“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik denk dat het wel kan, maar dat zullen dan gebruikte private lease auto's zijn die opnieuw worden aangeboden, meestal voor hetzelfde tarief als dat ze nieuw waren. En de auto's die ik tot nu toe vond waren vaak duurder dan nieuwe aanbiedingen via bijvoorbeeld het leasecollectief van de consumentenbond destijds. Bijvoorbeeld Leaseplan biedt dit aan, je hebt dan wel vaak een kortere looptijd dus dat kan fijn zijn.Cornholio schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:26:
[...]
Toch even mijn eigen bericht bumpen, ben wel benieuwd naar tips van mensen hier
Er bestaat volgens mij geen mogelijkheid om private lease te doen met een zelf gekozen occasion, je kunt uiteraard wel een huurkoop overeenkomst o.i.d. bij sommige bedrijven regelen, dat lijkt op operational lease maar bevat dus alleen afschrijving. Als je wilt kun je ook onderhoudscontracten e.d. regelen maar dat dekt alleen reguliere onderhoudsbeurten. Maar als je zelf financiert ben je duurder uit dan zelf alles betalen uiteindelijk. Eventueel merken met een langere garantie (Kia of Hyundai) zou je wel kunnen overwegen trouwens, maar dan is zelf kopen nog steeds slimmer.
Waarom wil je graag occasions leasen? Ik denk dat de voordelen miniem zijn, bij private lease acties ben je vaak goedkoper uit als je voor een nieuwe kiest vanwege schaalvoordelen kunnen de leasemaatschappijen zeer scherpe tarieven bieden, dat valt weg bij occasions.
Ik heb het juist liever comfortabel in de 50 weken dat je niet op vakantie bent. Ik heb nooit begrepen hoe mensen schraal (no offense) kunnen leven om dan in 2-3 weken vakantie alles te verbrassen. Ik heb liever mijn dagelijkse kwaliteit van leven wat hoger en daar past ook een wat luxere auto in met mijn billetjes op verwarmd leer, een dak waar je doorheen kan kijken en allerlei andere gemakken die zo'n auto biedt.assje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:32:
[...]
Wat begrijp je niet? Zoals ik zeg ieder zijn keuze maar ik zou liever een keer extra op vakantie gaan of een paar jaar eerder met pensioen kunnen.
Zeg even dat die 10.000km uitkomt op 140 uur per jaar in de auto dan heb je het over iets van €50/uur dat je gebruik maakt van de auto. Dit kan dus prima voor de helft en dan zit je ook warm en droog. Ik kan simpelweg heel veel dingen verzinnen waar Ik dat geld liever aan uit zou geven ("onnodige" meerprijs per uur kan ik ook een uur voor gaan duiken op vakantie bijvoorbeeld)
Uiteraard alles te maken met perspectief, fietsen is nog veel goedkoper, ieder zijn ding.
Punt is vooral dat afschrijving niet lineair is met kilometers, het verschil in afschrijving tussen 10kkm en 20kkkm/jaar zal helemaal niet zo groot zijn. Een nieuwe dure auto voor 10kkm en een periode van 4 jaar is in verhouding dus nadelig. Dezelfde auto voor 40kkm per jaar zou ik veel minder moeite mee hebben.
Overigens rij ik nu in een buitenkansje van 359 euro, dus omgerekend met jouw methode zit ik op net 30 euro/uur.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat heet occasion lease, maar is vaak niet heel veel goedkoper.Cornholio schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:26:
Toch even mijn eigen bericht bumpen, ben wel benieuwd naar tips van mensen hier
Dat is slecht voor je zwemmersSeñor Sjon schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:35:
[...] mijn billetjes op verwarmd leer
Serieuze vraag: WAAROM?! Ik weet dat het tegenwoordig een verkoopargument is, maar ik heb werkelijk waar nog nooit door m'n dak willen kunnen kijken!een dak waar je doorheen kan kijken en allerlei andere gemakken
(GEEN dak daarentegen lijkt me wel wat!)
Wel ben ik FAN van een zwarte hemel !RemcoDelft schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:39:
[...]
Dat is slecht voor je zwemmers![]()
[...]
Serieuze vraag: WAAROM?! Ik weet dat het tegenwoordig een verkoopargument is, maar ik heb werkelijk waar nog nooit door m'n dak willen kunnen kijken!
(GEEN dak daarentegen lijkt me wel wat!)
Dat zie ik wel steeds meer en dat kan ik wel waarderen
En het gevolg van die zwemmers vindt het fantastisch om naar buiten te kijken. Het scheelt wel enorm veel licht in de auto, dus het is een nice to have, met name in de winter.
Maar als ik minder zou hoeven rijden komt er vrij waarschijnlijk een 'hondenhokje' (op z'n minst met automatische airconditioning, dat is voor mij wel een must-have), want het huidige model Polo vind ik eigenlijk al gewoon te groot. Nu mag ik daar nog tot halverwege 2020 mee rijden, maar dat is nu ook niet echt een straf
Ach ja 2022 nieuwe kansen...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Mercedes A200 business solution of A180D bus. Sol. Beiden met automaat , ja je leest het goed een diesel! (Voor mij ideaal). Vanaf €479 (10k/48mnd) of €569 bij 25k/48mnd.
https://privelease.merced...ooptijd=60&model=A_Klasse
Ik heb dat via mijn eigen garage waar ik al jaren klant was.assje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:12:
[...]
In heb nog nooit van een dergelijke constructie gehoord i.c.m. operational lease.
Voor de Volvo V60 D6 met 115.000km op de teller (dec 2013) betaal ik 530 in de maand voor 25.000KM.
Meerkilometers 6 cent.
Dit is INCLUSIEF Svi. Ruitreparatie 0,- Ruitvervanging 100 euro. beperkt Casco schades (vandalisme bijvoorbeeld) 200 euro. Casco schades 500
Maar hadden zij die in de aanbieding of heb jij een occasion gezocht en hebben zij daar een aanbieding voor gemaakt?meermarco schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:54:
[...]
Ik heb dat via mijn eigen garage waar ik al jaren klant was.
Voor de Volvo V60 D6 met 115.000km op de teller (dec 2013) betaal ik 530 in de maand voor 25.000KM.
Meerkilometers 6 cent.
