Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

Ze waren toch ook bezig om het aanbod gelijk te trekken overal? Maar dit kon wel enige tijd duren ivm licenties etc?
Ik geloof best dat ze hun best doen om dat zoveel mogelijk te doen maar in deze volkomen verrotte industrie, waarbij het (op dat niveau) alleen maar gaat om de centjes, zal dat nog een stevige kluif worden. En ik, als consument, heb niet zoveel zin om me daarover te bekommeren. Dus ik betaal met plezier Netflix voor content, en wat daar niet staat maar wat ik wel wil zien, dat kunnen we parallel prima downloaden. Dan heb ik geen morele bezwaren.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
XanderDrake schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Dat nieuws is later ontkracht. Het was een wens van de CEO, maar niet iets wat licentie technisch mogelijk is.
Ah oke dat heb ik niet meer meegekregen, dat is wel spijtig om te horen. Maar ben zelf gelukkig tevreden met het aanbod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Trevor schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Het grote verschl tussen moeten betalen voor rechten of gewoon de boel streamen zonder je te bekommeren om de rechthebbenden. In het geval van PCT kun je alles gratis streamen omdat je alles gratis 'krijgt'.
Netflix moet onderhandelen en betalen voor content.
Heb je gelijk in, ik ben verwend geweest.
Even aanpassen wel en de drang onderdrukken :P

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb af en toe wel het gevoel dat er mensen zijn die alleen maar kijken naar wat er niet op staat, in plaats van te kijken naar alles wat er wel op staat.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-08-2015 10:37 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:36:
Ik heb af en toe wel het gevoel dat er mensen zijn die alleen maar kijken naar wat er niet op staat, in plaats van te kijken naar alles wat er wel op staat.
Ach, was nu een randgeval omdat ik gisteravond specifiek zin had om Mr. Robot te kijken terwijl ik Netflix opzette.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:19
Minneyar schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:37:
Ik kijk nu Netflix d.m.v. de Win 10 app, maar daar heb ik een klein probleempje, en nu ben ik benieuwd of anderen daar ook last van heb, of dat ik het probleem op mijn PC moet zoeken.
Af en toe blijft het beeld hangen, maar loopt het geluid en de ondertiteling wel door. Na een paar seconden loopt het beeld versneld door totdat hij het geluid heeft ingehaald en dan loopt het weer goed.
Meer mensen daar last van inc met de Win 10 App?
Ik heb precies hetzelfde! Zeer storend. Meestal ram ik 2x op de spatiebalk dan loopt het beeld weer goed door. Volgens mij had ik het nooit onder Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Sinds ik Netflix heb (25 dec 2013) heb ik ongeveer 10 films en 3 series gedownload. Terwijl dat daarvoor misschien wel het dubbele was. Helaas kan Netflix mijn downloads niet helemaal naar 0 brengen. Ik zou best wat meer willen betalen, als dat betekent dat het aanbod veel groter wordt.
Maar dat zal met het aasgierengedrag in medialand never nooit niet gebeuren.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Friespeuk schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:23:
Gebruik erg graag Netflix. Alleen het incomplete aanbod. Onlangs hebben ze er House opgezet. Toch maar eens kijken

Staan er van de ugh seizoenen er maar vier op..... -O-
4 van de 8 staan er op. Zit hem toevallig ook te kijken. Ik vermoed dat hier een van de twee volgende scenario's gaande is:
1. Fox zendt nu House MD ook nog uit. Het kan zijn dat zij nog de rechten hebben in Nederland om seizoen 5 t/m 8 uit te kunnen zenden.
2. Ze willen de DVD/Bluray verkopen nog wat opbeuren. Je ziet van heel veel series dat er slechts een deel van op staat. House M.D. tot seizoen 4, Californication tot een na laatste seizoen, How I Met Your Mother idem. Ze hopen er denk ik op dat als de serie goed genoeg is dat jij dan alsnog het laatste seizoen koopt via Bol.com.

In de USA hebben ze namelijk wel alle acht seizoenen van House M.D. En Californication is nu net compleet sinds een maand terwijl die al minimaal drie kwartalen (en ik gok al langer) compleet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tja, ik heb net Netflix en gebruik het eigenlijk hetzelfde als Spotify: ik luister of kijk wat ik wil kijken. Ik kijk dus niet wat Netflix mij vandaag weer eens aanraad, maar ik zoek naar een film/serie die ik wil kijken. En dan komt het dus regelmatig voor dat Netflix geen resultaten heeft.

Uiteindelijk jammer, maar wat mij betreft een kwestie van (nog steeds) opstarten. Ik vermoed dat het gemis aan series etc steeds kleiner wordt, omdat er natuurlijk steeds meer bijkomt. En het is makkelijk te zeuren over wat er niet staat dan een vreugdedansje te doen als je wel iets kan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mithras schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:56:
[...]
Tja, ik heb net Netflix en gebruik het eigenlijk hetzelfde als Spotify: ik luister of kijk wat ik wil kijken. Ik kijk dus niet wat Netflix mij vandaag weer eens aanraad, maar ik zoek naar een film/serie die ik wil kijken. En dan komt het dus regelmatig voor dat Netflix geen resultaten heeft.
Maar naar mijn menig zit de kracht ook juist in hun Algoritme en dit wordt nu na bijna 2 jaar gebruik nog steeds beter.

Ik krijg dingen aangeboden waar ik soms nog nooit van gehoord heb maar welke echt perfect op mijn smaak aansluiten.

Toen ik lid werd heb ik online dat hele profiel ingevuld (Duurt 20 minuten ofz, met die sterren) en dat raad ik nieuwe gebruikers nu dus ook steeds aan.

Zelfde geld voor Spotify en nu Apple Music trouwens. Luisteren naar muziek die je al kent is leuk en eenvoudig maar luisteren naar muziek wat wordt aangedragen is naar mijn mening nog veel verrijkender.
Precies maar dat is altijd he, mensen klagen nou een maal heel graag

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Yucko

One clown to rule them all !

