Wat mij betreft één van de betere series van het afgelopen jaar, en ook behoorlijk succesvol:
Je vraagt je af wat er dan wel voor nodig is om een serie te laten afronden. Je zou denken dat ze met hun volle verstand drie seizoenen plannen, tis niet zo dat het zich zoals bv een Lost jaren oeverloos had voortgesleept.In its first week of availability, the international production cracked Netflix’s top 10 chart at the No. 2 slot, behind only “The Crown” Season 5. Within four days, “1899” garnered about 79.27 million hours of viewership.
Nomen nescio
Juist het Netflix-model traint de kijkers om niet perse op dag 1 de nieuwste hype te gaan bingen. Dat kan een jaar later ook. Kijkcijfers in het 1e jaar zeggen m.i. dan erg niet alles. Terwijl -het- langetermijnpluspunt van NF etc. is dat er een goedgevulde catalogus is. Die er niet komt als die alleen halffabrikaat en slechtgeschreven meuk als Blood origin bevat.Bra-Jo schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:37:
Je vraagt je af wat er dan wel voor nodig is om een serie te laten afronden. Je zou denken dat ze met hun volle verstand drie seizoenen plannen, tis niet zo dat het zich zoals bv een Lost jaren oeverloos had voortgesleept.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het is gewoon puur een geldkwestie geworden bij Netflix. Is iets niet gelijk winstgevend dan cancellen ze de boel. Ze lijken totaal vergeten te zijn dat hun succes afhankelijk is van mensen die ook daadwerkelijk vertrouwen hebben in hun content. Dat wordt met elke cancellation minder.Bra-Jo schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:37:
Lekker dan, Netflix heeft 1899 gecancelled.![]()
Wat mij betreft één van de betere series van het afgelopen jaar, en ook behoorlijk succesvol:
[...]
Je vraagt je af wat er dan wel voor nodig is om een serie te laten afronden. Je zou denken dat ze met hun volle verstand drie seizoenen plannen, tis niet zo dat het zich zoals bv een Lost jaren oeverloos had voortgesleept.
Helemaal rouwig ben ik er derhalve niet om, al begrijp ik niet waarom ze zo'n succesvolle serie de nek om zouden draaien.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
denk het prijskaartje het is ook niet zo dat ze meer klanten krijgen als ze een succesvolle serie hebbenSuperkiwi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:32:
al begrijp ik niet waarom ze zo'n succesvolle serie de nek om zouden draaien.
aan de andere kant kost het ze klanten omdat ze het zo afkappen
met andere woorden ik weet het ook niet

Ik begin te vermoeden dat die "f" in Netflix eigenlijk voor iets anders staat.
Dat zit wel Schnorr.
6/10 voor mij vanwege de style hoe het gefilmd is , het verhaal een dikke onvoldoende..
[Voor 19% gewijzigd door Rockvee2 op 03-01-2023 17:51]

Ik respecteer eenieder zijn mening maar dit vind ik wel een hele aparte review...
Maar misschien was 1899 te duur om nog een seizoen 2 te maken.
Zelf vond ik het erg tegenvallen na hoe goed Dark is. De tekortkomingen zijn voor een groot deel bewuste keuzes geweest en zouden absoluut in latere seizoenen kunnen worden rechtgezet, de karakters bijvoorbeeld wat boeiender maken. Nu waren ze dat niet en dat is ook logisch gezien wat ze feitelijk zijn. Maar helaas, we zullen het nooit weten.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Archive 81 was een beetje te zweverig, maar toch jammer dat deze er ook al uit is. Vooral omdat er nog stevig mee geadverteerd wordt (bv. als je de Netflix "screensaver" aan hebt staan voor Android TV).Orangelights23 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 06:41:
Archive 81 vond ik ook heel goed, werd goed ontvangen en ook geannuleerd. Na dit gedoe met 1899 ben ik eigenlijk wel klaar met Netflix. Als ze mijn account delen ivm account sharing, helemaal prima.
En ik heb het vermoeden dat zij zelf geen accounts hoeven te delen

