Je quote een bericht uit 2012. De wereld is misschien wel anders geworden in die 6 jaarPhusebox schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 07:07:
[...]
Dit kun je echt niet stellen. Ja tweedehands kopen (2 jaar of ouder) zal goedkoper zijn mits je geen pech hebt met (grote) reparaties.
In mijn geval steek ik een groot deel van het geld dat ik nu niet in 1x hoef uit te geven in de hypotheek. Dat levert me 20 jaar lang financieel voordeel op dus dat tel ik dan ook als besparing mee.
Maar je moet uiteraard wel rond shoppen voor leuke deals en niet zomaar de eerste de beste auto leasen want het kan ook inderdaad erg duur zijn.
Oh oeps. Haha. Nog niet helemaal wakker.Ojjorz schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:09:
[...]
Je quote een bericht uit 2012. De wereld is misschien wel anders geworden in die 6 jaar
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Pechhulp zal geen probleem zijn maar je zult wellicht wel je eigen nieuwe banden moeten betalen. Of bijbetalen om het door Alphabet te laten doen. Zou ze gewoon ff bellen.Kecin schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:24:
[...]
Is dit echt zo? Want ik krijg volgende maand een lease van Alphabet. Zou er liever zelf 19” velgen onder leggen dan bijbestellen.
Maar je kan dan niet terugvallen op pechhulp bij een lekke band lijkt me zo...
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Anoniem: 915187
Dat is fabeltje die de dealers de wereld in helpen. Auto's van voor september mogen nog worden verkocht en voor de BPM wordt tot 1 januari de NEDC-waarde of omgerekende NEDC-waarde gebruikt. Pas 1 januari gaat de WLPT voor de belastingen in en dat in NL is het enige juiste moment om de belastingen hierop aan te passen Prinsjesdag. Bovendien komt dat goed uit, want nu pas zijn de gevolgen zichtbaar dus kunnen de belastingen reëel worden aangepast.RemcoDelft schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:13:
[...]
De BPM-verhoging gaat voor die tijd in.
Vraag me nog een beetje af wat ze bij alphabet onder krassen verstaan. Heb een paar hele lichte die je eigenlijk niet eens op de foto kan zetten (niet zichtbaar genoeg), zal van een takje zijn ofzo, toch rapporteren?
Zelf even poetsen? Zou je met een eigen auro ook doen.
414524
Zo, het hoge woord is er uit: allinnautolease is oplichting. Zag het op autoweek voorbij komen en heb toegang tot compliance databases etc waaruit ik opmaakte dat de oprichter de financiele draagkracht niet heeft om - zelfs als tussenhouder - zo’n tent te runnen. Na de nodige kritieken op mijn signalerende melding aldaar er maar mee gestopt: inmiddels ruim 40 mensen bekend die bedragen uiteenlopend van 600 tot 2400 euro hebben overgemaakt en ‘vandaag’ hun auto krijgen. Website is uit de lucht, marktplaats advertenties zijn weg en de facebookgroep is verwijderd.
Ik private lease zelf niet, maar zag de advertentie toen ik op de fiets langs iemand ging en dacht: too good to be true dus onderzoekje gedaan en zo bij autoweek terecht gekomen.
Ik hoop dat niemand hier gedupeerd is, doe altijd voldoende achtergrondonderzoek en ga niet met eenmanszaakjes/ postadres bedrijven in zee
Ik private lease zelf niet, maar zag de advertentie toen ik op de fiets langs iemand ging en dacht: too good to be true dus onderzoekje gedaan en zo bij autoweek terecht gekomen.
Ik hoop dat niemand hier gedupeerd is, doe altijd voldoende achtergrondonderzoek en ga niet met eenmanszaakjes/ postadres bedrijven in zee
Was vanaf het begin al overduidelijk zoals zoveel mensen hier op het forum al zeiden, maar goed naïeve mensen blijven altijd bestaan, wel fijn dat het nu écht duidelijk is.414524 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:33:
Zo, het hoge woord is er uit: allinnautolease is oplichting. Zag het op autoweek voorbij komen en heb toegang tot compliance databases etc waaruit ik opmaakte dat de oprichter de financiele draagkracht niet heeft om - zelfs als tussenhouder - zo’n tent te runnen. Na de nodige kritieken op mijn signalerende melding aldaar er maar mee gestopt: inmiddels ruim 40 mensen bekend die bedragen uiteenlopend van 600 tot 2400 euro hebben overgemaakt en ‘vandaag’ hun auto krijgen. Website is uit de lucht, marktplaats advertenties zijn weg en de facebookgroep is verwijderd.
Ben net gebeld over de Ford Fiesta.. Vanaf 30-8 kan ik 'm ophalen of thuis laten bezorgen. Aangezien de auto in Apeldoorn staat en dat niet naast de deur ligt maar gekozen voor het laatste
Mooi snel voor elkaar met ANWB en Leaseplan.
CodeIT schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:20:
Is dit nog goed opgepakt door Justlease/Fleetport? Ook ben ik benieuwd hoe de schade die je had is afgehandeld.
Om een lang verhaal kort te maken; op een gegeven moment was ik het zat en ben in de pen geklommen. Niemand bij JustLease leek eigenaarschap te nemen over de inmiddels lange lijst met problemen, die afzonderlijk allemaal wel meevielen, maar door het kastje-muur gedrag en oneindig lange wachttijden van hun klantenservice uit waren gelopen op een grote nachtmerrie.Bart2005 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:21:
Wat een drama... Cowboys zijn volop actief blijkbaar. Geen idee of er ook fatsoenlijke bedrijven zijn op dit gebied maar dit "bedrijf" is dat duidelijk niet.
Omdat ik inmiddels wist hoe hun emailadressen eruitzagen, ofwel achternaam@bedrijf.nl, ben ik via LinkedIn achter de achternamen gekomen van zowel de algemeen directeur als algemeen manager van JustLease. Afgelopen week heb ik dan ook om 22:00 uur ’s avonds een email gestuurd naar zowel de algemeen directeur als algemeen manager van JustLease, met de consumentenbond en Nissan bochane in de cc. Het was een nette doch zakelijke mail van maar liefst 3 A4tjes voorzien van de stappen die ik genomen heb, hoeveel tijd en geld me dat gekost heeft en dat ik er klaar mee was en actie van hun verwacht inclusief een plan van aanpak d.w.z. hoe/wat/wanneer. Tevens aangegeven dat het misschien makkelijker is om de hele auto om te ruilen voor een nieuwe (hetzelfde model/kleur/uitvoering wel te verstaan) zodat ze in 1x af zijn van mijn ‘gezeur’.