Robkazoe schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:51:
[...]

4 van de 8 staan er op. Zit hem toevallig ook te kijken. Ik vermoed dat hier een van de twee volgende scenario's gaande is:
1. Fox zendt nu House MD ook nog uit. Het kan zijn dat zij nog de rechten hebben in Nederland om seizoen 5 t/m 8 uit te kunnen zenden.
2. Ze willen de DVD/Bluray verkopen nog wat opbeuren. Je ziet van heel veel series dat er slechts een deel van op staat. House M.D. tot seizoen 4, Californication tot een na laatste seizoen, How I Met Your Mother idem. Ze hopen er denk ik op dat als de serie goed genoeg is dat jij dan alsnog het laatste seizoen koopt via Bol.com.

In de USA hebben ze namelijk wel alle acht seizoenen van House M.D. En Californication is nu net compleet sinds een maand terwijl die al minimaal drie kwartalen (en ik gok al langer) compleet was.
wel gek dat van The Americans onlangs seizoen 1 op RTL5 geweest is, maar dat seizoen 1 en 2 ook op Netflix te vinden is. Niks exclusief dus :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet elke deal heeft dezelfde eisen. Sommige deals gaan over alle uitzendrechten. Sommige deals gaan puur over internet, sommige deals zijn totaal niet exclusief. Omroepen (en andere diensten) bepalen dat soort dingen per deal en afhankelijk van de kosten. Zo kan de ene serie op tv, videoland en netflix staan en heeft de andere serie een exclusiviteitsbeding.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
josje94 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Zeer storend. Meestal ram ik 2x op de spatiebalk dan loopt het beeld weer goed door. Volgens mij had ik het nooit onder Windows 8.1.
Ik had hiervoor Win 7, dus geen app.
Echter kwam mijn vrouw er laatst achter dat hij exact het zelfde doet bij de NPO app, dus het zal wel een driver probleem zijn o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Minneyar schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:46:
[...]

Ik had hiervoor Win 7, dus geen app.
Echter kwam mijn vrouw er laatst achter dat hij exact het zelfde doet bij de NPO app, dus het zal wel een driver probleem zijn o.i.d.
Hmm, ik heb nog nooit een andere app geprobeerd.
Heb je toevallig een (al wat oudere) Nvidia kaart uit de 500 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
josje94 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Nee, een wat oudere ATI uit de 4000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Minneyar schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Nee, een wat oudere ATI uit de 4000 serie.
Helaas haha. Nouja, af en toe twee maal op spatie drukken lost het een soort van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Klopt, dat is ook zo. Want elke serie of film die er niet op staat is een valide reden om te downloaden. Zo hoor je vaak mensen klagen dat er teveel ouwe meuk op staat, maar als ze Home Alone niet kunnen vinden is dat ook weer slecht, omdat je zo midden in de zomer gewoon even zin hebt in een kerstfilm die al sinds 1992 jaarlijks op de buis komt.

Het is onmogelijk om een onuitputtelijk aanbod te hebben, maar mensen verwachten dat wel. Stel Netflix kan wel alle mainstream series en films krijgen, dan is er weer een zeurpiet die ook het hele oeuvre van Troma erop wil hebben. Of alle B-films van the Asylum of de pareltjes van Full Moon Features. En zodra die zijn toegevoegd dan missen ze Europese cinema, of Bollywood of de bizarre films uit Japan.

En als tot slot alles is toegevoegd en de prijs daardoor is gestegen dan is het zo van "nah nu is de dienst te duur, want 90% kijk ik toch niet" }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
Robkazoe schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
...How I Met Your Mother idem. ....
Het laatste seizoen (nummer 9) van HIMYM is twee weken geleden online gezet, waardoor de gehele serie nu te bekijken is op Netflix. Heeft helaas wel bijna twee jaar geduurd, gezien het feit dat het laatste seizoen in september 2013 uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
josje94 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem ook nu ik op W10 draai, onder 8.1 nergens problemen mee.
Mijn videokaart is een GTX 770, dus nog niet zo heel oud.

Moet wel zeggen dat ik nog niet heb gekeken hoe het met de laatste Nvidia driver is.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:00

XanderDrake

Build the future!

_Peter2_ schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem ook nu ik op W10 draai, onder 8.1 nergens problemen mee.
Mijn videokaart is een GTX 770, dus nog niet zo heel oud.

Moet wel zeggen dat ik nog niet heb gekeken hoe het met de laatste Nvidia driver is.
Brrr, ok goed om te weten, wachten met Win10 totdat dit probleem is opgelost!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Gisteren Netflix opgezegd vanwege hun regio blocking. Ga je naar het buitenland en heb je eindelijk tijd om te kijken, mag het niet! En ondertussen kan je gewoon nog steeds aftikken. VPN werkte ook niet via de mobiel (waar dat wel werkte voor de Horizon app van Ziggo). Licentie voor een regio of niet, de controle hierop klopt mijns inziens gewoon niet, mijn account is gewoon in Nederland aangemaakt en wordt hier ook al jaren gebruikt, dat abonnement is toch gewoon gekoppeld aan mij als persoon... Ik ben gewoon Nederlands en voor Nederland hebben ze toch de rechten? Wat is het probleem???

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat ze de rechten hebben voor het nederlands grondgebied, niet de rechten voor mensen met een bepaalde nationaleit.