Dat zit wel Schnorr.
Maar afgezien van het feit dat Netflix account sharing tegen wil gaan, is er over de prijzen toch nog helemaal niets bekend?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik heb net juist weer wel zin in een 3e seizoen. Vond dit 1 van de beste series op Netflix in jaren en heb geen zin om me te laten spoilen door de Manga te checken. Als het op hetzelfde niveau doorgaat, graag!Jebus4life schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:33:
Tweede seizoen van Alice in Borderland kunnen kijken deze week. Ik vond het idee/concept van seizoen 1 geweldig, jammer genoeg teveel overacting en overdreven dramatiseren/rare monologen in het tweede deel van het seizoen (typisch Japanse film naar ik al in het verleden, heel beperkt, gezien heb en een typische klacht over hun soort media)
Gezien ik echt enorm benieuwd was naar het verhaal seizoen 2 opgepikt. Dat borduurt verder op die trend van seizoen 1, best enjoyable maar een kwestie van de quirks accepteren en door te bijten op sommige momenten.
Einde vond ik overigens best wel goed (ik had de manga niet gelezen en had mezelf niet gespoiled). Ik had geen idee wat voor uitleg je hier aan kon geven, maar ik vond het uiteindelijk wel best goed.
Hieronder een kleine vermelding ivm het einde die als spoiler gezien zou kunnen worden:
spoiler:Ik hoop dat ze geen seizoen 3 maken (inmiddels gelezen wat de joker in de manga voorstelt).
Een seizoen 3 mag van mij een westerse reboot zijn, het einde van seizoen 2 geeft in theorie die optie
Iemand nog tips voor vergelijkbare series behalve Squid Game?
Is waarschijnlijk gebaseerd op de prijzen die Netflix hiervoor vraagt in Latijns Amerika, waar ze een experiment met extra accounts hebben lopen.Licko schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:52:
'Tech journalist' Bram van Dijk verkondigt net op Radio 2 dat Netflix 3 tot 4 euro per extra gebruiker op een account wil vragen.
Maar afgezien van het feit dat Netflix account sharing tegen wil gaan, is er over de prijzen toch nog helemaal niets bekend?
Volgens mij niet, maar die prijs komt volgens mij wel overeen met wat ze vroegen in de landen waar ermee getest was.Licko schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:52:
'Tech journalist' Bram van Dijk verkondigt net op Radio 2 dat Netflix 3 tot 4 euro per extra gebruiker op een account wil vragen.
Naar ik begrijp is het verhaal van de manga nu volledig klaar en is er geen source material meer voor een nieuw seizoen. Als dat er komt zal dat dus compleet nieuw geschreven moeten worden door de scenaristen, er zijn dus eigenlijk geen spoilers meer ivm nieuwe content.Brammos85 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:57:
[...]
Ik heb net juist weer wel zin in een 3e seizoen. Vond dit 1 van de beste series op Netflix in jaren en heb geen zin om me te laten spoilen door de Manga te checken. Als het op hetzelfde niveau doorgaat, graag!
Iemand nog tips voor vergelijkbare series behalve Squid Game?
Verduidelijking ivm de manga ivm het laatste frame van de serie, indien je dit dus echt niet wilt weten niet klikken
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Er zijn naast Alice in Borderland ook nog Alice on Border Road en Alice in Borderland Retry, maar meer dan dat weet ik zelf ook niet.Jebus4life schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:10:
[...]
Naar ik begrijp is het verhaal van de manga nu volledig klaar en is er geen source material meer voor een nieuw seizoen. Als dat er komt zal dat dus compleet nieuw geschreven moeten worden door de scenaristen, er zijn dus eigenlijk geen spoilers meer ivm nieuwe content.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ze lijken op de socials de aankondiging van seizoen 2 te teasen, dus wellicht toch gewoon op Netlix.Webgnome schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:57:
@Malfunctions die komt misschien op Prime uit ipv netflix
??????? pic.twitter.com/aI8koqUGFV
— Netflix (@netflix) 6 januari 2023
[Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 06-01-2023 12:08]
Bron?Webgnome schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:57:
@Malfunctions die komt misschien op Prime uit ipv netflix
The devil is in the details.
Je kan alle afleveringen willekeurig bekijken wat het zo speciaal lijkt te maken.
Kwam het laatst een keer tegen in mijn nieuwsfeed in de ochtend o.a. hier. In het kort komt het er op neer dat de productiemaatschappij, MGM, opgekocht is door Amazon. En waar is Prime van? Echter als ik een beetje zoek lijkt het alweer ontkracht te zijn. Laten we het hopen dat het op Netflix blijft.
[Voor 13% gewijzigd door Webgnome op 06-01-2023 13:00]
Strava | Twitter | Mastodon.nl
Als je in dit topic zoekt, dan wel jaChelseamarre123 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:56:
Iemand al naar Kaleidoscope gekeken/begonnen? 8 delige serie over een bankoverval.
Je kan alle afleveringen willekeurig bekijken wat het zo speciaal lijkt te maken.