Geloof het of niet, maar de dag erna om 8:15 werd ik telefonisch gebeld door de algemeen manager; hij was het volledig met me eens, er was geen speld tussen te krijgen en deze case ging op de wall of shame. Hij bood me een schadevergoeding aan en ging akkoord met het omruilen van mijn auto voor een nieuwe (zelf model/uitvoering/kleur). Uurtje daarna kreeg ik nog een SMSje van de algemeen directeur; hij betreurde de gang van zaken. Hij was echter op vakantie en had zodoende zijn algemeen manager de opdracht gegeven om dit direct op te lossen.
Afgelopen zaterdag heb ik mijn auto op het hoofdkantoor omgeruild voor een nieuwe. Deze is (nagenoeg) in orde. Tijdens aflevering heb ik geen schade geconstateerd, bij thuiskomst zag ik echter dat er iets van een lakfout in zit op het achterportier bij de bijrijder, maar dat ligt eraan hoe het licht valt

De auto is dus omgeruild maar de schadevergoeding moet ik nog ontvangen; deze zou eigenlijk afgelopen donderdag al op mijn rekening hebben moeten staan maar dat is helaas nog niet gebeurd. Ook de bekeuring is nog niet betaald, dus ook daar moet ik nog achteraan.
Het is jammer dat het zo heeft moeten lopen. Niet iedereen is even vindingrijk en verbaal sterk als ik en menigeen had het er wellicht bij laten zitten.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Bedankt voor je reactie. Jammer dat je het zo moet escaleren voor je een goede oplossing aangedragen krijgt. Fouten kunnen worden gemaakt, het gaat er vooral om hoe je ze oplost.
Mijn auto is ondertussen ook afgeleverd door Fleetport/Justlease. Na jouw verhaal hield ik mijn hart vast. Gelukkig hier geen problemen (of de boete moet nog komen
).
Mijn auto is ondertussen ook afgeleverd door Fleetport/Justlease. Na jouw verhaal hield ik mijn hart vast. Gelukkig hier geen problemen (of de boete moet nog komen
Voor iedereen die een Ford heeft geleased, en er achter is gekomen dat de navigatie kaarten ernstig verouderd zijn:
op https://www.dropbox.com/s...0update%20proces.pdf?dl=0 staat geen goede stap-voor-stap handleiding om deze te updaten naar recente kaarten en software.
op https://www.dropbox.com/s...0update%20proces.pdf?dl=0 staat geen goede stap-voor-stap handleiding om deze te updaten naar recente kaarten en software.
Persoonlijk zou ik gewoon even langs de dealer gaan (of mailen). Even aangeven dat jij versie x.x hebt en dat versie x.x te downloaden is via de site en vragen of hun dat voor je doen of dat je dat zelf mag/kan doen?
Boete lag 2 weken na dato op de mat dus nog ff duimenCodeIT schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:01:
Bedankt voor je reactie. Jammer dat je het zo moet escaleren voor je een goede oplossing aangedragen krijgt. Fouten kunnen worden gemaakt, het gaat er vooral om hoe je ze oplost.
Mijn auto is ondertussen ook afgeleverd door Fleetport/Justlease. Na jouw verhaal hield ik mijn hart vast. Gelukkig hier geen problemen (of de boete moet nog komen).
Geintje natuurlijk, goed om te horen dat alles netjes verlopen is
Wat is overigens jullie mening m.b.t. de 'blackboxes' die veel leasemaatschappijen inbouwen in de auto's? Daarmee kan namelijk veel meer uitgelezen worden dan alleen je kilometerstand; ook hoe hard je hard je rijdt/remt/bochten neemt/optrekt en natuurlijk je GPS positie. Met name dat laatste ben ik niet zo happig op.
[ Voor 21% gewijzigd door Freekers op 21-08-2018 21:28 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Je zit hier wel op het tweakers forum 🙂.TheBrut3 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:12:
Persoonlijk zou ik gewoon even langs de dealer gaan.
En serieus antwoord: Jaarlijkse beurt gaat met haal/breng service. Geen idee bij welke garage mijn auto zit, die kiest de maatschappij zelf uit. Zou zelfs quickfit kunnen zijn volgens een telefoniste.
[ Voor 5% gewijzigd door Dijkhuis op 21-08-2018 21:28 ]
Als het goed is zit er een stickertje/labeltje aan de zijkant van je dashboard of aan de binnenkant van je deur. Zo niet zit er waarschijnlijk een stempel in het onderhoudsboekje.Dijkhuis schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:27:
Je zit hier wel op het tweakers forum 🙂.
En serieus antwoord: geen idee bij welke garage mijn auto zit, die kiest de maatschappij zelf uit. Zou zelfs quickfit kunnen zijn volgens een telefoniste.
Hoe dan ook, reken maar op weinig medewerking als je voor dit soort vragen naar een andere dealer gaat dan de leverende dealer. Onderling is er namelijk 0 compassie tussen dealers. Aan de ene kant kan ik daarin komen; ze hebben immers niks verdient aan jouw auto, maar aan de andere kant zijn zij ook gewoon 'het gezicht' van het merk dat je gekocht/geleased hebt.
* Freekers gaat binnenkort ook zelf de kaarten updaten van z'n Micra. Die zijn namelijk minstens 2 jaar oud.
Moeten ze dat niet melden? Maar ik denk dat veel auto's het al standaard hebben in het straks verplichte noodsysteem.Freekers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:23:
[...]
Boete lag 2 weken na dato op de mat dus nog ff duimen
Wat is overigens jullie mening m.b.t. de 'blackboxes' die veel leasemaatschappijen inbouwen in de auto's? Daarmee kan namelijk veel meer uitgelezen worden dan alleen je kilometerstand; ook hoe hard je hard je rijdt/remt/bochten neemt/optrekt en natuurlijk je GPS positie. Met name dat laatste ben ik niet zo happig op.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Bij mij vertelde JustLease dat ze de GPS inderdaad konden inzien wanneer daar vraag naar was. En to be fair: als ik mijn auto voor een langere tijd zou 'verhuren' wil ik ook graag weten hoe de huurder er mee omgaat. Ik ben dan ook niet tegen de Black Boxes.Freekers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:23:
[...]
