Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:09

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren Manifest seizoen 3 afgerond.
Waar ik de eerste 2 seizoenen nog heel benieuwd was hoe ze dit mysterie ooit zouden gaan verklaren was in seizoen 3 mijn eerste gedachte toen ik ze hoorde over
spoiler:
het goddelijk en ark van Noach
"het zal toch niet?" Dan heb je als schrijvers alle creatieve vrijheid en dan kom je met zoiets simpels en inspiratieloos als dit aanzetten. Gemiste kans :/
En wat blijkt, er komt nóg een seizoen. Ik had gehoopt dat s3 het laatste was want ik weet niet of ik dit nog een heel seizoen ga trekken.

De serie moest het vooral hebben van het mysterieuze, want om eerlijk te zijn is de rest niet je van het;
het acteerwerk is vaak van niveautje Bold & the Beautiful, Michaela en vooral Ben praten 99% van de tijd met een hijgerige, zenuwachtige stem, Grace is zo wispelturig als de pest (" Ik sta achter je", "Ik kan dit niet meer", "Ik sta achter je", "ik kan dit niet meer") en waar Ben het regelmatig bij het verkeerde eind heeft blijven mensen toch verrassend snel in zijn 'overtuigende' praatjes trappen, inclusief hijzelf.
spoiler:
"lifeboat dit", "lifeboat dat", "ik moet koste wat kost onze lifeboat redden", "er zijn mensen die onze lifeboat lekprikken", "lifeboat bla bla" en dan in aflevering 11 zegt ie: "we don't even know if this is how the lifeboat works" :F

Twee andere dingen die me opvielen in seizoen 3:
spoiler:
Alle 'callings' waarbij ze mensen hebben moeten helpen bevinden zich in of in de buurt van New York. Pas in afl 11 kom je erachter dat er over de hele wereld 828'ers leven (als gemeld wordt dat ze ook in Europa, Singapore ed gearresteerd worden), alleen hoor je daar nooit iets van en daar krijgt niemand daar ooit een 'calling' over.

In aflevering 10 (de confrontatie in de 'X-ers' garage): die dikke mevrouw past nooit door die smalle opening in het hek waar Ben zich doorheen heeft gewurmd dus die kan niet opeens met haar stun gun in de garage staan om Ben te helpen :+

Goed, ik laat dit nu even zakken en waarschijnlijk begin ik toch wel aan seizoen 4 als die op Netflix beschikbaar komt. Of we het hele seizoen uit gaan zitten zien we dan wel weer.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 15:26

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Superkiwi schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:08:
Gisteren Manifest seizoen 3 afgerond.
Waar ik de eerste 2 seizoenen nog heel benieuwd was hoe ze dit mysterie ooit zouden gaan verklaren was in seizoen 3 mijn eerste gedachte toen ik ze hoorde over
spoiler:
het goddelijk en ark van Noach
"het zal toch niet?" Dan heb je als schrijvers alle creatieve vrijheid en dan kom je met zoiets simpels en inspiratieloos als dit aanzetten. Gemiste kans :/
En wat blijkt, er komt nóg een seizoen. Ik had gehoopt dat s3 het laatste was want ik weet niet of ik dit nog een heel seizoen ga trekken.

De serie moest het vooral hebben van het mysterieuze, want om eerlijk te zijn is de rest niet je van het;
het acteerwerk is vaak van niveautje Bold & the Beautiful, Michaela en vooral Ben praten 99% van de tijd met een hijgerige, zenuwachtige stem, Grace is zo wispelturig als de pest (" Ik sta achter je", "Ik kan dit niet meer", "Ik sta achter je", "ik kan dit niet meer") en waar Ben het regelmatig bij het verkeerde eind heeft blijven mensen toch verrassend snel in zijn 'overtuigende' praatjes trappen, inclusief hijzelf.
spoiler:
"lifeboat dit", "lifeboat dat", "ik moet koste wat kost onze lifeboat redden", "er zijn mensen die onze lifeboat lekprikken", "lifeboat bla bla" en dan in aflevering 11 zegt ie: "we don't even know if this is how the lifeboat works" :F

Twee andere dingen die me opvielen in seizoen 3:
spoiler:
Alle 'callings' waarbij ze mensen hebben moeten helpen bevinden zich in of in de buurt van New York. Pas in afl 11 kom je erachter dat er over de hele wereld 828'ers leven (als gemeld wordt dat ze ook in Europa, Singapore ed gearresteerd worden), alleen hoor je daar nooit iets van en daar krijgt niemand daar ooit een 'calling' over.

In aflevering 10 (de confrontatie in de 'X-ers' garage): die dikke mevrouw past nooit door die smalle opening in het hek waar Ben zich doorheen heeft gewurmd dus die kan niet opeens met haar stun gun in de garage staan om Ben te helpen :+

Goed, ik laat dit nu even zakken en waarschijnlijk begin ik toch wel aan seizoen 4 als die op Netflix beschikbaar komt. Of we het hele seizoen uit gaan zitten zien we dan wel weer.
Mijn vriendin en ik zijn het met je eens en zijn zelfs bang dat ze makers zichzelf teveel op hun hals hebben gehaald en nu niet meer weten hoe ze dit verhaal een goed eind moeten gaan geven. Ben heel benieuwd hoe ze het in seizoen 4 gaan doen, zal alleen eerst wel de hele serie weer opnieuw moeten kijken aangezien we Seizoen 3 alweer maanden geleden hebben gezien.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Onlangs begonnen met Alchemy of Souls, een nieuwe netflix serie gebaseerd in Korea.
Best wel vet gemaakt en interessante story-line.

Kleine trailer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Fijn om te merken dat Good Girls seizoen 4 helemaal niet als laatste bedoelt was, maar slechts dat seizoen 5 gecancelled is. Zit ik me door seizoen 4 te slepen (40% over Annie en haar zoon/zwerversvriend) en na de laatste aflevering snapte ik niets van het einde. Maar goed, daarom dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:02

Vrijdag

De Zwarte

Sandman gisteren afgekeken. Geweldige serie. Redelijk duister, snufje fantasy, toffe karakters en support karakters, mooie sets en een volwassen toon.

Moet eerlijk zeggen dat ik de graphic novels nog niet heb gelezen, dus ik weet niet tot in hoeverre de serie afwijkt/gelijkloopt daar mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Vrijdag op 16-08-2022 10:50 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:10
Vrijdag schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:50:
Sandman gisteren afgekeken. Geweldige serie. Redelijk duister, snufje fantasy, toffe karakters en support karakters, mooie sets en een volwassen toon.

Moet eerlijk zeggen dat ik de graphic novels nog niet heb gelezen, dus ik weet niet tot in hoeverre de serie afwijkt/gelijkloopt daar mee.
ik vond de serie tot aflevering 3 ofzo leuk. daarna ging het heel snel naar saai. die aflevering in dat restaurant was echt verschrikkelijk.
nee dit is niet mijn serie terwijl ik wel echt van de fantasy ben.
na aflevering 7 opgegeven want de afleveringen werden saaier en saaier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De laatste aflevering van Better Call Saul was een erg mooie afsluiting. Niet alleen van Better Call Saul, maar ook van Netflix wat mij betreft. Ik hield het puur aan voor de laatste seizoenen van Ozark en Better Call Saul. Deze weinig kijkende bezuiniger gaat verder met Prime Video. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
* Stukfruit is zijn lijstje ook actief aan het leegmaken

Een van de laatste series die ik hier van de lijst kon schrappen is 3%. Die Braziliaans-Portugese sci-fi serie over misstanden in de maatschappij en de top met rijkdommen die deze niet wil delen met de armere bevolkingslagen.

Had een goede serie kunnen zijn, maar het werd vooral een soapserie ipv sci-fi. Waarschijnlijk door beperkingen in budget. Wel jammer.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:48:
* Stukfruit is zijn lijstje ook actief aan het leegmaken

Een van de laatste series die ik hier van de lijst kon schrappen is 3%. Die Braziliaans-Portugese sci-fi serie over misstanden in de maatschappij en de top met rijkdommen die deze niet wil delen met de armere bevolkingslagen.

Had een goede serie kunnen zijn, maar het werd vooral een soapserie ipv sci-fi. Waarschijnlijk door beperkingen in budget. Wel jammer.
Seizoen 1 en 2 van 3% waren erg goed vond ik. Seizoen 3 was mehh..