Moet zelf nog 3 afleveringen geloof ik. Wel leuk verhaal, het idee dat je alles ook in ene andere volgorde kan kijken voegt alleen niet zo super veel toe denk ik, je kijkt de serie maar 1x.
Haha ik had op "kalei' gezocht maar vond geen hits. Op "Kaleidoscope" echter wel, tnx!TripleQ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:03:
[...]
Als je in dit topic zoekt, dan wel ja
Moet zelf nog 3 afleveringen geloof ik. Wel leuk verhaal, het idee dat je alles ook in ene andere volgorde kan kijken voegt alleen niet zo super veel toe denk ik, je kijkt de serie maar 1x.
JazekerChelseamarre123 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:56:
Iemand al naar Kaleidoscope gekeken/begonnen? 8 delige serie over een bankoverval.

Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]
Dat zit wel Schnorr.
Volgens https://www.netflix-neder...dnesday-echt-van-netflix/ zou Netflix de rechten voor nog zeker 10 jaar hebben, en zou het Prime flink veel kosten om dat open te breken.Webgnome schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:59:
[...]
Kwam het laatst een keer tegen in mijn nieuwsfeed in de ochtend o.a. hier. In het kort komt het er op neer dat de productiemaatschappij, MGM, opgekocht is door Amazon. En waar is Prime van? Echter als ik een beetje zoek lijkt het alweer ontkracht te zijn. Laten we het hopen dat het op Netflix blijft.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs
En ik moet zeggen; de dame weet flink van wanten!

https://www.netflix.com/nl/title/81239598
niet geschikt voor tere zieltjes.

mijn vrouw had af en toe wat moeite met bepaalde scènes
Altijd grappig als je dan de omgeving herkent waar e.e.a. is opgenomen.
Ga je toch meteen met een ander oog naar dat skidorp kijken.

[Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 08-01-2023 12:52]
Erger nog: deze zou een nieuw seizoen krijgen en is nu alsnog gecancelled.djerror schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:05:
inside job ook gecancelled![]()
https://www.newsweek.com/...n-takeuchi-update-1772186
Dus zelfs met aankondiging en belofte voor een volgend seizoen is het nu niet meer zeker dat zo'n seizoen er ook gaat komen.
Dat zit wel Schnorr.

