Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19:23
BasvanS schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:30:
[...]

Ben je nu onder de streep goedkoper uit dan wanneer je aan het begin van de lease periode gekocht had? (Even los van het feit of dat had gekund)

Wat heb je geleased/betaald per maand/gepint aan het eind?
:)

Jasphur in "Private Lease - Deel 1"
TheBrut3 in "Private Lease - Deel 1"
Highland in "Private Lease - Deel 1"

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19:23
BasvanS schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Mis alleen het laatste? Wat heb je moeten betalen, fors minder dan dagwaarde?
Ah. Excuus. Nee, ik heb 6950 euro betaald.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

ThaBilly schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:59:
Vorige week de nieuwe polo besteld en volgens mij best een goede deal

Model: Volkswagen Polo
Uitvoering: Comfortline
Motor: 95PK TSI handgeschakeld
Extra Opties: Composition Media + App Connect
KM: 20.000 per jaar
Prijs: 324 euro per maand
Aanbieder: Arval

ik kon ook voor de 1.0mpi en trendline uitvoering gaan en die zou maar 277 kosten per maand (met 20.000 KM)
Of het een goede deal is, ligt aan de looptijd imho. Dus wat is je looptijd :+ ?

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

• ThaBilly
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:59
Freekers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Of het een goede deal is, ligt aan de looptijd imho. Dus wat is je looptijd :+ ?
Dat is inderdaad ook wel handig om te weten, het gaat hier om 48 maanden. tevens heb ik ook pas 2 schade vrije jaren.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:53
Ik ben me ook aan het heroriënteren op een private lease wagen, en zit te kijken naar de wat grotere SUV/MPV's dus met 3 volwaardige stoelen (met isofix) op de 2e zitrij. Ik merk dat hier weinig PL aanbod in is, of kijk ik misschien verkeerd? Modellen zouden bijv zijn een gran Picasso of grand scenic, maar ook vergelijkbare modellen van andere leveranciers.

• ProudElm
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-02 13:39
Bij de dealers zelf zijn die prima te leasen toch privé? Zelf ook naar gekeken naar de zoveelste onverwachte uitgave aan mijn auto. Maar met 40k+ km's is PL totaal niet interessant. Maar de Grand Scenic of Grand Pricasso kun je dus bij de dealer in ieder geval vinden.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Sander schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:12:
Ik ben me ook aan het heroriënteren op een private lease wagen, en zit te kijken naar de wat grotere SUV/MPV's dus met 3 volwaardige stoelen (met isofix) op de 2e zitrij. Ik merk dat hier weinig PL aanbod in is, of kijk ik misschien verkeerd? Modellen zouden bijv zijn een gran Picasso of grand scenic, maar ook vergelijkbare modellen van andere leveranciers.
Probeer eens te spelen met de filters van de Private Lease vergelijker:
https://www.autoweek.nl/p...10-10&private-lease=48-48

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

3x Isofix op de achterbank is sowieso zeldzaam, die kan je beter opzoeken bij de verschillende merkensites en vervolgens kijken of er een PL deal van is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:41
Ik ga dit topic eens uitpluizen, zit er sterk aan te denken om onze auto te vervangen door een private lease. Kostentechnisch lijkt het interessant (sommige jaarlijkse kosten berekend per maand), namelijk huidige auto kost per maand rond de 815,- (afschrijving 415, tanken 225, verzekering 59, wegenbelasting 48, onderhoud +/- 65). Het betreft een Skoda Octavia Combi overigens.

Als ik nu kijk via Skoda zou ik een Skoda Octavia Combi kunnen leasen voor 563 euro excl. tanken. inclusief tanken is dat dus 788,-

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zonder looptijd/km's zegt dat niet veel. Bij ANWB bijvoorbeeld vanaf 405 (60 mnd/10k km)

Señor Sjon wijzigde deze reactie 24-01-2019 17:12 (41%)

• Martinusz
Señor Sjon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:08:
Zonder looptijd/km's zegt dat niet veel. Bij ANWB bijvoorbeeld vanaf 405 (60 mnd/10k km)
Sorry ja vergeten, 48 maanden 25.000 km :) (zo afgesteld op Skoda site trouwens, je hebt daar bijv. Geen 60 maanden)

Martinusz wijzigde deze reactie 24-01-2019 20:12 (9%)

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01-02 12:59
De Consumentenbond start dit jaar weer met een collectief.

Veiling: 13 maart
Aanbod: 2 april
Sluiting: 10 juni

Inschrijven kan hier: https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/inschrijven/
Als je jezelf al bij een vorig collectief van de Consumentenbond had ingeschreven, hoeft dit niet nog een keer.

Dionysiou wijzigde deze reactie 24-01-2019 20:45 (23%)

• Sander
Señor Sjon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:55:
3x Isofix op de achterbank is sowieso zeldzaam, die kan je beter opzoeken bij de verschillende merkensites en vervolgens kijken of er een PL deal van is.
Tja, die zijn er dus wel, er zijn zelfs (UK) sites die hier lijstjes van bijhouden: https://www.carwow.co.uk/...fix-child-seat-points-970

Effectief denk ik dat dat voor ons betekent dat we willen kijken naar:
- Peugot 5008
- Renault Grand Scenic -> niet in PL aanbod renault
- Renault Espace -> niet in PL aanbod renault
- (Grand) C4 Spacetourer -> met 15 tot 20k per jaar al gauw 750,- per maand

Bedragen waar je dan op uitkomt zijn wel echt dusdanig hoog dat kopen weer een stuk aantrekkelijker wordt, vooral omdat de auto's veelal veel afschrijven in eerste jaren.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Nissan X-Trail ook volgens mij (of een extra zitrij). MPV's gaan slecht, dus moeilijke restwaarde = hoog maandbedrag.

• Martinusz
Sander schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Tja, die zijn er dus wel, er zijn zelfs (UK) sites die hier lijstjes van bijhouden: https://www.carwow.co.uk/...fix-child-seat-points-970

Effectief denk ik dat dat voor ons betekent dat we willen kijken naar:
- Peugot 5008
- Renault Grand Scenic -> niet in PL aanbod renault
- Renault Espace -> niet in PL aanbod renault
- (Grand) C4 Spacetourer -> met 15 tot 20k per jaar al gauw 750,- per maand

Bedragen waar je dan op uitkomt zijn wel echt dusdanig hoog dat kopen weer een stuk aantrekkelijker wordt, vooral omdat de auto's veelal veel afschrijven in eerste jaren.
Er is ook zo’n systeem die je op de achterbank kan bevestigen zodat je 3 zitjes kwijt kan, kwam laatst ook op het forum voorbij, maar even totaal geen idee hoe dat heet.

Edit: multimac 3 zits

Edit:
Merk trouwens dat de Skoda Octavia bijna geen aanbieders heeft :? ANWB + Skoda zelf, waarom zou dat zijn? Volgens mij nog redelijk betaalbare auto voor heel veel ruimte.

Ik dacht ga even naar de topicstart, staat vast wel mooie lijstje met aanbieders enzo :P niet dus, waarom hebben we niet een mooie topic start met wat algemene info?

