Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iIJx57W.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WmsyiB7.jpg
Pablo Escobar samen met heel veel coke.

Personages
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KTwZQVN.jpg
Vlnr. Javier Peña, DEA - Steve Murphy, DEA - Kol. Carrillo's elite anti-drugs eenheid 'Search Bloc'

De kijker volgt het verhaal deels vanuit het oogpunt van Steve Murphy, de nieuwe Amerikaanse anti-drugs agent die aankomt in Colombia. Hij verzorgt ook de voice-over voor de serie. Die voice-over komt geregeld terug, een beetje zoals bij House of Cards. Daarnaast worden er echte beelden gebruikt bij bepaalde historische gebeurtenissen.Javier Peña is zijn partner. Deze twee Amerikaanse DEA agenten werken veel samen met de lokale niet corrupte Kolonel Carrillo.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xVkwv6t.jpg
Een duidelijk organogram van alle belangrijke spelers in het Medellin kartel.

Trailer

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Narcos | Official Trailer 2 [HD] | Netflix
Links
IMDB: Narcos (TV Series 2015– )
Reviews:
The Guardian: Narcos: history turned Netflix drama traces Pablo Escobar's rise to power
Mashable: Netflix's 'Narcos' is like 'House of Cards,' with more cocaine
Slate: Netflix’s Narcos Might Be Our First TV Show to Accurately Represent the Latin American Drug War

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gister de eerste aflevering gezien. Ziet er veelbelovend uit.

Had alleen wel de indruk dat ik een speelfilm zat te kijken, zoveel actie en gebeurtenissen in 1 episode. ben benieuwd of ze een waargebeurd verhaal als deze op die manier vol kunnen houden over meerdere seizoenen.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Episch! Gisteren ook de 1e aflevering gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Gedurende de pilot is er natuurlijk altijd wat meer te beleven dan tijdens een gemiddelde aflevering. :)
Ik heb 'm nog niet gezien maar de trailer ziet er iig al veel belovend uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07 11:05
Ik heb de eerste 2 afleveringen gisteren gekeken via Netflix en ik moet zeggen dat het tempo idd behoorlijk hoog ligt.
Ik denk dat als het tempo zo doorgaat er niet meer als 1 seizoen van zal komen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45
puntje013 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:33:
Ik heb de eerste 2 afleveringen gisteren gekeken via Netflix en ik moet zeggen dat het tempo idd behoorlijk hoog ligt.
Ik denk dat als het tempo zo doorgaat er niet meer als 1 seizoen van zal komen.
Serie in een ruk uitgekeken, het voelt idd als een erg lange film :)

Ik ben niet helemaal bekend met verhaal van Pablo Escobar, maar als ik zijn wiki lees zijn daar nog zeker 1/2 seizoenen uit te halen om vervolgens door te gaan met het Cali kartel (serie is immers door de ogen van de DEA).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:15
E01-02 gezien, ben hooked. Lekkere droge stem van de narrator ook. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 22:39
Zit ondertussen bij e04 en deze serie kijkt echt lekker weg, na 4 afleveringen gebeurt er nog van alles en blijft het tempo lekker hoog, waardoor je automatisch aan de buis geplakt blijft.
Mooi om het verhaal vanuit 2 oogpunten te zien, wist wel wat van Pablo Escobar, maar deze serie laat wel goed zien hoe het er toen aan toe gegaan moest zijn ( denk ik, was er niet bij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik start net de eerste in. Maar zijn de beelden van de Intro echt? Weet iemand dat hier?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-08 19:31
Donstil schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:46:
Ik start net de eerste in. Maar zijn de beelden van de Intro echt? Weet iemand dat hier?
Sommige wel. Men gebruikt door de gehele serie echte beelden om de serie een minder fictief karakter te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Pikkemans op 30-08-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pikkemans schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:18:
[...]

Sommige wel. Men gebruikt door de gehele serie echte beelden om de serie een minder fictief karakter te geven.
Cool. Zie het nu idd.
Zit er nu al midden in. Gaaf.

Enige fout die ik heb gemaakt is om te beginnen met kijken samen met mijn vriendin, die slaapt meestal wat eerder dus kan ik niet lekker door kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
Heb seizoen 1 zojuist afgekeken. (2 dagen)

Ik geef de serie een 8,5. Hij zit technisch zeer goed in elkaar en het acteer werk is ook zeer goed.

