Met Autohotkey is dat wel te op te lossen.AzzKickah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:26:
Wat ik wel verschrikkelijk vind is dat ik alleen nog maar een bak reclame en een quickreply-box in m'n beeld heb als ik een topic open en op END op het toetsenbord druk (wat ik aaaaltijd doe).
Kun je dus eerst weer een stukje naar boven scrollen. Nope, da's gewoon echt k*t
En waarom is de "Lees Verder" link verdwenen waarmee je naar de volgende pagina ging?
"Vorige Pagina" en "Volgende Pagina" linkjes bij ook een aantal directe paginanummers vind ik handiger dan alleen die paginanummers.
En wie bedenkt dat "Bekijk bericht" dat eerst links zat en "Verstuur bericht" dat rechts zat zonodig omgewisseld moesten worden? Dat slaat toch nergens op.
"Vorige Pagina" en "Volgende Pagina" linkjes bij ook een aantal directe paginanummers vind ik handiger dan alleen die paginanummers.
En wie bedenkt dat "Bekijk bericht" dat eerst links zat en "Verstuur bericht" dat rechts zat zonodig omgewisseld moesten worden? Dat slaat toch nergens op.

Wow, wow, wow!MysticMan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:11:
Forum vind ik ook een echte verbetering geworden. Hier wel fijn trouwens dat iedere post een lichtgrijze achtergrond heeft.
Een verbetering? Het forum?
Afgrijzelijk!
Alles dezelfde kleur, lelijke icoontjes en 2 grote witte strepen naast de berichten. En dan tussen elke comment ook nog een witregel!
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ben net voor het eerst op de frontpage aan het bladeren geweest, pricewatch en zo. En dat vind ik ook echt GEEN verbetering. Ik mis oa 3 kwart van de knoppen! Het is helemaal leeg, er staat niks. Waar zijn alle navigatielinks naar toe?? Voorheen stond er op zowat elke pagina directe links naar andere menu's, pagina's terug, enz. Nu is er NIETS. Ik moet nu na het zien van een product helemaal terug naar basic om dan vanaf begin weer helemaal opnieuw naar het item in de pricewatch te zoeken en alle filters weer opnieuw in te stellen. Da's toch geen werken zo?
[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 18-10-2012 17:34 ]
Klik rechtsboven op je naam, kies voor "Mijn Voorkeuren" en ga naar het tabblad Forum?Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:26:
Even een stomme vraag: Hoe kan ik bij mijn foruminstellingen? Ik kan het nergens vinden
Virussen? Scan ze hier!
te wit, wie stylish van http://userstyles.org/ gebruikt kan deze CSS gebruiken,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| @-moz-document domain("tweakers.net") { #forumheading, .mainColumn { background-color:#EFF0F0!important;} #layout {background-color:#282828!important;} #contentArea {background-color:#EFF0F0!important;} h1, #news, .articleColumn {padding-left:20px;padding-right:30px;} #top {border-bottom:0px!important;} #bottom div.hr {height: 0px!important;} } |
Verwijderd
Thanks, ik moet dat tabblad wel 10x over het hoofd hebben gezienwildhagen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:27:
[...]
Klik rechtsboven op je naam, kies voor "Mijn Voorkeuren" en ga naar het tabblad Forum?
Klopt het dat IE9 enkel werkt in compatibiliteitsmodus? 
MyReact blijft anders buiten het bovenste blok gewoon 1 groot leeg wit vlak.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jammer ik vind dit als " user" een echte achteruitgang qua forum. Ik vnd het minder oerzichtelijk,monrustig aan de ogen, active topics is ellende zo met een tablet (graag die knop weer terug).
De eerste oogopslag telt voor mij als gebruiker, check ik active topics, dan zie ik een grote uniforme brei. Niets valt meer op, ik zal daardoor minder snel of helemaal niet op een topic reageren.
Nee sorry, dit is het voor mij niet. als resultaat zal ik waarschijnlijk minder lurken en reageren...
De eerste oogopslag telt voor mij als gebruiker, check ik active topics, dan zie ik een grote uniforme brei. Niets valt meer op, ik zal daardoor minder snel of helemaal niet op een topic reageren.
Nee sorry, dit is het voor mij niet. als resultaat zal ik waarschijnlijk minder lurken en reageren...
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
My eyes! They burn! Nee, serieus, al dit wit doet pijn. Hou Tweakers.net eens naast Youtube.com en spot het verschil. Youtube.com heeft een lichtgrijze tint, veel zachter voor je ogen!
Het grote probleem met de nieuwe layout is ook dat de achtergrond bij de tekst lichtgrijs is (niet eens met beige tint maar gewoon echt knalgrijs, ik zie zelfs een blauwgroenige tint
) en de omgeving wit. Dat moet precies andersom! Tekstvak wit, omgeving beige, zoals ik het bij de vorige versie kon instellen.
En ik mis ook icons. Waarom tekst ipv icons? Tekst moet je lezen, duurt bij mij vele seoncdes, icons zie je in een nanoseconde in 1 oog op slag.
En ik mis ook icons. Waarom tekst ipv icons? Tekst moet je lezen, duurt bij mij vele seoncdes, icons zie je in een nanoseconde in 1 oog op slag.
