Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Komt bekend voor, zie ik bij vrijwel elke leasemij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Youtube: DashcamNL

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:05
Hallo,

Ik heb een vraagje ik zit erover na te denken om de kia picanto design te nemen via de consumentenbond.
linkje: https://autoleasecollecti...ia-picanto-design-edition

Met 10K kilometers en na een jaar maandelijks opzegbaar. Is dit echt een goede deal of heb ik betere alternatieve. Ik vind cruise control erg belangrijk en dit mist meestal op de kleine autootjes.

heeft er ook iemand ervaringen met privatelease.com?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49
Privatelease.com is prima. Collega heeft daar goede ervaringen. Geen gedoe zoals bij justlease :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 27-05 23:28
Ik zit bij Privatelease.com, alles gaat perfect. Alle afspraken komen ze na, alles op tijd, prettige communicatie.

What's in the case?

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Arval heeft de Opel Karl leuk/gunstig geprijsd. Specs:

Opel Karl - 1.0 Edition - 5 deurs
Airconditioning (handbediend)
Cruise Control
Bluetooth + USB
4 seizoenenbanden
Kleur: Zilver Metallic (Zwart = bijbetalen)
€ 209 per maand, incl. btw | 48 maanden - 10.000 km

Ook andere looptijden, kilometrages en types zijn vrij gunstig geprijsd, bijvoorbeeld deze editie met navigatiesysteem:
Opel Karl - 1.0 Edition - 5 deurs
Navigatiesysteem
Radio met stuurwielbediening
Airconditioning (handbediend)
Cruise Control
Bluetooth + USB
4 seizoenenbanden
Kleur: keuze uit wit/blauw/rood/zilver (inbegrepen in prijs)
€ 229 per maand, incl. btw | 48 maanden - 10.000 km

Meer info op: https://privatelease.arval.nl/opel
Lightning89 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:17:
Even snel het inleverprotocol van JL opgezocht, oordeel zelf:

[Afbeelding: Velgschade]
Licht beschadigd. Lekker vaag weer, waarom zetten ze niet, zoals bij de rest van alle schade plaatjes, iets van een richtlijn qua centimeters e.d. erbij?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat het afhankelijk is van de velg hoe erg het opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Señor Sjon schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:11:
Omdat het afhankelijk is van de velg hoe erg het opvalt?
Hmm, ben ik niet met je eens. Dan zou dat verschil toch ook moeten gelden voor deur panelen e.d.? Daar hebben ze wel strikte maten voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Freekers op 02-12-2018 00:09 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 19:57
Ben aan het rondkijken voor private lease, eerste keer. Laatste jaren redelijke jonge occasions gereden, maar met afschrijving + verzekering + kosten (banden/onderhoud) + toch iedere keer wat onverwachte kosten is de lol daar nu wel vanaf. Aangezien het voor ons een gezinsauto betreft, willen we een hoge auto. Dus een crossover/mini-suv/suv. De keuze is reuze, maar ook weer niet. Zodra je niet direct bij merk X wil leasen dan is het aanbod zeer beperkt.

De collectiviteit van de consumentenbond loopt ook bijna af, dus het interessante is daar ook uitverkocht. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat er een nieuw aanbod komt?

Ook de stap tussen 10 en 15k k/m per jaar is nogal voor ons. Wij zullen ongeveer op de 12k uit komen... wat zeer beperkt wordt aangeboden. Is overal natuurlijk wel uit te rekenen wat voordeliger gaat zijn (bijbetalen op de km's of terugkrijgen).. maar toch vervelend.

De meest genoemde sites hier wel afgegaan denk ik.. maar misschien iemand nog een leuke aanbieding gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 13:07
Ik zit zelf met een schuin oog te kijken naar een Suzuki Swift 1.2 Stijl (lekker, die Nederlandse namen) Smart Hybrid. Met flexibel contract (zonder reden opzeggen na een jaar) en 20.000 km per jaar kom ik op zo'n €350 uit, wat me een redelijke deal lijkt, of zie ik iets over het hoofd? Hij zit lekker ruim in de opties:

- Adaptieve cruise
- Automatische airco (harde eis)
- Led verlichting
- Android auto
- Stoelverwarming

Bij andere merken krijg ik voor meer geld minder. Met name het na een jaar opzeggen spreekt me aan, en dit is iets wat ik bij andere leaseaanbieders niet zonder meer kan kiezen. Daarnaast is de Swift erg zuinig, de Mild Hybrid variant (die ik eigenlijk wil) moet volgens spritmonitor 1:20 doen. Binnenkort maar eens een proefrit maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:46
Montaner schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:11:
Ben aan het rondkijken voor private lease, eerste keer. Laatste jaren redelijke jonge occasions gereden, maar met afschrijving + verzekering + kosten (banden/onderhoud) + toch iedere keer wat onverwachte kosten is de lol daar nu wel vanaf. Aangezien het voor ons een gezinsauto betreft, willen we een hoge auto. Dus een crossover/mini-suv/suv. De keuze is reuze, maar ook weer niet. Zodra je niet direct bij merk X wil leasen dan is het aanbod zeer beperkt.

De collectiviteit van de consumentenbond loopt ook bijna af, dus het interessante is daar ook uitverkocht. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat er een nieuw aanbod komt?

Ook de stap tussen 10 en 15k k/m per jaar is nogal voor ons. Wij zullen ongeveer op de 12k uit komen... wat zeer beperkt wordt aangeboden. Is overal natuurlijk wel uit te rekenen wat voordeliger gaat zijn (bijbetalen op de km's of terugkrijgen).. maar toch vervelend.

De meest genoemde sites hier wel afgegaan denk ik.. maar misschien iemand nog een leuke aanbieding gevonden? :)
Waarom een suv als gezinsauto? Deze zijn zwaarder, duurder en onzuiniger. Maar niet groter.
Een vergelijking, de kia ceed tov sportage:
Sportage is 150kg zwaarder, 9000 euro duurder, trager maar verbruikt meer (1 op 19 t.o.v. 1 op 14). En wat betreft ruimte: 503 liter tov 625 liter van een ceed station. Met de banken omlaag is het verschil nog groter.

In lease is het verschil 130 euro per maand volgens autoweek, de ceed komt dan ook nog in een luxere uitvoering (dynamic line tov economic van de sportage). De keuze is dus op gevoel, niet op gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 19:57
Tonkey schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:54:
[...]

Waarom een suv als gezinsauto? Deze zijn zwaarder, duurder en onzuiniger. Maar niet groter.
Een vergelijking, de kia ceed tov sportage:
Sportage is 150kg zwaarder, 9000 euro duurder, trager maar verbruikt meer (1 op 19 t.o.v. 1 op 14). En wat betreft ruimte: 503 liter tov 625 liter van een ceed station. Met de banken omlaag is het verschil nog groter.