Martinusz wijzigde deze reactie 25-01-2019 08:50 (17%)

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13:03
Dionysiou schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:43:
De Consumentenbond start dit jaar weer met een collectief.

Veiling: 13 maart
Aanbod: 2 april
Sluiting: 10 juni

Inschrijven kan hier: https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/inschrijven/
Als je jezelf al bij een vorig collectief van de Consumentenbond had ingeschreven, hoeft dit niet nog een keer.
Groepsleiding.nl is ook zoiets...ik vraag me af of ze echt een beter aanbid hebben dan de lease maatschappijen....

ik ben op zoek naar een Niro of qashqai met automaat (nu nog voorkeur voor niro ivm verbruik)

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:44
Señor Sjon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:11:
MPV's gaan slecht, dus moeilijke restwaarde = hoog maandbedrag.
Des te meer reden om zo'n auto niet te leasen maar gebruikt te kopen voor die lagere prijs (restwaarde).

• Martinusz
Iemand advies/tip met de situatie van hypotheek verkrijgen en private lease?

We willen eigenlijk onze auto inruilen en dan private lease nemen, kan ik zodra de hypotheekofferte getekend is, starten met traject private lease? Of kan dat pas nadat complete verhuizing (lees sleuteloverdracht en hypotheek gepasseerd)?

Qua hypotheeklasten blijft het hetzelfde als huidige hypotheek.

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Lijkt me dat als je al een hypotheek hebt en je bent goedgekeurd voor Private lease, dat het dan niet meer uit maakt ?

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Martinusz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:43:
Iemand advies/tip met de situatie van hypotheek verkrijgen en private lease?

We willen eigenlijk onze auto inruilen en dan private lease nemen, kan ik zodra de hypotheekofferte getekend is, starten met traject private lease? Of kan dat pas nadat complete verhuizing (lees sleuteloverdracht en hypotheek gepasseerd)?

Qua hypotheeklasten blijft het hetzelfde als huidige hypotheek.
Na tekenen offerte gaat de bank het niet meer controleren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:35
Martinusz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:00:
Ik ga dit topic eens uitpluizen, zit er sterk aan te denken om onze auto te vervangen door een private lease. Kostentechnisch lijkt het interessant (sommige jaarlijkse kosten berekend per maand), namelijk huidige auto kost per maand rond de 815,- (afschrijving 415, tanken 225, verzekering 59, wegenbelasting 48, onderhoud +/- 65). Het betreft een Skoda Octavia Combi overigens.

Als ik nu kijk via Skoda zou ik een Skoda Octavia Combi kunnen leasen voor 563 euro excl. tanken. inclusief tanken is dat dus 788,-
ik kwam afgelopen week een aanbieding van skoda tegen. Nog geen 300 eur per maand 48mnd, 10k km.

https://www.skodakortings...rzichtspagina-fabia+combi

Geen idee of 't een goede deal is, heb me er niet heel erg in verdiept.

Persoonlijk zou ik met name kijken wat de meer en minderkosten zijn bij afwijking kms. Bij sommige maatschappijen kost het "maar" 6ct per km.

Ik ben zelf op zoek naar een redelijke station (308 sw, Megane, etc).

Edit :@Señor Sjon je hebt gelijk, foutje.

Sport_Life wijzigde deze reactie 28-01-2019 10:16 (26%)

Anima Sana in Corpore Sano

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Een Fabia Combi is geen vergelijk met een Octavia Combi. Octavia is zo veel fijnere auto.

• Martinusz
cacofant schreef op maandag 28 januari 2019 @ 06:28:
Lijkt me dat als je al een hypotheek hebt en je bent goedgekeurd voor Private lease, dat het dan niet meer uit maakt ?
Waarschijnlijk niet, maar ik kan mij voorstellen dat het wellicht voor de hypotheekofferte wel een ding kan zijn, neem aan dat je toch wel een BKR notering krijgt voor een aardig bedrag?

Ik dacht bij 1 van de aanbieders gelezen te hebben dat ze 65% van de autowaarde(?) noteren bij BKR, iemand die dat kan bevestigen? Er wordt dus 65% geregistreerd van het maandbedrag * aantal maanden.

Edit: Ik heb dus liever eerst de hypotheekofferte rond en dat men daarna checkt of wij private lease kunnen dragen etc of in ieder geval toetsen. (niet dat ik echt problemen daarmee verwacht, maar ik sta niet graag voor verrassingen)
Señor Sjon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:03:
Een Fabia Combi is geen vergelijk met een Octavia Combi. Octavia is zo veel fijnere auto.
Eens :) Fabia zit meer in de seat Ibiza ST en Clio categorie :)

Edit2:
Via de Skoda chat de volgende link gekregen:
Registratie bij Stichting BKR
Wanneer u een private lease contract aangaat, wordt dit geregistreerd bij Stichting BKR onder de code OA (Operational Autolease). Private lease bestaat uit twee componenten: een financiële- en een service component (voor belasting, onderhoud, reparatie en verzekeringen). Uitsluitend de financiële component wordt geregistreerd in CKI. Er geldt altijd een vaste afslag van 35% voor servicekosten. Het geregistreerde bedrag bedraagt 65% van de totaalsom. Hier volgt een voorbeeldberekening:

U betaalt gedurende 36 maanden € 300,- per maand voor uw private lease auto. De waarde van het leasecontract bedraagt in totaal € 10.800,-. Van dit bedrag wordt 65%, ofwel € 7020,-, geregistreerd.

Private lease zonder BKR registratie wordt ook aangeboden in de markt. Wij raden u aan alle voorwaarden goed door te nemen. Het kan helpen te checken of uw leasemaatschappij is aangesloten bij het Keurmerk Private Lease. Dit keurmerk helpt u bij het maken in uw keuze voor de juiste maatschappij.

Registratie van uw leasecontract bij Stichting BKR hoeft niet nadelig te zijn. Wanneer u uw financiële verplichting elke maand nakomt, worden er geen achterstanden geregistreerd. Toekomstige kredietverstrekkers kunnen hieruit de conclusie trekken dat u prima in staat bent met uw financiële verantwoordelijkheden om te gaan.

Private lease en hypotheek
U gaat een maandelijkse betalingsverplichting aan met uw leasebedrijf. Hier zit u een aantal jaar aan vast. Daarom wordt een percentage van het geregistreerde bedrag meegenomen als maandelijkse verplichting in uw inkomens-lastenberekening bij de aanvraag van een nieuwe lening of hypotheek. Met een inkomens-lastenberekening wordt bepaald welk deel van uw inkomen u maandelijks over heeft om een nieuwe lening of hypotheek te kunnen betalen.

Martinusz wijzigde deze reactie 28-01-2019 10:31 (80%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

In principe is private lease:
BKR
Maanden contract x maandbedrag x 65% = kredietsom bij BKR.

Invloed op hypotheek
Kredietsom BKR x 2% = maandbedrag consumputieve last.

