Voor seizoen 4, deel1 is het nog wachten tot 10 februari 2023 (deel 2 komt op 10 maart)Superkiwi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 03:34:
Afgelopen week seizoen 1 van een alweer een iets oudere serie is (2018) gezien: You.
De serie staat bol van de spanning en onverwachte gebeurtenissen, waardoor ik er vrij snel doorheen was. Met 10 afleveringen van een kleine 45 minuten is het ook wel erg makkelijk om enkele afleveringen achter elkaar te kijken.
Wat de serie sterkt maakt is de hoofdrolspeler. Hij (Joe, manager van een boekenwinkel) is zo geobsedeerd door zijn nieuwe vlam (Beck, onzekere schrijfster die aan alle kanten geleefd wordt) dat hij werkelijk alles voor haar over heeft en dan bedoel ik ook echt álles. Alles wat hij doet, doet hij voor háár. Althans, hij denkt dat het het beste voor haar is; hij analyseert haar vrienden, haar wipvriendjes, haar contacten, eigenlijk haar hele bestaan en komt als snel tot de conclusie dat er zich een aantal 'giftige ingrediënten' in haar leven bevinden.
Hierdoor komt hij regelmatig over als creepy psycho maar omdat hij het beste met haar voorheeft tegelijkertijd als een ontzettend goedaardig persoon. Dat laatste wordt nog eens onderstreept door hoe hij met onder andere Paco omgaat, zijn buurjongetje die in een alles behalve kindvriendelijk huishouden woont.
Het hele eerste seizoen boeit van begin tot eind, al had ik aan het begin wel even mijn twijfels of ik door wilde kijken door de vele whatsapp chats op het scherm maar die nemen gelukkig wat af en blijken verder prima ondersteunend aan de gebeurtenissen te zijn.
Twee zaken die wel uiterst merkwaardig waren:
spoiler:-Tijdens het weekendje weg van Beck, Peach en de onbekende derde man: waar was die man toen de stribbelingen aan de gang waren? Het is onmogelijk dat hij niets gehoord heeft.
-Laatste aflevering: er zit een gat van 4 maanden tussen de opsluiting van Beck en haar boek wat uitgebracht wordt. Ik wil graag weten wat er precies gebeurd is.
Misschien dat op die laatste vraag in seizoen 2 of 3 nog een antwoord komt, dat zal ik de komende weken gaan zien.
Tl;dr aanrader voor wie van een spannende psycho-serie houdt
Maar inderdaad een spannende serie, we kijken elke keer weer uit naar een nieuw seizoen