In lease is het verschil 130 euro per maand volgens autoweek, de ceed komt dan ook nog in een luxere uitvoering (dynamic line tov economic van de sportage). De keuze is dus op gevoel, niet op gemak.
De hoogte. Oftewel het plaatsen van de kinderen in de zitjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsleeuw8
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-05 22:55
Ik voeg me ook even bij het topic voor private lease :)

Ik ben opzoek naar een kleine zuinige auto voor private lease(i10, aygo, 108 enz.) nu heb ik al 100 websites bezocht, maar ik ben nog niet DE deal tegen gekomen. Ik zoek eigenlijk een private lease met een flex contract. Ik weet dat Toyota en Suzuki zo’n service aanbieden, maar weten jullie of ook andere partijen dit aanbieden. Arval, justlease dit soort partijen. Ook heb ik momenteel nog mijn huidige auto.(peugot 207) die ik wil inruilen. Kan dat overal? En zou ik bijvoorbeeld bij peugot een betere deal krijgen, dan bijvoorbeeld bij Kia of Hyundai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Ik heb op dit moment nog een zakelijk leasecontract met 14% bijtelling. Dit contract is afgesloten voor 48 maanden. Nu stop ik per 1 jan bij mijn werkgever en het contract loopt nog 9 maanden ( september 2019)
Is het slim om de auto over te zetten naar privatelease? of kijken naar een andere optie??
schatting qua kilometers is dat ik van 50K naar 25 K zou moeten gaan per jaar dus zou nog zeker minimaal 2 jaar in de wagen kunnen door rijden dacht ik zo...

Slim of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 21:12
Montaner schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:11:

Ik ben ook, informatief, aan het kijken geweest en ik zag een aanbieder, waarvan ik de naam niet meer weet, die minder gereden kilometers terug stort voor ongeveer €0,06/km.... Dan is 15.000 km nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23
We zijn volgens mij met zijn allen aan het wachten op "de deal" met flexibele voorwaarden voor een prikkie maar in de maanden dat ik dit inmiddels in de gaten hou nog weinig tegengekomen helaas. Toyota en Suzuki zijn de enige die actief de flex optie aanbieden maar die hebben weinig aantrekkelijke auto's. Misschien dat de Mediamarkt binnenkort nog eens gaat stunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Laatst online: 13-04 10:33
Montaner schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:00:
[...]

De hoogte. Oftewel het plaatsen van de kinderen in de zitjes ;).
Kia Niro Hybrid is dan wat betreft maandbedrag en brandstofkosten de absolute topper. Nissan Qashqai vind je af en toe ook wel goede aanbiedingen voor, maar die is qua brandstof wel onzuinig. Of voor iets meer per maand de BMW 2 Active Tourer. Die heb ik zelf en dat is echt een prachtige bak, 1:15 haal ik er mee met voornamelijk korte ritten.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • +6 Henk 'm!

1063865

Beatman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:55:
[...]

Kia Niro Hybrid is dan wat betreft maandbedrag en brandstofkosten de absolute topper. Nissan Qashqai vind je af en toe ook wel goede aanbiedingen voor, maar die is qua brandstof wel onzuinig. Of voor iets meer per maand de BMW 2 Active Tourer. Die heb ik zelf en dat is echt een prachtige bak, 1:15 haal ik er mee met voornamelijk korte ritten.
Dat het een prachtige bak is, is nogal *kuch* subjectief *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik hoor nu veel reclame voor de Smart Four Four Electric. De leaseprijs vind ik meevallen, maar omdat ik mij nooit verdiept heb ik electrisch rijden kan ik niet zo makkelijk inschatten/uitrekenen wat een electrische Smart mij nu per jaar kost bij xx.000 kilometers. Is iemand hier al eens ingedoken?

Stel dat ik bijvoorbeeld op een Private Lease bedrag van 300 euro per maand uitkom bij 15.000 km. Wat moet ik dan ongeveer berekenen voor de stroomafname van die kilometers, en komt daar nog iets bij voor laadpaal-kosten of kan ik gewoon zo'n paal in de buurt 'pakken'?

Allemaal dingen die ik ook kan uitzoeken – dat realiseer ik mij – maar misschien voor frequente posters hier in 2 seconden te beantwoorden :)

Ik ben vooral benieuwd of je ondanks de meerprijs voor de electrische auto per saldo lager uit bent bij +/- 15.000 km rijden ivm lage "brandstof"-kosten, of dat dat niet veel uitmaakt en je het vooral leuk moet vinden om electrisch te rijden. In het laatste geval is het voor mij een no-go, aangezien ik dan liever voor de grotere actieradius ga, maar als het veel goedkoper is electrisch dan kan ik voor die paar keer dat ik ver rij wel iets regelen/huren/lenen...

[ Voor 24% gewijzigd door Valorian op 05-12-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Valorian https://www.autozine.nl/s...w-electric-drive/autotest
In de praktijk is de Smart Electric Drive helaas geen zuinige elektrische auto. Volgens de brochure bedraagt het gemiddelde verbruik 13.1 kWh / 100 km, maar in de praktijk was 15 kWh / 100 km het best haalbare. Daarbij is steeds gebruik gemaakt van de eco-modus (minder prestaties, meer terugwinnen van energie bij gaspedaal loslaten).
Dus 15kWh per 100km, dat is bij een prijs van 20 cent per kWh dus 3 euro per 100km aan elektriciteit als je je eigen stopcontact gebruikt. Bij een laadpaal moet je dus kijken wat de kosten per kWh zijn en daar mee rekenen.

Vergeet niet dat die auto een actieradius heeft van ~130 kilometer in ecomodus. Moet je een keer verder weg? Pech gehad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:09
Een elektrische auto is financieel vooral voordelig als je thuis en/of op het werk voordelig kunt laden.

Werk je met een mix van 100% publiek en snelladen kom je ongeveer vergelijkbaar uit met een zuinige diesel.

Thuis laden: €0,20/kw
Publiek laden: €0,35kw
Snelladen: €0,65kw

Reken dan met 6 km/kw en je hebt een aardige indicatie.
Tsurany schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:10:
Vergeet niet dat die auto een actieradius heeft van ~130 kilometer in ecomodus. Moet je een keer verder weg? Pech gehad.
En dat is nog niet het hele verhaal:
Praktische Actieradius
tussen 65 - 145 km
Stad - Winter 95 km
Snelweg - Winter 65 km
Gecombineerd - Winter 80 km
Stad - Zomer 145 km
Snelweg - Zomer 80 km
Gecombineerd - Zomer 105 km

[ Voor 40% gewijzigd door assje op 06-12-2018 06:50 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@assje @Tsurany
Ah, thanks voor de info! Bevestigd wat ik al een beetje vreesde: (nog) niets voor mij. Dit klinkt als leuk voor iemand als 2e auto (bij een gezin) met korte woon-werk afstand en eigen laadpaal is het dan prima te doen. Maar voor mij als single zonder oprit/garage etc en 50km woon-werk per dag lijkt dit me niet raadzaam. Dan moet ik in praktijk om de dag aan de laadpaal (en in winter eigenlijk dagelijks), wat zou betekenen dat ik einde dag als ik thuiskom nog moet hopen dat er een paal vrij is, en anders pech heb of rond middernacht terug moet komen in de hoop dat iemand ontkoppeld heeft... En als ik wel een paal vind moet ik zelf middernacht terug om te ontkoppelen, anders ben ik die aso die de boel bezet houdt.

Maar goed, wie weet waar we over een jaar of 5 staan qua ontwikkelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 14:47
Beatman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:55:
[...]

