• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:23:
[...]

Elke app of tv laat de maximale kwaliteit zien. Op mijn 4k tv staat er dan bijv. 4k en op mijn andere 4k tv weer 4k dolby vision.
(Ook afhankelijk van het abonnement natuurlijk maar neem aan dat je premium hebt met 4k streams) bij bepaalde films en series.
player afhankelijk dus die labeltjes. dan toch een issue dat het op een 4K TV als HD eruit komt (Premium abo inderdaad). Geen enkele andere serie of film met 4K HDR labeltje heeft dat probleem gehad tot nu toe.

[ Voor 9% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-11-2022 19:49 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voor wie het andere topic niet leest:
Buitenlandse TV Series 2022-2023

Over 1899. Kijken. Via de legale weg.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

meesje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:11:
1899 begint goed: op dit moment een 9,1 op IMDB.
Nou... ik heb er nu drie afleveringen opzitten en nog steeds heb ik zo van... kan het niet wat sneller? ;)

En, het is allemaal erg vaag en donker (letterlijk en figuurlijk). Regelmatig heb ik zo van, waar zit ik nu precies naar te kijken? :?
Het verhaal op zich intrigeert me wel. En het is wel duidelijk dat alle individuele figuren/stelletjes zometeen iets in het geheel gaan betekenen. Maar tot nu toe: ???

Wat ik wel heel gaaf vind, is dat menigeen zijn eigen taal spreekt en dat alles dwars door elkaar gaat. Compleet met bijbehorende spraakverwarringen en onduidelijkheden. Prachtig.
Beter dan al die series/films waar iedere buitenlander altijd maar Engels spreekt.

Uiteraard zijn er herkenningspunten met Dark. Sommige acteurs/schrijvers/manier van in beeld brengen. Maar daar vond ik de voortgang wat beter.

We gaan het zien, we gaan het zien...

Ik zit nu ff wat reviews op imdb door te lezen en het gaat van fantastisch tot bagger. En vrijwel niks daar tussen in. M.a.w. you love it, or you hate it. :+

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 19-11-2022 22:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:34:
[...]

M.a.w. you love it, or you hate it. :+
Goede opsomming :Y

Maar veel van die reviews geven ook een 1 terwijl ze duidelijk niet verder zijn gekomen dan de eerste (paar) afleveringen, dus dan kan ik ook alleen maar denken: "lekker betrouwbaar".

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:26

MLLL

Palm Treo 650

Ben ook vandaag met 1899 begonnen, aan de ene kant denk ik waar kijk in hemelsnaam naar maar die 50 minuten per aflevering zijn zo verstreken. Ben nu bezig met aflevering 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 18:43
MLLL schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:06:
Ben ook vandaag met 1899 begonnen, aan de ene kant denk ik waar kijk in hemelsnaam naar maar die 50 minuten per aflevering zijn zo verstreken. Ben nu bezig met aflevering 5
Ik nu over de helft en moet zeggen als je er eenmaal inzit is het best goed. Het wordt veel beter na aflevering 4. Je moet het alleen niet met een slaperige kop op de late avond kijken.

Ik ben grote fan van Dark, dus licht gebiased.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 20-11-2022 10:10 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

It's a wrap; ik heb 1899 afgekeken.

Ik moet zeggen, zo tegen het einde wordt het eigenlijk steeds intrigerender! _/-\o_ 8)
spoiler:
En wie ooit de beelden van Fritz Lang's Metropolis heeft gezien, zal iets herkenbaars ontdekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ct813xaGaXwbAkTIef560d3G22E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EB2caQ5YIpJiqnlE9ZueknNl.png?f=user_large

Ook moest ik af en toe denken aan hoe 'Q' in Star Trek allerlei mindfucks bedacht. :+

Wow; wat Jantje Friese en Baran bo Odar afgeleverd hebben is werkelijk bewonderenswaardig. :Y

En vergeet ook niet:

https://www.netflix.com/nl-en/title/81643886

dit te kijken! Echt een aanrader. Maar let op, doe dat pas als je eerst de 8 afleveringen gezien hebt!
Vooral hoe 'The Volume' werkt in de praktijk is fascinerend om te zien. Mooi staaltje technieken en technologie is er gebruikt voor het maken van 1899.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:56
1899 afgekeken, toch een soort voorspelbaarheid, maar prima gedaan. In het begin van 'The making of' hebben ze het over season one. Er lijkt mij zeker wel ruimte voor een vervolg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@ehtweak:

Dat over
spoiler:
Metropolis en Q in Star Trek
zou ik tussen spoilertags plaatsen. Ik kan niet voor anderen spreken, maar zelf had ik het niet leuk gevonden om dat vooraf te lezen.

Wel bedankt voor de link voor de making of natuurlijk :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Stukfruit schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:58:
@ehtweak:

ik kan niet voor anderen spreken, maar zelf had ik het niet leuk gevonden om dat vooraf te lezen.
't Is toch geen spoiler? Het gaat over totaal ander beeldmateriaal. Alleen de 'vage' overeenkomsten werden aangestipt...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:01:
[...]

't Is toch geen spoiler? Het gaat over totaal ander beeldmateriaal. Alleen de 'vage' overeenkomsten werden aangestipt...
spoiler:
Star Trek = ruimte. Als ik dat vooraf had geweten en op dat idee was gebracht dan had ik na 5 afleveringen al 100% zeker geweten waar het naartoe zou gaan.

Daarom is het spoilerig ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Oké. Nog eentje dan:
spoiler:
Ik zie ook overeenkomsten met The Peripheral (Amazon Prime Video), is ook een sim(ulation). :+

Ik vind trouwens dat idee dat de diverse karakters hun eigen taal spreken lovenswaardig. Dat zouden meer films/series moeten doen waar diverse nationaliteiten samenspelen.
d:)b
Wordt nog nader toegelicht in de making of...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:10:
[...]

Oké. Nog eentje dan:
spoiler:
Ik zie ook overeenkomsten met The Peripheral (Amazon Prime Video), is ook een sim(ulation). :+
spoiler:
Het is in de markt gezet als een serie die meer over bovennatuurlijke dingen leek te gaan.

Het gaat dus niet over overeenkomsten, maar over wat je te zien denkt te krijgen. Je wil verrast worden bij dit soort series.

