Daarom worden alle bijtellingsknallers dan ook geëxporteerd.
Leasemaatschappijen zijn professionals in restwaardemodellen. Die verwachte restwaarde en de bijbehorende onzekerheid Oe je gewoon in de leaseprijs terug.
Als iemand toevallig een fiat 500 heeft inde private lease die nog 1-1,5 jaar loopt en daar van af wil mag je mij wel een PB sturen
Is private lease bij Volvo zelf dan geen goede optie?BFmango schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:48:
Een V50 T5 of vergelijkbaar ga je niet snel vinden in private lease.
Volvo V40 op basis van Volvo Private Lease vanaf € 389,- per maand, incl. btw
Volvo V60 op basis van Volvo Private Lease vanaf € 459,- per maand, incl. btw
Schoonste diesel op papier of in praktijkRemcoDelft schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:44:
Overheden zijn ook heel hard bezig de schoonste dieselauto's die de mensheid ooit gemaakt heeft uit te bannen.
Mocht je geen respons krijgen, is dit mogelijk iets:wd200 schreef op maandag 31 december 2018 @ 21:54:
Als iemand toevallig een fiat 500 heeft inde private lease die nog 1-1,5 jaar loopt en daar van af wil mag je mij wel een PB sturen
https://voorraad.yourleas...-pop/occ13689439-f028f413
Of (als je het aandurft) bij de vrienden van JustLease: https://justlease.nl/modellen/configureer/2866/
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met JustLease en of ze hun order proces inmiddels op orde hebben. Ik zie nog geregeld klachten voorbij komen op Facebook en Google Reviews terwijl ze op hun eigen site met alleen met 8+ reviews strooien. Iets klopt er niet.Kluutmaran schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:58:
Dat gezegd hebbende, ik heb vandaag zelf gekozen voor een private lease Ford Fiesta bij Justlease. Ze zijn momenteel aantrekkelijk geprijsd, het is mogelijk de optie te nemen om er na een jaar vanaf te komen en zijn snel leverbaar. Hopelijk kan ik er mooi de periode mee overbruggen tot ik elektrisch rijden kan betalen.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Tot nu toe nog geen problemen maar ik ben dan ook nog niet zover dat ik al een auto heb. Bij de aanvraag was een document niet in orde en ik kreeg dezelfde dag nog een telefoontje of ik deze aan wilde passen. Deze waren vervolgens de volgende werkdag goedgekeurd en ben nu aan het wachten op een leverdatum.Freekers schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:47:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met JustLease en of ze hun order proces inmiddels op orde hebben. Ik zie nog geregeld klachten voorbij komen op Facebook en Google Reviews terwijl ze op hun eigen site met alleen met 8+ reviews strooien. Iets klopt er niet.
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met JustLease en of ze hun order proces inmiddels op orde hebben. Ik zie nog geregeld klachten voorbij komen op Facebook en Google Reviews terwijl ze op hun eigen site met alleen met 8+ reviews strooien. Iets klopt er niet.
[/quote]
Wij hebben sinds eind juni een Ford Focus via Justlease.
Laat ik met het positieve beginnen: voor het bedrag dat wij betalen hebben wij een bijzonder scherp geprijsde en ruim aangeklede Focus wagon (nog net het oude model). Bij het afhalen bij onze plaatselijke dealer vertelde die dat dit een duitse Focus is, de opties in de auto kwamen niet overeen met Nederlandse modellen. Grappig detail: we hebben zelfs een duitstalige handleiding. Voor ons verder geen enkel probleem, want wij genieten volop van de vele opties!
Het iets minder positieve is de adminstratieve chaos bij Justlease. Sinds eind juni hebben we 0,0 correcte facturen ontvangen.
Dit heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat wij eind juni de auto hebben opgehaald en netjes alle papieren hebben ondertekend bij onze plaatselijke Ford dealer terwijl tot eind augustus (TWEE maanden later) volgens Justlease onze auto in bestelling was en zij niet wisten wanneer wij hem konden ophalen
Sterker nog, het is dat wij er zelf achteraan zijn gegaan, anders hadden we nu nog steeds geen cent betaald waarschijnlijk.... Pas eind september (na al drie maanden in de auto gereden te hebben) kregen we na ons eigen aandringen een factuur met het verzoek om het tot dan toe openstaande saldo zelf te storten op hun rekening....
Ter compensatie wel de toezegging gekregen dat we eenmalig 1000 kilometer extra 'rijtegoed' krijgen, alleen... dat heb ik uiteraard wel zwart op wit, maar er is online of inde app niets van terug te vinden....
Ook bleken wij na opzegging van onze oude autoverzekering één schadevrij jaar meer te hebben dan we dachten. Hierdoor kwamen we precies aan vijf schadevrije jaren. Dit scheelt ons € 15,- per maand t.o.v. 'minder dan vijf' schadevrije jaren bij Justlease.
Dit uiteraard direct doorgegeven en begin juli bevestigd gekregen. Helaas staat nog steeds op alle facturen (t/m december) dat wij minder dan vijf schadevrije jaren hebben en betalen we dus elke maand € 15,- teveel. Grappig is dat in onze Justlease app en online omgeving al sinds begin juli het aantal schadevrije jaren netjes op vijf staat. Enkel de afdeling financiën begrijpt het nog niet helemaal...
Inmiddels hier in de afgelopen maanden diverse telefoontjes en een stuk of acht nette emails over verstuurd en nog steeds geen correcte factuur of verrekening gezien.
Normaal gesproken moet je online bij Justlease kunnen zien hoeveel kilometers je hebt verreden en nog over hebt. Je raadt het al: dat kunnen wij niet zien. Gebeld en wat blijkt: het ziet er naar uit dat in onze auto nooit de trackingapparatuur hiervoor is ingebouwd en/of geactiveerd. Je raadt het al: tot op heden verder niets over gehoord en inmiddels rijden we al zes maanden in de auto.
Al met al zal ik niemand direct aanraden om met Justlease in zee te gaan. Het is naar mijn idee onmogelijk dat een serieus bedrijf zo'n chaos maakt van z'n financiële administratie dat klanten zelf moeten vragen om te mogen betalen en ook na maanden nog geen zinnige facturen kunnen produceren.
Elke medewerker staat ons overigens wel netjes en vriendelijke te woord, zowel telefonisch als via de mail en we hebben al een aardige stapel excuses mogen ontvangen
[/quote]
Laat ik met het positieve beginnen: voor het bedrag dat wij betalen hebben wij een bijzonder scherp geprijsde en ruim aangeklede Focus wagon (nog net het oude model). Bij het afhalen bij onze plaatselijke dealer vertelde die dat dit een duitse Focus is, de opties in de auto kwamen niet overeen met Nederlandse modellen. Grappig detail: we hebben zelfs een duitstalige handleiding. Voor ons verder geen enkel probleem, want wij genieten volop van de vele opties!
Het iets minder positieve is de adminstratieve chaos bij Justlease. Sinds eind juni hebben we 0,0 correcte facturen ontvangen.
Dit heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat wij eind juni de auto hebben opgehaald en netjes alle papieren hebben ondertekend bij onze plaatselijke Ford dealer terwijl tot eind augustus (TWEE maanden later) volgens Justlease onze auto in bestelling was en zij niet wisten wanneer wij hem konden ophalen

Sterker nog, het is dat wij er zelf achteraan zijn gegaan, anders hadden we nu nog steeds geen cent betaald waarschijnlijk.... Pas eind september (na al drie maanden in de auto gereden te hebben) kregen we na ons eigen aandringen een factuur met het verzoek om het tot dan toe openstaande saldo zelf te storten op hun rekening....
Ter compensatie wel de toezegging gekregen dat we eenmalig 1000 kilometer extra 'rijtegoed' krijgen, alleen... dat heb ik uiteraard wel zwart op wit, maar er is online of inde app niets van terug te vinden....
Ook bleken wij na opzegging van onze oude autoverzekering één schadevrij jaar meer te hebben dan we dachten. Hierdoor kwamen we precies aan vijf schadevrije jaren. Dit scheelt ons € 15,- per maand t.o.v. 'minder dan vijf' schadevrije jaren bij Justlease.
