Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• elhombreloco
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-11 12:35
*knip* zie topicwaarschuwing
en indien ja voor wat heb je gekozen netflix of hulu ?

Ik ben aan het twijfelen om een abonnement te nemen op een van beide, want het ziet er er gewoon af uit.

Reden om voor betalende service te kiezen:
-Niet meer wachten op Belgische zendtijd zoals 1 jaar achter Amerika in sommige gevallen of erger.
-Geen door elkaar spelend episodes zoals aflv s03 e5 en dan opeens terug een oude aflevering.
-Geen geklooi met ondertitels vreemde formaten.
-Legaal (alhoewel ? dit ben ik niet zeker omdat je met een vpn werkt)
-Kwaliteit ziet er ook ok uit heb gelezen dat het mogelijk is dts surround en 1080p of 720p te streamen.

Ik zou dit op een mediaspeler bekijken (zonder tussenkomst van de pc dus ).
mss in eerste instantie met een pc ;) tot ik een mediaspeler vind die beide apps heeft.

De verschillen tussen beiden denk ik zijn Hulu heeft direct aanbod(1 dag achter uitzending)
en netflix heeft als voordeel geen reclame in de premium versie.

Iemand hier ervaring mee
Groeten Tim

argro wijzigde deze reactie 24-08-2013 20:06 (4%)

• -d-
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:08
3.85 EUR euro per maand, dienst is nooit down, support is snel, kan mijn volledige internetsnelheid gebruiken, hoef niet ingewikkeld te doen om VPN werkend te krijgen op m'n router/apple tv/etc (hoef alleen maar hun DNS IP in de apple tv te configuren), ik kan in hun config panel m'n IP aanpassen voor Netflix - dus ik kan met 1 druk op de knop US, UK, zweedse, deense, etc Netflix content krijgen, etc. Ik vind dat spotgoedkoop :)

Geen idee of je die DNS zelf zou kunnen draaien, ga voor die paar centen die moeite echt niet doen. Ze hebben overigens een trial (zonder credit card o.i.d.) dus makkelijk uit te testen.

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:16

Yucko

One clown to rule them all !

van de week Linux Mint geupdate (14-->17) en merk nu dat Netflix het nu ook doet *O*

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Wat Tigertje al zei, verschilt dit per device/app. Op mijn WDTV Live mediaspeler, staat ruim van tevoren aangegeven wanneer een film of serie verdwijnt. Als ik echter op m'n Pc (Win7) kijk, zie ik dit helaas niet. Ik ben het wel met je eens dat het erg prettig zou zijn als dit op elke device/app zichtbaar zou zijn.
Maar er zijn idd ook sites waarop het vermeld staat (ik vraag me echter af of die dit elke maand melden? Geen idee eigenlijk), dus in principe is het een kwestie van deze sites in de gaten houden, dan ben je toch ook op de hoogte :) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17:27
quote:
Cyphax schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:16:
[...]

Dat is naief. Mensen zullen het gewoon gaan downloaden. Ik kan m'n geld maar 1 keer uitgeven. Dat weten ze best.

Als ze meer willen verdienen, dan moeten ze meer licenties verkopen. Dus niet alleen aan Netflix, maar ook aan HBO. Niet EEN keer maar [aantal streamingdiensten] keer inkomsten, en je bereikt ook nog een breder publiek ook nog (je wint echt wel als je serie laaiend populair op meerdere streamingdiensten). Wat wil je nou nog meer?
Dat is dus wat er verrot is aan de instelling van mensen. Content is geen recht, dat jij geen meerdere diensten kan betalen is jouw probleem. Zij proberen gewoon zoveel mogelijk omzet te behalen, en als dat met 1 dienst is, dan is dat zo. Als jij het dan niet kan betalen, is jouw probleem.

Daarom ben ik ook niet tegen harder aanpakken van piraterij, gewoon achter individuele downloaders aan. Daar zijn ook genoeg mogelijkheden voor.

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

www.degroot-it.nl

• orejas
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-11 10:46

orejas

Omelette du Fromage

Stam + t

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:49

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Kunnen we het nu weer over Netflix gaan hebben, ipv een lijstje opsommingen "ik wel" "ik niet"? ;)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 01:14
quote:
Ik ook niet. Ik koop bij iTunes, soms luister op Spotify.

En als ik ergens naar toe moet, dan koop ik (bij wijze van spreken) kaartje voor Openbaar vervoer of ga met mijn (gekochte) auto.

Echter, wat betreft series (en sommige films) vind ik nogal problematisch om het downloaden met het stelen van een auto te vergelijken. Eigenlijk, vind ik het appels met peren vergelijken.

Ik heb Netflix en HBO, en soms ook Film1. Ik ben BEREID(!) om te betalen. Maar dat gaat niet! Series die ik graag wil kijken zijn simpele weg niet in Nederland verkrijgbaar, tja, of 1,5-2 jaar later, op dvd of blu-ray, ook nog tegen torenhoge prijs. Ik wil geen dvd of blu-ray! Ik beschouw series als kauwgum: eenmalig gebruiken en weggooien. Een goede Nederlandse gezegde: "Wie betaalt, die bepaalt". Blijkbaar niet in Entertainment Industrie. Je mag wel betalen, vooral zo veel mogelijk, maar bepalen ho maar! De Industrie zal alles voor je bepalen: hoe, waar, wanneer je MAG tegen een absurde hoge prijs je amuseren. Of anders niet, want Entertainment is geen recht.

Nou, dan heb ik een perfecte oplossing tegen de download problematiek: 'Zij' moeten maar stoppen met series en films maken. Dan stopt downloaden vanzelf... als er niks te downloaden valt. Want blijkbaar een betaalwillende consument tegemoetkomen is echt, ECHT te veel gevraagd.

• Lapras
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:28

Lapras

Ice beam

quote:
Olga2000 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:19:
[...]

Ik ook niet. Ik koop bij iTunes, soms luister op Spotify.

En als ik ergens naar toe moet, dan koop ik (bij wijze van spreken) kaartje voor Openbaar vervoer of ga met mijn (gekochte) auto.

Echter, wat betreft series (en sommige films) vind ik nogal problematisch om het downloaden met het stelen van een auto te vergelijken. Eigenlijk, vind ik het appels met peren vergelijken.

Ik heb Netflix en HBO, en soms ook Film1. Ik ben BEREID(!) om te betalen. Maar dat gaat niet! Series die ik graag wil kijken zijn simpele weg niet in Nederland verkrijgbaar, tja, of 1,5-2 jaar later, op dvd of blu-ray, ook nog tegen torenhoge prijs. Ik wil geen dvd of blu-ray! Ik beschouw series als kauwgum: eenmalig gebruiken en weggooien. Een goede Nederlandse gezegde: "Wie betaalt, die bepaalt". Blijkbaar niet in Entertainment Industrie. Je mag wel betalen, vooral zo veel mogelijk, maar bepalen ho maar! De Industrie zal alles voor je bepalen: hoe, waar, wanneer je MAG tegen een absurde hoge prijs je amuseren. Of anders niet, want Entertainment is geen recht.

Nou, dan heb ik een perfecte oplossing tegen de download problematiek: 'Zij' moeten maar stoppen met series en films maken. Dan stopt downloaden vanzelf... als er niks te downloaden valt. Want blijkbaar een betaalwillende consument tegemoetkomen is echt, ECHT te veel gevraagd.
Dit is te simplistisch. Zij bieden een product aan dat jij wilt zien, maar je vindt het te duur. Dat is jouw probleem. Het wordt pas hun probleem als er vele gebruikers als jij zijn en zij niet meer genoeg omzet binnenhalen.