Maar goed, genoeg daarover. Je hoeft het niet goed te praten of te vinden, het is vooral een mening over hoe een film of serie leuker wordt om te kijken. De wereld vergaat er niet van :)
Ik vind trouwens dat idee dat de diverse karakters hun eigen taal spreken lovenswaardig. Dat zouden meer films/series moeten doen waar diverse nationaliteiten samenspelen.
d:)b
Wordt nog nader toegelicht in de making of...
Dat was inderdaad gedurfd :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:54
klein vraagje, sorry indien het een domme vraag is.

Als ik ingelogd ben met mijn account zie ik de gewone Belgische content. Kijk ik op een tv van iemand die een account heeft in Argentinie (de ouders van deze persoon wonen daar en delen een account met hen), zie ik bepaalde content niet. Modem gereset en televisie van de stroom gehaald bij deze personen thuis, maar dat helpt niet. Hetzelfde gebeurt als ik nu thuis op mijn telefoon inlog op de account van mijn ouders die in Nederland wonen: ik zie de documentaire a.k. daar, maar niet op mijn Belgische Netflix bijvoorbeeld idem met de film veronika voss bijvoorbeeld.

Ben ik de enige die dit ervaart? Ik gebruik geen vpn, enkel cloudlfare DNS op mijn laptops/desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45

gws24

Thinking is hard!

cy-gor25 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:04:
klein vraagje, sorry indien het een domme vraag is.

Als ik ingelogd ben met mijn account zie ik de gewone Belgische content. Kijk ik op een tv van iemand die een account heeft in Argentinie (de ouders van deze persoon wonen daar en delen een account met hen), zie ik bepaalde content niet. Modem gereset en televisie van de stroom gehaald bij deze personen thuis, maar dat helpt niet. Hetzelfde gebeurt als ik nu thuis op mijn telefoon inlog op de account van mijn ouders die in Nederland wonen: ik zie de documentaire a.k. daar, maar niet op mijn Belgische Netflix bijvoorbeeld idem met de film veronika voss bijvoorbeeld.

Ben ik de enige die dit ervaart? Ik gebruik geen vpn, enkel cloudlfare DNS op mijn laptops/desktop
Content is afhankelijk van in welk land het abonnement is afgesloten/geregistreerd dus als je met een Argentijns account inlogt zie je alleen wat er in Argentinië beschikbaar is. Heeft neem ik aan te maken met voor welke landen Netflix de rechten heeft voor een film/serie. Waarschijnlijk hebben ze dus voor Nederland wel de rechten van a.k. en niet voor België.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38

Superkiwi

Hoi doei

1899 was ik in 2 a 3 avondjes wel doorheen, de serie boeide dermate dat het lastig was om het aantal afleveringen per dag te beperken. De raakvlakken met Dark zijn er maar al met al vond ik 1899 lang niet zo sterk als Dark. Je krijgt al snel het vermoeden dat
spoiler:
het allemaal niet echt is en ze in een simulatie (lees: niet in de realiteit) leven. Het gebruik van diverse moderne technologische apparaatjes geeft dat (helaas) al vrij vroeg prijs.

Dat vond ik op zich wel jammer, omdat ik daarvoor nog regelmatig aan het gissen was wat er nou precies aan de hand was:
spoiler:
was ze een psychiatrische patiënt en speelt het zich in haar hoofd af zoals bij Shutter Island of zat toch haar vader op één of andere manier aan de knoppen?

De diverse karakters met hun flashbacks vond ik ook heel goed gedaan.
Al met al wederom een bijzondere serie van Friese en bo Odar, petje af _/-\o_
spoiler:
Het Inception-achtige einde vond ik wel verrassend. Want wie zegt dat ze zich toen ze uit de simulatie ontwaakte wél in de realiteit bevond?

Een tweede seizoen hoeft wat mij betreft niet; ik vond dit een mooi einde waarbij je zelf mag invullen hoe de vork precies in de steel zit.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:20:
Een tweede seizoen hoeft wat mij betreft niet; ik vond dit een mooi einde waarbij je zelf mag invullen hoe de vork precies in de steel zit.
Ze hebben 3 seizoenen gepland. Het ligt aan de (legale) kijkers of de volgende 2 er ook gaan komen :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Stukfruit schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:34:
[...]
Ze hebben 3 seizoenen gepland. Het ligt aan de (legale) kijkers of de volgende 2 er ook gaan komen :Y
Dammit >:)
Ach ja, het houdt ons van de straat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:54
gws24 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:22:
[...]

Content is afhankelijk van in welk land het abonnement is afgesloten/geregistreerd dus als je met een Argentijns account inlogt zie je alleen wat er in Argentinië beschikbaar is. Heeft neem ik aan te maken met voor welke landen Netflix de rechten heeft voor een film/serie. Waarschijnlijk hebben ze dus voor Nederland wel de rechten van a.k. en niet voor België.
Bedankt! Ik dacht dat je enkel de content zag van het land waar je bent en niet dat je bijvoorbeeld in Polen bent en daar de Nederlandse content ziet, maar de Poolse content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
1899 afgekeken, maar volgens mij snap ik het nog niet helemaal :P Ik zit in ieder geval nog met een paar vragen.

spoiler:
Ze zitten dus in een simulatie. In eerste instantie lijkt het alsof Henry deze gecreeerd heeft, maar later blijkt het dat Martha en Daniel het gemaakt hebben om bij hun zoon te kunnen zijn? (want hij is in de realiteit overleden?). Maar dan blijkt dat haar broer de simulatie heeft overgenomen (waarom?).

Uiteindelijk weet ze te ontsnappen uit de simulatie en zit ze op een ruimteschip die blijkbaar deel uit maakt van een overlevingsmissie. Van wat? Is de aarde vernietigd en zijn ze op zoek naar een nieuwe plek om te leven? Ik neem dan aan dat iedereen op het ruimteschip in slaap gehouden wordt tot ze hun bestemming hebben bereikt.
Hoe heeft Martha de simulatie gemaakt en waarom heeft ze iedereen erbij betrokken (lees: gevangen houden in simulatie)?

Geen idee of ik het op het juiste spoor zit, maar dit is wat ik ervan gemaakt heb. :P
Van mij mag er in ieder geval wel een tweede seizoen komen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Die links doen opvallend weinig van wat ze zeggen: ze beschrijven alleen wat je al zag tijdens het kijken van de afleveringen en niet wat het zou kunnen betekenen.

Ze beantwoorden de vragen van @Raem totaal niet. En die van mij ook niet :p

* Stukfruit gaat er nog eens wat langer over nadenken

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De meest recente update van de Netflix app voor Android is geweldig.

