Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 03:34:
Afgelopen week seizoen 1 van een alweer een iets oudere serie is (2018) gezien: You.
De serie staat bol van de spanning en onverwachte gebeurtenissen, waardoor ik er vrij snel doorheen was. Met 10 afleveringen van een kleine 45 minuten is het ook wel erg makkelijk om enkele afleveringen achter elkaar te kijken.

Wat de serie sterkt maakt is de hoofdrolspeler. Hij (Joe, manager van een boekenwinkel) is zo geobsedeerd door zijn nieuwe vlam (Beck, onzekere schrijfster die aan alle kanten geleefd wordt) dat hij werkelijk alles voor haar over heeft en dan bedoel ik ook echt álles. Alles wat hij doet, doet hij voor háár. Althans, hij denkt dat het het beste voor haar is; hij analyseert haar vrienden, haar wipvriendjes, haar contacten, eigenlijk haar hele bestaan en komt als snel tot de conclusie dat er zich een aantal 'giftige ingrediënten' in haar leven bevinden.
Hierdoor komt hij regelmatig over als creepy psycho maar omdat hij het beste met haar voorheeft tegelijkertijd als een ontzettend goedaardig persoon. Dat laatste wordt nog eens onderstreept door hoe hij met onder andere Paco omgaat, zijn buurjongetje die in een alles behalve kindvriendelijk huishouden woont.

Het hele eerste seizoen boeit van begin tot eind, al had ik aan het begin wel even mijn twijfels of ik door wilde kijken door de vele whatsapp chats op het scherm maar die nemen gelukkig wat af en blijken verder prima ondersteunend aan de gebeurtenissen te zijn.

Twee zaken die wel uiterst merkwaardig waren:
spoiler:
-Tijdens het weekendje weg van Beck, Peach en de onbekende derde man: waar was die man toen de stribbelingen aan de gang waren? Het is onmogelijk dat hij niets gehoord heeft.
-Laatste aflevering: er zit een gat van 4 maanden tussen de opsluiting van Beck en haar boek wat uitgebracht wordt. Ik wil graag weten wat er precies gebeurd is.

Misschien dat op die laatste vraag in seizoen 2 of 3 nog een antwoord komt, dat zal ik de komende weken gaan zien.

Tl;dr aanrader voor wie van een spannende psycho-serie houdt ;)
Voor seizoen 4, deel1 is het nog wachten tot 10 februari 2023 (deel 2 komt op 10 maart)
Maar inderdaad een spannende serie, we kijken elke keer weer uit naar een nieuw seizoen

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Paulus07 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:14:
[...]

The first rule of Fight Club is: you do not talk about Fight Club.
The second rule of Fight Club is: you DO NOT talk about Fight Club

:9
Toffe film, bij Netflix Belgie zie ik hem helaas niet anders ging ik hem ook nog een keer kijken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Superkiwi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 03:34:
Afgelopen week seizoen 1 van een alweer een iets oudere serie is (2018) gezien: You.
De serie staat bol van de spanning en onverwachte gebeurtenissen, waardoor ik er vrij snel doorheen was. Met 10 afleveringen van een kleine 45 minuten is het ook wel erg makkelijk om enkele afleveringen achter elkaar te kijken.

Wat de serie sterkt maakt is de hoofdrolspeler. Hij (Joe, manager van een boekenwinkel) is zo geobsedeerd door zijn nieuwe vlam (Beck, onzekere schrijfster die aan alle kanten geleefd wordt) dat hij werkelijk alles voor haar over heeft en dan bedoel ik ook echt álles. Alles wat hij doet, doet hij voor háár. Althans, hij denkt dat het het beste voor haar is; hij analyseert haar vrienden, haar wipvriendjes, haar contacten, eigenlijk haar hele bestaan en komt als snel tot de conclusie dat er zich een aantal 'giftige ingrediënten' in haar leven bevinden.
Hierdoor komt hij regelmatig over als creepy psycho maar omdat hij het beste met haar voorheeft tegelijkertijd als een ontzettend goedaardig persoon. Dat laatste wordt nog eens onderstreept door hoe hij met onder andere Paco omgaat, zijn buurjongetje die in een alles behalve kindvriendelijk huishouden woont.

Het hele eerste seizoen boeit van begin tot eind, al had ik aan het begin wel even mijn twijfels of ik door wilde kijken door de vele whatsapp chats op het scherm maar die nemen gelukkig wat af en blijken verder prima ondersteunend aan de gebeurtenissen te zijn.

Twee zaken die wel uiterst merkwaardig waren:
spoiler:
-Tijdens het weekendje weg van Beck, Peach en de onbekende derde man: waar was die man toen de stribbelingen aan de gang waren? Het is onmogelijk dat hij niets gehoord heeft.
-Laatste aflevering: er zit een gat van 4 maanden tussen de opsluiting van Beck en haar boek wat uitgebracht wordt. Ik wil graag weten wat er precies gebeurd is.

Misschien dat op die laatste vraag in seizoen 2 of 3 nog een antwoord komt, dat zal ik de komende weken gaan zien.

Tl;dr aanrader voor wie van een spannende psycho-serie houdt ;)
Ja dit is zeker een interessante serie!
Wij wachten alweer een tijdje op het volgende seizoen :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:56
Voetbalfans hier? Gisteren aan die docu van Figo begonnen. Aanrader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:48
@Paulus07
En kan je de serie aanraden?

Onderwerp interesseert me op zich wel, maar ik ben niet verder gekomen dan E1. Maar kan best dat de serie beter wordt en dat ik gewoon een paar afleveringen moet kijken?

[ Voor 20% gewijzigd door rachez op 29-09-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Laatst online: 10:53
Eergisteren begonnen met Kleo na goede reacties hier. Ik ben nog niet volledig overtuigd maar wilde toch de tweede aflevering meteen opzetten om te zien wat er ging gebeuren (maar niet gedaan omdat het toch wel slaaptijd was).
Marzman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:53:
[...]

Toffe film, bij Netflix Belgie zie ik hem helaas niet anders ging ik hem ook nog een keer kijken.
Inderdaad, helaas niet te vinden hier.

[ Voor 30% gewijzigd door teaser op 30-09-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Tijdje terug had ik een site waar ik een titel kon invoeren en precies zien of de film of serie op de Nederlandse streamingdiensten te zien was en waar.