[ Voor 19% gewijzigd door Knightwolf op 18-10-2012 17:37 ]
Verwijderd
Vraagje: Is het met Custom CSS ook mogelijk om de 'normale' tijdsaanduiding weer terug te krijgen, in plaats van 'hoe lang geleden' iets geplaatst is?GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:34:
Ontzettend bedankt voor een customcss Schnoop, je bent een held
[afbeelding]
Had het vanmiddag ook, in IE9 ziet enorm veel er nogal gaar uit, in Firefox werkt het beter.SinergyX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:32:
Klopt het dat IE9 enkel werkt in compatibiliteitsmodus?
Las ergens in een ander topic dat t.net IE9 ook niet meer zou supporten? Mogelijk dat het daaraan ligt?
Virussen? Scan ze hier!
Grappig, als je van Notificaties naar Forum gaat en dan weer terug, verspringt heel de pagina naar de tabs bovenin (rood/grijze balk bij andere tabs blijft netjes bovenin).wildhagen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:27:
[...]
Klik rechtsboven op je naam, kies voor "Mijn Voorkeuren" en ga naar het tabblad Forum?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nog een nadeel, de homepage met x uur geleden lijkt steeds meer op een fancy twitter.
haha het % verslechtering blijft omhoog gaan , zou me niets verbazen als we met 90% eindigen die het een heel slecht design vinden
Een volledig nieuwe layout is altijd even wennen en aanpassen. Maar ik hou wel van "clean" .. maar nu is het mij iets "te clean". Vermits ik een zeer frequente Tweakers nieuws browser ben, ben ik een beetje teleurgesteld in de nieuwe layout hierover.
Ik vond de link met "kleuren" veel beter dan de icoontjes nu, vermits je veel sneller een kleur kan herkennen dan een zeer klein icoontje. Dus ik zou deze zeker terug invoeren, vermits dit ook met CSS kan ;-)
Ook vind het ik het zeer irritant dat er nu ook downloads in de nieuws sectie zitten. De meuk heeft in mijn ogen niets te maken met nieuws. Bezoekers die op zoek zijn naar software updates weten gewoon dat ze bij de meuktracker moeten zijn, dus.. persoonlijk zou ik dit liever weg zien.
Vroeger waren nieuwe artikels (wss iets met cache te maken) deze links naar de artikels waren rood, nu kleurt alleen het icoontje langs het artikel blauw, dat valt niet genoeg op. Rood was veel makkelijker. Nu zou het misschien. Ook vind ik de kleur van een ":visited" link niet duidelijk genoeg, het zou beter moeten opvallen welke artikels je al bekeken hebt in de frontpage.
Voor de rest.. denk ik dat na verloop van tijd de nieuwe Tweakers ECHT een ware verbetering zal zijn!! So far so good.. maar het moet nog wat beter ;-)
Ik vond de link met "kleuren" veel beter dan de icoontjes nu, vermits je veel sneller een kleur kan herkennen dan een zeer klein icoontje. Dus ik zou deze zeker terug invoeren, vermits dit ook met CSS kan ;-)
Ook vind het ik het zeer irritant dat er nu ook downloads in de nieuws sectie zitten. De meuk heeft in mijn ogen niets te maken met nieuws. Bezoekers die op zoek zijn naar software updates weten gewoon dat ze bij de meuktracker moeten zijn, dus.. persoonlijk zou ik dit liever weg zien.
Vroeger waren nieuwe artikels (wss iets met cache te maken) deze links naar de artikels waren rood, nu kleurt alleen het icoontje langs het artikel blauw, dat valt niet genoeg op. Rood was veel makkelijker. Nu zou het misschien. Ook vind ik de kleur van een ":visited" link niet duidelijk genoeg, het zou beter moeten opvallen welke artikels je al bekeken hebt in de frontpage.
Voor de rest.. denk ik dat na verloop van tijd de nieuwe Tweakers ECHT een ware verbetering zal zijn!! So far so good.. maar het moet nog wat beter ;-)
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600
let's hope soAionicus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:39:
haha het % verslechtering blijft omhoog gaan , zou me niets verbazen als we met 90% eindigen die het een heel slecht design vinden
Ik erger me heel erg aan de witte achtergrond, op mijn heldere scherm is dat echt killing voor mijn ogen. Langer dan 5 minuten op tweakers surfen is er dan ook niet meer bij als dit zo blijft.
En dan? Het oude design komt toch niet terug, verandering is altijd wennen...
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Een groot deel van dat percentage kan goed features missen die verdwenen lijken te zijn, en niet zozeer het design zelf. Dat lijkt me niet onterecht maar ik zie dat nog wel bijgeschaafd worden. Over een maand moet je zo'n poll nog maar eens openen.Aionicus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:39:
"Tweakers 7" is ook wat meer dan alleen het design, maar dat sla je nu een beetje over.
[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 18-10-2012 17:41 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Dat is helaas ook de bedoeling. Alles moet tegenwoordig op Twitter of Facebook lijken, anders begrijpt de nieuwe generatie kudde schapen het nietRevenNL schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:38:
Nog een nadeel, de homepage met x uur geleden lijkt steeds meer op een fancy twitter.
Zodat ze er werk van gaan maken om dat weer terug te zetten. Of andere templates/stylesheets iig weer default in te bouwen zodat men de keuze heeft tussen de nieuwe of oude layout. Ze zitten er hier echt niet op te wachten om een paar 100.000 ontevreden bezoekers te hebben. Of erger nog, die te verliezen omdat men hier deze ellende niet kan aanzien.Hari-Bo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:40:
[...]
En dan? Het oude design komt toch niet terug, verandering is altijd wennen...