Je kan nu eindelijk vanuit de homepagina met 1 klik in je kijklijst komen (ipv met twee) en er staat nu bij iedere film of serie hoe ver je bent met kijken.

De app voor Android TV laat soortgelijke toevoegingen zien.

Kijk (de pun is uiteraard intended :p), dat zijn betere updates dan een tabblad voor "fast laughs" en een voor spelletjes die je niet speelt :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Om het feest compleet te maken staat sinds vandaag ook de film Troll online.

Gemaakt door de regisseur van Tomb Raider uit 2018, die heel toepasselijk Roar Uthaug heet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 18:10
Raem schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:12:
1899 afgekeken, maar volgens mij snap ik het nog niet helemaal :P Ik zit in ieder geval nog met een paar vragen.

spoiler:
Ze zitten dus in een simulatie. In eerste instantie lijkt het alsof Henry deze gecreeerd heeft, maar later blijkt het dat Martha en Daniel het gemaakt hebben om bij hun zoon te kunnen zijn? (want hij is in de realiteit overleden?). Maar dan blijkt dat haar broer de simulatie heeft overgenomen (waarom?).

Uiteindelijk weet ze te ontsnappen uit de simulatie en zit ze op een ruimteschip die blijkbaar deel uit maakt van een overlevingsmissie. Van wat? Is de aarde vernietigd en zijn ze op zoek naar een nieuwe plek om te leven? Ik neem dan aan dat iedereen op het ruimteschip in slaap gehouden wordt tot ze hun bestemming hebben bereikt.
Hoe heeft Martha de simulatie gemaakt en waarom heeft ze iedereen erbij betrokken (lees: gevangen houden in simulatie)?

Geen idee of ik het op het juiste spoor zit, maar dit is wat ik ervan gemaakt heb. :P
Van mij mag er in ieder geval wel een tweede seizoen komen.
spoiler:
Grote kans dat het ruimteschip een 2e laag van de simulatie is, dat kan ook makkelijk verklaren waarom de coördinaten hetzelfde zijn als de eerste simulatie en het aantal mensen.

Wordt nog verder bevestigd dat in de laatste scene het oog van Martha weer een driehoek is zoals is exact in het begin.

Het echte doel van alles zal voor nu een flinke speculatie blijven, maar dat is ook precies het doel van de makers, die lezen op reddit zelfs mee om te zien wat mensen er precies over denken en speculeren e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 01-12-2022 12:47 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:32:

Gemaakt door de regisseur van Tomb Raider uit 2018, die heel toepasselijk Roar Uthaug heet.
I'm a troll, hear me roar!

:P

Bedankt voor de herinnering trouwens, ik ben wel benieuwd naar deze film!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:55
Archer! :*) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Stukfruit schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:32:

Vanavond Troll gekeken.
En ik moet zeggen, we hebben ons vermaakt! :) 't Was gewoon leuk. Flink tempo d'rin en gaan met die troll! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Voor liefhebbers van Luc Besson, TAXI! staat sinds kort op Netflix :*)
Deel 5 stond er al een tijdje op maar die kun je wat mij betreft overslaan, die haalt het (mede door de andere cast) lang niet bij de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:10
Dit weekend bijna in 1 stuk gekeken naar Crime Scene: The Texas Killing Fields
Wat een bizarre gebeurtenissen in dat gebied en periode.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:54:
[...]

Vanavond Troll gekeken.
En ik moet zeggen, we hebben ons vermaakt! :) 't Was gewoon leuk. Flink tempo d'rin en gaan met die troll! 8)
bitrate was ook niet verkeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slvlMHD6DImMCYAzmeRHWhCeBXc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HJ0RYNdjmKjBoit5aBeAToR.jpg?f=fotoalbum_medium

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 20:16
ehtweak schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:54:
[...]

Vanavond Troll gekeken.
Met alle respect en ieder z'n mening, naar wat een kutfilm. Enige positieve is de cgi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ArnoutV schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Heb nu de 1e drie afleveringen gezien en het valt me niet tegen!

Net als die kleine pareltjes "The Rain" en "Dark", gewoon lekker om naar te kijken
En de series kijken in hun moers taal en niet in nagesynchroniseerd Engels.
-World- schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:38:
Mijn top 3 (van series die ik recent gezien heb):

1 Vis à Vis
2 The Rain (om maar even in de corona sfeer te blijven)
3 Elite (zal vooral jongere mensen aanspreken)

- Dit weekend komt La Casa de Papel mijn top 3 weer binnenwandelen -
AcidBurn schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:01:
[...]

Ik zal het de eerste 2 afleveringen een kans geven. Het eerste seizoen was goed, het tweede ging hard achteruit. Tegen het einde sloeg het nergens meer op. Dusdanig, dat het me eigenlijk niet meer kon boeien hoe het verder zou gaan.
The Rain stond lang op mijn kijklijst. Vandaag eindelijk aan begonnen omdat december een trage maand is qua nieuwe series. Na 3 afleveringen van het eerste seizoen vraag ik me af of het nog beter gaat worden.

De opening van de pilot vond ik niet verkeerd. Daarna ging het al snel down the drain (net als regen, ha!) met vreemde hoepels in het script.

spoiler: Aflevering 1
Moeder roept: "doe het luik niet open!!!!!!". Plotseling staat dochterlief het luik te openen voor een wildvreemde kerel in de regen, terwijl ze even daarvoor nog van haar vader hoorde dat de regen dodelijk is door een virus. Ondanks twee rode vlaggen en één hele dikke waarschuwing jaagt ze haar eigen moeder de dood in.

En als kijker kun je alleen denken: waarom was dit nodig? Zit er geen kinderslot op zo'n luxe high-tech bunker?

Ik denk dat dit één van die series gaat worden waarvan ik de eerste paar afleveringen kijk en daarna de laatste om het af te maken, om hierna achter te blijven met het gevoel:

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
DeBaroN schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:10:
[...]

Met alle respect en ieder z'n mening, naar wat een kutfilm. Enige positieve is de cgi.
Het is ook maar een pøpcørnfilm he? Roar Uthaug is de Noorse Michåel Båy maar dan zonder vuurwerk als explosies :P

spoiler:
Zo vroeg ik me de hele tijd af waarom een monster dat duidelijk geheel van steen gemaakt is (het gaf geen warmte af) toch een skelet en een tong heeft die er duidelijk uitziet alsof het ding warm en vochtig moet zijn -O-

Echt zo'n film waarbij je je synapsen eerst even in slaapstand moet parkeren.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:57:
[...]

