Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYK78
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-10-2018
meermarco schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:11:
IAanbod bekent. Behoorlijk duurder. De Niro met 25.000km en na 1 jaar opzegbaar is nu 514 euro. Was 464 volgens mij. 600 euro per jaar meer.

Wel nu een Leaf en i3!
Ik lease nu de Niro Hybrid via de consumentenbond (mijn tweede private lease contract na eerst een Fiesta via mijndomeinauto te hebben geleased). Voor mij was de de mogelijkheid om na een jaar op te kunnen zeggen doorslaggevend. Aangezien ik niet over een glazen bol beschik, weet ik immers niet of ik over twee jaar veel meer of minder kilometers rijd per maand. Tijdens mijn eerste contract ben ik tussentijds verdubbeld in het aantal kilometers per maand door het overstappen van werkgever... dit leverde een forse naheffing op.
Overigens betaal je wel extra (€ 21 p/m uit mijn hoofd) voor het tussentijds kunnen opzeggen van het lease contract en kan dit feitelijk pas na 12 maanden met een opzegtermijn van nog eens drie maanden (dus effectief pas na 15 maanden). Maar dat is altijd beter dan de reguliere opzegvoorwaarden van het private lease keurmerk. Bovendien is deze hybrid met een praktijk verbruik (n=1 maand) 4,7 liter per 100 km een stuk zuiniger in gebruik dan mijn vorige auto.
Voor wie twijfelt over wel/geen private lease is het volgende artikel over de voor en nadelen wellicht interessant https://www.privateleaset...en-nadelen-private-lease/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:08
TYK78 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:46:
Voor wie twijfelt over wel/geen private lease is het volgende artikel over de voor en nadelen wellicht interessant https://www.privateleaset...en-nadelen-private-lease/
Artikel klopt ook niet helemaal:
Geen aanbetaling of enorme slotsom na x jaar.
Slotsom kan wel, als jij je kilometers niet goed hebt ingeschat of schade niet hebt gemeld en daar niet naar om hebt gekeken.
Je betaalt voor continue toegang tot de auto. Dit wordt dus relatief duur bij weinig gebruik van de auto (auto’s staan gemiddeld 23 uur per dag stil) , maar bij hogere kilometerbundels loopt de prijsteller ook aardig op. De in advertenties getoonde vanaf prijzen zijn vaak op basis van zeer lage km afspraken
Beetje vreemde zin als nadeel. Een privé auto staat vaak net zo lang stil en daar betaal je ook gewoon de vaste lasten en afschrijving door leeftijd.
Aan het einde van het contract moet je mogelijk eigen risico betalen bij het inleveren voor ontstane schade. Dit kan een bedrag per schade (deuk/kras) zijn en daarmee nog flink in de papieren lopen.
Klopt ook niet. Je moet elke losse schade melden, niet wachten tot je een keer op het einde van je periode zit.
Dat de inbegrepen allrisk verzekering (berekend is op een gemiddelde) terwijl jij misschien wel al veel schadevrije jaren hebt, of nog niet.
Klopt deels. Tegenwoordig zijn er steeds meer partijen welke om je schadevrije jaren vragen en daar eht bedrag op afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:54
Haha. Mooi man. Begin deze week het overkoopbedrag opgevraagd en ik zou binnen vijf dagen antwoord krijgen. Gister een mailtje gehad dat een collega van die en die afdeling het overkoopbedrag gaat uitrekenen. Ja, zo kan ik ook binnen vijf dagen reageren haha. Maar goed. Ze zijn er mee bezig.

Uiteraard beschrijf ik hier de service van JustLease

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 12-10-2018 11:21 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31
Jasphur schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:21:
Haha. Mooi man. Begin deze week het overkoopbedrag opgevraagd en ik zou binnen vijf dagen antwoord krijgen. Gister een mailtje gehad dat een collega van die en die afdeling het overkoopbedrag gaat uitrekenen. Ja, zo kan ik ook binnen vijf dagen reageren haha. Maar goed. Ze zijn er mee bezig.

Het gaat daar nog steeds gigantisch mis, kmbundels die nog steeds niet kloppen hier (wel betaald, maar in de app staat te weinig). Ik heb al een paar keer aangegeven dat als er nog een keer een verkeerde factuur komt ik de boel ga storneren. Ik ga ze ook niet meer bellen, kost mij teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
TYK78 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:46:
[...]

Wat een slecht en negatief artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 22:48
Hoe gaat het eigenlijk bij het aanvragen van een nieuwe leaseauto als je er al eentje hebt? Ik ben nu bijvoorbeeld al 4 maanden op de auto aan het wachten en er komen er nog 3 bij. Heel onvoorspelbaar. Kan ik bij het wisselen (bij dezelfde maatschappij) dat naadloos in elkaar over laten gaan?

En als ik naar een andere maatschappij wil? Kan ik dan bijv ruim op tijd bestellen en de auto ontvangen rond de tijd dat ik de oude inlever?

Of moet ik aan de slag met shortlease? Hoe doen jullie dat?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Jasphur schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:21:

Je krijgt in ieder geval nog reactie. Mijn ervaring is dat ze totaal niet reageren op mails die verstuurd worden aan customercare@justlease.nl . sales@justlease.nl werkt daarentegen als een trein.
Lightning89 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:52:
Het gaat daar nog steeds gigantisch mis, kmbundels die nog steeds niet kloppen hier (wel betaald, maar in de app staat te weinig). Ik heb al een paar keer aangegeven dat als er nog een keer een verkeerde factuur komt ik de boel ga storneren. Ik ga ze ook niet meer bellen, kost mij teveel tijd.
Verspilde moeite idd. Men communiceert daar totaal niet, dat is in ieder geval mijn ervaring. Heb natuurlijk nog steeds niet mijn schadevergoeding, maar goed, ze hebben nog 18 dagen voordat rechtsbijstand in actie komt.

EDIT: Zijn jullie bekend met het topic van @Valandin m.b.t. de aanrijding die hij heeft gehad met een leaseauto van JustLease? Dit is wat 'customercare' hem wist te vertellen toen hij vroeg naar wat dit voor hem financieel ging betekenen

Ik heb net de leasemaatschappij ingelicht. Die hebben aangegeven dat de schade aan mijn auto een eigen risico van €300 heeft, in zijn volledigheid omdat het één ongeval is. Echter, als mevrouw letsel heeft en zij in het gerecht gesteld wordt kán ze de schade op mij verhalen. Dat kan dan tussen de €1000 en €15.000 zijn. Dat is dan voor mijn rekening. Bron: Valandin in "Aanrijding met fietser - Wat nu?"

Dat is toch te bizar voor woorden. Je reinste onzin. Ik val van de ene verbazing in de andere.

EDIT2: @Valandin heeft hieronder aangegeven dat het niet om JustLease gaat maar om LeasePlan, maar het idee blijft hetzelfde natuurlijk...

[ Voor 28% gewijzigd door Freekers op 23-10-2018 21:48 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:04
Freekers schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Je krijgt in ieder geval nog reactie. Mijn ervaring is dat ze totaal niet reageren op mails die verstuurd worden aan customercare@justlease.nl . sales@justlease.nl werkt daarentegen als een trein.

[...]

Verspilde moeite idd. Men communiceert daar totaal niet, dat is in ieder geval mijn ervaring. Heb natuurlijk nog steeds niet mijn schadevergoeding, maar goed, ze hebben nog 18 dagen voordat rechtsbijstand in actie komt.

EDIT: Zijn jullie bekend met het topic van @Valandin m.b.t. de aanrijding die hij heeft gehad met een leaseauto van JustLease? Dit is wat 'customercare' hem wist te vertellen toen hij vroeg naar wat dit voor hem financieel ging betekenen

Ik heb net de leasemaatschappij ingelicht. Die hebben aangegeven dat de schade aan mijn auto een eigen risico van €300 heeft, in zijn volledigheid omdat het één ongeval is. Echter, als mevrouw letsel heeft en zij in het gerecht gesteld wordt kán ze de schade op mij verhalen. Dat kan dan tussen de €1000 en €15.000 zijn. Dat is dan voor mijn rekening. Bron: Valandin in "Aanrijding met fietser - Wat nu?"