Dit is INCLUSIEF Svi. Ruitreparatie 0,- Ruitvervanging 100 euro. beperkt Casco schades (vandalisme bijvoorbeeld) 200 euro. Casco schades 500
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
[ Voor 51% gewijzigd door meermarco op 17-09-2018 10:52 ]
Alleen met lange stukken en vakantiesmeermarco schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:23:
Dat laatste. Ze hadden een paar occasions en gezegd dat ik van een paar een PL voorstellen wilde hebben. Gekozen voor de luxe van de D6 Summum. Een vrijwel nieuwe Ford foocus wagon was iets goedkoper. Maar hoopte dat het electrische gedeelte de D6 weer goedkoper INC brandstof zou maken. Dat lijkt met het huidige weer iig wel zo

Denk dat het daar nog iets te vroeg voor is, de prijzen van EV's zijn zo veel hoger in de lease...meermarco schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:13:
Ook benieuwd of op https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/ nu meer EV's komen. Dat zou het denk ik ook voor de privegebruikers aantrekkelijker maken. Due durven denk ik niet te kopen. Maar een jaar+ proberen voor een vast bedrag durven ze wel (is mijn totaal niet wetenschappelijke aanname)
edit:
Nou het begint ergens op te lijken. Een Hyundai Ioniq electric met 25.000km! per jaar 519euro per maand.
En een laadpas (fastned) van 600 euro erbij.
[ Voor 46% gewijzigd door meermarco op 18-09-2018 08:44 ]
Dat komt, hoogstwaarscjinlijk, doordat de EV's altijd premium uitvoeringen zijn.dfrenner schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:19:
Denk dat het daar nog iets te vroeg voor is, de prijzen van EV's zijn zo veel hoger in de lease...
Kijk maar eens naar alle opties die er standaard opzitten ten opzichte van de gemiddelde ICE.
Nogal wiedes dat de maandbedragen dan navenant zijn.
Verhoudingsgewijs ligt het maandbedrag ten opzichte van de aanschafwaarde wel lager bij EV's.
Maar we moeten er zsm van af dat EV's als luxe worden gezien en als een 'standaard' auto worden behandeld (dus: minder opties standaard, waardoor de waarde van de auto daalt en dus ook het maandbedrag)
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Vergelijk dat met een Civic (5-deurs 1.5T Sport) met ongeveer dezelfde nieuwwaarde en dan zit je op €551 bij 48 maanden en 10k km. Een BMW 118i (3-deurs) zit op €428.
Al die auto's geselecteerd omdat ze ongeveer dezelfde nieuwprijs hebben. En de Honda en BMW hebben bijna hetzelfde gewicht (scheelt 70 kilo). Verschil is wel dat private lease bij BMW al heel erg is ingeburgerd en bij Honda is het nog nieuw.
Het probleem is dat er veel te veel marge op een EV zit...Tripl3 D schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:02:
[...]
Dat komt, hoogstwaarscjinlijk, doordat de EV's altijd premium uitvoeringen zijn.
Kijk maar eens naar alle opties die er standaard opzitten ten opzichte van de gemiddelde ICE.
Nogal wiedes dat de maandbedragen dan navenant zijn.
Verhoudingsgewijs ligt het maandbedrag ten opzichte van de aanschafwaarde wel lager bij EV's.
Maar we moeten er zsm van af dat EV's als luxe worden gezien en als een 'standaard' auto worden behandeld (dus: minder opties standaard, waardoor de waarde van de auto daalt en dus ook het maandbedrag)
Dan neem je toch een Tesla? Die verliezen iets van 15000 dollar per auto die ze verkopendfrenner schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:50:
Het probleem is dat er veel te veel marge op een EV zit...

Is dat zo, of zijn ze de ontwikkelingskosten aan het terugverdienen?dfrenner schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:50:
Het probleem is dat er veel te veel marge op een EV zit...
Nadeel van early adopter?
Door de investeringen, maar als je rekent met de accuprijzen die men claimt te halen....RemcoDelft schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:42:
Dan neem je toch een Tesla? Die verliezen iets van 15000 dollar per auto die ze verkopen
Model S 60 2013: €66.000
https://www.autoweek.nl/auto/72444/tesla-model-s-60/
Wat kostte een accu in 2013?
https://thinkprogress.org...-since-2014-718752a30a42/
600$ per kWh. 60kWh * 600$= $36.000 voor de 2013 Model S accu. Bleef er $30.000 voor de auto over aan verdiensten.
Musk zelf geeft aan dicht bij de 100$ per kWh te zitten in 2018 en eind dit jaar eronder te komen:
https://www.utilitydive.c...-100kwh-this-year/525162/
Ondanks dit geweldige nieuws:
Model S 75 2018: €90.000
Laten we nog even boven de 100$ gaan zitten, en 200$ per kWh rekenen, waar ze zeker weten onder zitten als we eind 2018 al onder de $100 komen volgens Musk.
75kWh * 200 = $15.000 voor de 2018 Model S accu. Blijft er $75.000 over voor de auto...
Dus de marge op een Tesla Model S is ten opzichte van 2013 met 250% gestegen!!!
Iedere nieuwe motor heeft ontwikkelingskosten, die worden in de autobranche nooit op de eerste modellen afgeschreven, altijd over de complete levensduur!Tripl3 D schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:03:
Is dat zo, of zijn ze de ontwikkelingskosten aan het terugverdienen?
Nadeel van early adopter?
Een nieuwe 1.5HDI is niet duurder dan een oude 1.6HDI van Peugeot. Terwijl ze net gigantische kosten hebben gemaakt voor de ontwikkeling van het blok. Maar ze gaan uit van een bepaalde levensduur en een aantal modellen. Daar delen ze de kosten door. Daardoor betaal je voor een huidige 1.5HDI hetzelfde als voor een 1.5HDI over 7 jaar...
Natuurlijk kun je stellen dat de kosten van de eerste pakketten erg hoog zijn, maar wil Tesla ook niet te veel tegelijk? Het maakt de kosten idd erg hoog, terwijl het langer aanhouden van bepaalde lijnen een auto veel goedkoper had gemaakt!
Een 2013 Model S voor €66k kan ook nu nog prima mee. Nu de Model 3 richting die prijzen gaat, hadden veel mensen (als ze de keuze nu zouden hebben) eerder voor een Model S voor €66k gegaan.
Als je te veel aan tussen ontwikkelingen doet en deze iedere keer binnen een jaar of twee naar de praktijk brengt, ben je onnodig veel geld kwijt aan R&D. Dat zie je bij merken als Tesla!
Als Peugeot iedere twee jaar een efficiënter motorblok uitbrengt, ga je ook 80k voor een 308 betalen. Dat doen ze bewust niet. In mijn optiek kunnen merken als Tesla dat ook beter niet doen. Natuurlijk is het goed te ontwikkelen, maar door te snel te ontwikkelen schiet je je doen voorbij.