Het is ook maar een pøpcørnfilm he? Roar Uthaug is de Noorse Michåel Båy maar dan zonder vuurwerk als explosies :P

spoiler:
Zo vroeg ik me de hele tijd af waarom een monster dat duidelijk geheel van steen gemaakt is (het gaf geen warmte af) toch een skelet en een tong heeft die er duidelijk uitziet alsof het ding warm en vochtig moet zijn -O-

Echt zo'n film waarbij je je synapsen eerst even in slaapstand moet parkeren.
spoiler:
Vloeibaar steen. Magma. Net als zijn ogen 8) . Maar het is inderdaad een beetje gek dat er blijkbaar alleen trollen daar in die grot zijn gestorven en verder alleen maar in het zonlicht en rotsen zijn geworden :P Daarnaast vroeg ik mij af hoe een middeleeuwse samenleving er in is geslaagd om een hele familie trollen uit te roeien. Als machinegeweren, raketten en tanks niks tegen ze kunnen doen. Misschien hadden ze toen lightsabers/powerswords?

Ik vond de film trouwens best leuk. Lekkere actie en folklore.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 05-12-2022 16:27 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:14
Wij hebben erg genoten van Wednesday. Als Adam's Familiy fan is dit natuurlijk een must. Ik vind het erg vermakelijk. Slechts 1 aflevering gezien, binge watchen doen we hier niet. Ik was een beetje bang dat het een high school achtige serie gericht op jonge mensen zou worden maar deze vijftiger heeft zich niet verveeld. Dat gezegd hebbende gaat nog weken duren eer we alles hebben gezien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:25
Ben vandaag maar eens begonnen met de serie Vikings: Valhalla (als vervolg op de 1e vikings die ik heb gezien). 2 episodes gezien maar ik kap er alweer mee. Belachelijke woke rommel om een afrikaanse vrouw in de rol te zetten die gebaseerd is op een blanke man. Dit gaat helemaal nergens meer over en is regelrechte blackwashing. Leuk dat ze diversiteit willen creëren, maar doe dat lekker in series die niet zijn gebaseerd op een periode rond 1100 in noord-europa waar zulke personen ten 1e: schaars waren en ten 2e: niet in zulke hoge posities aanwezig waren.
Prima met diversiteit anders, maar niet omdat het moet. Ik merk dit steeds vaker met Netflix en begin daar heel eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

benchMarc schreef op donderdag 8 december 2022 @ 00:09:
Ben vandaag maar eens begonnen met de serie Vikings: Valhalla (als vervolg op de 1e vikings die ik heb gezien). 2 episodes gezien maar ik kap er alweer mee. Belachelijke woke rommel om een afrikaanse vrouw in de rol te zetten die gebaseerd is op een blanke man. Dit gaat helemaal nergens meer over en is regelrechte blackwashing. Leuk dat ze diversiteit willen creëren, maar doe dat lekker in series die niet zijn gebaseerd op een periode rond 1100 in noord-europa waar zulke personen ten 1e: schaars waren en ten 2e: niet in zulke hoge posities aanwezig waren.
Prima met diversiteit anders, maar niet omdat het moet. Ik merk dit steeds vaker met Netflix en begin daar heel eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee te zijn.
Jij bigot en -ist en -phobe! :P

Terwijl eerder in Vikings er al juist enorm veel culturele diversiteit zat, toen Floki een existentiële crisis had omdat hij de islam ontdekte. Dat was een logische en natuurlijke manier van niet-Noorse/Europese karakters te laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Stukfruit schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:55:
The Rain stond lang op mijn kijklijst. Na 3 afleveringen van het eerste seizoen vraag ik me af of het nog beter gaat worden.
Ik heb The Rain een tijdje geleden al gezien omdat die als suggestie naar voren kwam nadat ik Dark had gezien. Om gelijk maar antwoord op je vraag te geven: het wordt niet veel beter. Op zich geen hele slechte serie, al is het allemaal wat oppervlakkig en maken de karakters soms erg ondoordachte, domme keuzes. Het wordt ook allemaal net even te lang gerekt. Onder de streep zou ik 'm een krappe voldoende geven.

Soms zie ik een serie voorbijkomen waarvan ik na het zien van de trailer denk dat het wel een interessante kan zijn. Zo heb ik de afgelopen twee dagen gespendeerd aan The woman in the house across the street from the girl in the window (8 afl van 20-25min/afl). De hoofdrolspeelster is een vrij hysterische dame met kapsones en een drankprobleem die ik als kijker al vrij snel beu was. Gelukkig gebeuren er later wat dingen die de aandacht weer weten te trekken, met wat leuke plotwendingen naar het einde toe. Helaas ontspoort het in de laatste aflevering volledig
spoiler:
het gevecht met de 8 jarige dochter van de overbuurman gaat echt nergens over

Al met al geen hele goede serie, ook is het acteerwerk van enkele acteurs (met name Rex) erg matig. Niet aan beginnen, tenzij het de beurt is aan je vrouw/vriendin om een serie te kiezen en ze met deze op de proppen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Als je iets geen leuke serie vindt ga je toch niet acht afleveringen kijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vrijdag schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:16:
Als je iets geen leuke serie vindt ga je toch niet acht afleveringen kijken? :P
Ik kijk meestal af waar ik aan begin :P
Nu viel het wel mee omdat het slechts 8x 25 minuutjes was en wat ik al zei zorgden de gebeurtenissen en plotwendingen ervoor dat ik toch wilde weten wat er verder gebeurde, een beetje het Manifest-effect zeg maar. Bij You had ik in het begin ook het idee om te stoppen vanwege al het social media verkeer wat overmatig op het scherm tentoongesteld werd, toch blij dat ik die af heb gekeken.
Tot nu toe zijn er slechts twee series geweest die ik voortijdig heb afgezet: Resident Evil (na 1 afl) en Peaky Blinders (na 2 afl).

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 08-12-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:22:
[...]