Weet iemand nog hoe dat ding heet? Kan 'm niet meer vinden

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:59:
Tijdje terug had ik een site waar ik een titel kon invoeren en precies zien of de film of serie op de Nederlandse streamingdiensten te zien was en waar.

JustWatch geeft ook voor NL aan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 22:03
Marzman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:53:
Fight Club is op Amazon Prime Video in België, als je dat toevallig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:43
algalid schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Bij Prime NL ook. Ik voelde nu minder druk om nog snel via Netflix te kijken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
in 3 avonden de Jeffrey Dahmer Story gekeken; waargebeurd verhaal over een seriemoordenaar in de VS.
Wat een monster was die jongen/man.

En een onwijs goeie hoofdrol van Evan Peters die Dahmer speelt.
Hij zet een levensechte psychokiller neer.
De serie laat verschillende aspecten rondom dit verhaal zien, de families van de slachtoffers, de band met zijn eigen ouders., het falen van overheidsdiensten (zoals Politie) en hoe Dahmer is opgegroeid in een gebroken gezin waar hij eigenlijk altijd intens eenzaam was en nooit echt vrienden heeft gehad.

Verder is de serie vooral gemaakt met respect voor de nabestaanden, vele van hen zijn (natuurlijk) nog onder ons.

hier een interview met de echte Jeffrey Damer destijds bij Inside Edition;

YouTube: Inside the Mind of Jeffrey Dahmer: Serial Killer’s Chilling Jailhous...

[ Voor 75% gewijzigd door _Bailey_ op 01-10-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:49:
in 3 avonden de Jeffrey Dahmer Story gekeken; waargebeurd verhaal over een seriemoordenaar in de VS.

[knip]
Inderdaad een goede serie :) Heel bizar verhaal.

Als ik het me goed herinner komt er deze maand trouwens ook een normale documentaire op Netflix.

[ Voor 53% gewijzigd door Stukfruit op 01-10-2022 15:11 . Reden: Edit voor mensen die het verhaal nooit eerder hebben meegekregen ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Letten we even op het voorkomen van spoilers (of zet dit tussen tags). Bovenstaande berichten zitten een beetje op/over het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Als je de serie kijkt dan ben je het er denk ik mee eens dat het (om voor m'n eigen bericht te spreken, op de quote na) niet echt spoilers zijn :) Maar ik kan begrijpen dat je het wel zo ziet als je er verder weinig van weet, dus ik heb toch even wat geknipt.

Maar zeker kijken. Al is het maar vanwege Evan Peters!

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 01-10-2022 15:16 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12
Vanaf 7 oktober "The Mole". Usa versie, teveel geld en gelikt zo ziet de trailer eruit. Maar ja als je de mol leuk vind vast leuk!

https://www.netflix.com/u...cp&vlang=en&clip=81577756

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

Ik gebruik de app "TVgids.nl"
Daarin zit naast een tv gids ook een overzicht voor streaming. En zoekfunctie die aangeeft op welke streamingdienst iets te bekijken is

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 14:35

Superkiwi

Hoi doei

@TripleQ en @G_Dragon seizoen 2 van YOU was weer leuk. De eerste paar aflveringen was het even wennen aan de nieuwe setting (San Francisco) waar Joe echt niet in past en het verhaal was wat magertjes in vergelijking met s1 vond ik maar die acid trip en de gigantische plottwist op het eind maakten een hoop goed.
Nu ook wel benieuwd naar seizoen 3 :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:56
IJzerlijm schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:39:
Athena is met afstand de meest intense film in tijden. Vanaf de opening is het vuur, beweging, chaos en herrie in lange (met wat trucs lijken ze langer) takes als politie en jeugd strijden om een betonnen blok flats dat gebouwd lijkt te zijn als fort.

Leuk is het niet, wel meeslepend en onvergetelijk. Dit is Sali Slimane's eerste rol ooit en wat een indruk zet hij neer.
Gisteren ook gekeken en op het laatste kwartier na een meeslepende film. In die laatste 15 minuten ontspoort het helaas een beetje. Dat was jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

https://www.filmvandaag.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

algalid schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Ook op Disney+ , heb hem daar gekeken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Binnenkort maar eens snel aan Dahmer beginnen nu Slachtofferhulp Nederland bij Netflix op de deur klopt met het verzoek om de serie te verwijderen. Hopelijk buigt Netflix niet maar in deze tijd weet je het nooit.

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2022 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:50
Superkiwi schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:40:
Binnenkort maar eens snel aan Dahmer beginnen nu Slachtofferhulp Nederland bij Netflix op de deur klopt met het verzoek om de serie te verwijderen. Hopelijk buigt Netflix niet maar in deze tijd weet je het nooit.
Het stoort Jansen vooral dat in de serie de moordenaar een „krachtige, sterke man” is, terwijl de slachtoffers „juist worden geportretteerd als emotioneel en zwak”.
Volgens mij heeft ze de serie dan niet eens gekeken, want dit klopt helemaal niet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Hier ben ik het zeker niet mee eens, ik als de grootste fan van Dahmer heb ook al een verzoek tot verwijdering ingediend bij Netflix omdat mijn idool wordt weggezet als een lulletje rozenwater.
Zonder gekheid, ik vond het juist een evenwichtige serie waarbij ik me juist wel afvraag waarom mannen meegaan met zo'n type(hij speelt de rol juist als psychopaat ) maar zeker niet dat ze hem als held of de slachtoffers als domme ganzen neerzet. Integendeel de serie is te langdradig om slechts 1 visie te te laten zien en ik had wel liever gezien dat ze de slachtoffers wat meer krediet hadden gegeven. Ik denk dat het een gevalletje wordt zoals der fuhrer omdat ze hitler ook lieten zien als mens, wat het natuurlijk ook was.

Ik vond het een goede serie die alle kanten goed belichten en waarbij geen stelling is genomen om een bepaalde visie te laten zien. Ik denk dat dit soort gevallen alleen maar slachtoffers hebben en dat de daders eigenlijk ook slachtoffers zijn maar wel berecht moeten worden als daders en nooit meer vrij mogen komen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:39

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Heel vreemd: ik start Netflix op, is de hele site in het Spaans. Ook op de Apple-laptop van mijn vrouw trouwens, terwijl ik Windows gebruik.