Het feit dat er nog geen platform is dat alles heeft wat jij wilt zien, zal altijd blijven. Dat is geen vrijbrief om te downloaden. Sterker nog, dat is illegaal en dat moet dat ook blijven. Je kan bewust dat risico nemen en illegaal blijven downloaden, maar weet dat daar potentieel consequenties aan verbonden zijn.

Dat gezegd hebbende verlaagt Netflix de legale drempel om veel films en series te kijken behoorlijk. Als jij dat niet genoeg vindt dan kan je daar of bij hen over klagen of 'stemmen met je voeten' en je abonnement opzeggen.

• Mithrildor
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
quote:
JolleNL schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:12:
Ik probeer te kijken op Windows 8.1 via de nieuwste versie Chrome. Er komt geen enkele foutcode in beeld, alleen de zin die ik in mijn vorige post heb geciteerd.
Je kunt de Neftlix app van Windows proberen, die heeft ook nog eens als voordeel dat het 1080p ondersteunt en dat er meer HD content beschikbaar is.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:32

Shabbaman

Got love?

quote:
Dennahz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:23:
[...]

We kijken niet alleen maar naar Netflix voor Lost, maar op 't moment volgen we die serie gewoon. En ik vind het niet kunnen dat zij, terwijl je een serie volgt, voor je bepalen dat je die niet meer kan/mag volgen.
Nou ja, er komt natuurlijk een keer een moment dat ze het verwijderen. Dat je het dan toevallig aan het kijken bent is sneu, maar ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken. Maar ze zouden dit toch echt beter moeten communiceren. Ik neem toch aan dat ze al een tijdje weten dat ze die serie gaan verwijderen. Als jij die informatie ook had gehad, dan was je nooit aan die serie begonnen. Slechte service.
quote:
shoombak schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:22:
[...]
Volgens die eerder genoemde site verdwijnen er deze maand 164 titels, dat is 5% van het aanbod ofzo?
Omdat Netflix hier in september is begonnen, houden ze dus ieder jaar in september een "grote schoonmaak": omdat dan de licenties verlopen die 12 (of 24, of 36...) maanden liepen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18:20
quote:
Webgnome schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:52:
[...]
Kun je natuurlijk wel zo reageren maar misschien is het handig om te weten voor iedereen? Misschien zijn ze strikter geworden in het beleid rondom vpn (kon het zo niet vinden) of misschien zitten er wel ' privacy gevaarlijke' dingen in?
De 1e vraag is ook logisch, je aanvulling is alleen een beetje raar. Nogal wiedus dat je het verschil niet ziet als je de vorige niet hebt gelezen :+

[removed]

• Redsandro
  • Niet online
quote:
Webgnome schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:52:
[...]

Kun je natuurlijk wel zo reageren maar misschien is het handig om te weten voor iedereen?
Sorry, ik heb het niet gelezen. Ik reageerde meer op "Kan iemand mij helpen? Ik kan de 5 verschillen in deze plaatjes niet vinden. (Heb nog niet naar het linkerplaatje gekeken tbh)"

;)

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:42

hyptonize

Mr. Awesome

quote:
Falch schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:27:
Enig idee wanneer we X-Files op de Nederlandse Netflix krijgen? Wil de serie nog wel eens bekijken voordat begin volgend jaar een nieuw seizoen komt.
Ik zie op de Facebookpagina van Netflix ook vaak een soortgelijk geformuleerde vraag langs komen. "Wanneer komt serie X/Y op Netflix Nederland?" De correcte vraag zou zijn:
"Komt serie X/Y op Netflix Nederland?" Zodra er bevestiging is dat deze serie inderdaad op Netflix Nederland zal verschijnen, kun je gaan vragen wanneer deze serie wordt verwacht. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
Ocmer-traallos schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:06:
Bij de laatste update van de Android app van netflix wordt toestemming voor het gebruik van de microfoon gevraagd. Waar zou dat voor nodig zijn?
Late reactie... Ze willen een helpdeskdienst gaan aanbieden die gebeld kan worden dmv een stemcommando, als ik me niet vergis.

Nomen nescio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:54
quote:
SeatRider schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:47:
Hadden! jullie! dit! nieuws! al! gezien!? Een zesde seizoen voor Breaking Bad!

Ik weet, in 2014 werd dit ook al als hoax verspreid, maar nu zijn er meer bronnen,

http://newsexaminer.net/s...nounced-walt-did-not-die/
http://nbc.com.co/vince-g...ins-shooting-august-2015/

Niet de meest betrouwbare bronnen, maar zou het dan nu echt gaan gebeuren?
Troll? En die 2 links zijn ookal 4 maanden oud. Breaking bad is klaar, over. Komt nooit meer terug. Wen er maar aan :)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mithrildor
Yay! Freaks and Geeks staat er op. En op de pilot na is het ook nog eens in breedbeeld HD, een stuk beter dan die waardeloze 4:3 streams die op de Amerikaanse Netflix staan. De serie is echt een aanrader en (helaas) maar een seizoen dus het is een mooi tussendoortje.

• Svennie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 05-11 08:29
quote:
Wild Chocolate schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:27:
[...]

Bedoel je 2 MB/s als 2 MegaByte/s, of 2 Megabits/s. Zooals je het schrijft is het MegaByte, maar veel mensen gaan daarmee de fout in, dus just checking.

2 Mbit (0,2 MByte/s) is net genoeg voor "normale" kwaliteit, daarvoor geeft Netflix aan dat het 0,7 GB per uur gebruikt.

Voor volle kwaliteit zou 20 Mbit wel voldoende moeten zijn, dat neemt 3 tot 7 GB data per uur.
ik bedoelde 2 MB/s, hij heeft een 20Mbit lijn dus dan kom je effectief uit op 2MB tot 2,5MB. Leek mij ook genoeg vandaar dat ik vroeg waar het aan kon liggen.

Heb gisteren Netflix thuis op de telefoon geprobeerd en dat zag er prima uit, ik weet niet of je kan zien of het 1080 of 720 is op de telefoon maar het was een stuk beter dan bij die vriend. Ik heb thuis 50Mbit geloof ik.

PSN ID: Svennie-NL

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

quote:
Webgnome schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Jammer dat er weer wat af gaat. Maar er wordt niet gesproken over wat er bij komt (dat is denk ik omdat je dat niet kunt achterhalen? ). De lijst die er staat bevat nou niet veel waar ik van denk. He wat jammer. Meeste zaken zijn of niet interessant voor mij of heb ik al gezien.
Dat staat ook wel op die site, maar in een ander artikeltje. Hier kan je bijvoorbeeld zien wat er deze week bij is gekomen. Dat dat niet in hetzelfde artikel staat is omdat toevoegen en verwijderen meestal niet op dezelfde dag plaatsvindt. En zo hebben ze twee keer clickbait ;)

EDIT: er staat trouwens ook wel een lijstje met wat speculatie over toe te voegen series op: http://www.netflix-nederl...hijnen-series-op-netflix/

Shabbaman wijzigde deze reactie 30-10-2015 15:12 (9%)

• PannenkoekenNL
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
quote:
Dakoina schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:12:
Netflix hun eigen anime serie (gewoon exclusieve streamingrechten) "The 7 deadly sins" is helemaal niet slecht. Ik geniet enorm ervan. Alleen, de andere recente anime updates (in BE) vallen dik tegen qua subtitle support. Pff... enkel Franse ondertitels, niet eens Engels! Ik mag dan bijna drietalig zijn tegenwoordig, maar FR subs gaan er bij mij niet in :p Grr... Voorbeelden: Psycho pass, hunter x hunter s2 (of was het nu fairy tail...). Allemaal FR subs.