Boete lag 2 weken na dato op de mat dus nog ff duimen
Als ik er straks voor kies om de auto over te kopen laat ik het kastje overigens wel meteen verwijderen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
414524
Volvo heeft het standaard, heeft mij ooit flink gered (fietser aangereden, was blijvend invalide en verweet mij er van 100 op een 60 weg te hebben gereden). Lang verhaal kort: auto uitgelezen, voordat ik begon met remmen reed ik 57 op de gps. Verzekeringstechnisch trek je als automobilist dan helaas alsnog aan het kortste eind, maar toch. Die kastjes mogen overal in zitten als ik de rijstijl van sommige mensen zie!Señor Sjon schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:00:
[...]
Moeten ze dat niet melden? Maar ik denk dat veel auto's het al standaard hebben in het straks verplichte noodsysteem.
Het leed dat Justlease heet......
Heb al eerder gemeld dat het met mijn bestelling niet lekker liep.
Twee keer toe mislukt. De derde bestelling met tussenkomst van de consumentenbond leek goed te gaan.
De micra besteld en alle documenten verstuurd.
Vorige week een email dat de bestelling van de auto bezig was.
Gisteren de app geopend en die bleek ineens leeg. Vreemd want was vorige keer ook.
Ik gebeld. Niemand die erover ging aanwezig ik zou vandaag teruggebeld worden.
Om 1600zelf gebeld.
Ja we zien dat inkoop geannuleerd heeft.....
Afdeling customer care gaat erover blijkbaar.
Deze zijn lastig te bereiken werd me al verteld en werd doorverbonden.
Ik hoorde dat ik de eerste was in de wacht.
45 minuten later heb ik het opgegeven, het was ook al na 1700 en ze werken dan niet meer hadden ze gezegd.
Kansloos dus en zeer teleurgesteld.
Nu een email gestuurd naar de contactpersoon van vorige keer, met de mensen van consumentenbond in de CC. Ik ben benieuwd hoe dit nu weer gaat lopen.
Tot op dit moment kan ik niet blij zijn met Justlease!
Zou het ooit ervan komen in de Micra te rijden?
Twee keer toe mislukt. De derde bestelling met tussenkomst van de consumentenbond leek goed te gaan.
Gisteren de app geopend en die bleek ineens leeg. Vreemd want was vorige keer ook.
Om 1600zelf gebeld.
45 minuten later heb ik het opgegeven, het was ook al na 1700 en ze werken dan niet meer hadden ze gezegd.
Nu een email gestuurd naar de contactpersoon van vorige keer, met de mensen van consumentenbond in de CC. Ik ben benieuwd hoe dit nu weer gaat lopen.
Als je al zo begint... moet je het dan niet laten lopen en elders bestellen ?
Geen idee, ik zal er waarschijnlijk mee akkoord zijn gegaan toen ik het contract getekend heb. Zal vast in dat boekwerk met kleine lettertjes hebben gestaanSeñor Sjon schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:00:
Moeten ze dat niet melden? Maar ik denk dat veel auto's het al standaard hebben in het straks verplichte noodsysteem.
Dat is al een ander verhaal dan ze mij vertelden. Tegen mij zeiden ze dat ze niks met die data toen, tenzij de auto gejat is. Zolang hij niet gejat is, kijken ze niet naar locatie of andere data maar puur en alleen naar de kilometerstand.Jasphur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:05:
Bij mij vertelde JustLease dat ze de GPS inderdaad konden inzien wanneer daar vraag naar was. En to be fair: als ik mijn auto voor een langere tijd zou 'verhuren' wil ik ook graag weten hoe de huurder er mee omgaat. Ik ben dan ook niet tegen de Black Boxes.
Als ik er straks voor kies om de auto over te kopen laat ik het kastje overigens wel meteen verwijderen.
Heb je mijn relaas hierboven gelezen? Bezint eer ge begint, je moet iig communicatief sterk in je schoenen staan wil je iets voor elkaar krijgen bij deze club.wesley2004 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:52:
Het leed dat Justlease heet......
Om 1600zelf gebeld.
Ja idd maar de deal leek leuk en na 3x leek het goed te gaa,wd200 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:21:
Als je al zo begint... moet je het dan niet laten lopen en elders bestellen ?
Ik wacht hun reactie af en anders zeker eegens anders heen voor de micra!
Heb het zeker gelezen! Toen dacht ik nog, bij mij gelukkig goedgekomen.Freekers schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:48:
[...]
Heb je mijn relaas hierboven gelezen? Bezint eer ge begint, je moet iig communicatief sterk in je schoenen staan wil je iets voor elkaar krijgen bij deze club.
Ik denk dat ik de email truuk ook maar ga doen en even ga zoeken.
Of misschien wil je mij pm sturen met de adressen?scheelt mij zoekwerk.
Heb al tijd genoeg in deze mensen gestopt.....
Die box is een klein kastje op je OBD stekker, that's it. Je kan met de JL app je KM checken (loopt wel achter, ik moet die eens in de zoveel tijd corrigeren). Daarnaast ook je snelheid en je routes.Jasphur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:05:
[...]
Bij mij vertelde JustLease dat ze de GPS inderdaad konden inzien wanneer daar vraag naar was. En to be fair: als ik mijn auto voor een langere tijd zou 'verhuren' wil ik ook graag weten hoe de huurder er mee omgaat. Ik ben dan ook niet tegen de Black Boxes.
Over onderhoud (al 2x een beurt gehad in iets meer dan een jaar), deze wordt uitgevoerd door Profile, zij komen je auto halen en brengen. De laatste keer heb ik de auto zelf gebracht en een leenauto meegenomen (ik heb een pakket met direct vervangend vervoer)
Voor mij zou dat een rede zijn om daar niet te leasen. Km stand bijhouden en beurten logisch. Maar gps locatiedata kunnen uitlezen gaat ze niks aan(nee heb niks te verbergen). Zeker als het Live is. Zo die kerel gaat dagelijks om 730 van huis naar plek X kunnen we dan mooi een kijkje nemen.
@Freekers Die 'als er vraag naar is' werd daarna bij mij ook omschreven als 'we kijken alleen naar je data als je wagen is gestolen'. Dus ik denk dat wij hetzelfde verhaaltje hebben gekregen 
@Lightning89 Klopt. Rij al bijna drie jaar met JL
Heb overigens al wel echt een berg met feedback mailtje geschreven voor de developers daarzo. Man, wat zuigt die app.