Ik heb The Rain een tijdje geleden al gezien omdat die als suggestie naar voren kwam nadat ik Dark had gezien. Om gelijk maar antwoord op je vraag te geven: het wordt niet veel beter. Op zich geen hele slechte serie, al is het allemaal wat oppervlakkig en maken de karakters soms erg ondoordachte, domme keuzes. Het wordt ook allemaal net even te lang gerekt. Onder de streep zou ik 'm een krappe voldoende geven.
Tnx, ik had 'm inmiddels al gekeken door te "speed-watchen" en ben het helemaal met je eens :Y

Dat betekent trouwens niet dat ik tijdens het snuiven van een wit lijntje en een horloge in de hand naar de afleveringen heb gekeken, maar wel dat ik steeds één aflevering en blokken van ongeveer 5 minuten oversla :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Superkiwi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:23:
[...]

Ik kijk meestal af waar ik aan begin :P
Nu viel het wel mee omdat het slechts 8x 25 minuutjes was en wat ik al zei zorgden de gebeurtenissen en plotwendingen ervoor dat ik toch wilde weten wat er verder gebeurde, een beetje het Manifest-effect zeg maar. Bij You had ik in het begin ook het idee om te stoppen vanwege al het social media verkeer wat overmatig op het scherm tentoongesteld werd, toch blij dat ik die af heb gekeken.
Tot nu toe zijn er slechts twee series geweest die ik voortijdig heb afgezet: Resident Evil (na 1 afl) en Peaky Blinders (na 2 afl).
Ah zo. Nuja, gelukkig waren het vrij korte afleveringen in elk geval, scheelt weer. Ik heb ook wel eens series gehad waar ik echt in moest komen. Sopranos bijvoorbeeld. Maar dan intrigeerde het me toch wel. Als ik iets gewoon stom vind, zoals Willow of She-Hulk, dan vind ik één aflevering wel weer genoeg en ben ik niet bereid om er tijd in te investeren.

Werkt niet altijd, want Wandavision vond ik tof, tot de laatste aflevering.

Op dit moment heb ik wel 1899 afgerond en ben begonnen met Dark. 1899 vond ik erg tof trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:30:
[...]

tijdens het snuiven van een wit lijntje en een horloge in de hand naar de afleveringen heb gekeken
Erkenning is de eerste stap 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vrijdag schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:44:
[...]
Op dit moment heb ik wel 1899 afgerond en ben begonnen met Dark. 1899 vond ik erg tof trouwens.
Als je 1899 tof vond ga je Dark zeker waarderen. Dark > 1899 imo d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Superkiwi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:50:
[...]

Als je 1899 tof vond ga je Dark zeker waarderen. Dark > 1899 imo d:)b
Tot nu toe drie afleveringen gezien, ik vind het inderdaad tof. Lekker mysterieus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06 19:01
Ik heb Wednesday er ook even doorheen gejaagd. Goeiedag zeg, Jenna Ortega geeft dit jaar even haar visite kaartje af. Scream, X, The Fallout, Wednesday. Totaal verschillende rollen, maar allemaal uitstekend neergezet. Ze moet wel oppassen dat ze niet hetzelfde probleem krijgt als mijn grote favoriet, Jennifer Lawrence: Over exposure. Hoe goed je ook bent, als je echt teveel te zien bent wordt het publiek je zat.
Als ze dat weet te voorkomen, en ze wel dit niveau weet vol te houden of nog beter wordt, dan zie ik haar gerust een volwaardige A-lister worden.

Sfeertje in de serie is ook wel goed neergezet, laat dat maar aan Tim Burton over.
Als hij en Jenna er beiden tijd voor kunnen vinden, zie ik nog wel een tweede seizoen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:18
Wednesday is inderdaad een enorm goede serie. Die heb ik er ondertussen ook binnen een week doorheen gejaagd.

Voor de horrorliefhebbers kan ik Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities ook wel aanraden. Iedere aflevering ander verhaal met iedere keer een ander sub-genre horror. Sommige afleveringen zijn beter dan andere, maar heb ik er prima van genoten.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update plotseling tijdens het kijken van sommige (niet alle) series of films dat de hele Netflix app crashed?

Iedere keer op exact hetzelfde tijdstip (niet hetzelfde voor verschillende video's) en onafhankelijk van de lengte van een video.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
En begonnen aan seizoen 2 (ofwel Part 2) van Alchemy of Souls. Na de hartbrekend einde van seizoen 1 (of Part 1), is het heel erg fijn hoe ze het tweede deel doorzetten. Wel jammer dat we echt afscheid nemen van Jung So-Min als Mu-deok (Aka Jin Bu-yeon & Naksu). De nieuwe female lead als Jin Bu-yeon / Naksu doet het toch ook wel goed hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11

Player1S

Probably out in the dark

WernerL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:46:
Wednesday is inderdaad een enorm goede serie. Die heb ik er ondertussen ook binnen een week doorheen gejaagd.
Ben net begonnen met aflevering 1. Zit die sheriff nu Amstel te drinken?? :X

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:19
Ik heb afgelopen twee weken Wednesday en het tweede seizoen van Warrior nun gezien. Had van tevoren van beide niet hele hoge verwachtingen, maar ze hebben het wel overtroffen. Ook is seizoen 2 van Warrior nun een stuk beter dan seizoen 1. Nu maar eens tijd gaan maken voor babarians en een paar docu's die ooit nog eens af moet kijken.
AcidBurn schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:06:
Ik heb Wednesday er ook even doorheen gejaagd. Goeiedag zeg, Jenna Ortega geeft dit jaar even haar visite kaartje af. Scream, X, The Fallout, Wednesday. Totaal verschillende rollen, maar allemaal uitstekend neergezet. Ze moet wel oppassen dat ze niet hetzelfde probleem krijgt als mijn grote favoriet, Jennifer Lawrence: Over exposure. Hoe goed je ook bent, als je echt teveel te zien bent wordt het publiek je zat.
Als ze dat weet te voorkomen, en ze wel dit niveau weet vol te houden of nog beter wordt, dan zie ik haar gerust een volwaardige A-lister worden.

Sfeertje in de serie is ook wel goed neergezet, laat dat maar aan Tim Burton over.
Als hij en Jenna er beiden tijd voor kunnen vinden, zie ik nog wel een tweede seizoen gebeuren.
Ze presteerde zeker goed. Ook als je er later achter komt dat Burton niet eens van alle afleveringen te director was. Dit waren er blijkbaar 3 en toch blijft ze het personage goed spelen. Omtrent overexposure moet ik je wel gelijk geven.