Of er ooit nog een 3e seizoen komt? Ook bij deze serie is dat nog niet zeker...
Daarom maar eens een begin gemaakt met Wednesday. De eerste aflevering beviel goed, al heb ik het idee dat de serie iets minder volwassen is dan Warrior Nun (lees: voor een iets breder publiek). Beide series hebben wel wat raakvlakken dus ook deze zal er redelijk rap doorheen gaan voorspel ik

stel dat je je Netflix premium deelt met 3 personen dan betaal je nu elk 3,50, dat zou dan verdubbelen en op hetzelfde neerkomen als je eigen goedkoopste abonnement hebben maar nog altijd goedkoper zijn dan een 4k abonnement. Het is dan de vraag wat mensen gaan doen, een aantal zal gaan opzeggen, een aantal zal extra betalen en een aantal zal over gaan naar hun eigen abonnement. Ze zullen de cijfers wel niet gaan delen maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.Licko schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:52:
PSN ID: Svennie-NL
[Voor 22% gewijzigd door Frank op 10-01-2023 15:21]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Ja, blijft het vervelend vinden. Zelfs als je vaak op vakantie bent moet je straks bij betalen bijv. paar weken per jaar in het buitenland etc. Bijv. Maandje Nederland, Maandje Singapore, Maandje Hong Kong, Maandje St. Maarten en je dan dus 4x 3euro extra betalen. Volgens wat er tot nu toe is over geschreven is. Omdat je maar een paar weken gratis kan kijken buitenshuis. Het is niet duidelijk hoe ze het gaan doen is het per ip adres of tegelijkertijd gebruik van account vanaf verschillende ip adressen. Laatste zou minder een probleem zijn.Frank schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:16:
Lijkt me sterk dat ze hier €3-4 gaan vragen per 'extra huishouden' terwijl een Basic abbo €8 kost. Ze zullen het wel net onder de Basic tier in de markt zetten voor €5-6. Dan hebben mensen een reden om zelf een abonnement te nemen. Bovendien zijn de restricties van 'extra huishoudens' nog niet bekend. Voor hetzelfde geld kan je maar 1 apparaat gebruiken en is het opeens relatief duur om te blijven delen.
[Voor 23% gewijzigd door alienfruit op 12-01-2023 20:14]
Wat ik begrepen heb, ze sturen een code naar je e-mailadres als ze het niet helemaal vertrouwen. In dat geval hoef je niks extra te betalen, alleen wat onhandigheid.alienfruit schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Ja, blijft het vervelend vinden. Zelfs als je vaak op vakantie bent moet je straks bij betalen bijv. paar weken per jaar in het buitenland etc. Bijv. Maandje Nederland, Maandje Singapore, Maandje Hong Kong, Maandje St. Maarten en je dan dus 4x 3euro extra betalen. Volgens wat er tot nu toe is over geschreven is. Omdat je maar een paar weken gratis kan kijken buitenshuis. Het is niet duidelijk hoe ze het gaan doen is het per ip adres of tegelijkertijd gebruik van account vanaf verschillende ip adressen. Laatste zou minder een probleem zijn.
Als je daar allemaal heen kan en 4 maanden in een jaar op vakantie kan zijn dan betaal je die paar euro wel.alienfruit schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Ja, blijft het vervelend vinden. Zelfs als je vaak op vakantie bent moet je straks bij betalen bijv. paar weken per jaar in het buitenland etc. Bijv. Maandje Nederland, Maandje Singapore, Maandje Hong Kong, Maandje St. Maarten en je dan dus 4x 3euro extra betalen. Volgens wat er tot nu toe is over geschreven is. Omdat je maar een paar weken gratis kan kijken buitenshuis. Het is niet duidelijk hoe ze het gaan doen is het per ip adres of tegelijkertijd gebruik van account vanaf verschillende ip adressen. Laatste zou minder een probleem zijn.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ja, super irritant. Dan download ik wel weer gewoon een film om in mijn privejet te kijken terwijl ik naar Hawaii vlieg.alienfruit schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Ja, dat kan wel, maar waarom zou ik dat moeten? Grootste onzin. Als ik een maandje in het buitenland wil of moet werken?OMD schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:07:
Als je daar allemaal heen kan en 4 maanden in een jaar op vakantie kan zijn dan betaal je die paar euro wel.
Werken had je niet gezegd, enkel vakantie en dan komt het een beetje apart over. Nothing more.alienfruit schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:53:
[...]
Ja, dat kan wel, maar waarom zou ik dat moeten? Grootste onzin. Als ik een maandje in het buitenland wil of moet werken?
[Voor 19% gewijzigd door OMD op 13-01-2023 00:11]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Weer een extra documentaire op Netflix over een groot Amerikaans schandaal. Verspreid over 4 afleveringen krijg je tientallen keren dezelfde beelden te zien, dezelfde uitspraken te horen en herhaalde stock footage voor je neus.
Eigenlijk ben je na het zien (of beluisteren) van deze serie niet veel wijzer. Voor de inhoud kun je beter naar een documentaire van 15 minuten over Madoff op YouTube kijken en de pagina over dit onderwerp lezen op Wikipedia.
Net(flix) niet zo crimineel als het werk van Madoff zelf, wel een scam als je naar inhoud zoekt