Voor npo gemist geldt hetzelfde, net als voor de bbc app in de uk.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-08-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
MrBreaker schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:07:
Gisteren Netflix opgezegd vanwege hun regio blocking. Ga je naar het buitenland en heb je eindelijk tijd om te kijken, mag het niet! En ondertussen kan je gewoon nog steeds aftikken. VPN werkte ook niet via de mobiel (waar dat wel werkte voor de Horizon app van Ziggo). Licentie voor een regio of niet, de controle hierop klopt mijns inziens gewoon niet, mijn account is gewoon in Nederland aangemaakt en wordt hier ook al jaren gebruikt, dat abonnement is toch gewoon gekoppeld aan mij als persoon... Ik ben gewoon Nederlands en voor Nederland hebben ze toch de rechten? Wat is het probleem???
Het probleem is dat wanneer jij in het buitenland zou kunnen kijken op jou account er ook mensen een account kunnen afsluiten vanuit het buitenland in een land waar Netflix beschikbaar is en dat dan vrolijk kunnen kijken. Dat dupeert de lokale tv / media zenders en dat wil de entertainment industrie nu eenmaal niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Yucko

One clown to rule them all !

Webgnome schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:36:
[...]

Het probleem is dat wanneer jij in het buitenland zou kunnen kijken op jou account er ook mensen een account kunnen afsluiten vanuit het buitenland in een land waar Netflix beschikbaar is en dat dan vrolijk kunnen kijken. Dat dupeert de lokale tv / media zenders en dat wil de entertainment industrie nu eenmaal niet.
dat kon toch altijd al? en naar mijn weten nog steeds (al die mensen in NL die bv. het USA/Canada/UK aanbod kijken ipv het NL-aanbod)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Laatst online: 15-09 23:17
MrBreaker schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:07:
Ik was laatst in keesland en daar kon ik als belg toch gewoon netflix Nederland bekijken hoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Yucko schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:59:
[...]

dat kon toch altijd al? en naar mijn weten nog steeds (al die mensen in NL die bv. het USA/Canada/UK aanbod kijken ipv het NL-aanbod)
Die (we) gebruiken omwegen die illegaal zijn, maar waar netflix de ogen (nog) voor sluit. Het gaat (meestal) wel gewoon om Nederlandse netflicaccounts. Alleen is het op Tweakers niet toegestaan om dat verder toe te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Yarisken schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Ik was laatst in keesland en daar kon ik als belg toch gewoon netflix Nederland bekijken hoor ?
In principe springt Netflix over op het land waar je dan bent. Tenminste, dat is mijn ervaring. Een maand geleden een halve nacht wakker gebleven om in London series te kijken die niet op de Nederlandse Netflix staan.

• Yarisken
  • Laatst online: 15-09 23:17
Tigertje schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

In principe springt Netflix over op het land waar je dan bent. Tenminste, dat is mijn ervaring. Een maand geleden een halve nacht wakker gebleven om in London series te kijken die niet op de Nederlandse Netflix staan.
Idd, mijn zoontje begon daar boes boes te kijken en nu is die lastig dat hij het niet meer op zijn tablet kan bekijken in Belgie :-).
Sinds ik netflix heb download ik veel minder. Enkel al voor de "kids" section zou ik bij netflix blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Nieuwe serie op netflix vanaf 28 augustus. Narcos:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U7elNhHwgBU&app=desktop]

Speelt zich af rondom Pablo Escobar

Van de regisseur van de geweldige elite Squad films (ook op netflix). De hoofdpersoon uit die films speelt Pablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Shodan schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:55:
Nieuwe serie op netflix vanaf 28 augustus. Narcos:

[video]

Speelt zich af rondom Pablo Escebar

Van de regisseur van de geweldige elite Squad films (ook op netflix). De hoofdpersoon uit die films speelt Pablo.
Deze serie kan best vet gaan worden. Mooie toevoeging aan Netflix, om het huidige aanbod van Originals diverser te maken (deze serie is compeet Latijns-Amerikaans) :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de serie er te gepolijst uitzien. Bij Pablo Escobar denk je toch eerder aan een wat grauwere en rauwere setting. De acteur die Escobar speelt ken je misschien uit Tropa de Elite, als je die twee films nog niet hebt gezien is dat wel echt een aanrader. Ik begrijp trouwens dat José Padilha de regisseur van Tropa de Elite de producer is bij Narcos dus het kan toch nog wat worden.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Gisteravond binnen 5 minuten appen besloten om een filmavond bij een van mijn vrienden te houden. Horror-avondje, niets voorbereid dus daarheen gegaan met de Chromecast op zak. Zonder al teveel gedoe was Netflix de makkelijkste optie om zo snel mogelijk een film op te zetten. Alleen.. wat is het horror-aanbod op Netflix karig zeg. Vele klassiekers ontbreken helaas en het overgrote deel zijn moderne B/C-horrorfilms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:40:
Ik vind de serie er te gepolijst uitzien. Bij Pablo Escobar denk je toch eerder aan een wat grauwere en rauwere setting. De acteur die Escobar speelt ken je misschien uit Tropa de Elite, als je die twee films nog niet hebt gezien is dat wel echt een aanrader. Ik begrijp trouwens dat José Padilha de regisseur van Tropa de Elite de producer is bij Narcos dus het kan toch nog wat worden.
Is deel 2 van Tropa ook wat?
1 was een prima film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De insidious films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:50:
[...]

Is deel 2 van Tropa ook wat?
1 was een prima film.
Ik heb beide gezien. Volgens mij is deel 2 ook goed :), alleen hoe de twee zich tot elkaar verhouding kan ik je niet vertellen. Als ik kijk op IMDb krijgen ze eenzelfde hoge waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het lijkt er op dat Verschrikkelijke Ikke 2 is verwijderd van Netflix. Wel balen, want mijn dochter keek daar heel graag naar. Ze was al niet blij toen Frozen verwijderd werd, maar dat was in ieder geval aangekondigd en komt op 9 september weer terug (na vele klachten van ouders). Ik hoop dat dat ook gebeurt met Verschrikkelijke Ikke.

Aan de ene kant begrijp ik dat Netflix contracten voor bepaalde tijd afsluit, maar ik vind dat ze veel duidelijker moeten communiceren tot wanneer content beschikbaar is. Soms wordt het duidelijk aangekondigd en soms verdwijnt iets ogenschijnlijk spontaan. Het lijkt mij prettig als ze bij een flim/serie/documentaire even melden tot welke datum het zeker beschikbaar is.