Volgens mij word er in 80% van de scènes Spaans gesproken maar dat vond ik niet erg. Het voegde juist meer toe aan de beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:32

Soul__assasin

de Belbelg

de serie in een namiddag uitgekeken... best goed te noemen... Alleen haat ik netflix nu nog meer, nu moeten we weer zo lang wachten

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Soul__assasin schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:02:
de serie in een namiddag uitgekeken... best goed te noemen... Alleen haat ik netflix nu nog meer, nu moeten we weer zo lang wachten
Idd, af ze moeten dadelijks maandelijks met een nieuwe serie / seizoen bestaande serie van dit niveau komen. De reguliere content is nauwelijks de moeite waard.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Door een reclame vandaag met deze serie in aanraking gekomen, deze week maar eens starten met kijken. Het ziet er allemaal heel verzorgd uit op het eerste gezicht.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-07 10:47
Nu 6 aflevering gezien en het kijkt echt als een speelfilm. De sfeer is goed en dat ze Spaans praten voegt echt wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Super! Een van de beste series die inlaste tijd gezien heb.
Even zitten Googelen en inderdaad, heel veel van de zaken zijn inderdaad echt zo ontstaan.
Uiteraard wat aangedikt, maar in de kern wel zo gelopen. Ontstaan vh kartel, rol van M-19, zijn 'mugshot', de gevangenis...

Hoop dat ze op dit niveau nog 2 seizoenen kunnen volmaken.
Dit seizoen alleen al hadden er wellicht al wel 3 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Narcos echt in een paar rukken achterelkaar uitgekeken. Dat is aan de ene kant leuk want je wordt helemaal in de serie gezogen en aan de andere kant jammer want het is dan weer zo snel klaar. Gelukkig wel 10 afleveringen in plaats van 8 wat je ook nog wel eens ziet. Het Spaans voegt voor mij veel toe, de beleving, sfeer alles klopt. De sfeer en beleving zijn denk ik voor een deel zeker toe te schrijven aan de ruime Zuid-Amerikaanse cast en het feit dat de serie echt is opgenomen in Columbia.

Escobar wordt gespeeld door een buitengewoon goede acteur voor deze rol. Niet voor niets hebben die Tropa de Elite films allebei een 8 op IMDb. Het mixen van historische beelden en het vertellen van groot en deels historisch correcte informatie via de voice-over is een nuttige toevoeging. Alsof je een soort reconstructie aan het kijken bent, maar later ook weer niet als de serie zijn weg vervolgt. Zoals al gezegd is de serie aangedikt en gewijzigd voor theatrical effect. Niet zo erg want zo heb je goede actie gemixt met historisch correcte informatie en ook nog eens genoeg diepgang en verhaallijnen die op een niet vervelende manier lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
Inderdaad een echte aanrader!!
Morgen maar eens met de wiki gaan zitten om uit te vogelen wat "echt" is en wat "drama" (of had iemand zich daar al aan gewaagd? :P )

Het hele doel van de "echte" beelden en "foto's" om alles als waargebeurd te laten voelen is iig goed gelukt. De twee kanten verhaallijn maakt het ook erg boeiend. En ben ik nu de enige die op een of andere manier iets van sympathie / respect krijgt voor Escobar? (Don't get me wrong, zoals ie in de serie wordt neergezet dan he!)

En nu rustig aan doen, een aflevering per avond...langer plezier van!

Edit
Stripe that naarmate ik verder in de serie kwam :D

[ Voor 47% gewijzigd door NitroTec op 02-09-2015 00:09 ]

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben nu aan het kijken naar E02. Tempo mag van mij nog wel iets hoger, meer a la Prison Break. Ziet er mooi uit, acteur die Pablo Escobar speelt is goed en mooi dat het ook echt in Colombia is opgenomen.

Verhaal had vanuit de zijde van de politie nog wel iets meer in gezeten. Als je kijkt naar de film American Gangster zat er nog iets meer diepgang in de drugs familie van Frank Lucas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vind het een prima serie. De serie Pablo Escobar is wat mij betreft toch net wat beter. :) Maar kan Narcos zeker waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:51
Helemaal uitgezien. Vond het heel goed enkel de hoofdacteur een beetje te "puppy".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
Wat me ook is bijgebleven zijn alle foute snorretjes. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Er zitten wel wat foutjes in de serie als het aankomt op de tijdlijn.
Zoals de auto's bv, geregeld auto's gezien die nog lang niet in productie waren in de jaren 80.