[ Voor 62% gewijzigd door Emryte op 13-12-2022 21:25 ]

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:06
WernerL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:46:

Voor de horrorliefhebbers kan ik Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities ook wel aanraden. Iedere aflevering ander verhaal met iedere keer een ander sub-genre horror. Sommige afleveringen zijn beter dan andere, maar heb ik er prima van genoten.
Een soort van Masters of Horror dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
The Recruit er door heen gebinged. Soort Chuck meets Jack Ryan. Ik vond het erg vermakelijk. Het einde van episode 8 suggereerd een twee seizoen, maar we gaan het zien.

Oh en voor de liefhebbers van zoete kerst films, er is A Storm Before Christmas. Noorse versie van All you need is love, maar dan op het vliegveld (denk Oslo).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
loekf2 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:20:
The Recruit er door heen gebinged. Soort Chuck meets Jack Ryan. Ik vond het erg vermakelijk. Het einde van episode 8 suggereerd een twee seizoen, maar we gaan het zien.
Met 2 afleveringen van Doug Liman (natuurlijk bekend van de Bourne films :Y ), dus dan moet het sowieso wel een beetje goed zijn als je zulke dingen leuk vind.

* Stukfruit heeft de serie aan zijn lijst toegevoegd

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:34
DeBaroN schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:10:
[...]

Ik vond de trailer zoveel spannender dan de film. Dat viel nogal tegen. Noorse humor, taal en omgeving maakte het opzich wel vermakelijk.

Nou dag he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 17:37
Deze week weer Alice in Borderland. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Brammos85 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:29:
Deze week weer Alice in Borderland. Zin in!
Donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Eerste aflevering van The Recruit gezien. Inderdaad een interessante serie 👍🏻

Deze keer geen Jason Bourne, maar een 24-jarige jonge f*ckup die zich overal doorheen weet te werken. Vul dat aan met een complot en O+ Laura Haddock O+ (van The Capture) en je hebt The Recruit.

Nog een paar afleveringen later: het doet mij een beetje denken aan Alias, maar dan meer richting Bourne en minder richting sci-fi.

[ Voor 22% gewijzigd door Stukfruit op 18-12-2022 08:17 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:17
Stukfruit schreef op zondag 18 december 2022 @ 01:20:

Deze keer geen Jason Bourne, maar een 24-jarige jonge f*ckup die zich overal doorheen weet te werken. Vul dat aan met een complot en O+ Laura Haddock O+ (van The Capture) en je hebt The Recruit.

Nog een paar afleveringen later: het doet mij een beetje denken aan Alias, maar dan meer richting Bourne en minder richting sci-fi.
gisteren tot 3 uur erdoorheen gebinged.. prima serie.. verhaal niet te serieus nemen, en kijken maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nu bezig met laatste aflevering. Het is wel wat humoristischer dan ik had verwacht. Niet per se verkeerd :)

spoiler: Dikke spoiler over de laatste aflevering van The Recruit
Was dat Nathan Fillion? :o

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 18-12-2022 22:40 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:07
Spider-Man No Way Home stond al een tijdje op mijn kijklijst. In de zeer goede score op IMDB kan ik me helemaal in vinden. Wat me verbaast, is dat deze film al een tijdje op Netflix staat en niet is terug te vinden op Disney+ (want Marvel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 10:57
meesje schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:47:
Spider-Man No Way Home stond al een tijdje op mijn kijklijst. In de zeer goede score op IMDB kan ik me helemaal in vinden. Wat me verbaast, is dat deze film al een tijdje op Netflix staat en niet is terug te vinden op Disney+ (want Marvel).
Sony heeft de rechten op Spider-Man en Sony heeft deals met Netflix.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 08:46
Stukfruit schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:40:
Nu bezig met laatste aflevering. Het is wel wat humoristischer dan ik had verwacht. Niet per se verkeerd :)

spoiler: Dikke spoiler over de laatste aflevering van The Recruit
Was dat Nathan Fillion? :o
Volgens IMDb wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hahn schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:49:
[...]

Sony heeft de rechten op Spider-Man en Sony heeft deals met Netflix.
Even gegoogled. Zowel Marvel als (inderdaad) Sony hebben rechten op de Spider-Man films. Mijn vermoeden is dat Netflix al een deal wat betreft deze film en het een kwestie is van tijd tot deze film ook alleen op Disney+ terug te vinden is.

Vroeger was Spider-Man volgens mij echt los van het Marcel Univsere, maar met de laatste paar films hoort Spider-Man er helemaal bij. Dat zie je goed terug in deze film. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 10:57
meesje schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:58:
[...]

Even gegoogled. Zowel Marvel als (inderdaad) Sony hebben rechten op de Spider-Man films. Mijn vermoeden is dat Netflix al een deal wat betreft deze film en het een kwestie is van tijd tot deze film ook alleen op Disney+ terug te vinden is.

Vroeger was Spider-Man volgens mij echt los van het Marcel Univsere, maar met de laatste paar films hoort Spider-Man er helemaal bij. Dat zie je goed terug in deze film. Echt een aanrader!
Sony heeft de rechten en heeft het licht gezien en laat Marvel toe om er films mee te maken. Sony en Marvel hebben niet allebei dezelfde rechten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sinds gisteren staat Treason online, met Charlie "Daredevil" Cox, Olga "007" Kurylenko, Ciarán "teveelrollen" Hinds en Alex "Doctor" Kingston.

Veel bekende acteurs, simpel script. Een beetje te simpel. En op een of andere manier denk ik steeds dat het karakter van Cox dingen niet kan zien :p

The Recruit, een serie in dezelfde categorie, van eerder deze maand was beter.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hahn schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 00:48:
[...]

Sony heeft de rechten en heeft het licht gezien en laat Marvel toe om er films mee te maken. Sony en Marvel hebben niet allebei dezelfde rechten.
Je hebt gelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
Stukfruit schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:27:
Sinds gisteren staat Treason online, met Charlie "Daredevil" Cox, Olga "007" Kurylenko, Ciarán "teveelrollen" Hinds en Alex "Doctor" Kingston.

Veel bekende acteurs, simpel script. Een beetje te simpel. En op een of andere manier denk ik steeds dat het karakter van Cox dingen niet kan zien :p

The Recruit, een serie in dezelfde categorie, van eerder deze maand was beter.
Ik heb aflevering 1 van Treason voor de helft bekeken, maar al weer afgehaakt. The Recruit is zo veel beter.