Elon wil iedereen aan de EV, dat bereik je eerder met een model S van €66k dan er één van €90k...
Het bedrijf moet een middenweg vinden tussen ontwikkelen en verkopen.... M.i. slaat het te ver door naar ontwikkelen. Maar goed wie ben ik
[ Voor 44% gewijzigd door BlakHawk op 18-09-2018 11:14 ]
Je vergelijkt nu een techniek die al meer dan 100 jaar is doorontwikkeld met een techniek die pas de laatste paar jaar verfijnder wordt en dus minder ontwikkelingskosten met zich meebrengt.dfrenner schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:05:
Iedere nieuwe motor heeft ontwikkelingskosten, die worden in de autobranche nooit op de eerste modellen afgeschreven, altijd over de complete levensduur!
Een nieuwe 1.5HDI is niet duurder dan een oude 1.6HDI van Peugeot. Terwijl ze net gigantische kosten hebben gemaakt voor de ontwikkeling van het blok. Maar ze gaan uit van een bepaalde levensduur en een aantal modellen. Daar delen ze de kosten door. Daardoor betaal je voor een huidige 1.5HDI hetzelfde als voor een 1.5HDI over 7 jaar...
Ik weet niet of dat wel een eerlijk vergelijk is....
Ik had mijn post net ge-edit. De Ioniq lijkt idd een positieve uitzondering. Ik keek dan naar jaarkilometrages van meer dan 20.000KM/jTheBrut3 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:33:
Zo duur zijn EV's nou ook weer niet. Kijk naar die IONIQ, €459 bij 48 maanden en 10k km.
Vergelijk dat met een Civic (5-deurs 1.5T Sport) met ongeveer dezelfde nieuwwaarde en dan zit je op €551 bij 48 maanden en 10k km. Een BMW 118i (3-deurs) zit op €428.
Al die auto's geselecteerd omdat ze ongeveer dezelfde nieuwprijs hebben. En de Honda en BMW hebben bijna hetzelfde gewicht (scheelt 70 kilo). Verschil is wel dat private lease bij BMW al heel erg is ingeburgerd en bij Honda is het nog nieuw.
Dat boeit mij als consument weinig...Tripl3 D schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:06:
[...]
Je vergelijkt nu een techniek die al meer dan 100 jaar is doorontwikkeld met een techniek die pas de laatste paar jaar verfijnder wordt en dus minder ontwikkelingskosten met zich meebrengt.
Ik weet niet of dat wel een eerlijk vergelijk is....
Zolang het duurder is dan het alternatief, stap ik nog niet over
Feit blijft dat de marge gigantisch is op EV's en alleen maar groter lijkt te worden in het geval van Tesla...
Ergens moet er geld gaan terugvloeien naar investeerders... Dat gaan de toekomstige klanten ophoesten. Kan niet anders
[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 18-09-2018 12:27 ]
Maar dan wel de zonneklepjes ook in een soortgelijke kleur..Mektheb schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:44:
[...]
Wel ben ik FAN van een zwarte hemel !
Dat zie ik wel steeds meer en dat kan ik wel waarderen
heb een BMW gehad met zwarte hemel, met grijze zonneklepjes. Dat stoorde me weer enorm
Kort samengevat:
- De boete is inmiddels betaald door de partij die de auto thuis heeft afgeleverd.
- De beloofde schadevergoeding á 800 euro is nog steeds niet betaald. Deze zou 1 maand geleden al op mijn rekening moeten hebben gestaan, maar tot op heden word ik (wederom) door JustLease met een kluitje in het riet gestuurd onder het motto 'We zijn ermee bezig'. Waarmee bezig? Jullie Raboscanner zoeken of hoe heb ik het?
- Ik heb een brief ontvangen van de Belastingdienst dat pas op 6 September de vorige auto van mijn naam is gehaald terwijl ik deze al op 18 Augustus heb omgeruild. Tijdens het omruilen werd mij verzekerd dat de auto diezelfde dag nog van mijn naam werd gehaald wat dus niet is gebeurd. Naast dat ik bijna een volle maand teveel aan wegenbelasting heb betaald heb ik dus ook nog een auto op mijn naam gehad terwijl ik deze niet in m'n bezit had, met alle gevolgen van dien. Ik ben benieuwd welke bekeuringen ik nog ga krijgen
- Afgelopen Zaterdag lag er een excuusbrief in de bus met tankpas ter waarde van 100 euro. Er was bij mij, en vele anderen, het een en ander mis gegaan (joh) en ter compensatie kregen we een tankpas van 100 euro om het een beetje goed te maken. De reden waarom alles in de soep was gelopen kwam doordat de leverancier van hun lease-systeem failliet was gegaan. En dat is nou precies de reden waarom je de programmatuur van je corebusiness niet moet uit besteden
Leuk gebaar, maar wat me stoort aan de brief is dat erin vermeld staat dat het 'overgrote deel aan problemen nu is opgelost'. Ik heb geen flauw idee wat ze hiermee bedoelen want de wachttijden van de klantenservice zijn nog steeds 30-45+ minuten en zoals je ziet zijn er nog steeds openstaande probleempunten.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hij heeft het over de auto die hij had ingeruild.meermarco schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:00:
Staat de auto op JOUW naam dan bij JustLease? Bij mijn PL via de garage staat de auto op naam van de garage en betalen zij MRB verzekering etc etc. Ik ben slechts 'berijder'
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
https://www.cjib.nl/ik-wil-mijn-flitsfoto-bekijkenFreekers schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:44:
Ik ben benieuwd welke bekeuringen ik nog ga krijgen
Als het goed is komen daar eventueel de foto's te staan. Ze kunnen er al staan voor jij de boete thuis hebt. Als daar nu nog niets staat zal het vast niet meer komen. Tegenwoordig gaan die boetes best snel.
Ja, mijn PL auto staat op mijn naam d.w.z. op het kentekenbewijs staan mijn voorletters + achternaam. Ik snap het ook niet zo goed, want bij vrienden en kennissen die ook PL rijden staat allemaal de naam van de leasemaatschappij erop.meermarco schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:00:
Staat de auto op JOUW naam dan bij JustLease? Bij mijn PL via de garage staat de auto op naam van de garage en betalen zij MRB verzekering etc etc. Ik ben slechts 'berijder'
Niet helemaal, dit verhaal kent namelijk een hele voorgeschiedenis. Lang verhaal kort: De geleverde PL auto had gebreken/mankementen die niet werden opgelost en heb deze toen kunnen inruilen voor een nieuwe / andere PL auto. De 'ingeruilde' auto was dus ook een PL auto van dezelfde maatschappij.MrBlueEyes schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:01:
Hij heeft het over de auto die hij had ingeruild.
