Ik ook niet. Ik koop bij iTunes, soms luister op Spotify.
En als ik ergens naar toe moet, dan koop ik (bij wijze van spreken) kaartje voor Openbaar vervoer of ga met mijn (gekochte) auto.
Echter, wat betreft series (en sommige films) vind ik nogal problematisch om het downloaden met het stelen van een auto te vergelijken. Eigenlijk, vind ik het appels met peren vergelijken.
Ik heb Netflix en HBO, en soms ook Film1. Ik ben BEREID(!) om te betalen. Maar dat gaat niet! Series die ik graag wil kijken zijn simpele weg niet in Nederland verkrijgbaar, tja, of 1,5-2 jaar later, op dvd of blu-ray, ook nog tegen torenhoge prijs. Ik wil geen dvd of blu-ray! Ik beschouw series als kauwgum: eenmalig gebruiken en weggooien. Een goede Nederlandse gezegde: "Wie betaalt, die bepaalt". Blijkbaar niet in Entertainment Industrie. Je mag wel betalen, vooral zo veel mogelijk, maar bepalen ho maar! De Industrie zal alles voor je bepalen: hoe, waar, wanneer je MAG tegen een absurde hoge prijs je amuseren. Of anders niet, want Entertainment is geen recht.
Nou, dan heb ik een perfecte oplossing tegen de download problematiek: 'Zij' moeten maar stoppen met series en films maken. Dan stopt downloaden vanzelf... als er niks te downloaden valt. Want blijkbaar een betaalwillende consument tegemoetkomen is echt, ECHT te veel gevraagd.