Echt slecht is The Witcher Blood Origin trouwens. Gelukkig maar vier aflveringen, maar bespaar je tijd en begin er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 20:44

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Net begonnen met Treason, vanavond maar eens verder kijken, ik vond het tot nu toe niet slecht.
The Recruit heb ik ook gekeken, dat was inderdaad top. Ik was opzoek naar een zelfde serie, dat is helaas nog niet gelukt. Treason lijkt erbij in de buurt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Coenen schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:07:
Net begonnen met Treason, vanavond maar eens verder kijken, ik vond het tot nu toe niet slecht.
Let op de acties die ze uitvoeren. Het is soms zo dom dat je jezelf afvraagt of sommige karakters (niet die van Charlie Cox trouwens :p) wel ogen hebben.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Na het zien van de laatste Spider-Man film (zie enkele reacties) hiervoor kreeg ik in de Netflix app de suggestie van Venom Let There Be Carnage. Ooit het eerste deel gezien. Was wel weer vermakelijk. Venom past in dezelfde categorie als Spider-Man: Marvel figuur, Sony rechten. Hetzelfde geldt overigens voor Morbius (ook op Netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:01
Ik heb geen Netflix, maar mijn vriendin wel. Die staat ingelogd op mijn tv. We wonen nog niet samen, dus ik denk dat ik maar gauw uitlog gezien de nieuwe regels van volgend jaar en het feit dat ik het eigenlijk niet eens echt gebruik. Als we samen zijn kijken we wel eens, dus dat ze ingelogd staat op mijn tv is puur gemak voor die momenten.

In ieder geval, lang verhaal kort, ze gaan adressen waar Accounts gebruikt worden checken geloof ik toch? Kan ze nog wel bij mij thuis via haar telefoon casten naar mijn tv of geeft dat ook problemen aangezien het niet op haar eigen adres is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:03
Vld1989 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:35:

In ieder geval, lang verhaal kort, ze gaan adressen waar Accounts gebruikt worden checken geloof ik toch? Kan ze nog wel bij mij thuis via haar telefoon casten naar mijn tv of geeft dat ook problemen aangezien het niet op haar eigen adres is?
https://tweakers.net/nieu...en-voor-accountdelen.html

Ik denk dat deze situatie valt binnen de usercases als vakantieadres/student die in het weekend bij pa&ma zit, etc. Ik gok dat Netflix enige voorzichtigheid betracht om enkel de duidelijke gevallen van account delen te verhinderen en geen klanten kwijt te raken die problemen krijgen tijdens een weekendje Centerparcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 08:46
Ik heb geen Netflix, maar mijn vriendin wel. Die staat ingelogd op mijn tv. We wonen nog niet samen, dus ik denk dat ik maar gauw uitlog gezien de nieuwe regels van volgend jaar en het feit dat ik het eigenlijk niet eens echt gebruik. Als we samen zijn kijken we wel eens, dus dat ze ingelogd staat op mijn tv is puur gemak voor die momenten.

Je maakt je druk om niets. Sowieso is er nog geen sprake van ‘nieuwe regels’ in Nederland vwb Netflix account sharing.
En zolang je maar incidenteel wat kijkt met je vriendin haar account, zal Netflix daar niet wakker van liggen. Hen is het te doen om de hardnekkige account sharers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Ze sturen niet de politie op je dak. Wat ze gaan doen is bij situaties waarbij ze het delen van accounts vermoeden vragen om een code die ze naar het e-mailadres van de accounthouder sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

loekf2 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:42:
[...]
Echt slecht is The Witcher Blood Origin trouwens. Gelukkig maar vier aflveringen, maar bespaar je tijd en begin er niet aan.
Heb 'm gisteren en vandaag gekeken.
Idd; maar 4 afleveringen en dan is het klaar.

Erg slecht kan ik het niet noemen, maar het is gewoon niet bijzonder of heel goed. Wat dat betreft zijn we teveel verwend denk ik met fantasy series die wel uitblinken in alles. ;) Zowel op verhaallijn gebied, alsmede de acteurs, de setting en de filmische uitvoering.
Wel weer een d:)b voor de makeup artiesten; job well done!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_813qIlCisVqOiEpH89eXLYi834=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uwy5bH1zsVcJG5iUkqNCYhq9.png?f=fotoalbum_large
Het verhaal is mwah, gaat wel. :|
De settings vind ik wel goed gedaan. Mooie omgevingen in IJsland en Ilkley Moor (West Yorkshire, UK). 8)
Maar de acteurs? Gewoon, niks bijzonders.

bron: https://screenrant.com/wh...cher-blood-origin-filmed/

Pas in de laatste aflevering heb je het idee, oh daar was het allemaal voor bedoeld. Of zoiets...
En die 'bekende bard'? Slechts de eerste paar minuten en de laatste paar minuten is 'ie in beeld.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:41

Robtimus

me Robtimus no like you

Net zoals Ian Holm en Elijah Wood in de Hobbit films dus. Lekker gebruiken om fans mee te lokken, maar meer dan een intro + outro is het niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Stukfruit schreef op zondag 18 december 2022 @ 01:20:

En wat ik hier nog niet zie genoemd, erg goede soundtrack onder deze serie!

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ook de Recruit gezien, na de vergelijking hier eerder met Chuck. Vond hem tegenvallen. Het voelt allemaal low-budget. Helaas niet zo grappig als Chuck en niet zo spannend en goed gemaakt als Homeland of Reacher (die we nu aan het kijken zijn).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06 19:01
Eindelijk The Rain afgekeken. Het eerste seizoen vloog ik doorheen, kon niet wachten op een tweede seizoen.
Dat begon goed, maar ging zo hard berg afwaarts dat ik moeite had er doorheen te komen.
Heb dan ook lang getwijfeld om aan het derde seizoen te beginnen. En ook dat ging moeizaam, maar de laatste afleveringen werden beter. Uiteindelijk wel een heel erg zwak en moralistisch cop-out einde imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Tweede seizoen van Alice in Borderland kunnen kijken deze week. Ik vond het idee/concept van seizoen 1 geweldig, jammer genoeg teveel overacting en overdreven dramatiseren/rare monologen in het tweede deel van het seizoen (typisch Japanse film naar ik al in het verleden, heel beperkt, gezien heb en een typische klacht over hun soort media)

Gezien ik echt enorm benieuwd was naar het verhaal seizoen 2 opgepikt. Dat borduurt verder op die trend van seizoen 1, best enjoyable maar een kwestie van de quirks accepteren en door te bijten op sommige momenten.

