Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:55
Persoonlijk denk ik wel dat de super koopjes een beetje geweest zijn. Die waren natuurlijk ook vooral om PL aan de man te brengen. Nu het goed op de markt is worden de deals ook slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Ja dat blijkt. Dacht het wordt nog goedkoper :D Maar blij dat ik op het aanbod ben ingegaan van de eigen garage. Veel betere deal. Dit valt een beetje tegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

TheBrut3 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:52:
Persoonlijk denk ik wel dat de super koopjes een beetje geweest zijn. Die waren natuurlijk ook vooral om PL aan de man te brengen. Nu het goed op de markt is worden de deals ook slechter.
Denk eerder dat het te maken heeft met de nieuwe wltp test

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Freekers schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:22:
[...]

Dat denk ik ook, iemand moet de extra BPM betalen en dat is uiteindelijk niet de leasemaatschappij.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• meermarco
Wat mij ook tegenhoudt met die lange(re) contracten is de MRB. Er staat overal bij tot 2021 dit bedrag daarna wellicht anders etc. Daarom zelf gekozen voor een PL tot 2021 om daarna te kijken wat er gebeurd is.

• TheBrut3
Daar zal het ook deels mee te maken hebben.
meermarco schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:29:
Wat mij ook tegenhoudt met die lange(re) contracten is de MRB. Er staat overal bij tot 2021 dit bedrag daarna wellicht anders etc. Daarom zelf gekozen voor een PL tot 2021 om daarna te kijken wat er gebeurd is.
Dat niet alleen. Men roept ook al tijden dat ze BPM willen afschaffen, maar de BPM wordt alleen maar hoger en hoger. Tenzij we BPM op papier afschaffen en het milieutaks gaan noemen, dan klopt het wel wat de overheid aan het doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:41
[...]

Denk dat de meeste auto's inderdaad duurder worden met de WLTP maar er zijn ook heel veel voorraden nog bij importeurs dus wellicht dat ze die aanbieden. Daarnaast zijn sommige deals op maandprijs.nl voordeliger dan wat de consumentenbond biedt. Ook via privatelease.com loopt dat inclusief flexibel opzegbaar contract dus voor diegene die een auto overweegt kijk eerst daar.

Ik heb de consumentenbond gemaild met de vraag waarom ze zulke dure auto's aanbieden, antwoord was dat ze ditmaal gezinsauto's wilden aanbieden, verder verwachten ze ook geen nieuw aanbod tussentijds. Gezinsautos zijn gewoon veel te duur in private lease omdat je veel meer afschrijft, je kunt dan beter jonggebruikt zoeken.

Ik verwacht overigens dat volgend jaar de BPM tarieven worden aangepast aan de WLTP normering en dat de prijzen niet zo hard stijgen als men verwacht. Laatste maanden van dit jaar, zal het aantal nieuwe autos wat verkocht word wel minder worden en zal eerst de voorraad worden aangeboden. Private lease via de consumentenbond is in ieder geval dit keer totaal niet interessant voor de gemiddelde rijder. Ik denk dat voor nu wachten tot begin 2019 verstandiger is.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:29
Dan maar wachten op t aanbod van groepsveiling

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
TheUninvited schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:24:
[...]

Denk dat de meeste auto's inderdaad duurder worden met de WLTP maar er zijn ook heel veel voorraden nog bij importeurs dus wellicht dat ze die aanbieden. Daarnaast zijn sommige deals op maandprijs.nl voordeliger dan wat de consumentenbond biedt. Ook via privatelease.com loopt dat inclusief flexibel opzegbaar contract dus voor diegene die een auto overweegt kijk eerst daar.

Ik heb de consumentenbond gemaild met de vraag waarom ze zulke dure auto's aanbieden, antwoord was dat ze ditmaal gezinsauto's wilden aanbieden, verder verwachten ze ook geen nieuw aanbod tussentijds. Gezinsautos zijn gewoon veel te duur in private lease omdat je veel meer afschrijft, je kunt dan beter jonggebruikt zoeken.

Ik verwacht overigens dat volgend jaar de BPM tarieven worden aangepast aan de WLTP normering en dat de prijzen niet zo hard stijgen als men verwacht. Laatste maanden van dit jaar, zal het aantal nieuwe autos wat verkocht word wel minder worden en zal eerst de voorraad worden aangeboden. Private lease via de consumentenbond is in ieder geval dit keer totaal niet interessant voor de gemiddelde rijder. Ik denk dat voor nu wachten tot begin 2019 verstandiger is.
Zo rendabel is jonggebruikt ook niet t.o.v. nieuw PL in het C+ segment? Ik kijk al uit naar de volgende, ik vind PL een perfect systeem. Ja, dan kom je in de 500+ maandbedragen uit, maar ik hoef niet een hap geld in blik te stoppen en hoef er na 3-4 jaar ook niet mee te leuren om er vanaf te komen of beledigd te raken over de inruilprijzen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• TheUninvited
Señor Sjon schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:56:
[...]

Zo rendabel is jonggebruikt ook niet t.o.v. nieuw PL in het C+ segment? Ik kijk al uit naar de volgende, ik vind PL een perfect systeem. Ja, dan kom je in de 500+ maandbedragen uit, maar ik hoef niet een hap geld in blik te stoppen en hoef er na 3-4 jaar ook niet mee te leuren om er vanaf te komen of beledigd te raken over de inruilprijzen.
Als je een auto voor 2 jaar zoekt is het uiteraard een goede deal. Voor 4/5 jaar wordt het al heel anders als ik het voor mezelf uitreken. Maar ik ben het ermee eens dat het gemak van op ieder moment kunnen opzeggen ideaal is, je betaald er wel voor maar je weet zeker wat het je kost.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:34
Dit jaar voor de 2e keer een reparatie van 1000+ aan onze auto.. Dan twijfel je erg hard aan PL.. :-)
Ik zag dat die Kia Nero Hybride wel kon, maar die plugin versie nog niet.. jammer :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
meermarco schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:11:
IAanbod bekent. Behoorlijk duurder. De Niro met 25.000km en na 1 jaar opzegbaar is nu 514 euro. Was 464 volgens mij. 600 euro per jaar meer.

Wel nu een Leaf en i3!
Focus is ook fors duurder geworden!