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mike0001 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

ik vond de serie tot aflevering 3 ofzo leuk. daarna ging het heel snel naar saai. die aflevering in dat restaurant was echt verschrikkelijk.
Grappig, ik vond het langzame en dromerige sfeertje juist wel tof :) Maar zoveel afleveringen heeft de serie niet, tien in totaal. Is het niet een beetje zonde dat je juist na aflevering zeven al stopt?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Laatst online: 15-09 19:10
Vrijdag schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Grappig, ik vond het langzame en dromerige sfeertje juist wel tof :) Maar zoveel afleveringen heeft de serie niet, tien in totaal. Is het niet een beetje zonde dat je juist na aflevering zeven al stopt?
Ik zit al twee afleveringen te vechten om erdoor heen te komen. Dus nee helaas. In potentie wel een leuke serie maar hij was erg traag.

Op naar een volgende :)

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03
mike0001 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

Ben ik wel met je eens.. ik ben bij aflevering 4 of 5 en voel geen behoefte om door te gaan.

Vind wel dat ze bepaalde dingen tof hebben uitgebeeld,.maar vind de serie meer style over substance.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het wel jammer dat manifest er in Belgie niet op staat.
Vrijdag schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:50:

Ik heb het even opgezet, maar ik had het idee dat het heel veel fantasy was (ik zag weinig 'normale wereld'). Daarom heb ik het ook weer uitgezet, momenteel niet zo'n zin in fantasy. Ik had een beetje een inceptionachtig iets verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 19-08-2022 08:51 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
Marzman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:50:
Ik heb het even opgezet, maar ik had het idee dat het heel veel fantasy was (ik zag weinig 'normale wereld'). Daarom heb ik het ook weer uitgezet, momenteel niet zo'n zin in fantasy. Ik had een beetje een inceptionachtig iets verwacht.
Grappig. Wij vinden het dan weer veel te veel in de normale wereld afspelen. En dan ook nog al dat religeuze gedoe. Ik vermoed dat wij na serie 1 afhaken. Vind het verhaal ook weinig om het lijf hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:22
Voor degenen die Sandman wel leuk vinden. Er komt als het goed is vandaag een bonusepisode op Netflix. Deze bevat twee verhalen: A dream of a thousand cats en Caliope.

Ter toelichting.
Seizoen 1 bevat de eerste 16 comics (nou ja 1 deeltje is overgeslagen maar ik vermoed dat ze die voor seizoen 2 hebben bewaard want daar past hij beter). Deel 17 tot en met 20 zijn vier losse verhaaltjes voordat het volgende lange verhaal begint (Season of Mists) . Deel 17 en 18 zijn dus nu de bonusaflevering. Wat er met 19 en 20 gebeurd is nog de vraag (tweede bonusaflevering?). Deel 19 heeft wel een relatie met later verhaal. Deel 20 (Facade) zal denk ik niet gebruikt worden. Dit gaat over een hele obscure superheldin uit de jaren 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Destiny schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:26:
Voor degenen die Sandman wel leuk vinden. Er komt als het goed is vandaag een bonusepisode op Netflix. Deze bevat twee verhalen: A dream of a thousand cats en Caliope.

Ter toelichting.
Seizoen 1 bevat de eerste 16 comics (nou ja 1 deeltje is overgeslagen maar ik vermoed dat ze die voor seizoen 2 hebben bewaard want daar past hij beter). Deel 17 tot en met 20 zijn vier losse verhaaltjes voordat het volgende lange verhaal begint (Season of Mists) . Deel 17 en 18 zijn dus nu de bonusaflevering. Wat er met 19 en 20 gebeurd is nog de vraag (tweede bonusaflevering?). Deel 19 heeft wel een relatie met later verhaal. Deel 20 (Facade) zal denk ik niet gebruikt worden. Dit gaat over een hele obscure superheldin uit de jaren 60.
Ha dankjewel, ik ben benieuwd!

Ook wel leuk dat iedereen er weer wat anders van vind, en dan vaak nog om dezelfde reden ook :D
Ben wel een beetje op zoek naar eventuele vergelijkbare series. Lucifer schijnt wel goed te zijn, alleen weet ik niet of ik daar wel zes seizoenen van trek. Witcher heb ik al gezien en hoewel ik dat tof vond, hoeft het ook weer niet zo heel erg fantasy te zijn. Locke and Key, Shadow and Bone en Van Helsing maar eens proberen, hoewel ik ook wel een beetje klaar ben met vampiers.

[ Voor 21% gewijzigd door Vrijdag op 19-08-2022 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Vrijdag schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Ha dankjewel, ik ben benieuwd!

Ook wel leuk dat iedereen er weer wat anders van vind, en dan vaak nog om dezelfde reden ook :D
Ben wel een beetje op zoek naar eventuele vergelijkbare series. Lucifer schijnt wel goed te zijn, alleen weet ik niet of ik daar wel zes seizoenen van trek. Witcher heb ik al gezien en hoewel ik dat tof vond, hoeft het ook weer niet zo heel erg fantasy te zijn. Locke and Key, Shadow and Bone en Van Helsing maar eens proberen, hoewel ik ook wel een beetje klaar ben met vampiers.
Wel grappig dat je Lucifer noemt. Van de Lucifer uit de Sandman Comic is een spin-off serie gemaakt. Die comic serie is de basis voor de TV serie. Dus eigenlijk zijn Tom Ellis en Gwendoline Christie dezelfde persoon :)
Die serie is wel leuk maar een hele andere toon dan Sandman. De laatste seizoenen vond ik ook minder. Locke en Key heb ik alleen seizoen 1 gezien. Die was best goed. Shadow & Bone vond ik minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb nu 3 afleveringen gekeken van The Sandman maar het is nog best wel wazig voor mij.

Kan iemand mij uitleggen of elke aflevering een aparte verhaal is ? Graag in spoiler tags .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
Rockvee2 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:21:
Ik heb nu 3 afleveringen gekeken van The Sandman maar het is nog best wel wazig voor mij.

Kan iemand mij uitleggen of elke aflevering een aparte verhaal is ? Graag in spoiler tags .
Gewoon verhaal dat voortgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Rockvee2 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:21:

De hele serie vormt één lang verhaal maar het bestaat uit meerdere delen.
De eerste vijf afleveringen vormen het eerste deel (Preludes and Nocturnes).
spoiler:
De gevangenneming van Morpheus, zijn ontsnapping en het terughalen van zijn tools (zand, robijn en masker)

Aflevering 7 tot en met 10 vormen het tweede deel (The Doll's House)
spoiler:
het terughalen van nachtmerries en dromen die tijdens zijn afwezigheid zijn weggelopen uit The Dreaming.

Het wordt afgewisseld met kortere verhaaltjes zoals in aflevering 6 (The sound of her wings). en in de bonusaflevering die er vandaag is bijgekomen. Die losse afleveringen geven vaak achtergrondinformatie of verbinden verhalen met elkaar.

spoiler:
Ook sommige scenes zijn vaak een introductie van iets wat later komt. Bijvoorbeeld in aflevering 3 en aflevering 6 zitten scenes die misschien niet direct opvallen, maar later wel op hun plaats vallen. De scene uit aflevering drie heeft bijvoorbeeld een link naar het derde deel (Season of Mists) wat in seizoen 2 komt (als er een seizoen 2 komt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Destiny schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:26:
En als extra toelichting: eerste 16 minuten zijn o.a. gemaakt / bewerkt in Amsterdam door Hisko Hulsing en zijn team :)

Als je de stijl van "Undone" op Amazon Prime leuk vond dan zal dat je ook bevallen.

Meer informatie (wel een beetje spoilerig):
https://www.netflix.com/t...-a-thousand-cats-calliope

[ Voor 18% gewijzigd door Stukfruit op 19-08-2022 22:11 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Net gekeken. Zijn wel een paar mooie afleveringen.

En nogmaals voor de fans van dr. Who:
spoiler:
Derek Jacobi en Arthur Darvill *O*

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Stukfruit schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:06:
Net gekeken. Zijn wel een paar mooie afleveringen.

En nogmaals voor de fans van dr. Who:
spoiler:
Derek Jacobi en Arthur Darvill *O*
En voor de fans van assassins creed :)

spoiler:
Melissanthi Mahut: Kassandra uit Assassins Creed Odyssey

En inderdaad twee erg leuke verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En voor nog meer dr. Who / The Sandman:
spoiler:
David Tennant! *O* Maar je ziet hem verder niet dus dat valt niet echt op.

Oké, als ik nu niet alle Dr. Who-fans heb overgehaald om The Sandman te kijken dan geef ik het op ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Echoes met Michelle Monaghan staat nu ook online.