Zijn er meer tweakers waar dat ineens is gebeurd ?

(Mb Google translate is het inmiddels weer Nederlands)

[ Voor 40% gewijzigd door garathane op 07-10-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

garathane schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:36:
Heel vreemd: ik start Netflix op, is de hele site in het Spaans. Ook op de Apple-laptop van mijn vrouw trouwens, terwijl ik Windows gebruik.

Zijn er meer tweakers waar dat ineens is gebeurd ?

(Mb Google translate is het inmiddels weer Nederlands)
Nee, als je geen vpn ofzo gebruikt zou ik toch even checken of er geen vreemde logins (je krijgt mails van nieuwe apparaten) zijn en je wachtwoord veranderen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ME0Hslojkea-bV897SMj42pNzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKyLLwaK67B8z7kwjPcg8Tbx.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hopelijk wordt dit inderdaad 'the final connection' en is het aan het eind van seizoen 4 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
Superkiwi schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:45:
Hopelijk wordt dit inderdaad 'the final connection' en is het aan het eind van seizoen 4 klaar.
Zo slecht?
Dan kan ik er beter niet aan beginnen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Arjantje72 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:59:
[...]

Zo slecht?
De reden dat ik ben blijven kijken is omdat het spannend is, al ebt dat na verloop wel wat weg.
Het acteerwerk is veelal niveau Bold & The Beautiful, de conversaties zijn niet al te best, de oplossing van het mysterie waar in s3 naar gehint worden getuigt van elk gebrek aan creativiteit en de hoofdpersonages zijn ietwat vervelend en niet altijd even geloofwaardig.
Maar als je daar doorheen kunt kijken is het best een vermakelijke serie ;)

Bovenstaande is een persoonlijke mening, wellicht dat anderen er compleet anders over denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:16
Superkiwi schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

De reden dat ik ben blijven kijken is omdat het spannend is, al ebt dat na verloop wel wat weg.
Het acteerwerk is veelal niveau Bold & The Beautiful, de conversaties zijn niet al te best, de oplossing van het mysterie waar in s3 naar gehint worden getuigt van elk gebrek aan creativiteit en de hoofdpersonages zijn ietwat vervelend en niet altijd even geloofwaardig.

Bovenstaande is een persoonlijke mening, wellicht dat anderen er compleet anders over denken.
Het is een beetje ramptoerisme, slecht maar je blijft toch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
Superkiwi schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

EffeRondhangen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Het is een beetje ramptoerisme, slecht maar je blijft toch kijken.
Bedankt, dan ga ik er niet aan beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Sir_Lion schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:51:
Onlangs begonnen met Alchemy of Souls, een nieuwe netflix serie gebaseerd in Korea.
Best wel vet gemaakt en interessante story-line.

Kleine trailer:
[YouTube: Alchemy of Souls | Official Trailer | Netflix]
Inderdaad een mooie productie.

Dankzij Netflix fan geworden van K-drama, moet ik bekennen.
Er zitten echte pareltjes tussen.

Wat aanraders:

- The King's Affection
- Mr. Sunshine
- Live Up To Your Name
- That Winter, The Wind Blows
- Extraordinairy Attorney Woo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:04
baldyman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:10:
[...]

Inderdaad een mooie productie.

Dankzij Netflix fan geworden van K-drama, moet ik bekennen.
Er zitten echte pareltjes tussen.

Wat aanraders:

- The King's Affection
- Mr. Sunshine
- Live Up To Your Name
- That Winter, The Wind Blows
- Extraordinairy Attorney Woo
Heb ik ondertussen ook allemaal gezien.

Als jij nog een aanrader wilt:
- Tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
@Sir_Lion

Kijk, ben dus niet de enige fan. :*)
Thx. Zet ik in de kijklijst.

Do You Like Brahms? kan trouwens ook bij de aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:04
baldyman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:23:
@Sir_Lion

Kijk, ben dus niet de enige fan. :*)
Thx. Zet ik in de kijklijst.

Do You Like Brahms? kan trouwens ook bij de aanraders.
Die zet ik op mijn kijklijst.

Overigens is er ook een koreaanse versie van de Good Doctor. Vind ik persoonlijk beter dan de Amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Ben hier ontzettend benieuwd naar .... als ik iemand hoor roepen "Ik plug even in op het mainframe" gaan mijn haren al rechtovereind staan haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Meer nieuws over de (voor nu) goedkopere accounts met advertenties:
"Netflix’s ad tier will cost $6.99 a month and launch in November"
https://www.theverge.com/...25/netflix-basic-with-ads

Er staat niets bij over Nederland en de video's worden gecapped op 720p.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-09 20:58
Nog meer mensen last dat Netflix op dit moment problemen heeft met Dolby Vision ? Klantendienst gesproken en schijnt al bekend te zijn maar nog geen oplossing beschikbaar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Stukfruit schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 04:34:
Meer nieuws over de (voor nu) goedkopere accounts met advertenties:

[...]

https://www.theverge.com/...25/netflix-basic-with-ads

Er staat niets bij over Nederland en de video's worden gecapped op 720p.
Ik zat vorige week toevallig bij de plans te kijken en toen viel me op dat het basic abonnement wat we hier hebben blijkbaar niet eens 720p is, maar 480p :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mhpFzIhrZlvYQzdDj7qQbugH7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f3P1iIk9dhyWHqCaIZbRl0ly.png?f=fotoalbum_large

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:04

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Hahn schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Ik zat vorige week toevallig bij de plans te kijken en toen viel me op dat het basic abonnement wat we hier hebben blijkbaar niet eens 720p is, maar 480p :')

[Afbeelding]
480p 7(8)7 wat is dit voor armoe....

Waar is "hier" trouwens?

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

480p 7(8)7 wat is dit voor armoe....

Waar is "hier" trouwens?
Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Watcher: nieuwe serie, true crime, gebaseerd op waargebeurd verhaal.

Hoeveel daarvan echt gebeurd is? Nou, mensen kochten een huis :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 14:54

Vrijdag

De Zwarte

Hahn schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er super strak uit op je Nokia 3310 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Arjantje72 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:59:
[...]

