Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01 21:19
BasvanS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Dit topic is een goede start, verder kun je de dealer site van je gewenste merk/type in de gaten houden. Van mossel is verder een partij om in de gaten te houden, net als de ANWB en de Consumentenbond.

De Ioniq is bijvoorbeeld nog steeds scherp:

https://www.vanmossel.nl/...anbod/hyundai/ioniq/12178
Aanbiedingen vinden is inderdaad erg lastig. Er bestaat bij mijn weten nog steeds geen echt goede 'pricewatch' voor PL deals, af en toe verschijnt er iets op Pepper oid maar vaak ook niet. Terwijl de aanbiedingen er af en toe wel zijn inderdaad, de MX-30 waar veel naar gerefereerd werd was inderdaad een mooie.

Schrijf je ook vooral in voor de nieuwsbrief van het Consumentenbond Autoleasecollectief, komen geregeld nette aanbiedingen voorbij die je niet zo 1 2 3 ook bij de dealer voor elkaar krijgt.

Zo rijd ik als de aanvraag rond is komend jaar in een volle Peugeot 3008 HYbrid GT Business met 15k per jaar voor 600 per maand. Klinkt matig zou je zeggen? Misschien, maar het is een 12 maanden deal :) En die zijn vrij zeldzaam, ik ben inmiddels in het stadium dat ik niet langer zin heb om 48 of 60 maanden aan een auto vast te zitten. Heb een halfjaar Lynk&Co 01 gereden en overtuigd dat meer aanbieders met dergelijke flex constructies moeten komen. Helaas zijn ze net zo zeldzaam als tieten op een varken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 18:55
MuFFIN 007 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Schrijf je ook vooral in voor de nieuwsbrief van het Consumentenbond Autoleasecollectief, komen geregeld nette aanbiedingen voorbij die je niet zo 1 2 3 ook bij de dealer voor elkaar krijgt.

Zo rijd ik als de aanvraag rond is komend jaar in een volle Peugeot 3008 HYbrid GT Business met 15k per jaar voor 600 per maand. Klinkt matig zou je zeggen? Misschien, maar het is een 12 maanden deal :) En die zijn vrij zeldzaam, ik ben inmiddels in het stadium dat ik niet langer zin heb om 48 of 60 maanden aan een auto vast te zitten. Heb een halfjaar Lynk&Co 01 gereden en overtuigd dat meer aanbieders met dergelijke flex constructies moeten komen. Helaas zijn ze net zo zeldzaam als tieten op een varken. :+
Inderdaad!
Ik wilde ook niet te lang aan en PL contract zitten, en gelukkig kon ik via Consumentenbond Autoleasecollectief een Hyundai Kona Electric voor 12 maanden krijgen. Ideaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crijnders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 21:16
MuFFIN 007 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Aanbiedingen vinden is inderdaad erg lastig. Er bestaat bij mijn weten nog steeds geen echt goede 'pricewatch' voor PL deals, af en toe verschijnt er iets op Pepper oid maar vaak ook niet. Terwijl de aanbiedingen er af en toe wel zijn inderdaad, de MX-30 waar veel naar gerefereerd werd was inderdaad een mooie.

Mag ik vragen waarom een Peu 3008 voor een hoger maandtarief en een minder flexibel contract dan een Lynk 01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01 21:19
crijnders schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Mag ik vragen waarom een Peu 3008 voor een hoger maandtarief en een minder flexibel contract dan een Lynk 01?
Ik ben een aantal maanden voor werk in het buitenland en dan wil ik geen auto voor de deur waar ik voor betaal. Ideaal moment om de Lynk eruit te gooien dus. Wellicht neem ik er later weer eentje, maar dan moeten ze eerst een aantal zaken beter op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:12
@BasvanS , toevallig voor de lolz gekeken naar de prijs van de MX-30 nu? Toevallig gisteren gedaan, durf te stellen dat we een pracht deal hebben :*)

Donderdag wordt die van mij geleverd! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:35
TWCRay schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:23:
@BasvanS , toevallig voor de lolz gekeken naar de prijs van de MX-30 nu? Toevallig gisteren gedaan, durf te stellen dat we een pracht deal hebben :*)

Donderdag wordt die van mij geleverd! oOo
Zeker en mooie deal, jij ook Gefeliciteerd! _/-\o_

EUR 267 per maand, prima deal! Rijd zo lekker dat ik ruim over de 10k/jaar heen ga. 8)7

En de Leaf... die staat stil :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:12
Haha, fijn om te horen @BasvanS !

Nu effe discussie met de Mazda. Ik checkte effe of ze de tenaamstelling gedaan hadden…nee, want de subsidiepot is leeg. Duh. Doe toch maar effe want ik heb ‘m al toegekend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 18:17
Voor degene die nog goeie deals zoeken. E-C4 vanaf €326. Ik denk na vandaag afgelopen met de pret.

Ons leasecontract is net goedgekeurd en de auto is besteld. Heeft iemand hier ooit succes gehad om hierna het contract nog aangepast te krijgen? Want 2 weken geleden was mijn auto nog €30 per maand duurder en minder luxe uitgevoerd. Daar vind ik wel wat van. Morgen maar eens Citroen opbellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ANWB heeft wat Ford aanbiedingen met onder meer €329 voor het nieuwe model Ford Focus 125 pk hatchback 'Connected'. 10.000 km pj, 60 mnd brandweerrood. €11 heb je een zilveren, €10 winter pack en €10 voor een 'titanium'. Kom je op €361 per jaar. Station €30 extra. Ergonomische AGR stoel is €6 pm extra.

Ik verwacht aanbiedingen voor de Opel Astra vanwege het nieuwe model maar kom die nog niet tegen voor private lease. Bij koop kan je +- € 5K korting krijgen naar +-€ 25K lijkt het voor een prima uitgeruste versie.
aschja schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:19:
Voor degene die nog goeie deals zoeken. E-C4 vanaf €326. Ik denk na vandaag afgelopen met de pret.
Moet je wel vertellen waar: bij Citroen zelf voor de 50 kWh elektrische C4 in de instapversie 'live'. 60 maanden 10.000 km pj € 326. Onder meer stalen velgen. Bij koop betaal je €34 K.
Feel: € 355
Shine: € 394
Feel pack: €404

Eis voor die prijzen is minstens 12 schade vrije jaren. 6+ jaren kosten €14,99 pm extra. <6 jaar kost €25 pj extra.

[ Voor 36% gewijzigd door bombadil op 31-10-2021 22:12 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:50
Wij hebben nu 4 jaar lang de volgende deal genoten:

Skoda Citigo 60PK Greentech Ambition (alles er op en er aan en nog mooi kleurtje)
Looptijd: 24 maanden (oorspronkelijk, tegen zelfde voorwaarden verlengd naar 48)
Kilometers pj: 20.000
Meer-km tarief: 3.81 cent
Minder-km tarief: 2.29 cent
Maandtarief: 219 euro

Ik kijk vrij regelmatig voor deals, maar ik kan zoiets als bovenstaand niet meer vinden. Vooral als je bv weer 20k km en 24 maanden wilt komt het meeste boven de 300 euro.

We kunnen 'm nog één jaar verlengen, maar tarief gaat dan met 12 euro omhoog, met terugwerkende kracht voor de hele looptijd ivm APK e.d. Meer gaan betalen voor inmiddels 4 jaar oude auto is niet heel aantrekkelijk, maar blijft het de beste deal momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Hertog_Martin schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:32:
Wij hebben nu 4 jaar lang de volgende deal genoten:

Skoda Citigo 60PK Greentech Ambition (alles er op en er aan en nog mooi kleurtje)
Looptijd: 24 maanden (oorspronkelijk, tegen zelfde voorwaarden verlengd naar 48)
Kilometers pj: 20.000
Meer-km tarief: 3.81 cent
Minder-km tarief: 2.29 cent
Maandtarief: 219 euro

Ik kijk vrij regelmatig voor deals, maar ik kan zoiets als bovenstaand niet meer vinden. Vooral als je bv weer 20k km en 24 maanden wilt komt het meeste boven de 300 euro.

We kunnen 'm nog één jaar verlengen, maar tarief gaat dan met 12 euro omhoog, met terugwerkende kracht voor de hele looptijd ivm APK e.d. Meer gaan betalen voor inmiddels 4 jaar oude auto is niet heel aantrekkelijk, maar blijft het de beste deal momenteel?
Leek mij sterk, maar het goedkope aanbod voor het A segment is erg karig momenteel. Je betaald dan in 1 jaar voor 5 jaar 12 euro per maand, je auto word dan dus 60 euro per maand duurder en komt omgerekend op 279 per maand voor dit laatste jaar.

Alleen als je nu voor 4 jaar een contract neemt kom je onder dat bedrag uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 20:30
Ik merk wel dat er weinig transparantie is mbt de wegenbelasting bij EV's in de private lease. Want het is vanaf 2025 kwarttarief en vanaf 2016 voltarief. Dat komt dan wel bij je PL tarief op en bij die gewichten is dat best een stevig bedrag. Vind het raar dat dit niet specifieker wordt aangegeven. Het is niet een onvoorziene situatie. Nu vind je het alleen terug in de kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:26
Het is bij mijn weten ook nog niet duidelijk wat de plannen precies zijn. Op welke basis wordt het voltarief (en dus ook het kwarttarief) berekend? Volgens mij is dat nog niet bekend, en kunnen PL-bedrijven dus ook moeilijk aangeven wat dit met de prijs gaat doen.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Ik heb een vraag waar ik in de contracten en voorwaardes eigenlijk geen antwoord op kan vinden. Ik heb een auto besteld met diverse opties. Na een rondgang op het internet lees is dat voor het model dat ik bestel heb bij diverse kopers al is medegedeeld dat sommige opties niet meer leverbaar zijn door het welbekende chip tekort (bijvoorbeeld adaptive cruise control, adaptieve led koplampen).

Deze opties wil ik erg graag hebben en gelukkig heeft de dealer mij nog niet gebeld om mij dit mede te delen, wellicht heb ik dus geluk. Maar stel hij belt mij wel met deze mededeling, kan ik dan mijn contract opzeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ping83 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:56:
Maar stel hij belt mij wel met deze mededeling, kan ik dan mijn contract opzeggen?
In principe ja, als zij niet (kunnen) leveren wat afgesproken is in de koopovereenkomst, dan kun je immers de overeenkomst ontbinden omdat zij niet de gemaakte afspraken nakomen. Wel expliciet stellen natuurlijk dat zij het contract niet nakomen (en dus ontbinden) en dat niet jij degene bent die annuleert.

Let wel op de eventuele kleine lettertjes: wellicht kunnen zij bijvoorbeeld stellen dat ze wel kunnen leveren, maar met vertraging (dus dat je nog een aantal maanden moet wachten op levering). Afhankelijk van wat je in detail hebt afgesproken (of zij beloofd hebben) komen ze dan wel hun afspraken na. Wellicht moet jij dan expliciet een termijn stellen, en als zij die niet nakomen, kun je ze in gebreke stellen.