Zoals deze BMW, kwam in 1996 op de markt maar zit wel al in de serie.
Zelfde geld voor een Jeep Grand Cherokee waar de DEA agenten op een gegeven moment in rijden, ca 1990 in de serie, terwijl de auto in 1993 pas in productie ging.

Toch jammer zulke schoonheidsfoutjes.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2s801z8.jpg
(foto is met iPad van tv gemaakt)

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 07-09-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45
4e aflevering gezien vanavond en we zitten er helemaal in. Deze is aan het eind van de week wel afgekeken (helaas)!

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:01

The_Worst

Unox

Zag het nog niet voorbij komen hier maar een 2e seizoen Is reeds bevestigd.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 14-07 09:48
Donstil schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:23:
Er zitten wel wat foutjes in de serie als het aankomt op de tijdlijn.
Zoals de auto's bv, geregeld auto's gezien die nog lang niet in productie waren in de jaren 80.

Zoals deze BMW, kwam in 1996 op de markt maar zit wel al in de serie.
Zelfde geld voor een Jeep Grand Cherokee waar de DEA agenten op een gegeven moment in rijden, ca 1990 in de serie, terwijl de auto in 1993 pas in productie ging.

Toch jammer zulke schoonheidsfoutjes.

[afbeelding]
(foto is met iPad van tv gemaakt)
Die BMW klopt wel denk ik (Wikipedia: BMW E36), en de serie speelt zich in die aflevering ook rond die tijd zo eind 1990 - begin 1991 (i.e. net voor Escobar verhuist naar de Cathedral)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:42

Wimo.

Shake and Bake!

Volgens mij is dat een E39, geen E36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
The_Worst schreef op maandag 07 september 2015 @ 02:11:
Zag het nog niet voorbij komen hier maar een 2e seizoen Is reeds bevestigd.
Dat is heel mooi nieuws. Van het weekend ook de serie gevonden op Netflix en was meteen hooked. Het wereldje, de sfeer alles. En dan wordt dit ook nog eens versterkt omdat de cast sterk is en spreekt in het Spaans. Dat maakt het helemaal af.

Ik had stilletjes gehoopt dat dit een 1 season serie zou zijn omdat ze er vliegensvlug door heen gaan in 10 afleveringen.

spoiler:
Ze gaan namelijk van het prille begin (jaren 70 ) tot ergens begin jaren 90. En dat terwijl hij in 1993, als ik wikipedia mag geloven, is dood geschoten.

De laatste aflevering speelt zich hoogst waarschijnlijk eind 1992 af toen de regering besloot hem over te willen plaatsen. Dat zou betekenen dat ze nog een heel seizoen met 1 jaartje moeten vullen of zouden ze over gaan van de Medellín naar het Calí kartel?

offtopic:
Ik vind Spaans een van de mooiste talen. Zelfs iemand de dood in wensen klinkt in die taal mooi 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 13:15
Nooit van deze serie gehoord, maar als ik afga op bovenstaand commentaar ga ik dit zeker bekijken!! Kan ik een vergelijking maken met de film Blow (met Johnny Depp en Penelope Cruz)?? In die film heeft Johnny Depp ook een rol als verteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ravenger schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:20:
[...]

Die BMW klopt wel denk ik (Wikipedia: BMW E36), en de serie speelt zich in die aflevering ook rond die tijd zo eind 1990 - begin 1991 (i.e. net voor Escobar verhuist naar de Cathedral)
Nee dit is een 3 serie uit die tijd. De 5 serie die je hier ziet kwam pas in 1996.

Zo ook voor de Grand Cherokee. In de serie is het ca 1989 (aflevering 4 zo ongeveer) en die komt pas in 1992 op de markt.

Nou ben ik een auto man maar slordig is het wel. Als ik het zie dan moet iemand van de studio dat toch ook opvallen zou je zeggen.

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:08
Ook net uitgekeken. Vette serie. Steve Murphy en Javier Peña die nu gepensioneerd zijn hebben ook meegewerkt aan de serie om de kant vanuit de DEA zo goed mogelijk te vertellen.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wat een sterk verhaal. Natuurlijk wist ik wel wat over Escobar maar dat het zo extreem was, hoezo staat dit amper in geschiedenisboeken?

Keiharde "zaken"man die ook zeer kinderachtig kan zijn en een compleet land kan blokkeren. Waarom gaat die op een gegeven moment verder met verdienen, hij heeft/had miljarden.