Zo slecht?
Heb het tot seizoen 2 kunnen volhouden.
Begin is het nog wel oke maar daarna gaat het bergafwaarts/ over de top / voorspelbaar. Het mysterieuze deel is wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

The watcher net afgezien en vond het wel een goede serie, er zitten wat plotholes in waardoor ik wel met veel vragen blijf zitten en wat jammer was is dat sommige dingen er wel heel dik bovenop liggen. Maar kijkt lekker weg en je bent er zo doorheen 7 keer 40 minuten

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Moet er nog aan beginnen maar Netflix is extreem goed in het creëren van rumoer. Elke week is er wel een engere, betere, hogere kijkcijfers etc serie die er verschijnt. Je wordt er mee doodgegooid op social media.
Neemt niet weg dat ik deze docu zal kijken, maar de urgentie hoef je echt niet te voelen omdat die zogenaamd eraf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Heb The Watcher ook gekeken, na de laatste aflevering wilde ik mijn geïnvesteerde tijd terug.

[ Voor 8% gewijzigd door On_E op 17-10-2022 14:30 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Watcher is productiewerk. Het enige waargebeurde misdrijf is dat ze het maken :p

Neemt trouwens niet weg dat het inderdaad wel lekker wegkijkt :+ Het is als productie bij elkaar alleen dezelfde eenheidsworst in een rijtje series waar bv. Echoes ook in staat.

Goed gemaakt, duidelijk gedaan door mensen met kennis, maar net te weinig budget om er iets van te maken waar je tien jaar later nog steeds aan terugdenkt.

Misschien moeten we maar eens een brief naar Netflix schrijven om te laten weten dat we hen in de gaten houden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Netflix heeft haar Q3 resultaten bekend gemaakt en daarin ook aangekondigd vanaf volgend jaar geld te gaan vragen voor het delen van accounts.
De extra toeslag heeft Netflix de afgelopen maanden al ingevoerd als test in vijf Latijns-Amerikaanse landen. Vanaf begin 2023 wordt het wereldwijd ingevoerd. Abonnees moeten enkele euro’s per maand extra betalen als anderen hun login gebruiken om buiten hun huishouden te streamen. Hoeveel dat precies is, is nog niet bekend, maar tijdens de proef in de Latijns-Amerikaanse landen kostte dat 3 dollar extra per maand.

Gebruikers kunnen één locatie als hun thuisadres aanwijzen. Als gebruikers kort op reis zijn kunnen ze Netflix onbeperkt gebruiken op apparaten als smartphones, tablets en laptops. Wanneer je langer dan twee weken de Netflix-app buiten je thuislocatie gebruikt, moet je wél de toeslag betalen. Netflix zegt onder andere IP-adressen, apparaat-ID’s en accountactiviteit van apparaten te gebruiken om te bepalen of logins worden gedeeld met mensen buiten het huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
In testland Peru rekende ze dus $3 per extra huishouden terwijl een Premium abbo daar $11 kost. En dat is een relatief arm land. Als ze die lijn doortrekken naar rijkere landen zou je een prijs van minstens €5 per extra huishouden kunnen verwachten. Dat zou in praktijk ruim een verdubbeling van de prijs zijn als je een account met 3 anderen deelt. Maar eens zien wat de details van dit hele plan zijn. Weet niet zo 1,2,3 of Netflix me €10 per maand waard is.

[ Voor 13% gewijzigd door Frank op 20-10-2022 07:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

MaZo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:04:
Netflix heeft haar Q3 resultaten bekend gemaakt en daarin ook aangekondigd vanaf volgend jaar geld te gaan vragen voor het delen van accounts.

[...]
Ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat maar bij de eerste mail van extra betalen is het opzeggen ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:27

[...]
Wanneer je meer dan 2 weken van huis bent (zakelijk/vakantie) dan ben je dus de sjaak. Gelukkig heeft een beetje tweaker een vpn verbinding naar huis. Maar dat gaat ook alleen op bij snelle verbindingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

glatuin schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:55:
[...]
Wanneer je meer dan 2 weken van huis bent (zakelijk/vakantie) dan ben je dus de sjaak. Gelukkig heeft een beetje tweaker een vpn verbinding naar huis. Maar dat gaat ook alleen op bij snelle verbindingen.
Elke twee weken je thuisadres wijzigen lijkt dat te omzeilen, dan geen probleem (knop 'ik woon nu tijdelijk hier'). Zolang het hele gezin samen op vakantie gaat dan... Als alleen een kind of ouder op vakantie gaat en de rest thuis blijft heeft die pech. Als een ouder een paar dagen op werkreis moet heeft die pech. Kind in de trein met Netflix op de foon heeft ook pech.

-

Maar goed, het is tijdenlang expliciet een 'feature' geweest dat je kon delen met mensen die je je wachtwoord en kijkgeschiedenis toevertrouwt. Bij gelijke prijzen ben ik waarschijnlijk weg als dit feature wordt verwijderd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
Frank schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:34:
In testland Peru rekende ze dus $3 per extra huishouden terwijl een Premium abbo daar $11 kost. En dat is een relatief arm land. Als ze die lijn doortrekken naar rijkere landen zou je een prijs van minstens €5 per extra huishouden kunnen verwachten. Dat zou in praktijk ruim een verdubbeling van de prijs zijn als je een account met 3 anderen deelt. Maar eens zien wat de details van dit hele plan zijn. Weet niet zo 1,2,3 of Netflix me €10 per maand waard is.
Als je nu het duurste abo hebt voor 16,- per maand en die met 3 personen deelt zit je op 5,33 per maand per persoon.
Als je uit gaat van 5,- extra per persoon waar het abonnement mee gedeeld wordt, dus 10,- bovenop de prijs, kom je op 8,66 per persoon.

Met hoe meer je het deelt, hoe goedkoper uiteraard. En daar wordt dan wat aan gedaan. Als je het met 4 personen deelt zit je nu op 4,- per persoon en dat gaat dan naar 7,75 pp.

Alsnog aanzienlijk duurder dan wat het was maar ook weer niet de prijs van een los abonnement.