Van €375 voor een Focus station voor 20k en 24 maanden

Naar €480 voor een nieuwe Focus hatchback voor 20k en na 1 jaar maandelijks opzegbaar

Youtube: DashcamNL

• Ph046ph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 00:30
alki schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:49:
Dan maar wachten op t aanbod van groepsveiling
Welke auto’s zaten toen in hun aanbod?

• alki
Vanalles wat up i20 bmw 1 etc 8 okt komt hun aanbod

• TheUninvited
dfrenner schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:05:
[...]

Naar €480 voor een nieuwe Focus hatchback voor 20k en na 1 jaar maandelijks opzegbaar
Dat was een Focus Trend en dit is een Titanium dus kun je niet 1 op 1 vergelijken. Maar inderdaad wel veel duurder dan zou horen. Voor dat geld kan je op dit moment ook een BMW 1 serie leasen bijvoorbeeld.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:38
TheUninvited schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:32:
[...]

Dat was een Focus Trend en dit is een Titanium dus kun je niet 1 op 1 vergelijken. Maar inderdaad wel veel duurder dan zou horen. Voor dat geld kan je op dit moment ook een BMW 1 serie leasen bijvoorbeeld.
Mag jij me aangeven waar je die BMW 1 serie voor 480 euro krijgt met 12 of 24 maanden met 20k kilometers.

Edit: behalve de 116i 3 deurs Deze kun je namelijk ook weer totaal niet vergelijken met een 5 deurs ;)

[ Voor 10% gewijzigd door EHA1337 op 26-09-2018 13:49 ]

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
TheUninvited schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor de tip, zo valt me bijv. al op dat via privatelease.com zelf de meerkilometer prijzen van de consumentenbond van vorig jaar hanteerd. Dat is al positiever tov consumentenbond aanbod van nu.
Echter is privatelease weer ''duurder'' als je na het 1e jaar vroegtijd wilt opzeggen, dan betaal je een boete. Bij CB kun je kiezen voor het maandelijks opzegbaar pakket.

maandprijs.nl is mij voor persoonlijk niet interessant vanwege het aanbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
EHA1337 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:48:
[...]

Mag jij me aangeven waar je die BMW 1 serie voor 480 euro krijgt met 12 of 24 maanden met 20k kilometers.

Edit: behalve de 116i 3 deurs Deze kun je namelijk ook weer totaal niet vergelijken met een 5 deurs ;)
BMW 118i 5-deurs, zonder opties is 479 per maand voor 24 maanden en 20.000km
https://www.alphabetpriva...24&kleur=Alpinweiss%20III

Graag gedaan :*)

[ Voor 9% gewijzigd door TheUninvited op 26-09-2018 14:59 ]

• BlakHawk
Is dat zo!?

Nee hoor, deze heeft mijn zwager geleverd gekregen voor 20k, 24 maanden en €375 per maand: https://www.autoweek.nl/kentekencheck/SK-654-D/

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:21
dfrenner schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:10:
[...]

Is dat zo!?

Nee hoor, deze heeft mijn zwager geleverd gekregen voor 20k, 24 maanden en €375 per maand: https://www.autoweek.nl/kentekencheck/SK-654-D/
Dat klinkt wel goed zeg.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• BlakHawk
Navraag leert dat hij een lease edition had bestel;d met 100pk en een titanium met 125pk geleverd gekregen...
Ze hadden hem van te voren gevraagd of dat een probleem zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
dfrenner schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:25:
[...]

Navraag leert dat hij een lease edition had bestel;d met 100pk en een titanium met 125pk geleverd gekregen...
Ze hadden hem van te voren gevraagd of dat een probleem zou zijn.
Ow dat helpt ook wel natuurlijk, haha

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• BlakHawk
MrBlueEyes schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:26:
[...]

Ow dat helpt ook wel natuurlijk, haha
Inderdaad geen eerlijk vergelijk, maar hij dacht geen trend

• TheBrut3
ProudElm schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:12:
Ik zag dat die Kia Nero Hybride wel kon, maar die plugin versie nog niet.. jammer :)
Lijkt mij logisch, die is nog niet uit. Bij Hyundai kan je al wel terecht.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23
[...]

€451 op de website van Ford voor 24 maanden.

Dan kan je de auto ook nog verder aankleden.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

dfrenner schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:05:
[...]

Ik heb de Focus station van de de vorige consumentenbond actie voor €295 (12k per jaar, 36 maanden, na 12 maanden opzegbaar). Wel bij Justlease, maar ik heb, volgens mij als enige, geen problemen met ze :).
Fors prijsverschil met de huidige actie.

• BlakHawk
CodeIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:32:
[...]

Ik heb de Focus station van de de vorige consumentenbond actie voor €295 (12k per jaar, 36 maanden, na 12 maanden opzegbaar). Wel bij Justlease, maar ik heb, volgens mij als enige, geen problemen met ze :).
Ja daar zit mijn zwager ook!
Uitvoering en motorisering heeft hij een mazzeltje gehad, verder ook dik tevreden.

Maar geen inruil oid

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 26-09-2018 23:16 ]

• ProudElm
TheBrut3 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:32:
[...]

Lijkt mij logisch, die is nog niet uit. Bij Hyundai kan je al wel terecht.
Ja, kwam ik achter na conact met de dealer hier.. Hij kan wel besteld worden, maar nog niet PL. Ze houden me op de hoogt.. O-)

Zal eens kijken bij Hyundai -> Helaas, die oogt wat klein voor ons vijfjes + bagage etc etc.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door ProudElm op 27-09-2018 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
ProudElm schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:16:
Zal eens kijken bij Hyundai -> Helaas, die oogt wat klein voor ons vijfjes + bagage etc etc.. :)
Ik kan mijzelf vergissen, maar volgens mij is het dezelfde auto in een ander jasje.
Foutje, ik lees inderdaad dat de techniek hetzelfde is maar de grootte niet.

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 27-09-2018 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
Lightning89 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:17:
[...]

€451 op de website van Ford voor 24 maanden.

Dan kan je de auto ook nog verder aankleden.
Jep had ik al gezien, alleen is die niet flexibel opzegbaar dus wil je lange tijd rijden kun je beter bij Ford zelf doen (heb je ook alles bij de dealer geregeld). Als je 2 of maar 1 jaar wilt rijden dan is het beter bij de consumentenbond. Metallic lak kost extra bij ford kom je dus op 460 en bij de consumentenbond zit je voor 10k per jaar op 436 inclusief flexibel opzegbaar.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:42
CodeIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:32:
[...]