Kan tot 2 weken duren kan ik uit ervaring vertellen dus nog even geduldTheBrut3 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:22:
https://www.cjib.nl/ik-wil-mijn-flitsfoto-bekijken
Als het goed is komen daar eventueel de foto's te staan. Ze kunnen er al staan voor jij de boete thuis hebt. Als daar nu nog niets staat zal het vast niet meer komen. Tegenwoordig gaan die boetes best snel.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Klopt, maar dat was ook al PL.MrBlueEyes schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:01:
[...]
Hij heeft het over de auto die hij had ingeruild.
edit: Oh ik zie dat er al gereageerd is. JustLease zet de auto dus op JOUW naam.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Kosten? En Inc SVI?MrBlueEyes schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:52:
Ik ga zelf via XLeasy een contract tekenen voor 36 maanden een Ford Fiesta Titanium benzine te leasen voor 30.000km per jaar. Tot nu toe heb ik erg goed mail contact met ze gehad.
Bij mijn BMW zijn de klepjes anders gewoon zwart... En alle andere plafonddelen ook.234FaTaLiTy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:33:
[...]
Maar dan wel de zonneklepjes ook in een soortgelijke kleur..
heb een BMW gehad met zwarte hemel, met grijze zonneklepjes. Dat stoorde me weer enorm
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat kan best anders, bijvoorbeeld dit: Tesla probeert nu marktaandeel te veroveren door auto's onder de kostprijs te verkopen, terwijl het bedrijf steeds grotere verliezen leidt. Meer verkopen lukt niet, omdat ze steeds productieproblemen hebben. En de kwaliteit valt enorm tegen, recent bleek dat Tesla in de UK de minst betrouwbare auto is. Afbrekende deurknoppen en stoelframes, dat komt bij normale auto's niet voor, maar Tesla probeert hip te zijn.dfrenner schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:26:
Feit blijft dat de marge gigantisch is op EV's en alleen maar groter lijkt te worden in het geval van Tesla...
Ergens moet er geld gaan terugvloeien naar investeerders... Dat gaan de toekomstige klanten ophoesten. Kan niet anders
De oorzaak is ook logisch: Tesla kan wel een auto met indrukwekkende acceleratie maken, maar heeft geen ervaring met het maken van kwaliteit. En dat is niet iets wat je even kan kopen, terwijl concurrenten daar tientallen jaren voorsprong op hebben.
Ondertussen neemt de concurrentie hard toe, en van concurrenten mag je wel verwachten dat ze de kwaliteit allang onder de knie hebben. Zodra het hippe van Tesla verdwenen is, zou het me niets verbazen als het bedrijf failliet gaat en klanten weglopen voordat ze ooit winst maken. Het gedrag van dat overspannen grote kind aan het roer van het bedrijf helpt natuurlijk ook niet mee.
Bij mij ook weer mooi vervolg.Freekers schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:44:
The JustLease saga continues!
Kort samengevat:
- De boete is inmiddels betaald door de partij die de auto thuis heeft afgeleverd.
- De beloofde schadevergoeding á 800 euro is nog steeds niet betaald. Deze zou 1 maand geleden al op mijn rekening moeten hebben gestaan, maar tot op heden word ik (wederom) door JustLease met een kluitje in het riet gestuurd onder het motto 'We zijn ermee bezig'. Waarmee bezig? Jullie Raboscanner zoeken of hoe heb ik het?
- Ik heb een brief ontvangen van de Belastingdienst dat pas op 6 September de vorige auto van mijn naam is gehaald terwijl ik deze al op 18 Augustus heb omgeruild. Tijdens het omruilen werd mij verzekerd dat de auto diezelfde dag nog van mijn naam werd gehaald wat dus niet is gebeurd. Naast dat ik bijna een volle maand teveel aan wegenbelasting heb betaald heb ik dus ook nog een auto op mijn naam gehad terwijl ik deze niet in m'n bezit had, met alle gevolgen van dien. Ik ben benieuwd welke bekeuringen ik nog ga krijgen![]()
- Afgelopen Zaterdag lag er een excuusbrief in de bus met tankpas ter waarde van 100 euro. Er was bij mij, en vele anderen, het een en ander mis gegaan (joh) en ter compensatie kregen we een tankpas van 100 euro om het een beetje goed te maken. De reden waarom alles in de soep was gelopen kwam doordat de leverancier van hun lease-systeem failliet was gegaan. En dat is nou precies de reden waarom je de programmatuur van je corebusiness niet moet uit besteden.
Leuk gebaar, maar wat me stoort aan de brief is dat erin vermeld staat dat het 'overgrote deel aan problemen nu is opgelost'. Ik heb geen flauw idee wat ze hiermee bedoelen want de wachttijden van de klantenservice zijn nog steeds 30-45+ minuten en zoals je ziet zijn er nog steeds openstaande probleempunten.
Mailtje, uw auto komen we brengen. Ik had door het hele gedoe vooraf duidelijk afgesproken half november.
Dus ik wil de auto nog niet want heb dan dubbele lease. Ik de afspraak voor bezorgen gemaakt online voor in november dus. Werd meteen gebeld, u heeft vast vergissing gemaakt?
Nee sorry zet de auto maar in een hoekje want jullie zijn te vroeg. Transporteur niet blij mee natuurlijk en ging justlease bellen Erover.
Of ik wel de machtiging wil invullen dat hij op mn naam komt......nee dus nog niet want dan betaal ik vanaf nu wel wegenbelasting en staat op mijn naam twee maanden lang en ik weet niet wat er met auto gebeurt ondertussen.
Ook de excuus brief met tankpas gekregen. Leuk gebaar, maar het blijft allemaal beetje behelpen lijkt het bij hun.
Ben dus benieuwd hoe mn auto er over twee maanden uitziet als hij bezorgd wordt.
Maarja ik houd moed......toch?....eeeh ja toch maar wel....pfffff
Heb je wel zwart op wit dat je auto nog geleverd gaat worden over 2 maanden? Het zou me niks verbazen als ze hem dan opeens niet meer hebben o.i.d... Vreemd dit weer. Normaal zit er altijd een dikke levertijd op auto's.wesley2004 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:47:
Bij mij ook weer mooi vervolg.
Mailtje, uw auto komen we brengen. Ik had door het hele gedoe vooraf duidelijk afgesproken half november.
