Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
Señor Sjon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:53:
Erm, je leaset die banden er niet bij en nu klaag je dat ze niet gedekt zijn? :?

Schade door montagefout bij bandenwissel > logisch, krassen, kapotgedraaide bouten e.d. op de velg zijn dan voor het montagebedrijf
Klapband, bandenschade > logisch banden zijn niet geleverd door leasemij.
Nee, ze zeggen dus alle gevolgschade: klapband> pechhulp, schade aan velg, eventueel schade aan auto? Alles zelf betalen.

Dus ik zeg: prima, ik rijdt in de winter gewoon met mijn zomerbanden, lekker slippend door de sneeuw. Alle risico voor jullie en met de kosten die ik bespaar op winterbanden kan ik mijn eigen risico afdekken.

En nee ik ga geen 1500 euro betalen voor 4 banden met wisselen wat max 800 euro kost over 48 maanden tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2018 15:59 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:57
En hoe vaak heb je een klapband gehad?

In omliggende landen moet je zelfs winterbanden hebben. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Phusebox
Señor Sjon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:16:
En hoe vaak heb je een klapband gehad?

In omliggende landen moet je zelfs winterbanden hebben. ;)
Tja dat is dan maar het risico voor Alphabet. Ik ga het risico niet nemen dat ik straks een enorme schade zelf zou moeten vergoeden. Maar niet alleen een klapband he, ook als ik dus een aanrijding zou veroorzaken met winterbanden onder mijn auto. Lekker makkelijk.

• Señor Sjon
Nee, als de banden de oorzaak zouden zijn geweest. Dus als je met 35 graden buiten op winterbanden van de weg smeert, dan ben je zelf nalatig.

Je bent weer lekker binair aan het reageren. :P

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:58:
Dus ik zeg: prima, ik rijdt in de winter gewoon met mijn zomerbanden, lekker slippend door de sneeuw.
Je zegt net dat je 4 seizoensbanden hebt gekozen? Nu is het verwarrend.

• Phusebox
TheBrut3 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:22:
[...]

Je zegt net dat je 4 seizoensbanden hebt gekozen? Nu is het verwarrend.
Nee dat ik die keuze heb gehad als enige optie bij aangaan leasecontract. Winterbanden was toen geen optie. Nu opeens wel nu ik ze zelf wil laten monteren.
Señor Sjon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:22:
Nee, als de banden de oorzaak zouden zijn geweest. Dus als je met 35 graden buiten op winterbanden van de weg smeert, dan ben je zelf nalatig.

Je bent weer lekker binair aan het reageren. :P
Als de leasemaatschappij het op mij kan afschuiven (pun not intended) dan zullen ze dat ook doen. Dus wanneer ik met winters weer een aanrijding zou veroorzaken gaan ze het natuurlijk altijd op de winterbanden verhalen. Ook al zorgen die er juist voor dat er minder risico is. Er viel absoluut niet met ze te praten ook.

[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2018 16:24 ]

• Señor Sjon
Dan toch gewoon zomerbanden en lekker rijden. Iedereen laat zich wel een paniek aanpraten tegenwoordig met de winterbanden.

• Phusebox
Señor Sjon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:28:
Dan toch gewoon zomerbanden en lekker rijden. Iedereen laat zich wel een paniek aanpraten tegenwoordig met de winterbanden.
Tja met achterwielaandrijving schreeuwt iedereen dat het echt onmogelijk rijden is bij winters weer.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:57
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:58:
[...]

Nee, ze zeggen dus alle gevolgschade: klapband> pechhulp, schade aan velg, eventueel schade aan auto? Alles zelf betalen.

Dus ik zeg: prima, ik rijdt in de winter gewoon met mijn zomerbanden, lekker slippend door de sneeuw. Alle risico voor jullie en met de kosten die ik bespaar op winterbanden kan ik mijn eigen risico afdekken.

En nee ik ga geen 1500 euro betalen voor 4 banden met wisselen wat max 800 euro kost over 48 maanden tijd.
.

800 euro ?

Wissel is al 6-7x 60-70 euro en dan de banden nog , dan heb je maar 1 setje

• Phusebox
wd200 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:31:
[...]
.

800 euro ?

Ik betaal altijd maar 45 euro voor wisselen en opslag, de banden kan ik voor inkoopsprijs krijgen. Voor mij zou het dus max. 560 euro zijn zelfs.

• Señor Sjon
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:31:
[...]

Tja met achterwielaandrijving schreeuwt iedereen dat het echt onmogelijk rijden is bij winters weer.
Dan zou je voor het eerst naar iedereen luisteren. :P ;) Zonder dollen, voor de winterband ging het ook goed. En zomerbanden in NL zijn meer regenbanden. Die doen het tot het vriespunt ook nog prima.
wd200 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:31:
[...]
.

800 euro ?

Gewoon een set op stalen velgen of MP lichtmetaal en dan zelf met een krik bandjes wisselen? Het is niet zo spannend.

• Phusebox
Voordeel is dat ik gewoon 205/55 R16 maat heb, en niet van die brede banden met grote velgen. We gaan het merken, als er sneeuw valt.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:00
Ik ben benieuwd. Over een ongeveer een maand kan ik de overkoopprijs opvragen van mijn 108 :D
Volgens de ANWB Koerslijst is mijn wagen dan rond de 7800 waard. Ik ben nieuwsgierig hoeveel Justlease daarvan afwijkt, positief of negatief.

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 06-09-2018 16:57 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Phusebox
Ik heb maar eens een berekening opgevraagd wat het kost om de lease na het eerste jaar op te zeggen. Als een bedrijf zo star is en meteen begint te gooien met voorwaarden en alle risico voor de klant ben ik daar liever geen klant meer.

Waarschijnlijk voordeliger en realistischer na twee jaar maar weet nu al dat dit waarschijnlijk mijn laatste private lease wordt.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:31:
[...]

Tja je ziet de BMW’s vaak genoeg in de winter vast staan... Als het echt glad is, ben je op zomerbanden kansloos 😉

Youtube: DashcamNL

• TheBrut3
  • Nu online
Dat weet je ook als je kiest voor een BMW.

• Phusebox
smurfinmark schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

De regel (waar je voor getekend hebt middels contract/voorwaardes) is dooraans dat zaken in overleg gemonteerd mogen worden.

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen over winterbanden, maar zou het wel melden.

Ik heb bijvoorbeeld een armsteun in laten bouwen. Was geen punt, maar wel gemaild en bevestigd door leasemaatschappij.
Even terugkomend hierop. Blijkbaar doet alphabet dat in ieder geval wel dus.
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:01:
[...]

Tja je ziet de BMW’s vaak genoeg in de winter vast staan... Als het echt glad is, ben je op zomerbanden kansloos 😉
Tja Alphabet will nul meewerken dus dat is dan een gevalletje pechhulp bellen en laten slepen. Echt ridicuul hoe zij hier mee omgaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2018 18:05 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 23:04
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:41:
Ik heb maar eens een berekening opgevraagd wat het kost om de lease na het eerste jaar op te zeggen. Als een bedrijf zo star is en meteen begint te gooien met voorwaarden en alle risico voor de klant ben ik daar liever geen klant meer.

Waarschijnlijk voordeliger en realistischer na twee jaar maar weet nu al dat dit waarschijnlijk mijn laatste private lease wordt.
De meest gunstige berekening is om de maandtermijn van een éénjarig contract te vergelijken met die van een drie- of vierjarig contract.