(Maar ja, gelukkig kan ik nog altijd mijn toevlucht zoeken in andere kanalen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Op netflix-nederland.nl staan meestal wel wanneer er films/series worden verwijderd.

Ik zou dit even bij Netflix NL melden dat je hem terug wilt .Hoe meer mensen klagen, hoe groter de kans is dat hij terug komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Rockvee2 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:25:
Op netflix-nederland.nl staan meestal wel wanneer er films/series worden verwijderd.

Ik zou dit even bij Netflix NL melden dat je hem terug wilt .Hoe meer mensen klagen, hoe groter de kans is dat hij terug komt .
Verschrikkelijke Ikke 2 staat daar (nog) niet bij. Ik heb het inmiddels gemeld bij Netflix. Ze hebben al veel meldingen ontvangen. Er zijn blijkbaar problemen met de licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 07:47

Shabbaman

Got love?

Het zou inderdaad wel handig zijn als bij content zichtbaar is tot wanneer het beschikbaar is. Netflix mag hoe dan ook wel wat meer duidelijkheid verschaffen over het roulatieschema.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Shabbaman schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:19:
Het zou inderdaad wel handig zijn als bij content zichtbaar is tot wanneer het beschikbaar is. Netflix mag hoe dan ook wel wat meer duidelijkheid verschaffen over het roulatieschema.
Dit onderwerp is al eerder langsgeweest (een paar pagina's terug). Ik zie altijd heel duidelijk tot wanneer content beschikbaar is. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat iets ineens was verdwenen.
Het zal per device verschillen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe topic gemaakt :) [Serie] Narcos

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tigertje schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

Dit onderwerp is al eerder langsgeweest (een paar pagina's terug). Ik zie altijd heel duidelijk tot wanneer content beschikbaar is. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat iets ineens was verdwenen.
Het zal per device verschillen, denk ik.
Je hebt nog NOOIT gezien dat content ineens weg is? Dat is wel echt heel bijzonder... blijkbaar heb je geen kinderen die drie keer per week dezelfde film willen kijken. Al die Disney meuk staat er ongeveer een jaar op, en dan is het spontaan verdwenen. Er zijn sites die dat bijhouden, dus zo moeilijk zal het voor Netflix niet zijn om die informatie weer te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Wat Tigertje al zei, verschilt dit per device/app. Op mijn WDTV Live mediaspeler, staat ruim van tevoren aangegeven wanneer een film of serie verdwijnt. Als ik echter op m'n Pc (Win7) kijk, zie ik dit helaas niet. Ik ben het wel met je eens dat het erg prettig zou zijn als dit op elke device/app zichtbaar zou zijn.
Maar er zijn idd ook sites waarop het vermeld staat (ik vraag me echter af of die dit elke maand melden? Geen idee eigenlijk), dus in principe is het een kwestie van deze sites in de gaten houden, dan ben je toch ook op de hoogte :) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Netflix-Nederland.nl meldt dit elke maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
KillerBee schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:01:
Wat Tigertje al zei, verschilt dit per device/app. Op mijn WDTV Live mediaspeler, staat ruim van tevoren aangegeven wanneer een film of serie verdwijnt. Als ik echter op m'n Pc (Win7) kijk, zie ik dit helaas niet. Ik ben het wel met je eens dat het erg prettig zou zijn als dit op elke device/app zichtbaar zou zijn.
Laat ik nou net hetzelfde apparaat gebruiken...
@Shabbaman: nee, ik heb inderdaad geen kinderen die 3 keer per week dezelfde film bekijken maar wel een kijklijst die ik regelmatig controleer op een verwijderdatum. Daardoor heb ik al een paar keer films op tijd kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Rockvee2 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:05:
Netflix-Nederland.nl meldt dit elke maand
Maar dan pas achteraf of zo? Het verdwijnen van Verschrikkelijke Ikke 2 stond daar niet gemeld. Het zou goed zijn als Netflix deze informatie zelf voor iedereen tijdig toegankelijk maakt. En niet alleen aan mensen met een specifiek device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
KopjeThee schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Maar dan pas achteraf of zo? Het verdwijnen van Verschrikkelijke Ikke 2 stond daar niet gemeld. Het zou goed zijn als Netflix deze informatie zelf voor iedereen tijdig toegankelijk maakt. En niet alleen aan mensen met een specifiek device.
Zoals hierboven wordt beschreven zijn er waarschijnlijk problemen met de licentie. Dus ik denk dat hij onverwacht offline gehaald moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Netflix Nederland.nl (onofficiele fansite) meldt dit meestal van tevoren. Met verschrikkelijke ikke is er een licentieprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Tigertje schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

Laat ik nou net hetzelfde apparaat gebruiken...
@Shabbaman: nee, ik heb inderdaad geen kinderen die 3 keer per week dezelfde film bekijken maar wel een kijklijst die ik regelmatig controleer op een verwijderdatum. Daardoor heb ik al een paar keer films op tijd kunnen bekijken.
Hoe controleer je dat? Waar vind je verwijderdatum ruim van te voren? Ik kijk via Apple tv of iPad. Nog nooit verwijderdatum gezien. Ik heb al een aantal films gemist. Ze stonden op mijn lijst en helemaal niet zo lang en ineens zijn ze weg! Echt balen!

Eigenlijk veel meer mensen moeten klagen over de einddatum. Die moet op alle devices duidelijk zichtbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Olga2000 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:47:
[...]