Deze gaat 1-op-1 van je mogelijke bruto maandlasten hypotheek af. Komt uit deze formule bijvoorbeeld 100 euro per maand en kon je 1.000 bruto maandlast hypotheek krijgen, dan is dat 1.000-100=900 euro. Let wel, die 100 euro maal 360 maanden hypotheek is al 36.000 euro grof gerekend. Vul maar eens in een willekeurige hypotheekberekenaar wat 100 euro consumptief betekent voor je hypotheek. Doe je dit na je hypotheek, dan is er niks aan de hand. :X

Let wel, de geregistreerde schuld is niet aflopend. Ook in de laatste maand staat nog het oorspronkelijke bedrag geregistreerd. Wat banken wel vaak doen, is alles wat binnen 6 maanden afloopt bij het BKR, niet mee te laten tellen in de hypotheeklast.

Vorig jaar waren ze bezig om het minder zwaar mee te laten tellen. Private lease is namelijk 24-60 maanden in de regel en de exit-clausules zijn niet zo hoog. Ook kan men hetzelfde bedrag privé aan een auto uitgeven zonder dat een haan ernaar kraait.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 28-01-2019 10:35 (29%)

• Martinusz
Señor Sjon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:31:
BKR
maanden x maandbedrag x 65% = kredietsom bij BKR.

Invloed op hypotheek

Deze gaat 1-op-1 van je mogelijke bruto maandlasten hypotheek af. Komt uit deze formule bijvoorbeeld 100 euro per maand en kon je 1.000 bruto maandlast hypotheek krijgen, dan is dat 1.000-100=900 euro. Let wel, die 100 euro maal 360 maanden hypotheek is al 36.000 euro grof gerekend. Vul maar eens in een willekeurige hypotheekberekenaar wat 100 euro consumptief betekent voor je hypotheek. Doe je dit na je hypotheek, dan is er niks aan de hand. :X
1.000 euro krediet is ongeveer 5.000 euro minder hypotheek ;) dat hebben wij al laten navragen bij de bank :) het is inderdaad krom dat wanneer je het daarna doet het geen enkel probleem is :)

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Señor Sjon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:31:
BKR
maanden x maandbedrag x 65% = kredietsom bij BKR.

Invloed op hypotheek

Vorig jaar waren ze bezig om het minder zwaar mee te laten tellen. Private lease is namelijk 24-60 maanden in de regel en de exit-clausules zijn niet zo hoog. Ook kan men hetzelfde bedrag privé aan een auto uitgeven zonder dat een haan ernaar kraait.
Tegenwoordig geld hetzelfde voor mobieltjes welke op krediet zijn (niet zoals voorheen "gratis")

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Klopt, gezinnen met kinderen waarvan de ouders telkens blind abonnementen afsloten hebben zo stiekem aardig wat hypotheek'potentie' minder. Tot 250 euro wordt niet geregistreerd overigens.

• Martinusz
Trouwens op de ANWB site kun je ook aardig vergelijken of prive lease of zelf auto aanschaffen interessant is: https://www.anwb.nl/auto/...pen-of-prive-leasen-check

• Thrilseeka
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-02 18:20

Thrilseeka

Woef Woef.

Zijn hier mensen met ervaring van een privé lease contract overname?

Ik heb momenteel een Hyundai i20 geleased via privatelease.com(€320, 15K) sinds November.
Deze is na een jaar opzegbaar maar zoals het nu lijkt wil ik er liever iets eerder vanaf. Er komt in Oktober een kleine en wil dan graag een grotere auto. Ik kan niet eens een kinderwagen kwijt in de huidige wagen. Maar twee keer privé leasen vind ik wel erg gortig worden.

Wellicht had ik hier rekening mee moeten houden maar het is nu eenmaal zo gelopen. Iemand tips?

There is no sadder sight than a young pessimist.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:33
Wat maakt dat ene maandje uit?

Baby's neem je i.h.a. in de eerste week niet uit dus is er voldoende tijd na de geboorte.

• Martinusz
Thrilseeka schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:09:

Ik heb momenteel een Hyundai i20 geleased via privatelease.com(€320, 15K) sinds November.
Deze is na een jaar opzegbaar maar zoals het nu lijkt wil ik er liever iets eerder vanaf. Er komt in Oktober een kleine en wil dan graag een grotere auto. Ik kan niet eens een kinderwagen kwijt in de huidige wagen. Maar twee keer privé leasen vind ik wel erg gortig worden.

Wellicht had ik hier rekening mee moeten houden maar het is nu eenmaal zo gelopen. Iemand tips?
De eerste maand ga je echt niet veel in de auto zitten met de kleine, en anders betaal je 1 maand boete ofzo als je er toch 1 maand eerder vanaf wil? Ik zou zeggen bel de maatschappij en stel iets voor, als je bij hun opnieuw gaat leasen valt er vast wel over te praten!

Edit: En hoezo kan je geen kinderwagen kwijt in een i20? Je hebt lompe modellen, maar de meeste kun je echt klein opvouwen, onderstel achterin, de bak achterin op de bank (of zijn er meer kinderen al?) en klaar.

Martinusz wijzigde deze reactie 28-01-2019 20:11 (10%)

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Let op.. waarschijnlijk na 1 jaar opzegbaar en 3 mnd opzegtermijn.

Een i20 is echt wel prima.. ik snap niet dat mensen met 1 baby een SUV of lijnbus kopen.. hoe deden onze ouders dat vroeger maar dat is een andere discussie 😇.

Uiteraard Gefelicteerd met de kleine !

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-02 20:02
Mijn fiesta ST line heeft een kenteken en wordt volgende week donderdag uitgeleverd😍. Zin in!

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:10
Thrilseeka schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:09:

Hier 2 jaar in een Ibiza gereden met een kleine (wel 5 deurs).
Past allemaal prima.
Ook mijn vader (Corsa 3 deurs) heeft de kinderen vaak genoeg meegenomen, ruimte zat..

Kinderwagen meenemen is misschien onhandig, maar onderstel + maxicosi opzetstukjes past in bijna elke auto. En houd rekening met aanschaf van de kinderwagen.. :>

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:19
Hetisookwat schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:34:
Mijn fiesta ST line heeft een kenteken en wordt volgende week donderdag uitgeleverd😍. Zin in!
Wat betaal je daar nu voor als ik vragen mag? En waar?

Probeer nog steeds een ICE alternatief te vinden voor de full-option Ioniq Electric of de leaf electric die ik voor EUR 455 per maand kan aftikken (60 maanden, 15.000km).

Brandstof kosten ruim EUR 75 duurder dan de electra dus ICE budget is EUR 375..

• Hetisookwat
BasvanS schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:26:
[...]

Probeer nog steeds een ICE alternatief te vinden voor de full-option Ioniq Electric of de leaf electric die ik voor EUR 455 per maand kan aftikken (60 maanden, 15.000km).

Dat mag je zeker vragen!

Obv 18k per jaar en 36 maanden, 367 p/m, ik heb geen schadevrije jaren.
Dit is een actie bij Justlease, op hun homepage kun je de actie direct vinden!
Als je wat schadevrije jaren hebt/langer met de auto wil doen kom je zeker goedkoper uit dan dat.

• wwwmarcel
BasvanS schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:26:
[...]