Dat is gauw +40%. Waarmee de boete op ongeveer 5 maandtermijnen zou uitkomen. Gewoon omdat het eerste jaar de auto veel duurder rijdt dan het 2e, 3e, 4e.

Dan is de maatschappij wel gecompenseerd voor de afschrijving van de auto, maar nog geen cent gecompenseerd voor het verlies van een klant met bijbehorende winst. Dat klmt daaroverheen.

Een telefoonabonnement afkopen kost ook geld.
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:01:
[...]

1 keer meegemaakt. Had een duwtje nodig van een collega om uit het parkeervak te komen ;)

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:32
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:41:

Gniffel, heb je niet langer over de keuze zelf gedaan, dan dat je er tot nu toe in hebt gereden? ;)

Maar even serieus: je kiest niet voor de optie winterbanden (met prima redenen), die wil je er nu zelf onder laten zetten, en de lease maatschappij zegt prima, maar de risico's zijn voor jou? Dat lijkt mij toch geheel logisch? Of snap ik het nu niet..

En je zegt dat het risico voor de LM is als jij in het buitenland wilt rijden zonder winterbanden? Ehm nee, jij bent de bestuurder, jij bent verantwoordelijk. Niemand anders.

• Phusebox
renegrunn schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:22:
[...]

Gniffel, heb je niet langer over de keuze zelf gedaan, dan dat je er tot nu toe in hebt gereden? ;)

Maar even serieus: je kiest niet voor de optie winterbanden (met prima redenen), die wil je er nu zelf onder laten zetten, en de lease maatschappij zegt prima, maar de risico's zijn voor jou? Dat lijkt mij toch geheel logisch? Of snap ik het nu niet..

En je zegt dat het risico voor de LM is als jij in het buitenland wilt rijden zonder winterbanden? Ehm nee, jij bent de bestuurder, jij bent verantwoordelijk. Niemand anders.
De LM wil ALLE risico's op mij afschuiven met winterbanden. Niet alleen als ik een band kapot rijdt en die moet vervangen, nee alle mogelijke bijkomende kosten of schade. Alsof ik met zomerbanden minder risico vorm in de winter? Dan is wel alle risico's voor hun, buiten mijn eigen risico zal hun verzekering de kosten moeten ophoesten voor een gereden schade.

Ik wil dus de veiligheid verhogen, risico verlagen en ook nog eens minder slijtage voor de zomerbanden. Als bedankje krijg ik alle risico's en 0 zekerheid.

Verwijderd

De snelste en goedkoopste manier om van je leasecontract af te komen is rijden zonder winterbanden met sneeuw

• BlakHawk
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:28:
[...]

De LM wil ALLE risico's op mij afschuiven met winterbanden. Niet alleen als ik een band kapot rijdt en die moet vervangen, nee alle mogelijke bijkomende kosten of schade. Alsof ik met zomerbanden minder risico vorm in de winter? Dan is wel alle risico's voor hun, buiten mijn eigen risico zal hun verzekering de kosten moeten ophoesten voor een gereden schade.

Ik wil dus de veiligheid verhogen, risico verlagen en ook nog eens minder slijtage voor de zomerbanden. Als bedankje krijg ik alle risico's en 0 zekerheid.
Maar dat is toch logisch?
Kies gewoon de optie winterbanden en klaar.

Zelf dingen regelen aan een auto die van hen is kan toch niet. Hoe weten zij nou wat voor banden erop gaan?!

• renegrunn
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:40:
[...]

Maar dat is toch logisch?
Kies gewoon de optie winterbanden en klaar.

Zelf dingen regelen aan een auto die van hen is kan toch niet. Hoe weten zij nou wat voor banden erop gaan?!
Juist, men wil voorkomen dat de klant er Chinese meuk onder legt met alle mogelijke gevolgen van dien. Mag wel, risico is voor de bestuurder. Lijkt mij volstrekt logisch. En uiteraard heeft dit betrekking op hun eigen verdienmodel m.b.t. de meerprijs van winterbanden via de LM.

Is bij zakelijk lease ook niet heel veel anders bij mijn weten.

[ Voor 14% gewijzigd door renegrunn op 06-09-2018 18:48 ]

• Phusebox
Grappige is dat BMW er zelf Chinese meuk op legt af fabriek. El cheapo hankook banden heb ik nu.

Ik heb gezegd specificeer dan welke banden of garages jullie goedkeuren. Nee geen enkele. Zelfs de BMW dealer niet als je er niet elke maand voor moet bloeden via ons.

Dan ben ik er gewoon klaar mee...

[ Voor 68% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2018 19:36 ]

• renegrunn
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:49:
Grappige is dat BMW er zelf Chinese meuk op legt af fabriek. El cheapo hankook banden heb ik nu.
Hankook is Koreaans. Ja ok ze lijken misschien op elkaar ;). En die komen altijd prima uit de test.

• Phusebox
renegrunn schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:51:
[...]

Hankook is Koreaans. Ja ok ze lijken misschien op elkaar ;). En die komen altijd prima uit de test.
Deze niet bijster goed. Ja boven het gemiddelde maar geen top 5.

• BlakHawk

Ik heb gezegd specificeer dan welke banden of garages jullie goedkeuren. Nee geen enkele. Zelfs de BMW dealer niet als je er niet elke maand voor moet bloeden via ons.

Dan ben ik er gewoon klaar mee en rijdt ik dus de auto gewoon in de winter wel in de soep.
Hankook is een prima merk hoor.

Maar ter informatie, wat vragen ze per maand?!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18
Het is nu duidelijk.

Dit gaat niet om een BMW, of een LM, of een paar Chinese (ehh) banden.

Dit gaat om niet aflatende aandacht voor gefingeerde problemen. Moderatie?

• Phusebox
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:06:
[...]

Hankook is een prima merk hoor.

Maar ter informatie, wat vragen ze per maand?!
30 euro per maand toen voor all season banden. Nu nog geen offerte.
Requiem19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:06:
Het is nu duidelijk.

Dit gaat niet om een BMW, of een LM, of een paar Chinese (ehh) banden.

Dit gaat om niet aflatende aandacht voor gefingeerde problemen. Moderatie?
Het steekt mij een beetje, en dat ben ik volledig zelf schuld, dat iedereen altijd deed overkomen of zelf winterbanden kopen of laten monteren geen enkel probleem was. Nu ik ernaar vraag is het opeens een mega issue. Laat de banden dan desnoods op mijn kosten even goedkeuren bij de dealer.

Dan wordt het voor mij geen een principe kwestie en heeft het bedrijf voor mij afgedaan. Hoe eerder ik er vanaf ben hoe beter. Dat me dat het driedubbele kost van winterbanden zij dan maar zo.

[ Voor 58% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2018 19:25 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Señor Sjon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:53:
Schade door montagefout bij bandenwissel > logisch, krassen, kapotgedraaide bouten e.d. op de velg zijn dan voor het montagebedrijf
Klapband, bandenschade > logisch banden zijn niet geleverd door leasemij.
En klapband > gevolgschade vangrail? Het gaat je niet lukken om aan te tonen dat dat met zomerbanden niet zou zijn gebeurd.