Serie uitgekeken. Neem aan dat het volgende seizoen over een andere drugslord zal gaan. Bijzondere serie, het perspectief ook. Netflix timmert goed aan de weg met kwalitatief goede series. Top.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:51:
Wat een sterk verhaal. Natuurlijk wist ik wel wat over Escobar maar dat het zo extreem was, hoezo staat dit amper in geschiedenisboeken?

Keiharde "zaken"man die ook zeer kinderachtig kan zijn en een compleet land kan blokkeren. Waarom gaat die op een gegeven moment verder met verdienen, hij heeft/had miljarden.

Serie uitgekeken. Neem aan dat het volgende seizoen over een andere drugslord zal gaan. Bijzondere serie, het perspectief ook. Netflix timmert goed aan de weg met kwalitatief goede series. Top.
Er zit nog ongeveer een jaar tussen het einde van de serie en de dood van Escobar.

Die zien we in het tweede seizoen nog wel terug verwacht ik. Misschien staat het hele tweede seizoen wel in het teken van die laatste klopjacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zojuist afgekeken. Ik hoop dat ze in seizoen twee de klopjacht op hem gaan vertonen. Met het tempo dat in seizoen een werd aangehouden moet dit makkelijk haalbaar zijn. Dan is de vraag of er nog een vervolg seizoen verschijnt.

De stijl van filmen doet me ook echt denken aan een film ipv een echte serie. Dit zou kunnen liggen aan de camera positionering of door de stem van Murphy als aanvulling op het verhaal.

Wat Kecin zegt zou ook weleens goed mogelijk zijn. De serie naam is daar abstract genoeg voor. Een andere grote speler uit het verleden in de drugsindustrie lijkt mij ook interessant. Misschien wel over El Capone.

Dit soort series kan ik goed gebruiken in de tijd dat er geen GoT op de buis is, want dat is echt een kwelling :)

[ Voor 25% gewijzigd door mobstaa op 15-09-2015 16:46 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:58
Onbegrijpelijk dat iedereen zo positief is over deze serie. Op Netflix zelf krijgt 'ie ook al 5 sterren!

Er zitten zeker positieve dingen in, zoals de sfeer (alleen al die heerlijke "intro-track") en de cast is goed gekozen. Maar verder...

Ik vind dat er totaal geen diepgang in de personages zit. Het geheel gaat eigenlijk ook gewoon veels te snel en het is ook allemaal ontzettend voorspelbaar. Dat komt natuurlijk ook door het feit dat het verhaal rondom Escobar redelijk bekend, en het dus lastiger is om met grote verassingen te komen, maar dat wisten de schrijvers ook toen ze eraan begonnen. Ik heb geen moment op het puntje van m'n stoel gezeten of gedacht van "huh, wow, die zag ik niet aankomen!" Nee, de lofzang die ik hier lees kan ik moeilijk begrijpen.

Als ik het vergelijk met series zoals Breaking Bad, Homeland (vooral seizoen 1 en 2) en House of Cards (vooral seizoen 1) dan kan Narcos wat mij betreft niet eens in hun schaduw staan.

Wat mij betreft 3 van de 5 sterren.

En dan vergeef ik ze de fout met die BMW 5-serie, zoals hierboven al werd genoemd. Want dat is onbegrijpelijke blunder, terwijl ze de rest van de auto's wel redelijk goed uitgekozen lijken te hebben. Al viel mijn oog ook een keer op een te modern toetsenbord, maar dat valt in de categorie azijnzeiken :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-08 14:38
Zojuist de pilot gekeken, maar man waar ligt daar het tempo hoog! Helaas ben ik al op school en kan ik de tweede afleveringen pas op de terugweg kijken.

Komt goed uit, was net klaar met Mr. Robot. Nu heb ik weer een nieuwe serie om mn tanden in te zetten.

• mobstaa
  • Niet online
@Rossi46 Ben ik zeker met je eens. Met geen van de spelers kan ik een band opbouwen. Misschien zoals je zei ook al lastiger, doordat het verhaal al bekend is.

Dit is inderdaad bij andere series zoals Breaking Bad, maar ook zeker Game Of Thrones wel heel wat anders. Daar kun je een personage op het begin haten en vervolgens flink medelijden met diegene hebben (of andersom).