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze zal zijn...ik zit een beetje in hetzelfde vaarwater..

of een ICE met minder toeters en bellen of een full option ioniq electric..
liefste zou ik nog voor de eNiro gaan of de Kona Electric...maar dan wordt het pas einde vh jaar (deze zijn wel duurder dan de ioniq)

op het moment wacht ik op een leuk aanbod van groepsveiling.nl of consumentenbond...en anders neig ik naar een Kia Niro of Qashqai met automaat.

Verschil van 75.- per mnd...klopt dat? ik vind zelf uit van 1/3 goedkoper uit te zijn met brandstof

• BasvanS
wwwmarcel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze zal zijn...ik zit een beetje in hetzelfde vaarwater..

of een ICE met minder toeters en bellen of een full option ioniq electric..
liefste zou ik nog voor de eNiro gaan of de Kona Electric...maar dan wordt het pas einde vh jaar (deze zijn wel duurder dan de ioniq)

op het moment wacht ik op een leuk aanbod van groepsveiling.nl of consumentenbond...en anders neig ik naar een Kia Niro of Qashqai met automaat.

Verschil van 75.- per mnd...klopt dat? ik vind zelf uit van 1/3 goedkoper uit te zijn met brandstof
Ik ga uit van 1 op 15 met de ICE (heel veel korte ritten in de stad) --> 100 liter = EUR 125,- (1250 km/maand). EV (Worst case: Leaf) 16kwh/100km = 50,- (25 cent/kwh) Echter kan ik gratis op het werk laden.

Voor de range hoef ik het niet te doen, en wat betreft de Ioniq.. ik zie NIKS door dat achterruit.. super irritant. Het is in alle opzichten de slimmere keuze, behalve als je kijkt naar de maximale range op 1 lading.
Echter kan ik altijd vol laden op het werk of thuis en rijden we nooit meer dan 200 km op een dag.

Heeft er iemand nog een voorbeeld deal van Groepsveiling of de Consumenten bond van vorig jaar? Ben nieuwsgierig naar het kortingspercentage tov de normale leaseprijzen bij bijvoorbeeld de ANWB of Justlease.

BasvanS wijzigde deze reactie 30-01-2019 11:15 (8%)

• Hetisookwat
BasvanS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Ik ga uit van 1 op 15 met de ICE (heel veel korte ritten in de stad) --> 100 liter = EUR 125,- (1250 km/maand). EV (Worst case: Leaf) 16kwh/100km = 50,- (25 cent/kwh) Echter kan ik gratis op het werk laden.

Voor de range hoef ik het niet te doen, en wat betreft de Ioniq.. ik zie NIKS door dat achterruit.. super irritant. Het is in alle opzichten de slimmere keuze, behalve als je kijkt naar de maximale range op 1 lading.
Echter kan ik altijd vol laden op het werk of thuis en rijden we nooit meer dan 200 km op een dag.

Heeft er iemand nog een voorbeeld deal van Groepsveiling of de Consumenten bond van vorig jaar? Ben nieuwsgierig naar het kortingspercentage tov de normale leaseprijzen bij bijvoorbeeld de ANWB of Justlease.
van horen zeggen; “iedereen klaagt over de range van een EV totdat ze erin rijden.”
Kennis van me heeft een leaf en geeft dat aan, hij heeft een vergelijkbare situatie en kan op één hand tellen hoe vaak hij onderweg heeft stil moeten staan.

• ProudElm
Ik zou ook prima EV kunnen rijden. 1x in de week is de langste afstand enkele reis 150km. Dus dat zou prima te doen zijn, ik kan zelfs laden op mijn werk. Maar dan..

3 kids kleine kids, dus beetje ruime achterbank wel gewenst. Idem voor de kofferbak.. Rij nu een Grand Scenic, zo groot hoeft ook weer niet. Maar dan ja, daar komt die.. 2x per jaar op vakantie met de vouwwagen.. En dan houdt de droom mbt EV rijden toch echt op.. |:( Wie weet, over 5/10 jaar O-)

• BasvanS
ProudElm schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:46:
Ik zou ook prima EV kunnen rijden. 1x in de week is de langste afstand enkele reis 150km. Dus dat zou prima te doen zijn, ik kan zelfs laden op mijn werk. Maar dan..

3 kids kleine kids, dus beetje ruime achterbank wel gewenst. Idem voor de kofferbak.. Rij nu een Grand Scenic, zo groot hoeft ook weer niet. Maar dan ja, daar komt die.. 2x per jaar op vakantie met de vouwwagen.. En dan houdt de droom mbt EV rijden toch echt op.. |:( Wie weet, over 5/10 jaar O-)
Ik stond ook op het punt om een Renault Megane Estate te kopen, die 1600 KG mag trekken om zo lekker met de sleurhut 1x per jaar op vakantie te kunnen..

Waar heb ik de rest van het jaar die ruimte en trekkracht voor nodig? Nergens voor dus...

Half Nederland rijd in een auto die ze 1-2 x per jaar volledig gebruiken...

Maar we dwalen een beetje af ;)!

• ProudElm
we dwalen enorm af..

maar die grote bak is voor meer dingen fijn dan die 2x per jaar vakantie. Stort etc ;-) En ik heb het uitgerekend, onder de streep is het goedkoper. Voor die 5 weken per jaar een grotere auto huren is veel en veel duurder dan de rest van het jaar een grote rijden.. helaas maar waar

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Hetisookwat schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:34:
Super auto, ik heb hem al sinds augustus via de ANWB super actie toen!

314 p/m 15k per jaar en 24 maanden contract.

• Hetisookwat
Jackson6 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Blij het te horen!
Het wordt een lange week...

• BasvanS
Jackson6 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Dat was vast geen ST line?

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
BasvanS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:44:
[...]

Dat was vast geen ST line?
Jawel, afgelopen zomer had ANWB hele goede acties!

Jackson6 wijzigde deze reactie 01-02-2019 15:45 (12%)

• BasvanS
Jackson6 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:45:
[...]

Jawel, afgelopen zomer had ANWB hele goede acties!
Toch maar even wachten op het collectief van de Consumentenbond dan. Hoe gek het ook klinkt: Het alternatief voor mijn 60 maanden 15k EV is een Luxe & Sportieve B klasse voor 24 maanden, maar dan wel wat goedkoper uit zijn..

De kat uit de boom kijken op de EV markt zeg maar!

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:11
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar heeft iemand interesse in een full option Opel Astra zwart 1.4T 150pk 6-versnellingen? Contract is 20.000km per jaar tot april 2023 (aanpasbaar) maar je betaald maar voor 10.000 per jaar! (Ivm prive omstandigheden moet de auto van mijn broertje weg)

Ik maak er ook even een V&A van incl foto’s en meer info. Bij interesse hoor ik het graag!

GeeMoney wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:36 (19%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Huidige ANWB prijs voor de leaf is zeer scherp, jammer genoeg staat nieuwe auto pas over paar maanden op planning (begin zomer).

Iemand bij gehouden of dit soort prijzen vaker voorbij komen?

• wwwmarcel
ik denk als je hem nu besteld mag je blij zijn als je hem in de zomer hebt

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Osxy schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:56:
Huidige ANWB prijs voor de leaf is zeer scherp, jammer genoeg staat nieuwe auto pas over paar maanden op planning (begin zomer).