De een noemt het de "extreem domme versie van Orphan Black", de ander ziet er wel wat in.

Zelf weet ik nog niet zeker wat ik moet vinden, maar een mysterie is altijd goed. Ook al is het erg Netflix-ified :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:19

zeroday

There is no alternative!

Stukfruit schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 04:40:
Echoes met Michelle Monaghan staat nu ook online.

De een noemt het de "extreem domme versie van Orphan Black", de ander ziet er wel wat in.

Zelf weet ik nog niet zeker wat ik moet vinden, maar een mysterie is altijd goed. Ook al is het erg Netflix-ified :p
ik kon moeilijk door de eerste aflevering komen (ben nog bezig) en heb maar even een review gepakt. Verteld niet veel goeds ..
Maar ik geef het nog even een kans..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:59
Ik vond Orphan Black een ontzettend goede serie (grotendeels vanwege het uitstekende acteerwerk van Tatiana Maslany. Ga er maar aanstaan om 5+ rollen te spelen en niet alleen ze niet door elkaar te halen, maar ook nog eens dusdanig goed neer te zetten dat je niet eens direct doorhebt dat het dezelfde actrice is.

In dat opzicht wil ik Echoes wel een kans geven. Kijken of iemand haar dat kunstje enigszins na kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb 'm nu gebinged. Het heeft wel iets. Monaghan is geen ramp om naar te kijken, maar het is soms wel een beetje verwarrend. In dat opzicht vond ik het zelf niet veel lijken op Orphan Black.

Het deed mij eigenlijk meer denken aan The Sinner. Als je zulke series mooi vind dan is Echoes ook geschikt.

spoiler: Laatste aflevering
Alleen de laatste scènes zijn zo enorm duidelijk voor een groen scherm gefilmd dat het enorm afleidt van de actie :X

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 20-08-2022 18:47 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Girl In The Mirror is trouwens een andere nieuwe serie.

The Mist op z'n Spaans? Een tienerdrama? Coming of age? Expediente X Español?

Aflevering 1 was half oké maar gaf net zoveel weg als de trailer, dus ik ga aflevering 2 nu vamos kijken. Lekker tranquillo met een bakkie chips + salsa :9B

Het leuke aan internationale series is dat je spontaan nieuwe talen leert :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zet net de laatste aflevering van Katla aan (toffe serie trouwens) en krijg de volgende waarschuwing in beeld:
spoiler:
"deze aflevering bevat zelfmoordscenes die mogelijk schokkend kunnen zijn"

Wat de f#ck Netflix??? Bedankt voor de spoiler 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Superkiwi schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:50:
Ik zet net de laatste aflevering van Katla aan (toffe serie trouwens) en krijg de volgende waarschuwing in beeld:
spoiler:
"deze aflevering bevat zelfmoordscenes die mogelijk schokkend kunnen zijn"

Wat de f#ck Netflix??? Bedankt voor de spoiler 8)7
Tja, voor zoiets waarschuwen kan je niet echt zonder te 'spoilen'. Dit is een flinke 'damned if you do, damned it you don't'-situatie natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Daarom moeten ze het ook gewoon niet doen, daar zijn immers de kijkwijzersymbooltjes voor bedoeld. Ik snap dat er tere zieltjes zijn die van zo'n scene kunnen schrikken maar kom op zeg.
De aflevering ervoor
spoiler:
snijdt een kereltje van 8 met een stanleymes de keel van een volwassen vrouw door
en daar werd geen enkele waarschuwing voor gegeven.
Als we zo doorgaan komt er een hele bijsluiter voorafgaand aan elke scene; "let op, deze aflevering bevat spinnen waar mensen bang van kunnen worden" of "deze aflevering bevat geesten waar mensen van kunnen schrikken".
Zie je het voor je bij Game of Thrones?
Het is fictie, ik hoop dat mensen dat onderscheid toch ook wel kunnen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 21-08-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Superkiwi schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:25:
Daarom moeten ze het ook gewoon niet doen, daar zijn immers de kijkwijzersymbooltjes voor bedoeld. Ik snap dat er tere zieltjes zijn die van zo'n scene kunnen schrikken maar kom op zeg.
De aflevering ervoor
spoiler:
snijdt een kereltje van 8 met een stanleymes de keel van een volwassen vrouw door
en daar werd geen enkele waarschuwing voor gegeven.
Als we zo doorgaan komt er een hele bijsluiter voorafgaand aan elke scene; "let op, deze aflevering bevat spinnen waar mensen bang van kunnen worden" of "deze aflevering bevat geesten waar mensen van kunnen schrikken".
Zie je het voor je bij Game of Thrones?
Of je snapt de uitspraak 'damned if you do, damned if you don't' niet, of je negeert 'm voor het gemak?

Als ze het wel doen (zoals nu), krijg je gemiep over spoilers. Als ze het niet doet, krijgen ze klachten van mensen met psychische problemen, of zelfs meer mensen die door een serie op het idee komen het voorbeeld te gaan volgen.
Het is fictie, ik hoop dat mensen dat onderscheid toch ook wel kunnen maken.
Zou je hopen inderdaad, maar verhalen zoals deze vertellen het tegenovergestelde:
Teen Suicide Spiked After Debut Of Netflix's '13 Reasons Why,' Study Says. Dat is geen kattenpis, dus ik snap helemaal dat ze die waarschuwing plaatsen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hahn schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:35:
[...]
Of je snapt de uitspraak 'damned if you do, damned if you don't' niet, of je negeert 'm voor het gemak?
De uitspraak is mij bekend en ik negeer hem niet; ik zit, zoas je merkt, in de 'damned if you do' hoek ;)
klachten van mensen met psychische problemen, of zelfs meer mensen die door een serie op het idee komen het voorbeeld te gaan volgen.
Daarom gaf ik Game of Thrones als voorbeeld maar ook een serie als Rome of Spartacus valt in dat rijtje. Die series zitten vol met verkrachting, incest, vergiftiging, moord etc waardoor je een waslijst aan voorwaarschuwingen met hulplijnnummers zou moeten laten zien want ook hier zouden mensen ideeën op kunnen doen.
Er zullen vast mensen zijn geweest die na de uitspraak van Trump desinfectant hebben gedronken en er zijn er (jonge) mensen overleden omdat ze een gevaarlijke TikTok challenge deden. En dat zijn dan mensen zonder psychische problemen. Het 'damned if you don't' gedeelte valt voor mij dan ook in de categorie overbodige waarschuwingen zoals de "do not drink" stickers op flessen bleek.
Daarom vind ik dit zo'n lastige, omdat de waslijst met potentieel gevaarlijke voorbeelden oneindig lang is en zoals ik eerder al aangaf, waar stopt het dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Om weer on topic te gaan: In Katla heeft men het mysterie op een vrij originele manier tot een goed(?), semi open einde gebracht. Knap hoe ze tot aan aflevering 7 nog niets van de oplossing loslaten om dan in aflevering 8 (= de laatste) met de verklaring én het verrassende einde te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

magnifor schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Dus dat je na aantal dagen niets eet en nog steeds veel energie hebt klopt op basis van mijn eigen ervaringen.
Misschien als je thuis, comfortabel in je Nederlandse woning rustig wat rondloopt misschien. ;)
Maar... strompelend door de woeste Alaska wildernis, met grote temperatuurverschillen tussen dag en nacht... lijkt me nogal onwaarschijnlijk. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
IMDB: Skyggen i mit øje (2021)

Goed stukje film dit! Laat het eens van de andere kant zien en hoe *$&#( oorlog is.
Einde hakt er ook goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ehtweak schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

Misschien als je thuis, comfortabel in je Nederlandse woning rustig wat rondloopt misschien. ;)
Maar... strompelend door de woeste Alaska wildernis, met grote temperatuurverschillen tussen dag en nacht... lijkt me nogal onwaarschijnlijk. :+
Nou dagelijks 140km forensen en hele dag actief op de zaak noem ik allesbehalve rustig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

"Geweldige show, een must watch voor fans van de spellen!"

...a few moments later...

"Tja, is er echt iemand verbaasd dat deze serie flopte?"