Ik snap best dat de leasemaatschappij zich graag indekt, zeker als het gaat om banden "tegen inkoopprijs" en niet bij de dealer waar ze zicht op hebben. Maar het zou beter zijn als ze hier gewoon gebruik van maken: uiteindelijk krijgen ze een auto terug die ze kunnen verkopen met veel meer profiel op de banden.
Dan ben ik er gewoon klaar mee en rijdt ik dus de auto gewoon in de winter wel in de soep.
En doordat je dat hier nu neerzet, zal de leasemaatschappij zonder moeite opzet kunnen aantonen!

[ Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 06-09-2018 19:24 ]

• Phusebox
RemcoDelft schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:22:
[...]

En klapband > gevolgschade vangrail? Het gaat je niet lukken om aan te tonen dat dat met zomerbanden niet zou zijn gebeurd.

Ik snap best dat de leasemaatschappij zich graag indekt, zeker als het gaat om banden "tegen inkoopprijs" en niet bij de dealer waar ze zicht op hebben. Maar het zou beter zijn als ze hier gewoon gebruik van maken: uiteindelijk krijgen ze een auto terug die ze kunnen verkopen met veel meer profiel op de banden.

[...]

En doordat je dat hier nu neerzet, zal de leasemaatschappij zonder moeite opzet kunnen aantonen!
Ik heb zelfs gevraagd om aan te geven waar en welke banden. Dat was niet eens goed. En inkoopsprijs is gewoon personeelskorting via familie. Niks shady aan.

En dat laatste was een figure of speech. Ik heb ook gezegd dus jullie nemen liever het risico dat ik door de sneeuw rijdt op Hankook zomerbanden dan dat ik Continental winterbanden monteer.

Ik ga gewoon doorrijden dus op de zomerbanden en als het echt tegenvalt met sneeuw is er nog snel besloten om toch maar winterbanden te nemen. Eerst maar eens ondervinden hoe het gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2018 20:12 ]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik vind het wel vrij star van Alhpabeth, ANWB doet hier bijvoorbeeld niet moeilijk over. Zelf heb ik voor de wintersport ook gewoon zelf winterbanden gemonteerd onder mijn Picanto van Alphabeth en ga dit volgend jaar ook weer doen.

Mocht het zo ver komen zie ik die discussie graag tegemoet. Zo lang de banden van goede kwaliteit zijn, juist gemonteerd en correct gebruikt zie ik het allemaal geen stand houden.

Klapband zou discutabel kunnen zijn, dat risico neem ik dan maar. Pechhulp/bandvervanging logisch als die voor eigen rekening komt, gevolgschade en all-risk dekking is een andere discussie wat mij betreft.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Phusebox
assje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:18:
Ik vind het wel vrij star van Alhpabeth, ANWB doet hier bijvoorbeeld niet moeilijk over. Zelf heb ik voor de wintersport ook gewoon zelf winterbanden gemonteerd onder mijn Picanto van Alphabeth en ga dit volgend jaar ook weer doen.

Mocht het zo ver komen zie ik die discussie graag tegemoet. Zo lang de banden van goede kwaliteit zijn, juist gemonteerd en correct gebruikt zie ik het allemaal geen stand houden.

Klapband zou discutabel kunnen zijn, dat risico neem ik dan maar. Pechhulp/bandvervanging logisch als die voor eigen rekening komt, gevolgschade en all-risk dekking is een andere discussie wat mij betreft.
Ja exact mijn gedachte. Maar ik merk wel vaker met Alphabet dat een beetje logge en ouderwetse toko is.

Ik ga niet op wintersport dus ik zie wel hoe het gaat zonder winterbanden. Zul je zien dat we deze winter wel veel sneeuw krijgen...

• BlakHawk
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:25:
[...]

Ja exact mijn gedachte. Maar ik merk wel vaker met Alphabet dat een beetje logge en ouderwetse toko is.

Ik ga niet op wintersport dus ik zie wel hoe het gaat zonder winterbanden. Zul je zien dat we deze winter wel veel sneeuw krijgen...
Ik vind 30 euro extra per maand voor all dessin wel belachelijk veel.

Liever zomer en winter apart.

Volgens mij betaal ik zakelijk 12,50 ex btw.

Dan zijn mijn winterbanden ook nog eens 235/40 R19 geen goedkope jongens dus...

• Phusebox
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:42:
[...]

Ik vind 30 euro extra per maand voor all dessin wel belachelijk veel.

Liever zomer en winter apart.

Volgens mij betaal ik zakelijk 12,50 ex btw.

Dan zijn mijn winterbanden ook nog eens 235/40 R19 geen goedkope jongens dus...
Tja lekker melken en mensen bang maken.
Die banden die er nu onder liggen af fabriek kosten 50 euro per stuk. Oud model Hankook, was het nieuwste model was ik er nog wel tevreden over, die zijn namelijk wel goed getest. Schandalig imho voor zo'n auto.

En ja ik heb 205/55 R16. Hoe goedkoop wil je het hebben.

• BlakHawk
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:46:
[...]

Die banden die er nu onder liggen af fabriek kosten 50 euro per stuk. Oud model Hankook, was het nieuwste model was ik er nog wel tevreden over, die zijn namelijk wel goed getest. Schandalig imho voor zo'n auto.

En ja ik heb 205/55 R16. Hoe goedkoop wil je het hebben.
Nou ik zie het als een stukje gemak.
Sommige winters is het best nodig als je veel km maakt. Andere winters is het niet per se nodig, maar heb je ze wel.

Persoonlijk ga ik iedere winter wel een keer naar Duitsland, dus vind ik het wel noodzakelijk.

• Phusebox
dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 03:14:
[...]

Nou ik zie het als een stukje gemak.
Sommige winters is het best nodig als je veel km maakt. Andere winters is het niet per se nodig, maar heb je ze wel.

Persoonlijk ga ik iedere winter wel een keer naar Duitsland, dus vind ik het wel noodzakelijk.
Ik woon 5 km van Duitsland af dus ja ik kom er eigenlijk bijna elke week wel. Maar goed de dagen dat er echt sneeuw ligt zijn er gemiddeld misschien 5 per jaar? Dat is me dan geen 20-30 euro per maand waard. Dat komt in het gunstigste geval meer op bijna 50 euro per dag. Dan ga ik die dagen wel niet naar Duitsland en met een slakkengang naar mijn werk als het moet.

• BlakHawk
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 05:38:
[...]

Ik woon 5 km van Duitsland af dus ja ik kom er eigenlijk bijna elke week wel. Maar goed de dagen dat er echt sneeuw ligt zijn er gemiddeld misschien 5 per jaar? Dat is me dan geen 20-30 euro per maand waard. Dat komt in het gunstigste geval meer op bijna 50 euro per dag. Dan ga ik die dagen wel niet naar Duitsland en met een slakkengang naar mijn werk als het moet.
Wat ik niet snap, je bent wel bereid er 600-700 euro in te stoppen, maar 20-30 euro per maan vind je te veel?!

Die dingen slijten ook he! Ik heb wel eens maar 1 seizoen gedaan met winterbanden. Leasemaatschappij vervangt winterbanden al bij 4mm omdat ze dan duidelijk minder worden.

• Phusebox
dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:03:
[...]

Wat ik niet snap, je bent wel bereid er 600-700 euro in te stoppen, maar 20-30 euro per maan vind je te veel?!

Die dingen slijten ook he! Ik heb wel eens maar 1 seizoen gedaan met winterbanden. Leasemaatschappij vervangt winterbanden al bij 4mm omdat ze dan duidelijk minder worden.
Ik doe er vier seizoenen mee en dan vervang ik ook nog voordat het nodig is.