Dit uiteraard direct doorgegeven en begin juli bevestigd gekregen. Helaas staat nog steeds op alle facturen (t/m december) dat wij minder dan vijf schadevrije jaren hebben en betalen we dus elke maand € 15,- teveel. Grappig is dat in onze Justlease app en online omgeving al sinds begin juli het aantal schadevrije jaren netjes op vijf staat. Enkel de afdeling financiën begrijpt het nog niet helemaal...
Inmiddels hier in de afgelopen maanden diverse telefoontjes en een stuk of acht nette emails over verstuurd en nog steeds geen correcte factuur of verrekening gezien.
Normaal gesproken moet je online bij Justlease kunnen zien hoeveel kilometers je hebt verreden en nog over hebt. Je raadt het al: dat kunnen wij niet zien. Gebeld en wat blijkt: het ziet er naar uit dat in onze auto nooit de trackingapparatuur hiervoor is ingebouwd en/of geactiveerd. Je raadt het al: tot op heden verder niets over gehoord en inmiddels rijden we al zes maanden in de auto.
Al met al zal ik niemand direct aanraden om met Justlease in zee te gaan. Het is naar mijn idee onmogelijk dat een serieus bedrijf zo'n chaos maakt van z'n financiële administratie dat klanten zelf moeten vragen om te mogen betalen en ook na maanden nog geen zinnige facturen kunnen produceren.
Elke medewerker staat ons overigens wel netjes en vriendelijke te woord, zowel telefonisch als via de mail en we hebben al een aardige stapel excuses mogen ontvangen
Anoniem: 915187
Justlease maakt het dan ook nodeloos complex met die bundels. Gewoon aan het einde het totaal aantal kilometers afrekenen en klaar.
Mijn lease bij JustLease komt over iets langer dan een week na drie jaar ten einde. Over de gehele linie ben ik uitstekend geholpen door JL, altijd vriendelijk te woord gestaan, maar in de chaos van afgelopen juni een aantal facturen verkeerd ontvangen. Deze zijn snel en keurig opgelost en ook nu met het overkopen van de auto en het aanvragen van de lease-verklaring gaat alles prima.
@Anoniem: 915187 Die bundels zijn zeker niet complex. Ik vond het zelfs wel fijn. Zo ben ik een keer of drie gemakkelijk van bundel gewisseld omdat ik wist dat ik in het kwartaal wat minder ging rijden. Heeft mij zeker 50/60 euro gescheeld
Aan het einde gewoon je kilometers afrekenen is inderdaad makkelijker, maar ik vind JL wat betreft kilometers best flexibel.
@Anoniem: 915187 Die bundels zijn zeker niet complex. Ik vond het zelfs wel fijn. Zo ben ik een keer of drie gemakkelijk van bundel gewisseld omdat ik wist dat ik in het kwartaal wat minder ging rijden. Heeft mij zeker 50/60 euro gescheeld
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik ben benieuwd naar hoe het inleveren gaat. Of elke ‘schade’ idd erg duur is moeilijk gedoe etc
E
Wat een puinhoop zeg.
Ga binnenkort toch maar weer bellen, betalen moet je toch.
Bij mij vraag ik me af of de afschrijvingen goed gaan. Al meerdere facturen gehad die ze automatisch afschrijven melden ze. Alleen nog niets afgeschreven.bogaards schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:34:
[...]
[/quote]
Dit heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat wij eind juni de auto hebben opgehaald en netjes alle papieren hebben ondertekend bij onze plaatselijke Ford dealer terwijl tot eind augustus (TWEE maanden later) volgens Justlease onze auto in bestelling was en zij niet wisten wanneer wij hem konden ophalen![]()
Wat een puinhoop zeg.
In principe is het al lang voor dat je de auto gaat inleveren duidelijk wat er onder acceptabele en onacceptabele schade valt. Als je van te voren alle schade netjes meld, zal (als de LM normaal doet) alleen je eigen risico in rekening gebracht worden. Heb je onacceptabele schade die niet gemeld is dan krijg je gewoon een factuur van de reparatiekosten of een deel daarvan.meermarco schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:57:
Ik ben benieuwd naar hoe het inleveren gaat. Of elke ‘schade’ idd erg duur is moeilijk gedoe etc
Hoe werkt dat eigenlijk als je je eigen auto houdt en dus geen verzekering royeert? Betaal je dan de toeslag "want geen schadevrije jaren"?bogaards schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:34:
[...]
Eens. Je hoort echter van de anti PL rijders dat bij inleveren ze acceptabel als onacceptabel vertalen en per krasje je ER in rekening brengen. Ben benieuwd of dit de ‘waarheid’ is of n=1Jasphur schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:07:
[...]
In principe is het al lang voor dat je de auto gaat inleveren duidelijk wat er onder acceptabele en onacceptabele schade valt. Als je van te voren alle schade netjes meld, zal (als de LM normaal doet) alleen je eigen risico in rekening gebracht worden. Heb je onacceptabele schade die niet gemeld is dan krijg je gewoon een factuur van de reparatiekosten of een deel daarvan.
Interessante vraag. Op je huidige verzekeringspolis hoort het aantal schadevrije jaren te staan. Ik neem aan dat dit wordt geaccepteerd, door de leasemaatschappij, als bewijs.t_captain schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:53:
[...]
Hoe werkt dat eigenlijk als je je eigen auto houdt en dus geen verzekering royeert? Betaal je dan de toeslag "want geen schadevrije jaren"?
ik zit eigenlijk te kijken naar een elektrische PL...maar qua actieradius is een plug-in hybride interessanter..
het gekke is, deze plug-in's kom je nergens tegen als PL.....afgezien huyandai..maar dan is de plug-in net zo duur als de EV via anwb...iemand een plug-in PL gevonden?
het gekke is, deze plug-in's kom je nergens tegen als PL.....afgezien huyandai..maar dan is de plug-in net zo duur als de EV via anwb...iemand een plug-in PL gevonden?
Sommige leasemaatschappijen zijn soms behoorlijk streng bij het inleveren omdat ze hier nog relatief eenvoudig inkomsten kunnen genereren en kijken niet/minder naar het behoud van klanten. Dit omdat mensen vaak niet verder kijken dan het tarief. €199/pm en dan achteraf nog wat schade in rekening brengen verkoopt meer contracten dan €219/pm en coulant zijn met schades.meermarco schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:06:
[...]
Eens. Je hoort echter van de anti PL rijders dat bij inleveren ze acceptabel als onacceptabel vertalen en per krasje je ER in rekening brengen. Ben benieuwd of dit de ‘waarheid’ is of n=1
Precies dat hoor je wel vaak. Maar ik ken nog geen anderen die het zelf hebben meegemaakt. Alleen mensen die anderen kennen of van horen zeggen. Vraag me af of het de waarheid is of het frikandel verhaal zeg maar.Tjaps schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:15:
[...]
Sommige leasemaatschappijen zijn soms behoorlijk streng bij het inleveren omdat ze hier nog relatief eenvoudig inkomsten kunnen genereren en kijken niet/minder naar het behoud van klanten. Dit omdat mensen vaak niet verder kijken dan het tarief. €199/pm en dan achteraf nog wat schade in rekening brengen verkoopt meer contracten dan €219/pm en coulant zijn met schades.
Heb toch al aardig wst lease autos met schade ingeleverd en nooit wat van gehoord.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dan zou ik mij er ook niet te veel zorgen om maken en bij twijfel je maatschappij even bellen. Of het zekere voor het onzekere nemen en de eventuele schade waarover je twijfelt melden/laten reparerenmeermarco schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:20:
[...]
Precies dat hoor je wel vaak. Maar ik ken nog geen anderen die het zelf hebben meegemaakt. Alleen mensen die anderen kennen of van horen zeggen. Vraag me af of het de waarheid is of het frikandel verhaal zeg maar.
De PSA diesel bleef bij alle praktijk tests anders prima onder de waarde. Ver onder de waarde zelfs.Freekers schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:47:
[...]