Zou het voor Netflix niet interessanter zijn om het aantal tegelijk mogelijke streams terug te brengen in de abbonementsvorm in plaats van de kwaliteit?
Met 1 gelijktijdige stream maar wel maximale kwaliteit voor ~8,- zou je waarschijnlijk ook een hoop abonnees binnenboord houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:56:
Zou het voor Netflix niet interessanter zijn om het aantal tegelijk mogelijke streams terug te brengen in de abbonementsvorm in plaats van de kwaliteit?
Met 1 gelijktijdige stream maar wel maximale kwaliteit voor ~8,- zou je waarschijnlijk ook een hoop abonnees binnenboord houden.
Dat zou voor de klant wel logisch zijn, maar ze doen het niet voor niks op deze manier. Het is een slimme upsell techniek icm beeldkwaliteit. Ga je dat nu stroomlijnen dan neem je als Netflix zijnde een behoorlijk risico. Want het is geen gegeven dat 'delers' dan zelf een abonnement gaan nemen. €8 voor hoogste kwaliteit is natuurlijk een fabeltje ;) Dat zal dan minimaal €12 worden. Disney+ gaat al naar €11 later dit jaar voor ad-free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 19:38
glatuin schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Dat mag dus helemaal niet met de EU regels. Daar staat gewoon letterlijk:
Your content provider is not allowed to charge you extra for providing access to content you already have a paid subscription for while you're in another EU country. You should also have access under the same conditions as in your home country – i.e. access to the same content, on the same range and number of devices, for the same number of users and with the same functionalities.
Over de maximale duur hebben ze het niet, maar in het voorbeeld gaat het over iemand die 3 maanden in het buitenland zit, en omdat dat "tijdelijk" is mogen ze haar niet de toegang ontzeggen.

Bron: https://europa.eu/youreur...ntent-abroad/index_en.htm

Ik ben dus benieuwd wat Netflix in de EU gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb fanmail van Netflix gehad. De volgende stap is het afdwingen van 1 huisadres. Alles voor de winst en de aandeelhouders!
Nieuw: Profieloverdracht

Beste Motrax,

Graag maken we bekend dat we de nieuwe functie Profieloverdracht hebben toegevoegd om het leven makkelijker te maken. Met Profieloverdracht kan iedere gebruiker van je account gemakkelijk een bestaand profiel overdragen naar een nieuw account, inclusief aanbevelingen, kijkgeschiedenis, Mijn lijst, instellingen en opgeslagen games, overdragen naar een nieuw account.
Als je deze functie niet wilt toestaan in je account, kun je profieloverdrachten hieronder uitschakelen. Als je niets doet, wordt deze functie automatisch 10 dagen na 20 oktober 2022 ingeschakeld. Raadpleeg de veelgestelde vragen hieronder als je meer wilt weten over Profieloverdracht.

VEELGESTELDE VRAGEN

Wat is Profieloverdracht?
Met de functie Profieloverdracht kunnen mensen die deel uitmaken van je account, een profiel (inclusief aanbevelingen, kijkgeschiedenis, Mijn lijst, instellingen en opgeslagen games) overdragen naar hun eigen abonnement waarvoor ze betalen. Klik hier voor meer informatie.
We brengen je betalingsgegevens nooit over naar het nieuwe account en schrijven geen kosten af voor het inschakelen van deze functie. Kids-profielen en profielen met pincodebescherming kunnen niet worden overgedragen. Alle opgeslagen games en gamevoortgang in verband met een profiel wordt verplaatst naar het nieuwe account.

Voor wie is dit bestemd?
Gezinnen breiden uit. Mensen verhuizen. Relaties veranderen. Dingen gebeuren, en Profieloverdracht kan helpen om het leven iets makkelijker te maken.
Tenzij je deze functie uitschakelt, kan iedereen met toegang tot je account een in aanmerking komend profiel overdragen naar een nieuw account. Als je profieloverdrachten toestaat, worden andere apparaten in je account niet uitgelogd en wordt niemand geblokkeerd voor gebruik van Netflix.

Kan ik deze instelling later wijzigen?
Je hebt de touwtjes in handen. Je kunt profieloverdrachten altijd uitschakelen op je pagina met accountinstellingen.
Als je hulp nodig hebt, kun je meer informatie vinden in het Helpcentrum of contact met ons opnemen.

Het Netflix-team

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:50
fifarunnerr schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

Dat mag dus helemaal niet met de EU regels. Daar staat gewoon letterlijk:

[...]

Over de maximale duur hebben ze het niet, maar in het voorbeeld gaat het over iemand die 3 maanden in het buitenland zit, en omdat dat "tijdelijk" is mogen ze haar niet de toegang ontzeggen.

Bron: https://europa.eu/youreur...ntent-abroad/index_en.htm

Ik ben dus benieuwd wat Netflix in de EU gaat doen.
Hoezo? Ze voldoen dan toch gewoon aan de regelgeving. Je gaat niet extra betalen omdat je in een ander EU land bent. Je gaat extra betalen omdat je lange tijd vanaf een andere locatie dan thuis Netflix bekijkt op een vast apparaat. Het maakt niet uit of dit bij je buren is, in een vakantiehuis in Drenthe of in je hotelkamer in Zuid Frankrijk.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertsjuhn
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:00

Gebruikers kunnen één locatie als hun thuisadres aanwijzen. [...] Netflix zegt onder andere IP-adressen, apparaat-ID’s en accountactiviteit van apparaten te gebruiken om te bepalen of logins worden gedeeld met mensen buiten het huishouden.
Ben benieuwd hoe men dit gaat doen, dit zou zomaar in strijd kunnen zijn met je privacy. Men kan jou als persoon koppelen aan een huisadres, ip adres, én (mobiele) devices.

☀️5400wp op Z | 🔋Marstek Venus E | 🚗 Peugeot e-208 | ❄️ Daikin 2MXM50A | 🔌 HW P1 | 🎛️ Home Assistant | 🛜 UniFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Frank schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:34:
Ik denk dat ik dan stop met delen, dan neem ik liever af en toe het goedkoopste abo en dan af en toe wat anders (Netflix, Amazon, Disney). Dat het dan geen 4k is boeit me niet zo.
Bertsjuhn schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:56:
[...]