[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 18-10-2012 17:45 ]
Het punt is: Ik heb nooit iets te klagen gehad over T.net6. Die was gewoon duidelijk beter dan T.net 5. Maar dit... Echt ongelooflijk hoe onrustig, hoe veel ruimte gewon weggegooid wordt.. Hoe weinig informatie op een stukje scherm staat.
Geen fixed trackermogelijkheid op scherm smaller dan 1600px..
Serieus..
Geen fixed trackermogelijkheid op scherm smaller dan 1600px..
Serieus..
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 18-10-2012 17:43 ]
Eerste indruk: waardeloos.
- Te weinig data op de frontpage, moet teveel scrollen
- Teveel wit, met lichtblauwe text? Au mijn ogen...
- Het niet witte deel op de frontpage naast de headlines (Pricewatch) is het auto-focus point voor je ogen. Oftewel mijn eerste aandacht gaat niet naar de content.
- Header + Content is onsamenhangend.
Is het al weer 1 april?
- Te weinig data op de frontpage, moet teveel scrollen
- Teveel wit, met lichtblauwe text? Au mijn ogen...
- Het niet witte deel op de frontpage naast de headlines (Pricewatch) is het auto-focus point voor je ogen. Oftewel mijn eerste aandacht gaat niet naar de content.
- Header + Content is onsamenhangend.
Is het al weer 1 april?
Mijn scherm is 2560x1600 en ik werk met smal verticaal scherm, zodat ik meerdere windows naast elkaar kan hebben. Die 'tracker' (wtf is dat eigenlijk?) mis ik echt niet, maar verder mis ik heel veel info, tekst staat veel te ver uit elkaar, dus veel ruimte wordt enorm verspild en daardoor is het overzicht compleet weg.
[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 18-10-2012 17:45 ]
Ik zal het hier nog even posten, voor degenen die de andere post niet hebben gelezen:
Ik heb na 11 jaar t.net als startpagina te hebben gebruikt, nu t.net vaarwel gezegd als startpagina...
Wat een superlelijk design... 1996 much?
Zwaar onprofessionele uitstraling en alles is veel groot en onoverzichtelijk... ook dat je per se full screen (doet pijn aan je ogen met een super lelijke wit op 90% van je scherm) moet browsen voor de tracker te MOGEN (lol? mogen...) zien...
Cijfer: 2 (op een schaal van 10).
Ik heb na 11 jaar t.net als startpagina te hebben gebruikt, nu t.net vaarwel gezegd als startpagina...
Wat een superlelijk design... 1996 much?
Zwaar onprofessionele uitstraling en alles is veel groot en onoverzichtelijk... ook dat je per se full screen (doet pijn aan je ogen met een super lelijke wit op 90% van je scherm) moet browsen voor de tracker te MOGEN (lol? mogen...) zien...
Cijfer: 2 (op een schaal van 10).
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Neem aan dat iedereen die klaagt over "teveel wit" ook nooit Google gebruikt?
[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 18-10-2012 17:48 ]
Aiii, de doorgevoerde verbeteringen op T.net heb ik altijd goed gevonden, of in ieder geval zinnig... Maar dit slaat echt nergens op, een flinke achteruitgang wat betreft de layout als je het mij vraagt...
De eerste gedachte die in mij op kwam was dat ik de url verkeerd had ingetikt. Vaak zie je dan zo'n dat je zo'n foute semi-lege site krijgt met reclames en onzin, sites die leven van foute hits... Kortom, ergernis...
Of de functionaliteit van de site verbeterd is weet ik nog niet, daarvoor heb ik nog te weinig rondgekeken, maar de stijl van de site en de layout viel direct in het oog, in negatieve zin...
Wie weet went het...ooit, maar vooralsnog laat deze verandering een vieze smaak achter bij mij.
De eerste gedachte die in mij op kwam was dat ik de url verkeerd had ingetikt. Vaak zie je dan zo'n dat je zo'n foute semi-lege site krijgt met reclames en onzin, sites die leven van foute hits... Kortom, ergernis...
Of de functionaliteit van de site verbeterd is weet ik nog niet, daarvoor heb ik nog te weinig rondgekeken, maar de stijl van de site en de layout viel direct in het oog, in negatieve zin...
Wie weet went het...ooit, maar vooralsnog laat deze verandering een vieze smaak achter bij mij.
Google heeft de tekst niet in een donkerder hokje staan dan de omgeving. Google is overal wit. Bovendien is het links uitgelijnd waardoor er niet links en rechts enorme witte vlakken zijn.HyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:48:
Google gebruik je (als het goed is) maar voor enkele minuten, mits je de juiste resultaten krijgt.HyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:48:
Lees eerst eens de andere pagina's ipv gewoon maar te reageren... 2 of 3 pagina's terug is alles mooi uitgelegd over hoe en waarom het irritant isHyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:48:
Ik heb het gevoel alsof ik naar een tabletversie van een site op mijn normale computer zit te kijken.
Ik weet wel dat het niet veel breder of smaller is dan de 'oude' versie, maar het voelt alsof ik in een vertikale brievenbus in een witte muur zit te kijken.
Fok! heeft een tijdje geleden ook de layout omgegooid met heel veel commentaar, maar die hadden wel de mogelijkheid om zelf (zonder moeilijk te doen met CSS of hoe dat ook mag heten) de achtergrondkleur in te stellen, en dat heb ik gelijk op dag 1 gedaan, een mooie donkere kleur die bij de rest van mijn desktop past.