We shall see. Zodra het sneeuwt en ik vast sta ga ik misschien nog overstag maar dit heeft me wel duidelijk gemaakt dat ik geen private lease meer wil. Veel te veel regeltjes en beperkingen. Voor elke scheet moet ik de leasemaatschappij bellen ook al is het gewoon garantie voor de dealer.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:21:
[...]

We shall see. Zodra het sneeuwt en ik vast sta ga ik misschien nog overstag maar dit heeft me wel duidelijk gemaakt dat ik geen private lease meer wil. Veel te veel regeltjes en beperkingen. Voor elke scheet moet ik de leasemaatschappij bellen ook al is het gewoon garantie voor de dealer.
Bij een leasecontract horen regels, dat is met elke leaseconstructie zo. Ik lees nu al een flink aantal posts frustratie en teleurstelling en ik krijg niet het idee dat je veel verder komt. Volgende keer misschien wat beter opletten voor je ergens je handtekening onder zet en misschien ook wat selectiever je keuze maken qua leasebedrijf. 20 euro per maand lijkt misschien veel, maar als je dat afzet tov wat een flink aantal particulieren betalen voor winterbanden over een periode van 4 jaar krijg ik niet het idee dat iemand met dat bedrag enorm veel geld binnenhengelt.

• BlakHawk
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:21:
[...]

Let op dat die 30 euro op heel de leaseperiode geldt.

Als je wacht kost het meer...

Voor garantie kun je gewoon naar de dealer hoor. Dealer regelt de aanvraag bij de leasemij. Zelfde als onderhoud.

Ik ga eigenlijk standaard naar de dealer en die regelt alles met de leasemij. Geen omkijken naar.

4 seizoenen met winterbanden?! Rechts zit je gas he 😉

Mijn zomerbanden gaan 20-25k mee, winterbanden weet ik nog niet eens...

• assje
  • Nu online
Tja ik heb voor de Picanto een set velgen met goede banden voor €125,- gekocht op marktplaats die ik zelf monteer.

Ik kom misschien op €20 kosten/afschrijving per jaar (gaat alleen om retourtje bergen dus 3000km/jaar).

[ Voor 18% gewijzigd door assje op 07-09-2018 08:17 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• BlakHawk
assje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:15:
Tja ik heb voor de Picanto een set velgen met banden voor €125,- gekocht die ik zelf monteer.

Ik kom misschien op €20 kosten/afschrijving per jaar (gaat alleen om retourtje bergen dus 3000km/jaar).
Dat kun je toch niet vergelijken met een nieuwe set banden die ieder jaar voor je verwisseld worden?!

Je betaalt ook voor een stukje gemak...

Daarnaast slijten winterbanden harder en gaan ze minder lang mee (4mm profiel = vervangen).

Dat kost gewoon extra geld...

• ed1703
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:18:
[...]

Dat kun je toch niet vergelijken met een nieuwe set banden die ieder jaar voor je verwisseld worden?!

Je betaalt ook voor een stukje gemak...

Daarnaast slijten winterbanden harder en gaan ze minder lang mee (4mm profiel = vervangen).

Dat kost gewoon extra geld...
Hier worden echt appels met peren vergeleken.. joehoe opslag/wissel-kosten 2x per jaar?
Vergelijk met zelf doen is sowieso een no-brainer. Vriendelijk verzoek om dan toch echt zelf een auto aan te schaffen waarbij dat wel kan, zal de boodschap van alle leasemaatschappijen zijn gok ik zo.

• Phusebox
dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:13:
[...]

Let op dat die 30 euro op heel de leaseperiode geldt.

Als je wacht kost het meer...

Voor garantie kun je gewoon naar de dealer hoor. Dealer regelt de aanvraag bij de leasemij. Zelfde als onderhoud.

Ik ga eigenlijk standaard naar de dealer en die regelt alles met de leasemij. Geen omkijken naar.

4 seizoenen met winterbanden?! Rechts zit je gas he 😉

Mijn zomerbanden gaan 20-25k mee, winterbanden weet ik nog niet eens...
Weet niet wat voor banden jullie kopen maar mijn zomerbanden gaan 50k km mee..

• assje
  • Nu online
dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:18:
[...]

Nee is niet te vergelijken maar dit was voor mij wel de afweging. Anders zou ik dus 20 of 30 per maand betalen alleen om met de auto op wintersport te kunnen.

Los daarvan geef ik met een Picanto die 10kkm per jaar rijdt niets om winterbanden, die heb ik onder mijn primaire auto die 30kkm doet ook niet.
ed1703 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:23:
[...]
Vriendelijk verzoek om dan toch echt zelf een auto aan te schaffen waarbij dat wel kan, zal de boodschap van alle leasemaatschappijen zijn gok ik zo.
Er zijn dus ook maatschappijen die het prima vinden.

ANWB:
Mag ik zelf accessoires of winterbanden monteren?
Ja, dat mag voor eigen rekening. Mits dat geen blijvende schade veroorzaakt. Je dient de auto alleen weer in te leveren in de originele staat.

[ Voor 49% gewijzigd door assje op 07-09-2018 08:53 ]

• ed1703
  • Niet online
assje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:40:
[...]
Er zijn dus ook maatschappijen die het prima vinden.
Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van als er iets fout gaat met wisselen/monteren en er ontstaat schade. Ik hoef echt niet te raden wie dan gaat opdraaien voor de kosten.
EDIT: en je schrijft min of meer dat *alle* bedrijven er dus hetzelfde over denken. En dat is dus precies het punt. Dus eigenlijk komt het op hetzelfde neer.

[ Voor 18% gewijzigd door ed1703 op 07-09-2018 08:56 ]

• assje
  • Nu online
ed1703 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:53:
[...]

Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van als er iets fout gaat met wisselen/monteren en er ontstaat schade. Ik hoef echt niet te raden wie dan gaat opdraaien voor de kosten.
EDIT: en je schrijft min of meer dat *alle* bedrijven er dus hetzelfde over denken. En dat is dus precies het punt. Dus eigenlijk komt het op hetzelfde neer.
Dan is het bedrijf dar de wissel uitvoert dus aansprakelijk, in mijn geval ik zelf dus.

Tenzij er sprake is van grove nalatigheid zie ik niet heztelde gelden voor gevolgschade (IANAL).

Ik zie dat Smilease meer service biedt dan alphabeth, inclusief oplossingen voor banden korte termijn:
https://www.smilease.nl/private-lease-winterbanden
Gebruik winterbanden voor wintersport:
Voor kortlopende gebruik kan SmiLease haar klanten het onderstaande aanbieden:

Gebruik winterbanden gedurende 11 dagen incl. 2 x wisselen en opslag voor totaal slechts € 90
Langer gebruik voor € 15 per week (er worden altijd hele weken gerekend)
Voor de wintersporters: gratis gebruik van (kwaliteits zelfspannende) sneeuwkettingen

[ Voor 38% gewijzigd door assje op 07-09-2018 09:01 ]

• assje
  • Nu online
ed1703 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:53:
[...]
Nou nee, Alphabeth verbiedt het min of meer en begint direct over aansprakelijkheden. Andere maatschappijen zeggen "prima als je de banden zelf betaalt en auto in originele staat retour komt".

Dat is wel een verschil.