Wij hebben 5 maanden geleden de Niro via de Consumentenbond private lease geleased. Erg tevreden over de prijs/kwaliteit. Voor €419 per maand en 15.000 km. Daarnaast gekozen voor de optie om het op te zeggen na een jaar. Voor mij was het de beste aanbieding. Daarnaast was de automaat het doorslagpunt. Dus een zuinige, vrij ruime auto met automaat. En het allerbelangrijkste is dat we dus niet aan het contract vastzitten voor zoveel jaar.
Als ik nu op de site kijk lijken de prijzen hoger te zitten dan toen. De Niro zie ik niet meer ertussen staan. De Qashqai was ongeveer toen dezelfde prijs weet ik nog. Nu dus al een paar tientjes meer per maand.
Maar de Niro is een goed auto. Genoeg ruimte voor ons gezin (2 kids). Rijdt zuinig, hybride systeem werkt fijn met automaat. Android auto en Apple carplay erop. Hij is daarnaast best vlot. Trekt goed op. Ook heeft het wat nadelen natuurlijk. Het is een vrij zware auto. Dat merk je met remmer en bochten. Daarnaast zijn de luidsprekers minder goed. Oh ja en heeft ie een voet handrem. Daar moet je aan wennen na parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:09
En tussen al die zoektochten naar de beste deals ga ik alweer maand 36 van de 36 maandan van mijn private lease in :P

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 06-12-2018 09:37 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb je al een deal gekregen om te verlegen of over te kopen? Een nieuwe auto kan ook zomaar 3 maanden wachten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Señor Sjon schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:08:
Heb je al een deal gekregen om te verlegen of over te kopen? Een nieuwe auto kan ook zomaar 3 maanden wachten worden.
Ik werd inderdaad begin oktober overspoeld met verleng en/of neem een nieuwe lease mailtjes en in november werd ik een paar keer gebeld. De optie om de auto over te kopen werd niet gepromoot :P. Uiteindelijk daar toch voor gekozen. Mooi marktconform aanbod gekregen en geaccepteerd. Daarna geen emails meer ontvangen. Het enige wat ik nu nog moet doen, is de factuur betalen en begin januari een leaseverklaring aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe zat dat aanbod t.o.v. de marktprijs e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Precies zoals de ANWB koerslijst :)

En dan het bedrag van "Verkoop tussen particulieren". Uiteraard betekend dat dat ik de auto overneem als "as is". Dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 135360 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:33:
Ik heb op dit moment nog een zakelijk leasecontract met 14% bijtelling. Dit contract is afgesloten voor 48 maanden. Nu stop ik per 1 jan bij mijn werkgever en het contract loopt nog 9 maanden ( september 2019)
Is het slim om de auto over te zetten naar privatelease? of kijken naar een andere optie??
schatting qua kilometers is dat ik van 50K naar 25 K zou moeten gaan per jaar dus zou nog zeker minimaal 2 jaar in de wagen kunnen door rijden dacht ik zo...

Slim of niet?
Oe, hier ben ik ook wel enorm benieuwd naar aangezien ik in een soortgelijke situatie zit. Nu zakelijke lease, nog een krap jaar in het contract en zit te denken om deze om te laten zetten naar Private lease.

Hebben hier meer mensen over nagedacht of dit gedaan ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowBumble schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:23:
[...]

Oe, hier ben ik ook wel enorm benieuwd naar aangezien ik in een soortgelijke situatie zit. Nu zakelijke lease, nog een krap jaar in het contract en zit te denken om deze om te laten zetten naar Private lease.

Hebben hier meer mensen over nagedacht of dit gedaan ?
Heb reactie van de lease maatschappij gehad.
zou uitkomen op zo'n 679 per maand voor 24 maanden met 25 K per jaar aangezien het een diesel is.
Nieuwe auto, maar dan benzine voor 48 maanden met 25K per jaar zou uitkomen op 470, maar dan nog wel een afkoopsom van het lease contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Señor Sjon schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:17:
Hoe zat dat aanbod t.o.v. de marktprijs e.d.?
Hier even een copy paste van de ANWB

Geschatte eindKMstand: 58.800

PEUGEOT 108 1.0EVTI 50KW ACTIVE: € 11.950
Kenteken: GV-063-N
Bouwjaar: Augustus 2015
Kilometerstand: 58.800 km
Opties
Airconditioning: € 500
Metallic lak: € 475
Nieuwprijs: € 12.925

Situatie bij het kopen van een auto
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie: € 7.800
Kopen bij merkdealer met garantie: € 8.100
Inruil bij autobedrijf: € 6.650
Verkoop tussen particulieren: € 6.900

Overige situaties
Meeneemprijs: € 7.200
Veilingwaarde: € 5.950

Dagwaarde
Vervangingswaarde bij total loss: € 7.550

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 06-12-2018 10:37 . Reden: even post opschonen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zie het al in een eerdere post. 8)7

[ Voor 195% gewijzigd door Señor Sjon op 06-12-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 135360 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:29:
[...]

Heb reactie van de lease maatschappij gehad.
zou uitkomen op zo'n 679 per maand voor 24 maanden met 25 K per jaar aangezien het een diesel is.
Nieuwe auto, maar dan benzine voor 48 maanden met 25K per jaar zou uitkomen op 470, maar dan nog wel een afkoopsom van het lease contract.
Kortom gunstig is dat niet :) Zeker nu als je dan alsnog een afkoopsom vanuit je lease krijgt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowBumble schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:38:
[...]

Kortom gunstig is dat niet :) Zeker nu als je dan alsnog een afkoopsom vanuit je lease krijgt.
wanneer ik mijn huidige auto overneem dan heb ik geen afkoopsom. bij een nieuwe wel ja. gunstig in iedergeval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsleeuw8
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-05 22:55
Iemand ervaringen met ikrij.nl? Zie hier ook wel leuke deals staan, en als ik ze Google dan zie ik eigenlijk geen negatieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Pff ik dacht dat alles geregeld was met met mijn winterbanden. BMW zei we kunnen alleen Bridgestone. Mocht ook naar Profile. Die hadden drie merken, waarvan Dunlop Winter Sport 5 mijn voorkeur had dus die besteld.

Ga ik mijn auto net halen hebben ze er doodleuk Bridgestone op gelegd. Aargh klootviolen. Dat wordt nog leuk om dat weer recht getrokken te krijgen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maar heb je hem weer meegenomen dan?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:20:
Maar heb je hem weer meegenomen dan?
Wat moet ik anders 5 min voor sluitingstijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Phusebox schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:34:
Wat moet ik anders 5 min voor sluitingstijd...
Maandag terugkomen? Je zin krijgen zal een stuk lastiger worden als je met 4 gebruikte banden terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RemcoDelft schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:02:
[...]

Maandag terugkomen? Je zin krijgen zal een stuk lastiger worden als je met 4 gebruikte banden terugkomt.
Maandag terugkomen. Zonder auto of wat? Of dacht je dat ze op die 5 minuten nog even de banden gingen wisselen? Heb het meteen bij de balie gemeld en gezegd dat ze het maandag maar gaan regelen.
Ik had expliciet andere banden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Jasphur schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:12:
[...]