Getekend: IGN

Napoleon vertelde het in 1834 al tegen Socrates, toen ze bij Picard op de thee waren:
Een oud Chinees gezegde luidt: "You can't spell ignorant without IGN"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Vrijdag:

Oh ik dacht altijd dat het "You can't spell ignorant without MONEY" was ;)

Maar ik ben het er wel mee eens dat clickbaiters direct een ban van 10 jaar zouden moeten krijgen op ieder kanaal dat zichzelf "social" noemt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vandaag de 11de aflevering van The Sandman gekeken.
https://www.netflix.com/nl/title/81150303

En ik moet zeggen, ik ben positief verbaasd. Ik dacht in eerste instantie, het is vast weer de zoveelste fantasy serie, maar al kijkende raak je af en toe helemaal in verwarring met van waar-zit-ik-nu-weer-naar-te-kijken?!? 8)7
De specifieke types die voorbijkomen; ik vond het prachtig. Heerlijk, de schrijvers hebben zich uitgeleefd. 8)

Dat bedoel ik op een goede manier; ik ben positief verrast. Soms kent het verhaal een trieste, haast melancholische wending. En ja, er zijn veel zaken onaf. Maar dat doet verlangen naar meer.
Ik vond het gewoon mooi. :Y d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 30-08-2022 22:12 ]

Mooie Plaatjes   

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:14
Echt wtf.. de laatste dagen toch wel weer happy, want bij Rick & Morty stond toch echt de melding “seizoen 6 vanaf maandag te zien” op Netflix.

En dan kijk je nu, en is de hele serie verdwenen. :'(

edit: toch weer net ietsjes anders lees ik..

“Een verrassende aankondiging van Netflix, want het zesde seizoen van Rick and Morty zal toch op de streamingdienst te zien zijn. Vorige maand verdwenen de eerste vijf seizoenen, maar fans van de reeks kunnen toch verder kijken naar het nieuwe seizoen.

Verhuisd naar HBO Max.. maar niet exclusief

De eerste vijf seizoenen van Rick and Morty werden vorige maand verwijderd uit het aanbod van Netflix en verschenen niet veel later op HBO Max. De verwachting was dat de reeks nu exclusief zou verkassen naar deze streamingdienst, dit blijkt nu dus niet het geval. De licentie van Netflix voor de eerste vijf seizoenen is afgelopen, de deal voor de aankomende reeksen loopt nog door.”

“In de Verenigde Staten wordt Rick and Morty uitgezonden op Adult Swim. Vlak na de uitzending in Amerika wordt de aflevering ook toegevoegd aan Netflix. Zo is de eerste aflevering van seizoen 6 op 5 september te zien op de streamingdienst en vervolgens zal er dus wekelijks een nieuwe episode verschijnen. Of de doorlopende deal alleen geldt voor seizoen 6 of ook voor de komende reeksen is de vraag. Dit najaar kan er dus in ieder geval gekeken worden naar nieuwe afleveringen.”

[ Voor 74% gewijzigd door Tommy-D op 01-09-2022 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
* Stukfruit is begonnen met "Kleo"...

De trailer liet het lijken op een soort Alias na de val van de muur, maar Kleo is niet bepaald Sydney Bristow :+ Het is allemaal wat gekker en lijper.

Een schoen die tijdens het binnensluipen in een gebouw met iedere stap een geluidje geeft. Dat soort dingen.

Dat zit wel Schnorr.

• G_Dragon

G_Dragon

Hebben jullie die nieuwe film " Me Time " al gekeken? De camera die ze hebben gebruikt lijkt niet stabiel te zijn, het beeld gaat constant op en neer. Heb dit nog nooit bij een film gezien, ben benieuwd of anderen dit ook opmerken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

G_Dragon schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:39:
Hebben jullie die nieuwe film " Me Time " al gekeken?
Ik zag de trailer en heb toen de conclusie getrokken dat ik die waarschijnlijk niet ga kijken :+
De hoofdrolspeler is mij net even te schreeuwerig, net als Dave Chapelle in Blue Streak en Chris Tucker in Rush Hour.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 01-09-2022 21:13 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Superkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:10:
[...]

Ik zag de trailer en heb toen de conclusie getrokken dat ik die waarschijnlijk niet ga kijken :+
De hoofdrolspeler is mij net even te schreeuwerig, net als Dave Chapelle in Blue Streak en Chris Tucker in Rush Hour.
Ja wij hebben hem nu ook na 1 uur kijken afgezet, kon niet meer naar die bewegende beelden kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kleo is echt wel leuk :Y * Stukfruit heeft net de laatste aflevering gekeken

Soort Kill Bill, maar dan Duits en lijp.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op 10 september loopt mijn abo af, en als een echte Nederlander kijk ik tot die tijd nog zo veel mogelijk.
Leuke films die ik dit weekend gezien heb:

In Bruges
The old man and the gun

Vooral de laatste met Robert Redford op zijn oude dag is verrassend leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:48
Superbro, leuke comedy als je van wat absurdistisch simpele australische humor houdt dan:

IMDB: Superwog (TV Series 2017– )

Ik heb in ieder geval goed gelachen! Je kan ook wel zien dat de acteurs er wel lol mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 14:40
Stukfruit schreef op zondag 4 september 2022 @ 00:16:

Idd en best goede humor ook.
Ik was zelf 11 toen de muur viel, dus ook veel herkenbaarheid van de kleding, muziek en auto's uit die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
wiemelen schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:05:
[...]

Idd en best goede humor ook.
Ik was zelf 11 toen de muur viel, dus ook veel herkenbaarheid van de kleding, muziek en auto's uit die tijd.
Ah, een kameraad :P

Dat is allemaal inderdaad behoorlijk goed gedaan. Ik vond de serie op sommige vlakken zelfs een beetje on-Duits, maar dan op een goede manier. De shots die soms voorbijkomen zijn cool.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tommy-D schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:23:
Echt wtf.. de laatste dagen toch wel weer happy, want bij Rick & Morty stond toch echt de melding “seizoen 6 vanaf maandag te zien” op Netflix.

En dan kijk je nu, en is de hele serie verdwenen. :'(

edit: toch weer net ietsjes anders lees ik..

“Een verrassende aankondiging van Netflix, want het zesde seizoen van Rick and Morty zal toch op de streamingdienst te zien zijn. Vorige maand verdwenen de eerste vijf seizoenen, maar fans van de reeks kunnen toch verder kijken naar het nieuwe seizoen.

Verhuisd naar HBO Max.. maar niet exclusief

De eerste vijf seizoenen van Rick and Morty werden vorige maand verwijderd uit het aanbod van Netflix en verschenen niet veel later op HBO Max. De verwachting was dat de reeks nu exclusief zou verkassen naar deze streamingdienst, dit blijkt nu dus niet het geval. De licentie van Netflix voor de eerste vijf seizoenen is afgelopen, de deal voor de aankomende reeksen loopt nog door.”

“In de Verenigde Staten wordt Rick and Morty uitgezonden op Adult Swim. Vlak na de uitzending in Amerika wordt de aflevering ook toegevoegd aan Netflix. Zo is de eerste aflevering van seizoen 6 op 5 september te zien op de streamingdienst en vervolgens zal er dus wekelijks een nieuwe episode verschijnen. Of de doorlopende deal alleen geldt voor seizoen 6 of ook voor de komende reeksen is de vraag. Dit najaar kan er dus in ieder geval gekeken worden naar nieuwe afleveringen.”
Helaas, toch alleen op HBO.

https://www.streamwijzer....lix-verwijderd-nederland/

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Ik vond hem ook berassand leuk!
Op naar seizoen twee? Het einde hinte er wel op?

Gisteren begonnen met Jaquar, Spaanse serie die er al een jaartje op staat. Had die nog nooit voorbij zien komen, maar de eerste afleveringen vond ik in elk geval wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:14
Hier kan je zo moe van worden hè, dat gedoe over rechten.. maar vooral de manier waarop, echt zo van “oh ja sorry die rechten zijn verlopen, hadden we niet door. Sorry” terwijl dagen daarvoor nog het nieuwe seizoen aangekondigd werd.
Ach, nog even B99 en Stranger Things afkijken, en dan byebye Netflix, in elk geval voorlopig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Van de week The Sandman afgerond en ik kan me prima vinden in de meningen hier; een toffe serie met originele insteek die af en toe ook voor wat verwarring zorgde. De laatste (tekenfilm) aflevering snapte ik niet helemaal maar goed, dat draagt bij aan het mysterie zullen we maar zeggen. Ondanks het bevredigende einde staan er nog wel wat vragen open (wat was bijvoorbeeld de rol van Desire?) en vraag me af of dit het nu was of dat er nog meer gaat komen.
spoiler:
Immers, met de dood van de Vortex is de droomwereld gered en in het proces is ook Rose er ongeschonden vanaf gekomen.