• Phusebox
Jep, conclusie is dus(voor mij) dat wanneer je waarde hecht aan veilige banden voor een normale prijs je niet bij Alphabet moet leasen. Of wanneer je waarde hecht aan een leasemaatschappij die een beetje met je wil meedenken...

• ed1703
  • Niet online
assje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:03:
[...]

Nou nee, Alphabeth verbiedt het min of meer en begint direct over aansprakelijkheden. Andere maatschappijen zeggen "prima als je de banden zelf betaalt en auto in originele staat retour komt".

Dat is wel een verschil.
Nou nee..
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:47:
Nou, ik eens contact opgenomen met de leasemaatschappij. Wilde graag ergens winterbanden laten monteren straks (over paar maanden) omdat ik een achterwielaangedreven auto heb en me dat veiliger lijkt.

"Ja meneer dat mag, op eigen risico. Alle schades tijdens het monteren, of daarna wanneer u een aanrijding krijgt die eventueel te wijten is aan de banden of een klapband krijgt en de gevolgschade zijn dan voor uw rekening."

WTF? Really? Dan ben ik wel snel klaar met private lease als het zo moet.
Maar dan nog.. ik zou dan wel eens willen zien hoe andere leasemaatschappijen (leaseplan inzake ANWB) reageren. Ik zie hier nog geen praktijkvoorbeelden hoe zoiets dan netjes word opgelost en volgens mij ga ik dat ook niet zien. Zou iig je rechtsbijstandverzekering maar warm houden :/

• Phusebox
ed1703 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:08:
[...]

Nou nee..

[...]

Maar dan nog.. ik zou dan wel eens willen zien hoe andere leasemaatschappijen (leaseplan inzake ANWB) reageren. Ik zie hier nog geen praktijkvoorbeelden hoe zoiets dan netjes word opgelost en volgens mij ga ik dat ook niet zien.
ANWB schrijft gewoon op hun site dat het mag, mits je de auto maar weer origineel inlevert. Dat wil natuurlijk niet zeggen, zoals eerder geopperd, dat je in de zomer met je winterbanden kunt rijden en dan een aanrijding veroorzaken....

Misschien is dit de reden bij Alphabet:
https://aftersalesmagazin...r-schade-met-winterbanden

Tevens las ik elders dat Alphabet ook gebruikte banden gewoon op je auto legt bij een wissel als ze die op voorraad hebben... helemaal fraai.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2018 09:18 ]

• renegrunn
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:10:
[...]

ANWB schrijft gewoon op hun site dat het mag, mits je de auto maar weer origineel inlevert. Dat wil natuurlijk niet zeggen, zoals eerder geopperd, dat je in de zomer met je winterbanden kunt rijden en dan een aanrijding veroorzaken....

Misschien is dit de reden bij Alphabet:
https://aftersalesmagazin...r-schade-met-winterbanden

Tevens las ik elders dat Alphabet ook gebruikte banden gewoon op je auto legt bij een wissel als ze die op voorraad hebben... helemaal fraai.
Waar halen ze trouwens die 30 per maand vandaan? Als ik op de website kijk is het maar 10?

allseason

• BlakHawk
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:23:
[...]

Weet niet wat voor banden jullie kopen maar mijn zomerbanden gaan 50k km mee..
Ik koop niets, lease
Bij mij zit er dunlop onder. Maar dat maakt weinig uit. Ligt aan de auto, dealer zegt 20-30k
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:06:
Jep, conclusie is dus(voor mij) dat wanneer je waarde hecht aan veilige banden voor een normale prijs je niet bij Alphabet moet leasen. Of wanneer je waarde hecht aan een leasemaatschappij die een beetje met je wil meedenken...
Wat staat er in de voorwaarden?
Misschien nog een keer bellen, kijken wat een andere medewerker zegt.

• Phusebox
renegrunn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:24:
[...]

Waar halen ze trouwens die 30 per maand vandaan? Als ik op de website kijk is het maar 10?

[afbeelding]
Is dan misschien veranderd ofzo. Maar ja all-season banden wil je ook echt niet. Belabberde eigenschappen het hele jaar door.
dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:25:
[...]

Ik koop niets, lease
Bij mij zit er dunlop onder. Maar dat maakt weinig uit. Ligt aan de auto, dealer zegt 20-30k

[...]

Wat staat er in de voorwaarden?
Misschien nog een keer bellen, kijken wat een andere medewerker zegt.
In de voorwaarden staat helemaal niets, dat is het mooie. Heb dus ook om opheldering gevraagd en de exacte passages uit de voorwaarden. Staat alleen iets over accessoires dat dit alleen mag na goedkeuring.

Fijne is dat ze me alleen door een stagiaire laten helpen die er net 1 maand zit... 8)7 |:( Niet dat de stagiaire daar iets aan kan doen, maar ik kan best begrijpen dat die niet alle ins en outs kent. Of überhaupt iets anders mag dan wat in het script staat.
renegrunn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:26:
[...]

Nu ben ik je kwijt, je loopt enkel te verkondigen dat je toch nooit in de sneeuw rijdt / op wintersport gaat?
All season banden zijn gewoon een gemiddelde, slechter dan een zomerband in de zomer en minder dan een winterband in de winter.

[ Voor 62% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2018 09:28 ]

• renegrunn
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:25:
[...]

Is dan misschien veranderd ofzo. Maar ja all-season banden wil je ook echt niet. Belabberde eigenschappen het hele jaar door.
Nu ben ik je kwijt, je loopt enkel te verkondigen dat je toch nooit in de sneeuw rijdt / op wintersport gaat?

Ik voel een nieuw topic aankomen: "Phusebox zoekt winterbanden en kan niet kiezen". ;)

[ Voor 11% gewijzigd door renegrunn op 07-09-2018 09:29 ]

• Phusebox
renegrunn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:26:
[...]

Ik voel een nieuw topic aankomen: "Phusebox zoekt winterbanden en kan niet kiezen:. ;)
Dit is meer het geval "ik kies voor winterbanden maar ik mag niet van de leasemaatschappij want dan lopen ze centjes mis ook al kost ze dat meer aan kosten omdat ik in die vier jaar een keer ergens tegenaan glij". :+

Laat het in ieder geval dan hopelijk een les zijn voor andere toekomstige private lease rijders, vooral bij Alphacrapbet.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:45
Zelf sinds kort ook PL. Gedaan via lokale garage. Juist om deze rede. Grote bedrijven (uitzonderingen daargelaten) willen geen uitzonderingen/niet voorziene risico’s. Ik keek bij privatelease.com en ANWB. Die leken nog schappelijk/veel mogelijk. Bij idd bij Alphabet is het gewoon massa/standaard. Als je een vraag stelt over een type of die er is/gaat komen en je krijgt: wat we hebben aan info staat op de site: weet je genoeg.

Want wat als de winterband bijvoorbeeld verkeerd gemonteerd is door een beunhaas. En de band loopt er af. Of de wielbouten zitten niet vast. Wie is er dan verantwoordelijk? Kijk kans is klein etc. Maar juist leasemaatschappijen houden helemaa niet van onduidelijkheid. Daarom kunnen zij juist relatief goedkoop auto’s aanbieden. Door allles te standaardiseren.

• Señor Sjon
@Phusebox Kunnen we niet in je bestaande topic verder hierover? Het gaat weer de discussie domineren.