Hoe controleer je dat? Waar vind je verwijderdatum ruim van te voren? Ik kijk via Apple tv of iPad. Nog nooit verwijderdatum gezien. Ik heb al een aantal films gemist. Ze stonden op mijn lijst en helemaal niet zo lang en ineens zijn ze weg! Echt balen!
De layout van AppleTV/iPad is heel anders dan van de WD-TV live. AppleTV is veel mooier maar de WD-TV heeft als voordeel dat je de verwijderdatum kan zien. Kan misschien bij AppleTV ook maar ik heb het niet gevonden.
en de ondertitels zijn beter dan bij AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
Dat er überhaupt verwijderdata waren wist ik niet eens, laat staan wanneer ze zijn per serie/film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tigertje schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:56:
wel een kijklijst die ik regelmatig controleer op een verwijderdatum. Daardoor heb ik al een paar keer films op tijd kunnen bekijken.
Nou... erg jammer dat Netflix die functionaliteit niet in alle versies inbouwt. Ik zou "laatste kans!" wel een aansporing vinden om een film alsnog te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Shabbaman schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Nou... erg jammer dat Netflix die functionaliteit niet in alle versies inbouwt. Ik zou "laatste kans!" wel een aansporing vinden om een film alsnog te kijken.
Dit inderdaad. Ik mis het namelijk op elk platform waar ik het gebruik: Android, Win8.1, SmartTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hier is wel een verklaring voor: de WDTV Live mediaspeler is min of meer end of life (even uitgaand van de vele topics op het officiële WD forum) en heeft al geruime tijd geen firmware update meer gehad.
De Netflix app is dan ook hopeloos verouderd, dit zal de reden zijn waarom op deze app nog zichtbaar is wanneer content verwijderd wordt (want idd, dit is vrijwel met geen enkele app of device nog na te gaan).

Ik begrijp ergens ook niet dat Netflix dit zo 'verborgen' wil houden, want het levert alleen maar irritaties op bij de klanten, en een hoop vragen/gemekker via hun chat of andere kanalen, wat hen toch ook een hoop tijd moet kosten, lijkt me.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:15
Ik weet niet of dit eventueel hier al besproken werd: http://www.hln.be/hln/nl/...re-The-Hunger-Games.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:08
Dat is vervelend voor vs klanten, maar weinig impact hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Laat maar. Bovenstaande artikel verkeerd gelezen. :+ 7(8)7

[ Voor 90% gewijzigd door polopolo150 op 31-08-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Adlermann schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:30:
[...]

Volgens mij zijn Paramount, MGM en Lionsgate niet de minsten. En dat moeten wij nu dus ook missen. Evenals de Transformers film(s). Slechte deal voor Netflix, dus. Veel grote jongens zijn er tegenwoordig niet meer. Alleen nog Sony en Time Warner, Fox en NBC

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

AllSeeyinEye schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:25:
[...]

[...]

Volgens mij zijn Paramount, MGM en Lionsgate niet de minsten. En dat moeten wij nu dus ook missen. Evenals de Transformers film(s). Slechte deal voor Netflix, dus. Veel grote jongens zijn er tegenwoordig niet meer. Alleen nog Sony en Time Warner, Fox en NBC
Dit is wel alleen in de VS he? In NL en volgens mij iedereen buiten de VS heeft geen Hulu en daardoor krijgen wij ze waarschijnlijk wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
AllSeeyinEye schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:25:
[...]

[...]

Nee, dat hoeven wij dus niet te missen ,aangezien het alleen voor / om de VS gaat.

Deals met contentholders gaan per regio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Adlermann schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:33:
[...]

Nee, dat hoeven wij dus niet te missen ,aangezien het alleen voor / om de VS gaat.

Deals met contentholders gaan per regio...
Heeft het eindelijk eens een keer een voordeel. Normaal is het super vervelend die regio rechten.
Offtopic: Ik ben overigens ook zeer benieuwd wanneer Amazon Prime nu eens gaat uitbreiden naar andere regio's (NL) nu ze de jongens van TopGear in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:30:
[...]

Totdat de concurrenten van Netflix ook de Nederlandse markt betreden. Ik ben echt zwaar tegen de versnippering van alle streamingdiensten, daar heeft de consument niets aan en zorgt ervoor dat ik weer meer ga downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
shoombak schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:37:
[...]

Totdat de concurrenten van Netflix ook de Nederlandse markt betreden. Ik ben echt zwaar tegen de versnippering van alle streamingdiensten, daar heeft de consument niets aan en zorgt ervoor dat ik weer meer ga downloaden.
Het is beter dan het alternatief, namelijk een monopolie van 1 aanbieder.
En 1 streamingsdienst voor alles is ook niet realistisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
1 is niet realistisch en ook niet echt passend binnen ons stelsel van anti-monopolisme. Maar ik hoop wel dat het tot 2 of 3 beperkt blijft. En dat ze tenminste wel hun best doen om (minstens) net zo een goed systeem als netflix te maken. Want echt blij word ik niet van Videoland unlimited die gewoon niet goed onthoudt wat ik gekeken heb (er bestaat wel iets wat dat zou moeten doen, maar dat werkt voor geen meter bij mij), nlziet dat gewoon niet eens een goed systeem heeft van categorien (why the hell would i care wie wat uitzend?)
etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
Ik zou gewoon heel graag twee systemen hebben die 95 tot 99% van de markt dekt. En dan zou ik er graag ook Nederlandse programma's op willen hebben (waaronder actualiteitenprogramma's). Maar goed, ik kan lang dromen denk ik want dat gaat toch nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een systeem waarbij content makers hun producten aanbieden voor een vaste prijs of een bedrag per stream o.i.d., in elk geval beschikbaar voor elke content aanbieder, wereldwijd, dus geen exclusieve contracten. En dan meerdere content aanbieders die differentiëren op het gebied van service, app of alleen web based, met/zonder reclame en op basis daarvan in prijs kunnen verschillen. Dus bijvoorbeeld goedkoopste aanbieder heeft alleen een web based omgeving en heeft reclame voor/na of tussendoor een stream, en de duurste zou dan goede apps hebben op elk systeem zonder reclames, en nog een paar aanbieders er tussen in.
Maar dat zal wel een utopie zijn gezien de, vooral, conservatieve content makers/rechthebbenden.

