Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:06:
Jep, conclusie is dus(voor mij) dat wanneer je waarde hecht aan veilige banden voor een normale prijs je niet bij Alphabet moet leasen. Of wanneer je waarde hecht aan een leasemaatschappij die een beetje met je wil meedenken...
Hoe zie je dat met chippen voor je dan?
Ik mag hem chippen en laat hem voor het inleveren weer standaard maken.
Dat kan toch niet? Alle risico’s in de tussentijd voor de leasemij...
Achteraf zelf chippen is veel goedkoper, omdat de leasemij ook hogere slijtage meeneemt. En terecht...
De mijne is gewoon af fabriek gechipt, geen kans op gezeur met garantie en de leasemij weet ervan.
Dat is juist meedenken.
Klantgericht, hoe kan ik de klant ontzorgen en zonder daar zelf op in te leveren aan de vraag voldoen? Dat doen ze door zelf de optie winterbanden of all season aan te bieden.
Jouw manier klinkt mij naar klantgezwicht. De leasemij doet er niets aan, krijgt er niets voor, maar eventuele vervolgschade mogen ze wel oplossen.
Zie je het in de IT al voor je? Klant koopt bij jouw it afdeling een pc. Maar wil niet dat die door ICT gemanaged wordt, te beperkt en te duur. Dus gaat zelf wel software installeren als local admin.
Maar bij problemen komt hij weer terug bij ICT. Ik kan je garanderen dat een dergelijk beleid geen stand houdt of onder de streep heel duur wordt.
Watnou als ze ervaring hebben met mensen die achteraf hun eigen velgen met winterbanden erop lieten zitten en de klant de originele velgen hield? Het gaat niet alleen om het eigen risico wat dat kost, maar het extra personeel met alle handelingen vandien.
Standaardisatie is uiteindelijk het goedkoopst.
Ik snap alphabet in dit geval voor een deel wel. Aan de andere kant zou het meedenken voor winterbanden ook wel fijn zijn. Zoals ik ju begrijp bieden ze die optie niet eens aan.
Maar 10 euro per maand voor all season is toch een prima oplossing? Jij kunt naar Duitsland...