden als het ware de Wereldtitel.
Rossi kan morgen aan de bak, hij staat vooralsnog vijfde in de gecombineerde trainingstijden van P1 en P2.
Weet je, het zou zomaar kunnen. Het hele punt van Rossi z'n interview is dit stukje:
"It is important that he knows that I know!"
https://twitter.com/MotoGP/status/657798033791299585
https://twitter.com/MotoGP/status/657790191088701440
Ik hou mijn hart vast morgen tijdens de race!
Rossi lijkt inderdaad niet amused. Marquez op 2, Rossi op 3 en Lorenzo op 4. En wie staat op op 1? Pedrosa! Spannend!Danielson schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:56:
Rossi en Marquez zijn momenteel echt even geen vriendjes meer:
https://twitter.com/MotoGP/status/657798033791299585
https://twitter.com/MotoGP/status/657790191088701440
Ik hou mijn hart vast morgen tijdens de race!
[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 24-10-2015 10:57 ]
Is dit na de kwalificatie?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[ Voor 12% gewijzigd door Tristan op 24-10-2015 19:20 ]
Lorenzo er duidelijk langs laten en nu Rossi ophouden. Gaf het eerst nog wat twijfel, maar dit is wel heel duidelijk zo

Sneu van zo'n groot kampioen.
Eerst Marquez gaan uitlokken en dan miepen als je in de race het deksel op de neus krijgt. Dit had ik van Rossi toch niet verwacht.
[ Voor 48% gewijzigd door Zamorano op 25-10-2015 08:20 ]
Ik zou hetzelfde willen doen, daar niet van, misselijk ventje die Marc, maar je hebt jezelf er alleen maar mee zo.
Ik heb opeens een theorie in mijn hoofd, als we toch al aan de complottheorieën zijn
Het kan zomaar zijn dat Marquez dit niet deed als persoonlijke vete, maar dat het hem opgedragen is vanuit de bazen van Honda. Zoals we weten is Rossi niet bepaald geliefd bij Honda en zouden ze er best wat voor over hebben om hem niet nog een keer WK te zien worden als dit binnen hun macht ligt.
Precies, lekker makkelijk praten, maar weinig mensen kennen de echte reden en onderlinge verstandhoudingen.J-M-T schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:23:
Hoewel het moeilijk goed te praten valt snap ik de opgebouwde frustratie wel. Marquez was overduidelijk Rossi aan het ophouden, ben benieuwd wat daarover in de reglementen staat.
Ondanks dat was het voor mij ook wel een WTF.
Dit mag gewoon niet, ze tonen nu al geen ballen door het pas na de race te onderzoeken. Zo kan je makkelijk een straf uitdelen die het minst invloed heeft op het kampioenschap. Zucht.. Direct zwarte vlag lijkt me de beste optie. Trappen doe je maar bij het kickboxen.Bananeman schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:22:
Dit betekent iig het einde van de kampioenschapskansen van Rossi. Wat een actie...je ziet hem gewoon trappen.
Edit: op sommige beelden op Motogp.com kun je ook horen dat de motoren contact maken voordat marqués valt
[ Voor 9% gewijzigd door HaterFrame op 25-10-2015 08:41 ]
I am the great Cornholio!
Ik denk je mening wel te delen.MetaFrame schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:39:
Goed kijken, hij trapt niet maar duwd Marc heel ver naar buiten en die laat z'n motor staan. Doordat ze elkaar raken schiet z'n voet van de steun en lijkt het alsof hij trapt. Boontje om z'n loontje, voor beiden overigens wat de straf ook mag zijn. Ik ben van beide fan, maar Marqués is in mijn optiek heel fout bezig door zo opzichtig de boel te frustreren. Overigens wat Rossi deed kan ik ook niet goed praten maar dat hij hem zo aankijkt is denk ik pure frustratie, zonde want marqués verknalt het kampioenschap zo.
Overigens vind ik het juist wel goed dat ze het na de race pas analyseren en niet een emotionele beslissing maken onder druk zoals hierboven aan aantal keer wordt voorgesteld.
Benieuwd naar het oordeel van race direction.
Omdat hij in race één net zoveel kans heeft als iedereen op het WK en nu al een paar races niet meer.Dacuuu schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:49:
Elke race heeft invloed op het kampioenschap. Race 1 net zo veel als race 17.. Dus waarom mag Marquez zich niet met het kampioenschap bemoeien?
Dan had je race 1/16 beter je best moeten doen. Rossi verloor zijn geduld. Jammer de pammer. Hoop dat het niet ongestraft blijft.Ken. schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:53:
[...]