Ik werd inderdaad begin oktober overspoeld met verleng en/of neem een nieuwe lease mailtjes en in november werd ik een paar keer gebeld. De optie om de auto over te kopen werd niet gepromoot :P. Uiteindelijk daar toch voor gekozen. Mooi marktconform aanbod gekregen en geaccepteerd. Daarna geen emails meer ontvangen. Het enige wat ik nu nog moet doen, is de factuur betalen en begin januari een leaseverklaring aanvragen.
Mag ik vragen waarom je nu alsnog voor koop kiest? Juist als het onderhoud wat onzekerder wordt (valt natuurlijk mee maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Phusebox schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:18:
Pff ik dacht dat alles geregeld was met met mijn winterbanden. BMW zei we kunnen alleen Bridgestone. Mocht ook naar Profile. Die hadden drie merken, waarvan Dunlop Winter Sport 5 mijn voorkeur had dus die besteld.

Ga ik mijn auto net halen hebben ze er doodleuk Bridgestone op gelegd. Aargh klootviolen. Dat wordt nog leuk om dat weer recht getrokken te krijgen.
En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
meermarco schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:45:
[...]

Mag ik vragen waarom je nu alsnog voor koop kiest? Juist als het onderhoud wat onzekerder wordt (valt natuurlijk mee maar toch)
Ik ben van plan om binnen nu en twee jaar wat te gaan kopen. Dus lease zou dat al een tikkeltje ingewikkelder maken. Daarnaast heb ik persoonlijk een erg slecht verleden met tweedehands auto’s. Mijn lease wagen heb ik vanaf 7 km gereden en ken ik door en door en is pas drie jaar oud. Ik verwacht dus geen grote uitgaven te doen aankomend jaar. Een andere tweedehands die ik dus niet ken heeft dat misschien wel. En dat risico wil ik niet nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Okee duidelijk. Toch lijkt het er ook op dat PL toch wat minder populair is dan een jaar geleden gemeld. Dan zou iedereen overstappen naar dit model etc.

Ik denk dat de mensen die dat wilden dat nu wel hebben gedaan, en dan het nu vooral al vervangingsmarkt is. Of zit ik er helemaal naast en groeit het nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:35
Jasphur schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:44:
Ik ben van plan om binnen nu en twee jaar wat te gaan kopen. Dus lease zou dat al een tikkeltje ingewikkelder maken. Daarnaast heb ik persoonlijk een erg slecht verleden met tweedehands auto’s. Mijn lease wagen heb ik vanaf 7 km gereden en ken ik door en door en is pas drie jaar oud. Ik verwacht dus geen grote uitgaven te doen aankomend jaar. Een andere tweedehands die ik dus niet ken heeft dat misschien wel. En dat risico wil ik niet nemen. :)
Maar dan komt DE vraag; Wat als je deze wagen nieuw had gekocht? Wat was het kostenplaatje dan geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
meermarco schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:31:
Okee duidelijk. Toch lijkt het er ook op dat PL toch wat minder populair is dan een jaar geleden gemeld. Dan zou iedereen overstappen naar dit model etc.

Ik denk dat de mensen die dat wilden dat nu wel hebben gedaan, en dan het nu vooral al vervangingsmarkt is. Of zit ik er helemaal naast en groeit het nog steeds?
Je zit er naast. Het wordt als middel gezien om ook jongere mensen aan de auto's te krijgen. Zie de telecommarkt, maak de werkelijke prijs obscuurder en je kan voordeel halen.

Ach, een sim only met los toestel is op dit moment ook duurder dan een abo met hetzelfde toestel, dus in dat opzicht is PL voordeliger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
PL kan zeker voordeliger zijn. Ook in mijn geval. Volvo V60 D6, 110.000KM begin lease, en 25K per jaar inc alles(geen winterbanden) a 500 euro per maand. Kopen zou zeker duurder zijn voor mij.

Daarnaast blijf ik dit topic volgen omdat ik benieuwd ben als straks de rits auto's terug naar de maatschappij gaan. Tegenstanders zeggen: straks voor 3 krassen op 3 delen zeggen ze dat kost je 3x je ER. Ik ben benieuwd of dit echt zo gaat zijn, en of de inname echt HEEL streng is, of gewoon rechtvaardig, maar acceptabel.

Overigens voor jongeren kan het soms zeker interesant zijn. Het lijkt wel of bij PL ze geen extra premie betalen, terwijl wanneer je zelf een verzekering wilt afsluiten je vaak de 'sjaak' bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:41:
Ach, een sim only met los toestel is op dit moment ook duurder dan een abo met hetzelfde toestel, dus in dat opzicht is PL voordeliger. :)
Moet je toch eens goed gaan uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Erg toestelafhankelijk natuurlijk, net als het dealer/merk/autoafhankelijk is of iets een goede deal is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
TheBrut3 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:59:
[...]

Maar dan komt DE vraag; Wat als je deze wagen nieuw had gekocht? Wat was het kostenplaatje dan geweest?
Je bedoelt als ik toen de auto had gekocht ipv beginnen met leasen? Want dan had ik de auto gekocht natuurlijk. En was ik niet gaan leasen. Maar ik had toen geen 13.000 euro. Of een ander dusdanighoog bedrag om een degelijke wagen te kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 11-12-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jasphur schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:21:
Je bedoelt als ik toen de auto had gekocht ipv beginnen met leasen? Want dan had ik de auto gekocht natuurlijk. En was ik niet gaan leasen. Maar ik had toen geen 13.000 euro
Klopt.
Dus kosten van de afschrijving, verzekering, wegenbelasting enz. zelf betalen vs. het totale bedrag wat je nu aan lease hebt uitgegeven.

Volgens mij moet dat nu te berekenen zijn. Dan hebben we eindelijk een praktijkvoorbeeld :+ Natuurlijk 1 = geen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
TheBrut3 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:25:
[...]

Klopt.
Dus kosten van de afschrijving, verzekering, wegenbelasting enz. zelf betalen vs. het totale bedrag wat je nu aan lease hebt uitgegeven.

Volgens mij moet dat nu te berekenen zijn. Dan hebben we eindelijk een praktijkvoorbeeld :+ Natuurlijk 1 = geen, maar toch.
Ik heb 36 keer 297 euro betaald. Dat is exclusief wegenbelasting, maar inclusief airco, matelliclak, extra inzittende verzekering en verlaagd eigen risico. Dat komt uit op 10.692 euro. Nieuw in de winkel kost mijn uitvoering inc die lak en airco 12.925 euro. Als ik nu de auto ga verzekeren bij all secure dan ga ik 45 euro per maand betalen voor wa plus casco. Keer 36 zou dat 1620 euro zijn. Dan komt het totaal bedrag van een nieuwe auto uit op 14.545 euro. Dat is 3.953 euro duurder dan lease. Dit is dan nog zonder de onderhoudsbeurten. Ik heb er in het totaal 4 gehad. 2 kleine en 2 grote. Geen idee hoeveel die hebben gekost.

Toevoeging/edit: maar dit rekensommetje had je van te voren toch ook wel kunnen maken? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 11-12-2018 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Nee, want nu weet je de restwaarde.
Beurten zijn zo'n €600 bij elkaar en restwaarde is zo'n €7000.
Dus koop had die wagen zo'n €8200 gekost voor dezelfde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:09
Hier heb je een calculator voor de kosten. https://www.autoweek.nl/kentekencheck/GV-063-N/ geeft 298/m.
Daarbij komen de hogere verzekeringskosten van een jongere bestuurder (zeg 25) en de financieringskosten (13000 tegen 6% is 65/m). Totaal eigendom 388/m.
Lease was 297, plus belasting 18 plus brandstof 97. Totaal pl 412.
Verschil 24/mnd. Over de looptijd €864.