Dat is toch te bizar voor woorden. Je reinste onzin. Ik val van de ene verbazing in de andere.
Excuus - Ik zei JustLease maar was een beetje verward op het moment van schrijven.
Ik lease mijn auto bij LeasePlan (Via ANWB)

Kan natuurlijk ook zijn dat of ik de heer verkeerd heb geïnterpreteerd, of meneer van de servicelijn het zelf niet wist. Gaf me aan dat het hier niet gaat zoals in Amerika, dat je schadeclaims van miljoenen krijgt, hier kan je een schadeclaim voor letsel krijgen van €1000 tot €15000. Dat zou dan inderdaad voor mijn rekening zijn.

Volgens mij moet het, ook na de reacties in het topic, gewoon onder de WA-verzekering vallen.
We gaan het meemaken! :)

Als ik dit topic lees mag ik maar al te blij zijn dat ik inderdaad niet bij JustLease zit. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Valandin het grappig is dat ik al drie jaar bij JL zit en het pas recentelijk een zooitje is geworden daar. Die actie met de Consumentenbond was misschien ietwat te veel hooi. Zonde, want had tot aan een tijdje terug echt niks te klagen over hun service. Ook niet toen ik in een ongeluk betrokken raakte met mijn leasewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
@Freekers Die schade kan op jou geclaimd worden, als bestuuder ben jij aansprakelijk. Maar vervolgens wordt de schade gewoon betaald door de WA verzekering van de auto. Want zij nemen precies dat aansprakelijkheidrisico op zich, dat is hun juridische plicht.

Tenzij er een reden is dat zij de bal bij jou kunnen leggen (geen rijbewijs, opzet, misschien alcohol, laatste weet ik niet eens zeker).

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 14-10-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
[...]

[...]

Huh je bent toch verzekerd neem ik aan? Notabene keurmerk private lease?? Of was dat een foute mail? In dat geval zou ik het keurmerk mailen en of ze wel willen dat JL dat keurmerk blijft voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Daar hebben ze toch de verzekering voor lijkt mij? :?

[ Voor 8% gewijzigd door JohanKupers op 14-10-2018 16:33 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zou verzekerd moeten zijn. Tenzij er iets in het contract staat dat letselschade niet is verzekerd en dat je dat zelf moet verzekeren, maar dat lijkt mij heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik vroeg me eerder af of er meer mensen zijn zoals Valandin, die gewoon maar tekenen zonder enig idee te hebben van de voorwaarden waar ze mee akkoord gaan. Ik mag toch hopen dat de gemiddelde klant verstandiger is, maar vrees het ergste gezien de advertenties die focussen op "eenvoudig" en "betaalbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb het overkoopbedrag voor mijn 108 gekregen. Ongeveer 1.000 euro goedkoper dan dezelfde tweedehands wagen bij de dealer volgens de ANWB koerslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Jasphur schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:37:
Ik heb het overkoopbedrag voor mijn 108 gekregen. Ongeveer 1.000 euro goedkoper dan dezelfde tweedehands wagen bij de dealer volgens de ANWB koerslijst
Hoe verhoudt het zich tot de andere prijzen van de ANWB Koerslijst? Want je koopt de auto niet bij de dealer, je koopt hem min of meer particulier zonder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

[...]

[...]

Niet zo druk om maken, dit zie je wel vaker als de klant zijn probleem niet goed kan uitleggen aan de klantenservice. Dan ontstaat er miscommunicatie en dan geeft de klantenservice het verkeerde antwoord in plaats van dat ze geen antwoord geven.

In dat topic worden ook drie zaken door elkaar gemengd waardoor iets ogenschijnlijk simpels tot een probleemgeval wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RemcoDelft schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:47:
[...]

Hoe verhoudt het zich tot de andere prijzen van de ANWB Koerslijst? Want je koopt de auto niet bij de dealer, je koopt hem min of meer particulier zonder garantie.
Particulier onderling is nog eens 400 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 20:40
Gastheer schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:45:
[...]

Leasem.nl heeft een contract van 48 maanden (Hyundai i10) dat na 12 maanden op elk moment opzegbaar is. Opzegtermijn is dan 2 maanden. Prijs: 205 euro per maand voor 10.000 km per jaar.

https://www.leasem.nl/private-lease-acties
Ik zie nergens dat deze maandelijks opzegbaar is na 12 maanden, waar zie jij dit? Of is deze actie inmiddels verlopen aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Anoniem: 915187 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:04:
In dat topic worden ook drie zaken door elkaar gemengd waardoor iets ogenschijnlijk simpels tot een probleemgeval wordt.
Maar dat is de "kracht" van GoT, zeker in dat soort topics. Net als topics over overtredingen of andere, op regels gebaseerde, zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32
Jasphur schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:30:
[...]

Je aanbieding is goedkoper of marktplaats? Voor 400 euro kan je beter blijven bij een auto die je kent.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Señor Sjon schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:22:
[...]

Je aanbieding is goedkoper of marktplaats? Voor 400 euro kan je beter blijven bij een auto die je kent.
De particulier op Marktplaats is goedkoper. En inderdaad. Ik heb de wagen vanaf 7 KM op de teller gereden. Die 400 euro meer vind ik dan niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Jasphur schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:30:
In de inruilwaarde bij de dealer? Dan is het plaatje wel zo'n beetje compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RemcoDelft schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:25:
[...]

In de inruilwaarde bij de dealer? Dan is het plaatje wel zo'n beetje compleet :)
Inruil is weer 100 euro lager dan de particulier op Marktplaats en de inruil komt dan uit op 6.400.
Ik kan hem van JustLease kopen voor de ANWB Koerslijst Meeneemprijs van 6.950 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 17-10-2018 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Toen ik jaren geleden van werkgever verwisselde heb ik ook mijn toenmalige leaseauto gekocht van de leasemaatschappij (nieuwe werkgever had geen leaseauto). Die was € 1000 goedkoper dan een soortgelijk exemplaar in de handel qua type en kilometers. Dan is het wel een voordeel dat je weet wat de geschiedenis van de auto is. Al met al toch nog 9,5 jaar privé gereden (na 3 jaar lease). Grappige is dat ik hem nog af en toe tegen kom bij de Albert Heijn. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 10:21
Zit ook te denken aan private lease, heb nu als 2e auto een Aygo en met 2 kids niet te doen. echter woon-werk verkeer is al snel 21.000 kilometer bij mij.

Zit te kijken voor een Audi A3, Skoda Octavia Combi,

Al zijn de kilometers al snel een duur grapje.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 16:49
Mars18 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:42:
Zit ook te denken aan private lease, heb nu als 2e auto een Aygo en met 2 kids niet te doen. echter woon-werk verkeer is al snel 21.000 kilometer bij mij.

Ford Focus Wagon?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De administratie bij JustLease is inmiddels opgestart! Zoals verwacht hebben ze zich weer niet aan hun afspraak gehouden. I.t.t. wat ze eerder gecommuniceerd hadden, quote: Volgende week ontvang je van ons de eerste factuur. Deze factuur betreft de maand waarin jij bent gaan rijden in de auto. Dat betekent in de meeste gevallen dat we slechts een deel van de maand factureren. Bijvoorbeeld: je bent 16 juli gaan rijden in je nieuwe auto. Dan ontvang je een factuur voor de periode van 16 juli tot en met 31 juli., hebben ze gewoon alle maanden tot nu toe + 1 maand in de toekomst in één keer gefactureerd. Prima, maar stuur dan niet eerst een grote heisa mail die 'ERG BELANGRIJK' is en wijzig daarna eenzijdig de afspraak. Prut maatschappij. En oja, mijn 800 euro schadevergoeding is in geen velden of wegen te bekennen natuurlijk, maar ze gaven aan dat ik ze niet meer moest mailen omdat ze 'alles onder controle hadden en erbovenop zaten'. Ze hebben nog een week, daarna komt rechtsbijstand om de hoek kijken.
Valandin schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 00:05:
Excuus - Ik zei JustLease maar was een beetje verward op het moment van schrijven.
Ik lease mijn auto bij LeasePlan (Via ANWB)
Ah, ik heb mijn post geupdated, maar het idee blijft hetzelfde natuurlijk. Ik verwacht dat een helpdesk/serivcemedewerker je begeleid en adviseert ipv regeltjes opdreunt.
t_captain schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:04:
@Freekers Die schade kan op jou geclaimd worden, als bestuuder ben jij aansprakelijk. Maar vervolgens wordt de schade gewoon betaald door de WA verzekering van de auto. Want zij nemen precies dat aansprakelijkheidrisico op zich, dat is hun juridische plicht.