Dan probeer je dat uit te leggen via hun online support: laten ze je eerst uw language settings aanpassen.. Wat natuurlijk niet werkt. Maar goed, ik probeer vriendelijk te blijven en uiteindelijk sturen ze je door naar de pagina met de laatste serieus en films die je hebt gezien. En daar moet je de serie of film aanklikken en jouw probleem melden. Zucht. Bleek dat Psycho Pass nog niet in de lijst voorkwam omdat ik die nog niet heb uitgekeken! Een nog diepere zucht.

Zelfs een oude film als "Van Wilder" was niet eens voorzien van NL subs. :s

/edit: naderhand lijkt Psycho pass er sowieso gewoon niet bij voor te komen... euh. Ik heb em volledig gestreamed op mijn iPhone nochtans 8)7
Zal wel komen omdat ze alleen de rechten voor Wallonië hebben en niet voor Vlaanderen.

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Master of None WTF: Carrie (Homeland) is getrouwd met Stan (The Americans) :').

....911....

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:59:
Master of None WTF: Carrie (Homeland) is getrouwd met Stan (The Americans) :').
Mooie aflevering was dat ja.
Claire is trouwens toch best wel een mooie vrouw, nu ze uit haar bureaucratische pakje was viel me dat eigenlijk pas op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wcduck
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:18:
[...]

Nee je betaald niet om op je eigen tempo een bepaalde serie te kunnen kijken, je betaald om op je eigen tempo naar het netflix aanbod te kijken.
Daar heb je gelijk in. Het abonnement is zes weken geleden afgesloten. Toen zat in het aanbod van Netflix Battlestar Galactica. Er werd niet aangegeven dat dit snel eruit zou worden gehaald. Sterker nog, op dit moment is het ook niet zichtbaar in de Netflix app.
quote:
Battlestar Galactica is uit eind jaren 70. Als je dat nu nog niet gezien hebt dan ben je gewoon wat laat :+
Ik had het over de remake. Het doet niet ter zake hoe lang het geleden is dat de serie is gemaakt.

Het is feitelijk een kwestie van verwachtingen die je bij de dienst afneemt. Ik vind dat Netflix tekort schiet in de communicatie naar hoe lang een serie/film zichtbaar is. Dit lijkt mij eenvoudig toe te voegen in de apps.
quote:
If you want to mock him, get your facts straight.
Hij kijkt de remake van Battlestar Galactica. Vele malen beter dan het origineel. En 4 seizoenen i.p.v. 1 seizoen.
je hebt overigens wel een beetje gelijk want de remake en het origineel staan al sinds het begin van Netflix in Nederland op de lijst. Dus hij heeft inderdaad genoeg tijd gehad.
Punt 1 heb je gelijk in, punt 2 niet. Ik heb pas sinds kort Netflix. Om in zes weken al die uren aan BSG te kijken lijkt me niet gezond.
quote:
Donstil schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:24:
[...]

Maar klagen over iets wat er niet opstaat (of af gaat) is makkelijker dan genieten van alles wat er wel opstaat.

Zullen we in dit soort topics altijd blijven houden ben ik bang.
Dit lijkt me een te eenvoudige voorstelling van de zaken. Je zit midden in een serie, en je moet ineens afhaken met kijken. Probeer het te vergelijken met een geboekte rondreis door Amerika waarin je gepland gedurende een maand een tiental bezienswaardigheden te bekijken. Vervolgens kom je daar aan, en blijk je slechts drie dagen te hebben om de gehele rondreis te maken. Dit had eenvoudig voorkomen kunnen worden als de reisorganisator je op de hoogte had gesteld dat de reis slechts drie dagen zou duren.

Bij een film vind ik het niet zo erg als deze ineens verdwijnt. Bij series zou ik graag tijdig een seintje willen krijgen.

wcduck wijzigde deze reactie 20-11-2015 22:07 (45%)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Boek je Amerika (Netflix) icm een bepaalde atractie dan is het idd misleidend als deze atractie halverwegen je verblijf ineens dicht gaat maar dat is hier niet gebeurd.

Je hebt hier een reis Amerika geboekt waar honderden dingen te doen zijn en 1 van de dingen op je lijstje is echter dicht gegaan, al het andere is nog steeds gewoon open.

Wie heeft dat niet ooit eens meegemaakt op reis? Ik in ieder geval wel. Er is altijd wel een atractie dicht in een pretpark, of een museum in renovatie of wat dan ook.

Niemand heeft bij Netflix een abonnement afgesloten waarvan Netflix zegt "Met 1 maand lang onbeperkt serie X kijken", ik heb de algemene voorwaarden nooit gelezen maar kan me goed voorstellen dat dit wel vernoemd wordt.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook als het in de alg voorwaarden staat, zuigt het dat series zomaar verdwijnen. De meeste mensen weten dat pas nadat het ze de eerste keer overkomt bij een serie waar ze halverwege zijn.

Ook series waarvan de eerste seizoenen niet zijn opgenomen zijn irritant.

Ik begrijp de noodzaak (immers moeten de rechten worden gekocht en moet de rechthebbende het dus ook willen verkopen), maar IMHO nodigen beide (halverwege kijken er af gooien en halverwege de serie op Nf zetten) uit tot downloaden...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07:36

burgt

Starbass

Jessica Jones is wel weer echt top, heb de eerste paar afleveringen gezien, maar het niveau is weer erg goed. Vergelijkbaar met Daredevil, dus zo ontzettend veel beter dan een Arrow, Flash, Agents of SHIELD :D

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• burgt
  • Laatst online: 07:36

burgt

Starbass

Heb er alweer 12 gezien, nog maar 1 te gaan. De bad guy is toch wel weer erg goed neergezet. Vanavond de laatste kijken (heeft ook zo zn nadelen dat het hele seizoen meteen online staat :P).

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:49
De Zweedse serie Real Humans/Äkta Människor is hier een of twee keer genoemd, maar echt populair is het niet geloof ik. Ik waardeer die serie wel. Beetje weird, typisch Scandinavisch qua setting, hier en daar nogal traag en het acteerwerk is wisselend. Het verhaal is af en toe zwak tot matig maar alles bij elkaar is het best vermakelijk met de hubots (robots met menselijke trekjes). En Zweeds is best een grappige taal :P
Volgens mij zijn de makers best wel nerds :)

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:45
Jammer dat sommigen liever de klagers verwijten maken in plaats van inhoudelijk te reageren op bijvoorbeeld onderstaande
quote:
D-e-n schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:01:
maar hoe moeilijk moet het zijn om bij je lijst met series aan te geven "ends in...." ?
Dat lijkt me gewoon een belangrijk punt en wat mij betreft is dat ook gewoon het minimum aan service wat je van zo'n dienst mag vragen. Het is ook eerlijk richting de mensen die nu een abonnement gaan afsluiten om gewoon aan te geven hoe lang ze bepaalde series nog zouden kunnen zien.

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:42
quote:
Gonadan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:41:

[...]

Misschien heb je hier ook wel onwijs gelijk. We verwachten van Netflix het aanbod wat gelijk is van de detailhandel, of beter nog, usenet/torrents. Daar had je alle vrijheid om te kiezen en bepaalde je 100% zelf wat je wilde zien. De tegenhanger daarvoor was TV en dat was gewoon ruk.
Ik denk dat je Netflix het beste kunt zien als de opvolger van TV zoals we dat altijd gekend hebben: je ploft op de bank en kijkt wat er beschikbaar is. Maar dan een aanbod dat vele malen groter is, zonder reclame, keuze te starten/stoppen wanneer je wilt etc.