Dus ik wil de auto nog niet want heb dan dubbele lease. Ik de afspraak voor bezorgen gemaakt online voor in november dus. Werd meteen gebeld, u heeft vast vergissing gemaakt?
Nee sorry zet de auto maar in een hoekje want jullie zijn te vroeg. Transporteur niet blij mee natuurlijk en ging justlease bellen Erover.
Of ik wel de machtiging wil invullen dat hij op mn naam komt......nee dus nog niet want dan betaal ik vanaf nu wel wegenbelasting en staat op mijn naam twee maanden lang en ik weet niet wat er met auto gebeurt ondertussen.
Ook de excuus brief met tankpas gekregen. Leuk gebaar, maar het blijft allemaal beetje behelpen lijkt het bij hun.
Ben dus benieuwd hoe mn auto er over twee maanden uitziet als hij bezorgd wordt.
Maarja ik houd moed......toch?....eeeh ja toch maar wel....pfffff
Heb een email met aflever datum dus neem aan dat die telt.Freekers schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:57:
[...]
Heb je wel zwart op wit dat je auto nog geleverd gaat worden over 2 maanden? Het zou me niks verbazen als ze hem dan opeens niet meer hebben o.i.d... Vreemd dit weer. Normaal zit er altijd een dikke levertijd op auto's.
Tja de auto was er erg snel ineens. Erg raar.
Afwachten maar!
Vandaar ook de brief met gratis tankpas t.w.v. 100 euro; naar mijn mening puur en alleen damage control vanuit JustLease naar de Consumentenbond, zo staat het bijna zelfs letterlijk in de brief vermeld. Citaat "We baalden er flink van dat we onze klanten niet de service konden bieden die we met de Consumentenbond hebben afgesproken en die bij JustLease hoort". Tussen de regels door lees ik dat als ze niet konden aantonen dat ze hun afspraken kunnen nakomen is het exit JustLease bij de komende veiling.meermarco schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:34:
WoW. Erg slecht zeg. En dat via de Consumentenbond? Mag aannemen dat in de volgende aanbesteding service ook zwaarder gaat meewegen. Over een week is het zo ver.
Opeens heeft iemand daar bedacht om van vrijwel het begin alles nogmaals terug te zetten, en gezegd dit te verrekenen met de volgende factuur. Ik heb ditmaal gelijk gereageerd dat zij met mij contact moeten opnemen, anders storneer ik direct het bedrag als het te laag of te hoog uitkomt dan afgesproken. Ben benieuwd of ze het überhaupt lezen want de reactietijden zijn tergend traag en ik ga niet in de wachtrij van de klantenservice staan.
What's in the case?
https://opgelicht.avrotro...iewtopic.php?f=24&t=29529
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb uiteindelijk dus voor eigen garage gekozen (tweedehands lease) Maar ik heb ook zeergoec contact gehad met Privatelease.com Nette antwoorden, duidelijk etc. Ken ook iemand die er een PL heeft, en ook tevreden is.Ron!n schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:38:
Ik heb via de Consumentenbond via Privatelease.com geleased, goede communicatie, duidelijke mails, goed bereikbaar en de afspraken worden nagekomen. Deze partij hoef je dus niet over te slaan bij het volgende aanbod van het Autolease Collectief. Op het kentekenbewijs staat trouwens mijn naam, maar Privatelease.com betaald alles, dus ook de wegenbelasting.
Bij welke garage heb je dat gedaan als ik vragen mag?meermarco schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:54:
[...]
Ik heb dat via mijn eigen garage waar ik al jaren klant was.
Meerkilometers 6 cent.
Ford Fiesta 1.0 ECOBOOST TITANIUM 5-D Magnetic
Opties:
Driver Assist.Pack 2
Driver Assist.Pack 3
E.voorruitverwarming
Navigation Pack+B&O
Met SVI zonder OIV
Verlaagd eigen risico van 500 naar 250 euro
36 maanden 30.000 km per jaar (9 cent extra per km)
€443,- per maand
Spuit 11sjorremans schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:56:
Wie had hier onlangs een leaseauto besteld bij allinautolease.nl?
https://opgelicht.avrotro...iewtopic.php?f=24&t=29529
Heb je al getekend? Lijkt mij dat je veel betere deals kan vinden , ik betaal echt stukken minder met betere voorwaarden.MrBlueEyes schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:06:
[...]
Ford Fiesta 1.0 ECOBOOST TITANIUM 5-D Magnetic
Opties:
Driver Assist.Pack 2
Driver Assist.Pack 3
E.voorruitverwarming
Navigation Pack+B&O
Met SVI zonder OIV
Verlaagd eigen risico van 500 naar 250 euro
36 maanden 30.000 km per jaar (9 cent extra per km)
€443,- per maand
Volgens mij een Fiesta ST-line met alle opties en 36k km.Señor Sjon schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:06:
Ook met 30k km's?
Al moet je dan wel een mega deal scoren tegenwoordig, want als je dit via de Ford site configureert zit je aan €500,-.
Ja , ik heb getekend.Lightning89 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:19:
[...]
Heb je al getekend? Lijkt mij dat je veel betere deals kan vinden , ik betaal echt stukken minder met betere voorwaarden.
Betere deal? Nergens kom ik maar in de buurt van zo'n goede deal. Dus ben wel benieuwd waar je dat gezien hebt?
Lightning89 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:56:
1. Om het eerlijk te houden zal ik rekenen met 48.000 km/jaar, 5.000 is tijdelijk een paar maanden.
Auto is een Fiesta ST-Line met alle opties.
2. Private lease kosten: €389,- per maand voor 3.000 km incl. uitgebreide verzekering, afkoop ER en niet genoeg schadevrije jaren etc. etc. Hier komt nog een keer 70€ bij (1.000km * 7ct) = €459
Ow ik zie het. Niet helemaal duidelijk hoe hij daar aan komt. Denk Justlease?
Die hebben nu ook erg voordelig een Ford Focus staan. Alleen als je op Justlease zoekt zijn de ervaringen zo enorm slecht dat ik daar maar wegblijf. Sowieso zijn zij de enige die zo enorm goedkoop zijn.
JL klopt, en JL's systemen zijn ook een beetje traag. Ik dacht dat een focus op de Ford website maar een paar tientjes duurder is dan je huidige deal dus ging er vanuit dat een fiesta ruim goedkoper is. Dit verschil valt redelijk mee, je hebt inderdaad wel een redelijke deal, my bad. Ik zie net ook de focus op JL (oude focus) en die is wel erg scherp geprijsd ook.MrBlueEyes schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:47:
[...]