Schoonste diesel op papier of in praktijk? https://www.autoweek.nl/a...e-sjoemelsoftware-bij-vw/ . Schoonste tot nu toe maakt het overigens nog niet automatisch schoon genoeg.
[...]
Mocht je geen respons krijgen, is dit mogelijk iets:
https://voorraad.yourleas...-pop/occ13689439-f028f413
Of (als je het aandurft) bij de vrienden van JustLease: https://justlease.nl/modellen/configureer/2866/
[...]
Ik vind het wel grappig...
Van een 14% eco diesel, nu in een 7% PHEV, maar wel 2,5 liter 5 cilinder...
Wat denk je nu dat beter voor het milieu is!?
Maar hierna gaan we geoon weer lekker voor een dikke diesel zonder bijtellingsmeuk, want alles is toch 22%, dan gewoon de dikst mogelijke motor...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Arval?
Ze lijken goede voorwaarden te hebben en heel goedkoop te zijn met de Kia Picanto (https://privatelease.arval.nl/kia/picanto) dus zit er aan te denken bij hun af te sluiten.
Heb nu al 5 jaar een Seat MII via de dealer maar daar een nieuwe bestellen ga ik van €200 naar €253 en van lichmetalen velgen naar wieldoppen
Dan liever een Kia Picanto Design Edition die helemaal vol zit met extra's voor €232. Vraag is alleen hoe fijn Arval is als maatschappij.
Ze lijken goede voorwaarden te hebben en heel goedkoop te zijn met de Kia Picanto (https://privatelease.arval.nl/kia/picanto) dus zit er aan te denken bij hun af te sluiten.
Heb nu al 5 jaar een Seat MII via de dealer maar daar een nieuwe bestellen ga ik van €200 naar €253 en van lichmetalen velgen naar wieldoppen
Dan liever een Kia Picanto Design Edition die helemaal vol zit met extra's voor €232. Vraag is alleen hoe fijn Arval is als maatschappij.
Een beetje dikke motor voegt gauw 10k of 20k aan BPM toe en via die weg ook 2-4k per jaar aan bijtelling.dfrenner schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:40:
[...]
De PSA diesel bleef bij alle praktijk tests anders prima onder de waarde. Ver onder de waarde zelfs.
Ik vind het wel grappig...
Van een 14% eco diesel, nu in een 7% PHEV, maar wel 2,5 liter 5 cilinder...
Wat denk je nu dat beter voor het milieu is!?
Maar hierna gaan we geoon weer lekker voor een dikke diesel zonder bijtellingsmeuk, want alles is toch 22%, dan gewoon de dikst mogelijke motor...
Je hebt dik en je hebt dik, maar tot 200pk valt het best mee,t_captain schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:25:
[...]
Een beetje dikke motor voegt gauw 10k of 20k aan BPM toe en via die weg ook 2-4k per jaar aan bijtelling.
Een 150pk vs standaard 100-120pk is ook al een stap vooruit toch?
De 295pk die ik nu heb ga ik toch niet meer voor mijn huidige bijtelling en leaseprijs terugvinden...
Ik private lease mijn Hyundai Ioniq bij Arval, tot nu toe prima. Wat vooral lekker is dat je de minder gereden kilometers dan je contract uitgekeerd krijgt a 0,09 per km.GG85 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:04:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Arval?
Tesla Model 3 RWD (2023)
15kmeermarco schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:22:
Hoeveel km wil je gaan rijden?
Pff. Mail van justlease; ik zou eigenlijk mijn Fiesta binnen 5 weken (vanaf 18dec) krijgen.
“Problemen bij transport, je hoort eind januari meer.” (Samengevat).
Dan zou ik hem moeten hebben, en nu hoor ik pas iets rond die tijd. Bleh. Iemand nog tips?
Dan zou ik hem moeten hebben, en nu hoor ik pas iets rond die tijd. Bleh. Iemand nog tips?
Dat was te verwachten bij deze partij met zon grote actie. Ik kreeg aan de telefoon 3 weken levertijd te horen maar dit zal ook wel 2 maanden worden. Ik heb hem niet snel nodig dus voor mij maakt het niet uit, maar als je erop aan het wachten bent is dat erg natuurlijk. Je kan als het te lang duurt annuleren maar dat zal je ook niet willen waarschijnlijk.Hetisookwat schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:55:
Pff. Mail van justlease; ik zou eigenlijk mijn Fiesta binnen 5 weken (vanaf 18dec) krijgen.
Leuk, een private lease topic 
Ik heb wat zitten lezen hier en wil ook mijn idee vastleggen in dit topic.
binnenkort verwachten wij ons 1e kindje, en dus zal ik er aan moeten geloven. Ik heb een auto nodig
Kindje zal toch wel wat dagen in de week bij de opvang of ouders zitten, en aangezien ik eerder terug ben van werk zal ik het kind op moeten halen.
Ik zit er aan te denken om de Nissan Leaf te leasen via de ANWB (LeasePlan). En dan de basic versie.
Die extra optionele pakketten hoef ik niet. Ik wil alleen van A naar B.
4 dagen in de week rij ik op en neer naar mijn werk, en een enkele reis is 19 KM binnendoor. Op het werk kan ik de auto opladen (geen idee wat daar de kosten van zijn).
Omdat ik nu met OV (business card) kom kan ik geen reiskosten declareren. Dat kan straks wel, wat zo'n 100 euro per maand zal zijn. Je zou het zo kunnen zien dat de leaseprijs 100 euro naar beneden gaat.
Op jaarbasis ben ik zo'n 6800 KM kwijt aan woon werk verkeer. Ik ga voor de 10000 KM en dus heb ik nog een dikke 3000 KM over om boodschappen te doen of voor ritjes naar (schoon)ouders. Moet prima lukken, want voor de wat langere ritjes gebruiken we de auto van mijn vrouw wel.
389 euro wordt de maandprijs voor de standaard gekleurde Leaf, zonder opties, 10K KM.
Wel zit je er dan 5 jaar aan vast. Dat is lang
Als iemand een soortgelijke ervaring heeft met de leaf, of gewoon hierop iets aan te merken heeft, zie ik de reactie graag.
Levertijd is 8 tot 12 weken en uiterlijk juli heb ik de auto waarschijnlijk nodig. Dus ik heb nog even de tijd om me verder te oriënteren.
binnenkort verwachten wij ons 1e kindje, en dus zal ik er aan moeten geloven. Ik heb een auto nodig
Kindje zal toch wel wat dagen in de week bij de opvang of ouders zitten, en aangezien ik eerder terug ben van werk zal ik het kind op moeten halen.
Ik zit er aan te denken om de Nissan Leaf te leasen via de ANWB (LeasePlan). En dan de basic versie.
4 dagen in de week rij ik op en neer naar mijn werk, en een enkele reis is 19 KM binnendoor. Op het werk kan ik de auto opladen (geen idee wat daar de kosten van zijn).
Omdat ik nu met OV (business card) kom kan ik geen reiskosten declareren. Dat kan straks wel, wat zo'n 100 euro per maand zal zijn. Je zou het zo kunnen zien dat de leaseprijs 100 euro naar beneden gaat.
Op jaarbasis ben ik zo'n 6800 KM kwijt aan woon werk verkeer. Ik ga voor de 10000 KM en dus heb ik nog een dikke 3000 KM over om boodschappen te doen of voor ritjes naar (schoon)ouders. Moet prima lukken, want voor de wat langere ritjes gebruiken we de auto van mijn vrouw wel.
389 euro wordt de maandprijs voor de standaard gekleurde Leaf, zonder opties, 10K KM.
Als iemand een soortgelijke ervaring heeft met de leaf, of gewoon hierop iets aan te merken heeft, zie ik de reactie graag.
Levertijd is 8 tot 12 weken en uiterlijk juli heb ik de auto waarschijnlijk nodig. Dus ik heb nog even de tijd om me verder te oriënteren.
[ Voor 7% gewijzigd door technoaddict op 09-01-2019 21:39 ]
Ik zit niet op hete kolen nu want ik heb een voorloopauto, al moet ik bekennen; elke dag in zo’n broodtrommel heen en weer vind ik niks.Kluutmaran schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:24:
[...]