Dat mis ik zeker in deze serie, daarnaast zoals je zei de diepgang. Die is echt ver te zoeken. Mooier had ik het gevonden wanneer ze ook een stuk van z'n jeugd lieten zien en een stuk dieper ingingen op de organisatie. Nu heb ik het idee alleen de momenten te zien waar Pablo of de DEA knopen doorhakt.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het grappige is dat "Pablo Escobar" een Braziliaans acteur is, en niet eens een hele bekende.

Verder is het een toffe serie, prima te volgen en aangevuld met nieuwsbeelden uit die tijd.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14

The_Scarabial

MTB for life!

Vanavond de eerste episode gekeken, vond wel geinig, maar nog niet heel super.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

sypie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:42:
Het grappige is dat "Pablo Escobar" een Braziliaans acteur is, en niet eens een hele bekende.

Verder is het een toffe serie, prima te volgen en aangevuld met nieuwsbeelden uit die tijd.
Geen bekende? Ga es snel Tropa de Elite kijken :)

Steengoede serie dit ik ben hooked !

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-07 04:12

TNW

Rossi46 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:38:
Onbegrijpelijk dat iedereen zo positief is over deze serie.
Redelijk ver in het seizoen al, prima vermaak verder. 5 sterren op Netflix en de 9.1/10 rating op IMDB vind ik ook aan de hoge kant.

Ik vind het een goede serie omdat het op een boeiende manier een stuk geschiedenis vertelt, met goed acteerwerk en productie. Het is echter geen uitzonderlijke serie. Daarvoor zijn de karakters en het verhaal te eendimensionaal.
SYQ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:26:

Ik herkende de acteur niet, maar die film ken ik wel. Goede tip voor de lezers van dit topic _/-\o_

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14

The_Scarabial

MTB for life!

Oberyn Martell is ook weder opgestaan :D

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-07 16:36
Net de Pilot gezien en ik ben fan!
Zware fan van misdaadseries / films dus ideaal!

• Sickboy22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 15:10
Dankjewel The_Scarabial, was m'n hersenen al aan het pijnigen waar ik dat gezicht toch van kende. :)

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:17
Had season 1 in één ruk uitgekeken. Erg sterk. Helaas dat het wachten op seizoen 2 zo lang zal gaan duren :p.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tomski1986 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:49:
Net de Pilot gezien en ik ben fan!
Zware fan van misdaadseries / films dus ideaal!
Ik was ook direct fan haha...

In 2 (lange) dagen uitgekeken en ik moet zeggen dat ik nog steeds zeer onder de indruk ben, ik vind de drugswereld in midden/zuid-America in de jaren '70-'80 zeer interessant.

Die soundtrack, daar kan imo weinig aan tippen. Die BMW 5-serie "fout" zag ik inderdaad ook binnen een halve seconde, maar wellicht hadden ze geen oude 5-serie meer klaarstaan. Verder houden ze zich wel goed aan de tijd qua auto's (aantal Kevertje's <3) en elektronica zoals de telefoons en TV's.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Afgelopen weekend alle 10 aflevering na elkaar gekeken, vond het zelf super en ik vind het alweer jammer dat ik alles zo snel heb gekeken. Denk dat ik binnenkort weer alles opnieuw ga bekijken.

Sfeer en actie is gewoon top, een van de weinige series die me zo vast heeft kunnen houden. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 01:17
Heb ook afgelopen weekend het eerste seizoen afgerond. Het hele seizoen vond ik echt super sterk, maar de finale was toch een beetje een dompertje voor me. Hopelijk pakken ze dit goed op in seizoen 2.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-08 14:21

SomerenV

It's something!

SYQ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:26:
[...]

Steengoede serie dit ik ben hooked !
Heerlijke film ja! Hij zit overigens ook in Elysium, al herkende ik hem daar niet meteen om de een of andere reden. Oh, en als iemand Tropa de Elite gaat kijken, dan ook meteen deeltje 2 erachter aan knallen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Hier pas bij episode 3, ik kijk alleen als ik echt in de mood ben (Havana Club cola en en met Fajita chips op de bank ;)). Tot nog toe erg goed, zo goed dat het een hoogtepuntje in de week is, dus ik wil niet rushen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41
Gisteren de eerste episode gezien. Interessant! En dus gaan we verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook net de eerste gezien. Gaaf verhaal en leuk uitgevoerd tot zo ver. Ik ga ook verder kijken :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:45
Krijg spontaan zin om Spaans te leren dankzij deze top serie. Kom maar op met seizoen 2! En wat een geweldige soundtrack!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 22:55

Phehistyr

De Epische Lurker

Zeer toffe serie. Ik was nog niet echt bekend met wat er allemaal is gebeurd in die tijd in Colombia. Nog flink wat achtergrondinfo (en een advertorial zoals het hoort): http://www.wsj.com/ad/cocainenomics

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag aflevering 1 van de Narcos serie gezien en het beloofd heel wat.