Einde vond ik overigens best wel goed (ik had de manga niet gelezen en had mezelf niet gespoiled). Ik had geen idee wat voor uitleg je hier aan kon geven, maar ik vond het uiteindelijk wel best goed.

Hieronder een kleine vermelding ivm het einde die als spoiler gezien zou kunnen worden:
spoiler:
Ik hoop dat ze geen seizoen 3 maken (inmiddels gelezen wat de joker in de manga voorstelt).
Een seizoen 3 mag van mij een westerse reboot zijn, het einde van seizoen 2 geeft in theorie die optie :+

[ Voor 20% gewijzigd door Jebus4life op 29-12-2022 16:03 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Ik vond Blood Origin vermakelijk. Meer niet. Veel cliches. Maar desondanks heb ik me wel vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:37

pro_6or

amateur_60r

White Noise, het nieuw op Netnix, je moet er echt even voor gaan zitten want hij vraagt de aandacht maar tot nu toe, halfuurtje in is het echt genieten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
White Noise moet blijkbaar je ding zijn. Ik vond het echt helemaal niets. Satire is leuk, maar dit was een dikke 2 uur (en oneindig herhalende) pretentieuze non-communicatie.

Vanaf vandaag staat Kaleidoscope trouwens online. Een serie met een gimmick: je kan de afleveringen in willekeurige volgorde bekijken en Netflix schotelt ze ook op deze manier voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 01-01-2023 14:07 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Superstore is helaas weg, naar Skyshowtime zo te zien...

Dacht dat die serie verlengd was want ik zag geen melding meer dat hij weg ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rockvee2 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:56:

Dacht dat die serie verlengd was want ik zag geen melding meer dat hij weg ging..
Alleen S1 kan ik terug vinden op SkyShowtime. Het vijfde seizoen weer bij Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rockvee2 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:56:

Inderdaad zat ook al te kijken.

Hier zeiden ze dat de licentie verengd was. Meestal klopt dat daar wel.
https://www.netflix-neder...y-en-the-office-verlengd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:28
meesje schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Alleen S1 kan ik terug vinden op SkyShowtime. Het vijfde seizoen weer bij Prime.
Het blijft een zooitje. The Office hoort officieel bij SST maar staat op Prime, Netflix, HBO Max èn Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13

MeNTaL_TO

The future is not set

meesje schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Ze maken er echt een gigantische puinhoop van, dat geschuif met licenties krijgt toch iedereen hoofdpijn van.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 2 januari 2023 @ 00:45:
[...]

Ze maken er echt een gigantische puinhoop van, dat geschuif met licenties krijgt toch iedereen hoofdpijn van.
Inderdaad, er verdwijnen ook steeds meer comedy series op Netflix... dat was de enige leuke nog die ik nog niet had gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13

MeNTaL_TO

The future is not set

Rockvee2 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Inderdaad, er verdwijnen ook steeds meer comedy series op Netflix... dat was de enige leuke nog die ik nog niet had gekeken.
Helaas is hier niet Netflix de oorzaak, maar de cashgrab die de productiemaatschappijen na het succes van Netflix, ik hoop alleen dat het niet een gevalletje wet van de remmende voorsprong gaan worden voor Netflix en er straks wat crosslicenses afgesloten gaan worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nu weer klaar zijn met de serie Dahmer, zijn we begonnen aan The Sandman.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Helaas is hier niet Netflix de oorzaak, maar de cashgrab die de productiemaatschappijen na het succes van Netflix
...waar wij buiten de VS het meest onder lijden, want als je de Amerikaanse variant van streamingdiensten gebruikt dan kun je vaak alles kijken. Dat is nog wel het meest treurige van dit spelletje.

Zelfs Europese series zijn in de VS beter vind- en kijkbaar dan hier op het continent zelf. Waar ben je dan als partij die de licenties voor IP managed mee bezig...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 19:14
Stukfruit schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:03:
Vanaf vandaag staat Kaleidoscope trouwens online. Een serie met een gimmick: je kan de afleveringen in willekeurige volgorde bekijken en Netflix schotelt ze ook op deze manier voor.
Gister aan begonnen, ik kreeg eerst aflevering 3, toen 2, tot nu toe wel vermakelijk

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:37
Ik was gisteren begonnen aan Ragnarok, en bij aflevering 2 kwam vrouwlief ook mee kijken. Wij vinden het een leuke serie, en ook leuk om voor de afwisseling eens iets niet-amerikaans te kijken.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Svennie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Gister aan begonnen, ik kreeg eerst aflevering 3, toen 2, tot nu toe wel vermakelijk
Maar welke aflevering is 3 en welke 2? Is er een kleur-naar-episodenummer-tabel beschikbaar? :P

Edit: kijk, deze pagina heeft de nummers van episodes.

* Stukfruit kreeg na zwart (intro) eerst groen en daarna geel

Tot nu toe lijkt het inderdaad wel een vermakelijke heist-serie te zijn. Niet bijzonder, wel geinig.

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 02-01-2023 14:31 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:50
Hier ook maar eens Blood Origins aangekeken, vreesde het ergste toen ik de kritieken op imdb las maar viel me eigenlijk 100% mee...

Ik zag het ook eigenlijk compleet los van The Witcher en vond het wel vermakelijk hoor... Special FX voldoende en stoorden me totoaal niet, acteren ook ok, niet alles denderend maar ook nergens te erg (of die scenes duurden in ieder geval niet lang genoeg).

Prima aktie/vecht scenes en ach, gewoon simpel vermaak. Zou er denk ik geen heel seizoen van hoeven zien, maar als je een beetje van fantasy houdt gewoon een kans geven en niet teveel op de negativiteit van anderen af gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 21:03

On_E

Housemusic

Kaleidoscope in 2 dagen gekeken, prima mee vermaakt al was het verhaal niet echt verrassend of origineel. Wel cool natuurlijk dat je de afleveringen in willekeurige volgorde kan kijken. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
On_E schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:24:
Kaleidoscope in 2 dagen gekeken, prima mee vermaakt al was het verhaal niet echt verrassend of origineel. Wel cool natuurlijk dat je de afleveringen in willekeurige volgorde kan kijken. :)
Op de laatste na, maar het is inderdaad simpel doch vermakelijk :)

spoiler: Kaleidoscope: violet
En "Gus" heeft weer een autobedrijf :+

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 201 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.