Als je rechtsbijstand hebt, kunnen die je verder informeren en zo nodig bijstaan, mocht het zo ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-03 20:01
Ik wil misschien in januari een nieuw contract gaan afsluiten voor een elektrische auto. Helaas van Justlease al het eerste signaal gekregen dat ze de prijzen gewoon gaan verhogen, zodat ze die subsidie mooi in eigen zak steken. Vraag me af of dat niet uiteindelijk overal gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 20:27
Groever schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:22:
...zodat ze die subsidie mooi in eigen zak steken...
Lijkt me een interpretatie van jou zelf, geen feitelijke uitspraak van JL. Ze zullen moeten blijven concurreren met de koopmarkt en kunnen dus niet zomaar de subsidie meerekenen. Ik vind het aannemelijker dat autorijden gewoon duurder wordt, ook electrisch. Vergeet niet dat die stijgende energieprijzen alles duurder maken. Dus ook de bouw van een auto.

[ Voor 4% gewijzigd door PhaeTom op 17-11-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Groever schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:22:
Ik wil misschien in januari een nieuw contract gaan afsluiten voor een elektrische auto. Helaas van Justlease al het eerste signaal gekregen dat ze de prijzen gewoon gaan verhogen, zodat ze die subsidie mooi in eigen zak steken. Vraag me af of dat niet uiteindelijk overal gaat gebeuren.
Ik heb een pre-contract afgesloten. Dus auto wordt besteld, maar het officiele contract komt pas op 2 januari. Wel tegen huidige voordelige tarief.

Edit: niet bij Justlease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

dagizmo schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:16:
Ik merk wel dat er weinig transparantie is mbt de wegenbelasting bij EV's in de private lease. Want het is vanaf 2025 kwarttarief en vanaf 2016 voltarief. Dat komt dan wel bij je PL tarief op en bij die gewichten is dat best een stevig bedrag. Vind het raar dat dit niet specifieker wordt aangegeven. Het is niet een onvoorziene situatie. Nu vind je het alleen terug in de kleine lettertjes.
Daarom ook altijd alle kleine lettertjes doorlezen. Heb ik ook gedaan bij mijn PL contract, daardoor kom ik nu niet voor verrassingen te staan. En in 2026 is ons leasecontract alweer afgelopen, maar eens kijken hoe de wereld er dan uitziet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:57
Er is een vroege black friday deal bij fiat waardoor je een 500 hybrid kan rijden voor 199/maand bij 7500km voor 60m

https://www.fiat.nl/acties

• BasvanS
yeehaw schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:57:
Er is een vroege black friday deal bij fiat waardoor je een 500 hybrid kan rijden voor 199/maand bij 7500km voor 60m

https://www.fiat.nl/acties
@Hertog_Martin lees je mee ;)?

• Hertog_Martin
Thanks. Bij iets meer km en wat minder looptijd zal het waarschijnlijk wel weer rap duurder worden, maar toch even offerteaanvraag ingediend.

• Hertog_Martin
Dichtstbijzijndste dealer komt niet met prijzen maar uitnodiging naar showroom. Ja leuk concept, in 1998.

• BasvanS
Hertog_Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:25:
Dichtstbijzijndste dealer komt niet met prijzen maar uitnodiging naar showroom. Ja leuk concept, in 1998.
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik had het niet verwacht, maar de Consumentenbond doet ook mee aan de Black Friday gekte; https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Usta
TwArbo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:16:
Ik had het niet verwacht, maar de Consumentenbond doet ook mee aan de Black Friday gekte; https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard
:) Nu nog het aanbod van EVs uitbreiden. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:46
aschja schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:31:
[...]

Ik heb een pre-contract afgesloten. Dus auto wordt besteld, maar het officiele contract komt pas op 2 januari. Wel tegen huidige voordelige tarief.

Edit: niet bij Justlease.
Waar heb jij je contract afgesloten? Ben ook nog op zoek naar een goede deal voor een elektrische auto. Momenteel alleen een aanvraag gedaan voor de Niro, maar die hebben ze met 30 euro per maand verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-03 20:01
hallom schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:32:
[...]

Waar heb jij je contract afgesloten? Ben ook nog op zoek naar een goede deal voor een elektrische auto. Momenteel alleen een aanvraag gedaan voor de Niro, maar die hebben ze met 30 euro per maand verhoogd.
Ha, van de zomer kon je een e-Niro krijgen voor nog minder geld dan je nu inclusief subsidie zou betalen. Weer een voorbeeld van subsidie die wordt ingeprijsd. Als iemand een wel goede deal tegenkomt hou ik me aanbevolen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
hallom schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:32:
[...]

Citroen E-C4 vanaf €359 op citroen.nl. Je krijgt een blanco datum contract die je pas 1 januari instuurt.

Wij rijden straks voor €377 per maand elektrisch. Daar kan ik mijn benzineauto prive echt niet voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
aschja schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:14:
[...]

Citroen E-C4 vanaf €359 op citroen.nl. Je krijgt een blanco datum contract die je pas 1 januari instuurt.

Wij rijden straks voor €377 per maand elektrisch. Daar kan ik mijn benzineauto prive echt niet voor rijden.
Goede actie, maar ik vindt het een beetje verkeerd dat ze deze prijs met 25 eur direct gaan verhogen als je minder dan 6 jaar schadevrij hebt gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Usta schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:03:
[...]

Goede actie, maar ik vindt het een beetje verkeerd dat ze deze prijs met 25 eur direct gaan verhogen als je minder dan 6 jaar schadevrij hebt gereden...
Tja. Dat zal met de verzekeringpremie te maken hebben? Zo gek is dat toch niet? Bij een prive auto heb je dit principe toch ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38
Ik zie nu een goede deal op ANWB (aanvraag ingedient maar weet niet of ik het wil, hangt van verkoopprijs huidige auto af)
- Ford Focus
- ST Line X
- 155 pk
- B&O audio
- Winterpakket
- Race Red
- 10.000 km/jaar
- 60 maanden

- €382 pm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petereuverman
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-02 14:01
Hallom en Aschja en zijn net als ik op zoek naar een EV om vervolgens gebruik te maken van de SEPP (EV subsidie)

Een keuze voor een auto heb ik nog niet gemaakt. Ik zou graag zo snel mogelijk willen rijden dus dan zal ik afhankelijk zijn van een voorraadauto. Wat wellicht nog een uitdaging gaat worden met de chiptekorten en de zakelijke rijder die mogelijk nog massaal gaat afnemen in december...

Mijn voorkeur gaat uit naar de e-2008, Kona of E-Niro
Wat zou het mooi zijn als we hier tips kunnen gaan uitwisselen over goeie deals. Zoals:
- dat Peugeot het goedkoopst is bij Justlease
- de Kona actie van de ANWB afgelopen zomer (€369)
- de Ionic aanbieding bij van Mossel vorige maand (€339)

Ik ben heel benieuwd of er acties gaan komen en/of er prijsstijgingen of juist prijsdalingen gaan plaatsvinden!
De dealers zeggen tot op heden van niet en proberen me nog dit jaar in een voorraadauto te krijgen. En dat zij dan wel de subsidie in de vorm van een korting willen weggeven.
Ik waag toch liever een kans en wacht tot half december en ga dan een rondje langs de leasemaatschappijen en dealers doen.

Benieuwd naar jullie strategieën! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
petereuverman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:27:
Hallom en Aschja en zijn net als ik op zoek naar een EV om vervolgens gebruik te maken van de SEPP (EV subsidie)

Een keuze voor een auto heb ik nog niet gemaakt. Ik zou graag zo snel mogelijk willen rijden dus dan zal ik afhankelijk zijn van een voorraadauto. Wat wellicht nog een uitdaging gaat worden met de chiptekorten en de zakelijke rijder die mogelijk nog massaal gaat afnemen in december...

Wat zou het mooi zijn als we hier tips kunnen gaan uitwisselen over goeie deals. Zoals:

Ik ben heel benieuwd of er acties gaan komen en/of er prijsstijgingen of juist prijsdalingen gaan plaatsvinden!
De dealers zeggen tot op heden van niet en proberen me nog dit jaar in een voorraadauto te krijgen. En dat zij dan wel de subsidie in de vorm van een korting willen weggeven.
Ik waag toch liever een kans en wacht tot half december en ga dan een rondje langs de leasemaatschappijen en dealers doen.

Mijn zoektocht is er niet meer, want mijn E-C4 is al besteld in oktober. Dit is alleen geen voorraadauto. Ik denk ook oprecht dat er weinig goede deals als deze. Die begint bij 80 euro duurder uit mn hoofd. Of dat het kleine of grote accupakket is weet ik even niet.

Wij betalen straks 377 voor 60 maanden / 17.000km icm Feel Pack / keyless entry / Pack drive assist.

Ja, de range is WLTP 350km en niet te vergelijke met de 64kwh Kia, maar toch. Blubbergoeie deal. En je reserveert nu al een productieslot. Niet op 1 januari.

EDIT: Ik zie op de site van Peugeot dat de E-2008 ook op dezelfde manier besteld kan worden volgens mij. Maar nogmaals. Als je een voorraad auto wil, heb je geen keus om te wachten tot eind december.

[ Voor 5% gewijzigd door aschja op 23-11-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 22:19
petereuverman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:27:

Heb toevallig de E-C4 en de Peugeot E2008 op mijn shortlist staan als laatste twee auto's.

Actie van Justlease op de E2008 is qua voorwaarden, prijs en km tot nu toe het beste wat ik heb kunnen vinden in de afgelopen weken. Echter, men wil niet meewerken met postdateren contract voor SEPP subsidie in 2022, anders dan een offerte afgeven die max. 2 weken geldig is. Dan zou je dus op 21-22 dec. een offerte moeten aanvragen. Daar de actie bij hun afloopt op 5 december heb je daar niets aan.

Lokale citroen dealer waar ik proefrit heb gedaan met de E-C4 heeft het iig genoeg verknald dat als we voor citroen gaan we daar in ieder geval geen klant worden :P. Stuurde offerte voor koop op i.p.v. private lease, wist te melden dat citroen niet aan voorbereiding voor SEPP subsidie zou doen (wat een week later op website anders wordt vermeld) en kon geen enkel detail van de auto vermelden anders dan wat in de configurator aan te klikken en kijken wat de tool zei.

Ik wacht nog even Black Friday zelf af of er wat gaat gebeuren maar ben bang dat er niet veel extra korting te vinden gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Zontar schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:26:
[...]

Heb toevallig de E-C4 en de Peugeot E2008 op mijn shortlist staan als laatste twee auto's.

Actie van Justlease op de E2008 is qua voorwaarden, prijs en km tot nu toe het beste wat ik heb kunnen vinden in de afgelopen weken. Echter, men wil niet meewerken met postdateren contract voor SEPP subsidie in 2022, anders dan een offerte afgeven die max. 2 weken geldig is. Dan zou je dus op 21-22 dec. een offerte moeten aanvragen. Daar de actie bij hun afloopt op 5 december heb je daar niets aan.