Levertijd kan zomaar eens 3+ maanden zijn. Daar komt papierwerk zoals krediet check, wettelijke bedenk tijd etc nog eens bovenop, dus het kan geen kwaad je alvast te gaan oriënteren.

• BasvanS
Osxy schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:56:

Ga deze Leaf wss zelf ook rijden, aanbieding staat al 2+ maanden zo scherp. Nu gewoon bestellen en levering in de zomer aanvragen lijkt me geen probleem?

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:15

Spinez0r

They call me Mike.

Heren, (en dames)

Afgelopen zaterdag een offerte goedgekeurd voor het leasen van een Audi A1 sportback 2019.

Nu zijn ze begonnen met de kredietcheck.

Hier maar ik me niet echt zorgen om, maar er werd wel gevraagd naar een studieschuld (Terwijl als ik kijk bij het keurmerk private lease mogen ze 't niet meenemen als lening)

Mogen ze dit meenemen, en hoe doen ze dit in hun berekening?

Is er hier iemand die mij hier meer duidelijkheid in kan verschaffen?

• technoaddict
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:31
BasvanS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Ga deze Leaf wss zelf ook rijden, aanbieding staat al 2+ maanden zo scherp. Nu gewoon bestellen en levering in de zomer aanvragen lijkt me geen probleem?
Die 60 kWh versie?
Vrijdag ben ik van die 14 dagen bedenktijd af en wordt de leaf (40kwh) besteld. Ben benieuwd naar de wachttijd. Heb de basic versie met basic kleur besteld, die zijn vaak sneller leverbaar dan de luxer uitgeruste wagens.

• Martinusz
Spinez0r schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:11:
Heren, (en dames)

Afgelopen zaterdag een offerte goedgekeurd voor het leasen van een Audi A1 sportback 2019.

Nu zijn ze begonnen met de kredietcheck.

Hier maar ik me niet echt zorgen om, maar er werd wel gevraagd naar een studieschuld (Terwijl als ik kijk bij het keurmerk private lease mogen ze 't niet meenemen als lening)

Mogen ze dit meenemen, en hoe doen ze dit in hun berekening?

Is er hier iemand die mij hier meer duidelijkheid in kan verschaffen?
Studieschuld staat niet bij BKR geregistreerd dus hoe willen ze die toetsen dan?

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Martinusz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:26:
[...]

Studieschuld staat niet bij BKR geregistreerd dus hoe willen ze die toetsen dan?
Nou omdat ik bij de aanvraag mijn totale studieschuld moest opgeven.

Ik ben dus benieuwd waarom ze daar naar vragen als het geen geregistreerde schuld is, natuurlijk snap ik dat een studieschuld een bepaalde betalingsverplichting met zich mee brengt, maar ik ben meer benieuwd of andere mensen dit ook moesten opgeven en hoe zo'n leasemaatschappij dan vaststeld hoeveel ik per maand moet betalen? (Verschil oude en nieuwe stelsel van DUO etc.)

• BasvanS
technoaddict schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:55:
[...]

Die 60 kWh versie?
Vrijdag ben ik van die 14 dagen bedenktijd af en wordt de leaf (40kwh) besteld. Ben benieuwd naar de wachttijd. Heb de basic versie met basic kleur besteld, die zijn vaak sneller leverbaar dan de luxer uitgeruste wagens.
Nee die 60 kWH versie is verlopig niet leverbaar en word ook zeker niet zo scherp geprijst. Waarschijnlijk pik ik een wagen die op voorraad staat bij mijn dealer, dan bestel ik via de ANWB en houd hij de wagen voor mij vast zodat ze direct kunnen leveren. Dit weekend 4 dagen dagen proefrijden in de Leaf Tekna, De enige optie om voor de Tekna te kiezen zijn de Led Koplampen. de rest laat me koud. ben benieuwd of dat veel verschil is!

Heb je er overigens aan gedacht @technoaddict dat bij de N-Connecta Stoel en Stuurverwarming zit. In de winter, zonder warmte van je verbrandingsmotor is dat erg prettig en kan het je range zo met 20-30km verlengen omdat je de de kachel niet aan hoeft te zetten!

BasvanS wijzigde deze reactie 05-02-2019 08:42 (14%)

• technoaddict
BasvanS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:38:
[...]

Nee die 60 kWH versie is verlopig niet leverbaar en word ook zeker niet zo scherp geprijst. Waarschijnlijk pik ik een wagen die op voorraad staat bij mijn dealer, dan bestel ik via de ANWB en houd hij de wagen voor mij vast zodat ze direct kunnen leveren. Dit weekend 4 dagen dagen proefrijden in de Leaf Tekna, De enige optie om voor de Tekna te kiezen zijn de Led Koplampen. de rest laat me koud. ben benieuwd of dat veel verschil is!

Heb je er overigens aan gedacht @technoaddict dat bij de N-Connecta Stoel en Stuurverwarming zit. In de winter, zonder warmte van je verbrandingsmotor is dat erg prettig en kan het je range zo met 20-30km verlengen omdat je de de kachel niet aan hoeft te zetten!
Ah, ik heb geen dealer waar ik de auto alvast kan laten vasthouden. De ANWB heeft zelf een lijstje met dealers waar zij bestellen. Ik zou één van die dealers kunnen benaderen met de vraag of zij de auto die ik wil op voorraad hebben, maar aan de andere kant heb ik ook weer niet heel veel haast. De ANWB gaf aan dat de wachttijd 8 tot 12 weken is, en ik heb de auto pas echt nodig na half juni (als de kleine voor het eerst naar de opvang gaat).

Die extra opties hoeven van mij niet. Sowieso rij ik alleen maar kleine stukjes (Werk is 18 KM verderop) en op het werk zijn genoeg laadpalen waar ik free of charge kan laden. Met de range van de Leaf zou ik dan 1 keer in de week moeten laden op werk (ik werk 4*9) mits ik niet in het weekend grote afstanden ga rijden. Sowieso heb ik een 10.000 KM contract en ben ik niet van plan grote afstanden te rijden. Dan pakken we de auto van de vrouw wel.
Ik wil elektrisch rijden, maar ook zo goedkoop mogelijk (ik wil alleen van A naar B :)), en dan past de basis versie het beste bij mij haha.

• wwwmarcel
technoaddict schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:55:
[...]

Die 60 kWh versie?
Waarom kiezen jullie voor de leaf...ipv ioniq...ik dacht dat deze er beter uit kwam...
leaf connects is iets van 409...ioniq 420.- meen ik...

uitgaande van een besparing van 75.- per mnd (12.000km) kom je op kosten gelijk uit et een private lease wagen van 325.-

ik twijfel zelf nog wel....kia niro (hybride) leaf of ioniq

• technoaddict
wwwmarcel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:22:
[...]

Waarom kiezen jullie voor de leaf...ipv ioniq...ik dacht dat deze er beter uit kwam...

uitgaande van een besparing van 75.- per mnd (12.000km) kom je op kosten gelijk uit et een private lease wagen van 325.-

Heb zowel de Leaf als Ionic getest. Toegegeven, de Ionic rijdt lekkerder dan de Leaf, maar ik heb daar geen 20 of 30 euro per maand meer voor over. Ik rij kleine afstanden, dus zitcomfort is dan iets minder belangrijk. Daarnaast heeft de Ionic echt weinig bagageruimte achterin, en ik neem een auto voor het vervoeren van de baby die er aan zit te komen. Wil dan wel genoeg ruimte om een kinderwagen te kunnen opbergen.