Ben benieuwd hoe men dit gaat doen, dit zou zomaar in strijd kunnen zijn met je privacy. Men kan jou als persoon koppelen aan een huisadres, ip adres, én (mobiele) devices.
Je mag die gegevens gewoon verzamelen als je kunt toelichten waarom je het nodig hebt voor de dienst. En dat kunnen ze prima toelichten lijkt mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 20-10-2022 16:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 14:48
_Bailey_ schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:49:

En een onwijs goeie hoofdrol van Evan Peters die Dahmer speelt.
Hij zet een levensechte psychokiller neer.
De serie laat verschillende aspecten rondom dit verhaal zien, de families van de slachtoffers, de band met zijn eigen ouders., het falen van overheidsdiensten (zoals Politie) en hoe Dahmer is opgegroeid in een gebroken gezin waar hij eigenlijk altijd intens eenzaam was en nooit echt vrienden heeft gehad.

Verder is de serie vooral gemaakt met respect voor de nabestaanden, vele van hen zijn (natuurlijk) nog onder ons.

hier een interview met de echte Jeffrey Damer destijds bij Inside Edition;

YouTube: Inside the Mind of Jeffrey Dahmer: Serial Killer’s Chilling Jailhous...
Is het de moeite waard om de serie te kijken als je het verhaal al kent? Ik ben zelf wat sceptisch aangezien ik het meer iets vind voor een docu van 1,5 uur, ipv een hele serie met 10 afleveringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
benchMarc schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:57:
[...]
Is het de moeite waard om de serie te kijken als je het verhaal al kent? Ik ben zelf wat sceptisch aangezien ik het meer iets vind voor een docu van 1,5 uur, ipv een hele serie met 10 afleveringen.
Ik was niet bekend met het verhaal, is ergens wel een trage soms langdradige serie maar vind het wel een heel goede serie die hem goed in beeld bracht.
Ook de ophef in de media dat de serie te gewelddadig/choquerend is vond ik nogal meevallen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• algalid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Chelseamarre123 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:54:
[...]
Ik was niet bekend met het verhaal, is ergens wel een trage soms langdradige serie maar vind het wel een heel goede serie die hem goed in beeld bracht.
Ook de ophef in de media dat de serie te gewelddadig/choquerend is vond ik nogal meevallen.
Vanavond afgerond en ik ben het helemaal met je eens.
Ik had vanwege de ophef iets meer 'visueel spektakel' (nou ja, je begrijpt wat ik bedoel denk ik) verwacht maar de serie laat alles aan de eigen verbeelding over.
De traagheid kon ik op zich wel mee leven, het past er ook wel een beetje bij. Juist door die traagheid verloor ik mijn aandacht wel vaak in de tweede helft van de serie, waar de nadruk vooral ligt op
spoiler:
de nasleep, rechtzaken en de gevangenis

Dat had van mij allemaal wat korter mogen duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Superkiwi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:36:
[...]

Vanavond afgerond en ik ben het helemaal met je eens.
Ik had vanwege de ophef iets meer 'visueel spektakel' (nou ja, je begrijpt wat ik bedoel denk ik) verwacht maar de serie laat alles aan de eigen verbeelding over.
De traagheid kon ik op zich wel mee leven, het past er ook wel een beetje bij. Juist door die traagheid verloor ik mijn aandacht wel vaak in de tweede helft van de serie, waar de nadruk vooral ligt op
spoiler:
de nasleep, rechtzaken en de gevangenis

Dat had van mij allemaal wat korter mogen duren.
Eens had allemaal wel in 2 afleveringen korter gekund denk ik maar die traagheid past wel in de serie zoals je zegt.
Maar briljante acteer prestatie van het hoofdpersonage, zet hem echt heel goed neer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:28
benchMarc schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:57:
[...]
Dat ligt er denk ik aan hoe goed je het verhaal kent. Ik kende het verhaal maar niet de details. Ik vind het een goede interessante serie. Precies zoals hier boven besproken. Iets te lang, had een paar afleveringen korter gekund. De ophef snap ik enigzins, niet vanwege de schokkende beelden die vallen heel erg mee (of tegen net hoe je er tegen aan kijkt, zie verder ) maar vanwege de sympathie die je misschien toch voor Jeff krijgt bij het zien van deze serie. Dat heeft te maken hoe deze serie is opgezet. Het gaat vooral over Jeff. De slachtoffers, op 1 na, krijgen te weinig verhaal om daar een band mee te krijgen. Behalve dus bij 1 slachtoffer, bij die denk je dan fuck Jeff klootzak waarom pak je hem. Bij de andere had ik dat gevoel niet of veel minder. Dat zorgt er waarschijnlijk voor samen met het niet heel duidelijk in beeld brengen wat voor een zieke dingen Jeff deed met zijn slachtoffers, wat voor een monster hij was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
https://www.netflix.com/nl/title/81186296

The Playlist op Netflix is een aanrader voor iedereen die het interessant vindt om te zien hoe dit soort bedrijven zijn ontstaan. Ik vind dat soort boeken/films/series altijd facinerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-09 20:58
jsimane schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:26:
Nog meer mensen last dat Netflix op dit moment problemen heeft met Dolby Vision ? Klantendienst gesproken en schijnt al bekend te zijn maar nog geen oplossing beschikbaar
Oplossing gevonden op Reddit

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Netflix support wist hier niets van 🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Motrax schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:30:
Ik heb fanmail van Netflix gehad. De volgende stap is het afdwingen van 1 huisadres. Alles voor de winst en de aandeelhouders!

[...]
Same, gok elke klant?

Ik snap alleen niet waarom je een keuze tot uitschakelen krijgt? Wat heb je daar aan? Waarom zou ik het uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Beekforel schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Same, gok elke klant?

Ik snap alleen niet waarom je een keuze tot uitschakelen krijgt? Wat heb je daar aan? Waarom zou ik het uitschakelen?
Dat vroeg ik me ook af. Het voelt een beetje als een valstrik :X Dat als je het niet uitschakelt, je daarmee impliciet aangeeft accounts te hebben die ooit misschien geëxporteerd moeten worden, en dat ze op basis daarvan kunnen concluderen dat je je Netflix-account deelt met mensen buiten je eigen gezin/huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hahn schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Dat vroeg ik me ook af. Het voelt een beetje als een valstrik :X Dat als je het niet uitschakelt, je daarmee impliciet aangeeft accounts te hebben die ooit misschien geëxporteerd moeten worden, en dat ze op basis daarvan kunnen concluderen dat je je Netflix-account deelt met mensen buiten je eigen gezin/huis.
Dat dacht ik dus ook... Nou zullen de medegebruikers er niet echt wakker van liggen dat hun historie etc verloren gaat dus ik heb maar op uitschakelen geklikt. :9 Je kunt het daarna wel gewoon weer inschakelen zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Beekforel schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

Dat dacht ik dus ook... Nou zullen de medegebruikers er niet echt wakker van liggen dat hun historie etc verloren gaat dus ik heb maar op uitschakelen geklikt. :9 Je kunt het daarna wel gewoon weer inschakelen zie ik.
Ja, ik snap ook niet waarom je het überhaupt uit zou kunnen/willen zetten, en dat je het op elk moment weer in kan schakelen maakt het extra loos/verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

[...]