@meermarco Ik verwacht dat alle grote private leasemaatschappijen een GPS tracker in de wagen hebben zitten. En zoals hier al eerder gezegd hebben de meeste moderne wagens die al ingebakken. Zolang jij geen hun geen reden geeft om naar je data te kijken, kijken ze er niet naar. En bij JL is het overigens niet 'live' de black box stuurt pas de route als je langer dan 5 minuten je motor uit hebt staan. Oké, dan is het nog steeds duidelijk dat je op een andere locatie bent dan thuis. Maar goed, in de gaten hebben dat je elke dag om 0730 uur je huis verlaat kan ik ook checken zonder GPS module in je wagen haha.
@Lightning89 Klopt. Rij al bijna drie jaar met JL
@meermarco Ik verwacht dat alle grote private leasemaatschappijen een GPS tracker in de wagen hebben zitten. En zoals hier al eerder gezegd hebben de meeste moderne wagens die al ingebakken. Zolang jij geen hun geen reden geeft om naar je data te kijken, kijken ze er niet naar. En bij JL is het overigens niet 'live' de black box stuurt pas de route als je langer dan 5 minuten je motor uit hebt staan. Oké, dan is het nog steeds duidelijk dat je op een andere locatie bent dan thuis. Maar goed, in de gaten hebben dat je elke dag om 0730 uur je huis verlaat kan ik ook checken zonder GPS module in je wagen haha.
[ Voor 48% gewijzigd door Jasphur op 22-08-2018 20:57 ]
3 jaar, dan was je er vroeg bij? Rijd je er ook veel kms mee? Ik ga namelijk zwaar over mijn maandelijkse bundel heen.Jasphur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:34:
@Freekers Die 'als er vraag naar is' werd daarna bij mij ook omschreven als 'we kijken alleen naar je data als je wagen is gestolen'. Dus ik denk dat wij hetzelfde verhaaltje hebben gekregen
@Lightning89 Klopt. Rij al bijna drie jaar met JLHeb overigens al wel echt een berg met feedback mailtje geschreven voor de developers daarzo. Man, wat zuigt die app.
De app werkt de laatste weken eindelijk as intended, daarvoor deden alle overzichten het niet, statistieken werkte niet etc.
@Lightning89 Wat bedoel je met ‘er vroeg bij?’ Haha.
Ik rijd gem. 1.400 KM per maand. Ik heb de bundel van 2.000 (want die van 1.500 vind ik te krap) en ben er nog nooit overheen gegaan. En heb zover ik mij kan herinneren ook geen dingen niet gedaan omdat ik anders over mijn bundel zou gaan.
De app werkt nog steeds ruk bij mij. Ik zal hem eens verwijderen en opnieuw installeren. Eens kijken of dat helpt.
Ik rijd gem. 1.400 KM per maand. Ik heb de bundel van 2.000 (want die van 1.500 vind ik te krap) en ben er nog nooit overheen gegaan. En heb zover ik mij kan herinneren ook geen dingen niet gedaan omdat ik anders over mijn bundel zou gaan.
De app werkt nog steeds ruk bij mij. Ik zal hem eens verwijderen en opnieuw installeren. Eens kijken of dat helpt.
@Jasphur Ik was in de veronderstelling dat JustLease nog maar een paar jaar bestaat, vandaar. Ik rij nu 5.000 per maand, mijn bundel is 3.000 km (kan niet hoger). Dus dat wordt elke maand wat extra geld opzij zetten, alhoewel 7ct/km goed te doen is.
@Lightning89 Je kan even bellen met JL als je steevast hier over heen gaat. Lijkt mij dat er wel het een en ander te regelen valt. Maar 5.000 KM en dan private lease?? Ik neem aan dat het gros van de KM zakelijk is? Waarom dan geen business lease?
@Jasphur de bijtelling alleen al is bijna evenveel als ik voor m'n auto betaal nu. Dus dit is gunstiger, ik verwacht ook niet dat dit langer dan 6 maanden nog gaat duren. Daarentegen is 7ct pkm niet veel. Dat is inclusief alles (extra afschrijving, extra onderhoud, extra banden etc.), Ik denk dat je voor 7ct/km geen andere auto kan rijden (behalve 10+ jaar oud die al afgeschreven zijn)
Dat ben ik met je eens ja. Zelf een 25.000KM bundel gekozen en 2 jaar contract. Bedongen dat gewoon na 2 jaar wordt gekeken of ik meer heb gereden dan 50.000. Die km's worden dan aangeslagen a 6 cent. Rijdt ik minder dan 50.000, is dat 'jammer' voor mij. Maar je hebt helemaal gelijk. Voor die 7 cent per KM kun je nooit een gelijkwaardige andere auto (goedkoper) rijden. Prima deal hoor.
[ Voor 20% gewijzigd door meermarco op 23-08-2018 13:44 ]
Dat "alles" is ook het enige. En restwaarde is niet anders op een auto met 71k km of 78k km, dus extra afschrijving is zelfs discutabel.Lightning89 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:34:
Daarentegen is 7ct pkm niet veel. Dat is inclusief alles (extra afschrijving, extra onderhoud, extra banden etc.)
We hebben het hier over 36k per jaar (108k einde looptijd) of 60k pj, 180k einde looptijd. Dit lijkt mij wel enigszins uit te maken voor een auto van 3 jaar oud.
Iets zegt me dat je dan twee totaal verschillende auto's vergelijkt.Lightning89 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:34:
@Jasphur de bijtelling alleen al is bijna evenveel als ik voor m'n auto betaal nu.
Plus benzineDaarentegen is 7ct pkm niet veel.
Ik weet niet wat voor auto het is, maar als je ruim 5000 euro bijbetaalt zal dat de afschrijving en extra onderhoud wel (ruim) dekken.Lightning89 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:24:
We hebben het hier over 36k per jaar (108k einde looptijd) of 60k pj, 180k einde looptijd. Dit lijkt mij wel enigszins uit te maken voor een auto van 3 jaar oud.
Even toelichten is wel handig denk ik.RemcoDelft schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:10:
[...]
Iets zegt me dat je dan twee totaal verschillende auto's vergelijkt.
[...]
Plus benzineMag ik vragen wat je totale kilometerprijs (per maand) is als je zoveel rijdt met private lease?