Wanneer je de auto nu nog een paar jaar rijdt, dan dalen je afschrijvingskosten en stijgen je onderhoudskosten. Per saldo zul je hoogstwaarschijnlijk goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
TonVH schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:17:
[...]

Moet je toch eens goed gaan uitrekenen.
Prima..
Galaxy S9, €360 bijbetaald, maar krijg nog 100 cashback, dus €260
20GB data, onbeperkt bellen. 1 jaar abo, €20 per maand

Betere deal bekend?, ben wel benieuwd..

In allerlei omstandigheden kan de ene situatie goedkoper zijn dan de andere. Dat is ook zo met private lease.
Weinig schadevrije jaren/jong zijn levert vaak op dat private lease goedkoper kan zijn.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Graag wel over auto’s :-). Maar begrijp ik goed dat de Nero lease dus goedkoper is uitgevallen dan wanneer je hem meteen gekocht zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Highland schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:25:
Daarbij komen de hogere verzekeringskosten van een jongere bestuurder (zeg 25) en de financieringskosten (13000 tegen 6% is 65/m). Totaal eigendom 388/m.
Ja die variabelen zijn voor iedereen anders natuurlijk. Want ik ben geen jonge bestuurder van 25, zit in mijn maximum korting en ik heb ook geen financiering nodig voor een auto van €15k. Tevens kan het zijn dat een leasebedrijf ook meer rekent voor weinig schadevrije jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:09
@TheBrut3 Uiteraard. Het rekensommetje geeft voor mij vooral aan dat je voordeliger uit bent wanneer je zorgt dat je zelf in de regie bent (zelf je configuratie bepalen, eigen geld, weinig schadevrije jaren zodat je het makkelijkst kan inkopen bij verzekeraars, et cetera).

En ik snap wel dat € 24 geen groot bedrag is, maar ik snap niet dat mensen niet doorrekenen dat 36x € 24/maand wel een interessant bedrag is. En dat bedrag wordt groter wanneer je de looptijd verlengt. En met dat voordeel kun je heel veel tegenvallers op het gebied van onderhoud opvangen.

Maar ik ben heus geen principieel tegenstander van PL, er zijn best situaties waarin je voor een acceptabel bedrag kunt leasen. Zolang je maar bewust bent van alle kosten & risico's van PL én zelf kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ga meer voor het gemak. :P Ik heb geen zin om straks weer de buikpijn van inruil of verkoop te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:52
Na mijn verhuizing ga ik kijken voor een nieuwe auto. Nu was in eerste instantie private lease niet zo interessant omdat ik vrij weinig rij, een auto normaal 10 jaar+ aanhoud en Japanse kwaliteit auto's koop waaraan je over het algemeen weinig onderhoud heb.

Echter nu met de 6000 euro subsidie voor 2021 in het vooruitzicht en dat het lijkt dat niet elektrische auto's steeds duurder zullen worden. Vind ik het persoonlijk een slecht idee om nu nog een benzine auto te gaan kopen. Want het gevaar is er dat die enorm gaan afschrijven en steeds duurder in gebruik gaan worden (toename MRB en accijnzen). De huidige elektrische auto's overtuigen nog niet. Hetgeen mij heeft doen overwegen om te kiezen voor 3 jaar private lease. Dan kan ik over 3 jaar hopelijk kiezen voor betere elektrische modellen en gebruik maken van de subsidie daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Even terugkomend op het feit dat Profile andere banden had gemonteerd dan afgesproken:

Inmiddels is alles geregeld en worden morgen, als het goed is, de juiste banden gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Mirved schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:55:
Na mijn verhuizing ga ik kijken voor een nieuwe auto. Nu was in eerste instantie private lease niet zo interessant omdat ik vrij weinig rij, een auto normaal 10 jaar+ aanhoud en Japanse kwaliteit auto's koop waaraan je over het algemeen weinig onderhoud heb.

Echter nu met de 6000 euro subsidie voor 2021 in het vooruitzicht en dat het lijkt dat niet elektrische auto's steeds duurder zullen worden. Vind ik het persoonlijk een slecht idee om nu nog een benzine auto te gaan kopen. Want het gevaar is er dat die enorm gaan afschrijven en steeds duurder in gebruik gaan worden (toename MRB en accijnzen). De huidige elektrische auto's overtuigen nog niet. Hetgeen mij heeft doen overwegen om te kiezen voor 3 jaar private lease. Dan kan ik over 3 jaar hopelijk kiezen voor betere elektrische modellen en gebruik maken van de subsidie daarop.
Ook mijn overweging geweest. Overigens rijdt ik best veel snelweg en buitengebied. Een mooie tweedehands Japanner is dan top. (zeg 2005) Maar na een nogal vervelende aanrijding toch ook blij dat ik nu met een auto rijdt die voldoet aan de huidige standaarden qua veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:34

Tsja, over 3 jaar hebben we weer een nieuwe regering. Ergo, nieuwe regels. 3 jaar is in autoland best lang, en blijft het koffiedik kijken.

Ik zou gewoon kijken wat je nu nodig bent. Of dat nou voor een appel en een ei een diesel aanschaffen is of dat private lease beter je past, dat is aan jezelf. Maar vrijwel onmogelijk om te anticiperen op de situatie over 3 jaar. Gezien de hysterie rondom elektrisch reden zou ik niet verbaasd zijn als er nog wel meer gaat veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 14-12-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Echter nu met de 6000 euro subsidie voor 2021 in het vooruitzicht en dat het lijkt dat niet elektrische auto's steeds duurder zullen worden.
Je weet dat het slechts een uitspraak is en nog geen uitgewerkt plan welke door de regering is goedgekeurd? Volgens mij wachten we allemaal ook nog tot het tijdelijke kwartje van Kok wordt afgeschaft, de beste man is inmiddels dood dus het mag wel eens. Verder wachten we ook allemaal nog tot de heer Rutte langs komt en ons persoonlijk € 1000,- komt overhandigen.

Het is dus gevaarlijk om nu al uit te gaan dat jij € 6000,- terug gaat krijgen voor welke elektrische auto dan ook.

Verder denk ik dat diesel inderdaad onder druk (gaat) staan komende jaren, maar benzine nog niet. Anders kan je altijd gaan voor een 2e hands hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
TheBrut3 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:35:
[...]

Je weet dat het slechts een uitspraak is en nog geen uitgewerkt plan welke door de regering is goedgekeurd? Volgens mij wachten we allemaal ook nog tot het tijdelijke kwartje van Kok wordt afgeschaft, de beste man is inmiddels dood dus het mag wel eens. Verder wachten we ook allemaal nog tot de heer Rutte langs komt en ons persoonlijk € 1000,- komt overhandigen.

Het is dus gevaarlijk om nu al uit te gaan dat jij € 6000,- terug gaat krijgen voor welke elektrische auto dan ook.

Verder denk ik dat diesel inderdaad onder druk (gaat) staan komende jaren, maar benzine nog niet. Anders kan je altijd gaan voor een 2e hands hybride.
Toch de administratie eens aan de jas trekken. Ik heb die 1000 (per jaar) er echt wel bij gekregen. Belastingdruk van Jantje modaal is wel lager geworden de laatste jaren.