Tenzij er een reden is dat zij de bal bij jou kunnen leggen (geen rijbewijs, opzet, misschien alcohol, laatste weet ik niet eens zeker).
Precies dat verwacht ik dus wat een medewerker van een leasemaatschappij je aan de lijn vertelt i.p.v. je bang maken met giga-claims.
Anoniem: 915187 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:04:
Niet zo druk om maken, dit zie je wel vaker als de klant zijn probleem niet goed kan uitleggen aan de klantenservice. Dan ontstaat er miscommunicatie en dan geeft de klantenservice het verkeerde antwoord in plaats van dat ze geen antwoord geven.

Wat je vaker ziet is dat een topic op de frontpage belandt en alles en iedereen die denkt er verstand van te hebben erop reageert, zonder dat TS tussendoor tijd heeft om te reageren op de vragen waardoor er allerlei aannames worden gedaan. Enfin, de kous is af ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Mars18 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:42:

Wat zijn je wensen / eisen ?
Audi a3 od octavia combi zijn nogal uiteenlopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
Mooie prijs denk ik: €479 voor een polo GTI (48/10.000km) en de meerprijs valt reuze mee (€568 voor 30.000km). Verdere meerprijs 8ct.

Link: https://privatelease.arval.nl/volkswagen/polo/20-tsi-gti-aut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:39
Ik ga momenteel op de fiets naar mijn werk, maar ben voornamelijk voor privé gebruik aan het kijken naar een auto.

Ik ben heel erg benieuwd naar het volgende;

Je hebt via je werkgever een jaar contract. Je leaset privé een auto voor twee jaar, maar je jaar contract wordt door je werkgever niet verlengd. Je raakt hier door een maand werkloos.

Kan je dan ook van het Private lease contract af? Of zit je er dan evengoed nog een jaar aan vast?

Ik heb 10 jaar bij mijn vorige werkgever gewerkt en daar altijd een auto geleased. Ik had een contract voor onbepaalde tijd.

Nu heb ik een nieuwe baan, jaar contract en moet ik mij opnieuw bewijzen. Dit komt allemaal wel goed, en ik ben van plan hier ook weer voor langere tijd te werken. Maar ik wil natuurlijk wel rekening houden met een worst case scenario voordat ik aan private lease begin.

Misschien koop ik zelf nog wel een occasion, maar het niet zelf hoeven regelen van een verzekering / belasting en eigenlijk nog meer, het niet hoeven zoeken naar een goede occasion en garage voor je onderhoud.

Dus is er iemand met een jaar contract en private lease abonnement die dit al uitgezocht heeft?

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
ZesBarkiePK schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:49:
Je hebt via je werkgever een jaar contract. Je leaset privé een auto voor twee jaar, maar je jaar contract wordt door je werkgever niet verlengd. Je raakt hier door een maand werkloos.

Kan je dan ook van het Private lease contract af? Of zit je er dan evengoed nog een jaar aan vast?
In principe zit je er dan nog gewoon een jaar aan vast, al is er altijd wel een boete constructie om er vanaf te komen. Er zijn tegenwoordig ook aanbieders waar je tussendoor boetevrij kan opzeggen. Een werkcontract en een private lease contract staan helemaal los van elkaar. Kortom: Altijd goed de voorwaarden lezen, weet waarvoor je gaat tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn 2 nieuwe auto's toegevoegd aan het autoleasecollectief van de consumentenbond: De Toyota Aygo en de Nissan Micra.
De Nissan Micra betreft de N-Connecta uitvoering, maar deze keer (standaard) zonder keyless entry en verwarmde voorstoelen zoals bij het voorgaand collectief was. De prijs is echter FORS duurder geworden. Afgelopen collectief kwam de Micra uit op zo'n 340 euro p/m voor 24.000KM / jaar, nu zit je maar liefst op 400 euro per maand!

Trouwens, als je het over de duivel hebt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4iNbdAE.png
Het houdt niet op... niet vanzelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 29-05 10:21
wd200 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:14:
[...]

Wat zijn je wensen / eisen ?
Audi a3 od octavia combi zijn nogal uiteenlopend.
Dat ik 2 kids in een autostoel en maxi cosi kan vervoeren.
Achterbak nog een kinderwagen / buggy er in kan.

Zaterdag proefrit met de Audi A3. Denk dat de A3 het wel gaat worden.
Prachtige auto om te zien, en fijn om de luxe van Audi eens te rijden.

Ooit gelest in een a3, ongeveer 15 jaar geleden

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Freekers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:45:
De prijs is echter FORS duurder geworden. Afgelopen collectief kwam de Micra uit op zo'n 340 euro p/m voor 24.000KM / jaar, nu zit je maar liefst op 400 euro per maand!
Voor hetzelfde bedrag kan je daar ook het nieuwe model Audi A1 Sportback voor rijden met 20.000KM p/j met een contract voor 36 maanden en een eigen risico van EU125,-

Dus tenzij het maandelijks opzegbaar is of een jaar contract, zou ik daar inderdaad nog een keer goed over nadenken.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ZesBarkiePK schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:04:
Voor hetzelfde bedrag kan je daar ook het nieuwe model Audi A1 Sportback voor rijden met 20.000KM p/j met een contract voor 36 maanden en een eigen risico van EU125,-

Dus tenzij het maandelijks opzegbaar is of een jaar contract, zou ik daar inderdaad nog een keer goed over nadenken.
De Micra betreft inderdaad een maandelijks opzegbaar contract (na 1 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 19:59

CodeIT

Code IT

Freekers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:45:
Er zijn 2 nieuwe auto's toegevoegd aan het autoleasecollectief van de consumentenbond: De Toyota Aygo en de Nissan Micra.
De Nissan Micra betreft de N-Connecta uitvoering, maar deze keer (standaard) zonder keyless entry en verwarmde voorstoelen zoals bij het voorgaand collectief was. De prijs is echter FORS duurder geworden. Afgelopen collectief kwam de Micra uit op zo'n 340 euro p/m voor 24.000KM / jaar, nu zit je maar liefst op 400 euro per maand!

Trouwens, als je het over de duivel hebt:
[Afbeelding]
Het houdt niet op... niet vanzelf....
En ik krijg weer niets! Misschien omdat de facturen bij mij wel kloppen :). Ze waren er wel wat laat mee, maar ze kloppen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

CodeIT schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:26:
[...]

En ik krijg weer niets! Misschien omdat de facturen bij mij wel kloppen :). Ze waren er wel wat laat mee, maar ze kloppen wel.
Ik heb liever dat alles gewoon eens klopt dan nog eens 1000km cadeau. Ik heb inmiddels al 2000KM cadeau gekregen + 800 euro schadevergoeding + 50 euro omdat ze waren vergeten mn oude auto over te schrijven en ik heb nog niks van allen gezien. Beloven gouden bergen, nakomen ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik ben me nog aan het oriënteren, maar ik laat Just Lease voor de zekerheid maar links liggen. Meer dan genoeg andere aanbieders op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Na een belletje eergisteren is vandaag (zonder bericht), eindelijk de KMbundel juist aangepast . Ik ben benieuwd voor hoelang en/of hoeveel spookfacturen ik nu weer ga krijgen. Laten we positief denken en er vanuit gaan dat het systeem vanaf nu top werkt en de klantenservice het wat rustiger krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 05:08
Mars18 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:10:
[...]

Dat ik 2 kids in een autostoel en maxi cosi kan vervoeren.
Achterbak nog een kinderwagen / buggy er in kan.