Dat was denk ik nog het oude model Focus? Ik heb het idee dat de focus nu een stuk duurder is geworden omdat het nieuwe model net uit is.

• TheBrut3
Dijkhuis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:05:
Ik heb het idee dat de focus nu een stuk duurder is geworden omdat het nieuwe model net uit is.
Nieuwe regels. Oude modellen zijn nog NEDC getest, nieuwe modellen zijn WLTP getest. Bij WLTP zijn verbruik en uitstoot hoger en daar is de BPM weer op gebaseerd. Ik denk dat de basisprijs, het geld wat Ford is ontvangt, niet veel hoger is. De regering, welke BPM zou afschaffen, wordt hier juist wel vrolijk van.

• CodeIT
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

Dijkhuis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:05:
[...]

Dat was denk ik nog het oude model Focus? Ik heb het idee dat de focus nu een stuk duurder is geworden omdat het nieuwe model net uit is.
Klopt. Ik denk dat ze gewoon van de oude voorraad af wilden. Mij maakt dat niet veel uit. Ik vind het een fijne auto.

• meermarco
Fiat 500 10.000km en 60 maanden 185 euro
https://www.vomar.nl/privatelease

Skoda citygo 169 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

meermarco schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:13:
Fiat 500 10.000km en 60 maanden 185 euro
https://www.vomar.nl/privatelease

Skoda citygo 169 euro
Addertje: Prijs is op basis van 8 schadevrije jaren

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:46

Polycom

Poes van goud

60 maanden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Mening: https://www.cardriverdeal...l/bmw-4-serie-gran-coupe/

24/36/48 maanden zijn redelijke prijzen, 12 maanden is veel te goedkoop? Het is geen PL maar een soort lening maar na afloop heb je niks, zoals PL? Je hoeft ook niets vooruit te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lightning89 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:55:

24/36/48 maanden zijn redelijke prijzen, 12 maanden is veel te goedkoop? Het is geen PL maar een soort lening maar na afloop heb je niks, zoals PL? Je hoeft ook niets vooruit te betalen?
Dit is gewoon een lening? Leuk verpakt als 'voordeel' en nog een rente van 6,9% ook. Dat kan elders voor minder.

https://www.alphabetpriva...akketten=High%20Executive is een leuk aangeklede versie. Bij cardriverdeals moet je maar zien wat je krijgt, je kan niks specificeren blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Op die website kan je met een levertijd van 12 maanden dus rond de €450pm inclusief 36k rijden. Dat lijkt mij niet te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die 36k is denk ik volstrekt willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Lightning89 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:11:
Ik ben erg benieuwd naar die speakers ja, je hebt de auto ook bijna fulloptions zie ik. Veel rijplezier ermee! Laat even weten als de auto er is en gaandeweg je ervaring met PL.
Aanstaande zaterdag ga ik mijn Ford Fiesta ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Lightning89 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:53:
Op die website kan je met een levertijd van 12 maanden dus rond de €450pm inclusief 36k rijden. Dat lijkt mij niet te kloppen?
Ja. Erg goedkoop idd. Je betaald pas bij levering. Kan ook in 1 keer. Sowieso weet ke dus enkel het merk en type. Klinkt beetje als huurauto ofzo voor 36K km’s. Nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Lightning89 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:53:
Ik neem aan dat je dan een jaar oude auto krijgt? "De auto’s zijn nieuw of jong gebruikt", staat er. Ik vind vooral het stukje dat ze hem zo snel mogelijk omruilen voor een andere kleur erg vreemd: "Mocht uw voorkeurskleur niet snel beschikbaar zijn dan leveren we de auto in een andere beschikbare kleur en wisselen de auto zo spoedig mogelijk om naar de door u gewenste kleur.".

De "betaal direct" prijs is ook wel een leuke grap: of je even 26.100 euro neerlegt voor je leaseauto!

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 01-10-2018 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
RemcoDelft schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:35:
[...]

Ik neem aan dat je dan een jaar oude auto krijgt? "De auto’s zijn nieuw of jong gebruikt", staat er. Ik vind vooral het stukje dat ze hem zo snel mogelijk omruilen voor een andere kleur erg vreemd: "Mocht uw voorkeurskleur niet snel beschikbaar zijn dan leveren we de auto in een andere beschikbare kleur en wisselen de auto zo spoedig mogelijk om naar de door u gewenste kleur.".

De "betaal direct" prijs is ook wel een leuke grap: of je even 26.100 euro neerlegt voor je leaseauto!
Oke. Dat is een beetje hoog bedrag. Maar zelf had ik geld voor een goede tweedehands. Toch gekozen voor PL. Tegen een lager bedrag had ik ook graag mijn looptijd (2 jaar) met alle plezier vooruit betaald. Dus of 500 per maand of 2 jaar vooruit betaald zeg 475 omgerekend per maand had ik dat graag gedaan. Had het gevraagd maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
meermarco schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