Begrijp me goed, ik heb ook het liefst een zo compleet mogelijk aanbod dat kan concurreren met usenet/torrents. Maar als je eerlijk bent beseft iedereen wel dat dit geen realistische verwachting is voor een dienst die nog geen tientje per maand kost. Voor dat geld moet gewoon een afweging gemaakt worden welke content wel en niet aangeboden wordt, en zal er met enige regelmaat content moeten verdwijnen om het aanbod te kunnen vernieuwen.

Daarom til ik ook niet zo zwaar aan het ontbreken van de datum van verdwijnen, mijn verwachtingen zijn niet zo hoog. Ja, het zou prettig zijn, en ook netjes van Netflix om die datum te laten zien. Maar om het ontbreken ervan te betitelen als bedrog gaat me een stap te ver.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 20-11 23:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Iedereen wil weer een ander aanbod. Dat is heel persoonlijk. Ik dacht dat in het begin ook, dat ik veel zou missen. Maar nu ik Netflix actief gebruik, vind ik genoeg series, films en documentaires om mijn spaarzame vrije tijd meer dan ruimschoots mee te vullen. Ik merk ook dat ik minder behoefte heb aan die andere films en series die ik eerst dacht te gaan missen.

Dus, minder focussen op wat er niet is, en meer op wat er wel is.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 16-12-2015 16:15 (12%)

www.digitalracing.nl

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-11 18:02
quote:
wvkreg schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:51:
Netflix NL is diep droevig inderdaad.
Ah, daar gaat het mis. VPN for the win. :')

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
fandango schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:45:
Hmm het is alweer enige tijd geleden dat ze het geflikt hebben, maar ik wou nog even gal spuiten. WTF Netflix, waarom gooien ze nu Battlestar Galactica eraf? (Jaja licenties het antwoord weten we al). Ik denk niet dat ik nog zo'n actie tolereer. Zit je midden in de serie, blerken ze deze gewoon zonder aankondiging eraf.

Ze willen toch niet te boek staan als onbetrouwbaar? (Torrents zijn wat dat betreft een stuk betrouwbaarder. Echter het nadeel hiervan is dat je niet direct de makers ondersteunt).
Nou ja zeg is Battlestar Galectica eraf?
Dat is ook pas tien keer besproken in de laatste weken 8)7

En als jij die actie niet tolereert, wat houd dat dan precies in? In welke vorm zouden ze hiervan onder de indruk moeten zijn?

Als je de maker zo graag wilt supporten waarom koop je die serie dan niet gewoon joh? Ben je van al het gezeur af.

Het is (ook de reboot) allemaal alweer zo oud dat Je de blu-Ray's heus wel voor een paar tientjes ergens op de kop kan tikken.

Donstil wijzigde deze reactie 29-12-2015 23:40 (10%)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Gonadan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:53:

Heb jij ook een kopje van die azijnkoffie gehad ofzo? :?
Hij geeft niet meer aan dan dat hij er van baalt en dat nog even wil ventileren.

Overigens moet ik zeggen dat ik hem thuis gewoon lekker van blu-ray zit te kijken, veel betere kwaliteit en geluid ook. Alleen krijg je die nog steeds niet voor een paar tientjes, dat zie je helaas te vaak bij populairdere oudere films of series.
Maar zitten we er op te wachten dat er elke twee pagina's even geventileerd wordt dat Battlestar Galactica eraf is?

Ik niet in ieder geval.

• swampy
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-07 19:36

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ah verdwijnende series en films.

Ja het gebeurt, als het op netflix is, kijk het. Want na een jaar of zo dan kun je het kwijtraken. Het is een plaats waar je huurt, niet koopt of download.

Ik heb het meegemaakt met LoTR, tweede film en derde stonden op netflix maar de eerste niet. Die was er gewoon niet meer.

Ach, je mist wel eens een Serie. Kan gebeuren. En zoals al gezegt wordt, HBO is een stuk slechter hiermee.

Die halen makkelijk een Jaargang 1 en 2 van een leuke serie weg. Van een serie waar ZIJ de licentie van bezitten.

Als netflix een licentie kwijtraakt, nu ja dat gebeurt. Hopen dat het of snel terug komt of dat er een andere leuke serie volgt.

Als HBO het doet, well .. dan is het om DVD's en Blu-rays te verkopen.

Netflix is voor mij gewoon genieten en kijken of ik niet iets leuks zie.

swampy wijzigde deze reactie 31-12-2015 17:18 (20%)

There is no place like ::1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:24
quote:
KopjeThee schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:32:
Ik vind het verwijderen van films/series van Netflix ook heel vervelend. Zelf loop ik er met name bij kinderfilms tegen aan. De kleine wil een periode heel vaak een film kijken, en dan is hij er opeens niet meer. En ik zit met een boos en verdrietig kind.
Klinkt mij eerlijk gezegd als een luxe probleem en gezien je bouwjaar ben je zelf opgegroeid in een tijd waarin je alleen maar kon dromen van de huidige situatie en het lijkt me niet dat je er veel slechter van bent geworden dat je tijdens je jeugd niet tot in het oneindige dezelfde film kon kijken?
Lijkt me ook een taak als opvoeder om uit te leggen dat het zo niet werkt dat je een film tot in het oneindige kunt kijken op ieder moment dat je dat wenst. Net als dat je niet hele dag ijsjes, taart, gebakjes of snoep kunt eten.
Zelf zie ik het hele probleem niet zo met verdwijnende series/films, als ze verdwenen zijn kun je ze niet meer kijken maar dan kijk je gewoon wat anders wat er voor in de plaats gekomen is. Zal vast ook met m'n eigen bouwjaar (1971) te maken hebben dat ik er wat anders tegenaan kijk, ik heb/voel niet zo de behoefte om alles wat ooit waar dan ook ter wereld gemaakt is met een druk op de knop 24x7 tot mijn beschikking te hebben.

• Lampie
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 15-03-2018
quote:
baronruud schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:55:
Mensen: Making a Murderer , die moet je kijken. Ik dacht gistermiddag om 15uur, is even kijken wat het is. Ging er blind in en heb alle 10 afleveringen achter elkaar gekeken!

NIET gaan googlen naar het verhaal! (waargebeurd) Dan lees je teveel en ben je gespoiled. Gewoon kijken.

De storyline voor de mensen die het willen weten. Niet echt een spoiler, maar blind in gaan is naar mijn mening beter
spoiler:
Een Amerikaanse man wordt valselijk beschuldigd van moord, mag na 18 jaar de gevangenis verlaten dankzij een vernieuwende DNA-test, maar wordt kort daarna opnieuw opgepakt voor een tweede, nog meer verwoestende zaak. Filmmakers Laura Ricciardi en Moira Demos nemen de kijker mee in een schokkende rit waarin ze elke hoek van de zaak Avery blootleggen. Archiefmateriaal, interviews met betrokkenen, onbeantwoorde vragen en het lot van Avery… Alles wordt in vraag gesteld, niets wordt aan het toeval overgelaten
Inderdaad een ongelovelijke docu. Vanaf episode 2/3 denk je elke keer "dit kan niet erger". Maar het gebeurt gewoon. Na de laatste aflevering was ik er gewoon misselijk van.

Must see!

spoiler:
Brendan Dassey, arme jongen ;( ;(

• razerBE
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:03
quote:
On_E schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:37:
Ik vind het oprecht knap als je je door de pilot van The 100 heen kan worstelen, mij is het niet gelukt.