Dat zit wel Schnorr.
Mogen we hopen dat netflix gewoon S4 van snowpiercer gaat uitzenden/streamen en niet moeten wachten tordat het gezeur in de usa opgelost is...
[Voor 3% gewijzigd door LaFleche op 15-01-2023 16:33]
Beetje historische context van het fictionele Vikings TV universe wellicht. Maar zover ik me seizoen 1 kan herinneren, niks essentieels.TheDeuce schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:29:
Mis ik iets als ik Vikings Valhalla start zonder Vikings te hebben gezien?
Ik had helemaal niet verwacht dat 'ie zo goed zou zijn, nadat velen zo lyrisch waren over Edgerunners, die ik toch erg matig vond; veel te overdreven. Zoiets had ik hier ook verwacht, maar het is echt een totaal andere ervaring.
Arcane staat al een tijdje op mijn kijklijst. Op IMDB een zeer hoge score van 9,0. Er komt (volgens IMDB) een tweede seizoen. Cyberpunk Edgerunners kende ik niet. Ook nog wel een aardig goede score van 8,3. Ook maar gelijk aan mijn kijklijst toegevoegd.Kwistnix schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:28:
Wat laat op het feestje, maar dit weekend mij toch maar 'ns aan Arcane gewaagd. Gelijk ook alle 9 afleveringen gekeken. Echt een erg indrukwekkende serie zeg. Kan iedereen die Arcane nog niet gezien heeft - of nog twijfelt - deze serie niet sterk genoeg aanraden.
Ik had helemaal niet verwacht dat 'ie zo goed zou zijn, nadat velen zo lyrisch waren over Edgerunners, die ik toch erg matig vond; veel te overdreven. Zoiets had ik hier ook verwacht, maar het is echt een totaal andere ervaring.
Een beetje. Waar de strijd in de originele Vikings ging tussen de Engelsen en de Vikingen zijn er in Valhalla meerdere facties op het speelveld te vinden (niet zeker of het spoiler behoeft):TheDeuce schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:29:
Mis ik iets als ik Vikings Valhalla start zonder Vikings te hebben gezien?
-Vikingen in Engeland;
-Vikingen in Scandinavië van het 'oude geloof';
-Vikingen in Scandinavië die het Christelijk geloof aanhangen.
In Vikings zie je deze nieuwe facties al ontstaan, dus je mist een stukje geschiedenis.
Verder zijn het in Valhalla allemaal nieuwe karakters met hun eigen verhaallijn en wordt er niet tot nauwelijks gerefeerd aan de karakters uit de originele serie.
Dat gezegd hebbende vind ik Vikings (zeker tot seizoen 3 of 4) beter dan Valhalla en zou ik daar gewoon lekker mee beginnen.

Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.