• wd200
Justlease (ja helaas) bied op sommige autos een optie op kosteloos op te zeggen na 12 mnd (voor 15 euro per maand) kan handig zijn als je EV wil proberen en JL aandurft

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
technoaddict schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:19:
[...]

Heb zowel de Leaf als Ionic getest. Toegegeven, de Ionic rijdt lekkerder dan de Leaf, maar ik heb daar geen 20 of 30 euro per maand meer voor over. Ik rij kleine afstanden, dus zitcomfort is dan iets minder belangrijk. Daarnaast heeft de Ionic echt weinig bagageruimte achterin, en ik neem een auto voor het vervoeren van de baby die er aan zit te komen. Wil dan wel genoeg ruimte om een kinderwagen te kunnen opbergen.
Met groot gemak zal vrijwel elke kinderwagen op te bergen zijn in de IONIQ, maar eerlijk is eerlijk; heel veel meer past er in de achterbak dan niet meer bij.

Met een inklapbare buggy is het een ander verhaal, maar daar heb je de eerste maanden nog niks aan.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:40

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Dat gaat makkelijk passen in een ioniq. Mijn vrouw deed zelfs de wieg in een fiesta. We hadden een Joolz. Dat frame vouw je erg klein op en dan neemt het heel weinig ruimte in beslag. Houd je alleen de wieg/maxi cosi/ buggie over die je erop klikt. Ik heb fotos van de kofferruimte van de ioniq bekeken en dat pas echt wel.

Tylen wijzigde deze reactie 06-02-2019 07:19 (11%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• BasvanS
Heeft er iemand nog aanvullingen voor goede shortlease deals?

Toyota: Flexlease - Bijv Auris station - EUR 450 per maand voor 1 jaar (na 1 jaar jaarlijks opzegbaar)
Suzuki: Grand Vitara - 25% korting op eerste 6 maanden, en naar 1 jaar opzegbaar - luxe uitvoering - 450 per maand.

• wd200
Als je durft Justlease... heeft bij enkele autos de mogelijkheid na 12 mnd op te zeggen (optie van 15 e Pm)

Privatelease.com heeft jong gebruikt / korte looptijd

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:31
wd200 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:23:
Als je durft Justlease... heeft bij enkele autos de mogelijkheid na 12 mnd op te zeggen (optie van 15 e Pm)

Privatelease.com heeft jong gebruikt / korte looptijd
Mag ik vragen waarom de opmerking 'als je durft'? Ik ben sinds vorige week ook op zoek naar short private lease (circa 6 maanden tot een jaar) en vroeg mij af of ik Justlease beter kan vermijden?

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zoek op die naam in dit topic. Ze hebben een paar acties gehad die de organisatie deed piepen en kraken.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18:02
wwwmarcel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:22:
[...]

Ben benieuwd hoe jij aan 75 euro besparing komt?

Brandstof auto 1:17 bij 1000 km kost tanken 88 euro.

Elektrische auto thuis opladen €8 (leaf) bij 1000 km €40 - 48

Dus alleen bij mogelijkheid om gratis te laden kom je aan een besparing van 75 euo

PC : ASUS Maximus Ranger VIII - i5 6600k @4.5 - 8GB DDR 4 - EVGA GTX 1080 ACX 3.0

• Martinusz
Wat zijn trouwens de ervaringen met de bedragen die op sites van de dealer zelf worden getoond in vergelijking tot de daadwerkelijke offertes?

Zijn er nog dealtjes te maken? Of kom je altijd duurder uit bij de daadwerkelijke offerte bijvoorbeeld?

• wwwmarcel
schumi1986 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Ben benieuwd hoe jij aan 75 euro besparing komt?

Brandstof auto 1:17 bij 1000 km kost tanken 88 euro.

Elektrische auto thuis opladen €8 (leaf) bij 1000 km €40 - 48

Dus alleen bij mogelijkheid om gratis te laden kom je aan een besparing van 75 euo
had ik uit een eerdere reactie:

Stroomkosten thuis is ongeveer 20-23cent per kWh. Doe eens ruig en ga uit van 17,5kWh per 100km. Dan is het dus bij 1000km per maand ongeveer 50 euro. Moet je wel alles thuis kunnen laden en nooit meer dan 200km in één rit rijden. Bij een publieke laadpaal moet je denken aan 35cent per kWh en snelladen 59cent per kWh. En dat kan zeker goedkoper maar dan moet je je er even in verdiepen.(ander topic).

Daarnaast zul je moeten investeren in een laadpaal voor thuis al dan niet met abonnement (veel mogelijkheden).

1000 km met benz is....1000/15(verbruik) * 1,50 literprijs = 100 euro...dus dan scheelt het 50 euro...klopt niet helemaal, maar toch

• schumi1986
wwwmarcel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:03:
[...]

had ik uit een eerdere reactie:

Stroomkosten thuis is ongeveer 20-23cent per kWh. Doe eens ruig en ga uit van 17,5kWh per 100km. Dan is het dus bij 1000km per maand ongeveer 50 euro. Moet je wel alles thuis kunnen laden en nooit meer dan 200km in één rit rijden. Bij een publieke laadpaal moet je denken aan 35cent per kWh en snelladen 59cent per kWh. En dat kan zeker goedkoper maar dan moet je je er even in verdiepen.(ander topic).

Daarnaast zul je moeten investeren in een laadpaal voor thuis al dan niet met abonnement (veel mogelijkheden).

1000 km met benz is....1000/15(verbruik) * 1,50 literprijs = 100 euro...dus dan scheelt het 50 euro...klopt niet helemaal, maar toch
Als je 17,5 kwh/100 km haalt met jou rijstijl in een elektrische auto dan haal je met een nieuwe brandstof auto met gemak de 1:18.

Met de aanschaf van een laadpaal en vast en zeker ook een aantal x per jaar langs de weg laden ben ik ervan overtuigd dat de besparing nihil is en dus het leasen van een elektrische auto vooral leuk is om het te proberen of omdat het beter zou zijn voor het milieu.

PC : ASUS Maximus Ranger VIII - i5 6600k @4.5 - 8GB DDR 4 - EVGA GTX 1080 ACX 3.0

• schumi1986
.

schumi1986 wijzigde deze reactie 06-02-2019 12:24 (99%)

• BasvanS
Martinusz schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:03:
Wat zijn trouwens de ervaringen met de bedragen die op sites van de dealer zelf worden getoond in vergelijking tot de daadwerkelijke offertes?

Zijn er nog dealtjes te maken? Of kom je altijd duurder uit bij de daadwerkelijke offerte bijvoorbeeld?
Zelf heb ik na de dealer van de Ioniq Premium geattendeerd te hebben op de lage leaseprijs van de LEAF Tekna (ANWB) 60 maanden 15k, een korting bedongen van EUR 70 op de maand prijs (van 530 voor 460).