• RemcoDelft
Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:46:
O wacht, het kwartje valt: jij was degene die een jaar over de autokeuze deed en auto's afketste vanwege de goedkope ielige ruitenwissers 8)7
Hoe kan het dan dat je dan niet gezien had wat voor banden er onder zitten, en waarom denk je dat een bepaald merk "schandalig" is "voor zo'n auto"? Is het te min voor je (auto), of zijn er daadwerkelijk problemen mee?

* RemcoDelft heeft pas gewoon de banden voor- en achter verwisseld. Dat mag. Want het is mijn auto :+

• BlakHawk
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:06:
Hoe zie je dat met chippen voor je dan?

Ik mag hem chippen en laat hem voor het inleveren weer standaard maken.

Dat kan toch niet? Alle risico’s in de tussentijd voor de leasemij...

Achteraf zelf chippen is veel goedkoper, omdat de leasemij ook hogere slijtage meeneemt. En terecht...

De mijne is gewoon af fabriek gechipt, geen kans op gezeur met garantie en de leasemij weet ervan.

Dat is juist meedenken.

Klantgericht, hoe kan ik de klant ontzorgen en zonder daar zelf op in te leveren aan de vraag voldoen? Dat doen ze door zelf de optie winterbanden of all season aan te bieden.

Jouw manier klinkt mij naar klantgezwicht. De leasemij doet er niets aan, krijgt er niets voor, maar eventuele vervolgschade mogen ze wel oplossen.

Zie je het in de IT al voor je? Klant koopt bij jouw it afdeling een pc. Maar wil niet dat die door ICT gemanaged wordt, te beperkt en te duur. Dus gaat zelf wel software installeren als local admin.
Maar bij problemen komt hij weer terug bij ICT. Ik kan je garanderen dat een dergelijk beleid geen stand houdt of onder de streep heel duur wordt.

Watnou als ze ervaring hebben met mensen die achteraf hun eigen velgen met winterbanden erop lieten zitten en de klant de originele velgen hield? Het gaat niet alleen om het eigen risico wat dat kost, maar het extra personeel met alle handelingen vandien.

Standaardisatie is uiteindelijk het goedkoopst.
Ik snap alphabet in dit geval voor een deel wel. Aan de andere kant zou het meedenken voor winterbanden ook wel fijn zijn. Zoals ik ju begrijp bieden ze die optie niet eens aan.

Maar 10 euro per maand voor all season is toch een prima oplossing? Jij kunt naar Duitsland...

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:39:
[...]
Maar 10 euro per maand voor all season is toch een prima oplossing? Jij kunt naar Duitsland...
All seasonbanden met M+S opschrift én het sneeuwvloksymbool zijn toegestaan waar banden met wintereigenschappen vereist zijn. In Duitsland mag u bij winterse omstandigheden dus met all season banden rijden.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• meermarco
Lightning89 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:17:
[...]

Waar kan ik tekenen hahaha, klinkt erg goed
Wil geen spammer lijken.maar ben ook erg tevreden en blij mee. Zeker nu blijkt dat ik (met dit weer) 48 km electrisch haal. Qua maandkosten Inc brandstof had ik dit veel eerder moeten doen. Maar goed

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:04

Bejit

Svenska Faderland

dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:25:
[...]

Ik koop niets, lease
Dan licht de dealer je op. Band, mits normaal mee word gereden en bandenspanning regelmatig gecontroleerd word, gaat zo 50 tot 60k mee.

En daarvoor hoef je echt geen Michelin te rijden. Heb al gehaald met Hankooks, Vredensteins en Continentals. En ik vervang ze voordat ze het minimum bereiken.

Systeempje

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Rijstijl is ook erg van belang bij slijtage van de banden. Snel optrekken, door bochten hoeken, en fors afremmen zal je het nodige rubber kosten. Met vloeiend rijden, haal je de 50-60k wel met een setje banden.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• BlakHawk
Bejit schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:25:
[...]

Dan licht de dealer je op. Band, mits normaal mee word gereden en bandenspanning regelmatig gecontroleerd word, gaat zo 50 tot 60k mee.

En daarvoor hoef je echt geen Michelin te rijden. Heb al gehaald met Hankooks, Vredensteins en Continentals. En ik vervang ze voordat ze het minimum bereiken.
De V60 phev is gewoon een bandenvreter, dat heeft te maken met het gewicht van 2 ton, awd met afzonderlijke motoren, voor zit meer kracht op dan achter en het totale vermogen helpt ook niet mee...

Dit model staat er echt bekend om...
JohanKupers schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:29:
Rijstijl is ook erg van belang bij slijtage van de banden. Snel optrekken, door bochten hoeken, en fors afremmen zal je het nodige rubber kosten. Met vloeiend rijden, haal je de 50-60k wel met een setje banden.
Hey schijnt vooral te zijn dat voor en achterwielen elkaar net iets tegen werken, omdat je achter 70pk hebt zitten en vóór 230pk. Ze draaien daardoor niet even hard. Het gewicht van bijna 2 ton zal ook een rol spelen...

Maar goed het is gelukkig lease, ik hoef het niet te betalen (ja indirect). Maar risisco voor hogere slijtage ligt niet bij mij.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:04

Bejit

Svenska Faderland

dfrenner schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:43:
[...]

De V60 phev is gewoon een bandenvreter, dat heeft te maken met het gewicht van 2 ton, awd met afzonderlijke motoren, voor zit meer kracht op dan achter en het totale vermogen helpt ook niet mee...

Dit model staat er echt bekend om...

[...]

Hey schijnt vooral te zijn dat voor en achterwielen elkaar net iets tegen werken, omdat je achter 70pk hebt zitten en vóór 230pk. Ze draaien daardoor niet even hard. Het gewicht van bijna 2 ton zal ook een rol spelen...

Maar goed het is gelukkig lease, ik hoef het niet te betalen (ja indirect). Maar risisco voor hogere slijtage ligt niet bij mij.
Ja een V60 D6 kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar 25k is wel bizar laag.

Systeempje

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

dfrenner schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:43:
[...]

Ik zou daar niet zomaar van uitgaan. Bij de diverse leaseauto's die in in de loop van jaren heb gehad, stond er altijd in de kleine lettertjes dat o.a. extreme bandenslijtage alsnog verhaald werd op de berijder.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• BlakHawk
JohanKupers schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:49:
[...]

Ik zou daar niet zomaar van uitgaan. Bij de diverse leaseauto's die in in de loop van jaren heb gehad, stond er altijd in de kleine lettertjes dat o.a. extreme bandenslijtage alsnog verhaald werd op de berijder.
Het staat erin ja, maar als de dealer aangeeft dat het normaal is heeft de leasemij geen poot om op te staan.

Daarnaast heb ik echt nog nooit wat gehoord de afgelopen 10 jaar en daar zaten echt wel wat hoog verbruik seizoenen bij.

Verwijderd

assje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:03:
[...]

Dat is wel een verschil.
Verschil is Alphabet echt wel weet wat voor vlees ze in de kuip hebben. Het zou mij niet verbazen als hij belt hij direct wordt doorverbonden wordt naar de tweede lijn die ervoor zorgt dat ze hem niet per ongeluk een vinger geven, want hij pakt direct de hele hand.

• BlakHawk
meermarco schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:48:
[...]

Wil geen spammer lijken.maar ben ook erg tevreden en blij mee. Zeker nu blijkt dat ik (met dit weer) 48 km electrisch haal. Qua maandkosten Inc brandstof had ik dit veel eerder moeten doen. Maar goed
Waar zit jij langere afstanden zonder elektra op dan?