Na Hellbound, Manifest, Brand New Cherry Flavor, The Silent Sea, The Umbrella Academy, Katla en nu deze ga ik maar weer eens op zoek naar een andere mysterieuze serie. Dit soort series liggen me wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 06-09-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Superkiwi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:16:
Van de week The Sandman afgerond en ik kan me prima vinden in de meningen hier; een toffe serie met originele insteek die af en toe ook voor wat verwarring zorgde. De laatste (tekenfilm) aflevering snapte ik niet helemaal maar goed, dat draagt bij aan het mysterie zullen we maar zeggen. Ondanks het bevredigende einde staan er nog wel wat vragen open (wat was bijvoorbeeld de rol van Desire?) en vraag me af of dit het nu was of dat er nog meer gaat komen.
Er is meer. Het is alleen nog onduidelijk of er een tweede seizoen gaat komen (ondanks dat de serie het goed doet op Netflix is er nog geen tweede seizoen besteld). De comic waar de serie op gebaseerd is eigenlijk een lang verhaal verteld in meerdere delen met daar tussen nog allemaal losse verhaaltjes die somsl weer een relatie hebben met het grotere verhaal. The dream of a thousand cats (die animatie) is zo'n los verhaaltje. De andere helft van de bonusaflevering (Kaliope) heeft wel een link met het overkoepelende verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wat was bijvoorbeeld de rol van Desire?
Wat ik er van begrepen heb, door her en der wat achtergrondinfo op te zoeken, is dat Desire
spoiler:
bezig is met een soort powerstruggle. Omdat de Endless niet direct met elkaar in gevecht mogen zijn, moet dat gedaan worden door middel van proxies en manipulatie

@Destiny weet er denk ik meer vanaf :)

Qua gelijkwaardige series zou ik het zo niet weten. Misschien Midnight Mass? Is van dezelfde makers als van de Haunting of... serie. Ook wel leuk, maar niet op Netflix, is de serie Evil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Midnight Mass heb ik gezien en die vond ik ook vrij verrassend, erg van genoten.
Misschien maar ik weer eens een uitstapje richting Zuid-Amerika; in de lijst met narcotica-series moet ik El Chapo nog zien.
Voorlopig heb ik Netflix nog niet uitgespeeld ;)

@Mog ik ga Castlevania eens opzoeken. Het enige wat ik daarvan ken is wat ik vroeger op de Gameboy speelde :+

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 06-09-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb zelf net Castlevania uit (4 seizoenen, 8-10 afleveringen per seizoen, 25 min per aflevering), echt een aanrader als je into vampieren, fantasy violence, anime, gore etc. bent.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Vrijdag schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:31:
[...]

Wat ik er van begrepen heb, door her en der wat achtergrondinfo op te zoeken, is dat Desire
spoiler:
bezig is met een soort powerstruggle. Omdat de Endless niet direct met elkaar in gevecht mogen zijn, moet dat gedaan worden door middel van proxies en manipulatie

@Destiny weet er denk ik meer vanaf :)
Ja maar ik wil niet alles verklappen :)

spoiler:
Inderdaad, er is een soort machtsstrijd. Desire heeft een hekel aan de oudere leden van de familie en Dream in het bijzonder. Maar je mag inderdaad niet aan de familie komen. Hij/zij zou dan te maken krijgt de twee oudsten Destiny :) (die hebben we nog niet gezien) en vooral Death. Zeker Death zou het niet goedvinden en een boze Death wil je niet.

Desire wil graag mensen manipuleren en de wereld als haar speelplaats gebruiken. Dream staat dit niet toe. Aan het einde van aflevering 10 zoekt Dream Desire ook op en maakt haar duidelijk dat dat niet de bedoeling is. In zekere zin manipuleren de mensen The Endless en niet andersom.
Ik weet niet of hij exact zo zegt in de TV serie, maar in de comic zegt hij:
"Remember this. We of the endless are the servants of the living- we are NOT their masters. WE exist because they know, deep down in their hearts, that we exist. When the last living thing has left the universe, then our task is done. And we do not manipulate them. If anything, they manipulate us. We are their toys, their dolls if you will"

Dream is met name boos omdat Desire degene is die Unity Kinkaid zwanger heeft gemaakt (en er ook voor zorgde dat niet Unity, maar Rose de Vortex werd). Rose Walker is dus eigenlijk familie en als hij Rose zou hebben vernietigd dan zou dat Dream in problemen hebben gebracht, wat precies de bedoeling is van Desire ondanks de ontkkenning. Wordt vervolgd...

"Was i to take the life of one of our blood with all that would entail?" vraag Morpheus aan Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik moest bij Desire een beetje denken aan lust, één van de zeven zonden.
Wat gezien jouw uiteenzetting hierboven dus geen rare gedachte is gezien ze op haar eigen manier hongert naar macht.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 06-09-2022 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Superkiwi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:36:
Ik moest bij Desire een beetje denken aan lust, één van de zeven zonden.
Wat gezien jouw uiteenzetting hierboven dus geen rare gedachte is gezien ze op haar eigen manier hongert naar macht.
Tsja Desire is de verpersoonlijking van verlangen en lust, maar ook hebzucht en vraatzucht zijn een vorm van verlangen dus die link klopt wel.
The endless zijn ook met zijn zevenen maar die zijn niet allemaal aan een zonde (of deugd te koppelen).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 22:03
Wow, deze Duitse film gaat een hit worden, hield altijd al van het boek:

[ Voor 26% gewijzigd door algalid op 06-09-2022 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:44
spoiler:
Immers, met de dood van de Vortex is de droomwereld gered en in het proces is ook Rose er ongeschonden vanaf gekomen.

Na Hellbound, Manifest, Brand New Cherry Flavor, The Silent Sea, The Umbrella Academy, Katla en nu deze ga ik maar weer eens op zoek naar een andere mysterieuze serie. Dit soort series liggen me wel :)
Ze hebben het verhaal compleet geruïneerd naar mijn mening en om nog maar te zwijgen over de acteurs. Praktisch de alle karakters zijn gay, drag, poc of een letter uit het alfabet. Heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Na aflevering 6 werd het echt een totale ramp. Wat een waste of time was dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Justevo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:39:
[...]

Ze hebben het verhaal compleet geruïneerd naar mijn mening en om nog maar te zwijgen over de acteurs. Praktisch de alle karakters zijn gay, drag, poc of een letter uit het alfabet. Heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Na aflevering 6 werd het echt een totale ramp. Wat een waste of time was dit.
Zeker de comic nooit gelezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
Destiny schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:04:
[...]

Zeker de comic nooit gelezen...
Alles van haver tot gort gelezen.

De diversity casting is één grote grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Justevo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:42:
[...]

Ik heb de comics nooit gelezen maar een zoektocht op Google leert mij dat je gelijk hebt. Tijdens de serie had ik er ook al zo mijn bedenkingen bij.

Dream vind ik dan wel weer uitstekend gecast. Ik ken de acteur niet maar hij was overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
[...]

Je hebt er dus moeite mee dat sommige personages een ander kleurtje hebben gekregen? Want de personages die gay, drag, nonbinary enz. zijn in de serie zijn dat in de comic ook.

Verder hebben een paar personages een genderswap gekregen:
Lucien/Lucienne....geen succes ik vind de actrice slecht.
John/Johanna Constantine....John Constantine mocht gebruikt worden maar daar zaten wat beperkingen aan (ik ben er nog niet achter welke). Uiteindelijk is er gekozen om Johanna te introduceren die sprekend lijkt op haar voorouder die toch al in het verhaal zat. En ja Johanna is bisexueel, maar dat is John ook.
Lucifer...is dit een genderswap? Wat is het geslacht van een engel?

Het valt dus allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Destiny schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:35:
[...]

Je hebt er dus moeite mee dat sommige personages een ander kleurtje hebben gekregen?
Correct. Het is waanzin. Geen Aziaat gezien overigens, heel gek.

Rose Walker
Unity Kinkaid
Lucien
The Three

En vast nog meer.
Want de personages die gay, drag, nonbinary enz. zijn in de serie zijn dat in de comic ook.

Verder hebben een paar personages een genderswap gekregen:
Lucien/Lucienne....geen succes ik vind de actrice slecht.
John/Johanna Constantine....John Constantine mocht gebruikt worden maar daar zaten wat beperkingen aan (ik ben er nog niet achter welke). Uiteindelijk is er gekozen om Johanna te introduceren die sprekend lijkt op haar voorouder die toch al in het verhaal zat. En ja Johanna is bisexueel, maar dat is John ook.
Lucifer...is dit een genderswap? Wat is het geslacht van een engel?