Oke. Dat is een beetje hoog bedrag. Maar zelf had ik geld voor een goede tweedehands. Toch gekozen voor PL. Tegen een lager bedrag had ik ook graag mijn looptijd (2 jaar) met alle plezier vooruit betaald. Dus of 500 per maand of 2 jaar vooruit betaald zeg 475 omgerekend per maand had ik dat graag gedaan. Had het gevraagd maar helaas
Mij zal het een worst wezen of een PL auto nou 0 of 100.000km heeft gelopen, nieuw of 3-5jaar je loopt toch geen risico voor extra onderhoud. Zelfde voor kleur, leuk, het liefste een felle kleur. Misschien dat ik maar even met die toko bel binnenkort. Alhoewel het te mooi klinkt om een 1,3,4 serie met automaat en minimaal 150pk te kunnen rijden voor resp. 350/450/475 € pm en 36k km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ja klinkt beetje als allinlease ofzo. Alleen bestaan ze al lang(er) en de recensies lijken echt op FB. En ben met je eens dat tweedehands prima is(max 3-4 jaar ofzo). Heb ik juist ook gedaan zodat ik zonder zorgen en toch goedkoop(er) rijdt. Alleen niet via hen. Website voelt ook een beetje fout. Maar goed laat maar weten hoe en wat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
meermarco schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:09:
Ja klinkt beetje als allinlease ofzo. Alleen bestaan ze al lang(er) en de recensies lijken echt op FB. En ben met je eens dat tweedehands prima is(max 3-4 jaar ofzo). Heb ik juist ook gedaan zodat ik zonder zorgen en toch goedkoop(er) rijdt. Alleen niet via hen. Website voelt ook een beetje fout. Maar goed laat maar weten hoe en wat :-)
Er staat wel dat je direct begint met betalen. Nu ga je het contract aan en betaal je per maand en pas na 12 maanden krijg je de auto. Dus dan heb je al een jaar betaald. 8)7 8)7
U kiest voor het Zeer Voordelig Rijden pakket. Hierdoor gaat u veel besparen op autorijden. Hoe langer de levertijd, hoe meer u bespaart. Na de levertijd gaat u 12 maanden rijden. U betaalt direct bij aangaan van het contract. Bij levering van uw auto kunt u het Zeer Voordelig Rijden pakket verlengen. U rijdt dan aansluitend op uw 1e auto uw opvolgende auto tegen het goedkoopste tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
De extra kilometers á 22 cent per km tikken ook aardig door.. met 50k per jaar wordt een Peugeot 5008 dan €822 voor 48 maanden.. Eens kijken wat dit bij Peugeot zelf moet kosten.

Edit:
dus.. die extra km's hakken er in zeg.. 8)7 8)7
Bij Peugeot zelf (goedkoopste versie) komt het voor 50k op €564.. Daar kosten extra km's ook maar 6 cent

edit2:
grrrr... blijkbaar moet je eerst echt brandstof kiezen etc.. anders klopt die prijs voor geen meter daar.. Komt op €716 voor een automaat en benzine. Dus verschil toch een stuk minder

[ Voor 54% gewijzigd door ProudElm op 02-10-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
MrBlueEyes schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Er staat wel dat je direct begint met betalen. Nu ga je het contract aan en betaal je per maand en pas na 12 maanden krijg je de auto. Dus dan heb je al een jaar betaald. 8)7 8)7

[...]
Aha dat is het addertje, je betaalt dus voor lucht de eerste 12 maanden en daarna nogmaals 12 maanden. Nu snap ik het, dan hoef ik ook geen offerte aan te vragen, kan beter langs de BMW dealer (zoals mijn voorgevoel al aangaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23
Lightning89 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:50:
[...]

Aha dat is het addertje, je betaalt dus voor lucht de eerste 12 maanden en daarna nogmaals 12 maanden. Nu snap ik het, dan hoef ik ook geen offerte aan te vragen, kan beter langs de BMW dealer (zoals mijn voorgevoel al aangaf)
Zo staat het er niet. Na levering hoef je niet meer te betalen maar kun je door blijven betalen voor de volgende auto omdat je contract na een jaar ophoudt en je anders zonder auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Kluutmaran schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

Zo staat het er niet. Na levering hoef je niet meer te betalen maar kun je door blijven betalen voor de volgende auto omdat je contract na een jaar ophoudt en je anders zonder auto zit.
Nee, ik zie het nu inderdaad. Je kan het ook in een keer betalen. Je betaald alleen vooraf, bijzondere constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
MrBlueEyes schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:44:
Je betaald alleen vooraf, bijzondere constructie.
Er zijn dus twee mensen die tegelijk betalen voor 1 auto, terwijl slechts 1 van de 2 er op dat moment in rijdt.
En als ze failliet gaan ben je je geld kwijt, dat is toch juist een zorg die je bij lease absoluut niet wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
RemcoDelft schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:56:
[...]

Er zijn dus twee mensen die tegelijk betalen voor 1 auto, terwijl slechts 1 van de 2 er op dat moment in rijdt.
En als ze failliet gaan ben je je geld kwijt, dat is toch juist een zorg die je bij lease absoluut niet wil hebben?
Ik zou het inderdaad niet doen. Maar je betaald steeds voor je volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49
Lightning89 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:55:

Zoek in dit topic eens op "breek de automarkt", is 100% hetzelfde.

Ik dacht dat die zwendel opgerold was...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 21:24
Ik heb dit draadje lang gevolgd en veel geleerd over Private Lease.
Onlangs ben ik zelf bij de Kia dealer geweest en ik wil graag met jullie delen wat daar uit gekomen is.

We hebben een offerte op laten stellen voor de volgende auto:

Merk: Kia
Model: Ceed Sportswagon
Uitvoering: DynamicPlusLine
Extra:1.4 T-GDi 140pk DCT7
Kilometers: 20.000 per jaar
Duur: 48 maanden
Prijs: € 519,- per maand

Mijn vriendin en ik vinden het erg jammer dat je bij Kia geen losse opties kunt selecteren. We zouden graag de automatische kofferbak klep willen maar daarvoor moet je de ExecutiveLine uitvoering selecteren die bijna € 5000 euro duurder is. Uiteraard wordt dat bedrag maar voor een deel door berekend in de maandprijs maar ons (persoonlijke) lease budget stop bij € 500 euro. Die € 19 euro is overheen te komen.

Ik ben benieuwd hoe jullie kijken naar het voorstel van Kia.

-EDIT-
Wellicht interessant om met jullie te delen: De verkoper kwam aanvankelijk uit op een bedrag van boven de € 600 euro per maand! Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan en vertelde dat dat echt nergens op sloeg. Hij ging daarna even bellen met de importeur en kwam terug met de mededeling dat de prijzen " zojuist " gewijzigd waren. Toen we op het einde van het gesprek even informeel stonden na te praten gaf hij aan dat de private lease prijzen zo scherp zijn dat hij een factuur moet nasturen naar de importeur omdat hij anders geld toe moet leggen.