Normaal ben ik niet zo van de series, maar deze met Pablo leek mij wel wat.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben er doorheen, jammer. Interessant om het eens vanuit de kant van Zuid Amerika te zien, ik ben wel benieuwd wat ze in seizoen 2 gaan doen. Ik het ook maar niet opzoeken hoe het Pablo is afgelopen, ik heb het idee dat het leuker is als de serie je kan verrassen (wat elke aflevering wel een paar keer gebeurd is, echt WTF wat die man allemaal gedaan heeft :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:21

momania

iPhone 30! Bam!

Net laatste ep van eerste seizien gezien. Wat een fantastische serie! Ook tof dat alles gewoon in het spaans is, goed geacteerd, goed gefilmd, erg cool. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08 19:33
Ik ben de serie ook aan het kijken. Super in elkaar gezet.

Overigens heeft het wat mij betreft een te hoge (schrik niet :+ ) : AMERICAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FUCK YEAH, gehalte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de dag een aflevering van Narcos gekeken en het was genieten van seizoen 1.

spoiler:
Er komt een nieuw seizoen en dat is aan het einde van aflevering 10 te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:19
Ben er ook alweer doorheen! Wat een gave serie, ging wel in hoog tempo!
Denk dat ze haast van de eerste 2 afleveringen al een heel seizoen konden maken!

Nu wachten op seizoen 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 06-08 19:34

Damian

Insane Obtrusion

Wel grappig, afgelopen september 3 weken in Colombia geweest, waaronder dus Bogota en Medellin. Leuk om bekende plekken tegen te komen in de serie :P

Kan niet wachten op seizoen 2!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:19

Thermometer

Whoop Whoop!

Erg toffe serie! Jammer vind ik dat er een seizoen twee komt aangezien
spoiler: historie van Escobar
in het echt er een korte tijdspan tussen het einde van seizoen 1 zit en het einde van Pablo
. Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:16
Met plezier het eerste seizoen afgekeken. Vraag me af hoeveel verhaal er nog in zit.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 06-08 19:34

Damian

Insane Obtrusion

Theoretisch kunnen ze ook verder gaan met andere Narco's he ;) Pablo is dan wel de bekendste, maar er zijn er toch zat meer :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Laatst online: 06-08 09:31

Barbas

Gallego!

Ook het 1e seizoen gezien. Geweldige serie! Heb echt genoten. Ook dat er in het Spaans gesproken wordt geeft een mooie sfeer (wat ik zelf spreek toevallig) :D
Damian schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:41:
Theoretisch kunnen ze ook verder gaan met andere Narco's he ;) Pablo is dan wel de bekendste, maar er zijn er toch zat meer :P
Niet aan gedacht maar zou inderdaad wel waar kunnen zijn! Al verwacht ik in seizoen 2 wel de dood van Pablo...

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Barbas schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:47:
Ook het 1e seizoen gezien. Geweldige serie! Heb echt genoten. Ook dat er in het Spaans gesproken wordt geeft een mooie sfeer (wat ik zelf spreek toevallig) :D

[...]

Niet aan gedacht maar zou inderdaad wel waar kunnen zijn! Al verwacht ik in seizoen 2 wel de dood van Pablo...
De stop van dit seizoen zit maar vlak voor de dood van Pablo dacht ik (Aantal maanden ofz). Dus ik verwacht zelf dat ze de dood van Pablo hebben gerekt naar het tweede seizoen zodat mensen daar ook weer kijken en dan halverwegen seizoen 2 over gaan op een andere kingpin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 12:51
Ja, seizoen 1 is uit. Mooie serie, aanrader. Ongelooflijk wat hij (Pablo) allemaal heeft gedaan, niet normaal. Het halve land was omgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wat een top serie zeg. Beter dan breaking bad.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
New Yorker schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:02:
Wat een top serie zeg. Beter dan breaking bad.
Ik denk dat je ergens "ik vind" bent vergeten. Anders is het nog al een statement namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind dat ook, een collega is het daar inderdaad niet mee eens. Die vond het te veel documentaire stijl. Ik denk dat het veel uitmaakt wat je al weet van Pablo Escobar, in mijn geval vrij weinig en dan heb je best wel wat wow momenten in de serie (in de eerste aflevering al een aantal eigenlijk, er zit ook een behoorlijke snelheid in)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-08 17:02

Snow_King

Konijn is stoer!

