Ik lease nu de Niro Hybrid via de consumentenbond (mijn tweede private lease contract na eerst een Fiesta via mijndomeinauto te hebben geleased). Voor mij was de de mogelijkheid om na een jaar op te kunnen zeggen doorslaggevend. Aangezien ik niet over een glazen bol beschik, weet ik immers niet of ik over twee jaar veel meer of minder kilometers rijd per maand. Tijdens mijn eerste contract ben ik tussentijds verdubbeld in het aantal kilometers per maand door het overstappen van werkgever... dit leverde een forse naheffing op.meermarco schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:11:
IAanbod bekent. Behoorlijk duurder. De Niro met 25.000km en na 1 jaar opzegbaar is nu 514 euro. Was 464 volgens mij. 600 euro per jaar meer.
Wel nu een Leaf en i3!
Overigens betaal je wel extra (€ 21 p/m uit mijn hoofd) voor het tussentijds kunnen opzeggen van het lease contract en kan dit feitelijk pas na 12 maanden met een opzegtermijn van nog eens drie maanden (dus effectief pas na 15 maanden). Maar dat is altijd beter dan de reguliere opzegvoorwaarden van het private lease keurmerk. Bovendien is deze hybrid met een praktijk verbruik (n=1 maand) 4,7 liter per 100 km een stuk zuiniger in gebruik dan mijn vorige auto.
Voor wie twijfelt over wel/geen private lease is het volgende artikel over de voor en nadelen wellicht interessant https://www.privateleaset...en-nadelen-private-lease/