[ Voor 23% gewijzigd door iRob87 op 04-10-2018 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind vrijwel elke KIA snel te duur eerlijk gezegd. :+ Voor 500+ euro per maand zou ik liever wat meer premium rijden...
https://www.alphabetpriva...20zonder%20typeaanduiding
489 voor 20k/48m met High Executive (leer, groot navigatiescherm, PDC v/a, alles LED, etc.). 138pk met automaat en aandrijving op de goede wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob87
Señor Sjon schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:15:
Ik vind vrijwel elke KIA snel te duur eerlijk gezegd. :+ Voor 500+ euro per maand zou ik liever wat meer premium rijden...
https://www.alphabetpriva...20zonder%20typeaanduiding
489 voor 20k/48m met High Executive (leer, groot navigatiescherm, PDC v/a, alles LED, etc.). 138pk met automaat en aandrijving op de goede wielen.
We rijden nu een BMW 120D M-Sport full options maar we willen juist meer ruimte en nieuw rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik weet niet wat je rijstijl en -wensen zijn, maar van BMW naar KIA is wel stap terug in alles eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob87
We hebben twee proefritten gemaakt in de nieuwe Ceed Sportswagon. Het is geen BMW maar het is ook niet meer de Kia van een paar jaar geleden. Ik ben inmiddels boven de 30 en het jagen hoeft voor mij niet meer zo. Zaken als adaptive cruise control en het zelf kunnen sturen op de snelweg maakt de reis bijzonder angenaam. Daarnaast voorzie ik dat we de ruimte van een station nodig gaan hebben binnen de looptijd van het contract.

-EDIT-
Maar los van de discussie tussen een BMW of Kia. Wat vinden jullie van het aanbod van de dealer?
Is het de moeite waard om bijvoorbeeld een proefrit te maken in de nieuwe Ford Focus wagon?
Zelf schat ik in dat deze in combinatie met automaat en redelijk wat opties veel duurder uit gaat vallen.

[ Voor 26% gewijzigd door iRob87 op 04-10-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
iRob87 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:26:
We hebben twee proefritten gemaakt in de nieuwe Ceed Sportswagon. Het is geen BMW maar het is ook niet meer de Kia van een paar jaar geleden. Ik ben inmiddels boven de 30 en het jagen hoeft voor mij niet meer zo. Zaken als adaptive cruise control en het zelf kunnen sturen op de snelweg maakt de reis bijzonder angenaam. Daarnaast voorzie ik dat we de ruimte van een station nodig gaan hebben binnen de looptijd van het contract.

-EDIT-
Maar los van de discussie tussen een BMW of Kia. Wat vinden jullie van het aanbod van de dealer?
Is het de moeite waard om bijvoorbeeld een proefrit te maken in de nieuwe Ford Focus wagon?
Zelf schat ik in dat deze in combinatie met automaat en redelijk wat opties veel duurder uit gaat vallen.
Als automaat een eis is zal de Focus wel wat duurder worden, maar voor rond de 500 euro heb je een flink volle Focus (Wagon) via Ford zelf:
https://www.fordprivatele...ieuwe-focus-st-line-5-drs

Ik rij nu een 1 serie en had laatst een Focus wagon te leen omdat de auto van mijn vrouw (Fiesta) voor onderhoud weg was; merkte wel dat ik snel gewend ben aan de luxe van BMW, de Focus (nieuw model) voelde echt een flinke stap terug. Maar inderdaad, wel veel meer ruimte, ook op de achterbank een enorm verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 04-10-2018 10:39 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
iRob87 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:09:
Onlangs ben ik zelf bij de Kia dealer geweest en ik wil graag met jullie delen wat daar uit gekomen is.

g dat de prijzen " zojuist " gewijzigd waren. Toen we op het einde van het gesprek even informeel stonden na te praten gaf hij aan dat de private lease prijzen zo scherp zijn dat hij een factuur moet nasturen naar de importeur omdat hij anders geld toe moet leggen.
Als het je om de kosten gaat kun je het meeste gewoon berekenen. Variabelen zijn het verbruik, brandstofkosten, mogelijk meer/minder km, eigen risico en eventueel eerder weer inleveren.
Voorbeeld sommetje:
Totale kosten 519*48 = €24912
Kosten per km ex brandstof 519*12/20.000 = €0,31
Stel: verbruik 5,9l/100Km en brandstof 1,65/L
5,9*1,65 = 9,74/100Km
Totaal per Km €0,41
Per maand zo’n €683,-
Wil je dat uitgeven aan de auto per maand gedurende 4 jaar? dat is denk ik het voornaamste en persoonlijke besluit. Daarna model, opties etc.
Verder kun je natuurlijk vergelijken met andere aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob87
Als je alle componenten van het bezit minus de brandstof van de BMW 120D (huidige auto) meeneemt zit je op ca. €450 per maand. We hebben ruim voldoende inkomen om een bedrag van €519 per maand te betalen. Wel vraag ik mij af en toe af of het niet pure luxe is om nieuw te rijden. Dat gezegd hebbende zijn we dit jaar in ons nieuwbouwhuis getrokken en gaan we deze maand trouwen. Met andere woorden het spaarpotje is onvoldoende voor inruil BMW + bijleggen voor een jonge tweedehands station. Daarnaast voorzie ik binnen nu en een jaar hoge kosten aan de BMW. Tot slot wonen we aan de Duitse grens en tanken we onze tweede auto (Seat Mii 2016) altijd in Duitsland. Dat gaan we met een non diesel opvolger van de BMW ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
iRob87 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:53:
Wel vraag ik mij af en toe af of het niet pure luxe is om nieuw te rijden.
Dat denk ik wel gezien de afschrijving van auto’s maar als je inkomen voldoende is en je hebt het er voor over dan maakt dat toch niet uit.
Dat gezegd hebbende zijn we dit jaar in ons nieuwbouwhuis getrokken en gaan we deze maand trouwen. Met andere woorden het spaarpotje is onvoldoende voor inruil BMW + bijleggen voor een jonge tweedehands station. Daarnaast voorzie ik binnen nu en een jaar hoge kosten aan de BMW. Tot slot wonen we aan de Duitse grens en tanken we onze tweede auto (Seat Mii 2016) altijd in Duitsland. Dat gaan we met een non diesel opvolger van de BMW ook doen.
Goedkoper tanken dan in NL bespaard je wel wat maarja dan wordt je brandstof misschien €0,08 i.p.v. €0,10 tov €0,31 voor de auto zelf. Zuinig rijden of een goedkopere auto bespaard je meer denk ik. Verder is het natuurlijk wel fijn om goedkoper te kunnen tanken :)