Zaterdag proefrit met de Audi A3. Denk dat de A3 het wel gaat worden.
Prachtige auto om te zien, en fijn om de luxe van Audi eens te rijden.

Ooit gelest in een a3, ongeveer 15 jaar geleden
Ik heb de A3 ook in de private lease, was vorig jaar juli een erg goede actie (€375 voor de S-line, 10.000KM/2 jaar. Betaal zelf wel 405 omdat ik nog wat extra opties (parkeersensoren rondom, achteruitrijcamera, plat sportstuur) en een kleurtje heb. Lijkt zelfs wat op een RS3 met het S-line pakket als je je oogjes een beetje dichtknijpt ;)

Toendertijd vertelde de verkoper mij dat ze zelfs verlies maakte op de auto, maar ze deden het meer om je te binden aan het merk zodat wanneer je contract afloopt weer een Audi wilt leasen, maar dan moeten ze volgend jaar wel weer een erg goede actie hebben, want meer dan 400 ga ik niet uitgeven ;)

Ben er zelf wel super tevreden over, echt een fijne auto, al helemaal voor de prijs :) Ik verwachtte niet heel veel van de 1.0, maar is toch nog wel lekker vlot met 116PK. Zie dat de S-line nu wel een stuk duurder is bij twee jaar en 10K KM, dan zit je op €636, maar met drie jaar al een heel stuk goedkoper met €444.
ZesBarkiePK schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:49:
Ik ga momenteel op de fiets naar mijn werk, maar ben voornamelijk voor privé gebruik aan het kijken naar een auto.

Ik ben heel erg benieuwd naar het volgende;

Ik heb 10 jaar bij mijn vorige werkgever gewerkt en daar altijd een auto geleased. Ik had een contract voor onbepaalde tijd.

Nu heb ik een nieuwe baan, jaar contract en moet ik mij opnieuw bewijzen. Dit komt allemaal wel goed, en ik ben van plan hier ook weer voor langere tijd te werken. Maar ik wil natuurlijk wel rekening houden met een worst case scenario voordat ik aan private lease begin.

Misschien koop ik zelf nog wel een occasion, maar het niet zelf hoeven regelen van een verzekering / belasting en eigenlijk nog meer, het niet hoeven zoeken naar een goede occasion en garage voor je onderhoud.

Dus is er iemand met een jaar contract en private lease abonnement die dit al uitgezocht heeft?
Ik weet dat je bij ANWB/LeasePlan en Athlon je auto kosteloos mag inleveren bij ontslag. Daarnaast kan je bij JustLease en XLeasy een extra pakket afsluiten waardoor je de auto ook mag inleveren bij ontslag, maar in ieder geval bij die laatste twee is het wel een vereiste dat je een vast contract hebt, anders kan je die bescherming niet kiezen. Hoe het bij de eerste twee zit weet ik niet.

De VW groep heeft ook zoiets, als je ontslagen bent gaan ze kijken naar je inkomen, kan je de auto niet meer betalen dan mag je hem kostenloos inleveren, staat zo bij ze in de voorwaarden iig.

Als mijn A3 afloopt ga ik denk ik wel weer private leasen, maar dan waarschijnlijk wel weer bij een aanbieder waar ik zo'n ontslagbescherming heb. Nu heb ik zelf een vast contract en ik verwacht niet dat ik ontslagen wordt, maar mocht het toch gebeuren, dan is het wel een fijn gevoel dat ik in ieder geval zonder kosten de auto weer in kan leveren.

Wel weet ik niet hoe private lease omgaat als je een tijdelijk contract hebt. Als je een vast contract hebt doen ze vaak niet moeilijk (mits je het financieel kan dragen uiteraard) maar tijdelijke contracten is wel wat lastiger denk ik. Misschien dat ze in dat geval een eventuele partner met een vast contract als tweede contractant willen hebben, of iets van een intentieverklaring. Maar daarvoor kan je beter met de leasemaatschappij zelf contact opnemen.

Vraagje eigenlijk, mijn PL loopt in oktober volgend jaar af, maar als ik ergens anders een private lease wil aanvragen, dan wil ik dat het liefste wel een maand of twee/drie van te voren doen voordat mijn huidige PL afloopt (i.v.m. de levertijd). Uiteraard zien ze dan bij het BKR dat ik nog een private lease heb lopen, maar heeft iemand toevallig ervaring met het aanvragen van een nieuwe PL terwijl je huidige nog loopt? Natuurlijk kan ik de auto ook pas aanvragen nadat mijn huidige private lease is afgelopen, maar dan zit ik drie maanden zonder auto wat niet echt makkelijk is...

[ Voor 58% gewijzigd door bjorntju op 25-10-2018 23:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:00
bjorntju schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:12:
[...]

...Betaal zelf wel 405 ...

...want meer dan 400 ga ik niet uitgeven ;)
Bij de eerste auto is het ze al gelukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Gisteren een reclame op TV gezien van Toyota en Suzuki waarbij je na een jaar zonder opgaaf van reden je private lease contract kan beëindigen. Echter is dit toch ook weer geen perfect contract.

Je eigen risico kan je namelijk niet verlagen en staat vast op EU300,- Ook is de prijs gebaseerd op 12 schadevrije jaren en die heb ik niet. Verlaag je het aantal jaren kom je toch nog behoorlijk duur uit voor zo'n kleine auto.

We blijven gewoon nog even kijken, maar hoop dat er in de toekomst meer van die Private lease Flex abonnementen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:18:
Gisteren een reclame op TV gezien van Toyota en Suzuki waarbij je na een jaar zonder opgaaf van reden je private lease contract kan beëindigen. Echter is dit toch ook weer geen perfect contract.

Je eigen risico kan je namelijk niet verlagen en staat vast op EU300,- Ook is de prijs gebaseerd op 12 schadevrije jaren en die heb ik niet. Verlaag je het aantal jaren kom je toch nog behoorlijk duur uit voor zo'n kleine auto.

We blijven gewoon nog even kijken, maar hoop dat er in de toekomst meer van die Private lease Flex abonnementen uitkomen.
Overweeg ook eens een 2 jarig contract zou ik zeggen. Sommige merken kosten niet veel meer dan als je 4 jaar of meer leased versus 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 05:08
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:18:

Citroen heeft ook flex lease dacht ik, moet je even op de website kijken, kost dacht ik €20 extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 08:47
ik overweeg een 60 maanden contract voor een reanult clio estate maar twijfel tussen 2 maatschappijen....
reanult clio estate 60mnd/15k 304€ bij Arval
reanult clio estate 60mnd/15k 344€ bij ANWB
is het die 40€ waard om bij de anwb te doen? Kan bij financiële problemen makkelijker af van het contract bij ANWB. Of zijn er meer goede redenen om bij de ANWB te gaan leasen?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als ze beide aan het keurmerk voldoen maakt het niet zoveel uit, maar 60 maanden vind ik persoonlijk echt te lang voor zo'n verplichting. Ik zou niet langer dan 36 maanden doen en dat is vaak niet eens zo gek veel duurder.

Ik zat even te neuzen bij Arval, maar voor 19 euro per maand koop je dezelfde zekerheid als bij de ANWB en 48/36/30 maanden is bijna dezelfde prijs.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 03-11-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
dorkie schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:06:
ik overweeg een 60 maanden contract voor een reanult clio estate maar twijfel tussen 2 maatschappijen....
is het die 40€ waard om bij de anwb te doen? Kan bij financiële problemen makkelijker af van het contract bij ANWB. Of zijn er meer goede redenen om bij de ANWB te gaan leasen?
Achter de anwb zit leaseplan ook gewoon een leasemaatschappij.

Groot prijsverschil , ik zou voor arval kiezen, hoor daar ook goede verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

JustLease heeft eergisteren het volledige leasebedrag van het afgelopen kwartaal + 1 maand geïncasseerd. De afgesproken creditfactuur was in geen velden of wegen te bekennen. Zodoende Donderdag een mail gestuurd dat hun tijd op was en ik contact ging opnemen met rechtsbijstand. Dag erna in de ochtend werd er op mijn voicemail drie keer verzocht om direct contact op te nemen met hun. Nu kan het opeens snel en staat begin volgende week het geld op m'n rekening. Niks creditfactuur, niks verrekenen, gewoon uitbetalen. Wat een toko, drama drama en nog eens drama. Gelukkig kan ik al na 12 maanden opzeggen.
wd200 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:45:
Achter de anwb zit leaseplan ook gewoon een leasemaatschappij.