Het valt dus allemaal wel mee.
Als je personages anders wilt zien ga dan zelf een boek schrijven.

Het waren ook nieuwe toevoegingen of extra karakters in de serie die gay, gekleurd of wat dan ook waren. Je werd er letterlijk mee doodgegooid. Hier gaat een dikke streep doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Justevo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:51:
[...]

Correct. Het is waanzin. Geen Aziaat gezien overigens, heel gek.

Rose Walker
Unity Kinkaid
Lucien
The Three

En vast nog meer.
Je vergeet Death nog. Dat is toch de grootste steen des aanstoots van degenen die zich storen aan een huidskleur?

En Asim Chaudhry, Sanjeev Bhaskar en Nina Wadia bijvoorbeeld zijn niet aziatisch?
[...]
Als je personages anders wilt zien ga dan zelf een boek schrijven.
Neil Gaiman was nauw betrokken bij de serie en heeft dit goedgekeurd. Het is zijn verhaal, hij mag ermee doen wat hij wil.
Het waren ook nieuwe toevoegingen of extra karakters in de serie die gay, gekleurd of wat dan ook waren. Je werd er letterlijk mee doodgegooid. Hier gaat een dikke streep doorheen.
Wie dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Destiny op 06-09-2022 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
Destiny schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:00:
[...]

Je vergeet Death nog. Dat is toch de grootste steen des aanstoots van degenen die zich storen aan een huidskleur?
Het ergste is dat is er waarschijnlijk nog wel meer ben vergeten.
[...]
Neil Gaiman was nauw betrokken bij de serie en heeft dit goedgekeurd. Het is zijn verhaal, hij mag ermee doen wat hij wil.
Dat klinkt voor mij meer als zwichten naar hedendaags gebruik.
Wie dan?
Alex Burgers, Cain en Abel, Hector Hall, Gault. Heb geen zin om nog verder te gaan, denk dat het wel duidelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Justevo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:21:
[...]
Het ergste is dat is er waarschijnlijk nog wel meer ben vergeten.
Wat is daar zo erg aan? Vervelend voor je dat je een hekel hebt aan mensen met een andere huidskleur maar dat maakt de serie nog niet slecht.
[...]
Dat klinkt voor mij meer als zwichten naar hedendaags gebruik.
Hij zelf vind van niet. Lees zijn twitter maar op na.
[...]
Alex Burgers, Cain en Abel, Hector Hall, Gault. Heb geen zin om nog verder te gaan, denk dat het wel duidelijk is.
Alex Burgess, Cain en Abel zijn geen nieuwe of extra personages. Die komen gewoon uit de comic.Alex is daar ook gay.
Gault is een nachtmerrie die die soms blauw en groen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12

SomerenV

It's something!

Destiny schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:50:
[...]

Wat is daar zo erg aan? Vervelend voor je dat je een hekel hebt aan mensen met een andere huidskleur maar dat maakt de serie nog niet slecht.
Het is denk ik niet zozeer een hekel hebben aan een bepaalde huidskleur, geslacht of seksuele voorkeur, maar meer het aanpassen van personages om nóg diverser te zijn. Alsof je bepaalde zaken af moet kunnen vinken. Dan voelt het snel geforceerd aan. Heeft personage X een bepaalde seksuele voorkeur of huidskleur omdat het nou eenmaal zo is, of omdat men een bepaald diversiteitsquotum heeft?

Hetzelfde gezever had je ook met die laatste Assepoester-film, waarin bepaalde personages opeens een donkere huidskleur hadden. Men vindt daar wat van. Niet omdat ze een hekel hebben aan mensen met een donkere huidskleur, maar omdat een origineel verhaal met originele personages aangepast wordt om diverser te zijn en dat komt dan al heel snel geforceerd over. Daar mag je vervolgens niks van zeggen want dan wordt men boos :+ Als je inclusief wilt zijn, kom dan gewoon met wat nieuws in plaats van oudere bestaande verhalen/personages aan te passen naar hedendaagse 'standaarden'.

Zelf heb ik de eerste aflevering van The Sandman gezien, maar ik kwam er nog niet echt in. Het verhaal was teveel hak op de tak en de personages kwamen te geforceerd/overdreven over. Ik ga het nog wel een kans geven, maar meer omdat de setting me wel aanspreekt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Justevo
Destiny schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:50:
[...]

Kijk, dat is dus precies het hele probleem. Ik heb een andere mening dus ik ben een racist. Je snapt er werkelijk geen snars van.

Mijn vriendin is gekleurd, maar ik heb inderdaad een hekel aan gekleurde mensen.. simpele ziel.
Hij zelf vind van niet. Lees zijn twitter maar op na.
Hij zal een zak geld voor de serie hebben gekregen onder bepaalde voorwaarden. We zijn niet van gisteren.
Alex Burgess, Cain en Abel zijn geen nieuwe of extra personages. Die komen gewoon uit de comic.Alex is daar ook gay. Gault is een nachtmerrie die die soms blauw en groen is.
Ze zien er in de comic anders uit. Dat is gewoon een feit. Gault is een nieuw personage, uiteraard gekleurd. Ze flikken hetzelfde bij de Rings of Power. 3 van de 5 vrouwelijke actrices met een hoofdrol zijn compleet nieuw, uiteraard alle 3 gekleurd. En het meest belangrijke personage Galadriel krijgt een totaal ander karakter en rol. Het wordt gewoon door je strot geduwd en je moet het maar accepteren. Zo niet? Racisme en discriminatie!

[ Voor 17% gewijzigd door Justevo op 07-09-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
SomerenV schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:28:
[...]

Het is denk ik niet zozeer een hekel hebben aan een bepaalde huidskleur, geslacht of seksuele voorkeur, maar meer het aanpassen van personages om nóg diverser te zijn. Alsof je bepaalde zaken af moet kunnen vinken. Dan voelt het snel geforceerd aan. Heeft personage X een bepaalde seksuele voorkeur of huidskleur omdat het nou eenmaal zo is, of omdat men een bepaald diversiteitsquotum heeft?

Hetzelfde gezever had je ook met die laatste Assepoester-film, waarin bepaalde personages opeens een donkere huidskleur hadden. Men vindt daar wat van. Niet omdat ze een hekel hebben aan mensen met een donkere huidskleur, maar omdat een origineel verhaal met originele personages aangepast wordt om diverser te zijn en dat komt dan al heel snel geforceerd over. Daar mag je vervolgens niks van zeggen want dan wordt men boos :+ Als je inclusief wilt zijn, kom dan gewoon met wat nieuws in plaats van oudere bestaande verhalen/personages aan te passen naar hedendaagse 'standaarden'.

Zelf heb ik de eerste aflevering van The Sandman gezien, maar ik kwam er nog niet echt in. Het verhaal was teveel hak op de tak en de personages kwamen te geforceerd/overdreven over. Ik ga het nog wel een kans geven, maar meer omdat de setting me wel aanspreekt.
Als ik de opmerkingen zo lees krijg ik wel de indruk dat het gaat om een hekel aan personen van een bepaalde huidskleur. Beginnen over de geaardheid van personages lijkt alleen maar een rookgordijn want er zijn nog steeds nul voorbeelden waar de serie op dat gebied afwijkt van de comic.

Ik vind degenen die vinden je niks mag veranderen aan bestaande personages/verhalen net zo vermoeiend als degenen die vinden dat alles divers moet zijn. Het gaat er meer om hoe het gedaan is want zoiets is altijd een bewerking. In de Sandman vind ik dat het op veel vlakken goed gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Justevo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:26:
[...] Je snapt er werkelijk geen snars van.
Misschien niet, maar je legt het ook niet uit. Je blijft alleen maar ranten dus ik laat het hier maar bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
Destiny schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:35:
[...]

Als ik de opmerkingen zo lees krijg ik wel de indruk dat het gaat om een hekel aan personen van een bepaalde huidskleur. Beginnen over de geaardheid van personages lijkt alleen maar een rookgordijn want er zijn nog steeds nul voorbeelden waar de serie op dat gebied afwijkt van de comic.

Ik vind degenen die vinden je niks mag veranderen aan bestaande personages/verhalen net zo vermoeiend als degenen die vinden dat alles divers moet zijn. Het gaat er meer om hoe het gedaan is want zoiets is altijd een bewerking. In de Sandman vind ik dat het op veel vlakken goed gedaan is.
Waar uit mijn tekst haal je vandaan dat ik het niet zo heb op gekleurde mensen? Dat staat helemaal nergens. Je kon heus wel begrijpen dat het mij daar niet om gaat, maar omdat er geen tegenargument is maak je me maar voor racist uit. Dat is makkelijker natuurlijk.