Lokale citroen dealer waar ik proefrit heb gedaan met de E-C4 heeft het iig genoeg verknald dat als we voor citroen gaan we daar in ieder geval geen klant worden :P. Stuurde offerte voor koop op i.p.v. private lease, wist te melden dat citroen niet aan voorbereiding voor SEPP subsidie zou doen (wat een week later op website anders wordt vermeld) en kon geen enkel detail van de auto vermelden anders dan wat in de configurator aan te klikken en kijken wat de tool zei.

Ik wacht nog even Black Friday zelf af of er wat gaat gebeuren maar ben bang dat er niet veel extra korting te vinden gaat zijn.
De site van Justlease klopt in ieder geval voor geen meter. De goedkoopste optie van de E-2008 ziet er net zo dik uit op de foto als de GT-line. Kijk je verder, zit er eigenlijk helemaal niets op. Ik weet niet precies hoe de uitrustingsniveaus in elkaar zitten bij de E-2008. Op het eerste oog lijkt het wel een stuk duurder als de E-C4.

Wij hebben uiteindelijk ook niet bij de lokale dealer besteld, omdat we onze eerste auto bij een andere Citroen dealer hebben gekocht. En daar nog steeds een hele goede band mee hebben. Dus ik zou naar de juiste dealer gaan en zorgen dat deze met PSA contact opneemt dat ze de dealer moeten veranderen. Want de online configurator pakt altijd de dichtsbijzijnde bij jou in de buurt. Dan kan de dealer voor je aanpassen. En dan hebben je semi-zekerheid dat je subsidie krijgt. We weten namelijk niet hoe snel het gaat.

Wij hadden ons contract al getekend in oktober toen deze regeling nog niet bestond en toen wilde Citroen ook niet meewerken. Maar ik vermoed dat er ontzettend veel mensen contact met PSA hebben gehad met de vraag of de contractdatum verzet kon worden. Toen krijg ik berichten dat de importeur had besloten om dit wel te doen en heb ik de dealer achter z'n vodden gezeten dat het eerste contract verscheurd zou worden. Ik heb inmiddels ook een nieuwe gekregen zonder datum.

Wat betreft prijs E-C4. Wij hadden begrepen dat deze actie liep tot eind november. Dan zal je snel moeten beslissen. Maar zeker weten doe ik het niet. Acties worden nog wel eens verlengd. Maar in theorie kan je dus gewoon een elektrische cross-over rijden voor 290 p/m obv 60maanden en 10.000km en weinig opties. Dat is bij voorbaat al een knaller van een deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 15:47
https://www.aldautomotive...kia-picanto-10-ald-editie
169 voor een picanto is geen geld en maar 3 jaar contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 13:54
Mooie aanbieding. Maar realiseer je wel dat dit een occasion uit 2018 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
citomaster schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:28:
[...]

Mooie aanbieding. Maar realiseer je wel dat dit een occasion uit 2018 is.
je hebt gelijk, omdat je nog een ander model kon samenstellen dacht ik dat ze nieuw waren, beetje onduidelijk haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Een rondje langs de sites van de grote automerken levert mij geen Zwarte Vrijdag lease-acties op. ANWB ook niks, consumentenbond enkel de al bekende beperkte acties. Jammer.

iemand die wel iets tegenkwam bij de dealers zelf allicht?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
bombadil schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:51:
Een rondje langs de sites van de grote automerken levert mij geen Zwarte Vrijdag lease-acties op. ANWB ook niks, consumentenbond enkel de al bekende beperkte acties. Jammer.

Zijn wel dealers die adverteren maar of t echte kortingen zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
De auto industrie doet inderdaad niet echt mee, zal wel vanwege de tekorten zijn overal.

Schrijnend voorbeeld nog gezien zojuist.. Twee jaar geleden werd de elektrische ŠKODA Citigo IV aangeboden voor 199pm (10k, 60m). Deze auto is verder door het leven gegaan als de Seat Mii electric en daar is nu de aanbieding vanaf 395pm (10k, 60m). Wil je naar 24 maanden en 20k km dan ben je 720 euro pm kwijt :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
bombadil schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:51:

Nope, ik heb van alles gecheckt: VW, Mazda, Kia, Hyundai, Renault, maar ook dealers als Van Mossel, Louwman, noem maar op en inderdaad ANWB, CB, Leaseplan, Athlon, Justlease, etc.

Denk ook dat het lastige is: wie gaat er nu met een aanbieding die op Black Friday bekend gemaakt wordt direct z'n handtekening zetten op dezelfde dag. Er zullen niet enorm veel mensen direct in die positie zitten.

Heb zelf wel naar de Citroën e-C4 aanbieding zitten kijken vanaf €359 als ook de Mazda MX-30 Advantage voor € 375, maar de e-C4 is karig uitgerust en een Feel of Shine gaat gelijk al met 15.000 km per jaar naar € 425-480 per maand. Wij hebben als grens € 400 per maand en daar dan straks de €69,xx subsidie vanaf.

De MX-30 actie (voor ons als 2e auto) loopt maar tot december, met registratie uiterlijk 31-12-2021. Dat zie ik vaker voorbij komen, behalve dus bij Citroën. Hopelijk komen ze in januari met een nieuwe actie. Snap ook niet waarom dealers niet korting+overheidssubsidie zouden willen doen, voor hun is het toch alleen maar een voordeel dat nog meer mensen de auto kopen/leasen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:24:
[...]

Nope, ik heb van alles gecheckt: VW, Mazda, Kia, Hyundai, Renault, maar ook dealers als Van Mossel, Louwman, noem maar op en inderdaad ANWB, CB, Leaseplan, Athlon, Justlease, etc.

Denk ook dat het lastige is: wie gaat er nu met een aanbieding die op Black Friday bekend gemaakt wordt direct z'n handtekening zetten op dezelfde dag. Er zullen niet enorm veel mensen direct in die positie zitten.

Heb zelf wel naar de Citroën e-C4 aanbieding zitten kijken vanaf €359 als ook de Mazda MX-30 Advantage voor € 375, maar de e-C4 is karig uitgerust en een Feel of Shine gaat gelijk al met 15.000 km per jaar naar € 425-480 per maand. Wij hebben als grens € 400 per maand en daar dan straks de €69,xx subsidie vanaf.

De MX-30 actie (voor ons als 2e auto) loopt maar tot december, met registratie uiterlijk 31-12-2021. Dat zie ik vaker voorbij komen, behalve dus bij Citroën. Hopelijk komen ze in januari met een nieuwe actie. Snap ook niet waarom dealers niet korting+overheidssubsidie zouden willen doen, voor hun is het toch alleen maar een voordeel dat nog meer mensen de auto kopen/leasen?
Die exacte vraag heb ik ook bij Citroen neergelegd in oktober. Zet gewoon geen datum op het contract. Jij. blij, ik blij. Wilde ze niet doen. Ik zei ook, voor jullie maakt het toch geen bal uit of ik subsidie krijg of niet. Het is voor mij superprettig. Maar nee, kon niet. Toch maar overstag gegaan, want die 359 is gewoon een prima prijs voor de auto die je krijgt. Maar volgens mij hebben er meer mensen zitten klagen, want ineens werd er een campagne van gemaakt. Dus het kon wel. We rijden Feel Pack met 17.000km per jaar voor 377 incl subsidie. Goedkoper gaat het qua elektrisch rijden niet worden. Sterker nog, mijn huidige benzine auto kost maandelijks meer. En die is al afbetaald. Dus ik ruil straks mijn Aurisje in voor 10K en ben maandelijks net zo veel kwijt, maar wel met 10K extra op de bankrekening. Wat heel goed uitkomt. Volgend jaar 3 weken Nieuw-Zeeland. Dus Corona, wegwezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog_Martin
https://www.directleaseprivate.nl/

Gratis maandelijks opzeggen is wel goede deal als er geen addertjes onder gras zitten. Kan dat zo 123 niet vinden. Verder ook wel scherpe prijzen lijkt het.

Edit: even bij ze nagevraagd en zou echt gaan om kosteloos opzeggen. Dus zowel geen boete voor opzeggen als geen aanpassing maandbedrag na terugwerkende kracht.

Beetje verwarrend omdat er nog steeds opties voor kortere looptijd bij staan tegen meerprijs, maar dat heeft nu dus geen meerwaarde.

Contract op bv 1 Jan zetten voor EV subsidie kunnen ze nu nog niet doen helaas, kreeg de tip om daarvoor in tweede week december te proberen. Was wel fijne combinatiekorting geweest anders.

[ Voor 55% gewijzigd door Hertog_Martin op 26-11-2021 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
aschja schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:37:
[...]

Die exacte vraag heb ik ook bij Citroen neergelegd in oktober. Zet gewoon geen datum op het contract. Jij. blij, ik blij. Wilde ze niet doen. Ik zei ook, voor jullie maakt het toch geen bal uit of ik subsidie krijg of niet. Het is voor mij superprettig. Maar nee, kon niet. Toch maar overstag gegaan, want die 359 is gewoon een prima prijs voor de auto die je krijgt. Maar volgens mij hebben er meer mensen zitten klagen, want ineens werd er een campagne van gemaakt. Dus het kon wel. We rijden Feel Pack met 17.000km per jaar voor 377 incl subsidie. Goedkoper gaat het qua elektrisch rijden niet worden. Sterker nog, mijn huidige benzine auto kost maandelijks meer. En die is al afbetaald. Dus ik ruil straks mijn Aurisje in voor 10K en ben maandelijks net zo veel kwijt, maar wel met 10K extra op de bankrekening. Wat heel goed uitkomt. Volgend jaar 3 weken Nieuw-Zeeland. Dus Corona, wegwezen!
Mee eens. Al is het zo dat wij al een Kia e-Soul 64 kWh gekocht hebben dit jaar en nu zijn we zo verpest met de luxe, comfort en het gemak van een EV dat we onze Aygo ook willen vervangen.

Sowieso zat dat er al aan te komen, omdat de Aygo wat te krap wordt voor de kids achterin. Grote ritten hoeven er niet mee gemaakt te worden, dus een Mazda MX-30 is perfect voor ons: niet zo duur in aanschaf/PL dankzij de kleine accu, wel 170 km real-world range, waarmee mijn vrouw 3x naar werk op en neer kan en nog wat overhoudt ook. Maar toch een fijn formaat auto die er naar onze mening prachtig uitziet en ook van binnen geweldig is. En die deurtjes, tja, dat nemen we voor lief. Heeft ook wel wat.

Maar goed, er loopt nog geen bestelling dus andere modellen zijn ook een optie, zelfs een e-208 die iets kleiner is. Op dit moment komt een e-208 Allure Pack wel ongeveer op dezelfde maandprijs uit als een Mazda MX-30 Advantage (360-375 ongeveer).