Reparaties aan je auto zijn altijd vervelend, vooral als het de vraag is hoeveel je daar aan moet blijven uitgeven en private lease speelt daar wat op in met meer zekerheid.
Als dat zekerheid belangrijk is en kosten en eigendom minder dan is het toch een goede manier om auto te rijden.
Zelf ging ik van 10 jaar leasen bij werkgever naar jaartje private lease en nu privé auto (occassion, elektrisch en rij ~26kKm/jaar). Het relatief zorgeloze rijden vond ik altijd wel prettig maar als het meezit blijf ik voorlopig relatief goedkoop rijden in eigen auto; mits die dus tzt geen dure reparaties moet hebben en ik niet wat anders wil.
Edit: Die private lease was overigens een ‘occassion lease’; auto die ze al 2 jaar in gebruik hadden en goedkoper dan een nieuwe dus dat is soms ook nog een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door bite op 04-10-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

-EDIT-
Het viel mij tijdens onze zoektocht op dat Aziatische auto's over het algemeen maandelijks een stuk duurder waren dan Europese auto's..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

M@cer schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Het viel mij tijdens onze zoektocht op dat Aziatische auto's over het algemeen maandelijks een stuk duurder waren dan Europese auto's..
De extra afschrijving tikt harder door dan de lagere aanschafprijs. Is nooit anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited

Mijn vriendin en ik vinden het erg jammer dat je bij Kia geen losse opties kunt selecteren. We zouden graag de automatische kofferbak klep willen maar daarvoor moet je de ExecutiveLine uitvoering selecteren die bijna € 5000 euro duurder is. Uiteraard wordt dat bedrag maar voor een deel door berekend in de maandprijs maar ons (persoonlijke) lease budget stop bij € 500 euro. Die € 19 euro is overheen te komen.

-EDIT-
Wellicht interessant om met jullie te delen: De verkoper kwam aanvankelijk uit op een bedrag van boven de € 600 euro per maand! Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan en vertelde dat dat echt nergens op sloeg. Hij ging daarna even bellen met de importeur en kwam terug met de mededeling dat de prijzen " zojuist " gewijzigd waren. Toen we op het einde van het gesprek even informeel stonden na te praten gaf hij aan dat de private lease prijzen zo scherp zijn dat hij een factuur moet nasturen naar de importeur omdat hij anders geld toe moet leggen.
Moet het een SW zijn? Anders kun je hier: https://www.alphabetpriva...ijd=48&kleur=Casa%20White goedkoper rijden in de hatchback met dezelfde uitvoering of hogere uitvoering voor dezelfde prijs. Dat geldt voor alle merken bijna overigens.

-EDIT-
Ford Focus is denk ik goedkoper plus je kunt zelf opties aanvinken welke je nodig acht, je kunt ook via autoweek.nl zoeken op stationwagons... als je puur naar prijs kijkt zou ik voor een Peugeot 308SW/VW Golf Variant/Ford Focus Wagon gaan kijken die hebben de laagste maandlasten denk ik. Verschil in prijs is grootste component de afschrijving, dus auto's die veel waard blijven kunnen ze scherper aanbieden zoals wordt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49

Prijs lijkt me wel oke maar alsnog hoop geld, zo'n auto zou ik zelf altijd liever met de kop eraf kopen met deze kilometrage (dan maar een lening).

P.s. een Mercedes CLA kost €580,- per maand :9

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
De ceed is best erg duur door de hogere afschrijving. Veel Europese autos zijn goedkoper in de PL. Maar de Niro lijkt een uitzondering. Is dat niks voor je? Vind dit voorstel niet bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mail van JustLease t.a.v. alle mensen die al een paar maandjes lease rijden maar nog geen facturen hebben ontvangen omdat hun systeem er nog steeds uitligt.
We hopen dat je met veel plezier in je nieuwe auto rijdt.

Graag informeren we je over de eerste incasso die binnenkort plaats gaat vinden. Omdat we eerdere facturen nog niet hebben verstuurd verloopt dat iets anders dan normaal. We leggen het je graag kort uit.

De eerste factuur die je ontvangt
Volgende week ontvang je van ons de eerste factuur. Deze factuur betreft de maand waarin jij bent gaan rijden in de auto. Dat betekent in de meeste gevallen dat we slechts een deel van de maand factureren.

Bijvoorbeeld: je bent 16 juli gaan rijden in je nieuwe auto. Dan ontvang je een factuur voor de periode van 16 juli tot en met 31 juli.

De vervolgfacturen
Omdat we je nog niet eerder een factuur hebben verstuurd, worden de facturen die volgen na je startmaand in één keer gefactureerd. Dat betekent dat het bedrag op de factuur hoger zal zijn dan normaal, omdat we de gereden maanden – exclusief de startmaand - in één keer in rekening brengen.

Je ontvangt deze factuur rond de twintigste van de maand per e-mail.

Betalen
Een week na ontvangst van de factuur wordt het factuurbedrag van je rekening afgeschreven. Het is belangrijk dat er dan voldoende saldo op je rekening staat.

1000 extra kilometers
Deze hogere incasso is slechts éénmalig. Om je tegemoet te komen in de eventuele overlast, krijg je bij het voldoen van het volledige factuurbedrag aan ons ook éénmalig 1.000 extra kilometers om je te compenseren voor het mogelijke ongemak.

Let op: dit geldt alleen indien je de openstaande facturen in één keer kunt voldoen.

Termijnbetaling
Indien je verwacht onvoldoende saldo te hebben op het moment van incasseren, dan kun je ervoor kiezen om het verschuldigde bedrag in maximaal 3 gelijke termijnen te voldoen.

Wil je gebruik maken van deze mogelijkheid om gespreid te betalen, dan kun je een e-mail sturen naar finance@justlease.nl met de volgende gegevens:

Je debiteurnummer
Het factuurnummer
Het aantal gewenste termijnen

We bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,

Justlease
Team Customer Care
Mijn zolder ligt inmiddels vol met excuses van JustLease :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 19:01
Beste Tweakers,

Omdat ik binnenkort elders begin te werken en mijn huidige bak onzuinig en redelijk aan oude kant is ben ik aan het kijken voor een nieuwe (lease) auto.