Groot prijsverschil , ik zou voor arval kiezen, hoor daar ook goede verhalen over
Idd. Bij problemen hoef je toch niet aan te kloppen bij de ANWB, die verwijzen je lekker door naar LeasePlan of de geschillencommissie. Enige wat ANWB doet is commissie opstrijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

vhal

ಠ_ಠ

@Freekers Maar je krijgt wel mooi het ANWB suffertje en een lidmaatschappas :+ Al ben ik even kwijt of je daar nou apart een rekening voor krijg.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 16:49
Ik heb afgelopen dinsdagavond een ongeluk gehad met mijn Ford Fiesta, alleen autoschade en niet mijn schuld.
Vandaag heeft de leasemaatschappij deze auto opgehaald(ik kon er nog mee rijden) en heb ik een tijdelijke leen auto gekregen. (Skoda Citygo).
Ze gebruiken hun eigen schadeherstel bedrijf.

Ik zit bij XLleasy, tot nu toe ook erg tevreden hoe dit wordt afgehandeld.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zie ik iets over het hoofd of klopt deze rekensom gewoon niet? Ik heb een bundel voor 24k KM/jaar. JustLease komt met creatief boekhouden op veel meer uit?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eZdL2xJ.png
vhal schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:35:
@Freekers Maar je krijgt wel mooi het ANWB suffertje en een lidmaatschappas :+ Al ben ik even kwijt of je daar nou apart een rekening voor krijg.
"Het ANWB-lidmaatschap à € 15,- per jaar en de eventuele meerprijs voor uitbreidingen zijn wel voor eigen rekening." Steken ze toch weer mooi 15 euro in de zak voor iets waar je niet om gevraagd hebt (en volgens mij ook niet kunt opzeggen zoals je lease contract loopt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 31-05 14:56
Freekers schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:25:
Zie ik iets over het hoofd of klopt deze rekensom gewoon niet? Ik heb een bundel voor 24k KM/jaar. JustLease komt met creatief boekhouden op veel meer uit?

[Afbeelding]
Ze voeren het handmatig in blijkbaar... |:( Want ze hebben gewoon de 2 en de 3 omgedraaid 8)7 [

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
dorkie schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:06:
Nee. Arval staat bij mijn weten prima bekend. ANWB zou ik eerder mijden eigenlijk. :P 40x60=2400 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ProudElm schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:22:
Ze voeren het handmatig in blijkbaar... |:( Want ze hebben gewoon de 2 en de 3 omgedraaid 8)7 [
Scherp, dat was me nog niet eens opgevallen! Dat bedrijf hangt werkelijk aan elkaar van de Excelsheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 31-05 14:56
Gezien de meeste reactie hier zou me dat niet verbazen nee... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:29
Freekers schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:20:
[...]

Scherp, dat was me nog niet eens opgevallen! Dat bedrijf hangt werkelijk aan elkaar van de Excelsheets.
Het is ook echt erg.
Vandaag een email dat hun vorige email niet klopte.
En daarna weer een email dat er in de email van die ochtend weer dingen niet klopte.
Pffffff. Woensdag komt mn auto.
Ik houd mn hart vast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

wesley2004 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:33:
[...]

Het is ook echt erg.
Vandaag een email dat hun vorige email niet klopte.
En daarna weer een email dat er in de email van die ochtend weer dingen niet klopte.
Pffffff. Woensdag komt mn auto.
Ik houd mn hart vast....
Inderdaad, een rectificatie op een rectificatie; het kan alleen bij JustLease. Ook ik had ze (natuurlijk) ontvangen.

In other news; mijn onkostenvergoeding is _eindelijk_ binnen! Het heeft maar een dikke 3 maanden geduurd, vele excuusmails, telefoontjes en smoesjes later, maar het is dan toch gebeurd. Nu nog de 2000km compensatie krijgen voor hun gestuntel met incasso's, waar ik en anderen recht op hebben, en dan hebben ze aan hun verplichtingen voldaan. Ik zeg specifiek niet 'hun beloftes nagekomen' want die hebben ze al meerdere malen gebroken.

Fun fact: Ik ben in September naar de VS geweest. Mijn vlucht had meer dan 4 uur vertraging waardoor ik recht had op 600 euro onkostenvergoeding dankzij EU regulering. Ik had deze onkostenvergoeding eerder binnen dan die van JustLease :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Freekers schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:35:
[...]

Inderdaad, een rectificatie op een rectificatie; het kan alleen bij JustLease. Ook ik had ze (natuurlijk) ontvangen.

In other news; mijn onkostenvergoeding is _eindelijk_ binnen! Het heeft maar een dikke 3 maanden geduurd, vele excuusmails, telefoontjes en smoesjes later, maar het is dan toch gebeurd. Nu nog de 2000km compensatie krijgen voor hun gestuntel met incasso's, waar ik en anderen recht op hebben, en dan hebben ze aan hun verplichtingen voldaan. Ik zeg specifiek niet 'hun beloftes nagekomen' want die hebben ze al meerdere malen gebroken.

Fun fact: Ik ben in September naar de VS geweest. Mijn vlucht had meer dan 4 uur vertraging waardoor ik recht had op 600 euro onkostenvergoeding dankzij EU regulering. Ik had deze onkostenvergoeding eerder binnen dan die van JustLease :+
En als alles geregeld is wordt opeens zonder reden alles weer terug gezet, en dan kan je weer van vooraf aan beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Wel ‘grappig’. Mijn PL moet voor de eerste APK. Normaal zat ik dan altijd van nou hopelijk bellen ze niet. En nu weet je dat je enkel de benzine hoeft te betalen van de vervangende leenauto. Daarnaast is de PL de afgelopen maanden circa 100E goedkoper geweest per maand dan eigen oudere auto. Denk voorlopig geen eigen auto meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06
Ik ben alweer klaar met Private lease, na iets minder dan 6 maanden.
Uiteindelijk gezwicht voor het dreigement dat wanneer ik zelf winterbanden liet monteren dan alle schade incl. gevolgschade voor mijn eigen rekening was zodra ik op die banden reed, en winterbanden in de lease laten opnemen.

Nu wil ik dus de afspraak maken voor winterbanden worden met 2 middelmatige bandenopties voorgeschoteld, waar ik beide persoonlijk slechte ervaring mee heb en ook uit alle tests blijkt dat ze vaak zelfs onderaan eindigen.

Sorry maar als leasemaatschappijen (Alphabet in dit geval) zo star zijn en de klant liever met een crap band en meer risico op schade de weg opsturen dan 5 euro per band meer te betalen op een looptijd van 48 maanden.... Heb al berekend dat ik vanaf 24 maanden en relatief goed vanaf kan, dan gaat dat maar mijn antwoord zijn.

Private lease they said, no worries they said.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja kan na 1 jaar kosteloos opzeggen toch?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Phusebox dit is gewoon een kwestie van niet duidelijk de voorwaarden doornemen die horen bij jouw private lease aanbieder. Dat heeft niks met het concept "private lease" te maken maar alles met jouw selectie van de juiste aanbieder en de juiste aanbieding. Genoeg leasemaatschappijen die wel fatsoenlijke kwaliteit banden kiezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Uiteindelijk zijn slechte banden toch ook hun probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:18:
Ja kan na 1 jaar kosteloos opzeggen toch?
Nope. Helaas niet. Goedkoop is duurkoop.