Ik heb het niet op producers waarbij acteurs worden gekozen om hoe ze eruit zien. Men verwacht tegenwoordig dat je genoeg karakters vervangt voor gekleurde acteurs en het liefst ook nog de geaardheid aanpast. Zo niet? Dan staat de woke gemeenschap op je stoep.

Dat is pas racisme en discriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Justevo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:49:
[...]
Waar uit mijn tekst haal je vandaan dat ik het niet zo heb op gekleurde mensen? Dat staat helemaal nergens. Je kon heus wel begrijpen dat het mij daar niet om gaat, maar omdat er geen tegenargument is maak je me maar voor racist uit. Dat is makkelijker natuurlijk.

Ik heb het niet op producers waarbij acteurs worden gekozen om hoe ze eruit zien. Men verwacht tegenwoordig dat je genoeg karakters vervangt voor gekleurde acteurs en het liefst ook nog de geaardheid aanpast. Zo niet? Dan staat de woke gemeenschap op je stoep.

Dat is pas racisme en discriminatie.
De denkfout is om te denken dat de comic een perfecte creatie was. Als je die leest is het eigenlijk raar dat er niet meer gekleurde personages in zitten omdat een deel van de verhalen bijvoorbeeld in binnensteden afspelen. De realiteit is dat het eind jaren 80/begin jaren 90 er wel meer ruimte kwam voor meer "volwassen" onderwerpen maar dat een te diverse cast op weerstand zou stuiten van de uitgever. Over discriminatie gesproken.

Je zou de TV serie eerder kunnen zien als een correctie hierop en misschien als een overcorrectie. Ja Cain en Abel hebben een kleurtje maar "historisch" gezien is het logischer dat ze een kleurtje hebben want de Cain en Abel uit de bijbel waren zeker niet blank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoewel ik jullie allebei snap neig ik toch de mening van Justevo te delen.
Het aanpassen van karakters omwille van diversiteit trek ik ook slecht. Of dat nu gaat om historische figuren zoals Koning Jarl van Noorwegen die in Vikings Valhalla vertolkt wordt door een zwarte vrouw, Wesker uit Resident Evil die in de serie in niets lijkt op de Wesker uit de games/films of tekenfilmfiguren zoals Ariel de roodharige zeemeermin. Als ik de comics van The Sandman zie is Death een vrouw met een gothic uitstraling, waar ze in de serie voor een diversiteitspersonage hebben gekozen. Dat vind ik jammer.
Gaan we straks een witte Nelson Mandela zien, een transgender Tupac of een Latino Barack Obama? De acteur kan de rol nog zo goed neerzetten, karakters moeten wel waarheidsgetrouw overkomen vind ik. Anders is er altijd de optie om nieuwe karakters te verzinnen en te introduceren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij zijn jullie een serie aan het bespreken en niet Netflix over het algemeen. Als jullie een genderdiscussie willen opzetten, in AWM hebben ze plek of maak in FTM een eigen topic over The Sandman ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben nu halverwege.

Heerlijk, lekker compleet gestoord, 8)7 maar dan op een enigszins goede manier. d:)b

Idd, ik bespeur Kill Bill elementen (Jella Haase in d'r rood/blauwe trainingspak lijkt er zelfs op). Maar ik proef ook Villanelle (Killing Eve) trekjes.

Prachtig, dit soort series die zichzelf niet serieus nemen. *O*
Ook fantastisch het decor en de kleurstelling uit die tijd.

En idd, ik moet ook terugdenken aan de val v.d. muur. Ik ben ooit, als tiener (6 VWO) op schoolreis geweest naar West en Ost Berlin. (toen de muur er nog stond). En Checkpoint Charlie (maar dan for real) kan ik me nog steeds herinneren. En veeeeel later ben ik nog een keer terug geweest in Berlijn.
Dat was ff andere koek...

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 08-09-2022 21:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nieuwe week, nieuwe serie op Netflix.

Deze keer is het The Imperfects, een tienerdrama als B-versie van The Umbrella Academy, met Italia Ricci (Designated Survivor) als knappe doctor, veel pseudowetenschap en moderne popmuziek onder iedere actiescène.

Abilities zijn o.a. supergehoor en hyperactieve feromonen; de superkrachten waar iedere regisseur voor kiest bij gebrek aan budget :+

Ja, wat zullen we zeggen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:59
Destiny schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:16:
[...]
De denkfout is om te denken dat de comic een perfecte creatie was. Als je die leest is het eigenlijk raar dat er niet meer gekleurde personages in zitten omdat een deel van de verhalen bijvoorbeeld in binnensteden afspelen. De realiteit is dat het eind jaren 80/begin jaren 90 er wel meer ruimte kwam voor meer "volwassen" onderwerpen maar dat een te diverse cast op weerstand zou stuiten van de uitgever. Over discriminatie gesproken.

Je zou de TV serie eerder kunnen zien als een correctie hierop en misschien als een overcorrectie. Ja Cain en Abel hebben een kleurtje maar "historisch" gezien is het logischer dat ze een kleurtje hebben want de Cain en Abel uit de bijbel waren zeker niet blank.
Ehm nee, op dit punt bent ik het met @Justevo eens. Een comic is nooit een perfecte creatie, maar het is wel hoe de bedenker/schrijver ervan, dat universum voor zich zag. Als die er iets anders in had gewild, had hij/zij dat gewoon kunnen doen. Maar dat hebben ze niet gedaan, om welke reden dan ook.
Dan moet je naar mijn mening dat niet aan gaan passen "omdat het niet in deze tijd past". Als je specifiek iets wilt neerzetten dat in zich in deze tijd afspeelt, hoef je daar geen bestaand verhaal voor aan te passen maar bedenk je het zelf maar.

Ik ben inderdaad zo iemand die graag ziet dat de boek/comic verfilming zich zoveel mogelijk aan het origineel houdt. Anders had je de rechten ook niet op hoeven kopen en kon je gewoon doen wat je zelf wilt.

En voordat iemand mij ergens van beticht, Ik heb een grafhekel aan racisme of discriminatie in welke vorm dan ook, en ben groot voorstander van vrije menings uiting. We hoeven het niet eens te zijn, zolang je elkaar maar kunt respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
AcidBurn schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:07:
[...]

Ehm nee, op dit punt bent ik het met @Justevo eens. Een comic is nooit een perfecte creatie, maar het is wel hoe de bedenker/schrijver ervan, dat universum voor zich zag. Als die er iets anders in had gewild, had hij/zij dat gewoon kunnen doen. Maar dat hebben ze niet gedaan, om welke reden dan ook.
Dan moet je naar mijn mening dat niet aan gaan passen "omdat het niet in deze tijd past". Als je specifiek iets wilt neerzetten dat in zich in deze tijd afspeelt, hoef je daar geen bestaand verhaal voor aan te passen maar bedenk je het zelf maar.

Ik ben inderdaad zo iemand die graag ziet dat de boek/comic verfilming zich zoveel mogelijk aan het origineel houdt. Anders had je de rechten ook niet op hoeven kopen en kon je gewoon doen wat je zelf wilt.

En voordat iemand mij ergens van beticht, Ik heb een grafhekel aan racisme of discriminatie in welke vorm dan ook, en ben groot voorstander van vrije menings uiting. We hoeven het niet eens te zijn, zolang je elkaar maar kunt respecteren.
Het is ook te ridicuul voor woorden. Denken dat je het wel beter weet dan de schrijver z'n eigen creatie. Het is een toonbeeld van arrogantie wat Amazon nu ook flikt met Rings of Power. "Wij zijn er om je te vermaken én om je een lesje in moraliteit te geven".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The Sandman is an American fantasy drama television series based on the 1989–1996 comic book written by Neil Gaiman and published by DC Comics. The series was developed by Gaiman, David S. Goyer, and Allan Heinberg for the streaming service Netflix

The creators made significant narrative changes from the source material with Gaiman's approval,

"everything gets Neil’s eyes and his feedback"

wie weet het hier nu precies beter dan de schrijver?