[...]
Ik weet niet wat voor auto het is, maar als je ruim 5000 euro bijbetaalt zal dat de afschrijving en extra onderhoud wel (ruim) dekken.
1. Om het eerlijk te houden zal ik rekenen met 48.000 km/jaar, 5.000 is tijdelijk een paar maanden.
Auto is een Fiesta ST-Line met alle opties.
De leaseprijs bij de werkgever is €750 per maand, dat wordt uiteraard vergoed. Hiernaast moet ik nog bijtelling betalen (€22.000) ~ 165€ netto per maand. Via de werkgever kost deze auto mij dus netto €165.
2. Private lease kosten: €389,- per maand voor 3.000 km incl. uitgebreide verzekering, afkoop ER en niet genoeg schadevrije jaren etc. etc. Hier komt nog een keer 70€ bij (1.000km * 7ct) = €459
Benzine 4.000km, auto rijdt 1:16, benzineprijs €1,60 (lekker makkelijk) = €400
Totale kosten zijn: €859 per maand.
Vergoeding werkgever= €703 (3700 zakelijk, 300 prive)
Netto kosten = €156
Voordelen: Ik mag na 1,5 jaar al een nieuwe auto uitzoeken, tijdens vakanties krijg ik het volledige mobiliteitsbudget uitgekeerd en als ik minder ga rijden (rond 3.000 per maand is de verwachting over een paar maanden) wordt het gunstiger.
Conclusie, voor meer dan 4.000km zou de zakelijke optie interessant worden, echter schelen de kosten niet veel en ik heb meer vrijheid dan met zakelijke lease. Ik kan de kosten per kwartaal bijstellen, en bij het veranderen van werkgever zit je ook niet met onverwachte kosten (kan je je tegen verzekeren uiteraard).
Tevens als ik een week niet rij, kost de zakelijke auto geld en de PL kost mij een stuk minder.
3. Eens, €5000 zal de kosten wel moeten dekken voor ze
Iemand hier ervaring met SmiLease uit Leek ? Klinkt allemaal goed, ziet er ook betrouwbaar uit, recensies en alles wat ik heb kunnen vinden laat bij mij ook geen alarmbellen rinkelen. Mijn voorkeur voor deze maatschappij zit hem in het simpele feit dat ik op het moment geen registratie bij het BKR kan gebruiken ivm kavels welke loop komend jaar bij ons in de buurt beschikbaar komen zodat we een nieuwe woning kunnen laten bouwen en ik dus geen problemen wil hebben met onze capaciteit hieromtrent.
Als er iemand is die mij hier iets meer over zou kunnen vertellen ben ik zeer erkentelijk.
Als er iemand is die mij hier iets meer over zou kunnen vertellen ben ik zeer erkentelijk.
Gaan ook nog uitbreiden, lijkt niet onbetrouwbaar nee.Nighthawk12 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:57:
Iemand hier ervaring met SmiLease uit Leek ? Klinkt allemaal goed, ziet er ook betrouwbaar uit, recensies en alles wat ik heb kunnen vinden laat bij mij ook geen alarmbellen rinkelen. Mijn voorkeur voor deze maatschappij zit hem in het simpele feit dat ik op het moment geen registratie bij het BKR kan gebruiken ivm kavels welke loop komend jaar bij ons in de buurt beschikbaar komen zodat we een nieuwe woning kunnen laten bouwen en ik dus geen problemen wil hebben met onze capaciteit hieromtrent.
https://frieschdagblad.nl...breidt-stevig-uit-in-leek
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je geen BKR registratie krijgt.Nighthawk12 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:57:
Ze hebben het over het feit dat ze niet aan het Keurmerk Private Lease meedoen, en dat het daarom niet gemeld wordt bij BKR.
Echter, de basis voor deze melding is wettelijk, ik vraag me af waarom ze dan niet hoeven te melden??
Wat zegt de wet dan precies?
Volgens mij is BKR registratie niet verplicht. De site van BKR geeft ook aan dat het mogelijk is zonder registratie, maar niet dat het illegaal is.
Volgens mij is BKR registratie niet verplicht. De site van BKR geeft ook aan dat het mogelijk is zonder registratie, maar niet dat het illegaal is.
SmiLease voert keurmerk "private lease ok" samen met bv. Friesland Lease, Justlease, Lekkerleasen.nl enz..er zijn 2 keurmerken op dit moment.smurfinmark schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:07:
[...]
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je geen BKR registratie krijgt.
Ze hebben het over het feit dat ze niet aan het Keurmerk Private Lease meedoen, en dat het daarom niet gemeld wordt bij BKR.
Echter, de basis voor deze melding is wettelijk, ik vraag me af waarom ze dan niet hoeven te melden??
Maar dat was mijn vraag niet. Ik denk dat er een wettelijke basis voor de BKR registratie, en niet zozeer vanuit de keurmerken. Maar ik kan met vergissen.Nighthawk12 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
SmiLease voert keurmerk "private lease ok" samen met bv. Friesland Lease, Justlease, Lekkerleasen.nl enz..er zijn 2 keurmerken op dit moment.
Ik denk dat dat niet klopt, er is geen BKR registratie plicht. Wel moet je aan BKR registratie doen als je Keurmerk Private Lease wil hebben. Maarja... Wanneer jij als bedrijf bepaalde sectoren van de markt wil voorzien, dan is BKR check/registratie niet altijd handig.
Plaatje is stuk
We hebben het er al eerder over gehad, maar die BKR-registratie is heel heftig voor wat je krijgt. Het scheelt meer dan de cataloguswaarde van de auto aan hypotheek bij een driejarige overeenkomst.
En dat is precies mijn punt, ik kan gewoon naar Ford Private lease en daar een auto uitzoeken incl. BKR registratie, absoluut geen probleem, maar ik vind de zwaarte van de registratie absoluut niet in verhouding staan.Señor Sjon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:24:
We hebben het er al eerder over gehad, maar die BKR-registratie is heel heftig voor wat je krijgt. Het scheelt meer dan de cataloguswaarde van de auto aan hypotheek bij een driejarige overeenkomst.
N
Nice kleur ook, ik wilde eerst de ramen nog laten blinderen maar ik vind ze van de buitenkant eigenlijk prima zo.