Ik weet in ieder geval dat ik er nooit meer aan begin. Nu maar gewoon nog anderhalf jaar uitzingen en dan voor 2000 euro afkopen.
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:24:
Uiteindelijk zijn slechte banden toch ook hun probleem?
Zou je denken. Maar ja mijn BMW werd af fabriek ook al op budget banden geleverd (oud model Hankook, de nieuwe waren prima geweest maar de oude komen echt niet goed uit de test).
Tsurany schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:23:
@Phusebox dit is gewoon een kwestie van niet duidelijk de voorwaarden doornemen die horen bij jouw private lease aanbieder. Dat heeft niks met het concept "private lease" te maken maar alles met jouw selectie van de juiste aanbieder en de juiste aanbieding. Genoeg leasemaatschappijen die wel fatsoenlijke kwaliteit banden kiezen.
Er staan wel meer dingen niet in de voorwaarden. Er staat nergens iets over bandenkeuze.

[ Voor 63% gewijzigd door Phusebox op 20-11-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:32:

Er staan wel meer dingen niet in de voorwaarden. Er staat nergens iets over bandenkeuze.
En toch ging je er mee akkoord. Je had dus, als je dit een belangrijk punt vond, om verduidelijking kunnen vragen en afspraken kunnen maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je dat had gewild, had je dat op voorhand aan moeten geven. Het is nu een beetje én/én wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tsurany schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:52:
[...]

En toch ging je er mee akkoord. Je had dus, als je dit een belangrijk punt vond, om verduidelijking kunnen vragen en afspraken kunnen maken.
Heb ik gedaan, ze zeiden A merken zoals Goodyear of Michelin. Dat ze vervolgens met een 8 jaar oud type band aankomen van een semi A-merk is natuurlijk voer voor discussie. Ga maar een klachtenprocedure opstarten.

Ah ok even wat meer duidelijkheid; de BMW dealer zegt nu dat zij kijken naar voorkeuren van Alphabet en welke banden door BMW zijn toegestaan. Blijkbaar kiest BMW dus voor de budgetmodellen in deze merken. Vaag.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 20-11-2018 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:15:
Uiteindelijk gezwicht voor het dreigement dat wanneer ik zelf winterbanden liet monteren dan alle schade incl. gevolgschade voor mijn eigen rekening was zodra ik op die banden reed, en winterbanden in de lease laten opnemen.

Nu wil ik dus de afspraak maken voor winterbanden worden met 2 middelmatige bandenopties voorgeschoteld, waar ik beide persoonlijk slechte ervaring mee heb en ook uit alle tests blijkt dat ze vaak zelfs onderaan eindigen.

Sorry maar als leasemaatschappijen (Alphabet in dit geval) zo star zijn en de klant liever met een crap band en meer risico op schade de weg opsturen dan 5 euro per band meer te betalen op een looptijd van 48 maanden.... Heb al berekend dat ik vanaf 24 maanden en relatief goed vanaf kan, dan gaat dat maar mijn antwoord zijn.

Maak je het jezelf ook niet een beetje moeilijk?
Vooral bij winterbanden is het altijd een middenweg, sommigen blinken uit in sneeuw anderen bij droog en nat wegdek.

Ik krijg morgen mijn Pirelli banden, komen niet bijster goed uit de winterbanden test. Vooral bij sneeuw is het matig, maar bij nat en droog wegdek komen ze juist erg goed uit de test.

Het is allemaal relatief, ze zullen ten alle tijden beter presteren in de sneeuw dan een zomerband, dus het is mooi meegenomen.
meermarco schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:08:
Wel ‘grappig’. Mijn PL moet voor de eerste APK. Normaal zat ik dan altijd van nou hopelijk bellen ze niet. En nu weet je dat je enkel de benzine hoeft te betalen van de vervangende leenauto. Daarnaast is de PL de afgelopen maanden circa 100E goedkoper geweest per maand dan eigen oudere auto. Denk voorlopig geen eigen auto meer voor mij.
Hahaha, die van mij gaat 7 december voor APK.
Geen PL, maar ZL, maar wel dezelfde auto.

Mijn accu wordt wel echt een stuk minder merk ik, maar goed inmiddels bijna 165k km.
[...]

Ik weet in ieder geval dat ik er nooit meer aan begin. Nu maar gewoon nog anderhalf jaar uitzingen en dan voor 2000 euro afkopen.

[...]

Zou je denken. Maar ja mijn BMW werd af fabriek ook al op budget banden geleverd (oud model Hankook, de nieuwe waren prima geweest maar de oude komen echt niet goed uit de test).

[...]

Geef je wat meer gas, zitten er zo nieuwe op :+
Je maakt je veel te druk man!

Lekker rijden en genieten van je auto, verschil in banden merk ik zelf echt nooit...
Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:58:
[...]

Heb ik gedaan, ze zeiden A merken zoals Goodyear of Michelin. Dat ze vervolgens met een 8 jaar oud type band aankomen van een semi A-merk is natuurlijk voer voor discussie. Ga maar een klachtenprocedure opstarten.

Ah ok even wat meer duidelijkheid; de BMW dealer zegt nu dat zij kijken naar voorkeuren van Alphabet en welke banden door BMW zijn toegestaan. Blijkbaar kiest BMW dus voor de budgetmodellen in deze merken. Vaag.
Nu ben ik wel benieuwd, welke band gaat het om?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bridgestone Blizzak LM001 of Dunlop Wintersport 3D. Vooral de Bridgestone zijn troep. Heb ik zelf onder een Mondeo gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:30
Ik denk eigenlijk dat je helemaal niks te klagen hebt.
Je hebt er zelf voor gekozen om:
1. Een lease constructie aan te gaan
2. Winterbanden te kiezen

Verder zijn Hankook helemaal niet budget itt wat jij zegt. Daarnaast zijn Dunlop en Bridgestone wel degelijk A-merken net als Conti, Michelin en Pirelli.
De volgorde is eigenlijk zo:
A-Merk: Conti, Michelin, Pirelli, Bridgestone, Dunlop, Goodyear
Net onder A-merk: Vredestein, Hankook, Fulda, Firestone, Falken
B-merk: Toyo, Uniroyal,Kumho enz
C-merk: Maxxis, Nexen, Nankang etc
Ver onder C-merk: Rovelo, Goodride, Landsail, Hifly enz.

De leasemaatschappij betaalt het onderhoud, dus zij bepalen ook wat eronder komt. Doordat jij de constructie aan bent gegaan, ben je daarmee akkoord gegaan. Ze hadden er net zo goed Rovelo of Landsail onder kunnen mieteren.

Ik krijg bij jou echt zó het gevoel dat het glas ALTIJD halfleeg is, en dat je er niet tegen kunt als iets niet 100% met jouw willetje overeenkomt. Zodra er iets is waar jij over kunt klagen, doe je dat enorm.
In het verleden kan ik me nog Gran Turismo herinneren, het kwam niet 100% overeen met je verwachting, dus dat moest de hele wereld weten!! maar ook al je posts hier in dit topic getuigen niet van een positieve instelling.

Ik wil niet weten wat je allemaal had gezegd over de leasemaatschappij als ze er Fulda of Kleber onder hadden gegooid. Man man man.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 20-11-2018 18:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Die dunlop scoort in sommige maten echt prima hoor. Het is niet dat het een onveilige band is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:00:
Bridgestone Blizzak LM001 of Dunlop Wintersport 3D. Vooral de Bridgestone zijn troep. Heb ik zelf onder een Mondeo gehad.
Dan neem je lekker die Dunlops... Hoe moeilijk kan je het jezelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
[...]

[...]

[...]

En terecht, je huurt een auto waarom heb jij iets te zeggen over de bandenkeuze? Denk dat je inderdaad dus een verkeerde keuze hebt gemaakt door te leasen. Je kunt beter kopen dan heb je alle vrijheid om te kiezen.