Wij delen netflix niet alleen ik en mijn kinderen maar waarom zal je de functie willen uitzetten als dat niet hoeft. Zie alleen maar nadelen daaraan want misschien gaan de kinderen ooit op zichzelf. Alleen als je de enige gebruiker bent zal ik die functie uitzetten. Mijn vrouw kijkt bijna nooit maar stel dat we scheiden dan moet een van de twee toch een nieuw netflix account hebben.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Honesty schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:58:
[...]

Wij delen netflix niet alleen ik en mijn kinderen maar waarom zal je de functie willen uitzetten als dat niet hoeft. Zie alleen maar nadelen daaraan want misschien gaan de kinderen ooit op zichzelf. Alleen als je de enige gebruiker bent zal ik die functie uitzetten. Mijn vrouw kijkt bijna nooit maar stel dat we scheiden dan moet een van de twee toch een nieuw netflix account hebben.
De functie zelf kan handig zijn, zeker. Maar zelfs al ben je de enige gebruiker, waarom zou je die functie uitschakelen? Je hebt er niks aan als je de enige gebruiker bent, maar dan raak je die functie gewoon niet aan. Het überhaupt uit kunnen zetten slaat nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 23-10-2022 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door G_Dragon op 23-10-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Nou ja en dan nog.
Het is al jaren bekend dat het niet mag.
Dat het tot nu toe niet afgedwongen wordt, doet verder niets af aan dat feit.

Dat ze met afstand de duurste zijn van alle streamingdiensten (in elk geval hier in nederland), tja. Wellicht prijzen ze zichzelf uit de markt hiermee of verliezen ze een stukje van hun marktaandeel.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zag gisteren een Zweedse miniserie (Folk med Ångest) in mijn lijst staan over een bankoverval die uitmondt in een gijzeling tijdens een open huis en besloot deze eens op te zetten. Een kleine 2,5 uur later waren alle 6 aflevering (van ca 22-25min/stuk) er doorheen. Waar ik deze precies onder moet scharen weet ik niet dus ik hou het bij komedie-drama. Enkele leuke twists maar hij had niet veel langer moeten duren. Leuke serie maar geen topper.

Daarna begonnen aan The Imperfects, dat is wel heel andere koek. Erg vermakelijk tot nu toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Hier (niet NL) is inmiddels het gedonder over account sharing begonnen. Ik deel mijn account met niemand, maar vermoedelijk door het vele reizen heb ik inmiddels thuis een mededeling dat ik mijn eigen account moet creëren en daaronder een verwijzing naar netflix.com/sharing.

Dus maar een chat geopend met support.
Die begon met standaard verhaaltje dat je niet mag sharen.
Vervolgens de vraag met wie share je? [Ik: Niemand..
Gaf vervolgens ook aan dat ik alle devices uitgelogd heb.
Daarna of ik van locatie ben veranderd of van ISP ben veranderd? ik: Nee geen van beide
Daarna vroeg ie eindelijk welke error er in beeld stond? Ik: Create a new account etc..
Daarna werd de chat gesloten...

M.a.w. de spreekwoordelijke middelvinger van netflix. Geen idee wat ik op dit moment kan doen, anders dan mijn account stop zetten.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Shuriken schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:46:
Hier (niet NL) is inmiddels het gedonder over account sharing begonnen. Ik deel mijn account met niemand, maar vermoedelijk door het vele reizen heb ik inmiddels thuis een mededeling dat ik mijn eigen account moet creëren en daaronder een verwijzing naar netflix.com/sharing.

Daarna of ik van locatie ben veranderd of van ISP ben veranderd? ik: Nee geen van beide
Daarna vroeg ie eindelijk welke error er in beeld stond? Ik: Create a new account etc..

M.a.w. de spreekwoordelijke middelvinger van netflix. Geen idee wat ik op dit moment kan doen, anders dan mijn account stop zetten.
Je kan de mededeling ook gewoon negeren zolang dit geen consequenties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

ikbenerniet schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:43:
[...]

Je kan de mededeling ook gewoon negeren zolang dit geen consequenties heeft?
Nadat ik Netflix opstart, vervolgens kom ik bij onze profielen. Daarna selecteer ik de mijne.

En Helaas pindakaas, dan heb ik alleen maar de optie of Creëer nieuw account of Uitloggen. Je kan dit niet negeren of terug o.i.d.

Zal binnenkort wel naar EU/NL komen ben ik bang.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Pff.. wat is Netflix weer lekker bezig zeg, ik hoop dat het opgelost word voor je!
Want als Netflix zo doorgaat gaan ze veel klanten verliezen |:(

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 25-10-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
G_Dragon schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

Pff.. wat is Netflix weer lekker bezig zeg, ik hoop dat het opgelost word voor je!
Want als Netflix zo doorgaat gaan ze veel klanten verliezen |:(
Zou zuur zijn maar moet zeggen dat voor mij Netflix meer dan voldoende is, ook al heb ik Disney, Videoland en Prime ook nog. Ik kijk 95% de tijd Netflix en vind hun aanbod wat betreft kwaliteit en kwantiteit meer dan voldoende voor mezelf. Ben zelfs bereid om er een stuk meer voor te betalen en dan stop ik wel met die andere diensten. Ze zullen klanten verliezen maar men moet niet vergeten dat je tot op heden voor een belachelijke lage prijs icm account sharing Netflix kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:12
Klinkt als een puik plan. Het is het enige wat je terug kunt doen.