De cataloguswaarde is dan ook niet relevant voor je maandlasten, en dankzij de zeer lage rente en 30 jaar aflossing heeft een euro hypotheek minder maandlasten dan een euro leaseauto.Señor Sjon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:24:
Daar gaat het niet om. De kortlopende verplichting (vaak na een jaar maandelijks opzegbaar) geeft een veel hogere last dan nodig. Terwijl een auto privé bezitten vaak dezelfde maandlasten geeft, maar geen invloed heeft op je hypotheek.
Een priveauto kun je verkopen en heeft dan geen financieele verplichting, mits daar geen leningsconstructie aan vast zit. Een leasecontract heeft die verplichting sowieso, dus daar gaat het om.Señor Sjon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:38:
Daar gaat het niet om. De kortlopende verplichting (vaak na een jaar maandelijks opzegbaar) geeft een veel hogere last dan nodig. Terwijl een auto privé bezitten vaak dezelfde maandlasten geeft, maar geen invloed heeft op je hypotheek.
Die zakelijke vergoeding (€703) die reken je nu netto. Maar is die daadwerkelijk netto? Kan mij goed voorstellen dat die namelijk brutto is en je dus flink meer gaat betalen prive.Lightning89 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:56:
[...]
Even toelichten is wel handig denk ik.
1. Om het eerlijk te houden zal ik rekenen met 48.000 km/jaar, 5.000 is tijdelijk een paar maanden.
Auto is een Fiesta ST-Line met alle opties.
De leaseprijs bij de werkgever is €750 per maand, dat wordt uiteraard vergoed. Hiernaast moet ik nog bijtelling betalen (€22.000) ~ 165€ netto per maand. Via de werkgever kost deze auto mij dus netto €165.
2. Private lease kosten: €389,- per maand voor 3.000 km incl. uitgebreide verzekering, afkoop ER en niet genoeg schadevrije jaren etc. etc. Hier komt nog een keer 70€ bij (1.000km * 7ct) = €459
Benzine 4.000km, auto rijdt 1:16, benzineprijs €1,60 (lekker makkelijk) = €400
Totale kosten zijn: €859 per maand.
Vergoeding werkgever= €703 (3700 zakelijk, 300 prive)
Netto kosten = €156
Voordelen: Ik mag na 1,5 jaar al een nieuwe auto uitzoeken, tijdens vakanties krijg ik het volledige mobiliteitsbudget uitgekeerd en als ik minder ga rijden (rond 3.000 per maand is de verwachting over een paar maanden) wordt het gunstiger.
Conclusie, voor meer dan 4.000km zou de zakelijke optie interessant worden, echter schelen de kosten niet veel en ik heb meer vrijheid dan met zakelijke lease. Ik kan de kosten per kwartaal bijstellen, en bij het veranderen van werkgever zit je ook niet met onverwachte kosten (kan je je tegen verzekeren uiteraard).
Tevens als ik een week niet rij, kost de zakelijke auto geld en de PL kost mij een stuk minder.
3. Eens, €5000 zal de kosten wel moeten dekken voor ze
Edit: Ik denk dat het de km declaratie is? correct? Ik dacht in eerste instantie aan uitbetaling van het leasebedrag
[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 28-08-2018 11:46 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Alleen is de 'last' vele malen hoger dan de opzegvergoeding. Het maandbedrag zegt niks over de risico's.ed1703 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:44:
[...]
Een priveauto kun je verkopen en heeft dan geen financieele verplichting, mits daar geen leningsconstructie aan vast zit. Een leasecontract heeft die verplichting sowieso, dus daar gaat het om.
Zoals ik het begrijp op de BKR site bestaat een PL uit 2 delen. Het ene deel is voor de aanschaf van de wagen, die telt mee voor de mindering van de hypotheek. Het andere deel is voor overige maandlasten, die telt niet mee.Señor Sjon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:38:
De formule is:
1) maandbedrag x oorspronkelijke termijn x 65% = geregistreerde kredietsom BKR.
2) kredietsom x 2% = maandlast voor kredietberekening hypotheek
1) maandbedrag x oorspronkelijke termijn x 65% = geregistreerde kredietsom BKR.
2) kredietsom x 2% = maandlast voor kredietberekening hypotheek
2 weken later dan beloofd en mijn schadevergoeding is nog steeds niet binnen. De boete gemaakt door de chaffeuse die de auto kwam afleveren staat ook nog steeds open. Customercare antwoord niet op mails en telefonisch weten ze nergens van.
Heb nog maar eens de hulp van de grote bazen ingeschakeld bij JustLease. Eens kijken hoe lang het deze keer duurt.
Heb nog maar eens de hulp van de grote bazen ingeschakeld bij JustLease. Eens kijken hoe lang het deze keer duurt.
Correct is mijn KM declaratie, ik ben trouwens vergeten dat er nog €50 bij m'n loon wordt opgeteld bij een vergoeding van €703 (restant mobiliteitsbudget), dat betekent een extra voordeel van rond de €25 netto.Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:45:
[...]
Die zakelijke vergoeding (€703) die reken je nu netto. Maar is die daadwerkelijk netto? Kan mij goed voorstellen dat die namelijk brutto is en je dus flink meer gaat betalen prive.
Edit: Ik denk dat het de km declaratie is? correct? Ik dacht in eerste instantie aan uitbetaling van het leasebedrag
The soap continues, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.Freekers schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:14:
2 weken later dan beloofd en mijn schadevergoeding is nog steeds niet binnen. De boete gemaakt door de chaffeuse die de auto kwam afleveren staat ook nog steeds open. Customercare antwoord niet op mails en telefonisch weten ze nergens van.
Ik kreeg zojuist een factuur van JL met 'transportkosten'. Ik heb gelijk maar gemaild wat dat betekent. En anders maar terug incasseren, jullie een idee? (behalve nog steeds gedonder met het nieuwe systeem). Ik kreeg wel gelijk een autoreply terug dat ze alle emails binnen 5 werkdagen gaan beantwoorden!
Lees hier de laatste 3 pagina's veel drama omtrent Justlease, kan hier ook over meepraten een vriend van mij heeft de Nissan Micra besteld als een van de laatste in voorraad bij de consumentenbond. Uiteindelijk kreeg hij een totaal andere uitvoering geleverd dan beloofd, dit was dus geen N-Connecta maar volgens mij eerder een instapmodel. Het leasecontract is wel ontbonden uiteindelijk omdat het contract dus een andere uitvoering beschreef ook, maar dus geen auto geleverd zoals afgesproken. Erg slecht geregeld, ze wilde ook niet de uitvoering leveren die op papier was beloofd omdat ze die niet hadden waren allemaal dezelfde kalere uitvoeringen dan op de website van de consumentenbond. Vond het nogal vreemd, bij Justlease van tevoren nog een lijst van specificaties gehad waarin duidelijk was wat er allemaal op zat en de helft mistte gewoon. Ik raad Justlease in ieder geval af op dit moment.