Ow ik zie het. Niet helemaal duidelijk hoe hij daar aan komt. Denk Justlease?
Die hebben nu ook erg voordelig een Ford Focus staan. Alleen als je op Justlease zoekt zijn de ervaringen zo enorm slecht dat ik daar maar wegblijf. Sowieso zijn zij de enige die zo enorm goedkoop zijn.
Ja Focus is daar zeker voordelig. Maarja omdat ik zoveel slechte ervaringen las over JL, ook hier, durfde ik dat niet aan.Lightning89 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:10:
[...]
JL klopt, en JL's systemen zijn ook een beetje traag. Ik dacht dat een focus op de Ford website maar een paar tientjes duurder is dan je huidige deal dus ging er vanuit dat een fiesta ruim goedkoper is. Dit verschil valt redelijk mee, je hebt inderdaad wel een redelijke deal, my bad. Ik zie net ook de focus op JL (oude focus) en die is wel erg scherp geprijsd ook.
Ben blij met deze keuze. Zitten leuke opties op. Zeker ook het B&O speakersysteem.
Fiesta is stuk goedkoper dan bij Ford zelf (zeker door ontbreken schade vrije jaren) en heeft dan ook nog Navigation Assistance pack 3
[ Voor 8% gewijzigd door MrBlueEyes op 20-09-2018 22:00 ]
Komt zeker goed!Lightning89 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:11:
Ik ben erg benieuwd naar die speakers ja, je hebt de auto ook bijna fulloptions zie ik. Veel rijplezier ermee! Laat even weten als de auto er is en gaandeweg je ervaring met PL.
Bijna weer een week verder. Deze week weer contact gehad met JustLease en ze geven aan 'dat de administratie nog opgestart moet worden' (serieus). Op mijn vraag wanneer ze verwachtte dat dit gebeurd is kreeg ik geen reactie meer. Ik zit er zwaar aan te denken rechtsbijstand in te schakelen want ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik denk dat ik morgen eerst eens de consumentenbond bel en kijk wat die adviseren want dit is echt van de zotte.Freekers schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:44:
The JustLease saga continues!
Update: Contact gehad met zowel Consumentenbond als JustLease. Consumentenbond geeft aan de gang van zaken te betreuren en zegt meerdere klachten over JustLease te hebben ontvangen. Deze zijn echter vrijwel allemaal met tevredenheid opgelost. Ze zullen mijn casus meenemen in de evaluatie van het afgelopen collectief. De ontvangen klachten waren echter genoeg aanleiding om JustLease uit te sluiten van het komende autoleasecollectief (!).
JustLease zelf geeft aan 'er bovenop te zitten'. Ze verwachten echter pas dat 'in Oktober' de administratie volledig is opgestart en de beloofde compensatie kan worden uitgekeerd/verwerkt.... Tenslotte geven ze aan dat ik hun niet meer hoef te contacten aangezien dit voor hun top prioriteit heeft. Met name dat laatste vind ik lastig om te geloven. Tot nu toe heb ikzelf immers steeds het contact moeten initiëren, zelfs recentelijk nog toen men vergeten was om de omgeruilde auto over te schrijven. Er is toen niemand geweest van JustLease die mij heeft gemaild of gebeld met de mededeling ‘Sorry, we zien nu pas dat uw ingeleverde auto nog niet is overgeschreven’. Nee, ook hier heb ik, wederom, het contact moeten initiëren. Ik geef ze in ieder geval de tijd tot eind Oktober. Daarna heb ik aangegeven de zaak over te dragen aan rechtsbijstand.
[ Voor 41% gewijzigd door Freekers op 24-09-2018 16:47 ]
Aan de ene kant zuur voor jou dat je nog steeds niet geholpen bent, maar aan de andere kant goed dat JustLease nu ook de gevolgen merkt en dat ze dus niet mee mogen doen aan dat collectief.Freekers schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:06:
[...]
Bijna weer een week verder. Deze week weer contact gehad met JustLease en ze geven aan 'dat de administratie nog opgestart moet worden' (serieus). Op mijn vraag wanneer ze verwachtte dat dit gebeurd is kreeg ik geen reactie meer. Ik zit er zwaar aan te denken rechtsbijstand in te schakelen want ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik denk dat ik morgen eerst eens de consumentenbond bel en kijk wat die adviseren want dit is echt van de zotte.
Update: Contact gehad met zowel Consumentenbond als JustLease. Consumentenbond geeft aan de gang van zaken te betreuren en zegt meerdere klachten over JustLease te hebben ontvangen. Deze zijn echter vrijwel allemaal met tevredenheid opgelost. Ze zullen mijn casus meenemen in de evaluatie van het afgelopen collectief. De ontvangen klachten waren echter genoeg aanleiding om JustLease uit te sluiten van het komende autoleasecollectief (!).
JustLease zelf geeft aan 'er bovenop te zitten'. Ze verwachten echter pas dat 'in Oktober' de administratie volledig is opgestart en de beloofde compensatie kan worden uitgekeerd/verwerkt.... Tenslotte geven ze aan dat ik hun niet meer hoef te contacten aangezien dit voor hun top prioriteit heeft. Met name dat laatste vind ik lastig om te geloven. Tot nu toe heb ikzelf immers steeds het contact moeten initiëren, zelfs recentelijk nog toen men vergeten was om de omgeruilde auto over te schrijven. Er is toen niemand geweest van JustLease die mij heeft gemaild of gebeld met de mededeling ‘Sorry, we zien nu pas dat uw ingeleverde auto nog niet is overgeschreven’. Nee, ook hier heb ik, wederom, het contact moeten initiëren. Ik geef ze in ieder geval de tijd tot eind Oktober. Daarna heb ik aangegeven de zaak over te dragen aan rechtsbijstand.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Volgens Justlease zit het probleem in hun leasesysteem. De leverancier van dit programma is recent failliet gegaan waardoor ze halsoverkop alles moesten overzetten op een nieuw systeem, aldus de brief die ik ontvangen heb. Ik zet hier meerdere vraagtekens bij. Allereerst: wie bouwt zijn volledig bedrijf op 1 enkel systeem dat blijkbaar beheert wordt door een externe partij Aka cloud aanbieder, dwz alles van administratie tot order verwerking, voorraad beheer etc? Ten tweede: deze problemen spelen zo te lezen al sinds Maart. Dus toen Justlease een contract aanging met de consumentenbond voor het inkoopcollectief wisten ze dat deze problemen speelden. Je hoeft geen hooggeleerde te zijn om te begrijpen dat het niet slim is om extra load te genereren op je mensen als ze niet de tools hebben om hun werk goed uit te kunnen voeren... Als laatste stoor ik me ontzettend aan het niet nakomen van afspraken en het niet reageren op mails, tenzij je het management of consumentenbond meenemen in de cc. Ik ben klant, ik neem een dienst af en betaal daar een mooi bedrag voor. Als ze nou een liefdadigheidsinstelling waren kon ik daar nog begrip voor opbrengen. Niets is minder waar.JohanKupers schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:10:
Ik vermoed dat het JustLease iets te snel teveel groei heeft opgeleverd en ze het nu niet meer kunnen bolwerken.