Kreeg overigens een mail van justlease over een Black Friday Fiesta aanbieding. 219 voor standaard model is niet slecht, maarja Justlease he... https://justlease.nl/lease-prive-ford-fiesta/ is op eigen risico :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toch wel jammer dat winterbanden op PL vrij prijzig zijn, voor huidige privé auto's kosten ze echt bij lange na geen 5€ Tot 10€ Per maand. Zou dan eerder all weather kiezen indien mogelijk.

offtopic:
maar Jeeeeejjjj we krijgen Phusebox kan niet kiezen deel 2!!!! Misschien nu vast beginnen om tegen einde looptijd PL knippen te kunnen hakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Winterbanden inclusief 2x per jaar wisselen en opslag? Dan is 60-120 euro per jaar toch heel netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:12:
Winterbanden inclusief 2x per jaar wisselen en opslag? Dan is 60-120 euro per jaar toch heel netjes?
Fair point! Ik wissel nu zelf en had dat even vergeten te rekenen, dat is inderdaad redelijk goedkoop. Al zag ik net dat ANWB met hun aanbod zelfs 20€ durft te rekenen 60 maanden lang :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wut?! Bridgestone en Dunlop zijn gewoon A-merken. Genoeg banden die doorontwikkeld worden zonder van naam of typenummer te wijzigen. Verder is een Mondeo (hoe oud?) niet te vergelijken met een BMW.

Zomaar een site: https://www.autobanden-365.nl/alle-autobanden-merken.html
Onder het kopje premium merken;
Bridgestone
Continental
Dunlop
GoodYear
Michelin
Pirelli

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 20-11-2018 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ben je al begonnen met zoeken naar een volgende auto? Anders gaat je dat nooit op tijd lukken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:03:
Toch wel jammer dat winterbanden op PL vrij prijzig zijn, voor huidige privé auto's kosten ze echt bij lange na geen 5€ Tot 10€ Per maand. Zou dan eerder all weather kiezen indien mogelijk.

offtopic:
maar Jeeeeejjjj we krijgen Phusebox kan niet kiezen deel 2!!!! Misschien nu vast beginnen om tegen einde looptijd PL knippen te kunnen hakken?
Ik betaal 17 euro per maand.

Toen ik zelf dat deed moest ik daarvoor banden kopen: 4x90 euro = 360 euro (gaan wel 4 seizoenen mee)
8x wisselen à 50 euro = 400 euro
Totaal 760 euro
Lease 48x17= 816 euro

Valt me mee. Als ik dan nog zelf mocht kiezen.

En ja @Señor Sjon Bridgestone en Dunlop zijn prima maar de types die ze aanboden zijn echt niet meer van deze tijd. Reviews zeggen zelfs dat ze verouderd zijn. De Bridgestone eindigen in sommige tests zelfs op de laatste plaats. Vooral verbruik en geluid zijn ook dingen die ik belangrijk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200

Jij maakt je eigen leven onnodig moelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Phusebox koop dan gewoon je eigen auto, kan je doen en laten wat je wilt. Private Lease heeft als voordeel dat jij niet over onderhoud, reparaties en dit soort randzaken na hoeft te denken maar het nadeel is dat jij dan ook geen enkele inspraak hebt. Je wilt wel de lusten maar niet de lasten, dat gaat niet als je dan ook nog voor een budget contract gaat met de laagste prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Leuk dat jullie nog even de conclusie die ik zelf vandaag postte bevestigen. Ach ja soms moet je gewoon wat proberen om erachter te komen dat het niks voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
Overigens nog goed nieuws en echt de voordelen van PL: Een tijdje hoorde ik lawaai van achteren komen, mogelijk een wiellager defect. Justlease opgebeld en gelijk bij Profile een afspraak gemaakt.
De vriendelijke dame zag dat de voorbanden bijna versleten waren en die werden vervangen (Conti PremiumContact, vervanger voor SportContact).

Na het vervangen weer geen enkele rekening gezien, heerlijk.

Tijdens het vervangen bleken de achterbanden 'gecupt'. Na overleg met JL en goedkeuring worden die hopelijk nu ook zelfs vervangen, topservice (klopt af op hout tot ze er echt onder zitten)!

Al met al vriendelijk, en snel geholpen, ondanks de achterbanden profiel hebben alsnog vervangen. Wellicht omdat de banden bijna 55.000km hebben gelopen en al zijn afgeschreven (alhoewel achter nog 5,5mm, voor was met 2,5mm aan vervanging toe).

Het valt mij de eerste 150km op dat de het sturen bizar licht gaat, ik neem aan dat het klopt? (Nieuwe banden weliswaar lagere druk en nieuw type?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 00:24
Ehm... niet iedereen ;)
renegrunn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:43:
Als ik zo je verhaal lees blijft bij mij toch steeds de gedachte opkomen: weet je zeker dat je niet wilt kopen? Ik denk dat je dan meer keuzevrijheid hebt? En als het niet bevalt, verkoop je hem weer - je zit er niet aan vast.
En joh, waar maak je je nou weer druk over? Die Dunlop banden kwamen in 2010 als uitstekend uit de bus bij ANWB. Oud model zeg je? Nou en, volgens mij is de samenstelling van sneeuw en water de laatste jaren niet heel veranderd, dus denk dat ze nog wel prima functioneren.
Je betaald meer in vergelijk met wanneer je het zelf zou regelen? No shit sherlock.. :+

[ Voor 25% gewijzigd door renegrunn op 21-11-2018 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap die extra kosten nooit voor winterbanden. Ja ok het wisselen moet betaald worden. Maar je andere banden slijten niet. Dus onderaan de streep doe je net zolang met je banden. Dus waarom die extra kosten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tylen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:49:
Ik snap die extra kosten nooit voor winterbanden. Ja ok het wisselen moet betaald worden. Maar je andere banden slijten niet. Dus onderaan de streep doe je net zolang met je banden. Dus waarom die extra kosten.
Omdat mensen die 4 jaar met een auto rijden, en minder dan 15k/jaar doen, het gewoon een extra setje banden is, die anders niet per de aangeschaft hoefde te worden.
Voor dat extra setje worden door sommige aanbieders wellicht nog een set velgen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dunlop kwam in 2010 nog op nummer 1 uit de test... Slecht kan het nooit zijn dus.
Je maakt het jezelf zo moeilijk. Ik heb Dunlop zomerbanden, doen het prima.

Ik zie het probleem echt niet:
https://www.autobandentes...dunlop/sp-winter-sport-3d
Tylen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:49:
Zeker wel, ze slijten sneller, daarnaast worden ze vanaf 4-5mm vervangen bij nieuw seizoen.
Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:29:
[...]

Ik betaal 17 euro per maand.

Toen ik zelf dat deed moest ik daarvoor banden kopen: 4x90 euro = 360 euro (gaan wel 4 seizoenen mee)
8x wisselen à 50 euro = 400 euro
Totaal 760 euro
Lease 48x17= 816 euro

Valt me mee. Als ik dan nog zelf mocht kiezen.

En ja @Señor Sjon Bridgestone en Dunlop zijn prima maar de types die ze aanboden zijn echt niet meer van deze tijd. Reviews zeggen zelfs dat ze verouderd zijn. De Bridgestone eindigen in sommige tests zelfs op de laatste plaats. Vooral verbruik en geluid zijn ook dingen die ik belangrijk vindt.
Valt best wel mee, die Dunlops komen prima uit de test.
Vind 4 seizoenen met winterbanden wel heel knap trouwens.
Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:04:
Leuk dat jullie nog even de conclusie die ik zelf vandaag postte bevestigen. Ach ja soms moet je gewoon wat proberen om erachter te komen dat het niks voor je is.
Je bent nu gewoon spijkers op laagwater aan het zoeken. Maak je niet zo druk, neem de Dunlops, prima band. Klaar.

Maar je hebt je in je hoofd gehaald dat het slecht is, dus dan moet het slecht zijn toch?
GAIAjohan schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:56:
[...]

Omdat mensen die 4 jaar met een auto rijden, en minder dan 15k/jaar doen, het gewoon een extra setje banden is, die anders niet per de aangeschaft hoefde te worden.
Voor dat extra setje worden door sommige aanbieders wellicht nog een set velgen gekocht.
Daarnaast heb je ook mensen met een zware rechtervoet.
Ik heb wel eens één seizoen met winterbanden gedaan. Nieuwe banden, jaar erop 4mm, dus vervangen.
Onder de 4mm worden de eigenschappen bij sneeuw minder. Vooral vervelend op wintersport.