Zelden zulke tenenkrommende tv gezien.. :o
snel opgeven staat niet in mijn woordenboek :9

• Meneer Vevie
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 07:10

Meneer Vevie

Series, Films en meer

quote:
On_E schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:37:
Ik vind het oprecht knap als je je door de pilot van The 100 heen kan worstelen, mij is het niet gelukt.

Zelden zulke tenenkrommende tv gezien.. :o
De pilot is idd niet best. En eerlijk is eerlijke, tot halverwege het eerste seizoen is het zeker niet best, maar daarna wordt de serie goed. Seizoen twee is gewoon ijzersterk, trust me

Ik ben Meneer Vevie. Ik houd mij bezig met series, audio en films. Maar vooral series. Ik zou gek zijn als ik niet zou praten over series. Lees op www.meneervevie.com mee met mijn avonturen.

• NESFreak
  • Laatst online: 15:29
quote:
ppx17 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:54:
Hier ook last gehad van een erg slechte beeldkwaliteit via Ziggo, kon gisteravond de namen aan het begin van een aflevering niet eens meer lezen.. In de router een VPN naar een NL datacenter gemaakt, het Netflix verkeer daar overheen gerouteerd en ik zat weer fijn 4K te kijken.. Lijkt er dus wel degelijk op dat Ziggo specifiek verkeer aan het knijpen is..
Heeft ziggo geen netflix caching server staan? Via vpn krijg je dan idd een andere server.

• Desadon
  • Registratie: september 2014
  • Niet online
Achterover hangen? Ik maak salto's achter mijn computer terwijl ik dit typ. ;)
Maar ik ga er inderdaad maar even achter aan, ik ga niet voortaan netflix bekijken met de huidige bagger reso. :)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Rob-T6 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:17:
kl.... Net begrepen dat Brandweerman Sam en Bob de Bouwer van Netflix af zijn....

Hoe moet ik nu de kids bezig houden ;)
Maar goed ook, dat achterlijke hersenspoelende kutliedje. Als klusprogramma heb je gewoon buurman en buurman. Voor tuinieren Boes.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Het probleem is dat er geen enkele streaming aanbieder met een volledig aanbod is. Dat wordt vooral veroorzaakt door de eigenaars van de content die zo veel mogelijk geld willen verdienen. En ze denken dat te kunnen doen door bepaalde kanalen exclusiviteit te geven. Dus zolang er meerdere aanbieders zijn, zal er nooit een zijn met een volledig aanbod. En de enige manier om wel een volledig aanbod te krijgen is als er maar één aanbieder is - en dat wil je ook niet want dan is er geen concurrentie.

Qua films zal er sowieso nooit een compleet recent aanbod zijn. De film producenten willen eerst de box office inkomsten maximaliseren, dan de verkoop van fysieke schijven, en pas daarna komt verhuur / streaming aan de beurt.

Qua steaming zijn er in Nederland eigenlijk 3 serieuze aanbieders: Netflix, HBO en Videoland. Over Videoland kan ik weinig zeggen want daar heb ik geen ervaring mee. Netflix en HBO heb ik wel.

Qua films heeft Netflix een groot aanbod aan oudere films. Het aanbod van HBO is wat dat betreft recenter.

Qua series hebben ze ook verschillende strategieën. Als Netflix niet alle seizoenen van een serie aanbiedt, dan hebben ze altijd de eerste seizoenen, terwijl het eind mist. HBO heeft in zulke gevallen juist de laatste seizoenen beschikbaar, terwijl het begin mist. Beide maken ze zelf ook interessante nieuwe series.

Qua aanbod voor kinderen in Netflix echt geniaal. De Kids portals zijn heel kindvriendelijk en het aanbod in gigantisch. HBO heeft alleen een volwassenen-aanbod.

En dan is er nog de app. Netflix kan je op een onbeperkt aantal apparaten installeren, er is alleen een limiet op het aantal concurrent streams op een account. Ideaal voor gezinnen want elk gezinslid kan de app installeren op hun eigen smartphone of tablet en gebruiken op hun eigen computer of televisie - zo lang er maar niet teveel gezinsleden tegelijk Netflix willen kijken. HBO kan maar geïnstalleerd worden op een stuk of 3 mobile devices en je mag maar beperkt devices switchen. In het gebruik zijn de Netflix apps ook vee beter dan die van HBO. Zowel mobiel als op smart-tv's en settop boxes. Zelf heb ik een settop box van Telfort waar sinds kort ook een Netflix app op zit - werkt echt super. De HBO app op de zelfde settop box kan daar echt niet aan tippen.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:53
Ook vreemd is dat Once Upon a time op 1080p afspeelt en ik direct daarna the Walking Dead afspeel die blijft hangen op 240p.

Zou het per serie anders zijn? Lijkt me wel heel stug.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik zou niet weten waarom Netflix transparant zou moeten zijn over regionale verschillen. Je koopt in Nederland een product dat je enkel in Nederland mag gebruiken, waarvoor Netflix in Nederland adverteert met in Nederland beschikbare content. Je mag het product voor aanschaf zelfs gratis testen. Ik zou dat nou niet snel classificeren als misleiding.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 20-11 23:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Daarover wordt al meer geklaagd in dit topic. Denk niet dat Netflix meeleest, misschien is het handiger om deze ergernis te deponeren bij Netflix zelf.

www.digitalracing.nl

• LighScan
  • Laatst online: 01:45
Het zal wellicht al eens in dit topic voorbij zijn gekomen(?), maar voor nieuwe lezers toch nog eens duidelijk 'verwittigen' dat je 1080p enkel in deze browsers kunt bekijken: Internet Explorer, Microsoft Edge en Safari. Alle andere (populaire) browsers zijn gelimiteerd tot max. 720p. Ik viel bijna van mijn stoel, betaal je daar lekker voor HD-content en de site geeft nooit(!) enige melding als je met Chrome/Firefox/Opera surft. Niet erg netjes als je het mij vraagt.
https://help.netflix.com/en/node/23742

 MacBook Pro Retina 15" Mid 2014, 16GB ram, 500GB SSD  AirPort Extreme 6th Gen. & UniFi AP AC Pro  iPhone 8 Plus

• Lord Igor
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-11 14:27
quote:
LighScan schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:34:
Het zal wellicht al eens in dit topic voorbij zijn gekomen(?), maar voor nieuwe lezers toch nog eens duidelijk 'verwittigen' dat je 1080p enkel in deze browsers kunt bekijken: Internet Explorer, Microsoft Edge en Safari. Alle andere (populaire) browsers zijn gelimiteerd tot max. 720p. Ik viel bijna van mijn stoel, betaal je daar lekker voor HD-content en de site geeft nooit(!) enige melding als je met Chrome/Firefox/Opera surft. Niet erg netjes als je het mij vraagt.
https://help.netflix.com/en/node/23742
Fijn. Dit wist ik dus ook niet. Wel was het verdwijnen van de 'HD' knop mij opgevallen, maar ik dacht dat dit kwam omdat alles nu wel HD zou zijn en de knop overbodig was.

Het probleem dat ik hiermee heb is niet direct dat ik de beeldkwaliteit tegen vond vallen; op pc keek ik toch in een kleiner window gepind op de linkerhelft van mijn desktop en daar past geen 1080p. Het probleem is dat Netflix hier dus niets over gezegd heeft en geen uitleg geeft waarom er zulke verschillen zijn.

• Swank Teeter
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-04-2016
Het omzeilen van regio locks kan met een zeilboot waarmee je naar de VS vaart om daar netflix te kijken :p

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

quote:
degroot schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:20:
[...]

Nee dat begrijp ik , een hoop netflix originals zijn in UHD beschikbaar , en breaking bad.
Maar ik zie daar gewoon geen echte 4K kwaliteit
Tja Full HD is ook geen Blu-ray kwaliteit. Met maar 8Mbit voor een video/audio stream kun je dat ook niet blu-ray waardig noemen.