Omdat hij in race één net zoveel kans heeft als iedereen op het WK en nu al een paar races niet meer.
Als ze die hierdoor toch opeens zouden verliezen..
Rossi heeft met zijn opmerkingen richting Marquez het enigszins over zich afgeroepen natuurlijk. Dat Marc dan Rossi gaat lopen 'irriteren' is zijn goed recht. Hij wil gewoon winnen, ook al heeft ie geen kans meer op het kampioenschap.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-39eTpdyi-Q]
Rossi's actie van het naar buiten laten lopen was ietwat onsportief, maar ik denk dat dat hij niet de intentie had om Marquez te laten vallen. Zie vanaf 20 seconden; Marquez stuurt gewoon in en Rossi gebruikt de knie om hem op te vangen.
Ik hoop dat het met een sisser afloopt.....
Hij heeft toch juist met deze race laten zien dat hij niet wilde winnen maar Rossi wilde ophouden?pjlgt schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:10:
Gewoon alle Spanjaarden diskwalificeren omdat ze onder 1 hoedje spelen![]()
![]()
![]()
Rossi heeft met zijn opmerkingen richting Marquez het enigszins over zich afgeroepen natuurlijk. Dat Marc dan Rossi gaat lopen 'irriteren' is zijn goed recht. Hij wil gewoon winnen, ook al heeft ie geen kans meer op het kampioenschap.
Wat betreft invloed hebben op het kampioenschap ; als je dat zoals Iannone vorige week doet is dat prima. Hard rijden, eerlijk, mooie race maar dit was wel het tegenovergestelde.
Dat is juist het hele eieren eten.. Hij wil helemaal niet winnen. Hij wil dat Rossi niet wint.pjlgt schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:10:
[...]
Hij wil gewoon winnen, ook al heeft ie geen kans meer op het kampioenschap.
Dát maakt het verhaal juist zo misselijk. Als hij echt wil winnen had hij Lorenzo er niet zo makkelijk langs moeten laten, dat is namelijk onlosmakelijk verbonden aan het winnen.
[ Voor 20% gewijzigd door Ken. op 25-10-2015 09:14 ]
Je ziet toch echt Marquez eerst Rossi raken voordat Rossi zijn voet beweegt.
Rossi wist dat dit zou komen, vandaar zijn eerdere uitspraken. Iedereen kijkt nu anders naar Marquez en als Marquez dan alsnog zo opzichtig Rossi frustreert denk ik dat Rossi hier goed uit gaat komen.
[ Voor 45% gewijzigd door Tristan op 25-10-2015 09:19 ]
Ben benieuwd wat eruit komt, als je alleen naar dit incident kijkt moet Rossi toch echt gediskwalificeerd worden, Maar gezien de recente history tussen hem en Marquez, en ik krijg ook het idee dat Marquez het toch er echt om doet om Rossi van de titel af te houden, begrijp ik het wel natuurlijk.
[ Voor 68% gewijzigd door sewer op 25-10-2015 09:20 ]
Ja, iedereen met een VideoPass.GertjanO schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:17:
[...]
Video is voor iedereen te zien op de MotoGP website zelf.
Dat was meer mijn punt
EDIT: Ah, dat verandert de zaak.
[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 25-10-2015 09:20 ]
Ik heb geen VideoPass, sterker nog: ik heb helemaal niets van MotoGP. Toch kan ik daar gewoon de video bekijken. Vandaar dat ik zeg dat de video (voor zover het lijkt) voor iedereen te zien is.Ken. schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Ja, iedereen met een VideoPass.
Dat was meer mijn punt
Dit filmpje laat het perfect zien! Kijk goed naar Rossi zijn kneepad. Die wordt eerst naar binnen gedrukt door Marquez zijn helm. Daarna drukt Rossi Marquez pas van zich af. Imo een race incident
http://www.snappytv.com/s...st-show-on-dorna-clean_mk
Wat ik zie is dat Rossi expres de bocht laat lopen, Marquez zet hem daardoor rechtop en vervolgens ramt Marquez Rossi alsnog.. Rossi verzet zich daartegen door van zich af te duwen met zijn knie. Marquez hangt inmiddels zo in de bocht en tegen Rossi dat hij hem niet meer rechtop kan zetten en gaat onderuit.
Ik denk dat Rossi dit zeer slim heeft uitgespeeld.
[ Voor 62% gewijzigd door Tristan op 25-10-2015 09:34 ]
Hoe dan ook, de beslissing die nu dient genomen te worden bepaalt hoe dan ook de uitkomst van volgende race.