Afstand op en neer van mijn huis naar mijn werk is ongeveer 80 km waardoor ik waarschijnlijk genoeg heb aan 20.000 km per jaar. Vervolgens heb ik volgende aanbieding gezien die mij enigzins goed in de oren klinkt: https://privatelease.volk...ssionType=handgeschakeld&

Korte samenvatting:

Auto:
Model: Volkswagen Polo
Motor: 1.0 TSI 95 pk
Uitvoering: Comfortline

Contract:
Looptijd: 24 Maanden
Kilometers: 20 000 km
Verzekeringen:
All risk inbegrepen
Schadeverzekering inzittenden inbegrepen

Eigen risico € 500,- 0,00 p/m

Totaalbedrag:
€ 368,05 p/m

Omdat ik vrijwel geen verstand heb van private lease vraag ik me af of dit enigzins een goede deal is?

Ilija

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Freekers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:45:
Mail van JustLease t.a.v. alle mensen die al een paar maandjes lease rijden maar nog geen facturen hebben ontvangen omdat hun systeem er nog steeds uitligt.
[...]
Mijn zolder ligt inmiddels vol met excuses van JustLease :+
Dat's mooi een win-win situatie want daarmee kun je je huis isoleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Dit weekend ook een PL voor de vrouw des huizes afgesloten. Peugeot 108 met 11.000km voor 210 per maand. Betreft een active met pack premium.

Ik vind de maandlast te dicht bij de totale kosten van een occassion van circa 6.000 liggen (107, aygo etc.)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RusFighter schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:40:
Afstand op en neer van mijn huis naar mijn werk is ongeveer 80 km waardoor ik waarschijnlijk genoeg heb aan 20.000 km per jaar.
Is 20.000km niet een beetje weinig als woon-werk 80km is? Dat komt neer op 5x80x48 (weken) = 19.200km op jaarbasis met alleen al woon-werk. Tenzij je natuurlijk part-time werkt en/of een dag thuis in de week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Freekers schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Is 20.000km niet een beetje weinig als woon-werk 80km is? Dat komt neer op 5x80x48 (weken) = 19.200km op jaarbasis met alleen al woon-werk. Tenzij je natuurlijk part-time werkt en/of een dag thuis in de week :)
Mijn berekening kwam uit op 17.000 maar 25k km is ook een optie (scheelt maar 10-15 euro meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:42
Freekers schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

48 weken is eigenlijk teveel, je hebt niet alleen vakantiedagen, maar ook nog al de andere verlofdagen. Met 214*80 kom je op iets over de 17000km uit. Dan heb je nog een 2500km voor andere zaken, wat meer dan genoeg is als je geen (verre) vakanties met de wagen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
RusFighter schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:40:
Beste Tweakers,

Omdat ik binnenkort elders begin te werken en mijn huidige bak onzuinig en redelijk aan oude kant is ben ik aan het kijken voor een nieuwe (lease) auto.

Afstand op en neer van mijn huis naar mijn werk is ongeveer 80 km waardoor ik waarschijnlijk genoeg heb aan 20.000 km per jaar. Vervolgens heb ik volgende aanbieding gezien die mij enigzins goed in de oren klinkt: https://privatelease.volk...ssionType=handgeschakeld&

Korte samenvatting:

Auto:
Model: Volkswagen Polo
Motor: 1.0 TSI 95 pk
Uitvoering: Comfortline

Contract:
Looptijd: 24 Maanden
Kilometers: 20 000 km
Verzekeringen:
All risk inbegrepen
Schadeverzekering inzittenden inbegrepen

Eigen risico € 500,- 0,00 p/m

Totaalbedrag:
€ 368,05 p/m

Omdat ik vrijwel geen verstand heb van private lease vraag ik me af of dit enigzins een goede deal is?

Ilija
Het kan goedkoper bij andere merken bijvoorbeeld de Nissan Micra. Volkswagen betaal je meer voor minder merk ik. Wat zijn je wensen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
TheUninvited schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:59:
[...]

Het kan goedkoper bij andere merken bijvoorbeeld de Nissan Micra. Volkswagen betaal je meer voor minder merk ik. Wat zijn je wensen verder?
Denk dat een micra aan de kleine kant is. Comfort & verbruik zijn iig belangrijkste punten voor mij. Uitstraling is ook een belangrijk puntje (toekomst gericht, zpp'er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:38
Korte vraag over het private lease collectief van de consumentenbond. Als je voor de optie kiest dat je na een jaar iedere maand kunt opzeggen, wordt er dan maar een jaar bij het BKR geregistreerd of de volledige 60 maanden?

Ik kon het helaas niet vinden in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:55
EHA1337 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:21:
Korte vraag over het private lease collectief van de consumentenbond. Als je voor de optie kiest dat je na een jaar iedere maand kunt opzeggen, wordt er dan maar een jaar bij het BKR geregistreerd of de volledige 60 maanden?

Zo even uit mijn hoofd: Je gaat een contract aan voor 60 maanden, dus BKR registratie voor 60 maanden. Je mag volgens contract je contract beëindigen. Je betalingsverplichting komt dus te vervallen, dus dan ook je BKR registratie. Volgens mij blijft je BKR registratie nog wel even staan, maar is niet meer 'actief'. Maar pin mij hier alsjeblieft niet aan vast.

Ik heb vanmorgen mijn overkoop prijs opgevraagd voor mijn 108 :D
Kreeg meteen een automatische email terug dat ze nieuw personeel hebben aangenomen (oke, officieel staat er dat hun team is uitgebreid :P) en dat ze echt binnen 5 werkdagen reageren! Ik ben benieuwd, naar zowel de snelheid van de reactie als de prijs voor mijn wagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 08-10-2018 10:30 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
EHA1337 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:21:

Een BKR registratie is niet heel spannend. Je moet alleen zorgen dat het geen negatieve registratie wordt. Dus gewoon aan je betalingsverplichting voldoen.