Schaam je niet om te kopieren wat goed is
Ik weet wel dat het niet veel breder of smaller is dan de 'oude' versie, maar het voelt alsof ik in een vertikale brievenbus in een witte muur zit te kijken.
Fok! heeft een tijdje geleden ook de layout omgegooid met heel veel commentaar, maar die hadden wel de mogelijkheid om zelf (zonder moeilijk te doen met CSS of hoe dat ook mag heten) de achtergrondkleur in te stellen, en dat heb ik gelijk op dag 1 gedaan, een mooie donkere kleur die bij de rest van mijn desktop past.
Schaam je niet om te kopieren wat goed is
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Die paar zeurende got'ers lijken hun niet bepaald te boeien, de focus ligt (zoals je al zag in video's etc) puur op de frontpage en omgeving, het forum erachter is grappig maar verder ook niets. Waarom laten ze nog steeds reacties toe op nieuwsberichten als het 1 ongeorganiseerde chaos is, als je een compleet forum erachter hebt hangen waar je elk voor elk nieuwsbericht een schoon en nette discussie kan laten voeren?Knightwolf schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:42:
Zodat ze er werk van gaan maken om dat weer terug te zetten. Of andere templates/stylesheets iig weer default in te bouwen zodat men de keuze heeft tussen de nieuwe of oude layout. Ze zitten er hier echt niet op te wachten om een paar 100.000 ontevreden bezoekers te hebben. Of erger nog, die te verliezen omdat men hier deze ellende niet kan aanzien.
In reacties zit ik nu echt te puzzelen wie nu op wie reageert, die ene post heeft welk links verticaal lijntje, de ander weer niet. De 1 heeft wel een streepje boven, de ander weer niet.
Gezien de hoogte/breedte verhoudingen overal, lijkt bijna gemaakt te zijn voor verticaal tablet-lezen, niet voor 16:9/16:10 breedte gebruik.
Wat je niet langer dan 15 seconde gebruikt voor 1 resultaat, niet complete discussies te lezenHyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:48:

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 18-10-2012 17:53 ]
Verwijderd
Verkeerde vergelijking. Google gebruik je om even wat op te zoeken, niet om 'urenlang', soms intensief, topics te lezen.HyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:48:
Uh omdat we Google niet de hele dag gebruiken?HyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:48:
Van die witte achtergrond doet zelfs mijn maag raar. Gelukkig heb ik die grijs staan nu. Waardoor de tekstvakjes weer lichter zijn dan de omgeving
[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 18-10-2012 17:54 ]
Een discussie hier over is in dit topic al gedaan. De conclusie er van was dat op google je vooral zoekt en dan doorgaat naar wat je wil weten/hebben en niet lange stukken tekst leest zoals je wel op de fp of got doet.HyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:48:
Ik wil ook graag mijn ongenoegen uitspreken.. De nieuwe design is overduidelijk afgestemd op tablets en mobieltjes.. Voor normale pc-gebruikers is het een forse achteruitgang.. Ik denk dat de resultaten van de poll ook voor zich spreken.
Ook ik mis de versie 6 en dat is niet omdat ik niet aan nieuw wil wennen. Dit is echt gewoon niet prettig lezen meer; meuktracker door de topics heen (indien geen filtering aan)... de trackers rechts en links wil ik graag weer terug. Ik ga nog even kijken hoe het er thuis uit ziet op 1920x1200 op Windows 8 (en dus IE10).
Verwijderd
Is deze ook voor Stylish?GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:34:
Ontzettend bedankt voor een customcss Schnoop, je bent een held
[afbeelding]
Het enige wat mij aan de nieuwe look stoort is dat ik het gevoel heb dat de content van de pagine meer naar beneden is geplaatst. Als ik tweakers.net nu open moet ik bijna gaan scrollen op 1366x768 (laptop) om de eerste artikelen te zien.
Howdy!
Probeer het eens
Verwijderd
Daar erger ik mij al jaren aan. Met het toenemen van het aantal reacties per nieuwsbericht, moet je steeds vaker meerdere pagina's terugscrollen om te kijken waar iemand op heeft gereageerd. Die werkwijze is inmiddels onhoudbaar geworden, enorm onoverzichtelijk en inefficiënt. Er is de afgelopen jaren al vaker over geklaagd, maar er wordt maar niets aan gedaan. OnbegrijpelijkSinergyX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:50:
[...]
In reacties zit ik nu echt te puzzelen wie nu op wie reageert, die ene post heeft welk links verticaal lijntje, de ander weer niet. De 1 heeft wel een streepje boven, de ander weer niet.

Verwijderd
ik moest eerst op forum klikken
toen op active topics
en toen kon ik tussen de regels dit draadje vinden.
perfect supersnel en veel gebruiksvriendelijker
toen op active topics
en toen kon ik tussen de regels dit draadje vinden.
perfect supersnel en veel gebruiksvriendelijker
De beste achtergrondkleur is imo zwart. Dan vallen de paginanummers ook nog te lezen:

Bij de vorige versie stond mijn naam boven het forum en als ik daar op klikte zag ik alle topics waar ik in had gereageerd. Iemand een idee op welke manier dat nu nog kan ? Zie ik iets over het hoofd ?
In Bookmarks mis ik er namelijk nog behoorlijk wat ?