Als ze bij mij komen zeuren gaat Netflix er gewoon uit. Die paar shows die ik wil kijken kan ik ook wel downloaden als het echt moet, en zelfs als dat niet lukt dan kom ik er ook wel overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 14:54

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben wel benieuwd naar Pickman's Model en Dreams in the Witchhouse. Vooral de laatste, omdat ik wel wil zien hoe die "waanzinnige geometrische en wiskundige vormen" vertaald zijn naar een serie. En natuurlijk Brown Jenkins, rotbeest :P

Eerste twee afleveringen zijn inmiddels al beschikbaar, zelf nog niet gezien. Even van de week tijd voor vrij maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 25-10-2022 21:10 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Trailer ziet er goed uit. Verschijnt 17 november.

[YouTube: 1899 | Officiële trailer | Netflix]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mijn November is weer gevuld met Manifest en 1899 . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dus nu gaan zelfs originals eraf:

https://www.streamwijzer....ert-originals-lilyhammer/

Heb hem al lang uit, maar vind het wel echt een slecht teken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 20:28
[...]

Haha, of je hebt (zoals ik) nooit die mail gelezen voordat het officieel actief werd.
Ik heb zo'n achterstand in mijn mailbox dat ik veel mail nog niet gelezen heb.
Zie vandaag pas het mailtje van Netflix :D.

Zou leuk zijn als je door mijn mail-chaos nu de conclusie durven te trekken dat ik mijn account deel (wat ik niet doe trouwens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
De afgelopen weken een paar series uit mijn watchlist gekeken (hoge IMDB scores):
1. The Umbrella Academy. Gave maar ook vreemde, typische serie. Ik ben erg benieuwd hoe ze er een vierde seizoen aan gaan knopen.
2. Manhunt: Unabomber. Ook al weet je de uitkomst (of kun je even google-en) hield de serie me toch geboeid.
3. When they see us. Alleen nog maar de 1e aflevering gezien, maar dat is best schrikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zouden de schrijvers van Manifest ondertussen al weten waar ze met dit verhaal heen willen? S4 (eigenlijk seizoen 4a want het is hip tegenwoordig om het laatste seizoen in twee lange delen te splitsen) werd alleen maar absurder.
De fabrikant van oogdruppeltjes heeft in elk geval wel goede zaken gedaan tijdens de opnames. Er is bijna geen shot van Ben of Zeke waarin niét wordt ingezoomd op hun 'kijk mij eens huilen' oogjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 09-11-2022 10:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor de liefhebbers, Warrior Nun S2 is ook begonnen.

Redelijk wat bloederige actie en de nodige porties teen-drama. :/
Maar ach, dan is er weer wat te kijken. :+

https://www.netflix.com/nl-en/title/80242724

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

The Watcher, wat een heerlijke miniserie. In één dag de hele serie er doorheen geramd :)
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal maar er zullen vast wat zaken aangedikt of bij verzonnen zijn om het extra spannend te maken.
spoiler:
Mooi om de hoofdrolspeler naarmate de serie vordert steeds krankzinniger te zien worden.

Waar de serie goed in slaagt is de kijker naderhand met een onbehaaglijk gevoel achter te laten in zijn/haar eigen huis.

Momenteel bezig aan Devil in Ohio, eveneens een spannende miniserie omgeven door mysterie.
Emily 'Bones' Deschanel speelt hier een prima rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Superkiwi schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:01:

Momenteel bezig aan Devil in Ohio, eveneens een spannende miniserie omgeven door mysterie.
Emily 'Bones' Deschanel speelt hier een prima rol.
Daar heb ik al wel een paar afleveringen van gekeken.
Maar vind het eigenlijk tegenvallen.

Ook mevrouw Deschanel heb ik wel beter bezig gezien...

Maar misschien dat het tegen het einde beter/interessanter/leuker wordt...
We shall see. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, inmiddels Warrior Nun S2 er doorheen gejast.

En ik moet zeggen, ik vind 'm beter dan S1.
Vooral de laatste aflevering(en) kwam er nogal wat spektakel aan te pas. En de VFX/CGI/animators/makeup artists hebben zich weer kunnen uitleven. 8) d:)b Lekker over the top. :)
https://www.lbbonline.com...lixs-warrior-nun-season-2

As the stakes get higher for season two, so too does the action. Viewers are treated to a host of adrenaline-fuelled scenes including the use of digital doubles of the main cast and even more impressive creature work with the Tarasks and Wraiths of season one. A visual feast, the series is packed to the brim with flying limbs, epic fights, magic, explosions, and grand set extensions.

The audience can look forward to two incredible action scenes in particular, which were filmed using Bolt motion control rigs. Both highly complex, the shots involved digital doubles, CG gore, body part replacements, and a myriad of layers in compositing.

Kreeg ook het idee dat dit seizoen wat meer geld gekost heeft.

Leuke mix van fantasy en SF. Redelijk afsluitend einde (en dat is tegenwoordig ook zeldzaam), alhoewel er natuurlijk ruimte open gelaten wordt voor een mogelijk vervolg.

Mooie Plaatjes   

• meesje
1899 begint goed: op dit moment een 9,1 op IMDB.

• Stukfruit
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:11:
1899 begint goed: op dit moment een 9,1 op IMDB.
In het topic over buitenlandse series had ik er ook al iets over geschreven.

Tot nu toe is het nog wel interessant, maar de afleveringen zijn erg lang :9

Dat zit wel Schnorr.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

is het iemand al opgevallen dat Manifest wordt geadverteerd als een 4K HDR opname, echter de playback is in werkelijkheid FullHD :| Althans op mijn TV: Sony Bravia Android.

edit: dezelfde serie wordt in de web-app (Chrome browser) wel aangeduid als HD.

[ Voor 19% gewijzigd door JJ Le Funk op 17-11-2022 19:23 ]

d:)b

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02
JJ Le Funk schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:01:
edit: dezelfde serie wordt in de web-app (Chrome browser) wel aangeduid als HD.
Elke app of tv laat de maximale kwaliteit zien. Op mijn 4k tv staat er dan bijv. 4k en op mijn andere 4k tv weer 4k dolby vision.
(Ook afhankelijk van het abonnement natuurlijk maar neem aan dat je premium hebt met 4k streams) bij bepaalde films en series.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 17-11-2022 20:24 ]

Pagina: 1 ... 200 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.