En anders 1 januari weer eens op je loonstrook kijken. Modaal gaat dan ongeveer 60 per jaar netto erop vooruit wat weer ruim 700 euro is. Op 1 jaar. Maar roepen dat het er niet is gekomen blijft makkelijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Tonkey schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:37:
En anders 1 januari weer eens op je loonstrook kijken. Modaal gaat dan ongeveer 60 per jaar netto erop vooruit wat weer ruim 700 euro is. Op 1 jaar. Maar roepen dat het er niet is gekomen blijft makkelijk natuurlijk
Zo kan ik ook creatief boekhouden. Aan de voordeur zorgen dat mensen meer in hun hand krijgen en aan de achterdeur belasting omhoog zodat mensen het ook uit moeten geven, maar toch zeggen dat ze aan de voordeur meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
TheBrut3 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:35:
[...]

Niets is zeker. Maar ik kan beter nu private leasen en iets meer betalen en dat het niet doorgaat. Dan dat ik nu voor 30.000 euro een benzine auto koop die ik over 10 jaar niet meer kwijt kom terwijl ik er wel enorme veel aan benzine en MRB voor betaal als het wel doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Mirved schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:03:
[...]

Niets is zeker. Maar ik kan beter nu private leasen en iets meer betalen en dat het niet doorgaat. Dan dat ik nu voor 30.000 euro een benzine auto koop die ik over 10 jaar niet meer kwijt kom terwijl ik er wel enorme veel aan benzine en MRB voor betaal als het wel doorgaat.
Ehm, over 10 jaar krijg je sowieso niets terug voor je auto ;) Een auto kost geld, het is geen investering (tenzij klassieker), en jij moet inderdaad doen wat bij jouw situatie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
renegrunn schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:10:
[...]

Ehm, over 10 jaar krijg je sowieso niets terug voor je auto ;) Een auto kost geld, het is geen investering (tenzij klassieker), en jij moet inderdaad doen wat bij jouw situatie past.
Meeste van min auto's toch voor een net bedrag nog kunnen verkopen. Het is niet dat ze naar 10 jaar helemaal afgeschreven zijn, ik rij slechts 8000km per jaar. Dus met 80.000km is zo'n auto vaak nog makkelijk te verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mirved op 14-12-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
TheBrut3 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:47:
[...]

Zo kan ik ook creatief boekhouden. Aan de voordeur zorgen dat mensen meer in hun hand krijgen en aan de achterdeur belasting omhoog zodat mensen het ook uit moeten geven, maar toch zeggen dat ze aan de voordeur meer krijgen.
Stemmingmakerij. Klagen is helaas altijd makkelijk.

Heb je het ook eens bijgehouden? Ik wel en in mijn situatie heb ik die 1000 euro gekregen (waarbij het dus netto meer is maar er inderdaad wat zaken duurder zijn geworden door de belastingdienst). Niet alle prijs stijgingen zijn overigens aan de belasting toe te rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Mirved schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:22:
[...]

Meeste van min auto's toch voor een net bedrag nog kunnen verkopen. Het is niet dat ze naar 10 jaar helemaal afgeschreven zijn, ik rij slechts 8000km per jaar. Dus met 80.000km meter is zo'n auto vaak nog makkelijk te verkopen.
Ah ja met die kilometers kan dat prima inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:28
Heeft iemand hier ervaring met VW Private Lease dus bij Volkswagen zelf? Kan hier maar bar weinig reviews over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
razRDJ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:10:
Heeft iemand hier ervaring met VW Private Lease dus bij Volkswagen zelf? Kan hier maar bar weinig reviews over vinden.
Lang geleden alweer. Hier van 2010 tot 2013 een VW Polo via private lease gereden. Het zogenaamde Volkswagen abonnement. Verliep allemaal zeer netjes en professioneel. Maar of dat representatief is aan 2018 valt natuurlijk te betwijfelen.

[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 15-12-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Grappig. ‘Toen’ al. Geen gedoe ook met inleveren enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Als je graag een VW wilt rijden zou je ook eens kunnen kijken bij Van Mossel Lease. Van Mossel is een grote jongen in Nederland die vooral veel met VW werkt. Een oud collega least daar haar Polo en heb haar nooit horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik heb er van 2016 tot 2018 een Polo geleased, beviel prima. Ik kon ook gewoon m'n auto langsbrengen om het oliepijl te controleren, en dan vulden ze meteen m'n ruitenwisservloeistof bij en pompten ze m'n banden op. Bij inleveren ook geen gedoe. Ik had een gemene deuk in m'n motorkap, en ik moest bij de eindafrekening rond de 275 euro betalen voor de reparatie (uitdeuken en opnieuw spuiten).

Als ze niet veel duurder waren geweest dan Leaseplan had ik er met alle plezier ook mijn huidige Polo geleased. In 2020 nieuwe kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Probeer me een beetje te verdiepen in de Private lease nu ik er achter ben gekomen dat mijn Volvo V50 T5 mij de afgelopen 36 maanden ruim 480 euro per maand heeft gekost met net 15.000 km per jaar. De prognose voor de toekomst is niet veel beter, er word wel minder af geschreven maar het verwachtte onderhoud is ook niet misselijk.

Als ik kijk wat ik voor de zelfde EUR's kan leasen kom ik op een budget van EUR 450 (voor elektrisch, want EUR 30 aan elektriciteit) en op een budget voor EUR 380 per maand voor niet elektrisch (want 100 euro brandstof). We rijden extreem veel korte ritjes, in de stad, naar de opvang, woon werk is voor mij 15 KM voor mijn vrouw 0.5 en word vaak met de (elektrische) fiets gedaan.

Voor dat bedrag heb ik dus een Leaf Tekna met alles er op en eraan OF een Astra Sports Tourer met amper opties... Kijk ik verkeerd, of is Elektrisch gewoon verschrikkelijk veel voordeliger, ondanks de onzekerheid van de afschrijving?

• Kluutmaran
Waar zie jij een Leaf voor dat bedrag? Als ik op de Nissan site kijk moet er minimaal 479 euro per maand afgetikt worden bij een basis Leaf.

Elektrisch heeft geen wegenbelasting en stuk lagere onderhoudskosten dus het zou ook ik de lease een stuk goedkoper moeten zijn. De restwaarde angst zou er nu toch wel uit moeten lopen gezien de hoge restwaarden van alle elektrische modellen tot nu toe.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14
Kluutmaran schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:28:
Waar zie jij een Leaf voor dat bedrag? Als ik op de Nissan site kijk moet er minimaal 479 euro per maand afgetikt worden bij een basis Leaf.

Elektrisch heeft geen wegenbelasting en stuk lagere onderhoudskosten dus het zou ook ik de lease een stuk goedkoper moeten zijn. De restwaarde angst zou er nu toch wel uit moeten lopen gezien de hoge restwaarden van alle elektrische modellen tot nu toe.
Bij ANWB private lease 389 euro voor de leaf 10.000 km / 60 mnd.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
BasvanS schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:11:
Probeer me een beetje te verdiepen in de Private lease nu ik er achter ben gekomen dat mijn Volvo V50 T5 mij de afgelopen 36 maanden ruim 480 euro per maand heeft gekost met net 15.000 km per jaar. De prognose voor de toekomst is niet veel beter, er word wel minder af geschreven maar het verwachtte onderhoud is ook niet misselijk.