WoW echt triest. Terberg zit toch achter JustLease? Dat het zon rommel is daar had ik niet verwacht. Succes. Juist om dit te voorkomen nemen je PLFreekers schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:06:
[...]
Bijna weer een week verder. Deze week weer contact gehad met JustLease en ze geven aan 'dat de administratie nog opgestart moet worden' (serieus). Op mijn vraag wanneer ze verwachtte dat dit gebeurd is kreeg ik geen reactie meer. Ik zit er zwaar aan te denken rechtsbijstand in te schakelen want ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik denk dat ik morgen eerst eens de consumentenbond bel en kijk wat die adviseren want dit is echt van de zotte.
Ik ben heel benieuwd! Ik zoek een leuke aanbieding voor een simpele/compacte stadsauto.Jackson6 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:27:
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl
Vandaag komt het nieuwe aanbod!
Peugeot 108Cheezborger schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:23:
[...]
Ik ben heel benieuwd! Ik zoek een leuke aanbieding voor een simpele/compacte stadsauto.
Al (bijna) drie jaar erg tevreden. Zeker als ik weer eens moet parkeren in een grote stad (vooral Antwerpen of Brussel) lach ik iedereen uit. Ik parkeer dat ding echt overal. En er kan stiekem toch redelijk wat bagage in als je een weekendje weggaat met twee personen.
edit: ah, je zoekt een aanbieding
[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 25-09-2018 12:31 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik zat zelf ook al te denken aan de Peugeot 108! Zat gisteren al te spieken op de website van Peugeot. Ik heb nu een oude Toyota Starlet uit '98. Hij doet het nog wel, maar als ik een leuke aanbieding zie (hopelijk de 108 bij het Autolease-collectief van de consumentenbond), dan is de keuze snel gemaakt.Jasphur schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:30:
[...]
Peugeot 108
Al (bijna) drie jaar erg tevreden. Zeker als ik weer eens moet parkeren in een grote stad (vooral Antwerpen of Brussel) lach ik iedereen uit. Ik parkeer dat ding echt overal. En er kan stiekem toch redelijk wat bagage in als je een weekendje weggaat met twee personen.
edit: ah, je zoekt een aanbiedingverkeerd gelezen. Ik dacht dat je een type auto zocht voor in de stad.

Als je maar niet voor de Top! uitvoering gaat, want dat is alsof je permanent met een raam open rijdt. Tenminste dat vond ik tijdens een testritje.Cheezborger schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:36:
[...]
Ik zat zelf ook al te denken aan de Peugeot 108! Zat gisteren al te spieken op de website van Peugeot. Ik heb nu een oude Toyota Starlet uit '98. Hij doet het nog wel, maar als ik een leuke aanbieding zie (hopelijk de 108 bij het Autolease-collectief van de consumentenbond), dan is de keuze snel gemaakt.
Diesel zie je sowieso bijna niet meer.ProudElm schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:46:
ach ja.. Zullen vast geen diesel's tussen zitten gok ik? Of was dat de vorige keer wel (Weet het niet meer eigenlijk)
Ja, benieuwd wanneer het bekend wordt gemaakt. Dag is nog lang, maar hoop mensen zitten er toch op te wachtenJackson6 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:27:
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl
Vandaag komt het nieuwe aanbod!
Nee helaas.. Rijdt heel lekker (en met veel km's een must en ja ja, i know.. veel km's en prive lease is geen combi)Señor Sjon schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:04:
[...]
Diesel zie je sowieso bijna niet meer.
Vorige keer was het pas vroeg in de avond bekend volgens mij rond 19u kreeg ik een mailtje.meermarco schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:27:
[...]
Ja, benieuwd wanneer het bekend wordt gemaakt. Dag is nog lang, maar hoop mensen zitten er toch op te wachten
Het aanbod staat erop!TheUninvited schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:29:
[...]
Vorige keer was het pas vroeg in de avond bekend volgens mij rond 19u kreeg ik een mailtje.
Bij consumentenbond:
Vanafprijzen per maand bij 60 maanden met 5.000 km per jaar. Inclusief btw.
[ Voor 61% gewijzigd door TheBrut3 op 25-09-2018 14:50 ]
Zo heb ik direct via de Audi dealer een nieuwe A3 S-line (20k kms, 2 jaar) voor 400eu per maand.
Indien je via een dergelijke site overweegt, vergelijk dus ook altijd even met het aanbod bij de dealer!
Beetje tegenvaller, had meer betaalbare opties verwacht. Alleen de Hyundai i20 is het overwegen waard misschien.
5.000 km per jaar!? Dan doe je echt niks met je autoTheBrut3 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:49:
De Niro is al goedkoper bij Kia zelf.
Bij consumentenbond:
[...]
Voor dat bedrag heb ik al astras gezienTheUninvited schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:54:
[...]
Beetje tegenvaller, had meer betaalbare opties verwacht. Alleen de Hyundai i20 is het overwegen waard misschien.
Waar kan je een Opel Astra leasen voor 300eu dan? Zou ik wel willen weten.
Auto: Kia Picanto "ComfortPlusLine Navigator"
Gekozen kleur: Aurora Black (metallic)
Contractduur: 60 maanden & Maandelijks opzegbaar (na 1e jaar)
Kilometers: 10.000 km / jaar
Maandbedrag: € 228,00 per maand (incl. btw)
De prijs bij Leaseplan via ANWB is € 226 voor dezelfde configuratie maar dan met een looptijd van 60 maanden. Bij de minimale 24 maanden is het zelfs € 286.
Via Consumentenbond dus € 226 én maandelijks opzegbaar na het 1e jaar.
veelal aanbiedingen van privatelease.com zo te zien.Señor Sjon schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:32:
Welke partij zit er nou achter? Ik zie nou niet echt aanbiedingen?