Verwijderd
Was al aan het kijken wie Schnoop was maar kwam pas op pagina 6 terug
Hoe kan je de achtergrond wijzigen? Ik heb alle instellingen doorzocht, maar ik kijk er vast en zeker overheen.GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:00:
De beste achtergrondkleur is imo zwart. Dan vallen de paginanummers ook nog te lezen:
[afbeelding]
In Firefox: Gepost door iemand anders:MN03 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:02:
[...]
Hoe kan je de achtergrond wijzigen? Ik heb alle instellingen doorzocht, maar ik kijk er vast en zeker overheen.
Firefox-knop
Opties -> Opties-> Tabblad Inhoud -> Kleuren -> Achtergrondkleur wijzigen naar kleur die jij wil -> Achtergrondkleur laten kiezen door pagina aanvinken.
MyReact -> Post History?Beakzz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:01:
Bij de vorige versie stond mijn naam boven het forum en als ik daar op klikte zag ik alle topics waar ik in had gereageerd. Iemand een idee op welke manier dat nu nog kan ? Zie ik iets over het hoofd ?
Ik wil eigenlijk ook heel graag iets positiefs zeggen, maar verder dan de DM en notificatie knop kom ik eigenlijk niet.
Persoonlijk had ik erg gehoopt op verandering in zaken als;
Natuurlijk zal ik aan bepaalde zaken gewoon moeten wennen, maar dat is geen probleem en wil ik best wat tijd geven. Vind het strakke design wel oké zo i.c.m. de tracker, maar de indeling mag nog wel wat aan gewerkt worden.
Voor mijn gevoel is dit meer een leuke preview, waarna het echte werk (visueel) komt. En met alle respect, want er zal ongetwijfeld zeer veel achter de schermen drastisch verbeterd zijn daar ben ik van overtuigd!
Persoonlijk had ik erg gehoopt op verandering in zaken als;
- Foto album -> hier moet je steeds per stuk een foto selecteren, erg omslachtig en het kost erg veel tijd bij een beetje review.
- My storage -> waarom is dit nog steeds niet makkelijk te benaderen net zoals 'mijn fotoalbum' wanneer je op je nickname drukt ?
- DM -> Helaas nog steeds hetzelfde systeem, ik had gehoopt dat je deze wat meer als een PM inbox kont gebruiken zoals je dit op andere sites gewend bent. Waarbij je dus de optie hebt tot verwijderen, eventueel bijlagen en ga zo maar door. Op deze manier word het erg onoverzichtelijk, natuurlijk kan ik berichten in trash gooien maar het is zo onhandig allemaal.
- BB codes (of hoe dit ook heet) -> nog steeds kan ik op de frontpage geen gebruik maken van sneltoetsen als CTRL+B om geselecteerde tekst zwart te maken. Op het forum/notepad kan dit al een lange tijd.
- Veel moet scrollen
- Naar informatie op zoek moet, niet omdat ik het niet weet te vinden maar ik moet eerst een ''x'' aantal keer klikken.
- Achtergrond is extreem wit van wit
- Tracker is een mengelmoes van alles door elkaar
- Reacties worden zo lastig weergegeven, het is echt even goed kijken of iemand nu reageert op een reactie boven hem/haar of dat dit een op zichzelf staande reactie is.
- Grote social media buttons
- Grote nieuwsbrief kolom, nee die wil ik niet en dat blijft zo
- Het forum kan je doorzoeken, maar waarom een topic zelf niet meer ?
- Foto album, echt helemaal links onderin na een heel scroll festijn kan ik eindelijk klikken op statistieken en ook zien hoeveel ruimte ik nog vrij heb en kan ik eventueel een back-up maken.
- Site lijkt af en toe moeite te hebben met het lade van de tracker en de balk bovenin
- Sneltoetsen werken niet meer in het forum om bijv. geselecteerd tekst BOLD te maken.
- ...
Natuurlijk zal ik aan bepaalde zaken gewoon moeten wennen, maar dat is geen probleem en wil ik best wat tijd geven. Vind het strakke design wel oké zo i.c.m. de tracker, maar de indeling mag nog wel wat aan gewerkt worden.
Voor mijn gevoel is dit meer een leuke preview, waarna het echte werk (visueel) komt. En met alle respect, want er zal ongetwijfeld zeer veel achter de schermen drastisch verbeterd zijn daar ben ik van overtuigd!
[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 18:05 ]
Verwijderd
Ga naar MyReact -> posthistory. Het is idd wel zwaar irritant dat veel links alleen nog maar via de index bereikbaar zijn.Beakzz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:01:
Na een dagje ermee gewerkt te hebben stem ik ook op waardeloos. Zeker een topic als deze is niet meer door te scrollen, zo ultiem traag is het. Ik ga denk ik maar van 238ppp naar 10ppp en ga eens kijken wat er aan scripts te blokkeren is om het sneller te maken.

Bovenstaande foto zegt genoeg hoe inferieur 7 is vergeleken met 6.
Zie ook mijn comment bij het artikel op de FP.
Vrij irritant dat er automatisch komt te staan "Plaatje op imageshack (popups!)" als ik een thumbnail middels imageshack post, waarbij ik gewoon directe links naar de plaatjes gebruik en er dus totaal geen sprake is van popups!
[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 18-10-2012 18:06 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Sinds ik LANG geleden een 15" 1024x768 scherm ben gaan gebruiken gebruik ik programma's al meestal niet meer full-screen. Dat ik nu op een 24" 1920x1200 scherm mijn browser full-screen moet maken om überhaupt de tracker zichtbaar te maken is.....