Als ik kijk wat ik voor de zelfde EUR's kan leasen kom ik op een budget van EUR 450 (voor elektrisch, want EUR 30 aan elektriciteit) en op een budget voor EUR 380 per maand voor niet elektrisch (want 100 euro brandstof). We rijden extreem veel korte ritjes, in de stad, naar de opvang, woon werk is voor mij 15 KM voor mijn vrouw 0.5 en word vaak met de (elektrische) fiets gedaan.

Voor dat bedrag heb ik dus een Leaf Tekna met alles er op en eraan OF een Astra Sports Tourer met amper opties... Kijk ik verkeerd, of is Elektrisch gewoon verschrikkelijk veel voordeliger, ondanks de onzekerheid van de afschrijving?
Even los van je vraag over elektrisch rijden, je moet niet vergeten dat je ongelooflijk veel aan comfort, veiligheid en prestaties gaat inleveren als je gaat private leasen en nu een Volvo V50 T5 gewend bent.

Al die private lease mobieltjes zijn goedkopere en lichtere modellen met kleine motortjes. Een V50 T5 of vergelijkbaar ga je niet snel vinden in private lease.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12
EHA1337 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:38:
[...]

Bij ANWB private lease 389 euro voor de leaf 10.000 km / 60 mnd.
Dit klopt maar als je een luxere uitvoering en een iets hogere aantal max km wilt gaat ie snel naar de €480 per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:51
BFmango schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:48:
[...]

Even los van je vraag over elektrisch rijden, je moet niet vergeten dat je ongelooflijk veel aan comfort, veiligheid en prestaties gaat inleveren als je gaat private leasen en nu een Volvo V50 T5 gewend bent.

Al die private lease mobieltjes zijn goedkopere en lichtere modellen met kleine motortjes. Een V50 T5 of vergelijkbaar ga je niet snel vinden in private lease.
Juist omgekeerd. Een Leaf tegenover een benzine levert juist enorm meer comfort op. Zeker in de stad en bij korte ritjes. Elektrisch heeft veel meer koppel dus sneller weg bij stoplichten en invoegen in de stad is veel makkelijker. Geen motorgeluid dus veel rustiger in de cabine en je rijdt met een EV veel soepeler met lage snelheden (ook veel in de stad). Bij stadsritjes is een EV echt zwaar superieur aan een ICE. Zeker omdat je qua range dan makkelijk uitkomt. Ik zou zeggen zeker doen die Leaf (wel eerst even een weekendje proefrijden) maar dan wil je echt nooit meer een ICE.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Davidshadow13 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:57:
[...]

Juist omgekeerd. Een Leaf tegenover een benzine levert juist enorm meer comfort op. Zeker in de stad en bij korte ritjes. Elektrisch heeft veel meer koppel dus sneller weg bij stoplichten en invoegen in de stad is veel makkelijker. Geen motorgeluid dus veel rustiger in de cabine en je rijdt met een EV veel soepeler met lage snelheden (ook veel in de stad). Bij stadsritjes is een EV echt zwaar superieur aan een ICE. Zeker omdat je qua range dan makkelijk uitkomt. Ik zou zeggen zeker doen die Leaf (wel eerst even een weekendje proefrijden) maar dan wil je echt nooit meer een ICE.
Hoewel ik er niet zo stellig in ben als David moet ik toegeven dat zo'n leafje best wel aardig rijd in de stad. Afgelopen week een paar kilometer gereden met de nieuwe Leaf en ik was aangenaam verrast. Hij ziet er (imo) weliswaar niet uit van buiten maar van binnen is hij erg grappig.

op de terugweg een RS6 mee teruggekregen dus dat heeft mijn enthousiasme voor de leaf wel iets gedempt O-) |:(

[ Voor 6% gewijzigd door ReRichard op 20-12-2018 13:53 ]

• meermarco
Kluutmaran schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:28:

ANWB 15000KM Leaf Tekna: 454 per maand.
Mooie deal. Hopelijk wordt de nieuwe Leaf met verbetere accu over 2 jaar ook zoiets :)

• BasvanS
  • Nu online
meermarco schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:20:
[...]

ANWB 15000KM Leaf Tekna: 454 per maand.
Precies dat, daar kan ik niet tegen oprijden met de Volvo + Veel meer zekerheid. Mijn Volvo is er 1 van 2004, dus is niet de beste meer, maar ik ga hem zeker missen. Ze hebben beide hun voordelen.

Wat me vooral op valt is het gat tussen Electrisch leasen of ICE. Dat laatste is vele malen duurder!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:09
BasvanS schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:11:
(voor elektrisch, want EUR 30 aan elektriciteit)
Waar ga jij opladen dan?

15.000km/6= ca. 2.500kWh/jaar
2.500/€30*12= €0,14/kWh

Als je op dit moment overcapaciteit op zonnepanelen hebt die geen ander doel heeft kan het maar anders lijkt het me krap.
BasvanS schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:09:
[...]

Precies dat, daar kan ik niet tegen oprijden met de Volvo + Veel meer zekerheid. Mijn Volvo is er 1 van 2004, dus is niet de beste meer, maar ik ga hem zeker missen. Ze hebben beide hun voordelen.

Wat me vooral op valt is het gat tussen Electrisch leasen of ICE. Dat laatste is vele malen duurder!
Waarom zou he dan niet willen overwegen zelf een Leaf te kopen? Of bijvoorbeeld een Hyundai Ioniq?

Ik herhaal gewoon even een eerder bericht van mezelf:

Waarom niet gewoon deze kopen?
Ah, advertentie bestaat niet meer, was een Ioniq voor €27k

Uiteraard op basis van allerlei uitgangspunten waarover je kunt discussieren maar komt op €384/maand ex. energie. Afbeelding was op basis van 25kkm/jaar en hogere energiekosten, ik denk dat de afschrijving pessimistisch is voor 15kkm/jaar en het onderhoud reëel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nsztUur1rn5D8hbexqbDM5zw/full.jpg

Maar aangezien we in het private lease topic zitten zou ik natuurlijk PL overwegen :9 Als je inderdaad thuis laadmogelijkheid hebt en zoals je zegt bijna uitsluitend korte ritjes rijdt is elektrisch bijna een no-brainer imho.

[ Voor 78% gewijzigd door assje op 20-12-2018 15:36 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
assje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:23:
[...]

Waar ga jij opladen dan?

15.000km/6= ca. 2.500kWh/jaar
2.500/€30*12= €0,14/kWh

Als je op dit moment overcapaciteit op zonnepanelen hebt die geen ander doel heeft kan het maar anders lijkt het me krap.

[...]

Waarom zou he dan niet willen overwegen zelf een Leaf te kopen? Of bijvoorbeeld een Hyundai Ioniq?

Ik herhaal gewoon even een eerder bericht van mezelf:

Waarom niet gewoon deze kopen?
Ah, advertentie bestaat niet meer, was een Ioniq voor €27k

Uiteraard op basis van allerlei uitgangspunten waarover je kunt discussieren maar komt op €384/maand ex. energie. Afbeelding was op basis van 25kkm/jaar en hogere energiekosten, ik denk dat de afschrijving pessimistisch is voor 15kkm/jaar en het onderhoud reëel.