Dat was te verwachten bij deze partij met zon grote actie. Ik kreeg aan de telefoon 3 weken levertijd te horen maar dit zal ook wel 2 maanden worden. Ik heb hem niet snel nodig dus voor mij maakt het niet uit, maar als je erop aan het wachten bent is dat erg natuurlijk. Je kan als het te lang duurt annuleren maar dat zal je ook niet willen waarschijnlijk.
Ik ben gewoon ongeduldig😞
Als het om het geld gaat kan je dan niet beter een polo / micra pakken ?technoaddict schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:32:
binnenkort verwachten wij ons 1e kindje, en dus zal ik er aan moeten geloven. Ik heb een auto nodig![]()
Wel zit je er dan 5 jaar aan vast. Dat is lang![]()
Kan je nog annuleren en elders leasen ?Hetisookwat schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:55:
Ga eens een Polo met 150 pk, achteruitrijcamera en automaat leasen en tel daar het verschil in brandstofkosten bij. De Leaf is dan gewoon goedkoper hoor. Een Leaf is daarnaast ook nog groter ook dus je krijgt meer wagen voor je geld.wd200 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:57:
[...]
Als het om het geld gaat kan je dan niet beter een polo / micra pakken ?
Of het je dat allemaal waard is voor 10kkm/jaar moet je natuurlijk zelf beslissen, ik zou voor dit gebruik voor een Kia Picanto gaan dan kan je inclusief brandstof voor €275,- klaar zijn.technoaddict schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:32:
Persoonlijk zou ik EV met private lease, zeker 5 jaar, wel een risico vinden. Nu gaat er wel veel veranderen de komende 5 jaar (ten goede) maar wat als er in die periode iets verandert waar de range/oplaadmogelijkheden een probleem worden? Als je thuis ook kunt laden is dat risico alvast een stuk kleiner.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Maar dan rijd je wel een kleine auto en op benzine. Ergens wil ik geen benzine meer rijden.assje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:19:
[...]
Of het je dat allemaal waard is voor 10kkm/jaar moet je natuurlijk zelf beslissen, ik zou voor dit gebruik voor een Kia Picanto gaan dan kan je inclusief brandstof voor €275,- klaar zijn.
Persoonlijk zou ik EV met private lease, zeker 5 jaar, wel een risico vinden. Nu gaat er wel veel veranderen de komende 5 jaar (ten goede) maar wat als er in die periode iets verandert waar de range/oplaadmogelijkheden een probleem worden? Als je thuis ook kunt laden is dat risico alvast een stuk kleiner.
Over een maand of 4 verwachten we onze 1e kleine, dus een beetje ruimte (ook voor de kinderwagen) is dan zeer welkom. Ik moet overigens nog kijken of een kinderwagen in de bagageruimte past van de leaf, maar ik schat die kans groot in.
Range zal geen probleem worden. Voor mijn werk hoef ik niet ver van huis (enkeltje 18 KM), en mocht ik ooit ander werk moeten zoeken dan zijn er genoeg plekken dicht bij huis waar ik terecht kan
Echt grote afstanden zullen we met de auto van mn vrouw rijden, dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. We redden het nu ook met alleen de auto van mn vrouw (woon-werk doe ik nu met OV).
[ Voor 7% gewijzigd door technoaddict op 10-01-2019 15:24 ]
Ik kreeg niet gevoel dat die dat belangrijk vindtKluutmaran schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:12:
[...]
Ga eens een Polo met 150 pk, achteruitrijcamera en automaat leasen en tel daar het verschil in brandstofkosten bij. De Leaf is dan gewoon goedkoper hoor. Een Leaf is daarnaast ook nog groter ook dus je krijgt meer wagen voor je geld.
10.000km per jaar; 1:16 x1,5 is 80 euro benzine.. kan je voor 300 een auto leasen zonder “gezeur” met opladen wat natuurlijk ook geld kost.(comfort + automaat mis je dan inderdaad)
[ Voor 18% gewijzigd door wd200 op 11-01-2019 04:55 ]
En is dat ook Private Lease?Tylen schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:22:
Heb toch al aardig wst lease autos met schade ingeleverd en nooit wat van gehoord.
Nee dat niet.
Dan gok ik dat dit toch iets anders werkt dan private lease.Tylen schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 06:23:
Nee dat niet.
Laden op het werk is gratis waarschijnlijk. Bij ons wel, kost blijkbaar teveel moeite om iets te regelen. Ik vind het loon in natura (ik krijg toch ook geen jerrycan diesel als ik wegga eind van de dag?) Maargoed....wd200 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 04:49:
[...]
Ik kreeg niet gevoel dat die dat belangrijk vindt
10.000km per jaar; 1:16 x1,5 is 80 euro benzine.. kan je voor 300 een auto leasen zonder “gezeur” met opladen wat natuurlijk ook geld kost.(comfort + automaat mis je dan inderdaad)
@FreakNL
Maar je geen zorgen. Zodra dit vaker gaat plaatsvinden komt de fiscus wel om de hoek kijken met een forfaitaire heffing.
Maar je geen zorgen. Zodra dit vaker gaat plaatsvinden komt de fiscus wel om de hoek kijken met een forfaitaire heffing.
Het kan goedkoper. Maar zoals ik zei wil ik toch graag EV rijden. Ik heb daar dan ook best wat geld voor over, bovenop de prijs die ik zou betalen voor een benzine auto.wd200 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 04:49:
[...]
Ik kreeg niet gevoel dat die dat belangrijk vindt
389 euro is, vergeleken met een goedkopere benzine auto, aan de dure kant. Maar de prijs an sich is niet heel hoog te noemen.
Vanmiddag heb ik een proefrit met de Leaf, en ik heb een proefrit aangevraagd voor de Hyundai Ionic. Die laatste is in de lease prijs wel een euro of 30 duurder, maar na het kijken van heel veel reviews is die auto wel wat praktischer en comfortabeler zo blijkt.
Misschien denk je dat de Leaf een ok kofferbak heeft, maar heb je hem al eens in het echt gezien? De kofferbak is echt klein te noemen vind ik. Vergelijkbaar met een Fiesta/Corsa schat ik. Kleiner dan een Polo volgens mij. (Op basis van gevoel en wat ik zelf gezien heb, geen absolute cijfers).technoaddict schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:22:
[...]
Maar dan rijd je wel een kleine auto en op benzine. Ergens wil ik geen benzine meer rijden.
Over een maand of 4 verwachten we onze 1e kleine, dus een beetje ruimte (ook voor de kinderwagen) is dan zeer welkom. Ik moet overigens nog kijken of een kinderwagen in de bagageruimte past van de leaf, maar ik schat die kans groot in.
Range zal geen probleem worden. Voor mijn werk hoef ik niet ver van huis (enkeltje 18 KM), en mocht ik ooit ander werk moeten zoeken dan zijn er genoeg plekken dicht bij huis waar ik terecht kanDaarnaast, omdat woon-werk geen grote afstand is zal laden ook niet zo snel een probleem worden.
Echt grote afstanden zullen we met de auto van mn vrouw rijden, dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. We redden het nu ook met alleen de auto van mn vrouw (woon-werk doe ik nu met OV).
Zie hieronder.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Phusebox schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:07:
[...]
Misschien denk je dat de Leaf een ok kofferbak heeft, maar heb je hem al eens in het echt gezien? De kofferbak is echt klein te noemen vind ik. Vergelijkbaar met een Fiesta/Corsa schat ik. Kleiner dan een Polo volgens mij. (Op basis van gevoel en wat ik zelf gezien heb, geen absolute cijfers).

En de nieuwe Leaf zit op 435dm3.
[ Voor 3% gewijzigd door Kodess op 11-01-2019 12:12 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Hmm kwam dan veel kleiner op me over, wellicht hadden ze de (optionele) vloerverhoger/verdeler erin zitten bij de dealer ofzo, want de vloer was ongeveer gelijk met de opening en ik zie nu dat dit niet standaard het geval is. Beetje dom van de verkoper.Kodess schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:11:
[...]