Ik weet niet precies wat voor stream settings ze hebben voor 4k, behalve dat het HVEC/H265 zal zijn. Maar denk niet dat die aan de blu-ray standaard zullen komen.

In kort, het blijft streaming.

Wil je beter koop de serie/film op blu-ray.

Ik accepteer de limieten van netflix. Ons internet is zeker capabel maar ja het blijven voor netflix grote data stromen. En dat kost geld.

Als je zelf zo'n filmpje zou hosten op een webhost zou je het ook snel merken.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 12:43
Zat gisteren Luther te kijken en in aflevering 5 van seizoen 1 zat me een lekker grove vertaling:

Nou stoor ik me daar niet direct aan, vond 't wel grappig, ongepast, maar grappig. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier absoluut niet op zitten te wachten.

Schijnbaar is dat hoe je "Son of a bitch" vertaald naar het Nederlands.

JanW wijzigde deze reactie 15-02-2016 13:18 (13%)

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:36
Beetje offtopic, maar ik kon het niet laten:
http://motherboard.vice.c...-je-torrents-ondertitelen

Mocht je je afvragen wie de vertalers zijn van je torrents :P

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

quote:
Chris.nl schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 00:03:
'k Weet niet of het boeit, maar ik vond net Seizoen 5 van The Walking Dead op Netflix NL.
Ouch dat wordt weer een marathon. Wat jammer toch, moet dan maar weer popcorn kopen :P

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tip voor de lieve mensen hierboven: http://www.netflix-nederland.nl/
Daar kun je je abonneren op een nieuwsbrief waarin aangekondigd wordt wat er binnenkort wordt toegevoegd en verwijderd. Heeft ons al een paar keer netjes geholpen (nog vlug even een paar afleveringen er doorheen sleuren voordat ie weggehaald wordt).

Edit: misschien een idee om die site aan de TS en/of topic warning toe te voegen?

Bra-Jo wijzigde deze reactie 18-02-2016 11:02 (12%)

Nomen nescio

• Tigertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:11
quote:
jeka schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:51:
Ben ik net begonnen met het kijken van Luther halen ze het er straks weer af. Dan maar weer downloaden...
Downloaden? Luther is gewoon op DVD te koop.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:44

avotar

P0werd by Black Coffee

quote:
SmooK schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:58:
Met drogredenen kun je alles wel rechtvaardigen. Feit blijft dat het diefstal is(insert discussie over het niet daadwerkelijk wegnemen van een product/anders had ik het toch niet gekocht) . Kun je nog zoveel grappige redenen verzinnen waarom je zou downloaden. Ik ben een dief.
Volgens een groot filosoof:
quote:
Once in a while maybe you will feel the urge
To break international copyright law
By downloading M-P-3's from file-sharing sites
Like Morpheus or Grokster or LimeWire or KaZaA
But deep in your heart you know the guilt would drive you mad
And the shame would leave a permanent scar
'Cause you start out stealing songs, and then you're robbing liquor stores
And selling crack and running over school kids with your car
bron
8)

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:12

jeka

Support your local club.

quote:
Ja Downloaden!
Maar ik had niet de intentie om hier een discussie over te starten dus ga nu weer crack verkopen en schoolkinderen overrijden.

FCG

• Raven__NL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-11 21:44
*knip*

Albantar wijzigde deze reactie 20-02-2016 17:59 (99%)

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 01:14
*knip*

Albantar wijzigde deze reactie 20-02-2016 18:01 (98%)

• Adlermann
  • Laatst online: 17:27
quote:
Rinzwind schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:26:
[...]

Heel simpel inderdaad, maar totaal niet logisch. Als je die film blijkbaar mag bekijken in het buitenland, dan verwacht je een totaalproduct en zeker ook het originel product. Niet het beeld met het geluid van een chinees. Bureaucratie ten top. Enne bij dvds zitten meestal wel heel wat ondertitels uit verschillende landen. Daar mag het blijkbaar wel ;)
Je mag het product bekjiken wat in dat land beschikbaar is. That's it. Netflix moet zich ook gewoon aan de afspraken/regels/wetten houden mbt auteursrechten :)

• Japser
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:32

Japser

Jeej!

quote:
ChicaneBT schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:15:
Luther en Sherlock staan er in elk geval nog :).
FYI: Luther gaat er eind deze maand af. Was gisteren aan t kijken en toen kwam die melding in beeld. Dus mocht je em nog willen zien...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:57:
[...]
Ik vind vooral het verdwijnen van de docu's vervelend. Want dat is eigenlijk het enige wat ik kijk... Mijn lijstje is ineens heel kort geworden met het verdwijnen van die BBC titels...
Ik keek alleen Dr Who. Op zich prettig dat deze titel nog beschikbaar is..... vanaf seizoen 5. Ik zat halverwege seizoen 3 dus ben niet echt blij.

Een serie oppakken en gegrepen worden is al moeilijk, cold turkey afkicken én een alternatief zoeken is dat helemaal.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
PuddingNL schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:26:
[...]

[...]

En dan maar afvragen waarom mensen nog downloaden..
Ja want iedereen heeft zomaar het recht om iets te kijken. Dus als het niet via Netflix kan dan downloaden we het maar, we moeten het immers kijken 8)7

• Tigertje
quote:
Arrne schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:09:
Elke paar pagina's begint dezelfde 'discussie' opnieuw, het wordt een beetje slaapverwekkend op deze manier. :O
Dat gaat door tot mensen eindelijk inzien dat content geen recht is.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
Tigertje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:30:
[...]
Dat gaat door tot mensen eindelijk inzien dat content geen recht is.
Prima, maar zet dan geen 8 seizoenen online om na een 'menselijke' kijktijd het te schrappen. Het is niet zo gek duur dat Netflix maar dit soort grappen haalt de waarde gewoon onderuit.

Van een geheel andere orde: er is niet makkelijk alternatief legaal aanbod dat hetzelfde doet, dus het neigt wel richting illegaal downloaden als alternatief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

quote:
swampy schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Moet je gelijk geven in vergelijk met andere online diensten zijn die vaak duurder en hebben ook niet alle content. Er is gewoon een prijs voor de content en netflix is verre van de duurste optie.

Netflix is goedkoper en helaas vis je daardoor achter het net bij sommige series.

Of het zijn geld waard is moet iedereen voor zichzelf uitzoeken.
Ik begrijp dat rechten tijdelijk zijn en voor films is dat ook niet zo'n groot probleem. Echter denk ik wel dat de consistentie bij series verbeterd moet worden. Voor je het weet ligt er een seizoen van een serie af. Dat is storend. Bij films is dat veel minder het geval. Zet de serie erop OF laat de serie er compleet af, bespaar licentiekosten die je dan investeert in andere series.

Het blijft natuurlijk het eeuwige gezever met tijdelijk alleenrecht voor kanalen zoals voor nieuwe seizoenen.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• ChuckyDevil
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:31
Inderdaad moeilijk. Want ik wil Better call Saul en Daredevil gelijk zien.

PSN ID: ChuckDevil

• psychodude
  • Laatst online: 20-11 23:30
quote:
F_J_K schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:40:
Ik ben gestopt met het kijken van Netflix Originals zolang er nog andere content is te kijken :o Immers verdwijnen die niet dus komen ze onderaan de stapel...