Edit: verdere gedachtespinsels:
Als content makers streamen nou is niet zien als TV, dus met exclusieve uitzend rechten maar meer als fysieke media verkoop. Wat ik bedoel is, als een film uitkomt op DVD, Bluray of wat dan ook, dan ligt die toch ook in meerder winkels, het is niet zo dat media van Sony alleen in de Free Record Shop te krijgen is terwijl die van Universal alleen in een Blokker te krijgen zijn.
(of ontspoord mijn redenatie nou helemaal :+ )

[ Voor 23% gewijzigd door Minneyar op 01-09-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Het voorgestelde idee van jou is nog altijd een monopolie van de streamingdienst die het geheel runt. Hoewel dat zeer onrealistisch is, is het uiteraard het gewenste ideaal vanuit het klant perspectief. Ik wil ook alles via één applicatie kunnen checken. Hetzelfde probleem is overigens ook bij pc-games aanwezig (Battle.net/steam/origin/ubiplay).Versnipperde streamingdiensten en dus voor meerdere content aanbieders moeten betalen, ga ik niet aan beginnen. Das bijna hetzelfde als je muziek legaal kopen. Oftewel kost klauwen met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Hoe zo? Mijn idee heeft geen monopolie aan beide kanten. Je hebt de content makers aan de ene kant, en de providers aan de andere kant. Daar hoeft niet perse een derde partij tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Soulizer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:23:
, ga ik niet aan beginnen. Das bijna hetzelfde als je muziek legaal kopen. Oftewel kost klauwen met geld.
Dat is je goed recht.
Maar dat geeft je geen recht om het maar uit illegale bron te verkrijgen.

Entertainment is geen recht he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Soulizer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:23:
Het voorgestelde idee van jou is nog altijd een monopolie van de streamingdienst die het geheel runt. Hoewel dat zeer onrealistisch is, is het uiteraard het gewenste ideaal vanuit het klant perspectief. Ik wil ook alles via één applicatie kunnen checken. Hetzelfde probleem is overigens ook bij pc-games aanwezig (Battle.net/steam/origin/ubiplay).Versnipperde streamingdiensten en dus voor meerdere content aanbieders moeten betalen, ga ik niet aan beginnen. Das bijna hetzelfde als je muziek legaal kopen. Oftewel kost klauwen met geld.
Je steelt ook een auto zeker als je ergens heen moet? Daar heb je ook diverse aanbieders van en weet je wat, ze kosten klauwen met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat mij handig lijkt. Een dienst waarbij je eenvoudig kunt selecteren welke dienst je geleverd krijgt. Dit gaat met een simpel vinkje en een wachtwoord. Je kunt dan gemakkelijk switchen tussen Netflix, HBO, Amazon, Videoland en NLZiet afhankelijk van je wensen en het aanbod. Nu moet je alles zelf regelen wat een gedoe is, tenminste vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
shoombak schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:37:
[...]

Dat komt door het volkomen van de pot gerukte idee dat een serie of film maar op 1 platform beschikbaar moet zijn. Het hele concurrentiemodel van die streamingservices is gestoeld op iets dat je als consument echt niet wilt. Ik niet, in elk geval (want wat maakt mij het nou uit of een serie die op Netflix staat ook bij HBO te zien is).

Maar ik denk niet dat ze zo dom zijn dat ze dat zelf niet inzien. Dat kan gewoon niet.

Laat ze maar eens kijken naar de game-industrie. Maakt het echt heel veel uit of je een PS4 koopt of een XBox One? Er zijn links en rechts natuurlijk wat exclusives, en dat is niet erg, maar verder kan je het grootste deel van de AAA-titels kopen ongeacht welk van die machines je hebt. Verdienen ze daar nou meer aan of minder?

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 02-09-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
Cyphax schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:00:
[...]

want wat maakt mij het nou uit of een serie die op Netflix staat ook bij HBO te zien is
Simpel: Kijkcijfers en eventueel, mogelijk, advertentie inkomsten. Als jij niet kunt 'garanderen' dat er een x aantal personen naar een serie kijkt kun je van te voren ook niet bepalen hoeveel inkomsten er gegenereerd zouden kunnen gaan worden.. misschien.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Webgnome schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:04:
[...]

Simpel: Kijkcijfers en eventueel, mogelijk, advertentie inkomsten. Als jij niet kunt 'garanderen' dat er een x aantal personen naar een serie kijkt kun je van te voren ook niet bepalen hoeveel inkomsten er gegenereerd zouden kunnen gaan worden.. misschien.
Dat is naief. Mensen zullen het gewoon gaan downloaden. Ik kan m'n geld maar 1 keer uitgeven. Dat weten ze best.

Als ze meer willen verdienen, dan moeten ze meer licenties verkopen. Dus niet alleen aan Netflix, maar ook aan HBO. Niet EEN keer maar [aantal streamingdiensten] keer inkomsten, en je bereikt ook nog een breder publiek ook nog (je wint echt wel als je serie laaiend populair op meerdere streamingdiensten). Wat wil je nou nog meer?

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 02-09-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die mailtjes rondom de prijsverhogingen zijn trouwens niet echt duidelijk. Er stond in dat voor mij een jaar lang de prijs niet zou veranderen, maar bij mijn account zie ik dat mijn prijs tot mei 2016 niet zal veranderen. September tot mei is voor zover ik weet niet een jaar... Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog de originele prijs van €7,99 per maand betaal voor een standaard account (2 streams + HD). Maar gaat mijn prijs dan in mei 2016 naar €8,99 per maand of meteen naar €9,99 per maand? Ik zou aannemen dat hij dan naar €8,99 gaat en pas in september 2016 naar €9,99, maar ja, assumptions are the mother of all ......... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Donstil schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:26:
[...]

Je steelt ook een auto zeker als je ergens heen moet? Daar heb je ook diverse aanbieders van en weet je wat, ze kosten klauwen met geld.
Neu. Plus het download van muziek zie ik niet als een echte crime zoals auto's stelen. Wees nou eerlijk wie download er niet zijn of haar muziek.

Anyway ontopic wat betreft die prijsverhoging.