Dat was gewoon bij de Hyundai dealer bij mij in de buurt.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:26

Kecin

Je keek.

BasvanS schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Zelf heb ik na de dealer van de Ioniq Premium geattendeerd te hebben op de lage leaseprijs van de LEAF Tekna (ANWB) 60 maanden 15k, een korting bedongen van EUR 70 op de maand prijs (van 530 voor 460).

Die Ioniq is de hybride versie neem ik aan?

Hyundai Hengelo en Almelo wordt je trouwens doorverwezen naar “autogroeptwente” of “autoleasetwente” oid. Niet mee in zee gaan. Hanteren 200 euro boven budget, geen kwurmerk, 3000 aanbetaling en hoog eigen risico. Het gekke is dat de verkoper van Hyundai je gewoon meeneemt naar de overkant van de straat voor een lease.

Na lang gezeur kon een vriend van me na 4(!) uren een auto via Hyundai (Arval) zelf leasen. Een Ioniq hybrid.

Kecin wijzigde deze reactie 06-02-2019 13:39 (33%)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• BasvanS
Kecin schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:37:
[...]

Die Ioniq is de hybride versie neem ik aan?

Hyundai Hengelo en Almelo wordt je trouwens doorverwezen naar “autogroeptwente” of “autoleasetwente” oid. Niet mee in zee gaan. Hanteren 200 euro boven budget, geen kwurmerk, 3000 aanbetaling en hoog eigen risico. Het gekke is dat de verkoper van Hyundai je gewoon meeneemt naar de overkant van de straat voor een lease.

Na lang gezeur kon een vriend van me na 4(!) uren een auto via Hyundai (Arval) zelf leasen. Een Ioniq hybrid.
Nee de Ioniq EV in de Premium uivoering, EUR 459 voor 60 maanden 15.000 KM

• bite
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:22:
[...]
Als je 17,5 kwh/100 km haalt met jou rijstijl in een elektrische auto dan haal je met een nieuwe brandstof auto met gemak de 1:18.
Een praktijkvoorbeeld van een Zoe eigenaar is er ook maar een maar misschien toch interessant. Ik rij woon-werk 120Km retour (afsluitdijk, 100Km/u en 80Km/u).
Verbruik zit nu op gemiddeld 20kWh/100Km waar het voor de winter rond de 18 zat.
Het tarief voor de laden op m'n werk is 0,30/kWh, thuis 0,20/kWh.
Dankzij maingau daar veel goedkoper kunnen laden en ik denk dat ik dat nu weer kan doen met de telekom pas maar dat terzijde.

Over 5 sessies met het gebruikelijke tarief:
Gemiddeld: €4,60 --15,33kWh a 0,30/kWh (op de factuur dus incl laadverlies waarvan ik niet precies weet hoeveel dat is)
Per Km 0,077
Thuis zou het zelfde aantal kWh kosten: 3,07
Per Km 0,051

Totaal 7,66 voor die 120Km.
Met een hybride of een aygo reed had ik bij rustig weer (vooral wind maakt veel verschil) een verbruik van 1L/20Km maar het weer van de afgelopen weken zou dat misschien net een 1L/18Km zijn geweest.
Het gunstigste geval dus 6 liter a 1,5 is 9,- en dat is historisch nog wel weer een lage prijs.
Vanwege de huidige benzineprijs schat ik dat mijn Zoe nu qua TCO weinig tot niets bespaart tov het alternatief.
Toch is bijvoorbeeld een ritje zwemles, boodschappen, etc a 16Km al gauw 1 liter benzine vs hooguit een 3kWh aan stroom.
Met private lease is dat gemakkelijker te bereken. De vraag is natuurlijk wat benzine en stroom de komende jaren gaan kosten.
Met de aanschaf van een laadpaal en vast en zeker ook een aantal x per jaar langs de weg laden ben ik ervan overtuigd dat de besparing nihil is en dus het leasen van een elektrische auto vooral leuk is om het te proberen of omdat het beter zou zijn voor het milieu.
Ik vind het ook prettiger rijden dus met vergelijkbare kosten heeft het nog steeds m'n voorkeur. Op m'n werk laden is momenteel wel een nadeel omdat er meer gebruikers bij zijn gekomen. Daarom wacht ik ontwikkelingen af en kijk ik naar evt andere (private lease) EV.

• Martinusz
BasvanS schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Ja precies, dat sowieso van plan, ANWB heeft bijvoorbeeld een aantal modellen die daar goedkoper zijn dan via de merkdealer zelf, wat op zich best raar is natuurlijk.

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:41
Spinez0r schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:28:
[...]

Nou omdat ik bij de aanvraag mijn totale studieschuld moest opgeven.

Ik ben dus benieuwd waarom ze daar naar vragen als het geen geregistreerde schuld is, natuurlijk snap ik dat een studieschuld een bepaalde betalingsverplichting met zich mee brengt, maar ik ben meer benieuwd of andere mensen dit ook moesten opgeven en hoe zo'n leasemaatschappij dan vaststeld hoeveel ik per maand moet betalen? (Verschil oude en nieuwe stelsel van DUO etc.)
Studieschuld wordt wel meegenomen in beoordeling krediet omdat het ook een financiële verplichting is. Omdat deze niet als BKR-krediet geregistreeerd staat valt het voor de beoordelende instantie niet te controleren of wat je opgeeft ook daadwerkelijk klopt. Op site van Nibud staan volgens mij de regels waarmee de beoordeling wordt gedaan, al is die beoordeling bij alle kredieten behalve de hypotheek erg ruim en zou ik nooit aan mijn maximale leencapaciteit willen komen.

Xbox Live: Spuit11

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Kluutmaran schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:29:
[...]

Studieschuld wordt wel meegenomen in beoordeling krediet omdat het ook een financiële verplichting is. Omdat deze niet als BKR-krediet geregistreeerd staat valt het voor de beoordelende instantie niet te controleren of wat je opgeeft ook daadwerkelijk klopt. Op site van Nibud staan volgens mij de regels waarmee de beoordeling wordt gedaan, al is die beoordeling bij alle kredieten behalve de hypotheek erg ruim en zou ik nooit aan mijn maximale leencapaciteit willen komen.
Dankjewel voor je informatie, het is ook niet zo dat ik aan mijn maximale leencapaciteit zit, verre van.

Ondertussen heb ik van de Leasemaatschappij te horen gekregen dat mijn draagkrachtcheck in orde is, dus binnenkort het contract tekenen! :D

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:42
Spinez0r schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:30:
Dankjewel voor je informatie, het is ook niet zo dat ik aan mijn maximale leencapaciteit zit, verre van.
Als je er maar rekening mee houdt dat je bij een hypotheekaanvraag nu zowel de studieschuld als de PL moet opgeven en dat dus ten koste kan gaan van vele €€€.

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

TheBrut3 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:20:
[...]

Als je er maar rekening mee houdt dat je bij een hypotheekaanvraag nu zowel de studieschuld als de PL moet opgeven en dat dus ten koste kan gaan van vele €€€.
Dankjewel voor je opmerking.

Hier zijn we ons van bewust :)

Aangezien we niet van plan zijn een huis te kopen in de nabije toekomst verwacht ik geen problemen.