Ben ik daar alleen in?
Met de toenemende hoeveelheid aan netflix originals krijg je wel een flinke stapel uiteindelijk om nog te kijken :p. Ik houd er persoonlijk geen rekening mee, kijk gewoon wat ik op dat moment wil zien. Sowieso toch geen tijd om alle series te kijken.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:44
quote:
meesje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:37:
[...]

Ik heb dit ook overwogen, maar het aanbod Netflix Originals is al erg groot en ook vaak kwalitatief erg goed. Ik heb b.v. Jessica Jones overgeslagen en The Originals S2 gekeken, maar nu met DareDevil2 en HoC weet ik niet of ik het vol houd. Ik stel voor me zelf wel de voorwaarde dat de niet original serie wel nog lopend moet zijn of een echt einde heeft. B.v. Helix: deze serie heeft twee seizoenen waarna deze abrupt is gestopt. Black Sails daarentegen loopt nog.
Helix seizoen 1 was dan ook zeer gaaf. Dat in tegenstelling tot seizoen 2... Die had er nooit mogen komen. Kijk voor de grap de laatste aflevering van seizoen 2 eens met de eerste aflevering van seizoen 1. Je hebt gewoon het gevoel dat je twee verschillende series kijkt.

Black sails is inderdaad wel een serie die als een dijk staat. Hopen dat ze seizoen 3 er gauw op knallen. Ik vermoed alleen dat dit pas komt nadat seizoen 3 helemaal uitgezonden is.

grote_oever wijzigde deze reactie 19-03-2016 19:01 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Heb sinds anderhalve maand Netflix en het bevalt me echt top. Wellicht iets te top, gezien de tijd die er in gaat zitten :+

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:07

Bartske

Valar Morghulis

quote:
meesje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:38:
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar waar kan ik 'mijn lijst' terug vinden in de Netflix app (op mijn ipad)? Ik zie bij series en films wel de knop om deze toe te voegen aan 'mijn lijst'. Echter ik zie nergens een mogelijkheid om deze lijst te bekijken. Hebben jullie een idee?
Zou gewoon op het hoofdscherm moeten staan. Soms moet je iets door naar onder scrollen om het te zien, het staat niet op een vaste plek.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Ik zie dat The Wolf of Wallstreet is toegevoegd, nice.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tigertje
quote:
Orii schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:47:
Bij mij op de Apple TV 4 pleurt Netflix om de paar minuten de verbinding eruit :(
error 108, 11800 whatever whatever, ongein! Ik ga bijna weer terug naar torrents :)
Of je leest dit eerst....
Onder punt 5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 19:17

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Aangaande deze hele discussie over beperkte content en achterlopen met seizoenen op Netflix komt het eigenlijk op 1 ding neer: mindset.

Wanneer je gewend bent om altijd maar, al dan niet automatisch, alle nieuwe series illegaal binnen te trekken zul je heel veel moeite hebben om tevreden te zijn met wat Netflix kan bieden.

Wanneer je er anders in staat, zoals ik sinds een jaar of 2, zie je de release datum van een nieuw seizoen op Netflix als de daadwerkelijke release datum. Dus je loopt ineens niet 1 jaar en 1 kwartaal achter maar het is gewoon nieuw en je hebt er net als de andere kijkers in de wereld 3/4 jaar op gewacht na het voorgaande seizoen.

Uiteraard komt de interessante content met pieken en dalen maar ik heb meerdere series in mijn to watch list staan waar ik nog aan moet beginnen. En vandaag is daar weer een nieuwe bijgekomen (Bloodline). Ook mis ik wel eens een serie, ik hoor goede dingen over Bosch of mr Robot bijvoorbeeld. Maar hier doe ik niets mee, heb meer dan voldoende goede series nog te zien op Netflix dus daadwerkelijk missen doe ik dit niet.

Wat betreft films mis ik wel aardig wat recente kaskrakers tenzij ik naar de bios ga. Maar vind series over het algemeen een stuk interessanter.

edit: typo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik vind de zogenaamde "er staat niets boeiends op Netflix" discussie een beetje een dooddoener eigenlijk.
Ik neem niet eens meer de moeite om daar op te reageren in real life, als je voorbeelden aanhaalt hebben de klagers ze toch maar zelden gezien om een of andere vreemde reden.

Vind je het aanbod niets dan zeg je het toch lekker op? Het is maandelijks opzegbaar dus ga je gang.
Ik persoonlijk vind het voor het gros van de Netflix Originals al de moeite waard.

House of Cards, Orange is the New Black, Bloodline (seizoen 2 vandaag), Daredevil, Narcos, Master of None, Chef's Table, Love, Flaked, Better Call Saul, Penny Dradefull, Fargo (De laatste drie zijn geen eigen Netflix series, maar wel exclusief op Netflix als het aankomt op Legaal kijken in NL). Stuk voor stuk toppers welke in de top zitten van het huidige serie aanbod, voor mij absoluut 8,99 waard.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-11 16:10
quote:
Hobbykok schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:00:
[...]

De zoekmachine moet je gewoon niet gebruiken, als je gaat kijken op een genre dat je wilt zien zie je vaak wel wat. Maar voor films kan je beter ergens anders zijn. Het is meer series en dat is echt genieten.
De navigatie van Netflix op devices is al helemaal ruk. Weet niet of het op TV beter werkt. Beetje door die horizontale rijtjes lopen scrollen. Gaat ook nog eens retetraag. Waarom niet gewoon verticaal infinite scrollen, zou een stuk fijner zijn op mobiele devices.

Dat de discussie over het aanbod als dooddoener wordt beschouwd is natuurlijk de omgekeerde wereld. Dit is een topic om een dienst te bespreken, of dat nu in positieve of negatieve zin is. Als er niets kritisch mag worden gezegd over het aanbod en de tijd dat het duurt voordat nieuwe seizoenen van series worden aangevuld, dan kunnen we net zo goed een slotje erop gooien.

Dat over mindset is ook een giller. Jouw mindset ligt meer in lijn van lineare televisie. Je kan kijken wat er op is, wanneer het er op is. Anders is het pech. Netflix was toch bedoeld om te kunnen kijken wat je wilt, wanneer je wilt? Daarom zijn de kwaliteit van het aanbod, de compleetheid van de catalogus wat betreft seizoenen van series en de informatievoorziening omtrent veranderingen in het aanbod toch belangrijke zaken om te bespreken.

Als Netflix alles er naar een week af donderde of maar één aflevering per week zou aanbieden van iedere serie zou haast niemand er voor willen betalen. Hoe hadden streaming services zich anders ooit kunnne onderscheiden van lineaire TV en de videotheek?

Tigerblood wijzigde deze reactie 27-05-2016 22:28 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
Ik ben het wel eens met tigerblood dat het spul niet moet verdwijnen. Eens op netflix is altijd op netflix is mijn mening. Ik ben zo opeens battlesta galactica kwijt. Had ik gedownload en dacht: die honderd GB kan ik ook wel voor iets anders gebruiken omdat het toch op netflix staat... En toen was het weg terwijl ik nog keek....

Maar ach, nu ga ik nieuw cabaret nog even een uurtje kijken, dat aanbod is echt steengoed geworden afgelopen week.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tigertje
quote:
Tigerblood schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:25:
[...]

Dat over mindset is ook een giller. Jouw mindset ligt meer in lijn van lineare televisie. Je kan kijken wat er op is, wanneer het er op is. Anders is het pech. Netflix was toch bedoeld om te kunnen kijken wat je wilt, wanneer je wilt? Daarom zijn de kwaliteit van het aanbod, de compleetheid van de catalogus wat betreft seizoenen van series en de informatievoorziening omtrent veranderingen in het aanbod toch belangrijke zaken om te bespreken.
Netflix heeft, in Nederland althans, geadverteerd met "All you can watch". Daarmee verwijzend naar "All you can eat" wat in sommige restaurants wordt gedaan. Dat "All you can eat" verwijst niet naar dat je alles kan eten wat er is of bestaat maar wat op hun menukaart staat.. De enige beperkingen zijn het bedrag en de inhoud van je maag.
Netflix doet niets anders. En heeft ook nooit anders beweerd.