[Afbeelding]

Maar aangezien we in het private lease topic zitten zou ik natuurlijk PL overwegen :9 Als je inderdaad thuis laadmogelijkheid hebt en zoals je zegt bijna uitsluitend korte ritjes rijdt is elektrisch bijna een no-brainer imho.
Opladen kan op het werk (Gemeente) + thuis op de oprit. De Ioniq doet overigens met 2 vingers in de neus 12 kWh/100KM - Maar ik moet nog even met de locale dealer gaan babbelen waarom er een gigantisch verschil zit in de lease prijzen tussen deze modellen bij de dealer zelf en Leaseplan... (ze leveren ze beide).

Ik vind de investering in EV wat Risky nu. Met name omdat deze auto's toch een beperkte range hebben tov van wat komen gaat. Ik zie een markt vol met 2e hands Tesla M3 LR DM over 4 jaar...

• meermarco
Wellicht stomme opmerking. Maar kijk je wel bij beide Inc of ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
BasvanS schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:32:
Ik zie een markt vol met 2e hands Tesla M3 LR DM over 4 jaar...
Ik ben benieuwd. Een vanaf prijs van €60k is toch aardig wat. Zeker voor mensen welke er vanuit gingen dat ze voor €30-35k klaar zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
meermarco schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:01:
Wellicht stomme opmerking. Maar kijk je wel bij beide Inc of ex btw?
Gezien private lease aan consumenten is gericht moet de prijs altijd inclusief btw worden weergegeven. Ik denk dat bovenstaande tabel dat ook is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
BasvanS schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:32:
[...]

Opladen kan op het werk (Gemeente) + thuis op de oprit. De Ioniq doet overigens met 2 vingers in de neus 12 kWh/100KM - Maar ik moet nog even met de locale dealer gaan babbelen waarom er een gigantisch verschil zit in de lease prijzen tussen deze modellen bij de dealer zelf en Leaseplan... (ze leveren ze beide).

Ik vind de investering in EV wat Risky nu. Met name omdat deze auto's toch een beperkte range hebben tov van wat komen gaat. Ik zie een markt vol met 2e hands Tesla M3 LR DM over 4 jaar...
Als je kijkt wat de restwaardes zijn van de Model S'en, het aanbod aan EV's momenteel en de vraag naar EV's, kun je wel invullen dat de restwaarde hoog gaat zijn omdat de vraag over 4 jaar nog steeds groter gaat zijn dan de vraag. De accudegradatie heeft Tesla enorm goed in de hand, een elektromotor slijt amper en de rest van de auto kan ook jaren mee waardoor een 4 jaar oude Tesla (mits goed bijgehouden) nog als nieuw is. Het is veel riskanter om een ICE auto te kopen want wie wil er nog zo'n auto als mensen ook elektrisch kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is niet te overzien. Als $insert uitvinding gemeengoed wordt, zijn EV-auto's wellicht nauwelijks te slijten? Zeker als er nieuwere modellen komen met betere specs voor minder geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
ik geloof beste dat de restwaarde van een Model S/ 3 / 64kw kona oid hoog blijft maar een auto als een e-golf / leaf die over 4 jaar nog 150-200 km kan rijden, ik zou er niet aan durven om die te kopen juist omdat ik ook verwacht dat over 4 jaar de kona / nero ed als occasion op de markt komen met nog 300 km range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Señor Sjon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:39:
Dat is niet te overzien. Als $insert uitvinding gemeengoed wordt, zijn EV-auto's wellicht nauwelijks te slijten? Zeker als er nieuwere modellen komen met betere specs voor minder geld.
Tegen de tijd dat EV gemeengoed wordt, kan je er vanuit gaan dat de overheid ze ook gaat belasten. En dan zit zo'n zware Tesla uitgaande van de huidige benzinetarieven op een kleine 150 euro per maand MRB.

En als de overheid er opeens achterkomt dat we zonder aardgas, zonder kernenergie en zonder kolen toch moeite krijgen om woningen elektrisch te verwarmen en ook nog eens miljoenen auto's op te laden, kan het ook zomaar opeens anders uitpakken.
Overheden zijn ook heel hard bezig de schoonste dieselauto's die de mensheid ooit gemaakt heeft uit te bannen.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 21-12-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
wd200 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:09:
ik geloof beste dat de restwaarde van een Model S/ 3 / 64kw kona oid hoog blijft maar een auto als een e-golf / leaf die over 4 jaar nog 150-200 km kan rijden, ik zou er niet aan durven om die te kopen juist omdat ik ook verwacht dat over 4 jaar de kona / nero ed als occasion op de markt komen met nog 300 km range.
Waar moeten die occasions dan vandaan komen? Uit de fabriek? Want momenteel worden er zo weinig auto’s geleverd dat er voorlopig nog geen enorme berg occasions te verwachten valt. En occasions die concurreren met nieuwe auto’s daar geloof ik niet zo in. Dat was namelijk ook het verhaal bij de eerste Tesla’s dat die na een aantal jaar al ingehaald zouden worden door technologische vooruitgang en wie wil dan nog zon beperkte auto?

Kijk bijvoorbeeld nu ook naar tweede hands auto’s met hele beperkte range zoals de originele e-up. Die zijn ook niet enorm hard afgeschreven omdat er nieuwe auto’s met betere specs op de markt zijn gekomen.

Dat gezegd hebbende, ik heb vandaag zelf gekozen voor een private lease Ford Fiesta bij Justlease. Ze zijn momenteel aantrekkelijk geprijsd, het is mogelijk de optie te nemen om er na een jaar vanaf te komen en zijn snel leverbaar. Hopelijk kan ik er mooi de periode mee overbruggen tot ik elektrisch rijden kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
ik moet nog even wachten voordat ik weer een andere auto mag (nu de Volco V60 D6)
maar de Leaf wordt wel interessant zo:

Nissan LEAF (incl. opties)
Basisprijs
€ 389
Kleur Red solid
€ 0
Upgrade Tekna
€ 40
Looptijd en kilometers
Looptijd 60 maanden
€ 0
20000 - 25000 km per jaar
€ 75
Totaal per maand
€ 504

dus 25.000KM en de meest luxe versie 504 euro. Als je dan (gratis) kan laden op werk en voor de rest weinig hele lange afstanden aflegt wordt dit wel echt interesant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 15:32
Weet iemand of er ergens elektrische private lease auto’s op voorraad zijn?
Ik lees alleen maar lange wachttijden en moet snel aan een auto, bij voorkeur elektrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
wwwmarcel schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:28:
Ik lees alleen maar lange wachttijden en moet snel aan een auto, bij voorkeur elektrisch
Ioniq is volgens mij vrij snel leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
wwwmarcel schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:28:
ANWB begreep ik ook. Maar 2018 ga je niet meer redden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:00

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

wd200 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:09:
Ik denk dat dit juist wel meevalt, de restwaarde van first gen EV's zoals de Zoe en Nissan Leaf is op dit moment prima. 5 jaar terug had je wat dat betreft misschien wel beter een EV kunnen kopen dan een diesel, wie had dat in 2014 kunnen bedenken.

Punt is dat de EV markt nog een groei markt is waar de komende jaren meer vraag dan aanbod zal zijn. Een EV met 200km range zoals de e-Golf of een Ioniq is voor veel particulieren een range waar men prima mee uit de voeten kan. Gedreven door fiscale klimaat denk ik dat de afschrijving van bijv. een 2018 E-Golf lager is dan en een 2018 Golf met TSI of TDI motor.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1 ... 35 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.