Een zeer complete uitvoering en een redelijke prijs per maand (390 euro / 10.000km /48 maanden). We reden tot op heden een eigen Renault Clio via onze zaak, maar aangezien de 14% bijtelling in december zou verlopen zouden de maandelijkse kosten van de Clio een stuk hoger worden. Dus nu naar Private Lease.
Getwijfeld tussen een Polo, Clio en Ibiza, maar voor hetzelfde geld krijg je gewoon meer auto met de Ibiza.
Eigenlijk waren we net te laat, want de prijzen zijn afgelopen maand aardig omhoog gegaan met het nieuwe modeljaar.
[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 25-09-2018 15:48 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik wilde net precies hetzelfde postenHertog_Martin schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:05:
Weken gewacht op nieuwe deals consumentenbond maar zo op eerste gezicht kan ik het niet echt deals noemen
Ik denk dus dat daar vooral de deal in zit en niet echt in de maandelijkse kosten. Het is fijn dat je er niet 3-4 jaar aan vast zit maar na het eerste jaar gewoon binnen 3 maanden er van af kan zijn.Cheezborger schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:16:
De Kia Picanto vind ik icm de voorwaarden ook niet verkeerd.
Auto: Kia Picanto "ComfortPlusLine Navigator"
Gekozen kleur: Aurora Black (metallic)
Contractduur: 60 maanden & Maandelijks opzegbaar (na 1e jaar)
Kilometers: 10.000 km / jaar
Maandbedrag: € 228,00 per maand (incl. btw)
De prijs bij Leaseplan via ANWB is € 226 voor dezelfde configuratie maar dan met een looptijd van 60 maanden. Bij de minimale 24 maanden is het zelfs € 286.
Via Consumentenbond dus € 226 én maandelijks opzegbaar na het 1e jaar.
blup
Maar dat is dan ook echt het enige voordeel. Verder zie ik geen voordelen ten opzichte van lease bij Kia zelf, is nog goedkoper ook. Misschien valt bij Kia ook af te spreken dat je na 1 jaar op mag zeggen.Bezulba schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:20:
Het is fijn dat je er niet 3-4 jaar aan vast zit maar na het eerste jaar gewoon binnen 3 maanden er van af kan zijn.
Ik denk dat je voor ongeveer elke "deal" van de consumentenbond bij een merkdealer goedkoper terecht kan.
Ik verwacht echt niet dat de contracten bij KIA zo makkelijk zelf aan te passen zijn. En die tussentijdse opzegging zonder boete kost je dan waarschijnlijk net iets meer per maand dan wat je bij de consumentenbond zou krijgen.TheBrut3 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:25:
[...]
Maar dat is dan ook echt het enige voordeel. Verder zie ik geen voordelen ten opzichte van lease bij Kia zelf, is nog goedkoper ook. Misschien valt bij Kia ook af te spreken dat je na 1 jaar op mag zeggen.
Ik denk dat je voor ongeveer elke "deal" van de consumentenbond bij een merkdealer goedkoper terecht kan.
Ik zou het er wel voor overhebben. Duidelijkheid waar je aan toe bent, goed opzegbaar en niet jarenlang vast aan iets wat misschien na een jaar of 2 niet meer voldoet.
blup
Gaat het hier om occasion lease? Want dat is wel een hele scherpe prijs. Ruim 150 euro lager dan op de site van Audi zelf namelijk...r0bb schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:54:
Zo heb ik direct via de Audi dealer een nieuwe A3 S-line (20k kms, 2 jaar) voor 400eu per maand.
Indien je via een dergelijke site overweegt, vergelijk dus ook altijd even met het aanbod bij de dealer!
Neehoor is Private Lease een gloednieuwe. Was wel in een actie inderdaad, maargoed dat beweren ze bij autoleasecollectief ook..Freekers schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:00:
Het aanbod van de consumentenbond valt inderdaad erg tegen deze keer. 409 euro pm voor een e-up, hallo zeg!
[...]
Gaat het hier om occasion lease? Want dat is wel een hele scherpe prijs. Ruim 150 euro lager dan op de site van Audi zelf namelijk...
De combinatie A3 S-line met 20k kms voor 36 maanden kost nu 501eu per maand zie ik op hun site, wat ik nog steeds een betere deal vind dan alles van autoleasecollectief!
[ Voor 4% gewijzigd door r0bb op 25-09-2018 17:58 ]
Wel nu een Leaf en i3!
[ Voor 9% gewijzigd door meermarco op 25-09-2018 18:13 ]
Dat is wel een fors verschil. 1 jaar langere looptijd en 101 euro hoger bedrag per maand. Gedurende de gehele contractperiode betaal je dan maar liefst 3636 euro meer dan bij jouw deal.r0bb schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:56:
Neehoor is Private Lease een gloednieuwe. Was wel in een actie inderdaad, maargoed dat beweren ze bij autoleasecollectief ook..
De combinatie A3 S-line met 20k kms voor 36 maanden kost nu 501eu per maand zie ik op hun site, wat ik nog steeds een betere deal vind dan alles van autoleasecollectief!
Klopt. Echter kan ik mij herinneren dat 36 maanden voor mij duurder werd dan 24 maanden. Dus daar gaat weer een stukje vanaf. En ja nogmaals het was een erg goeie actiedeal. S-line was maar 10eu per maand duurder dan de Proline.Freekers schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:10:
[...]
Dat is wel een fors verschil. 1 jaar langere looptijd en 101 euro hoger bedrag per maand. Gedurende de gehele contractperiode betaal je dan maar liefst 3636 euro meer dan bij jouw deal.
Kia NIRO
Uitvoering
1.6 GDi Hybrid Edition DCT6
Lease bedrag
€ 446
Lease termijnen
60
Kilometers pjaar
20.000
Mooie was dat je sowieso maandelijks kon opzeggen na het 1e jaar ongeacht of je nu een contract voor 2 jaar of 5 jaar nam.
Nu kost dit zelfde pakket 477 pmnd (31 euro pmnd meer!) En tevens is de meerprijs voor kms FLINK duurder geworden:
Minderprijs: 3 eurocent
• Meerprijs:
- Tot 5.000 kilometer: 6 eurocent
- Vanaf 5.000 kilometer (inclusief) tot 10.000 kilometer: 9 eurocent
- Vanaf 10.000 (inclusief) kilometer: 20 eurocent
Nu:
Minder prijs 3 cent pkm.
Meerprijs per extra gereden km
tot 5.000km 12 cent/km
5.000km tot 10.000km 15 cent/km
vanaf 10.000km 26 cent/km
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.