Ik vermoed dat ze gewoon een voorraad goedkope auto's hebben gepakt en die proberen te slijten bij mensen die misschien niet bij de uitvoering stilstaan als je eenmaal tekent voor ontvangst zit je vast. Gelukkig is die vriend van mij daar niet ingetrapt (ze pushte voor eerst tekenen en oplossing later
).
Ik vermoed dat ze gewoon een voorraad goedkope auto's hebben gepakt en die proberen te slijten bij mensen die misschien niet bij de uitvoering stilstaan als je eenmaal tekent voor ontvangst zit je vast. Gelukkig is die vriend van mij daar niet ingetrapt (ze pushte voor eerst tekenen en oplossing later

In het zwart en magnetic vind ik hem mooier dan het standaard 'lease wit'.
⛔ Trackers of betalen ⛔
De wagen is toch thuis afgeleverd? Misschien dat er in het contract kosten staan voor die dienst?Lightning89 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:04:
Ik kreeg zojuist een factuur van JL met 'transportkosten'. Ik heb gelijk maar gemaild wat dat betekent. En anders maar terug incasseren, jullie een idee?
Ik blijf de praktijken van sommige leasebedrijven maar bijzonder vinden. Ik heb het van te voren met Leaseplan allemaal besproken of er extra kosten worden gerekend omdat mijn auto uit Zwolle 160 km verderop moest komen. Niets van dat alles dus, dat is gewoon een extra service. Bovendien zijn de marges op zowel businesslease als privatelease ook weer niet zodanig dat studenten en senioren die veelal dit werk doen daar niet van betaald kunnen worden. Dit is toch wel een vrij idiote manier van je klanten tevreden houden. Baggerbedrijf.
ouch https://www.allinnautolease.nl
Naast dat de website bij mij alle alarmbellen liet afgaan. Viel het me op dat ze in de omgeving Arnhem ook allemaal van die reclameborden om lantaarnpalen hadden. Van die grote officiële borden.
Naast dat de website bij mij alle alarmbellen liet afgaan. Viel het me op dat ze in de omgeving Arnhem ook allemaal van die reclameborden om lantaarnpalen hadden. Van die grote officiële borden.
Dat bedrijf is al meermalen hier langsgekomen en door de mand gevallen.
"Deze website is offline in verband met een administratieve achterstand"meermarco schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:49:
ouch https://www.allinnautolease.nl
Maar de website is nog wel under constructionSmashmint schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:21:
[...]
"Deze website is offline in verband met een administratieve achterstand"
Klopt. Maar nu is het officieel dat de leveringsdeadline niet gehaald is. Dus nu is er ‘officieel’ niet geleverd. Naast het geld dat je kwijt bent lijkt het me heel onprettig dat ze kopie loonstrook en rijbewijs hebben. Maar goed. Beginnende PL markt trekt helaas ook scammers aanSeñor Sjon schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:37:
Dat bedrijf is al meermalen hier langsgekomen en door de mand gevallen.
Ik heb de auto al 1,5jaar en toen heb ik de auto zelf opgehaaldTheBrut3 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:28:
[...]
De wagen is toch thuis afgeleverd? Misschien dat er in het contract kosten staan voor die dienst?
is dit de ST Line. Ik vind de velgen er goed uitzien!ed1703 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:20:
Hier is de Fiesta ook in gebruik genomen
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb mijn Fiesta Titanium inmiddels bijna een jaar en je gaat wat mooie kilometers tegemoet!
Dit is inderdaad de ST Line.StarZ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:03:
[...]
is dit de ST Line. Ik vind de velgen er goed uitzien!
Ik heb mijn Fiesta Titanium inmiddels bijna een jaar en je gaat wat mooie kilometers tegemoet!
Moet zeggen dat de proefritjes die ik er tot nog toe mee gereden heb en als vergelijk met andere auto's in deze klasse hij toch wel als een blok gekleefd rijdt op de weg. Het bochtenwerk is echt goed van deze auto. Dat is toch wel een zeer groot pluspunt. Nu nog wel even benieuwd hoe dit karretje zich staande weet te houden tijdens stormachtig weer. Heb gelezen op autoweek dat dit niet helemaal ok is, maar we wachten even af.
Als ik het overleef met mijn 108 dan blijft de Fiesta het ook wel doened1703 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:33:
[...]
Dit is inderdaad de ST Line.
Moet zeggen dat de proefritjes die ik er tot nog toe mee gereden heb en als vergelijk met andere auto's in deze klasse hij toch wel als een blok gekleefd rijdt op de weg. Het bochtenwerk is echt goed van deze auto. Dat is toch wel een zeer groot pluspunt. Nu nog wel even benieuwd hoe dit karretje zich staande weet te houden tijdens stormachtig weer. Heb gelezen op autoweek dat dit niet helemaal ok is, maar we wachten even af.
Zelfs afgelopen winter met die storm bleef mijn (soort van) Fransoos gewoon rijden.
Ik kreeg diezelfde Dinsdagavond om 22:00 uur nog reply van de algemeen manager. Hij bedankte me voor het delen van mijn waardevolle ervaring en ging het de dag erna, Woensdag, uitzoeken.Lightning89 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:04:
The soap continues, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Afgelopen Woensdag werd ik inderdaad teruggebeld door een medewerker van JustLease welke de openstaande punten met mij doornam en daarna tot de conclusie kwam dat op geen van de openstaande punten voortgang was geweest de afgelopen 2 weken
Hij ging het nu overnemen en zou me diezelfde dag, of uiterlijk de volgende dag (Donderdag dus) laten weten wat de stand van zaken was. Drie keer raden wat niet gebeurd is... just'em! Dit verzin je toch niet. Alsof ze het erom doen.
Sinds kort ook officieel een PL auto. Een Volvo V60 D6 Summum met 110.000km. Contract voor 2 jaar en 25.000km Superblij mee. En wat rijdt dat lekker zeg!