[Afbeelding]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zet er dan ook even een plaatje van de nieuwe Leaf bij want ik vermoed dat hij geen oude Leaf gaat leasenKodess schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:11:
[...]
[Afbeelding]

Van Justlease inmiddels het volgende vernomen:
Altijd fijn, als bedrijf een ander bedrijf de schuld geven naar de klant toe...Ik heb dit voor u nagevraagd bij mijn collega's van poolbeheer. Zij konden mij helaas nog geen indicatie geven. Wij wachten nog op heel veel auto's omdat Ford Nederland, tegen alle afspraken in, maar mondjesmaat aan ons uitlevert. Wij hopen alle auto's voor het eind van de maand binnen te hebben maar zijn hierbij afhankelijk van de importeur. Mocht u hierdoor een mobiliteitsprobleem krijgen zou ik u aanraden om in de app of online omgeving een tijdelijke huurauto aan te vragen.
Voor rond die prijs kun je ook een Ford Focus, Peugeot 308 of VW Golf rijden als je maar 10.000km per jaar rijdt, maar dat is excl. brandstof dan uiteraard. Maar wel voor 24 maanden dan als je de basisversie neemt. (zie deze link https://www.autoweek.nl/p...10-10&private-lease=24-24)technoaddict schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:32:
binnenkort verwachten wij ons 1e kindje, en dus zal ik er aan moeten geloven. Ik heb een auto nodig![]()
Wel zit je er dan 5 jaar aan vast. Dat is lang![]()
Je bespaart relatief weinig op brandstof ook, omdat je zo weinig km rijdt met elektrisch in ieder geval dus hou daar rekening mee.
Waarom mensen uit de keuze voor een EV proberen te praten? Er is meer in de wereld dan de goedkoopste auto rijden. Elektrisch rijden is gewoon stukken fijner dan een ICE, je hebt 150 pk in de basisversie met maximale koppel vanaf 0 km/h, standaard zitten er stuk meer opties op, het rijdt stil en je kunt thuis tanken. Tel daar geen enkele lokale uitstoot bij op en je hebt een winnaar.TheUninvited schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:12:
[...]
Voor rond die prijs kun je ook een Ford Focus, Peugeot 308 of VW Golf rijden als je maar 10.000km per jaar rijdt, maar dat is excl. brandstof dan uiteraard. Maar wel voor 24 maanden dan als je de basisversie neemt. (zie deze link https://www.autoweek.nl/p...10-10&private-lease=24-24)
Je bespaart relatief weinig op brandstof ook, omdat je zo weinig km rijdt met elektrisch in ieder geval dus hou daar rekening mee.
Ik geef alleen alternatieven, EV is natuurlijk beter voor het milieu maar je betaald extra daarvoor omdat de afschrijving onzekerder is. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan een aantal maanden terug en gekozen voor brandstofauto, omdat dat voor mij nog steeds goedkoper was dan een EV, en vaak zijn er ook kortere looptijden mogelijk tegen een beter tarief. Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen.Kluutmaran schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:17:
[...]
Waarom mensen uit de keuze voor een EV proberen te praten? Er is meer in de wereld dan de goedkoopste auto rijden. Elektrisch rijden is gewoon stukken fijner dan een ICE, je hebt 150 pk in de basisversie met maximale koppel vanaf 0 km/h, standaard zitten er stuk meer opties op, het rijdt stil en je kunt thuis tanken. Tel daar geen enkele lokale uitstoot bij op en je hebt een winnaar.
Vergeet ook niet dat je misschien meer ritjes met de EV gaat maken omdat deze er toch staat en je dan niet de auto van je vrouw pakt, scheelt aan die kant ook (een beetje) brandstof
Klopt, ik ben ook wel een beetje bang dat ik er meer ritjes mee ga rijden dan de bedoeling is. Maar aan de andere kant kan ik elke maand de balans opmaken. 10.000 KM per jaar is 833 KM per maand. Als ik een maand erboven zit moet ik proberen de maand erna minder te rijden. Ook dat kan een puzzel worden.iceme schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:27:
Vergeet ook niet dat je misschien meer ritjes met de EV gaat maken omdat deze er toch staat en je dan niet de auto van je vrouw pakt, scheelt aan die kant ook (een beetje) brandstof
Collega heeft exact hetzelfde. Leased ook sinds Juni/Juli bij JL en heeft nog geen factuur ontvangen. 'Ze zijn ermee bezig' is het standaard antwoord.bogaards schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:34:
Ik snap niet dat ze ermee weg blijven komen. Kan me niet voorstellen dat er nog geen mensen zijn geweest die klachten bij de geschillencommissie hebben ingediend. Die moeten zichzelf toch ook achter de oren gaan krabben als ze de ene na de andere klacht krijgen van JL..?bogaards schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:34:
Ze zijn dus geen haar beter geworden in dat halve jaar. Netjes.wesley2004 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:29:
Bij mij vraag ik me af of de afschrijvingen goed gaan. Al meerdere facturen gehad die ze automatisch afschrijven melden ze. Alleen nog niets afgeschreven.
Wat een puinhoop zeg.
Probleem is wel dat die schades soms aan interpretatie onderhevig / subjectief zijn. Neem bijvoorbeeld het inleverprotocol van JustLease: https://portal.justlease....g-inleveren-leaseauto.pdfJasphur schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:07:
In principe is het al lang voor dat je de auto gaat inleveren duidelijk wat er onder acceptabele en onacceptabele schade valt. Als je van te voren alle schade netjes meld, zal (als de LM normaal doet) alleen je eigen risico in rekening gebracht worden. Heb je onacceptabele schade die niet gemeld is dan krijg je gewoon een factuur van de reparatiekosten of een deel daarvan.
Als ik kijk naar het kopje 'Licht beschadigde velgen en wieldoppen' snap ik niet goed waarom men daar geen richtlijnen bij zet van centimeters e.d. die ze bij deukjes en krassen wel hebben.
Wel frappant dat PSA als enige een diesel motor kan maken die ver onder de waardes blijft terwijl concurrenten aan de haal moeten met sjoemelsoftware om het voor elkaar te krijgen...dfrenner schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:40:
De PSA diesel bleef bij alle praktijk tests anders prima onder de waarde. Ver onder de waarde zelfs.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Heel frapant is dat niet, aangezien VW geen adblue wilde gebruiken voor de auto's, kotte te veel geld aan aanpassingen, vonden ze te lastig voor de klant etc.Freekers schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:01:
Wel frappant dat PSA als enige een diesel motor kan maken die ver onder de waardes blijft terwijl concurrenten aan de haal moeten met sjoemelsoftware om het voor elkaar te krijgen...
Tja, als je dat niet wil, zul je het niet gaan halen.
Waarom andere fabrikanten die wel adblue gebruiken dan alsnog de waardes niet halen en PSA wel, is een goede vraag?
PSA is gewoon nog niet gesnapt, denk dat dat eerder het geval is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat denk ik dus ook.Señor Sjon schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:44:
Welnee niets verandert. Ik heb ze gebeld en gevraagd hoe het zit.Freekers schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:01:
[...]
Ze zijn dus geen haar beter geworden in dat halve jaar. Netjes.
Want tja betalen moet je toch. Zeggen ze ja er staat geen banknummer op uw factuur dus we hebben uw rekening nummer niet. Ik zeg waar is die borg euro dan heen gegaan? Ohja zegt ze ander deel van systeem herkent het wel maar is niet gekoppeld.......
Nu met de hand overmaken. ( doe ik met zelfde tempo als zij doen denk ik)
Ze beloven dat de komende rekeningen wel goed gaan.......we gaan het zien.
dfrenner schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:44:
Waarom andere fabrikanten die wel adblue gebruiken dan alsnog de waardes niet halen en PSA wel, is een goede vraag?