Voor Stylish worden al diverse fixes ontwikkeld om deze "Tweakers for Dummies" te repareren en er weer een "Tweakers for Tweakers" van te maken.
Voor Stylish worden al diverse fixes ontwikkeld om deze "Tweakers for Dummies" te repareren en er weer een "Tweakers for Tweakers" van te maken.

Ik vind de frontpage echt een verschrikkelijke achteruitgang, van hoe het was. Misschien is het wennen, maar het oude ontwerp vond ik persoonlijk een stuk beter, en wist ik alles blindelings te vinden.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Bedankt voor dat screenshot..Laguna schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:06:
[afbeelding]
Idd bizar hoeveel meer informatie er op je scherm staat.Laguna schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:06:
[afbeelding]
Zie ook mijn comment bij het artikel op de FP.
Vrij irritant dat er automatisch komt te staan "Plaatje op imageshack (popups!)" als ik een thumbnail middels imageshack post, waarbij ik gewoon directe links naar de plaatjes gebruik en er dus totaal geen sprake is van popups!
Ik heb na een middagje tweakers nieuwe stijl toch het gevoel dat ik veel meer aan het klikken ben.
Maar uiteindelijk zal het wel wennen. Al vraag ik me deze keer serieus af of het geen echte achteruitgang is...
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik mis die ouwe interface!Laguna schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:06:
[afbeelding]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik vind het toch eigenlijk wel opmerkelijk dat er zo weinig aan de community is gevraagd over dit soort "verbeteringen". Natuurlijk de .plans waren er, maar zo diep en compleet ging het daar ook niet over voor mijn gevoel.
Qua werkbaarheid (RSI en mijn ogen waar ik hopelijk nog een jaar of 70 mee mag doen) is dit compleet een waardeloos design vind ik zelf. Gelukkig ben ik daar dan weer niet de enige in.
Ik zag dat Femme ook ergens een reactie plaatste met een verbeterde donkere layout en een bredere tracker. Dat zou de werkbaarheid weer enigszins verbeteren... mja, waarom nu zoveel dubbel werk, had volgens mij niet gehoeven als er meer gecommuniceerd was naar de community.
@ Laguna: wat een verschil he...
Qua werkbaarheid (RSI en mijn ogen waar ik hopelijk nog een jaar of 70 mee mag doen) is dit compleet een waardeloos design vind ik zelf. Gelukkig ben ik daar dan weer niet de enige in.
Ik zag dat Femme ook ergens een reactie plaatste met een verbeterde donkere layout en een bredere tracker. Dat zou de werkbaarheid weer enigszins verbeteren... mja, waarom nu zoveel dubbel werk, had volgens mij niet gehoeven als er meer gecommuniceerd was naar de community.
@ Laguna: wat een verschil he...

Wat ik ook irritant vind, is dat het forum een stuk naar links staat door de eventuele tags die er bovenaan de pagina staan.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb ook tegen 7 gestemd, mis vooral het zoeken in topics en de tracker. Op mijn macbook zie ik alleen breedte witbalken aan de zijkant. Ik heb zat ruimte voor de tracker maar de mogelijk is er niet omdat de resolutie blijkbaar te laag is.
Ook op een groot beeld scherm zoals op het werk, blijft de tracker niet staan als ik niet fullscreen de browser gebruik. Jammer.
Ook op een groot beeld scherm zoals op het werk, blijft de tracker niet staan als ik niet fullscreen de browser gebruik. Jammer.
Grappig, mijn eerste reactie was vooral dat ik het forum verschrikkelijk vond en de FP wel aardig.
Na een tijdje gebruiken denk ik dat het forum alleen een vaste manier nodig heeft om naar MyReact en Bookmarks te kunnen navigeren en (de mogelijkheid tot) een andere achtergrondkleur. Dan is het wel te doen. Positief vind ik wel de melding van nieuwe berichten terwijl je het topic leest.
Maar de FP is eigenlijk gewoon verschrikkelijk. Zo weinig informatie vergeleken met vroeger en een heel rudimentair design. Het doet eigenlijk vrij goedkoop en amateuristisch aan. Ik vind ook niet dat het prettiger leest oid. Nee, zoals het er nu staat zou ik de FP niet vaak meer bezoeken.
Na een tijdje gebruiken denk ik dat het forum alleen een vaste manier nodig heeft om naar MyReact en Bookmarks te kunnen navigeren en (de mogelijkheid tot) een andere achtergrondkleur. Dan is het wel te doen. Positief vind ik wel de melding van nieuwe berichten terwijl je het topic leest.
Maar de FP is eigenlijk gewoon verschrikkelijk. Zo weinig informatie vergeleken met vroeger en een heel rudimentair design. Het doet eigenlijk vrij goedkoop en amateuristisch aan. Ik vind ook niet dat het prettiger leest oid. Nee, zoals het er nu staat zou ik de FP niet vaak meer bezoeken.
Klopt het staat niet exact in het midden. Best irritant als je oog er op valt eigenlijk. Als ik een reactie edit of plaats zoals nu dan is het echter wel netjes aligned.MegaTronics schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:11:
Wat ik ook irritant vind, is dat het forum een stuk naar links staat door de eventuele tags die er bovenaan de pagina staan.
Als je met een abbo het oude design zou kunnen blijven gebruiken dan zou gaan overwegen om een abonnement te nemen.
Dat zat in de oude versie ook al.Zamorano schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:12:
Positief vind ik wel de melding van nieuwe berichten terwijl je het topic leest.