De e-C4 is als gezinsauto zeker geschikt, maar qua prijs is die dus in een leuke uitvoering zoals de Feel Pack die jij hebt pas op dit prijsniveau inclusief de subsidie, dus dat scheelt gewoon pakweg 70/mnd. Dat is voor een tweede auto veel geld. Het mag wel wat meer kosten dan de Aygo, we willen namelijk juist iets groter en luxer en comfortabeler, daar betaal je nu eenmaal voor, maar het moet niet te gek worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-05 10:37
Hertog_Martin schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:49:

Gratis maandelijks opzeggen is wel goede deal als er geen addertjes onder gras zitten. Kan dat zo 123 niet vinden. Verder ook wel scherpe prijzen lijkt het.

Edit: even bij ze nagevraagd en zou echt gaan om kosteloos opzeggen. Dus zowel geen boete voor opzeggen als geen aanpassing maandbedrag na terugwerkende kracht.

Beetje verwarrend omdat er nog steeds opties voor kortere looptijd bij staan tegen meerprijs, maar dat heeft nu dus geen meerwaarde.

Contract op bv 1 Jan zetten voor EV subsidie kunnen ze nu nog niet doen helaas, kreeg de tip om daarvoor in tweede week december te proberen. Was wel fijne combinatiekorting geweest anders.
Pas wel op.

Je moet echt zeker weten of ze bij een keurmerk zijn aangesloten. Dus niet alleen via hun site zo lezen.
En ook opletten of ze niet je auto mogen afpakken.

Ik had ook een mannetje ergens gevonden die goedkoop private lease auto's kon regelen. Scheelde 100\200 in de maand.
Maar de addertje was dat hij je auto kon afpakken op ieder moment.
Hij moet dan jou een ander auto geven. Maar dat zal dan een ander merk...type met gehele andere opties zijn. Ligt aan wat de "pot" schaft zei hij.

Volgens mij bedonderen velen de boel.

Ik zou oppassen. Vooral als er geen echte keurmerk is.
Want als jij niet meer kan werken of je zit in financieel nood kom je niet uit het contract.
En zelfs als je dood gaat moet je partner\familie de rest schuld van het contract betalen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:23:
[...]

Mee eens. Al is het zo dat wij al een Kia e-Soul 64 kWh gekocht hebben dit jaar en nu zijn we zo verpest met de luxe, comfort en het gemak van een EV dat we onze Aygo ook willen vervangen.

Sowieso zat dat er al aan te komen, omdat de Aygo wat te krap wordt voor de kids achterin. Grote ritten hoeven er niet mee gemaakt te worden, dus een Mazda MX-30 is perfect voor ons: niet zo duur in aanschaf/PL dankzij de kleine accu, wel 170 km real-world range, waarmee mijn vrouw 3x naar werk op en neer kan en nog wat overhoudt ook. Maar toch een fijn formaat auto die er naar onze mening prachtig uitziet en ook van binnen geweldig is. En die deurtjes, tja, dat nemen we voor lief. Heeft ook wel wat.

Maar goed, er loopt nog geen bestelling dus andere modellen zijn ook een optie, zelfs een e-208 die iets kleiner is. Op dit moment komt een e-208 Allure Pack wel ongeveer op dezelfde maandprijs uit als een Mazda MX-30 Advantage (360-375 ongeveer).

De e-C4 is als gezinsauto zeker geschikt, maar qua prijs is die dus in een leuke uitvoering zoals de Feel Pack die jij hebt pas op dit prijsniveau inclusief de subsidie, dus dat scheelt gewoon pakweg 70/mnd. Dat is voor een tweede auto veel geld. Het mag wel wat meer kosten dan de Aygo, we willen namelijk juist iets groter en luxer en comfortabeler, daar betaal je nu eenmaal voor, maar het moet niet te gek worden.
Goed verhaal. Voor iedere use case in andere oplossing. Als ik het verhaal zo hoor is die MX30 een prachtig alternatief. Sterker nog. Als daar een 50kwh batterij in had gelegen, was ik ook wel even gaan kijken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
aschja schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:33:
[...]

Goed verhaal. Voor iedere use case in andere oplossing. Als ik het verhaal zo hoor is die MX30 een prachtig alternatief. Sterker nog. Als daar een 50kwh batterij in had gelegen, was ik ook wel even gaan kijken. ;)
Wij hebben hem eerder dit jaar al gereden, want we konden toen in Amsterdam bij de Mazda dealer een witte First Edition voor 27k krijgen, 7k minder dan de e-Soul (beide excl. 2k subsidie), maar die 170 km vs. 400 km bereik was toch wel een doorn in het oog als eerste auto.

Moet zeggen: de Mazda rijdt beter. Maar Kia is ook weer typisch Kia: het zijn niet de mooiste of beste of meest sprankelende auto's waar ja hart sneller van gaat kloppen, maar over kloppen gesproken: alles aan die auto klopt wel gewoon. Er is behoudens het uiterlijk voor sommigen, niks wat ook maar negatief te noemen valt.

En de PSA drieling (Mokka-e, e-C4, e-2008) was destijds nog wat duur in aanschaf, wat het enige is wat ons toen niet heeft doen verder kijken. Nu houden we ze wel weer alle 3 in de gaten, maar tenzij er ineens een nog veel betere aanbieding komt, ben ik bang dat ze net buiten ons budget vallen als 2e auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:42:
[...]

Wij hebben hem eerder dit jaar al gereden, want we konden toen in Amsterdam bij de Mazda dealer een witte First Edition voor 27k krijgen, 7k minder dan de e-Soul (beide excl. 2k subsidie), maar die 170 km vs. 400 km bereik was toch wel een doorn in het oog als eerste auto.

Moet zeggen: de Mazda rijdt beter. Maar Kia is ook weer typisch Kia: het zijn niet de mooiste of beste of meest sprankelende auto's waar ja hart sneller van gaat kloppen, maar over kloppen gesproken: alles aan die auto klopt wel gewoon. Er is behoudens het uiterlijk voor sommigen, niks wat ook maar negatief te noemen valt.

En de PSA drieling (Mokka-e, e-C4, e-2008) was destijds nog wat duur in aanschaf, wat het enige is wat ons toen niet heeft doen verder kijken. Nu houden we ze wel weer alle 3 in de gaten, maar tenzij er ineens een nog veel betere aanbieding komt, ben ik bang dat ze net buiten ons budget vallen als 2e auto.
Agh, ik denk dat gemiddelde nederlander gemiddeld 2 x per jaar meer dan 150KM enkele reis rijdom daarna binnen 4 uur weer 150 KM terug te rijden. Enkel voor die ritten moet je dan 10-30 minuten snelladen. Als je daarvoor EUR 7.000 wil betalen.. dan ben je.. typisch nederlands...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
BasvanS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:50:
[...]

Agh, ik denk dat gemiddelde nederlander gemiddeld 2 x per jaar meer dan 150KM enkele reis rijdom daarna binnen 4 uur weer 150 KM terug te rijden. Enkel voor die ritten moet je dan 10-30 minuten snelladen. Als je daarvoor EUR 7.000 wil betalen.. dan ben je.. typisch nederlands...
Ik moet mijn excuses aanbieden, je hebt helemaal gelijk. Jij weet veel beter dan wijzelf wat wij nodig hebben, waar wij de auto voor gebruiken en dat wij dus een gigantische miskoop hebben gedaan. Weet je wat, ik ga de auto gelijk te koop zetten en 10% van de opbrengst aan jou overmaken, want dankzij jouw geweldige inzicht weet ik nu dat we blijkbaar kunnen volstaan met een Hyundai Ioniq van de eerste generatie en dat alle andere EV's gewoon geen bestaansrecht hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hertog_Martin schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:49:

Staan wel op de site van het keurmerk vermeldt dus dat klinkt goed: https://www.keurmerkprivatelease.nl/keurmerkaanbieders#_

Prijzen zijn niet hoog maar de vrije opzegbaarheid zal hier doorslaggevend zijn.

Focus kost zelfde als bij ANWB maar dan een uitrustingsniveau lager maar wel beter opzegbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 26-11-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:58:
[...]

Ik moet mijn excuses aanbieden, je hebt helemaal gelijk. Jij weet veel beter dan wijzelf wat wij nodig hebben, waar wij de auto voor gebruiken en dat wij dus een gigantische miskoop hebben gedaan. Weet je wat, ik ga de auto gelijk te koop zetten en 10% van de opbrengst aan jou overmaken, want dankzij jouw geweldige inzicht weet ik nu dat we blijkbaar kunnen volstaan met een Hyundai Ioniq van de eerste generatie en dat alle andere EV's gewoon geen bestaansrecht hebben. _/-\o_
Was niet direct richting jou als gebruiker bedoeld. Maar ik ben wel nieuwsgierig,

Hoevaak rij je meer dan 170km enkel per jaar dat je ervoor koos het niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
BasvanS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:53:
[...]

Was niet direct richting jou als gebruiker bedoeld. Maar ik ben wel nieuwsgierig,

Hoevaak rij je meer dan 170km enkel per jaar dat je ervoor koos het niet te doen?
No worries. Voor ons is de Kia e-Soul de eerste auto, als vervanger van de Lexus hybride hiervoor. Wij gaan gemiddeld 2x per jaar met de auto op vakantie binnen Europa, van Zweden tot aan Italië en soms verder. Met daarnaast ook regelmatig een weekendje weg, wat dan wel wat dichter bij huis is. Dat is sowieso een belangrijke reden geweest om voor de Kia e-Soul te kiezen. Want deze auto kan wat heel erg veel EV's in deze prijsklasse niet kunnen: een dakkoffer tot 100 kg daklast en/of een trekhaakkoffer met 100 kg kogeldruk.

Kia e-Niro kan wel dakkoffer, maar geen trekhaakkoffer. VW ID.3 kan geen van beide, net als de PSA drieling. Dan ben je dus gigantisch beperkt in wat je mee kan nemen.

Daarnaast, met volle bepakking gaat je verbruik toch wel wat omhoog (met dakkoffer nog meer) en dus is 170 km real world range absoluut onaanvaardbaar voor op vakantie. Zelfs in de meest gunstigste gevallen sta je na 150 km weer aan een snellader, dat is op snelwegsnelheid na 1,5 uur alweer. Maar vaak pakken die plekken niet zo optimaal uit als je zou willen en heb je met een 170 km echte range een feitelijk bereik van 100-150 km, daarbinnen moet je (het liefst zo dicht mogelijk bij de 150) dus je volgende snellader hebben. En je houdt continu weinig marge om naar de volgende door te rijden.

Ik heb al meegemaakt in België: 2 snelladers achter elkaar vol. Even rondje navraag gedaan en gekeken op de schermen, maar alle 4 nog onder de 40%, sommigen ruim. Op naar de volgende, 28 km verder. Was geen enkel probleem en zorgt er weer voor dat we daarna een snellader konden pakken in Frankrijk die weer iets verder was dan oorspronkelijk gepland. Die flexibiliteit/marge heb je niet met iets van 170 km bereik.

Toegegeven, met het 100 kW snelladen van de PSA drieling en 250 km echt bereik, daarvan zeg ik: dat is het minimale, de sweetspot. Alles daarboven was voor ons ook niet per se nodig. Maar ja, die dakkoffer/trekhaakkoffer...

En als laatste: ik werk nu veel vanuit huis, dus pakt mijn vrouw de e-Soul, dat is goedkoper en comfortabeler dan de Toyota Aygo. Maar als ik straks weer op pad moet, rijd ik het hele land door. Toegegeven: met name de grote randstad, maar als ik soms ineens vanuit mijn woonplaats in Flevoland naar Rotterdam of zelfs verder moet, dan is dat ook gelijk met een ritme. Dan heb ik daar een klant zitten waar ik 1-2x per week naartoe moet. Vlissingen heb ik tot aan corona begon nog 3 maanden naartoe gependeld. Dat is ruim 160 km enkele reis. Tuurlijk, als ik een Peugeot e-2008 zou hebben gehad om maar iets te noemen, had ik het geen enkel probleem gevonden om op de terugweg even 10-15 min bij een snellader te gaan staan. En vaak kan ik bij klanten ook van publieke laders gebruik maken, waardoor je na een (halve) werkdag toch wel weer redelijk vol zit.

Andersom bekeken: mijn e-Soul is slechts 1-fase, was een twijfelgeval maar juist het grote accupakket zorgt er dan weer voor dat ik geen 3-fase nodig heb. Context is king.

En daarom nu als 2e auto wel naar iets wat minimaal formaat e-208 is, maximaal formaat MX-30/e-2008 en dus in de PL voor max. € 400/mnd. Bereik boeit daarbij amper, maar pakweg 150-170 km is wel een lekker comfortabele marge om te hebben. En mijn vrouw wil het liefst een crossover/SUV look-a-like vanwege het betere overzicht en de instap. Dus de MX-30 bevindt zich heel erg in de categorie ultieme 2e EV voor ons. Honda e is heel erg gaaf, maar te klein, amper groter dan een Aygo. e-208 is ook erg mooi, maar wel lage instap. e-2008 is mooier, maar duurder en ook wat overbodig eigenlijk. Kona 39 kWh zou ook mooi zijn, ook overkill en wat aan de dure kant daardoor. VW ID.3 idem. En ik vergeet vast nog wat, maar dit is wel zo'n beetje de shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:25:
[...]

No worries. Voor ons is de Kia e-Soul de eerste auto, als vervanger van de Lexus hybride hiervoor. Wij gaan gemiddeld 2x per jaar met de auto op vakantie binnen Europa, van Zweden tot aan Italië en soms verder. Met daarnaast ook regelmatig een weekendje weg, wat dan wel wat dichter bij huis is. Dat is sowieso een belangrijke reden geweest om voor de Kia e-Soul te kiezen. Want deze auto kan wat heel erg veel EV's in deze prijsklasse niet kunnen: een dakkoffer tot 100 kg daklast en/of een trekhaakkoffer met 100 kg kogeldruk.

Kia e-Niro kan wel dakkoffer, maar geen trekhaakkoffer. VW ID.3 kan geen van beide, net als de PSA drieling. Dan ben je dus gigantisch beperkt in wat je mee kan nemen.

Daarnaast, met volle bepakking gaat je verbruik toch wel wat omhoog (met dakkoffer nog meer) en dus is 170 km real world range absoluut onaanvaardbaar voor op vakantie. Zelfs in de meest gunstigste gevallen sta je na 150 km weer aan een snellader, dat is op snelwegsnelheid na 1,5 uur alweer. Maar vaak pakken die plekken niet zo optimaal uit als je zou willen en heb je met een 170 km echte range een feitelijk bereik van 100-150 km, daarbinnen moet je (het liefst zo dicht mogelijk bij de 150) dus je volgende snellader hebben. En je houdt continu weinig marge om naar de volgende door te rijden.

Ik heb al meegemaakt in België: 2 snelladers achter elkaar vol. Even rondje navraag gedaan en gekeken op de schermen, maar alle 4 nog onder de 40%, sommigen ruim. Op naar de volgende, 28 km verder. Was geen enkel probleem en zorgt er weer voor dat we daarna een snellader konden pakken in Frankrijk die weer iets verder was dan oorspronkelijk gepland. Die flexibiliteit/marge heb je niet met iets van 170 km bereik.

Toegegeven, met het 100 kW snelladen van de PSA drieling en 250 km echt bereik, daarvan zeg ik: dat is het minimale, de sweetspot. Alles daarboven was voor ons ook niet per se nodig. Maar ja, die dakkoffer/trekhaakkoffer...

En als laatste: ik werk nu veel vanuit huis, dus pakt mijn vrouw de e-Soul, dat is goedkoper en comfortabeler dan de Toyota Aygo. Maar als ik straks weer op pad moet, rijd ik het hele land door. Toegegeven: met name de grote randstad, maar als ik soms ineens vanuit mijn woonplaats in Flevoland naar Rotterdam of zelfs verder moet, dan is dat ook gelijk met een ritme. Dan heb ik daar een klant zitten waar ik 1-2x per week naartoe moet. Vlissingen heb ik tot aan corona begon nog 3 maanden naartoe gependeld. Dat is ruim 160 km enkele reis. Tuurlijk, als ik een Peugeot e-2008 zou hebben gehad om maar iets te noemen, had ik het geen enkel probleem gevonden om op de terugweg even 10-15 min bij een snellader te gaan staan. En vaak kan ik bij klanten ook van publieke laders gebruik maken, waardoor je na een (halve) werkdag toch wel weer redelijk vol zit.

Andersom bekeken: mijn e-Soul is slechts 1-fase, was een twijfelgeval maar juist het grote accupakket zorgt er dan weer voor dat ik geen 3-fase nodig heb. Context is king.

En daarom nu als 2e auto wel naar iets wat minimaal formaat e-208 is, maximaal formaat MX-30/e-2008 en dus in de PL voor max. € 400/mnd. Bereik boeit daarbij amper, maar pakweg 150-170 km is wel een lekker comfortabele marge om te hebben. En mijn vrouw wil het liefst een crossover/SUV look-a-like vanwege het betere overzicht en de instap. Dus de MX-30 bevindt zich heel erg in de categorie ultieme 2e EV voor ons. Honda e is heel erg gaaf, maar te klein, amper groter dan een Aygo. e-208 is ook erg mooi, maar wel lage instap. e-2008 is mooier, maar duurder en ook wat overbodig eigenlijk. Kona 39 kWh zou ook mooi zijn, ook overkill en wat aan de dure kant daardoor. VW ID.3 idem. En ik vergeet vast nog wat, maar dit is wel zo'n beetje de shortlist.
Duidelijk verhaal. Zelf hebben we een MX-30 (EUR 269) naast een Leaf (EUR 349). Beide met name omdat ze goedkoop waren. Beide 5 jaar a 10k/jaar.

We werken beide binnen 25km van huis en gaan slechts 3-4 x per week naar het werk met de auto. De vakanties met de kids (2/4) blijven voorlopig in NL, daar is genoeg voor ze te zien. in 3 jaar met de leaf 1 x bij de snellader gestaan om het moest. Toegegeven, dat was een kiddo van 1 niet ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
BasvanS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:16:
[...]

Duidelijk verhaal. Zelf hebben we een MX-30 (EUR 269) naast een Leaf (EUR 349). Beide met name omdat ze goedkoop waren. Beide 5 jaar a 10k/jaar.

We werken beide binnen 25km van huis en gaan slechts 3-4 x per week naar het werk met de auto. De vakanties met de kids (2/4) blijven voorlopig in NL, daar is genoeg voor ze te zien. in 3 jaar met de leaf 1 x bij de snellader gestaan om het moest. Toegegeven, dat was een kiddo van 1 niet ideaal!
Dan snap ik die keuze ook helemaal. En een mooie leuke set aan auto's moet ik zeggen! Die van ons zijn alweer 5 en 8, dat is inderdaad een stuk makkelijker qua vakanties, niet dat ze meer geduld hebben, maar meer in de trant dat "deal with it" er tenminste bij ze ingaat wanneer ze weer eens roepen "moeten we alweer laden?". ;)

Moet ook toegeven dat nu met corona de vakanties ook minder vaak en minder ver zijn, vorige maand was Frankrijk het verst sinds maart 2020, maar ondanks dat we nu weer even een pittigere periode qua maatregelen tegemoet gaan, is mijn verwachting wel dat het de komende jaren misschien niet helemaal voorbij zal gaan, maar wel relatief wat beter en makkelijker, al is het maar omdat we er met z'n allen mee om leren gaan. Zodoende is de Kia ook op de vakanties gekocht.

Vraagje: die 269 is erg scherp voor een MX-30. Vorig jaar zagen we wel een 299 actie voorbijkomen, maar is die 269 dan al met de subsidie meegerekend of dat nog niet eens? Ik vind de huidige 375 al niet verkeerd, mits er subsidie afgaat, maar dit schept hoop dat ze misschien volgend jaar nog eens een actie kunnen maken die daarop lijkt. Hopelijk het begin van het jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:09:
[...]

Dan snap ik die keuze ook helemaal. En een mooie leuke set aan auto's moet ik zeggen! Die van ons zijn alweer 5 en 8, dat is inderdaad een stuk makkelijker qua vakanties, niet dat ze meer geduld hebben, maar meer in de trant dat "deal with it" er tenminste bij ze ingaat wanneer ze weer eens roepen "moeten we alweer laden?". ;)

Moet ook toegeven dat nu met corona de vakanties ook minder vaak en minder ver zijn, vorige maand was Frankrijk het verst sinds maart 2020, maar ondanks dat we nu weer even een pittigere periode qua maatregelen tegemoet gaan, is mijn verwachting wel dat het de komende jaren misschien niet helemaal voorbij zal gaan, maar wel relatief wat beter en makkelijker, al is het maar omdat we er met z'n allen mee om leren gaan. Zodoende is de Kia ook op de vakanties gekocht.

Vraagje: die 269 is erg scherp voor een MX-30. Vorig jaar zagen we wel een 299 actie voorbijkomen, maar is die 269 dan al met de subsidie meegerekend of dat nog niet eens? Ik vind de huidige 375 al niet verkeerd, mits er subsidie afgaat, maar dit schept hoop dat ze misschien volgend jaar nog eens een actie kunnen maken die daarop lijkt. Hopelijk het begin van het jaar...
Betaal idd 309 minus EUR 42 = 267 per maand. Dat is dus voor 48 maanden, de laatste 12 maanden betaal ik 309.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
BasvanS schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:56:
[...]

Betaal idd 309 minus EUR 42 = 267 per maand. Dat is dus voor 48 maanden, de laatste 12 maanden betaal ik 309.
Ah thanks, waarschijnlijk een demo of net op kenteken gezette gok ik dan? Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Goed om te weten! Denk dat we vorig jaar toen de 299 actie er was ook op zoiets uitgekomen zouden zijn, maar toen waren we nog niet voor de 2e auto aan het kijken helaas. Baal daar nu wel een beetje van, maar hopelijk gaat het niet lang duren voordat we straks onze slag kunnen slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
MooDyBLueS schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:04:
[...]

Ah thanks, waarschijnlijk een demo of net op kenteken gezette gok ik dan? Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Goed om te weten! Denk dat we vorig jaar toen de 299 actie er was ook op zoiets uitgekomen zouden zijn, maar toen waren we nog niet voor de 2e auto aan het kijken helaas. Baal daar nu wel een beetje van, maar hopelijk gaat het niet lang duren voordat we straks onze slag kunnen slaan.
Betrof een voorraad auto, die is eerst 2 dagen op kenteken van de dealer gezet, daarna op onze naam. Gevolg is dat hij als 2e hands gezien word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Waarom is ID3 zo duur in private lease?
ID3 Pro kost 36.240 eur zonder enkel extra pakket, en in PL kost dat vanaf 519 eur/maand.

Via ANWB lease krijg je precis voor 519 eur/maand een Ioniq 5, die een veel duurdere auto is in aanschaf!
Wil VW niet dat mensen via PL gaan ID3 nemen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
@MooDyBLueS Die actie van de MX-30 van nu is ook redelijk (vanaf €375) En daar kan je nog de subsidie op aanvragen in 2022. Dan gaat er €69,79 per maand af.

Wij hebben voor mijn vriendin gebruik gemaakt van die €299 actie met 2e hands subsidie afgelopen zomer en mijn schoonmoeder heeft nu getekend voor de Advantage-uitvoering.

Zij krijgt hem geleverd in maart en tekent dan in januari opnieuw een contract die dan gebruikt kan worden voor de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 09:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

BasvanS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:50:
[...]

Wat een onzin, de inzetbaarheid van de MX-30 is gewoon zeer beperkt door de combinatie van een slechte efficiëntie, kleine accucapaciteit en zeer slechte (snel)laadsnelheid en daardoor voor veel mensen niet geschikt als eerste auto.

In de winter is een 300km retourtje met de MX-30 al een aardig "avontuur" waar je het niet gaat redden met één snellaadsessie van 30 min 8)7.

Als de auto wel binnen je profiel past dan heb je inderdaad voor weinig geld een leuke premium auto.

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 29-11-2021 15:16 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 08:57
Atsiz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:26:
[...]

Pas wel op.

Je moet echt zeker weten of ze bij een keurmerk zijn aangesloten. Dus niet alleen via hun site zo lezen.
En ook opletten of ze niet je auto mogen afpakken.

Ik had ook een mannetje ergens gevonden die goedkoop private lease auto's kon regelen. Scheelde 100\200 in de maand.
Maar de addertje was dat hij je auto kon afpakken op ieder moment.
Hij moet dan jou een ander auto geven. Maar dat zal dan een ander merk...type met gehele andere opties zijn. Ligt aan wat de "pot" schaft zei hij.

Volgens mij bedonderen velen de boel.

Ik zou oppassen. Vooral als er geen echte keurmerk is.
Want als jij niet meer kan werken of je zit in financieel nood kom je niet uit het contract.
En zelfs als je dood gaat moet je partner\familie de rest schuld van het contract betalen 8)7
Volgens mij zit er een groot verschil tussen ergens een mannetje en DirectLease, wat volgens mij een grote speler is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hallom
Voor degenen die nog een elektrische auto willen leasen voor 1-1-22: er staan weer nieuwe auto's bij de ANWB private lease. Helaas nog geen denderende aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hallom schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:36:
Voor degenen die nog een elektrische auto willen leasen voor 1-1-22: er staan weer nieuwe auto's bij de ANWB private lease. Helaas nog geen denderende aanbiedingen.
Toch maar eens een proefrit aanvragen in zo'n Corsa, of dat een beetje voegt voor mijn lengte (1.95)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petereuverman
Opeens 2 kneitergoede deals waar ik uit kan kiezen!

- Kia e-Niro 64 kWh Edition, via ANWB: 60 maanden € 429,- met 10.000 km. Verwachte leverdatum: eind januari.

- Peugeot e-2008 Allure EV 50kWh, via Just Lease: 60 maanden € 393,- met 12.000 km. verwachte levertijd: 20 weken.

Beiden partijen kunnen nu aanvragen aannemen waarbij wij op 3 januari subsidie kunnen aanvragen.
Nu alleen nog even een keuze maken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Deze actie komt er ook aan: https://broekhuislease.nl/eindejaarsknallers. Ik twijfel nu tussen de E-niro van de ANWB of een Ford Kuga PHEV bij Broekhuis Lease via de Consumentenbond.

[ Voor 43% gewijzigd door TwArbo op 30-11-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
TwArbo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:35:
Deze actie komt er ook aan: https://broekhuislease.nl/eindejaarsknallers. Ik twijfel nu tussen de E-niro van de ANWB of een Ford Kuga PHEV bij Broekhuis Lease via de Consumentenbond.
De Kuga in de variant zonder X mist toch wel wat leuke extra’s, maar hij is scherp geprijsd. Ik rij een Vignale voor iets meer dan € 500,- p/m (15k km per jaar).

En even voor de archieven, ik heb mijn Niro ingeleverd. Netjes 4 jaar geleast via Van Mossel, kon makkelijk verlengen ivm levertijd nieuwe auto. De auto is keurig opgehaald, heel uitgebreid gechecked en een duidelijk rapport ontvangen: wel een paar gebruikschades, maar € 0,- hoeven af te rekenen.

Ik had graag iets meer flexibiliteit rondom de km’s gehad (gehoopt eigenlijk), maar verder prima bedrijf. Snelle reacties, klantgericht en eigenlijk gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:59
petereuverman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:46:

- Kia e-Niro 64 kWh Edition, via ANWB: 60 maanden € 429,- met 10.000 km. Verwachte leverdatum: eind januari.

- Peugeot e-2008 Allure EV 50kWh, via Just Lease: 60 maanden € 393,- met 12.000 km. verwachte levertijd: 20 weken.

Beiden partijen kunnen nu aanvragen aannemen waarbij wij op 3 januari subsidie kunnen aanvragen.
Komt de subsidie er dan nog bovenop, dus extra korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petereuverman
Ja, hier gaat nog 60 maanden € 55,83 vanaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:45

d0s

sssst

48 maanden 69,79 toch? Of is dat gewijzigd voor 2022.

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 30-11-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
d0s schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:24:
48 maanden 69,79 toch? Of is dat gewijzigd voor 2022.
Klopt helemaal, € 3350 wordt verdeeld over 48 maanden. De laatste 12 maanden krijg je niets meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Het gaat weer ziekelijk druk worden op 1 januari als de meeste partijen gewoon blanco datum contracten gaan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
TwArbo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:35:
Toeval of niet dat directlease mij tipte om het in tweede week december nog eens te proberen.. Misschien komen er meer deals her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20
ZieMaar! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:27:
[...]

De Kuga in de variant zonder X mist toch wel wat leuke extra’s, maar hij is scherp geprijsd. Ik rij een Vignale voor iets meer dan € 500,- p/m (15k km per jaar).

En even voor de archieven, ik heb mijn Niro ingeleverd. Netjes 4 jaar geleast via Van Mossel, kon makkelijk verlengen ivm levertijd nieuwe auto. De auto is keurig opgehaald, heel uitgebreid gechecked en een duidelijk rapport ontvangen: wel een paar gebruikschades, maar € 0,- hoeven af te rekenen.

Ik had graag iets meer flexibiliteit rondom de km’s gehad (gehoopt eigenlijk), maar verder prima bedrijf. Snelle reacties, klantgericht en eigenlijk gewoon prima.
Prima prijs voor een Vignale. Waar geleased?

Heb zelf de st-line (zonder de X) ook via de consumentenbond besteld bij Broekhuis. Zat al bij Broekhuis en ben ook bij hun zeer tevreden over de afgelopen 4 jaar (Opel Astra SW). Ook is er een Broekhuis in de buurt en is onderhoud praktisch voor mij op loopafstand.

De Kuga besteld met de Winter Pack en Driver Assistance samen met de 19'' velgen 60 mnd en 15k per jaar voor € 504,- p/m. Zonder de X mis je inderdaad dingen zoals LED koplampen, automatische achterklep en een beter sound systeem. Maar dat zijn keuze's die voor mij minder zwaar wegen. Deze extra's zitten bv. wel op de Astra maar naarmate je er gebruik van maakt ga je ook de relevantie ervan inzien ;)

Ik vond en vindt het een mooie deal en ben deze elders nog niet goedkoper tegengekomen. Ik hoop voor de mensen die nog zoeken er nog mooie aanbiedingen in de laatste weken van 2021 komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tenzij je de e-Niro echt niet kan luchten qua uiterlijk of interieur is hier imho niet eens echt sprake van "keuze".

De e-Niro is een ongelooflijk volwassen auto, met bijna alles wat je in een EV zou kunnen zoeken. Daarbij vergeleken is de e-2008 geen echte concurrent.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Jeroenneman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:38:
[...]

Tenzij je de e-Niro echt niet kan luchten qua uiterlijk of interieur is hier imho niet eens echt sprake van "keuze".

De e-Niro is een ongelooflijk volwassen auto, met bijna alles wat je in een EV zou kunnen zoeken. Daarbij vergeleken is de e-2008 geen echte concurrent.
Seriously!? 20% meer KM voor 10% minder doekoe. Als je die 12k KM ook rijd ben je met de Kia ruim EUR 60 duurder uit per maand. Over 60 maanden is dat gewoon EUR 3600,-

Wil je echt zeggen dat je die EUR 3600,- alleen in je zak moet stoppen als je de Peugot echt mooi vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BasvanS schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:10:
[...]

Seriously!? 20% meer KM voor 10% minder doekoe. Als je die 12k KM ook rijd ben je met de Kia ruim EUR 60 duurder uit per maand. Over 60 maanden is dat gewoon EUR 3600,-

Wil je echt zeggen dat je die EUR 3600,- alleen in je zak moet stoppen als je de Peugot echt mooi vind?
Die 2000km extra is leuk als je zoveel gaat rijden.

Met de e-Niro zou je daar nog van in de buurt kunnen komen. Met de e-2008 worden veel lange reizen en vooral de winterperiode een stuk vervelender dan met de 64kWh Niro.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Crawl NL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:34:
[...]

Prima prijs voor een Vignale. Waar geleased?

Heb zelf de st-line (zonder de X) ook via de consumentenbond besteld bij Broekhuis. Zat al bij Broekhuis en ben ook bij hun zeer tevreden over de afgelopen 4 jaar (Opel Astra SW). Ook is er een Broekhuis in de buurt en is onderhoud praktisch voor mij op loopafstand.

De Kuga besteld met de Winter Pack en Driver Assistance samen met de 19'' velgen 60 mnd en 15k per jaar voor € 504,- p/m. Zonder de X mis je inderdaad dingen zoals LED koplampen, automatische achterklep en een beter sound systeem. Maar dat zijn keuze's die voor mij minder zwaar wegen. Deze extra's zitten bv. wel op de Astra maar naarmate je er gebruik van maakt ga je ook de relevantie ervan inzien ;)

Ik vond en vindt het een mooie deal en ben deze elders nog niet goedkoper tegengekomen. Ik hoop voor de mensen die nog zoeken er nog mooie aanbiedingen in de laatste weken van 2021 komen.
Via Justlease. Werd door de dealer aangeraden, konden ze zelf niet goedkoper. Tot nu werkt het vlekkeloos. Ik wil zelf winterbanden eronder laten leggen, binnen notime is de toestemming binnen, tot nu toe prima.

Het moment van de waarheid is natuurlijk straks het inleveren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20
ZieMaar! schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:27:
[...]
Via Justlease. Werd door de dealer aangeraden, konden ze zelf niet goedkoper. Tot nu werkt het vlekkeloos. Ik wil zelf winterbanden eronder laten leggen, binnen notime is de toestemming binnen, tot nu toe prima.

Het moment van de waarheid is natuurlijk straks het inleveren :).
Winterbanden, over relevantie gesproken. Bij de aanschaf van de Astra ook de optie All Season banden aangevinkt. Argument vrouwlief, dan kunnen we ook in de winter naar Duitsland om boodschappen te doen of weekendjes richting de sneeuw. De afgelopen 4 jaar welgeteld 1x naar Duitsland geweest :)

Bij de bestelling van de Kuga elkaar aangekeken we moesten er eigenlijk wel om lachen. Optie winterbanden niet aangevinkt ;)

Uiteraard is dit persoonlijk en snap ik dat sommige onder ons wel vaker de grens over gaan of winterbanden willen voor gebruik in NL.

Ik zie zojuist de de levertijden van de Kuga wel omhoog zijn gegaan via de Consumentenbond site. Van 15 naar 22 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Crawl NL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:46:
[...]

Winterbanden, over relevantie gesproken. Bij de aanschaf van de Astra ook de optie All Season banden aangevinkt. Argument vrouwlief, dan kunnen we ook in de winter naar Duitsland om boodschappen te doen of weekendjes richting de sneeuw. De afgelopen 4 jaar welgeteld 1x naar Duitsland geweest :)

Bij de bestelling van de Kuga elkaar aangekeken we moesten er eigenlijk wel om lachen. Optie winterbanden niet aangevinkt ;)

Uiteraard is dit persoonlijk en snap ik dat sommige onder ons wel vaker de grens over gaan of winterbanden willen voor gebruik in NL.

Ik zie zojuist de de levertijden van de Kuga wel omhoog zijn gegaan via de Consumentenbond site. Van 15 naar 22 weken.
Ik ga, als Corona het toelaat, 2 a 3 per jaar skiën :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Jeroenneman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:24:
[...]

Die 2000km extra is leuk als je zoveel gaat rijden.

Met de e-Niro zou je daar nog van in de buurt kunnen komen. Met de e-2008 worden veel lange reizen en vooral de winterperiode een stuk vervelender dan met de 64kWh Niro.
Zerlf denk ik dat @petereuverman er beter aan doet de volgende vragen te stellen":

1. Heb ik wat aan de 2000 KM extra die ik bij de Peugot krijg?
2. Heb ik (regelmatig) wat aan de 120 KM extra range? (370 vs 250)

Private Lease is echt alleen interessant en goedkoop als je bereid bent concessies te doen. Je gaat niet voor wat je wil, maar wat goedkoop word aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Reiger072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:43:
@MooDyBLueS Die actie van de MX-30 van nu is ook redelijk (vanaf €375) En daar kan je nog de subsidie op aanvragen in 2022. Dan gaat er €69,79 per maand af.

Wij hebben voor mijn vriendin gebruik gemaakt van die €299 actie met 2e hands subsidie afgelopen zomer en mijn schoonmoeder heeft nu getekend voor de Advantage-uitvoering.

Zij krijgt hem geleverd in maart en tekent dan in januari opnieuw een contract die dan gebruikt kan worden voor de subsidie.
Thanks! Dan ga ik toch binnenkort eens langs de dealer in de regio, want op de website staat dat de Advantage uitvoering actie voor € 375 tot eind dit jaar geldt, ook i.v.m. kentekenregistratie.

Maar als ik jou zo hoor, wil de dealer het dus wel doortrekken naar volgend jaar. Dat klinkt veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online

Als je maar 10-12k km per jaar rijdt, heb je niks aan de e-Niro 64 kWh met z'n flink grotere range en zou ik die paar tientjes besparen.

Wij hebben privé een e-Soul 64 kWh waarmee ook op vakantie gegaan wordt, maar er ook 30.000 km per jaar mee rijden deels daardoor, het zijn fantastische auto's de Niro/Soul/Kona, maar de e-2008 is vele malen mooier. Maar 20 maanden levertijd is wel heftig. Kan je niet met deze offerte naar een dealer en een voorraadmodel meekrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:17:
[...]

Zerlf denk ik dat @petereuverman er beter aan doet de volgende vragen te stellen":

1. Heb ik wat aan de 2000 KM extra die ik bij de Peugot krijg?
2. Heb ik (regelmatig) wat aan de 120 KM extra range? (370 vs 250)

Private Lease is echt alleen interessant en goedkoop als je bereid bent concessies te doen. Je gaat niet voor wat je wil, maar wat goedkoop word aangeboden.
Die 370 km van de e-Niro is in de winter. ;-) Wij halen met onze technisch identieke e-Soul nu makkelijk 380-400 km nog, met de laatste tijd temperaturen van zo rond de 3-8 graden als er mee gereden wordt doordeweeks.

Ik weet het van de Peugeot niet precies, maar de Kia's zijn in de zomer makkelijk 425+ km.

Anyway, zoals ik hierboven ook al zei: ik denk niet dat je ook maar iets aan die extra range gaat hebben. Als je maar 10-12k km per jaar rijdt, dan is dat 200-240 km per week gemiddeld. Tenzij je gek rijgedrag hebt waarbij je auto soms 2 weken stilstaat en je dan ineens naar Duitsland of België moet rijden, zie ik geen enkele reden waarom iemand met die afstanden een auto met meer 250 km real-world range nodig heeft.

Point in case: wij gaan een MX-30 met 170 km real-world range halen als 2e auto waarmee 10.000 km per jaar gereden wordt. Dat weten we omdat dat nu een Aygo is waarmee dat gebeurt en de afgelopen 5 jaar niks in rijgedrag veranderd is.

Dat natuurlijk los van eventueel gevoel of "ease of mind", maar nodig is het 100% zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
MooDyBLueS schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:01:
[...]

Thanks! Dan ga ik toch binnenkort eens langs de dealer in de regio, want op de website staat dat de Advantage uitvoering actie voor € 375 tot eind dit jaar geldt, ook i.v.m. kentekenregistratie.

Maar als ik jou zo hoor, wil de dealer het dus wel doortrekken naar volgend jaar. Dat klinkt veelbelovend.
Hier is de dealer tenminste erg meedenkend. Bij mijn vriendin hebben ze hem toen eerst op hun naam gezet zodat ze nog de tweedehands subsidie kon aanvragen en mijn schoonmoeder heeft nu dus getekend en krijgt in januari een nieuw contract die ze dan tekent zodat die gebruikt kan worden voor de nieuwe subsidie in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Reiger072 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:07:
[...]

Hier is de dealer tenminste erg meedenkend. Bij mijn vriendin hebben ze hem toen eerst op hun naam gezet zodat ze nog de tweedehands subsidie kon aanvragen en mijn schoonmoeder heeft nu dus getekend en krijgt in januari een nieuw contract die ze dan tekent zodat die gebruikt kan worden voor de nieuwe subsidie in 2022.
Toevallig in regio Amsterdam/Almere/Hilversum? Zo ja, dan ga ik lekker naar dezelfde dealer. ;) Je mag me eventueel ook PM'en als je de dealernaam hier niet publiek wilt neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
MooDyBLueS schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:10:
[...]

Die 370 km van de e-Niro is in de winter. ;-)
:o
Is dat met of zonder warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
hallom schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:10:
[...]

Die warmtepompen zijn echt geen game changer, ik zie met warmtepomp nog steeds vaak een verbruikt van 3 KW voor verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
hallom schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:10:
[...]

Met. Volgens mij heeft Kia het recentelijk gewijzigd, maar tot voor kort waren de 64 kWh uitvoeringen altijd met warmtepomp, zowel voor de e-Niro als e-Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 09:03
Lijkt er op dat de aanbieding van de E-Niro bij de ANWB al is uitverkocht.
Wel de aanvraag al ingediend. Ben benieuwd of ik daar nog iets op ga horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Broekhuis eindejaars deals staan online
https://broekhuislease.nl/acties/eindejaarsknallers

Drie categorieën:
Occasionlease: zie ik geen spectaculaire aanbiedingen + onduidelijk krijg je een 12 maanden oude auto met 10.000 km of een van 5 jaar met 80.000km? Bijv .een Astra station 105 pk 120jaar edition. occasion 36 mnd met 10.000 km kost je €329. Ter vergelijk: een nieuwe Focus wagon 125 pk connected doet €359 voor 60 mnd..

Elektrisch: Skoda Enyaq iV 58 kW voor €529 bij 60 mnd /10.000 km. Is wel goedkoop en nog de 3.350,-
subsidie.

Regulier: Ik zie diverse Peugeots.
Fiat 500 €205 voor 60 mnd / 5.000 km (10.000km = +€14)
Ford focus titanium 125 pk met 12 (of 24) maanden 10.000 voor €399. Is snel leverbaar in januari dus is dan model pre facelift. 12 mnd is wel goedkoop, 24 mnd bijna gelijk ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:42
Tweakers, waarschijnlijk bij de meeste van jullie al bekend maar toch goed om nog even te memoreren. Volgens o.m. Vereniging Eigen Huis kan private-lease leiden tot een flink lagere hypotheek. In de wakkerste krant van NL staat vandaag een artikel hierover.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:29
peacelord schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:08:
In de wakkerste krant van NL staat vandaag een artikel hierover.
Tweakers zullen toch wel weten daar weg te blijven voor goede informatie _O-

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
peacelord schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:08:
Tweakers, waarschijnlijk bij de meeste van jullie al bekend maar toch goed om nog even te memoreren. Volgens o.m. Vereniging Eigen Huis kan private-lease leiden tot een flink lagere hypotheek. In de wakkerste krant van NL staat vandaag een artikel hierover.
Dit is absoluut geen nieuws. Is al sinds jaar en dag zo. En heel eerlijk: ik mag hopen dat iedereen die PL overweegt op z'n minst al eens op "Private Lease voor- en nadelen" gegoogled heeft, want dan vind je gegarandeerd deze informatie. Helaas merk ik wel dat dealers en leasemaatschappijen weinig tot niks hierover melden behoudens de wettelijk verplichte "geld lenen kost geld" uitlating. Ze hebben er ook geen belang bij, integendeel.

Heel simpel: voor PL wordt 65% van de totale lease bij het BKR geregistreerd. En het uitgangspunt is bij de meeste hypotheekverstrekkers: als je nu een PL auto rijdt, zal je dat na deze ook hoogstwaarschijnlijk weer doen.

Dus zeg dat je een redelijk gemiddelde Peugeot e-2008 voor € 400 per maand PL't voor 60 maanden. Evt. subsidie doet er niet toe, die krijg jij wel, maar BKR doet er niks mee. Neem dan dit voorbeeld uit de Consumentenbond:
Zonder private lease auto kun je €1200 per maand aan hypotheek krijgen. Wat als je ervoor kiest om een auto te leasen?
  • Leasebedrag per maand: €400
  • Looptijd: 4 jaar
  • Leasebedrag totale looptijd: €19.200
Van het totale leasebedrag van €19.200 is 65% lening. Oftewel €19.200 x 65% = €12.480

De volgende regeling geldt: standaard gaat de bank uit van het bedrag dat je minder aan wonen kunt uitgeven. Dat is 2% van de totale lening van €12.480. In ons voorbeeld is dat afgerond €250 per maand. Je maximale woonlast gaat dan omlaag naar €950. Daarmee is je maximale hypotheek bijna 21% lager dan zonder leasecontract.
En als je vrouw/vriendin/partner dit ook heeft (een PL auto) dan gaan beide maximale woonlasten dus omlaag.

Kortom: PL kan leuk zijn, maar weet goed wat je doet! Als je zoals wij net afgelopen jaar een nieuwe woning hebt gekocht en de komende 5-10 jaar toch niet van plan bent te verkassen (we hebben niet voor niks spaargeld gestoken in zonnepanelen, laadpaal en verbeteringen in het algemeen), dan zie ik geen reden om in ieder geval nu niet voor PL te gaan, maar houd altijd rekening met het scenario wat als je straks wilt verhuizen. Behoudens Flex contracten die lang niet altijd zo Flex zijn, is er echt niet zomaar een optie om van je PL auto af te komen.

Semi off-topic: Als wij afgelopen jaar een PL auto hadden gehad, hadden we niet deze woning kunnen kopen. Want ook al kwamen we met flinke overwaarde van de vorige woning, de gekke huizenmarkt vereist overbieden en we hadden uiteindelijk niet zo heel veel speling meer om nog hoger te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-05 19:57

TwOkkie

Tweakin' Okkie

* TwOkkie meldt zich ook in dit topic..

Na lang wikken en wegen besloten dat de tweede auto die er moet komen voor Mrs. Twokkie een Smart EQ moest worden. En bij minder dan 10K per jaar bleek PL via Athlon goedkoper te zijn dan nieuw financieren en nauwelijks duurder dan een 3 jaar oude occasion. Knoop doorgehakt. Wel jammer van die levertijd, 10 tot 14 weken. Ook telefonisch werden we gewezen op die 10 tot 14 weken, natuurlijk met disclaimer dat ze het pas zeker zouden weten als ze de bestelling plaatsen. Toen dus het contract rond was, hebben we gauw afgezien van de 2 weken bedenktijdt, want 12 tot 16 weken is wel erg lang. Zeker met de winter voor de deur.

Nu komt de bestelbevestiging binnen. Gefeliciteerd! Wij verwachten hem 13 juni 2022 te leveren!

Ehh.. dat is 26 weken. Dat is meer dan 2 keer zo veel als wat er (ook nu nog) op de website staat!

Morgen maar eens bellen wat de opties zijn. Formeel mag dit natuurlijk en een half jaar is tegenwoordig blijkbaar normaal, maar om nou pas na de bedenktijd te (dubbele!) levertijd te mogen vernemen voelt niet fijn. Heeft iemand nog tips?

[ Voor 5% gewijzigd door TwOkkie op 07-12-2021 20:43 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:45

d0s

sssst

bombadil schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:34:
Broekhuis eindejaars deals staan online
https://broekhuislease.nl/acties/eindejaarsknallers

Drie categorieën:
Occasionlease: zie ik geen spectaculaire aanbiedingen + onduidelijk krijg je een 12 maanden oude auto met 10.000 km of een van 5 jaar met 80.000km? Bijv .een Astra station 105 pk 120jaar edition. occasion 36 mnd met 10.000 km kost je €329. Ter vergelijk: een nieuwe Focus wagon 125 pk connected doet €359 voor 60 mnd..

Elektrisch: Skoda Enyaq iV 58 kW voor €529 bij 60 mnd /10.000 km. Is wel goedkoop en nog de 3.350,-
subsidie.

Regulier: Ik zie diverse Peugeots.
Fiat 500 €205 voor 60 mnd / 5.000 km (10.000km = +€14)
Ford focus titanium 125 pk met 12 (of 24) maanden 10.000 voor €399. Is snel leverbaar in januari dus is dan model pre facelift. 12 mnd is wel goedkoop, 24 mnd bijna gelijk ANWB.
Mooie deals. Maar subsidie op die Enyaq is geen zekerheidje. Volgens mij komt die met de genoemde opties wel boven de 45k uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-05 16:10
MooDyBLueS schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:53:
[...]

Dit is absoluut geen nieuws. Is al sinds jaar en dag zo. En heel eerlijk: ik mag hopen dat iedereen die PL overweegt op z'n minst al eens op "Private Lease voor- en nadelen" gegoogled heeft, want dan vind je gegarandeerd deze informatie. Helaas merk ik wel dat dealers en leasemaatschappijen weinig tot niks hierover melden behoudens de wettelijk verplichte "geld lenen kost geld" uitlating. Ze hebben er ook geen belang bij, integendeel.

Heel simpel: voor PL wordt 65% van de totale lease bij het BKR geregistreerd. En het uitgangspunt is bij de meeste hypotheekverstrekkers: als je nu een PL auto rijdt, zal je dat na deze ook hoogstwaarschijnlijk weer doen.

Dus zeg dat je een redelijk gemiddelde Peugeot e-2008 voor € 400 per maand PL't voor 60 maanden. Evt. subsidie doet er niet toe, die krijg jij wel, maar BKR doet er niks mee. Neem dan dit voorbeeld uit de Consumentenbond:

[...]

En als je vrouw/vriendin/partner dit ook heeft (een PL auto) dan gaan beide maximale woonlasten dus omlaag.

Kortom: PL kan leuk zijn, maar weet goed wat je doet! Als je zoals wij net afgelopen jaar een nieuwe woning hebt gekocht en de komende 5-10 jaar toch niet van plan bent te verkassen (we hebben niet voor niks spaargeld gestoken in zonnepanelen, laadpaal en verbeteringen in het algemeen), dan zie ik geen reden om in ieder geval nu niet voor PL te gaan, maar houd altijd rekening met het scenario wat als je straks wilt verhuizen. Behoudens Flex contracten die lang niet altijd zo Flex zijn, is er echt niet zomaar een optie om van je PL auto af te komen.

Semi off-topic: Als wij afgelopen jaar een PL auto hadden gehad, hadden we niet deze woning kunnen kopen. Want ook al kwamen we met flinke overwaarde van de vorige woning, de gekke huizenmarkt vereist overbieden en we hadden uiteindelijk niet zo heel veel speling meer om nog hoger te gaan zitten.
Ik vermoed dat hij dit deelde omdat het percentage daarvan gaat wijzigen per april 2022.
In dat geval is het een goede reminder voor iedereen die komende tijd nog een contract wil afsluiten.
Wijziging 1 april 2022
Vanaf 1 april 2022 wijzigt de registratie van private-autoleasecontracten bij het BKR. Vanaf dat moment wordt bij nieuwe overeenkomsten 100% van de leaseovereenkomst geregistreerd. Nu is dat nog 65% van de som van alle maandbedragen. De registratie van bestaande en lopende contracten wijzigt niet.
Bron: https://www.consumentenbond.nl/private-lease/bkr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
SeeSharpDev schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:47:
[...]

Ik vermoed dat hij dit deelde omdat het percentage daarvan gaat wijzigen per april 2022.
In dat geval is het een goede reminder voor iedereen die komende tijd nog een contract wil afsluiten.

[...]

Bron: https://www.consumentenbond.nl/private-lease/bkr
Nou ja, er was er helemaal niks uit zijn post die daar ook maar naar hintte. Sterker nog: zijn bewoordingen waren heel algemeen en kwamen op mij zelfs over als "kijk eens waar ik net achter ben gekomen".

Desondanks goed dat je dit deelt natuurlijk! Het effect wordt dus groter en dus is het nog belangrijker om goed achter je oren te krabben. Ik zie helaas veel mensen om mij heen die "even" voor € 250-350 een auto PL'en omdat ze niet het geld hebben gespaard om voor 5-10k een leuke occasion te kopen. Dat soort mensen, waaronder dus ook vrienden van mij, zullen er gewoon niet van af komen want als dit contract afloopt, denk je dat ze dan wel ineens 5-10k voor een auto hebben gespaard? De keuze voor PL is makkelijk gemaakt, maar weer terug naar zelf iets kopen is erg moeilijk als je niet zomaar even honderden euro's per maand kan sparen, zeker niet als die (deels) opgaan aan een PL auto.

Wij willen nu PL omdat we juist veel geld aan de woning hebben uitgegeven de afgelopen tijd en gewoon op dit moment niet een (bijna) nieuwe EV kunnen kopen. Door voor een betaalbare EV te gaan, zoals een MX-30 of e-208 met € 69 subsidie per maand de eerste 4 jaar, kunnen we wel binnenkort alvast in een nieuwe EV rijden en dan aan het eind van de termijn willen we de auto overkopen. Door niet een te dure auto te nemen, kunnen we daar in die 60 maanden voor gaan sparen. Daarnaast: die auto's zijn nu ±35k nieuw en t.z.t. zal dat ergens rond de 15-20k zitten. Ik heb al uitgerekend: deze auto's komen beide na subsidie op € 300/mnd give or take. Als we daarnaast €250/mnd opzij leggen hebben we na 60 maanden precies 15k gespaard en 18k aan PL betaald. Komt bij dat we onze huidige auto kunnen inruilen/verkopen en dat ook alvast opzij kunnen zetten. Terwijl als je de PL + spaarbedrag bij elkaar optelt (550) en dat 60 maanden spaart je op 33k ook uitkomt, dus het zelf sparen voor een splinternieuwe duurt even lang als nu gewoon voor PL gaan en straks overkopen. In dit scenario dan, dat zal er per persoon anders uitzien, afhankelijk van auto en wat je kan en wil sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

SeeSharpDev schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:47:
Loopt het bedrag waarvoor de 'lening' genoteerd staat af met de tijd? Of staat er na 3 maanden van de 60 bijvoorbeeld € 30.000 genoteerd bij BKR en na 55 maanden nog steeds €30.000?

Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.