Ik had ook die mail gehad dat het vanaf nu (sept) van 8,99 naar 9,99 zou gaan. Kijk ik naar mijn acount details op Netflix staat er dat mijn abo prijs niet verandert tot 17 aug '16,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:46
Soulizer schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:11:
[...]

Neu. Plus het download van muziek zie ik niet als een echte crime zoals auto's stelen. Wees nou eerlijk wie download er niet zijn of haar muziek.

Anyway ontopic wat betreft die prijsverhoging.

Ik had ook die mail gehad dat het vanaf nu (sept) van 8,99 naar 9,99 zou gaan. Kijk ik naar mijn acount details op Netflix staat er dat mijn abo prijs niet verandert tot 17 aug '16,
Bij mij staat er:
De prijs blijft voor jou € 7,99 tot 9-5-16, zolang je je huidige abonnement behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mij ook. Maar dat strookt dus niet met de mail waarin staat dat de prijs een jaar ongewijzigd blijft. En het is niet duidelijk of dan in mei 2016 de prijs naar €8,99 gaat (en dan in augustus 2016 naar €9,99) of meteen naar €9,99.

Natuurlijk, het gaat maar om een paar euro dus ik til er niet heel zwaar aan, maar het is gewoon niet duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 02-09-2015 11:41 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wees nou eerlijk wie download er niet zijn of haar muziek.
Ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Cyphax schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:16:
[...]

Dat is naief. Mensen zullen het gewoon gaan downloaden. Ik kan m'n geld maar 1 keer uitgeven. Dat weten ze best.

Als ze meer willen verdienen, dan moeten ze meer licenties verkopen. Dus niet alleen aan Netflix, maar ook aan HBO. Niet EEN keer maar [aantal streamingdiensten] keer inkomsten, en je bereikt ook nog een breder publiek ook nog (je wint echt wel als je serie laaiend populair op meerdere streamingdiensten). Wat wil je nou nog meer?
Dat is dus wat er verrot is aan de instelling van mensen. Content is geen recht, dat jij geen meerdere diensten kan betalen is jouw probleem. Zij proberen gewoon zoveel mogelijk omzet te behalen, en als dat met 1 dienst is, dan is dat zo. Als jij het dan niet kan betalen, is jouw probleem.

Daarom ben ik ook niet tegen harder aanpakken van piraterij, gewoon achter individuele downloaders aan. Daar zijn ook genoeg mogelijkheden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Adlermann schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:17:
[...]

Dat is dus wat er verrot is aan de instelling van mensen. Content is geen recht, dat jij geen meerdere diensten kan betalen is jouw probleem. Zij proberen gewoon zoveel mogelijk omzet te behalen, en als dat met 1 dienst is, dan is dat zo. Als jij het dan niet kan betalen, is jouw probleem.

Daarom ben ik ook niet tegen harder aanpakken van piraterij, gewoon achter individuele downloaders aan. Daar zijn ook genoeg mogelijkheden voor.
Met het gevaar een andere discussie te openen: ik denk dat voldoende alternatief (zoals nu Netflix en Spotify er zijn) er vanzelf wel voor gaat zorgen dat dat illegaal downloaden zal afnemen. Als ik naar mezelf en mijn omgeving kijk: ik betaal graag voor mijn content. Omdat het eerlijk is, maar vooral omdat het gemakkelijk is. Alle oplossingen zoals SickBeard ten spijt was ik in het verleden altijd weer aan het prutsen met het zoeken naar downloads. Nu is het gewoon: Netflix aan en kijken. En in alle eerlijkheid: ik download best nog wel eens iets, maar veel minder dan voor ik Netflix had.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Cyphax schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:00:
Dat komt door het volkomen van de pot gerukte idee dat een serie of film maar op 1 platform beschikbaar moet zijn. Het hele concurrentiemodel van die streamingservices is gestoeld op iets dat je als consument echt niet wilt. Ik niet, in elk geval (want wat maakt mij het nou uit of een serie die op Netflix staat ook bij HBO te zien is).

Maar ik denk niet dat ze zo dom zijn dat ze dat zelf niet inzien. Dat kan gewoon niet.

Laat ze maar eens kijken naar de game-industrie. Maakt het echt heel veel uit of je een PS4 koopt of een XBox One? Er zijn links en rechts natuurlijk wat exclusives, en dat is niet erg, maar verder kan je het grootste deel van de AAA-titels kopen ongeacht welk van die machines je hebt. Verdienen ze daar nou meer aan of minder?
Op de één of andere manier hebben ze nog het gevoel dat ze als winnaar uit de bus kunnen komen en dus als enige het grootste deel van de markt kunnen krijgen. Ik snap wel dat je wat exclusives wilt om meer mensen te trekken, maar zou je er niet meer aan verdienen door het op termijn alsnog te verkopen? Als consument gaat mijn haren overeind staan. Ik ben altijd al sceptisch geweest over streamingdiensten en het beschikbare aanbod. Zo is nu Spotify redelijk compleet (voor bekend spul) en Netflix leuk als je zelf weinig kiest wat je wilt kijken. Maar we zijn er nog lang niet, ik twijfel dan ook of 'we' er ooit gaan komen.
Ik, bijna alles wat ik wil luisteren is vrij te beluisteren of op Spotify beschikbaar. De enige reden die ik nog heb om te downloaden is als ik het op een apparaat wil beluisteren wat Spotify niet ondersteunt of als het een artiest betreft die er nog niet op staat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
En ik, ik gebruik Google Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het enige 'illegale' wat ik tegenwoordig nog doe is pretenderen in andere landen te zitten. Maar zodra daar echt tegenopgetreden gaat worden, of het wettelijk verboden gaat worden, stop ik ook daarmee. Illegaal downloaden (ook in de tijd dat het nog niet verboden was in NL) doe ik al heel lang niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kunnen we het nu weer over Netflix gaan hebben, ipv een lijstje opsommingen "ik wel" "ik niet"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Balen, laatst Death Proof aan mijn lijst toegevoegd, nu is hij van Netflix verdwenen. Gelukkig overstijgt hetgeen ik nog wil zien ruimschoots de tijd die ik heb om dingen te kijken.