[ Voor 50% gewijzigd door Mr_gadget op 18-10-2012 18:14 ]
Ja maar dat is toch eigenlijk te zot voor woorden vind ik dan...Mr_gadget schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:13:
Als je met een abbo het oude design zou kunnen blijven gebruiken dan zou gaan overwegen om een abonnement te nemen.
@Lip: dat dus
Enige wat ik hierop heb gevonden, ik gooi in Windows 7 gewoon de browser naar 1 kant toe van mijn desktop (zodat hij er zelf 50% van maakt), dan lijkt alles weer redelijk onder elkaar te staan, valt er enkel rechts iets buiten beeld, maar daar staat bar weinig nuttigs*.MegaTronics schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:11:
Edit, ok dat is dus ook de oplossing niet. Ik dacht dat de layout enigzins gebaseerd was op 2 browsers naast elkaar op een HDresolutie, maar dan vallen bepaalde stukken buiten het scherm en werkt ook niet
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 18-10-2012 18:15 ]
Dat zou gewoon optioneel moeten zijn die nieuwe interface.
Ik mis vooral in V&A de categorien en sub categorien.
Je krijgt nu alles voorgeschoteld zonder dat je kunt kiezen wat je uberhaupt zoekt.
op mijn windows phone is het helemaal bagger geworden.
Je krijgt nu alles voorgeschoteld zonder dat je kunt kiezen wat je uberhaupt zoekt.

Nu een paar uur mee 'gewerkt' ik vind het helemaal niks. No offense naar iedereen die hier zo hard aan gewerkt heeft maar het uiterlijk van een techsite is compleet weg. Navigatie is aanzienlijk verslechterd en 's avonds hoef ik geen lamp meer aan als ik op tweakers zit.
Ik hoop dat er toch echt heel snel een manier komt om de oude stijl terug te zetten. Tweakers 6 vond ik het voorbeeld van een zeer goede site, echter lijkt zo'n beetje alles omslachtiger geworden nu.
Ik hoop dat er toch echt heel snel een manier komt om de oude stijl terug te zetten. Tweakers 6 vond ik het voorbeeld van een zeer goede site, echter lijkt zo'n beetje alles omslachtiger geworden nu.
Een hele rij microsoft certificeringen.
De frontpage is te clean voor een website met zoveel content...
Het is voor mijn gevoel onoverzichtelijk geworden.
Nu moet je scrollen om al het nieuws te zijn van vandaag, wat eerst niet zo was.
Over het forum zal ik het maar niet hebben
En het is te wit... Aan de andere kant hoef de lamp niet meer aan, scheelt weer op de energie rekening
Het is voor mijn gevoel onoverzichtelijk geworden.
Nu moet je scrollen om al het nieuws te zijn van vandaag, wat eerst niet zo was.
Over het forum zal ik het maar niet hebben
En het is te wit... Aan de andere kant hoef de lamp niet meer aan, scheelt weer op de energie rekening
Kan je niet meer gewoon zoeken in groep 'games'? Ik moet nu helemaal doorklikken naar games -> games -> games (met logo fifa 13?GerardReintke schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:15:
Ik mis vooral in V&A de categorien en sub categorien.
Welke dronke aap is hier bezig geweest. Het ziet er toch niet uit. Nieuwe vormgever de deur uit en haal maar heel snel de oude weer terug.
Ach, ik vind 't niet terecht om te klagen over de vereenvoudigde interface. Ik herken ook de moeite in de oude layout om bij bepaalde features te komen etc. etc. Ik ga hem even tijd geven.
Wat ik echter wel als een misser beschouw:

Wat je hier ziet is een niet overdreven UI overhead van Fedora, met daarin MyReact. D'r staat alleen geen topic of bookmark in m'n ogen. Dat is niet bijzonder uitnodigend, ik krijg hierbij meer een "ziekenhuis" gevoel dan een "bruine kroeg" of "huiskamer".

Wat je hier ziet is een niet overdreven UI overhead van Fedora, met daarin MyReact. D'r staat alleen geen topic of bookmark in m'n ogen. Dat is niet bijzonder uitnodigend, ik krijg hierbij meer een "ziekenhuis" gevoel dan een "bruine kroeg" of "huiskamer".
Schaadt het niet, dan baat het niet
Verwijderd
Als je weer een Tweakers voor 'Tweakers' wilt maken, moet je de leiding ontslaanCaptJackSparrow schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:06:
Voor Stylish worden al diverse fixes ontwikkeld om deze "Tweakers for Dummies" te repareren en er weer een "Tweakers for Tweakers" van te maken.![]()
Het is inmiddels al een tijdje duidelijk dat T.net er alles aan doet om niet meer een gespecialiseerde site voor Tweakers te zijn, maar een dertien in een dozijn nieuwssite die zich richt op de veel grotere groep mainstream geïnteresseerden. Sinds de commercie bepalend is doet de oorspronkelijke groep er niet meer toe. Alleen de 'domme' massa moet nog bediend worden.
Ik ben benieuwd welk weldenkend persoon de nieuwe layout beter vindt dan de oude:
Gepost door iemand anders:
Gepost door iemand anders:

Thanx voor de PartyPoker pop-ups... not.RSpliet schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:19:
Ach, ik vind 't niet terecht om te klagen over de vereenvoudigde interface. Ik herken ook de moeite in de oude layout om bij bepaalde features te komen etc. etc. Ik ga hem even tijd geven.