• technoaddict
Lekker dan. Nissan Leaf besteld met verwachte levertijd van 8 tot 12 weken. In de laatste mail van LeasePlan net voordat de dealer de auto ging bestellen werd nog 10 tot 12 weken genoemd. Kijk ik op "mijn leaseplan", is de verwachte levertijd over 20 weken (eind juni). Dat vind ik wel een heel groot verschil met wat ze eerst zeiden. Zal t er maar mee moeten doen denk ik....

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

technoaddict schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:13:
Lekker dan. Nissan Leaf besteld met verwachte levertijd van 8 tot 12 weken. In de laatste mail van LeasePlan net voordat de dealer de auto ging bestellen werd nog 10 tot 12 weken genoemd. Kijk ik op "mijn leaseplan", is de verwachte levertijd over 20 weken (eind juni). Dat vind ik wel een heel groot verschil met wat ze eerst zeiden. Zal t er maar mee moeten doen denk ik....
Poeh, dat is tegenvaller. Ben benieuwd wat de Ioniq EV dan echt is, daarvan kreeg ik via de chat ook 20 weken te horen.

• wwwmarcel
net nog in een leaf proef gereden...is me erg goed bevallen..ik hoefde daarna niet meer proef te rijden in een qashqai

dealer zei dat ik hem binnen een wk kon rijden...prijs was wel bijna 150.- per mnd meer (dan bij anwb)...ik heb best wel iets extras over voor de locale dealer, maar dit is wel erg veel.

morgen eens kijken bij een ioniq...en dan de keuze..nu leaf of ioniq...of kia niro of qashqai...of over een jr kona/e niro

• schumi1986
Sta ook op het punt om een leaf te leasen bij de ANWB.

Ik wil gaan voor een donker grijze n-connecta uitvoering met 15.000 km prijs is dan €443.

In eerste instantie zat ik te denken aan een Captur voor €350 maar aangezien mijn dak vol zonnepanelen ligt en ik een oprit heb is thuis laden geen enkel probleem en ben ii met de duurdere en beter uitgeruste leaf goedkoper uit.

• ThaBilly
Justlease heeft weer een leuke actie met de fiesta, luxe uitvoering met 24k km per jaar voor 306 euro (mits genoeg schade vrije jaren)

• technoaddict
Levertijd van de Leaf is sterk afhankelijk van de kleur die je neemt. De Solid Red uitvoerig is pas eind juni leverbaar, terwijl een Brilliant Black begin maart zou kunnen. In ieder geval bij de dealer waar mijn auto wordt besteld.
Ik heb toch maar een switch gemaakt naar Black. Kost 9 euro meer per maand, maar vind m ook wel mooier dan de Red dus dat is prima.

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:41
ThaBilly schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:44:
Justlease heeft weer een leuke actie met de fiesta, luxe uitvoering met 24k km per jaar voor 306 euro (mits genoeg schade vrije jaren)
Die actie loopt nu al 2 maanden. Ik krijg mijn Fiesta Comfort 26 februari dus dan kan ik zien of de administratieve problemen die anderen ervaren opgelost zijn of dat alles soepel gaat. Tot nu toe gaat het op de levertijd na prima.

Xbox Live: Spuit11

• ThaBilly
Kluutmaran schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:50:
[...]

Die actie loopt nu al 2 maanden. Ik krijg mijn Fiesta Comfort 26 februari dus dan kan ik zien of de administratieve problemen die anderen ervaren opgelost zijn of dat alles soepel gaat. Tot nu toe gaat het op de levertijd na prima.
Ik was denk ik nog niet helemaal wakker 8)7

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Wij hebben vandaag de papieren getekend voor de Ioniq EV. Ben benieuwd wat we als officiële levertijd krijgen te horen.

• schumi1986
technoaddict schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:26:
Levertijd van de Leaf is sterk afhankelijk van de kleur die je neemt. De Solid Red uitvoerig is pas eind juni leverbaar, terwijl een Brilliant Black begin maart zou kunnen. In ieder geval bij de dealer waar mijn auto wordt besteld.
Ik heb toch maar een switch gemaakt naar Black. Kost 9 euro meer per maand, maar vind m ook wel mooier dan de Red dus dat is prima.
Ik ga voor de donkergrijze ben benieuwd! daarnaast zal ook de gekozen uitvoering wel een rol spelen

schumi1986 wijzigde deze reactie 12-02-2019 16:27 (5%)

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:09
Osxy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:17:
Wij hebben vandaag de papieren getekend voor de Ioniq EV. Ben benieuwd wat we als officiële levertijd krijgen te horen.
Mag ik vragen waar en wat de kosten zijn voor jouw kilometrage?

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

meermarco schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:40:
[...]

Mag ik vragen waar en wat de kosten zijn voor jouw kilometrage?
Via ANWB (lees Leaseplan), 454 per maand voor 15K KM per jaar (60maanden)

Osxy wijzigde deze reactie 12-02-2019 17:53 (3%)

• wwwmarcel
Scheelt een tientje met de leaf n-connecta...blijft een lastige keuze, instap leaf is fijner en die is ook wat moderner, ioniq is praktischer🤯

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

wwwmarcel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:16:
Scheelt een tientje met de leaf n-connecta...blijft een lastige keuze, instap leaf is fijner en die is ook wat moderner, ioniq is praktischer🤯
Is smaak. Wij vonden de Ioniq EV in Comfort uitvoering luxer aanvoelen dan de Leaf in meest luxe uitvoering.

• Martinusz
Mensen hier ervaring met private lease via de merkdealer? Zit er dan nog verschil tussen de verschillende vestigingen? Oftewel kan een andere vestiging een beter aanbod doen?

• Sander
Martinusz schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:29:
Mensen hier ervaring met private lease via de merkdealer? Zit er dan nog verschil tussen de verschillende vestigingen? Oftewel kan een andere vestiging een beter aanbod doen?
Bij PSA is het nogal generiek heb ik begrepen, bij 2 dealers ff gepraat over prijs van een 5008 of C5 Aircross en beide gaven aan PSA prijs is leidend wij mogen wel wat doen met cashback of (losse) accessoires maar verder niks. Dus of 2 keer een goede verkoper, of het is bij Peugeot/Citroen iig zo.

• Mektheb
  • Laatst online: 17:54
Renault lease hier via een merkdealer en dat was goedkoper dan bij Renault zelf.

Ondanks het alsnog via Renault RCI ging waren de voorwaarden via de merk dealer beter.

Dus kortom via de merk dealer een private lease van RCI zelf.

- geen eigen risico ( koste niks extra )
- werd niet gekeken naar schade vrije jaren
- en 2000 extra km per jaar voor dezelfde prijs als 12.000 dus dit geval 14.000

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:39

d0s

sssst

Nadeel van 'de merk Dealer' in het geval van BMW / Mini zijn de achterlijke opzegvoorwaarden met een vrijbrief voor enorme kosten. Geen keurmerk private lease dus als je er eerder vanaf zou moeten betaal je het verschil tussen boekwaarde en handelswaarde. Ze hebben wel een erg scherpe maandprijs voor een 1 serie / Mini Cooper.

d0s wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:42 (5%)

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True