Dit is precies waar ik op doelde. Ik kan me niet voorstellen dat er alléén bij PSA knappe koppen werken die het voor elkaar krijgen een 'clean diesel' te maken en nergens anders.Señor Sjon schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:44:
Met de hand over maken? Nog niet misschien. Als hun administratie nu al zo'n puinhoop is, ga ik ze never nooit niet vertrouwen met een losse overschrijving die ze dan tussen al hun transacties eruit moeten vissen.wesley2004 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:27:
Welnee niets verandert. Ik heb ze gebeld en gevraagd hoe het zit.
Want tja betalen moet je toch. Zeggen ze ja er staat geen banknummer op uw factuur dus we hebben uw rekening nummer niet. Ik zeg waar is die borg euro dan heen gegaan? Ohja zegt ze ander deel van systeem herkent het wel maar is niet gekoppeld.......
Nu met de hand overmaken. ( doe ik met zelfde tempo als zij doen denk ik)
Ze beloven dat de komende rekeningen wel goed gaan.......we gaan het zien.
Goeie prijs, een jaar geleden waren ze allebei nog > €500 per maand. Opmerkelijk genoeg daalt de leaseprijs van de Renault Zoe minder.technoaddict schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:39:
[...]
Het kan goedkoper. Maar zoals ik zei wil ik toch graag EV rijden. Ik heb daar dan ook best wat geld voor over, bovenop de prijs die ik zou betalen voor een benzine auto.
389 euro is, vergeleken met een goedkopere benzine auto, aan de dure kant. Maar de prijs an sich is niet heel hoog te noemen.
Vanmiddag heb ik een proefrit met de Leaf, en ik heb een proefrit aangevraagd voor de Hyundai Ionic. Die laatste is in de lease prijs wel een euro of 30 duurder, maar na het kijken van heel veel reviews is die auto wel wat praktischer en comfortabeler zo blijkt.
Hyundai ioniq is nog een slagje groter dan de Leaf. Maar met de Leaf moet je het met een kind ook makkelijk redden.
Nooit meer tanken en ‘s ochtends in een lekker warme en ontdooide auto stappen. Ik zou het ook wel weten.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Constant stekkerstress en een lelijke kabel + laadstation aan de gevel? 
Overigens kan je met non-electric ook gewoon je auto programmeren om warm te zijn.

Overigens kan je met non-electric ook gewoon je auto programmeren om warm te zijn.
Laatste dag private lease voor mij
Dit zeggen alleen mensen die niet elektrisch rijdenSeñor Sjon schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:54:
Constant stekkerstress en een lelijke kabel + laadstation aan de gevel?
[ Voor 17% gewijzigd door winwiz op 15-01-2019 09:56 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Want dan wordt het opeens wel mooi?
Overigens wanneer je een een auto private leased voor je werk, kan een EV private leasen heel interessant zijn wanneer je werkgever meewerkt: linkje
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Offtopic: welke site haal je die plaatjes vandaan?Kluutmaran schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:45:
[...]
Zet er dan ook even een plaatje van de nieuwe Leaf bij want ik vermoed dat hij geen oude Leaf gaat leasen. Hij heeft overigens ook meer ruimte dan een Golf.
[Afbeelding: Leaf Polo]
Cunning linguist.
Staat een heel mooi watermerk op......Bart ® schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:14:
[...]
Offtopic: welke site haal je die plaatjes vandaan?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Haha
Die negeer ik denk ik automatisch in mijn hersenen of zo
Thnx!
Cunning linguist.
Iemand ervaring met het leasen van een EV?
Momenteel rij ik een clio estate van directlease en mijn contract verloopt in juni. Ik ben mij dus momenteel een beetje aan het orienteren. Ik betaal nu 350p/m voor 3 jaar contract met 10k km/j.
Mijn oog is gevallen op een ioniq EV (https://privatelease.arva...2c-4c03-841c-e8afb1842224)
Wij rijden ongeveer 100km per dag op doordeweekse dagen. Wij merkte dat de 10k per jaar net te weinig was en willen dus overstappen op 15k zodat we niet op de kilometers hoeven te letten. Het liefst sluit ik ook een contract af voor 5 jaar maar ik weet niet of dit verstandig is met een EV. Wat is bijvoorbeeld de levensduur van de accu's en zit ik na 3 jaar niet op een gehalveerd maximaal rijbereik?
Is het met private lease ook mogelijk om een oplaadpunt voor de deur te krijgen? (heb een oprit met garage) of kan ik hem gemakkelijk laden aan een 220 stopcontact?
Momenteel rij ik een clio estate van directlease en mijn contract verloopt in juni. Ik ben mij dus momenteel een beetje aan het orienteren. Ik betaal nu 350p/m voor 3 jaar contract met 10k km/j.
Mijn oog is gevallen op een ioniq EV (https://privatelease.arva...2c-4c03-841c-e8afb1842224)
Wij rijden ongeveer 100km per dag op doordeweekse dagen. Wij merkte dat de 10k per jaar net te weinig was en willen dus overstappen op 15k zodat we niet op de kilometers hoeven te letten. Het liefst sluit ik ook een contract af voor 5 jaar maar ik weet niet of dit verstandig is met een EV. Wat is bijvoorbeeld de levensduur van de accu's en zit ik na 3 jaar niet op een gehalveerd maximaal rijbereik?
Is het met private lease ook mogelijk om een oplaadpunt voor de deur te krijgen? (heb een oprit met garage) of kan ik hem gemakkelijk laden aan een 220 stopcontact?
Zijn er hier mensen die dit gedaan hebben..ik ben het aan het uitzoeken..werkgever wil wel meewerken.f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:08:
Overigens wanneer je een een auto private leased voor je werk, kan een EV private leasen heel interessant zijn wanneer je werkgever meewerkt: linkje
Maar ik gebruik hem eigenlijk niet veel zakelijk..95% privé..ik heb geen zin in een 100/% naheffing..
Raak je op deze manier ook je vaste reiskosten per mnd kwijt( bij mij 75.-) dan blijft er van die 210.- nog maar 135.- over
100km per dag x 5 werkdagen. Dan heb en toch veel te weinig aan 15k kilometers? Je kan de auto laden aan een ‘nornaal’ Stopcontact. Zou hem evt met aparte groep maken en ALS. Duurt alleen stuk langer. Maar in een nacht is het prima te doen voor jouw kilometrage.Kupauw schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:47:
Iemand ervaring met het leasen van een EV?
Dag allemaal!
Ik ben opzoek voor mijn vriendin naar een nieuwe lease-auto. Ze heeft nu:
Fiat 500 Lounge(?) incl. navigatiescherm, zonnedak, velgjes en automaat.
3 jarig contract, 25.000km per jaar en kosten per maand zijn 242 euro incl. btw.
Ze wil het liefst zo'n soort auto blijven rijden, maar ik zou haar liever een klasse hoger zetten (het liefst zelfs een 1 of 3 serie BMW, maar dat wil ze absoluut niet). Ze wil rond dit bedrag blijven zitten, maar dat lijkt me haast niet mogelijk zonder in een heel kaal segment te komen. Iemand tips? Zuinige auto is natuurlijk welkom
.
3 jarig contract, 25.000km per jaar en kosten per maand zijn 242 euro incl. btw.
Ze wil het liefst zo'n soort auto blijven rijden, maar ik zou haar liever een klasse hoger zetten (het liefst zelfs een 1 of 3 serie BMW, maar dat wil ze absoluut niet). Ze wil rond dit bedrag blijven zitten, maar dat lijkt me haast niet mogelijk zonder in een heel kaal segment te komen. Iemand tips? Zuinige auto is natuurlijk welkom
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Wat zijn je beweegredenen om je vriendin te proberen te overtuigen in een hogere klasse auto te gaan rijden dan zij zelf vooralsnog het liefste wilt? Dat betekent dat zij minder vrolijk wordt (want graag in dit soort auto's blijft rijden) en ook nog eens meer gaat betalen, is dat wel raadzaam?Kecin schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:49:
Dag allemaal!
Ze wil het liefst zo'n soort auto blijven rijden, maar ik zou haar liever een klasse hoger zetten (het liefst zelfs een 1 of 3 serie BMW, maar dat wil ze absoluut niet). Ze wil rond dit bedrag blijven zitten, maar dat lijkt me haast niet mogelijk zonder in een heel kaal segment te komen. Iemand tips? Zuinige auto is natuurlijk welkom.