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 21-11-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Als die banden écht ouder zijn dan 6j, dus de Dot code vermeldt een jaartal vóór 2013 zou ik er ook niet blij mee zijn. Maar zelfs dan is het de keuze van de eigenaar.
dfrenner schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:01:
[...]

Daarnaast heb je ook mensen met een zware rechtervoet.
Ik heb wel eens één seizoen met winterbanden gedaan. Nieuwe banden, jaar erop 4mm, dus vervangen.
Onder de 4mm worden de eigenschappen bij sneeuw minder. Vooral vervelend op wintersport.
Tja, allemaal risico dat je moet incalculeren.
Met mijn auto zou ik op zomerbanden rustig 60k kunnen rijden als ik ze netjes van voor naar achter etc zou leggen.
Daarom kan ik me niet voorstellen dat het gemiddelde private lease eco autootje dat niet zou kunnen. En dan hoef je bij <15k nooit banden te vervangen.
Mijn huidige winterbanden gaan hun 3e jaar in, op 6mm over nu. (Ik rij zo'n 10k/jaar op winter, 20k/jaar op zomer). Weet niet wat er in het voorjaar nog over is

[ Voor 71% gewijzigd door GAIAjohan op 21-11-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
GAIAjohan schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:11:
Als die banden écht ouder zijn dan 6j, dus de Dot code vermeldt een jaartal vóór 2013 zou ik er ook niet blij mee zijn. Maar zelfs dan is het de keuze van de eigenaar.
Het wordt -zoals ik het lees- via de BMW dealer gedaan, ik kan mij dit echt niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 14:07
Hallo,

Ik heb een vraagje ik zit erover na te denken om de kia picanto design te nemen via de consumentenbond.
linkje: https://autoleasecollecti...ia-picanto-design-edition

Met 10K kilometers en na een jaar maandelijks opzegbaar. Is dit echt een goede deal of heb ik betere alternatieve. Ik vind cruise control erg belangrijk en dit mist meestal op de kleine autootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dfrenner schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:01:
[...]

Dunlop kwam in 2010 nog op nummer 1 uit de test... Slecht kan het nooit zijn dus.
Je maakt het jezelf zo moeilijk. Ik heb Dunlop zomerbanden, doen het prima.

Ik zie het probleem echt niet:
https://www.autobandentes...dunlop/sp-winter-sport-3d
Ik vertrouw liever op de ADAC en andere professionals dan user reviews wat dit betreft.
Gisteren bij Profile geweest en daar kon ik wel zelf bepalen binnen 3 merken (Bridgestone, Goodyear en Dunlop) welke type band ik wilde, dus daar voor de Dunlop Wintersport 5 gegaan.

Bridgestone heb ik zoals gezegd gehad in dezelfde maat, die waren snel versleten (nu boeit dat niet) maar maakte ook meer herrie en hadden beduidend minder grip dan de Continentals die ik daarna altijd heb gehad.

BMW heeft blijkbaar bepaalde types die ze goedkeuren en dan mag je alleen die erop monteren bij een BMW dealer. Helaas zijn het vaak de oudere types blijkt, waarschijnlijk omdat ze een trage logge organisatie zijn die niet elk jaar de lijsten bijwerken. Het zijn dus niet letterlijk "oude banden", maar een ouder type.

Opgelost dus, gewoon naar Profile en niet naar BMW voor de banden. Alleen nu 6 weken wachten op een afspraak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:32:
[...]

Ik vertrouw liever op de ADAC en andere professionals dan user reviews wat dit betreft.
Gisteren bij Profile geweest en daar kon ik wel zelf bepalen binnen 3 merken (Bridgestone, Goodyear en Dunlop) welke type band ik wilde, dus daar voor de Dunlop Wintersport 5 gegaan.

Bridgestone heb ik zoals gezegd gehad in dezelfde maat, die waren snel versleten (nu boeit dat niet) maar maakte ook meer herrie en hadden beduidend minder grip dan de Continentals die ik daarna altijd heb gehad.

BMW heeft blijkbaar bepaalde types die ze goedkeuren en dan mag je alleen die erop monteren bij een BMW dealer. Helaas zijn het vaak de oudere types blijkt, waarschijnlijk omdat ze een trage logge organisatie zijn die niet elk jaar de lijsten bijwerken. Het zijn dus niet letterlijk "oude banden", maar een ouder type.

Opgelost dus, gewoon naar Profile en niet naar BMW voor de banden. Alleen nu 6 weken wachten op een afspraak :X
Maar ik blijf erbij, als BMW dat type band onder alle BMW's schroeft, zal het echt geen rommel zijn.
Dit is natuurlijk een betere oplossing voor jou.

Bij zakelijke lease mag ik niet eens naar de dealer voor banden.
Profile, Euromaster of Kwikfit.

Ik rijd nu een occasion en de vorige eigenaar was naar de kwikfit gegaan. Dus ik zit nu ook aan kwikfit vast. Daar ben ik niet super tevreden over, liever euromaster. Maar goed, het zij zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dfrenner schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:37:
[...]

Maar ik blijf erbij, als BMW dat type band onder alle BMW's schroeft, zal het echt geen rommel zijn.
Dit is natuurlijk een betere oplossing voor jou.

Bij zakelijke lease mag ik niet eens naar de dealer voor banden.
Profile, Euromaster of Kwikfit.

Ik rijd nu een occasion en de vorige eigenaar was naar de kwikfit gegaan. Dus ik zit nu ook aan kwikfit vast. Daar ben ik niet super tevreden over, liever euromaster. Maar goed, het zij zo...
BMW schroeft ook af fabriek deze Hankook's onder mijn auto:
https://www.anwb.nl/binar...zb15_zb205_09_hankook.pdf

https://www.adac.de/infot...?testId=164&recordId=3368

En dat voor een Premium merk. Dus ja, mijn vertrouwen in BMW is ook weg. Beetje de Apple van auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:39:
[...]

BMW schroeft ook af fabriek deze Hankook's onder mijn auto:
https://www.anwb.nl/binar...zb15_zb205_09_hankook.pdf

https://www.adac.de/infot...?testId=164&recordId=3368

En dat voor een Premium merk. Dus ja, mijn vertrouwen in BMW is ook weg. Beetje de Apple van auto's.
Er is helemaal niks mis met die Hankooks. Echter bij de ADAC werkt men met afwaarderingen, zelfs al zijn ze niet zo slecht.

Verder is Hankook BMW OEM tegenwoordig.
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:32:
[...]

http://www.tyrereviews.co...op/SP-Winter-Sport-3D.htm
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8aZ4ES7.jpg
Prima resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GAIAjohan schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:44:
[...]

Er is helemaal niks mis met die Hankooks. Echter bij de ADAC werkt men met afwaarderingen, zelfs al zijn ze niet zo slecht.

Verder is Hankook BMW OEM tegenwoordig.

[...]

http://www.tyrereviews.co...op/SP-Winter-Sport-3D.htm
[Afbeelding]
Prima resultaten
Times have changed... Of koop je nu ook graag een auto die 10 jaar geleden de beste was? Of een telefoon die 5 jaar geleden het beste was?

Nu gaat de ontwikkeling bij banden niet hard, maar het staat ook niet stil. Maar goed mijn issue is in die zin opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2018 08:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het komt omdat je ook overal een issue van maakt. Even wat assertiever en dit probleem had je niet gehad. Je hebt nu de banden die je wilde hebben binnen je PL contract. Niks aan de hand, lekker verder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 25-05 13:15

hmr

Wellicht een rare vraag, maar is velgschade van een stoepje iets wat je direct bij de verzekering moet melden? Of valt dit onder normale gebruiksschade?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zoek op het inleverprotocol en dan zie je gelijk welke schade acceptabel is. Vroeger zat hier een velgendokter die voor 50 euro/velg de boel repareerde. Veel minder dan je eigen risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
Señor Sjon schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:47:
Zoek op het inleverprotocol en dan zie je gelijk welke schade acceptabel is. Vroeger zat hier een velgendokter die voor 50 euro/velg de boel repareerde. Veel minder dan je eigen risico.
Even snel het inleverprotocol van JL opgezocht, oordeel zelf:

Velgschade
Pagina: 1 ... 34 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.