Wat laat, maar ik heb hem ook gezien. Toffe serie! Ik kende Escobar ook niet goed, wat een freak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
Gisteren de eerste 2 afleveringen bij een vriend op Netflix gekeken. Ik had al gehoord dat Narcos een leuke serie is, maar omdat ik zelf geen Netflix heb, heb ik het bij iemand anders gekeken. En idd het is een leuke serie. Zeker met de voice over die het verhaal zo nu en dan uitlegt. Interessant verhaal ook over Escobar.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik kan niet wachten op seizoen 2.
Echt een leuke serie met een gave sfeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

2 september, seizoen 2 op netflix voor degene die hiervan nog niet op de hoogte waren :+

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
Ah bedankt, vraag me af waar het verhaal nu verder gaat. Hij is ontsnapt uit z'n "gevangenis", dus nu blijft het schuilen voor de politie over neem ik aan? Ik ga iig weer kijken, seizoen 1 was echt goed.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Waar Narcos op verder gaat is nog even gissen want na zijn ontsnapping en zijn einde zit nog maar een klein stukje. De serie 'pablo escobar the drug lord' is ook echt een aanrader. Het lijkt in vergelijking met Narcos slecht geacteerd maar daar moet je aan wennen, ik heb in ieder geval de 74 afleveringen vol met spanning zitten kijken :)

Als ik me niet vergis staat deze serie ook op Netflix anders zijn er vast andere opties zoals 'kopen' of een 1 of andere tweakert manier om de serie in je bezit te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door freestyler2 op 15-08-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Hier ook benieuwd naar de tweede serie. Ik hoop niet dat ze het laatste stuk enorm gerekt hebben om maar een tweede serie te maken vanwege het succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Dit moet toch haast wel het laatste deel zijn? Kan me niet voorstellen dat ze nog een derde seizoen aan koppelen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Pablo escobar is natuurlijk niet de enige.. Wel een van de bekendere maar na Pablo is de drugshandel niet gestopt, dus ik ben zeer benieuwd hoe ze het aanpakken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seizoen 2 staat online, net episode 2 klaar... het is veel te laat om episode 3 te starten maar ik kan het gewoon niet laten... wat een serie. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
kevinl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:29:
Dit moet toch haast wel het laatste deel zijn? Kan me niet voorstellen dat ze nog een derde seizoen aan koppelen.
spoiler:
De laatste afleveringen zetten de deur behoorlijk open voor seizoen 3 (Cali kartel), and de laatste scene bevestigd dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 21:41
Net S02 afgekeken; wat kijkt deze serie heerlijk weg! Nu maar even wat uurtje slaap pakken denk ik :)

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 21:17
Bossie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:06:
[...]

spoiler:
De laatste afleveringen zetten de deur behoorlijk open voor seizoen 3 (Cali kartel), and de laatste scene bevestigd dat
Slechts een kwestie van tijd tot seizoen 3 officieel wordt aangekondigd als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de dood van Pablo een stuk eerder zou komen.

Seizoen 1 had het verhaal al voor 90% verteld. Voor de overige 10% hebben ze nu bijna het hele tweede seizoen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55

On_E

Housemusic

psychodude schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:34:
[...]

Slechts een kwestie van tijd tot seizoen 3 officieel wordt aangekondigd als je het mij vraagt.
De producer wil graag nog meer vertellen iig dus ik denk dat het wel goed komt.
Zou mooi zijn als het Cali Kartel aan de beurt is en we daarna nog de Gulf Kartel en Sinaloa Kartel krijgen.