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-09-2022 11:36 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:54
ArthurMorgan schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:33:
The Sandman is an American fantasy drama television series based on the 1989–1996 comic book written by Neil Gaiman and published by DC Comics. The series was developed by Gaiman, David S. Goyer, and Allan Heinberg for the streaming service Netflix

The creators made significant narrative changes from the source material with Gaiman's approval,

"everything gets Neil’s eyes and his feedback"

wie weet het hier nu precies beter dan de schrijver?
Stephen King heeft ook het script geschreven van zijn eigen boek Cell en die film slaat helemaal nergens op, dus de schrijver weet het niet altijd beter mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

P-Rock schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:41:
[...]

dus de schrijver weet het niet altijd beter mijns inziens.
Beter dan wie? :?

De regisseur?
De acteurs?
De scriptwriters?
De kijker die zich gewoon vermaakt?
De kijker die alles afkraakt?
De studio die het produceert en verkoopt?

Whatever...
Als we er maar over bakkeleien; dat geeft tenminste reuring. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Nu online

Cleo is top. Nog niet klaar met kijken, maar mag een tweede seizoen krijgen wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Na de laatste afleveringen van The Imperfects vind ik dat het ook een beetje doet denken aan The Gifted.

Geen hoogvlieger, maar als je echt serieus geen genoeg kan krijgen van zulke series... ja, wat kun je zeggen... het is er één.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hedenavond de laatste twee afleveringen van Kleo gekeken.

Als je dacht dat het niet gekker 7(8)7 kon; wanhoop niet! Het kan nog idioter. _/-\o_

Dit is gaaf; ik verlang naar een vervolg.
Alhoewel het lastig zal zijn dit te overtroeven.

Waanzinnig hoe, vooral Jella Haase, die rol speelt. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 14:40
De Ijslandse serie Entrapped (opvolger van Trapped) is nu te bekijken.
Opnieuw weer een goede serie, helaas maar 6 afleveringen.
Aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:17
wiemelen schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:47:
De Ijslandse serie Entrapped (opvolger van Trapped) is nu te bekijken.
Opnieuw weer een goede serie, helaas maar 6 afleveringen.
Aanrader!
Eens! Die serie heeft iets. Voor mij de combi van de prachtige landschappen en het rustige tempo wat er af in zit. Daarbij Andri die enorm warm over komt. Zoals je zegt zonde dat het maar 6 afleveringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren Wu Assassin (2019) afgekeken (=10 afleveringen).
Het gaat over chef-kok die uitverkoren is om de Wu Assassin te worden en daarmee de opdracht krijgt om de dragers van de 5 verschillende Wu Xings (water, vuur, aarde, metaal en hout) uit te schakelen.
De serie staat bol van de goed gechoreografeerde gevechten die een beetje doen denken aan The Raid maar dan iéts lichter. Dit is niet alleen voorbehouden aan het grotendeels Aziatische deel van de cast, ook katheryn Winnick (beter bekend als Lagartha uit de serie Vikings) staat haar mannetje en doet hier vrolijk aan mee.
Qua verhaal is de serie prima te pruimen en kijkt het met de relatief korte afleveringen (ca 40-45 minuten) vrij vlot weg. Qua personages zit het ook wel snor; de grootste slechteriken zoals
spoiler:
Alec McCulloughen Triad baas Uncle Six
hebben elk hun eigen motieven om te doen wat ze doen waardoor je je af kunt vragen of zij wel echt de slechteriken zijn.

Waar het einde van aflevering 10 ook echt het einde lijkt volgt er toch nog een scene die de deur wagenwijd open laat voor een tweede seizoen. Van wat ik lees is seizoen 2 van de baan en volgt de film Fistful of Vengeance (2021) op de gebeurtenissen van seizoen 1, die gaan we ook maar eens bekijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 22:15
[...]

Ik stoorde me hier ook aan. Het leidde gewoon af, dat het zo dik erop ligt. Jammer, zaten leuke afleveringen bij. Ik vond het net goed genoeg om door te kijken. Jammer van de overdreven lage Batman stem ook, ook zo onnatuurlijk.
Ik kan er naast zitten natuurlijk (zal niemand verbazen), maar de casting is in mijn beleving niet: wie past het beste bij de rol, maar, zijn we woke/divers genoeg met de mix...

[ Voor 17% gewijzigd door poehee op 18-09-2022 12:01 ]

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gc73
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-08 14:28
bennieeee schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:57:
[...]

Eens! Die serie heeft iets. Voor mij de combi van de prachtige landschappen en het rustige tempo wat er af in zit. Daarbij Andri die enorm warm over komt. Zoals je zegt zonde dat het maar 6 afleveringen zijn.
Ik ben ook fan van deze serie. Nog maar net gestart met de eerste afleveringen van Trapped, dus ik heb nog wel even te gaan :P
Iemand al naar Forsvinningen gekeken? De meningen daarover zijn nogal verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Athena is met afstand de meest intense film in tijden. Vanaf de opening is het vuur, beweging, chaos en herrie in lange (met wat trucs lijken ze langer) takes als politie en jeugd strijden om een betonnen blok flats dat gebouwd lijkt te zijn als fort.

Leuk is het niet, wel meeslepend en onvergetelijk. Dit is Sali Slimane's eerste rol ooit en wat een indruk zet hij neer.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

gc73 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:09:
[...]
Iemand al naar Forsvinningen gekeken? De meningen daarover zijn nogal verdeeld.
Wij hebben 'm afgelopen weekend afgekeken.
Op zich een interessant verhaal en tegen het einde wordt het een stuk spannender. En wanneer je dan denkt, nu komt de conclusie/oplossing; komt zo'n beetje de allerlaatste zin die door Jorunn (Yngvild Støen Grotmol) wordt uitgesproken:

spoiler:
ik weet 't niet...

Tja. :|

Mooie Plaatjes   

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
Bij toeval zag ik dat de film Fightclub op Netflix staat. Het is al een oudje, maar wel met een zeer hoge IMDB score. Ik ga deze vandaag of (over)morgen kijken, want na 30 september verdwijnt deze film uit het aanbod.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:31:
Bij toeval zag ik dat de film Fightclub op Netflix staat. Het is al een oudje, maar wel met een zeer hoge IMDB score. Ik ga deze vandaag of (over)morgen kijken, want na 30 september verdwijnt deze film uit het aanbod.
The first rule of Fight Club is: you do not talk about Fight Club.
The second rule of Fight Club is: you DO NOT talk about Fight Club

:9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Afgelopen week seizoen 1 van een alweer een iets oudere serie is (2018) gezien: You.
De serie staat bol van de spanning en onverwachte gebeurtenissen, waardoor ik er vrij snel doorheen was. Met 10 afleveringen van een kleine 45 minuten is het ook wel erg makkelijk om enkele afleveringen achter elkaar te kijken.

Wat de serie sterkt maakt is de hoofdrolspeler. Hij (Joe, manager van een boekenwinkel) is zo geobsedeerd door zijn nieuwe vlam (Beck, onzekere schrijfster die aan alle kanten geleefd wordt) dat hij werkelijk alles voor haar over heeft en dan bedoel ik ook echt álles. Alles wat hij doet, doet hij voor háár. Althans, hij denkt dat het het beste voor haar is; hij analyseert haar vrienden, haar wipvriendjes, haar contacten, eigenlijk haar hele bestaan en komt als snel tot de conclusie dat er zich een aantal 'giftige ingrediënten' in haar leven bevinden.
Hierdoor komt hij regelmatig over als creepy psycho maar omdat hij het beste met haar voorheeft tegelijkertijd als een ontzettend goedaardig persoon. Dat laatste wordt nog eens onderstreept door hoe hij met onder andere Paco omgaat, zijn buurjongetje die in een alles behalve kindvriendelijk huishouden woont.

Het hele eerste seizoen boeit van begin tot eind, al had ik aan het begin wel even mijn twijfels of ik door wilde kijken door de vele whatsapp chats op het scherm maar die nemen gelukkig wat af en blijken verder prima ondersteunend aan de gebeurtenissen te zijn.

Twee zaken die wel uiterst merkwaardig waren:
spoiler:
-Tijdens het weekendje weg van Beck, Peach en de onbekende derde man: waar was die man toen de stribbelingen aan de gang waren? Het is onmogelijk dat hij niets gehoord heeft.
-Laatste aflevering: er zit een gat van 4 maanden tussen de opsluiting van Beck en haar boek wat uitgebracht wordt. Ik wil graag weten wat er precies gebeurd is.

Misschien dat op die laatste vraag in seizoen 2 of 3 nog een antwoord komt, dat zal ik de komende weken gaan zien.

Tl;dr aanrader voor wie van een spannende psycho-serie houdt ;)

Pagina: 1 ... 199 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.