Wordt Rossi DSQ, dan zal volgende race waarschijnlijk relatief proper verlopen. Mag Rossi zijn punten houden, dan zal Marquez volgende race Rossi eraf rijden. Want dat is wat kampioenen zoals Rossi, Senna en Schumacher doen, en ook zij komen daar ongestraft mee weg.
Steam: ShApeBE
Hij zou gewoon moeten doen wat Pedrosa doet; proberen te winnen. En zeker niet kinderachtig zich actief bemoeien met een kampioenschap dat hij al heeft verloren.

Jouw reactie raakt nog kant nog wal. Wat wil je nou precies zeggen?ShApeBE schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:39:
Sommigen kranen hier toch wat onzin uit hoor!
Hoe dan ook, de beslissing die nu dient genomen te worden bepaalt hoe dan ook de uitkomst van volgende race.
Wordt Rossi DSQ, dan zal volgende race waarschijnlijk relatief proper verlopen. Mag Rossi zijn punten houden, dan zal Marquez volgende race Rossi eraf rijden. Want dat is wat kampioenen zoals Rossi, Senna en Schumacher doen, en ook zij komen daar ongestraft mee weg.
Bij geen sanctie rijdt Marquez Rossi van de baan af, want dat is wat kampioenen als Rossi (ongestraft) doen
[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 25-10-2015 09:56 ]
Wat een moment om dat te doen, ik kijk heel af en toe. (en reageer normaal helemaal niet hier eigenlijk, maar lees wel mee)
Vale is het duidelijk zat, dit merkte je heel snel al.
Over het incident is het heel lastig een oordeel te vellen, twee kanten natuurlijk.
Marc rijdt zelf ook vaak vol risico en nu krijgt hij het een keertje terug, maar wat Rossi doet nu is ook wel erg provoceren natuurlijk.
Marc wachte duidelijk Rossi op en ging vol in gevecht, waar hij eerder gewoon Lorenzo laat lopen en het tempo inzakt.
Sommige mensen moet je niet voeren, die willen dat uitlokken.sewer schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:55:
Ik dacht al dat ik het alleen niet begreep![]()
Bij geen sanctie rijdt Marquez Rossi van de baan af, want dat is wat kampioenen als Rossi (ongestraft) doen![]()
[ Voor 24% gewijzigd door Ithric op 25-10-2015 09:57 ]
https://twitter.com/btsport
[ Voor 35% gewijzigd door donaldo op 25-10-2015 09:58 ]
"Valentino deliberatley kicked the bike of Marc"
Honda Team Principal gives his verdict on the Marquez-Rossi incident.
Oh nee, toch 3 punten straf
[ Voor 23% gewijzigd door sewer op 25-10-2015 10:02 ]
Motogp Twitter: Race Direction have awarded @ValeYellow46 three penalty points which will see him start last at the #ValenciaGP. #SepangClash
Penalty points zijn wat anders dan kampioenschapspunten. Aan de WK stand verandert dit niets.sewer schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:00:
Volgens mij houdt hij zijn punten, maar idd wel achteraan starten.
edit:
Oh nee, toch 3 punten straf
Ah, goed dat je het zegt, dat had ik nog niet doordonaldo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:05:
[...]
Penalty points zijn wat anders dan kampioenschapspunten. Aan de WK stand verandert dit niets.
Dus als ik het goed begrijp had hij 1 penalty point in Sepang, nu 3, en dit leidt tot een achteraan starten in Valencia (de straf bij 4 penalty points).
Precies:sewer schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Ah, goed dat je het zegt, dat had ik nog niet door
Dus als ik het goed begrijp had hij 1 penalty point in Sepang, nu 3, en dit leidt tot een achteraan starten in Valencia (de straf bij 4 penalty points).
Points Sanction
4 Start next race from last place
7 Start next race from pit lane
10 Disqualification from next race
"Not a good decision from RD because Rossi took out Marc. Maybe it's his name. It was unbelievable."
"Valentino should have zero points. Other riders get punished more. Rossi's name is very important to this championship. It's unfair."
"Rossi unbelievable as a rider, but as a sportsman many people will change their view of him now."
Van je teamgenoten moet je het hebben
[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 25-10-2015 10:18 ]
Only @26_DaniPedrosa and @lorenzo99 are in the #MotoGP post race press conference. #MalaysianGP

"Valentino should be here to explain it, I said many times we should race more calm" @26_DaniPedrosa #LIVEonMotoGP
"Valentino should have the same points as Marc, Marc would have been third or fourth" - @lorenzo99 #LIVEonMotoGP
Ik mag Pedrosa echt, die Lorenzo is lekker bezig

[ Voor 68% gewijzigd door Tristan op 25-10-2015 10:22 ]
Als ik met een gespannen arm iets vast heb en iemand drukt tegen mijn arm duw je ook automatisch terug. Marc lijkt opvallend dicht tegen Rossi aan te rijden, een soort van uitlokking.