Ik zit een beetje te denken aan de toekomst. Huisje en het boompje hebben we al. Zelf rijdt ik een net nieuwe BMW Cabrio waarbij er dus geen ruimte over is om eens iets mee te sjouwen. Daarnaast is de factor veiligheid wel een dingetje. Zou bijvoorbeeld active rijbaanbegeleiding wel een mooie optie vinden, inhaal/dodehoek detectie net zo. Zaken die Fiat niet lijkt aan te bieden. En de dealer vraagt rustig voor dezelfde auto 500+ per maand.Valorian schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:55:
[...]
Wat zijn je beweegredenen om je vriendin te proberen te overtuigen in een hogere klasse auto te gaan rijden dan zij zelf vooralsnog het liefste wilt? Dat betekent dat zij minder vrolijk wordt (want graag in dit soort auto's blijft rijden) en ook nog eens meer gaat betalen, is dat wel raadzaam?
Destijds via een privatelease.com aanbieding besteld, wellicht daarom zo goedkoop. De opties die ik noem zie je vaak wel terug in een klein segment hoger (Kia, Toyota, VW Polo, beetje die richting kijk ik op. )
Geld is ook niet zozeer het probleem, er kan dan gewoon minder worden gespaard. Qua vaste lasten zijn we “financieel onafhankelijk” dankzij wat mooie investeringen. Werk is dus vooral uit hobby (ik ben gestopt) en wat extra leuke dingen zoals een extra vakantie of 2. (Ik wil deze post niet arrogant laten klinken oid maar ik weet de juiste smiley niet
Hmm, dus omdat jij jouw auto wil blijven rijden moet je vriendin maar een auto kiezen die voor het gezin geschikt is ?Kecin schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 00:07:
[...]
Ik zit een beetje te denken aan de toekomst. Huisje en het boompje hebben we al. Zelf rijdt ik een net nieuwe BMW Cabrio waarbij er dus geen ruimte over is om eens iets mee te sjouwen. Daarnaast is de factor veiligheid wel een dingetje. Zou bijvoorbeeld active rijbaanbegeleiding wel een mooie optie vinden, inhaal/dodehoek detectie net zo. Zaken die Fiat niet lijkt aan te bieden. En de dealer vraagt rustig voor dezelfde auto 500+ per maand.
Zet simpelweg wat opties naast elkaar en bespreek die. Ik zou dan beginnen met het naast elkaar zetten van een soortgelijke auto met iets een klasse hoger.Geld is ook niet zozeer het probleem, er kan dan gewoon minder worden gespaard. Qua vaste lasten zijn we “financieel onafhankelijk” dankzij wat mooie investeringen. Werk is dus vooral uit hobby (ik ben gestopt) en wat extra leuke dingen zoals een extra vakantie of 2. (Ik wil deze post niet arrogant laten klinken oid maar ik weet de juiste smiley niet).
[removed]
https://www.autokopen.nl/...sse-private-lease-editionKecin schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:49:
Dag allemaal!
Ze wil het liefst zo'n soort auto blijven rijden, maar ik zou haar liever een klasse hoger zetten (het liefst zelfs een 1 of 3 serie BMW, maar dat wil ze absoluut niet). Ze wil rond dit bedrag blijven zitten, maar dat lijkt me haast niet mogelijk zonder in een heel kaal segment te komen. Iemand tips? Zuinige auto is natuurlijk welkom.
Dit lijkt me een prima deal al ben je natuurlijk wel stuk meer geld kwijt, je krijgt er stuk meer auto voor terug.
De toekomstplannen was je voor het gemak even vergeten bij de aanschaf ?Kecin schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 00:07:
[...]
Ik zit een beetje te denken aan de toekomst. Huisje en het boompje hebben we al. Zelf rijdt ik een net nieuwe BMW Cabrio waarbij er dus geen ruimte over is om eens iets mee te sjouwen.
Haha, was gestopt met werken, en altijd praktische auto's gereden. Toen ik gestopt was gelijk deze telefonisch besteld (ook lease overigens).Dhrax schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:39:
[...]
De toekomstplannen was je voor het gemak even vergeten bij de aanschaf ?
Hehe was een grapje hoor, maar bedankt voor de toelichtingKecin schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:40:
[...]
Haha, was gestopt met werken, en altijd praktische auto's gereden. Toen ik gestopt was gelijk deze telefonisch besteld (ook lease overigens).
@Kecin
Laat haar eens een proefritje maken in een (hybride) Toyota Yaris. Zit standaard alles op en aan.
Laat haar eens een proefritje maken in een (hybride) Toyota Yaris. Zit standaard alles op en aan.
Ik heb nu 2 maanden mijn Ford Focus private lease auto via privatelease.com. Ik moet zeggen dat alles heel goed geregeld is daar. Ook een erg fijne auto, en kan er na 1 jaar gemakkelijk vanaf. Ze hebben er nog een paar op de website staan zo te zien (https://privatelease.com/...oboost-titanium-business/). Zitten alle veiligheidssystem op die je wilt. Je kunt ook voor een Ford Fiesta gaan heeft vergelijkbare uitrusting, maar is wel goedkoper. Verder raad ik je aan om op autoweek.nl te kijken die hebben een uitgebreide private lease vergelijker.Kecin schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:49:
Dag allemaal!
Ehm, Gemakkelijk vanaf? Ik lees dat ze geen boete geven, maar wel 50% van de resterende termijnen. of het verschil tussen het alternatieve kortere contract:TheUninvited schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:37:
[...]
Ik heb nu 2 maanden mijn Ford Focus private lease auto via privatelease.com. Ik moet zeggen dat alles heel goed geregeld is daar. Ook een erg fijne auto, en kan er na 1 jaar gemakkelijk vanaf. Ze hebben er nog een paar op de website staan zo te zien (https://privatelease.com/...oboost-titanium-business/). Zitten alle veiligheidssystem op die je wilt. Je kunt ook voor een Ford Fiesta gaan heeft vergelijkbare uitrusting, maar is wel goedkoper. Verder raad ik je aan om op autoweek.nl te kijken die hebben een uitgebreide private lease vergelijker.
Voorbeeld: Je kiest een looptijd van 36 maanden voor €200,- per maand, maar wilt al na 24 maanden stoppen.
"De helft van het bedrag wat je nog had moeten betalen.
De opzegvergoeding bedraagt 50% van de twaalf maanden die je nog had moeten betalen. Jouw opzegvergoeding is dan €1.200,- (12 x €200,- = €2.400,-. 50% van €2.400,- is €1.200,-).
Je had vanaf het begin de 'juiste' looptijd gekozen.
Stel dat je meteen vanaf het begin gekozen voor een looptijd van 24 maanden, dan was jouw maandtermijn €240,- geweest. Het verschil bedraagt dan €40,- per maand. Jouw maximale opzegvergoeding is in dit geval dan €960,- (want 24 maanden x €40,-)."
Je kunt kosteloos opzeggen met wel een opzegtermijn, na 1 jaar/12 maanden. In ieder geval bij de Ford Focus maar ze hebben wel meer modellen waar ze dat aanbieden. Staat in het modeloverzicht (https://privatelease.com/kies-jouw-auto/), is niet heel duidelijk weergeven misschien.BasvanS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:17:
[...]
Ehm, Gemakkelijk vanaf? Ik lees dat ze geen boete geven, maar wel 50% van de resterende termijnen. of het verschil tussen het alternatieve kortere contract:
Voorbeeld: Je kiest een looptijd van 36 maanden voor €200,- per maand, maar wilt al na 24 maanden stoppen.
"De helft van het bedrag wat je nog had moeten betalen.
De opzegvergoeding bedraagt 50% van de twaalf maanden die je nog had moeten betalen. Jouw opzegvergoeding is dan €1.200,- (12 x €200,- = €2.400,-. 50% van €2.400,- is €1.200,-).
Je had vanaf het begin de 'juiste' looptijd gekozen.