En natuurlijk mag je iets vinden van de kwaliteit, compleetheid en informatievoorziening. Maar welke verwachtingen je daaromtrent hebt, is wel degelijk een mindset. Ik vind het persoonlijk ongelofelijk dat ik voor zo weinig geld zoveel kan kijken. En dat ik af en toe een keer op een serie moet wachten, hoort er wat mij betreft bij. Ook is het elders al wel te zien. Maar ik heb dan ook nooit illegaal gedownload.

de informatievoorziening kan overigens wel beter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:49
Chef's table tweede seizoen \o/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:14
Legale bronnen zijn er natuurlijk altijd wel. Maar ik snap het punt wel. Ik probeer zoveel mogelijk legaal bezig te zijn door:
TV abbo, Uitzending gemist, Netflix, Spotify, Blu-Ray's kopen en door naar de bios te gaan. Alles samen loopt echter behoorlijk in de papieren.
Dus ja: ik download ook wel eens wat uit andere bronnen.

Het is namelijk behoorlijk zuur als je net lekker in een serie zit en het is ineens verdwenen. Je hebt wel het idee dat je er voor betaald hebt.
Ik snap Netflix ook wel, ze hebben immers contracten tot bepaalde tijd. Maar maak dan in ieder geval ruim van te voren duidelijk dat iets verdwijnt.

Overigens heb ik Netflix per 4 juni opgezegd. Ik was gebruiker van het eerste uur, maar de prijsverhoging heeft Netflix zelf de das om gedaan. Dan maar samen doen met een abbo van iemand anders.

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

Acties:
  • +2Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:41
The following seizoen 3 vanaf vandaag te kijken op Netflix :) we zijn weer drie avondjes zoet hoop ik.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 16:30

Winkiller

De Mopperpot

Ik dacht dat dit topic over Netflix ging, het lijkt te ontsporen. :+

The Following Seizoen 3 is aangekomen. *O*

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

En nu graag weer on topic. Op een later tijdstip zal ik de bulldozer door de laatste pagina halen om alles wat off topic is te verwijderen, nu alleen even geen tijd voor...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:22
quote:
photomorti schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:46:
Nu alweer spijt dat ik een netflix abbo heb genomen. Ik kon eerst via proxies op de amerikaanse netflix komen en nu blijkt dat netflix dat allemaal blokkeerd.

Netflix NL aanbod is echt om te janken.

Dit is dus waarom mensen illegaal gaan downloaden.
offtopic:
En had je verder nog iets anders toe te voegen dan iets dat we allemaal al lang weten?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 23:40
Mijn zoontje was papa weer heel dankbaar dat ik nog afleveringen van Hickie en tandloos voor hem had gedownload. Dank u netflix :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mithrildor

Yay! Gilmore Girls eindelijk ook in Nederland op Netflix. Eindelijk voegt Netflix weer eens een oudere serie met een groot aantal seizoenen toe. Hopelijk in het vervolg meer van dit soort oudere series zoals Lost en the X-Files.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-11 16:10
Marco Polo seizoen 2 is vanaf 1 juli beschikbaar :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Ben je mooi op vakantie in Kroatie, zie je IZombie seizoen 2!

Kom je terug in kikkerland... Geen seizoen 2...

Waarom verdeeld Netflix zoveel, gaat hier om een eigen productie.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-11 15:04
Sinds vorige week heeft Netflix weer een suggestie pagina om nieuwe titels aan te vragen: https://help.netflix.com/titlesuggestion. Dus niet langer via chat of telefoon maar gelijk als me iets te binnen schiet hier invullen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hobbykok
Wacht maar totdat ze naar de basisschool gaan of youtube ontdekken, dan is idioot nog niks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Stranger Things is vanaf vandaag beschikbaar. Ben benieuwd :) Straks maar eens kijken

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hobbykok
quote:
Ossi schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:56:
Ik ben nu begonnen aan de eerste aflevering van Stranger Things. Speelt zich af in de jaren 80. Het begin was vrij creepy. Ik weet nog niet heel goed of dit nou niveau Kippenvel boeken is of toch wat heftiger :p
Zo, mijn dochter liep net bij het begin van aflevering 1 langs de tv toevallig en ik had per ongeluk het geluid nogal hard staan, damn, we schrokken allebei wel flink. Had ik even niet verwacht net nadat ik een klein uurtje wakker was zonder koffie op :D

Ik denk dat dit een van de mooiste series is die ik in de afgelopen 10 jaar heb gezien, alles klopt, de aankleding, het verhaal, het is gewoon goonies v2.0 (goonies de film). Ik denk dat als je in de jaren 70 bent geboren dit een van de mooiste netflix producties is die er bestaat. Ik heb alleen geen idee wat jongeren ervan vinden, ik denk dat die het niet echt leuk vinden omdat het er allemaal vaag uitziet qua kleding etc.

Maar man, wat geniet ik hiervan. Ik weet 1 ding: ik kijk het complete seizoen vandaag uit, ik ga niet slapen voordat ik alles gezien heb. Oh oh oh wat is dit spek voor mijn bek. Dit is exact wat ik leuk vind, ik mag toch echt hopen dat er een seizoen 2 t/m 10 aankomt.
quote:
paragon schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:30:
Sinds gisteren kan ik dus niks kijken op NF zat in The Fall en dan kan je gewoon niet verder. Zie overigens dat er heel veel mensen last van een storing hebben. Duurt wel heel erg lang. Dacht eerst het is m'n chromecast, maar geen 1 device doet het.
Gisteren en vandaag kijk ik zonder problemen op de chromecast (versie 1 van dit leuke apparaatje) en op twee verschillende tv's. Geen problemen. Al heb ik wel het idee dat het een minuut langer duurt voordat ik 1080p beeld heb, voorheen ging dat sneller (maar misschien moet ik even router resetten).

Hobbykok wijzigde deze reactie 15-07-2016 12:20 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
Heb strange things bijna helemaal gezien, dit is by far de beste netflix serie die tot nu toe gemaakt is, als dit de standaard gaat worden ga ik heel blij worden.

Ik ga hierna gewoon nog eens the goonies en e.t. kijken en nog nagenieten van dit moois.

Hobbykok wijzigde deze reactie 15-07-2016 21:18 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:12

kazuka

Building Better Worlds

Eerste 3 episodes gekeken van Stranger Things. Inderdaad heel erg goed tot nu toe! Doet me erg aan de film Super 8 denken (80's sci-fi style) maar dan een stuk heftiger.

PSN ID: Jetpaction

Acties:
  • +6Henk 'm!

• charops
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-11 16:28
http://www.netflix-nederl...luit-mega-star-trek-deal/

volgens mij moet ik heel januari maar eens vrij nemen :p

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:51

XanderDrake

Genetics is the key

http://www.theverge.com/2...s-international-streaming

Jajaja, eindelijk, alles Star Trek komt naar Netflix! Wereldwijd! Eind 2016

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +2Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:44

avotar

P0werd by Black Coffee

quote:
XanderDrake schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:42:
http://www.theverge.com/2...s-international-streaming

Jajaja, eindelijk, alles Star Trek komt naar Netflix! Wereldwijd! Eind 2016
You sir, have just made my day. 8)

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Pagina: 1 2 3 ... 23

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True