Gewoon race incident, meer niet.
Jaja Lorenzo je bent zielig!
Dit is de eerste keer dat ik heb gewacht om de persco live te kijken
Ondanks dat ik zeer veel respect voor Rossi heb, was dit natuurlijk een stap te ver, en mag hij van geluk spreken dat dit zijn straf is. Andere coureurs hebben voor minder meer straf gekregen.
Het wordt een spannende laatste race in Valencia!!
Zelden zo'n spannend seizoen gezien, en de vorige wedstrijd was helemaal een topper!!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Mocht Rossi nog een seizoen doorgaan dan kon dit wel eens een Biaggi/gibernau soort vete gaan worden. Kan nog leuk worden dus 🙈
[ Voor 25% gewijzigd door HaterFrame op 25-10-2015 12:38 ]
Vorige race was al erg knap dat hij constant in gevecht was met Rossi en Iannone maar in een halve ronde ineens de leiding weet over te nemen. Dus hij had zat over om niet in gevecht te hoeven met Rossi en Iannone.
En ook deze race laat hij zonder enige moeite Lorenzo lopen.
Maar heeft wel weer zoveel over om Rossi elke keer te counteren en weer op te houden als Rossi er voorbij komt.
Marquez was het hele weekend al sneller dan Lorenzo en Rossi. Dus dit was wel heel duidelijk opzettelijk hinderen.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Lijkt erop dat Marquez met ze helm tegen Rossi ze been rijdt en Rossi daarop reageert.
Maar als Rossi dat niet gedaan had, was Marquez door gegaan met duwen en hadden ze allebei ongelegen. Echt neer uitlokken dat dan dit kan niet.Grolsch schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:10:
Ondanks dat ik zeer veel respect voor Rossi heb, was dit natuurlijk een stap te ver, en mag hij van geluk spreken dat dit zijn straf is. Andere coureurs hebben voor minder meer straf gekregen.
Marquez kan zelf niet winnen dus dan maar anderen (lees Rossi) dwarsbomen.
Echt sneu, hoop dat Rossi de titel nog kan winnen. Met deze straf is dat best lastig.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Rossi in zijn topdagen had dit toch slimmer gespeeld, maar het tekent blijkbaar de onmacht en (op zich begrijpelijke) frustratie die hij voelde. Tja, had je Márquez maar niet moeten provoceren denk ik dan.
Rossi had hier gewoon de zwarte vlag moeten krijgen, maar ik vermoed dat zijn status (en positie in de stand) hem hierin redt.
Lijkt me toch een gevaarlijk precedent, want een paar strafpuntjes op je licentie is blijkbaar de maatregel tegen een ander opzettelijk hinderen met als gevolg dat diegene (wellicht zelfs opzettelijk) van zijn fiets kukelt. Eens kijken wat er gebeurt als volgende keer een coureur van mindere naam en faam zoiets flikt.

Rossi lag er door dat speeltje er al bijna een keer af.
Geeft Marquez nog een duidelijk teken te stoppen met dit spel door zijn hand op te steken naar hem.
Marquez blijft hinderen waarna Rossi besluit Marquez naar buiten te drukken en hem even goed duidelijk te maken hiervan niet gediend te zijn.
Helaas pakt het anders uit en komen ze hierdoor in aanraking met elkaar.
Ik vind het moeilijk te zien of Rossi een trap na gaf. Mij lijkt het erop dat Maquez als eerste tegen de knie qan rijdt van Rossi.
Ik geloof niet dat dit Rossi's zijn bedoeling was Marquez eraf te rijden.
Ik geloof wel dat Marquez moedwillig Rossi aan het dwarsbomen was.
Dit ongestraft laten kon absoluut niet. Daar ben ik het wel over eens.
Maar achteraan starten is wel een pittige straf in mijn ogen met in het achterhoofd dat er nog maar 1 race gereden moet worden. En dit een direct effect heeft op het kampioensschap.
Marquez heeft hieraan ook zelf duidelijk een aandeel.
Marc stuurt ook express nadat hij hem even raakt nog een keer de bocht in, Rossi geeft wel een zetje, niet met de opzet hem eraf te gooien denk ik.
Vervolgens zette Rossi z'n motor ook bijna stil in de bocht, ook niet netjes, maar een direct antwoord *mijns inziens* het gedoe van Marquez direct daarvoor.
[ Voor 19% gewijzigd door Racing_Reporter op 25-10-2015 14:16 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Helaas zijn hier geen regels voor of penalty's.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid