Zou een goed idee zijn. Maar de TS is gewoon een vraag, niet echt een uitgebreide TS met info enzo.
Ik zal dan toch maar de moeite nemen nog iets uitgebreider te reageren want dit kan ik natuurlijk niet over mijn kant laten gaanPhntm schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:48:
[...]
Jij valt helaas niet echt serieus te nemen meer aangezien je weinig toe te voegen hebt en niets onderbouwt. Ik vergeef je wel voor de argumentum ad hominem.
Laat me beginnen met een toelichting/onderbouwing aangezien je dat vraagt.
In hoofdlijnen zijn er twee leasevormen:
- Operational lease
- Financial lease
Bij financial lease ben je dus direct bij afsluiten economisch eigenaar van de auto. Het klopt dat de leasemaatschappij de juridisch eigenaar is. Of het praktisch gezien nut heeft te spreken over het verkrijgen van het eigendom aan het einde van het contract is op zijn minst discutabel.
Het volgende onderscheid is zakelijk/privé, beide leasevormen zijn zowel zakelijk als privé af te sluiten. Particuliere operational lease is ook wel bekend onder de naam "Private lease" en het onderwerp van dit topic. Het grootste verschil tussen zakelijk en privé zit hem in BTW en bijtelling die al dan niet van toepassing is, qua leasevorm is er verder nauwelijks verschil.
Eerlijk gezegd weet ik niet eens of privé-fiancial lease gebruikelijk is of in realiteit gewoon reguliere financiering gebruikt wordt (geen ervaring mee).
De woordenwisseling kwam op gang door jouw onderstaande bericht:
Dit is een onjuiste of op zijn minst zinloze opmerking. Aangezien financial lease privé en zakelijk af is te sluiten kan het wel degelijk zinvol zijn te spreken over "privé financial lease" om aan te duiden waar het over gaat (ook al is deze term minder gangbaar dan "private lease").Phntm schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:19:
[...]
Mooove is een vaag voorbeeld. Niet duidelijk of het een betrouwbare partij is.
Als toevoeging op wat je vertelt:
Daarnaast is het gewoon Financial lease en niet privé financial lease.
Dit vond ik dus grappig aangezien private lease ook gewoon operational lease is.Financial lease is een constructie dat al jaren bestaat. Dit is zoals eerder is opgemerkt een vorm van lease dat je bij elke dealer kunt krijgen. Financial lease moet je zien als huurkoop. Operational lease is meer voor ondernemers/zzp/mkb.
Dit maakt het op zijn best alleen maar verwarrend of is gewoon fout. Je bent al economisch eigenaar, betaling van de slottermijn is in principe gewoon een vereiste en de auto is sowieso al van jou (tenzij je kiest voor inruil/nieuw contract maar dan is hij effectief ook betaald).Voor de laatste twee vormen van lease geldt dat je alleen voor de auto betaalt. Bij financial lease is je auto na verloop van leasetermijn ook jouw eigendom (mits je het slotbedrag betaalt). Voor private lease is dit ook mogelijk, maar sterk afhankelijk van de voorwaarden van de partij waar je een private lease bij afneemt.
Omdat ik je woordkeuze grappig vond reageer ik daar dus inderdaad enigzins kryptisch op:
Daar reageer jij als volgt op:
Dit vind ik dus nogal sterk aangezien je tot nu toe zaken mijn inziens alleen maar onduidelijker gemaakt hebt. Daar reageer ik (volgens mij vrij netjes) als volgt op:Phntm schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:40:
[...]
En wat voor andere termen komen voor in mijn bericht? Beetje vage opmerking van jou. Je hoeft niet mee te doen aan een gesprek waar er iets wordt uitgelegd. Soms wilt men gewoon wat uitleg, en dat mag gegeven worden. Het is relevant aan het onderwerp "private lease" om te weten wat de verschillen zijn tussen de verschillende lease vormen, zo kun je ook zelf de voor- en nadelen zien.
Dan jouw reactie:assje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:52:
[...]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, jij zegt:
"Operational lease is meer voor ondernemers/zzp/mkb."
Echter is private lease (de titel van dit topic) óók operational lease, je uitleg is dus op zijn minst verwarrend of gewoon fout.
Voor de rest van de uitleg geldt eigenlijk hetzelfde. Bij financial lease ben je bijvoorbeeld direct eigenaar, niet pas na afloop van het contract of betaling slottermijn (de auto is enkel onderpand)
Zie dikgedrukt hierboven, wat mij betreft wel degelijk toegelicht.Phntm schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:08:
[...]
Pardon? Jouw opmerking was gewoon vaag. Dus vrij sterk dat jij mijn uitleg vervolgens verwarrend of fout noemt zonder een juiste onderbouwing van je eerste opmerking.
En na dit verhaal kan ik niet anders dan herhalen wat ik reeds gezegd heb:Eerder ook aangegeven en verder omdat er een onderscheid is tussen de vormen van lease klopt het hoe ik het beschrijf. Bovendien is het alleen enkele partijen waar private lease wordt genoteerd als operational lease omdat ze de constructie niet hebben gewijzigd qua naam. Een goed voorbeeld hiervan is Arval, daar wordt jouw private lease contract in naam private lease genoemd maar bij de BKR en op andere documentatie staat er altijd doodleuk operational lease. Er heerst een verwarring in terminologie, maar de definitie is dus anders. Onder private lease heb je andere voorwaarden dan een operational lease.
Dus in feite is er wel degelijk een verschil tussen de lease constructies, dat partijen nog niet alles qua terminologie uniform goed rond hebben kunnen wij als consument niks aan doen. Wat wel kan is jezelf goed informeren naar de verschillen en eigenlijk vooral de voor- en nadelen voor je situatie.
En sluit ik af met een reactie op je laatste bericht:assje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:19:
Ik zou zelf nog even aan je terminologie en uitleg werken.
Totaal niet bedoeld om een wedstrijd moddergooien op gang te brengen maar dit is gewoon unfair en onsportief. Ik zal schuld bekennen dat mijn eerste grappige bedoelde post over operational/private lease onduidelijk was. Echter, van jouw kant zie ik alleen een hoop tekst met weinig inhoud die meer onduidelijkheid dan duidelijkheid geeft en vervolgens een emmer stront mijn kant op.Phntm schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:48:
[...]
Jij valt helaas niet echt serieus te nemen meer aangezien je weinig toe te voegen hebt en niets onderbouwt. Ik vergeef je wel voor de argumentum ad hominem.
Je hebt gelijk dat terminologie bij aanbieders niet altijd identiek is maar de onderliggende logica is dat doorgaans wel.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
De bedoeling was niet om een "emmer stront" jouw kant op te gooien of te sturen. Dus daarvoor ook mijn excuses. Ik wil wel aangeven dat jouw korte antwoorden behoorlijk bot en kort door de bocht overkwamen op mij. Als jij een bepaalde indruk wilt geven, dan moet je het wel op een juiste manier doen lijkt mij. Je hebt wel degelijk de capaciteit om iets uit te leggen, en dat mag ook wel in plaats van cryptische berichten te plaatsen zonder enige vorm van onderbouwing. Je geeft immers nu heel duidelijk aan wat je weet. Dat jij begrijpt wat erachter zit betekent niet dat een ander het ook weet, klinkt alsof je een aanname had gemaakt tijdens het opstellen van die 2 berichten.
Ik vind niet erg om te horen dat wat ik vertel klopt of niet klopt, mits het constructief gebeurt. Want op die manier leer ik ook wat. Je hebt dat net overweldigend gedaan. Touché. Ik weet niet alles en ik doe ook niet of ik alles weet, ik leg zaken uit hoe ik het interpreteer of heb ervaren. En je kan het niet altijd met elkaar eens zijn
Met de reacties die je gaf, wekte jij het gevoel op dat je alleen reageerde om te plagen en niet zo zeer om serieus mee te discussiëren. Misschien dan ook terecht als ik je vraag om een volgende keer wel de moeite te nemen om uit te leggen wat je exact bedoelt i.p.v kort te reageren, dat kan gewoon verkeerd overkomen.
Verder het verhaal van financial lease. Mijn vader had een lease destijds, uiteindelijk had hij de keus om de auto in te leveren of over te kopen. Hoe het toen werd uitgelegd door de Mercedes dealer is dat Mercedes eigenaar bleef tot het bedrag volledig afgelost is. In geval van schulden ging je auto terug. Dit is van enkele jaren geleden dus ik durf nu niet te zeggen of dat nog zo is of dat dat inmiddels gewijzigd is.
En privé operarional lease ga ik nu wel toevoegen aan mijn repertoire onder privé lease. Voor mij was er altijd een duidelijk onderscheid tussen operational en prive lease, mede ook omdat er veel andere voorwaarden gelden
Toevallig enkele weken terug nog gehad met een DRL bij mijn auto.Spinez0r schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:03:
Kort vraagje,
Mijn auto heeft aan de voorkant halogeenlampen, zowel de drl als de dimlichten en knipperlichten.
Nu zijn de dimlichten en knipperlichten niet zo spannend, maar de drl lampjes zijn behoorlijk aan de prijs (30+€ per stuk)
Wat is jullie ervaring met private lease, neemt de leasemaatschappij deze kosten op zich, of valt dit onder de zelfde noemer als "je moet ook zelf ruitenwisservloeistof bijvullen"
Langs de dealer gegaan en deze hebben na hevige demontage ook het lampje kunnen vervangen. Kreeg achteraf een notificatie van Arval dat zij 22,81 hebben betaald voor de werkzaamheden.
Vond het nog goedkoop voor "even"(35 min) een lampje vervangen
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Voor de mensen die achter het net hebben gevist bij de eerste serie Leafs via de consumentenbond:
https://autoleasecollecti...cb-nissan-leaf-n-connecta
Er is nieuwe voorraad, nu wel alleen in de kleur wit.
De wegenbelasting post 2021 kan er nog bijkomen als je halverwege je contract zit...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
JustLease is at it again.... 2 weken geleden hebben ze m'n velgen proberen te stelen. Dat is niet gelukt maar ze hebben wel m'n naafdoppen gejat en krassen gemaakt op elke velg. Telefonisch contact gehad met JustLease; Maak even foto's en stuur ze door ter beoordeling of het hersteld moet worden. Zo gezegd, zo gedaan. Tot op heden geen reactie opgehad natuurlijk. Meerdere malen via hun webcare (Whatsapp) gevraagd wat de status is maar inmiddels negeren ze m'n vraag gewoon.
Kijk, mij interesseert die naafdoppen en die krassen niets. Ik ga deze auto eind dit jaar sowieso inleveren. Ik wil gewoon geen gezeik als ik 'm inlever. Maar dat boeit JustLease allemaal niets.
Tevens een week geleden m'n kilometerbundel naar beneden aangepast in hun brakke app, is die wijziging natuurlijk niet doorgekomen en zit ik weer een kwartaal vast aan een te hoge bundel.
Zucht. Even wat moed verzamelen om maar weer te gaan bellen. Wachttijden zijn weer debiel hoog, circa 30 minuten.. zal wel door de vakanties komen.
Kijk, mij interesseert die naafdoppen en die krassen niets. Ik ga deze auto eind dit jaar sowieso inleveren. Ik wil gewoon geen gezeik als ik 'm inlever. Maar dat boeit JustLease allemaal niets.
Tevens een week geleden m'n kilometerbundel naar beneden aangepast in hun brakke app, is die wijziging natuurlijk niet doorgekomen en zit ik weer een kwartaal vast aan een te hoge bundel.
Zucht. Even wat moed verzamelen om maar weer te gaan bellen. Wachttijden zijn weer debiel hoog, circa 30 minuten.. zal wel door de vakanties komen.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Zijn er ook mensen die hier een demo of voorraad model hebben kunnen leasen via PL die net max. 1000 km hebben gereden? Ik heb meerdere aanvragen gedaan, maar tot nu toe alle dealers op één na kon dit niet aanbieden, behalve nieuwe auto's. Ik heb namelijk geen zin om weer 3+ maanden te wachten op een nieuw auto + de voorraad / demo modellen zijn vaak wat gunstiger geprijsd.
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Damn! Dat is voor mij al reden genoeg om niet via dat soort partijen een auto te leasen. Ik lease zelf via Century en ik heb altijd direct iemand aan de telefoon en reparatie of onderhoudsbeurten zijn zo geregeld inclusief leenauto.Freekers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:28:
JustLease is at it again.... ,,
Wij hebben nu een aanvraag lopen voor een voorraadmodel Clio Estate.Jamoru schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:31:
Zijn er ook mensen die hier een demo of voorraad model hebben kunnen leasen via PL die net max. 1000 km hebben gereden? Ik heb meerdere aanvragen gedaan, maar tot nu toe alle dealers op één na kon dit niet aanbieden, behalve nieuwe auto's. Ik heb namelijk geen zin om weer 3+ maanden te wachten op een nieuw auto + de voorraad / demo modellen zijn vaak wat gunstiger geprijsd.
Ik denk dat je het beste gewoon bij de dealer zelf binnen kunt lopen en via hun de aanvraag kunt doen, dan kunnen zij je een voorraadmodel aanbieden en deze voor je reserveren.
Van Volkswagen heb ik een voorraad model. Binnen 2,5 week had ik de autoJamoru schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:31:
Meeste auto's die nieuw in voorraad staan kun je vaak wel leasen hoor. Vaak op de site staat er al een indicatie lease prijs bij. (bij VW/SKODA/SEAT zou het in ieder geval geen probleem moeten zijn)Jamoru schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:31:
Zoek de wat grotere dealers, om wat voor auto gaat het?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik zie dat ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld heb, excuus! Nieuw op voorraad is geen probleem, dat klopt! Ik zoek wat specifieker naar een auto die net 500 - 1000km heeft gereden bijvoorbeeld zoals de meeste demo modellen hebben. Hij valt dan onder de noemer 'gebruikt' of 'demo' en dan is het allemaal opeens niet zo makkelijk meer, terwijl in mijn optiek zo'n auto net zo goed met een PL constructie afgenomen kan worden.Martinusz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:56:
[...]
Meeste auto's die nieuw in voorraad staan kun je vaak wel leasen hoor. Vaak op de site staat er al een indicatie lease prijs bij. (bij VW/SKODA/SEAT zou het in ieder geval geen probleem moeten zijn)
Zoek de wat grotere dealers, om wat voor auto gaat het?
Het gaat overigens om een BMW 118i. Ik had wel een offerte ontvangen voor een vooraad 116i met 125km op de teller, maar die was zwaar overpriced.
Aha okJamoru schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:21:
[...]
Ik zie dat ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld heb, excuus! Nieuw op voorraad is geen probleem, dat klopt! Ik zoek wat specifieker naar een auto die net 500 - 1000km heeft gereden bijvoorbeeld zoals de meeste demo modellen hebben. Hij valt dan onder de noemer 'gebruikt' of 'demo' en dan is het allemaal opeens niet zo makkelijk meer, terwijl in mijn optiek zo'n auto net zo goed met een PL constructie afgenomen kan worden.
Het gaat overigens om een BMW 118i. Ik had wel een offerte ontvangen voor een vooraad 116i met 125km op de teller, maar die was zwaar overpriced.
Naar mijn idee kunnen ze nog steeds flink wat geld verdienen met auto's < 1 jaar en < 30.000km.
Enige wat er bij komt in het 4de jaar is APK'tje
Maar misschien niet interessant genoeg voor in de markt? Prijsverschil te klein waardoor klanten eerder nieuw kiezen?
Onze BMW was er binnen 2 maanden. Voorraadmodel kost je ook zomaar 2 weken met alle goedkeuringen e.d.Jamoru schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:21:
[...]
Ik zie dat ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld heb, excuus! Nieuw op voorraad is geen probleem, dat klopt! Ik zoek wat specifieker naar een auto die net 500 - 1000km heeft gereden bijvoorbeeld zoals de meeste demo modellen hebben. Hij valt dan onder de noemer 'gebruikt' of 'demo' en dan is het allemaal opeens niet zo makkelijk meer, terwijl in mijn optiek zo'n auto net zo goed met een PL constructie afgenomen kan worden.
Kijk via de BMW site of op autotrack naar auto's met lage kilometerstanden. Maar eigenlijk wil een dealer gewoon een nieuwe kwijt en niet de demo. Veel dealers doen überhaupt geen PL op die manier.
Wat denk je er mee te winnen? Extreem lage prijs? Minder wachttijd?
Want waar een demo auto vaak een koopje is om te kopen verwacht ik eigenlijk dat het bij PL wel mee zal vallen.
Want waar een demo auto vaak een koopje is om te kopen verwacht ik eigenlijk dat het bij PL wel mee zal vallen.
Ik heb hetzelfde gehad met de bundel, begin van het jaar. Dat is achteraf wel hersteld, maar hun adminstratie is een teringbende.Freekers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:28:
Ik heb mijn auto 6 juni ingeleverd, en nog steeds zijn de afrekeningen niet in orde. Ze hebben wel meteen de afkoopboete afgeboekt (ik heb mijn contract voortijdig beëindigd), maar omdat ze intern de administraties gescheiden hebben, loopt het afboeken van het abonnement nog gewoon door. Ook de borg heb ik nog niet terug. De schadeafrekening kreeg ik met een onbekende post, zonder verdere vermelding (bleek achteraf wel te kloppen, maar hij werd berekend zonder verdere info of context.). Toen ben ik alle afschrijvingen maar eens gaan storneren.
Gisteren kreeg ik dan eindelijk een eindafrekening, waar ze onterecht meer dan € 6000 (!!!) rekenen voor niet-bestaande teveel gereden kilometers. Dat komt dan waarschijnlijk weer omdat hun dongle niet kan praten met de Leaf (wat ik ze jaren geleden al meteen verteld heb, en wat ze zelf zouden moeten weten), en dus volgens hun cijfers alle kilometers in het laatste kwartaal gemaakt zijn (~ 60.000), die buiten de kwartaalbundel vallen.
De incompetente prutserij bij JustLease/Terberg is echt bizar.
Ik heb mijn nieuwe Leaf via de Consumentenbond, en nu blijkt dat PrivateLease.com sinds ongeveer nu samengevoegd is met Terberg

Tot twee maanden geleden had ik JustLease nog wel aan kunnen raden (behalve dan wat betreft het aanbod/gebrek aan elektrische auto's), maar nu zeg ik: blijf er ver vandaan...
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Ik krijg hier een beetje het "Acer-gevoel" bij; Zelf verzonnen term voor bedrijven welke onverwacht extra succesvol zijn en daardoor sneller willen groeien dan ze eigenlijk aan kunnen.
Ik vraag me iets af.
Ik krijg binnenkort van arval een kia ceed dynamicplusline automaat voor 430 euro per maand o.b.v. 4 jaar 25 000 km per jaar. Als ik nu op hun site kijk betaal ik voor dezelfde auto en kilomters 100 euro meer. Ik krijg wel het pre facelift model maar de auto komt gewoon uit de fabriek rollen. De dealer vroeg voor dezelfde auto en km in mei 630 euro per maand.
Heb ik geluk gehad of is er iets anders aan de hand?
Ik krijg binnenkort van arval een kia ceed dynamicplusline automaat voor 430 euro per maand o.b.v. 4 jaar 25 000 km per jaar. Als ik nu op hun site kijk betaal ik voor dezelfde auto en kilomters 100 euro meer. Ik krijg wel het pre facelift model maar de auto komt gewoon uit de fabriek rollen. De dealer vroeg voor dezelfde auto en km in mei 630 euro per maand.
Waarschijnlijk willen ze van de oude modellen af. Als je bijvoorbeeld de Mercedes CLA model 2018 en 2019 vergelijkt dan zit daar ook bijna 200 per maand tussen. Dus je kan dan zelf bepalen wat je wilt een 'oud' model voor een leuke prijs of een splinternieuwe.sgouman schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:22:
Ik vraag me iets af.
Waarschijnlijk is de auto al geproduceerd en komt ie niet gloednieuw uit de fabriek.
PSN: speedrazor3
auto zou als het goed is wel gloednieuw uit de fabriek komen. Anders zou ik ook niet 4 maanden hoeven te wachten denk ik zo.SpeeDRaZoR3 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 00:07:
[...]
Waarschijnlijk willen ze van de oude modellen af. Als je bijvoorbeeld de Mercedes CLA model 2018 en 2019 vergelijkt dan zit daar ook bijna 200 per maand tussen. Dus je kan dan zelf bepalen wat je wilt een 'oud' model voor een leuke prijs of een splinternieuwe.
Waarschijnlijk is de auto al geproduceerd en komt ie niet gloednieuw uit de fabriek.
Hangt er vanaf, private lease voorwaarden bij Arval verschillen een hoop met die van kia. Heb je jezelf daarin verdiept? In grote lijnen zal het overeenkomen maar er zullen wel verschillen zijn. En hebben we het over dezelfde motor naast wat je al krijgt binnen het pakket?sgouman schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:22:
Ik vraag me iets af.
ja motor is precies hetzelfde. Ik heb me wel iets verdiept in de voorwaarde zo moet je bij arval zelf ruitschade te betalen. Maar om daar nou 200 euro extra bij kia voor te vragen zodat ik dat niet hoef is wel wat overdreven vind ik.Phntm schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:49:
[...]
Hangt er vanaf, private lease voorwaarden bij Arval verschillen een hoop met die van kia. Heb je jezelf daarin verdiept? In grote lijnen zal het overeenkomen maar er zullen wel verschillen zijn. En hebben we het over dezelfde motor naast wat je al krijgt binnen het pakket?
Dat van de dealer liep ik ook tegen aan toe nik mijn vorige Leaf wou leasen. Die vroegen ook doodleuk € 200-250 meer dan JustLease.sgouman schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:22:
Ik vraag me iets af.
Ik vermoed dat dat komt doordat de leasemaatschappij in bulk auto's afneemt de importeur tegen gereduceerde prijs. De dealer moet zelf een marge hebben, waarbij de leaseprijs ook nog berekend wordt aan de hand van de (dealer) consumentenprijs.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Rare alleen is. De auto is door Arval bij dezelfde dealer bestelt als dat ik het aanbod kreeg voor 200 euro meer.Veneficus schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:08:
[...]
Dat van de dealer liep ik ook tegen aan toe nik mijn vorige Leaf wou leasen. Die vroegen ook doodleuk € 200-250 meer dan JustLease.
Ik vermoed dat dat komt doordat de leasemaatschappij in bulk auto's afneemt de importeur tegen gereduceerde prijs. De dealer moet zelf een marge hebben, waarbij de leaseprijs ook nog berekend wordt aan de hand van de (dealer) consumentenprijs.
Buiten schaalgrootte speelt misschien ook de verzekering nog mee. Geen idee hoe een dealer dat doet, maar een partij als Arval heeft alleen WA verzekering op de auto's, de rest betalen ze zelf.
Het blijft jammer dat er geen prijzen aangeboden worden boven de 25000 km bij dit soort deals.d0s schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:19:
Voor de mensen die achter het net hebben gevist bij de eerste serie Leafs via de consumentenbond:
Telefoontje/mailtje doen naar consumentenbond en/of privatelease.com of ze daar een offerte voor willen/kunnen/mogen maken?ucsdcom schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:52:
Het blijft jammer dat er geen prijzen aangeboden worden boven de 25000 km bij dit soort deals.
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met het doorleasen van een auto nadat het contract is afgelopen (dus een hernieuwd contract met dezelfde auto?)
Ik private lease nu bijna een jaar een Fiesta ST-Line en mijn contract duurt 24 maanden. Ik ben er eigenlijk zo blij mee dat ik na die 24 maanden nog wel door wil rijden.
Ik private lease nu bijna een jaar een Fiesta ST-Line en mijn contract duurt 24 maanden. Ik ben er eigenlijk zo blij mee dat ik na die 24 maanden nog wel door wil rijden.
Niet zelf ervaren.Jackson6 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:17:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met het doorleasen van een auto nadat het contract is afgelopen (dus een hernieuwd contract met dezelfde auto?)
Momenteel heb ik ook een contract duur van 24 maanden. Ik heb wel eens gebeld. Ze kunnen het inderdaad verlengen met 1,2... jaar etc.
Ik zou dan circa 10 euro per maand minder betalen.
Ik vind dit niet voordelig genoeg. Ik zou liever voor een nieuwe wagen gaan. MAAR het moet wel een actie zijn.
Ik betaal 245 euro momenteel (2 jaar en 0 euro eigen risico). En kom helaas met de prijzen van nu niet in de buurt

Als ze willen dat ik mijn huidige auto wil blijven leasen wil ik minimaal 30/40 euro korting op maand basis. Maar dat gaan ze zeker niet doen.
Ik betaal nu 294, de deals waren vorig jaar echt heel goed. Dezelfde auto met dezelfde opties en looptijd zou me nu 100! euro meer kosten. Dan blijf ik liever nog even doorrijden voor <300, maargoed misschien is het over een jaar weer anders.ThaddeusX schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:17:
[...]
Niet zelf ervaren.
Momenteel heb ik ook een contract duur van 24 maanden. Ik heb wel eens gebeld. Ze kunnen het inderdaad verlengen met 1,2... jaar etc.
Ik vind dit niet voordelig genoeg. Ik zou liever voor een nieuwe wagen gaan. MAAR het moet wel een actie zijn.
Ik betaal 245 euro momenteel (2 jaar en 0 euro eigen risico). En kom helaas met de prijzen van nu niet in de buurtdan ga ik richting de 360. Hopelijk dat ik een leuke actie kan vinden eind dit jaar zodat ik een nieuw wagen kan leasen.
Als ze willen dat ik mijn huidige auto wil blijven leasen wil ik minimaal 30/40 euro korting op maand basis. Maar dat gaan ze zeker niet doen.
Ik heb een Skoda Rapid 48 maanden/20.000 km per jaar. Ik wilde er ook een extra jaartje aan vast plakken, maar tot mijn grote verbazing betaal ik dan 16 euro per maand extra.ThaddeusX schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:17:
[...]
Niet zelf ervaren.
Ik betaal 245 euro momenteel (2 jaar en 0 euro eigen risico). En kom helaas met de prijzen van nu niet in de buurtdan ga ik richting de 360. Hopelijk dat ik een leuke actie kan vinden eind dit jaar zodat ik een nieuw wagen kan leasen.
Bij navraag was de recatie "De wijziging van de looptijd heeft te maken met het wijzigen van de componenten zoals, onderhoudskosten, afschrijvingskosten en de kortingen. Hierdoor kan een verlening van het leasecontract duur uitvallen dan een geheel nieuw contract."
Ik was negatief verrast.
Vast omdat je al 48 maanden had, dat is bij de meeste wel het maximum, sommige doen ook 60 maanden. Maar ik kon toen kiezen uit 24, 36 of 48. Het verschil tussen 48 en 24 was maar 20 euro per maand. Dat soort acties doen ze nu echt niet meer, per jaar minder betala je al gauw 25 euro extra per maand.voorstad schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:27:
[...]
Ik heb een Skoda Rapid 48 maanden/20.000 km per jaar. Ik wilde er ook een extra jaartje aan vast plakken, maar tot mijn grote verbazing betaal ik dan 16 euro per maand extra.
Bij navraag was de recatie "De wijziging van de looptijd heeft te maken met het wijzigen van de componenten zoals, onderhoudskosten, afschrijvingskosten en de kortingen. Hierdoor kan een verlening van het leasecontract duur uitvallen dan een geheel nieuw contract."
Ik was negatief verrast.
Ik wil hooguit 2 jaar leasen. De prijzen voor 2 jaar zijn inderdaad gigantisch gestegen. Soms dat het zelfs circa 80 euro per maand duurder is vergeleken met een 4/5 jarig contract.Jackson6 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:30:
[...]
Vast omdat je al 48 maanden had, dat is bij de meeste wel het maximum, sommige doen ook 60 maanden. Maar ik kon toen kiezen uit 24, 36 of 48. Het verschil tussen 48 en 24 was maar 20 euro per maand. Dat soort acties doen ze nu echt niet meer, per jaar minder betala je al gauw 25 euro extra per maand.
Ik vind 4-5 jaar te lang. Ik ben ander half jaar verder en wil nu al een andere auto
En ik ga geen 400 per maand betalen aan een kleine stadswagen. Ik twijfel om er een te kopen. Een 2e handje van een groot dealer.
Eigenlijk logisch. Waarschijnlijk zit er een grote onderhoudsbeurt extra bij en je kan op papier over de magische 100.000 grens heen gaan. Een auto met een 5-cijferige kilometerstand verkoopt makkelijker en duurder dan een auto met 6 cijfers. Waarschijnlijk is dat een soort ingeprate angst bij de gemiddelde weggebruiker. Bij motoren zit rond de 20.000-25.000km ook zo'n soort grens.voorstad schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:27:
Ik heb een Skoda Rapid 48 maanden/20.000 km per jaar. Ik wilde er ook een extra jaartje aan vast plakken, maar tot mijn grote verbazing betaal ik dan 16 euro per maand extra.
Ik was negatief verrast.
Anoniem: 1235230
Je moet inderdaad volledige huur berekenen. Wat in mijn ogen wel raar is gezien je dat niet daadwerkelijkAnoniem: 1229216 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 00:09:
Hi Tweakers,
Lees al een tijdje mee maar heb toch wat vraagjes wat betreft de acceptatie.
Nu heb ik een inkomen van 2000 bruto, zou zoiets voldoende zijn?
Ik lees dat je het inkomen van je partner mag opgeven als je samenwoont, moeten haar documenten dan ook op gestuurd worden?
Verder delen we natuurlijk de huur (€960) en maak ik elke maand een vast bedrag over voor huur/g/w/l etc.
Hoe gaat dat in zijn werk?
Alvast bedankt! :-)
betaald(?)
Zit zelf met hetzelfde probleem en gaf dit aan bij JustLease gezien de huur van een compleet andere rekening + tenaamstelling gaat. (ik woon bij mijn vriend in die grotendeels de hypotheek betaald en ik verder de boodschappen)
Ik snap dat het is om de consument te beschermen maar ik vind het persoonlijk krom.
Er werd aangegeven dat ze je complete bankafschrift nakijken en als ze zien dat er ergens huur naar toe gaat ze dan van die rekening de totale afschrijving willen hebben.
Wat ik dan weer opmerkelijk vind aangezien er in dit topic voorbijkomt dat mede-Tweakers alles afschermen.
Dit kan natuurlijk ook per aanbieder verschillen.Señor Sjon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:12:
[...]
Ik heb de afschriften als een soort STAATSGEHEIM met zwarte balken bedekt buiten de posten die ze nodig hadden. Daarna opnieuw als PDF geprint zodat de vectoren eruit waren en die zwarte balken 1) niet weg konden en 2) je niet met c/p de tekst eronder kan kopiëren. Werd allemaal moeiteloos geaccepteerd.
Maar stel je woont bij je ouders met een huur/hypotheek van €1500 (ik noem maar wat), dan draai je daar dus voor op terwijl je misschien €200 "kostgeld" naar je ouders overmaakt?

Maar als je maandelijks geld overmaakt met een omschrijving wat niks met je huur/hypotheek te maken heeft, dan heb je dus geen huur/hypotheek?

Correct me if i'm wrong. De aanvraag loopt iig nog.
Er wordt geen bankafschrift nagekeken, er wordt een inkomens/draagkracht toetsing gedaan bij BKRAnoniem: 1235230 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:20:
[...]
Je moet inderdaad volledige huur berekenen. Wat in mijn ogen wel raar is gezien je dat niet daadwerkelijk
betaald(?)
Zit zelf met hetzelfde probleem en gaf dit aan bij JustLease gezien de huur van een compleet andere rekening + tenaamstelling gaat. (ik woon bij mijn vriend in die grotendeels de hypotheek betaald en ik verder de boodschappen)
Ik snap dat het is om de consument te beschermen maar ik vind het persoonlijk krom.
Er werd aangegeven dat ze je complete bankafschrift nakijken en als ze zien dat er ergens huur naar toe gaat ze dan van die rekening de totale afschrijving willen hebben.
Wat ik dan weer opmerkelijk vind aangezien er in dit topic voorbijkomt dat mede-Tweakers alles afschermen.
[...]
Dit kan natuurlijk ook per aanbieder verschillen.
Maar stel je woont bij je ouders met een huur/hypotheek van €1500 (ik noem maar wat), dan draai je daar dus voor op terwijl je misschien €200 "kostgeld" naar je ouders overmaakt?![]()
Maar als je maandelijks geld overmaakt met een omschrijving wat niks met je huur/hypotheek te maken heeft, dan heb je dus geen huur/hypotheek?
Correct me if i'm wrong. De aanvraag loopt iig nog.
Als jij geen contract hebt lopen mbt huur/hypotheek op jouw naam, wordt die niet meegerekend,
Wel krijg jij een notitie bij het BKR ( de 17K die de auto kost )
Als jij over 2 jaar een hypotheek wil aangaan, of andere grote lening wil afsluiten, telt die met alle andere lopende zaken mee.
Dat extra jaartje zijn ook extra (onderhouds)kostenvoorstad schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:27:
[...]
Ik was negatief verrast.
Mijn wederhelft heeft een Fiat500, en 'verlengd' nu met nog eens 5 jaar ( oude is een 3jarige overeenkomst )
Ze gaat nu 195€ betalen obv 15.000km ipv 187€
Ik vind het prima uit te leggen, de auto moet nu naar nieuwe banden, APK komt er ook een keer aan ( vanaf 4j ? )
Essentiele onderdelen als distributieriemen, pompen en andere zaken zullen eerder slijtage geven dan nieuw.
Op een nieuwe auto is dat allemaal 'latere' zorg, die zorg ga je nu natuurlijk krijgen.
Een nieuwe 500 gaat al snel naar de 250/300 euro/m
Ze is er tevreden mee, da's ook belangrijk
[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 24-07-2019 17:33 ]
Dus dan betaal je meer dan 18k om uiteindelijk in een acht jaar oude auto te rijden.
Dat kost een nieuwe ook, die na 5 jaar nog zo'n 8k op brengt. Daar kan je aardig wat pech en onderhoud voor hebben in de tussentijd.
Dat kost een nieuwe ook, die na 5 jaar nog zo'n 8k op brengt. Daar kan je aardig wat pech en onderhoud voor hebben in de tussentijd.
Denk dat je rekensom niet helemaal klopt. Hij betaald 11,7K over 5 jaar. Jouw voorbeeld geeft een afschrijving van 167 per maand. Tel daar verzekering, belasting, onderhoud bij op en 195 per maand lijkt een goede deal.sambalbaj schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:22:
Dus dan betaal je meer dan 18k om uiteindelijk in een acht jaar oude auto te rijden.
Anoniem: 1235230
Er werd door JustLease juist aangegeven van wel.FreshMaker schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:26:
[...]
Er wordt geen bankafschrift nagekeken, er wordt een inkomens/draagkracht toetsing gedaan bij BKR
Als jij geen contract hebt lopen mbt huur/hypotheek op jouw naam, wordt die niet meegerekend,
Wel krijg jij een notitie bij het BKR ( de 17K die de auto kost )
Als jij over 2 jaar een hypotheek wil aangaan, of andere grote lening wil afsluiten, telt die met alle andere lopende zaken mee.
Ik citeer " Mijn collega's zullen op je afschrift zien dat er huur naar je partner word overgemaakt en daarom zullen zij dan vragen om een afschrift van de volledige huur/hypotheek, het maakt hierbij niet uit van welke rekening het afgaat."
Kan een organisatie zoals het EDR zien of je een huur contract hebt ja?
Van de BKR ben ik op de hoogte, ben er al een tijdje mee bezig om informatie te verkrijgen.
Volgende week een afspraak staan bij de Ford dealer en een proefritje in een Fiesta, leuke wagen.
Meestal kan dat, beste is gewoon contact opnemen met de leasemaatschappij. Je kan de auto uiteraard ook overkopen vergeet dat nietJackson6 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:17:
Het wordt letterlijk besproken in de voorgaande reacties ....Jackson6 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:17:
Hij berekende de totale looptijd van 8 jaar ( 36x187 + 60x195 )Switek schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:04:
[...]
Denk dat je rekensom niet helemaal klopt. Hij betaald 11,7K over 5 jaar. Jouw voorbeeld geeft een afschrijving van 167 per maand. Tel daar verzekering, belasting, onderhoud bij op en 195 per maand lijkt een goede deal.
Met een gemiddelde van 190€/m is dat ( voor ons ) acceptabel
Dat was ook onderdeel van de berekening, we hebben geen zin om de 12K + bijkomende kosten te investeren in een 'nieuwe'
Ze is tevreden met de huidige regeling (gewoon één bedrag per maand, en een telefoonnummer bij problemen)
Is/was kopen 3 jaar geleden goedkoper, ja vast wel.
Het is een keuze, wij kiezen hiervoor
[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 26-07-2019 08:23 ]
deze week arval gesproken, huidige contract (PL) loopt af en ben aan het kijken voor nieuwe opties.
Had in april een offerte gekregen voor een model 3 SR+ dus nu gevraagd om deze weer te quoten.
Is het maandbedrag 70 euro hoger dan in april,
verklaring van Arval : Wij hebben een maandje geleden onze pricing opgeschroefd, om deze reden zijn de prijzen behoorlijk gestegen
Had in april een offerte gekregen voor een model 3 SR+ dus nu gevraagd om deze weer te quoten.
verklaring van Arval : Wij hebben een maandje geleden onze pricing opgeschroefd, om deze reden zijn de prijzen behoorlijk gestegen

Niks mis met die verklaring toch? Gewoon logisch en eerlijk.
eerlijk is het wel (achteraf, nadat ik gevraagd had waarom het zoveel scheelde)
of het logisch is betwijfel ik, ze prijzen zichzelf nu uit de markt,
Het scheelt 70 euro per maand en over een 5 jaar contract is dat 4200 euro dat ze duurder zijn.
Het scheelt 70 euro per maand en over een 5 jaar contract is dat 4200 euro dat ze duurder zijn.
Duurder dan wie? Dan zichzelf of zijn ze nu ook duurder dan andere aanbieder?Him_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:59:
eerlijk is het wel (achteraf, nadat ik gevraagd had waarom het zoveel scheelde)
Prijzen schommelen nu eenmaal, soms promoten ze een model, even later niet meer.
Vaak moet je de kans pakken als je die mooie prijs krijgt, en niet pas een tijd later
het scheelt 65 euro met een andere partij dat ze duurder zijn.Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:04:
[...]
Duurder dan wie? Dan zichzelf of zijn ze nu ook duurder dan andere aanbieder?
Prijzen schommelen nu eenmaal, soms promoten ze een model, even later niet meer.
Vaak moet je de kans pakken als je die mooie prijs krijgt, en niet pas een tijd later
nadat ik gevraagd had waarom ze zo duur zijn kon er wel 50 euro per maand vanaf maar zijn ze nog steeds 15 euro duurder
[ Voor 14% gewijzigd door Him_ op 26-07-2019 11:09 ]
Dan confronteer je ze met andere offertes (niet alleen bedragen, gewoon de offerte) en kan je ongeveer de volgende antwoorden krijgen:Him_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:07:
het scheelt 65 euro met een andere partij dat ze duurder zijn.
nadat ik gevraagd had waarom ze zo duur zijn kon er wel 50 euro per maand vanaf maar zijn ze nog steeds 15 euro duurder dan gemiddeld
- Helaas, daar kunnen wij niet onder gaan zitten.
- Ja hoor, daar kunnen wij een scherpe offerte voor opmaken.
- Het verschil zit bij ons in service/toevoeging X/Y/Z.
De keuze ligt altijd bij jezelf, je moet niks.
dat zeg ik toch ook niet, ik heb ze netjes bedankt en aangegeven dat ik niet met hun verder ga.TheBrut3 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:12:
[...]
De keuze ligt altijd bij jezelf, je moet niks.
Dit is meer een waarschuwing voor anderen die meelezen dat Arval tov een maand geleden de prijzen flink omhoog heeft gegooid.
Hoeveel vragen ze nu dan voor een M3 SR+ in de Private Lease?Him_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:21:
deze week arval gesproken, huidige contract (PL) loopt af en ben aan het kijken voor nieuwe opties.
verklaring van Arval : Wij hebben een maandje geleden onze pricing opgeschroefd, om deze reden zijn de prijzen behoorlijk gestegen![]()
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
60 maanden 25000KM per jaar is/was 885 per maand incl btwAike schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:55:
[...]
Hoeveel vragen ze nu dan voor een M3 SR+ in de Private Lease?
laagste wat ze nu aan konden bieden is 837 per maand incl btw
in april kon het nog voor 815 per maand incl btw
[ Voor 7% gewijzigd door Him_ op 26-07-2019 12:37 ]
Heb een offerte opgevraagd bij BMW voor de 118i Model M Sport. 48 maanden, 25k kilometers.
Uiteindelijk met wat opties komt die op 46.689 euro, met een leaseprijs van 678 euro per maand.
Ik kan in dit topic echter niet gauw zien wat op dit moment gangbare prijzen zijn, al denk ik dat in de prijs van 678 euro nog wel speling zit.
De optielijst:
Sportstoelen voor
Alpinweiss III
M Sport Plus Pack
Model M Sport
Levering zonder typeaanduiding € 0,00
M achterspoiler
Parking Assistant
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Interieurlijsten Illuminated Boston
Leder 'Dakota' Schwarz/Accent Blau geperforeerd
BMW Connected Pack Professional
Harman Kardon Surround Sound Systeem
Audio Media Pack
Automatische dimmende binnenspiegel
Glazen panoramadak
BMW Executive Edition
High Executive
Automatische transmissie
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
M Aerodynamicapakket
Alarmcode (Intern)
Alarmsignaal (Intern)
AG Intern
Voorbereiding Driving Assistance
Modeljaar 2020
onderdeel van Executive Edition
Wat is jullie gedachten mbt de prijs?
Uiteindelijk met wat opties komt die op 46.689 euro, met een leaseprijs van 678 euro per maand.
Ik kan in dit topic echter niet gauw zien wat op dit moment gangbare prijzen zijn, al denk ik dat in de prijs van 678 euro nog wel speling zit.
De optielijst:
Sportstoelen voor
Alpinweiss III
M Sport Plus Pack
Model M Sport
M achterspoiler
Parking Assistant
Audio Media Pack
Glazen panoramadak
BMW Executive Edition
High Executive
Automatische transmissie
M Aerodynamicapakket
Alarmcode (Intern)
Alarmsignaal (Intern)
AG Intern
Modeljaar 2020
Tja ik denk niet dat veel mensen precies dezelfde auto en opties in private lease hebben of hebben opgevraagddennisk. schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:36:
Heb een offerte opgevraagd bij BMW voor de 118i Model M Sport. 48 maanden, 25k kilometers.
De optielijst:
Sportstoelen voor
Alpinweiss III
M Sport Plus Pack
Model M Sport
M achterspoiler
Parking Assistant
Audio Media Pack
Glazen panoramadak
BMW Executive Edition
High Executive
Automatische transmissie
M Aerodynamicapakket
Alarmcode (Intern)
Alarmsignaal (Intern)
AG Intern
Modeljaar 2020
Heb je dezelfde auto + opties ook eens naar Arval gestuurd bijvoorbeeld?
Zo kun je enigzins vergelijken.
Dat is een goede tip! Dank je, had ik zelf nog niet aan gedacht. Dacht dat het aanbod beperkt was tot wat ze op de website hebben staan.Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:40:
[...]
Tja ik denk niet dat veel mensen precies dezelfde auto en opties in private lease hebben of hebben opgevraagd
Heb je dezelfde auto + opties ook eens naar Arval gestuurd bijvoorbeeld?
Zo kun je enigzins vergelijken.
Nee de grote jongens kunnen over het algemeen elke auto aanbiedendennisk. schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44:
[...]
Dat is een goede tip! Dank je, had ik zelf nog niet aan gedacht. Dacht dat het aanbod beperkt was tot wat ze op de website hebben staan.
Hele mooie en dikke auto, ik denk gezien de aantal kilometers het een ok prijs is. Heb je ook gekeken naar de Mercedes a klasse? Die heeft nu ook pl aanbiedingen
dennisk. schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:36:
De optielijst:
Sportstoelen voor
Alpinweiss III
M Sport Plus Pack
Model M Sport
M achterspoiler
Parking Assistant
Audio Media Pack
Glazen panoramadak
BMW Executive Edition
High Executive
Automatische transmissie
M Aerodynamicapakket
Alarmcode (Intern)
Alarmsignaal (Intern)
AG Intern
Modeljaar 2020
Dit is het nieuwe model zeker? Ik ben er nu ook mee bezig voor het oude model weliswaar. (Vanwege voorwielaandrijving, dan ga ik liever voor de nieuwe Mazda 3 met Skyactiv-X (180pk), nog gunstiger geprijsd ook).dennisk. schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:36:
De optielijst:
Sportstoelen voor
Alpinweiss III
M Sport Plus Pack
Model M Sport
M achterspoiler
Parking Assistant
Audio Media Pack
Glazen panoramadak
BMW Executive Edition
High Executive
Automatische transmissie
M Aerodynamicapakket
Alarmcode (Intern)
Alarmsignaal (Intern)
AG Intern
Modeljaar 2020
@Lightning89 Nieuw model inderdaad, bleek trouwens ook vrij gelijk geprijst te zijn, vergeleken met het oude model (uiteraard enigszins afhankelijk van de opties).
Mazda 3 heb ik een offerte voor gevraagd, maar helaas nog niets mogen ontvangen. Bij jou is deze gunstiger geprijsd?
@JL85 Heb inderdaad ook gekeken naar de Mercedes A Klasse, maar volgens mij was deze niet goedkoper. Ik ga het nog wat beter bekijken!
Een maat van me denkt dat er bij BMW nog wel wat van de prijs af is te krijgen, maar dat valt te proberen als ik langs de dealer ga.
Mazda 3 heb ik een offerte voor gevraagd, maar helaas nog niets mogen ontvangen. Bij jou is deze gunstiger geprijsd?
@JL85 Heb inderdaad ook gekeken naar de Mercedes A Klasse, maar volgens mij was deze niet goedkoper. Ik ga het nog wat beter bekijken!
Een maat van me denkt dat er bij BMW nog wel wat van de prijs af is te krijgen, maar dat valt te proberen als ik langs de dealer ga.
Bij de dealer zelf zijn vaak idd meer mogelijkheden dan op de website zelf van Mercedes, mogelijk zeker interessant om een offerte op te vragen.
dennisk. schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:25:
@Lightning89 Nieuw model inderdaad, bleek trouwens ook vrij gelijk geprijst te zijn, vergeleken met het oude model (uiteraard enigszins afhankelijk van de opties).
Bij Athlon hebben ze nu de Mercedes-Benz CLA (2017 model) scherp in de prijs staan. Zit redelijk vol met opties echter wat kleinere motorisering en 'oud' model. Misschien een optie om mee te nemen.JL85 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:31:
Bij de dealer zelf zijn vaak idd meer mogelijkheden dan op de website zelf van Mercedes, mogelijk zeker interessant om een offerte op te vragen.
[...]
https://www.athlon.com/nl...180-sport-edition-limited
Ps. Sorry moderator. Ik heb op de verkeerde knop gedrukt ipv quote, drukte ik raporteer. De warmte buiten laat me gekke dingen doen
[ Voor 10% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 27-07-2019 00:09 ]
PSN: speedrazor3
👍🏻 Voor de tip! Mooi model!
SpeeDRaZoR3 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:37:
[...]
Bij Athlon hebben ze nu de Mercedes-Benz CLA (2017 model) scherp in de prijs staan. Zit redelijk vol met opties echter wat kleinere motorisering en 'oud' model. Misschien een optie om mee te nemen.
Ps. Op verkeerde knop gedrukt ipv quote, raporteer. De warmte buiten laat me gekke dingen doen
De Mazda prijzen kan je vinden op de website: https://www.ikwileenmazda.nl/private-leaseJL85 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:31:
[...]
De website en de dealer gaven mij exact dezelfde prijs.
Die wilde ik aanvragen bij Mercedes toen die in de aanbieding was op de website (€599 voor 24mnd/30k), maar meerdere keren werd mij verteld aan de telefoon, zonder info te geven dat ik dat sowieso niet kan betalen. Wat een stelletje mafkezen daar, zo ga je niet met potentiële klanten om.SpeeDRaZoR3 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:37:
[...]
Bij Athlon hebben ze nu de Mercedes-Benz CLA (2017 model) scherp in de prijs staan. Zit redelijk vol met opties echter wat kleinere motorisering en 'oud' model. Misschien een optie om mee te nemen.
Ps. Sorry moderator. Ik heb op de verkeerde knop gedrukt ipv quote, drukte ik raporteer. De warmte buiten laat me gekke dingen doen
Waar zou dat verschil toch vandaan komen? Voor mijn Leaf betaal ik 467 voor 25k km. Nieuwprijs = 37k.Him_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:33:
[...]
60 maanden 25000KM per jaar is/was 885 per maand incl btw
laagste wat ze nu aan konden bieden is 837 per maand incl btw
in april kon het nog voor 815 per maand incl btw
de SR+ kost toch nog geen 48k?
370 euro op 60 maanden is 22k.
Sterker nog, 837 x 60 =50.300 euro. Dat is meer dan de waarde van auto!
Jij betaalt geen wegenbelasting, verzekering, onderhoud in die 60 maanden?BasvanS schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:01:
[...]
Sterker nog, 837 x 60 =50.300 euro. Dat is meer dan de waarde van auto!
Prijzen hangen van zoveel dingen af, dat kun je niet zomaar met elkaar vergelijken.
Het gaat hier over EV. Dus geen Wegenbelasting? Onderhoudskosten zijn zeer laag.Martinusz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:22:
[...]
Jij betaalt geen wegenbelasting, verzekering, onderhoud in die 60 maanden?
Prijzen hangen van zoveel dingen af, dat kun je niet zomaar met elkaar vergelijken.
Voor de Leaf betaal je minder dan de auto nieuw in 60 maanden, voor de Tesla dik 20% meer dan de nieuwprijs. Dat noem ik nogal een fors verschil!
Zoals ik al zei, er zijn meer factoren dan datBasvanS schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:25:
[...]
Het gaat hier over EV. Dus geen Wegenbelasting? Onderhoudskosten zijn zeer laag.
Voor de Leaf betaal je minder dan de auto nieuw in 60 maanden, voor de Tesla dik 20% meer dan de nieuwprijs. Dat noem ik nogal een fors verschil!
Help me even:Martinusz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:01:
[...]
Zoals ik al zei, er zijn meer factoren dan dat
Rente derving, 5 jaar, 4 %: EUR 10.800
Verzekering, 5 jaar, 1800 per jaar: EUR 9000
8 x banden a EUR 150: EUR 1200.
Onderhoud 2 x: onbekend.
Dat is EUR 21.000 kosten.
Is er dan EUR 29.000 afschrijving + onderhoud?
Tesla dealer staat bekend als extreem duur.BasvanS schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:20:
[...]
Help me even:
Verzekering, 5 jaar, 1800 per jaar: EUR 9000
8 x banden a EUR 150: EUR 1200.
Onderhoud 2 x: onbekend.
Dat is EUR 21.000 kosten.
Is er dan EUR 29.000 afschrijving + onderhoud?
Maar als het zoveel scheelt klinkt het idd of je hem beter kan kopen. Verder zal het ‘geen wegenbelasting’ voordeeltje wel binnenkort wegvallen.
Is ook al eerder met de 14% auto’s gebeurd, gaan de maandkosten in 1x flink omhoog.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Weet iemand of de arval app ook update?
Ik heb een auto besteld en er staat nogsteeds in afwachting van productie. Blijft dit staan of krijgt Arval daadwerkelijk iets door als de productie van de auto gestart is?
Ik heb een auto besteld en er staat nogsteeds in afwachting van productie. Blijft dit staan of krijgt Arval daadwerkelijk iets door als de productie van de auto gestart is?
Hoe zou dat gaan: een nieuw leasecontract aangaan terwijl er nog een contract loopt. Stel er is nu een actie, waarbij het goedkoper is een nieuw leasecontract voortijdig in te laten gaan, om zeker te zijn van de actie + er zeker van te zijn dat je een auto hebt. Je oude leasecontract is bij de beoordeling toch een lening. Zou het uit maken bij de credit check? Of zou men genoegen nemen met een bewijs waarin staat dat je huidige contract afloopt.ThaddeusX schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:17:
[...]
Niet zelf ervaren.
[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 28-07-2019 15:56 ]
De einddatum van een krediet staat bij BKR erbij genoteerd. Je hoeft dus geen moeite te steken in aantonen dat je contract afloopt wanneer hij afloopt. Ik weet niet hoe streng ze zijn bij een paar maanden overlap. Dat zal wellicht per leasemaatschappij verschillen.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Een lening die binnen 6 maanden afloopt wordt in principe niet meer meegeteld.
Ben ik ook wel benieuwd naar. 2 en halve maand verder en nog niks veranderd.sgouman schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:15:
Weet iemand of de arval app ook update?
Deze vind ik wel lastig/ben ik het niet helemaal mee eens.BasvanS schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:20:
Ben het er inderdaad mee eens dat je een investering moet doen, dus je kan niets anders met dat geld. Wat dat betreft niets mis mee.
Echter als je een PL doet van, laten we zeggen, €800 p/m. Dan heb je na 1 jaar ook €9.600 en na 2 jaar al €19.200 waar je niets anders mee kan. bij PL heb je dus een component rente derving welke maandelijks opbouwt. Na 60 maanden heb je dus ook €48.000 minder kunnen in- of beleggen.
Ja en Nee, niet de volle EUR 800. Alleen het stukje afschrijving. De overige kosten betaal je ook bij de aanschaf van een nieuwe auto!TheBrut3 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:18:
[...]
Deze vind ik wel lastig/ben ik het niet helemaal mee eens.
Ben het er inderdaad mee eens dat je een investering moet doen, dus je kan niets anders met dat geld. Wat dat betreft niets mis mee.
Echter als je een PL doet van, laten we zeggen, €800 p/m. Dan heb je na 1 jaar ook €9.600 en na 2 jaar al €19.200 waar je niets anders mee kan. bij PL heb je dus een component rente derving welke maandelijks opbouwt. Na 60 maanden heb je dus ook €48.000 minder kunnen in- of beleggen.
Ik heb nog nooit een mooi sportief wagen gehad. Ik wil een luxe auto leasen zoals Mercedes, BMW of een Audi. Maar kom op lease bedragen van minimaal 500 euro terecht, en dat is met amper opties erop.
Kan ik net zo goed kopen een 2-3 jaar oude auto bij de dealer kopen en na 3 jaar weer verkopen.
Kan ik net zo goed kopen een 2-3 jaar oude auto bij de dealer kopen en na 3 jaar weer verkopen.
Klopt, boven de 500-600€ kan het interessanter zijn een jong gebruikte te kopen (met fabrieksgarantie). Ik zit zelf ook te twijfelen. Nadeel is wel dat je zelf geld moet investeren en minder liquide hebt (of financieren).ThaddeusX schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:49:
Ik heb nog nooit een mooi sportief wagen gehad. Ik wil een luxe auto leasen zoals Mercedes, BMW of een Audi. Maar kom op lease bedragen van minimaal 500 euro terecht, en dat is met amper opties erop.
Sportief en luxe zijn 2 verschillende dingen. Al vindt de gemiddelde Audi (of Tesla) rijder inderdaad dat een tank met een snelle 0-100 tijd sportief is, maar dat is een andere discussie.ThaddeusX schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:49:
Wagens met relatief hoge BPM (CO2 uitstoot) schrijven "dubbel" af. Je schrijft af op de basisprijs van de auto en je schrijft nog wat extra af i.v.m. rest BPM verschil.
Voorbeeld: Honda Civic Type-R (FK8, 20017-heden). Waarom die? Puur omdat ik me daar in heb verdiept.
Van het huidige model staat er één 2e hands te koop in Nederland, men vraagt daar €47k voor. In Duitsland kan je de wagen halen voor €30k en met import zit je dan op €40k. De Nederlandse is dus te duur.
Wat is daarvan de reden? De wagen heeft buiten zijn "reguliere" afschrijving inmiddels ook €7k aan BPM afgeschreven, aangezien hier bij aankoop €17k aan BPM is betaald.
Eens, daar dacht ik zelf ook nog aan. Maar dat maakt het verschil in rente derving niet bijna €11k. Ik heb geen zin om uit te rekenen waar je dan wel uit komt, ik gok op zo'n €7k. Want de berekening is wat ingewikkelder dan jaarlijks 4% op 48k. Zeker de berekening op lange termijn, bijvoorbeeld 15 jaar, waar je 3 scenario's hebt. 3x lease periode van 5 jaar, 3x koop met na 5 jaar een nieuwe, 1x koop en 15 jaar rijden. Waarbij het geen verrassing zal zijn dat de laatste het goedkoopst gaat zijn.BasvanS schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:26:
Ja en Nee, niet de volle EUR 800. Alleen het stukje afschrijving. De overige kosten betaal je ook bij de aanschaf van een nieuwe auto!
Tesla Model 3 nu ook bij de ANWB zie ik. Toch ruim EUR 200,- duurder dan de LEAF Tekna bij 10.000 KM en 60 maanden.
Om hier nog even op terug te komen. Het blijkt dat de grote leasemaatschappijen nog in de overgangsfase zitten van het oude naar het nieuwe model, waarbij ze helaas nog geen offertes kunnen uitbrengen voordat het nieuwe model is uitgebracht. Helaas dus!Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45:
[...]
Nee de grote jongens kunnen over het algemeen elke auto aanbiedenze zetten op de website de meest gangbare meestal
Verder lijkt er ook weinig speling op de prijs bij BMW zelf. Het beste wat ik nu heb is 685 per maand op basis van 30k kilometers. Een maandje (of maximaal twee) wachten tot de grote partijen offertes kunnen uitbrengen is misschien niet onverstandig.
Misschien wat voor @Him_? €755 per maand voor 60 maanden en 25.000km, stuk goedkoper dan het €800+ bod wat hij eerst had.
yep, had deze al gezienTheBrut3 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:27:
Misschien wat voor @Him_? €755 per maand voor 60 maanden en 25.000km, stuk goedkoper dan het €800+ bod wat hij eerst had.

Als ik het echt zou willen zou ik per maand 600 kunnen betalen voor een private lease wagen.
Alleen vind ik het toch super veel geld. Het blijft een lastig keuze. Ik denk dat ik enorm veel spijt ga hebben. Want ik rijd niet eens zoveel!! Het is meer een hebbe dingetje
En ben ik ook bang omdat je niet weet of je nog een inkomen hebt over 3,4 of zelfs 5 jaar.
Meestal denk ik dat het "rijke" mensen zijn die een auto van +600 per maand leasen. Omdat hun toch geen zorgen hebben. Of mensen die het geld niet echt hebben maar gewoon schyt hebben
Net als mensen die maar 100 euro op de rekening hebben en alsnog luxe producten aanschaffen
Alleen vind ik het toch super veel geld. Het blijft een lastig keuze. Ik denk dat ik enorm veel spijt ga hebben. Want ik rijd niet eens zoveel!! Het is meer een hebbe dingetje
En ben ik ook bang omdat je niet weet of je nog een inkomen hebt over 3,4 of zelfs 5 jaar.
Meestal denk ik dat het "rijke" mensen zijn die een auto van +600 per maand leasen. Omdat hun toch geen zorgen hebben. Of mensen die het geld niet echt hebben maar gewoon schyt hebben
Net als mensen die maar 100 euro op de rekening hebben en alsnog luxe producten aanschaffen

[ Voor 8% gewijzigd door ThaddeusX op 02-08-2019 09:44 ]
Ik denk dat men die echt weinig op de bank hebben staan ook weer misschien moeilijk kunnen aantonen dat ze een auto kunnen leasen op eigen naam op basis van hun inkomsten. Daar zijn de lease maatschappijen wel streng in. Of iemand moet je garant kunnen staan zoals ouders.ThaddeusX schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:42:
Als ik het echt zou willen zou ik per maand 600 kunnen betalen voor een private lease wagen.
Ik heb mijn PL Nissan Leaf N connecta van de Anwb nu 4 maandjes en het bevalt mij erg goed!
Het rijden in een electrische auto is echt geweldig, het rijden gaat heerlijk vloeiend en dankzij de e-pedal raak ik maar zelden het rempedaal aan.
Opladen doe ik thuis nog steeds via het stopcontact. Gemiddeld rij ik 50km per dag en is de auto binnen een paar uurtjes weer opgeladen.
Het maken van lange trips is echt geen probleem er is altijd wel een Fastned station in de buurt en dat werkt uitstekend.
Als ik nu op de website van de Anwb kijk zie ik dat je ook de nieuwe leaf met het 62kwh pakket kunt leasen.
Ik betaal nu 430 per maand met 15.000 km en mocht ik nu de keus hebben om over te stappen naar de 62kwh versie zou ik het niet doen. Ik rij gemiddeld 200km op 1 lading en dat is zeker in Nederland voldoende.
Het rijden in een electrische auto is echt geweldig, het rijden gaat heerlijk vloeiend en dankzij de e-pedal raak ik maar zelden het rempedaal aan.
Opladen doe ik thuis nog steeds via het stopcontact. Gemiddeld rij ik 50km per dag en is de auto binnen een paar uurtjes weer opgeladen.
Het maken van lange trips is echt geen probleem er is altijd wel een Fastned station in de buurt en dat werkt uitstekend.
Als ik nu op de website van de Anwb kijk zie ik dat je ook de nieuwe leaf met het 62kwh pakket kunt leasen.
Ik betaal nu 430 per maand met 15.000 km en mocht ik nu de keus hebben om over te stappen naar de 62kwh versie zou ik het niet doen. Ik rij gemiddeld 200km op 1 lading en dat is zeker in Nederland voldoende.
Als ik een Nissan leaf doe bij AWNB kom ik rond de 650 per maand uitschumi1986 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:52:
Ik heb mijn PL Nissan Leaf N connecta van de Anwb nu 4 maandjes en het bevalt mij erg goed!

Ik lease liever een dikke Mercedes voor zo een bedrag. Betaalje meer benzine mja zo veel rijd ik ook niet dus dan zou dat zelfs beter kunnen zijn
Als je de 40kwh leaf selecteerd betaal je rond de 450 op dit moment.ThaddeusX schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:34:
[...]
Als ik een Nissan leaf doe bij AWNB kom ik rond de 650 per maand uitIk ga geen 5 jaar en 5k km per jaar nemen natuurlijk. Enige optie die ik geselecteerd heb is autokleur in het zwart (9 euro pm).
Ik lease liever een dikke Mercedes voor zo een bedrag. Betaalje meer benzine mja zo veel rijd ik ook niet dus dan zou dat zelfs beter kunnen zijn
Ik ben wel benieuwd waar jij voor 650 euro een "dikke" Mercedes hebt gevonden.
Want ik neem aan dat je dan niet een A classe bedoeld met 136pk?
Goedkoopste motor, natuurlijkschumi1986 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:04:
[...]
Als je de 40kwh leaf selecteerd betaal je rond de 450 op dit moment.
Ik ben wel benieuwd waar jij voor 650 euro een "dikke" Mercedes hebt gevonden.
Want ik neem aan dat je dan niet een A classe bedoeld met 136pk?
Ik heb nu ook een goedkope lease auto met de goedkoopste 1l motor. Ik ben er tevreden over.
Ik ken je privé situatie verder niet maar als je 600eu per maand superveel geld vind voor een auto (wat ik ook vind) maar je ziet het als een hebbedingetje en je rijd geen 30k kms per jaar voor werk dan zou ik zeggen doe dit vooral niet. Zoveel leuke dingen waar je je geld aan kan uitgeven dan een auto die in de regen voor de deur staat. Als ik geen 30k kms per jaar moest rijden maar op de fiets naar m'n werk kon, stond bij mij categorie VW Up voor de deur.ThaddeusX schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:42:
Volgens mij is 600 euro voor bijna iedereen veel geld voor een auto, dat is ~1000 euro bruto inkomen, ca 20-25% van maand inkomen voor de meeste hier waarschijnlijk
.
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2019 12:47 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
En ik rijd circa 15k km per jaar. Zakelijk en prive bij elkaar. Het is inderdaad zonde. Staat voor de deur om te niksen.r0bb schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:29:
[...]
Ik ken je privé situatie verder niet maar als je 600eu per maand superveel geld vind voor een auto (wat ik ook vind) maar je ziet het als een hebbedingetje en je rijd geen 30k kms per jaar voor werk dan zou ik zeggen doe dit vooral niet. Zoveel leuke dingen waar je je geld aan kan uitgeven dan een auto die in de regen voor de deur staat. Als ik geen 30k kms per jaar moest rijden maar op de fiets naar m'n werk kon, stond bij mij categorie VW Up voor de deur.
Misschien toch liever kopen dan ipv leasen.
Mja een mooie 2e hands Mercedes en BMW’tje is ook rond de 25k. Dat tikt ook ff hard aan.
Het is inderdaad wat je erover hebt.Sport_Life schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:46:
Volgens mij is 600 euro voor bijna iedereen veel geld voor een auto, dat is ~1000 euro bruto inkomen, ca 20-25% van maand inkomen voor de meeste hier waarschijnlijk.
Ik zie mensen met 0 euro op de rekening merk kleren dragen. Dat doe ik zelfs niet. Terwijl ik het met gemak kan betalen.
(Ik ben niet rijk hoor. Heb alleen wat gespaard)
Ben dit topic al even aan het meelezen omdat ik mij ook aan het oriënteren ben op een private lease auto (1e keer).
Ik moet zeggen dat ik het vrij lastig vind om echt inzage te krijgen in de prijs per maand. En logica is nog veel verder te zoeken in sommige gevallen.
Mijn "1e" keus auto zou een Skoda Karoq zijn. Daarnaast kijk ik ook naar een Seat Ateca en een Volkswagen Tiguan. Wanneer ik online ga vergelijken valt mij op dat een Tiguan comnfortline (1.5 act 150pk) binnen dezelfde marge (540 euro pm, 48mnd, 15k km) van 20 euro valt als de Karoq style en Ateca style business intense, maar deze zijn met een 1.0 tsi (115 pk).
De eerste afvaller zou dan de Karoq zijn die niet de 1.5 motor heeft van de Tiguan en niet het uitrustingsniveau van de Ateca. Voor de Ateca en Skoda zou ik nog moeten navragen wat de kosten zijn per maand obv een 1.5 150pk motor.
Met betrekking tot de Tiguan heb ik contact gehad met de dealer voor een offerte. Online 538 euro p.m. voor de comfortline. Van de dealer krijg ik een offerte voor de exacte configuratie, maar dan de business versie (iets van 1000 euro catalogus extra) voor 699 per maand. Bijna 160 euro per maand extra voor een business upgrade........ Ik heb de dealer maar gemaild of ze geen foute berekening hebben gemaakt want ik snap er niks van. Dit houdt mij ook tegen om een offerte voor de Seat/Skoda aan te vragen omdat ze bij dezelfde lokale dealer zitten en ik waarschijnlijk ook weer een onzinnige offerte krijg.
Zijn er anderen die ook met een dergelijke situatie te maken hebben gehad en zijn er nog tips waar ik mij op focussen? Ik had er eigenlijk op gerekend dat ik een skoda karoq style business (deze versie gaat er volgens mij ook uit) 1.5 obv 48mnd en 15k wel voor ca 600 per maand zou moet kunnen leasen. Is dit realistisch of zie ik iets over het hoofd?
Ik moet zeggen dat ik het vrij lastig vind om echt inzage te krijgen in de prijs per maand. En logica is nog veel verder te zoeken in sommige gevallen.
Mijn "1e" keus auto zou een Skoda Karoq zijn. Daarnaast kijk ik ook naar een Seat Ateca en een Volkswagen Tiguan. Wanneer ik online ga vergelijken valt mij op dat een Tiguan comnfortline (1.5 act 150pk) binnen dezelfde marge (540 euro pm, 48mnd, 15k km) van 20 euro valt als de Karoq style en Ateca style business intense, maar deze zijn met een 1.0 tsi (115 pk).
De eerste afvaller zou dan de Karoq zijn die niet de 1.5 motor heeft van de Tiguan en niet het uitrustingsniveau van de Ateca. Voor de Ateca en Skoda zou ik nog moeten navragen wat de kosten zijn per maand obv een 1.5 150pk motor.
Met betrekking tot de Tiguan heb ik contact gehad met de dealer voor een offerte. Online 538 euro p.m. voor de comfortline. Van de dealer krijg ik een offerte voor de exacte configuratie, maar dan de business versie (iets van 1000 euro catalogus extra) voor 699 per maand. Bijna 160 euro per maand extra voor een business upgrade........ Ik heb de dealer maar gemaild of ze geen foute berekening hebben gemaakt want ik snap er niks van. Dit houdt mij ook tegen om een offerte voor de Seat/Skoda aan te vragen omdat ze bij dezelfde lokale dealer zitten en ik waarschijnlijk ook weer een onzinnige offerte krijg.
Zijn er anderen die ook met een dergelijke situatie te maken hebben gehad en zijn er nog tips waar ik mij op focussen? Ik had er eigenlijk op gerekend dat ik een skoda karoq style business (deze versie gaat er volgens mij ook uit) 1.5 obv 48mnd en 15k wel voor ca 600 per maand zou moet kunnen leasen. Is dit realistisch of zie ik iets over het hoofd?
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Mooi dat de Model 3 nu bij ANWB staat tegen een schappelijke prijs. Zou eigenlijk de BMW Cabrio wel een jaartje eerder weg willen doen (zal eens bellen wat dat kost) en dan de performance editie M3 bestellen met 20" en AWD (en natuurlijk autopilot)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Business modellen zijn in het leven geroepen voor (zakelijke) leaserijders. Dus een hoop opties voor een lage prijs. Voor de dealers (en importeur) vast een stuk minder marge. Die ze dus niet kunnen 'verrekenen' naar een gunstigere private lease prijs.Bean77 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 01:04:
Ben dit topic al even aan het meelezen omdat ik mij ook aan het oriënteren ben op een private lease auto (1e keer).
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Bij BMW was de business uitvoering ook duurder dan eromheen samenstellen. Komt door incentives voor zakelijke lease.Bean77 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 01:04:
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:08:
[...]
Bij BMW was de business uitvoering ook duurder dan eromheen samenstellen. Komt door incentives voor zakelijke lease.
Bedankt voor jullie reactie. Daar lijkt het hem idd in te zitten. Ik keek alleen naar de catalogusprijs en niet naar de marges voor de dealer.ZeRoC00L schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:56:
[...]
Business modellen zijn in het leven geroepen voor (zakelijke) leaserijders. Dus een hoop opties voor een lage prijs. Voor de dealers (en importeur) vast een stuk minder marge. Die ze dus niet kunnen 'verrekenen' naar een gunstigere private lease prijs.
We puzzelen even verder
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Sowieso altijd offertes opvragen en niet via internet doen. Er kan altijd wat van de prijs af, net als bij een koopauto, desnoods bij een andere aanbieder dan de merkdealer.
Exact zelfde zoektocht gehadBean77 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 01:04:
Grote verschillen dealer en bijv. Een Arval, dus tip 1 is vraag offertes op bij bijvoorbeeld Arval.
Tip 2: kijk naar voorraadauto’s, deze zijn goedkoper dan nieuwe nog te fabriceren auto’s, voor deze modellen sowieso na september geloof ik gaan de prijzen omhoog.
Wij zijn uiteindelijk bij een Ateca business intense uitgekomen, voorraadauto met speciale acties vanwege een 3-daags evenement bij ook een grote VW/Skoda/Seat dealer.
Als je meer wilt weten, mag je ook DM sturen.
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.