[afbeelding]
Ik kan in chrome niet scrollen door de categorieën, bijvoorbeeld als ik naar computers -> aanvullende componenten ga. Ik kan dus de drie onderste categorieën niet zien.
Uiteindelijk zal het wel wennen, maar ben nu niet heel erg enthousiast. ik zal een hoop zaken misschien nog niet teruggevonden hebben.
Wat ik allemaal geen verbetering vind:
- Informatiedichtheid frontpage is erg laag
- Te witte background (direct zelf custom css aangezet)
- Het ontbreken van de zoekfunctie binnen een topic (wtf? wie heeft dat verstopt of bedacht?)
- Een grote zoekbalk boven in je scherm (neemt veel te veel ruimte in voor een fuctie die wel handig, maar geen primair doel dient van tweakers...)
Wat ik allemaal geen verbetering vind:
- Informatiedichtheid frontpage is erg laag
- Te witte background (direct zelf custom css aangezet)
- Het ontbreken van de zoekfunctie binnen een topic (wtf? wie heeft dat verstopt of bedacht?)
- Een grote zoekbalk boven in je scherm (neemt veel te veel ruimte in voor een fuctie die wel handig, maar geen primair doel dient van tweakers...)
Niets aan toe te voegen..Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:20:
[...]
Als je weer een Tweakers voor 'Tweakers' wilt maken, moet je de leiding ontslaan
Het is inmiddels al een tijdje duidelijk dat T.net er alles aan doet om niet meer een gespecialiseerde site voor Tweakers te zijn, maar een dertien in een dozijn nieuwssite die zich richt op de veel grotere groep mainstream geïnteresseerden. Sinds de commercie bepalend is doet de oorspronkelijke groep er niet meer toe. Alleen de massa moet nog bediend worden.
Behalve dat ik niet kan stemmen
Ziet er nu uit als een willekeurige site die opdoemt in google.Leuk zo'n minimalistisch uiterlijk voor de neutrale bezoeker, op zoek naar de prijs voor de goedkoopste koelkast of strijkijzer
Heel erg bedankt voor het plaatsen van deze grafische vergelijking. Veel mensen hebben de minpunten al aangekaart, but a picture is worth a thousand words!Laguna schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:06:
[afbeelding]
De informatiedichtheid en toegankelijkheid is bij de nieuwe layout hard achteruit gegaan. Geen verbetering naar mijn mening.
AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W
In combinatie met:AzzKickah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:20:
Thanx voor de PartyPoker pop-ups... not.
En dat op 1 paginaLaguna schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:06:
Misschien een idee om de vorige template als een thema beschikbaar te maken zoals ook met de oude GoT layout was?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Inderdaad veel meer klikken én veel meer scrollen, juist voor de grootste groep gebruikers van Tweakers niet bepaald fijn aangezien deze over het algemeen vaker met RSI klachten kampen, dan mensen die zich minder met computers e.d. bezig houden.rajackar schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:11:
[...]
Idd bizar hoeveel meer informatie er op je scherm staat.
Ik heb na een middagje tweakers nieuwe stijl toch het gevoel dat ik veel meer aan het klikken ben.
Maar uiteindelijk zal het wel wennen. Al vraag ik me deze keer serieus af of het geen echte achteruitgang is...
@marcel87
Ja..

True.. helaas weet niet iedereen hoe je imageshack zonder popups gebruiktSinergyX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:22:
[...]
In combinatie met:
[...]
En dat op 1 pagina
[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 18-10-2012 18:25 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Doen pijn hè, die dingen. Druk 'm gewoon weg ofzo. Maar genoeg off-topic. ... Hoewel:AzzKickah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:20:
[...]
Thanx voor de PartyPoker pop-ups... not.
Feature-request: een uploadveld voor pics die vervolgens direct naar (een map in) je gallery gaan!
Schaadt het niet, dan baat het niet
Dat willen ze vast niet, want dat kost geldJoopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:23:
Misschien een idee om de vorige template als een thema beschikbaar te maken zoals ook met de oude GoT layout was?
Of je leert gewoon fatsoenlijk een plaatje te posten.RSpliet schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:23:
[...]
Doen pijn hè, die dingen. Druk 'm gewoon weg ofzo. Maar genoeg off-topic. ... Hoewel:
Feature-request: een uploadveld voor pics die vervolgens direct naar (een map in) je gallery gaan!
We hebben het hier juist over ergernissen over het nieuwe forum. Moet je er ook nog ff pop-up links bij tussen gaan zetten.
Ik vind Tweakers 7 veel beter dan 6 met één belangrijke uitzondering: de video's 
Op de computer (Linux OSX) wordt ALTIJD Flash getoond en géén HTML5 of H264. Op de browsers op de Galaxy s2 (Opera 12, FF 16.01, Stock browser ICS, allen 'desktop' UA) speelt de video niet af of soms zelfs een wit vlak (Opera). In de laatste spelen Flash en h264 video's wel af op andere websites en ook op de oude Tweakers.
Hier zit dus nog een bug.
Op de computer (Linux OSX) wordt ALTIJD Flash getoond en géén HTML5 of H264. Op de browsers op de Galaxy s2 (Opera 12, FF 16.01, Stock browser ICS, allen 'desktop' UA) speelt de video niet af of soms zelfs een wit vlak (Opera). In de laatste spelen Flash en h264 video's wel af op andere websites en ook op de oude Tweakers.
Hier zit dus nog een bug.