.oisyn schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:47:
[...]
Dat beweert ook niemand

. Maar het feit blijft dat mijn kinderen wel om 8:30 op school moeten zijn, en daar ga ik weinig aan veranderen. Mijn leven ligt dus enigszins vast. Op mijn werk heb ik meer flexibiliteit, maar ook niet oneindig; ik moet ook samenwerken met collega's,
en dus moeten we alles op elkaar afstemmen. Hetzelfde voor mijn vrouw, en we willen natuurlijk niet langs elkaar heen leven dus dat is nog een grotere groep om
rekening mee te houden.
Dit is nou eenmaal de realiteit, en wat jij wenst is onrealistisch voor zo'n beetje 90% van onze samenleving. Dus ja, op een ander tijdstip (grootheid, niet wat de klok aangeeft) gaan werken houdt weldegelijk in dat ik mijn hele leven anders moet gaan inrichten.
Het is nu eenmaal makkelijker om de klok te verschuiven dan om iedereen een andere mindset proberen aan te meten. Maar daar heb jij dan om een of andere reden een probleem mee omdat dat getalletje zo belangrijk is? Kom nou toch

Ik zit juist niet aan het getal vast en jij juist wel, om dit te zien zou je je eigen post nog eens kunnen lezen.
De vraag is van mij juist waarom zitten "we" er aan vast, alsof het overleg op geen enkele andere manier kan ?
Zoals je zelf zegt heb je al afgestemd en rekening gehouden, waarom moet je daarbij dan ook nog eens de tijden aanpassen.
Als je al afspreekt/afstemd dan ben je er toch al ?
Verander in je gedachte eens van 1 uur (overgang zomer/winter-tijd) naar 6 uur verandering, ga je dan ook midden in de nacht opstaan om naar je werk te gaan, of ga je samen met je baas afspreken dat je gewoon op dezelfde zonnestand naar je werk gaat.
Vraag jezelf eens af hoeveel mensen dan zouden stellen, ik heb geen boodschap aan wat de EU zegt ik ga gewoon om dezelfde "fysische tijd" naar m`n werk.
Je werkt nu waarschijnlijk al andere tijden dan oorspronkelijk gesteld voor de baan, vanwege het verkeersdrukte, tenminste veel mensen doen dat.
Misschien eens afvragen waarom vele organisaties (scholen/gemeentehuis, enzzz) zo`n non-negotiable tijdstip voor openen en sluiten hanteren.