En ook ik doe niet aan illegaal downloaden van muziek

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Volgens mij kan het niet, maar ik vraag het toch even:

Is er ook een truukje om Netflix (Android) automatisch te laten connecten met een Chromecast?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Ik ook niet. Ik koop bij iTunes, soms luister op Spotify.

En als ik ergens naar toe moet, dan koop ik (bij wijze van spreken) kaartje voor Openbaar vervoer of ga met mijn (gekochte) auto.

Echter, wat betreft series (en sommige films) vind ik nogal problematisch om het downloaden met het stelen van een auto te vergelijken. Eigenlijk, vind ik het appels met peren vergelijken.

Ik heb Netflix en HBO, en soms ook Film1. Ik ben BEREID(!) om te betalen. Maar dat gaat niet! Series die ik graag wil kijken zijn simpele weg niet in Nederland verkrijgbaar, tja, of 1,5-2 jaar later, op dvd of blu-ray, ook nog tegen torenhoge prijs. Ik wil geen dvd of blu-ray! Ik beschouw series als kauwgum: eenmalig gebruiken en weggooien. Een goede Nederlandse gezegde: "Wie betaalt, die bepaalt". Blijkbaar niet in Entertainment Industrie. Je mag wel betalen, vooral zo veel mogelijk, maar bepalen ho maar! De Industrie zal alles voor je bepalen: hoe, waar, wanneer je MAG tegen een absurde hoge prijs je amuseren. Of anders niet, want Entertainment is geen recht.

Nou, dan heb ik een perfecte oplossing tegen de download problematiek: 'Zij' moeten maar stoppen met series en films maken. Dan stopt downloaden vanzelf... als er niks te downloaden valt. Want blijkbaar een betaalwillende consument tegemoetkomen is echt, ECHT te veel gevraagd.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Sando schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:49:
Is er ook een truukje om Netflix (Android) automatisch te laten connecten met een Chromecast?
Met Tasker (en plugins) schijnt dat wel mogelijk te zijn.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:32

Lapras

Ice beam

Olga2000 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:19:
[...]

Ik ook niet. Ik koop bij iTunes, soms luister op Spotify.

En als ik ergens naar toe moet, dan koop ik (bij wijze van spreken) kaartje voor Openbaar vervoer of ga met mijn (gekochte) auto.

Echter, wat betreft series (en sommige films) vind ik nogal problematisch om het downloaden met het stelen van een auto te vergelijken. Eigenlijk, vind ik het appels met peren vergelijken.

Ik heb Netflix en HBO, en soms ook Film1. Ik ben BEREID(!) om te betalen. Maar dat gaat niet! Series die ik graag wil kijken zijn simpele weg niet in Nederland verkrijgbaar, tja, of 1,5-2 jaar later, op dvd of blu-ray, ook nog tegen torenhoge prijs. Ik wil geen dvd of blu-ray! Ik beschouw series als kauwgum: eenmalig gebruiken en weggooien. Een goede Nederlandse gezegde: "Wie betaalt, die bepaalt". Blijkbaar niet in Entertainment Industrie. Je mag wel betalen, vooral zo veel mogelijk, maar bepalen ho maar! De Industrie zal alles voor je bepalen: hoe, waar, wanneer je MAG tegen een absurde hoge prijs je amuseren. Of anders niet, want Entertainment is geen recht.

Nou, dan heb ik een perfecte oplossing tegen de download problematiek: 'Zij' moeten maar stoppen met series en films maken. Dan stopt downloaden vanzelf... als er niks te downloaden valt. Want blijkbaar een betaalwillende consument tegemoetkomen is echt, ECHT te veel gevraagd.
Dit is te simplistisch. Zij bieden een product aan dat jij wilt zien, maar je vindt het te duur. Dat is jouw probleem. Het wordt pas hun probleem als er vele gebruikers als jij zijn en zij niet meer genoeg omzet binnenhalen.

Het feit dat er nog geen platform is dat alles heeft wat jij wilt zien, zal altijd blijven. Dat is geen vrijbrief om te downloaden. Sterker nog, dat is illegaal en dat moet dat ook blijven. Je kan bewust dat risico nemen en illegaal blijven downloaden, maar weet dat daar potentieel consequenties aan verbonden zijn.

Dat gezegd hebbende verlaagt Netflix de legale drempel om veel films en series te kijken behoorlijk. Als jij dat niet genoeg vindt dan kan je daar of bij hen over klagen of 'stemmen met je voeten' en je abonnement opzeggen.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

8088 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:43:
[...]

Met Tasker (en plugins) schijnt dat wel mogelijk te zijn.
Volgens mij dus niet. Je kan vanalles met Tasker, Trigger, NFC Tasks etc maar niet een app connecten met Chromecast.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Sando schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:49:
Volgens mij kan het niet, maar ik vraag het toch even:

Misschien kan je hier wat mee?

https://play.google.com/s...?id=com.joaomgcd.autocast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekend bij de serie Fringe de melding "beschikbaar tot 13 sep"? Verdwijnt de serie uit het aanbod van Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:55:
Wat betekend bij de serie Fringe de melding "beschikbaar tot 13 sep"? Verdwijnt de serie uit het aanbod van Netflix?
Yes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik het niet meer halen om alle 100 afleveringen nog op tijd te bekijken.

Moet er nog 66 bekijken. Spijtig dat ik het niet eerder zag staan want dan was ik er niet aan begonnen.

Ze zouden dan toch beter mogen aanduiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:55:
wilde ik ook nog een keer aan gaan beginnen. hoeft nu dus ook niet meer :(

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

"AllCast lets you send photos, music, and videos on your Android to your TV"
AllCast kan niet andere apps (Netflix, NOS etc) met je Chromecast verbinden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 70 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.