Koop je af, dan zal bij het BKR worden opgenomen dat je een krediet had, deze inmiddels is afgelost en je nooit een achterstand hebt gehad.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Hoe zit het met inruil van je oude auto bij PL ? Als mijn auto inlever bij de dealer word dit dan in mindering gebracht van t totaal bedrag waar het op gebaseerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:55
alki schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:21:
Hoe zit het met inruil van je oude auto bij PL ? Als mijn auto inlever bij de dealer word dit dan in mindering gebracht van t totaal bedrag waar het op gebaseerd is ?
Ik kreeg dit bedrag op mijn rekening gestort toen ik mijn wagen inleverde bij JustLease.
Er werd niks verrekent.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 08-10-2018 11:24 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
RusFighter schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Denk dat een micra aan de kleine kant is. Comfort & verbruik zijn iig belangrijkste punten voor mij. Uitstraling is ook een belangrijk puntje (toekomst gericht, zpp'er)
Ze zitten in principe in dezelfde klasse, dus je zou die auto moeten bekijken of het groot genoeg is. De maten zullen wel verschillen ja. Idem met comfort, verder heb je denk ik voor 370eu heel veel keus (zie https://www.autoweek.nl/p...tijdsduur=24&kmjaar=20000) en dan zou ik dus goed rondkijken of er niks anders is wat je aanspreekt. Verbruik zal weinig schelen tussen die twee allebei 1 liter turbo's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
alki schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:21:
Sommige leasemaatschappijen kun je vooruitbetalen (maximaal tot 50% van totale bedrag indien aangesloten bij keurmerk), maar in de meeste gevallen niet dan krijg je het contant. Ligt dus echt aan het merk, bijvoorbeeld Toyota en Suzuki kun je wel vooruitbetalen en dus je maandelijkse lasten (en dus ook BKR) omlaag halen. Sommige grote dealers bieden ook hun eigen private lease aan dus kan soms ook binnen een merk verschil inzitten afhankelijk van welke dealer je kiest. Welk merk wil je private leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
Nieuwe auto's zouden vandaag op groepsveiling.nl komen. Tot op heden nog niks te zien op de site. Al verwacht ik dat het aanbod, net als 2 weken geleden bij Consumentenbond, tegen gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Ph046ph schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:07:
Nieuwe auto's zouden vandaag op groepsveiling.nl komen. Tot op heden nog niks te zien op de site. Al verwacht ik dat het aanbod, net als 2 weken geleden bij Consumentenbond, tegen gaat vallen.
Ze staan erop maar ik vind het niet heel speciaal. Alle auto's worden met genoemde prijzen met 5.000 km en 60 maanden erop gezet, ik ben op zoek naar 2 jaar of 5 jaar en flexibel er na een jaar weer vanaf kunnen met 10.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
Kluutmaran schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:41:
[...]

Ze staan erop maar ik vind het niet heel speciaal. Alle auto's worden met genoemde prijzen met 5.000 km en 60 maanden erop gezet, ik ben op zoek naar 2 jaar of 5 jaar en flexibel er na een jaar weer vanaf kunnen met 10.000 km.
Ik zie het inderdaad. Je moet eerst je mailadres invullen om de auto’s te bekijken.
Helaas voor mij geen interessante auto’s. Wordt denk ik dan toch maar een (redelijk) jonge auto kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik heb ook al even in dit topic gekeken maar kan het nog niet echt vinden.
Welke aanbieders, naast de consumentenbond actie, hebben nog meer flexibele contracten?

Ik zou graag een prive lease wagen nemen maar over ongeveer 1,5 - 2 jaar wil ik een ander huis kopen. Dan wil ik dus van het contract af kunnen.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Thrilseeka schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:55:
Welke aanbieders, naast de consumentenbond actie, hebben nog meer flexibele contracten?

Ik zou graag een prive lease wagen nemen maar over ongeveer 1,5 - 2 jaar wil ik een ander huis kopen. Dan wil ik dus van het contract af kunnen.
Bij verschillende aanbieders is het een extra optie, waar je per maand wat extra voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited

Toyota (ook Lexus) en Suzuki bieden een flexibel contract aan voor alle auto's die ze via Private Lease aanbieden tegen meerprijs. Verder heb je ook privatelease.com welke sommige auto's maandelijks opzegbaar aanbieden. Meer ben ik er nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:32

Misschien die van Nissa Micra interessant?
€279 p/m als je 24m kiest en 10k kilometers. Ook niet naar 15k zetten, want die meerprijs is meer dan de boete kilometers. Kan goedkoper als je kalere versie neemt.
http://www.nissanprivatelease.nl/nieuwe-micra-high/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gastheer
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:26

Leasem.nl heeft een contract van 48 maanden (Hyundai i10) dat na 12 maanden op elk moment opzegbaar is. Opzegtermijn is dan 2 maanden. Prijs: 205 euro per maand voor 10.000 km per jaar.

https://www.leasem.nl/private-lease-acties

[ Voor 3% gewijzigd door Gastheer op 08-10-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
justlease heeft ook op sommige auto's de optie om voor 15 euro pm het contract na 12 mnd te kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 14:29
Kluutmaran schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:41:
[...]

Er lijken sws weinig goede private lease deals nu vergeleken met oktober vorig jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
wd200 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:16:
justlease heeft ook op sommige auto's de optie om voor 15 euro pm het contract na 12 mnd te kunnen opzeggen.
Duurt alleen 12 maanden voor je een contract hebt als ik de berichten hier goed interpreteer. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Hertog_Martin schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 01:16:
[...]

Er lijken sws weinig goede private lease deals nu vergeleken met oktober vorig jaar
Inderdaad. De Mercedes GLA was de enige topaanbieding van de afgelopen tijd en de actie van de Vomar is ook redelijk. Hopelijk komt de Mediamarkt binnenkort weer met een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:02:
[...]

Duurt alleen 12 maanden voor je een contract hebt als ik de berichten hier goed interpreteer. _O-
Waarschijnlijk ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Bedankt voor bovenstaande reacties.
Ik heb de i20 besteld via het autolease collectief :)

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
https://www.groepsveiling.nl/auto/
Ook niet erg interessant dat nieuwe aanbod. Lange looptijden en hoge prijzen. Ook alles van slechts 1 bedrijf. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 14:29
Ik denk dat volkswagen groep vorig jaar ook wel te scherpe deals had misschien.
Ik heb een Citigo met Ambition en Drive pakket voor 219pm gescoord toen bij 20.000km en 24 maanden.

Volkswagen leasing had toen opmerkelijk genoeg dat je bij minder maanden minder betaalde :o

Nu kost zelfde configuratie 295pm terwijl ze een dertig euro korting actie hebben. Bij 48 maanden is ie 246pm

Audi A3 Sportsback hadden ze destijds voor 420 bv bij 20k en 24 maanden. Is nu 576 bij 24 maanden en 416 bij 48 maanden

Dus als je er maar twee jaar aan vast wilde zitten toen de beste deals, nu moet je 48 maanden daarvoor kiezen
Pagina: 1 ... 33 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.