[ Voor 4% gewijzigd door meermarco op 01-09-2018 00:23 ]
Tweedehands PL? Klinkt interessant en ook diesel. Waar als ik vragen mag?
Via eigen universele garage. Diesel plug-in inderdaad. Erg tevreden. En al jaren klant daar en dat willen ze zo houden. Voelt fijner met een kleine krasje dan bij een grote jongen.
We willen hier natuurlijk wel de maandprijs weten!meermarco schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:22:
Sinds kort ook officieel een PL auto. Een Volvo V60 D6 Summum met 110.000km. Contract voor 2 jaar en 25.000km Superblij mee. En wat rijdt dat lekker zeg!
Hebben er hier mensen ervaring met XLeasy.nl ?
Enige wat ik kan vinden is: https://www.klantenvertellen.nl/beoordelingen/xleasy_bv/
Daar is echt iedereen enthousiast, maar verder vind ik niet zoveel andere site's waar ze genoemd worden.
Enige wat ik kan vinden is: https://www.klantenvertellen.nl/beoordelingen/xleasy_bv/
Daar is echt iedereen enthousiast, maar verder vind ik niet zoveel andere site's waar ze genoemd worden.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Daar heb ik gelukkig geen last van, mijn Micra heeft keyless entry..Rebel-Rebel schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:23:
Interessant voor de Micra rijders hier:
https://www.ed.nl/auto/ni...ijk-contactslot~aa39d4c0/
nieuws: Keuringsinstantie keurt vanaf volgend jaar auto met onveilige slimme ... oh wacht...

Is enkel voor nieuwe auto's. Gaat dus nog geen probleem gevenFreekers schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:04:
[...]
Daar heb ik gelukkig geen last van, mijn Micra heeft keyless entry..
nieuws: Keuringsinstantie keurt vanaf volgend jaar auto met onveilige slimme ... oh wacht...
Wat is een grote jongen?meermarco schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:08:
Via eigen universele garage. Diesel plug-in inderdaad. Erg tevreden. En al jaren klant daar en dat willen ze zo houden. Voelt fijner met een kleine krasje dan bij een grote jongen.
Ik bedoel dat ik liever bij mijn garage zit dan bij een leaseplan:justlease etc. Hier heb je vaker 1op1 contact. En ben daar erg tevreden al die tijd
Waar is jouw garage en hoeveel betaal je per maand?meermarco schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:09:
Ik bedoel dat ik liever bij mijn garage zit dan bij een leaseplan:justlease etc. Hier heb je vaker 1op1 contact. En ben daar erg tevreden al die tijd
Voor de Volvo V60 D6 met 115.000km op de teller (dec 2013) betaal ik 530 in de maand voor 25.000KM.
Meerkilometers 6 cent.
Dit is INCLUSIEF Svi. Ruitreparatie 0,- Ruitvervanging 100 euro. beperkt Casco schades (vandalisme bijvoorbeeld) 200 euro. Casco schades 500
Kleine deukjes/krasjes geen punt. Regio Alkmaar
Meerkilometers 6 cent.
Dit is INCLUSIEF Svi. Ruitreparatie 0,- Ruitvervanging 100 euro. beperkt Casco schades (vandalisme bijvoorbeeld) 200 euro. Casco schades 500
@meermarco En uiteraard al het standaard onderhoud neem ik aan?
Ja alles zoals normaal. Dus ik heb enkel brandstofkosten. Dus niet enkel standaard onderhoud, maar ook iets dat kapot gaat etc etc. Maar ik dacht ik meldt de SVI, want dit zit er soms niet bij. En soms is vandalisme ook gewoon een volledige ER rekening.
occasion lease klinkt mij aardig in de oren, als in goedkoper en rij nu prive ook al een auto van 10+ jaar oud. Dus het nieuwste van het nieuwste hoeft voor mij nu ook weer niet.
maar diesel + trekhaak + veel km's wel.. en dan vind je uiteraard niks meer. Ach ja, dat is bekend. prive leases is niks voor de kilometervreters.
maar diesel + trekhaak + veel km's wel.. en dan vind je uiteraard niks meer. Ach ja, dat is bekend. prive leases is niks voor de kilometervreters.
Zit nu op ongeveer 35k per jaar. Zat op 60k maar gelukkig nog maar 1 dag per week ver met de auto ipv 3
Waar kan ik tekenen hahaha, klinkt erg goedmeermarco schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:06:
Voor de Volvo V60 D6 met 115.000km op de teller (dec 2013) betaal ik 530 in de maand voor 25.000KM.
Meerkilometers 6 cent.
Nou, ik eens contact opgenomen met de leasemaatschappij. Wilde graag ergens winterbanden laten monteren straks (over paar maanden) omdat ik een achterwielaangedreven auto heb en me dat veiliger lijkt.
"Ja meneer dat mag, op eigen risico. Alle schades tijdens het monteren, of daarna wanneer u een aanrijding krijgt die eventueel te wijten is aan de banden of een klapband krijgt en de gevolgschade zijn dan voor uw rekening."
WTF? Really? Dan ben ik wel snel klaar met private lease als het zo moet.
"Ja meneer dat mag, op eigen risico. Alle schades tijdens het monteren, of daarna wanneer u een aanrijding krijgt die eventueel te wijten is aan de banden of een klapband krijgt en de gevolgschade zijn dan voor uw rekening."
Had je voorafgaand geen optie voor winterbanden?Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:47:
Nou, ik eens contact opgenomen met de leasemaatschappij. Wilde graag ergens winterbanden laten monteren straks (over paar maanden) omdat ik een achterwielaangedreven auto heb en me dat veiliger lijkt.
Nee, alleen 4 seizoenen banden voor bijna 30 euro per maand... 48 maanden.Jackson6 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:51:
[...]
Had je voorafgaand geen optie voor winterbanden?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2018 15:52 ]
Erm, je leaset die banden er niet bij en nu klaag je dat ze niet gedekt zijn? 
Schade door montagefout bij bandenwissel > logisch, krassen, kapotgedraaide bouten e.d. op de velg zijn dan voor het montagebedrijf
Klapband, bandenschade > logisch banden zijn niet geleverd door leasemij.
Schade door montagefout bij bandenwissel > logisch, krassen, kapotgedraaide bouten e.d. op de velg zijn dan voor het montagebedrijf
Klapband, bandenschade > logisch banden zijn niet geleverd door leasemij.
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.