S2 was iig fantastisch, in 2 dagen gekeken omdat ik amper kon stoppen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde is dat ik zelfs sympathie begon te krijgen voor Escobar, door de situatie met zijn familie, het onderduiken en zijn drang naar de eenvoudige zaken, ondanks dat het in werkelijkheid een monster was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De serie gaat een probleem krijgen. Wagner Moura heeft de lat verschrikkelijk hoog gelegd, en de serie is meteen begonnen met de meest bekende narco. Ik heb niet het idee dat de huidige Cali-kartel acteurs dat niveau gaan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is toch normaal? Volgens mij verhogen spinn-offs zelden de lat.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55

On_E

Housemusic

Seizoen 3 én 4 zijn zelfs bevestigd. :)

http://www.ew.com/article/2016/09/06/narcos-season-3-4

En voor wat betreft het gemis van Moura in de volgende seizoenen, zal zeker een zware kluif worden denk ik maar het Cali-kartel heeft ook bizarre dingen gedaan hoor. En ik vond die leider ook wel erg goed acteren trouwens, zijn overgang van kalme vader op de bruiloft tot des duivels bij de vergadering later bv.

Teaser voor S3 : YouTube: Narcos Season 3 | Only on Netflix 2017 | Netflix

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 06-09-2016 17:31 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
kevinl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:29:
Genoeg drugkartels in de wereld hoor, of ze kunnen van de VS kant doen en zelf een cameo met pablo terug.

Guzman bijvoorbeeld kunnen ze enkele seizoenen alleen al een wijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Klein groot tipje voor jullie: "Pablo Escobar: El Patrón del mal"
Op Netflix te kijken, by fár de beste Pablo serie/film. Eerste 5 afleveringen zijn even wennen maar als je bij zijn volwassen jaren komt is het echt idioot gedetailleerd. Er zijn 75 afleveringen van een uur en ik heb de hele serie op 1 week uitgekeken, zo verslaafd was ik.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

kuusj98 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:50:
Op Netflix te kijken, by fár de beste Pablo serie/film. Eerste 5 afleveringen zijn even wennen maar als je bij zijn volwassen jaren komt is het echt idioot gedetailleerd. Er zijn 75 afleveringen van een uur en ik heb de hele serie op 1 week uitgekeken, zo verslaafd was ik.
Dunno zoveel afleveringen. Ik heb Narcos gezien en dit seizoen was iets minder snel de laatste twee afleveringen. Maar goed ging toch al richting het einde. Ik weet niet of ik nog zin hebt om het zooitje overnieuw te "zien". Nog genoeg andere series die ik nog wil zien.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:14

Spooksel

Spooksel!

Ik heb gisteravond eindelijk even het seizoen afgekeken, de laatste twee eps had ik nog te gaan. Je weet natuurlijk al hoe het gaat eindigen, maar damn... je zit nog steeds op het puntje van je stoel zoals het d'r aan toe gaat...

Schitterend ook om te zien hoe ze in beeld brengen dat ie gewoon tot op het laatste moment nog steeds denkt zich d'r uit te kunnen worstelen en alle waanbeelden die hij erbij krijgt.

Echt een topserie!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:46
Gisteren pas de eerste aflevering gekeken en ik moet zeggen dat ik er wel even weer in moeten komen. Sterker nog, ik vond het niet gelijk weer zo verslavend als het eerste seizoen. Hopelijk veranderd dat nog de komende afleveringen
Daar ben ik ook aan begonnen, daar moet je idd even inkomen. Het politieke geneuzel duurt soms wel erg lang en doordat er zoveel afleveringen zijn worden sommige stukjes ook wel erg uitgekauwd, maar ik blijf kijken op de een of andere manier.
Ik heb de serie nog niet uit overigens.

In elk geval weer twee series die mijn qua genre op het lijf zijn geschreven, ik ben dus wel weer even zoet aangezien ik niet de tijd heb om elke dag tig afleveringen te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Wie weet waar ik de outfit van Tattas broer Carlos kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zo. Er doorheen. Topseizoen. Kan niet anders zeggen. Sommige dingen klopten niet helemaal (Gringo erbij op het laatst. Die kwam pas nadat Escobar dood was om foto's te nemen enzo). Maar alsnog goed neergezet en zoveel mogelijk op waarheid berust.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook genoten van de eerste twee seizoenen.

spoiler:
Op naar seizoen 3 met het Cali Cartel.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:29
Plata o plomo!

Heb beide seizoenen gekeken, je krijgt inderdaad een sympahtie voor escobar. Maar dat is ook enorm debet aan Wagner Moura. Wat zet hij een goede rol neer! Hij draagt de serie. Ergens heb ik het idee dat de echte escobar een stuk minder theatraal was. Bizar eigenlijk, maar ik vind de echte escobar ook een stuk minder knap dan de acteur. Maar dat moet er eigenlijk helemaal niet toe doen, en toch doet dat er toe!
Erg goede serie!
Pagina: 1 2 Laatste