Stel dat je meteen vanaf het begin gekozen voor een looptijd van 24 maanden, dan was jouw maandtermijn €240,- geweest. Het verschil bedraagt dan €40,- per maand. Jouw maximale opzegvergoeding is in dit geval dan €960,- (want 24 maanden x €40,-)."
Iemand een idee waarom er geen plug-in hybrides zijn die je kan private leasen?
Lijkt me ideaal deels op goedkope stroom en wanneer het moet heb je benzine voor afstanden
Lijkt me ideaal deels op goedkope stroom en wanneer het moet heb je benzine voor afstanden
Die regels komen bij de focus vandaan! Denk dat je boete vrij iets te makkelijk gelezen hebt als zonder kosten. Ik zal je contract er nog maar eens op na kijken!TheUninvited schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:41:
[...]
Je kunt kosteloos opzeggen met wel een opzegtermijn, na 1 jaar/12 maanden. In ieder geval bij de Ford Focus maar ze hebben wel meer modellen waar ze dat aanbieden. Staat in het modeloverzicht (https://privatelease.com/kies-jouw-auto/), is niet heel duidelijk weergeven misschien.
Ik ben van plan een Suzuki Ignis te leasen via www.auto.nl. Zij hadden tot een weekje ofzo geleden een aanbieding: 243€ per maand voor een Suzuki Ignis Select, 24 maanden-contract en 10.000km per jaar. Prima prijs. We zijn niet helemaal zeker hoeveel we gaan rijden op jaarbasis: zou 10k of iets meer kunnen zijn, maar waarschijnlijk niet meer dan 15k. 15k per jaar zou 270€ per maand zijn.
Ik heb even zitten spelen met de meer- en minderkm's: heb ik iets over het hoofd gezien, of ben je altijd duurder uit als je een hogere km-bundel neemt? Volgens mij ben je gewoon het voordeligst uit als je de goedkoopste km-bundel neemt en gewoon je meerkm's betaalt. Zie tabel hieronder. Meerprijs per kilometer is 5,94 cent. Minderprijs is de helft hiervan, dus 2,97 cent per km.
Als je de 10k bundel neemt en 5000km op jaarbasis extra rijdt, heb je uiteindelijk per maand 267€ betaald. Dit is 3€ minder dan de 15k km-bundel, die 270€ kost.
Is dit zo'n voorbeeld dat een grotere verpakking kopen niet altijd voordeliger is?
Ik heb even zitten spelen met de meer- en minderkm's: heb ik iets over het hoofd gezien, of ben je altijd duurder uit als je een hogere km-bundel neemt? Volgens mij ben je gewoon het voordeligst uit als je de goedkoopste km-bundel neemt en gewoon je meerkm's betaalt. Zie tabel hieronder. Meerprijs per kilometer is 5,94 cent. Minderprijs is de helft hiervan, dus 2,97 cent per km.
Als je de 10k bundel neemt en 5000km op jaarbasis extra rijdt, heb je uiteindelijk per maand 267€ betaald. Dit is 3€ minder dan de 15k km-bundel, die 270€ kost.
vaste gegevens | ||
looptijd (maanden) | 24 | |
meerprijs km's | 0,0594 | |
minderprijs km's | 0,0297 | |
Jaar-kilometers | 10.000 | 15.000 |
maandbedrag | 242 | 270 |
jaarbedrag | 2901 | 3240 |
11k totaal | 2961 | 3121 |
11k maandbedrag | 247 | 260 |
12k totaal | 3020 | 3151 |
12k maandbedrag | 252 | 263 |
13k totaal | 3080 | 3181 |
13k maandbedrag | 257 | 265 |
14k totaal | 3139 | 3210 |
14k maandbedrag | 262 | 268 |
15k totaal | 3198 | 3240 |
15k maandbedrag | 267 | 270 |
Is dit zo'n voorbeeld dat een grotere verpakking kopen niet altijd voordeliger is?
Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.
Op de website van Mercedes hebben ze de A-Klasse Private Lease (160, hand) en CLA (180 7G-DCT) private lease editions.
24 maanden/30.000 km voor rond de 580€. 'Koopje' niet?
https://privelease.merced...&model=A_Klasse_Hatchback
Ik heb wel vaker op die website gezien (mobiel in ieder geval ) dat selecteren van kmbundels niet helemaal lekker gaat.. en je hebt waarschijnlijk een “kale” autoLightning89 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:10:
Op de website van Mercedes hebben ze de A-Klasse Private Lease (160, hand) en CLA (180 7G-DCT) private lease editions.
Omdat da autos zelf vaak duurder zijn en niet direct heel interessant...wwwmarcel schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:17:
Iemand een idee waarom er geen plug-in hybrides zijn die je kan private leasen?
Arval heeft de ioniq PHEV
Niet meer denk...geen ene huyandai meer
..en ga er dan zelf even in rijden en vergelijk met de eigen BMW. Ik kom net uit een Yaris en die auto's zijn gemaakt voor mensen die hele kleine stukjes rijden. Geen onderstel en goedkoop plastic interieur. Ik vind ze op de snelweg ook niet veilig, type koekblik. Als je aangereden wordt door een suv ben je de proverbial sjaak.TonVH schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:24:
@Kecin
Een medaille voor @Rene44 die overdrijven tot een kunst heeft weten te verheffen.
PS: Je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken. Iemand die iets in de Yaris prijsklasse zoekt heeft niets in de BMW prijsklasse te zoeken.
PS: Je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken. Iemand die iets in de Yaris prijsklasse zoekt heeft niets in de BMW prijsklasse te zoeken.
Tja, @Kecin noemde BMW als mogelijke vervanger. Dat is inderdaad wel wat anders dan een Yaris.TonVH schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:34:
Een medaille voor @Rene44 die overdrijven tot een kunst heeft weten te verheffen.
Hoe is het inleveren gegaan? Nog gedoe gehad met schade of eigen risico?
Gewoon even bellen ;-)wwwmarcel schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:44:
Niet meer denk...geen ene huyandai meer
Ik heb de wagen overgekocht. Dus geen gedoe gehad met schade en eigen risico. Ik verwacht binnen enkele dagen de eindafrekening, maar daar zal niks verrassends aan zijn. De overdracht ging heel makkelijk en alles was keurig geregeld wat betreft overschrijving en schadevrije jaren.CodeIT schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:28:
[...]
Vorige week de nieuwe polo besteld en volgens mij best een goede deal
Model: Volkswagen Polo
Uitvoering: Comfortline
Motor: 95PK TSI handgeschakeld
Extra Opties: Composition Media + App Connect
KM: 20.000 per jaar
Prijs: 324 euro per maand
Aanbieder: Arval
ik kon ook voor de 1.0mpi en trendline uitvoering gaan en die zou maar 277 kosten per maand (met 20.000 KM)
Model: Volkswagen Polo
Uitvoering: Comfortline
Motor: 95PK TSI handgeschakeld
Extra Opties: Composition Media + App Connect
KM: 20.000 per jaar
Prijs: 324 euro per maand
Aanbieder: Arval
ik kon ook voor de 1.0mpi en trendline uitvoering gaan en die zou maar 277 kosten per maand (met 20.000 KM)
Ondertussen de eindfactuur en borgretour bevestiging ontvangen. Alles duidelijk en overzichtelijk.CodeIT schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:28:
[...]
Zoals ik het eigenlijk altijd al gewend was van Justlease. Nu nog de bedragen gestort krijgen zo rond de 27ste en dan ben ik er helemaal vanaf
Ben je nu onder de streep goedkoper uit dan wanneer je aan het begin van de lease periode gekocht had? (Even los van het feit of dat had gekund)Jasphur schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:10:
[...]
Ondertussen de eindfactuur en borgretour bevestiging ontvangen. Alles duidelijk en overzichtelijk.
Zoals ik het eigenlijk altijd al gewend was van Justlease. Nu nog de bedragen gestort krijgen zo rond de 27ste en dan ben ik er helemaal vanaf
Wat heb je geleased/betaald per maand/gepint aan het eind?
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.