Die zogenoemde mini 'jetlag' zit tussen de oren. Extra zonlicht zit niet tussen mijn oren

alle reden dus om gewoon een zomertijd en een wintertijd aan te houden. Het beste van 2 werelden.
Edit: uitbreiding van mijn comment.
Ik ben erg voor het huidige systeem, gewoon simpelweg omdat het prettig is om in de zomer wat extra licht te hebben. Het versterkt het gevoel van lekker weer, buiten dingen ondernemen etc. Daar staat tegenover dat de wintertijd of normale tijd ervoor zorgt dat het in de winter nog een beetje op tijd licht is zodat de (grote groep) mensen met een 8 tot 5 of 9 tot 5 ritme niet al te treurig worden door het gebrek aan licht.
Natuurlijk zeg ik daarbij niet dat er geen mensen zijn die geen last hebben van de omschakeling. Er zijn zat mensen die slecht kunnen tegen deze tijdswijziging, echter het overgrote merendeel van deze mensen is na een paar dagen of hooguit een tweetal weken gewend aan de nieuwe tijd.
Is het dan echt nodig dat alle mensen heel de zomer lang een uur extra daglicht inleveren (want laten we wel wezen, het overgrote deel van de bevolking is rond 9 uur s' avonds wakker) omdat een kleine groep mensen een paar dagen of weken van slag is?
Mocht het dan toch komen voor een afschaffing van het omzetten van de tijd dan gaat mijn stem volop uit naar de zomertijd. Ook al is de energiebesparing omstreden ik ben ervan overtuigd dat een uur extra daglicht op 30 december aan het einde van de middag nuttig is dan een uur extra daglicht om 4 uur s' ochtends in augustus.
Overigens ben ik wel benieuwd hoeveel mensen die zo hard klagen over het ritme verschil (ik zeg niet dat de mensen hier in het topic daartoe behoren) regelmatig met het vliegtuig op vakantie gaan. Mensen die dat niet doen hebben imho alle recht van spreken maar als je een paar keer per jaar een jetlag hebt door een vakantie van een paar weken moet je ook niet zeuren over dat ene uurtje per jaar.
[
Voor 70% gewijzigd door
Silvos op 27-03-2018 01:20
]