Gisteren en vandaag een lange rit van 110km enkel snelweg en diesel, kom ik echt niet onder de 6,8l/100km

In VOC staat zowel heen als terug 6,8l/100km...

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 09-09-2018 18:17 ]

• meermarco
Ik heb nog geen langere enkele reis afstanden gedaan dan >50. Ga de auto deze week vol gooien en alles resetten en dan bijhouden. Zal tzt wel even een update geven in het Volvo topic

• meermarco
https://www.daskapital.nl..._leasen_is_goedkoper_dan/

Las hier trouwens iemand die zei dat het relatief goedkoop(minder duur) is om te leasen: grotere inkoop. Importeurs die durven te stunten omdat inkoopprijs toch wel binnenskamers blijft. Maar ook: btw. Klopt het dat een leasemaatschappij een auto voor 20.000 kan laten rijden aan een particulier die voor ons 24.200 kost?

Want dat scheelt dan dus al 4200 over een looptijd van zeg 4 jaar 1000 euro per jaar?? Of werkt dat niet zo?

[ Voor 77% gewijzigd door meermarco op 12-09-2018 12:41 ]

Verwijderd

Maak je geen zorgen want de staat komt echt niets tekort.

Je betaalt BTW over de leaseprijs. Dus ook over MRB, verzekering als die in de leaseprijs zitten.

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:06
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:45:

Je betaalt BTW over de leaseprijs. Dus ook over MRB, verzekering als die in de leaseprijs zitten.
Dat verschilt per leasemaatschappij. Bij LeasePlan betaal ik btw over het volledige bedrag, hiervoor bij Pon over circa 2/3e van het leasebedrag. De rest was gok ik wegenbelasting en verzekering.

Mij maakt het niet zoveel uit waar het naartoe gaat, als het nettobedrag maar ok is.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 11:29

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:45:

Bij JustLease wordt de MRB geïncasseerd door de Belastingdienst.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:56

Polycom

Poes van goud

Er zijn teveel variabelen om te kunnen zeggen dat leasen goedkoper is dan (nieuw)kopen (of andersom :P )
Kijk naar je eigen situatie, wat wil je, wat heb je te besteden, hoe oud ben je etc. etc... en het allergoedkoopste is natuurlijk om
spoiler:
geen auto te nemen

• TheBrut3
  • Nu online
Dat is ook te kort door de bocht.
Als je moet reizen, bijvoorbeeld voor werk, dan moet het.
Fiets is niet altijd toereikend, OV ook niet (is ook niet eens zo héél goedkoop) en om altijd op de motor te gaan moet je ook van houden. Waarschijnlijk is die laatste bij verdere afstanden wel het goedkoopst en snelst.

Maar PL kies je ook niet omdat je goedkoop wil reizen. PL kies je voor het gemak en de zekerheid. Dat het niet het goedkoopst is weten we allemaal.

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Nou dat het goedkoper dan kopen kan zijn bewijst deze actie van Mercedes wel. 479 per maand voor 4 jaar voor een rijk uitgeruste GLA.

https://privelease.merced...000&looptijd=60&model=GLA

• TheBrut3
  • Nu online
Wel een mooie wagen die GLA. Mijn collega kreeg er één (250 met AMG pakket) mee toen zijn wagen in onderhoud was. Hij was gelijk verkocht :+

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 13:19
Een jonge occassion (< 50.000km < 2 jaar) private leasen klinkt interessant, maar welke LMs bieden dit aan? Als in, ik zoek zelf een auto uit en stuur hen een offerte van een auto en krijg dan een maandbedrag. Ik weet dat dit kan maar ik zie eigenlijk geen enkele LM hiermee openlijk adverteren.

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Kluutmaran schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:21:
Nou dat het goedkoper dan kopen kan zijn bewijst deze actie van Mercedes wel. 479 per maand voor 4 jaar voor een rijk uitgeruste GLA.

https://privelease.merced...000&looptijd=60&model=GLA
Ja met een max van 10.000 KM per jaar.. dus een wassen neus. En waarschijnlijk moet je ook een X aantal jaar schadevrij zijn. Je gaat toch geen Mercedes GLA leasen als je 27KM per dag rijdt? :F

• Señor Sjon
Waarom niet? Ik heb zakelijk een auto zonder bijtelling dus privé kan je dit makkelijk doen, zeker als je partner niet zo ver hoeft te reizen voor werk.

Verwijderd

Een dergelijke auto voor 27 km/dag? Tja, als je geld teveel hebt en niet weet wat je er mee moet doen!

Overigens klopt er ergens iets niet want het maandbedrag blijft gelijk ongeacht het aantal kilometers. Onwaarschijnlijk.

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Polycom schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:29:
[...]

Ja met een max van 10.000 KM per jaar.. dus een wassen neus. En waarschijnlijk moet je ook een X aantal jaar schadevrij zijn. Je gaat toch geen Mercedes GLA leasen als je 27KM per dag rijdt? :F
Waarom niet? Ik maak vrij weinig kilometers in mijn dagelijkse woon-werkverkeer maar heb regelmatig een langere trip van +200 km. Dan is een goede auto gewenst maar veel km per jaar niet. Het is dat ik op dit moment geen 4 jaar vast wil zitten aan een contract, anders had ik het wellicht gedaan.

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:24:
Een dergelijke auto voor 27 km/dag? Tja, als je geld teveel hebt en niet weet wat je er mee moet doen!

Overigens klopt er ergens iets niet want het maandbedrag blijft gelijk ongeacht het aantal kilometers. Onwaarschijnlijk.
Sommige dagen is het 10, andere 300. Je kan niet alles platslaan tot 10.000/365=~27

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ik zou het contract eens goed lezen ;)

• assje
  • Nu online
Kluutmaran schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:35:
[...]
Waarom niet? Ik maak vrij weinig kilometers in mijn dagelijkse woon-werkverkeer maar heb regelmatig een langere trip van +200 km. Dan is een goede auto gewenst maar veel km per jaar niet.
Staat iedereen vrij te doen wat hij wil natuurlijk maar in mijn ogen is het ook behoorlijke kapitaalvernietiging.

Punt is dat je een behoorlijke afschrijving hebt ongeacht het aantal kilometers door de relatief hoge waarde van de auto.

Ik zou dan de kosten per kilometer uit gaan rekenen en dan zouden mij de tranen in de ogen springen iedere keer dat ik die auto gebruik.

• assje
  • Nu online
@Polycom bij mij past het maandbedrag wel aan met kilometers. €569 voor 25kkm, een heel strakke aanbieding is het wel....

[ Voor 67% gewijzigd door assje op 15-09-2018 08:42 ]

• Señor Sjon
assje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:36:
[...]

Staat iedereen vrij te doen wat hij wil natuurlijk maar in mijn ogen is het ook behoorlijke kapitaalvernietiging.

Punt is dat je een behoorlijke afschrijving hebt ongeacht het aantal kilometers door de relatief hoge waarde van de auto.

Ik zou dan de kosten per kilometer uit gaan rekenen en dan zouden mij de tranen in de ogen springen iedere keer dat ik die auto gebruik.
Ik snap deze redenatie niet. Moeten we de 8-10k prive km's per jaar gaan lopen. :?

Het komt hier makkelijk uit met private lease en nee, geen A-segment hondenhokje met 60pk.

• assje
  • Nu online
Señor Sjon schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:54:
[...]

Ik snap deze redenatie niet. Moeten we de 8-10k prive km's per jaar gaan lopen. :?

Het komt hier makkelijk uit met private lease en nee, geen A-segment hondenhokje met 60pk.
Wat begrijp je niet? Zoals ik zeg ieder zijn keuze maar ik zou liever een keer extra op vakantie gaan of een paar jaar eerder met pensioen kunnen.

Zeg even dat die 10.000km uitkomt op 140 uur per jaar in de auto dan heb je het over iets van €50/uur dat je gebruik maakt van de auto. Dit kan dus prima voor de helft en dan zit je ook warm en droog. Ik kan simpelweg heel veel dingen verzinnen waar Ik dat geld liever aan uit zou geven ("onnodige" meerprijs per uur kan ik ook een uur voor gaan duiken op vakantie bijvoorbeeld)

Uiteraard alles te maken met perspectief, fietsen is nog veel goedkoper, ieder zijn ding.

Punt is vooral dat afschrijving niet lineair is met kilometers, het verschil in afschrijving tussen 10kkm en 20kkkm/jaar zal helemaal niet zo groot zijn. Een nieuwe dure auto voor 10kkm en een periode van 4 jaar is in verhouding dus nadelig. Dezelfde auto voor 40kkm per jaar zou ik veel minder moeite mee hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door assje op 15-09-2018 12:38 ]

Verwijderd

Ik ken volop mensen die dolblij zijn met een "A-segment hondenhok". Beste bewijs is dat ze volop gebouwd en volop verkocht worden. Dus is er een markt voor want niet iedereen kan zich 500 euro voor een lease oto permitteren.

• TheBrut3
  • Nu online
Dus @assje rijdt een Alto/Starlet van 20+ jaar? Als je dat niet doet is je eigen post namelijk gelijk compleet ongeloofwaardig.
Ik kan mij ook heel goed indenken dat veel mensen zichzelf niet in zo'n hondenhok willen verplaatsen. Niet een nieuwe en niet één van 20+ jaar. Ligt maar net aan de wensen en het budget van de bestuurder. Hier zijn ook Tweakerts met een paadje op het logo van hun auto. Die hebben vast een ander gevoel bij autorijden dan iemand die zo goedkoop en oncomfortabel mogelijk van A naar B wil.

• assje
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:04:
Dus @assje rijdt een Alto/Starlet van 20+ jaar?
Nee een EV die goedkoper uitkomt dan dat. Als 2e auto een Picanto en daar gaan we ook gewoon mee op wintersport.

Maar uiteraard is autorijden niet alleen een financiële overweging, dat geldt voor mij net zo goed.

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Tijd voor weer wat echte ervaringen en goede aanbiedingen!

[knip azijn]

[ Voor 81% gewijzigd door JunkieLimbo op 15-09-2018 14:54 ]

• assje
  • Nu online
JunkieLimbo schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:43:
Leuk topic geworden dit. Paginas lang gezeik van topicvervuiler Phusebox omdat hij te schraal is om een paar banden bij te betalen bij zijn leasewagen en nu nog een paar nieuwe sloebers die bepalen dat iemand niet een wagen naar keuzen mag leasen als hij minder dan 10k rijdt. Zijn er uberhaupt moderaters actief in dit topic? Heb al paginas lang geen goede aanbiedingen en ervaringen langs zien komen.
Fles azijn bij het ontbijt gehad? Volgens mij kwam deze discussie op gang door een ogenschijnlijk zeer scherpe aanbieding can Mercedes...

Als er moderators actief zijn Zou ik verwachten dat jouw reactie als eerste op de schoplijst kwam (sloebers?).

[ Voor 7% gewijzigd door assje op 15-09-2018 14:47 ]

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Mjah de vorm is bij nader inzien inderdaad wel beetje zuur en ik heb het aangepast. Blijft wel jammer dat dit topic gekaapt blijft worden door boekhouders. Of het nou winterbanden zijn die je goedkoper zelf tegen inkoopprijs kan kopen of door mensen die voor een andere willen bepalen waar ze hun geld aan uit geven.

Waarom zou iemand die lekker op zijn fiets naar het werk gaat niet in het weekend in een fatsoenlijke auto mogen rijden?

• RemcoDelft
TheBrut3 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:04:
[...] iemand die zo goedkoop en oncomfortabel mogelijk van A naar B wil.
Niemand wil zo oncomfortabel mogelijk reizen, want dan kan je beter gaan lopen met een steentje in je schoen.
Het gaat om een acceptabele prijs-kwaliteitsverhouding, en hoe dat uitpakt is voor iedereen anders. Dat maakt het een prima onderwerp voor discussie.
JunkieLimbo schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:58:
Blijft wel jammer dat dit topic gekaapt blijft worden door boekhouders.
Private lease is juist populairder aan het worden doordat het in veel gevallen financieel een goede keus is. Als jij het je kan veroorloven om zonder naar de kosten te kijken precies te kopen en te rijden wat jij wil, dan behoor je tot een zeer select groepje mensen.
assje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:45:
Als er moderators actief zijn Zou ik verwachten dat jouw reactie als eerste op de schoplijst kwam (sloebers?).
Wat mij betreft ging het al mis bij het "hondenhokje met 60pk" van @Señor Sjon. Doordat Nederland qua voertuigbelastingen tot de duurste landen ter wereld behoort, worden mensen nou eenmaal gedwongen steeds kleinere auto's te rijden. Ik denk dat de meeste Up!-bezitters ook veel liever Amerikaanse prijzen zouden zien waarbij ze voor minder geld een veel grotere auto konden rijden. Dat is een politieke keuze, en "hondehokje" vind ik onnodig denigrerend.

• assje
  • Nu online
RemcoDelft schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:31:
[...]
Als jij het je kan veroorloven om zonder naar de kosten te kijken precies te kopen en te rijden wat jij wil, dan behoor je tot een zeer select groepje mensen.
Of heb je heel lage eisen, ook dan hoor je tot een select groepje mensen.

Maar goed, terug naar PL, mijn ervaring in dit geval. Wij hebben onze Picanto nu een jaar, we zijn op 9600km uitgekomen dus goed in de richting (positief voor het "rendement" van PL). Dus wel duidelijk dat we er ieder jaar goed een wintersport bij kunnen hebben anders komen we er niet (ipv met een andere auto rijden).

Afgelopen week gebeld voor de 1e beurt, mogelijkheid tot thuis ophalen en vervangend vervoer dus keurig.

Zo ver dus nog altijd positief. Auto bevalt ook perfect, ook voor lange afstanden. Weinig vermogen maar goed mee te rijden en stuurt volwassen. Cruise control en Android auto maken voor mij de auto perfect (al rijd ik er zelden in).

[ Voor 10% gewijzigd door assje op 15-09-2018 16:09 ]

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 13:19
Cornholio schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:22:
Een jonge occassion (< 50.000km < 2 jaar) private leasen klinkt interessant, maar welke LMs bieden dit aan? Als in, ik zoek zelf een auto uit en stuur hen een offerte van een auto en krijg dan een maandbedrag. Ik weet dat dit kan maar ik zie eigenlijk geen enkele LM hiermee openlijk adverteren.
Toch even mijn eigen bericht bumpen, ben wel benieuwd naar tips van mensen hier
Pagina: 1 ... 31 ... 108 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.